Δευτέρα 22 Ιουνίου 2026

Πως ο Κασιδιάρης μπορεί να "βοηθήσει" τον Πρωθυπουργό!!


 



Αυτό που ο πρωθυπουργός δεν προσμετρά είναι ότι στην πολιτική οι συμφωνίες του παρασκηνίου -και μάλιστα τέτοιας σκοτεινής κοπής και ακραίου πολιτικού αμοραλισμού- κατά κανόνα γυρίζουν μπούμερανγκ και συντρίβουν εκείνον που τις εμπνεύστηκε

  • Γράφει Ειδικός Συνεργάτης

Όπως ο πνιγμένος, κατά τη σοφή λαϊκή ρήση, πιάνεται από τα μαλλιά του, έτσι και ο Κυριάκος Μητσοτάκης πάει να πιαστεί από τον έγκλειστο σήμερα στις Φυλακές Δομοκού Ηλία Κασιδιάρη, σε μια απέλπιδα προσπάθεια να διασωθούν ο ίδιος και το σύστημα που τον περιβάλλει στις επερχόμενες εκλογές.

Ο καταδικασμένος για διεύθυνση της εγκληματικής οργάνωσης Χρυσή Αυγή πρόκειται να αποφυλακιστεί στις αρχές Σεπτεμβρίου και ήδη έχει ανακοινώσει ότι θα επανέλθει στην ενεργό πολιτική μέσω νέου κομματικού σχήματος. Μάλιστα, κατά την πρόσφατη άδειά του από τις φυλακές έκανε συγκεντρώσεις οπαδών του, κυρίως νεαρής ηλικίας, όπου εξήγγειλε τις προθέσεις του, εκδίδοντας και σχετική ανακοίνωση.

Ο Ηλίας Κασιδιάρης σκοπεύει να επιστρέψει στην πολιτική σκηνή με έναν «νέο κομματικό σχηματισμό», όπως αναφέρει, διευκρινίζοντας ότι δεν θα πολιτευτεί ως επικεφαλής, πρόεδρος, γενικός γραμματέας ή ιδρυτής κόμματος. Υπενθυμίζεται ότι οι καταδικασμένοι για εγκληματική οργάνωση χάνουν το δικαίωμα του εκλέγεσθαι. Ωστόσο, ο Κασιδιάρης έχει προσφύγει στον Αρειο Πάγο, υποστηρίζοντας ότι διατηρεί «πλήρη πολιτικά δικαιώματα».

Η επάνοδος του Κασιδιάρη, ιδιαίτερα σε αυτή τη συγκυρία, αντιμετωπίζεται πολύ θετικά από την κυβερνητική ηγεσία. Σύμφωνα, μάλιστα, με πληροφορίες, βρίσκεται ήδη σε εξέλιξη υπόγεια συμφωνία μεταξύ των δύο πλευρών, με το Μέγαρο Μαξίμου όχι απλώς να έχει δώσει το πράσινο φως ώστε να διευκολυνθεί το σχέδιό του, αλλά και να συνδράμει με διάφορους τρόπους προς αυτήν την κατεύθυνση, παρά τα κροκοδείλια δάκρυα που χύνουν κατά διαστήματα οι σημερινοί ένοικοι του πρωθυπουργικού μεγάρου κατά των «άκρων». Θεωρείται η τελευταία (;) σανίδα εκλογικής επιβίωσης για το σύστημα Μητσοτάκη.

Ευρισκόμενος σε απελπιστική θέση λόγω της συνεχιζόμενης καταβύθισης των ποσοστών της Νέας Δημοκρατίας στην περιοχή του 20% στην πρόθεση ψήφου (η τελευταία μέτρηση της ALCO κατέγραψε 23,3%), ο κ. Μητσοτάκης φέρεται ότι έχει καταληφθεί από τρόμο, ειδικά εν όψει της επικείμενης δημιουργίας κόμματος από τον Αντώνη Σαμαρά. Με τα μηνύματα που καταφθάνουν πλέον από ολόκληρη την Ελλάδα και δείχνουν μια εντυπωσιακή δυναμική, ικανή να ανατρέψει πλήρως το σημερινό σκηνικό, η πρωτοβουλία του πρώην πρωθυπουργού θεωρείται ότι μπορεί να αποτελέσει τη χαριστική βολή για τον κ. Μητσοτάκη και να σφραγίσει την οριστική απομάκρυνσή του τόσο από την εξουσία όσο και από την ηγεσία της Ν.Δ.

Ηδη τα σενάρια για την επόμενη μέρα έχουν αρχίσει να φουντώνουν, χωρίς να έχουν ακόμα διεξαχθεί οι εκλογές. Εξαιτίας αυτού του τρόμου, κατέρρευσε οριστικά το προσωπείο του «μεταρρυθμιστή». Επεσαν και οι μάσκες του «κεντρώου» που φορούσε επί χρόνια ο κ. Μητσοτάκης, ο οποίος, έχοντας χάσει τον ύπνο του, δεν διστάζει πλέον να συμμαχήσει με οποιονδήποτε, ακόμη και με τη μετεξέλιξη της Χρυσής Αυγής. Ενεργοποιεί πλέον -σε πολιτικούς χώρους και πρόσωπα που μέχρι χθες κατήγγελλε- το τυχοδιωκτικό δόγμα που λέει ότι «ο εχθρός του εχθρού μου είναι φίλος μου», προκειμένου να κρατηθεί στην επιφάνεια.

Στο πλαίσιο αυτό, στο Μέγαρο Μαξίμου πιστεύουν ότι η συμμετοχή του Κασιδιάρη στις εκλογές δεν θα αποτελέσει απειλή για το κυβερνών κόμμα, καθώς -όπως λένε- «δεν απευθύνεται στην ίδια εκλογική δεξαμενή». Αντίθετα, θεωρούν ότι θα βοηθήσει στον κατακερματισμό και στη διάσπαση των δυσαρεστημένων δεξιών ψηφοφόρων, κατά τρόπο που θα ωφελεί, στον τελικό συσχετισμό δυνάμεων την ώρα της κάλπης, την πλευρά Μητσοτάκη. Εκτιμάται, δηλαδή, ότι αποκλειστικά θα βλάψει τους εκ δεξιών αντιπάλους του σημερινού πρωθυπουργού.

Η παράμετρος Κασιδιάρη θεωρείται σημαντική και για τον χρόνο προκήρυξης των εκλογών, καθώς, παρά την «κινητικότητα» για πρόωρες κάλπες, πολλοί εκτιμούν ότι πρόκειται για ακόμη μία μπλόφα του κ. Μητσοτάκη έως ότου φέρει το παιχνίδι, όπως επιδιώκει, στα μέτρα του.

