ΔΙΑΜΟΡΦΩΣΗ ΛΙΣΤΑΣ ΣΕΛΙΔΩΝ
Παρασκευή 31 Ιανουαρίου 2025
ΙΜΙΑ 1996 : - 05.05 Ναυτικό προς ΓΕΝ: -"Εχω απώλεια επικοινωνίας με το ελικόπτερο" - Όλα τα φοβερά ντοκουμέντα, λεπτό προς λεπτό
ΙΜΙΑ 1996: Τι συνέβη με τους 10 τούρκους κομάντος που αιχμαλώτισαν οι δύο Έλληνες Οϋκάδες στην μικρή Ιμια;
Απλά θα κάνουμε μία υπόθεση εργασίας και θα μπούμε στον πειρασμό να ρωτήσουμε τον κ. Πάγκαλο, τον κ.Παπανδρέου, τον κ. Σημίτη κάποια πράγματα απλά!
Τα Ιμια ως γκρίζα ζώνη είχαν οριοθετηθεί από την εποχή του Σαμπαχατίν Τσακμάκογλου και δέθηκαν στο άρμα της Τουρκικής πολιτικής από το παρ' ολίγο θύμα της 17Ν, τον τούρκο διπλωμάτη που έχει τώρα δικό του κόμμα στην γειτονική χώρα, Ντενίζ Μπουλούκμπασι !
Τα Ιμια όπως αποκαλύψαμε το 2001(!) δεν επιλέχτηκαν τυχαία! Όπως και κάθε «γκρίζα ζώνη στο Αιγαίο». Αποτελούν περιοχές όπου υπάρχουν κοιτάσματα υδρογονανθράκων!
Τότε μάλιστα είχαμε δημοσιεύσει κι ένα χάρτη, που έδειχνε ότι υπάρχει ένα μεγάλο
κοίτασμα στην περιοχή, που ξεκινά από την Μεγάλη Ίμια, κάνει ένα μεγάλο “S” και καταλήγει στην Γαύδο της Κρήτης!
Τα Ίμια επιλέχτηκαν για τον σκοπό αυτό. Να δηλώσει η Τουρκία διεκδίκηση των κοιτασμάτων και να παγώσει το ενδιαφέρον της Γαλλικής εταιρίας που τα εποφθαλμιούσε!
Μάλιστα ο τότε αρχηγός του Γενικού Επιτελείου Στρατού, είχε φτάσει σε σημείο να δηλώσει ότι «η Γαύδος είναι Τουρκική»!!!
Και όλοι στην Ελλάδα «τρελάθηκαν» με την δήλωση αυτή!
Όλοι εκτός αυτών που γνώριζαν την τακτική της Τουρκίας που δεν ήταν άλλη παρά «η μείωση του ενδιαφέροντος εταιριών για εκμετάλλευση των κοιτασμάτων». Βλέπετε καμιά τέτοια εταιρία δεν έμπαινε τότε στον κόπο να ασχοληθεί με μία τέτοια επένδυση, που εμπεριείχε Εθνικές Διεκδικήσεις!
Δυστυχώς ακόμη και σήμερα στην Ελλάδα υπάρχουν άνθρωποι που πιστεύουν ότι η κρίση των Ιμίων ήταν μια επεκτατική προσπάθεια των Τούρκων Στρατηγών , ένας «τσαμπουκάς» και τίποτε παραπάνω!
Κανείς σήμερα δεν τολμά να πει, ότι :
Στην μεγάλη Ίμια, βρέθηκαν Έλληνες κομάντος
Στην μικρή Ίμια δέκα τούρκοι κομάντος
Το βράδυ, δύο (2) Έλληνες κομάντος, κολύμπησαν στην μικρή Ίμια και συνέλαβαν ΚΑΙ τους δέκα τούρκους κομάντος, αφήνοντάς τους με … όσα ρούχα τους γέννησε η μάνα τους!
Κανένας δεν τολμά να πεί ότι τους δύο Έλληνες κομάντος τους διέταξαν να αφήσουν τους τούρκους και να επιστρέψουν στις μονάδες τους! Αυτό το κομμάτι της υπόθεσης, δεν το ακουμπά κανείς!
Κι όλα αυτά, πριν πέσει (για πολλούς πριν ρίξουν) το ελικόπτερο με τα τρία παλληκάρια μας που βρήκαν τραγικό θάνατο!
