Τρίτη 4 Ιουλίου 2017

Σχολή Μονίμων Υπαξιωματικών: Άριστοι ηγέτες, Άριστοι μαχητές με υψηλό φρόνημα. ετοιμοπόλεμοι και έτοιμοι για όλα (33 φωτο)



Θερινή Εκπαίδευση Σπουδαστών Σχολής Μονίμων Υπαξιωματικών


Ολοκληρώθηκε η θερινή εκπαίδευση σε καταυλισμό, των Σπουδαστών της Σχολής Μονίμων Υπαξιωματικών, η οποία ξεκίνησε στις 06 Ιουνίου. 

Η εκπαίδευση πέτυχε απολύτως τους στόχους της, που είναι: 

- Η διάπλαση, ενδυνάμωση και χαλύβδωση των Σπουδαστών. 

- Η καλλιέργεια των στρατιωτικών αρετών και της στρατιωτικής αγωγής. 

- Το να καταστήσει τους Σπουδαστές άριστους μαχητές και να τους εξοικειώσει με τις βασικές έννοιες της τακτικής. 

- Το να αποκτηθούν βασικές γνώσεις για την οργάνωση και αποστολή των Όπλων – Σωμάτων, καθώς και την τακτική χρησιμοποίηση των κυρίων μέσων τους. 

- Η ανάπτυξη, βελτίωση και διατήρηση της σωματικής ικανότητας και υγείας. 

Το Γενικό Επιτελείο Στρατού εύχεται σε όλους τους Σπουδαστές καλή καλοκαιρινή άδεια.





«Θησαυρό» 3,6 δισ. ευρώ έτρεξαν να δηλώσουν φοροφυγάδες για να γλιτώσουν



«Θησαυρό» 3,6 δισ. ευρώ έτρεξαν να δηλώσουν φοροφυγάδες για να γλιτώσουν


Ξεπέρασε κάθε προσδοκία η… προσέλευση φοροφυγάδων κατά τη διαδικασία της οικειοθελούς αποκάλυψης «αδήλωτων» εισοδημάτων, καθώς όπως όλα δείχνουν παρά τους υψηλούς συντελεστές φορολόγησης, πολλοί παραβάτες έσπευσαν υπό το φόβο των ποινικών κυρώσεων να εκμεταλλευθούν την ποινική τους αμνήστευση, αποδεχόμενοι να πληρώσουν τους φόρους που τους αναλογούν.
Και αυτό διότι, παρά τους υψηλούς συντελεστές πρόσθετων φόρων, ο φόβος των ποινικών κυρώσεων και -πολύ περισσότερο- τα… ραβασάκια που πήραν χιλιάδες φορολογούμενοι οδήγησαν πολλούς στα γκισέ των εφοριών.
Όπως αποκάλυψε χθες κατά τη διάρκεια της συζήτησης στη Βουλή ο πρωθυπουργός, μέχρι τις αρχές Ιουνίου είχαν δηλωθεί σχεδόν 3,6 δισ. ευρώ από αδήλωτα εισοδήματα, επιβεβαιώνοντας πως η νομοθετική πρωτοβουλία πιάνει τόπο, καθώς φοροφυγάδες… συνωστίζονται για να δηλώσουν το «μαύρο χρήμα».
Πέραν τούτου ωστόσο, επιβεβαιώνεται αυταπόδεικτα ακόμα ένα γεγονός: Η ανικανότητα όσων πέρασαν από καίρια πόστα προκειμένου να επιβάλουν τον νόμο
Ως προς την ανθρωπογεωγραφία των καταθετών που σπεύδουν να δηλώσουν το μαύρο χρήμα πάντως, από τα μέχρι στιγμής στοιχεία προκύπτει πως η πλειοψηφία τους αφορά σε καταθέτες που δηλώνουν έως και 300.000 ευρώ, ενώ λιγότεροι είναι οι πολυεκατομμυριούχοι που έχουν κάνει χρήση της ευνοϊκής ρύθμισης υπό την προϋπόθεση να περάσουν από το κρατικό ταμείο.
Τα έως τώρα στοιχεία επιτρέπουν την αισιοδοξία στο οικονομικό επιτελείο, καθώς προκύπτει πως τα οφέλη θα είναι σημαντικά και θα φθάσουν το μισό δισ. ευρώ, ποσό που θα ενισχύσει εκτάκτως τον κρατικό προϋπολογισμό και δεν αποκλείεται να διοχετευθεί σε κοινωνικές δράσεις ως κίνηση υψηλής σημειολογίας από την πλευρά της κυβέρνησης.
Η ρύθμιση πάντως, όπως προκύπτει από το υπουργείο οικονομικών θα βρίσκεται σε ισχύ μέχρι και το τέλος Σεπτεμβρίου, αφού έχει πάρει παράταση, με το οικονομικό επιτελείο να προσδοκά στη συνέχιση του ενδιαφέροντος, παρά τις παγίδες που εγκυμονεί η απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας για τυχόν παραγραφή φορολογικών αδικημάτων.

