Παρασκευή 23 Οκτωβρίου 2020

Υπουργείο Εργασίας: Ανυπόστατες και αναληθείς οι δημοσιεύσεις για υποτιθέμενα λάθη στην καταβολή των αναδρομικών

 






ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ EΡΓΑΣΙΑΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΥΠΟΘΕΣΕΩΝ ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ 


 Δελτίο Τύπου Αθήνα 

23-10-2020 

Ανακοίνωση του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων


 Ανυπόστατες και αναληθείς ανακοινώσεις διακινούνται σχετικά με υποτιθέμενα λάθη στην καταβολή των αναδρομικών ποσών προκαλώντας σύγχυση και αλλοιώνοντας την πραγματικότητα. Η διαδικασία καταβολής ξεκίνησε σήμερα στις 23/10/2020 συνεχίζεται ομαλά, χωρίς λάθη και θα ολοκληρωθεί στις 29/10/2020. 

Για την ειδική και συγκεκριμένη κατηγορία συνταξιούχων που έλαβαν, κατά την πρώτη απονομή σύνταξης, αναδρομικά ποσά που αντιστοιχούσαν στο σύνολο ή τμήμα της περιόδου Ιουνίου 2015 – Μαΐου 2016, έχουμε ήδη αναφερθεί στο από 16/10/2020 Δελτίο Τύπου του Υπουργείου Εργασίας & Κοινωνικών Υποθέσεων. 

Επαναλαμβάνουμε, η καταβολή των αναδρομικών ποσών σε αυτήν την συγκεκριμένη κατηγορία των συνταξιούχων θα γίνει το επόμενο διάστημα και μέχρι τέλος του έτους. 


 *Επισυνάπτουμε το Δελτίο Τύπου στις 16/10/2020




Ελληνοτουρκικά: Ο Ερντογάν προκαλεί ανοιχτά τους Αμερικάνους: "Δεν ζητάμε τη γνώμη των ΗΠΑ για για να δοκιμάσουμε τους S-400" - "Φαίνεται πως οι κύριοι (στις ΗΠΑ) ενοχλούνται ιδιαίτερα επειδή ....!"


 

Στην επιβεβαίωση πως η Τουρκία διεξήγαγε δοκιμές του ρωσικού συστήματος αντιαεροπορικής άμυνας S-400, παρά τις προειδοποιήσεις των Ηνωμένων Πολιτειών, προχώρησε ο Τούρκος πρόεδρος Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν. Πρόσθεσε μάλιστα πως δεν έχει καμία σημασία για τον ίδιο η γνώμη των ΗΠΑ.

"Δοκιμές διεξάγονταν και διεξάγονται. Η στάση των Ηνωμένων Πολιτειών ουδόλως μας απασχολεί. Αν δεν δοκιμάσουμε αυτές τις δυνατότητες που έχουμε στη διάθεσή μας, τότε τι θα κάνουμε; Δεν ζητάμε τη γνώμη των ΗΠΑ γι’ αυτό", είπε ο Ερντογάν μιλώντας σε δημοσιογράφους.

Ο Τούρκος πρόεδρος δήλωσε ακόμη πως η Τουρκία θα συνεχίσει να διεξάγει δοκιμές στρατιωτικού εξοπλισμού, ελαφρών, μεσαίων και βαρέων όπλων, περιλαμβανομένων πολλών που έχει αγοράσει από τις Ηνωμένες Πολιτείες.

«Η Ελλάδα διαθέτει S-300 και τους χρησιμοποιεί. Μήπως οι Ηνωμένες Πολιτείες λένε κάτι γι’ αυτό; Όχι», συνέχισε ο Ερντογάν. «Φαίνεται πως οι κύριοι (στις ΗΠΑ) ενοχλούνται ιδιαίτερα επειδή αυτό είναι ένα όπλο που ανήκει στη Ρωσία. Είμαστε αποφασισμένοι, συνεχίζουμε τον δρόμο μας όπως πάντα», πρόσθεσε.

Σύμφωνα με τα μέσα ενημέρωσης, η Τουρκία προχώρησε σε δοκιμή του συστήματος S-400 στις 16 Οκτωβρίου στην επαρχία της Σινώπης.

"Αν επιβεβαιωθεί καταδικάζουμε με τους πιο κατηγορηματικούς όρους τη δοκιμαστική εκτόξευση του S-400, που είναι ασυμβίβαστη με τις ευθύνες της Τουρκίας ως συμμάχου στους κόλπους του ΝΑΤΟ και στρατηγικού εταίρου των ΗΠΑ", είχε αντιδράσει η εκπρόσωπος της αμερικανικής διπλωματίας Μόργκαν Όρταγκους.

