Σάββατο 22 Φεβρουαρίου 2025

Κυβερνητικός εκπρόσωπος: - Μειώσαμε 73 άμεσους και έμμεσους φόρους για το καλό των συνανθρώπων μας!! - Αυξήσαμε τους μισθούς από 23% μέχρι και 30%!!!




 -Επιμένετε ότι υπάρχει προσπάθεια αποσταθεροποίησης. Αν ναι, από ποιους; Πολιτικά συμφέροντα, πολιτικά κόμματα, ξένες δυνάμεις;

Εμείς ποτέ δεν θα πούμε κάτι το οποίο δεν μπορούμε να αποδείξουμε και δεν προκύπτει από την ίδια την πραγματικότητα. Σίγουρα, λοιπόν, αυτό που προκύπτει είναι ότι αποτελεί κοινό στόχο των πολιτικών δυνάμεων της χώρας. Κάποιοι το κάνουν χωρίς να κρατούν τα προσχήματα. Και κάποια άλλα κόμματα, όπως το ΠΑΣΟΚ, δεν ξέρω αν έχουν τέτοιο δόλο, δεν μπορώ να το αποδείξω, αλλά, με την πολιτική τους στάση, τις φράσεις που χρησιμοποιούν, την τακτική που ακολουθούν, το ενθαρρύνουν ή εν πάση περιπτώσει, με έναν τρόπο, ρίχνουν νερό στο μύλο της τοξικότητας.

-Γιατί όμως το να πέσει μια κυβέρνηση, το να αντικατασταθεί μια κυβέρνηση, το να ζητάει αντιπολίτευση να έχουμε αλλαγή πολιτική, να είναι αποσταθεροποίηση;

Εγώ το θεωρώ υγιές μια αντιπολίτευση να έρχεται και να προτείνει κάτι διαφορετικό.

Αυτό είναι θεμιτό και υγιές. Επαναλαμβάνω: Ένα άλλο πρόγραμμα, μια αντιπρόταση, ακόμα και μέσα από έναν καταγγελτικό λόγο κατά της Κυβέρνησης.

Εδώ, όμως, δεν έχουμε κάτι τέτοιο. Εδώ έχουμε την αντιπολίτευση να προσπαθεί να υποκαταστήσει τη Δικαιοσύνη. Δηλαδή, να βγάζει πορίσματα, αποφάσεις, να καταγγέλλει συγκαλύψεις, μπαζώματα με δόλο, πριν καλά-καλά η Δικαιοσύνη αποφανθεί, έστω και σε επίπεδο προδικασίας. Και, ταυτόχρονα, να ζητάει να πέσει η Κυβέρνηση, γιατί ακόμα και το ΠΑΣΟΚ, όταν ζητάει πρόταση δυσπιστίας που λέει ότι επίκειται η κατάθεσή της, ακόμα και αν γνωρίζει ότι δεν θα γίνει δεκτή λόγω της κοινοβουλευτικής πλειοψηφίας, αυτό που ζητάει είναι εκλογές.

Και έρχεται και ζητάει εκλογές τη στιγμή που δεν έχει καν προεκλογικό πρόγραμμα. Δεν είναι, δηλαδή, ότι προτείνει κάτι διαφορετικό έναντι της κυβερνητικής πρότασης ή του κυβερνητικού έργου. Το κάνει, μάλιστα, μεσούσης της τετραετίας και, όπως φαίνεται δημοσκοπικά, για να βλέπουμε και την πραγματικότητα, αυτό το οποίο θα προκύψει από τις εκλογές που ζητάει η αντιπολίτευση, δεν είναι μία δική της εναλλακτική.

Η κυβέρνηση έχει έναν συγκεκριμένο στόχο. Να υλοποιήσει το πρόγραμμά της τα επόμενα δύο χρόνια και να ζητήσει τότε μια νέα ισχυρή εντολή. Πιστεύουμε στις μονοκομματικές κυβερνήσεις. Η αντιπολίτευση δεν έχει απαντήσει, δεδομένων και των δημοσκοπήσεων, τι ζητάει την επόμενη μέρα των εκλογών.

Άρα η ίδια πραγματικότητα, τα αιτήματα και η στρατηγική της αντιπολίτευσης μαρτυρούν τον στόχο της, που είναι η αποσταθεροποίηση.


