Παρασκευή 17 Σεπτεμβρίου 2021

Ολομέλεια του ΣτΕ: Αντισυνταγματικό το ανάστημα 1,65 μ. για τις Στρατιωτικές Σχολές


 Έγινε δεκτή από την Ολομέλεια του ΣτΕ η έφεση υποψηφίας, η οποία είχε αποκλεισθεί από διαγωνισμό, επειδή δεν διέθετε το ελάχιστο απαιτούμενο ύψος

Το ελάχιστο ανάστημα 1,65 μ. ως προϋπόθεση για είσοδο γυναικών σε στρατιωτικές σχολές κρίθηκε αντισυνταγματικό από την Ολομέλεια του ΣτΕ.

Aντισυνταγματική και αντίθετη στο νομοθετικό πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Ένωσης έκρινε η Ολομέλεια του Συμβουλίου της Επικρατείας (ΣτΕ) την υπουργική απόφαση του 2007 που προβλέπει ως αναγκαίο προσόν για τη συμμετοχή σε διαγωνισμό κατάταξης των στρατιωτικών σχολών (συγκεκριμένα λιμενοφυλάκων) ως ελάχιστο ανάστημα το 1,65 μ. για γυναίκες και το 1,70 μ. για άνδρες.

Αναλυτικότερα, η Ολομέλεια του ΣτΕ (πρόεδρος η Μαίρη Σαρπ και εισηγήτρια η σύμβουλος Επικρατείας Αναστασία-Μαρία Παπαδημητρίου) με την υπ’ αριθμ. 1363/2021 απόφασή της έκρινε ότι η διάταξη του άρθρου 2 περ. δ´ της 1211.2/18/07/25-9-2007 υπουργικής απόφασης, η οποία όριζε ως αναγκαίο προσόν για τη συμμετοχή σε διαγωνισμό για την κατάταξη Δοκίμων Λιμενοφυλάκων ελάχιστο ανάστημα για μεν τους άνδρες υποψηφίους 1,70 μ., για δε τις γυναίκες υποψήφιες 1,65 μ., προκαλείτο διάκριση εις βάρος των γυναικών εν δυνάμει υποψηφίων, υπό την έννοια του αποκλεισμού αυτών σε πολύ μεγαλύτερο ποσοστό σε σχέση με τους άνδρες εν δυνάμει υποψηφίους.

Σύμφωνα με την Ολομέλεια του ΣτΕ, η διάκριση αυτή «αντιβαίνει τόσο στο ενωσιακό δίκαιο όσο και στις συνταγματικές αρχές περί ισότητας των φύλων, αξιοκρατίας και αναλογικότητας, δεδομένου ότι δεν αιτιολογείται αντικειμενικώς ως προς την προσφορότητα και αναγκαιότητα του συγκεκριμένου ελαχίστου ορίου, η δε άσκηση της ευρείας, κατ’ αρχήν, ευχέρειας του κανονιστικού νομοθέτη προς θέσπιση των αναγκαίων προσόντων των υποψηφίων λιμενοφυλάκων υπερέβη εν προκειμένω, ενόψει των αλλεπαλλήλων και άνευ αποχρώντος λόγου αυξομειώσεων των προβλεπομένων ελαχίστων ορίων αναστήματος, το αναγκαίο μέτρο και τα τιθέμενα με τις ως άνω υπερνομοθετικές διατάξεις και αρχές όρια».

Με το σκεπτικό αυτό, έγινε δεκτή από την Ολομέλεια του ΣτΕ η έφεση υποψηφίας, η οποία είχε αποκλεισθεί από διαγωνισμό, επειδή δεν διέθετε το ελάχιστο απαιτούμενο ύψος 1,65 μ. (αλλά 1,63 μ.).



«Πηγή: https://www.athensvoice.gr/greece/728913_ste-antisyntagmatiko-165-m-gia-tis-stratiotikes-sholes»




ΝΙΜΤΣ: Λειτουργία Εξωτερικού Ιατρείου Διαιτολογίας και Διατροφής


 

 Σας γνωρίζουμε, ότι από 15 Σεπτεμβρίου 2021 θα λειτουργεί στο ΝΙΜΤΣ εξωτερικό Ιατρείο Διαιτολογίας και Διατροφής στον 2ο όροφο του κτιρίου της Διοίκησης.

    Το Ιατρείο θα εξετάζει κάθε Τρίτη και Πέμπτη από 09.00 έως 11.30, κατόπιν προκαθορισμένου ραντεβού, το οποίο μπορεί κάθε ενδιαφερόμενος να κλείσει ηλεκτρονικά ή δια μέσω της Γραμματείας των Εξωτερικών Ιατρείων στα τηλέφωνα : 210-7288367 και 210-7227523.

 

                                                                  Ταξίαρχος Κωνσταντίνος Καλαματιανός

                                                                                              Υποδιευθυντής

Συντάξεις: Πρόσθετη παρέμβαση της ΕΑΑΣ στην συνεδρίαση της Ολομέλειας του Ελεγκτικού Συνεδρίου για τα αναδρομικά - Ποια είναι τα κρίσιμα που συζητήθηκαν


 Πριν ακόμη επιστραφούν τα αναδρομικά που αφορούν τα νέα ποσοστά αναπλήρωσης, το Ελεγκτικό Συνέδριο την Τετάρτη,15 Σεπτεμβρίου 2021, συνεδρίασε προκειμένου να αποφασίσει  για τα αναδρομικά που διεκδικούν οι συνταξιούχοι του Δημοσίου - Απόστρατοι σχετικά με τις περικοπές στις συντάξεις τους (κύριες και επικουρικές) για την τριετία 2015-2018, τα κομμένα δώρα, αλλά και την επιστροφή, αναδρομικά από το 2017, των κρατήσεων της εισφοράς αλληλεγγύης .