"Οι Ηνωμένες Πολιτείες έχουν πει ξεκάθαρα πως δεν θέλουν να καταστεί επιχειρησιακό το σύστημα S-400. Και έχουμε προειδοποιήσει ξεκάθαρα για τις εν δυνάμει σοβαρές συνέπειες που θα έχει για τις σχέσεις μας σε θέματα ασφαλείας η ενεργοποίηση του συστήματος από την Τουρκία", είχε προσθέσει η Όρταγκους σε δήλωσή της στο Γαλλικό Πρακτορείο.






πηγή:https://www.mononews.gr/politics/tourkia-o-erntogan-epiveveose-tis-dokimes-tou-sistimatos-s-400-den-me-niazi-i-gnomi-ipa

Πέμπτη 22 Οκτωβρίου 2020

Ελληνοτουρκικά: Καλός ηγέτης και Στρατηγός δεν είναι αυτός που διαθέτει υπέρτερες δυνάμεις, αλλά εκείνος που δεν ηττάται ενώ ξεκινά από μειονεκτική θέση



Δημήτρης Ευθυμάκης

 Όταν παζαρεύουν τα δισεκατομμύρια και πολεμούν τα ΑΕΠ 

Καλός ηγέτης και στρατηγός δεν είναι αυτός που νικά ενώ διαθέτει υπέρτερες δυνάμεις και όπλα, αλλά εκείνος που δεν ηττάται ενώ ξεκινά από μειονεκτική θέση. 

Το μικρότερο ΑΕΠ που θα αντέξει στην επίθεση του μεγαλύτερου, θα είναι ο πραγματικός ήρωας της σύγκρουσης. Οχι αυτό που θα πέσει ηρωικά μαχόμενο σε ένα αψήφιστο γιουρούσι δίχως αύριο 


Στην εξωτερική πολιτική των κρατών, τις διαπραγματεύσεις δεν τις κάνουν οι αρχές του Δικαίου, αλλά τα γεωπολιτικά συμφέροντα. Στις διακρατικές συμφωνίες δεν καταλήγουν οι κυβερνήσεις, αλλά τα εκατέρωθεν δισεκατομμύρια. (Να κάτι που ξεχνάμε όταν ζητούμε a priori από τους Γερμανούς ή τους Ισπανούς να μας στηρίξουν στο όνομα του Δικαίου της Θάλασσας και της κοινοτικής αλληλεγγύης). Οι Τούρκοι έχουν δισεκατομμύρια να διαπραγματευτούν, εμείς πολύ δίκιο και το πολύ-πολύ κάτι λιγοστά εκατομμύρια. 

Στους πολέμους ανάμεσα στα κράτη, δεν συγκρούονται οι στρατοί αλλά τα ΑΕΠ. Σε μεμονωμένες μάχες ή σε θερμά επεισόδια παίζουν ίσως ρόλο και παράγοντες σαν την αξιοσύνη ή την παλικαριά, σε ολοκληρωμένους πολέμους όμως το μεγαλύτερο ΑΕΠ είναι ο νικητής εννιά στις δέκα φορές. (Να κάτι που ξεχνάμε όταν αναπολούμε την αντίδραση του Ανδρέα απέναντι στο Σισμίκ το 1987. Τότε τα ΑΕΠ Ελλάδας και Τουρκίας ήταν ίδια, σήμερα το ΑΕΠ μόνο της Κωνσταντινούπολης είναι μεγαλύτερο από το άθροισμα των ΑΕΠ όλων των χωρών των Βαλκανίων μαζί.) 

Θα πείτε ότι υπάρχουν ιστορικές (αλλά και σύγχρονες) εξαιρέσεις. Το 1940 στην Αλβανία, η αρχή του μεγαλύτερου ΑΕΠ δεν επιβεβαιώθηκε. Μόνο που στον Ελληνοϊταλικό Πόλεμο συγκρούστηκαν εθνικοί στρατοί, στους οποίους η διάθεση να πολεμήσουν ήταν καθοριστική. Στις ημέρες μας συγκρούονται κατ’ όνομα εθνικοί, αλλά στην πραγματικότητα επαγγελματικοί στρατοί και τα F-16 ή τα αόρατα υποβρύχια δεν φοράνε ξιφολόγχες στις μουτσούνες τους. 

Ούτε στο Βιετνάμ επιβεβαιώθηκε η αρχή του μεγαλύτερου ΑΕΠ, μόνο που εκεί οι ηττημένοι Αμερικανοί έχασαν 57.000 άνδρες και οι νικητές Βιετναμέζοι 1.500.000. Θα αντέχαμε σήμερα έναν αγώνα τέτοιου είδους; 

Ούτε με το Ισραήλ επιβεβαιώνεται η αρχή αυτή, μόνο που δεν αιθεροβατούμε αν θεωρήσουμε ότι απέναντι στο ΑΕΠ των Αράβων στέκεται το αμερικάνικο ΑΕΠ και όχι μόνο του το ισραηλινό. Και εν πάση περιπτώσει, απέναντι σε αυτές τις εξαιρέσεις υπάρχουν δεκάδες άλλοι πόλεμοι που πήγαν by the book, με κορυφαίους τους δύο Παγκόσμιους. 

