Τρίτη 23 Ιουνίου 2026

Ζητείται Επειγόντως Όραμα Εθνικής Στρατηγικής και Ανάτασης για τον Ελληνισμό - Οι Επώδυνες Αλήθειες, που Έρχονται για την Χώρα


 


Λόγω επαγγέλματος, καθημερινά έρχομαι σε επαφή και συζητώ με ανθρώπους από κάθε κοινωνική τάξη κι έτσι μπορώ να έχω μια εικόνα του κλίματος που επικρατεί στην ελληνική κοινωνία. Αντικειμενικά, υπάρχει κλίμα ανασφάλειας στους πολίτες, που οφείλεται στη ακρίβεια, στην οικονομική ύφεση, στις εξελίξεις στο θέμα των τουρκικών προκλήσεων, στο δημογραφικό πρόβλημα κ.ά.

Στο θέμα των ελληνοτουρκικών διαφορών, παρά το γεγονός ότι γενικά οι διπλωματικές πρωτοβουλίες της κυβέρνησης χαρακτηρίζονται μάλλον θετικές, με κάποιες λανθασμένες ενέργειές της δημιουργείται η υποψία ότι αποκρύπτεται η αλήθεια από τους πολίτες κι ότι μέσω διαπραγματεύσεων θα οδηγηθούμε σε παραχωρήσεις.

Σε ό,τι αφορά το δημογραφικό πρόβλημα, κάποιες παλιότερες δηλώσεις, ότι θα επιδιωχθεί η ενσωμάτωση στην ελληνική κοινωνία των μεταναστών, προκαλούν ανησυχία στην κοινή γνώμη. Είναι αληθές ότι η χώρα μας ενσωμάτωσε επιτυχώς εκατοντάδες χιλιάδες Αλβανούς τα τελευταία 30 χρόνια, αλλά αυτό επετεύχθη λόγω του ότι μέρος αυτών ήταν χριστιανοί, ενώ και οι άλλοι, λόγω της αθεΐας που είχε επιβάλει το καθεστώς Χότζα, ήταν αδιάφοροι στο θέμα της θρησκείας.

Οι μετανάστες, όμως, από μεσανατολικές χώρες είναι συνήθως φανατικοί μουσουλμάνοι και προέρχονται από χώρες με εντελώς διαφορετικά πολιτιστικά στοιχεία, και τυχόν επιδίωξη ενσωμάτωσης στην ελληνική κοινωνία θα έχει μάλλον ως αποτέλεσμα ύπαρξη σε μόνιμη βάση νησίδων με φανατικούς ισλαμιστές, με ό,τι αυτό συνεπάγεται.

Πέρα από όλα αυτά, δυστυχώς, στη χώρα μας, με ευθύνη και των ΜΜΕ, παρατηρείται ελλιπής ενημέρωση των πολιτών σε όλα τα θέματα. Λείπει εμφανώς η ερευνητική δημοσιογραφία και έτσι εξαφανίζονται από την επικαιρότητα θέματα που υπό άλλες συνθήκες θα έπρεπε να αποτελούν αντικείμενο έρευνας.

Ενδεικτικά αναφέρω ότι η χώρα μας υπέγραψε μια κακή συμφωνία με τα Σκόπια, που σε κάθε περίπτωση όμως επιβάλλει και κάποιες υποχρεώσεις στη γειτονική χώρα. Κανένα μέσο ενημέρωσης, όμως, δεν έκανε κάποια έρευνα να παρακολουθήσει την πορεία της υλοποίησης των δεσμεύσεων από τη γειτονική χώρα κι έτσι κανείς στη χώρα μας, π.χ., δεν ξέρει τι είδους βιβλία μοιράζονται στα σχολεία των Σκοπίων, αν συμμορφώθηκαν και πόσο με τις υποχρεώσεις που επιβάλλει σε αυτούς η σε κάθε περίπτωση επωφελής συμφωνία γι’ αυτούς, κι αν δεν συμμορφώθηκαν, τι έχει κάνει γι’ αυτό η χώρα μας.

Κανένα ΜΜΕ δεν ασχολήθηκε, επίσης, με τη σχεδόν υποχρεωτική (με εντολή των δανειστών) εκποίηση των θυγατρικών επιχειρήσεων των ελληνικών τραπεζών στα Βαλκάνια, από πού περιήλθαν αυτές και με τον επεκτατισμό της Τουρκίας στα Βαλκάνια, με κινήσεις της που μακροπρόθεσμα θα δημιουργήσουν πρόβλημα στη χώρα μας.

Αναντίρρητα, το κλίμα πρέπει να αλλάξει για να υπάρχει μέλλον για τη χώρα. Η κυβέρνηση και ο πολιτικός κόσμος γενικότερα οφείλουν να δώσουν την ελπίδα στον πολίτη ότι θα έλθουν καλύτερες μέρες, ότι θα ξεφύγουμε από την οικονομική ύφεση, ότι δεν διαπραγματευόμαστε με την Τουρκία την εθνική μας ανεξαρτησία και τα κυριαρχικά μας δικαιώματα.

Αλλά, για να επιτευχθεί αυτό χρειάζεται να λέγεται ολόκληρη η αλήθεια στους πολίτες. Χρειάζεται ταυτότητα λόγων και έργων και υπευθυνότητα, και από την εκάστοτε κυβέρνηση αλλά και από το σύνολο του πολιτικού κόσμου, και με τα ΜΜΕ να λειτουργούν με γνώμονα την πλήρη και αντικειμενική πληροφόρηση του Έλληνα πολίτη. Μόνο έτσι μπορεί να έχουμε ενεργούς πολίτες που δεν θα γίνονται θύματα «συνωμοσιολόγων» και δεν θα καταφεύγουν σε ξένα ΜΜΕ για ενημέρωσή τους, μόνο έτσι θα μπορέσουν οι ιθύνοντες να προβάλουν όραμα αναγέννησης για τη χώρα που να συνεγείρει τους πολίτες, όραμα ανάτασης του Ελληνισμού που πρέπει να στηρίζεται και σε εθνική στρατηγική, την οποία όλοι θα υπηρετούν.Του Δημήτρη Γαρούφα

Δικηγόρος, πρώην πρόεδρος του Δικηγορικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης



πηγήhttps://www.antinews.gr/55501/antitheseis/anagki-ethnikis-anatasis/



«Ευδοκίμως διατελέσαντες» οι ένοχοι στο Μάτι παρά τις αμετάκλητες κρίσεις της Δικαιοσύνης !!


 


Παρά τις αμετάκλητες κρίσεις της Δικαιοσύνης ως προς την ενοχή τους για όσα δεν έπραξαν οδηγώντας στον θάνατο 120 ανθρώπους και στις μόνιμες βλάβες άλλων 57, η κυβέρνηση δεν έχει ανακαλέσει τους τιμητικούς χαρακτηρισμούς και τίτλους που διατηρούν οι καταδικασθέντες πρώην αξιωματικοί του Πυροσβεστικού Σώματος.

  • Από το
    Νάσο Χατζητσάκο

Ο Σύλλογος Συγγενών Θανόντων και Εγκαυματιών έφερε το θέμα στην επιφάνεια ζητώντας την αφαίρεση του «ευδοκίμως τερματίσαντες τη σταδιοδρομία τους» και των τίτλων «επίτιμου αρχηγού» από τα πρόσωπα που τελεσίδικα συνδέθηκαν με την τραγωδία των 120 νεκρών και των 57 εγκαυματιών.

Σε έναν μήνα από σήμερα συμπληρώνονται οκτώ χρόνια από την τραγωδία στο Μάτι. Και εύλογα προκύπτει το ερώτημα με βάση όσα έχουν και όσα, κυρίως, δεν έχουν γίνει, σε ποιο κράτος του κόσμου, του λεγόμενου δυτικού κόσμου, θα μπορούσε να σταθεί με βάση τη στοιχειώδη λογική και ηθική η απόδοση -και κυρίως η διατήρηση- του χαρακτηρισμού «ευδοκίμως διατελέσαντες» (επί της ουσίας, «ευδοκίμως τερματίσαντες τη σταδιοδρομία τους») και του τίτλου του «επίτιμου αρχηγού» σε αξιωματικούς οι οποίοι κρίθηκαν οριστικά και αμετάκλητα ως προς την ενοχή τους για τραγικές πράξεις και παραλείψεις άμεσα συνδεδεμένες με τον θάνατο 120 ανθρώπων (μεταξύ των οποίων 11 παιδιά ηλικίας από 6 μηνών έως 13 ετών) και την πρόκληση σε ακόμη 57 ανθρώπους σοβαρών και, σε πολλές περιπτώσεις, μόνιμων βλαβών;

Στην Ελλάδα, στη χώρα όπου αντί της αριστείας επιβραβεύεται συχνά, είτε θεσμικά είτε ανεπίσημα, η επικίνδυνη αχρηστία -ακούσια ή μη-, αυτό δεν είναι θεωρητικό ερώτημα. Είναι γεγονός. Αξιωματικοί οι οποίοι αποστρατεύτηκαν μετά την τραγωδία στο Μάτι, το καλοκαίρι του 2018, και οι οποίοι στη συνέχεια καταδικάστηκαν για αποδεδειγμένη αδράνεια, σοβαρή επιχειρησιακή ανεπάρκεια, παραλείψεις και μη εκπλήρωση του καθήκοντός τους να προστατεύσουν, ως όφειλαν, τους πολίτες έλαβαν πριν από τις καταδίκες τους -και εξακολουθούν να διατηρούν μετά την αμετάκλητη κρίση της Δικαιοσύνης ως προς την ενοχή τους- τιμητικούς χαρακτηρισμούς και τίτλους.

Το απίστευτο κι όμως αληθινό αυτό θέμα έφερε στη δημοσιότητα την Πέμπτη 11 Ιουνίου 2026 ο Σύλλογος Συγγενών Θανόντων και Εγκαυματιών της 23ης Ιουλίου 2018 στην ανατολική Αττική, με υπόμνημα-αίτημα το οποίο κοινοποιήθηκε, μεταξύ άλλων, στον Πρόεδρο της Δημοκρατίας Κωνσταντίνο Τασούλα, στον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη, στον πρόεδρο της Βουλής Νικήτα Κακλαμάνη, στις πολιτικές ηγεσίες των υπουργείων Εσωτερικών, Δικαιοσύνης και Εθνικής Αμυνας, στους αρχηγούς και τα μέλη των κοινοβουλευτικών ομάδων και στον αρχηγό του Πυροσβεστικού Σώματος.

Το θέμα του υπομνήματος ήταν σαφές: «Αίτημα ανάκλησης του χαρακτηρισμού “ευδοκίμως διατελέσαντες” και κάθε συναφούς τιμητικής διάκρισης από ανώτατους αξιωματικούς του Πυροσβεστικού Σώματος που έχουν κριθεί ένοχοι για πράξεις και παραλείψεις συνδεόμενες με τον θάνατο και τις σοβαρές μόνιμες βλάβες πολιτών».

Στην πρώτη ανάγνωση του υπομνήματος που υπέβαλε ο σύλλογος προς τους αρμόδιους πολιτικούς και θεσμικούς παράγοντες, το ερώτημα προέκυψε σχεδόν αυτονόητα: Είναι δυνατόν πρώην αξιωματικοί, οι οποίοι ήταν εν ενεργεία την κρίσιμη περίοδο και κρίθηκαν οριστικά και αμετάκλητα ένοχοι για όσα δεν έπραξαν στο Μάτι, να εξακολουθούν να φέρουν τιμητικούς χαρακτηρισμούς και τίτλους;

Το ρεπορτάζ της «δημοκρατίας», με αφορμή το αίτημα του Συλλόγου Συγγενών Θανόντων και Εγκαυματιών της 23ης Ιουλίου 2018, οδηγεί σε μια απάντηση που σε οποιαδήποτε άλλη σοβαρή χώρα θα ακουγόταν αδιανόητη. Οχι ένας, όχι δύο, αλλά τουλάχιστον έξι από τους τότε εν ενεργεία αξιωματικούς, οι οποίοι στη συνέχεια κρίθηκαν ένοχοι από τη Δικαιοσύνη, εξακολουθούν, με ακέραιη την ευθύνη της Πολιτείας, να διατηρούν τον χαρακτηρισμό «ευδοκίμως τερματίσαντες τη σταδιοδρομία τους». Ακόμα δύο πρόσωπα της τότε ηγεσίας του Πυροσβεστικού Σώματος, ο Σωτήρης Τερζούδης και ο Βασίλειος Ματθαιόπουλος, έχουν διατελέσει αρχηγοί του Π.Σ. και φέρουν τον τίτλο του «επίτιμου αρχηγού» του Πυροσβεστικού Σώματος.

Συγκεκριμένα, οι αξιωματικοί που εμφανίζονται στις κρίσεις του Πυροσβεστικού Σώματος ως «ευδοκίμως τερματίσαντες τη σταδιοδρομία τους» και στη συνέχεια καταδικάστηκαν για την υπόθεση της τραγωδίας στο Μάτι είναι οι εξής:

– Ιωάννης Φωστιέρης, τότε διοικητής του ΕΣΚΕ, στον οποίο επιβλήθηκε από το Εφετείο ποινή 340 ετών, με 5 έτη εκτιτέα.
– Φίλιππος Παντελεάκος, τότε διευθυντής του Κέντρου Επιχειρήσεων Πολιτικής Προστασίας, στον οποίο επιβλήθηκε ποινή 238 ετών, με 5 έτη εκτιτέα, η οποία στη συνέχεια μετατράπηκε σε χρηματική.
– Νικόλαος Παναγιωτόπουλος, τότε διοικητής Πυροσβεστικών Υπηρεσιών Αθηνών, στον οποίο επιβλήθηκε ποινή 238 ετών, με 5 έτη εκτιτέα, μετατρεπόμενη σε χρηματική.
– Χρήστος Γκολφίνος, τότε διευθυντής του «199», στον οποίο επιβλήθηκε ποινή 238 ετών, με 5 έτη εκτιτέα, μετατρεπόμενη σε χρηματική.
– Δαμιανός Παπαδόπουλος, τότε διοικητής του Πυροσβεστικού Σταθμού Νέας Μάκρης, στον οποίο επιβλήθηκε ποινή 238 ετών, με 5 έτη εκτιτέα, μετατρεπόμενη σε χρηματική.
– Χαράλαμπος Χιώνης, τότε διοικητής Πυροσβεστικών Υπηρεσιών Ανατολικής Αττικής, στον οποίο επιβλήθηκε ποινή 238 ετών, με 5 έτη εκτιτέα, μετατρεπόμενη σε χρηματική.

Στην ίδια θεσμική και ηθική εξίσωση βρίσκονται και οι δύο πρώην αρχηγοί του Πυροσβεστικού Σώματος. Ο Σωτήρης Τερζούδης, αρχηγός του Π.Σ. την ημέρα της τραγωδίας, είναι επίτιμος αρχηγός του Πυροσβεστικού Σώματος.

Ο Βασίλειος Ματθαιόπουλος, τότε υπαρχηγός και στη συνέχεια αρχηγός του Π.Σ., είναι επίσης επίτιμος αρχηγός του Πυροσβεστικού Σώματος. Και στους δύο επιβλήθηκε από το Εφετείο ποινή 340 ετών, με 5 έτη εκτιτέα, ενώ η ενοχή τους έχει πλέον καταστεί αμετάκλητη. Για τον Ματθαιόπουλο και τον Τερζούδη, όπως και για τον Ιωάννη Καπάκη, εκκρεμεί νέα κρίση μόνο ως προς το ελαφρυντικό του πρότερου σύννομου βίου και, συνακόλουθα, ως προς το σκέλος της ποινής.

Από ψυχρή νομική σκοπιά, και με μάτια ερμητικά κλειστά απέναντι στο κοινό περί δικαίου αίσθημα, θα μπορούσε κάποιος να υποστηρίξει ότι ο όρος «ευδοκίμως τερματίσαντες τη σταδιοδρομία τους» δεν σημαίνει ότι οι αξιωματικοί αυτοί αθωώθηκαν.

Είναι, θα έλεγε ένας αξιωματούχος, ένας διοικητικός χαρακτηρισμός που αποδίδεται μέσα στο σύστημα ιεραρχίας, κρίσεων, προαγωγών και αποστρατειών των αξιωματικών του Πυροσβεστικού Σώματος. Και, πράγματι, ο χαρακτηρισμός αυτός αποδόθηκε πριν από τις καταδίκες τους, όταν ακόμη ίσχυε γι’ αυτούς το τεκμήριο της αθωότητας.

Να το δεχτεί, λοιπόν, καλοπροαίρετα ο πολίτης. Να δεχτεί ότι πριν από την καταδικαστική κρίση της Δικαιοσύνης η Πολιτεία δεν μπορούσε να τους θεωρήσει ενόχους. Να δεχτεί ακόμη ότι η Διοίκηση επέλεξε τότε να αφήσει στην άκρη το γεγονός πως τα εν λόγω στελέχη συνδέονταν υπηρεσιακά με μια πρωτοφανή εθνική τραγωδία και τελούσαν υπό δικαστική διερεύνηση.

Ομως, μετά την καταδίκη τους και ακόμη περισσότερο μετά την αμετάκλητη κρίση για την ενοχή τους, η Πολιτεία και συγκεκριμένα η κυβέρνηση όφειλαν να κάνουν το αυτονόητο, χωρίς να χρειαστεί να μπει σε ακόμα μία βάσανο ο Σύλλογος Συγγενών Θανόντων και Εγκαυματιών της 23ης Ιουλίου 2018 στην ανατολική Αττική. Χωρίς να χρειαστεί να ζητούν οι οικογένειες των νεκρών και ζωντανών θυμάτων το προφανές: να επανεξεταστεί και να ανακληθεί κάθε τιμητικός χαρακτηρισμός ή τίτλος από πρόσωπα που καταδικάστηκαν για πράξεις και παραλείψεις οι οποίες συνδέθηκαν με μια τραγωδία τέτοιας έκτασης.

Από τη στιγμή που υπάρχει καταδίκη, ο χαρακτηρισμός «ευδοκίμως» συγκρούεται με τη λογική και με το κοινό περί δικαίου αίσθημα. Αυτό δεν είναι μια απλή γραφειοκρατική λεπτομέρεια. Αποτελεί προσβολή. Είναι ύβρις στη μνήμη των νεκρών και όσων κατάφεραν να επιζήσουν από την τραγωδία στο Μάτι, χωρίς ποτέ να εξαφανιστούν οι επώδυνες πληγές από τα σώματα και τις ψυχές τους. Αποτελεί προσβολή ακόμη και απέναντι σε όσους υπηρετούν καθημερινά στο Πυροσβεστικό Σώμα, αντιλαμβανόμενοι ότι τιμή χωρίς ευθύνη δεν είναι τιμή.

Το ερώτημα, λοιπόν, είναι βαθιά πολιτικό και ηθικό: Μπορεί ένα κράτος να αποδέχεται ότι η Δικαιοσύνη έκρινε αμετάκλητα ενόχους συγκεκριμένους αξιωματικούς για πράξεις και παραλείψεις που συνδέθηκαν με μια εθνική τραγωδία και ταυτόχρονα να τους αφήνει να διατηρούν τιμητικούς τίτλους;

«Δεν ντρέπεστε, ρε;»

Δεν ντρέπεστε, ρε; Δεν έχετε καν μια στάλα τσίπα; Δεν είστε άνθρωποι, αλλά πολιτικά απάνθρωποι; Εδώ και 13 ημέρες ο Σύλλογος Συγγενών Θανόντων και Εγκαυματιών της 23ης Ιουλίου 2018 στην Ανατολική Αττική έχει στείλει υπόμνημα στον Πρόεδρο της Δημοκρατίας, στον συνήθως λαλίστατο στα social media πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη, στον πρόεδρο της Βουλής Νικήτα Κακλαμάνη, στην Επιτροπή Θεσμών, σε υπουργούς, στους αρχηγούς και στα μέλη των κοινοβουλευτικών ομάδων, στον αρχηγό του Πυροσβεστικού Σώματος και τον Συνήγορο του Πολίτη.

Και τι ζητά; Το αυτονόητο. Να ανακληθούν οι τιμητικοί χαρακτηρισμοί και οι τίτλοι από πρόσωπα που κρίθηκαν ένοχα για πράξεις και παραλείψεις οι οποίες οδήγησαν στον θάνατο και τον βασανισμό δεκάδες ανθρώπους στο Μάτι. Και τι πήρε πίσω; Εκκωφαντική σιωπή! Μόνο δύο βουλευτές ενδιαφέρθηκαν και ζήτησαν στοιχεία, ενδεχομένως αυτοβούλως (ένας ανεξάρτητος και ένας από κόμμα της αντιπολίτευσης). Ολοι οι υπόλοιποι παραμένουν άφαντοι. Σιωπηλοί μπροστά στους νεκρούς. Βουβοί μπροστά στους εγκαυματίες. Αδιάφοροι μπροστά στο «ευδοκίμως» που στέκεται ακόμα πάνω στα αποκαΐδια.

Αυτό δεν είναι αμηχανία, δεν είναι μια απλή καθυστέρηση ή μια ακίνδυνη αδιαφορία. Είναι μια επικίνδυνη μέγιστη πολιτική ξεφτίλα.

https://www.dimokratia.gr/ellada/710959/eydokimos-diatelesantes-oi-enochoi-sto-mati/

Συντάξεις: - Πως το Ελεγκτικό Συνέδριο μπορεί να φέρει αυξήσεις και αναδρομικά!!



Αν κριθεί ότι ο σημερινός τρόπος υπολογισμού της Εισφοράς Αλληλεγγύης Συνταξιούχων παραβιάζει συνταγματικές αρχές, τότε η ΕΑΣ θα πρέπει να επιβάλλεται με πιο αναλογικό σύστημα. Σε αυτή την περίπτωση, οι κρατήσεις θα μειωθούν για περίπου 400.000 συνταξιούχους που λαμβάνουν εθνική και ανταποδοτική σύνταξη άνω των 1.400 ευρώ.

Μια τέτοια απόφαση θα ανοίξει και ζήτημα αναδρομικών, καθώς οι συνταξιούχοι θα μπορούν να διεκδικήσουν τις διαφορές από τις υψηλότερες κρατήσεις που καταβάλλουν σήμερα.

Για παράδειγμα, αν το Ελεγκτικό Συνέδριο ορίσει ως αφορολόγητο ή απαλλασσόμενο όριο τα 1.400 ευρώ, τότε η κράτηση ΕΑΣ για συνταξιούχο με σύνταξη 2.500 ευρώ δεν θα υπολογίζεται σε ολόκληρο το ποσό, αλλά μόνο στα 900 ευρώ που υπερβαίνουν το όριο.

Έτσι, αν τα ποσοστά της εισφοράς παραμείνουν ίδια, η κράτηση σε σύνταξη 2.500 ευρώ θα μειωθεί από τα 175 ευρώ που είναι σήμερα, καθώς υπολογίζεται με συντελεστή 7% στο σύνολο της σύνταξης, στα 63 ευρώ, αφού το 7% θα εφαρμόζεται μόνο στα 900 ευρώ

Με τον τρόπο αυτό θα προκύψει διαφορά κρατήσεων, η οποία μπορεί να οδηγήσει σε αναδρομικές επιστροφές. Σύμφωνα με τα ισχύοντα, οι συνταξιούχοι θα μπορούν να διεκδικήσουν αναδρομικά από την ημερομηνία έκδοσης της σχετικής απόφασης και μετά, με ανώτατο χρονικό όριο τα δύο έτη









πηγή: https://workenter.gr/anadromika-eos-dyo-eton-an-dikaiothoun-oi-syntaxiouchoi-945704

Συντάξεις: - Πως η κυβέρνηση «εκδικείται» όσους έχουν περισσότερα από 40 συντάξιμα χρόνια υπηρεσίας!! - Πως γίνεται η «αφαίμαξη»!!!


 


Πέρα από τις βασικές στρεβλώσεις, υπάρχουν και άλλες αδικίες που κρατούν χαμηλά τις συντάξεις όσων έχουν περισσότερα από 40 έτη ασφάλισης.

Με τις αλλαγές που έγιναν με τον νόμο 4670/2020, γνωστό ως νόμο Βρούτση, αυξήθηκαν οι συντελεστές υπολογισμού των συντάξεων που προέβλεπε ο νόμος 4387/2016 για όσους έχουν πάνω από 30 χρόνια ασφάλισης. Ωστόσο, μετά τα 40 έτη μπήκε ουσιαστικά «κόφτης» στις αυξήσεις.

Συγκεκριμένα, για κάθε επιπλέον έτος ασφάλισης μετά τα 40 χρόνια, η ανταποδοτική σύνταξη αυξάνεται μόλις κατά 0,5% ετησίως. Την ίδια στιγμή, για την περίοδο από τα 36 έως τα 40 έτη ασφάλισης, η ετήσια προσαύξηση φτάνει το 2,55%.

Αυτό το απότομο «φρένο» στα ποσοστά αναπλήρωσης μετά τα 40 χρόνια έχει ως αποτέλεσμα τη στασιμότητα των συντάξεων, ενώ οι εισφορές που καταβάλλονται από εκεί και πέρα έχουν ελάχιστη έως μηδενική ανταποδοτικότητα για τους ασφαλισμένους.








πηγή:https://workenter.gr/syntaxeis-koftis-meta-ta-40-eti-asfalisis-mikres-afxiseis-para-tis-eisfores-946073


Κυβέρνηση στους συνταξιούχους: - Ανακαλύψαμε πως σας χορηγούμε μεγαλύτερη σύνταξη από την κανονική!! - Ετοιμαστείτε να μας τα επιστρέψετε!!


 


Ενιαίο ποσοστό επιστροφής των αδικαιολόγητα εισπραχθεισών παροχών από τους συνταξιούχους που είναι το 10% της σύνταξης με ελάχιστο ποσό μηνιαίας παρακράτησης 50 ευρώ καθιερώνεται με διάταξη που έχει συμπεριληφθεί στο νομοσχέδιο για την ισότητα των αμοιβών, το οποίο οδεύει στη Βουλή. Αυτό σημαίνει ότι μικρότερες και με ενιαίο συντελεστή 10% θα είναι οι ποινές του ΕΦΚΑ για τις αχρεωστήτως καταβληθείσες παροχές από συντάξεις και επιδόματα και με ελάχιστο ποσό επιστροφής τα 50 ευρώ τον μήνα.

Ως αχρεωστήτως καταβληθέντα ποσά χαρακτηρίζονται τα χρήματα που έχουν δοθεί σε κάποιον (από ασφαλιστικό ταμείο όπως ο e-ΕΦΚΑ, δημόσια υπηρεσία, ΟΠΕΚΕΠΕ κ.λπ.) κατά λάθος ή χωρίς νόμιμη αιτία, και επομένως πρέπει να επιστραφούν.

Η νέα ρύθμιση αφορά περιπτώσεις κατά τις οποίες ασφαλισμένοι ή συνταξιούχοι έλαβαν συντάξεις, επιδόματα ή άλλες ασφαλιστικές παροχές μεγαλύτερες από αυτές που δικαιούνταν. Στόχος του υπουργείου είναι να δημιουργηθεί ένα σαφές και προβλέψιμο πλαίσιο διαχείρισης των συγκεκριμένων υποθέσεων, καθώς μέχρι σήμερα εφαρμόζονταν διαφορετικές πρακτικές ανάλογα με το πρώην ασφαλιστικό ταμείο ή τη φύση της υπόθεσης.



Τονίζεται ότι η προωθούμενη διάταξη αντικαθιστά όλες τις προϊσχύουσες κρατήσεις που είχαν οι συνταξιούχοι στις περιπτώσεις που συνέχιζαν να λαμβάνουν παροχές τις οποίες δεν δικαιούνταν. Στο ΙΚΑ, για παράδειγμα, η επιστροφή των αχρεωστήτως καταβληθεισών παροχών γινόταν με παρακράτηση του 33% της σύνταξης. Στο Δημόσιο γινόταν παρακράτηση 10% για το τμήμα σύνταξης ως τα 1.000 ευρώ και 1/6, δηλαδή παρακράτηση 16,67% στο τμήμα σύνταξης πάνω από τα 1.000 ευρώ με ελάχιστο ποσό επιστροφής τα 50 ευρώ τον μήνα.

Επισημαίνεται ότι μια σημαντική διαφορά του νέου από το προϊσχύον καθεστώς είναι ότι η ποινή 10% θα επιβάλλεται στο ποσό σύνταξης που μένει αφού αφαιρεθούν οι κρατήσεις της εισφοράς αλληλεγγύης και ασθένειας, ενώ πριν η παρακράτηση γινόταν στο μεικτό ποσό της σύνταξης. Η διαφορά αυτή οδηγεί σε μείωση της ποινής σε σχέση με το παρελθόν.

Νέο καθεστώς

Με το νέο καθεστώς θα αφαιρεθούν: 

= Η εισφορά αλληλεγγύης  (32 ευρώ) και 

= Η  εισφορά ασθένειας (88 ευρώ) και στη συνέχεια στη σύνταξη των 1.380 ευρώ που θα μείνει θα έχει 10% παρακράτηση, με 138 ευρώ κάθε μήνα έναντι της οφειλής του.

Η νέα διάταξη θα εφαρμοστεί κυρίως στις ποινές που προβλέπονται για τους συνταξιούχους που εργάζονται όταν α) δεν δηλώνουν την απασχόλησή τους στον ΕΦΚΑ και β) δηλώνουν την απασχόληση, αλλά δεν καταβάλλουν τις προβλεπόμενες ασφαλιστικές εισφορές.

Στη μεν πρώτη περίπτωση (απασχόληση χωρίς δήλωση) επιστρέφουν 12 συντάξεις με παρακράτηση του 25% της σύνταξης, ενώ στη δεύτερη (ανασφάλιστη απασχόληση) παρακρατείται ολόκληρη η σύνταξη μέχρι να εξοφληθούν οι χρωστούμενες εισφορές. Με τη νέα διάταξη η παρακράτηση θα είναι 10% από τη σύνταξη και στις δύο περιπτώσεις.

Παράλληλα επισημαίνεται ότι η αναζήτηση αχρεωστήτως καταβληθεισών παροχών με παρακράτηση του 10% από τη χορηγούμενη σύνταξη δεν θα έχει αναδρομική ισχύ, που σημαίνει ότι όσοι έχουν μεγαλύτερες κρατήσεις από τη σύνταξη για παροχές που έλαβαν χωρίς να τις δικαιούνται, θα συνεχίσουν με τις ίδιες κρατήσεις και δεν θα πέσουν στο 10% για το εναπομείναν ποσό.

Eurostat: - Αφιερωμένο στη χώρα, με το χαμηλότερο κατά κεφαλήν ΑΕΠ, που έβαλε τους Έλληνες, να ψάχνουν τρέχοντας για να βρουν, το posokanei!!


 

Η κυβέρνηση απαντά με ψηφιακά εργαλεία σύγκρισης τιμών, μεταθέτοντας την ευθύνη για την επιβίωση στους ίδιους τους καταναλωτές αντί να αντιμετωπίσει τις ρίζες της ακρίβειας.

Η συζήτηση για την πραγματική σύγκλιση της ελληνικής οικονομίας με τον σκληρό πυρήνα της Ευρωπαϊκής Ένωσης αποτελεί εδώ και χρόνια το κεντρικό αφήγημα της κυβερνητικής πολιτικής. Ωστόσο, τα πλέον επίσημα στοιχεία της Eurostat έρχονται να αποδομήσουν πλήρως τις διακηρύξεις περί «οικονομικού θαύματος», αποτυπώνοντας μια πραγματικότητα που εκθέτει την κυβερνητική στρατηγική: η Ελλάδα όχι μόνο δεν πλησιάζει τους ευρωπαϊκούς μέσους όρους, αλλά πλέον μοιράζεται την τελευταία θέση της κατάταξης στην αγοραστική δύναμη μαζί με τη Βουλγαρία.

Tα στοιχεία της Eurostat δείχνουν ότι το πραγματικό εισόδημα των Ελλήνων απέχει κατά 32% από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο. Η τελική εικόνα αποτυπώνει ένα χαοτικό χάσμα βιοτικού επιπέδου ανάμεσα στην Ελλάδα και τον σκληρό πυρήνα της Ευρώπης

Την ίδια ακριβώς στιγμή που η χώρα βυθίζεται στον ευρωπαϊκό «πάτο», η κυβέρνηση επιστρατεύει τη νέα ψηφιακή πλατφόρμα posokanei.gov.gr. Η κίνηση αυτή δημιουργεί ένα οξύμωρο σχήμα: την ώρα που η μακροοικονομική αποτυχία καθηλώνει τους πολίτες, η πολιτική ηγεσία απαντά με ψηφιακά εργαλεία που μεταθέτουν την ευθύνη της επιβίωσης στον ίδιο τον καταναλωτή, μετατρέποντας το κυνήγι της χαμηλότερης τιμής σε καθημερινό σπορ επιβίωσης.



πηγή:https://www.in.gr/2026/06/22/apopsi/eurostat-sti-xora-me-to-xamilotero-kata-kefalin-aep-emeis-psaxnoume-posokanei/

Η ακτινογραφία των αριθμών της Eurostat

Για να κατανοήσει κανείς το μέγεθος της απόκλισης, πρέπει να εξετάσει τον δείκτη που χρησιμοποιεί η Eurostat. Πρόκειται για το κατά κεφαλήν Ακαθάριστο Εγχώριο Προϊόν (ΑΕΠ) εκφρασμένο σε Μονάδες Αγοραστικής Δύναμης (Purchasing Power Standards – PPS). Ο δείκτης αυτός δεν αποτυπώνει απλώς τα ονομαστικά μεγέθη, αλλά εξαλείφει τις διαφορές στο κόστος ζωής και στα επίπεδα τιμών μεταξύ των κρατών-μελών.

Πρακτικά, μετράει τον πραγματικό όγκο αγαθών και υπηρεσιών που μπορεί να αγοράσει ένας πολίτης με το εισόδημά του, θέτοντας ως βάση αναφοράς (100) τον ευρωπαϊκό μέσο όρο.

Σύμφωνα με τα στοιχεία (2025), ο ευρωπαϊκός μέσος όρος διαμορφώνεται στις €41.600. Σε αυτή την κλίμακα, η Ελλάδα υποχώρησε στο 68% του ευρωπαϊκού μέσου όρου, πράγμα που σημαίνει ότι η πραγματική αγοραστική δύναμη των Ελλήνων πολιτών υπολείπεται κατά 32%, αντιστοιχώντας σε περίπου €28.288.


Το ψηφιακό κυνήγι του «posokanei»

Σε αυτό το ζοφερό οικονομικό περιβάλλον, η εμφάνιση της πλατφόρμας posokanei.gov.gr έρχεται να λειτουργήσει ως ένας ψηφιακός καθρέφτης της εγχώριας φτώχειας. Η εφαρμογή, η οποία σχεδιάστηκε για να προσφέρει στους πολίτες τη δυνατότητα να συγκρίνουν τιμές βασικών αγαθών σε πραγματικό χρόνο και να συνθέτουν το φθηνότερο δυνατό «καλάθι του νοικοκυριού», αποτελεί μια έμμεση παραδοχή της αποτυχίας ελέγχου των τιμών.

Αντί για ριζικά μέτρα αντιμετώπισης του «πληθωρισμού της απληστίας» (greedflation), της μείωσης των έμμεσων φόρων ή της ουσιαστικής ενίσχυσης των μισθών, η κυβερνητική απάντηση είναι τεχνοκρατική. Ο πολίτης, με αγοραστική δύναμη Βουλγαρίας αλλά με τιμές ραφιού που συχνά ξεπερνούν εκείνες της Γερμανίας ή της Γαλλίας, καλείται να γίνει «κυνηγός προσφορών».

Μια ιστορική ανατροπή

Η σύγκλιση της Βουλγαρίας με την Ελλάδα αποτελεί το αποτέλεσμα δύο εντελώς διαφορετικών οικονομικών διαδρομών, εκθέτοντας την αδράνεια των ελληνικών αρχών. Το 2006, η Ελλάδα βρισκόταν στο 96% του ευρωπαϊκού μέσου όρου, απολαμβάνοντας ένα βιοτικό επίπεδο σχεδόν ταυτόσημο με εκείνο της υπόλοιπης Δυτικής Ευρώπης, ενώ η Βουλγαρία βρισκόταν μόλις στο 38%.

Μέσα σε δύο δεκαετίες, η γειτονική χώρα κατάφερε να καλύψει την απόσταση κερδίζοντας 30 ποσοστιαίες μονάδες. Αντίθετα, η Ελλάδα, παρά τις υποσχέσεις για «ταχεία σύγκλιση» και την εισροή τεράστιων ευρωπαϊκών πόρων (όπως το Ταμείο Ανάκαμψης), παρέμεινε καθηλωμένη. Η επιμονή σε ένα παρωχημένο παραγωγικό μοντέλο που στηρίζεται αποκλειστικά στον τουρισμό και τις υπηρεσίες χαμηλής προστιθέμενης «συναντήθηκε»  με τη στεγαστική κρίση και το κόστος ενέργειας.

Το χάσμα με την υπόλοιπη Ευρώπη είναι πλέον χαοτικό. Όταν στο Λουξεμβούργο (239%) ή την Ιρλανδία (237%) η πραγματική αγοραστική δύναμη αγγίζει ή ξεπερνά τις €99.000, η καθήλωση της Ελλάδας στις €28.288 δείχνει ότι η χώρα έχει απομονωθεί στην ουρά της Ευρώπης.

Δευτέρα 22 Ιουνίου 2026

Πως ο Κασιδιάρης μπορεί να "βοηθήσει" τον Πρωθυπουργό για να κερδίσει τις επερχόμενες εκλογές!!


 



Αυτό που ο πρωθυπουργός δεν προσμετρά είναι ότι στην πολιτική οι συμφωνίες του παρασκηνίου -και μάλιστα τέτοιας σκοτεινής κοπής και ακραίου πολιτικού αμοραλισμού- κατά κανόνα γυρίζουν μπούμερανγκ και συντρίβουν εκείνον που τις εμπνεύστηκε

  • Γράφει Ειδικός Συνεργάτης

Όπως ο πνιγμένος, κατά τη σοφή λαϊκή ρήση, πιάνεται από τα μαλλιά του, έτσι και ο Κυριάκος Μητσοτάκης πάει να πιαστεί από τον έγκλειστο σήμερα στις Φυλακές Δομοκού Ηλία Κασιδιάρη, σε μια απέλπιδα προσπάθεια να διασωθούν ο ίδιος και το σύστημα που τον περιβάλλει στις επερχόμενες εκλογές.

Ο καταδικασμένος για διεύθυνση της εγκληματικής οργάνωσης Χρυσή Αυγή πρόκειται να αποφυλακιστεί στις αρχές Σεπτεμβρίου και ήδη έχει ανακοινώσει ότι θα επανέλθει στην ενεργό πολιτική μέσω νέου κομματικού σχήματος. Μάλιστα, κατά την πρόσφατη άδειά του από τις φυλακές έκανε συγκεντρώσεις οπαδών του, κυρίως νεαρής ηλικίας, όπου εξήγγειλε τις προθέσεις του, εκδίδοντας και σχετική ανακοίνωση.

Ο Ηλίας Κασιδιάρης σκοπεύει να επιστρέψει στην πολιτική σκηνή με έναν «νέο κομματικό σχηματισμό», όπως αναφέρει, διευκρινίζοντας ότι δεν θα πολιτευτεί ως επικεφαλής, πρόεδρος, γενικός γραμματέας ή ιδρυτής κόμματος. Υπενθυμίζεται ότι οι καταδικασμένοι για εγκληματική οργάνωση χάνουν το δικαίωμα του εκλέγεσθαι. Ωστόσο, ο Κασιδιάρης έχει προσφύγει στον Αρειο Πάγο, υποστηρίζοντας ότι διατηρεί «πλήρη πολιτικά δικαιώματα».

Η επάνοδος του Κασιδιάρη, ιδιαίτερα σε αυτή τη συγκυρία, αντιμετωπίζεται πολύ θετικά από την κυβερνητική ηγεσία. Σύμφωνα, μάλιστα, με πληροφορίες, βρίσκεται ήδη σε εξέλιξη υπόγεια συμφωνία μεταξύ των δύο πλευρών, με το Μέγαρο Μαξίμου όχι απλώς να έχει δώσει το πράσινο φως ώστε να διευκολυνθεί το σχέδιό του, αλλά και να συνδράμει με διάφορους τρόπους προς αυτήν την κατεύθυνση, παρά τα κροκοδείλια δάκρυα που χύνουν κατά διαστήματα οι σημερινοί ένοικοι του πρωθυπουργικού μεγάρου κατά των «άκρων». Θεωρείται η τελευταία (;) σανίδα εκλογικής επιβίωσης για το σύστημα Μητσοτάκη.

Ευρισκόμενος σε απελπιστική θέση λόγω της συνεχιζόμενης καταβύθισης των ποσοστών της Νέας Δημοκρατίας στην περιοχή του 20% στην πρόθεση ψήφου (η τελευταία μέτρηση της ALCO κατέγραψε 23,3%), ο κ. Μητσοτάκης φέρεται ότι έχει καταληφθεί από τρόμο, ειδικά εν όψει της επικείμενης δημιουργίας κόμματος από τον Αντώνη Σαμαρά. Με τα μηνύματα που καταφθάνουν πλέον από ολόκληρη την Ελλάδα και δείχνουν μια εντυπωσιακή δυναμική, ικανή να ανατρέψει πλήρως το σημερινό σκηνικό, η πρωτοβουλία του πρώην πρωθυπουργού θεωρείται ότι μπορεί να αποτελέσει τη χαριστική βολή για τον κ. Μητσοτάκη και να σφραγίσει την οριστική απομάκρυνσή του τόσο από την εξουσία όσο και από την ηγεσία της Ν.Δ.

Ηδη τα σενάρια για την επόμενη μέρα έχουν αρχίσει να φουντώνουν, χωρίς να έχουν ακόμα διεξαχθεί οι εκλογές. Εξαιτίας αυτού του τρόμου, κατέρρευσε οριστικά το προσωπείο του «μεταρρυθμιστή». Επεσαν και οι μάσκες του «κεντρώου» που φορούσε επί χρόνια ο κ. Μητσοτάκης, ο οποίος, έχοντας χάσει τον ύπνο του, δεν διστάζει πλέον να συμμαχήσει με οποιονδήποτε, ακόμη και με τη μετεξέλιξη της Χρυσής Αυγής. Ενεργοποιεί πλέον -σε πολιτικούς χώρους και πρόσωπα που μέχρι χθες κατήγγελλε- το τυχοδιωκτικό δόγμα που λέει ότι «ο εχθρός του εχθρού μου είναι φίλος μου», προκειμένου να κρατηθεί στην επιφάνεια.

Στο πλαίσιο αυτό, στο Μέγαρο Μαξίμου πιστεύουν ότι η συμμετοχή του Κασιδιάρη στις εκλογές δεν θα αποτελέσει απειλή για το κυβερνών κόμμα, καθώς -όπως λένε- «δεν απευθύνεται στην ίδια εκλογική δεξαμενή». Αντίθετα, θεωρούν ότι θα βοηθήσει στον κατακερματισμό και στη διάσπαση των δυσαρεστημένων δεξιών ψηφοφόρων, κατά τρόπο που θα ωφελεί, στον τελικό συσχετισμό δυνάμεων την ώρα της κάλπης, την πλευρά Μητσοτάκη. Εκτιμάται, δηλαδή, ότι αποκλειστικά θα βλάψει τους εκ δεξιών αντιπάλους του σημερινού πρωθυπουργού.

Η παράμετρος Κασιδιάρη θεωρείται σημαντική και για τον χρόνο προκήρυξης των εκλογών, καθώς, παρά την «κινητικότητα» για πρόωρες κάλπες, πολλοί εκτιμούν ότι πρόκειται για ακόμη μία μπλόφα του κ. Μητσοτάκη έως ότου φέρει το παιχνίδι, όπως επιδιώκει, στα μέτρα του.

Αλλωστε, όπως έχει διαπιστωθεί την τελευταία τριετία, και το κόμμα που πριμοδότησε το 2023 ο Κασιδιάρης -οι «Σπαρτιάτες»- λειτούργησε σε διάφορες περιπτώσεις, είτε άμεσα είτε έμμεσα, με τη στάση και τη συμπεριφορά του στη Βουλή, σαν δεκανίκι της σημερινής κυβέρνησης. Ακόμη και μετά τη διάλυση του εν λόγω κόμματος, οι περισσότεροι από τους βουλευτές που απέμειναν έχουν εξελιχθεί σε απροκάλυπτα στηρίγματα της κυβερνητικής πλειοψηφίας, λειτουργώντας μάλιστα και ως εφεδρείες σε περιπτώσεις όπου υπήρχε κίνδυνος διαρροών από «γαλάζιους» βουλευτές.

Οπως επισημαίνουν, ωστόσο, γνώστες των τεκταινομένων, μέσα στον πανικό του -και την ιστορική του ρηχότητα- αυτό που ο κ. Μητσοτάκης δεν προσμετρά επαρκώς είναι ότι στην πολιτική οι συμφωνίες του παρασκηνίου -και μάλιστα τέτοιας σκοτεινής κοπής, στόχευσης και ακραίου πολιτικού αμοραλισμού- κατά κανόνα γυρίζουν μπούμερανγκ και συντρίβουν εκείνον που τις εμπνεύστηκε.

«Αποφυλακίζομαι και θα επανέλθω στην κεντρική πολιτική σκηνή»!

Ο ίδιος ο Ηλίας Κασιδιάρης έσπευσε πρόσφατα, με δήλωσή του μέσα από τις φυλακές, να προεξοφλήσει ότι στις αρχές Σεπτεμβρίου «αποφυλακίζομαι οριστικά» και ότι «αμέσως μετά την αποφυλάκισή μου θα επανέλθω στην κεντρική πολιτική σκηνή της χώρας». Κατά τον ίδιο, παρά την καταδίκη του και σε δεύτερο βαθμό για διεύθυνση εγκληματικής οργάνωσης, «το ποινικό μου μητρώο παραμένει λευκό, καθότι εκκρεμεί η αναίρεσή μου ενώπιον του Αρείου Πάγου. Ως εκ τούτου διατηρώ πλήρη πολιτικά δικαιώματα εκλέγειν και εκλέγεσθαι».

Και προσθέτει: «Ακόμα και ως κρατούμενος των φυλακών συμμετείχα κανονικά στις αυτοδιοικητικές εκλογές 2023 και εξελέγην ως επικεφαλής παράταξης στον Δήμο Αθηναίων με την ψήφο των Ελλήνων πολιτών. Επειδή οι ψηφισθείσες φωτογραφικές τροπολογίες της περιόδου 2023 θέτουν κωλύματα σε κομματικούς σχηματισμούς, δηλώνω πως δεν σκοπεύω να πολιτευτώ ως επικεφαλής ή πρόεδρος ή γενικός γραμματέας ή ιδρυτής κόμματος. Εντούτοις, θα δώσω δυναμικό “παρών στις πολιτικές εξελίξεις, συμμετέχοντας ενεργά σε έναν νέο κομματικό σχηματισμό και θα επανέλθω στην πρώτη γραμμή των πολιτικών εξελίξεων με βάση τα συνταγματικά κατοχυρωμένα δικαιώματά μου».