Συγκεκριμένα, συνεδρίασε  η  Ολομέλεια του Ανωτάτου Δικαστηρίου προκειμένου να ξεκαθαρίσει μια σειρά από κρίσιμα ζητήματα, όπως:

α) Η συνταγματικότητα ή μη της κατάργησης των επιδομάτων των δώρων για τους συνταξιούχους του Δημοσίου.

β) Η συνταγματικότητα ή μη της συνέχισης των περικοπών του ν. 4093/2012 μετά τη δημοσίευση του ν. 4387/2016.

γ) Εάν οι αποζημιωτικές αγωγές που έχουν ασκηθεί για τα ανωτέρω ζητήματα υπόκεινται σε διετή ή πενταετή παραγραφή.

δ) Εάν η απόσβεση των αξιώσεων για όσους δεν είχαν ασκήσει αγωγές μέχρι τη δημοσίευση του άρθρου 33 του ν. 4734/2020 αντίκειται στο Σύνταγμα και στην Ευρωπαϊκή Σύμβαση για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου (ΕΣΔΑ) ή όχι.

Στην διαδικασία παρενέβησαν με πρόσθετη παρέμβαση στην αγωγή από 26 Αυγ. 2020(ΑΒΔ 1283/2020) πολιτικών συνταξιούχων υπαγόμενων στο συνταξιοδοτικό καθεστώς του Δημοσίου, πρώην εκπαιδευτικού και πρώην ιατρού ΕΣΥ, κατά του Ελληνικού Δημοσίου ( Υπουργού Οικονομικών) και του ΝΠΔΔ με την επωνυμία " Ηλεκτρονικός Εθνικός Φορέας Κοινωνικής Ασφάλισης (ΈΦΚΆ) ,τα μέλη του Διοικητικού Συμβουλιου (ΔΣ) της Ένωσης Αποστράτων Αξκων Στρατού (ΕΑΑΣ) ο Αντγος ε.α Καρανίσας Θωμάς και ό Αστυνομικός Δντης ε.α Καλογιαννάκης Νικήτας.

Η Ένωση παρακολουθεί στενά τις εξελίξεις στα ασφαλιστικά - συνταξιοδοτικά θέματα που μας απασχολούν και αντιδρά με στοχευμένες δράσεις, στον κατάλληλο χρόνο, με αποκλειστικό γνώμονα την υπεράσπιση των συμφερόντων των μελών της. Θα επανέλθει με λεπτομέρειες μόλις δημοσιοποιηθεί η απόφαση.

Πέμπτη 16 Σεπτεμβρίου 2021

Κυβέρνηση: Αν καείς στον χυλό, φυσάς και το γιαούρτι

 


Όποιος δεν θέλει να ζυμώσει, δέκα μέρες κοσκινίζει. Το λαϊκό ρητό πάει γάντι με τη στάση της κυβέρνησης απέναντι στους εμβολιασμούς. Πριν από το καλοκαίρι, κυβερνητικές πηγές άφηναν να διαρρεύσει ότι από τον Σεπτέμβριο και με βάση την πρόοδο της ανοσίας είναι πολύ πιθανόν να επεκταθεί ο υποχρεωτικός εμβολιασμός, πέραν των υγειονομικών, και σε επαγγέλματα που έχουν καθημερινή επαφή με τους πολίτες, π.χ. οδηγοί λεωφορείων, αστυνομικοί, οδηγοί ταξί, εργαζόμενοι στην εστίαση κ.ά.

Ο μισός Σεπτέμβριος πέρασε και ο ρυθμός των εμβολιασμών στη χώρα έχει μειωθεί επικίνδυνα. Η Ελλάδα πλέον έχει πολύ μικρότερο ποσοστό ενήλικων εμβολιασμένων (γύρω στο 62%) σε σύγκριση με τον ευρωπαϊκό μέσο όρο – πάνω από 70%. Όλα συνηγορούν υπέρ της λήψης πιο αποφασιστικών μέτρων για να προλάβουμε να υψώσουμε το τείχος ανοσίας πριν μπει ο χειμώνας.

Η κυβέρνηση, ωστόσο, κινείται πλέον στην αντίθετη κατεύθυνση. Κυβερνητικές πηγές αποκλείουν τώρα την υποχρεωτικότητα. Και υποστηρίζουν ότι δεν υπάρχει κανένας λόγος να τα βάλει με κάποιες επαγγελματικές ομάδες. Το κύριο πρόβλημα, λέει, συνίσταται στην ευπαθή ηλικιακή ομάδα 60+, με περίπου 600.000 ανεμβολίαστους, οι οποίοι όμως δεν ανταποκρίνονται στις πιέσεις που αφορούν συγκεκριμένα επαγγέλματα, αφού οι περισσότεροι είναι συνταξιούχοι.

Δυστυχώς, γίνεται κάθε μέρα πιο φανερό ότι η κυβέρνηση, μετά τις φωτιές του καλοκαιριού και την πτώση της δημοτικότητάς της, υπολογίζει πλέον πολύ σοβαρά το πολιτικό κόστος. Αν καείς στον χυλό, φυσάς και το γιαούρτι, που λένε.

Ενδεικτικό είναι ότι υπό την πίεση των επαγγελματιών της εστίασης έκανε τη Δευτέρα ένα ακόμη βήμα πίσω. Αποφάσισε πως στους κλειστούς χώρους εστίασης –που είχε ανακοινωθεί ότι είναι για πλήρως εμβολιασμένους– τώρα θα μπαίνουν και ανεμβολίαστοι νέοι/νέες 12-17 ετών με αρνητικό rapid test! Δηλαδή, σε ένα χώρο όπου οι εμβολιασμένοι πολίτες θα βγάζουν τη μάσκα τους για να φάνε, θα κινδυνεύουν να κολλήσουν από τα παιδιά του διπλανού τραπεζιού. Αλλά και από κάποιους ανεμβολίαστους σερβιτόρους, αφού κανείς δεν τολμάει να επεκτείνει την υποχρεωτικότητα των εμβολίων στην εστίαση.