Σημαίνει αυτό ότι η σημερινή Ελλάδα, δεχόμενη ευθεία αμφισβήτηση της κυριαρχίας της από την Τουρκία, δεν πρέπει επ’ ουδενί λόγω να αντισταθεί ή να πολεμήσει; Όχι βέβαια. Αν ήταν έτσι τα πράγματα, δεν θα υπήρχαν μικρές και μεγάλες χώρες. Οι δεύτερες θα είχαν κάνει μια χαψιά τις πρώτες και ο κόσμος θα ήταν λιγότερο πολύπλοκος. 

Σημαίνει όμως ότι απαγορεύονται διά ροπάλου οι μικρομεγαλισμοί του λιγότερου δυνατού, καθώς οι πιθανότητες είναι εις βάρος του. Σημαίνει ότι ο πιο αδύναμος υποβαθμίζει –χωρίς να απεμπολεί– τις παραμέτρους όπου υστερεί (π.χ. στρατιωτική ισχύ) και αξιοποιεί στον μέγιστο βαθμό τις παραμέτρους στις οποίες μπορεί να παίξει με πιο ισότιμους όρους (π.χ. διπλωματία). Σημαίνει ότι δεν δικαιούται να κουραστεί ή να εκνευριστεί από το ροκάνισμα του χρόνου που ο ίδιος κάνει, διότι αυτό μοιάζει με ακούσια προσχώρηση του στην στρατηγική του αντιπάλου. 

Η φράση «να γίνει το ντου να τελειώνουμε» ανήκει αποκλειστικά στον δυνατό και επιτιθέμενο, αν την εκστομίσει ο αμυνόμενος ενδέχεται να αυτοκτονεί. Και τέλος, καλός ηγέτης και στρατηγός δεν είναι αυτός που νικά ενώ διαθέτει υπέρτερες δυνάμεις και όπλα, αλλά εκείνος που δεν ηττάται ενώ ξεκινά από μειονεκτική θέση. Το μικρότερο ΑΕΠ που θα αντέξει (με όποιον έξυπνο ή μακρόσυρτο τρόπο επιλέξει) στην επίθεση του μεγαλύτερου, θα είναι ο πραγματικός ήρωας της σύγκρουσης. Όχι αυτό που θα πέσει ηρωικά μαχόμενο σε ένα αψήφιστο γιουρούσι δίχως αύριο.


 Πηγή: Protagon.gr

ΥΠΕΘΑ: Έγκριση εισαγωγής επιπλέον σπουδαστών στις στρατιωτικές σχολές & προσλήψεως ΕΠΟΠ και ΟΒΑ


 Από το Υπουργείο Εθνικής Αμύνης ανακοινώνεται ότι σε συνέχεια των ανακοινώσεων του Πρωθυπουργού κ. Κυριάκου Μητσοτάκη στη Δ.Ε.Θ., όσον αφορά στην ενίσχυση της Άμυνας και της Ασφάλειας σε προσωπικό, και κατόπιν συντονισμένων ενεργειών μεταξύ των συναρμόδιων Υπουργείων Εθνικής Άμυνας, Οικονομικών και Εσωτερικών, εγκρίθηκε για το έτος 2021 η εισαγωγή:  

α.  516 επιπλέον σπουδαστών στις Στρατιωτικές Σχολές

β.  Πρόσληψη 1.600 Επαγγελματιών Οπλιτών (ΕΠ.ΟΠ.) και 1.000 Οπλιτών Βραχείας Ανακατατάξεως (Ο.Β.Α.).

Επίσκεψη ΥΦΕΘΑ Αλκιβιάδη Στεφανή στην Αλεξανδρούπολη


 Ο Υφυπουργός Εθνικής Άμυνας Αλκιβιάδης Στεφανής, την Τετάρτη 21 Οκτωβρίου 2020, μετέβη στην Αλεξανδρούπολη.

Αρχικά επισκέφθηκε την ΧΧΙΙΙ Τεθωρακισμένη Ταξιαρχία (ΧΧΙΙΙ ΤΘΤ), όπου πραγματοποιήθηκε τελετή παραλαβής δύο οχημάτων φόρτωσης πυρομαχικών, που αποτελούν ευγενική δωρεά ιδιώτη.

Στη συνέχεια επισκέφθηκε τη ΧΙΙ Μηχανοκίνητη Μεραρχία Πεζικού (ΧΙΙ Μ/Κ ΜΠ), όπου παρακολούθησε σύντομη ενημέρωση για τις τρέχουσες δραστηριότητες.

Επιπλέον, μετέβη στο Κέντρο Προσομοίωσης Επιχειρήσεων «ΙΑΝΟΣ».

