Πέμπτη 7 Οκτωβρίου 2021

Συντάξεις: Οι αυξήσεις, στα χαρτιά, για παλιούς και νέους συνταξιούχους - Πίνακες


 Κώστας Κατίκος

Αυξήσεις 5 ταχυτήτων έχουν δρομολογηθεί από φέτος στις συντάξεις των αποστράτων και με υψηλά ποσά που για τους νεότερους και υψηλόβαθμους συνταξιούχους ξεπερνούν τα 150 ευρώ το μήνα, ενώ για τους παλαιότερους μπορεί να είναι και πιο πάνω, αλλά ένα μέρος τους θα συμψηφιστεί με την προσωπική διαφορά που καταβάλλεται από το νόμο Κατρούγκαλου.

Οι αυξήσεις που έχουν δρομολογηθεί ήδη από τον Αύγουστο ανά κατηγορία συνταξιούχων στρατιωτικών είναι:

1. Αύξηση πάνω από την προσωπική διαφορά για παλαιούς απόστρατους με 35 έτη και άνω που θα πληρωθεί σε 5 ίσες δόσεις (1/5 της αύξησης η κάθε δόση), εκ των οποίων οι δύο πρώτες μαζί, στα τέλη Οκτωβρίου. Η αύξηση, αφού μηδενιστεί η προσωπική διαφορά, φτάνει στα 90 ευρώ σε καθαρό ποσό στην πενταετία. Προέρχεται από τον επανυπολογισμό των παλιών συντάξεων με τα νέα ποσοστά αναπλήρωσης του νόμου Βρούτση από τα 30,1 έτη ασφάλισης και άνω. Η μέση αύξηση 5ετίας για τους παλαιούς απόστρατους (που βγήκαν με 30,1 έτη ασφάλισης πριν από το νόμο Κατρούγκαλου) είναι περίπου στα 55 ευρώ και θα δοθεί σε δόσεις των 11 ευρώ από το 2020 ως και το 2024. Οι κερδισμένοι θα πάρουν στο τέλος Οκτωβρίου τις δύο δόσεις μαζί για το 2020 και 2021 με 22 ευρώ μόνιμη αύξηση, ενώ στο τέλος Δεκεμβρίου μπαίνει η 3η δόση της αύξησης με άλλα 11 ευρώ στις συντάξεις τους.

2. Αύξηση με ειδικό πριμ αναπλήρωσης πάνω από 45 έτη για όσους αποστρατεύονται με το Νόμο 4670/2020 από 1ης/10/2019 και μετά με διπλά εξάμηνα (πτητικά-καταδυτικά εξάμηνα). Το ειδικό πριμ είναι 1,5% ετήσια προσαύξηση στον υπολογισμό της ανταποδοτικής τους σύνταξης που προστίθεται από το 45ο έτος και μετά, ώστε μαζί με την κανονική προσαύξηση κατά 0,5% που δίνει ο Νόμος 4670/2020 (νόμος Βρούτση) να παίρνουν ετήσια προσαύξηση κατά 2% μετά το 45ο έτος και να μην πέφτουν χαμηλότερα από τη σύνταξη που θα έβγαζαν με τα ποσοστά αναπλήρωσης του νόμου Κατρούγκαλου. Η ιδιαιτερότητα του νόμου Βρούτση είναι ότι τα ποσοστά υπολογισμού των συντάξεων (ποσοστά αναπλήρωσης) φτάνουν στο 50% ως τα 40 χρόνια έναντι 42,80% του νόμου Κατρούγκαλου. Επειδή όμως στη συνέχεια η ετήσια προσαύξηση υποχωρεί στο 0,5% για το νόμο Βρούτση έναντι 2% που είχε ο νόμος Κατρούγκαλου, οι δύο νόμοι φτάνουν να είναι ισόπαλοι στα 44 έτη και 9 μήνες με το ίδιο ποσοστό αναπλήρωσης στο 52,3%. Από τα 44,10 έτη και άνω ο νόμος Κατρούγκαλου έδινε μεγαλύτερη αναπλήρωση, αλλά με το συμπλήρωμα 1,5% που πήρε ο νόμος Βρούτση, η προσαύξηση διατηρήθηκε στο 2% και έτσι οι συντάξεις των ενστόλων με διπλά έτη μετά τα 45 πήραν αύξηση αντί να έχουν μείωση.

3. Αύξηση με επανυπολογισμό συντάξεων και με αναδρομικά σε μία δόση για τους αδικημένους του νόμου Κατρούγκαλου που βγήκαν με μικρότερες συντάξεις από Ιούλιο 2016 ως και 2018. Η κατηγορία αυτή πήρε το φιλέτο των αυξήσεων που έφτασαν ως και τα 193 ευρώ το μήνα για υψηλόβαθμους απόστρατους και με αναδρομικά ως και 3.900 ευρώ. Αναδρομικά και αυξήσεις πληρώθηκαν σε μία δόση τον Ιούλιο και τον Αύγουστο για όσους είχαν αποστρατευτεί μετά την 30ετία και κυρίως με 35 ως 40 ή και ως 44 έτη, ενώ οι ελάχιστες εκκρεμείς συντάξεις αυτής της κατηγορίας θα επανυπολογιστούν και θα δοθούν οι ανάλογες αυξήσεις και τα αναδρομικά.