«Στους χώρους εργασίας δεν πρόκειται να εφαρμόζουμε ένα αυταρχικό πρωτόκολλο υγείας που θα οδηγήσει σε απολύσεις», είπε χαρακτηριστικά χθες ο υπουργός Επικρατείας κ. Σκέρτσος. Δυστυχώς, πάμε ένα βήμα μπρος και δύο βήματα πίσω. Μ’ αυτά και μ’ αυτά, οι ανεμβολίαστοι αποκτούν σιγά σιγά περισσότερα δικαιώματα από τους εμβολιασμένους.



πηγή:https://www.kathimerini.gr/opinion/561501148/an-kaeis-ston-chylo-fysas-kai-to-giaoyrti/


Τα σχέδια Ερντογάν για τη Λιβύη: Ο Καντάφι, η Μουσουλμανική Αδελφότητα και η "εθνική συμφιλίωση"







Στις 5 Σεπτεμβρίου, οι λιβυκές αρχές απελευθέρωσαν τον Σάαντι Καντάφι, έναν από τους γιους του Καντάφι, από τη φυλακή, μαζί με άλλους κρατούμενους, συμπεριλαμβανομένου του Αχμέντ Ραμαντάν, ο οποίος είναι ευρέως γνωστό πως αποτελούσε σημαίνουσα προσωπικότητα και "δεξί" χέρι του νεκρού Λίβυου ηγέτη. Η Τουρκία φαίνεται ότι έπαιξε ρόλο στην απελευθέρωσή του.  

Έχοντας να επιδείξει μια φαινομενική αποστασιοποίηση από τη Μουσουλμανική Αδελφότητα, σε μια προσπάθεια να εξομαλύνει τις σχέσεις της με τους κυριότερους παράγοντες του αραβικού κόσμου, η Τουρκία του Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν, αναθερμαίνει τώρα την προσέγγισή της προς τη Λιβύη με τη συμμετοχή μελών της οικογένειας του πρώην Λίβυου ηγέτη Μουαμάρ Καντάφι και των υποστηρικτών του. 

Μετά την αποφυλάκισή του από φυλακή της Τρίπολης, ο Καντάφι ταξίδεψε αμέσως στην Κωνσταντινούπολη με ιδιωτικό αεροσκάφος. Μια λιβυκή πηγή εξοικειωμένη με την υπόθεση αποκάλυψε στον ειδησεογραφικό ιστότοπο Al-Monitor ότι ο Καντάφι έφυγε από την Κωνσταντινούπολη για το Κάιρο. Γιατί ο Καντάφι δεν πέταξε απευθείας στο Κάιρο, διερωτήθηκε.

Σύμφωνα με τη λιβυκή πηγή, που μίλησε στο al-Monitor, οι τουρκικές αρχές έκριναν ότι μια απευθείας πτήση από την Τρίπολη στο Κάιρο θα ήταν "μη ασφαλή", επομένως οι πλευρές οργάνωσαν μια πτήση transit μέσω Κωνσταντινούπολης σε συντονισμό με τις τουρκικές αρχές. Το αν, αλλά και το τι είδους ανησυχίες για την ασφάλεια θα προέκυπταν από μια απευθείας ιδιωτική πτήση προς Κάιρο από Τρίπολη παραμένει ασαφές, όμως η αναχώρηση του Καντάφι για Κωνσταντινούπολη έχει επισημάνει σαφώς τον ρόλο της Τουρκίας στη διαδικασία. Αυτός ο ρόλος πιθανότατα θα σημειωθεί ως ενέργεια "καλή τη πίστη" από πλευράς Τουρκίας στη πολιτική διαδικασία της Λιβύης.

Πριν από το 2011, η Τουρκία είχε εξαιρετικές σχέσεις με τη Λιβύη. Εν μέσω συζητήσεων για πιθανή διεθνή παρέμβαση στις εξεγέρσεις στη χώρα, ο αείμνηστος Καντάφι ήταν ακόμα επιφυλακτικός ως προς τις προοπτικές υποστήριξης του Τούρκου προέδρου Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν. "Η Τουρκία σίγουρα θα αλλάξει στάση όταν αντιληφθεί την πραγματική φύση των γεγονότων", είπε σε συνέντευξή του στην τουρκική δημόσια ραδιοτηλεόραση TRT μόλις 10 ημέρες πριν από την παρέμβαση. "Οι Τούρκοι είναι αδέλφια μας. Μοιραζόμαστε μια κοινή ιστορία. Ο λαός μας ζούσε μαζί για αιώνες. Είμαστε όλοι Οθωμανοί", είχε πει.

Ωστόσο, παρά τις προηγούμενες αντιθέσεις του σε επιχείρηση του ΝΑΤΟ στη Λιβύη, ο Ερντογάν έκανε γρήγορα στροφή ως συνήθως. Επέτρεψε να καταστεί έδρα της επιχείρησης η Σμύρνη και σύντομα έγινε σημαντικός παράγοντας στον πόλεμο πληρεξούσιων στη Λιβύη. 

Αν και η πτώση του Λίβυου ηγέτη ήταν γρήγορη εν μέσω της επιχείρησης του ΝΑΤΟ το 2011, η οικογένεια Καντάφι πιθανότατα θα παίξει ρόλο στο μέλλον της Λιβύης. Ο Σαΐφ αλ-Ισλάμ Καντάφι, ο αδελφός του Σάαντι, ο οποίος θεωρούνταν ευρέως ως διάδοχος του πατέρα του, δήλωσε στους New York Times τον Ιούλιο ότι πίστευε ότι το κίνημά του θα μπορούσε να αποκαταστήσει τη χαμένη ενότητα της χώρας.