Επίσης, επισκέφθηκε τον υπό κατασκευή φράκτη στα ελληνοτουρκικά σύνορα, στις Φέρρες Έβρου.

Κατά τη διάρκεια των επισκέψεών του, ο Υφυπουργός Άμυνας συνοδευόταν από τον Διοικητή του Δ΄ΣΣ Αντιστράτηγο Άγγελο Ιλαρίδη και τον Διοικητή της ΧΙΙ Μ/Κ ΜΠ Υποστράτηγο Χρήστο Μπούφη.


Ο COVID-19 Σήμερα: Επικίνδυνη η αύξηση των νέων κρουσμάτων της πανδημίας - 882 νέα κρούσματα και 15 καταγεγραμμένοι νέοι θάνατοι - Δείτε την ημερήσια έκθεση επιδημιολογικής επιτήρησης λοίμωξης


 


Ημερήσια έκθεση επιδημιολογικής επιτήρησης λοίμωξης από το νέο κορωνοϊό (COVID-19)
Δεδομένα έως 22 Οκτωβρίου 2020, ώρα 15:00

Σήμερα ανακοινώνουμε 882 νέα κρούσματα του νέου ιού στη χώρα, εκ των οποίων 99 συνδέονται με γνωστές συρροές και 52 εντοπίστηκαν κατόπιν ελέγχων στις πύλες εισόδου της χώρας. Ο συνολικός αριθμός των κρουσμάτων είναι 28216, εκ των οποίων το 55.5% άνδρες.

3728 (13.2%) θεωρούνται σχετιζόμενα με ταξίδι από το εξωτερικό και 11032 (39.1%) είναι σχετιζόμενα με ήδη γνωστό κρούσμα.

90 συμπολίτες μας νοσηλεύονται διασωληνωμένοι. Η διάμεση ηλικία τους είναι 66 ετών. 32 (35.6%) είναι γυναίκες και οι υπόλοιποι άνδρες. To 92.2%, των διασωληνωμένων, έχει υποκείμενο νόσημα ή είναι ηλικιωμένοι 70 ετών και άνω. 265 ασθενείς έχουν εξέλθει από τις ΜΕΘ.

Τέλος, έχουμε 15 ακόμα καταγεγραμμένους θανάτους και 549 θανάτους συνολικά στη χώρα. 205 (37.3%) γυναίκες και οι υπόλοιποι άνδρες. Η διάμεση ηλικία των θανόντων συμπολιτών μας ήταν τα 79 έτη και το 96.2% είχε κάποιο υποκείμενο νόσημα ή/και ηλικία 70 ετών και άνω.

Ημερήσια έκθεση επιδημιολογικής επιτήρησης λοίμωξης από το νέο κορωνοϊό (COVID-19) – Δεδομένα έως 22/10/2020


Κυβερνητικός Εκπρόσωπος: - Ο μέσος όρος ηλικίας των νοσούντων από τον κορωνοϊό είναι τα 37 έτη - Η ηγεσία της Τουρκίας φαντασιώνεται αυτοκρατορικές πρακτικές και αναπτύσσει επιθετικές δράσει


 

Α. Για τον κορονοϊό

Ολόκληρη η Ευρώπη βρίσκεται αντιμέτωπη με ένα νέο, μεγάλο, δεύτερο κύμα κορονοϊού. Σε πολλές χώρες παρατηρείται δραματική αύξηση κρουσμάτων, διασωληνωμένων και θανάτων. Αυξάνονται τα μέτρα προστασίας και -σε κάποιες περιπτώσεις, όπως η Ιρλανδία- φτάνουν στα όρια του lockdown. Η χώρα μας, χάρη στην τήρηση των μέτρων από την συντριπτική πλειοψηφία των πολιτών, εξακολουθεί να παραμένει σε καλύτερη επιδημιολογική κατάσταση σε σχέση με πολλές άλλες. Τις τελευταίες, όμως, ημέρες υπάρχει -ιδίως μάλιστα σε συγκεκριμένες περιοχές- ανησυχητική αύξηση κρουσμάτων. Παρατηρείται επίσης σημαντική πτώση του μέσου όρου της ηλικίας των ανθρώπων που προσβάλλονται από τον κορονοϊό.

Πανελλαδικά ο μέσος όρος ηλικίας των νοσούντων είναι τα 37 έτη, ενώ στη Θεσσαλονίκη μόλις τα 28. Αυτό το γεγονός επιβεβαιώνει ότι βασική αιτία της αύξησης των κρουσμάτων είναι ο εφησυχασμός και ο συγχρωτισμός. Βλέπουμε μια εικόνα-επανάληψη της περιόδου Ιουλίου-Αυγούστου. Όπου οι νεότερες ηλικίες φαίνεται να επέστρεψαν στην κανονικότητα προ κορονοϊού. Με αποτέλεσμα, είτε από κόπωση στην τήρηση των μέτρων, είτε από χαλάρωση, να βλέπουμε πολλά κρούσματα σε νεότερες ηλικίες, οι οποίοι είναι χωρίς συμπτώματα. Ασυμπτωματικοί οι ίδιοι, χωρίς να το γνωρίζουν, μεταφέρουν τον ιό στις οικογένειες και τους οικείους τους.