http://www.tribune.gr/economy/news/article/374080/thisavro-36-dis-evro-etrexan-na-dilosoun-forofygades-gia-na-glitosoun.html

Η Ελλάδα αδιαφορεί για την άμυνά της


Κοσμογονία στον Ελληνικό Στρατό: Ερχονται ελικόπτερα OH-58D Kiowa Warrior, ΤΟΜΑ M2 Bradley & Hellfire AGM-114L!

Και η Ελλάδα, αλήθεια, πού είναι; 
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή παρουσίασε πρόσφατα την έκθεση-πρότασή της για την ανάπτυξη της ευρωπαϊκής άμυνας και ασφάλειας, σε συνέχεια της Λευκής Βίβλου για την εμβάθυνση και μεταρρύθμιση της Ευρωπαϊκής Ένωσης και της Δήλωσης της Ρώμης.
Η σημαντική αυτή έκθεση πέρασε σχεδόν απαρατήρητη από την Ελλάδα. Καμία αντίδραση από πλευράς κυβέρνησης, ως εάν το θέμα να μην την ενδιαφέρει. Και δυστυχώς υπάρχει η βάσιμη υποψία ότι ίσως και να μην την ενδιαφέρει τελικά και τόσο πολύ.
Γιατί και αν ακόμη κάποιος καλόπιστα υποθέσει ότι τις τελευταίες μέρες η κυβέρνηση ήταν πλήρως απορροφημένη με το κρίσιμο ζήτημα της μνημονιακής αξιολόγησης, θέσεις και αντιδράσεις για την ευρωπαϊκή άμυνα δεν υπήρξαν ούτε το προηγούμενο χρονικό διάστημα μέσα στο οποίο το θέμα ήταν επίσης στην ατζέντα.
Δεν την ενδιαφέρει ίσως γιατί πρυτανεύει η λογική ότι «ο μόνος πραγματικός σύμμαχος της χώρας μας είναι οι Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής», όπως το τοποθέτησε ο αρμόδιος υπουργός Εθνικής Άμυνας. Και ναι μεν οι ΗΠΑ είναι σύμμαχος της χώρας, η χώρα όμως ανήκει ως πλήρες μέλος στην Ευρωπαϊκή Ένωση και η μοίρα της και το μέλλον της είναι άρρηκτα συνυφασμένα με τα όσα συμβαίνουν σε αυτήν.
Πολύ περισσότερο που στο θέμα της κοινής άμυνας, εάν και εφόσον προχωρήσει, η Ελλάδα μόνον οφέλη μπορεί να έχει. Και μάλιστα πολλαπλής μορφής και περιεχομένου, για την προστασία των συνόρων και ανεξαρτησία της αλλά και για την ενίσχυση της γεωπολιτικής της θέσης ευρύτερα.
Πρόκειται για μία ευκαιρία που η Ελλάδα δεν πρέπει και δεν μπορεί να χάσει. Άλλωστε, είναι η μεσαίου μεγέθους χώρα-μέλος της ΕΕ που λόγω γεωγραφικής θέσης και όχι μόνο αντιμετωπίζει τις οξύτερες απειλές και κινδύνους ασφάλειας, αλλά ταυτόχρονα έχει (θα πρέπει να έχει) και τις προϋποθέσεις για να διαδραματίσει ζωτικό ρόλο στην διαμόρφωση ενός ολοκληρωμένου συστήματος ευρωπαϊκής άμυνας και ασφάλειας που θα οδηγεί στην ευρωπαϊκή αμυντική ένωση.