Όταν η κυβέρνηση Μπάιντεν αντιτάχθηκε στην επιστροφή του στην πολιτική λέγοντας ότι ο Σαΐφ Καντάφι ήταν "εγκληματίας πολέμου", το Ανώτατο Συμβούλιο των Λίβυων Φυλών χαρασκτήρισε τη δήλωση της κυβέρνησης ως "αγενή παρέμβαση στην κυριαρχία της Λιβύης".

Επιπλέον, πρώην πρόσωπα του καθεστώτος που εκδιώχθηκαν κατά την Αραβική Άνοιξη έχουν ήδη επιστρέψει στην Αίγυπτο και την Ιορδανία, ενθαρρύνοντας περαιτέρω τις υποθέσεις για την επιστροφή της οικογένειας Καντάφι στη Λιβύη. 

Εξετάζοντας τις επιλογές της στη Λιβύη σε μια προσπάθεια να διασφαλίσει τα οικονομικά και πολιτικά της συμφέροντα, η Άγκυρα δεν μπορεί να αγνοήσει αυτό το ενδεχόμενο. Αυτά τα συμφέροντα περιλαμβάνουν τη διασφάλιση της αμφιλεγόμενης στρατιωτικής συνεργασίας και των παράνομων μνημονίων για οριοθέτηση θαλασσίων συνόρων που υπέγραψε η Άγκυρα με την κυβέρνηση του Φαγέζ αλ-Σάρατζ.  

Πολλοί πρώην υποστηρικτές του Καντάφι πέρασαν στην πλευρά του Λίβυου στρατάρχη Χαλίφα Χαφτάρ, ο οποίος ηγήθηκε του αγώνα ενάντια στις δυνάμεις της Τρίπολης που υποστηρίζονται από την Τουρκία. Έτσι, η συμμετοχή της Τουρκίας στην απελευθέρωση του Σάαντι Καντάφι μπορεί να αποσκοπεί στην επίτευξη δύο ξεχωριστών στόχων: τη διάλυση των οπαδών του Καντάφι μεταξύ των τάξεων του Χαφτάρ σε μια προσπάθεια να ενδυναμώσει τους συμμάχους της στην Τρίπολη και να επενδύσει σε ένα σενάριο πιθανής επιστροφής της οικογένειας Καντάφι. 

Έχοντας συνειδητοποιήσει ότι οι σύμμαχοί της που εδρεύουν στην Τρίπολη δεν θα μπορούν να διασφαλίσουν τα συμφέροντα της Τουρκίας μόνοι τους και ότι η κατάσταση εκεί θα είναι πιο ασταθής μετά τις προεδρικές εκλογές της 24ης Δεκεμβρίου, η Άγκυρα επιδιώκει τώρα να διαφοροποιήσει τους συμμάχους της. 

Η απελευθέρωση του Σάαντι Καντάφι φαίνεται να χαιρετίζεται και από τον Λιβυκό λαό. Ο Μοχάμαντ Γιουνές Μένφι, πρόεδρος του Προεδρικού Συμβουλίου της Λιβύης, αφού ξεκίνησε επίσημα μια διαδικασία εθνικής συμφιλίωσης στις 7 Σεπτεμβρίου μετά την αποφυλάκιση του Καντάφι και άλλων κρατουμένων, είπε ότι η διαδικασία συμφιλίωσης "αντικατοπτρίζει μια πραγματική επιθυμία των Λίβυων να ξεπεράσουν τις διαφορές, να εγκαταλείψουν το διχασμό, να σταματήσουν την αιματοχυσία και να δώσουν τέλος σε όλα τα βάσανα".

Σαφώς, η απελευθέρωση ορισμένων κρατουμένων από τις φυλακές δεν προκάλεσε καμία έκπληξη εν μέσω της τρέχουσας διαδικασίας συμφιλίωσης και των προεκλογικών προετοιμασιών. Ο πρωθυπουργός Αμπντουλχαμίντ Ντμπέιμπα ανέφερε επίσης την ανάγκη συμφιλίωσης ανακοινώνοντας την απελευθέρωση του Σάαντι Καντάφι.  "Δεν μπορούμε να προχωρήσουμε χωρίς να επιτύχουμε συμφιλίωση", έγραψε στο  Twitter.

Ο Καντάφι κατέφυγε στον Νίγηρα το 2011 μετά την πτώση του καθεστώτος του πατέρα του. Εκδόθηκε στη Λιβύη το 2014 και έχει φυλακιστεί, κατηγορούμενος για υπεξαίρεση και δολοφονία προπονητή ποδοσφαίρου. Ένα δικαστήριο της Λιβύης τον απάλλαξε από όλες τις κατηγορίες το 2018, αλλά δεν αφέθηκε ελεύθερος από τις λιβυκές αρχές. Ο Ντμπέιμπα συντόνισε πιθανότατα την κίνηση με την Τουρκία. Προηγουμένως, ο προκάτοχός του, Φαγιέζ αλ-Σάρατζ, προσπάθησε επίσης να απελευθερώσει τον Καντάφι, αλλά οι προσπάθειές του απέτυχαν λόγω εσωτερικών ρήξεων.

Υπό τις τρέχουσες συνθήκες, οι δυνάμεις της Τρίπολης που υποστηρίζονται από την Τουρκία και οι δυνάμεις με έδρα τη Μισράτα έχουν κερδίσει ένα πόντους στο "παιχνίδι συμπόνιας". Οι επερχόμενες εξελίξεις ενδέχεται να υπονομεύσουν τους πυλώνες υποστήριξης του Χαφτάρ. Ο Ραμαντάν προέρχεται από την Εσάμπια, μια πόλη νότια της Τρίπολης, η οποία ήταν προπύργιο του Χαφτάρ μέχρι τώρα. Ωστόσο, η υποστήριξή των κατοίκων προς το πρόσωπό του πιθανότατα θα μειωθεί μετά την απελευθέρωση του Ραμαντάν. 