Έχουμε πει όμως ότι ο εχθρός αυτός είναι αόρατος. Και πρέπει όλοι να συμπεριφερόμαστε σαν να έχουμε τον ιό και να φοβόμαστε να μην τον μεταδώσουμε και γίνουμε άθελά μας, εστία διασποράς στην κοινότητα. Πάνω απ’ όλα, δεν νοείται καμία αμέλεια και δεν δικαιολογείται οποιαδήποτε ανευθυνότητα. Και βέβαια, είναι απαράδεκτο να γίνεται συνειδητή, προσχεδιασμένη παραβίαση των μέτρων. Γιατί είναι συνειδητή και προσχεδιασμένη η παραβίαση των μέτρων, που γίνεται με οργάνωση πάρτυ σε χώρους υγειονομικού ενδιαφέροντος με πελάτες ορθίους, χωρίς την τήρηση των αποστάσεων και της χωρητικότητας, ή σε χώρους που θα έπρεπε να είναι κλειστοί μετά τις 12 τα μεσάνυχτα. Η τιμωρία αυτών θα είναι παραδειγματική. Γιατί η εφήμερη χαρά λίγων, όταν γίνεται εστία διασποράς, μετατρέπεται σε συλλογική θλίψη.

Για αυτό η Κυβέρνηση προχωρά σε δύο επίπεδα:
Πρώτον, απευθύνει έκκληση σε όλους να τηρούν τα υφιστάμενα μέτρα και εντατικοποιεί τους ελέγχους για την εφαρμογή τους.
Δεύτερον, ο Πρωθυπουργός θα απευθυνθεί στις 7 σήμερα το απόγευμα στις Ελληνίδες και στους Έλληνες. Στο μήνυμά του θα τους ενημερώσει για το που βρισκόμαστε σήμερα στη μάχη με τον κορονοϊό και θα ανακοινώσει νέα μέτρα προφύλαξης από αυτόν.

Β. Για τα εθνικά θέματα

Η χθεσινή -όγδοη κατά σειρά- τριμερής συνάντηση κορυφής Ελλάδας, Κύπρου και Αιγύπτου έστειλε ξεκάθαρα μηνύματα. Συνέπεσε άλλωστε με τους κινδύνους που προκαλεί στην Ανατολική Μεσόγειο η ηγεσία της Τουρκίας. Μια ηγεσία που -όπως τόνισε ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης- φαντασιώνεται αυτοκρατορικές πρακτικές και αναπτύσσει επιθετικές δράσεις, από τη Συρία μέχρι τη Λιβύη, από τη Σομαλία μέχρι τον Καύκασο και βέβαια, από το Αιγαίο μέχρι την Κύπρο, όπου αναπτύσσει πειρατικές ενέργειες στη Κυπριακή ΑΟΖ και προκαλεί με το άνοιγμα του παραλιακού μετώπου στην Αμμόχωστο.

Ζωγραφίζει αυθαίρετους χάρτες, υπογράφει άκυρα μνημόνια και ψηφίζει νόμους, παράνομους κατά το Διεθνές Δίκαιο, καθώς αφορούν θέματα τα οποία ρυθμίζονται από διεθνείς οργανισμούς με διεθνείς κανόνες. Παραβιάζει κατάφορα το Διεθνές Δίκαιο και το Δίκαιο της Θάλασσας, αμφισβητεί Διεθνείς Συνθήκες, προσβάλλει αποφάσεις του Συμβουλίου Ασφαλείας των Η.Ε. και της Ευρωπαϊκής Ένωσης για την Κύπρο, δημιουργεί προβλήματα στη Βορειοατλαντική Συμμαχία και υπονομεύει την περιφερειακή ασφάλεια.

Αφού δέχθηκε -όπως τόνισε ο Πρωθυπουργός- την επανέναρξη διερευνητικών συνομιλιών με αποκλειστικό θέμα την οριοθέτηση θαλασσίων ζωνών στο Αιγαίο και στην Ανατολική Μεσόγειο, η Άγκυρα επέλεξε και πάλι την παραβατικότητα. Αντί για πρόσκληση επαφών προχώρησε στην πρόκληση των πολεμικών σκαφών. Αντί του διαλόγου των λύσεων προτίμησε τον μονόλογο των αμφισβητήσεων. Αντί για γόνιμες συζητήσεις προβάλλει παράνομες απαιτήσεις. Και αντί να μάχεται εναντίον της τρομοκρατίας, όπως υποκριτικά διατείνεται, τροφοδοτεί τρομοκράτες. Με μεταφορά Σύρων μισθοφόρων στη Λιβύη -όπως επισήμανε ο Πρωθυπουργός στη συνάντησή του με τους Προέδρους της Αιγύπτου και της Κύπρου- η Τουρκία διασπείρει τρομοκρατικούς πυρήνες στη Βόρειο Αφρική, απειλώντας την ασφάλεια της Ευρώπης και υπονομεύοντας τελικά την κοινή προσπάθεια, για εξάρθρωση της τρομοκρατίας.

