Κυριακή 15 Δεκεμβρίου 2019

Μόρια: Μπίζνα 3,5 εκατ. με «μαϊμού» γνωματεύσεις – Η μεγαλύτερη «βιομηχανία» παραγωγής «μαύρου» χρήματος - Πούλησαν 4.000 βεβαιώσεις στρες - Ανάμεσά τους φέρεται να είναι και ένας στρατιωτικός γιατρός



Στο στόχαστρο των Αρχών έχει μπει κύκλωμα, με μέλη γιατρούς, δικηγόρους αλλά και διερμηνείς, μερικοί εκ των οποίων μέλη ΜΚΟ


Ανοίγουν «στόματα» στη Λέσβο για την αποκάλυψη κυκλώματος με «έδρα» τον καταυλισμό της Μόριας, το οποίο φέρεται να κέρδιζε εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ πουλώντας σε μετανάστες γνωματεύσεις μετατραυματικού στρες. 
Ανώτατοι αξιωματικοί της ΕΛ.ΑΣ. κάνουν λόγο για τη μεγαλύτερη «βιομηχανία» παραγωγής «μαύρου» χρήματος των τελευταίων χρόνων σε ελληνικό νησί. 

Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές ενημέρωσης, οι βεβαιώσεις «μαϊμού» είχαν γίνει... φέιγ βολάν στο μεγαλύτερο καμπ προσφύγων της χώρας, με τις Αρχές να εκτιμούν ότι μόνο από τον περασμένο Ιανουάριο πουλήθηκαν 4.000 βεβαιώσεις, με κέρδος που ξεπερνά τα 3,5 εκατ. ευρώ. Η Αστυνομία έχει σχηματίσει δικογραφία για μία ψυχολόγο, έναν Παλαιστίνιο, μέλος ΜΚΟ, και δύο δικηγόρους.

Νέα δικογραφία

Οπως αποκαλύπτει το «Εθνος της Κυριακής», ωστόσο, σε εξέλιξη βρίσκεται και νέα έρευνα. Στο μικροσκόπιο έχουν μπει ακόμα δύο ψυχίατροι (ανάμεσά τους ένας στρατιωτικός γιατρός), δύο γιατροί άλλης ειδικότητας και ένας δικηγόρος. 
Το επόμενο διάστημα αναμένεται να σχηματιστεί νέα δικογραφία γι’ αυτούς, ενώ θα ζητηθεί η άρση του τραπεζικού απορρήτου για να γίνει έρευνα σε βάθος για το πώς ξεπλένονταν τα χρήματα από την πώληση ιατρικών γνωματεύσεων. 
Η ψυχολόγος φέρεται να εξέταζε, χωρίς να έχει τη νομιμοποίηση, τους μετανάστες και να εξέδιδε τις βεβαιώσεις, που κατατίθεντο από τους μετανάστες στην Υπηρεσία Ασύλου, με σκοπό να έχουν το δικαίωμα να φύγουν από το νησί για την ενδοχώρα. Νευραλγικό ρόλο φέρεται να είχε ένας Παλαιστίνιος, ο οποίος εργάζεται ως διερμηνέας σε ΜΚΟ, με έδρα τη Μόρια.
 Η «δουλειά» του, σύμφωνα με την ΕΛ.ΑΣ., ήταν να βρίσκει «πελάτες» για το κύκλωμα. Το γεγονός ότι ήξερε αραβικά και άπταιστα αγγλικά τον καθιστούσε πολύτιμο. Ο διερμηνέας, ο οποίος ήταν μορφωμένος και είχε σπουδάσει σε πανεπιστήμιο στην Παλαιστίνη, φαίνεται πως ήταν το πρόσωπο «κλειδί». Και αυτό γιατί ήταν ανάμεσα στα πρόσωπα που έδωσαν στις Αρχές ονόματα ψυχιάτρων και ψυχολόγων, με τους οποίους συνεργαζόταν.
Συγκεκριμένα, ο Παλαιστίνιος φέρεται να έβρισκε «πελάτες» στον καταυλισμό και να τους πήγαινε στα γραφεία γιατρών και ψυχολόγων για τις πλαστές γνωματεύσεις. «Ηξερα ότι για να φύγει ένας μετανάστης από τη Λέσβο έπρεπε να πάρει διάγνωση ότι έχει μετατραυματικό στρες. Να έχει ψυχολογικό πρόβλημα. Είχα περάσει από αρκετούς γιατρούς. Εγώ έπαιρνα ένα μικρό ποσό για τη δουλειά αυτή (περίπου 100- 150 ευρώ). Πήγαινα κόσμο στην ψυχολόγο (σ.σ.: αναφέρεται στην κατηγορούμενη) στη Μυτιλήνη. Αρχικά τους πήγαινα στο γραφείο της και προς το τέλος τούς εξέταζε στο σπίτι μου. Δίναμε εκεί ραντεβού και ερχόταν» κατέθεσε, σύμφωνα με πληροφορίες του «Εθνους της Κυριακής», ο Παλαιστίνιος.



ΜΤΣ: Καταβολή ΒΟΕΑ Αυγούστου-Σεπτεμβρίου 2019





Το Μετοχικό Ταμείο Στρατού  ανακοινώνει τα εξής :
         Για τα τέκνα που  υπέβαλαν αιτήσεις τους μήνες Αύγουστο - Σεπτέμβριο του έτους 2019, θα πρέπει να προσκομίσουν ή να αποστείλουν με ταχυαποστολή προς το ΜΤΣ, Φορολογική Ενημερότητα στο όνομά τους, «για είσπραξη χρημάτων από φορείς του Δημοσίου πλην Κεντρικής Διοίκησης»   το  αργότερο  μέχρι 13-12-2019  και να έχει ισχύ, τουλάχιστον μέχρι  09-01-2020.
         Επισημαίνεται ότι η μη έγκαιρη αποστολή  Φορολογικών  Ενημεροτήτων ενδέχεται να επιφέρει  καθυστερήσεις στις  πληρωμές του συνόλου των αιτήσεων.
Αποστολή Στοιχείων στη Διεύθυνση :
Μετοχικό Ταμείο Στρατού
Κολοκοτρώνη 13
Τ.Κ. 10562 Αθήνα
Με την ένδειξη «Φορολογική Ενημερότητα για ΒΟΕΑ»
Αθήνα, 06 Δεκ 2019
Ταξίαρχος(Ο) Αθανάσιος Δημητριάδης
ΓΕΝΙΚΟΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ

Νέα προκλητική προειδοποίηση Ερντογάν: Δεν ενεργούμε προς ενόχληση Ελλάδας, μαζί με Λιβύη θα πάμε σε γεώτρηση…





Νέα προειδοποίηση Ερντογάν ότι θα προχωρήσει άμεσα σε γεώτρηση με Λιβύη στα πλαίσια συμφωνίας τους. Tώρα σε δηλώσεις που μεταδίδονται ζωντανά από την τουρκική τηλεόραση ο Erdoğan λέει: Δεν ενεργούμε για να ενοχλήσουμε την Ελλάδα. Η Λιβύη και η Τουρκία προσπαθούν να ασκήσουν τα δικαιώματα γεώτρησης που είναι εγγυημένα στο πλαίσιο του διεθνούς δικαίου… O Erdoğan αναφορικά μ’ εντάσεις με US και τις ενδεχόμενες κυρώσεις της είπε πως η Τουρκία αν χρειαστεί θα κλείσει το Incirlik και την Kürecik αεροπορική βάση..Για μια ακόμη φορά στοχοποίησε και το Manbij στη Β Συρία αφού είπε πως οι ντόπιοι ζητούν την βοήθειά του καθώς οι ΗΠΑ δεν τους απάλλαξαν από το YPG. sabah
Ενώ η θαλάσσια συμφωνία GNA/Toυρκίας έχει σταλεί προς έγκριση στα Ηνωμένα Έθνη, η στρατιωτική συμφωνία έχει υποβληθεί προς έγκριση στο κοινοβούλιο της Τουρκίας. « Η απόφαση θα τεθεί σε ισχύ μετά την έγκρισή της », δήλωσε ο υπουργός Εξωτερικών Τσαβούσογλου την Κυριακή.
dimpenews.com

Συντάξεις: Πόσα κερδίζουν με τον νέο επανυπολογισμό, όσοι συνταξιοδοτήθηκαν πριν και μετά τον νόμο Κατρούγκαλου- Αναλυτικά παραδείγματα και Πίνακες




Αυξήσεις της τάξης των 10 μονάδων στα ποσοστά αναπλήρωσης των κύριων συντάξεων με οροφή το 51,8% (αντί 42,8% σήμερα) για τα 40 χρόνια εργασίας φέρνει το νέο ασφαλιστικό, προκαλώντας αλυσιδωτές αυξήσεις για 500.000 συνταξιούχους τουλάχιστον, με ποσά που, αναλόγως του μισθού και των ετών ασφάλισης, ξεκινούν από τα 32 ευρώ τον μήνα και φτάνουν ως και 198 ευρώ τον μήνα.

Οι νέοι συντελεστές θα ισχύσουν από τα 30 ως τα 40 έτη και θα αντικαταστήσουν τους ισχύοντες του «νόμου Κατρούγκαλου». Με τους νέους συντελεστές θα γίνει εκ νέου υπολογισμός σε όλες τις συντάξεις (πριν και μετά τον νόμο Κατρούγκαλου) για όσους έχουν αποχωρήσει με 30 ως 40 έτη ασφάλισης.

Το βασικό σχέδιο του υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων έχει ήδη ανατεθεί προς επεξεργασία για τη σύνταξη της αναλογιστικής μελέτης και, όπως αποκαλύπτει σήμερα ο Ελεύθερος Τύπος της Κυριακής, περιλαμβάνει την αύξηση των ποσοστών αναπλήρωσης κατά 10 μονάδες, με στόχο στα 40 έτη η ανταποδοτική σύνταξη να αντιστοιχεί στο 51,8% με 52% του συντάξιμου μισθού και επάνω στο νέο ποσό θα προστίθεται και η εθνική σύνταξη των 384 ευρώ, που θα μείνει χωρίς αύξηση.
Σύμφωνα με το βασικό σχέδιο, υπάρχει οροφή δαπανών από την αύξηση των ποσοστών αναπλήρωσης, ώστε το κόστος των αυξήσεων που θα δοθούν στις κύριες συντάξεις να μην ξεπερνά τα 350 εκατ. ευρώ με 400 εκατ. ευρώ ετησίως.

