Δευτέρα 23 Ιανουαρίου 2023

Η αποκάλυψη για όσα έγιναν στη νησίδα του Έβρου - "Ο διακινητής μάς είπε βάψτε το παιδί ώστε να φαίνεται νεκρό …!!" - H σκηνοθεσία, οι αμφιβολίες για την ύπαρξη της μικρής Μαρίας και το Der Spiegel


 Δεν υπάρχει νεκρό παιδί στη νησίδα του Εβρου. Το περιστατικό με τη μικρή Μαρία, που φέρεται να απεβίωσε αβοήθητη από τσίμπημα σκορπιού, δεν συνέβη ποτέ. Σκηνοθετήθηκε κατόπιν υπόδειξης του διακινητή ως ένα εύρημα προκειμένου οι 38 Σύροι πρόσφυγες να μπορέσουν να φτάσουν ανεμπόδιστα σε ασφαλές σημείο εντός της ελληνικής επικράτειας. O δουλέμπορος επέλεξε να αναθέσει τον ρόλο στην οικογένεια που φέρεται να είχε πληρώσει λιγότερα χρήματα συγκριτικά με τους υπόλοιπους πρόσφυγες για τη μεταφορά της από την Τουρκία στην Ελλάδα. 

Η Μπαϊντά, μια πρόσφυγας από τη Συρία που έμοιαζε να ηγείτο της ομάδας των 38, ήταν αυτή που κατόπιν επικοινωνίας της με τον διακινητή ζήτησε από το κορίτσι να ξαπλώσει στο έδαφος. Του έβαλε μακιγιάζ και λίγη τροφή δίπλα από τα χείλη του προκειμένου να μοιάζει νεκρό από δηλητήριο και το φωτογράφισε. Ηταν μεσημέρι όταν η Μπαϊντά έστειλε τη φωτογραφία με το κινητό της τηλέφωνο, άγνωστο πού. Το απόγευμα της ίδιας ημέρας, μιλώντας στους πρόσφυγες στη νησίδα, εξέφρασε τη βεβαιότητα ότι «σύντομα θα συνεχίσουμε το ταξίδι μας».

Αυτή είναι η περίληψη όσων δήλωσε στη μακροσκελή συνέντευξη που παραχώρησε στην «Κ» Σύρος υπήκοος, ο οποίος μετείχε στην ομάδα των 38 προσφύγων. Η υπόθεσή τους άρχισε να εκτυλίσσεται το περασμένο καλοκαίρι και, πέντε μήνες αργότερα, συνεχίζει να απασχολεί την επικαιρότητα και να προκαλεί σφοδρή αντιπαράθεση μεταξύ κυβέρνησης και αντιπολίτευσης. Ο ίδιος φέρεται κατά πληροφορίες να έχει δώσει επίσημη κατάθεση στους αστυνομικούς της Διεύθυνσης Αλλοδαπών Θεσσαλονίκης επαναλαμβάνοντας την ίδια εκδοχή για όσα συνέβησαν τον Αύγουστο στην ελληνοτουρκική μεθόριο, στον Εβρο. Προτού πάντως ο Σύρος πρόσφυγας αρχίσει να εξιστορεί στην «Κ» τα γεγονότα, ρωτήθηκε: «Γιατί αποφασίσατε να μιλήσετε;». Ο φόβος του να μην εμπλακούν ο ίδιος και οι οικείοι του σε μια υπόθεση που ενδεχομένως να έχει συνέπειες, ποινικές ή άλλες, ήταν ο βασικός λόγος για να πάρει θέση –και δημοσίως– στην υπόθεση της «μικρής Μαρίας», όπως χαρακτηριστικά απάντησε.

Ξεκίνησε το ταξίδι του από τη Συρία πριν από περισσότερο από δύο χρόνια. Υστερα από δύο αποτυχημένες προσπάθειες κατάφερε τελικά να διασχίσει τα σύνορα Τουρκίας – Συρίας και να εγκατασταθεί στην Άγκυρα. Δούλεψε ως εργάτης γης έως τις αρχές του περασμένου καλοκαιριού, οπότε αποφάσισε να ταξιδέψει δυτικά, με πρώτο σταθμό την Ελλάδα. Πλήρωσε περίπου 500 δολάρια στον οδηγό ενός ταξί, που τον μετέφερε στην Κωνσταντινούπολη. Εκεί, όπως συμβαίνει με τους περισσότερους ομοεθνείς του, δικτυώθηκε με διακινητή στον οποίο κατέβαλε μερικές χιλιάδες ευρώ προκειμένου να μεταφερθεί σε «ασφαλές μέρος» στην Ελλάδα. Με πούλμαν που, όπως λέει, είχε μισθώσει ο Σύρος δουλέμπορος, ο ίδιος και ακόμη 50 πρόσφυγες και μετανάστες μεταφέρθηκαν ένα χιλιόμετρο μακριά από την τουρκική όχθη του ποταμού Εβρου. 

Εκεί, συνάντησαν μέλη της τουρκικής στρατοχωροφυλακής, τα οποία, αφού τους φωτογράφισαν έναν προς έναν, τους υπέδειξαν τη διαδρομή που θα έπρεπε να ακολουθήσουν μέχρι τα σύνορα με την Ελλάδα.

Οπως αφηγείται, στην ομάδα μετείχαν 51 πρόσφυγες και μετανάστες οι οποίοι μερικές ώρες αργότερα έφτασαν σε νησίδα του ποταμού Εβρου, «διαφορετική από εκείνη στην οποία θα βρισκόμασταν μερικές εβδομάδες αργότερα». Εκεί, παρέμειναν για διάστημα περίπου 7 ημερών. Σύμφωνα με το σχέδιο και τις υποδείξεις των διακινητών, με μια φουσκωτή βάρκα χωρητικότητας 8-10 ατόμων θα διέσχιζαν κατά ομάδες το ποτάμι μέχρι την ελληνική όχθη. Οι πρώτοι δέκα από την ομάδα, ωστόσο, διασταυρώθηκαν επί ελληνικού εδάφους με άτομα που περιγράφει ως «μαυροντυμένους κουκουλοφόρους». Τους χτύπησαν και τους υποχρέωσαν να επιστρέψουν πίσω στην τουρκική όχθη. Εκεί, εντοπίστηκαν από Τούρκους στρατοχωροφύλακες, οι οποίοι μετά μια δίωρη συνομιλία μαζί τους, μέσω μιας μετανάστριας που μιλούσε τουρκικά, τους υποχρέωσαν να επιστρέψουν πίσω στην Κωνσταντινούπολη πριν επιχειρήσουν εκ νέου το πέρασμα στην Ελλάδα.

Η δεύτερη προσπάθεια να διασχίσουν τα σύνορα ξεκίνησε πέντε ημέρες από τη στιγμή που είχαν υποχρεωθεί να επιστρέψουν στην Κωνσταντινούπολη. Μετά ένα σύντομο ταξίδι, αντίστοιχο με εκείνο που είχαν πραγματοποιήσει μερικά εικοσιτετράωρα νωρίτερα, βρέθηκαν εκ νέου σε νησίδα του ποταμού Εβρου, διαφορετική αυτή τη φορά από την προηγούμενη. Η συνεννόηση με τον διακινητή ήταν ότι θα παρέμεναν εκεί έως ότου εκείνος τους δώσει το σύνθημα να προχωρήσουν προς την ελληνική πλευρά των συνόρων. «Συνολικά μείναμε εκεί δέκα ημέρες. Είχαμε μαζί μας προμήθειες, φαγητά και νερό, τα οποία όμως μετά την 8η ημέρα εξαντλήθηκαν. Κλέβαμε καρπούζια και καλαμπόκια για να τρώμε. Τα κινητά μας είχαν αποφορτιστεί και μόνο η Μπαϊντά συνέχιζε να έχει ενεργοποιημένο τηλέφωνο, καθώς ήταν η μόνη που είχε μαζί της power bank».

Εξάλλου, η Μπαϊντά ήταν εκείνη που βρισκόταν σε επικοινωνία με τον διακινητή και εκείνη που θα υποδείκνυε στην υπόλοιπη ομάδα το πότε ακριβώς θα επιχειρούσαν το πέρασμα στην ελληνική όχθη του ποταμού. «Υστερα από οκτώ ημέρες που βρισκόμασταν πάνω στη νησίδα ήρθε (σ.σ. η Μπαϊντά) και μας είπε ότι για να μην επαναληφθεί η αποτυχία της προηγούμενης φοράς, ο διακινητής σκέφτηκε να φτιάξουμε μια ιστορία. Μας είπε να βάψουμε το παιδί ώστε να φαίνεται νεκρό και να πούμε ότι πέθανε από τσίμπημα σκορπιού. Εκείνος αποφάσισε ποια οικογένεια θα σήκωνε το βάρος του ρόλου. Υπέδειξε τη συγκεκριμένη, γιατί είχαν πληρώσει λιγότερα. Κατά κάποιον τρόπο εκβιάστηκαν», δήλωσε ο Σύρος πρόσφυγας και αυτόπτης μάρτυρας των γεγονότων στη συνέντευξή του στην «Κ».