Η Επιτροπή στην έκθεσή της προτείνει ειδικότερα τρία δυνητικά σενάρια για την ευρωπαϊκή άμυνα. 
Το πρώτο προβλέπει ουσιαστικά την συνέχιση του σημερινού καθεστώτος, που περιορίζεται απλά στην αμυντική συνεργασία ανάμεσα στις χώρες-μέλη στο πλαίσιο της ΕΕ. Τ
To δεύτερο σενάριο πηγαίνει δυο-τρία βήματα μπροστά. Προβλέπει συνεργασία μεταξύ των κρατών-μελών σε ένα σύστημα «επιμερισμένης ασφάλειας και άμυνας» (shared security and defense) με εντονότερη δραστηριοποίηση της ΕΕ εντός κι εκτός συνόρων. 
Και, τέλος, ένα τρίτο και πλέον φιλόδοξο σενάριο προβλέπει την διαμόρφωση «κοινής άμυνας και ασφάλειας».
Σύμφωνα με το σενάριο αυτό η προστασία της Ευρώπης και των κρατών-μελών της θα καταστεί κοινή και αλληλοενισχυόμενη ευθύνη της ΕΕ (και του ΝΑΤΟ). Η κοινή άμυνα θα στηριχθεί στο σχετικό άρθρο της Συνθήκης της Λισαβόνας (άρθ. 42), στην σύνταξη του οποίου είχε συμβάλει καθοριστικά η Ελλάδα στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Συνέλευσης το 2002-2003 (με περίληψη, μεταξύ άλλων, της ρήτρας αμοιβαίας συνδρομής κ.λπ.).
Θα πρέπει να είναι προφανές ότι η Ελλάδα οφείλει να στηρίξει ενεργά το τρίτο σενάριο για την κοινή άμυνα, έστω και αν η επίτευξη του στόχου αυτού θα ακολουθήσει μία σταδιακή, εξελικτική πορεία. Αυτό που είναι πάντως ευοίωνο είναι το γεγονός ότι μία ισχυρή πλειοψηφία κρατών-μελών στηρίζει σήμερα την προοπτική της ευρωπαϊκής άμυνας. Ανάμεσά τους και η Γερμανία, η χώρα που λόγω των ιστορικών τραυμάτων της ήταν απρόθυμη να εμπλακεί στις διαδικασίες της αμυντικής ολοκλήρωσης της ΕΕ. Και, βεβαίως, η Γαλλία του Εμμανουέλ Μακρόν.
Η Ελλάδα οφείλει επομένως να εγκαταλείψει την στάση αδιαφορίας. Ο τομέας της άμυνας είναι αυτός που τής επιτρέπει να προβάλει πρωταγωνιστικό ρόλο στην διαδικασία της ευρωπαϊκής ενοποίησης χωρίς απολύτως κανένα κόστος.
Εκτός και αν επικρατήσουν οι ιδεοληπτικές λογικές για δήθεν απώλεια εθνικής κυριαρχίας και άλλα «ηχηρά παρόμοια»...
Η Ελλάδα αδιαφορεί για την άμυνά της
  Παναγιώτης Ιωακειμίδης
Ομότιμος καθηγητής στο ΕΚΠΑ, 
τακτικός αρθρογράφος στην εφημερίδα Τα Νέα.

http://www.euro2day.gr/specials/opinions/article/1549499/h-ellada-adiaforei-gia-thn-amyna-ths.html