4. Λογιστική αύξηση με υπόλοιπο προσωπικής διαφοράς για παλαιούς απόστρατους που έχουν πάνω από 30,1 έτη ασφάλισης και στον επικείμενο επανυπολογισμό θα λάβουν μεν αύξηση, αλλά δεν θα περάσει στην τσέπη γιατί δεν θα ξεπεράσει την προσωπική διαφορά που λαμβάνουν.

5. Κανονικές αυξήσεις από το 2023 βάσει ανάπτυξης και πληθωρισμού. Οι αυξήσεις αυτές αφορούν όχι μόνον τους απόστρατους, αλλά και το σύνολο των συνταξιούχων, και έχουν ήδη νομοθετηθεί ανεξάρτητα από το αν οι συνταξιούχοι έχουν περισσότερα ή λιγότερα από 30 έτη ασφάλισης. Η αναπροσαρμογή όλων των συντάξεων που ξεπαγώνει από το 2023 θα επαναφέρει -πλην απροόπτου- τις ετήσιες αυξήσεις της εισοδηματικής πολιτικής με τις πρώτες εκτιμήσεις για μια αύξηση 3% το 2023.

Οι συντάξεις για τους… νέους

Σύμφωνα με τους πίνακες επανυπολογισμού των στρατιωτικών συντάξεων που δημοσιεύει σήμερα ο Ελεύθερος Τύπος:

* Απόστρατος που αποχώρησε το 2017 με συντάξιμες αποδοχές 1.262 ευρώ και 35,6 έτη παίρνει νέα μικτή σύνταξη 871 ευρώ με το Νόμο 4670 (νόμος Βρούτση) αντί 821 ευρώ που είχε με το Νόμο 4387 (νόμος Κατρούγκαλου). Κερδίζει αύξηση 50 ευρώ.

* Απόστρατος που αποχώρησε το 2018 με 40 έτη και συντάξιμες αποδοχές 2.680 ευρώ παίρνει με επανυπολογισμό νέα μικτή σύνταξη 1.724 ευρώ αντί 1.531 ευρώ που είχε από το Νόμο 4387. Κερδίζει αύξηση 193 ευρώ.

* Απόστρατος που αποχώρησε αρχές του 2021 με 42 έτη και συντάξιμες αποδοχές 2.680 ευρώ θα πάρει απευθείας και χωρίς επανυπολογισμό σύνταξη 1.751 ευρώ με το Νόμο 4670. Αν εφαρμοζόταν ο Νόμος 4387 θα έπαιρνε 1.638 ευρώ. Κερδίζει αύξηση κατά 113 ευρώ.

"Ταμείο" για τους παλαιούς

Για τους παλαιότερους (πριν από το νόμο Κατρούγκαλου) απόστρατους οι αυξήσεις θα φανούν στην τσέπη έστω και με δόσεις, εφόσον ξεπεραστεί η προσωπική διαφορά. Για παράδειγμα και σύμφωνα με τον σχετικό πίνακα:

* Απόστρατος έπαιρνε ως το 2018 σύνταξη 1.208,25 ευρώ. Με το νόμο Κατρούγκαλου έχει 1.112,96 ευρώ με μείωση 95,29 ευρώ που καταβάλλεται ως προσωπική διαφορά. Με τον νέο επανυπολογισμό παίρνει αύξηση 97,75 ευρώ και η σύνταξη πάει στα 1.210,71 ευρώ χωρίς προσωπική διαφορά.

* Απόστρατος έπαιρνε 1.588,29 ευρώ ως το 2018. Επανυπολογίστηκε με νόμο Κατρούγκαλου στα 1.530,61 ευρώ και είχε μείωση 57,68 ευρώ που καταβάλλονται ως προσωπική διαφορά. Με τον νέο επανυπολογισμό του νόμου Βρούτση, παίρνει αύξηση κατά 148,73 ευρώ, μηδενίζει την προσωπική διαφορά των 57,68 ευρώ και παίρνει καθαρή αύξηση στην τσέπη 91 ευρώ με τη σύνταξη στα 1.679,34 ευρώ.

* Απόστρατος με 41,11 έτη με τον επανυπολογισμό του νόμου Κατρούγκαλου παίρνει σύνταξη 1.261,39 ευρώ προ φόρου και προσωπική διαφορά 170,61 ευρώ. Με τον επανυπολογισμό θα πάρει 1.316 ευρώ σύνταξη με λογιστική αύξηση 54,61 ευρώ και θα του μείνουν 116 ευρώ από την προσωπική διαφορά.