-Σας ανησυχεί η προαναγγελία, η συζήτηση που γίνεται, ότι στις συγκεντρώσεις της επόμενης Παρασκευής, μπορεί να υπάρχουν επεισόδια ή ότι συμβάλλατε κι εσείς με τον τρόπο σας σε ένα κλίμα εκφοβισμού του κόσμου;

Νομίζω ότι εμείς μόνο αυτό δεν επιδιώκουμε και μόνο σε αυτό δεν συμβάλλουμε. Από κει και πέρα, σίγουρα η οργανωμένη πολιτεία πρέπει να προσπαθεί να λαμβάνει όλα τα μέτρα ούτως ώστε να προστατεύει τους πολίτες. Και μέρος των πολιτών, που οφείλουμε να προστατεύσουμε, είναι και οι πολίτες οι οποίοι διαδηλώνουν στο πλαίσιο του νόμου. Άρα, οφείλει η οργανωμένη πολιτεία να τηρεί όλα τα μέτρα ασφαλείας, ώστε ένας συμπολίτης μας, είτε θέλει, είτε δεν θέλει να διαδηλώσει στην Α ή στη Β συγκέντρωση, όση έκταση κι αν έχει αυτή, να νιώθει όσο περισσότερο γίνεται, ασφαλής. Αλλά, οι τελευταίοι που μπορούν να κατηγορηθούν ότι επιθυμούν την «μπαχαλοποίηση» και να συνδεθούν με αυτούς οι οποίοι επιθυμούν το «μπάχαλο», είναι η αυτή Κυβέρνηση και ο πολιτικός χώρος της Νέας Δημοκρατίας.

Έχουμε αποδείξει στην πράξη, με τη στάση μας, με τις νομοθετικές μας πρωτοβουλίες, με τους ποινικούς κώδικες που ψηφίζουμε, ότι είμαστε ενάντια σε κάθε παραβατικό στοιχείο. Επίσης, σας θυμίζω ότι ένας από τους πιο μεγάλους γρίφους που παρέμενε άλυτος για ολόκληρες δεκαετίες, είναι οι κάθε λογής παραβατικοί, που χρησιμοποιούσαν ως ορμητήριά τους τα πανεπιστήμια. Η αποστροφή του Πρύτανη του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου, ότι μετά από 35 χρόνια δεν υπάρχει ενεργή κατάληψη στο Μετσόβιο, είναι η καλύτερη απάντηση σε μια από τις μεγαλύτερες παθογένειες της μεταπολιτευτικής Ελλάδας, δηλαδή τους «γνωστούς αγνώστους». Και για να σας προλάβω, έχουμε πολύ δρόμο μπροστά μας και σε αυτό και η επιχείρηση «ελεύθερα πανεπιστήμια» και η γενικότερη εφαρμογή του νόμου, δεν πρέπει να έχει παύση ούτε ένα λεπτό.

-Όποιος πάει στη συγκέντρωση, στηρίζει Ζωή Κωνσταντοπούλου;

Όχι. Αυτό το οποίο ήθελε να πει ο Άδωνις Γεωργιάδης, γιατί σε αυτή την αποστροφή προφανώς αναφέρεστε, είναι ότι η κυρία Κωνσταντοπούλου θα προσπαθήσει - όπως και άλλοι πολιτικοί αρχηγοί, για να μην την αδικήσουμε, δεν είναι η μόνη- να καπηλευτεί την παρουσία κάποιων ανθρώπων σε αυτή την συγκέντρωση, οι οποίοι δεν θα πάνε για καμία Κωνσταντοπούλου και για κανέναν πολιτικό αρχηγό, για να παίξει το δικό της χυδαίο πολιτικό παιχνίδι, που είναι η εκμετάλλευση του ανθρώπινου πόνου, του πόνου των συγγενών και του αιτήματος της κοινωνίας για δικαιοσύνη.

-Τον Νίκο Ανδρουλάκη γιατί τον στοχοποιείτε; Ο ίδιος λέει ότι αυτά που του αποδίδετε, τα λένε «ψεκασμένοι», δεν τα λέει εκείνος.