Το σοβαρότερο ζήτημα όμως είναι, ότι μέσα στα επόμενα οκτώ χρόνια, όσοι τούρκοι είχαν «πατήσει» στην μικρή Ίμια και συνελήφθησαν από τους δύο Έλληνες οϋκάδες, είτε πέθαναν, είτε είχαν κάποιο … τροχαίο είτε εξαφανίστηκαν ως δια μαγείας!!! Πάντως σήμερα δεν ζει πλέον ούτε ένας από αυτούς!
Κι αυτό δεν απασχόλησε ποτέ την Ελληνική Δημοσιογραφία, γιατί «έτρεμαν» στην ιδέα μήπως χαρακτηριστούν ως … Εθνικιστές!
Ποτέ μα ποτέ δεν τόλμησε να γράψει κανείς ή έστω να ψελλίσει ότι οι δέκα αυτοί τούρκοι κομάντος που κατατροπώθηκαν από δύο Ελληνόπουλα, ντρόπιασαν τον τουρκικό στρατό!
Κανείς δεν τόλμησε ποτέ να ρωτήσει: «είναι τυχαίοι όλοι αυτοί οι θάνατοι των τούρκων επίλεκτων στρατιωτών που πάτησαν την Ίμια, ή το μακρύ χέρι της Τουρκίας φρόντισε να κλείσει το στόμα και του τελευταίου μάρτυρα που υπέστη αυτή την υπέρτατη ξευτίλα από τους Έλληνες»;
Έτσι ώστε να μην υπάρχει ούτε ένας που να παραδεχτεί κάποτε, ότι σαφώς και οι Έλληνες στρατιώτες, αν και σε πλεονεκτική θέση, εντούτοις , δέχτηκαν διαταγή να οπισθοχωρήσουν κι ας είχαν πιάσει αιχμαλώτους τους Τούρκους!
Προσωπικά, δεν θα επιχειρήσω να σας πείσω –σήμερα- παραθέτοντας στοιχεία και ντοκουμέντα της εποχής μιάς και δεν γνωρίζω –ακόμη- τι συνέβη ΚΑΙ με τους δέκα τούρκους κομάντος καθώς και τις ακριβείς συνθήκες θανάτου τους!
Αυτό που ξέρω πολύ καλά, είναι ότι ουδέποτε Έλληνας δημοσιογράφος που είχε μπροστά του, κάποιον από τους πρωταγωνιστές της υπόθεσης αυτής, (πολιτικούς και στρατιωτικούς) δεν τόλμησε να ρωτήσει έστω το παραμικρό από αυτά! Και εχτές όλη η Ελλάδα ξέχασε ότι ήταν η επέτειος των Ιμίων.
Κι εμένα αυτό με τρομάζει … (Γιώργος Αδαλής για τους aegeantimes.gr)
ΙΜΙΑ 1996: - Έτσι θα βυθίζαμε τον τουρκικό στόλο!!
Ιπτάμενοι της 345 Μοίρας Βομβαρδισμού έτοιμοι για να αναλάβουν αποστολές. Δεξιά ο Ν.Τσακίρης
Φωτογραφία - ντοκουμέντο: Οι ιπτάμενοι της 345ΜΒ στον χώρο της Μοίρας, χωρίς σήματα και διακριτικά στις φόρμες τους, λίγο πριν πάρουν θέση στα κόκπιτ και εξορμήσουν κατά του τουρκικού Στόλου. Τα πρόσωπά τους δείχνουν την χαλαρότητα και το εξαιρετικά υψηλό ηθικό τους, έστω και αν οι απώλειες αναμένονταν βαριές!
Δεν γνωρίζω αν εκείνη τη στιγμή εγώ τους εμψύχωνα ή εκείνοι εμένα.
Η ιστορική φωτογραφία έχει ληφθεί στο SOR της 345 Μοίρας Βομβαρδισμού στις 06:30 τα ξημερώματα της 31ης Ιανουαρίου, την στιγμή της επιστροφής των χειριστών από τα αεροσκάφη!
Οι ιπτάμενοι της 345ΜΒ σχεδιάζουν την αποστολή εναντίον του τουρκικού στόλου!