Με αυτή την πρόβλεψη δαπάνης ο μηχανισμός των νέων ποσοστών είναι να αυξηθούν προοδευτικά και αναλογικά ως 10 μονάδες οι συντελεστές αναπλήρωσης από τα 30 έτη ως τα 40 έτη.
Σύμφωνα με τα ποσοστά αναπλήρωσης που μελετώνται:
  • Στα 30 έτη ο νέος συντελεστής ανεβαίνει στο 28,7% με αύξηση 2,3 μονάδες, από το 26,4% που είναι σήμερα.
  • Στα 31 έτη ο συντελεστής εξετάζεται να αυξηθεί στο 30,6%, από 27,8% σήμερα, με αύξηση κατά 2,8 μονάδες.
  • Στα 35 έτη η αύξηση του συντελεστή αναπλήρωσης θα είναι 6, ή 6,4 μονάδες με το ποσοστό αναπλήρωσης μεταξύ του 39,81% και 40,23%, από 33,81% που ορίστηκε με τον νόμο Κατρούγκαλου.
  • Στα 39 έτη η αύξηση προσεγγίζει τις 9 μονάδες, με το ποσοστό αναπλήρωσης στο 49,8%, αντί 40,8% σήμερα.
  • Στα 40 έτη η αύξηση κλειδώνει στις 9 με 10 μονάδες, με τον συντελεστή αναπλήρωσης στο 51,8% με 52%, αντί του 42,8% που ορίστηκε με τον νόμο Κατρούγκαλου.
Ο συντελεστής της 40ετίας θα είναι αυτός που θα ισχύσει και για όσους έχουν περισσότερα χρόνια, με τη διαφορά όμως ότι θα δίδεται μια μικρή προσαύξηση ίσως μικρότερη των 2 μονάδων που έχουν τα ισχύοντα ποσοστά. Για παράδειγμα, με τα ποσοστά του νόμου Κατρούγκαλου υπήρχε αύξηση 2 μονάδων για κάθε έτος στα ποσοστά αναπλήρωσης από τα 40 έτη ασφάλισης και πάνω. 
Έτσι, το 42,8% για τα 40 έτη ανέβαινε στο 44,8% για τα 41 έτη ασφάλισης, στο 46,8% για τα 42 έτη, στο 48,8% για τα 43 έτη κ.ο.κ.
Με τα νέα ποσοστά, όμως, ένας ασφαλισμένος με 43 έτη, για παράδειγμα, θα έχει αναπλήρωση το 52% των 40 ετών και μια μικρή προσαύξηση για 3 έτη που μπορεί να φέρουν το τελικό ποσοστό στο 54%. Σε κάθε περίπτωση θα είναι κερδισμένος σε σχέση με το ποσοστό αναπλήρωσης του 48,8% που του δίνει ο νόμος Κατρούγκαλου.
Οι αλλαγές που προωθεί το υπουργείο Εργασίας δεν στοχεύουν μόνον στην αποκατάσταση της ανταποδοτικότητας των εισφορών σε συμμόρφωση με την απόφαση του ΣτΕ που ακύρωσε τα ποσοστά του νόμου Κατρούγκαλου, αλλά επιδιώκεται η ασφάλιση για το σύνολο των αποδοχών, μια που με τα ποσοστά του νόμου 4387/2016 οι εργαζόμενοι πλήρωναν πολλά σε εισφορές για να έχουν… μικρότερη σύνταξη.

ΠΟΣΑ ΚΕΡΔΙΖΟΥΝ ΜΕ ΤΟΝ ΝΕΟ ΕΠΑΝΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟ όσοι βγήκαν στη σύνταξη πριν και μετά τον νόμο Κατρούγκαλου

Τα νέα ποσοστά αναπλήρωσης θα εφαρμοστούν:
α) Σε όσους συνταξιοδοτηθούν με αίτηση από την ψήφιση του νόμου και μετά οι οποίοι θα έχουν αύξηση σύνταξης εφόσον αποχωρήσουν με 30 έτη και άνω.
β) Σε όσους έχουν συνταξιοδοτηθεί από 13/5/2016 ως και το 2019 με 30 έτη και άνω, καθώς και σε όσους έχουν καταθέσει ή καταθέσουν την αίτηση πριν από την ψήφιση του νέου νόμου με 30 έτη και άνω. Οι εν λόγω συνταξιούχοι θα έχουν επανυπολογισμό της ανταποδοτικής σύνταξης με τους νέους συντελεστές και θα πάρουν την επιπλέον διαφορά που θα προκύψει αναδρομικά από 4 Οκτωβρίου 2019.
γ) Σε όλους τους παλαιούς συνταξιούχους που είχαν βγει με 30 έτη ασφάλισης και άνω, και τώρα θα έχουν εκ νέου υπολογισμό της σύνταξης με τους αυξημένους συντελεστές.
Με τα νέα ποσοστά, αυξήσεις θα δουν:
  1. Τουλάχιστον 350.000 παλαιοί συνταξιούχοι, καθώς θα μηδενίσουν την προσωπική διαφορά του νόμου Κατρούγκαλου και θα έχουν και αύξηση στην κύρια σύνταξη, για πρώτη φορά μετά το 2009!
  2. Πάνω από 150.000 συνταξιούχοι που αποχώρησαν από 13/5/2016 μέχρι και το 2019 και πήραν ως και 19% μικρότερη σύνταξη σε σχέση με εκείνη που θα έπαιρναν με το προηγούμενο καθεστώς.
  3. Όσοι κάνουν αίτηση συνταξιοδότησης από εδώ και πέρα, καθώς η σύνταξή τους θα υπολογιστεί με καλύτερα ποσοστά αναπλήρωσης για χρόνο ασφάλισης άνω των 30 ετών.
ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ

  • Ασφαλισμένος με 35 έτη ασφάλισης και μισθό 1.680 ευρώ, που βγήκε στην σύνταξη το 2017, παίρνει με τους συντελεστές Κατρούγκαλου 952 ευρώ. Με τον νέο συντελεστή αναπλήρωσης για την 35ετία που εξετάζεται να πάει στο 40,23%, η σύνταξή του θα επανυπολογιστεί στα 1.060 ευρώ με αύξηση 108 ευρώ τον μήνα, την οποία θα πάρει αρχές του 2020 (πιθανότατα Φεβρουάριο) με αναδρομικά τεσσάρων μηνών από Οκτώβριο του 2019.
  • Ασφαλισμένος με 40 έτη και μισθό 2.200 ευρώ, που βγήκε στη σύνταξη το 2018, παίρνει με τους συντελεστές Κατρούγκαλου 1.326 ευρώ. Η σύνταξή του θα επανυπολογιστεί με τον νέο συντελεστή αναπλήρωσης, που για τα 40 έτη κλειδώνει κοντά στο 51,8%, και θα βγει στα 1.523 ευρώ με αύξηση 198 ευρώ τον μήνα, που θα πάρει αρχές του 2020 με αναδρομικά τεσσάρων μηνών από Οκτώβριο του 2019.
  • Ασφαλισμένος με 30 έτη και μισθό 1.340 ευρώ, που βγήκε στη σύνταξη το 2016, παίρνει με τους συντελεστές Κατρούγκαλου 737 ευρώ. Η σύνταξή του θα επανυπολογιστεί με τον νέο συντελεστή αναπλήρωσης για τα 30 έτη (28,74%) και θα βγει στα 769 ευρώ με αύξηση 32 ευρώ τον μήνα, που θα πάρει αρχές του 2020 με αναδρομικά από Οκτώβριο του 2019.


































