Τρίτη 8 Οκτωβρίου 2019

Αναδρομικά: Ποιοι μπορούν να διεκδικήσουν έως και 30.000 ευρώ - Αναλυτικοί κατά κατηγορία πίνακες







Την δυνατότητα διεκδίκησης αναδρομικών από 7.350 ως και 30.000 ευρώ για παράνομες μειώσεις σε κύριες και επικουρικές συντάξεις τα προηγούμενα έτη και το 2019 αλλά και το 2020 έχουν οι συνταξιούχοι ανεξάρτητα από τις αποφάσεις του Συμβουλίου της Επικρατείας που «ξήλωσαν» το νόμο Κατρούγκαλου, πλην του επανυπολογισμού των συντάξεων.


Οι διεκδικήσεις με αγωγές καλύπτουν όλο το διάστημα των περικοπών, ήτοι από τον Ιούνιο του 2015, καθώς σύμφωνα με την απόφαση του ΣτΕ οι μειώσεις των Νόμων 4051 και 4093, έως και το 2018, που οι συνταξιούχοι έπαιρναν την παλιά τους σύνταξη με τις παράνομες μειώσεις που δεν τους επεστράφησαν είναι αντισυνταγματικές.
Από 1ης/1/2019 που έχουν την νέα επανυπολογισμένη σύνταξη (με ποσό εθνικής, ανταποδοτικής σύνταξης και την προσωπική διαφορά) δεν μπορούν να ζητήσουν
επιστροφές αφενός γιατί οι μειώσεις ενσωματώθηκαν στον επανυπολογισμό, αφετέρου διότι ο επανυπολογισμός με βάση τη σύνταξη που περιελάμβανε τις παράνομες μειώσεις κρίθηκε συνταγματικός με τις νέες αποφάσεις του ΣτΕ.
Το κενό των αποφάσεων, σύμφωνα με το ρεπορτάζ, είναι ότι δεν λένε τίποτε για τα αναδρομικά που διεκδικούν οι συνταξιούχοι για το διάστημα που δεν είχαν επανυπολογισμό σύνταξης, αλλά και για το διάστημα από τον Ιούνιο του 2015, που κρίθηκαν παράνομες οι μειώσεις, μέχρι τον Μάιο του 2016, που ήρθε ο νόμος Κατρούγκαλου, για να νομιμοποιήσει τις παράνομες μειώσεις με τον επανυπολογισμό των συντάξεων.
































Το «κρίσιμο» 10μηνο

Τα αναδρομικά των συνταξιούχων είναι στο τραπέζι και το διάστημα των επιστροφών στις κύριες συντάξεις είναι διάστημα των 10-12 μηνών που μεσολαβεί από τον Ιούνιο του 2015, που το ΣτΕ διέταξε να διακοπούν οι μειώσεις των Νόμων 4051 και 4093, μέχρι τον Μάιο του 2016, που μπήκε σε ισχύ ο νόμος Κατρούγκαλου.
Το διάστημα αυτό αναδρομικών (10 μήνες για τις κύριες συντάξεις και 12 για τις επικουρικές) είναι το ελάχιστο που θα πρέπει να αναγνωριστεί για τις επιστροφές σε 1,5 εκατ. συνταξιούχους, είτε έκαναν αγωγές είτε όχι.
Οι διεκδικήσεις αναδρομικών στα δικαστήρια μέσα από εκατοντάδες χιλιάδες αγωγές φτάνουν ως και το 2018. Τα, δε, Πρωτοδικεία σε όλες τις αποφάσεις που έχουν εκδοθεί μέχρι στιγμής δικαιώνουν συνταξιούχους με αναδρομικά ως 33 μήνες. Οι διεκδικήσεις σταματούν στους 41 μήνες (ήτοι από Ιούλιο 2015 ως Δεκέμβριο 2018), αν λάβει κανείς υπόψη ότι από 1ης/1/2019 υπάρχει επανυπολογισμός συντάξεων με νομιμοποίηση των περικοπών.

Με νέα απόφαση ΣτΕ η τελική ρύθμιση


Η κυβέρνηση θα περιμένει μια ακόμη απόφαση του ΣτΕ για να αποφασίσει πώς θα κινηθεί, τι θα δώσει και πότε από τα αναδρομικά, καθώς στις πέντε αποφάσεις που βγήκαν για το νόμο Κατρούγκαλου το θέμα των αναδρομικών δεν έκλεισε. Η απόφαση, που πιθανότατα θα δείξει τι επιστρέφεται, είναι αυτή που θα πάρει το ΣτΕ σε αίτηση αναίρεσης που υπέβαλε ο ΕΦΚΑ για αναδρομικά που κέρδισαν συνταξιούχοι στα δικαστήρια. Η απόφαση του ΣτΕ θα καθορίσει το διάστημα των επιστροφών και θα δώσει την ευχέρεια -και αφορμή- στην κυβέρνηση να νομοθετήσει για τα αναδρομικά.
Είναι ενδεικτική η δήλωση του υπουργού Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων Γιάννη Βρούτση το Σάββατο (5/10) στον ΣΚΑΪ που είπε σχετικά: «Οτιδήποτε κριθεί από το ΣτΕ θα το αποδώσουμε στο σύνολό του και στο ακέραιο».