- Πως έζησαν αυτή τη κρίση οι δικοί σας άνθρωποι, η οικογένειά σας;
πηγή:- See more at: http://www.pronews.gr/portal/20160130/defencenet
Πέμπτη 30 Ιανουαρίου 2025
Τι κατάλαβα από τον Μητσοτάκη - Οι ευαισθητοποιημένοι πολίτες και η ανάλγητη και ασυγκίνητη κυβέρνηση
Με τη συνέντευξή του ο Πρωθυπουργός προσπάθησε να διασπάσει τη νοητή γραμμή που τείνει να διαμορφωθεί στην κοινή γνώμη, στη μια πλευρά της οποίας είναι οι ευαισθητοποιημένοι πολίτες και στην άλλη μια ανάλγητη και ασυγκίνητη κυβερνητική παράταξη. Αποκατέστησε τη συγκινησιακή –έστω– ισορροπία
Δημήτρης Ευθυμάκης
Πρώτα απ’ όλα, κατάλαβα, ότι ο Κυριάκος Μητσοτάκης είναι πολιτικά πιεσμένος, αλλά όχι πανικοβλημένος. Νιώθει και δείχνει ότι ελέγχει την κατάσταση που δημιούργησε η ξαφνική κρίση που του χτύπησε την πόρτα. Εχει καθαρό μυαλό επί του θέματος, ξέρει τι θέλει. Η γραμμή του είναι σαφής: Δεν θα κρίνουν το θέμα των Τεμπών οι διάφοροι αυτόκλητοι εισαγγελείς, ούτε οι εικασίες, ούτε η συγκινησιακή φόρτιση· θα το κρίνει η Δικαιοσύνη με το πόρισμα του Εφέτη Ανακριτή, που θα έχει όλα τα στοιχεία. Αλλά επί των στοιχείων αυτών θα αποδοθούν ακριβοδίκαια τα του Καίσαρος τω Καίσαρι. Καμία επιείκεια σε κανέναν.
Δεύτερον, ότι όποιος τον πρώτο καιρό μετά το δυστύχημα τον τροφοδότησε με ελλειπή ή αμφισβητούμενα ή λανθασμένα στοιχεία για το φορτίο του τρένου, θα την πληρώσει άσχημα. Είτε λέγεται Hellenic Train, είτε Πυροσβεστική, είτε υπηρεσίες και ηγεσίες υπουργείων. Οι τότε δηλώσεις του, βέβαια, ότι δεν υπήρχε εύφλεκτο φορτίο στο δρομολόγιο, είναι αντικειμενικά το πιο αδύναμο επικοινωνιακά σημείο του. Αλλά από την άλλη ποιος μπορεί να ισχυριστεί με αξιοπιστία ότι ένας πρωθυπουργός χρησιμοποίησε ολόκληρο τον κρατικό μηχανισμό για να συγκαλύψει κάποιον πιθανό λαθρέμπορο που είχε φορτώσει στα βαγόνια μπιτόνια με χημικές ουσίες; Πού το ήξερε και γιατί να το κάνει; Εκτός κι αν τον κατηγορούν ότι είναι ο ίδιος μέλος τέτοιας συμμορίας…
Τρίτον, προσπάθησε να διασπάσει τη νοητή γραμμή που τείνει να διαμορφωθεί στην κοινή γνώμη, στη μια πλευρά της οποίας είναι οι ευαισθητοποιημένοι πολίτες και στην άλλη μια ανάλγητη και ασυγκίνητη κυβερνητική παράταξη. Αποκατέστησε τη συγκινησιακή –έστω– ισορροπία, διαβεβαιώνοντας ότι όλοι βρίσκονται στην ίδια πλευρά. Σε αυτήν που αναζητά τη δικαιοσύνη και την τιμωρία των ενόχων. Δεν ξέρω αν οι αντιπολιτευόμενοι τον πίστεψαν όταν μιλούσε ως πατέρας, υποθέτω πως όχι, αλλά τουλάχιστον μίλησε στην ψυχή της δικής του πλευράς, που νιώθει προσωρινά ότι έχει χάσει την μπάλα. Διότι εδώ καταλήγουμε να παίζουμε παιχνίδια συλλογικής ενοχής.