Θα σταθώ μόνο σε δύο από αυτά που έχει πει ο κ. Ανδρουλάκης, γιατί έχει πει πολλά. Τα δύο κυριότερα. Το ένα είναι ότι δεν έχει εμπιστοσύνη στη Δικαιοσύνη, κάτι το οποίο θεωρώ ότι είναι αδιανόητο να λέγεται από έναν πρόεδρο ενός κόμματος που έχει παράδοση στο σεβασμό των κανόνων της Δημοκρατίας και των θεσμών.

Με το ΠΑΣΟΚ μας χωρίζει πολιτική άβυσσος αλλά οφείλω να πω ότι, καθ' όλη τη διάρκεια της πολιτικής μας αντιπαράθεσης, ουδέποτε μπήκαμε στη διαδικασία να συζητάμε τα αυτονόητα. Ένα εκ των αυτονόητων, είναι ο σεβασμός στους θεσμούς, στη Δικαιοσύνη και στη διάκριση των εξουσιών. Δυστυχώς μπήκαμε μετά από 51 χρόνια και σε αυτή τη συζήτηση με το ΠΑΣΟΚ.

Το δεύτερο είναι ότι κατηγορεί τον Πρωθυπουργό ως «ενορχηστρωτή» μιας συγκάλυψης, χωρίς να απαντάει ποιον συγκαλύπτει ο Πρωθυπουργός ή η Κυβέρνηση, τι συγκαλύπτει και χωρίς η Δικαιοσύνη να έχει πάρει, έστω και σε επίπεδο ανάκρισης, προδικασίας, τις πρώτες της αποφάσεις. Αυτό είναι μια στρατηγική που ακολουθείται, όχι μόνο για το τραγικό δυστύχημα των Τεμπών, από άλλα κόμματα, με άλλη λογική, με άλλη στρατηγική. Και κάτι ακόμα: Ο κύριος Ανδρουλάκης, εδώ και τόσες ημέρες, δεν έχει απαντήσει αν έχει μετανιώσει γι’ αυτό το οποίο έκανε στον κ. Τασούλα.

Ας αφήσουμε στην άκρη όσα είπαν η κ. Γεροβασίλη, ο κ. Κόκκαλης, άλλα στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ. Υπάρχει βίντεο που δείχνει τον κ. Ανδρουλάκη να ακούει τον κ. Παππά, τότε αρχηγό της αντιπολίτευσης, τον Νίκο Παππά, να επικαλείται τα έγραφα που δήθεν είχε αποκρύψει ο κ. Τασούλας στη Βουλή. Θα ζητήσει, συγγνώμη, έστω και με καθυστέρηση, το ΠΑΣΟΚ γι' αυτή την άδικη στοχοποίηση του κ. Τασούλα, που είναι πλέον και ο εκλεγμένος Πρόεδρος της Δημοκρατίας της χώρας;


-Την στάση της κυρίας Αδειλίνη, να απαντά σε αρχηγό κόμματος, την θεωρείται ορθή;

Θεωρώ ότι η Δικαιοσύνη δέχεται το τελευταίο χρονικό διάστημα μία άνευ προηγουμένου επίθεση, η οποία είναι πάρα πολύ άδικη και, ταυτόχρονα, είναι και πάρα πολύ επικίνδυνη για την Δημοκρατία. Σας μιλώ και ως δικηγόρος, πλέον πάνω από μια δεκαετία και μπορεί τα τελευταία χρόνια λόγω της ιδιότητάς μου να είμαι σε αναστολή, αλλά από αυτό το επάγγελμα ζω μέχρι σήμερα και αυτό το επάγγελμα με έχει κρατήσει στα πόδια μου. Είναι πολύ δύσκολο αυτή τη στιγμή αυτό το οποίο συμβαίνει, γιατί όπως γνωρίζουν αυτοί οι οποίοι έχουν την οποιαδήποτε σχέση με την Νομική επιστήμη και οι πολίτες που έχουν μια εμπειρία με τα δικαστήρια, οι δικαστές δεν μπορούν να απαντήσουν. Αυτή τη στιγμή βλέπουμε ακόμα και το πρόσωπο ενός ανακριτή στο εξώφυλλο μιας εφημερίδας, ενός ανθρώπου ο οποίος προσπαθεί να κάνει τη δουλειά του, δηλαδή να δώσει απαντήσεις για ένα τόσο τραγικό δυστύχημα.