 Οι αυξήσεις στις συντάξεις αποστράτων με έξοδο μετά την 1η/7/2016

1. Με 35,6, 37 και 38 έτη ασφάλισης

Συντάξιμες αποδοχές35,6 έτη ασφάλισης37 έτη ασφάλισης38 έτη ασφάλισης
Σύνταξη Νόμου 4670Σύνταξη Νόμου 4387ΑύξησηΣύνταξη νόμου 4670Σύνταξη Νόμου 4387ΑύξησηΣύνταξη Νόμου 4670Σύνταξη Νόμου 4387Αύξηση
1.262871821509198536595187675
1.38091686255969897711.00492282
1.498962902591.019941771.05796889
1.6051.003939631.064981831.1051.01095
1.7231.048980681.1141.025891.1581.056102
1.8411.0941.021731.1641.069951.2111.102109
2.3971.3081.214951.3991.2761241.4601.319142
2.  Με 39, 40 και 42 έτη ασφάλισης
Συντάξιμες αποδοχές39 έτη ασφάλισης40 έτη ασφάλισης42 έτη ασφάλισης
Σύνταξη Νόμου 4670Σύνταξη Νόμου 4387ΑύξησηΣύνταξη Νόμου 4670Σύνταξη νόμου 4387ΑύξησηΣύνταξη Νόμου 4670Σύνταξη Νόμου 4387Αύξηση
1.3801.039947921.074975991.0881.03058
1.4981.0959951001.1331.0251081.1481.08563
1.6051.1461.0391071.1871.0711161.2031.13568
1.7231.2021.0871151.2461.1211241.2631.19073
1.8411.2581.1351231.3051.1721331.3231.24678
2.3971.5221.3621601.5831.4101731.6071.506101
2.6801.6561.4771781.7241.5311931.7511.638113

1. Ποσά σύνταξης μικτά.
2. Συντάξιμες αποδοχές: Ο μέσος όρος μηνιαίου μισθού από το 2002 ως το έτος συνταξιοδότησης.

 

Παλαιοί απόστρατοι με πραγματική και με λογιστική αύξηση στον επανυπολογισμό συντάξεων

Έτη υπηρεσίαςΣύνταξη προ φόρου (ανταποδοτική+εθνική)Προσωπική διαφοράΕπανυπολογισμός (νέα ανταποδοτική+εθνική)Αύξηση (*)Υπόλοιπο προσωπικής διαφοράςΣύνολο (σύνταξη+διαφορά) ως 31/12/2022
39,71.530,6157,681.679,34148,7301.679,34
36,61.112,9695,291.210,7197,7501.210,71
37,8 έτη1.193,72196,481.314,37120,6575,831.390,20
41,11 έτη1.261,39170,611.316,0054,61116,001.432,00
36,5 έτη1.272,00172,391.348,8277,0295,371.444,19
38,31.176,68151,321.302,10125,4225,901.328,00

(*) Πραγματική αύξηση με μηδέν υπόλοιπο προσωπικής διαφοράς. Λογιστική αύξηση όταν μένει υπόλοιπο διαφοράς

  • Ποσά συντάξεων μετά τις κρατήσεις και πριν το φόρο.

Τα ποσοστά αναπλήρωσης με το ειδικό πριμ 1,5%

Έτη υπηρεσίας (με τα διπλά εξάμηνα)Ποσοστά υπολογισμού ανταποδοτικής σύνταξης
Με Νόμο 4387/2016Με Νόμο 4670/2020
4552,8052,51
4654,8054,51
4756,8056,51
4858,8058,51
4960,8060,51
5062,8062,51
5572,8072,51
6082,8082,51
6592,8092,51

(αφορά όσους αποχωρούν από 1ης/10/2019 και όσους έχουν επανυπολογισμό με περισσότερα από 45 έτη)

 



πηγή  ELEFTHEROSTYPOS.GR https://eleftherostypos.gr/oikonomia/asfalisi-syntaxeis/832548-syntaxeis-ayxiseis-pente-taxytiton-stous-apostratous-poioi-kai-pote-tha-tis-paroun-analytikoi-pinakes/

Συντάξεις: Λεφτά με την σέσουλα σε νεκρούς και ζωντανούς! Νέα πληρωμή αναδρομικών σε συνταξιούχους - Ποιοι είναι οι δικαιούχοι


 

Στα τέλη του τρέχοντος μηνός θα καταβληθούν οι αυξήσεις και τα αναδρομικά (από τον Οκτώβριο του 2019) σε 29.000 ειδικές περιπτώσεις δικαιούχων (με πάνω από 30 έτη ασφάλισης) βάσει του ασφαλιστικού νόμου Βρούτση.

Αυτό αναφέρουν αρμόδια στελέχη των Ταμείων στο Capital.gr, διευκρινίζοντας πως οι δικαιούχοι θα είναι κατά βάση:

>-  Απασχολούμενοι συνταξιούχοι

>- Δικαιούχοι συντάξεων λόγω θανάτου όπου ο θανών απεβίωσε μετά τον Οκτώβριο του 2019,

>- Περιπτώσεις δικαιούχων που απεβίωσαν επίσης μετά τον Οκτώβριο του 2019 και τα ποσά θα καταβληθούν στους κληρονόμους τους.