Απαντώντας στις επίμονες ερωτήσεις της «Κ» να περιγράψει τι ακριβώς είδε να συμβαίνει μπροστά στα μάτια του και όχι τι ενδεχομένως μπορεί να άκουσε από τους συμπατριώτες του στη νησίδα, εκείνος απάντησε: «Η Μπαϊντά έφερε το κορίτσι δίπλα στο δέντρο όπου καθόμουν. Ο πατέρας και η μητέρα του ήταν λίγο πιο μακριά. Το ξάπλωσε στο έδαφος, του έβαψε λίγο το χέρι και το πόδι και του έβαλε λίγο φαγητό δίπλα στα χείλη ώστε να μοιάζει πεθαμένο. Μετά το φωτογράφισε με το κινητό και έστειλε τις φωτογραφίες. Δεν ξέρω πού».

Του ζητάμε να μας περιγράψει τι έκανε το παιδί σε αυτό το διάστημα. «Τίποτα, ήταν μικρό, δεν μιλούσε. Μετά της έπλυναν το χέρι και το πόδι. Της έκοψαν τα μαλλιά ώστε να μη μοιάζει με το παιδί στη φωτογραφία, που υποτίθεται ότι είχε πεθάνει, και της έκαναν μαθήματα ώστε να ανταποκρίνεται στο καινούργιο όνομά της, «Μάγια» αντί για «Μαρία». Του ζητάμε να μας εξηγήσει πώς, ενώ δεν είχαν φαγητό και νερό, βρέθηκαν να έχουν μαζί τους είδη μακιγιάζ. «Δεν ξέρω να σου απαντήσω. Μπορώ, όμως, να σου πω με σιγουριά ότι τα χρησιμοποίησαν».

Περιγράφει ακόμη ότι, δύο ημέρες αργότερα, πήραν εντολή από τον διακινητή να μετακινηθούν προς την ελληνική όχθη του ποταμού, δίχως όπως είπε ο ίδιος να γνωρίζει τι μεσολάβησε. Εκεί, τους εντόπισαν drones της Ελληνικής Αστυνομίας και λίγη ώρα αργότερα παρελήφθησαν από βανάκια που τους μετέφεραν στο Κέντρο Υποδοχής Ταυτοποίησης (ΚΥΤ) Φυλακίου. Τον ρωτάμε εάν κατά την παραμονή τους εκεί οι «38» συζήτησαν μεταξύ τους για όσα είχαν προηγηθεί. «Δεν ήμασταν ούτε ευχαριστημένοι ούτε δυσαρεστημένοι. Ευτυχώς, είχαμε καταφέρει να επιβιώσουμε και πλέον σκεφτόμασταν ότι σύντομα θα τελειώσουμε και θα μπορέσουμε να συνεχίσουμε σε άλλη χώρα».

Επειτα από 14 ημέρες μεταφέρθηκαν σε δομή φιλοξενίας προσφύγων. Ηταν 9 Σεπτεμβρίου. Την επομένη, η Μπαϊντά και αρκετοί ακόμη από την ομάδα των προσφύγων έφυγαν με ταξί από τη δομή και σύμφωνα με πληροφορίες ταξίδεψαν παράνομα στη Γερμανία, όπου παραμένουν μέχρι σήμερα.

Στο τέλος της συνέντευξης, τον ρωτάμε εκ νέου γιατί αποφάσισε να εκθέσει δημοσίως, πολλώ δε μάλλον να περιγράψει σε ένορκη κατάθεσή του στην αστυνομία, τη δική του εκδοχή των γεγονότων. «Ηταν ένα ωραίο σενάριο, αλλά δεν ήταν αληθινό. Αργά ή γρήγορα, η αλήθεια θα μαθευόταν και τότε, εγώ και οι άνθρωποί μου ενδεχομένως να αντιμετωπίζαμε πρόβλημα με δικαστήρια και άλλα. Αν με ρωτάς αυτό, όχι κανείς δεν μου είπε τι να πω»

Από την «αποκάλυψη» στην αναδίπλωση

14 Ιουλίου

Η μη κυβερνητική οργάνωση HumanRights360 ενημερώνεται για εγκλωβισμό μεταναστών σε νησίδα του Eβρου και διαβιβάζει τη σχετική πληροφορία στο αρχηγείο της Ελληνικής Αστυνομίας, στον Frontex, στην Yπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ και στην Εισαγγελία Ορεστιάδας. Στις 20 Ιουλίου, η ίδια ΜΚΟ στέλνει αίτηση ασφαλιστικών μέτρων στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο Δικαιωμάτων του Ανθρώπου. Στις 27 Ιουλίου, ο Στρατός απαντά ότι η νησίδα στην οποία φαινόταν να είχαν αποκλειστεί οι μετανάστες βρισκόταν επί τουρκικού εδάφους.

10 Αυγούστου

Το γερμανικό περιοδικό Der Spiegel δημοσιεύει το πρώτο άρθρο που αφορά τον φερόμενο θάνατο της μικρής Μαρίας, αποδίδοντάς τον σε πιθανό τσίμπημα σκορπιού, ενώ την ίδια μέρα δημοσιεύουν σχετικά άρθρα και το Al Jazeera και η «Εφημερίδα των Συντακτών». Σύμφωνα με τα δημοσιεύματα, οι πηγές που μιλούν για τον θάνατο του 5χρονου κοριτσιού αναφέρουν ότι εξέπνευσε το πρωί της 9ης Αυγούστου, τονίζοντας πως όλοι τους βρίσκονταν στη νησίδα του Eβρου από τις 7 Αυγούστου. 

16 Αυγούστου

Ο υπουργός Μετανάστευσης και Ασύλου, Νότης Μηταράκης, επισκέπτεται το ΚΥΤ Φυλακίου στον Εβρο. Δηλώνει ότι «βρέθηκε μια ομάδα 38 μεταναστών», οι οποίοι εισήλθαν σε ελληνικό έδαφος. Αναφέρει πως οι πρόσφυγες «ήρθαν από την τουρκική όχθη του ποταμού και σπρώχτηκαν προς τη νησίδα από τις τουρκικές αρχές». Ο κ. Μηταράκης τονίζει πως «προκύπτει από τις καταθέσεις ότι ένα παιδί 5 ετών έχασε τη ζωή του σε τουρκικό έδαφος». 

30 Αυγούστου

Σε ομιλία του στη Βουλή, ο κ. Μηταράκης αναφέρεται σε στοιχεία που δημιουργούν αμφιβολίες για την ύπαρξη της μικρής Μαρίας, όπως ότι κανείς από τους πρόσφυγες δεν γνώριζε πού ήταν θαμμένο το παιδί και ότι στη λίστα του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων αναφέρεται η οικογένεια της Μαρίας με 4 παιδιά – όσα είχε μαζί της η οικογένεια κατά την άφιξη στην Ελλάδα. 

15 Σεπτεμβρίου 

«Από τα δημόσια διαθέσιμα σε εμάς στοιχεία και λαμβανομένου υπ’ όψιν ότι η περιοχή παρουσιάζει ένα ιδιαίτερα σύνθετο εδαφικό καθεστώς, καθώς ανάλογα με τη ροή του ποταμιού αναδύονται κατά διαστήματα τμήματα ξηράς κατά μήκος του, σχηματίσαμε την εσφαλμένη πεποίθηση ότι οι ανωτέρω βρίσκονταν επί ελληνικού εδάφους», δηλώνει σε ανακοίνωσή του ο Επαμεινώνδας Φαρμάκης, ιδρυτής τής μη κυβερνητικής οργάνωσης HumanRights360.

30 Δεκεμβρίου

Τον Νοέμβριο, το περιοδικό Der Spiegel αποφασίζει, λόγω αμφιβολιών, να αφαιρέσει προσωρινά τα δημοσιεύματα που αφορούσαν την υπόθεση από την ιστοσελίδα του. Στις 30 Δεκεμβρίου, και έπειτα από έρευνα, το περιοδικό έφτασε στο εξής συμπέρασμα: «Ακόμη κι αν δεν υπάρχει τελική απόδειξη, υπάρχουν κάποιες ενδείξεις ότι ορισμένοι εκ των προσφύγων μπορεί να επινόησαν τον θάνατο μέσα στην απελπισία τους. Ίσως σκέφτηκαν», γράφει το Der Spiegel, «ότι επιτέλους θα σώζονταν».