Προς το παρόν, οι πολιτικοί "παίκτες" που εδρεύουν στην Τρίπολη φαίνονται αρκετά μακριά από την ιδέα της επιστροφής της οικογένειας Καντάφι στην πολιτική σκηνή της Λιβύης. Η επιστροφή τους πιθανότατα θα διαταράξει τα σχέδια του Χαφτάρ για ανάληψη του τιμονιού της χώρας, ενώ επίσης θα αναστατώσει τον εχθρό του -τη Λιβυκή Μουσουλμανική Αδελφότητα. Πράγματι, οι ηγέτες της Αδελφότητας στη Λιβύη λέγεται ότι ένιωσαν άβολα με την αποφυλάκιση του Καντάφι, αλλά το προσπέρασαν.

Εν τω μεταξύ, ορισμένα αραβικά μέσα ενημέρωσης ισχυρίστηκαν ότι η Τουρκία στοχεύει να σχηματίσει μια συμμαχία μεταξύ των Αδελφών Μουσουλμάνων και των υποστηρικτών του Καντάφι, προκειμένου να καθησυχάσει την αντίθεση των πρώην υποστηρικτών του καθεστώτος προς την τουρκική παρουσία στη Λιβύη και να υπονομεύσει τον Χαφτάρ. 

Σύμφωνα με την εφημερίδα Al-Arab, σε μια συνάντηση στη Μισράτα για την απελευθέρωση των κρατουμένων, οι πλευρές συζήτησαν την αποκάλυψη της θέσης του τάφου του Μουαμάρ Καντάφι, όπου θάφτηκε κρυφά. Ο πρώην υπουργός Εσωτερικών της Λιβύης Φατί Μπασάγκα, ο οποίος έχει στενούς δεσμούς με την Τουρκία και θεωρείται μέλος της Μοσουλμανικής Αδελφότητας, ήταν επίσης παρών στη συνάντηση, αναφέρθηκε. 

Σύμφωνα με τον ιστότοπο ειδήσεων Libya Desk, τα σχέδια για την απελευθέρωση του Καντάφι οδήγησαν σε αντιπαλότητα μεταξύ του Κατάρ και της Τουρκίας επίσης. Η Ντόχα προσπαθούσε να τον μεταφέρει στο Ομάν με τα μέλη της οικογένειάς του, ενώ η Άγκυρα έψαχνε τρόπους να βελτιώσει τους δεσμούς της με πρώην υποστηρικτές του καθεστώτος. Ο ιστότοπος υποστήριξε ότι ο Ντμπέιμπa έριξε το βάρος του στην Τουρκία. Σύμφωνα με τον ιστότοπο, το μήνυμα της Τουρκίας ήταν σαφές: "Μια εβδομάδα αφότου οι [ΗΠΑ] εξέφρασαν την αντίθεσή τους στην υποψηφιότητα του Σαΐφ Αλ Ισλάμ για τις προεδρικές εκλογές, καλωσορίσαμε τον αδελφό του. Ενώ άλλοι διεθνείς φορείς φοβούνται να μην παραβιάσουν τους κανόνες της σχέσης σας, εμείς δεν το κάνουμε".

Η Τουρκία μπορεί να επιδιώκει να διευρύνει την έκταση της διαδικασίας συμφιλίωσης, αλλά μια πιθανή επιστροφή στοιχείων του πρώην καθεστώτος, θα μπορούσε επίσης να σηματοδοτήσει ένα εκδικητικό κύμα κατά της Τουρκίας.

Πέτρος Κράνιας




πηγή:https://www.capital.gr/diethni/3582113/ta-sxedia-erntogan-gia-ti-libui-o-kantafi-i-mousoulmaniki-adelfotita-kai-i-ethniki-sumfiliosi


Ο Κολόμπο και οι δημοσκοπήσεις της "Αυγής"...

 


Οι δημοσκοπήσεις, όπως τα περισσότερα στατιστικά δείγματα, σπάνια λένε ευθαρσώς την αλήθεια. Ακόμη σπανιότερα όμως λένε ψέματα.

Ο καλύτερος τρόπος να διαβάζει κάποιος ενίοτε τις δημοσκοπήσεις είναι η  μέθοδος του
"Επιθεωρητή Κολόμπο" (δημοφιλής αστυνομική τηλεοπτική σειρά της δεκαετίας του ’70 με πρωταγωνιστή τον Πίτερ Φολκ).

Όταν εξετάζουμε τη σκηνή ενός εγκλήματος, έλεγε ο Κολόμπο, παρατηρούμε ποια πράγματα από το σκηνικό δεν βρίσκονται στη θέση στην οποία έπρεπε να βρίσκονται. Μετά ερευνούμε το πού και το γιατί μπορεί να βρίσκονται...

Υπό αυτή την έννοια η δημοσκόπηση που δημοσίευσε προχθές η "Αυγή" μάλλον είναι ενδεικτική του κλίματος που εισπράττει αυτή την περίοδο το κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης.

Ανέφερε λοιπόν η σχετική ανάλυση της δημοσκόπησης της Palmos Analysis: "Η παταγώδης αποτυχία της κυβέρνησης στις πυρκαγιές αποτυπώνεται στο πενιχρό 22% που, στην ερώτηση για το αν η κυβέρνηση και ο κρατικός μηχανισμός ανταποκρίθηκαν, συμφωνεί με την κυβερνητική άποψη πως "έκανε ό,τι καλύτερο μπορούσε να γίνει".

"Έτσι ακριβώς το είχε πει και ο πρωθυπουργός: "Έγινε το ανθρωπίνως δυνατόν".

Στην ίδια ερώτηση το 38% απαντά ότι η κυβέρνηση "μπορούσε να τις αντιμετωπίσει πολύ καλύτερα", ενώ πλειοψηφική με 39% είναι η απορριπτική απάντηση "απέτυχε πλήρως στην αντιμετώπισή τους"”...