Τι ισχύει με τα αναδρομικά

Σύμφωνα με ενημερωτικό σημείωμα του Υπ. Εργασίας το τοπίο σε σχέση με τα αναδρομικά των συνταξιούχων, όπως αυτά προκύπτουν από τις αυξήσεις στις κύριες συντάξεις όσων έχουν πάνω από 30 έτη ασφάλισης (βάσει του νόμου Βρούτση, ο οποίος ψηφίστηκε το Φεβρουάριο του 2020 αλλά ισχύει αναδρομικά από τον Οκτώβριο του 2019) πλέον ξεκαθαρίζει. Πηγές του υπουργείου Εργασίας αναφέρουν ότι οι υπηρεσίες του ΕΦΚΑ έχουν ξεκινήσει ήδη από τα τέλη Ιουνίου τη σταδιακή καταβολή των αναδρομικών και των αυξήσεων στους συνταξιούχους που έχουν πάνω από 30 έτη ασφάλισης εφαρμόζοντας τον νόμο 4670/2020 που προβλέπει βελτιωμένα ποσοστά αναπλήρωσης.

Πρόκειται για τις πρώτες αυξήσεις στις συντάξεις εδώ και μια δεκαετία, μια επιβράβευση της πολυετούς εργασίας αυτών των συνταξιούχων. Συγκεκριμένα, αφορά αυξήσεις που ψηφίστηκαν από την Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας, αποκαθιστώντας μέρος των αδικιών του νόμου Κατρούγκαλου, όπως αναφέρουν κύκλοι του e-ΕΦΚΑ.

Η διαδικασία του επανυπολογισμού των συντάξεων είναι μια εξαιρετικά σύνθετη και ως εκ τούτου χρονοβόρα διαδικασία. Είναι ενδεικτικό πως στην Ελλάδα υπάρχουν πάνω από 1.000 διαφορετικοί τρόποι ασφάλισης των μισθωτών, με αποτέλεσμα αυτό να αντανακλάται τόσο στη διαδικασία έκδοσης των συντάξεων όσο και στον υπολογισμό των αναδρομικών και των αυξήσεων.

Παρά τις δυσκολίες, οι υπηρεσίες του ΕΦΚΑ έχουν ήδη προχωρήσει σε πληρωμές χιλιάδων συνταξιούχων.

Συγκεκριμένα:

- Τον Ιούνιο και τον Ιούλιο, 65.000 νέοι (μετά τον Μάιο του 2016) συνταξιούχοι του δημοσίου και του ιδιωτικού τομέα είδαν μόνιμες αυξήσεις στις συντάξεις τους κατά μέσο όρο 5,1% καθώς και αναδρομικά κατά μέσο όρο 1.000 και 860 ευρώ αντίστοιχα. Το συνολικό ποσό που καταβλήθηκε ήταν 58 εκατομμύρια ευρώ.

- Για 29.032 περιπτώσεις νέων συνταξιούχων που εκκρεμεί ο επανυπολογισμός τους, αυτό πρόκειται να γίνει μέχρι το τέλος Οκτωβρίου και η καταβολή των ποσών στους δικαιούχους θα πραγματοποιηθεί σταδιακά με εμβόλιμες πληρωμές. Για 2.600 περιπτώσεις θανόντων συνταξιούχων πρόκειται μέσα στις επόμενες ημέρες να ανοίξει ειδική πλατφόρμα για την υποβολή αιτήσεων από τους κληρονόμους τους.

Για τους παλαιούς συνταξιούχους (που υπέβαλαν αίτημα συνταξιοδότησης πριν τον Μάιο του 2016), οι τεχνικοί έλεγχοι από τις υπηρεσίες του ΕΦΚΑ και την ανάδοχο εταιρία δείχνουν πως το τελικό πλήθος των δικαιούχων είναι κατά πολύ μικρότερο από αυτό που έχει επικρατήσει ως εικόνα το τελευταίο διάστημα στην επικαιρότητα.

Αναλυτικά:

>- Οι συνταξιούχοι πριν τον Μάιο του 2016 ανέρχονται περίπου σε 1.800.000.

>- Οι 1.050.000 από αυτούς έχουν λιγότερα από 30 χρόνια ασφάλισης και επομένως δεν δικαιούνται αναδρομικά και αυξήσεις με βάση τον νόμο.

>- Οι υπόλοιποι 750.000 έχουν πάνω από 30 χρόνια ασφάλισης και εντάσσονται στη διαδικασία του επανυπολογισμού. Από το πλήθος αυτό προκύπτουν τα εξής στοιχεία:

>- 100.000 είναι δύσκολες περιπτώσεις συντάξεων, με λάθη ή ελλιπή στοιχεία που χρίζουν περαιτέρω επεξεργασίας. Στόχος είναι μέχρι το τέλος του έτους να έχουν επανυπολογιστεί και να έχουν πληρωθεί όσοι δικαιούνται αναδρομικά και αυξήσεις. Υπολογίζεται ότι περίπου το 20% από αυτούς δικαιούνται αναδρομικά και αυξήσεις.