Επίσκεψη ΥΦΕΘΑ στο νεοσυσταθέν Ενιαίο Κέντρο Ελέγχου – Επιτήρησης Συνόρων στη Νέα Βύσσα Ορεστιάδας




Ο Υφυπουργός Εθνικής Άμυνας Αλκιβιάδης Στεφανήςτο διήμερο 13 και 14 Δεκεμβρίου 2019, πραγματοποίησε επίσκεψη στον Έβρο.
Ο Υφυπουργός Εθνικής Άμυνας, κατά τη διάρκεια της επίσκεψής του συναντήθηκε με τους Διοικητές του Δ΄ ΣΣ, των ΧΙΙ και ΧVI Μ/Κ ΜΠ, τους Αστυνομικούς Διευθυντές των Δ.Α. Αλεξανδρούπολης και Ορεστιάδας και τον Διοικητή της Λιμενικής Αρχής Αλεξανδρούπολης, από τους οποίους ενημερώθηκε για την πρόοδο υλοποίησης των διαταγών που έχουν εκδοθεί, για την αντιμετώπιση και διαχείριση του μεταναστευτικού – προσφυγικού ζητήματος.
Κινήθηκε οδικώς στα χερσαία σύνορα κατά μήκος του ποταμού Έβρου στις Περιοχές Ευθύνης της 3ης - 7ης – 30ης - 31ης – 50ης Μ/Κ ΤΑΞ και της ΤΔ 21ου Μ/Κ ΣΠ, όπου πραγματοποίησε ελέγχους των κοινών δράσεων Στρατού Ξηράς – Ελληνικής Αστυνομίας, των Σημείων Επιτήρησης, καθώς επίσης και των αποτρεπτικών εμποδίων.
Επισκέφθηκε το νεοσυσταθέν Ενιαίο Κέντρο Ελέγχου – Επιτήρησης Συνόρων (ΕΚΕΕΣ), στη Νέα Βύσσα Ορεστιάδας, όπου ενημερώθηκε για τη λειτουργία του και τις δυνατότητες επιτήρησης.
Τέλος, ο Υφυπουργός Εθνικής Άμυνας επισκέφθηκε το Κέντρο Υποδοχής και Ταυτοποίησης (ΚΥΤ) του Έβρου, όπου συναντήθηκε και συνομίλησε με τη Διοικήτρια.

Μητσοτάκης: Δεν φοβάμαι ένα “θερμό επεισόδιο” στο Αιγαίο





Ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, σε συνέντευξη του στη Bild, τόνισε μεταξύ άλλων, ότι πάντα υπάρχει ο κίνδυνος ενός «θερμού επεισοδίου», αλλά ο ίδιος δεν φοβάται ένα τέτοιο ενδεχόμενο και διατράνωσε επίσης την αποφασιστικότητα της ελληνικής Κυβέρνησης να μη δεχθεί καμιά παραβίαση των κυριαρχικών της δικαιωμάτων.

Αναφερόμενος στην οικονομική κρίση, υποστήριξε ότι η Ελλάδα και οι πολίτες της θα ξεπεράσουν οριστικά την κρίση, μόνο όταν έρθει η πολυπόθητη ανάπτυξη, υλοποιηθούν οι αναγκαίες μεταρρυθμίσεις και δημιουργηθούν νέες θέσεις εργασίας.

Σε ότι αφορά το Προσφυγικό/ Μεταναστευτικό, τόνισε την ανάγκη μεγαλύτερης αλληλεγγύης από τους ευρωπαίους εταίρους μας, αναφέρθηκε στις ενέργειες της Κυβέρνησης για την αποσυμφόρηση των νησιών και κατήγγειλε ότι η Τουρκία, το τελευταίο χρονικό διάστημα, δεν τηρεί τις δεσμεύσεις της που απορρέουν από τη σχετική συμφωνία με την Ε.Ε.

Το πλήρες κείμενο της συνέντευξης του Πρωθυπουργού στην Bild
Κύριε Πρωθυπουργέ, ερχόμαστε από τη Λέσβο όπου χιλιάδες προσφυγόπουλα βρίσκονται στο κρύο. Γιατί δεν κάνετε κάτι για αυτή τη ντροπή ;

Κάνουμε πολλά ώστε να αντιμετωπίσουμε αυτό το πρόβλημα. Τους τελευταίους μήνες όμως είχαμε αύξηση στον αριθμό των προσφύγων και μεταναστών, οι οποίοι πέρασαν στο Αιγαίο. Δυστυχώς, είναι ξεκάθαρο, ότι η συμφωνία μεταξύ Ευρώπης και Τουρκίας,- που σχεδόν δυόμιση χρόνια είχε λειτουργήσει σωστά- δεν τηρείται πλέον από την Τουρκία. Έχω εκφράσει ξεκάθαρα την άποψη, ότι εμείς ως Ευρώπη πρέπει να συνεργαστούμε με την Τουρκία. Αυτό δεν είναι ένα ελληνοτουρκικό ζήτημα, αλλά ένα πρόβλημα μεταξύ Ευρώπης και Τουρκίας.

