ΔΙΑΜΟΡΦΩΣΗ ΛΙΣΤΑΣ ΣΕΛΙΔΩΝ
Δευτέρα 31 Δεκεμβρίου 2018
Ανταλλαγή Ευχών για το Νέο Έτος στο ΓΕΣ
Τη Δευτέρα 31 Δεκεμβρίου 2018, πραγματοποιήθηκε, στην έδρα του Γενικού Επιτελείου Στρατού (ΓΕΣ), στο στρατόπεδο «ΠΑΠΑΓΟΥ», εκδήλωση, κατά την οποία ο Αρχηγός ΓΕΣ, Αντιστράτηγος Αλκιβιάδης Στεφανής, αντάλλαξε ευχές με το στρατιωτικό και πολιτικό προσωπικό που υπηρετεί στο Επιτελείο του ΓΕΣ, ενόψει της Πρωτοχρονιάς.
Κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης, στελέχη της Στρατιωτικής Μουσικής της ΑΣΔΥΣ, καθώς και τέκνα του προσωπικού μας, που φιλοξενούνται στον Γ΄ Βρεφονηπιακό Σταθμό Φρουράς Αθηνών, που λειτουργεί στο στρατόπεδο «ΠΑΠΑΓΟΥ», παρουσίασαν παραδοσιακά κάλαντα.
Πρωτοχρονιάτικα κάλαντα αντήχησαν επίσης, από αντιπροσωπεία του Κέντρου Εκπαιδεύσεως Ειδικών Δυνάμεων (ΚΕΕΔ), τον Σύλλογο Συνδρόμου Down Ελλάδος καθώς και τον Πολιτιστικό Σύλλογο Κρητών «Οι Κουρήτες».
Ευχόμαστε καλή χρονιά!
#ΕλληνικόςΣτρατός, #HellenicArmy
Η Εκδήλωσή μας για το Ερχομό του Νέου Χρόνου
Μέσα σε γιορτινό κλίμα και με πολύ μεγάλη προσέλευση συναδέλφων πραγματοποιήθηκε,την παραμονή της πρωτοχρονιάς,στο Γραφείο του παραρτήματός μας η εκδήλωση για την ανταλλαγή ευχών, ενόψει του ερχομού του νέου χρόνου.
Τα κάλαντα μας έψαλλαν:
. Η χορωδία του ΚΕΝ Άρτας,που για μια ακόμη φορά ήταν εξαιρετική
. Παιδιά των συναδέλφων που επισκέφθηκαν το Παράρτημα μας
Την 1η Φεβρουαρίου 2019 κληρώνει για τα αναδρομικά στο Δημόσιο
Έως 3.000 ευρώ για την τριετία 2016-2018 είναι το ποσό των αναδρομικών που διεκδικούν οι υπάλληλοι του στενού και ευρύτερου δημόσιου τομέα.
Η πλήρης κατάργηση των επιδομάτων των εορτών και του επιδόματος αδείας (500 ευρώ δώρο Χριστουγέννων + 250 δώρο Πάσχα + 250 επίδομα άδειας) που έγινε με τον νόμο 4093/12 κρίθηκε αντισυνταγματική.
Το Συμβούλιο της Επικρατείας έκρινε κατά πλειοψηφία ότι η κατάργηση των επιδομάτων εορτών και αδείας για λειτουργούς και υπαλλήλους του Δημοσίου και Στρατιωτικούς (όπως και για τους διαδίκους δικαστικούς υπαλλήλους) που έλαβε χώρα από 1.1.2013 με τον ν. 4093/2012 (περ. 1 της υποπ. Γ1 της παρ. Γ του άρθρου πρώτου αυτού) είναι αντισυνταγματική.
Ακόμη, το ΣτΕ δεν όρισε τίποτα αναφορικά με το πότε θα ισχύσει η αντισυνταγματικότητα αυτή, ήτοι αναδρομικά ή για το μέλλον (δηλαδή από τη δημοσίευσή της και εφεξής).
Ωστόσο, οι πρώτες περικοπές που έγιναν με τον ν. 3833/10 και τον ν. 3845/10 είχαν κριθεί με παλιότερη απόφαση του 2015, του Συμβουλίου της Επικρατείας, συνταγματικές.
Το αν η απόφαση θα ισχύσει αναδρομικά, θα κριθεί από τη δίκη που θα γίνει στην Ολομέλεια του ΣτΕ την 1η Φεβρουαρίου 2019.