>- Από τις υπόλοιπες 650.000 συνταξιούχων προκύπτει πως μόνο 130.000-150.000 δικαιούνται αναδρομικά και αυξήσεις. Οι υπόλοιποι δεν δικαιούνται λόγω της προσωπικής διαφοράς και δεν εμπίπτουν στις προϋποθέσεις του νόμου.

>- Επομένως, από το σύνολο των συνταξιούχων προ του 2016 προκύπτει πως μόνο το 8% θα δουν τελικά αναδρομικά και αυξήσεις.

Επιπλέον, οι αυξήσεις και τα αναδρομικά που θα λάβουν θα είναι λιγότερα από αυτά που έλαβαν οι 65.000 νέοι συνταξιούχοι που πληρώθηκαν από τον ΕΦΚΑ τον Ιούνιο και τον Ιούλιο.

Μέχρι το τέλος του έτους θα έχει ολοκληρωθεί ο επανυπολογισμός των 100.000 παλαιών συνταξιούχων και θα έχουν καταβληθεί τα ποσά σε όσους τα δικαιούνται (υπολογίζεται περίπου το 20% από αυτούς δικαιούνται αναδρομικά και αυξήσεις).

e-ΕΦΚΑ: Άνοιξε η ειδική πλατφόρμα για άμεση και προσωποποιημένη πληροφόρηση των συνταξιούχων σχετικά με τον επανυπολογισμό των συντάξεων τους

Σημειώνεται, επίσης πως από τη Δευτέρα 4 Οκτωβρίου οι συνταξιούχοι μπορούν να έχουν άμεση και προσωποποιημένη ενημέρωση αναφορικά με τον επανυπολογισμό των συντάξεων τους κατ΄ εφαρμογή του νόμου 4670/2020 μέσα από την ειδική πλατφόρμα που τέθηκε σε λειτουργία στην ιστοσελίδα του e-ΕΦΚΑ www.efka.gov.gr, στην επιλογή: "Ενημερωτικό σημείωμα αναδρομικών N. 4670/2020".

Η ενημέρωση αφορά:

>-  Την εκκαθάριση των αναδρομικών τους,

>-  Σε ποιους η καταβολή των αναδρομικών βρίσκεται ακόμη υπό επεξεργασία,

>-  Αν έχει ολοκληρωθεί ο επανυπολογισμός χωρίς να προκύπτουν αναδρομικά για τους ίδιους κλπ

Οι συνταξιούχοι θα πιστοποιούνται στη πλατφόρμα με τους προσωπικούς κωδικούς TaxisNet.

Η πλατφόρμα είναι διαθέσιμη τόσο για τους νέους (με αίτηση συνταξιοδότησης μετά τον Μάιο του 2016) όσο και για τους παλαιούς συνταξιούχους.





πηγή:https://www.capital.gr/oikonomia/3586886/nea-pliromi-anadromikon-se-suntaxiouxous-poioi-einai-oi-dikaiouxoi


ΥΕΘΑ: Το υπουργείο παιδείας δεν ικανοποιεί τις αποσπάσεις εκπαιδευτικών, που είναι σύζυγοι στελεχών των Ενόπλων Δυνάμεων


 


Eρώτηση Κοινοβουλευτικού Ελέγχου (υπ. Αριθμ. 9064/16-09-2021) με θέμα: «Μη απόσπαση εκπαιδευτικών, που είναι σύζυγοι στελεχών των Ενόπλων Δυνάμεων»

Απάντηση ΥΕΘΑ Νικόλαου Παναγιωτόπουλου σε ερώτηση Κοινοβουλευτικού Ελέγχου (υπ. Αριθμ. 9064/16-09-2021) με θέμα: «Μη απόσπαση εκπαιδευτικών, που είναι σύζυγοι στελεχών των Ενόπλων Δυνάμεων»


ΘΕΜΑ: Κοινοβουλευτικός Έλεγχος 

ΣΧΕΤ.: α. Ερώτηση 8523/20-08-2021 της Βουλής των Ελλήνων 

            β. ΥΠΕΘΑ/ΓΝΠ/ΤΚΕ Φ.900α/3217/17961/15-09-2021 

            γ. Ερώτηση 9064/16-09-2021 της Βουλής των Ελλήνων 

           Σε απάντηση της (γ) σχετικής Ερώτησης, που κατέθεσαν οι Βουλευτές της κοινοποίησης με θέμα «Μη απόσπαση εκπαιδευτικών, που είναι σύζυγοι στελεχών των Ενόπλων Δυνάμεων», επιτρέψτε μου, κατά το μέρος που αφορά στο Υπουργείο Εθνικής Άμυνας, να σας παραπέμψω στη (β) σχετική απάντησή μας επί της (α) όμοιας Ερώτησης την οποία είχατε καταθέσει για το ίδιο ζήτημα. Κατά τα λοιπά αρμόδιο να σας απαντήσει είναι το συνερωτώμενο Υπουργείο Παιδείας & Θρησκευμάτων. 

ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΟΠΟΥΛΟΣ 

ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΕΘΝΙΚΗΣ ΑΜΥΝΑΣ



Η απάντηση της (γ) σχετικής Ερώτησης

ΘΕΜΑ: Κοινοβουλευτικός Έλεγχος 

ΣΧΕΤ.: Ερώτηση 8523/20-08-2021 της Βουλής των Ελλήνων 

       Σε απάντηση της σχετικής Ερώτησης, που κατέθεσαν οι Βουλευτές της κοινοποίησης με θέμα «Αποσπάσεις εκπαιδευτικών οι οποίοι είναι σύζυγοι στρατιωτικών των Ενόπλων Δυνάμεων», σας γνωρίζονται τα ακόλουθα: 

      Σύμφωνα με το ισχύον νομικό πλαίσιο για τις μεταθέσεις των στελεχών των ΕΔ, με το οποίο εξασφαλίζεται το αδιάβλητο και η αντικειμενικότητα των μεταθέσεων, λαμβάνονται υπόψη, μεταξύ άλλων, και κριτήρια που αφορούν στην οικογενειακή τους κατάσταση, συμπεριλαμβανομένων των αιτημάτων συνυπηρέτησης με συζύγους που εργάζονται ως υπάλληλοι του Δημοσίου. 

     Ανεξάρτητα από το γεγονός ότι η εν θέματι περίπτωση δεν εμπίπτει στις αρμοδιότητες του ΥΠΕΘΑ, καθόσον ανήκει στην αρμοδιότητα του Υπουργείου Παιδείας & Θρησκευμάτων (ΥΠΑΙΘ), τα Γενικά Επιτελεία έχουν παγιοποιήσει και εφαρμόζουν διαδικασία, όπου συγκεντρώνουν τα στοιχεία των στελεχών που δεν εγκρίθηκε η απόσπαση των συζύγων τους, οι οποίοι ανήκουν σε έτερα Υπουργεία (πλην ΥΠΕΘΑ), με σκοπό τη διαμόρφωση εικόνας σχετικά με τα ζητήματα συνυπηρετήσεων και τα διαβιβάζουν στα αρμόδια Υπουργεία, στοχεύοντας στη θετική τους ανταπόκριση προς διευθέτηση του θέματος. 

      Στη συνέχεια, επί των απαντήσεων των Υπουργείων, ενημερώνονται τα ενδιαφερόμενα στελέχη. 

      Σε κάθε περίπτωση, στο πλαίσιο της πολιτικής της διαρκούς μέριμνας για το προσωπικό των ΕΔ, το ΥΠΕΘΑ συνεργάζεται με το καθ’ ύλη αρμόδιο ΥΠΑΙΘ και αναμένει τη σχετική νομοθετική πρωτοβουλία του, για την αναθεώρηση της κείμενης νομοθεσίας που διέπει τις υπηρεσιακές μεταβολές των εκπαιδευτικών, προκειμένου να διαμορφωθεί ένα πιο ευέλικτο και σύγχρονο σύστημα, το οποίο θα οδηγήσει στην εξεύρεση της βέλτιστης δυνατής λύσης στο ζήτημα της συνυπηρέτησης των στελεχών, οι οποίοι τυγχάνουν σύζυγοι εκπαιδευτικών. Κατά τα λοιπά αρμόδιο να σας απαντήσει είναι το συνερωτώμενο Υπουργείο Παιδείας & Θρησκευμάτων. 

ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΟΠΟΥΛΟΣ 

ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΕΘΝΙΚΗΣ ΑΜΥΝΑΣ


 

ΥΕΘΑ: Τι κάνει η Χώρα μας για την κατασκευή συστημάτων όπλων λέιζερ



Eρώτηση Κοινοβουλευτικού Ελέγχου (υπ. Αριθμ. 8988/14-09-2021) με θέμα: «Όπλα-λέιζερ κατασκευάζει η Τουρκία. Σε ποιο επίπεδο βρίσκεται η Ελλάδα;»

                                                                         ΕΡΩΤΗΣΗ 

Θεσσαλονίκη, 07/09/2021 

Του: Κυριάκου Βελόπουλου, Προέδρου Κόμματος, Βουλευτή Λάρισας 

ΠΡΟΣ: Τoν κ. Υπουργό Εθνικής Άμυνας

 ΘΕΜΑ: «Όπλα-λέιζερ κατασκευάζει η Τουρκία. Σε ποιο επίπεδο βρίσκεται η Ελλάδα;» 

Κύριε Υπουργέ, Σύμφωνα με αναρτήσεις σε ιστοσελίδες του Διαδικτύου, η Τουρκία αναπτύσσει νέες τεχνολογίες και στρατιωτικό εξοπλισμό, όπως το προηγμένο σύστημα λέιζερ «NAZAR», το οποίο παρουσίασε στην διεθνή έκθεση άμυνας και ασφάλειας «IDEF 2021». 