Τέταρτον, εξήγησε με εύσχημο τρόπο στα στελέχη και στους υπουργούς του ότι πρέπει να διαθέτουν στοιχειώδη ενσυναίσθηση και να μην κάνουν τους καμπόσους σε ανθρώπους με συγκινησιακή υπεροπλία. Διότι δεν ξέρω αν η εξουσία διαφθείρει (κατά το απόφθεγμα του λόρδου Ακτον), σίγουρα όμως η απόλυτη εξουσία κάνει ορισμένους λειτουργούς της απολύτως ανόητους. Είναι, τελικά, τρομερό ο υψηλότερος στην ιεραρχία να διαθέτει μεγαλύτερη ενσυναίσθηση από εκείνους που είναι επιφορτισμένοι να του μεταφέρουν τις διαθέσεις της κοινής γνώμης. Remaining Time-0:00 Fullscreen Mute
Πέμπτον, ο Μητσοτάκης καταλήγει να είναι όχι μόνο το μεγαλύτερο πολιτικό όπλο της κυβέρνησης, αλλά και το ικανότερο επικοινωνιακό της στέλεχος. Αυτή τη φορά, στη συνέντευξή του δεν πυροβόλησε, κράτησε άμυνα. Κατάλαβε γρήγορα ότι το ξαφνικό γιουρούσι των κινητοποιήσεων μετέτρεψαν το κραταιό του –ως χθες– στρατόπεδο σε σκορποχώρι. Μιλώντας στον Σρόιτερ, το πρώτο που προσπάθησε ήταν να επαναφέρει τους δικούς του στις γραμμές τους, να συγκροτήσει μια γραμμή άμυνας. Το επόμενο διάστημα υποθέτω ότι θα δημιουργήσει συνθήκες πολιτικής αντεπίθεσης. Αν όχι στο θέμα των Τεμπών, όπου μάλλον θα είναι διαχρονικά αμυνόμενος, σε κάτι άλλο.
Τέλος, ουδέν κακόν αμιγές καλού. Αυτή την εβδομάδα ο Μητσοτάκης κατάλαβε με οδυνηρό τρόπο ότι το πολιτικό του επιτελείο, το επικοινωνιακό του σχήμα και το υπουργικό του συμβούλιο πάσχει σε πολύ περισσότερα από όσα νόμιζε. Λογικά, γρήγορα θα αντιδράσει σαρωτικά.
Πηγή: Protagon.gr
Ελληνοτουρκικά: - Η Τουρκία ιδρύει Ταξιαρχία Πεζοναυτών και στην Ίμβρο - Φέρνει στα παράλια 6.000 στρατιώτες - Εμείς τι κάνουμε;;
Την επιθετική της δύναμη απέναντι από τα νησιά του Ανατολικού Αιγαίου, αλλά και τις ακτές της Θράκης ενισχύει η Τουρκία την ώρα που τουρκικά ΜΜΕ με προκλητικά δημοσιεύματα δεν σταματούν να αναφέρονται στο εξοπλιστικό πρόγραμμα των Ενόπλων Δυνάμεων της Ελλάδας.
Η Τουρκία μέχρι πέρυσι διέθετε μία Ταξιαρχία Πεζοναυτών με έδρα τη Φώκαια στην είσοδο του κόλπου της Σμύρνης, απέναντι από την θαλάσσια περιοχή μεταξύ Λέσβου και Χίου. Οι γείτονες πλέον ενισχύουν τις Ένοπλες Δυνάμεις τους ιδρύοντας και δεύτερη Ταξιαρχία Πεζοναυτών στην Αλεξανδρέττα απέναντι από την Κύπρο, ενώ προχωρούν σε ίδρυση και τρίτης Ταξιαρχίας Πεζοναυτών στην Ίμβρο, όπου ο τουρκικός στρατός διαθέτει έως τώρα το 5ο Σύνταγμα Καταδρομών.
Με δεδομένο ότι η Τουρκία, πλην της Ίμβρου και της Τενέδου, διαθέτει μόνο ελάχιστες νησίδες στο Αιγαίο, οι δύο Ταξιαρχίες σε Φώκαια και Ίμβρο είναι προφανές ότι έχουν επιθετικό χαρακτήρα και δεν προορίζονται για ενδεχόμενο ανακατάληψης νήσου.
Οι δύο Ταξιαρχίες του Αιγαίου εκτιμάται ότι θα διαθέτουν δύναμη που θα ξεπερνά τους 6.000 στρατιώτες. Ταυτόχρονα, το Πολεμικό Ναυτικό στην Τουρκία, πέρα από τον αποβατικό στόλο που ήδη διαθέτει και χρησιμοποιεί σε όλες του τις ασκήσεις, προχωρά σε ναυπήγηση και νέων σκαφών σύγχρονης τεχνολογίας και αυξημένων δυνατοτήτων, τα οποία προφανώς θα εξοπλίσουν και τις τρεις Ταξιαρχίες Πεζοναυτών τα επόμενα χρόνια.