πηγή: https://www.kathimerini.gr/society/562239841/o-diakinitis-mas-eipe-vapste-to-paidi-i-apokalypsi-tis-k-gia-osa-eginan-sti-nisida-toy-evroy/

Κυριακή 22 Ιανουαρίου 2023

Βουλευτής ΣΥΡΙΖΑ Γ. Αμανατίδης: - "Θα υπάρξει η δυνατότητα από την πρώτη Κυριακή να έχουμε προοδευτική κυβέρνηση συνεργασίας!" - "Δικαιοσύνη στην αύξηση του εισοδήματος, στην αναδιανομή και την πάταξη της αισχροκέρδειας"


 

Γ. Αμανατίδης: Νίκη του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ-Δικαιοσύνη παντού - βίντεο


«Για πρώτη φορά μεταπολιτευτικά θα έχουμε εκλογές με σύστημα απλής αναλογικής, χωρίς την θεωρία της χαμένης ψήφου και θα υπάρξει η δυνατότητα από την πρώτη Κυριακή να έχουμε προοδευτική κυβέρνηση συνεργασίας» υποστήριξε, ο βουλευτής Α΄ Θεσσαλονίκης του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ Γιάννης Αμανατίδης, μιλώντας σήμερα στον Ant1.

«Η μαζική συμμετοχή των πολιτών θα δώσει σε αυτή την κάλπη την αντιστοίχιση με την πραγματική βούληση των πολιτών» είπε, και με τον ΣΥΡΙΖΑ -ΠΣ «θα σχηματιστεί κυβέρνηση από την πρώτη Κυριακή των εκλογών».

«Το σημαντικό είναι η καταδίκη των πολιτικών, που εφάρμοσε η ΝΔ, το προηγούμενο διάστημα και η προοπτική και ελπίδα για την χάραξη πολιτικής σύμφωνα με τις ανάγκες του τόπου» επισήμανε, ο πρώην υφυπουργός Εξωτερικών.

«Με το σύνθημα μας: Δικαιοσύνη παντού, δηλαδή δικαιοσύνη στην αύξηση του εισοδήματος, στην αναδιανομή και την πάταξη της αισχροκέρδειας, αλλά και την κατάργηση του πτωχευτικού νόμου, απαντάμε στις ανάγκες της κοινωνίας» τόνισε, κατηγορώντας την κυβέρνηση Μητσοτάκη ότι απέτυχε τόσο στην αντιμετώπιση της πανδημίας, όσο και της ακρίβειας, αφού τις εκτίμησε στους προϋπολογισμούς ως παροδικά φαινόμενα.

«Η κρίση χρησιμοποιήθηκε ως ευκαιρία από τη ΝΔ και αποκαλύφθηκε ο νεοφιλελευθερισμός της ως προσωπική απληστία με ιδεολογική επένδυση» σημείωσε, ενώ σοβούν, όπως ανέφερε, ζητήματα δημοκρατίας.





πηγή:https://www.syriza.gr/article/id/139336/G.-Amanatidhs:-Nikh-toy-SYRIZA-PS-Dikaiosynh-pantoy---binteo.html

Δημήτρη Βίτσας βουλευτής ΣΥΡΙΖΑ: - Ο κος Μητσοτάκης "φτύνει" τη δημοκρατία! - Δεν νιώθω τον εαυτό μου επαρκή να κρίνω "τεχνοκρατικά" Αξιωματικούς του Ελληνικού στρατού!! - Μας απασχολούν τα ευρήματα των δημοσκοπήσεων!


 

Σημεία συνέντευξης του Δημήτρη Βίτσα, βουλευτή ΣΥΡΙΖΑ – Προοδευτική Συμμαχία, στον τηλεοπτικό σταθμό « KONTRA CHANNEL ». 

«…Να μην υπάρχει η παραμικρή αμφιβολία ότι το στρίμωγμα της Κυβέρνησης με αφορμή τις αποκαλύψεις για τις παράνομες παρακολουθήσεις θα συνεχιστεί και θα ενταθεί. Είναι απίθανη η δικαιολογία που επικαλείται ο Πρόεδρος της Βουλής και η πλειοψηφία των μελών της Επιτροπής θεσμών και διαφάνειας, όσο αφορά την προσέλευση του κου Ράμμου και την ενημέρωση για τα ευρήματα της έρευνας.

Το ίδιο ισχύει και στην περίπτωση του κου Μενουδάκου από την επιτροπή προσωπικών δεδομένων. Το τι θα κάνει όμως η αντιπολίτευση είναι δική της υπόθεση και όχι δουλειά της κυβέρνησης. Είναι λοιπόν δικαίωμά μας, να κάνουμε χρήση των 2/5 και να τον καλέσουμε στην επιτροπή για ενημέρωση. Η κυβέρνηση λοιπόν με τη στάση της έδειξε πόσο ένοχη και λιπόψυχη δημοκρατικά είναι και καταρρίπτει πλήρως τον ισχυρισμό Μητσοτάκη ότι θα βγουν όλα στο φώς.

Ο κος Μητσοτάκης και η ΝΔ θεωρεί εαυτόν τόσο ισχυρό, ώστε να μπορεί να επιβάλει τη δική του ατζέντα μέσω των ΜΜΕ. Με λίγα λόγια ΄΄φτύνει΄΄ τη δημοκρατία και το γεγονός ότι η κυβέρνηση πρέπει να ελέγχεται για τα πεπραγμένα της. Αποκαλυπτική είναι η περίπτωση των γλυπτών του Παρθενώνα και η σιγή που επεβλήθη ξαφνικά από τα ΜΜΕ, μετά την κατηγορηματική δήλωση του Βρετανού υπουργού Πολιτισμού ότι δεν επρόκειτο περί επιστροφής αλλά κάποιας μορφής δανεισμού και ανταλλαγμάτων.

Το κεντρικό πρόβλημα της χώρας σήμερα είναι η ακρίβεια, η συνεχής αύξηση των ανισοτήτων στην κοινωνία και τα σοβαρά ελλείμματα που εμφανίζονται στη λειτουργία της δημοκρατίας. Αυτή τη στιγμή υπάρχουν πολλοί άνθρωποι που πλουτίζουν εξαιτίας της πολιτικής τους θέσης , όπως συνέβη με την περίπτωση Πάτση, ή όπως συμβαίνει με τους παρόχους της ηλεκτρικής ενέργειας κλπ.

Απέναντι σε αυτά, ο ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ έχει σκοπό να πάρει πολλές πολιτικές πρωτοβουλίες.

Ας σημειώσουμε εδώ ότι, το γεγονός ότι αποχωρήσαμε από την επιτροπή λόγω της άρνησης της πλειοψηφίας να δεχτεί την προσέλευση του κου Ράμμου για ενημέρωση, δεν δικαιολογεί την επίθεση του ΚΚΕ απέναντι στο ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ. Ας ήταν πρώτο θέμα στην ατζέντα της επιτροπής το ζήτημα των παρακολουθήσεων στο τηλεφωνικό κέντρο του ΚΚΕ και θα αποχωρούσαμε στο δεύτερο θέμα δηλ της προσέλευσης του κου Ράμμου. Αλλά αυτό το θέμα μπορεί να επανέλθει και τότε θα δουν όλοι ότι η θέση μας είναι ξεκάθαρη, όπως έχει διατυπωθεί από τον Αλέξη Τσίπρα και αφορά την περίοδο 2016. Είναι καλό να υπάρχει ΄΄κομματικότητα΄΄ από την πλευρά του ΚΚΕ, αλλά να είναι ενταγμένη στο κοινό καλό.

Σε σχέση με τις κρίσεις των αρχηγών των όπλων στο στράτευμα, θέλω να τονίσω ότι δεν νιώθω τον εαυτό μου επαρκή στο να κρίνω ΄΄τεχνοκρατικά΄΄ αξιωματικούς του Ελληνικού στρατού. Άλλωστε αυτός είναι και ο λόγος που οι κρίσεις αυτές γίνονται από το ΚΥΣΕΑ. Αν και όλοι γνωρίζουν αυτά που σήμερα συζητιούνται στο στράτευμα, δεν θεωρώ ότι πρέπει να βγαίνουν όλα στη δημοσιότητα. Προκύπτει όμως ένα σοβαρό ερώτημα για τη σπουδή της κυβέρνησης που αφορά τις έκτακτες και πρόωρες κρίσεις της κατώτερης ιεραρχίας, χωρίς να υπάρχει ο αναγκαίος λόγος γιαυτό. Όλα αυτά που κυκλοφορούν και που αφορούν και την ανανέωση της θητείας του κου Φλώρου, δεν είναι καλό για το στράτευμα. Φαίνεται ότι η κατάσταση στην ανώτατη ιεραρχία, δεν έχει να κάνει μόνο με την επιχειρησιακή ικανότητα αλλά κρύβει και κάποιου είδους συναλλαγή. Είναι πράξεις αντίθετες με τον τρόπο που πρέπει να συγκροτούνται οι θεσμοί της δημοκρατίας και δείχνουν φόβο από τη μεριά της ΝΔ για το αποτέλεσμα των προσεχών εκλογών.