Αλλά και πάλι: Τι κάνετε για τους ανθρώπους οι οποίοι ζουν στα ελληνικά νησιά στο κρύο και στη λάσπη;

Κάνουμε το καλύτερο δυνατόν που μπορούμε. Αλλά έχουμε επισημάνει πάρα πολύ ξεκάθαρα, ότι έχουμε ξεπεράσει τα όρια των δυνατοτήτων μας. Περνούν τα σύνορα μας 400-500 άνθρωποι την ημέρα. Το λιμενικό μας σώζει καθημερινά από τη θάλασσα ανθρώπους. Και εμείς μεταφέρουμε τους ανθρώπους όσο πιο γρήγορα μπορούμε. Είμαι πολύ ειλικρινής απέναντί σας: κανείς δεν θέλει, να ζει ούτε ένας άνθρωπος κάτω από απάνθρωπες συνθήκες - και ακόμη περισσότερο οι πιο ευάλωτοι.
Όμως, ο καθένας πρέπει να έχει επίγνωση ότι πολλοί από αυτούς τους ανθρώπους δεν είναι πρόσφυγες. Είναι οικονομικοί μετανάστες…Και έρχονται γνωρίζοντας ότι δεν έχουν δικαίωμα διεθνούς προστασίας κι ότι εξαρχής δεν θα έπρεπε να βρίσκονται εδώ. Γι’ αυτό το λόγο νομίζω, εμείς από εδώ και πέρα πρέπει να στείλουμε ένα ξεκάθαρο μήνυμα στο κύκλωμα διακίνησης: Θα πρέπει να γνωρίζετε ότι, όταν έρχεστε στην Ελλάδα και γνωρίζετε ότι δεν έχετε κανένα δικαίωμα διεθνούς προστασίας,  θα σας στείλουμε πίσω. Σε κάθε περίπτωση θα γυρίσετε πίσω.

Άρα αυτό είναι για σας μέσο αποτροπής;

Υπό το πρίσμα αυτό παίζει ένα ρόλο, καθώς εμείς στέλνουμε ένα πολύ ξεκάθαρο μήνυμα: ότι δεν πρόκειται πια να δεχτούμε κανέναν άλλον μετανάστη. Όμως αυτό δεν παίζει κανένα ρόλο σε σχέση με την υποχρέωση μας να φροντίσουμε αυτούς που βρίσκονται ήδη στην Ελλάδα. Είμαστε υποχρεωμένοι να τους συμπεριφερόμαστε με τον πιο ανθρωπιστικό τρόπο.
Γι’ αυτό το λόγο μεταφέρουμε ανθρώπους από τα νησιά στην ενδοχώρα. Αλλά την ίδια στιγμή θα ήθελα να επισημάνω ότι χρησιμοποιούμε σημαντικούς πόρους γι’ αυτό το πρόβλημα. Σημαντικοί ευρωπαϊκοί πόροι έχουν χρησιμοποιηθεί επίσης γι’ αυτό το σκοπό. Αλλά είναι απαράδεκτο η Ελλάδα να αντιμετωπίζει μόνη της το πρόβλημα αυτό. Πρέπει να αλλάξουμε το σύστημα του Δουβλίνου. Πρέπει να δημιουργήσουμε μια σύμβαση για το άσυλο και την μετανάστευση, όπως είχε υποσχεθεί η Κομισιόν, και να αντιμετωπίσουμε το πρόβλημα με δίκαιο επιμερισμό βαρών.

Τι συνέβη με τα δισεκατομμύρια που έδωσε η ΕΕ στην Ελλάδα για τους πρόσφυγες;

Γι’ αυτό πρέπει να ρωτήσετε την προηγούμενη κυβέρνηση, που διαχειρίστηκε μεγάλο μέρος αυτών των χρημάτων. Διεξάγεται έρευνα για το τι ακριβώς έγινε με αυτά τα χρήματα. Εγώ πιστεύω ότι έγινε μια πολύ κακή διαχείριση.

Αναμένετε η Γερμανία και οι άλλες ευρωπαϊκές να δεχτούν πρόσφυγες απευθείας από τα νησιά;

Ναι. Η ιδέα είναι ένα μεγάλο μέρος της διαδικασίας χορήγησης ασύλου να γίνεται απευθείας σε άλλες χώρες. Αυτή είναι η βασική ιδέα των προτάσεων που συζητήσαμε. Ξέρουμε πως δεν συμφωνούν όλες οι Ευρωπαϊκές χώρες. Ξέρουμε ότι υπάρχουν δυσκολίες. Γι’ αυτό είναι τόσο σημαντικό να υπάρξει ένα κοινό ευρωπαϊκό σύστημα χορήγησης ασύλου. Κάποτε θα πρέπει οι χώρες που ανήκουν στο Σέγκεν να συνεργαστούν μεταξύ τους.
Είμαστε στην Ευρωζώνη και στη ζώνη Σέγκεν, ο καθένας με τη δική του κυβέρνηση. Παρ’όλα αυτά αν θεωρούμε το μεταναστευτικό το μεγαλύτερο πρόβλημα, θα πρέπει οι χώρες που ανήκουν στο Σέγκεν - όπου οι άνθρωποι έχουν το προνόμιο της ελεύθερης μετακίνησης- να δεσμευτούν από κοινούς κανόνες. Δεν γίνεται να είσαι στη ζώνη Σένγκεν, να έχεις το προνόμιο της ελεύθερης μετακίνησης και όταν μιλάς για το μεταναστευτικό να λες : όχι, αυτό το πρόβλημα δεν με αφορά. Αυτό δεν είναι δίκαιο.

Πόσους πρόσφυγες θα πρέπει να υποδεχθεί η Γερμανία;
Δεν θέλω να μιλήσω για αριθμούς ακόμα, αλλά αυτό που μπορώ να πω είναι ότι η Γερμανία μέχρι στιγμής ήταν συνεργάσιμη. Αλλά αποτελεί την εξαίρεση. ‘Ομως τι είδους αλληλεγγύη είναι αυτή, αν δεν μπορούμε να λύσουμε το πρόβλημα 5.000 παιδιών; Και τι συμβαίνει με τις χώρες που αντιστέκονται σθεναρά; Θα τους πέσει ο ουρανός στο κεφάλι, αν υποδεχθούν 100 παιδιά;

Δεν πρόκειται όμως μόνο για μερικές εκατοντάδες παιδιά, αλλά τελικά για χιλιάδες ανθρώπους, που παραμένουν στα νησιά και θέλουν να συνεχίσουν το ταξίδι τους.