Μεταξύ λοιπόν των καθηκόντων, θεωρώ, των ανώτατων δικαστικών λειτουργών είναι να αποκαθιστούν την αλήθεια και έτσι να αποτρέπουν τη διάδοση μιας σειράς από fake news, τα οποία μπορεί να έχουν ως αποτέλεσμα μια περαιτέρω κοινωνική έκρηξη. Όφειλε, θεωρώ, η εισαγγελέας του Αρείου Πάγου να πει μια σειρά από δεδομένα. Δεν ήταν κρίσεις, δεν ήταν διαπιστωτικές κρίσεις και ούτε το έκανε αυτό για να υπερασπιστεί κανένα κόμμα και καμία Κυβέρνηση. Είναι δεδομένα, τα οποία, αν τα γνώριζε η κοινωνία και φαίνεται ότι δεν τα γνώριζε η κοινωνία, δεν θα δημιουργούνταν εντυπώσεις ακόμα και με αυτό το οποίο πήγαινε να κάνει με τόσο χυδαίο τρόπο ο κ. Φάμελλος.

Η διατύπωση συκοφαντιών μέσω ερωτημάτων, όπως έκανε ο κ. Φάμελλος στη Βουλή, είναι ακόμα πιο χυδαία τακτική από την άμεση διατύπωση συκοφαντιών. Αν αρχίσουμε όλοι να συκοφαντούμε μέσω ερωτημάτων, δεν θα έχει τέλος ο βούρκος. Δηλαδή, πώς θα σας φαινόταν να αρχίσει ο Α ή ο Β πολιτικός να ρωτάει, χωρίς να λέει κάτι ξεκάθαρα, για τον οποιοδήποτε πολιτικό του αντίπαλο;

-Την κυρία Κωνσταντοπούλου την κατηγορείτε ότι εργαλειοποιεί την τραγωδία για προσωπικά οφέλη, για πολιτικά οφέλη, τι βάζετε τι στον κατάλογο.

Για ξεκάθαρα πολιτικά οφέλη. Η κ. Κωνσταντοπούλου, όπως φαίνεται και από τις αναλύσεις και μάλιστα κάποιοι το γράφουν κιόλας και μπορεί να είναι και η πραγματικότητα, έχει λέει ένα «κόμμα Τεμπών». Εγώ δεν δέχομαι ένα κόμμα να θεωρείται «κόμμα Τεμπών».

Τα Τέμπη ήταν μια εθνική τραγωδία. Στα Τέμπη χάθηκαν τόσο άδικα σε ένα τραγικό δυστύχημα τόσοι νέοι άνθρωποι. Δεν μπορεί ένα κόμμα να επιβιώνει πολιτικά στο όνομα μιας τραγωδίας.

Για την τραγωδία αυτή πρέπει να αποδοθεί δικαιοσύνη χωρίς εξαιρέσεις για όποιον έχει την οποιαδήποτε ευθύνη. Αλλά αυτό θα το απαντήσει η Δικαιοσύνη. Η δουλειά των κομμάτων είναι εντελώς διαφορετική.

Η δουλειά των κομμάτων είναι να προτείνουν όταν είναι στην αντιπολίτευση τι καλύτερο μπορεί να γίνει στη χώρα μας, να ελέγχουν την Κυβέρνηση αλλά να την ελέγχουν για τις πολιτικές της και όχι να κάνει το οποιοδήποτε κόμμα τον δικαστή ή τον εισαγγελέα. Η κ. Κωνσταντοπούλου έχει μετατραπεί, όπως και οι άλλοι πολιτικοί αρχηγοί, σε ανακρίτρια, σε εισαγγελέα, χρησιμοποιεί διάφορες αιτιάσεις σχετικά με την υπόθεση ενώ ξέρει, ως νομικός ότι η υπόθεση αυτή είναι σε επίπεδο προδικασίας, η οποία διέπεται από άκρα μυστικότητα και, ναι, προσπαθεί να αποκομίσει πολιτικά οφέλη και εκείνη και πολλά άλλα κόμματα από μια εθνική τραγωδία.

-Τελικά, την κ. Καρυστιανού την κρίνετε ή όχι; Άλλα είπε ο Πρωθυπουργός, άλλα είπε ο κ. Βορίδης.