Αυτό δε σημαίνει ότι στο ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ δεν μας απασχολούν τα ευρήματα των δημοσκοπήσεων. Απλά θα πρέπει να επικεντρώσουμε πιο έντονα την προσοχή μας στην κατανόηση από τους πολίτες της χώρας, των επιμέρους προτάσεών μας για τα προβλήματα που απασχολούν την πλειοψηφία του κόσμου ( ακρίβεια, αύξηση του ενεργειακού κόστους κλπ).

Δεν είναι λοιπόν αρκετές οι διάφορες επιδοτήσεις της κυβέρνησης, αλλά χρειάζονται πρόσθετα μέτρα. Πρέπει να ενημερώσουμε τον κόσμο ότι αν η κατάσταση με τον πόλεμο στην Ουκρανία συνεχιστεί, του χρόνου που θα κλείνονται τα αντίστοιχα συμβόλαια, θα εμφανιστούν τα ίδια φαινόμενα αισχροκέρδειας στο ενεργειακό πεδίο.

Επιπρόσθετα θα πρέπει να δούμε τη μείωση και σε πολλές περιπτώσεις την πλήρη κατάργηση του ΦΠΑ στα είδη λαϊκής κατανάλωσης. Είναι απολύτως ψευδής ο ισχυρισμός της κυβέρνησης, ότι το market pass καλύπτει την αύξηση του πληθωρισμού.

Μέσα σε όλα αυτά, η κυβέρνηση αναδεικνύει σε μείζον θέμα το υποτιθέμενο sms του Νίκου Παππά στον κο Καλογρίτσα. Πόσο λογική όμως μπορεί να υπάρχει όταν τη μια φορά ο κος Καλογρίτσας δεν έχει χρήματα για να πάρει μέρος στο διαγωνισμό για τις τηλεοπτικές άδειες και την άλλη στέλνει σακούλες με εκατομμύρια στο ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ;

Περιμένουμε λοιπόν τον κο Καλογρίτσα να καταθέσει τον ΄΄τόμο΄΄ των μηνυμάτων που λέει ότι έχει , σύμφωνα με τα λεγόμενα του δικηγόρου του και βουλευτή του ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ κου Λοβέρδου.

Αυτό που φαίνεται είναι ότι ο Νίκος Παππάς είναι το εκδικητικό θύμα του συστήματος και χρειάζεται όλοι να τον υπερασπιστούμε. Οι όροι ζωής του δείχνουν έναν άνθρωπο , που παρόλα τα λάθη που έκανε σε άλλα ζητήματα, προσπάθησε και εν πολλοίς έβαλε τάξη στο τηλεοπτικό περιβάλλον. Εδώ λοιπόν ταιριάζει απόλυτα η παροιμία που λέει, ΄΄ εκεί που μας χρωστάγανε, μας πήραν και το βόδι΄΄…»




πηγή:https://www.syriza.gr/article/id/139323/D.-Bitsas:-Ekei-poy-mas-chrwstagane-mas-phran-kai-to-bodi---binteo.html

 

Δημοσιεύθηκε το ΦΕΚ για το Market Pass: - Δικαιούχοι - Τρόποι πίστωσης της οικονομικής ενίσχυσης - Διαδικασία πίστωσης - Διαδικασία έκδοσης της ψηφιακής χρεωστικής κάρτας ή ..

 










Αιτήσεις ηλεκτρονικά και πληρωμές κάθε μήνα. - Επίσημη απόφαση έναρξης αιτήσεων και πληρωμών


Αριθμ. 1170 – ΦΕΚ Τεύχος Β 242/20.01.2023
Καθορισμός του χρόνου της παραγωγικής λειτουργίας της ειδικής εφαρμογής της παρ. 5 του άρθρου 115 του ν. 5007/2022 (Α’ 241), των τεχνικών και οργανωτικών μέτρων για τη λειτουργία της, των απαραίτητων διαλειτουργικοτήτων, των καταστημάτων και των λαϊκών αγορών όπου χρησιμοποιείται η ψηφιακή κάρτα και κάθε άλλης αναγκαίας λεπτομέρειας.

ΟΙ ΥΠΟΥΡΓΟΙ
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ -ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΚΑΙ ΕΠΕΝΔΥΣΕΩΝ -ΨΗΦΙΑΚΗΣ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ – ΕΠΙΚΡΑΤΕΙΑΣ
αποφασίζουμε:

Άρθρο 1
Αντικείμενο και σκοπός

1. Σύμφωνα με το άρθρο 115 του ν. 5007/2022, παρέχεται οικονομική ενίσχυση για τους μήνες Φεβρουάριο 2023 έως και Ιούλιο 2023, από τον κρατικό προϋπολογισμό, σε νοικοκυριά που πληρούν τα κριτήρια της παρ. 2 του άρθρου 115 του ν. 5007/2022, με σκοπό την κάλυψη μέρους του αυξημένου κόστους αγορών ιδίως ειδών διατροφής, λόγω της σημαντικής αύξησης του δείκτη τιμών καταναλωτή.

2. Σκοπός της παρούσας είναι ο καθορισμός ειδικότερα του χρόνου της παραγωγικής λειτουργίας της ειδικής εφαρμογής της παρ. 5 του άρθρου 115 του ν. 5007/2022 (Α’ 241) τα τεχνικά και οργανωτικά μέτρα για τη λειτουργία της, οι απαραίτητες διαλειτουργικότητες, τα καταστήματα και οι λαϊκές αγορές όπου χρησιμοποιείται η ψηφιακή κάρτα και κάθε άλλη αναγκαία λεπτομέρεια για την εφαρμογή των προβλεπόμενων στο άρθρο 115.

Άρθρο 2
Δικαιούχοι, διαδικασία, χρονική διάρκεια και περιεχόμενο της αίτησης για τη λήψη της έκτακτης Οικονομικής Ενίσχυσης

1Δικαιούχοι της ενίσχυσης είναι φυσικά πρόσωπα, άγαμα ή έγγαμα ή σε κατάσταση χηρείας ή πρόσωπα που έχουν συνάψει σύμφωνο συμβίωσης ή εν διαστάσει ή διαζευγμένα.
Ειδικά, για τους έγγαμους ή τα πρόσωπα που έχουν συνάψει σύμφωνο συμβίωσης, δικαιούχος είναι ο υπόχρεος σε υποβολή της δήλωσης φορολογίας εισοδήματος, κατά το άρθρο 67 του Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος (ν. 4172/2013, Α’167) ή ο ένας εκ των δύο σε περίπτωση υποβολής χωριστής δήλωσης. Τα φυσικά πρόσωπα δικαιούνται της ενίσχυσης, εφόσον πληρούν τα ακόλουθα κριτήρια:

α) Το ετήσιο συνολικό οικογενειακό εισόδημά τους κατά το φορολογικό έτος 2021, ανεξάρτητα από την πηγή προέλευσής του, πραγματικό και τεκμαρτό, ανέρχεται έως δεκαέξι χιλιάδες (16.000) ευρώ για άγαμο υπόχρεο ή υπόχρεο σε κατάσταση χηρείας ή εν διαστάσει και είκοσι τέσσερις χιλιάδες (24.000) ευρώ για έγγαμο υπόχρεο ή τους έγγαμους ή τα μέρη του συμφώνου συμβίωσης που υποβάλλουν χωριστή φορολογική δήλωση βάσει της υποπερ. ββ’της περ. στ’ της παρ. 4 του άρθρου 67 του Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος, ή τους έγγαμους που υποβάλλουν φορολογική δήλωση βάσει της περ. β’ της παρ. 4 του άρθρου 67 του Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος, ή τα φυσικά πρόσωπα που έχουν συνάψει σύμφωνο συμβίωσης και έχουν υποβάλει κοινή φορολογική δήλωση χωρίς τέκνα, το οποίο προσαυξάνεται κατά πέντε χιλιάδες (5.000) ευρώ για κάθε εξαρτώμενο τέκνο, άλλο εξαρτώμενο μέλος και φιλοξενούμενο μέλος του νοικοκυριού. Για τη μονογονεϊκή οικογένεια το εισόδημα του πρώτου εδαφίου ανέρχεται έως είκοσι τέσσερις χιλιάδες (24.000) ευρώ, το οποίο προσαυξάνεται κατά πέντε χιλιάδες (5.000) ευρώ για κάθε εξαρτώμενο τέκνο, άλλο εξαρτώμενο μέλος και φιλοξενούμενο μέλος, μετά το πρώτο. Στο ετήσιο συνολικό οικογενειακό εισόδημα δεν περιλαμβάνεται εκείνο το οποίο αθροιστικά απαλλάσσεται από τον φόρο εισοδήματος. Για τον προσδιορισμό της οικογενειακής κατάστασης, του αριθμού των εξαρτώμενων τέκνων, άλλων εξαρτώμενων μελών και φιλοξενούμενων μελών, καθώς και των εισοδηματικών κριτηρίων, χρησιμοποιούνται τα δεδομένα της Δήλωσης Φορολογίας Εισοδήματος Φυσικών Προσώπων του φορολογικού έτους 2021, όπως έχει διαμορφωθεί κατά την 31η Δεκεμβρίου 2022. Αν οι σύζυγοι ή τα μέρη συμφώνου συμβίωσης υποβάλλουν χωριστή δήλωση, λαμβάνεται ο μεγαλύτερος εκ του αριθμού τέκνων που έχει δηλωθεί σε μια εκ των δύο (2) δηλώσεων. (β) Η συνολική αξία της ακίνητης περιουσίας, όπως αυτή προκύπτει από την πράξη διοικητικού προσδιορισμού ΕΝ.Φ.Ι.Α. του έτους 2022, υπόχρεου, συζύγου ή μέρους συμφώνου συμβίωσης και εξαρτώμενων, κατά τον Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος, τέκνων, που αναγράφονται στη δήλωση φορολογίας εισοδήματος του φορολογικού έτους 2021, να μην υπερβαίνει το ποσό των διακοσίων πενήντα χιλιάδων (250.000) ευρώ για τους άγαμους, τους υπόχρεους σε κατάσταση χηρείας ή εν διαστάσει και το ποσό των τετρακοσίων χιλιάδων (400.000) ευρώ για τους έγγαμους ή μέρη συμφώνου συμβίωσης και τις μονογονεϊκές οικογένειες. Εξαιρούνται από τη χορήγηση της ενίσχυσης: α) Τα φυσικά πρόσωπα, τα οποία δηλώνονται στη Δήλωση Φορολογίας Εισοδήματος Φυσικών Προσώπων φορολογικού έτους 2021 ως εξαρτώμενα μέλη του υπόχρεου κατά το άρθρο 11 του Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος.

β) Τα φυσικά πρόσωπα, τα οποία δηλώνουν στη Δήλωση Φορολογίας Εισοδήματος Φυσικών Προσώπων φορολογικού έτους 2021 ότι φιλοξενούνται. γ) Τα φυσικά πρόσωπα που εμπίπτουν στον φόρο πολυτελούς διαβίωσης για το φορολογικό έτος 2021. δ) Οι φορολογικοί κάτοικοι αλλοδαπής. ε) Τα φυσικά πρόσωπα που δεν έχουν υποβάλλει τη δήλωση φορολογίας εισοδήματος φορολογικού έτους 2021 έως και την 31η.12.2022.

2. Η ενίσχυση χορηγείται σε επίπεδο νοικοκυριού. Ως μέλη του νοικοκυριού θεωρούνται οι σύζυγοι ή μέλη με σύμφωνο συμβίωσης, τα εξαρτώμενα τέκνα αυτών, τα λοιπά εξαρτώμενα μέλη και τα φιλοξενούμενα μέλη.

3. Απαραίτητη προϋπόθεση για να λάβει ο δικαιούχος την οικονομική ενίσχυση είναι να υποβάλει αίτηση σε ειδική εφαρμογή της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης της Δημόσιας Διοίκησης (gov.gr – ΕΨΠ) που δημιουργείται από την ΚτΠ Μ.Α.Ε., μέχρι την ημερομηνία που ορίζεται στην παρούσα. Η υποβολή της αίτησης για την λήψη της οικονομικής ενίσχυσης πραγματοποιείται μέχρι την 15η Μαρτίου 2023.

4. Ο αιτών επιλέγει τον τρόπο με τον οποίο θα λάβει την οικονομική ενίσχυση ο οποίος σύμφωνα με την παρ. 5 του άρθρου 115 του ν. 5007/2022 δύναται να είναι

ασε ψηφιακή χρεωστική κάρτα, που εκδίδεται ειδικά για τον σκοπό αυτόν από πιστωτικό ίδρυμα ή χρηματοπιστωτικό οργανισμό, κατά την έννοια των παρ. 2 και 3 του άρθρου 3 του ν. 4557/2018 (Α’ 139), αντίστοιχα,

ή

βσε τραπεζικό λογαριασμό επιλογής του στον οποίο είναι δικαιούχος ή συνδικαιούχος συμπληρώνοντας τον αριθμό IBAN.

5. Για την εξυπηρέτηση των χρηστών του πληροφοριακού συστήματος, διατίθεται εγχειρίδιο χρήσης της ηλεκτρονικής εφαρμογής καθώς και υπηρεσία εξυπηρέτησης των χρηστών (help desk) για την αναφορά και επίλυση προβλημάτων και την παροχή οδηγιών.

Άρθρο 3
Τρόπος υπολογισμού της οικονομικής ενίσχυσης

1. Το ύψος της ενίσχυσης ανά νοικοκυριό ανέρχεται σε δέκα τοις εκατό (10%) επί του μηνιαίου ύψους αγορών που καθορίζεται στο δεύτερο εδάφιο.
Το μηνιαίο ύψος των αγορών, επί του οποίου χορηγείται ενίσχυση δέκα τοις εκατό (10%), ανέρχεται σε διακόσια είκοσι (220) ευρώ για το μονομελές νοικοκυριό, αυξανόμενο κατά εκατό (100) ευρώ για κάθε επιπλέον μέλος του νοικοκυριού και έως χίλια (1000) ευρώ αγορών.
Σε περίπτωση που ο δικαιούχος επιλέξει την πίστωση σε τραπεζικό λογαριασμό, τα ποσά που καταβάλλονται ανέρχονται στο ογδόντα τοις εκατό (80%) επί του ανωτέρω ύψους.

2. Το ως άνω ποσό της οικονομικής ενίσχυσης είναι αφορολόγητο, ανεκχώρητο και ακατάσχετο στα χέρια του Δημοσίου ή τρίτων, κατά παρέκκλιση κάθε γενικής και ειδικής διάταξης, δεν υπόκειται σε οποιαδήποτε κράτηση, τέλος ή εισφορά συμπεριλαμβανομένης και της ειδικής εισφοράς αλληλεγγύης του άρθρου 43Α του ν. 4172/2013 (Α’167), δεν δεσμεύεται και δεν συμψηφίζεται με βεβαιωμένα χρέη προς τη φορολογική διοίκηση και το Δημόσιο εν γένει, τους δήμους, τις περιφέρειες, τα ασφαλιστικά ταμεία ή τα πιστωτικά ιδρύματα και δεν υπολογίζεται στα εισοδηματικά όρια για την καταβολή οποιασδήποτε παροχής κοινωνικού ή προνοιακού χαρακτήρα.

3. Το ποσό της ενίσχυσης και ο επιμερισμός αυτής ανά δικαιούχο σύμφωνα με την παρ. 1 του άρθρου 2 και την παρ. 1 του παρόντος υπολογίζεται από την ανώνυμη εταιρεία του Ελληνικού Δημοσίου «Κοινωνία της Πληροφορίας Μονοπρόσωπη Α.Ε.». (ΚτΠ Μ.Α.Ε.), με βάση τα δεδομένα που έχουν αντληθεί από τις διαδικτυακές υπηρεσίες της Α.Α.Δ.Ε. σύμφωνα με την παρ. 4 του άρθρου 5 και την παρ. 4 του άρθρου 6.

4. Για την εφαρμογή του παρόντος, η ΚτΠ Μ.Α.Ε. επιχορηγείται από τον τακτικό προϋπολογισμό του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης, κατόπιν ενίσχυσης των σχετικών πιστώσεων του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης από τις πιστώσεις του Ειδικού Φορέα 10237110000000 (Γενικές Κρατικές Δαπάνες) του Υπουργείου Οικονομικών.