Αλλωστε, όπως έχει διαπιστωθεί την τελευταία τριετία, και το κόμμα που πριμοδότησε το 2023 ο Κασιδιάρης -οι «Σπαρτιάτες»- λειτούργησε σε διάφορες περιπτώσεις, είτε άμεσα είτε έμμεσα, με τη στάση και τη συμπεριφορά του στη Βουλή, σαν δεκανίκι της σημερινής κυβέρνησης. Ακόμη και μετά τη διάλυση του εν λόγω κόμματος, οι περισσότεροι από τους βουλευτές που απέμειναν έχουν εξελιχθεί σε απροκάλυπτα στηρίγματα της κυβερνητικής πλειοψηφίας, λειτουργώντας μάλιστα και ως εφεδρείες σε περιπτώσεις όπου υπήρχε κίνδυνος διαρροών από «γαλάζιους» βουλευτές.

Οπως επισημαίνουν, ωστόσο, γνώστες των τεκταινομένων, μέσα στον πανικό του -και την ιστορική του ρηχότητα- αυτό που ο κ. Μητσοτάκης δεν προσμετρά επαρκώς είναι ότι στην πολιτική οι συμφωνίες του παρασκηνίου -και μάλιστα τέτοιας σκοτεινής κοπής, στόχευσης και ακραίου πολιτικού αμοραλισμού- κατά κανόνα γυρίζουν μπούμερανγκ και συντρίβουν εκείνον που τις εμπνεύστηκε.

«Αποφυλακίζομαι και θα επανέλθω στην κεντρική πολιτική σκηνή»!

Ο ίδιος ο Ηλίας Κασιδιάρης έσπευσε πρόσφατα, με δήλωσή του μέσα από τις φυλακές, να προεξοφλήσει ότι στις αρχές Σεπτεμβρίου «αποφυλακίζομαι οριστικά» και ότι «αμέσως μετά την αποφυλάκισή μου θα επανέλθω στην κεντρική πολιτική σκηνή της χώρας». Κατά τον ίδιο, παρά την καταδίκη του και σε δεύτερο βαθμό για διεύθυνση εγκληματικής οργάνωσης, «το ποινικό μου μητρώο παραμένει λευκό, καθότι εκκρεμεί η αναίρεσή μου ενώπιον του Αρείου Πάγου. Ως εκ τούτου διατηρώ πλήρη πολιτικά δικαιώματα εκλέγειν και εκλέγεσθαι».

Και προσθέτει: «Ακόμα και ως κρατούμενος των φυλακών συμμετείχα κανονικά στις αυτοδιοικητικές εκλογές 2023 και εξελέγην ως επικεφαλής παράταξης στον Δήμο Αθηναίων με την ψήφο των Ελλήνων πολιτών. Επειδή οι ψηφισθείσες φωτογραφικές τροπολογίες της περιόδου 2023 θέτουν κωλύματα σε κομματικούς σχηματισμούς, δηλώνω πως δεν σκοπεύω να πολιτευτώ ως επικεφαλής ή πρόεδρος ή γενικός γραμματέας ή ιδρυτής κόμματος. Εντούτοις, θα δώσω δυναμικό “παρών στις πολιτικές εξελίξεις, συμμετέχοντας ενεργά σε έναν νέο κομματικό σχηματισμό και θα επανέλθω στην πρώτη γραμμή των πολιτικών εξελίξεων με βάση τα συνταγματικά κατοχυρωμένα δικαιώματά μου».

Θρίαμβος για την εγγονή μου: - Πανελλήνιο Ρεκόρ στα 600 μέτρα στην κατηγορία Κ14 -ΒΙΝΤΕΟ





  
     Διεξήχθησαν  σήμερα  στο 
Παμπελοπονησιακό Στάδιο, στην Πάτρα αγώνες στίβου μόνο, για την κατηγορία Κ14 
    Στο αγώνισμα των 600 μέτρων έλαβε μέρος και η 13χρονη εγγονή μου, που  όχι μόνο πρώτευσε αλλά πραγματοποίησε, για την κατηγορία της και πανελλήνιο ρεκόρ με χρόνο 1΄ λεπτό και 37" δεύτερα                                 







 

Συντάξεις: - Ο Εξωγήινος Τύπος, Χορηγεί Μεγαλύτερες Αυξήσεις, από την Κυβέρνηση! - Η Ευχάριστη Έκπληξη για τους Αποστράτους!! - Αναλυτικός Πίνακας με τις Αποδείξεις!!



Το όφελος που μπορεί να προκύψει από τα μέτρα που είναι στο μικροσκόπιο των κυβερνητικών στελεχών είναι περίπου στα 500 ευρώ ετησίως. Αν υπολογιστεί και η κανονική αύξηση που θα πάρουν για το 2027, τότε το συνολικό όφελος σε ετήσια βάση θα φτάσει, κατά μέσο όρο, στα 700 ευρώ και, σε κάποιες περιπτώσεις, θα ξεπεράσει τα 1.300 ευρώ.

Σύμφωνα με πληροφορίες του ενθέτου «Ασφάλιση και Συντάξεις», ανάμεσα στις προτάσεις που συζητούνται και κοστολογούνται περιλαμβάνονται:

  1. Η δημιουργία ενός ειδικού μηχανισμού προστασίας συντάξεων από τον πληθωρισμό βασικών αγαθών. Ο μηχανισμός προστασίας των συντάξεων από τον υψηλό πληθωρισμό θα μπορούσε να ενεργοποιηθεί φέτος με μια επιπλέον αύξηση της τάξης του 2% με 2,5%. Ο γενικός πληθωρισμός μπορεί να κινείται στο 5%, αλλά δεν αποτυπώνει το πραγματικό κόστος ζωής των ηλικιωμένων, που είναι υψηλότερο, καθώς οι επιμέρους δείκτες τιμών σε είδη που έχουν ανάγκη (τρόφιμα, ενέργεια, φάρμακα, αλλά και ενοίκιο) είναι πάνω από τον πληθωρισμό. Ο μηχανισμός αυτός θα μπορούσε να καλύπτει, με μια πρόσθετη αύξηση, ένα μέρος από τη διαφορά μεταξύ της αύξησης των συντάξεων και του δείκτη ακρίβειας σε συγκεκριμένα προϊόντα και υπηρεσίες. Για να προχωρήσει μια τέτοια πρόταση, θα πρέπει να καταργηθεί η ρήτρα του νόμου Κατρούγκαλου, που προβλέπει ότι η ετήσια αύξηση στις συντάξεις δεν μπορεί να ξεπερνά το ύψος του πληθωρισμού.
  2. Η χορήγηση νέας αύξησης στο μόνιμο επίδομα των συνταξιούχων. Το ποσό, από 250 ευρώ πέρυσι, αυξάνεται στα 300 ευρώ για φέτος και δίδεται σε περισσότερους συνταξιούχους. Υπάρχουν, όμως, σκέψεις για νέα έξτρα αύξηση, ώστε το ποσό που θα πληρωθούν οι συνταξιούχοι φέτος τον Νοέμβριο να είναι, ενδεχομένως, στα 400 ευρώ.
  3. Η μείωση των εισφορών-κρατήσεων σε κύριες ή και σε επικουρικές συντάξεις. Το σενάριο που ήδη επεξεργάζεται το οικονομικό επιτελείο περιλαμβάνει την αναμόρφωση της Εισφοράς Αλληλεγγύης (ΕΑΣ), που επιβάλλεται σε όλο το ποσό για κύριες συντάξεις άνω των 1.400 ευρώ και σε επικουρικές άνω των 300 ευρώ. Για τις κύριες συντάξεις εξετάζεται να αφαιρούνται τα 1.400 ευρώ από το συνολικό ποσό της σύνταξης και η κράτηση να υπολογίζεται στο υπερβάλλον, δηλαδή, σε σύνταξη 2.200 ευρώ, η κράτηση να επιβάλλεται στα 800 ευρώ (2.200-1.400=800) και όχι στο σύνολο των 2.200 ευρώ, που ισχύει τώρα. Για τις επικουρικές μελετάται ακόμη και η κατάργηση της εισφοράς.