Το σχέδιο της κυβέρνησης

Το σχέδιο πάντως που έχει επεξεργαστεί η κυβέρνηση είναι να γίνουν επιστροφές σε δόσεις και για διάστημα αναδρομικών ενός 10μήνου. Το κρίσιμο είναι αν αυτό το 10μηνο θα αφορά όλους τους συνταξιούχους ή μόνον όσους έχουν δικαιωθεί με αγωγές. Στην περίπτωση που υπάρξει λύση μόνον για όσους έκαναν αγωγές, τότε είναι βέβαιο ότι θα υπάρξει μαζικό κύμα στα δικαστήρια. Από εκεί και πέρα, οι διεκδικήσεις που φτάνουν ως και το 2018 θα κριθούν αποκλειστικά στα δικαστήρια.






Πηγή:https://www.cnn.gr/oikonomia/story/193059/anadromika-poioi-mporoyn-na-diekdikisoyn-eos-kai-30-000-eyro

Δευτέρα 7 Οκτωβρίου 2019

Βράβευση Αριστούχων Μαθητών, της Β΄και Γ΄ Λυκείου,τέκνων των μελών μας του Σχολικού Έτους 2018-2019







  

       Σας γνωρίζουμε ότι, για την  βράβευση  των αριστούχων μαθητών, του σχολικού έτους 2018 – 2019, τα απαιτούμενα στοιχεία  των αριστούχων μαθητών της Β΄και  Γ΄ Λυκείου, τέκνων των μελών μας, θα πρέπει να υποβληθούν στο γραφείο της  Ε.Α.Α.Σ./Παρ. Άρτας μέχρι την 27 Οκτ  2019, , προκειμένου να προχωρήσουμε  στις προβλεπόμενες  ενέργειες. 
     Περισσότερες πληροφορίες-ενημέρωση, στο γραφείο του παραρτήματος και στα τηλέφωνα 26810 27393 και 6937360079
       



Ηλεκτρονικές πληρωμές: Στο 30% υποχρεωτικά για όλους.



Να καταπολεμήσει τη φοροδιαφυγή επιχειρεί το υπουργείο Οικονομικών, δίνοντας ώθηση στους καταναλωτές να χρησιμοποιούν το πλαστικό χρήμα. Είναι χαρακτηριστικό ότι από το κείμενο του προϋπολογισμού προκύπτει για μισθωτούς και συνταξιούχους καθιερώνεται ενιαίο ποσοστό ελάχιστων απαιτούμενων ηλεκτρονικών πληρωμών. Κι αυτό γιατί, στόχος του υπουργείου, είναι να δοθεί σε αυτούς αφορολόγητο όριο. Πιο συγκεκριμένα, καθιερώνεται συντελεστής 30% του εισοδήματος ως ελάχιστες δαπάνες με ηλεκτρονικό τρόπο για μισθωτούς και συνταξιούχους. 

Στο προσχέδιο του προϋπολογισμού αναφέρεται το εξής: «Για αυτό τον σκοπό θεσμοθετείται αυξημένος συντελεστής 30% κατά τη δήλωση φορολογίας εισοδήματος δαπανών με ηλεκτρονικά μέσα πληρωμής. Η προσπάθεια αντιμετώπισης της φοροδιαφυγής δεν είναι άλλωστε υπόθεση αποκλειστικά και μόνο του κράτους. Αφορά ολόκληρη την κοινωνία και ιδίως τους φορολογούμενους πολίτες, η κινητοποίηση των οποίων σε συνδυασμό με τη μείωση των φορολογικών συντελεστών την οποία ενσωματώνει ο προϋπολογισμός του 2020, δημιουργεί το απαραίτητο πλαίσιο περιορισμού της φοροδιαφυγής και εξασφάλισης πρόσθετου δημοσιονομικού χώρου που θα χρησιμοποιηθεί στα επόμενα έτη για τον περαιτέρω περιορισμό των φορολογικών βαρών και την αύξηση των κοινωνικών δαπανών».
Πάντως, με το σημερινό καθεστώς οι ελάχιστες ηλεκτρονικές δαπάνες για μισθωτούς και συνταξιούχους είναι 10% για εισόδημα έως 10.000, 15% για εισόδημα από 10.000 έως 30.000 και πάνω από 30.000 είναι 20%. Με την καθιέρωση του ενιαίου συντελεστή 30% προκύπτει σημαντική αύξηση για όλους των ελάχιστων απαιτούμενων ηλεκτρονικών πληρωμών ως μέσο για την καταπολέμηση της φοροδιαφυγής. 




πηγή:https://www.ethnos.gr/oikonomia/65299_ilektronikes-pliromes-sto-30-ypohreotika-gia-oloys

Νεολαία ΣΥΡΙΖΑ Βελουχιώτης. - Ο κατά συρροήν δολοφόνος του ΚΚΕ εμπνέει ακόμα...!!