Η Αθήνα -όπως τόνισε ο Πρωθυπουργός- απέναντι σε έναν γείτονα που στρατικοποιεί την διπλωματία, μετατρέπει την διπλωματία σε δικό της δικό της όπλο. Όπως, άλλωστε, ο ίδιος υπογράμμισε και στην τελευταία Σύνοδο Κορυφής της Ε.Ε., η Ελλάδα ζητά από τα ευρωπαϊκά κράτη να μην πωλούν πλέον στρατιωτικό υλικό στην Τουρκία. Ταυτόχρονα, η Ελλάδα ζητά να καταγραφούν παραβιάσεις της συμφωνίας Τελωνειακής Ένωσης Τουρκίας-Ευρωπαϊκής Ένωσης. Διότι δεν γίνεται μια χώρα υποψήφια προς ένταξη στην Ευρωπαϊκή Ένωση, να γεύεται τα οφέλη της ενιαίας αγοράς, την ίδια ώρα που απειλεί τα ανατολικά σύνορα της Ευρωπαϊκής Ένωσης και να αναστατώνει ολόκληρη τη Μεσόγειο. Και επαναλαμβάνουμε ότι αυθαίρετες και παράνομες ενέργειες δεν παράγουν έννομα αποτελέσματα. Δεν δημιουργείται δίκαιο με παραβίαση του Διεθνούς Δικαίου. Σε κάθε περίπτωση η Ελλάδα έχει τη δύναμη, είναι έτοιμη και αποφασισμένη να προασπίσει την κυριαρχία και τα κυριαρχικά της δικαιώματα.


Σας ευχαριστώ και παρακαλώ για τις ερωτήσεις σας.

Ν. ΑΝΑΝΙΑΔΗΣ: Κύριε Εκπρόσωπε, η νέα Navtex, παράνομη, όπως τη χαρακτηρίζουμε, της Τουρκίας φτάνει στα όρια των έξι μιλίων από το Καστελόριζο. Ποια θα είναι η απάντηση της Ελληνικής Κυβερνήσεως σ’ αυτή την κατάσταση;
ΣΤ. ΠΕΤΣΑΣ: Την απάντησή μας την έχετε ακούσει όλο το προηγούμενο χρονικό διάστημα και φυσικά δεν υπάρχει κανένα θέμα παραβίασης των έξι μιλίων.


ΣΤ. ΜΟΥΡΕΛΑΤΟΥ: Ο Πρωθυπουργός, ακούσαμε και χθες, να επαναλαμβάνει την πρόταση, που έκανε την Παρασκευή στη Σύνοδο Κορυφής, για εμπάργκο πώλησης όπλων από ευρωπαϊκές χώρες προς την Τουρκία. Θα ήθελα να σας ρωτήσω, πώς αυτό το επιχείρημα θα έχει βάση και μήπως είναι ένα πυροτέχνημα, το οποίο επί της ουσίας είναι κενό περιεχομένου.
ΣΤ. ΠΕΤΣΑΣ: Ο Πρωθυπουργός φρόντισε, με αυτή του την τοποθέτηση στο τελευταίο Συμβούλιο Κορυφής, να ενισχύσει την εργαλειοθήκη των μέτρων που ήδη έχει η Ε.Ε. από το Συμβούλιο Εξωτερικών Υποθέσεων του Αυγούστου, και με ακόμα ένα καθοριστικό εργαλείο, αυτό του εμπάργκο όπλων, που πλήττει τη γεωπολιτική ισχύ της Τουρκίας και ενδεχομένως θα την αναγκάσει να συμμορφωθεί και να ακολουθήσει τις συστάσεις του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου. Με αυτή την κίνηση που έκανε ο Πρωθυπουργός, στην ουσία άνοιξε έναν δημόσιο διάλογο στην Ευρώπη. Άνοιξε έναν δημόσιο διάλογο, όπως έχετε δει τις τελευταίες ημέρες, όχι μόνο στα Μ.Μ.Ε., αλλά και σε πολιτικό επίπεδο. Για παράδειγμα, το Κόμμα των Πρασίνων στη Γερμανία εξέφρασε τη θέση ότι οι εξαγωγές πολεμικών όπλων στην Τουρκία και ειδικά η παράδοση των υποβρυχίων, που έχουν παραγγελθεί στην ThyssenKrupp, θα έπρεπε να σταματήσουν άμεσα, καθώς το τουρκικό Πολεμικό Ναυτικό απειλεί τα εξωτερικά σύνορα της Ε.Ε. στην Ανατολική Μεσόγειο. Αυτό είναι κάτι πολύ θετικό. Επίσης, πρόσφατα, το γερμανικό Υπουργείο Εξωτερικών δήλωσε ότι η γερμανική Κυβέρνηση δεν έχει εκδώσει νέες άδειες εξαγωγής για κρίσιμους, όπως τους χαρακτηρίζει, εξοπλισμούς, που θα μπορούσε η Τουρκία να χρησιμοποιήσει στο πλαίσιο περιφερειακών στρατιωτικών επιχειρήσεων.
Άρα, αυτές οι δηλώσεις είναι πολύ σημαντικές. Δείχνουν ότι ο δημόσιος διάλογος γι’ αυτό το θέμα, το πολύ σημαντικό για την προστασία των συμφερόντων της Ε.Ε., έχει ανοίξει. Εμείς μετατρέπουμε, αυτή τη στιγμή, τη διπλωματία ως ένα δικό μας όπλο. Και είναι ξεκάθαρο, πλέον, ότι, όταν μπαίνει εμπάργκο σε αμερικανικά αεροσκάφη, που μπορεί να θίγουν ΝΑΤΟϊκά συμφέροντα, δεν μπορεί να μην μπαίνει εμπάργκο σε ευρωπαϊκά υποβρύχια, όταν μπορεί να θίγονται ευρωπαϊκά συμφέροντα. Δεν γίνεται η Ευρώπη να προμηθεύει σφαίρες στην Τουρκία, που μπορούν να στραφούν εναντίον της.