Το επικρατέστερο σενάριο και το πιο απλό στην υλοποίησή του είναι να δοθεί μια έξτρα αύξηση στις συντάξεις, με ρήτρα πληθωρισμού που θα ενεργοποιείται κάθε χρόνο από τη στιγμή που ο πληθωρισμός υπερβαίνει κάποιο όριο. Το κόστος της πρότασης αυτής ανέρχεται περίπου στα 500 εκατ. ευρώ και καλύπτει-ικανοποιεί το σύνολο των συνταξιούχων.

Στοπ στις περικοπές για τις συντάξεις χηρείας

Στην κυβερνητική ατζέντα δεν αποκλείεται να υπάρχουν και συμπληρωματικά μέτρα για επιμέρους κατηγορίες συνταξιούχων, όπως οι συντάξεις χηρείας, στις οποίες επικρέμεται η «δαμόκλειος σπάθη» αναδρομικών μειώσεων από το 70% της σύνταξης του θανόντος στο 35%. Η ηγεσία του υπουργείου Εργασίας κρατά σε αγωνία αυτή τη στιγμή 117.000 συνταξιούχους χηρείας, που δεν ξέρουν αν θα τους καταλογιστούν ή όχι αυτές οι περικοπές. Για να ακυρωθούν, θα πρέπει να τροποποιηθεί ο νόμος Κατρούγκαλου, κάτι που δεν έχει γίνει από το υπουργείο Εργασίας. Τα στελέχη του, ωστόσο, διαβεβαιώνουν ότι «δεν θα γίνουν περικοπές». Αν δεν γίνουν οι περικοπές, τότε ανοίγει αυτόματα θέμα ακύρωσης και επιστροφής των ίδιων μειώσεων που έχουν υποστεί 12.000 συντάξεις χηρείας του Δημοσίου, οι οποίες από το 35% θα πρέπει να επανέλθουν στο 70% της σύνταξης του θανόντος. Ούτε εδώ το υπουργείο Εργασίας έχει σαφή θέση και η τελική απόφαση για το τι μέλλει γενέσθαι μένει να ανακοινωθεί πιθανότατα από τον πρωθυπουργό στη ΔΕΘ.


Το σχέδιο που εξετάζεται είναι να μείνουν στο 70% οι 117.000 συντάξεις χηρείας του ιδιωτικού τομέα, χωρίς περικοπή, και να επανέλθουν στο 70% οι κομμένες συντάξεις χηρείας του Δημοσίου. Το ερώτημα είναι αν στις συντάξεις χηρείας του Δημοσίου θα πληρωθούν αναδρομικά τα ποσά που κόπηκαν μετά το 2020.

Εργαζόμενοι συνταξιούχοι: Σκέψεις για μεγαλύτερη προσαύξηση σύνταξης χωρίς διακοπή απασχόλησης

Πρόσθετα κίνητρα εξετάζονται από το υπουργείο Εργασίας και τον ΕΦΚΑ για τους εργαζόμενους συνταξιούχους, ώστε να παραμένουν περισσότερο διάστημα στην απασχόληση. Σύμφωνα με πληροφορίες, το υπουργείο έχει απασχολήσει μια αύξηση του ποσοστού προσαύξησης της σύνταξης που λαμβάνουν για κάθε χρόνο απασχόλησης, το οποίο είναι τώρα στο 0,77%, ενώ μελετάται αυτή η προσαύξηση να καταβάλλεται ανά τριετία στο ποσό της σύνταξης, χωρίς να απαιτείται να σταματήσουν να εργάζονται. Σήμερα, όσοι συνεχίζουν να εργάζονται μετά τη συνταξιοδότησή τους καταβάλλουν κανονικά ασφαλιστικές εισφορές, όμως η προσαύξηση που δικαιούνται αποδίδεται μόνο όταν διακόψουν την εργασία τους και υποβάλουν σχετική αίτηση. Το νέο σχέδιο προβλέπει η προσαύξηση να καταβάλλεται ανά τριετία, χωρίς να απαιτείται διακοπή της απασχόλησης. Παράλληλα, με νέα διάταξη που περιλαμβάνεται στο νομοσχέδιο για την ίση αμοιβή ανδρών και γυναικών, η επιστροφή συντάξεων στις κυρώσεις που επιβάλλονται στους εργαζόμενους συνταξιούχους θα γίνεται με παρακράτηση 10%. Σήμερα, όταν δεν δηλώνεται η απασχόληση στον ΕΦΚΑ, επιστρέφουν 12 συντάξεις με παρακράτηση του 25% της σύνταξης, ενώ, όταν δηλώνεται η εργασία αλλά δεν καταβάλλονται οι προβλεπόμενες ασφαλιστικές εισφορές, παρακρατείται ολόκληρη η σύνταξη μέχρι να εξοφληθούν οι χρωστούμενες εισφορές. Με τη νέα διάταξη, η παρακράτηση θα είναι 10% από τη σύνταξη και στις δύο περιπτώσεις.

Ποιους αφορά η μείωση των κρατήσεων της ΕΑΣ;

Η μείωση των κρατήσεων στην ΕΑΣ δεν αφορά όλους τους συνταξιούχους, αλλά 400.000 συνταξιούχους που, μετά τον νόμο Κατρούγκαλου (μετά τις 13/5/2016), παίρνουν εθνική και ανταποδοτική σύνταξη πάνω από 1.400 ευρώ και άλλους 250.000 συνταξιούχους με επικουρική πάνω από 300 ευρώ. Σε κάθε περίπτωση, πάντως, και ανάλογα με τα δημοσιονομικά περιθώρια, οι όποιες μειώσεις της ΕΑΣ στις κύριες ή και η πλήρης κατάργησή της στις επικουρικές θα δώσουν ανάσα σε εκατοντάδες χιλιάδες συνταξιούχους.