Σε όλες τις μεγάλες ναυτικές και αεροναυτικές ασκήσεις των τουρκικών ενόπλων δυνάμεων, με τελευταία τη «Mavi Vatan 25», οι γείτονες εκπαιδεύονται σε σενάρια αποβατικών ενεργειών μεγάλης κλίμακας με υποστήριξη μαχητικών της Πολεμικής Αεροπορίας, επιθετικών ελικοπτέρων ATAK-129 αλλά και των Μονάδων Επιφανείας του τουρκικού στόλου. Τα αποβατικά σενάρια προβάλλονται εκτεταμένα από τα Μέσα Ενημέρωσης των γειτόνων, καθώς περιλαμβάνονται πάντα στη Media Day κάθε άσκησης
Ταυτόχρονα με την ίδρυση των δύο επιπλέον Ταξιαρχιών Πεζοναυτών, οι τουρκικές ένοπλες δυνάμεις προχώρησαν στην ίδρυση και Αμφίβιου Σώματος, στο οποίο θα ανήκουν οι τρεις Ταξιαρχίες με έδρα το Τσανάκαλε. Το Αμφίβιο Σώμα Στρατού έρχεται να προστεθεί στην περιβόητη Στρατιά του Αιγαίου
H Ege Ordusu, η 4η Στρατιά των τουρκικών ενόπλων δυνάμεων έχει ως χώρο ευθύνης την περιοχή από τα Δαρδανέλια έως και την Αττάλεια, απέναντι από την Κύπρο και αποτελεί την κύρια task force μαζί με τις αεροναυτικές δυνάμεις των γειτόνων, πάνω στις οποίες στηρίζεται το τουρκικό Casus Belli στο Αιγαίο. Διαθέτει ήδη έναν τεράστιο αποβατικό στόλο που ξεπερνά τα 150 σκάφη, ενώ πλέον έχουν προστεθεί και μη επανδρωμένα USV, τα οποία «διαφημίστηκαν» στην τελευταία «Mavi Vatan».
Eκτός από τις Ταξιαρχίες Πεζοναυτών, διαθέτει επιπλέον Ταξιαρχίες Καταδρομέων και Αλεξιπτωτιστών αλλά και μεγάλο αριθμό επιθετικών ελικοπτέρων τουρκικής κατασκευής ΑΤΑΚ-129.
Η Ege Ordusu έχει αναπτύξει δεκάδες φυλάκια επιτήρησης κατά μήκος των ακτών στην Τουρκία απέναντι από όλα τα ελληνικά νησιά, τα οποία έχουν χτιστεί σε καίριες θέσεις κυρίως πάνω σε ορεινούς όγκους, ώστε να ελέγχουν θαλάσσια περάσματα αλλά και θέσεις πάνω στα νησιά του Ανατολικού Αιγαίου
Αυτά είναι τα δεδομένα που καθιστούν πλέον επιτακτική όσο ποτέ άλλοτε την περαιτέρω θωράκιση των ελληνικών νησιών, τόσο με τα ισραηλινής κατασκευής συστήματα κατευθυνόμενων πυραύλων Spike NLOS όσο και με τους Πολλαπλούς Εκτοξευτές Πυραύλων PULS, οι οποίοι μπορούν να χτυπούν στόχους με μεγάλη ακρίβεια ακόμα και σε βάθος 300 χιλιομέτρων.
Η αποποίηση των ευθυνών, το άδειασμα των βουλευτών και η ευθύνη του κράτους
Στον πλήρη διασυρμό του εξελίχθηκε χθες το βράδυ η συνέντευξη του Κυριάκου Μητσοτάκη στον Alpha για τα Τέμπη. Όσο η ώρα της αλήθειας πλησιάζει, παρά τις προσπάθειες συγκάλυψης, όσο ο κλοιός στενεύει και στον απόηχο των μεγάλων συλλαλητηρίων της Κυριακής, ο ευρισκόμενος σε πανικό πρωθυπουργός ήταν εμφανές ότι σε κάθε απάντησή του προσπαθούσε να προστατέψει τον εαυτό του και να ρίξει τις ευθύνες ακόμα και για δικές του δηλώσεις της εποχής εκείνης σε άλλους όπως, π.χ., στην Πυροσβεστική, στην Αστυνομία, στη Hellenic Train αλλά και στην ίδια την Βουλή για το αστείο πόρισμα της εξεταστικής.