Ναι, και εδώ πρέπει να πούμε με σαφήνεια: Οι περισσότεροι από αυτούς είναι οικονομικοί μετανάστες και πρέπει να σταλούν απευθείας πίσω. Η ΕΕ πρέπει να μιλήσει ξανά με την Τουρκία για τη Συμφωνία, η οποία δεν λειτουργεί. Είναι αδιανόητο το γεγονός ότι η Ευρώπη στο σύνολό της δεν διαθέτει κοινή μεταναστευτική και προσφυγική πολιτική, αν και αυτή αποτελεί για τους πολίτες της Ευρώπης μία από τις υψηλότερες προτεραιότητες.
Μία από τις βασικές αρχές της Ευρώπης είναι η ελεύθερη κυκλοφορία των ανθρώπων. Αν δεν ελέγχουμε ποιος εισέρχεται και εξέρχεται, σε τι συνίστανται οι κανόνες; Δεν μπορούμε να έχουμε μια ζώνη Schengen, που θα διατηρηθεί. Είναι αδύνατον. Αν κάποιος θέλει να εισέλθει στα χωρικά ύδατα, θα πρέπει πρώτα να του πουν ότι εισέρχεται παράνομα στα χωρικά ύδατα. Αυτό δεν σημαίνει ότι πρέπει να προκληθεί κίνδυνος για το σκάφος. Αλλά η ακτοφυλακή δεν είναι επιτροπή υποδοχής ή ταξιδιωτικό γραφείο. Προορίζεται για να φρουρεί τα σύνορα και, φυσικά, να σώζει όποιον βρίσκεται σε κίνδυνο στη θάλασσα. Η θάλασσα έχει σύνορα. Είναι απλώς πολύ πιο δύσκολο να τα παρακολουθεί κανείς. Αλλά η διαχείριση των συνόρων είναι το αποκλειστικό προνόμιο του κράτους.

Εκτός από το ζήτημα των προσφύγων, την Γερμανία εξακολουθεί να απασχολεί η ελληνική κρίση χρέους. Έχει τελειώσει πραγματικά η κρίση;

Δεν πιστεύω ότι το σημάδι πως η ελληνική κρίση έχει τελειώσει, είναι η ικανότητα αποπληρωμής των δανείων μας. Αποπληρώνουμε συνεχώς τα δάνειά μας με νέα δάνεια. Η ελληνική κρίση θα τελειώσει επιτέλους οριστικά, εάν η Ελλάδα αναπτυχθεί γρήγορα –πράγμα που φαίνεται ήδη να κάνει-, εάν δημιουργήσουμε νέες θέσεις εργασίας, εάν υλοποιήσουμε τις απαραίτητες μεταρρυθμίσεις για να γίνουμε πιο ανταγωνιστικοί και εάν οι πολίτες αισθανθούν πραγματικά ότι η κρίση έχει περάσει. Μιλάτε για την ικανότητα να αποπληρώσουμε τα χρέη μας... Αυτή είναι η πιο σημαντική πτυχή: Για πρώτη φορά, η Ελλάδα δανείστηκε βραχυπρόθεσμα με αρνητικό επιτόκιο. Ποιος θα πίστευε ότι αυτό θα ήταν δυνατόν πριν από μερικούς μήνες; Σε κάποια στιγμή το 10ετές ομόλογό μας διαπραγματευόταν σε χαμηλότερη απόδοση από το ιταλικό ομόλογο.

Πολλοί Γερμανοί ανησυχούν για το αν η Γερμανία θα πάρει όλα τα χρήματα πίσω. Μπορείτε ως Πρωθυπουργός να υποσχεθείτε ότι αυτό θα συμβεί;

Τα χρήματα θα αποπληρωθούν. Δεν θα υπάρξει άλλο «κούρεμα» του χρέους. Το χρέος μας δεν αποτελεί πλέον ένα μεγάλο πρόβλημα. Μπορεί να είναι ονομαστικά υψηλό, αλλά με πολύ χαμηλά επιτόκια. Έχουμε μια εξαιρετικά περιορισμένη ανάγκη αποπληρωμής χρέους. Σήμερα, αν το θέλαμε, θα μπορούσαμε να δανειζόμαστε πολύ περισσότερα χρήματα απ’ όσα χρειαζόμαστε, επειδή τα επιτόκια είναι τόσο χαμηλά. Απλώς, αυτή τη στιγμή δεν χρειαζόμαστε περισσότερα χρήματα. Επομένως δεν ανησυχώ καθόλου για το χρέος. Μπορώ να διαβεβαιώσω τους αναγνώστες σας ότι δεν πρέπει να ανησυχούν για το χρέος. Αλλά μπορώ επίσης να τους πω ότι μπορούμε να αλλάξουμε την ιστορία.
Επειδή αυτό δεν θα πρέπει πια να είναι μια εξιστόρηση για τους οφειλέτες εναντίον των πιστωτών. Θα πρέπει να είναι μια εξιστόρηση για λύσεις win-win, εταιρικές σχέσεις, επιχειρηματικές ευκαιρίες, επενδυτικές δυνατότητες στην Ελλάδα για τις μεγάλες επιχειρήσεις, για γερμανικές επιχειρήσεις. Έχουμε μιλήσει με πολλές από αυτές. Το ζήτημα δεν είναι πλέον το πόσα χρήματα μου οφείλεις. Όσο περισσότερο αναπτύσσεται η Ελλάδα, τόσο μεγαλύτερη είναι η ασφάλεια ότι τα χρήματα θα αποπληρωθούν. Κανείς δεν μπορεί να εξασφαλίσει ότι τα χρήματα θα αποπληρωθούν εάν η Ελλάδα δεν αναπτυχθεί. Επομένως, η οικονομία θα πρέπει να αναπτυχθεί. Νομίζω ότι όλοι το καταλαβαίνουν. Δεν υπάρχει ερώτημα πλέον αν θα αποπληρωθούν τα χρήματα της Γερμανίας. Οι Γερμανοί δεν πρέπει να έχουν καμία ανησυχία.