Άρθρο 4
Τρόποι πίστωσης της οικονομικής ενίσχυσης

1. Το ποσό της οικονομικής ενίσχυσης πιστώνεται από την ανώνυμη εταιρεία του ελληνικού Δημοσίου «Κοινωνία της Πληροφορίας Μονοπρόσωπη Α.Ε.» (ΚτΠ Μ.Α.Ε.) μέσω ειδικής εφαρμογής της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης της Δημόσιας Διοίκησης (gov.gr ΕΨΠ) που δημιουργείται από την ΚτΠ Μ.Α.Ε., στον δικαιούχο:

α) σε ψηφιακή χρεωστική κάρτα, που εκδίδεται ειδικά για τον σκοπό αυτόν από πιστωτικό ίδρυμα ή χρηματοπιστωτικό οργανισμό, κατά την έννοια των παρ. 2 και 3 του άρθρου 3 του ν. 4557/2018 (Α’ 139), αντίστοιχα,

ή

βσε τραπεζικό λογαριασμό επιλογής του με βάση την αίτηση του αιτούντος την οικονομική ενίσχυση.

Άρθρο 5
Διαδικασία πίστωσης της οικονομικής ενίσχυσης σε ψηφιακή χρεωστική κάρτα

1. Μέσω της ειδικής εφαρμογής, κάθε φυσικό πρόσωπο της παρ. 1 του άρθρου 2, δύναται να αιτείται την έκδοση ψηφιακής χρεωστικής κάρτας στην οποία πιστώνεται από την Κ.τ.Π. Μ.Α.Ε. το σχετικό ποσό της οικονομικής ενίσχυσης σύμφωνα με το πρώτο εδάφιο της παρ. 1 του άρθρου 3. Η ανωτέρω κάρτα εκδίδεται ειδικά για το σκοπό του πρώτου εδαφίου της παρ. 1 του άρθρου 1 από πιστωτικό ίδρυμα ή χρηματοπιστωτικό οργανισμό, κατά την έννοια των παρ. 2 και 3 του άρθρου 3 του ν. 4557/2018 (Α’ 139), αντίστοιχα. Η συμμετοχή του πιστωτικού ιδρύματος ή του χρηματοπιστωτικού οργανισμού στην ανωτέρω διαδικασία θα πραγματοποιείται βάσει των όρων και των προϋποθέσεων που τίθενται στο Μητρώο Συνεργαζόμενων Αδειοδοτημένων Παρόχων Υπηρεσιών Πληρωμών, που έχει συσταθεί από την ΚτΠ Μ.Α.Ε.

2. Η είσοδος του φυσικού προσώπου – δικαιούχου στην ειδική εφαρμογή, η οποία είναι προσβάσιμη μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης της Δημόσιας Διοίκησης (gov. gr-ΕΨΠ) ή μέσω του vouchers.gov.gr, πραγματοποιείται κατόπιν αυθεντικοποίησής του με τη χρήση των κωδικών διαπιστευτηρίων της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης (taxisnet), σύμφωνα με το άρθρο 24 του ν. 4727/2020 (Α’ 184). Η ενέργεια αυτή υλοποιείται, ως υπηρεσία στην υποδομή του vouchers.gov.gr και θα χρησιμοποιήσει τις υπηρεσίες login TAXISnet (OAuth 2.0 client) οι οποίες θα παραμετροποιηθούν κατάλληλα από την Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης.

3. Μετά την είσοδό του στην εφαρμογή ο αιτών συμπληρώνει και επικαιροποιεί τα στοιχεία επικοινωνίας του και, ειδικότερα, τη διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου και τον αριθμό του κινητού τηλεφώνου, το πιστωτικό ίδρυμα που επιλέγει για την έκδοση της ψηφιακής χρεωστικής κάρτας και αιτείται την έκδοση της ψηφιακής χρεωστικής κάρτας και την πίστωση του σχετικού ποσού σε αυτήν. Η εφαρμογή δύναται να επαληθεύει την ορθότητα των στοιχείων επικοινωνίας με τα κατάλληλα τεχνικά μέσα.

4. Για τον σκοπό της επαλήθευσης των προϋποθέσεων χορήγησης της οικονομικής ενίσχυσης σύμφωνα με την παρ. 2 του άρθρου 115 του ν. 5007/2022 η ειδική εφαρμογή αποστέλλει τα υποβληθέντα στοιχεία σε κατάλληλη διαδικτυακή υπηρεσία της Α.Α.Δ.Ε. η οποία επιβεβαιώνει ότι ο αιτών είναι δικαιούχος της οικονομικής ενίσχυσης. Επιπλέον η διαδικτυακή υπηρεσία της Α.Α.Δ.Ε. θα αποστέλλει και τα μέλη του νοικοκυριού σύμφωνα με την παρ. 3 του άρθρου 115 του ν. 5007/2022. Οι παραπάνω διαδικτυακές υπηρεσίες διατίθενται μέσω του Κέντρου Διαλειτουργικότητας της Γ.Γ.Π.Σ.Δ.Δ., σύμφωνα με το άρθρο 47 του ν. 4623/2019 (Α’ 134) και το άρθρο 84 του ν. 4727/2020 (Α’ 184).

5. Δίνεται η δυνατότητα για την μεταβολή των στοιχείων της αίτησης ή την ακύρωση της αίτησης για την έκδοση της ψηφιακής χρεωστικής κάρτας

α) για όσους υποβάλουν αίτηση εντός Φεβρουαρίου 2023, έως το πέρας της 28 Φεβρουαρίου 2023 και

(β) για όσους υποβάλουν αίτηση εντός Μαρτίου 2023, έως το πέρας της 15 Μαρτίου 2023.

6. Μετά την ολοκλήρωση της υποβολής της αίτησης του φυσικού προσώπου και εφόσον επαληθευθεί η ιδιότητά του ως δικαιούχου, η Κ.τ.Π. Μ.Α.Ε. διαβιβάζει εγκριτική απόφαση στο πιστωτικό ίδρυμα ή τον χρηματοπιστωτικό οργανισμό, τηρουμένων των κατάλληλων τεχνικών και οργανωτικών μέτρων, το όνομα, το επώνυμο, τη διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου και τον αριθμό κινητού τηλεφώνου του δικαιούχου, για τον σκοπό της έκδοσης της ψηφιακής χρεωστικής κάρτας και της πίστωσης του ποσού της οικονομικής ενίσχυσης, και εμβάζει αμελλητί στο πιστωτικό ίδρυμα ή τον χρηματοπιστωτικό οργανισμό το χρηματικό ποσό που αντιστοιχεί στον δικαιούχο, ανά ορόσημο πληρωμής. Εφόσον εγκρι-θεί η αίτηση, δε δύναται να τροποποιηθεί ως προς τον αρχικώς επιλεχθέντα τρόπο καταβολής της ενίσχυσης.

7. Ακολούθως, το πιστωτικό ίδρυμα ή ο χρηματοπιστωτικός οργανισμός ενημερώνει τον δικαιούχο για τη διαδικασία που πρέπει να ακολουθήσει για την ενεργοποίηση της κάρτας και την πίστωση του χρηματικού ποσού, αποστέλλοντας:

α) γραπτό μήνυμα (sms) στον αριθμό κινητού τηλεφώνου που έχει δηλώσει ο δικαιούχος στην ειδική εφαρμογή, με ενσωματωμένες οδηγίες και

β) μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (e-mail) στην ηλεκτρονική διεύθυνση που έχει δηλώσει ο δικαιούχος στην ειδική εφαρμογή με ενσωματωμένο σύνδεσμο για την ενεργοποίηση της ψηφιακής χρεωστικής κάρτας.

Μετά την είσοδο στον ανωτέρω σύνδεσμο, ο δικαιούχος δημιουργεί προσωπικό κωδικό πρόσβασης (password) και λαμβάνει κωδικό επιβεβαίωσης, με νέο γραπτό μήνυμα (sms), προκειμένου να ενεργοποιήσει την ψηφιακή χρεωστική κάρτα του.

8. Για όσους υποβάλουν αίτηση ενίσχυσης με έκδοση ψηφιακής χρεωστικής κάρτας έως την 28η Φεβρουαρίου 2023, η ενίσχυση των μηνών Φεβρουαρίου και Μαρτίου 2023 αποστέλλεται στο τραπεζικό ίδρυμα για πίστωση στην ψηφιακή χρεωστική κάρτα έως την 3η Μαρτίου 2023.

Για όσους υποβάλουν αίτηση ενίσχυσης με έκδοση ψηφιακής χρεωστικής κάρτας από την 1η Μαρτίου έως την 15η Μαρτίου 2023, η ενίσχυση των μηνών Φεβρουαρίου και Μαρτίου 2023 αποστέλλεται στο τραπεζικό ίδρυμα για πίστωση στην ψηφιακή χρεωστική κάρτα έως την 20ή Μαρτίου 2023.