Ήταν σε πλήρη αντιδιαστολή με όσα δήλωνε κατά το παρελθόν και παρά το γεγονός ότι επί δύο χρόνια παραπλανά την κοινωνία, δήλωσε ότι θέλει να αποδοθούν οι ευθύνες για την τραγωδία των Τεμπών προς πάσα κατεύθυνση, απορρίπτοντας κάθε κατηγορία συγκάλυψης. Οι αποφάσεις δεν λήφθηκαν με στόχο τη συγκάλυψη τόνισε, κατηγορώντας την αντιπολίτευση ότι καπηλεύεται τον πόνο των ανθρώπων που έχασαν τα παιδιά τους. «Αν έγιναν λάθη, θα το κρίνει η Εισαγγελία» σημείωσε.
Το κορυφαίο σημείο της αυτογελοιοποίησης και της αποποίησης των ευθυνών του ήταν η απάντησή του για την εξεταστική, καθώς άδειασε τους βουλευτές του δικού του κόμματος, που αποτελούσαν την πλειοψηφία σε εκείνη την κοινοβουλευτική διερεύνηση, που ήταν η κορωνίδα της συγκάλυψης. «Δεν πιστεύω ότι ήταν η καλύτερη στιγμή της Βουλής. Δεν διαφώτισε την κοινή γνώμη» είπε ο πρωθυπουργός, ξεχνώντας ότι οι δικοί του βουλευτές, η δική του κυβέρνηση, το δικό του κόμμα απέκλεισε ουσιώδεις μάρτυρες από τη διαδικασία, με στόχο να μη βγει η αλήθεια.
Ο πρωθυπουργός, επίσης, ακύρωσε τον ίδιο του τον εαυτό, όταν κλήθηκε να απαντήσει γιατί τις πρώτες ημέρες έσπευσε να πει ότι δεν υπήρχαν παράνομες εύφλεκτες ύλες στην εμπορική αμαξοστοιχία. Παραδέχτηκε ότι υπάρχει περίπτωση το τρένο να μετέφερε κάτι ύποπτο, ενώ για τις αρχικές του δηλώσεις έριξε τις ευθύνες στην Πυροσβεστική και τη Hellenic Train. «Αυτά ξέραμε, αυτά είπαμε τότε» είπε, άλλα αρνήθηκε πεισματικά να αναγνωρίσει ότι έκανε λάθος. «Άμα με ρωτάτε αν έχω μετανιώσει ή αν έκανα λάθος, σας το λέω ευθέως: προφανώς με αυτά τα οποία γνωρίζω σήμερα δεν θα έλεγα τότε αυτό το οποίο είπα. Να προκαταλάβω τη Δικαιοσύνη με ποιο τρόπο; Δεν υπάρχει μεγαλύτερη προσβολή για έναν πρωθυπουργό και έναν πατέρα από το να ισχυρίζεται κάποιος ότι εκείνη τη στιγμή το μέλημά του ήταν να συγκαλύψω τι ακριβώς; Κάποιους δυνητικούς λαθρέμπορους;» αναρωτήθηκε…
«Εγώ έχω εδώ πέρα το πόρισμα της Πυροσβεστικής. Τι λέει η Πυροσβεστική; Τα αίτια της φωτιάς οφείλονται στην πρόσκρουση των δύο αμαξοστοιχιών. Έχω εδώ, όμως, κυρίως την απάντηση της Hellenic Train, που μας διαβεβαιώνει ότι σε αυτή την αμαξοστοιχία δεν υπήρχε τίποτε πέραν αυτών που γνωρίζαμε. Αν προέκυψε κάτι άλλο, η ευθύνη βαρύνει πρωτίστως αυτή και θα πρέπει να λογοδοτήσει, και να λογοδοτήσει και ποινικά και πολιτικά» είπε.
Παρότι όλη του η συνέντευξη ήταν ένας διασυρμός, καθώς παραδεχόταν το ένα μετά το άλλο τα λάθη του, αρνήθηκε ότι σκέφτηκε το ενδεχόμενο παραίτησής του. Σε ερώτηση αν έπρεπε να έχει παραιτηθεί όπως ο Σέρβος πρωθυπουργός για σιδηροδρομικό δυστύχημα στη γείτονα, απάντησε κατηγορηματικά αρνητικά. «Ο υπουργός παραιτήθηκε αμέσως. Ο πρωθυπουργός στη Σερβία είναι περίπου διακοσμητικός. Ανέλαβα τις ευθύνες που μου αναλογούν. Εγώ δεν κρύφτηκα ποτέ, στέκομαι μπροστά στον ελληνικό λαό, λέω την αλήθεια στον ελληνικό λαό και ο λαός θα με κρίνει συνολικά στο τέλος της τετραετίας» είπε.