Δεν πρόκειται ποτέ να μπούμε σε λογική αντιπαράθεσης με έναν άνθρωπο που έχει χάσει το παιδί του. Ο πόνος αυτός δεν μπορεί να περιγραφεί με λόγια. Έχουμε απόλυτο σεβασμό σε κάθε συγγενή θύματος και στα Τέμπη και σε οποιαδήποτε άλλη εθνική τραγωδία.

Νομίζω ότι αυτά θα έπρεπε να είναι δεδομένα αλλά, έχει πολύ μεγάλη αξία να τα ξεκαθαρίζουμε συνεχώς. Κάποιες φορές, όμως, αναγκαζόμαστε να απαντάμε σε αιτιάσεις. Αυτό δεν σημαίνει ότι στρεφόμαστε κατά των προσώπων.

Όταν όμως, ως Κυβέρνηση μας γίνονται ερωτήσεις για κάποια πράγματα τα οποία λέγονται, εμείς απαντάμε για να αποκαταστήσουμε την αλήθεια.


-Υπάρχει θέμα με συναδέλφους σας, ομολόγους σας, στην κυβέρνηση, να κάνουν «λευκή απεργία». Υπάρχουν υπουργοί που δεν έχουν μιλήσει καθόλου για το θέμα των Τεμπών.

Νομίζω ότι αυτή η διαπίστωση αδικεί και τα κυβερνητικά στελέχη και τους βουλευτές μας. Όσες φορές έχουν κληθεί, έχουν ανταποκριθεί και, σε μια σειρά από τηλεοπτικές τους εμφανίσεις, έχουν δώσει απαντήσεις και για το τραγικό δυστύχημα των Τεμπών και για την προσπάθεια εκμετάλλευσης του ανθρώπινου πόνου και του πόνου των συγγενών από την αντιπολίτευση. Έχω δει σειρά υπουργών και υφυπουργών αλλά και πολλούς βουλευτές μας από όλη την Ελλάδα να απαντούν. Αλλά, ταυτόχρονα βέβαια, οι υπουργοί πρέπει να συνεχίσουν να επιτελούν το έργο τους. Έχει τεράστια σημασία η αλήθεια, η εύρεση της αλήθειας για τα Τέμπη αλλά δουλειά της Κυβέρνησης δεν είναι να υποκαθιστά τη Δικαιοσύνη. Δουλειά της Κυβέρνησης είναι να εφαρμόσει το πρόγραμμά της και, πιστέψτε με, πριν και πάνω απ' όλα γι' αυτό θα κριθεί από τους πολίτες. Όλοι θέλουμε αλήθεια για τα Τέμπη, αλλά δουλειά της Κυβέρνησης είναι να εφαρμόσει κάθε σελίδα, κάθε λέξη του προγράμματος με το οποίο εξελέγη το 2023.

-Είπατε πριν ότι πιστεύετε στις μονοκομματικές κυβερνήσεις. Έχετε ως στόχο μια αυτοδύναμη κυβέρνηση ακόμα για να χρειαστούν δεύτερες εκλογές;

Η ίδια η πραγματικότητα έχει απαντήσει σε αυτό και στην Ελλάδα αλλά και εκτός Ελλάδος. Είδαμε που πήγε να φτάσει η χώρα με μια συγκυβέρνηση της αριστεράς με την άκρα δεξιά και βλέπουμε, με τα πολλά προβλήματα που πρέπει να λύσουμε ακόμα, πόσο καλύτερα είναι τα πράγματα σε πολλούς τομείς της καθημερινότητας, από το 2019 και μετά που η χώρα μας έχει μια σταθερή Κυβέρνηση με συγκεκριμένο σχέδιο.

Ναι, πιστεύουμε στις μονοκομματικές κυβερνήσεις. Πιστεύουμε βαθιά στην ύπαρξη μιας ισχυρής Κυβέρνησης κατόπιν της ετυμηγορίας των πολιτών. Νομίζω ότι αυτή τη στιγμή το μόνο που έχουμε να κάνουμε είναι να μην χάσουμε ούτε μια μέρα αυτών των δύο και κάτι παραπάνω ετών που απομένουν μέχρι τις επόμενες εκλογές, ούτως ώστε να είμαστε όσο πιο αποτελεσματικοί και συνεπείς σε σχέση με τις προεκλογικές μας εξαγγελίες.