Για όλους τους δικαιούχους που έχουν υποβάλει αίτηση ενίσχυσης με έκδοση ψηφιακής χρεωστικής κάρτας η ενίσχυση των μηνών Απριλίου, Μαΐου, Ιουνίου και Ιουλίου 2023 αποστέλλεται στο τραπεζικό ίδρυμα για πίστωση στην ψηφιακή χρεωστική κάρτα εντός των πρώτων τριών εργάσιμων ημερών κάθε μηνός.

9. Το χρηματικό ποσό που πιστώνεται στην χρεωστική κάρτα, δύναται να χρησιμοποιείται αποκλειστικά από τον δικαιούχο για την πραγματοποίηση αγοράς αγαθών κάθε είδους σε καταστήματα ή λαϊκές αγορές που δραστηριοποιούνται στο λιανικό εμπόριο τροφίμων, ιδίως στους κάτωθι ειδικότερους κωδικούς:

Κωδικοί Κατηγορίας Εμπόρου (Merchant Category Codes – MCC)

Κατηγορία εμπόρου (MCC)       Περιγραφή

5411   Παντοπωλεία, Σούπερ μάρκετ

5422   Κρεοπωλεία

5441   Καταστήματα ζαχαροπλαστικής

5451   Καταστήματα γαλακτοκομικών προϊόντων

5462   Αρτοποιεία

5499   Διάφορα καταστήματα τροφίμων

10. Δεν είναι εφικτή οποιαδήποτε μεταφορά σε τρίτο πρόσωπο ή η ανάληψη του χρηματικού ποσού που πιστώνεται στην χρεωστική κάρτα.

11. Η χρήση της ψηφιακής χρεωστικής κάρτας πραγματοποιείται μέσω συσκευής, η οποία υποστηρίζει την τεχνολογία ανέπαφων συναλλαγών(Web/Virtual POS).

12. Η ψηφιακή χρεωστική κάρτα παραμένει ενεργοποιημένη έως την 31η.08.2023, μετά την πάροδο της οποίας το πιστωτικό ίδρυμα ή ο χρηματοπιστωτικός οργανισμός υποχρεούται άμεσα να την απενεργοποιήσει.

13. Κατόπιν της διενέργειας των πληρωμών των ενισχύσεων η Κ.τ.Π. Μ.Α.Ε. αποστέλλει αυτοματοποιημένο μήνυμα στην διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου του δικαιούχου που έχει δηλωθεί στην αίτηση για τη λήψη της οικονομικής ενίσχυσης, με την επιτυχή πίστωση της ενίσχυσης που καταβλήθηκε ή ενημέρωση σε περίπτωση απόρριψής της.

Άρθρο 6

Διαδικασία πίστωσης της οικονομικής ενίσχυσης σε τραπεζικό λογαριασμό.

1. Μέσω της ειδικής εφαρμογής, κάθε φυσικό πρόσωπο της παρ. 1 του άρθρου 2, δύναται να αιτείται την πίστωση της οικονομικής ενίσχυσης σύμφωνα με την παρ. 1 του άρθρου 3 σε τραπεζικό λογαριασμό της επιλογής του, όπως αυτή διαμορφώνεται αν ο δικαιούχος επιλέξει κατάθεση σε τραπεζικό λογαριασμό. Η συμμετοχή του πιστωτικού ιδρύματος ή του χρηματοπιστωτικού οργανισμού στην ανωτέρω διαδικασία θα πραγματοποιείται βάσει των όρων και των προϋποθέσεων που τίθενται στο Μητρώο Συνεργαζόμενων Αδειοδοτημένων Παρόχων Υπηρεσιών Πληρωμών, που έχει συσταθεί από την ΚτΠ Μ.Α.Ε..

2. Η είσοδος του φυσικού προσώπου δικαιούχου στην ειδική εφαρμογή, η οποία είναι προσβάσιμη μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης της Δημόσιας Διοίκησης (gov. gr-ΕΨΠ), πραγματοποιείται κατόπιν αυθεντικοποίησής του με τη χρήση των κωδικών διαπιστευτηρίων της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης (taxisnet), σύμφωνα με το άρθρο 24 του ν. 4727/2020 (Α’ 184). Η ενέργεια αυτή υλοποιείται, ως υπηρεσία στην υποδομή του vouchers.gov.gr και θα χρησιμοποιήσει τις υπηρεσίες login TAXISnet (OAuth 2.0 client) οι οποιες θα παραμετροποιηθούν κατάλληλα από την Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης.

3. Μετά την είσοδό του στην εφαρμογή ο αιτών συμπληρώνει και επικαιροποιεί τα στοιχεία επικοινωνίας του και, ειδικότερα, τη διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, τον αριθμό του κινητού τηλεφώνου, συμπληρώνει τον IBAN του τραπεζικού λογαριασμού της επιλογής του στον οποίο είναι δικαιούχος ή συνδικαιούχος καθώς και το πιστωτικό ίδρυμα που τηρείται ο λογαριασμός και αιτείται την πίστωση του σχετικού ποσού στον λογαριασμό αυτό. Η εφαρμογή δύναται να επαληθεύει την ορθότητα των στοιχείων επικοινωνίας με τα κατάλληλα τεχνικά μέσα. H εφαρμογή θα επαληθεύει την ορθότητα του αριθμού iRAN μέσω διαδικτυακής υπηρεσίας που θα παρέχεται από τη Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης.

4. Για τον σκοπό της επαλήθευσης των προϋποθέσεων χορήγησης της οικονομικής ενίσχυσης σύμφωνα με την παρ. 2 του άρθρου 115 του ν. 5007/2022 η ειδική εφαρμογή αποστέλλει τα υποβληθέντα στοιχεία σε κατάλληλη διαδικτυακή υπηρεσία της Α.Α.Δ.Ε. η οποία επιβεβαιώνει ότι ο αιτών είναι δικαιούχος της οικονομικής ενίσχυσης. Επιπλέον η διαδικτυακή υπηρεσία της Α.Α.Δ.Ε. θα αποστέλλει και τα μέλη του νοικοκυριού σύμφωνα με την παρ. 3 του άρθρου 115 του ν. 5007/2022. Οι παραπάνω διαδικτυακές υπηρεσίες διατίθενται μέσω του Κέντρου Διαλειτουργικότητας της Γ.Γ.Π.Σ.Δ.Δ., σύμφωνα με το άρθρο 47 του ν. 4623/2019 (Α’ 134) και το άρθρο 84 του ν. 4727/2020 (Α’ 184).

5. Δίνεται η δυνατότητα για την μεταβολή των στοιχείων της αίτησης ή την ακύρωση της αίτησης για την πίστωση της οικονομικής ενίσχυσης σε τραπεζικό λογαριασμό (α) για όσους υποβάλουν αίτηση εντός Φεβρουαρίου 2023, έως το πέρας της 28ης Φεβρουαρίου 2023 και (β) για όσους υποβάλουν αίτηση εντός Μαρτίου, έως το πέρας της 15ης Μαρτίου 2023.

6. Μετά την ολοκλήρωση της υποβολής της αίτησης του φυσικού προσώπου και εφόσον επαληθευθεί η ιδιότητά του ως δικαιούχου και ολοκληρωθεί ο υπολογισμός του ποσού, η Κ.τ.Π. Μ.Α.Ε. διαβιβάζει εγκριτική απόφαση στο πιστωτικό ίδρυμα ή τον χρηματοπιστωτικό οργανισμό, τηρουμένων των κατάλληλων τεχνικών και οργανωτικών μέτρων, το όνομα, το επώνυμο, τη διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, τον αριθμό κινητού τηλεφώνου του δικαιούχου και τον αριθμό του προσωπικού τραπεζικού λογαριασμού του για τον σκοπό της πίστωσης του ποσού της οικονομικής ενίσχυσης, και εν συνεχεία εμβάζει, στο πιστωτικό ίδρυμα ή τον χρηματοπιστωτικό οργανισμό το χρηματικό ποσό που αντιστοιχεί στον δικαιούχο, ανά ορόσημο πληρωμής. Εφόσον εγκρι-θεί η αίτηση, δε δύναται να τροποποιηθεί ως προς τον αρχικώς επιλεχθέντα τρόπο καταβολής της ενίσχυσης.

7. Γ ια όσους υποβάλουν αίτηση ενίσχυσης με πίστωση σε τραπεζικό λογαριασμό έως την 28η Φεβρουαρίου 2023, η ενίσχυση των μηνών Φεβρουαρίου, Μαρτίου και Απριλίου 2023 αποστέλλεται στο τραπεζικό ίδρυμα προς πληρωμή έως την 3η Μαρτίου 2023. Για όσους υποβάλουν αίτηση ενίσχυσης με πίστωση σε τραπεζικό λογαριασμό από την 1η Μαρτίου έως την 15η Μαρτίου 2023, η ενίσχυση των μηνών Φεβρουαρίου, Μαρτίου και Απριλίου 2023 αποστέλλεται στο τραπεζικό ίδρυμα προς πληρωμή έως την 20ή Μαρτίου 2023. Για όλους τους δικαιούχους που έχουν υποβάλει αίτηση ενίσχυσης με πίστωση σε τραπεζικό λογαριασμό η ενίσχυση των μηνών Μαΐου, Ιουνίου και Ιουλίου 2023 αποστέλλεται στο τραπεζικό ίδρυμα προς πληρωμή έως την 3η Μαΐου 2023.