Η άποψη της στήλης είναι πως η κυβέρνηση έκανε τραγικά λάθη στην αντιμετώπιση των πυρκαγιών, κάτι που παραδέχθηκε άλλωστε και η ίδια με την απομάκρυνση του κ. Χαρδαλιά και την αναδόμηση του μηχανισμού αντιμετώπισής έκτακτων καταστάσεων.

Η διαπίστωση "απέτυχε πλήρως στην αντιμετώπισή τους" που αποδέχεται το 39% έχει διπλή ανάγνωση καθώς αν συμβαίνει αυτό, το 61% δεν πιστεύει πως απέτυχε πλήρως.

Η απάντηση, "η κυβέρνηση θα μπορούσε να τις αντιμετωπίσει καλύτερα" μοιάζει με μπαλαντέρ. Θα μπορούσε να αθροιστεί και με το 39% και με το 22%.

Βλέπε: Δημοσκόπηση Palmos Analysis για "Α" / Δεν πείθουν ούτε τους ψηφοφόρους τους

Και συνεχίζει η ανάλυση της "Αυγής" για τη δημοσκόπηση που ανέθεσε η ίδια και δημοσίευσε επιλεκτικά μόνο αποσπάσματα από αυτήν: "Τέλος, η κυβέρνηση έρχεται αντιμέτωπη με την πάνδημη, όπως φαίνεται από τη σχετική ερώτηση, απαίτηση να παρέμβει στο κύμα ακρίβειας και στις αυξήσεις στο ηλεκτρικό. Μόνο ένα πενιχρό 12% των ερωτηθέντων συμφωνεί με τη θέση ότι η κυβέρνηση "πρέπει να αφήσει την αγορά να αυτορυθμιστεί", θέση που έρχεται σε συμφωνία με τα πιστεύω της Ν.Δ. και όλων των νεοφιλελεύθερων. Αντιθέτως, το συντριπτικό 83% λέει ότι η κυβέρνηση πρέπει "να λάβει κάθε δυνατό μέτρο προστασίας του εισοδήματος των καταναλωτών"…”.

Όποιος παρακολουθεί την ειδησεογραφία θα έχει διαπιστώσει πως η κυβέρνηση κάθε άλλο παρά έχει αφήσει την αγορά να αυτορυθμιστεί. Αν προκύπτει κάποιο ερώτημα στην προκειμένη περίπτωση δεν είναι αν πρέπει να λάβει μέτρα, αλλά ποιος θα πληρώσει το κόστος των μέτρων που λαμβάνονται. Εκεί βρίσκεται το αδύνατο σημείο της κυβέρνησης. Εφαρμόζει μια αριστερή πολιτική επιδομάτων που θυμίζει το σύνθημα "λεφτά υπάρχουν".

Το πλέον ενδιαφέρον στοιχείο της έρευνας που δημοσιεύει η "Αυγή" πέρα από τα συμπεράσματα που προκύπτουν από τα στοιχεία που επέλεξε να δημοσιεύσει είναι τα στοιχεία που δεν δημοσίευσε.

Κανένας δεν πιστεύει πως παραγγέλθηκε και πληρώθηκε η διεξαγωγή μιας έρευνας για την πολιτική συγκυρία και δεν υπήρχαν σε αυτή ερωτήσεις για την πρόσθεση  ψήφου των ερωτώμενων, για την παράσταση νίκης και τη δημοφιλία των πολιτικών αρχηγών.

Αν συνέβη τούτο μοιάζει σαν κάποιος να πήγε σε ένα εστιατόριο, να πλήρωσε για ένα πλήρες δείπνο και να έφαγε μόνο τα ντακάκια με ελαιόλαδο του καλωσορίσματος.

Η μη δημοσίευση αυτών των στοιχείων ίσως να αποτελεί και την είδηση που έχει σημασία σε αυτή τη έρευνα.

Η βιασύνη της αντιπολίτευσης να απαντήσει σε κάποιες πρώιμες, σε σχέση με τη δημοσκοπικά "νεκρή" Καλοκαιρινή περίοδο, δημοσκοπήσεις που έχουν αρχίσει να δημοσιεύονται αντί να βελτιώσει την εικόνα της την επιδεινώνει.

Η εκτίμηση της στήλης συντάσσεται με όσους υποστηρίζουν πως καθώς τα αποτυπώματα των πυρκαγιών και του κωμικοτραγικού ανασχηματισμού είναι νωπά, θα πρέπει να περιμένουμε μέχρι τον Οκτώβριο για να αποκτήσουμε μια εικόνα των τάσεων που διαμορφώνονται στο εκλογικό σώμα.

Αν ισχύουν τα όσα λέει και κυρίως όσα δεν λέει η δημοσκόπηση που δημοσίευσε η "Αυγή" η φθορά της κυβέρνησης είναι μικρότερη της αναμενόμενης όπως άλλωστε φαίνονται πως είναι και τα κέρδη της αντιπολίτευσης.




πηγή:https://www.capital.gr/o-kostas-stoupas-grafei/3582000/o-kolompo-kai-oi-dimoskopiseis-tis-augis

Πώς να γκρινιάξεις τώρα, με ανάπτυξη στο 8,2%; - Μεγάλο το πρόβλημα για τους κόκκινους καβαλάρηδες


 


* Νίκος Κασκαβέλης

Με την πανδημία να κυριαρχεί στην επικαιρότητα και στις ζωές μας για τόσο μεγάλο διάστημα είχαμε αρχίσει να ξεχνάμε βασικές παραμέτρους της πολιτικής. Λόγω και της χαλάρωσης του Συμφώνου Σταθερότητας και των σφιχτών του όρων (πάλι λόγω της πανδημίας και για όσο αυτή κρατά), μαζί με τις κρατικές ενισχύσεις που έρρευσαν προκειμένου να αντιμετωπιστεί η δευτερογενής οικονομική κρίση, ξεσυνηθίσαμε τα βασικά. Αυτά που καθορίζουν τους όρους του παιχνιδιού, βάζουν το πρόσημο στην εκάστοτε πολιτική και γενικά κατευθύνουν την κοινωνική αλλά και προσωπική μας ζωή. Συνηθισμένοι δηλαδή σε μια άνευ ορίων πτωτική πορεία ύφεσης, αλλά και σε μια "μαγική" -μερική έστω- αντιστάθμιση απωλειών από τον κρατικό κορβανά, ξεχάσαμε πως υπάρχει και η άλλη πιθανότητα. Της ανόδου, της οικονομικής ανάκαμψης και όσα αυτή υπόσχεται. 