Πώς θα διαμορφωθούν από 1η/1/2027 οι συντάξεις γήρατος με αύξηση κατά 2,6% και με το σενάριο για πρόσθετη αύξηση λόγω πληθωρισμού κατά 2%

Ταμεία και έτη ασφάλισης Μέση σύνταξη 2026 μετά την αύξηση κατά 2,4% Τακτική αύξηση 2,6% από 1/1/2027 Μέση σύνταξη μετά την αύξηση για το 2027 Εκτακτη αύξηση 2,5% λόγω πληθωρισμού Μέση σύνταξη μετά την έκτακτη αύξηση Συνολικό ετήσιο όφελος από τις δύο αυξήσεις
ΔΗΜΟΣΙΟ
25 ως 30860€22€883€          17€        900€        475€
35 ως 381.347€35€1.382€          27€     1.409€        743€
40 και άνω1.407€37€1.444€          28€     1.472€        777€
ΙΚΑ
Εως 20567€15€582€          11€        593€        313€
20 ως 25707€18€725€          14€        739€        390€
25 ως 30835€22€856€          17€        873€        461€
30 και άνω1.247€32€1.280€          25€     1.305€        688€
ΔΕΚΟ & Τραπεζών
Εως 20823€21€845€          16€        861€        455€
20 ως 251.227€32€1.259€          25€     1.283€        677€
25 ως 301.740€45€1.785€          35€     1.820€        960€
30 και άνω2.672€69€2.741€          53€     2.795€     1.475€
ΟΑΕΕ
Εως 20570€15€585€          11€        597€        315€
20 ως 25709€18€727€          14€        741€        391€
25 ως 30804€21€825€          16€        841€        444€
30 και άνω1.126€29€1.156€          23€     1.178€        622€
ΟΓΑ
Εως 20427€11€438€             9€        447€        236€
20 ως 25483€13€496€          10€        506€        267€
25 ως 30607€16€623€          12€        635€        335€
30 και άνω659€17€677€          13€        690€        364€
ΕΤΑΑ
Εως 20606€16€622€          12€        634€        335€
20 ως 25762€20€782€          15€        797€        421€
25 ως 30900€23€924€          18€        942€        497€
30 και άνω1.287€33€1.321€          26€     1.346€        711€
ΝΑΤ
Εως 20802€21€823€          16€        839€        443€
20 ως 25948€25€973€          19€        992€        523€
25 ως 301.199€31€1.230€          24€     1.254€        662€
30 και άνω1.572€41€1.613€          31€     1.644€        868€
ΕΤΑΠ-ΜΜΕ
Εως 20613€16€629€          12€        642€        339€
20 ως 251.060€28€1.087€          21€     1.109€        585€
25 ως 301.127€29€1.157€          23€     1.179€        622€
30 και άνω1.801€47€1.848€          36€     1.884€        994€

*Ποσά συντάξεων προ φόρου


πηγή: https://www.eleftherostypos.gr/oikonomia/asfalisi-syntaxeis/syntaxeis-ta-5-nea-metra-gia-afxiseis-pinakes


"Της φυλακής τα σίδερα είναι για τους λεβέντες;" - Υπόθεση Qatargate: - Ευρωπαϊκό ένταλμα σύλληψης, του βουλευτή της κυβέρνησης, Δημήτρη Αβραμόπουλου


 

Οι βελγικές αρχές στο πλαίσιο των συνεχιζόμενων ερευνών για την υπόθεση του Qatargate  εξέδωσαν ευρωπαϊκό ένταλμα σύλληψης κατά του πρώην Επιτρόπου, Δημήτρη Αβραμόπουλου 

Σύμφωνα με πληροφορίες, για την έκδοση του εντάλματος σύλληψης έχουν ενημερωθεί οι ελληνικές δικαστικές αρχές, ωστόσο το ένταλμα δεν έχει εκτελεστεί, καθώς λόγω της βουλευτικής ιδιότητας του κ. Αβραμόπουλου απαιτείται η άρση από τη Βουλή της ασυλίας του.

Για το λόγο αυτό, όπως προβλέπεται, ο φάκελος με τα στοιχεία από τις Βελγικές αρχές διαβιβάζεται άμεσα από την Εισαγγελία Εφετών Αθηνών στην Εισαγγελία του Αρείου Πάγου και από εκεί μέσω του υπουργείου Δικαιοσύνης θα φτάσει στη Βουλή.

Ο βουλευτής της Νέας Δημοκρατίας, όπως αναφέρουν δικαστικές πηγές, επισκέφτηκε το μεσημέρι την Εισαγγελία Εφετών Αθηνών Δημήτρης 

Ο πρώην Επίτροπος εξέδωσε δήλωση αναφορικά με την υπόθεση σημειώνοντας ότι «επιχειρείται χωρίς καμία βάση η σύνδεση του ονόματός μου με την υπόθεση Fight Impunity».

Στην ανακοίνωσή του ο Δημήτρης Αβραμόπουλος τονίζει ότι το ζήτημα αυτό έχει κλείσει εδώ και χρόνια με πλήρη θεσμική διαφάνεια και με τη σφραγίδα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.

Προαναγγέλλει, μάλιστα, προσφυγή στη δικαιοσύνη υπογραμμίζοντας «κάθε προσπάθεια επαναφοράς του θέματος από τις βελγικές αρχές και εμπλοκής του ονόματός μου σε οποιοδήποτε ζήτημα αφορά το Fight Impunity, είτε μέσω αβάσιμων αναφορών είτε μέσω διαστρέβλωσης πραγματικών περιστατικών, είναι αυθαίρετη, απαράδεκτη, ύποπτη και θα αντιμετωπισθεί με κάθε νόμιμο μέσο».

Αναλυτικά:Μου περιήλθε η πληροφορία από δημοσιογράφους ότι φέρεται να έχει σταλεί έγγραφο από τις βελγικές αρχές προς τις ελληνικές, στο οποίο επιχειρείται, χωρίς καμία βάση, η σύνδεση του ονόματός μου με την υπόθεση Fight Impunity.

Το ζήτημα που επιχειρήθηκε να συνδεθεί με το όνομά μου έχει κλείσει εδώ και τρία χρόνια, με πλήρη θεσμική διαφάνεια και με τη σφραγίδα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, κατόπιν απόφασης υπογεγραμμένης από την Πρόεδρό της, Ursula von der Leyen.