8. Κατόπιν της διενέργειας των πληρωμών των ενισχύσεων η Κ.τ.Π. Μ.Α.Ε. αποστέλλει αυτοματοποιημένο μήνυμα στην διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου του δικαιούχου που έχει δηλωθεί στην αίτηση για τη λήψη της οικονομικής ενίσχυσης, με την επιτυχή πίστωση της ενίσχυσης που καταβλήθηκε ή ενημέρωση σε περίπτωση απόρριψής της.

Άρθρο 7

Διαδικασία έκδοσης της ψηφιακής χρεωστικής κάρτας ή πίστωσης στον τραπεζικό λογαριασμό από τα Κ.Ε.Π.

1. Η περιγραφόμενη στα άρθρα 5 και 6 διαδικασία μπορεί να πραγματοποιηθεί και μέσω των Κ.Ε.Π., από πιστοποιημένο υπάλληλο, κατόπιν σχετικής αίτησης του φυσικού προσώπου – δικαιούχου, κατά τις ημερομηνίες υποβολής των αιτήσεων.

2. Ο υπάλληλος του Κ.Ε.Π. εισέρχεται στην ειδική εφαρμογή κατόπιν αυθεντικοποίησής του με χρήση των «Κωδικών Δημόσιας Διοίκησης» της ΓΓΠΣΔΔ του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης, σύμφωνα με την υπό στοιχεία 29810 ΕΞ 2020 απόφασης του Υπουργού Επικρατείας (Β’ 4798). Στη συνέχεια, ο υπάλληλος καταχωρίζει στα πεδία που εμφανίζονται στο σύστημα: α) Τον ΑΦΜ του φυσικού προσώπου, β) τα στοιχεία επικοινωνίας του φυσικού προσώπου, και ειδικότερα τη διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου και τον αριθμό του κινητού τηλεφώνου, και αιτείται για λογαριασμό του φυσικού προσώπου είτε την έκδοση της ψηφιακής χρεωστικής κάρτας και την πίστωση του σχετικού ποσού είτε την πίστωση του σχετικού ποσού στον τραπεζικό λογαριασμό του αιτούντος φυσικού προσώπου, τον οποίο και δηλώνει στον υπάλληλο.

3. H ανωτέρω διαδικασία έκδοσης της ψηφιακής χρεωστικής κάρτας ή δήλωσης του επιθυμητού τραπεζικού λογαριασμού του δικαιούχου δύναται να πραγματοποιείται και με εξουσιοδότηση του εκπροσώπου του φυσικού προσώπου.

4. Για την εξυπηρέτηση των χρηστών του πληροφοριακού συστήματος, διατίθεται εγχειρίδιο χρήσης της ειδικής ηλεκτρονικής εφαρμογής καθώς και υπηρεσία εξυπηρέτησης των χρηστών (help desk) για την αναφορά και επίλυση προβλημάτων και την παροχή οδηγιών.

Άρθρο 8

Περιπτώσεις απόρριψης των διαδικασιών πίστωσης των λογαριασμών

1. Ειδικά σε περίπτωση απόρριψης της διαδικασίας πίστωσης της ενίσχυσης στην ψηφιακή χρεωστική κάρτα ή στον τραπεζικό του λογαριασμό, ο αιτών θα ενημερώνεται με e-mail και η αίτηση του θα ενεργοποιείται μετά το πέρας της καταληκτικής ημερομηνίας υποβολής αιτήσεων του άρθρου 2, ώστε να μπορεί να προβεί στις απαραίτητες διορθώσεις και να επαναυποβάλει την αίτηση μέχρι την 2α Μαΐου 2023.

2. Μετά την επανυποβολή ξαναγίνεται η διαδικασία πίστωσης στην ψηφιακή κάρτα ή στον τραπεζικό λογαριασμό, στον επόμενο μήνα όπου πιστώνονται και τα ποσά των προηγούμενων μηνών που απορρίφθηκαν.

3. Δεν επιτρέπεται η τροποποίηση του αρχικώς επιλεχθέντος τρόπου καταβολής της ενίσχυσης.

Άρθρο 9

Διαδικασία εκκαθάρισης της οικονομικής ενίσχυσης

1. Μετά την ημερομηνία απενεργοποίησης της ψηφιακής χρεωστικής κάρτας σύμφωνα με την παρ. 12 του άρθρου 115 του ν. 5007/2022, το πιστωτικό ίδρυμα ή ο χρηματοπιστωτικός οργανισμός ενημερώνει την Κ.τ.Π. Μ.Α.Ε. σχετικά με το συνολικό ποσό το οποίο, για οποιονδήποτε λόγο, δεν έχει πιστωθεί στους δικαιούχους ή δεν έχει χρησιμοποιηθεί από αυτούς και επιστρέφει το ανωτέρω ποσό στην Κ.τ.Π. Μ.Α.Ε., προκειμένου να αποδοθεί, εν τέλει, στο Ελληνικό Δημόσιο.

2. Η περαιτέρω αναζήτηση των ανωτέρω ποσών από τον δικαιούχο αποκλείεται.

Άρθρο 10

Λοιπά στοιχεία για την εφαρμογή του παρόντος

1. Η ΚτΠ Μ.Α.Ε. αναλαμβάνει τον τεχνικό σχεδιασμό, την υλοποίηση της ειδικής εφαρμογής, την οργάνωση των δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα, καθώς και των δεδομένων από κάθε πηγή, την τήρηση υπό συνθήκες που διασφαλίζουν την ακεραιότητα, εμπιστευτικότητα και διαθεσιμότητα των δεδομένων και κάθε άλλο θέμα που αφορά στην ομαλή λειτουργία της εφαρμογής, σύμφωνα με τον Γενικού Κανονισμό για την Προστασία Δεδομένων (ΕΕ) 2016/679 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 27ης Απριλίου 2016 (ΓΚΠΔ, L 119) και τον ν. 4624/2019 (Α’ 137). Τα δεδομένα προσωπικού χαρακτήρα που καταχωρούνται στην ανωτέρω εφαρμογή, συλλέγονται, τηρούνται και τυγχάνουν περαιτέρω επεξεργασίας αποκλειστικά για τον αναφερόμενο σκοπό του άρθρου 1. Τα ανωτέρω δεδομένα τηρούνται για τον ως άνω σκοπό για περίοδο δύο (2) ετών και στη συνέχεια διαγράφονται.

2. Η ΚτΠ Μ.Α.Ε. ορίζεται υπεύθυνος επεξεργασίας της ειδικής εφαρμογής., Προς το σκοπό αυτό η ΚτΠ Μ.Α.Ε. διασφαλίζει την προστασία των δικαιωμάτων των προσώπων, της ιδιωτικής ζωής και των δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα, σύμφωνα ιδίως με ΓΚΠΔ και τον ν. 4624/2019.

3. Η ΑΑΔΕ αναλαμβάνει την ανάπτυξη των διαδικτυακών υπηρεσιών για την επαλήθευση του δικαιώματος της οικονομικής ενίσχυσης και τον υπολογισμό των μελών της οικογενείας με βάση τα στοιχεία Μητρώου φορολογουμένων και τα στοιχεία δηλώσεων φορολογίας εισοδήματος και ακίνητης περιουσίας και μέσω του Κέντρου Διαλειτουργικότητας (ΚΕ.Δ.) της Γ.Γ.Π.Σ.Δ.Δ. ενημερώνεται η ειδική εφαρμογή.

Άρθρο 11

Έναρξη και λήξη της παραγωγικής λειτουργίας της ειδικής εφαρμογής

Με διαπιστωτική απόφαση των Υπουργών Οικονομικών, Ανάπτυξης και Επενδύσεων και Ψηφιακής Διακυβέρνησης θα καθορισθεί ο χρόνος έναρξης και ο χρόνος λήξης της παραγωγικής λειτουργίας της ειδικής εφαρμογής της παρ. 5 του άρθρου 115 του ν. 5007/2022.

Άρθρο 12

Έναρξη ισχύος

Η απόφαση αυτή ισχύει από τη δημοσίευσή της στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως








πηγή:https://www.odigostoupoliti.eu/market-pass-episimi-enarksi-aitiseon-kai-pliromon/