Πρόκειται για ένα σύστημα λέιζερ, το οποίο ενσωματώνει προηγμένα λειτουργικά χαρακτηριστικά και διαθέτει «soft-to-kill» ικανότητες για την προστασία στρατηγικής σημασίας υποδομών και εγκαταστάσεων, όπως αεροδρόμια, στρατιωτικές βάσεις και βιομηχανικά συγκροτήματα, καθώς, μπορεί να ανιχνεύει, να εντοπίζει και να αναχαιτίζει αποτελεσματικά εχθρικά βλήματα που χρησιμοποιούν ηλεκτρο-οπτικά και υπέρυθρα συστήματα καθοδήγησης. 

Στο πρόσφατο παρελθόν, αλλά και τα τελευταία χρόνια, έχει διαπιστωθεί ότι, ερευνητικές ομάδες στην χώρα μας έχουν επιτύχει, με εντυπωσιακές επιδόσεις (σε επίπεδο αντιμετώπισης drones, πολεμικών σκαφών, ελικοπτέρων και πυραύλων), να κατασκευάσουν συστήματα λέιζερ υψηλής ενεργειακής συγκέντρωσης και αποτρεπτικής ικανότητας, εφάμιλλα ή και καλύτερα ξένων προηγμένων στρατιωτικά χωρών. 

Με δεδομένα όλα τα παραπάνω, Ερωτάται ο κ. Υπουργός: 

Πώς διαχειρίζεστε το ζήτημα των παραγόμενων από εγχώριους επιστημονικούς κύκλους αμυντικών συστημάτων λέιζερ και ποιες είναι οι πτυχές της σχετικής συνεργασίας σε εξοπλιστικό επίπεδο για λογαριασμό των Ενόπλων μας Δυνάμεων; 


Ο ερωτών Βουλευτής 

ΒΕΛΟΠΟΥΛΟΣ ΚΥΡΙΑΚΟΣ






Απάντηση ΥΕΘΑ Νικόλαου Παναγιωτόπουλου σε ερώτηση Κοινοβουλευτικού Ελέγχου (υπ. Αριθμ. 8988/14-09-2021) με θέμα: «Όπλα-λέιζερ κατασκευάζει η Τουρκία. Σε ποιο επίπεδο βρίσκεται η Ελλάδα;»

 ΘΕΜΑ: Κοινοβουλευτικός Έλεγχος 

ΣΧΕΤ.: Ερώτηση 8988/14-09-2021 της Βουλής των Ελλήνων 

Σε απάντηση της σχετικής Ερώτησης, που κατέθεσε ο Βουλευτής κ. Κυριάκος Βελόπουλος με θέμα «Όπλα-λέιζερ κατασκευάζει η Τουρκία. Σε ποιο επίπεδο βρίσκεται η Ελλάδα;», σας γνωρίζω τα ακόλουθα: 

Το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας, δια της αρμόδιας Διεύθυνσής του που είναι η ΓΔΑΕΕ, σε συνεργασία με τα Γενικά Επιτελεία παρακολουθεί τις εξελίξεις περί των συγχρόνων τεχνολογιών και τη συμμετοχή της Ελληνικής Αμυντικής Βιομηχανίας (ΕΑΒΙ). 

Υπό το ανωτέρω πρίσμα, στο πλαίσιο εκδήλωσης ενεργειών για την προετοιμασία της ΕΑΒΙ περί του Ευρωπαϊκού Ταμείου Άμυνας (European Defence Fund - EDF), ήδη από τον Οκτώβριο 2020, εξέδωσε σχετική πρόσκληση ενδιαφέροντος επί πλήθους θεματικών περιοχών προς την ΕΑΒΙ. Οι θεματικές συμπεριλάμβαναν την «Αεροπορική Ισχύ» και ειδικότερα την «Αντιμετώπιση Μη Επανδρωμένων Συστημάτων» με μεθόδους «soft kill» και «hard kill», στις οποίες εμπίπτουν τα αμυντικά συστήματα LASER, χωρίς εντούτοις να υποβληθεί οιαδήποτε πρόταση ενδιαφέροντος.

 Επί του παρόντος, η μοναδική γνωστή δραστηριότητα στις τεχνολογίες αντιμετώπισης C-UAS είναι η συμμετοχή της ΕΑΒ ΑΕ και έτερων ελληνικών οντοτήτων στην πρόταση Έρευνας και Ανάπτυξης JEY-CUAS υπό την ιταλική Leonardo, η οποία αξιολογήθηκε επιτυχώς στο πλαίσιο ΕDIDΡ έτους 2020, στην θεματική περιοχή ΕDIDΡ -CUAS-2020. 

Η συμμετοχή της ΕΑΒ ΑΕ αφορά το πεδίο της αδρανοποίησης (neutralization) των απειλών UAS μέσω της ανάπτυξης όπλου κατευθυνόμενης ενέργειας μικροκυματικών παλμών μεγάλης ισχύος (όχι όπλων laser). 

Ανεξάρτητα από τα παραπάνω, το Πολεμικό Ναυτικό έχει εκκινήσει τεχνικό διάλογο με εγχώριους ερευνητικούς και βιομηχανικούς φορείς, ενώ έχει λάβει χώρα  παρουσίαση συστημάτων με σκοπό την ενημέρωση επί των τεχνικών χαρακτηριστικών τους, αλλά και τις δυνατότητες ανάπτυξής τους από εγχώριους φορείς. 