Ο κατά συρροήν δολοφόνος του ΚΚΕ εμπνέει ακόμα τους πιστούς της δολοφονικής θρησκείας που φτιάχτηκε χωρίς Θεό: της Αριστεράς
Από τον
Παναγιώτη Λιάκο
Η Νεολαία ΣΥΡΙΖΑ έκανε φεστιβάλ. Δεν γνωρίζουμε αν χορήγησαν τη διεξαγωγή του οι εκατομμυριούχοι βουλευτές και ευρωβουλευτές του κόμματος. Είναι, ωστόσο, σίγουρο ότι και η Νεολαία του ΣΥΡΙΖΑ υδροδοτείται ιδεολογικά από τα λύματα του εγκληματικού ΚΚΕ, που βύθισε την Ελλάδα στο πένθος τη δεκαετία του ’40. 
Από τις εκδηλώσεις του Φεστιβάλ Σπούτνικ (δεν ήθελαν να χάσουν ευκαιρία να κολλήσουν ακόμα ένα παράσημο κολακείας στη μούμια της ΕΣΣΔ) ξεχωρίζει ένα παιχνίδι ρόλων. 
Το όνομά του είναι «ΗΡΩΕΣ, με τον Αρη στο Βουνό» και η περιγραφή του: «Μέσα από το εξαιρετικά φτιαγμένο παιχνίδι ρόλων της Mythic Revolutions, οι επισκέπτες και οι επισκέπτριες θα έχουν την ευκαιρία να διασκεδάσουν και παράλληλα να μάθουν χρήσιμες πληροφορίες για την ιστορία του ΕΛΑΣ και του πρωτοκαπετάνιου Αρη Βελουχιώτη».
Στην περιγραφή του παιχνιδιού δεν γίνεται σαφές αν προβλεπόταν αναπαράσταση των σφαγών στον Μελιγαλά, των βασανιστηρίων τα οποία έκανε ο ίδιος ο Βελουχιώτης στα θύματά του, της απαγωγής, του βιασμού και της δολοφονίας του 13χρονου Γιώργου Μαραθέα και άλλων, ανείπωτων, φριχτών εγκλημάτων σε βάρος του ελληνικού λαού. 
Αξίζει πάντως να σημειωθεί ότι η αδιάκοπη επανάληψη των συνθημάτων για «πηγάδες» από την Αριστερά, αλλά και η δολοφονική δράση των τρομοκρατικών οργανώσεων αυτής της πλευράς του πολιτικού φάσματος αποτελούν ταυτοτικά στοιχεία της ιδεολογίας.
Το υποσυνείδητο της Αριστεράς αντιλαμβάνεται πολλά, αλλά η ισχυρότερη αίσθηση είναι η ηδονή του αίματος και η πάση θυσία επιδίωξή της˙ η ιστορική καταγραφή της δράσης των αντιπαραδοσιακών, μηδενιστικών συλλογικοτήτων έχει στα βασικά της κεφάλαια ένα όργιο βίας και υπερπαραγωγής φόνων, με «πνευματικό», «πολιτικό» και «ηθικό» περίβλημα.
Το περίβλημα είναι απαραίτητο όχι για να νιώσουν καλύτερα με τον εαυτό τους εκείνοι που φιλοδοξούν να τα διαπράξουν ή τα έχουν ήδη κάνει όλα αυτά, αλλά για να διευκολυνθεί η διάπραξη του επόμενου σετ αγριοτήτων.
Το «πνευματικό», «πολιτικό» και «ηθικό» περίβλημα των ωμοτήτων και της εκρηκτικής εκδήλωσης της κτηνώδους φύσης του ανθρώπου, που γίνεται λύκος για τον άνθρωπο, χρειάζεται για να αποκοιμίζει τη νωθρή πλειοψηφία.



ΥΕΘΑ για τις τουρκικές απειλές: Καθένας από εμάς γνωρίζει τις δυνατότητες, την αποτελεσματικότητα και την ισχύ των μηχανισμών αποτροπής που διαθέτει


Πρόσφατα συνομιλήσατε με τον Τούρκο ομόλογό σας. Υπάρχει ενδεχόμενο να σταματήσουν οι προκλήσεις σε Αιγαίο και κυπριακή ΑΟΖ; Εάν οι Τούρκοι κάνουν πράξη τις απειλές πως θα αντιδράσει η ελληνική πλευρά;
Η τηλεφωνική επικοινωνία που είχαμε με τον Τούρκο ομόλογό μου, τον κ. Χουλουσί Ακάρ, αποτελεί επιβεβαίωση της υπεύθυνης στάσης που τηρεί η ελληνική κυβέρνηση σε όλα τα ζητήματα και κυρίως στα ελληνοτουρκικά.
Πέρα από τις διαφορετική αντίληψη που έχουμε με τη γειτονική χώρα, έχουμε την ευθύνη απέναντι στους λαούς μας αλλά και στους λαούς των άλλων κρατών που μας περιβάλλουν, να διατηρούμε διαύλους επικοινωνίας μέσω των οποίων θα συνομιλούμε με ειλικρίνεια και καλή θέληση για τα θέματα αμοιβαίου ενδιαφέροντος. Έτσι οικοδομείται η εμπιστοσύνη, αλλά και επιβεβαιώνεται ο ρόλος της Ελλάδας στην ευρύτερη περιοχή ως παράγοντας ειρήνης, ασφάλειας και σταθερότητας.
Καθένας από εμάς γνωρίζει τις δυνατότητες, την αποτελεσματικότητα και την ισχύ των μηχανισμών αποτροπής που διαθέτει, πέρα από διαφόρων ειδών επικοινωνιακά παίγνια για την κοινή γνώμη. Πρέπει να διατηρούνται ανοικτά κανάλια επικοινωνίας, να υπάρχει αμοιβαίος σεβασμός του Διεθνούς Δικαίου, αλλά και συνεννόηση στη βάση της λογικής. Σ’ αυτό το πλαίσιο, προετοιμάζεται η συνάντηση με τον κ. Ακάρ στα τέλη του μηνός, κατά την προσεχή Σύνοδο των Υπουργών Άμυνας του ΝΑΤΟ.