-Ακόμα και αν χρειαστούν δεύτερες εκλογές, αυτές που λέγονται επαναληπτικές;

Αυτή τη στιγμή υπάρχει ένας εκλογικός νόμος, ο οποίος δεν πρόκειται να αλλάξει και προβλέπει μια κλιμακωτή ενισχυμένη αναλογική για το πρώτο κόμμα, όπως ψηφίστηκε μετά τις εκλογές του 2019. Δεν θεωρώ ότι είναι συζήτηση που αφορά τους πολίτες. Είναι εξαιρετικά πρόωρη συζήτηση, η συζήτηση με όρους εκλογών ή συνεργασιών. Εμείς απαντάμε καθαρά. Θα επιδιώξουμε, μετά από δύο χρόνια, μια ακόμα ισχυρή εντολή από τους πολίτες και αυτό το οποίο θα κάνουμε, είναι να βάλουμε δίπλα δίπλα το πρόγραμμά μας και τον απολογισμό μας. Αυτή είναι η μόνη μας ατζέντα. Ποια είναι η ατζέντα μας; Η εφαρμογή του προγράμματός μας και η επίλυση όσο το δυνατόν περισσότερων προβλημάτων για τους πολίτες. Στόχος μας είναι ένας: ακόμα πιο ισχυρή Ελλάδα και η μεγαλύτερη δυνατή ενδυνάμωση των πολιτών και ειδικά της μεσαίας τάξης.


-Αν δεν υπάρχει αυτοδυναμία, ο Πρωθυπουργός απέκλεισε το σενάριο της ακροδεξιάς. Το ΠΑΣΟΚ μπορεί να είναι εν δυνάμει σύμμαχος;

Ο στόχος είναι μια ακόμα ισχυρή εντολή. Τη συζήτηση αυτή θα την κάνουμε, όμως, όταν έρθει εκείνη η ώρα. Μαζί με τον απολογισμό μας, θα ζητήσουμε μια ακόμα ισχυρή εντολή. Όπως κάναμε και το 2023. Τις απαντήσεις θα τις δώσουν οι πολίτες. Από κει και πέρα, επαναλαμβάνοντας αυτό που είπε ο Πρωθυπουργός, ότι δεν πρόκειται να κυβερνήσουμε την άκρα δεξιά, το ίδιο το ΠΑΣΟΚ με τη στάση του με αφορμή το τραγικό δυστύχημα των Τεμπών και το νερό που ρίχνει στο μύλο των λαϊκιστών, δίνει κι εκείνο τις δικές του απαντήσεις, οι οποίες δεν είναι πειστικές για τους πολίτες, οι οποίοι θέλουν πρόοδο, θέλουν βελτίωση της καθημερινότητας στη χώρα μας, θέλουν όμως και σταθερότητα. Κάτι το οποίο δεν υπάρχει στις υπόλοιπες ευρωπαϊκές χώρες, στο βαθμό που υπάρχει στην Ελλάδα.

-Με αφορμή την δημοσκοπική πτώση των ποσοστών της Νέας Δημοκρατίας, υπάρχουν σενάρια ο Πρωθυπουργός να οδηγήσει ο ίδιος, εν κινήσει, τη Νέα Δημοκρατία σε εκλογές.

Μπορεί να υπάρχουν κάποιοι από την αντιπολίτευση που κατά καιρούς θέλουν την πρόωρη αποχώρηση του Πρωθυπουργού, αλλά ο ίδιος είναι υπόλογος μόνο στους πολίτες, οι οποίοι τον έχουν εκλέξει Πρωθυπουργό σε μια σειρά από εκλογικές διαδικασίες. Δύο φορές εξελέγη Πρωθυπουργός αυτοδύναμος και μια φορά ακόμα, στις εκλογές του Μαΐου του 2023, πρώτος με μεγάλη διαφορά. Αυτό δεν είναι αφορμή για πανηγυρισμούς, γιατί υπάρχουν πολλά προβλήματα ακόμα στην Ελλάδα, αλλά δείχνει ότι οι πολίτες εμπιστεύονται τον Κυριάκο Μητσοτάκη, γιατί θέλουν λύσεις, μετρημένο λόγο και αναγνωρίζουν ότι παρέλαβε μια χώρα «επαίτη» στη διεθνή σκακιέρα και την έχει καταστήσει μια χώρα που πρωταγωνιστεί και στέκεται γερά στα πόδια της. Έχει απαντήσει λοιπόν ρητά και κατηγορηματικά ότι θα διεκδικήσει μια ακόμα εντολή από τους πολίτες το 2027. Μένει να δούμε ποια θα είναι η ετυμηγορία των πολιτών, όταν έρθει εκείνη η ώρα.