ΝΤ. ΟΣΤΖΑΝ: Για τις διερευνητικές επαφές και γενικώς για τον διάλογο, μήπως υπάρχει μια συνεργασία για να φτάσουμε στο σημείο που συναντήθηκαν οι δύο Υπουργοί Εξωτερικών ή είμαστε πάλι στο σημείο μηδέν; Και μήπως υπάρχει μια σκέψη για μια λύση, όπως ήταν με την Αλβανία, κατευθείαν στη Χάγη;
ΣΤ. ΠΕΤΣΑΣ: Όσον αφορά το δεύτερο, εμείς πάντα -όπως έχουμε πει- επιδιώκουμε την επανέναρξη των διερευνητικών επαφών για την οριοθέτηση των θαλασσίων ζωνών μεταξύ Ελλάδας και Τουρκίας, και αν δεν μπορέσουμε να συμφωνήσουμε μεταξύ μας, τότε, ναι, είναι ανοιχτός ο δρόμος να πάμε και στο Δικαστήριο της Χάγης και να διευθετηθεί αυτή η διαφορά, που εδώ και τόσες δεκαετίες δημιουργεί μια εστία κινδύνου και ανάφλεξης, ανά πάσα στιγμή, στην Ανατολική Μεσόγειο, κάτι που δεν το θέλουμε. Επομένως, ναι, είμαστε έτοιμοι, ανά πάσα στιγμή, να πιάσουμε το νήμα των διερευνητικών επαφών.
Όσον αφορά το αν είναι πρόσφορες οι συνθήκες, αυτή τη στιγμή, με τη διαρκή ανανέωση Navtex στα όρια της κυριαρχίας των κυριαρχικών μας δικαιωμάτων, δίνεται το αντίθετο μήνυμα από την τουρκική πλευρά, ότι δεν επιθυμεί να καθίσουμε στο τραπέζι για τις διερευνητικές επαφές. Μακάρι να σταματήσει αυτή η συμπεριφορά.

Β. ΣΑΜΑΡΑ: Κύριε Εκπρόσωπε, συμφωνεί η Κυβέρνηση με την ιδεολογικοποίηση, από την πλευρά του κ. Άδωνι Γεωργιάδη, της πανδημίας του κορονοϊού; Ο κ. Γεωργιάδης υποστήριξε ότι η αύξηση των κρουσμάτων οφείλεται στη συγκέντρωση για τη δίκη της Χρυσής Αυγής. Και βρίσκετε λογικό να έγινε μια συγκέντρωση στην Αθήνα και να αυξήθηκαν τα κρούσματα σε Καστοριά, Σέρρες και Θεσσαλονίκη;
ΣΤ. ΠΕΤΣΑΣ: Άκουσα, χθες, τη συνέντευξη του κ. Γεωργιάδη. Αυτό ήταν ένα από τα στοιχεία, τα οποία επισήμανε για την αύξηση των κρουσμάτων. Γιατί και στην Αττική υπήρξε αύξηση των κρουσμάτων τις τελευταίες ημέρες, ιδίως χθες. Δεν συνέδεσε την αύξηση σε όλη την Επικράτεια με το θέμα αυτό. Γνωρίζουμε πολύ καλά ότι η αύξηση των κρουσμάτων, είτε στη Δυτική Μακεδονία, είτε στην Κεντρική Μακεδονία, ιδιαίτερα στη Θεσσαλονίκη, έχει να κάνει περισσότερο με θέματα εφησυχασμού και χαλάρωσης στην τήρηση των μέτρων γενικότερα στον πληθυσμό. Άρα, είναι διττή η απάντηση: Ναι, χρειάζεται εγρήγορση και όχι εφησυχασμός, όταν υπάρχουν εστίες ενδεχόμενης υπερμετάδοσης, όπως αυτή στην οποία αναφερθήκατε. Από την άλλη, δεν πρέπει να αποσπά αυτό την προσοχή μας, από τη μάχη που δίνουμε σε όλα τα μέτωπα ενάντια στον εφησυχασμό. Επαναλαμβάνω ότι αυτός είναι ο βασικός κίνδυνος.