Κατά την συνάντηση Μητσοτάκη – Ερντογάν στη Νέα Υόρκη φαίνεται πως δεν συζητήθηκαν οι τουρκικές προκλήσεις στο Αιγαίο. Γιατί;
Οι προκλήσεις που αναφέρετε αποτελεί μια πτυχή της τουρκικής συμπεριφοράς όχι προς την Ελλάδα αλλά προς άλλα κράτη, απέναντι στα οποία η Άγκυρα επιδεικνύει έναν ιδιότυπο αναθεωρητισμό. Απέναντι σ’ αυτές τις παρωχημένες αντιλήψεις και συμπεριφορές, στεκόμαστε με σοβαρότητα, πυγμή και υπευθυνότητα.
Με τις κατευθύνσεις του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη προωθούμε πολιτική που βασίζεται σε σταθερές αρχές καλής γειτονίας, σεβασμού του Διεθνούς Δικαίου και των Διεθνών Συνθηκών. Πιστεύουμε ότι η Ελλάδα και η Τουρκία μπορούν και οφείλουν να συνεργαστούν σε αμοιβαία επωφελείς τομείς. Οι ενδείξεις καλής συμπεριφοράς εκατέρωθεν, διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο.
Όσον αφορά στις προκλήσεις που καταγράφονται στο Αιγαίο, στέλνουμε σαφές μήνυμα προς πάσα κατεύθυνση: Όπως αγωνίστηκαν οι πρόγονοί μας για την ανεξαρτησία και ακεραιότητα της χώρας μας, έτσι και σήμερα όλοι μας -και πρώτα απ’ όλους οι Ένοπλες Δυνάμεις- υπερασπιζόμαστε τα εθνικά ζωτικά συμφέροντα.
Ήδη έχω αναλάβει την εντατική και συστηματική ενημέρωση πρέσβεων που συναντώ κατ’ ιδίαν. Ως τώρα συνάντησα δώδεκα πρέσβεις φιλικά διακείμενων χωρών.

Όσον αφορά στο Μεταναστευτικό το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας θα εμπλακεί περισσότερο;
Ο πρώτος λόγος για τη διαχείριση του Μεταναστευτικού ζητήματος ανήκει στο Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη. Από κει και πέρα, το Υπουργείο Εθνικής Αμύνης συνεισφέρει τα μέγιστα όσον αφορά στην επιτήρηση και την συνεισφορά μέσων. Εξετάζεται επίσης η πιθανότητα αξιοποίησης ανενεργών στρατοπέδων υπό ένα νέο, πιο αυστηρό και δεσμευτικό πλαίσιο, με συγκεκριμένη -βραχεία- περίοδο χρήσεως.
Η Ελλάδα έχει επωμιστεί ένα δυσβάστακτο βάρος ευθύνης, το οποίο θα πρέπει να αντιληφθούν οι εταίροι μας στην Ε.Ε. και οι σύμμαχοί μας.

Πάντως το τελευταίο διάστημα οι ροές έχουν αυξηθεί κατά πολύ. Γιατί; Μήπως η κυβέρνηση υποτίμησε το θέμα;
Η Κυβέρνηση δεν υποτίμησε το πρόβλημα με τις αυξανόμενες ροές παράτυπων μεταναστών και τον τρόπο με τον οποίο κάποια άλλα κρατικά και παρακρατικά συστήματα τους χρησιμοποιούν ως μοχλούς πίεσης και κοινωνικής έντασης. Γι’ αυτό έχει συγκληθεί επανειλημμένως το ΚΥΣΕΑ, γι’ αυτό υπάρχει συνολική αντιμετώπιση και συστράτευση σε ένα ζήτημα που απαιτεί λεπτούς χειρισμούς και σοβαρότητα.
Οδηγηθήκαμε σ’ αυτήν την κατάσταση εξαιτίας της ελαφρότητας, της επιπολαιότητας και της ανεπάρκειας που επέδειξε η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ με δηλώσεις, στάσεις και απόψεις που προκάλεσαν μέχρι και την παρέμβαση της Ευρωπαϊκής Υπηρεσίας Καταπολέμησης της Απάτης (OLAF). Επί τέσσερα χρόνια, όλοι ήξεραν ότι η χώρα είχε ανοιχτά σύνορα για όποιον νόμιζε πως θα έβρισκε τάχα τη «γη της Επαγγελίας».