Είναι αλήθεια ότι η πορεία μας στις ερημιές της ύφεσης και της συρρίκνωσης κράτησε απελπιστικά πολύ. Δεν είναι μόνο τα χρόνια της υγειονομικής κρίσης, είναι και η δεκαετής δύσκολη πορεία στα χρόνια της δημοσιονομικής προσαρμογής. Αυτής που προσγείωσε το ΑΕΠ της χώρας κατά τουλάχιστον 25%, προκειμένου βέβαια να διασωθεί το υπόλοιπο 75%, αλλά και να διαμορφωθούν άλλοι όροι αποπληρωμής του υπέρογκου χρέους κλπ. Μόλις η χώρα κατόρθωσε να σηκώσει κεφάλι από όλη αυτήν την πορεία και πριν προλάβει να ονειρευτεί, ήρθε ο COVID και η επιστροφή, με άσχημους όρους, στην "καταχνιά". 

Τα πράγματα όμως εξελίχθηκαν όχι με τον πλέον καταστροφικό τρόπο. Ίσως μάλιστα, σε πολλούς τομείς, να εξελίχθηκαν και πολύ καλύτερα από τις προβλέψεις. Θα υπάρξει ψύχραιμη αποτίμηση των λόγων για τους οποίους αυτό επετεύχθη. Ένα μέρος θα πρέπει, με βάση την ορθολογική ανάλυση, να αποδοθεί σε θετικούς πολιτικούς χειρισμούς και αποφάσεις. Και το υπόλοιπο στη συγκυρία, στην πορεία της πανδημίας, στις διεθνείς τάσεις, στη διεθνή οικονομία. Με όλα λοιπόν εν εξελίξει και στο τραπέζι και με το μέλλον να είναι ακόμη άδηλο, ήρθε τις μέρες αυτές μια θετική εξέλιξη στο οικονομικό πεδίο. 

Ξεκινώντας από τη ΔΕΘ και τις σημαντικές ποσοτικά εξαγγελίες του Πρωθυπουργού, έγινε και η εκτίμηση (ήδη θετικότερη από προηγούμενες) που μιλούσε για ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας εντός του 2021, κατά 5,9%. Ποσοστό ιδιαίτερα ικανοποιητικό, που επέτρεπε δημοσιονομικά να υπάρξει χαλάρωση στην εισπρακτική πολιτική και αλλού να δοθούν και ενισχύσεις. Το ποσοστό αυτό βασίστηκε σε πρόσφατα δεδομένα και ιδίως στην απρόσμενα (αν δει κανείς εκτιμήσεις των αρχών του καλοκαιριού) καλή πορεία του τουρισμού και άλλες οικονομικές εισροές. Ήδη με το ποσοστό αυτό και παρατηρώντας τις αντιδράσεις λοιπών κομμάτων, φορέων και παραγόντων της αγοράς, θα μπορούσαν να εξαχθούν χρήσιμα συμπεράσματα. 

Δεν έμειναν εκεί όμως οι εξελίξεις. Λίγες μόνο μέρες αργότερα, οι διεθνείς οίκοι αξιολόγησης, οι ίδιοι που λίγα χρόνια πριν είχαν ταυτιστεί στο συλλογικό μας υποσυνείδητο με τους "μαύρους καβαλάρηδες" της Αποκάλυψης, με τους γκρίζους νεκροθάφτες της οικονομίας μας και της προοπτικής μας, βγαίνουν και κάνουν ακόμα πιο αισιόδοξες εκτιμήσεις. Ο Οίκος Moody’s εκ των 3 μεγάλων, μίλησε για ένα ποσοστό της τάξης του 8,2%. Αυτά τα μεγέθη είναι εντυπωσιακά. Και είναι ορθό να το τονίζουμε, γιατί εθισμένοι όπως προαναφέραμε σε άλλες καταστάσεις, κάπως έχουμε απωλέσει τα αντανακλαστικά μας. Τα μεγέθη αυτά μπορούν να αποβούν σε καταλύτη και βασικό διαμορφωτή του πολιτικού περιβάλλοντος για τα επόμενα χρόνια. Ίσως θυμίσουν σε όσους το ξέχασαν πρόσκαιρα πως τελικά το σύνθημα "it’s the economy stupid” της εκστρατείας Κλίντον, είναι πάντα επίκαιρο. Καλά όλα, όλα κρίνονται, αλλά τελικά οι κύριες εντυπώσεις και το "ζουμί" πάντα ήταν στο πεδίο της οικονομίας. 

Σε αυτό το πεδίο, αν είμαστε ειλικρινείς ή απλώς νουνεχείς, πρέπει να παραδεχτούμε, ασχέτως πολιτικής προτίμησης, πως το ποσοστό αυτό είναι μια απολύτως θετική εξέλιξη. Όσο και να θέλουν κάποιοι να γκρινιάξουν και να διαμαρτυρηθούν, πώς μπορούν να το κάνουν και τι να πουν; Ότι εκείνοι θα έφερναν μεγαλύτερο ποσοστό; Ότι δεν είναι καλή εξέλιξη που μετά από τη φοβερή συρρίκνωσή του, το ΑΕΠ μας θα ανέβει επιτέλους κατά πλέον των 8 μονάδων; Και τι σημαίνει αυτό; Πρακτικά σημαίνει αύξηση των κρατικών εσόδων, σημαίνει μείωση χρέους (και λόγω αποπληρωμών και λόγω βελτίωσης του κλάσματος χρέους προς ΑΕΠ), σημαίνει αύξηση απασχόλησης (κι αυτό ήδη φάνηκε στα στοιχεία), σημαίνει αύξηση κατανάλωσης, ενδεχομένως και επενδύσεων, χαμηλότερα επιτόκια δανεισμού. Σημαίνει γενικά κυκλοφορία χρήματος, τζίρο στην οικονομία και αφορμή για, δειλά έστω, χαμόγελα. 