Να μετατρέψουμε την υποχώρηση σε προέλαση



Προέλαση logo



Οι αριθμοί που κάποτε, έστω μόνοι αυτοί, ευημερούσαν , τώρα αντικατοπτρίζουν αρχαία τραγωδία: Το μέσο ελληνικό νοικοκυριό είναι υποχρεωμένο να πληρώνει στο κράτος το 55,6% του καθαρού του εισοδήματος (Εφορία και ασφαλιστικές εισφορές). Είμαστε φέτος στη 3ηχειρότερη θέση της Ευρωζώνης, όπου κατρακυλήσαμε από την 6η (επίσης χειρότερη) περυσινή.
Μια έρευνα του ΚΕΦΙΜ, αποκαλύπτει την κόλαση στην οποία η ελληνική κοινωνία σύρθηκε στα χρόνια της κρίσης: Το 2009 αρκούσαν 147 ημέρες εργασίας για να πληρωθεί η Εφορία και τα ασφαλιστικά Ταμεία, (40,8% εισοδήματος). Το 2015 ανεβήκαμε στις 179 ημέρες (48,9%), το 2016 σκαρφαλώσαμε στις 188 μέρες (51,6%) και σήμερα μας εκτόξευσαν στις 203 ημέρες (55,64). Από κάθε απόδειξη 100 €, το κράτος εισπράττει 60 έως 82 €.
Η υπερφορολόγηση σκοτώνει την ανάπτυξη στη γένεσή της.  Η οικονομία τελεί υπό καταστολή και η κοινωνία σε αμετάκλητη απόγνωση.
Η φιλοσοφία του Μεγάλου Ιεροεξεταστού του Βερολίνου ότι η λιτότητα ενισχύει τάχα την ανάκτηση της ανταγωνιστικότητας απορρίπτεται μετά βδελυγμίας από όλους τους σοβαρούς οικονομολόγους του κόσμου. Παρά ταύτα ο διοικητής της ΤτΕ επιμένει αυτομαστιγωνόμενος ότι τα αλλεπάλληλα Μνημόνια πού μας επέβαλαν δανειστές και εταίροι είναι αθώα για την  αιμοραγία της οικονομίας μας (2010-2017) και αποτελούν μέρος της λύσης και όχι του προβλήματος!
Κόλαφος για την ανεύθυνη διάγνωση και την υπαιτίως λανθασμένη συνταγή το ξέσπασμα του γνωστού υπερσυντηρητικού στελέχους τής Pimco, Mohammed El-Erian: «Για την αδιάκοπη κατολίσθηση της ελληνικής οικονομίας και την συνεχιζόμενη απουσία κάθε προοπτικής απεμπλοκής από αυτήν, ευθύνονται τα πιο σκληρά στην ιστορία προγράμματα λιτότητας που εφαρμόζονται σ’ αυτήν τη χώρα τα τελευταία έξι χρόνια»(Project Syndicate 24/4/16 – Βεργόπουλος Η νέα παγκόσμια αναταραχή σ.230).
Η Ευρώπη στα χάλια που βρίσκεται χρειάζεται έναν Ρούσβελτ ο οποίος ξεσήκωσε τις συνειδήσεις μιας παραλυμένης Αμερικής όταν αναλαμβάνοντας την προεδρία των ΗΠΑ στις 4/3/1933 διακήρυξε με αυτοπεποίθηση και διορατικότητα πως «το μόνο που έχουμε να φοβηθούμε είναι ο ίδιος ο φόβος – ο ανώνυμος, παράλογος, αδικαιολόγητος τρόμος που παραλύει κάθε προσπάθεια να μετατρέψουμε την υποχώρηση σε επίθεση».
Ο Geert Mak, (Τί γίνεται αν η Ευρώπη διαλυθεί; σ.131) επιμένει ότι δεν είναι απαραίτητο να βρεθεί ένας νέος Ρούσβελτ, αλλά «λίγο περισσότερο θάρρος, περισσότερη διορατικότητα και μια πιο χαρισματική ηγεσία θα ήταν με – κάποιες εξαιρέσεις – ενδεδειγμένη υπό αυτές τις συνθήκες».