Πάντως, η απόφαση επηρεάζει τόσο τους υπηρετούντες με έννομη σχέση δημοσίου δικαίου στο Δημόσιο, σε ΟΤΑ και σε ΝΠΠΔ, τους υπηρετούντες ΙΔΑΧ, όσο και τους υπηρετούντες στον ευρύτερο δημόσιο τομέα.
Εξάλλου η απόφαση του ΣτΕ για τους δημοσίους υπαλλήλους θα αποτελέσει πρόκριμα και για τις ανάλογες διεκδικήσεις των συνταξιούχων.
πηγή:https://www.cnn.gr/oikonomia/story/160147/tin-1i-fevroyarioy-2019-klironei-gia-ta-anadromika-sto-dimosio
Κυριακή 30 Δεκεμβρίου 2018
Οι «ταλιμπάν» του εθνομηδενισμού και η εθνική ταυτότητα
Σταύρος Λυγερός
Παραδοσιακά στην Ελλάδα οι άρχουσες ελίτ, λόγω του μεταπρατικού χαρακτήρα τους και κατ’ επέκτασιν του ισχυρού συνδρόμου εξάρτησης από τη Δύση, αντιλαμβάνονταν την έννοια του εθνικού συμφέροντος συχνά με διαφορετικό τρόπο από το λαϊκό σώμα, από τον κορμό της κοινωνίας.
Αυτή η απόκλιση εμφανιζόταν κυρίως στο επίπεδο της εξωτερικής πολιτικής. Από ένα χρονικό σημείο και πέρα, όμως, η απόκλιση αυτή εμφανίσθηκε και στον χώρο της εκπαίδευσης. Για την ακρίβεια μία ομάδα ιστορικών, με επικεφαλής τον Αντώνη Λιάκο, προσπαθούν μέσω της αποδόμησης να υφαρπάξουν την εθνική ταυτότητα.
Η επιχείρηση αυτή εκδηλώθηκε όταν άρχισαν να επικρατούν μεταμοντέρνες αποδομητικές αντιλήψεις αφενός σε νεοφιλελεύθερης ιδεολογίας ανώτερα και μεσαία αστικά στρώματα, αφετέρου στον χώρο της Αριστεράς.
Η διαμάχη για το βιβλίο Ιστορίας της ΣΤ’ Δημοτικού της Ρεπούση πριν 11 χρόνια ήταν σημείο καμπής αυτής της επιχείρησης, η οποία ακολουθεί παρασκηνιακές διαδρομές και οχυρώνεται πίσω από τον ισχυρισμό της επιστημονικής αυθεντίας.
Ο πυρήνας εκείνης της διαμάχης ήταν βαθύτατα ιδεολογικός και αφορούσε ακριβώς τον διαφορετικό τρόπο, με τον οποίον γίνεται αντιληπτή στις σημερινές συνθήκες η έννοια του ίδιου του έθνους και τελικώς η έννοια της εθνικής ταυτότητας. Στη μία πλευρά ήταν οι δυνάμεις της αποδόμησης στο όνομα της καταπολέμησης του εθνικισμού. Στην άλλη οι δυνάμεις που θεωρούν τον πατριωτισμό θεμελιώδη ορίζουσα ενός εθνικού κράτους, όπως η Ελλάδα.
Πέρα από την κάθετη ιδεολογική διάκριση σε Αριστερά-Δεξιά, που σε γενικές γραμμές αντιστοιχεί στον κομματικό χάρτη, έχει διαμορφωθεί και μία δεύτερη, η οποία τέμνει οριζοντίως και τις πολιτικές και τις κοινωνικές ελίτ. Όπως συμβαίνει πάντα δε σε τέτοιες αντιπαραθέσεις, και στη μία και στην άλλη πλευρά στοιχίζονται διαφορετικές μεταξύ τους δυνάμεις. Μακάρι στη μία να υπήρχαν μόνο κάποιοι γραφικοί εθνικιστές, ή στην άλλη μόνο κάποια αντεθνικά στοιχεία. Έχουμε, όμως, να κάνουμε με δύο ρεύματα, στους κόλπους των οποίων υπάρχουν και σοβαρές και γελοιογραφικές εκδοχές, και συντηρητικοί και προοδευτικοί, και ιδεολόγοι και ωφελιμιστές.
Κάθε λογικός Έλληνας συμφωνεί ότι η Ελλάδα πρέπει να είναι εξωστρεφής, πρέπει να συμμετέχει δυναμικά και δημιουργικά στο παγκόσμιο γίγνεσθαι. Το κρίσιμο ερώτημα είναι εάν θα το κάνει, κουβαλώντας τις εθνικές της αποσκευές, ή ως εθνικά πολτοποιημένη κοινωνία, προσαρμοσμένη στις προδιαγραφές της νεοφιλελεύθερης παγκοσμιοποίησης.
Εθνομηδενισμός και εθνική ταυτότητα
Το βασικό πρόβλημα με το βιβλίο της ΣΤ’ Δημοτικού τότε ήταν ότι υπηρετούσε το δεύτερο. Στο όνομα της κατά τα άλλα σωστής θέσης ότι πρέπει να μην καλλιεργούμε τη μισαλλοδοξία στους μαθητές, πήγε στο άλλο άκρο: απονεύρωσε την ιστορία, πολτοποίησε την αίσθηση του ανήκειν σε ένα έθνος και τροφοδότησε μία διαδικασία που οδηγεί στον εθνομηδενισμό.
Οι αριστεροί και νεοφιλελεύθεροι που αποδομούν το έθνος, έχοντας υψώσει τη σημαία του αντι-εθνικισμού, θα έπρεπε να γνωρίζουν πως μόνο αυτός που έχει ιθαγένεια μπορεί να την αναγνωρίσει ειλικρινώς και στον άλλο. Διαφορετικά, η στάση έναντι του άλλου εκφυλίζεται στις επιταγές του πολιτικά ορθού. Σε μία τυπική αναγνώριση, δηλαδή, που ενίοτε κρύβει βαθειά περιφρόνηση. Θα έπρεπε, επίσης, να γνωρίζουν πως η πολτοποίηση των εθνών είναι η άλλη όψη της νεοφιλελεύθερης παγκοσμιοποίησης.
Σε κάθε χώρα, η διδασκαλία της ιστορίας στα σχολεία εκ των πραγμάτων είναι από τις βασικές λειτουργίες διαμόρφωσης της εθνικής συνείδησης. Ως εκ τούτου, τα σχολικά εγχειρίδια οφείλουν να υπηρετούν ταυτοχρόνως και ισορροπημένα δύο αποστολές: αφενός να διδάσκουν την ιστορική αλήθεια, αφετέρου να καλλιεργούν το εθνικό αίσθημα. Είναι αληθές πως σε κάποιες περιπτώσεις αυτό είναι αντιφατικό και για να γίνει υπέρβαση αυτής της αντίφασης χρειάζεται να γίνουν κάποιες εκπτώσεις.
Ένας μαθητής Γυμνασίου και πολύ περισσότερο Δημοτικού έχει ανάγκη από μία ιστορική αφήγηση, η οποία θα τον βοηθήσει, χωρίς ψεύδη και ακρότητες, να συγκροτήσει την εθνική του ταυτότητα. Όταν θα ενηλικιωθεί και θα έχει την ευκαιρία να μελετήσει και να κατανοήσει τους σκληρούς νόμους της Ιστορίας, τότε θα μπορεί να σταθεί κριτικά απέναντι και στις σκοτεινές πτυχές της ιστορίας του δικού του έθνους.
Οι «ταλιμπάν» του εθνομηδενισμού
Το επίμαχο βιβλίο απευθυνόταν στους μαθητές της ΣΤ’ Δημοτικού. Το πρόβλημα δεν ήταν ότι ξέφευγε απλώς από μία στείρα ελληνοκεντρική ανάγνωση της ιστορίας. Αυτό θα ήταν θετικό. Η Ρεπούση, όμως, (όπως και όλη αυτή η ομάδα) έχει αναθέσει στον εαυτό της την αποστολή να ξεριζώσει τον εθνικισμό! Έτσι, υπέβαλε την ιστορία στην δική της προκρούστεια κλίνη. Δεν ήταν τυχαίο, βεβαίως, ότι εξωράισε την οθωμανική κατοχή. Στην πραγματικότητα, προσπαθούσε να περάσει από το παράθυρο μία δογματική αντίστροφη “εθνική ιδεολογία”, πολύ πιο επικίνδυνη από τους –μάλλον αγαθούς– εθνικούς μύθους, που με φανατισμό προσπαθεί να αποδομήσει.
Εάν επρόκειτο για δικό της βιβλίο και πάλι δεν θα υπήρχε πρόβλημα. Ο καθένας είναι ελεύθερος να γράφει και να εκδίδει τις όποιες ιδεοληψίες του. Επρόκειτο, όμως, για σχολικό εγχειρίδιο. Την ευθύνη για τα σχολικά εγχειρίδια έχουν οι αρμόδιες κρατικές αρχές και άποψη επί του θέματος δικαιούται να έχει ο κάθε πολίτης, όπως για κάθε άλλο ζήτημα που αφορά τον δημόσιο βίο. Με άλλα λόγια, εν προκειμένω δεν υπάρχει το δικαίωμα της επιστημονικής αυθεντίας που επικαλούνται, πίσω από το οποίο στην πραγματικότητα κρύβεται μία ακραία ιδεοληψία.
Δεν θα άξιζε ίσως να θυμηθούμε εκείνο το επεισόδιο αν από τότε δεν είχαν μεσολαβήσει οι πρωτοβουλίες των υπουργών Παιδείας της κυβέρνησης Τσίπρα, που αποπνέουν εθνομηδενισμό. Το πρόβλημα, λοιπόν, είναι εδώ. Μπορεί να μην έχει την οξύτητα που έχουν τα μνημονιακά οικονομικά και κοινωνικά μέτρα, αλλά αφορά τον πυρήνα της συλλογικής μας ύπαρξης. Στην πραγματικότητα, όπως προανέφερα, πρόκειται για επιχείρηση “ταλιμπάν” με σκοπό την υφαρπαγή της εθνικής ταυτότητας.
πηγή:https://slpress.gr/idees/oi-quot-talimpan-quot-toy-ethnomidenismoy-kai-i-ethniki-taytotita/
Τι φέρνει το 2019. Τα αναδρομικά ποσά που θα έρθουν με το νέο έτος
Τα αναδρομικά ποσά που θα έρθουν με το νέο έτος
Η θετική εξέλιξη που περιμένουν όλοι οι συνταξιούχοι στη νέα χρονιά είναι από τα αναδρομικά που περιμένουν να πάρουν και κυρίως να καθοριστεί ο τρόπος πληρωμής τους.
Το θέμα αυτό θα κυριαρχήσει το 2019, καθώς με σειρά αποφάσεων του Συμβουλίου της Επικρατείας, του Ελεγκτικού Συνεδρίου, του Μισθοδικείου και, από εκεί και πέρα, των δικαστηρίων, ακυρώνονται ως αντισυνταγματικές οι περικοπές που επιβλήθηκαν μετά το 2013 και συνεχίστηκαν μέχρι και το 2018 από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝ.ΕΛ.
Το διάστημα επιστροφών είναι 12 μήνες κατ’ ελάχιστο (όπως θεωρεί η κυβέρνηση). Από τις αποφάσεις του ΣτΕ όμως τα αναδρομικά στις συντάξεις μετρούν από τον Ιούνιο του 2015 ως και το τέλος του 2018 γιατί στο διάστημα αυτό δεν υπήρξε καμία συμμόρφωση από την κυβέρνηση και οι μειώσεις που βγήκαν παράνομες συνεχίστηκαν. Οι διεκδικήσεις των συνταξιούχων μπορούν να πάνε μέχρι και μια 5ετία πιο πίσω, δηλαδή να αξιώσουν αναδρομικά από το 2014 ως και το 2018.
Το όπλο των διεκδικήσεων είναι οι περίπου 2 εκατ. αιτήσεις που έχουν υποβληθεί στον ΕΦΚΑ και στο Δημόσιο, με τις οποίες οι συνταξιούχοι πάγωσαν το χρόνο για την παραγραφή των αναδρομικών και έχουν ένα εξάμηνο να προχωρήσουν σε αγωγές για επιστροφές μιας 5ετίας από παράνομες μειώσεις.
Τα ποσά ξεκινούν από 500 ευρώ για ένα έτος από όσους έχουν πολύ μικρές συντάξεις (400-500 ευρώ) και ξεπερνούν τις 25.000 ευρώ για 3,5 έτη.
Ποιοι και πόσα παίρνουν από το εφάπαξ
Οι μειώσεις στο εφάπαξ του Δημοσίου και άλλων ταμείων κυμαίνονται από 18,5% ως 22,3% για όσους συνταξιοδοτήθηκαν από το 2014 και μετά.
Οι περικοπές είναι αποτέλεσμα του νόμου 4387/2016 (νόμος Κατρούγκαλου) με τον οποίο προβλέφθηκε η άτοκη επιστροφή των εισφορών, αντί εφάπαξ, για τα έτη που έχουν οι ασφαλισμένοι από το 2014 και μετά.
Σύμφωνα με επίσημα στοιχεία του ΕΤΕΑΕΠ, τα οποία αποκάλυψε και δημοσίευσε στις 13 Δεκεμβρίου ο Ελεύθερος Τύπος, ο νέος μαθηματικός τύπος υπολογισμού του εφάπαξ που εφαρμόζεται από 1/1/2014 δείχνει ότι υπάλληλοι με τα ίδια έτη παίρνουν μικρότερο βοήθημα χρόνο με το χρόνο.
Για παράδειγμα, υπάλληλος πανεπιστημιακής εκπαίδευσης (ΠΕ) που συνταξιοδοτήθηκε με 35ετία τον Σεπτέμβριο του 2013 πήρε εφάπαξ 40.275 ευρώ, με τον παλιό τρόπο υπολογισμού και αφού είχαν επιβληθεί οι περικοπές των Μνημονίων του 2010 και του 2012.
Υπάλληλος της ίδιας κατηγορίας (ΠΕ) που συνταξιοδοτήθηκε με 35ετία το 2016 πήρε 32.628 ευρώ, δηλαδή έχασε 7.647 ευρώ ή -19%.
Υπάλληλος Υποχρεωτικής Εκπαίδευσης (ΥΕ) που συνταξιοδοτήθηκε με 25 έτη ως τον Σεπτέμβριο του 2013 πήρε εφάπαξ 18.850 ευρώ, ενώ το 2016 το εφάπαξ με 25ετία στην Υ.Ε. κατηγορία κατέβηκε στις 14.654 ευρώ. Σε μια τριετία η απώλεια είναι 4.196 ευρώ ή -22,3%.
Στην πράξη, πέραν των μειώσεων ως 38% που επιβλήθηκαν ως το 2013, έρχονται και νέες μειώσεις από το 2014 και μετά.
Αυτή τη στιγμή έχουν μείνει απλήρωτα τα εφάπαξ σε 22.588 συνταξιούχους με ποσό 247 εκατ. ευρώ, ενώ δεν έχουν υπολογιστεί οι νέες αιτήσεις του 2018.
Οσα θα πληρωθούν μέσα στο 2019 (κυρίως αιτήσεις του 2017 ή και 2018) θα έχουν νέο κούρεμα.
Τα πάνω-κάτω στις συντάξεις αναπηρίας
Οι αλλαγές θα εφαρμοστούν -όπως εξετάζεται- για όσους κάνουν αίτηση από την έκδοση του νέου κανονισμού και μετά.
Οι νέες προϋποθέσεις έχουν ως βάση το ΙΚΑ και θα εφαρμοστούν σε όλους τους παλαιούς -μέχρι το 1992- ασφαλισμένους των υπόλοιπων ταμείων.
Οι νέες προϋποθέσεις έχουν ως βάση το ΙΚΑ και θα εφαρμοστούν σε όλους τους παλαιούς -μέχρι το 1992- ασφαλισμένους των υπόλοιπων ταμείων.
Όποιος αιτείται σύνταξη αναπηρίας στον ΕΦΚΑ, είτε είναι παλαιός ασφαλισμένος (με έναρξη μέχρι 31/12/1992) είτε νέος (με έναρξη ασφάλισης από 1/1/1993), θα πρέπει να έχει γνωμάτευση ΚΕΠΑ με ποσοστό αναπηρίας 50%, 67% ή 80% και άνω.
Με τα ποσοστά αυτά (σ.σ.: πλην των περιπτώσεων εργατικού ατυχήματος ή ανικανότητας προς εργασία) θα πρέπει να έχει:
• 4.500 ημέρες πραγματικής εργασίας (15 έτη) οποτεδήποτε, ή
• 1.500 ημέρες πραγματικής εργασίας (5 έτη) από τις οποίες τουλάχιστον οι 600 τα 5 τελευταία έτη πριν από εκείνο κατά το οποίο επήλθε η αναπηρία ή υποβλήθηκε η αίτηση συνταξιοδότησης.
• 4.500 ημέρες πραγματικής εργασίας (15 έτη) οποτεδήποτε, ή
• 1.500 ημέρες πραγματικής εργασίας (5 έτη) από τις οποίες τουλάχιστον οι 600 τα 5 τελευταία έτη πριν από εκείνο κατά το οποίο επήλθε η αναπηρία ή υποβλήθηκε η αίτηση συνταξιοδότησης.
Στα ποσά σύνταξης εφαρμόζεται ήδη το νέο καθεστώς που προβλέπει ο νόμος Κατρούγκαλου. Για αιτήσεις αναπηρικής σύνταξης από 13/5/2016 και μετά, ο ΕΦΚΑ δίνει πλήρη εθνική σύνταξη (384 ευρώ) με ποσοστό αναπηρίας 80% και άνω, μειωμένη εθνική σύνταξη κατά 25% (288 ευρώ) με αναπηρία 67% ως 79,99% και μειωμένη εθνική σύνταξη κατά 50% (192 ευρώ) με αναπηρία 50% ως 66,99%.
Το υπόλοιπο της σύνταξης είναι αυτό που βγάζουν τα ένσημα του κάθε ασφαλισμένου.
Με το νέο κανονισμό κάποιες κατηγορίες θα χρειαστούν περισσότερα ένσημα για την αναπηρική σύνταξη. Για παράδειγμα, οι ασφαλισμένοι μέχρι το 1992 σε ΟΑΕΕ-ΤΕΒΕ πρέπει να έχουν 10 ως 15 έτη ασφάλισης ανάλογα με την ηλικία εγγραφής στο ταμείο ή 20 έτη ανεξαρτήτως της ηλικίας εγγραφής τους για σύνταξη σε περίπτωση αναπηρίας. Με το νέο κανονισμό θα χορηγείται σύνταξη αναπηρίας εφόσον έχουν 15 έτη ασφάλισης ή 5 έτη εκ των οποίων τα 2 έτη μέσα στην 5ετία πριν από την αναπηρία ή πριν από την υποβολή αίτησης.
Μεταξύ άλλων, μειώνονται οι επικουρικές, νέο… ψαλίδι στο εφάπαξ, αύξηση των κατώτατων εισφορών ΕΦΚΑ για τους αγρότες, ακριβαίνει η εξαγορά πλασματικού χρόνου στο Δημόσιο
Επτά τουλάχιστον ανατροπές που οδηγούν σε μικρότερες συντάξεις, σε νέο ψαλίδι του εφάπαξ, σε αύξηση των κατώτατων εισφορών ΕΦΚΑ για τους αγρότες, σε ενιαίες προϋποθέσεις παλαιών και νέων ασφαλισμένων για τις αναπηρικές συντάξεις, αλλά και σε αναδρομικά συνταξιούχων από παράνομες μειώσεις φέρνει το 2019. Από 1/1/2019:
1 Μειώνονται περαιτέρω τα εφάπαξ για όσους συνταξιοδοτήθηκαν το 2017 και το 2018 και περιμένουν στην ουρά για να πληρωθούν.
2 Μειώνονται οι επικουρικές συντάξεις που θα εκδοθούν για όσους συνταξιοδοτούνται από 1/1/2019. Οι επικουρικές από 1/1/2015 και μετά υπολογίζονται με συντελεστή 0,45% για τα έτη ως το 2014 και με ένα αμιγώς κεφαλαιοποιητικό σύστημα (που το εφαρμόζει ο ΣΥΡΙΖΑ με το νόμο Κατρούγκαλου) για τα έτη ασφάλισης από το 2015 και μετά. Αποτέλεσμα είναι κάθε χρόνο να βγαίνουν μικρότερα ποσά επικουρικών συντάξεων. Η μέση επικουρική του 2018 ήταν στα 169 ευρώ για σύνταξη γήρατος.
Το 2019, το μέσο ποσό θα είναι μικρότερο γιατί μετρούν περισσότερα χρόνια στο κεφαλαιοποιητικό σύστημα, που έχει ως αρχή την «ατομική σύνταξη» βάσει εισφορών που έχει δώσει ο κάθε ασφαλισμένος και με ρήτρες μείωσης του ποσού ανάλογα με τα αποθεματικά του ΕΤΕΑΕΠ, ανάλογα με την ηλικία που βγαίνει κάποιος στη σύνταξη και ανάλογα με το αν η σύνταξη μεταβιβάζεται ή όχι λόγω θανάτου.
3 Καταργείται η προστασία στις νέες κύριες συντάξεις που θα εκδοθούν με αίτηση από 1/1/2019. Στις αιτήσεις από 13/5/2016 ως 31/12/2018 υπήρχε κόφτης που κρατούσε τις μειώσεις κάτω και από το 20% ενώ από το 2019, το ψαλίδι θα είναι μεγαλύτερο.
4 Αυξάνονται οι κατώτατες εισφορές για το 80% των αγροτών. Η μείωση που προβλέπεται θα ισχύσει μόνο για όσους δηλώνουν πάνω από 4.923 ευρώ ετήσιο εισόδημα, αλλά σε κάθε περίπτωση το νέο ποσό εισφορών δεν θα είναι κάτω από 103 ευρώ που είναι η νέα κατώτατη εισφορά του 2019, ενώ το 2018 το ελάχιστο ποσό που πλήρωναν ήταν 95 ευρώ το μήνα.
5 Ακριβαίνει η εξαγορά πλασματικού χρόνου στο Δημόσιο. Η αναγνώριση χρόνου ασφάλισης για αιτήσεις που θα υποβάλλονται στον ΕΦΚΑ από 1/1/2019 θα έχει εισφορά 16,67% επί του μηνιαίου μισθού των υπαλλήλων, ενώ οι αιτήσεις μέχρι 31/12/2018 έχουν 13,34%. Υπάλληλος με μισθό 1.800 ευρώ που θέλει να αναγνωρίσει δυο χρόνια στο Δημόσιο, αν κάνει αίτηση ως και 31/12/2018, θα πληρώσει 240 ευρώ για κάθε μήνα (5.762 ευρώ για 24 μήνες). Με αίτηση από 1/1/2019 η αναγνώριση πάει στα 300 ευρώ το μήνα και 7.201 ευρώ σύνολο. Το 2020 θα έχει κι άλλη αύξηση με την εισφορά στο 20%.
6 Τελειώνει το ΕΚΑΣ, που είναι πλέον στα 12 ευρώ μηνιαίως (από 35 ευρώ το 2018). Περίπου 229.000 χαμηλοσυνταξιούχοι πήραν τα 12 ευρώ με την πληρωμή της σύνταξης Ιανουαρίου. Στο τέλος του 2019 το ΕΚΑΣ καταργείται και δεν θα παίρνουν ούτε τα 12 ευρώ. Το ίδιο θα συμβεί και με τις ειδικές περιπτώσεις που παίρνουν ενίσχυση ίση με το ΕΚΑΣ που έχασαν από το 2016 και μετά. Στο τέλος του 2019 η ενίσχυση αυτή καταργείται.
7 Αναμένεται να τεθεί σε ισχύ ο νέος κανονισμός που φέρνει ενιαίες προϋποθέσεις για την έκδοση αναπηρικών συντάξεων, των πριν με τους μετά το 1993 ασφαλισμένων. Οι αλλαγές αγγίζουν πάνω από 400.000 ασφαλισμένους κατά τις εκτιμήσεις ειδικών της κοινωνικής ασφάλισης.
Τα ένσημα που θα πρέπει να έχουν οι μέχρι το 1992 ασφαλισμένοι για να πάρουν αναπηρική σύνταξη λόγω πάθησης (πλην περιπτώσεων ατυχήματος) θα είναι ίδια με αυτά που «ζητούνται» για τους νέους μετά το 1993 ασφαλισμένους. Οι προϋποθέσεις θα δυσκολέψουν για πολλούς. Το υπουργείο Εργασίας, που πάγωσε για πολιτικούς λόγους το νέο κανονισμό, σχεδόν ενάμιση χρόνο, θα προχωρήσει στην εφαρμογή του μέσα στο 2019 διότι αποτελεί προαπαιτούμενο στη μεταμνημονιακή εποπτεία της τρόικας και ψηφισμένο μέτρο στο νόμο Κατρούγκαλου.
πηγή:https://www.eleftherostypos.gr/oikonomia/343261-anadromika-stis-syntaxeis-me-7-anatropes-ti-fernei-to-2019/
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)