Η συμμετοχή μου στον οργανισμό Fight Impunity, μαζί με σημαντικές διεθνείς προσωπικότητες, ήταν απολύτως νόμιμη, ελεγμένη, εγκεκριμένη, δηλωμένη και φορολογημένη.

Κάθε προσπάθεια επαναφοράς του θέματος από τις βελγικές αρχές και εμπλοκής του ονόματός μου σε οποιοδήποτε ζήτημα αφορά το Fight Impunity, είτε μέσω αβάσιμων αναφορών είτε μέσω διαστρέβλωσης πραγματικών περιστατικών, είναι αυθαίρετη, απαράδεκτη, ύποπτη και θα αντιμετωπισθεί με κάθε νόμιμο μέσο.

Παρότι πρόκειται για ένα απολύτως αβάσιμο ζήτημα, δηλώνω ευθέως ότι δεν πρόκειται να κάνω χρήση οποιασδήποτε βουλευτικής ασυλίας. Αντιθέτως, θα αποταθώ ο ίδιος στην ελληνική Δικαιοσύνη, ζητώντας να ερευνηθεί πλήρως το θέμα και να αποφανθεί.



πηγή:https://www.efsyn.gr/kosmos/1410868/qatargate-eyropaiko-entalma-gia-ton-dimitri-avramopoylo/

Ελληνοτουρκικά: - «Οι ψαράδες της Τουρκίας κατέλαβαν το Αιγαίο!»


 


Ο ναύαρχος εν αποστρατεία του Λιμενικού, Νικόλαος Σπανός, αναλύει στη «δ» το υβριδικό σχέδιο της Άγκυρας για την ακύρωση της εθνικής μας κυριαρχίας

  • Συνέντευξη στον Δημήτρη Παπαγεωργίου 

Η επιχειρησιακή δράση των τουρκικών αλιευτικών στο Αρχιπέλαγος δεν αποτελεί μια σειρά από τυχαία, μεμονωμένα περιστατικά, αλλά ένα συντονισμένο κρατικό σχέδιο της Αγκυρας. Ο εν αποστρατεία ναύαρχος του Λιμενικού Σώματος, Νικόλαος Σπανός, έχοντας υπηρετήσει ως διευθυντής Λιμενικής Αστυνομίας και Αλιείας του υπουργείου Ναυτιλίας, γνωρίζει άριστα το επιχειρησιακό πεδίο και ξετυλίγει στη «δημοκρατία» τόσο το παρασκήνιο των ελληνοτουρκικών αλιευτικών αντιπαραθέσεων όσο και τη στόχευση της τουρκικής πλευράς. Μέσα από την πολυετή εμπειρία του στην πρώτη γραμμή, αλλά και ως ντόπιος με καταγωγή από τη Λέρο και την Κάλυμνο, μεταφέρει τις μαρτυρίες των Ελλήνων αλιέων και αποδομεί το αφήγημα περί απλών οικονομικών δραστηριοτήτων των γειτόνων.

Η κατάσταση που βιώνουν οι Ελληνες ψαράδες στα Δωδεκάνησα και σε ολόκληρο το Αιγαίο περιγράφεται από τον ναύαρχο με τη λέξη «απελπισία». «Γνωρίζω από πρώτο χέρι, τόσο ως άνθρωπος που κατάγεται από την περιοχή όσο και μέσα από την πολυετή μου εμπειρία, τι ακριβώς συμβαίνει εκεί. Η κατάσταση είναι πραγματικά απελπιστική» αναφέρει χαρακτηριστικά. Ο ίδιος διατηρεί ανοιχτό δίαυλο επικοινωνίας με τους ανθρώπους του μόχθου στο Αρχιπέλαγος και έχει γίνει αποδέκτης πολυάριθμων βίντεο και καταγγελιών. Το πρόβλημα, σύμφωνα με την ανάλυσή του, ξεπερνά την απλή παράνομη αλιεία. «Αυτό που βλέπουμε δεν είναι απλώς παράνομη αλιεία. Σε μεγάλο βαθμό πρόκειται και για δραστηριότητες συλλογής πληροφοριών. Δεν μιλάμε μόνο για ψαράδες· οι άνθρωποι αυτοί επιτελούν και άλλους σκοπούς» τονίζει, επισημαίνοντας τη βαθύτερη εθνική διάσταση του φαινομένου.

Το χρονικό σημείο στο οποίο εκδηλώνεται η τρέχουσα έξαρση της τουρκικής προκλητικότητας συνδέεται άμεσα με τις ιδιαιτερότητες της θερινής περιόδου. Από τις αρχές Ιουνίου η επαγγελματική αλιεία για τα μεγάλα ελληνικά σκάφη, όπως οι μηχανότρατες και τα γρι-γρι, σταματά ολοκληρωτικά βάσει της εθνικής και ευρωπαϊκής οδηγίας για την προστασία του γόνου. «Τα ελληνικά επαγγελματικά αλιευτικά σκάφη, όπως τα γρι-γρι και οι μηχανότρατες, σταματούν την αλιευτική τους δραστηριότητα από τα τέλη Μαΐου και τις αρχές Ιουνίου, σύμφωνα με την εθνική και ευρωπαϊκή νομοθεσία για την προστασία του γόνου. Γιατί σταματάει η αλιεία; Γιατί υπάρχει γόνος. Γιατί πρέπει να μεγαλώσεις το ψάρι και να το δούμε πια από το φθινόπωρο. Είναι και ευρωπαϊκή οδηγία αυτή» εξηγεί ο κ. Σπανός.

Την ίδια ώρα που τα ελληνικά επαγγελματικά σκάφη είναι αναγκαστικά δεμένα στα λιμάνια, οι Τούρκοι βρίσκουν το πεδίο ελεύθερο. «Την ίδια στιγμή τα τουρκικά αλιευτικά εξέρχονται με μεγάλα σκάφη, προσεγγίζουν τα ελληνικά νησιά, αλιεύουν ανενόχλητα και κινούνται στην περιοχή με προκλητική συμπεριφορά, περιφρονώντας κάθε έννοια σεβασμού προς τα κυριαρχικά μας δικαιώματα» περιγράφει ο ναύαρχος ε.α. Η ακτίνα δράσης των τουρκικών σκαφών έχει ξεπεράσει προ πολλού την οριογραμμή των συνόρων, φτάνοντας βαθιά μέσα στην καρδιά των Κυκλάδων. Ο κ. Σπανός αναφέρει συγκεκριμένα στοιχεία για την εμφάνιση μεγάλων αλιευτικών σκαφών: «Προχθές, όντως, έξω από την Τήνο, υπήρχε ένα μεγάλο πάλι αλιευτικό». Οταν δε εμφανίζεται κάποιο πλωτό του Λιμενικού Σώματος για να ελέγξει την κατάσταση, η συμπεριφορά των Τούρκων κυβερνητών είναι γεμάτη θράσος. «Οταν εμφανίζεται κάποιο πλωτό του Λιμενικού Σώματος -όποτε αυτό συμβεί- η αντίδραση των Τούρκων κυβερνητών είναι συχνά προκλητική και απαξιωτική, φτάνοντας ακόμη και να ειρωνεύονται τις ελληνικές Αρχές. Ετσι του λέει ο Τούρκος. Και κοροϊδευόμαστε».