Αυτό αποτελεί πρόσκληση προς τους Γερμανούς να επενδύσουν στην Ελλάδα;

Είναι μια πρόσκληση στον κόσμο για να επενδύσει. Είναι μια πρόσκληση στον κόσμο να αγοράσει ακίνητα, καθώς η αγορά ακινήτων στην Ελλάδα είναι πολύ ελκυστική. Δεν είναι μια πρόσκληση μόνο για τουρίστες. Είναι μια πρόσκληση να περάσουν το χειμώνα τους εδώ για  παράδειγμα οι συνταξιούχοι.

Υπάρχει μια νέα κρίση μεταξύ Ελλάδας και Τουρκίας, και οι δύο χώρες μέλη του ΝΑΤΟ. Ποια είναι η εκτίμηση σας; Πόσο μακριά θα το πάει ο Τούρκος Πρόεδρος κατά τη γνώμη σας; Ανησυχείτε για ένα «θερμό επεισόδιο» στο Αιγαίο;

Όχι. Φυσικά υπάρχει πάντα η πιθανότητα, αλλά αν φοβάμαι; Όχι, δεν φοβάμαι. Δεν νομίζω ότι τα πράγματα θα βγουν εκτός ελέγχου. Αναφερθήκατε στη λέξη «κρίση». Θεωρώ ότι έχουμε μια οξυμένη κατάσταση. Η συμφωνία που υπεγράφη, αυτό το MOU που υπεγράφη με τη Λιβύη είναι παράνομο και άκυρο. Όλοι συμφωνούν σε αυτό, η Ευρωπαϊκή Ένωση, ακόμα και οι Ρώσοι με τους Αμερικανούς συμφωνούν… η Αμερική, η Ρωσία, η Αίγυπτος και το Ισραήλ.
Όλοι φαίνεται να συμφωνούν ότι αυτό που έκανε η Τουρκία είναι προκλητικό και παράνομο. Συνεπώς, θεωρώ ότι η Τουρκία θα απομονωθεί όλο και περισσότερο στο ζήτημα αυτό. Καταστήσαμε σαφές ότι θέλουμε να συνομιλήσουμε, αλλά δεν θα δεχθούμε καμία παραβίαση των κυριαρχικών δικαιωμάτων μας. Διότι, εμείς σεβόμαστε το διεθνές δίκαιο. Η Τουρκία είναι αυτή που δεν σέβεται το δίκαιο της θάλασσας, όχι εμείς. Για το λόγο αυτό είμαστε αισιόδοξοι όσον αφορά στην επίλυση των προβλημάτων μας.

Η Ελλάδα αξιώνει από τη Γερμανία αποζημιώσεις άνω των 370 δισεκατομμυρίων ευρώ για τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο. Πιστεύετε πραγματικά πως θα λάβετε αυτά τα χρήματα από τη Γερμανία; Και ποια θα είναι τα επόμενα βήματα για τις επανορθώσεις;

Το μόνο που θα πω επί του θέματος είναι ότι πρόκειται για αξίωση που είναι νομικά ενεργή από την ελληνική πλευρά. Ξέρετε, υπάρχουν δύο πτυχές σε ό,τι αφορά τις επανορθώσεις. Υπάρχει η συζήτηση για τις αποζημιώσεις και υπάρχει και η ιδιαίτερη περίπτωση του κατοχικού δανείου, ενός υποχρεωτικού δανείου που η Ελλάδα χορήγησε στη Γερμανία κατά τη διάρκεια του πολέμου -που είναι πολύ ιδιαίτερο. Έχει νομικές διεκδικήσεις πέραν της κανονικής συζήτησης για τις επανορθώσεις.

Ποια είναι η προσωπική σας άποψη; Θα έπρεπε η Γερμανία να καταβάλλει αυτά τα χρήματα;

Έχω πει ότι οι δύο κατηγορίες δεν είναι απαραίτητα ίδιες με όρους νομικών διεκδικήσεων, και θα συνεχίσουμε να έχουμε έναν ειλικρινή διάλογο με την Γερμανία για το πώς μπορεί να λυθεί αυτό το πρόβλημα.

Το Spiegel πρόσφατα αποκάλυψε ένα video που δείχνει Έλληνες στρατιώτες να κάνουν pushback σε πρόσφυγες από τα σύνορα πίσω στην Τουρκία.

Από το υλικό το οποίο εμφανίζει το Spiegel δεν προκύπτει ότι εμπλέκεται προσωπικό της Ελληνικής Δημοκρατίας και σε ορισμένες περιπτώσεις παρουσιάζονται αντικρουόμενα στοιχεία και ημερομηνίες. Σε κάθε περίπτωση είμαστε διατεθειμένοι να διερευνήσουμε κάθε μεμονωμένο περιστατικό φερόμενης παράβασης στη διαχείριση του μεταναστευτικού και προσφυγικού ζητήματος. Η Ελλάδα είναι μία χώρα με μακρά παράδοση στον σεβασμό του διεθνούς δικαίου και των ανθρωπίνων δικαιωμάτων και δεν προβαίνει με κανέναν τρόπο σε παραβατικές ενέργειες. Εξάλλου, με τη νέα νομοθεσία που έχουμε εισαγάγει επιταχύνονται δραστικά οι διαδικασίες για την εξέταση των αιτημάτων χορήγησης ασύλου και παράλληλα δημιουργούνται νέες αξιοπρεπείς δομές ως κέντρα υποδοχής και ταυτοποίησης προσφύγων και μεταναστών και προαναχωρησιακά κέντρα, χωρίς καμία έκπτωση στις αρχές του κράτους δικαίου.




Υποχρεωτική η χορήγηση της «13ης σύνταξης» τον Μάιο του 2020 σε ΟΛΟΥΣ τους συνταξιούχους! - Καταργείται μόνο με νόμο! - Θα το τολμήσει η κυβέρνηση;








Μόνο με νόμο μπορεί να ακυρωθεί η καταβολή της!