Τι προβλέπει η αμυντική συμφωνία με τις ΗΠΑ; Θα είναι για ένα έτος ή για περισσότερα και το κερδίζει η χώρα μας; Θα αφορά μόνο τη βάση της Σούδας;
Η Συμφωνία Αμοιβαίας Αμυντικής Συνεργασίας (MDCA) Ελλάδος – ΗΠΑ αποσκοπεί στη στρατηγική αναβάθμιση των σχέσεων και της συνεργασίας μεταξύ των δύο χωρών σε πολιτικό, διπλωματικό, στρατιωτικό και γεωπολιτικό επίπεδο. Αυτό είναι ζήτημα που επιβεβαιώνει το ρόλο και το χαρακτήρα της Πατρίδας μας ως παράγοντα ειρήνης, ασφάλειας και σταθερότητας στην περιοχή.
Η επιμήκυνση στη χρήση της βάσης που βρίσκεται στη Σούδα αποτελεί βασικό σημείο της αγαστής συνεργασίας, αποτελεσματικότητας, αλλά και ενίσχυσης των στρατηγικών δεσμών ανάμεσα στην Αθήνα και την Ουάσινγκτον. Υπ’ αυτό το νέο πνεύμα έχουμε σχέδια συνεργασίας με τον αμερικανικό παράγοντα με την παροχή διευκολύνσεων και υποδομών στο Στεφανοβίκειο, τη Λάρισα και την Αλεξανδρούπολη.
Οι σχεδιασμοί δεν περιορίζονται χρονικά αλλά έχουν στρατηγική προοπτική, κάτι το οποίο επιβεβαιώθηκε στην πρόσφατη κοινή επίσκεψή μου με τον πρέσβη των ΗΠΑ και την ηγεσία του υπουργείου Ναυτιλίας στην Αλεξανδρούπολη, για την ανέλκυση βυθοκόρου προκειμένου να προχωρήσουν σημαντικά λιμενικά έργα.

Η παρουσία του Υπουργού Εξωτερικών των ΗΠΑ Μάικ Πομπέο στο Εθνικής Άμυνας τι σηματοδοτεί;
Για πρώτη φορά Αμερικανός Υπουργός Εξωτερικών επισκέπτεται το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας. Αυτό σημαίνει στήριξη των προσπαθειών της Κυβέρνησης στο δύσκολο ρόλο της, αλλά και αναγνώριση του γεωστρατηγικού και γεωπολιτικού ρόλου της Ελλάδας στη Νοτιοανατολική Ευρώπη και στην Ανατολική Μεσόγειο.
Στη συγκεκριμένη χρονική συγκυρία αξιοποιούμε τα δύο σχήματα στρατιωτικής συνεργασίας -δηλαδή τις συνέργειες μεταξύ Ελλάδας – Κύπρου – Ισραήλ και Ελλάδας – Κύπρου – Αιγύπτου, καθώς και τις διμερείς συνεργασίες με άλλες χώρες της περιοχής. Εκ του αποτελέσματος η χώρα μας είναι προνομιακός συνομιλητής και εταίρος τόσο με τα κράτη της περιοχής όσο και με ισχυρότερες δυνάμεις παγκοσμίως.

Η Συμφωνία των Πρεσπών εφαρμόζεται από την άλλη πλευρά; Η αντιπολίτευση πάντως σας κατηγορεί ότι η κυβέρνηση πλέον έχει αλλάξει στάση και αποδέχεται την Συμφωνία. Τι απαντάτε;
Η σημερινή αντιπολίτευση ας αναλογιστεί τι έπραξε και σε ποια τετελεσμένα οδήγησε τη χώρα ως «σύστημα ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ». Πριν ασκήσει κριτική στην κυβέρνηση της Ν.Δ. ας κάνει αυτοκριτική για τα αδιέξοδα και τα λάθη σε όλα τα επίπεδα της πολιτικής που εφάρμοσε. Αυτό περιμένει ο ελληνικός λαός.
Σχετικά με τη Συμφωνία των Πρεσπών, εμείς προχωρούμε σεβόμενοι το Διεθνές Δίκαιο και απαιτώντας την ίδια αντίληψη από το γειτονικό κράτος. Προς αυτήν την κατεύθυνση μάλιστα, την εβδομάδα που μας πέρασε, εγκρίθηκε και τέθηκε σε εφαρμογή η διμερής συνεργασία Εναέριας Αστυνόμευσης του εναερίου χώρου αυτής της Δημοκρατίας, από την Πολεμική Αεροπορία μας.
Δεν είναι τυχαίο να γνωρίζει κανείς ότι τα ελληνικά μαχητικά αεροσκάφη εγγυώνται την εδαφική ακεραιότητα και ανεξαρτησία μιας γειτονικής χώρας.








Αναδρομικά: Κλειδώνει το 10μηνο - Έρχεται δεύτερη απόφαση του ΣτΕ - Που κρύβεται η κρυφή ρήτρα που… κρατά όλα τα λεφτά!!