Σε επόμενο στάδιο θα αξιολογηθούν οι δυνατότητες επιχειρησιακής αξιοποίησης των συστημάτων, προκειμένου να υποβληθούν εν συνεχεία οι σχετικές εμπεριστατωμένες εισηγήσεις. 


ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΟΠΟΥΛΟΣ 

ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΕΘΝΙΚΗΣ ΑΜΥΝΑΣ

 

ΥΦΕΘΑ: 287.927.004 ευρώ χρωστάει ΕΟΠΥΥ στα Στρατιωτικά Νοσοκομεία και το ΝΙΜΤΣ


 



Ερώτηση Κοινοβουλευτικού Ελέγχου (υπ. Αριθμ. 9014/14-09-2021) με θέμα: «Οι οφειλές του ΕΟΠΠΥ στα στρατιωτικά νοσοκομεία, δυσχεραίνουν το έργο τους»

Απάντηση ΥΦΕΘΑ Νικόλαου Χαρδαλιά σε ερώτηση Κοινοβουλευτικού Ελέγχου (υπ. Αριθμ. 9014/14-09-2021) με θέμα: «Οι οφειλές του ΕΟΠΠΥ στα στρατιωτικά νοσοκομεία, δυσχεραίνουν το έργο τους»


ΘΕΜΑ: Κοινοβουλευτικός Έλεγχος 

ΣΧΕΤ.: Ερώτηση 9014/14-09-2021 της Βουλής των Ελλήνων 

Σε απάντηση της σχετικής Ερώτησης, που κατέθεσε ο Βουλευτής κ. Αντώνιος Μυλωνάκης με θέμα «Οι οφειλές του ΕΟΠΠΥ στα στρατιωτικά νοσοκομεία, δυσχεραίνουν το έργο τους», σας γνωρίζονται τα ακόλουθα: 

Κατά την παρούσα φάση, μέχρι την 15η Σεπτεμβρίου τρέχοντος έτους, το ύψος των οφειλών του ΕΟΠΥΥ προς τα Στρατιωτικά Νοσοκομεία (ΣΝ) και το ΝΙΜΤΣ ανέρχεται, σε 287.927.004€. 

Για τα έτη 2019, 2020 και 2021, έχουν αποπληρωθεί οφειλές που ανέρχονται σε 45.689.263€, 50.154.494€ και 63.265.036€ αντίστοιχα, ενώ για το τρέχον έτος αναμένονται επιπλέον πληρωμές. 

Περαιτέρω, κατόπιν διαβουλεύσεων μεταξύ των αρμοδίων Υπηρεσιών του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας (ΥΠΕΘΑ) με τα Υπουργεία Οικονομικών, Υγείας και τον ΕΟΠΥΥ, αποφασίστηκε και ενισχύθηκε από το Υπουργείο Οικονομικών ο προϋπολογισμός του ΕΟΠΥΥ, με το ποσό των 50εκ. ευρώ, για το 2021, με σκοπό την αποπληρωμή των ληξιπρόθεσμων οφειλών των ΣΝ και του ΝΙΜΤΣ. Συναφώς γνωρίζεται ότι το εν λόγω ποσό είναι επιπλέον των αποπληρωμών που πραγματοποιεί ο ΕΟΠΥΥ σε ετήσια βάση προς το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας. 

Σε κάθε περίπτωση, η πολιτική Ηγεσία του ΥΠΕΘΑ αντιλαμβάνεται πλήρως το υψηλό δημοσιονομικό φορτίο που προκαλεί η αντιμετώπιση της υφιστάμενης υγειονομικής κρίσης, γι’ αυτό σε συνεχή συνέργεια τόσο με τα συναρμόδια Υπουργεία όσο και με τον ΕΟΠΥΥ, θα καταβάλλει κάθε δυνατή προσπάθεια προκειμένου να καταρτιστεί σχετικό χρονοδιάγραμμα για την υλοποίηση της διαδικασίας εξόφλησης των συσσωρευμένων οφειλών προς τα ΣΝ και το ΝΙΜΙΤΣ. 

 Τέλος σας γνωρίζουμε ότι τα ΣΝ και το ΝΙΜΤΣ βρίσκονται σε εξαιρετική κατάσταση, παρέχοντας υψηλές ιατρικές υπηρεσίες, στελεχωμένα από προσωπικό υψηλής επιστημονικής κατάρτισης και εξοπλισμένα άρτια, με αποτέλεσμα να ανταποκρίνονται πλήρως στην αποστολή τους, ειδικά κατά την περίοδο της υγειονομικής κρίσης, για οποιαδήποτε υγειονομική απαίτηση, έχοντας υψηλότατη αποδοχή για το έργο τους στην ελληνική κοινωνία. 


ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΧΑΡΔΑΛΙΑΣ 

ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ ΕΘΝΙΚΗΣ ΑΜΥΝΑΣ