ΜΑΡ. ΠΑΠΑΔΑΚΗ: Θα ήθελα να επανέλθω στην ερώτηση της κυρίας Μουρελάτου. Αν υπάρχει κάποια αντίδραση από πλευράς Ευρώπης, είτε σχετικά με την τελωνειακή ένωση Ε.Ε.-Τουρκίας -αναφέρομαι στις επιστολές του κ. Δένδια- είτε στην επιστολή που είχε στους ομολόγους του Γερμανίας, Ιταλίας, Ισπανίας. Αναφέρατε και εσείς, για παράδειγμα, την αντίδραση των Πρασίνων στη Γερμανία. Ωστόσο, φαντάζομαι ότι το θέμα με τα υποβρύχια παραμένει, καθώς ήταν μια απόφαση του 2009. Και στο ίδιο, επίσης, πλαίσιο, σήμερα είχαμε μια ανακοίνωση από το τουρκικό ΥΠΕΞ, που, μεταξύ άλλων, απορρίπτει τα αποτελέσματα της χθεσινής τριμερούς και μιλά πάλι για αβάσιμες δηλώσεις που έχουν ως στόχο την Τουρκία και μαξιμαλιστικές θέσεις Ελλάδας και Κύπρου.
ΣΤ. ΠΕΤΣΑΣ: Για το δεύτερο, θέλω να σας παραπέμψω στην προηγούμενη απάντησή μου. Είμαστε έτοιμοι για επανάληψη διερευνητικών επαφών, εάν η άλλη πλευρά πραγματικά το εννοεί και αφήσει τις προκλητικές ενέργειες στην άκρη, προκειμένου να πιάσουμε το νήμα του διαλόγου από εκεί που το αφήσαμε τον Μάρτιο του 2016, για την επίλυση της μιας και μοναδικής διαφοράς μας, που είναι η οριοθέτηση των θαλασσίων ζωνών.

Όσον αφορά το θέμα των αντιδράσεων στην Ευρώπη, είναι σχετικά νωρίς για να έχουμε μια καταφατική ή μια άλλη απάντηση που θα μπορούσε να μας οδηγούσε σε περισσότερες συζητήσεις για το θέμα αυτό. Θέσαμε το ζήτημα και με τις επιστολές, στις οποίες αναφερθήκατε. Επίσης, πρέπει πρώτα να ξεκινήσει, από επίπεδο Κομισιόν, ο έλεγχος κατά πόσο υφίστανται παραβιάσεις στη Συνθήκη για την τελωνειακή ένωση Ε.Ε.-Τουρκίας, να καταγραφούν αυτές, να δούμε πόσο σοβαρές ή μη είναι και ανάλογα να δούμε πώς μπορεί να προχωρήσει η Ευρώπη έναντι της Τουρκίας. Και πάντα σε καταληκτικό στάδιο τίθεται και το θέμα της συνολικής αναστολής της τελωνειακής ένωσης, αν φανεί ότι υπάρχουν τόσο μεγάλες και σοβαρές παραβιάσεις, που να το δικαιολογούν. Αυτό που έχει σημασία είναι ότι η Ε.Ε., αυτή τη στιγμή, είναι μια μεγάλη αγορά για την Τουρκία. Είναι περίπου στο 10% του Α.Ε.Π. της Τουρκίας οι εξαγωγές. Άρα, η Ευρώπη, όταν θέλει να εμφανίζεται στο ύψος των περιστάσεων, πρέπει να αντιλαμβάνεται το μέγεθός της και τι πίεση μπορεί να ασκήσει σε κάποιον, όταν θέλει να ταυτίσει τα δικά της γεωπολιτικά συμφέροντα, τα οικονομικά συμφέροντα και γενικά το όνομά της, με κάτι που προάγει την ειρήνη και τη σταθερότητα στην περιοχή.


Σας ευχαριστώ πολύ.