Το ισχύον άρθρο 120 ν. 4611/2019 την θέσπισε ως ΜΟΝΙΜΗ παροχή!

Επειδή τον τελευταίο καιρό κυβερνητικά στελέχη σε διάφορους τόνους, ακόμη και ο πρωθυπουργός, υποστηρίζουν ότι δεν ισχύει πια η «13η σύνταξη» κατά τον στρεβλό, πράγματι. τρόπο που θεσπίστηκε από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ,  η ΕΝΥΠΕΚΚ οφείλει να διευκρινίσει προς κάθε αρμόδιο ότι με το άρθρο 120 του ν. 4611/2019 (ΦΕΚ Α’ 73/17-5-2019) έχει θεσπιστεί η «13η σύνταξη» ΣΕ ΜΟΝΙΜΗ ΒΑΣΗ, ως παροχή δηλαδή διαρκείας, σε ΟΛΟΥΣ ΑΝΕΞΑΙΡΕΤΩΣ τους συνταξιούχους ή τους κληρονόμους τους, ακόμη και στους δικαιούχους του επιδόματος ανασφάλιστων υπερηλίκων.
Για όσους το αγνοούν ή εθελοτυφλούν, παραθέτουμε αυτούσια τη διάταξη του άρθρου 120 του ν. 4611/2019, όπως έχει ψηφιστεί και όπως ακόμη σήμερα ισχύει και προβλέπει την καταβολή της «13ης σύνταξης» σε μόνιμη βάση, τον μήνα Μάιο κάθε έτους από το 2019 και εφεξής.
Η σχετική διάταξη κατά λέξη αναφέρει:
«Άρθρο 120- Χορήγηση 13ης σύνταξης
1.Στους δικαιούχους κύριας σύνταξης λόγω γήρατος, αναπηρίας και θανάτου, στους δικαιούχους προσυνταξιοδοτικής παροχής και στους δικαιούχους επιδομάτων σύνταξης με αιτία την αναπηρία χορηγείται, από το έτος 2019 και για κάθε επόμενο έτος, δέκατη τρίτη (13η) σύνταξη.
Τη 13η σύνταξη δικαιούνται όσοι λαμβάνουν σύνταξη ή προσυνταξιοδοτική παροχή την 1η Μαΐου του έτους χορήγησής της, καθώς και όσοι δικαιώνονται την καταβολή κύριας σύνταξης ή προσυνταξιοδοτικής παροχής εφόσον το συνταξιοδοτικό τους δικαίωμα ανατρέχει στην ίδια ημερομηνία. Δικαιούχοι της 13ης σύνταξης είναι και οι ανασφάλιστοι υπερήλικες των άρθρων 1 έως 3 του ν. 1296/1982 (Α’ 128), της περίπτωσης 5 της υποπαραγράφου ΙΑ.6 της παραγράφου ΙΑ του άρθρου πρώτου του ν. 4093/2012 (Α’ 222) και του άρθρου 93 του ν. 4387/2016 (Α’ 85).
2.Το ποσό της 13ης σύνταξης καθορίζεται ανάλογα με το ποσό της ακαθάριστης μηνιαίας κύριας σύνταξης ή της προσυνταξιοδοτικής παροχής ή του ακαθάριστου ποσού που χορηγείται από τον ΟΠΕΚΑ μηνός Μαΐου του έτους χορήγησής της, ως εξής:
α) Για ποσό έως και 500,00 ευρώ, σε ποσοστό 100%.
β) Για ποσό από 500,01 έως και 600,00 ευρώ, σε ποσοστό 70%.
γ) Για ποσό από 600,01 έως και 1.000,00 ευρώ, σε ποσοστό 50%.
δ) Για ποσό από 1.000,01 ευρώ και άνω, σε ποσοστό 30%. Αν το ίδιο πρόσωπο δικαιούται περισσότερες από μία κύριες συντάξεις ή προσυνταξιοδοτική παροχή ή/και επίδομα σύνταξης με αιτία την αναπηρία, το ποσό της 13ης σύνταξης καθορίζεται με βάση το άθροισμά τους.
3. Η 13η σύνταξη δεν κατάσχεται στα χέρια του Δημοσίου ή τρίτων, κατά παρέκκλιση κάθε γενικής ή ειδικής διάταξης, δεν συμψηφίζεται με βεβαιωμένα χρέη προς τη φορολογική διοίκηση και το Δημόσιο εν γένει, τους Ο.Τ.Α. α’ και β’ βαθμού και τα νομικά πρόσωπα αυτών, τα ασφαλιστικά ταμεία και τα πιστωτικά ιδρύματα, υπόκειται στις κατά νόμο προβλεπόμενες κρατήσεις και καταβάλλεται εντός του μηνός Μαΐου κάθε έτους.

4. Με απόφαση των Υπουργών Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης και Οικονομικών δύναται να αυξάνονται τα ποσοστά της παραγράφου 2, να ανακαθορίζεται ο χρόνος καταβολής της 13ης σύνταξης και να ρυθμίζεται κάθε άλλη αναγκαία λεπτομέρεια για την εφαρμογή του παρόντος.».
Η ΕΝΥΠΕΚΚ καλεί την κυβέρνηση, όχι μόνο να ΜΗΝ καταργήσει τη συγκεκριμένη ρύθμιση που, πράγματι στρεβλά, εφήρμοσε η προηγούμενη κυβέρνηση παραβιάζοντας τις παλιές διατάξεις περί «13ης σύνταξης», αλλά ΝΑ ΘΕΣΠΙΣΕΙ ΕΚ ΝΕΟΥ ολόκληρη τη 13η, καθώς και τη 14η σύνταξη για ΟΛΟΥΣ τους συνταξιούχους ΧΩΡΙΣ ΚΑΝΕΝΑΝ ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΟ ή ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΕΙΣ.