Πέμπτη 25 Ιουνίου 2026

Αντιπρόεδρος της Κυβέρνησης: - Η Ελλάδα του 2030 δεν θα χτιστεί με «λεφτόδεντρα», αλλά με μεταρρυθμίσεις




Συνέντευξη του Αντιπροέδρου της Κυβέρνησης, Κωστή Χατζηδάκη, στην εφημερίδα «Κυριακάτικη Απογευματινή» και την δημοσιογράφο Πένυ Αβραμίδη

 

Ανακοινώσεις για μειώσεις φόρων και περαιτέρω στήριξη των ευάλωτων στη ∆ΕΘ του προσεχούς Σεπτεμβρίου προαναγγέλλει, μέσω της «Κυριακάτικης Απογευματινής», ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης. Ο Κωστής Χατζηδάκης αναφέρεται στη συνεργασία της κυβέρνησης με τον ΟΟΣΑ, το ΙΟΒΕ και την Τράπεζα της Ελλάδος για τον σχεδιασμό της οικονομικής και κοινωνικής πολιτικής της χώρας για την περίοδο 2028-2034 και δίνει το στίγμα για μια νέα Συμφωνία Αλήθειας, που θα περιλαμβάνει συγκεκριμένο σχέδιο μεταρρυθμίσεων και πολιτικών, στον δρόμο προς τη διεκδίκηση της τρίτης κυβερνητικής θητείας της Ν.∆. «Όσο αυξάνεται ο ανταγωνισμός στην αντιπολίτευση τόσο αυξάνεται και ο λαϊκισμός και η μεταφυσική προσέγγιση των προβλημάτων», αναφέρει ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης, σχολιάζοντας τους νέους συσχετισμούς στο πολιτικό σκηνικό που θα δημιουργήσουν τα υπό ίδρυση κόμματα της Μαρίας Καρυστιανού και του Αλέξη Τσίπρα.

Τέλος, ο κ. Χατζηδάκης αναφέρεται στους προβληματισμούς που εξέφρασαν 5 βουλευτές της Ν.∆. μέσω της ανοιχτής επιστολής τους και τονίζει ότι ενόψει της συνταγματικής αναθεώρησης θα πρέπει να εξεταστούν το ζήτημα των σχέσεων της κυβέρνησης με την Κοινοβουλευτική Ομάδα και οι τρόποι ενίσχυσης του ρόλου του βουλευτή.

 

Ανακοινώσατε στο Φόρουμ των ∆ελφών τη συνεργασία της κυβέρνησης με τον ΟΟΣΑ για μια έκθεση «Πισσαρίδης 2». Σκοπεύετε να βάλετε τα συμπεράσματα αυτής της έκθεσης στην πολιτική ατζέντα ενόψει των εκλογών;

Ανακοινώσαμε, λοιπόν, μαζί με τον γενικό γραμματέα του ΟΟΣΑ, Ματίας Κόρμαν, τη συνεργασία της κυβέρνησης με τον ΟΟΣΑ, το ΙΟΒΕ και την Τράπεζα της Ελλάδος, με στόχο να σχεδιάσουμε την οικονομική και κοινωνική πολιτική της χώρας για την περίοδο 2028-2034. Και ασφαλώς ο Κυριάκος Μητσοτάκης και η Ν.∆., διεκδικώντας την 3η θητεία, θα βάλουν στον πολιτικό διάλογο ένα πολύ συγκεκριμένο σχέδιο μεταρρυθμίσεων και πολιτικών, για να πάει η Ελλάδα ψηλότερα. Απέναντι στον λαϊκισμό και την ακατάσχετη παροχολογία της αντιπολίτευσης εμείς θα αντιτάξουμε μια νέα Συμφωνία Αλήθειας, με πολύ συγκεκριμένες δεσμεύσεις.

Η συνταγματική αναθεώρηση είναι επίσης ένα από τα θέματα που βάζετε στην πολιτική ατζέντα ενόψει των εκλογών. Ωστόσο το πολιτικό κλίμα είναι πολύ πολωμένο. Πιστεύετε ότι μπορούν να δημιουργηθούν οι απαραίτητες συναινέσεις για να προχωρήσουν οι θεσμικές αλλαγές που προτείνετε;

Πιστεύω ότι η συνταγματική αναθεώρηση είναι μια μεγάλη ευκαιρία για την επανεκκίνηση του πολιτικού συστήματος. Και νομίζω ότι, παρά την επιθετική ρητορική που αναπτύσσει η αντιπολίτευση, μπορούν να επιτευχθούν συναινέσεις σε σημαντικά ζητήματα.

Για παράδειγμα, στην αναθεώρηση του άρθρου 86 του Συντάγματος περί ευθύνης υπουργών. Ή στον τρόπο επιλογής της ηγεσίας της ∆ικαιοσύνης. Ο πρωθυπουργός έχει καταθέσει μια δέσμη προτάσεων και αυτή την εβδομάδα θα συνεδριάσει η Κοινοβουλευτική Ομάδα της Νέας ∆ημοκρατίας για να καταθέσει και εκείνη τις προτάσεις της, να συζητήσει το θέμα και να διαμορφώσει την τελική της πρόταση. Επομένως, ο θεσμικός εκσυγχρονισμός της χώρας, μέσω της συνταγματικής αναθεώρησης, θα είναι βασικό κομμάτι του σχεδίου μας για την Ελλάδα του 2030. Εύχομαι ότι η αντιπολίτευση θα ξεφύγει από τις ακρότητες και τον φανατισμό και θα προχωρήσουν οι μεγάλες θεσμικές αλλαγές που ζητούν οι πολίτες στη συντριπτική τους πλειονότητα.

Παρ’ όλ’ αυτά το κλίμα στην Κοινοβουλευτική Ομάδα της Ν.∆. δεν φαίνεται να είναι πολύ καλό… Μέσα στην εβδομάδα δημοσιεύθηκε επιστολή 5 βουλευτών της Νέας ∆ημοκρατίας με την οποία ασκούν έντονη κριτική στο «επιτελικό κράτος». Συμφωνείτε με αυτή την επιστολή; Μήπως θα πρέπει να επανεξετάσετε το πλαίσιο συντονισμού της κυβέρνησης;

Η επιστολή αυτή είναι χρήσιμη, ασχέτως εάν κάποιος συμφωνεί ή διαφωνεί με τις απόψεις που εκφράζουν, όπως έχουν το δικαίωμα. Οι ίδιοι, άλλωστε, υπογραμμίζουν ότι σε σημαντικές κρίσεις το επιτελικό κράτος απέδωσε. Κανείς δεν αμφισβητεί, πιστεύω, ότι με το «επιτελικό κράτος» υπάρχει ένας καλός συντονισμός της κυβέρνησης, δημόσιος προγραμματισμός και εσωτερικός έλεγχος της πορείας των μεταρρυθμίσεων που υλοποιούνται. Συντονισμός με ιδιαίτερη χρησιμότητα και προστιθέμενη αξία. Προφανώς έχουν υπάρξει ορισμένες αστοχίες στον συντονισμό της κυβέρνησης, για τις οποίες άλλωστε έχουμε μιλήσει ανοιχτά, αλλά μήπως χωρίς το επιτελικό κράτος τα πράγματα ήταν καλύτερα; Και βεβαίως, στο πλαίσιο της συνταγματικής αναθεώρησης θα πρέπει σίγουρα να δούμε τόσο το ζήτημα των σχέσεων της κυβέρνησης με την Κοινοβουλευτική Ομάδα όσο και τρόπους με τους οποίους θα ενισχυθεί ο ρόλος του βουλευτή. Στο πλαίσιο αυτό, κάθε πρόταση είναι ευπρόσδεκτη.

Πάντως, από τις τοποθετήσεις βουλευτών της Ν.∆. φαίνεται πως υπάρχει απόσταση μεταξύ εξωκοινοβουλευτικών κυβερνητικών στελεχών και μελών της Κ.Ο. Χαρακτηριστικές οι αντιδράσεις βουλευτών για τη δήλωση του Ακη Σκέρτσου για το πελατειακό κράτος. Ποια είναι η δική σας οπτική;

Οι βουλευτές της Νέας ∆ημοκρατίας έχουν βάλει, όλα αυτά τα χρόνια, πλάτη σε σημαντικές μεταρρυθμίσεις και έχουν συμβάλει με πολύ ουσιαστικό τρόπο στην επίλυση διαφόρων ζητημάτων που υπάρχουν στις περιφέρειές τους. Την ίδια στιγμή, υπάρχουν υπουργοί που δεν είναι βουλευτές, όπως είναι και ο Ακης Σκέρτσος, οι οποίοι ασκούν με προσήλωση και με αποτελεσματικότητα τα καθήκοντά τους στην κυβέρνηση. Η Νέα ∆ημοκρατία είναι, από τότε που ιδρύθηκε από τον Κωνσταντίνο Καραμανλή, μια πλατιά, λαϊκή παράταξη που προχωρεί μπροστά με συνθέσεις. Και δουλειά όλων μας είναι να κάνουμε ό,τι περνά από το χέρι μας για να γίνεται η Ελλάδα πιο ισχυρή και η καθημερινότητα των πολιτών καλύτερη.

Στις δημοσκοπήσεις καταγράφεται προβληματισμός των πολιτών για την πολιτική της κυβέρνησης όσον αφορά το κράτος ∆ικαίου και την αύξηση της διαφθοράς. Υπάρχει περιθώριο έπειτα από 7 χρόνια στη διακυβέρνηση να αντιστρέψετε το κλίμα, και με ποιον τρόπο;

Τα τελευταία χρόνια έχουν γίνει σημαντικά βήματα μπροστά στον συγκεκριμένο τομέα. Το υπογραμμίζει ο «Economist», που κατατάσσει τη χώρα μας ανάμεσα στις 25 χώρες με πλήρη δημοκρατία. Πρόοδος καταγράφεται και στις εκθέσεις της ∆ιεθνούς ∆ιαφάνειας, ενώ στην πρόσφατη έκθεση του ΟΟΣΑ η Ελλάδα έχει τη δεύτερη καλύτερη επίδοση στην υλοποίηση των συστάσεων για την αντιμετώπιση της διαφθοράς. Επιπλέον, έχουμε λάβει μια σειρά από πρωτοβουλίες για την αντιμετώπιση φαινομένων του βαθέος κράτους, όπως είναι ο ψηφιακός εκσυγχρονισμός του ∆ημοσίου, ο πρόσφατος νόμος για ένα κράτος πιο φιλικό στον πολίτη που, με πρωτοβουλία μου, ψηφίστηκε από τη Βουλή, η ταχεία απονομή των συντάξεων, η προώθηση της αξιολόγησης στο ∆ημόσιο. Όλες αυτές είναι μεταρρυθμίσεις που δείχνουν σεβασμό στον πολίτη και περιορίζουν σημαντικά τα όποια περιθώρια για διαφθορά. Κανείς δεν αρνείται φυσικά ότι υπάρχουν ακόμη ζητήματα που πρέπει να αντιμετωπίσουμε.

Όμως σε καμία περίπτωση δεν υπάρχει η εικόνα καταστροφής που περιγράφει η αντιπολίτευση.

Ο κ. Ανδρουλάκης αναδεικνύει ως μείζον θέμα τις υποκλοπές… Και έκανε λόγο για κακοποίηση του αισθήματος δικαίου στον βωμό των παρασκηνιακών διαπραγματεύσεων του Μεγάρου Μαξίμου.

Θα πρέπει κάποια στιγμή να μάθουμε σ’ αυτόν τον τόπο να μην τοποθετούμαστε για τις δικαστικές αποφάσεις, ανάλογα με το αν μας αρέσουν ή όχι. Η ∆ικαιοσύνη είναι ανεξάρτητη και αποφασίζει με βάση τα δεδομένα κάθε υπόθεσης και όχι με βάση το τι νιώθει ο καθένας από εμάς. Προσωπικά σέβομαι όλες τις αποφάσεις, είτε είναι του Αρείου Πάγου είτε του Μονομελούς Πλημμελειοδικείου. Εφόσον, όμως, ο κ. Ανδρουλάκης και το ΠΑΣΟΚ διαρρηγνύουν τα ιμάτιά τους πως η ∆ικαιοσύνη είναι τάχα όργανο της κυβέρνησης, ας έρθουν να συμφωνήσουμε, όπως προτείνουμε, την αλλαγή του τρόπου επιλογής της ηγεσίας της. Την ίδια, όμως, στιγμή, φαίνεται ότι αρνούνται να συμπράξουν στη συνταγματική αναθεώρηση.

Επιπλέον αναμένεται η ίδρυση νέων κομμάτων το προσεχές διάστημα. Πώς θα επηρεαστεί κατά την άποψή σας το πολιτικό σκηνικό από τα υπό ίδρυση κόμματα της Μαρίας Καρυστιανού και του Αλέξη Τσίπρα; Η κυβέρνηση θα αναπροσαρμόσει τη στρατηγική της;

Όλες αυτές οι ζυμώσεις αφορούν την αντιπολίτευση που ήδη είναι κατακερματισμένη και δεν πρόκειται να επηρεάσουν τη Νέα ∆ημοκρατία. Η Νέα ∆ημοκρατία απευθύνεται στους πολίτες με μια ατζέντα κοινής λογικής και όσο πλησιάζουμε στις εθνικές εκλογές θα επικεντρωνόμαστε ολοένα και περισσότερο στις προτάσεις μας για την Ελλάδα του 2030. Το πρόβλημα, ωστόσο, είναι ότι όσο αυξάνεται ο ανταγωνισμός στην αντιπολίτευση τόσο αυξάνεται και ο λαϊκισμός και η μεταφυσική προσέγγιση των προβλημάτων. Το διαπιστώνουμε στο ΠΑΣΟΚ, το οποίο κάνει στροφή προς τα αριστερά, με το άγχος του κόμματος Τσίπρα.

Από την άλλη, ο κ. Τσίπρας, που σημειωτέον έχει κριθεί από τον λαό επανειλημμένα και αποχώρησε ηττημένος, μιλά για την περασμένη δεκαετία, λέγοντας π.χ. ότι θα έπρεπε να κλείσει τις τράπεζες από την πρώτη μέρα που έγινε πρωθυπουργός ή εμφανιζόμενος ως νοσταλγός της χρεοκοπημένης ∆ΕΗ που μας παρέδωσε. ∆εν νομίζω ότι υπάρχουν και τόσο πολλοί Έλληνες που θα ήθελαν η πατρίδα μας να γυρίσει εκεί που βρισκόταν το 2015. Επιπλέον, η κ. Καρυστιανού απευθύνεται σε κόμματα που είναι αμιγώς λαϊκιστικά. Ας προβληματιστούν, λοιπόν, για το κόμμα της η κ. Κωνσταντοπούλου και ο κ. Βελόπουλος.

Ο κ. Τσίπρας στην ανάρτηση για τη ∆ΕΗ, που αναφερθήκατε, έκανε λόγο για σκάνδαλο μεγαλύτερο από αυτό του ΟΠΕΚΕΠΕ…

Ο κ. Τσίπρας δεν ξεχνά τις παλιές του συνήθειες και κάνει με μεγάλη ευκολία το άσπρο μαύρο… Όμως η ίδια η πραγματικότητα και οι αριθμοί τον διαψεύδουν. Θυμάμαι πολύ καλά την αγωνία μου το καλοκαίρι του 2019, όταν έγινα υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας και η ∆ΕΗ ήταν στα πρόθυρα της χρεοκοπίας. Ο ίδιος ο ορκωτός ελεγκτής είχε θέσει τον Απρίλιο του 2019 ζήτημα βιωσιμότητας, βάσει του νόμου περί Ανωνύμων Εταιρειών. Η μετοχή της είχε καταρρεύσει από 7 ευρώ το 2014 σε 1 ευρώ το 2019. Η ∆ΕΗ πουλούσε ρεύμα στους ανταγωνιστές της με τιμές κάτω από το κόστος. Ο ∆Ε∆∆ΗΕ είχε ξεμείνει ακόμα και από κολόνες.

Με μια σειρά από δικές μας μεταρρυθμίσεις και πετυχημένες ενέργειες της διοίκησής της, η ∆ΕΗ αναγνωρίζεται πλέον διεθνώς ως παράδειγμα επιτυχίας και εξελίσσεται σε εθνικό ενεργειακό πρωταθλητή. Η αξία του 35% που κατέχει σήμερα το ∆ημόσιο είναι 16 φορές μεγαλύτερη από την αξία του 51% που κατείχε το 2019. Το ∆ημόσιο έχει εισπράξει τα τελευταία χρόνια μερίσματα μεγαλύτερα από όση ήταν το 2019 η συνολική αξία της συμμετοχής του στη ∆ΕΗ. Ο κ. Τσίπρας μπορεί να νοσταλγεί τη χρεοκοπημένη ∆ΕΗ που μας παρέδωσε, οι πολίτες όμως θυμούνται πολύ καλά τα έργα και τις ημέρες του…

Να τελειώσουμε με ∆ΕΘ; Η κυβέρνηση ανακοίνωσε μέτρα για την ανακούφιση των πιο ευάλωτων, λόγω του πολέμου στη Μ. Ανατολή, αλλά οι συνθήκες παραμένουν δύσκολες… Να περιμένουμε κάτι καλύτερο στη ∆ΕΘ;

Ολα αυτά τα χρόνια, μέσα στα όρια των αντοχών της οικονομίας, στηρίζουμε την κοινωνία και μειώνουμε τους φόρους. Στην ίδια κατεύθυνση θα είναι και τα μέτρα που θα ανακοινώσει ο Κυριάκος Μητσοτάκης στη ∆ΕΘ τον Σεπτέμβριο. Μειώσεις φόρων και περαιτέρω στήριξη των ευάλωτων. Θα κάνουμε ό,τι καλύτερο μπορούμε. Πιο συγκεκριμένος δεν μπορώ να γίνω. Καθαρή εικόνα για τον διαθέσιμο δημοσιονομικό χώρο θα έχουμε αργά το καλοκαίρι. Σε κάθε περίπτωση, πάντως, θα ήθελα να υπογραμμίσω ότι η κυβέρνηση κινήθηκε με μεγάλη ταχύτητα, προχωρώντας σε μια σειρά από πρωτοβουλίες για την αντιμετώπιση των συνεπειών του πολέμου, ενώ πριν από λίγες μέρες ανακοίνωσε μέτρα ύψους 500 εκατ. ευρώ για τις οικογένειες με παιδιά, για τους ενοικιαστές, για τους συνταξιούχους, για τους οφειλέτες, που δεν έχουν εφαρμοστεί ακόμα.


 








Αντιπρόεδρος της Κυβέρνησης: - Δεν πρόκειται να επαναφέρουμε τον 13ο μισθό στους συνταξιούχους!!



Συνέντευξη του Αντιπροέδρου της Κυβέρνησης, Κωστή Χατζηδάκη, στην εφημερίδα «Βραδυνή της Κυριακής» και τον δημοσιογράφο Νίκο Αρμένη

 

«Η “Ατζέντα 2030” θα στηρίζεται σε τρεις βασικούς πυλώνες. Μια πιο παραγωγική Οικονομία με πιο δίκαιη διάχυση του εισοδήματος, ένα πιο σύγχρονο κράτος με πιο διαφανή λειτουργία, και μια Ελλάδα με ακόμη πιο στιβαρή διεθνή παρουσία». Αυτό αναφέρει σε συνέντευξή του στη «ΒτΚ» ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης Κωστής Χατζηδάκης, προσθέτοντας: «Παράλληλα, η προσπάθεια αυτή, θα συνδυαστεί με μια ουσιαστική κοινωνική πολιτική για τους συμπολίτες μας που έχουν πραγματικά ανάγκη. Θέλουμε η ανάπτυξη να μεταφράζεται ολοένα και περισσότερο σε καλύτερη καθημερινότητα για τους πολίτες».

Έχετε αναλάβει το συντονισμό του κυβερνητικού προγράμματος «Ατζέντα 2030». Μπορείτε να μας πείτε τους βασικούς πυλώνες του και πώς θα το παρουσιάσετε στους πολίτες;

«Η Ελλάδα χρειάζεται νέες ιδέες και ρεαλιστικές λύσεις για τις προκλήσεις της επόμενης δεκαετίας. Και όπως έχει διαμορφωθεί το πολιτικό σκηνικό, μόνο η Νέα Δημοκρατία μπορεί να προβάλει ένα αξιόπιστο κυβερνητικό πρόγραμμα.

Οι υπόλοιποι είναι καθηλωμένοι στην τοξικότητα και τα ψέματα. Η “Ατζέντα 2030”, λοιπόν, θα στηρίζεται σε τρεις βασικούς πυλώνες. Μια πιο παραγωγική Οικονομία με πιο δίκαιη διάχυση του εισοδήματος, ένα πιο σύγχρονο κράτος με πιο διαφανή λειτουργία και μια Ελλάδα με ακόμη πιο στιβαρή διεθνή παρουσία. Το σχέδιό μας θα επιχειρήσει να δίνει συγκεκριμένες απαντήσεις στα με γάλα ζητήματα της εποχής.

Την παραγωγικότητα, δηλαδή πώς εργαζόμενοι το ίδιο θα παράγουμε περισσότερο, την τεχνητή νοημοσύνη, το δημογραφικό και το στεγαστικό, δύο σημαντικά ζητήματα που αντιμετωπίζουν οι ελληνικές οικογένειες. Το 2030 η Ελλάδα συμπληρώνει 200 χρόνια από την ίδρυση του νεοελληνικού κράτους. Η φιλοδοξία μας είναι να φτάσουμε σε αυτό το ορόσημο με μια χώρα πιο ισχυρή, πιο σύγχρονη και πιο δίκαιη».

Ο πρωθυπουργός είπε πως βασική προτεραιότητά σας για την επόμενη τετραετία θα είναι να αποτυπωθεί η βελτίωση των μακροοικονομικών δεικτών στην τσέπη του πολίτη. Πώς θα το πετύχετε αυτό;

«Η αλήθεια είναι ότι τα τελευταία χρόνια έγιναν σημαντικά βήματα. Αυξήθηκαν οι μισθοί, μειώθηκαν περισσότεροι από 83 φόροι και εισφορές, μειώθηκε η ανεργία, δημιουργήθηκαν εκατοντάδες χιλιάδες νέες θέσεις εργασίας. Όμως, δεν ισχυρίζομαι ότι λύθηκαν όλα τα προβλήματα. Γνωρίζουμε ότι πολλοί συμπολίτες μας εξακολουθούν να πιέζονται από την ακρίβεια και το κόστος ζωής. Όχι μόνο στην Ελλάδα φυσικά, όπως ισχυρίζεται ψευδώς η αντιπολίτευση, αλλά σε ολόκληρη την Ευρώπη . Και μέχρι τώρα έχουμε ακολουθήσει την ίδια συνταγή, όπως οι άλλες ευρωπαϊκές κυβερνήσεις, για να αντιμετωπίσουμε το ζήτημα αυτό.

Από εκεί και πέρα, μέχρι τώρα δώσαμε μεγάλη έμφαση στη δημοσιονομική σταθεροποίηση και τη φιλοεπενδυτική πολιτική. Από εδώ και πέρα , βασική μας προτεραιότητα θα είναι η ενίσχυση της παραγωγικότητας και της ανταγωνιστικότητας.

Αυτός είναι ο μόνος δρόμος που οδηγεί την Οικονομία ψηλότερα και θέτει τις βάσεις για ακόμα πιο δίκαια διάχυση του εισοδήματος στους Έλληνες πολίτες. Παράλληλα, η προσπάθεια αυτή, θα συνδυαστεί με μια ουσιαστική κοινωνική πολιτική για τους συμπολίτες μας που έχουν πραγματικά ανάγκη. Θέλουμε η ανάπτυξη να μεταφράζεται ολοένα και περισσότερο σε καλύτερη καθημερινότητα για τους πολίτες».

Για τα μέτρα που θα ανακοινωθούν στη ΔΕΘ κρατάτε, ακόμα, κλειστά τα χαρτιά σας. Ωστόσο, μπορείτε να μας πείτε ποια τμήματα της κοινωνίας θα αφορούν;

«Θα ήταν πρόωρο να μπω σε συγκεκριμένες ανακοινώσεις. Αυτό που μπορώ να πω είναι ότι όπως κάναμε όλα αυτά τα χρόνια, θα κινηθούμε μέσα στα όρια των αντοχών της Οικονομίας.

Η κυβέρνηση έχει αποδείξει ότι όταν δημιουργείται δημοσιονομικός χώρος, τον επιστρέφει στην κοινωνία ως μέρισμα ανάπτυξης. Η κατεύθυνση είναι γνωστή. Μειώσεις φόρων και ενίσχυση των εισοδημάτων για τη μεσαία τάξη και , βεβαίως, στήριξη των πιο ευάλωτων συμπολιτών μας. Εκτός, όμως, από τις επιμέρους πρωτοβουλίες που θα ανακοινώσει ο Κυριάκος Μητσοτάκης, έχει μεγάλη σημασία ότι θα επισημάνει ορισμένους από τους στόχους μας για την επόμενη τετραετία, σε σχέση με την Οικονομία».

Καταλαβαίνουμε ότι η επαναφορά έστω του 13ου μισθού σε συνταξιούχους και δημοσίους υπαλλήλους δεν είναι στο πλάνο σας. Είναι, δηλαδή, μέτρο που θα πρέπει να αποκλείσουμε;

«Υπάρχει ήδη τοποθέτηση της κυβέρνησης γι’ αυτό. Αυτό που πρέπει να αποκλείσουμε είναι την επιστροφή σε λογικές που δοκιμάστηκαν στο παρελθόν και οδήγησαν τη χώρα σε αδιέξοδο. Δεν πρόκειται να μπούμε σε έναν διαγωνισμό παροχών με την αντιπολίτευση, η οποία υπόσχεται τα πάντα στους πάντες χωρίς να εξηγεί πού ακριβώς θα βρει τα λεφτά. Η πολιτική μας βασίζεται στο ρεαλισμό και στην υπευθυνότητα και όχι στη λογική των πολιτικών αϊ – βασίληδων».

Με δεδομένη την αρνητική στάση της αντιπολίτευσης να υπερψηφίσει, σε αυτή τη Βουλή, ακόμα και εκείνα τα προς αναθεώρηση άρθρα με τα οποία συμφωνεί, πώς μπορείτε να είστε αισιόδοξοι στην κυβέρνηση, ότι αυτή η συνταγματική αναθεώρηση θα έχει, τελικά, αποτέλεσμα;

«Η αλήθεια είναι ότι με προβληματίζει η στάση ορισμένων κομμάτων της αντιπολίτευσης. Διότι βλέπουμε κάτι πραγματικά παράδοξο. Να αναγνωρίζουν συχνά την ανάγκη συγκεκριμένων αλλαγών, αλλά την ίδια στιγμή να αρνούνται να συμβάλουν στη διαδικασία της συνταγματικής αναθεώρησης.

Εμείς, ως Νέα Δημοκρατία, πιστεύουμε ότι η χώρα δεν μπορεί να χάσει άλλη μία μεγάλη ευκαιρία για θεσμική επανεκκίνηση. Γιατί να συνεχίσουμε να έχουμε ένα σύστημα που οι όποιες τυχόν ποινικές ευθύνες των πολιτικών κρίνονται από τη Βουλή και όχι από τη Δικαιοσύνη; Γιατί να μην ενισχύσουμε την ανεξαρτησία της Δικαιοσύνης με έναν διαφορετικό τρόπο επιλογής της
ηγεσίας των ανωτάτων δικαστηρίων; Γιατί να μην κατοχυρώσουμε συνταγματικά την αξιολόγηση στο Δημόσιο και τη σύνδεσή της με την άρση της μονιμότητας; Γιατί να μην κάνουμε πιο διαφανή τη λειτουργία των κομμάτων και συνολικά του πολιτικού συστήματος; Όλες αυτές οι αλλαγές δεν αφορούν τη Νέα Δημοκρατία ή την αντιπολίτευση. Αφορούν αφενός την πιο αποτελεσματική λειτουργία του κράτους , και αφετέρου την ενίσχυση της εμπιστοσύνης των πολιτών στους θεσμούς».

Πολλοί λένε ότι προτιμάτε τον Αλέξη Τσίπρα για βασικό αντίπαλο παρά κάποιο από τα άλλα κόμματα. Και παρότι λέτε ότι αντίπαλός σάς είναι τα προβλήματα του κόσμου, είναι βέβαιο ότι κάποιον θα θεωρείτε περισσότερο ιδανικό αντίπαλο για να κυνηγήσετε τον στόχο της αυτοδυναμίας. Ποιος είναι αυτός;

«Τους εκλογικούς μας αντιπάλους θα τους επιλέξει η ίδια η κοινωνία. Εμείς έχουμε υποχρέωση να συνεχίσουμε τη δουλειά μας, επιλύοντας τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι πολίτες στην καθημερινότητά τους. Αυτό που παρατηρώ, πάντως, με λύπη, είναι ότι αντί να συζητούμε για το πού θέλουμε να βρίσκεται η Ελλάδα το 2030, βλέπουμε ότι η αντιπολίτευση είναι εγκλωβισμένη στην τοξικότητα, στον λαϊκισμό και σε ανεφάρμοστες εξαγγελίες.

Ως Νέα Δημοκρατία θα μιλήσουμε για το μέλλον της χώρας, θα παρουσιάσουμε ένα συγκεκριμένο σχέδιο και, όπως και στις προηγούμενες εκλογικές αναμετρήσεις, θα υποσχεθούμε τα λιγότερα, για να τα κάνουμε όλα πράξη. Και θα επιδιώξουμε, φυσικά, την αυτοδυναμία, για να μπορέσουμε να κάνουμε πράξη όλες εκείνες τις αλλαγές που έχει ανάγκη ο τόπος».

Αν, τελικά, ο Αντώνης Σαμαράς προχωρήσει στη δημιουργία κόμματος δηλώσατε πως περισσότερο θα βλάψει τον εαυτό του. Μήπως, όμως, ταυτόχρονα «κόψει» και από τη Ν.Δ. το ποσοστό εκείνο που μπορεί να της δώσει αυτοδυναμία;

«Με όλο το σεβασμό που έχω στον Αντώνη Σαμαρά, καθώς διετέλεσα υπουργός του, δεν νομίζω ότι θα προκαλέσει μεγαλύτερη ζημιά στη Νέα Δημοκρατία από ό,τι στον εαυτό του και στην παρακαταθήκη του. Η Νέα Δημοκρατία, ήδη από όταν αποχώρησε από την ηγεσία της ο Κωνσταντίνος Καραμανλής το 1980, συσπειρώνεται πάντα γύρω από το κόμμα, ανεξαρτήτως αρχηγού».

Ο δικός σας επόμενος προσωπικός στόχος στην πολιτική σας διαδρομή ποιος είναι;

«Δεν αντιμετώπισα ποτέ την πολιτική ως μια διαδρομή προσωπικών φιλοδοξιών. Με ενδιαφέρει να συμβάλω στην προώθηση μεταρρυθμίσεων που κάνουν τη χώρα πιο σύγχρονη και πιο ευρωπαϊκή. Αυτή τη στιγμή, η βασική μου προτεραιότητα είναι να διαμορφώσουμε ένα αξιόπιστο σχέδιο για την επόμενη μέρα της χώρας, ώστε να μην πάει χαμένη η πρόοδος που έχει σημειωθεί και η οποία ανήκει σε όλους τους Έλληνες πολίτες. Και για να συνεχίσει η Ελλάδα να προχωρεί με σταθερά βήματα μπροστά».

 

Αντιπρόεδρος της Κυβέρνησης: - Δεν θα αλλάξουμε την πολιτική μας - Οι 3 λόγοι που θα ενθουσιάσουν τους πολίτες και θα ψηφίσουν και πάλι τη Νέα Δημοκρατία!!


 

Δεν θα αλλάξουμε την πολιτική μας, ούτε θα υποσχεθούμε περισσότερα λόγω των δημοσκοπήσεων

«Οι πολίτες έχουν τρεις λόγους για να υποστηρίξουν και πάλι στη Νέα Δημοκρατία. Ο πρώτος είναι ότι έχουμε τιμήσει τις προεκλογικές μας δεσμεύσεις, τόσο στο επίπεδο της οικονομίας, όσο και με σειρά παρεμβάσεων στο κράτος και την καθημερινότητα αλλά και με την ενίσχυση της χώρας στο επίπεδο της εξωτερικής πολιτικής και της άμυνας. 

Ο δεύτερος λόγος είναι ότι στο επίπεδο της ομάδας και του αρχηγού θεωρώ ότι υπερέχουμε σε σχέση με τους αντιπάλους μας. 

Και ο τρίτος είναι ότι αν κοιτάξει κανείς τις προγραμματικές θέσεις των κομμάτων, θα διαπιστώσει ότι η Νέα Δημοκρατία είναι το μόνο κόμμα στο οποίο μπορεί να ακουμπήσει τις ελπίδες του».

Αυτά επεσήμανε ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης, Κωστής Χατζηδάκης, σε συνέντευξη σήμερα στην τηλεόραση της ΕΡΤ. «Το ζητούμενο για εμάς», πρόσθεσε, «δεν είναι να εξασφαλίσουμε μία τρίτη θητεία για να πάρουμε το πρωτάθλημα. Το ζητούμενο είναι πως θα υπηρετηθούν καλύτερα τα εθνικά συμφέροντα. Γι’ αυτό το 2019 και το 2023 είπαμε λιγότερα σε σχέση με τα άλλα κόμματα και γι’ αυτό στο τέλος της τετραετίας θα τα έχουμε κάνει όλα. Έτσι θα προχωρήσουμε, θα δούμε τι πήγε καλά και τι πήγε λάθος, θα κρατήσουμε τα καλά και θα διορθώσουμε τα λάθη. Και θα κοιτάξουμε προς το 2030 με συγκεκριμένες και καινούργιες προτάσεις, με βάση αυτά που γίνονται στις προηγμένες χώρες του κόσμου και τις ανάγκες της κοινωνίας. Με πνεύμα κοινής λογικής, χωρίς υπερβολές. Γι’ αυτό τονίζω ότι η Νέα Δημοκρατία μπορεί και θα συνδυάσει της σταθερότητας και ασφάλειας με το αίτημα της αλλαγής. Γιατί θέλουμε και μπορούμε να είμαστε παράγοντας διαρκούς εθνικής ανανέωσης».

Σε ερώτηση για τις δημοσκοπήσεις, ο Κωστής Χατζηδάκης τόνισε ότι καταδεικνύουν την αποδοχή της Νέας Δημοκρατίας στην κοινωνία. «Εμείς», πρόσθεσε, «πρέπει να κοιτάμε τα θέματα που απασχολούν τους πολίτες. Να κοιτάμε μπροστά με λύσεις ρεαλιστικές και εφαρμόσιμες. Δίπλα μας υπάρχουν κάποια κόμματα. Ποιος θα είναι δεύτερος, τρίτος ή τέταρτος είναι κάτι που θα αποφασίσουν οι πολίτες. Εμείς δεν θα αλλάξουμε την πολιτική μας αν πηγαίνει καλά το Α ή το Β κόμμα στις δημοσκοπήσεις. Δεν πρόκειται να υποσχεθούμε περισσότερα, θα υποσχεθούμε αυτά που μπορούμε να κάνουμε γιατί με την Ελλάδα κανείς δεν πρέπει να παίζει».

Σημείωσε ότι αύριο συμπληρώνονται τρία χρόνια από την επανεκλογή της Νέας Δημοκρατίας και ότι στο διάστημα αυτό πέρασαν μια σειρά από μεταρρυθμίσεις όπως: τα μη κρατικά πανεπιστήμια με τα οποία η Ελλάδα θα μπορέσει να γίνει διεθνές εκπαιδευτικό κέντρο, τα σοβαρά βήματα για την αντιμετώπιση της φοροδιαφυγής, όπως πχ η σύνδεση των POS με τις ταμειακές μηχανές, η ολοκλήρωση του Κτηματολογίου. «Η κυβέρνησή μας έχει μεταρρυθμιστική ατζέντα. Δεν πρέπει μόνο να κοιτάμε τι κάναμε στο παρελθόν, ούτε τις κατηγορίες των αντιπάλων μας. Αλλά πρέπει να θυμόμαστε τι πέρασαν οι πολίτες την περασμένη δεκαετία, πόσοι νέοι έφυγαν στο εξωτερικό και να προσπαθήσουμε να βρούμε λύσεις σε πνεύμα πατριωτισμού και κοινής λογικής», τόνισε.

Αναφορικά με το με την προοπτική συνεργασιών για το σχηματισμό κυβέρνησης μετά τις επόμενες εκλογές, ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης υπογράμμισε ότι η Νέα Δημοκρατία πιστεύει στις αυτοδύναμες κυβερνήσεις. Πέρα από αυτό όμως, υπογράμμισε, δεν γίνεται διαφορετικά καθώς το ΠΑΣΟΚ με το οποίο υπήρξε συνεργασία στο παρελθόν έχει κόψει τις γέφυρες. «Τα κόμματα της αντιπολίτευσης θεωρούν υποχρέωσή τους να κατηγορούν την κυβέρνηση καθώς και το ένα το άλλο, χωρίς να προκύπτει κάποια λύση. Όμως την επόμενη των εκλογών θα πρέπει να υπάρχει κυβέρνηση. Τα κόμματα, μην ξεχνάμε, υπάρχουν για να συμβάλλουν στην διακυβέρνηση του τόπου. Έχουμε τη Νέα Δημοκρατία η οποία εκ των πραγμάτων είναι η κυρίαρχη πολιτική δύναμη. Και να θέλουμε να συνεργαστούμε, δεν υπάρχει κάποιος που προσφέρεται. Οι υπόλοιποι δε συνεργάζονται μεταξύ τους. Επομένως η Ελλάδα θα μείνει ακυβέρνητη; Αυτά τα βλέπει κάθε πολιτικοποιημένος πολίτης».

Σε σχέση με την προοπτική δημιουργίας κόμματος από τον πρώην πρωθυπουργό κ. Αντώνη Σαμαρά, ο Κωστής Χατζηδάκης επανέλαβε πως ο ίδιος θα πάρει τις αποφάσεις του και θα το σταθμίσει μέχρι τέλους. «Θεωρώ ότι αν προχωρήσει σε μία τέτοια κίνηση θα προκαλέσει μία μικρή ζημιά στη Νέα Δημοκρατία, ζημιά στα κόμματα του κ. Βελόπουλου και της κας Λατινοπούλου και θα πλήξει την πολιτική του παρακαταθήκη. Εγώ πιστεύω στη μεγάλη κεντροδεξιά παράταξη και στην ενότητα της Νέας Δημοκρατίας αλλά η ενότητα δεν μπορεί να επιβληθεί».

Τέλος, σε ερώτηση για τη νομοθετική ρύθμιση σχετικά με τα κόκκινα δάνεια υπογράμμισε ότι η λύση που φέρνει η κυβέρνηση αφορά περί τους 100.000 πολίτες και οδηγεί σε ελάφρυνση της οφειλής τους, της τάξης των δεκάδων χιλιάδων ευρώ. «Δεν μιλάμε με λόγια και διακηρύξεις αγάπης, αλλά με συγκεκριμένα έργα. Εφαρμόζουμε μια πολιτική υπεύθυνη και σοβαρή, χωρίς να χαρίζουμε το μονοπώλιο της κοινωνικής ευαισθησίας σε κανέναν. Η Πολιτεία πρέπει να κοιτά προς όλες τις πλευρές και οι ρυθμίσεις πρέπει να σέβονται τις δικαστικές αποφάσεις, αλλά και να λαμβάνουν υπόψη ότι απέναντι στο νόμο υπάρχει ισότητα όλων των πολιτών, τόσο όσων έχουν κόκκινα δάνεια, όσο και των συνεπών δανειοληπτών».

Ολόκληρη η συνέντευξη εδώ: https://youtu.be/iZVjbCGHQNI

Ημερομηνία Καταβολής Μερισμάτων ΜΤΣ και ΕΚΟΕΜΣ Μηνός Ιουλίου


 


Μέρισμα      Ιουλίου 2026 στις 29 Ιουν 2026 ημέρα Δευτέρα

Μέρισμα      Αυγούστου 2026 στις 30 Ιουλ 2026 ημέρα Πέμπτη. 

Μέρισμα      Σεπτεμβρίου 2026 στις 28 Αυγ 2026 ημέρα Παρασκευή. 

Μέρισμα      Οκτωβρίου 2026 στις 29 Σεπ 2026 ημέρα Τρίτη. 

Μέρισμα      Νοεμβρίου 2026 στις 29 Οκτ 2026 ημέρα Πέμπτη. 

Μέρισμα      Δεκεμβρίου 2026 στις 27 Νοε 2026 ημέρα Παρασκευή.

Κυβέρνηση: Γιατί το «οικονομικό θαύμα», τα υπερπλεονάσματα, «Ότι δεσμευθήκαμε το κάναμε ΑΜΕΣΩΣ πράξη», δεν έφτασαν ΠΟΤΕ στην κοινωνία; - Η πραγματικότητα πίσω από τους αριθμούς


 

Το «τέλος» του παραδοσιακού ελληνικού καλοκαιριού, όπως περιγράφεται στο άρθρο του Bloomberg, δεν είναι απλώς η απώλεια μερικών στιγμών χαλάρωσης· είναι το πιο ορατό σύμπτωμα μιας κοινωνίας που, παρά τη δημοσιονομική εξυγίανση και την σημαντική ανάπτυξη που ευαγγελίζεται η κυβέρνηση, αισθάνεται ότι φτωχοποιείται

Από το «ζήσε το μύθο σου στην Ελλάδα» στο «οι Έλληνες δεν μπορούν να αντέξουν οικονομικά τις καλοκαιρινές διακοπές, ακόμη και μετά την οικονομική ανάκαμψη».

Το άλμα προς τα εμπρός που επικαλείται συχνά η κυβέρνηση Μητσοτάκη, αναφερόμενη στις επιδόσεις της ελληνικής οικονομίας, στην πραγματικότητα είναι βήμα προς τα πίσω καθώς οι μισθωτοί και οι μικρομεσαίοι επιχειρηματίες ΔΕΝ καρπώνονται τα οφέλη της ανάπτυξης που επικαλείται το Μαξίμου εξαιτίας του δυσβάσταχτου κόστους ζωής.

Η σκληρή πραγματικότητα των αριθμών

Το έκτενες ρεπορτάζ του Bloomberg για τη χώρα μας εστιάζει στη μεσαία τάξη και τις διακοπές στα νησιά που «γίνεται όλο και πιο δύσκολο να καλυφθεί οικονομικά για πολλούς» παρουσιάζοντας τη σκληρή πραγματικότητα των αριθμών: η Ελλάδα ξεχωρίζει για το χάσμα μεταξύ της απόδοσης της οικονομίας και της πραγματικότητας για τα νοικοκυριά.

Αναπτύσσεται ταχύτερα από πολλές ευρωπαϊκές χώρες, ο προϋπολογισμός της είναι πλεονασματικός και μέχρι το 2027 αναμένεται να μην είναι πλέον η πιο χρεωμένη χώρα της Ευρώπης, γράφει το Bloomberg. Την ίδια στιγμή, όμως, ο πληθωρισμός είναι από τους υψηλότερους στην ευρωζώνη, ενώ ο μέσος ετήσιος μισθός είναι λιγότερος από το μισό του μέσου μισθού της ΕΕ, φέρνοντας την Ελλάδα μαζί με τη Βουλγαρία στις τελευταίες θέσεις στην ΕΕ όσον αφορά το κατά κεφαλήν ΑΕΠ και την αγοραστική δύναμη.

Με το άρωμα εκλογών να γίνεται εντονότερο η κυβέρνηση Μητσοτάκη έχει αναγάγει το θέμα της αντιμετώπισης της ακρίβειας σε προτεραιότητα. Έχει ήδη εφαρμόσει ένα πακέτο μέτρων ωστόσο οι δημοσκοπήσεις δεν δείχνουν να «έπιασε τόπο».

PosoKanei

Το άρθρο καλύπτει όλες τις νεότερες εξελίξεις κάνοντας αναφορά και στην πλατφόρμα «PosoKanei» που εγκαινίασε η κυβέρνηση με τυμπανοκρουσίες και με τον πρωθυπουργό να το παρουσιάζει ως ένα ακόμη «όπλο» στη μάχη κατά της ακρίβειας.

Η εφαρμογή, όμως, σύμφωνα με το δημοσίευμα, δείχνει ότι πολλά προϊόντα είναι πιο ακριβά από ό,τι στις πλουσιότερες ευρωπαϊκές χώρες, ενώ άλλα είναι φθηνότερα, με εντυπωσιακό το γεγονός ότι ορισμένα τοπικά προϊόντα, όπως το γιαούρτι, έχουν υψηλότερη τιμή σε ένα ελληνικό σούπερ μάρκετ από ότι σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες.

Ο τομέας των ακινήτων βρίσκεται σε χάος

Το ρεπορτάζ ανατρέχει και σε πρόσφατα διαθέσιμα που αναφέρουν πως οι Έλληνες ξόδεψαν κατά μέσο όρο το 35,5% του διαθέσιμου εισοδήματός τους για έξοδα στέγασης. Σχεδόν το ένα τρίτο των νοικοκυριών, το ποσοστό αυτό ξεπέρασε το 40%, υπερβαίνει κατά τρεις φορές τον μέσο όρο της ΕΕ, συμπληρώνει.

Εξηγεί τους λόγους που οι τιμές έχουν εκτοξευτεί και φιλοξενεί δηλώσεις του Νίκο Βέττα, γενικού διευθυντή του Ιδρύματος Οικονομικών και Βιομηχανικών Ερευνών (ΙΟΒΕ).

Το ρεπορτάζ φιλοξενεί τη μαρτυρία μιας δασκάλας η οποία δηλώνει μάλιστα την προτίμησή της στη ΝΔ, ωστόσο επισημαίνει ότι ενώ ήταν τυχερή και μπόρεσε μαζί με τον σύζυγό της να αντέξει το κόστος ενός μεγαλύτερου σπιτιού όταν απέκτησαν το πρώτο παιδί τους ο μηνιαίος προϋπολογισμός τους είναι ακόμα περιορισμένος. «Δυσκολευτήκαμε πολύ να βρούμε ένα κανονικό σπίτι με ενοίκιο κάτω από 1.000 ευρώ», είπε.

Ο επίμονος πληθωρισμός

Η ανάκαμψη της οικονομίας και η διατήρηση της δημοσιονομικής πειθαρχίας δεν έγιναν χωρίς θυσίες: οι μισθοί, προσαρμοσμένοι στον πληθωρισμό σήμερα, εξακολουθούν να είναι πολύ χαμηλότεροι από τα επίπεδα του 2009, τονίζεται στο ρεπορτάζ του Bloomberg.

Ταυτόχρονα, ενώ το εισόδημα των νοικοκυριών έχει αυξηθεί λόγω της δημιουργίας θέσεων εργασίας και της αύξησης των μισθών κατά 12% μεταξύ 2019 και 2024, ο πληθωρισμός έχει αυξηθεί περισσότερο από 16% κατά την ίδια περίοδο.

Η φοροδιαφυγή

Το ρεπορτάζ σημειώνει πως οι Έλληνες ξοδεύουν περισσότερα από τους πολίτες έξι χωρών από τις 27 χώρες της ΕΕ, γεγονός που υποδηλώνει ότι υπάρχουν χρήματα και αλλού. Επικαλούμενο στοιχεία της Τράπεζας της Ελλάδας, σημειώνει πως η φοροδιαφυγή ισοδυναμεί με το 20%-21% του ΑΕΠ της Ελλάδας σε σύγκριση με το 15%-17% στην υπόλοιπη Ευρώπη.




πηγή:https://www.in.gr/2026/06/25/economy/oikonomikes-eidiseis/to-oikonomiko-thayma-tis-kyvernisis-mitsotaki-den-eftase-stin-koinonia-i-pragmatikotita-piso-apo-tous-arithmous/

Τετάρτη 24 Ιουνίου 2026

Έκκληση Πρωθυπουργού: - Ζητούμε από τους πολίτες να είναι εξαιρετικά προσεκτικοί και επιφυλακτικοί απέναντι σε ακοστολόγητες δεσμεύσεις των άλλων κομμάτων!!


 

Κυριάκος Μητσοτάκης: Κύριε Πρόεδρε, επιτρέψτε μου να ξεκινήσω με μία αναφορά στις διεθνείς εξελίξεις, οι οποίες προφανώς συνδέονται και με την πορεία της εθνικής οικονομίας.

Εκφράζω και πάλι την ικανοποίησή μου για το γεγονός ότι φαίνεται να υπάρχει μία καταρχάς συμφωνία ειρήνης μεταξύ Ηνωμένων Πολιτειών και Ιράν. Και εκφράζω, βέβαια, την ευχή μου ότι δεν θα έχουμε πρόσθετες αναταράξεις τους επόμενους μήνες, έτσι ώστε να αποκατασταθεί πλήρως η ελευθερία της ναυσιπλοΐας στα Στενά του Ορμούζ και να υπάρξει πια και μια κανονικοποίηση στις διεθνείς αγορές ενέργειας.

Η πρόσφατη νέα αύξηση του πληθωρισμού που είδαμε και στη χώρα μας αλλά και σε ολόκληρη την Ευρώπη, οφείλεται σχεδόν αποκλειστικά στην άνοδο των τιμών του πετρελαίου. Οι τιμές έχουν αποκλιμακωθεί σημαντικά και αρχίζουμε πια να βλέπουμε και το αποτέλεσμα αυτής της αποκλιμάκωσης στις τιμές τόσο της βενζίνης όσο και του ντίζελ, κάτι το οποίο μας κάνει συγκρατημένα αισιόδοξους ότι θα επανέλθουμε, στα ζητήματα τουλάχιστον των καυσίμων, σε μία λογική κανονικότητας.

Από εκεί και πέρα, όμως, κ. Πρόεδρε, προφανώς το χρέος της Ελληνικής Κυβέρνησης είναι να στηρίζει την ελληνική οικονομία, η οποία βρίσκεται αντιμέτωπη εδώ και πολύ καιρό με παρατεταμένες αυξήσεις στις τιμές βασικών προϊόντων. Είναι κάτι το οποίο ξεκίνησε μετά τον Covid. Είναι κάτι το οποίο αντιμετωπίζουν όλες οι κυβερνήσεις των ευρωπαϊκών χωρών. Η διαφορά με την Ελλάδα είναι ότι εμείς τουλάχιστον, επειδή η οικονομία πηγαίνει καλά, έχουμε τη δυνατότητα από το πλεόνασμα της απόδοσης της οικονομίας να στηρίζουμε την κοινωνία με στοχευμένα μέτρα.

Σήμερα, όπως ξέρετε, ψηφίζεται στη Βουλή ένα σημαντικό νομοσχέδιο. Το νομοσχέδιο αυτό περιλαμβάνει και μέτρα στήριξης της ελληνικής κοινωνίας απέναντι στην ακρίβεια. Αναφέρω ενδεικτικά τα 150 ευρώ για κάθε παιδί, τα οποία θα καταβληθούν εντός των επόμενων εβδομάδων, αλλά και την αύξηση της μόνιμης στήριξης που δίνουμε στους συνταξιούχους από τα 250 στα 300 ευρώ, που θα καταβληθεί τον μήνα Νοέμβριο.

Είμαστε σε θέση να μπορούμε να υλοποιούμε τέτοια μέτρα με δημοσιονομική ασφάλεια, ακριβώς επειδή η πορεία της οικονομίας μας είναι θετική και επειδή η πολιτική μας, της δημοσιονομικής πειθαρχίας, έχει απτά αποτελέσματα.

Επιστρέφουμε λοιπόν, με απλά λόγια, το μέρισμα της συλλογικής ανάπτυξης πίσω στην κοινωνία, στο μέτρο πάντα, να το τονίσω αυτό, των δυνατοτήτων μας.

Όμως, το νομοσχέδιο αυτό συμπεριλαμβάνει και μία ακόμα πολύ σημαντική διάταξη, η οποία αφορά μια εκκρεμότητα που μας έρχεται από το παρελθόν. Αναφέρομαι στον νόμο Κατσέλη και στη συμμόρφωση της κυβέρνησης με την πρόσφατη δικαστική απόφαση, σε επίπεδο Αρείου Πάγου, για τον υπολογισμό των τόκων.

Πιστεύω ότι η κυβέρνηση ξεπέρασε τις προσδοκίες οι οποίες είχαν καλλιεργηθεί και στέλνει ένα ξεκάθαρο μήνυμα με την απόφασή της, ότι δημιουργεί μια ασφάλεια δικαίου για όλους τους συνεπείς δανειολήπτες, εφαρμόζοντας και την αρχή της αναδρομικότητας.

Αυτό σημαίνει ότι κεφάλαια τα οποία είχαν καταβληθεί θα συνυπολογίζονται πια έναντι του συνολικού ύψους του δανείου. Οι δανειολήπτες θα δουν μια σημαντική μείωση της δόσης τους και με αυτόν τον τρόπο κλείνουμε, κ. Πρόεδρε, μία εκκρεμότητα η οποία έρχεται από το παρελθόν, με δικαιοσύνη και με σεβασμό προς τους έντιμους δανειολήπτες, οι οποίοι με μεγάλη προσπάθεια προσπάθησαν να είναι συνεπείς στις ρυθμίσεις προκειμένου να μπορέσουν με αυτόν τον τρόπο να σώσουν το σπίτι τους.

Μια ακόμα παρατήρηση, κλείνοντας την εισαγωγική μου τοποθέτηση, κ. Πρόεδρε, η οποία αφορά το συνολικό επίπεδο της δημόσιας συζήτησης γύρω από τα θέματα της οικονομίας.

Η κυβέρνηση οφείλει να νομοθετεί και να αναλαμβάνει πρωτοβουλίες με γνώμονα την πραγματική κατάσταση των δημόσιων οικονομικών. Γι’ αυτό και δεν υποσχόμαστε μέτρα τα οποία δεν μπορούμε να υλοποιήσουμε και ζητούμε και από τους πολίτες να είναι εξαιρετικά προσεκτικοί και επιφυλακτικοί απέναντι σε ακοστολόγητες δεσμεύσεις, οι οποίες μπορεί να ακούγονται μεν ευχάριστες πλην όμως ξεπερνούν κατά πολύ τις αντοχές του προϋπολογισμού.

Η χώρα πλήρωσε πολύ ακριβά την καλλιέργεια τέτοιων υπερβολικών προσδοκιών. Θεωρώ ότι ένας από τους λόγους που υπάρχει μία καχυποψία απέναντι στο πολιτικό σύστημα έχει να κάνει και με το γεγονός ότι στο παρελθόν πολιτικές δυνάμεις έταξαν στους πολίτες πράγματα τα οποία προφανώς ήταν παντελώς αδύνατο να υλοποιήσουν.

Και επειδή σιγά-σιγά εισερχόμαστε και στον τελευταίο χρόνο της διακυβέρνησης, είναι πολύ σημαντικό οι πολίτες να μπορούν να ξεχωρίζουν μεταξύ του τι είναι πραγματικά εφικτό και κοστολογημένο και τι συνιστά μια παροχή, μια επιταγή, ουσιαστικά, χωρίς αντίκρισμα.

Κωνσταντίνος Τασούλας: Ευχαριστώ, κ. Πρόεδρε, για αυτή την προπεριγραφή των θεμάτων, τα οποία θα συζητήσουμε εν συνεχεία στην τακτική μηνιαία συνάντησή μας.

Συμφωνώ απολύτως μαζί σας ότι είναι ανακουφιστική η ανακοίνωση της συμφωνίας ειρήνευσης στη Μέση Ανατολή και ελπίζω και εγώ, ότι αυτές οι 60 μέρες που εδόθησαν ως προθεσμία για τις διαβουλεύσεις οριστικοποίησης της συμφωνίας και των όρων της θα κυλήσουν ομαλά και δεν θα οδηγήσουν σε πισωγυρίσματα ή σε αναστατώσεις της συμφωνίας. Γιατί όλους αυτούς τους μήνες της σύγκρουσης με το Ιράν η επίδραση στην οικονομία και στη ζωή των χωρών, οι οποίες δεν μετέχουν ούτως ή άλλως σε αυτή τη διένεξη, ήταν πολύ αρνητική.

Πήρα και εγώ, όπως και η Βουλή και εσείς και όλοι μας, την έκθεση του Διοικητή της Τραπέζης Ελλάδος για το 2025-2026. Φαίνονται εκεί, με στοιχεία πειστικά οι επιπτώσεις της κρίσης στην οικονομία της Ευρωζώνης και παρά ταύτα, φαίνεται πως η ελληνική οικονομία, παρά την μείωση της αναπτυξιακής πορείας στην Ευρωζώνη, συνεχίζει, λόγω της ανθεκτικότητας της να αναπτύσσεται με μεγαλύτερους ρυθμούς από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο.