Αυτή η πραγματικότητα οφείλεται στην έλλειψη πολιτικής βούλησης από την πλευρά της Αθήνας για την εφαρμογή των νόμων. Ο κ. Σπανός ξεκαθαρίζει ότι το νομικό οπλοστάσιο της χώρας είναι πλήρες και επαρκές. «Λοιπόν, υπάρχει και εθνικό πλαίσιο και ευρωπαϊκό πλαίσιο. Στο εθνικό μας πλαίσιο είναι οι διαταγές, οι οδηγίες, οι εγκύκλιοι, οι υπουργικές αποφάσεις και σχετικά διατάγματα. Αλλά πάνω απ’ όλα είναι ο αλιευτικός κώδικας που είναι νόμος. Και υπάρχει και το ποινικό κομμάτι».

Η νομοθεσία προβλέπει αυστηρές κυρώσεις, οι οποίες όμως μένουν στα χαρτιά. «Οποιος αλιεύει με οποιαδήποτε ξένη σημαία οδηγείται στον εισαγγελέα με συγκεκριμένες διατάξεις του Ποινικού Κώδικα και του Αλιευτικού Κώδικα και από εκεί και πέρα είναι το διοικητικό πρόστιμο, το οποίο είναι τσουχτερό. Και η κατάσχεση όλων των προϊόντων. Και των αλιευτικών εργαλείων. Εάν εφαρμοστεί η νομοθεσία ακόμη και σε μία ή δύο περιπτώσεις, με τις προβλεπόμενες κυρώσεις, το μήνυμα θα είναι σαφές και η παραβατική συμπεριφορά θα περιοριστεί άμεσα. Αυτό όμως δεν γίνεται καθόλου. Γιατί δεν γίνεται; Είναι πολιτική βούληση» τονίζει με έμφαση.

«Εγώ εφάρμοσα το νόμο στο πεδίο»! 

Για να καταδείξει πώς πρέπει να εφαρμόζεται ο νόμος στο πεδίο, ο ναύαρχος αναφέρει μια προσωπική του εμπειρία από την εποχή που υπηρετούσε ως κυβερνήτης σε σκάφος του Λιμενικού Σώματος στην περιοχή του Καστελόριζου, όταν είχε εντοπίσει τέσσερα ιταλικά αλιευτικά σκάφη να ψαρεύουν παράνομα. «Εγώ ως κυβερνήτης στα ιταλικά στο Καστελόριζο ξεκίνησα από τα σκάφη του Λιμενικού σαν κυβερνήτης πρώτα. Είχα κατασχέσει τέσσερα σκάφη. Είχα δημιουργήσει διπλωματικό θέμα τότε. Ομως τα σταμάτησα. Τήρησα τον νόμο. Ανεξαρτήτως των πιέσεων που ενδεχομένως ασκούνταν τότε, εγώ εφάρμοσα τον νόμο μέχρι τέλους και δεν επέτρεψα να μείνει η υπόθεση χωρίς συνέπειες. Πήγα στον εισαγγελέα. Τιμωρηθήκανε. Σου κατάσχεσαν τα ψάρια, τα καΐκια και εξαφανιστήκανε μετά. Και δεν ξαναπατήσανε. Να το πω πολύ απλά, έτσι».

Σήμερα η επιχειρησιακή ελευθερία του Λιμενικού Σώματος παραμένει περιορισμένη λόγω των πολιτικών σκοπιμοτήτων. Ο κ. Σπανός υπενθυμίζει δημόσιες τοποθετήσεις που αποκαλύπτουν αυτή τη νοοτροπία. «Ο κ. Κικίλιας, σε συνέντευξή του στον Σκάι (1/9/2025), έκανε λόγο για άτυπη συμφωνία που, όπως ανέφερε, σχετίζεται με την παρουσία τουρκικών αλιευτικών στο Αιγαίο, ενώ ταυτόχρονα δημοσιεύματα ερμήνευσαν τη δήλωση αυτή ως σύνδεση με την υπόθεση απελευθέρωσης των δύο Ελλήνων στρατιωτικών στον Εβρο το 2018, κάτι που, όπως θυμάμαι, διέψευσε το υπουργείο Εξωτερικών. Εγώ δεν μιλάω πολιτικά. Μιλάω πάντα θεσμικά. Γιατί μου αρέσει να λέω τις αλήθειες. Αρα είναι θέμα πολιτικής βούλησης να αφήσουν το Λιμενικό στον επιχειρησιακό σχεδιασμό του να κάνει το έργο του. Πολλοί υποστηρίζουν ότι η εφαρμογή του νόμου μπορεί να προκαλέσει ένταση. Ωστόσο, δεν είναι δυνατόν να αποδεχόμαστε ως κανονικότητα την παρουσία ξένων αλιευτικών εντός των χωρικών μας υδάτων και τη δημιουργία τετελεσμένων. Ερχεται ο άλλος έξω από το Αγαθονήσι και έξω από την Τήνο και έξω από το Καστελόριζο και ψαρεύει. Σε κοροϊδεύει. Σου δημιουργεί τετελεσμένα».

«Η αλιεία, μοχλός πίεσης για την Αγκυρα»

Η Αγκυρα χρησιμοποιεί την αλιεία ως μοχλό για τη γεωστρατηγική της επέκταση στο Αρχιπέλαγος. «'Έχει βάλει την αλιεία και το ξέρουν πολύ καλά αυτοί που ασχολούμαστε, αλλά το ξέρει και όλος ο κόσμος πλέον. Εδώ πάει να νομοθετήσει επειδή εσύ φέρνεις έναν θαλάσσιο χωροταξικό σχεδιασμό και σου κλέβει το μισό Αιγαίο και όλη την ανατολική Μεσόγειο. Και εμείς συζητάμε αν πρέπει να συλλάβουμε αλιευτικά που είναι εμπορικά σκάφη» εξηγεί ο κ. Σπανός, επιβεβαιώνοντας ότι πρόκειται για έναν απόλυτα συντονισμένο σχεδιασμό της Τουρκίας.