Ρεαλιστής ο Χέιρτ Μακ. Ούτε εμείς φαντασιωνόμαστε με ένα πρόγραμμα 100 ημερών, αλά Φραγκλίνου Ρούσβελτ , όμως να μην μας δουλεύουν και με το μακαρία τη λήξει γενόμενον δικό τους «πρόγραμμα της Θεσσαλονίκης»!
Δεν υποτιμούμε τον Φραγκλίνο Ρούσβελτ ως παράδειγμα φωτισμένου πολιτικού. Στο ελληνικό όμως μέτρο ταιριάζει πρωτίστως ο δικός μας Ιωάννης Καποδίστριας. Ο Τερτσέτης διασώζει την συγκλονιστική συνομιλία του Κυβερνήτη με τον μετ’ ου πολύ δολοφόνο του, γιό του Πετρόμπεη, Γεώργιο (Απόλογα για τον Καποδίστρια, στου Κολοκοτρώνη Απομνημονεύματα Α’ σ.238επ.).
Ξεχωρίζουμε έξι από τις υποθήκες τού σοφού και γεναίου πολιτικού ανδρός του μεγαλύτερου της νεότερης Ελλάδας:
α) «Μέτρο μας και άστρο εις δεινά ελληνικά, θεραπεία ελληνική»
β) «Εκάματε έργα πολεμικά αθάνατα. Βασιλείς και έθνη σάς επαίνεσαν, αλλά πίστευσέ μου, δια πολυετίαν ακόμη η ζώνη του Προδρόμου πρέπει να είναι στολισμός μας, όχι χρυσοΰφαντη χλαμύδα».
γ) «Πρέπει να φυτεύομε δένδρα, να ανοίγομε δρόμους, να παλεύομε με τα θηρία του δάσους, να δέσομε την κοινωνία μας με νόμους σύμφωνους με το έθνος μας, ούτε οπίσω, ούτε εμπρός του καιρού μας».
δ) «Ό,τι έχω, ζωή, περιουσία, φιλίες εις την Ευρώπη, κεφάλαια γνώσεων, αποκτημένα από τόσα θεάματα και ακροάματα συμβάντων του κόσμου της ημέρας μου, τα αφιερώνω εις την κοινήν πατρίδα, ας υψώσω το μεγαλείον της, ώστε όποιος θελήσει, δυσκόλως να το ταπεινώσει. Στερεωμένο εις ρίζες αρετής είναι ακαταμάχητο».
ε) «Ένα μόνο φοβούμαι πολύ και με δέρνει υποψία, τρέμω την απειρία σας».
στ) «Η νίκη θα είναι δική μας, αν βασιλεύει εις την καρδίαν μας, θεός ζηλότυπος, μόνο το αίσθημα το ελληνικό. Ο φιλήκοος των ξένων είναι προδότης».
Επ’ ευκαιρία, η Θεσσαλονίκη είναι ντροπή που του αφιερώνει έναν ασήμαντο δρομίσκο, μήκους κάπου 30μ., πίσω από την Ίωνος Δραγούμη. Χρέος μας να τον τιμήσουμε με μια μεγάλη πλατεία ή κεντρική οδό.
Η κατακλείδα των δηλώσεων Τσαβούσογλου στο Κράνς Μοντάνα ότι «μόνο με την Τουρκία οι τουρκοκύπριοι αισθάνονται ασφαλείς» δείχνει το μάταιο και οπωσδήποτε επιζήμιο της συνέχισης της Διάσκεψης.
Οι αρχαίοι μας θα έλεγαν τού ισλαμιστή «έρρε ες κόρακας» = Άϊ πήγαινε στον κόρακα!
Ξαναστήνουν το σκηνικό για τα Σκόπια. Έβγαλαν από την κατάψυξη και τον τρισαποτυχημένο Νίμιτς. Τελευταία πρόταση του «Νέα Δημοκρατία της Μακεδονίας»! Θα ξεκαθαρίσουν κάποτε οι δικοί μας ότι, δεν πρόκειται να δεχθούμε ποτέ το  «Μακεδονία» με οποιαδήποτε προσδιορισμό, για να τους κόψουν το βήχα;
Αποτέλεσμα εικόνας για παπαθεμελης
Στέλιος Παπαθεμελής
http://www.antibaro.gr/article/17238