Η δεύτερη και τελευταία απόφαση, που αναμένεται να συμπληρώσει όλα τα κομμάτια που λείπουν, αφορά στην αίτηση αναίρεσης που έχει καταθέσει ο ΕΦΚΑ κατά πρόσφατης απόφασης του Διοικητικού Εφετείου Αθηνών.
Η εφετειακή απόφαση, που θα γίνει τώρα η αφορμή να κριθούν και οι επιμέρους λεπτομέρειες στην υπόθεση των αναδρομικών, είχε επικυρώσει προηγούμενη κρίση του Πρωτοδικείου, καταλογίζοντας σε συνταξιούχο δικαστή αναδρομικά για την περίοδο από 1ης Ιουλίου 2015 έως τις 30 Ιουνίου 2017.
Πρόκειται για την πρώτη υπόθεση αναδρομικών που ασκήθηκε μετά τον Ιούνιο του 2015 και κατάφερε ήδη να φτάσει στο εφετείο, εξασφαλίζοντας μάλιστα και την απόφαση σε δεύτερο βαθμό. Η πολύκροτη εφετειακή απόφαση εκδόθηκε στις 20 Φεβρουαρίου του 2019. Ακολούθως ο ΕΦΚΑ προσέφυγε στο ΣτΕ ζητώντας την αναίρεσή της ακριβώς επειδή ενοποιεί τον χρόνο πριν και μετά την ψήφιση του νόμου Κατρούγκαλου (Μάιος 2016).
Αν και το επιδικαζόμενο από το Εφετείο ποσό ήταν κάτω από 40.000 ευρώ –όριο για την άσκηση αίτησης αναίρεσης στο ΣτΕ–, η νομική βάση προσφυγής αναζητήθηκε στα μείζονα ζητήματα συνταγματικότητας που εγείρονταν για επιμέρους διατάξεις του νόμου Κατρούγκαλου.
Στην αίτηση αναίρεσης του Ενιαίου Φορέα φέρεται να αναπτύσσονται λεπτομερώς όλο το σκεπτικό και η επιχειρηματολογία για ποιον λόγο δεν μπορεί να ενοποιείται ο χρόνος πριν και μετά την ψήφιση του νόμου Κατρούγκαλου, τον Μάιο του 2016.
Συνεπώς, αν στην απόφαση-βόμβα της περασμένης Παρασκευής αποκαλύφθηκε η «μεγάλη εικόνα» για τη συνταγματικότητα του επανυπολογισμού, στη νέα κρίση που αναμένεται, θα «κλειδώσουν» οι επιμέρους λεπτομέρειες και οι ημερομηνίες των ενδεχόμενων επιστροφών, αλλά και το ακριβές δημοσιονομικό κόστος.
«Η άποψή μου είναι πως με τις πρόσφατες αποφάσεις της Ολομέλειας του ΣτΕ δεν κρίθηκε το θέμα της διεκδίκησης αναδρομικών για τις μνημονιακές περικοπές που είχαν κριθεί αντισυνταγματικές. 
Επομένως οι απαιτήσεις των συνταξιούχων για την χρονική περίοδο από τον Ιούλιο 2015 έως τον Δεκέμβριο του 2018 είναι υπαρκτές και βάσιμες» δηλώνει ο εργατολόγος, Δημήτρης Μπούρλος, τ. εκδότης του περιοδικού «Νομοθεσία ΙΚΑ». 

Το σημείο-κλειδί της απόφασης

Αναλυτικά, η απόφαση που δημοσιεύθηκε την περασμένη Παρασκευή έχει ένα ιδιαίτερα κομβικό σημείο, το οποίο κλείνει οριστικά και αμετάκλητα τις εκκρεμότητες για τις επανυπολογισμένες από 1/1/2019 συντάξεις:
Κατά το ΣτΕ είναι συνταγματική η βάση επανυπολογισμού των νέων κύριων συντάξεων Αυτό σημαίνει πως ορθώς ο νομοθέτης ανέτρεξε στον Δεκέμβρη του 2014 –όταν οι προηγούμενες αντισυνταγματικές περικοπές των νόμων 4051 και 4093 του 2012 ήταν ακόμη ισχυρές– και έλαβε αυτά τα ποσά για να τα χρησιμοποιήσει ως μέτρο σύγκρισης για την προσωπική διαφορά. Αν ο συγκεκριμένος τρόπος είχε κριθεί αντισυνταγματικός επειδή εμπεριέχει τις προηγούμενες αντισυνταγματικές περικοπές, τότε θα κατέρρεε όλο το αφήγημα του επανυπολογισμού, τα αναδρομικά θα «έμπαιναν» στο 2019 και η δημοσιονομική βόμβα θα ήταν μεγατόνων. Αρκεί να αναφερθεί πως μόνο για ένα έτος ο «λογαριασμός» των αναδρομικών ξεπερνάει τα 4 δισ. ευρώ…
Η κρίση του ΣτΕ κλείνει επομένως την πόρτα των εκκρεμοτήτων και «σφραγίζει» το μέλλον των παλαιών κύριων συντάξεων. Κανείς δεν μπορεί πλέον να προσφύγει κατά των επανυπολογισμένων συντάξεων –που έκαναν πρεμιέρα το 2019– επειδή περιέχουν μέσα τους τις αντισυνταγματικές περικοπές του 2012. 
Αυτή η διελκυστίνδα έλαβε τέλος. Ωστόσο δεν ξεκαθαρίζει –τουλάχιστον η περίληψη της απόφασης– τα επιμέρους στοιχεία που αφορούν στη μεταβατική περίοδο 2015 – 2018.

Η νέα απόφαση και γιατί είναι κρίσιμη

Η νέα κρίση του ΣτΕ επί της αίτησης αναίρεσης του ΕΦΚΑ αναμένεται να δείξει αν τα αναδρομικά μπορούν να «μπουν» στην περίοδο μετά την ψήφιση του νόμου Κατρούγκαλου και να φτάσουν έως τον Δεκέμβρη του 2018.
Και αυτό καθώς το ανώτατο δικαστήριο καλείται να τοποθετηθεί επ' αυτού ακριβώς του θέματος: αν και κατά πόσο μπορεί να ενοποιηθεί η περίοδος πριν και μετά τον Μάιο του 2016 με τη λογική πως οι παλαιές συντάξεις με τις παλαιές αντισυνταγματικές περικοπές καταβάλλονταν έως και τον Δεκέμβριο του 2018 και μέχρι να ολοκληρωθεί το τιτάνιο εγχείρημα του επανυπολογισμού για δυο εκατομμύρια παλαιές συντάξεις.
Αναμφίβολα, η νέα απόφαση επί της αίτησης αναίρεσης θα επηρεαστεί σημαντικά από την προχθεσινή απόφαση και το σκεπτικό της, που δικαιώνει την επιλογή να ανατρέξει ο νομοθέτης στις συντάξεις του 2014, αλλά θα πρέπει πλέον να μπει στην ουσία των λεπτομερειών που θα κρίνουν το εύρος των διεκδικούμενων ποσών.  