«Εγώ πιστεύω ότι είναι ένας συντονισμένος σχεδιασμός της Τουρκίας, διότι αυτό που αντιμετωπίζουμε είναι σε πολλά σημεία της χώρας μας με τέτοιο θράσος. Με το σκεπτικό ότι συνοδεύονται και από σκάφη της τουρκικής ακτοφυλακής. Συνοδεύονται ή τα καλούν άμα έρθει η δική μας ακτοφυλακή» σημειώνει.

Ο ναύαρχος φέρνει στο φως τη μαρτυρία του Έλληνα ψαρά Γιώργου Καραντάνη, ο οποίος του απέστειλε αποκαλυπτικό βιντεοσκοπημένο υλικό από τη θαλάσσια περιοχή νότια του Φαρμακονησίου και των Αρκιών: «Ενας ψαράς, ο Καραντάνης ο Γιώργος, μου έστειλε ένα βίντεο, το οποίο δεν το άφησα, το κυκλοφόρησα, έτσι, δεν το έκρυψα. Και τι έλεγε; Περνούσε η τουρκική ακτοφυλακή δίπλα από το ελληνικό νησί, λίγα μέτρα από το Φαρμακονήσι, νότια του Φαρμακονησίου, να τον διώξει. Σας λέω λίγα μέτρα από το Φαρμακονήσι, για μέτρα μιλάμε, εντός των ελληνικών χωρικών υδάτων. Γιατί εκεί τα χωρικά είναι στη μέση, να ξέρετε είναι περίπου στα 2,5-3 ναυτικά μίλια, είναι η μέση γραμμή που λέμε, βάσει της Συνθήκης της Λοζάνης».

Η κατάσταση στο σημείο εκείνο ήταν εξαιρετικά προκλητική, με τον τουρκικό στόλο να προχωρά σε επιθετικές ενέργειες υπό την προστασία των Αρχών του. «Δίπλα του και πιο πάνω να ψαρεύουν 7 ανεμότρατες, δίπλα στο σκάφος, έλεγε, 7 ανεμότρατες μεταξύ Αρκιών και Φαρμακονησίου, στα νησιά μας μέσα, και να περνάει η τουρκική ακτοφυλακή δημιουργώντας μεγάλο κυματισμό, να τον χτυπήσει, να τον εμβολίσει, να τον φοβίσει, να φύγει. Και τι του λέει στο VHF; Το άκουσαν όλοι, του λέει: Φύγε από εδώ, μην αλιεύεις, γιατί αυτά είναι τουρκικά χωρικά ύδατα που είσαι και ψαρεύεις. Καταλαβαίνετε άμα νομοθετήσει αύριο μεθαύριο αυτός ο παρανοϊκός από εκεί τι έχει να γίνει σε εμάς; Θα συλλαμβάνονται οι ψαράδες οι Ελληνες. Αν υπάρχει ένα στοιχείο που χαρακτηρίζει την τουρκική πολιτική, είναι ότι προαναγγέλλει συχνά τις επιδιώξεις της και στη συνέχεια επιχειρεί να τις υλοποιήσει. Δεν αποκρύπτει τις προθέσεις της· αντιθέτως, τις διατυπώνει δημόσια. Αυτό το καλό έχει η Τουρκία. Σε ενημερώνει. Δεν το κρύβει. Είναι ειλικρινής. 'Άρα, είναι στα σκαριά».

Η λεγόμενη «πολιτική των ήρεμων νερών» καταρρίπτεται από τα ίδια τα δεδομένα των παραβιάσεων στη θάλασσα. «Ο όρος “ήρεμα νερά” δεν ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα των ελληνοτουρκικών σχέσεων στη θάλασσα. Οι παραβιάσεις και οι προκλήσεις δεν έπαψαν ποτέ να υφίστανται. Εγώ τη φράση ήρεμα νερά ποτέ δεν την είδα στα Ελληνοτουρκικά. Ακόμα και όταν δεν γίνονταν οι εναέριες παραβιάσεις με την πολεμική αεροπορία τους, η θάλασσα δεν σταμάτησε. Είχαμε τότε γύρω στις 1.400 παραβιάσεις στη θάλασσα» υπογραμμίζει ο κ. Σπανός. Η διαφορά δυναμικού ανάμεσα στους δύο αλιευτικούς στόλους αποκαλύπτει το μέγεθος της πίεσης. «Αυτοί έχουν έναν πολύ μεγάλο στόλο σε σχέση με εμάς, που ξεπερνάνε τα 1.500 με 2.000 σκάφη. Ένα μεγάλο μέρος αυτού των σκαφών έρχονται προς το παραλιακό μέτωπο, στα νησιά μας, μέχρι νότια στο Καστελόριζο, και βγαίνει και ψαρεύει στα ελληνικά χωρικά ύδατα. Μιλάμε για έναν στόλο που βγαίνουν εκεί πάνω από 200-300 σκάφη. Ενώ εμείς στο σύνολο δεν έχουν μείνει 150 σκάφη στην Ελλάδα. Κάποτε είχαμε μεγάλο στόλο. Τώρα δεν υπάρχουν πια αυτά που ξέραμε. Εχουν μείνει πολύ λιγότερα». 

«Αν λοιπόν έχεις τον Τούρκο και σου ψαρεύει με καλύτερα εργαλεία, με πιο μεγάλα σκάφη, και σου αλωνίζει χωρίς τους περιορισμούς και τα μέσα που επιβάλλει η Ευρωπαϊκή Ένωση, υπάρχει πρόβλημα».

«Αν δεν εφαρμόσουμε τους νόμους θα πληρώσουμε βαρύ τίμημα»

Την ίδια στιγμή, το ελληνικό κράτος εξαντλεί την αυστηρότητά του στους δικούς του πολίτες μέσω των συστημάτων δορυφορικής επιτήρησης, αφήνοντας την ίδια ώρα τους ξένους αλιείς ανενόχλητους. «Οι δικοί μας δεν τολμάνε, επειδή τα αλιευτικά σκάφη έχουν τα δορυφορικά πάνω, το VMS, αυτά παρακολουθούνται από έναν ειδικό θάλαμο επιχειρήσεων του υπουργείου που ανά πάσα στιγμή χτυπάει κόκκινο με το που πλησιάζει. Και οπότε ξέρει ότι άμα διανοηθεί και περάσει ένα μέτρο μέσα έχει αμέσως διοικητικό πρόστιμο, του αφαιρείται η άδεια. Οι αλιευτικές παραβάσεις είναι πολύ αυστηρές, οπότε δεν τολμούν οι δικοί μας να το κάνουν αυτό. Και όποιοι το έχουν κάνει έχουν τιμωρηθεί πάρα πολύ αυστηρά. Και έχω λοιπόν τον Τούρκο να μπαίνει μέσα εκεί που απαγορεύονται τα πάντα, να ψαρεύει και να παίρνει τον πλούτο μου, να τον βάζει στην Τουρκία, να τον βαφτίζει τουρκικό και βάσει αυτού να φέρνουμε και τουρκικά ψάρια ίσως και στην Ελλάδα και να τα πουλάμε».