Δευτέρα 3 Ιουλίου 2017

Μέχρι πότε στην Ελλάδα θα συμφωνούμε ότι διαφωνούμε;



Με επιμέρους διαφωνίες της αντιπολίτευσης υπερψηφίστηκαν οι αλλαγές στον Κανονισμό της Βουλής



Η απουσία συνοχής, ιδίως στα αστικά κόμματα, επιτείνεται από το γεγονός ότι αυτά, είτε δεν έχουν εσωτερικό κανονισμό λειτουργίας, είτε δεν τηρείται.

Η ασυνεννοησία είναι στο γονίδιό μας και ίσως γι’ αυτό ποτέ κανείς δεν υποστήριξε ότι είναι θέμα παιδείας. Έχει η κατάσταση και τα θετικά της, αλλά τα αρνητικά υπερτερούν. Οι προσπάθειες εθελούσιας ομαδικής εργασίας είναι κατά κανόνα ανεπιτυχείς, σε αντίθεση μ’ αυτές όπου υπάρχει κυρίαρχη θέληση που επικρατεί. Κι αυτό δεν το έχουν αντιληφθεί ακόμη όσοι πιστεύουν σε σοβιετικά μοντέλα συμμετοχικής επιχειρηματικότητας.

Αυτό φαίνεται ιδιαιτέρως στον χώρο της πολιτικής, όπου κατά το έθος και κατά το Σύνταγμα, οι πολίτες συνενώνονται και συγκροτούν τα κόμματα. Ο συνδετικός ιστός που ενώνει τους πολίτες αυτούς, πρέπει θεωρητικώς να είναι η κοινή ιδεολογική και πολιτική θέση, χωρίς απαραιτήτως να υπάρχει ομοφωνία στις μεθόδους και στους τρόπους που θα χρησιμοποιηθούν για την επίτευξη των κοινών στόχων.

Κατά την υιοθέτηση του κοινοβουλευτικού συστήματος στη χώρα μας, ως πολιτειακού οργάνου, δεν ελήφθη υπόψη μια παράμετρος, την οποία είχε επισημάνει ο Γουστάβ Λε Μπον, πριν από 120 περίπου χρόνια. Είχε γράψει τότε ο γνωστός κοινωνιολόγος ότι «κάθε επιτυχής θεσμός μιας χώρας, που μεταφέρεται για εφαρμογή σε άλλη, πρέπει να προσαρμοστεί στις ιδιαίτερες συνθήκες που επικρατούν στη χώρα αυτή».

Αυτό που εννοούσε ήταν απλό. Στη Βρετανία φερ’ ειπείν, στο συντηρητικό κόμμα, υπάρχει λέσχη των μοναρχικών και λέσχη των αντιμοναρχικών. Όπως και των ευρωπαϊστών, ευρωσκεπτικιστών και ατλαντιστών. Οι βουλευτές-μέλη της κάθε λέσχης εκφράζουν ελεύθερα τις απόψεις τους, διαφωνούν με τους συναδέλφους τους της άλλης λέσχης, ποτέ όμως αυτή η διαφωνία δεν οδηγείται σε σύγκρουση, και ποτέ η έκφραση γνώμης ενός βουλευτή, αντίθετης με την επίσημη του κόμματός του, δεν είναι η αιτία -ή η αφορμή- όχι διαγραφής, αλλά και επίπληξης. Αρκεί βεβαίως, η αντίθετη γνώμη να υποβληθεί με την δέουσα κοσμιότητα.