Η κρυφή ρήτρα

Η ρήτρα που… κρατά όλα τα λεφτά κρύβεται στο άρθρο του νόμου Κατρούγκαλου για τον επανυπολογισμό. Ειδικότερα στο επίμαχο άρθρο 14, το οποίο ορίζει την διαδικασία για τον επανυπολογισμό των παλαιών συντάξεων, υπάρχει ειδική ρήτρα, η οποία επιχειρεί να «καλύψει» νομικά την περίοδο μέχρι και τον Δεκέμβριο του 2018 (ο επανυπολογισμός απαιτούσε πολύ χρόνο στην πράξη για να ολοκληρωθεί).
Ειδικότερα αναφέρεται πως «μέχρι τις 31 Δεκεμβρίου 2018 οι συντάξεις συνεχίζουν να καταβάλλονται στο ύψος που είχαν διαμορφωθεί κατά την 31η Δεκεμβρίου 2014, σύμφωνα με τις τότε ισχύουσες διατάξεις». Με άλλα λόγια, η διάταξη ανατρέχει σε χρόνο πριν από την έκδοση της προηγούμενης απόφασης ΣτΕ (Ιούνιος 2015) ώστε να καλύψει τον χρόνο έως την ολοκλήρωση του επανυπολογισμού και την αναπροσαρμογή των συντάξεων από 1ης Ιανουαρίου2019.
Η τροπολογία για τα αναδρομικά των συνταξιούχων Στρατιωτικών και  ενστόλων που ψηφίστηκε αρχές του περασμένου Νοέμβρη αναφέρεται στην εν λόγω ρήτρα, λέγοντας πως ο νομοθέτης έλαβε ως σημείο αναφοράς τις συνταξιοδοτικές διατάξεις όπως ίσχυαν κατά την 31η Δεκεμβρίου 2014, αποκλείοντας εφεξής κάθε έμμεση τροποποίηση του ύψους του καταβαλλόμενου ποσού. «Η πρόβλεψη αυτή εξυπηρετεί πρωτίστως λόγους δημοσίου συμφέροντος, που συνίστανται στη διασφάλιση της βιωσιμότητας του ασφαλιστικού συστήματος» αναφέρεται στην αιτιολογική έκθεση της τροπολογίας.
Το ΣτΕ δέχθηκε τώρα πως οι συντάξεις του 2014 μπορούν να είναι βάση σύγκρισης για τον επανυπολογισμό, ωστόσο –στην περίληψη τουλάχιστον της απόφασης– δεν είναι ξεκάθαρο αν τοποθετείται και για την εν λόγω ρήτρα. Για το γεγονός δηλαδή ότι επί 2,5 χρόνια οι κύριες συντάξεις καταβάλλονταν με τις αντισυνταγματικές περικοπές του 2012. Πιθανότατα, αυτό θα φανεί, λένε οι ειδικοί, στην νέα κρίση του ΣτΕ. Η οποία δεν φαίνεται πως θα αργήσει να δημοσιευθεί…

Λογαριασμός

Σε κάθε περίπτωση, το 10μηνο ανάμεσα στην προηγούμενη απόφαση του ΣτΕ και την ψήφιση του νόμου Κατρούγκαλου είναι η πλέον ευάλωτη περίοδος. Συγκλίνουσες νομικές απόψεις καταλήγουν πως το 10μηνο αυτό - Ιούνιος 2015 έως Μάιος 2016 - είναι το πλέον βάσιμο χρονικό διάστημα για τις όψιμες αξιώσεις, καθώς εκεί ανιχνεύεται το κυρίαρχο νομικό «κενό». Και γι' αυτή την περίοδο, ωστόσο, θα πρέπει να αποφανθεί το ΣτΕ στην νέα κρίση της Ολομέλειάς του επί της αίτησης αναίρεσης. Υπενθυμίζεται πως οι μόνοι συνταξιούχοι που έχουν πληρωθεί αναδρομικά –δύο συνταξιούχοι της ΔΕΗ– είχαν δικαιωθεί για την περίοδο αυτή και ειδικότερα για το 6μηνο Ιούλιος 2015 - Δεκέμβριος 2015 (είχαν υποβάλλει την αγωγή τους τον Δεκέμβρη του 2015 και διεκδικούσαν χρήματα μέχρι εκείνο τον μήνα).
Προς το παρόν, η διαφαινόμενη εικόνα είναι πως για το επίμαχο 10μηνο αναμένεται να δικαιωθούν με επιστροφές χρημάτων κατ αρχήν μόνο όσοι έχουν καταθέσει αγωγές στα δικαστήρια.
Πάντως, και γι' αυτήν τη μικρή περίοδο, το δημοσιονομικό βάρος είναι αρκετά σημαντικό. Μόνο για το 10μηνο, το κόστος των αναδρομικών για όλους τους συνταξιούχους υπολογίζεται περίπου στα 4 δισ. ευρώ, εκ των οποίων τα 2,1 δισ. αφορούν τις περικοπές σε κύριες και επικουρικές συντάξεις και τα 2 δισ. τα χαμένα «δώρα».