"Αυτόματα;", θα ρωτήσουν κάποιοι. Είναι αλήθεια πως πολλά από τα ανωτέρω όχι, θα εξαρτηθούν και από τις συνοδευτικές κρατικές πολιτικές και αποφάσεις. Αλλά σίγουρα, από μόνη της η άνοδος αυτή έχει άμεσα αποτελέσματα. Αν μη τι άλλο στην ψυχολογία, που γνωρίζουμε πόσο εξ ορισμού επηρεάζει την πορεία της οικονομίας και της αγοράς, που τόσο βασίζεται στις προσδοκίες. Άλλες επενδύσεις θα γίνουν σε μια οικονομία ύφεσης ή αναιμικής ανόδου και άλλες σε μια οικονομία που βρίσκεται σε πρόθυρα "έκρηξης". Άλλες πχ προσλήψεις ή επενδύσεις ανακαίνισης κλπ σε ξενοδοχειακές μονάδες θα γίνουν όταν οι προσδοκίες είναι για έτη που θα φτάνουν ή θα ξεπερνούν το ιστορικό 2019 και άλλες στο εφιαλτικό 2020. 

Αυτό το οικονομικό αποτέλεσμα σίγουρα διευκολύνει κατά πολύ τους κυβερνητικούς χειρισμούς. Ιδίως όταν, παράλληλα με αυτό, ακολουθεί η "ουρά" των άνευ προηγουμένου πόρων από το Ταμείο Ανάκαμψης και το νέο ΕΣΠΑ. Η αισιοδοξία δεν είναι παράλογη. Σε καμία περίπτωση βέβαια αυτό δεν μπορεί να δικαιολογήσει αμεριμνησία ή "μέθη" που θα μεταφραστεί σε σπατάλες πελατειακού τύπου. Οι δομικές αδυναμίες παραμονεύουν, όπως επίσης και η επάνοδος κάποια στιγμή στην κανονικότητα των στόχων και της εποπτείας από τις Ευρωπαϊκές Συνθήκες. Και εκεί και μόνο εκεί υπάρχει χώρος, απολύτως χρήσιμος, για τυχόν κριτική από τα κόμματα της αντιπολίτευσης. 

Εκεί περιμένουμε τις δημιουργικές προτάσεις τους, για στοχευμένη διάθεση του μερίσματος ανάπτυξης και για μακροπρόθεσμη στρατηγική που θα λαμβάνει υπόψη όλες τις παραμέτρους και όχι στη συνήθη καταστροφολογία του "μαύρα όλα". Με τις πρώτες αντιδράσεις βέβαια από τις εξελίξεις των ημερών, δεν περιμένουμε εκπλήξεις. Η συνήθης κασέτα, σα να έχουμε κολλήσει στο 2011-2014. Δυστυχώς κι ας κύλησε τόσος χρόνος κι ας άλλαξε τόσο η κοινωνία, πολλοί αδυνατούν να εξελιχθούν. 

Κυρίως γιατί έχουν συνδέσει το ρόλο και την παρουσία τους, μόνο σε συνθήκες κρίσης. Το εκμυστηρεύτηκε πρόσφατα και πρώην κορυφαία Υπουργός... Αλλά και ιστορικά κόμματα που κατεύθυναν για πολλά χρόνια τις τύχες της πατρίδας, με δημιουργικές πολιτικές, δυσκολεύονται πολύ να εκφύγουν από τον περιοριστικό ρόλο μιας θυμωμένης Κασσάνδρας, που επιφυλάσσει για τον εαυτό της μόνο συνεχή γκρίνια, δίχως να θέλει καθόλου να εμπλακεί εκεί που η "μπάλα καίει". Το επόμενο διάστημα θα δούμε λεπτομερώς τη στρατηγική που θα επιλέξουν τα κόμματα.  

Θα αρκούσε να κατανοήσουν πως η στρατηγική του συνεχούς πριονίσματος του κλαδιού που όλοι στεκόμαστε, το συνεχές "μοιρολόι" και η κατεδάφιση, ακόμα και για τα καταφανώς θετικά, δεν βγάζει πουθενά. Η κοινωνία διψά για θετικά νέα και για θετικές προοπτικές. Θέλει κανονικότητα, εύρυθμη και εύρωστη οικονομία, απασχόληση, κράτος που λειτουργεί, ασφάλεια και προοπτική σε όλους τους τομείς. Εκεί πρέπει να στοχεύσει η όποια δημιουργική κριτική, με θετικές προτάσεις. Δεν θα ήταν μια άλλη, ομορφότερη/σταθερότερη εικόνα, αν όλοι μπορούσαν να ξεκινήσουν από την κοινή παραδοχή πως είναι θετικό το γεγονός αυτής και μόνο της ανάπτυξης; Και εκκινώντας από εκεί, να διαφοροποιηθούν, ενδεχομένως, για τα επόμενα βήματα. Αλλά, όνειρα θερινής νυκτός...

* Ο κ. Νίκος Κασκαβέλης είναι δικηγόρος (ΜΔΕ, MSc)





https://www.capital.gr/me-apopsi/3582044/pos-na-gkriniaxeis-tora-me-anaptuxi-sto-8-2-problima?utmsource=email