Δεν χρειάζεται να περιγράψω τι συμβαίνει στα καθ’ ημάς, είναι γνωστό. Η απουσία, όμως, συνοχής ιδίως στα αστικά κόμματα -πλην της υπέρμετρης προβολής του εγώ- επιτείνεται και από το γεγονός ότι τα ίδια τα κόμματα, είτε δεν έχουν εσωτερικό κανονισμό λειτουργίας, είτε δεν τηρείται. Πώς να εξηγηθεί το γεγονός, ότι στα κόμματα παρατηρούμε διαγραφές στελεχών, χωρίς να προηγηθεί σύγκληση των οργάνων (όπου προβλέπονται), τα οποία καλούνται να εγκρίνουν μεθύστερα την απόφαση του αρχηγού;

Λόγω δε του ότι τα κόμματα είναι πολυσυλλεκτικά, δεν μπορούν να έχουν κοινές ιδεολογικές τοποθετήσεις τα στελέχη τους. Από το κόμμα και την εκκλησία, έλεγε ο Γεώργιος Παπανδρέου (ο Γέρος), δεν διώχνεις κανέναν. Μόνον που η κοσμοθεωρία της εκκλησίας στηρίζεται σε δόγμα και το ορθόν (η αλήθεια) δίδεται "εξ αποκαλύψεως", ενώ η ανεύρεση της αλήθειας όπου αλλού, "δι’ αναζητήσεως". Κι εδώ έγκειται το πρόβλημα της ασυνεννοησίας μας. Η "αναζήτηση" προϋποθέτει αποβολή κάθε εγωκεντρικού στοιχείου και προσαρμογή στην επίτευξη του κοινού σκοπού.
Από όποια πλευρά κι αν το δούμε, πάλι στο ίδιο καταλήγουμε. Ότι δηλαδή, εθελουσίως δεν συνεννοούμαστε (Δεν πιστεύω ότι υπάρχει διαφορά νοοτροπίας. Αυτό είναι πρόσχημα). Έτσι, για να υπάρχει συνοχή σε κομματικό φορέα, δυο είναι οι προϋποθέσεις. Η ισχυρή προσωπικότητα του αρχηγού αφενός, και το κοινό συμφέρον αφετέρου.

"Ασυμφωνία χαρακτήρων", είτε μας αρέσει είτε όχι θα υπάρχει. Και καλώς θα υπάρχει, διότι αλλιώς θα ήμασταν ρομπότ. Για να μη καταστεί όμως η ασυμφωνία συγκρουσιακή, σε περίπτωση που δεν υπάρχει αρχηγός με ισχυρή προσωπικότητα, ώστε να μη αμφισβητείται, πρέπει να λειτουργεί ένας δημοκρατικός εσωτερικός κανονισμός, και τα όργανα του κόμματος να μη αποτελούν διακοσμητικό στοιχείο, κάτι που προσβάλλει κατάφωρα τα μέλη που τα απαρτίζουν, αλλά κάνουν πως δεν το αντιλαμβάνονται.

Και γιατί τα αναφέρω όλα αυτά; Για να καταλήξω στο ανέφικτο, το οποίο επικαλούμαστε όλοι -και εγώ- ότι αν δεν συνεννοηθούν τα κόμματα μεταξύ τους δεν πρόκειται να βγούμε από την κρίση. Μα, αφού δεν μπορούν να συνεννοηθούν μεταξύ τους τα στελέχη του ίδιου κόμματος, της αυτής ιδεολογίας, περιμένουμε να συνεννοηθούν στελέχη κομμάτων με συγκρουσιακή μεταξύ τους ιδεολογία;

Αν υπήρχε αποφασιστικός Πρόεδρος Δημοκρατίας, θα εφάρμοζε το άρθρο 48 του Συντάγματος περί καταστάσεως της χώρας σε έκτακτη ανάγκη, όπου όλοι αναγνωρίζουμε ότι βρισκόμαστε, αλλά τέτοια απόφαση από τον νυν Πρόεδρο δεν αναμένεται. 
Η μόνη ελπίδα που απομένει, είναι όταν φτάσουμε στον πάτο, -έχουμε δρόμο ακόμη- ίσως τότε η ανάγκη μας υποχρεώσει να σκεφτούμε το "εμείς". Και την ανάγκη φιλοτιμία ποιούμενοι, αποφασίσουμε να αλλάξουμε συμπεριφορά.


Πηγή: http://voria.gr/article/mechri-pote-stin-ellada-tha-simfonoume-oti-diafonoume