Οι επιπτώσεις αυτής της κατάστασης αγγίζουν την οικονομία, το περιβάλλον και την εθνική ασφάλεια της χώρας. «Το πρόβλημα είναι και εθνικό. Έχει εθνική διάσταση γιατί παραβιάζουν χιλιάδες χιλιόμετρα. Είναι οικονομικό, περιβαλλοντικό. Γιατί οι αλιείς μας δεν έχουν εισοδήματα καθόλου, είναι ενάντια της οικονομικής κατάστασης της χώρας μας. Είναι και περιβαλλοντικό γιατί πηγαίνουν σε περιοχές οι οποίες απαγορεύονται. Και θέλουμε να φτιάξουμε και θαλάσσιες περιοχές ακόμα Natura, για να έρχονται πιο πολλοί αυτοί να μας κοροϊδεύουν και να έχουν ακόμα λιγότερους χώρους οι δικοί μας. Γι’ αυτό φωνάζουν οι ψαράδες, λένε εσείς τι κάνετε; Δεν μας φωνάζετε να κάνετε μια διαβούλευση να σας πούμε κι εμείς που ξέρουμε από θάλασσα τι πρέπει να κάνετε και πώς πρέπει να το κάνετε;”. Και έχουν δίκιο σε αυτό. Εσείς ακούτε τον κάθε ένα τεχνοκράτη της καρέκλας του γραφείου, ο οποίος δεν ξέρει τίποτα, σας βάζει ένα σχεδιασμό και επειδή υπάρχει και το πρόβλημα της Τουρκίας, άντε να κλείσουμε τις θάλασσές μας και στο τέλος δεν θα υπάρχει τίποτα για εμάς. Μας διώχνετε. Αυτό λένε οι ψαράδες. Ουσιαστικά μας συρρικνώνετε εκεί που έχουμε σοβαρό πρόβλημα. Και αυτό μας δημιουργεί τεράστιο πρόβλημα στο να μπορέσουμε να έχουμε αλίευμα. Δεν υπάρχει πια αλίευμα, τα πιο πολλά ψάρια είναι εισαγωγής, δεν είναι ντόπια ψάρια».

Η παράνομη δραστηριότητα περιλαμβάνει και άλλα σκάφη, όμως η τουρκική παρουσία παραμένει η πλέον οργανωμένη και συστηματική, χρησιμοποιώντας μάλιστα συγκεκριμένα τεχνάσματα για να παρακάμψει τους ελέγχους. «Το τελευταίο διάστημα έχει κατέβει ένας μεγάλος στόλος μεγάλων αλιευτικών γρι-γρι, τα οποία τι κάνουν; Μεταφέρουν όπως κάθε χρόνο κλωβούς από τη Μάλτα με ψάρια μέσα, τόνους. Κόκκινο τόνο, που λέμε. Ο οποίος όμως περνάνε, αγκυροβολούν στα Κύθηρα, έξω από την Τήνο, έξω από τα νησιά μας. Αυτός ο στόλος είναι τουρκικός, ήδη μιλούσαμε για 15-20 σκάφη μαζί, κομβόι πηγαίνανε. Και τώρα γυρίζουν. Και μάλιστα προχθές βρέθηκε και ένα έξω από την Τήνο».

Ο ναύαρχος ε.α. αποκαλύπτει τον ακριβή τρόπο με τον οποίο λειτουργεί αυτή η επιχείρηση και πώς αποφεύγεται ο έλεγχος των Αρχών. «Τι κάνουν αυτοί; Μεταφέρουν κλωβούς, και υπάρχει ένας μεγάλος στόλος, αλλά ο κλωβός που έχει μέσα ένα μεγάλο αριθμό τόνων, που είναι αυτό που λέμε γόνος… αλλά ο γόνος του τόνου δεν είναι το ψαράκι του ενός πόντου, είναι το ψαράκι του δίκιλου, τρίκιλου, έτσι, και αυτό γίνεται μεγάλο ψάρι… αυτό θέλει να τρώει. Τι κάνουν λοιπόν; Αλιεύουν, ένα άλλο σκάφος γρι-γρι εντός ελληνικών χωρικών υδάτων, δηλαδή αυτός ο στόλος επίσημα μαζεύει το ψάρι και ταΐζει τους κλωβούς. Και δηλώνουν ταυτόχρονα ότι είναι αβλαβής διέλευση. Και κανένας δεν πάει να τους ελέγξει».

Η παράλειψη αυτή των ελληνικών Αρχών είναι αδικαιολόγητη, καθώς υπάρχουν όλα τα νόμιμα εργαλεία για τη διενέργεια ελέγχων εντός της ελληνικής επικράτειας. «Και μόνο να τους ελέγξεις διοικητικά, με παραστατικά, με χαρτιά, θα βρεις παραβάσεις. Μόνο από αυτό που έκανα εγώ: να εξετάσεις τον πλου ή να εξετάσεις τον εξοπλισμό του, αυτό που κάνουμε στα σωστικά, πυροσβεστικά, κάνεις τον έλεγχο όπως κάνουμε σε όλα τα πλοία. Έχουμε όλο το δικαίωμα εντός της ελληνικής χωρητικότητας. Παλαιότερα, όταν ήμασταν εμείς, γινόντουσαν αυτοί οι έλεγχοι, τώρα έχουν σταματήσει» αναφέρει με παράπονο.

Η κατακλείδα της ανάλυσης του Νικολάου Σπανού αποτελεί μια δραματική έκκληση για την αλλαγή της εθνικής στάσης πριν η κατάσταση γίνει μη αναστρέψιμη. «Εκφράζω την ανησυχία μου και θα πρέπει εκτός των άλλων, πραγματικά, να κάνουμε το αυτονόητο: να εφαρμόσουμε στην πράξη τη νομοθεσία, είτε είναι ευρωπαϊκή είτε είναι εθνική. Να εφαρμόσουμε τη νομοθεσία για το καλό της χώρας μας. Αν δεν σοβαρευτούμε σαν κράτος και αν δεν τηρήσουμε τη νομοθεσία με αυστηρότητα, δεν πετυχαίνουμε τίποτα. Εάν δεν επιδείξουμε τη δέουσα σοβαρότητα ως κράτος και δεν εφαρμόσουμε με συνέπεια το ισχύον θεσμικό πλαίσιο, το κόστος στο τέλος θα είναι ιδιαίτερα βαρύ, τόσο σε εθνικό όσο και σε οικονομικό επίπεδο».



πηγή:https://www.dimokratia.gr/politiki/709686/oi-psarades-tis-toyrkias-katelavan-to-aigaio/