«Ταφόπλακα» σε αναδρομικά-Δώρα από το ΣτΕ!











- Νομιμοποίηση του επανυπολογισμού των «παλαιών» συντάξεων!

-   Δικαστική ισχυροποίηση του νόμου Κατρούγκαλου!

- Ανοίγει παράθυρο για περικοπή της προσωπικής διαφοράς!

 
 
Ιδού τα επίμαχα αποσπάσματα των αποφάσεων
Ι. «Ταφόπλακα» στα αναδρομικά από τις περικοπές των συντάξεων του 2012 και την κατάργηση των Δώρων-Επιδομάτων με τους ν. 4051/2012 και 4093/2012 έβαλε σήμερα το Ανώτατο Διοικητικό Δικαστήριο.
Με τις σημερινές αποφάσεις του με αριθμούς 1880-1903/2019, το Συμβούλιο Επικρατείας νομιμοποίησε πανηγυρικά τον επανυπολογισμό των «παλαιών» συντάξεων, αναγνώρισε ως επιβεβλημένη την προσωπική διαφορά, κατέστησε ανίσχυρες τις δικές του αποφάσεις του 2015 (2287-2290/2015) και δυστυχώς άνοιξε παράθυρο για όποια κυβέρνηση αποφασίσει να την καταργήσει ολοσχερώς ή τμηματικά!
Στην ουσία νομιμοποίησε τις πιο βασικές και «επικίνδυνες» για τους συνταξιούχους και την κοινωνία διατάξεις του νόμου Κατρούγκαλου (ν. 4387/2016).
ΙΙ. Η ΕΝΥΠΕΚΚ θα τοποθετηθεί αναλυτικά επί των αποφάσεων του ΣτΕ, μόλις αυτές δημοσιευθούν επισήμως.
Θεωρούμε ότι η έκδοσή τους:
- Αποτελεί αρνητική δικαστική εξέλιξη,
- Ακυρώνει συγκεκριμένες κοινωνικές κατακτήσεις,
- Νομιμοποιεί τις πιο ακραίες αντιασφαλιστικές επιλογές του γ’ Μνημονίου που ψήφισαν και τα πέντε κόμματα
- Και κυρίως, παρά τις οριακές και χωρίς δημοσιονομικό κόστος αντισυνταγματικότητες που ανακάλυψε (εισφορές ελευθεροεπαγγελματιών, επιστημόνων, αγροτών και μείωση επικουρικών), απαγορεύει τη διεκδίκηση αναδρομικών για όσους δεν είχαν ασκήσει αγωγή μέχρι την ημέρα της δημοσίευσης (5-10-2019) από αρκετές χιλιάδες συνταξιούχων.
Η ΕΝΥΠΕΚΚ σήμερα αρκείται να αναδείξει τις πιο κομβικές σκέψεις των ανωτάτων δικαστών, όπως περιέχονται στην υπ’αριθ. 1889/2019 απόφαση (κρατική χρηματοδότηση στις επικουρικές συντάξεις), στην: 
    >. Υπ’αριθ. 1890/2019 απόφαση (επανυπολογισμός επικουρικών συντάξεων κ.ά.) και στην 
    >. Υπ’αριθ. 1891/2019 (επανυπολογισμός κύριων συντάξεων).
Ιδού τα επίμαχα αποσπάσματα
α’ απόσπασμα
«Κρίθηκε, κατά πλειοψηφία, ότι, στο πλαίσιο της επιχειρούμενης με το ν. 4387/2016 ασφαλιστικής μεταρρύθμισης, αιτιολογείται επαρκώς η επιλογή, κατ’εφαρμογή των άρθρων 14 και 33 του ν. 4387/2016 (Α’ 85) και της παραπάνω κ.υ.α. 26083/887/7.6.2016, ως βάσης επανυπολογισμού των κύριων συντάξεων που καταβάλλονταν στους ήδη συνταξιούχους κατά τη δημοσίευση του ν. 4387/2016, του ύψους στο οποίο οι συντάξεις αυτές είχαν διαμορφωθεί στις 31.12.2014, δηλαδή με τις επελθούσες και κριθείσες ως αντισυνταγματικές με τις 2287-2288/2015 αποφάσεις της Ολομέλειας του Δικαστηρίου περικοπές των ν. 4051/2012 και 4093/2012 ….».
β’ απόσπασμα
«Απερρίφθη ο λόγος ακυρώσεως περί παραβάσεως του δεδικασμένου, που απορρέει από τις 2287-2290/2015 αποφάσεις της Ολομέλειας του Δικαστηρίου, διότι η ύπαρξη δεδικασμένου προϋποθέτει, μεταξύ άλλων, ταυτότητα διαδίκων, προϋπόθεση η οποία δεν συντρέχει εν προκειμένω.».
Ιδού η σύνοψη των υπ’αριθ. 1890/2019
και 1891/2019 αποφάσεων του ΣτΕ