Αναφερόμενος στο γεγονός ότι ο Κώστας Καραμανλής ήταν ξανά υποψήφιος βουλευτής πάρα την τραγωδία, είπε πως το ότι είναι βουλευτής δεν επηρεάζει κανέναν τρόπο την όποια πιθανή ποινική ευθύνη του κ. Καραμανλή. «Αν αποφασιστεί από τον εισαγγελέα να αποσταλεί η δικογραφία για ενδεχόμενη ποινική εμπλοκή προσώπων, η κυβέρνηση δεν θα σταθεί εμπόδιο στην προανακριτική, υπό την προϋπόθεση ότι υπάρχει ενδεχόμενη εμπλοκή» είπε και τόνισε ότι δεν υπάρχει ενδεχόμενο παραγραφής.
Ερωτηθείς για τους συγγενείς και την κυρία Καρυστιανού είπε: «Η κυρία Καρυστιανού έχασε το παιδί της τελεία. Δεν πρόκειται ποτέ να κατηγορήσω έναν γονιό που έχει χάσει ένα παιδί του σε ένα δυστύχημα που υπάρχει κάποια ευθύνη του κράτους, να πω κακή κουβέντα».
πηγή:https://www.antinews.gr/63886/politiki/en-meso-panikoy-kai-aytogeloiopoiisis-adeiase-mechri-kai-toys-voyleytes-toy/
Πως και από ποιον σχεδιάστηκε η πολεμική προετοιμασία της χώρας για το Έπος 1940. - Η Εξαιρετική αντίδραση, ετοιμότητα και η αρτιότητα της Ελληνικής κρατικής μηχανής - Το πρώτο διάταγμα και ο σχεδιασμός
«Όσοι ασχολούνται με την ερμηνεία των γεγονότων του 1940 και ακόμη περισσότερο οι ξένοι ιστορικοί ερευνητές, εντυπωσιάζονται με την ετοιμότητα και την αρτιότητα με την οποία η ελληνική κρατική μηχανή αντέδρασε στην κήρυξη του πολέμου εκ μέρους της Ιταλίας. Πρέπει λοιπόν να εξετασθούν προσεκτικά οι τρόποι με τους οποίους είχε προετοιμαστεί η Ελλάδα. Ειδικότερα η νομοθετική δραστηριότητα της περιόδου του Ιωάννη Μεταξά, η οποία επέτρεπε την καθ’ όλα άψογη πολεμική προετοιμασία της χώρας, αλλά και των σημαντικών μηχανισμών υποστήριξης των μετόπισθεν, καθώς και η προστασία του αμάχου πληθυσμού, κυρίως από αεροπορικές επιδρομές. Έτσι ξεκίνησε η δημιουργία της περίφημης «παθητικής αεράμυνας», για την οποία γράφεται συχνά πως, ως υπηρεσία του υπουργείου Εσωτερικών, ιδρύθηκε το 1940.
Όμως το πρώτο διάταγμα «Περί οργανώσεως της παθητικής αεραμύνης» εκδόθηκε πέντε χρόνια νωρίτερα, το 1936. Ακολούθησε ένα πλέγμα αναγκαστικών νόμων και διαταγμάτων, τα οποία ρύθμιζαν διάφορα ζητήματα αεράμυνας, ενώ πλήθος απορρήτων σχεδίων εκπονούσε ο στρατός. Εξ’ άλλου, καθ’ όλη την διάρκεια της τετραετίας 1937-1940, διεξάγονταν ασκήσεις αεραμύνης σε όλη τη χώρα. Την ίδια περίοδο, ιδρύθηκαν και λειτουργούσαν και Σχολές Παθητικής Αεραμύνης, τα μαθήματα των οποίων παρακολουθούσαν γιατροί, φαρμακοποιοί, αξιωματικοί της Χωροφυλακής και της Αστυνομίας, του Υγειονομικού Σώματος κ.α. Στην Αθήνα, σχολεία λειτουργούσαν στην Στρατιωτική Λέσχη, στην Παλιά Βουλή και αλλού.
Τον Μάϊο του 1940, απλά κωδικοποιήθηκαν τα διάφορα νομοθετήματα που είχαν εκδοθεί έως τότε. Σκοπός της παθητικής αεράμυνας, ήταν η μείωση ή η εκμηδένιση των «υπό της εχθρικής αεροπορίας επιζητουμένων αποτελεσμάτων είτε δια προσβολής είτε δι’ ερεύνης εφ’ όλου του Εθνικού εδάφους». Ο σχεδιασμός περιελάμβανε δυνάμεις και μέσα τόσο των κρατικών Αρχών όσο και του άμαχου πληθυσμού της χώρας.
Οι αρμοδιότητες είχαν εξειδικευθεί ανά υπουργείο και περιλάμβαναν μέτρα πυρόσβεσης και δημόσιας ασφάλειας, καθώς και αραίωσης του πληθυσμού, Κυρίαρχο ρόλο διαδραμάτιζαν τα υπουργεία Εσωτερικών και Διοικήσεως Πρωτευούσης, που είχαν και την ευθύνη για τη προστασία και αυτοπροστασία του αμάχου πληθυσμού, τα καταφύγια, τους συναγερμούς (σειρήνες), τα φώτα, τις πρώτες βοήθειες και μακρά σειρά ακόμη μέτρων. Ο καθένας, από την νοικοκυρά της γειτονιάς, μέχρι τους ανωτάτους διοικητικούς παράγοντες, ήξερε τι έπρεπε να πράξει. Οι εφημερίδες, αφιέρωναν στήλες ολόκληρες στα μέσα αμύνης και προστασίας, ενώ συμμετείχαν και όλοι οι σημαντικοί φορείς».
Με το έργο του Ι. Μεταξά στον τομέα προστασίας του αμάχου πληθυσμού ασχολείται ενδελεχώς και η κα Μαρίνα Πετράκη, Δρ. του Πανεπιστημίου του Κεντ στο βιβλίο της: «1940. Ο άγνωστος πόλεμος. Η Ελληνική πολεμική προσπάθεια στα μετόπισθεν» (Εκδόσεις ‘’Πατάκη’’ 2014). Να σημειωθεί ότι η κα Πετράκη δεν κόβει και τις φλέβες της για τον Μεταξά! Εκεί η κα Πετράκη αναλύει τα μέτρα προστασίας του αμάχου πληθυσμού που είχε λάβει ο Μεταξάς, με αποτέλεσμα να περιορισθούν στο ελάχιστο οι απώλειες ων αμάχων.
Ο Μεταξάς λοιπόν μερίμνησε για όλα αυτά τα οποία μόνο εύκολα δεν είναι, διότι απαιτούν σχολαστική και ρεαλιστική σχεδίαση και στην συνέχεια δοκιμές επί δοκιμών και για να διορθωθούν τυχόν ελλείψεις των σχεδίων, αλλά και για να μάθουν οι εκτελεστές αν εκτελούν αυτόματα, όσα τους αφορούν.
Τώρα πώς μου ήρθαν όλα αυτά, τα όχι και τόσο ευχάριστα, στην άκρη της πένας που λένε και οι γραμματιζούμενοι.
Να, επειδή ακούω διάφορα πράγματα και είπα να θυμίσω ακόμη μερικά.
Ενδεικτικώς αναφέρεται ότι μέχρι λίγο μετά τον συμμοριτοπόλεμο, για να πάρει άδεια μία οικοδομή τριών ορόφων και πάνω έπρεπε να συνηγορήσει η υπηρεσία Πολιτικής Σχεδιάσεως Εκτάκτου Ανάγκης (ΠΣΕΑ) και τούτο, διότι έπρεπε να έχει ληφθεί μέριμνα υπάρξεως καταφυγίου στο κτίσμα. Νομίζω ότι ο νόμος αυτός του Μεταξά ισχύει ακόμη, αλλά εδώ δεν παίρνουν άδεια από την Πολεοδομία, την ΠΣΕΑ θα ρωτήσουν.
Εν πάση περιπτώσει, (θέλω να) πιστεύω ότι έχουσι γνώσιν οι φύλακες…
πηγή:https://www.dimokratia.gr/apopseis/556280/i-pathitiki-aeramyna-ston-polemo-toy-1940/