Αυτό πρέπει να το διαφυλάξουμε. Δεν είναι κεφάλαιο που ανήκει στην Κυβέρνηση, δεν είναι κεφάλαιο που ανήκει προσωπικά σε κανέναν, είναι κεφάλαιο που ανήκει στον ελληνικό λαό. Και αυτές οι δυνατότητες της οικονομίας που σας επιτρέπουν να κάνετε αυτά τα οποία κάνετε, λελογισμένα και με προσοχή, θα βοηθήσουν ώστε να υποστηριχθεί η κοινωνική συνοχή και η κοινωνική ειρήνη, που είναι αρχές συνταγματικά κατοχυρωμένες. Είναι στόχοι του ιδίου του Συντάγματος το οποίο θέτει ως υποχρέωση της κυβέρνησης να ασχολείται με την εδραίωση της κοινωνικής ειρήνης και συνοχής.

Κύριε Πρόεδρε, προφανώς και βαθμηδόν μπήκαμε στον τελευταίο χρόνο πριν από τις εκλογές. Έχουμε εμπειρία εκλογών, προφανώς θα υπάρξουν και υπερβολές, θα υπάρξουν και εντάσεις. Το θέμα είναι να κρατηθούμε μακριά από πειρασμούς που θα εκτροχιάσουν την οικονομία και θα της αφαιρέσουν τις δυνατότητες που επιτρέπουν να υποστηρίζονται τα πιο αδύναμα μέλη της κοινωνίας.

Η ρύθμιση που ανακοίνωσε χθες στα Γιάννενα ο Υπουργός Οικονομικών, με αφορμή ένα αναπτυξιακό συνέδριο που γινόταν εκεί, στην πατρίδα μου, είναι μια ρύθμιση ακριβώς που αφορά ανθρώπους που η κοινωνία και το κράτος και η πολιτεία τους χρωστά μια δεύτερη ευκαιρία. Και αυτήν τη δεύτερη ευκαιρία, με βάση μια απόφαση του Αρείου Πάγου, όχι μόνο τη νομιμοποιείτε και τη θεσμοθετείτε, αλλά και τη διευρύνετε, γιατί δεν την περιορίζετε μόνο ανάμεσα στους διαδίκους. Δεν θα ωφεληθούν της ρυθμίσεως μόνοι όσοι έκαναν προσφυγή στον Άρειο Πάγο, αλλά όλοι οι ενδιαφερόμενοι. Και επίσης, δεν θα ισχύει από τώρα και μετά, αλλά θα έχει αναδρομική ισχύ. Και έτσι, με βάση αυτόν τον υπολογισμό των τόκων, που θα είναι τόκοι που θα υπολογίζονται με βάση τη δόση και όχι με βάση το συνολικό ποσόν, θα πάρει μια μεγάλη ανάσα όλος αυτός ο κόσμος, ο οποίος υπολογίζεται σε εκατό χιλιάδες και βρίσκεται στη διαδικασία της ενεργού ρυθμίσεως.

Κύριε Πρόεδρε, επανέρχομαι στο θέμα του ότι μπαίνουμε σιγά σιγά σε προεκλογική χρονιά. Θυμάμαι, κύριε Πρόεδρε, ήσασταν κι εσείς, ήμουν και εγώ στη Βουλή, όταν έσκασε η μεγάλη κακουχία της de facto χρεοκοπίας της χώρας. Τα παράπονα του κόσμου, τα παράπονα των πάντων για τη χρεοκοπία και την αδυναμία της χώρας να ανταποκριθεί στις διεθνείς της υποχρεώσεις, τις δανειακές, ήταν γιατί κανείς δεν μας προειδοποιούσε για την κατάσταση της οικονομίας. Γιατί φαίνονταν όλα ρόδινα και ξαφνικά όλα απεδείχθησαν σκοτεινά. Και υπήρξαν και παράπονα και γκρίνιες, δεν θα έλεγα αδικαιολόγητες, για θεσμούς οι οποίοι όφειλαν να προειδοποιούν δυναμικά και παραστατικά και πειστικά για την πορεία της οικονομίας.

Αυτό δεν μπορεί να επαναληφθεί. Γι’ αυτό και τώρα, δεν πρόκειται να χτίσουμε γύρω μας τείχη, όπως λέει και ο ποιητής, και να παγιδευτούμε μέσα στα τείχη και να μην ακούσουμε «κρότον κτιστών ή ήχον», όπως λέει. Ο κρότος των κτιστών και ο ήχος, είναι οι προειδοποιήσεις, οπότε πολύ καλά κάνει η κυβέρνηση, κάθε κυβέρνηση πρέπει να το κάνει αυτό, δηλαδή να προστατεύει τη δημοσιονομική σταθερότητα και πειθαρχία.

Μπορεί η λέξη πειθαρχία, συχνά, σε έναν μεσογειακό λαό να φαντάζει βάρος, αλλά η πειθαρχία ήταν αυτή που έλλειψε και οδηγηθήκαμε στην τραγωδία της χρεοκοπίας. Τώρα λοιπόν, χάρη σε αυτή τη δημοσιονομική και μακροοικονομική πειθαρχία, έχετε περιθώριο και τις αποφάσεις του Αρείου Πάγου να διευρύνετε και να κάνετε κάποιες στοχευμένες παροχές. Δεν θα τις αποκαλούσα προεκλογικές αλλά παροχές οι οποίες βοηθάνε στην κοινωνική συνοχή.

Είμαι συνεπώς «όλος αυτιά» για να ακούσω λεπτομέρειες γι’ αυτό το σχέδιο και για ενδεχομένως περαιτέρω μέτρα στήριξης της κοινωνικής συνοχής, όχι προεκλογικής φύσεως και συνήθειας, αλλά μέτρα τα οποία πηγάζουν από τη δυνατότητα της οικονομίας, να μπορέσει να προωθήσει την κοινωνική σύγκλιση και να βοηθήσει τις αδύναμες κοινωνικές τάξεις.

Την ξεφτίλισε: - “Φέτος είχε κρύο και δεν πήγαμε στο Gay Pride κα Δόμνα;” - Δεν είχε ζακετούλα η κυρία Μιχαηλίδου; - Τους ψηφοφόρους σας τους είχατε ενημερώσει ότι θα ψηφίζατε υπέρ των ΛΟΑΤΚΙ; - ΒΙΝΤΕΟ

 



Φέτος είχε κρύο και δεν πήγαμε στο Gay Pride κα Δόμνα;
Δεν είχε ζακετούλα η κυρία Μιχαηλίδου;
Γιατί δεν πήγαμε, κυρία Μιχαηλίδου;

Στο σπίτι του κρεμασμένου δεν μιλάνε για σχοινί
.
Μιλάει η κυρία Μιχαηλίδου. Να θυμίσουμε μερικά πράγματα.
Είναι Υπουργός στο Υπουργείο Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας.
Πάμε στα γεγονότα:
Το 2019 οι γεννήσεις στην Ελλάδα ήταν περίπου 83.000. Σήμερα έχουν πέσει κάτω από τις 65.000.
Αντί να ασχολείται:
•Με το μέγιστο πρόβλημα του δημογραφικού.
•Με τους νέους που δεν μπορούν να δημιουργήσουν οικογένεια.
•Με τις νέες μητέρες που μένουν αβοήθητες στην καθημερινότητα.
•Με ουσιαστικές πολιτικές στήριξης της οικογένειας.
Αυτό που φαίνεται να την απασχολεί είναι:
•Να μοιράζει σήματα woke «διαφορετικότητας» στις επιχειρήσεις.
•Να συμμετέχει σε εκδηλώσεις για τη συμπερίληψη.
•Να έχει ψηφίσει τον γάμο και την υιοθεσία από ομοφυλόφιλα ζευγάρια.
•Να συμμετέχει στα Gay Pride με τις πολύχρωμες σημαίες.
Δείτε πόσο περήφανα συμμετέχει στις εκδηλώσεις για τη δήθεν συμπερίληψη.
Και μια ερώτηση:
Τους ψηφοφόρους σας τους είχατε ενημερώσει ότι θα ψηφίζατε υπέρ των ΛΟΑΤΚΙ;