-Εκτιμάτε ότι μπορεί η εκλογή του Τραμπ να επηρεάσει τις εσωτερικές πολιτικές εξελίξεις της χώρας; Λένε πολλοί ότι μπορεί όπως σε άλλες χώρες, να επιλεγεί και εδώ πολιτική δύναμη.

Εδώ θέλω να εστιάσω σε δύο σημεία:

Το πρώτο είναι ότι η Ελλάδα, τουλάχιστον αυτό είναι η άποψη της Κυβέρνησης και της κυβερνητικής πλειοψηφίας, επενδύει και θα συνεχίσει να επενδύει στη στρατηγική σχέση της με τις ΗΠΑ και μετά την εκλογή Τραμπ. Η επένδυση αυτή πολιτικά θεωρώ ότι είναι ζωτικής σημασίας για τα συμφέροντα της χώρας, μαζί με την υπόλοιπη διάσταση που έχουμε στην εξωτερική μας πολιτική, όπως υπηρετείται με συνέπεια όλα αυτά τα χρόνια.

Το δεύτερο που θέλω να πω είναι, χωρίς να σημαίνει ότι όλοι συμφωνούμε με όλα, ότι αν δει κανείς την πολιτική που ακολουθεί η ελληνική Κυβέρνηση τα τελευταία χρόνια σε μια σειρά από καίρια ζητήματα, όπως είναι το μεταναστευτικό με δίκαιη, αλλά, αυστηρή μεταναστευτική πολιτική, που σέβεται, εννοείται, τα δικαιώματα των συνανθρώπων μας, τη μείωση των φόρων -73 άμεσοι και έμμεσοι φόροι έχουν μειωθεί τα τελευταία χρόνια- τη δημιουργία πάνω από 500.000 θέσεων εργασίας και την αύξηση κατά 30% - σχεδόν- του κατώτατου μισθού και κατά 23% του μέσου μισθού, είναι μια πολιτική η οποία δεν θεωρώ ότι είναι διαφορετική από αυτό το οποίο θέλει μεγάλο μέρος πολιτών και στην υπόλοιπη Ευρώπη και στον υπόλοιπο κόσμο.


-Είναι μια πολιτική τύπου Τραμπ;

Δεν μου αρέσει να ετεροκαθορίζω πολιτικές. Είναι η πολιτική της κυβέρνησης Μητσοτάκη. Σκοπίμως, πολλοί αναλυτές συγχέουν αυτά που αποκαλούνται ως «δεξιά ατζέντα». Έχει εφαρμόσει ο Κυριάκος Μητσοτάκης woke ατζέντα; ΄Όχι. Ακόμα και ο νόμος που ψηφίστηκε πριν από ένα χρόνο για την ισότητα στον πολιτικό γάμο και προκάλεσε κάποιες αντιδράσεις, δεν έχει να κάνει με τη woke ατζέντα. Αν δει κανείς τι είναι και στην Αμερική τι θεωρούν οι πολίτες woke ατζέντα, - και εγώ θα πω και εν πολλοίς δικαίως αντέδρασαν με την υπερβολή της woke ατζέντας-, δεν έχει καμία σχέση με την πολιτική της κυβέρνησης αυτής. Δεύτερον, είναι δεξιά, κεντρώα ή αυτονόητη η πολιτική που υπηρετεί τα εθνικά συμφέροντα; Τρίτο, ρητορικό ερώτημα: Θυμάται κανείς άλλον Πρωθυπουργό και άλλη Κυβέρνηση, που να έχει οχυρώσει τόσο πολύ αμυντικά τη χώρα όσο Κυριάκος Μητσοτάκης και η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας; Εγώ δεν θυμάμαι άλλη τέτοια κυβέρνηση. Τέταρτο ερώτημα: Σε μια χώρα που δυστυχώς επικρατούσε η ανομία σε πάρα πολλές πτυχές της καθημερινής ζωής, όπως είναι στα πανεπιστήμια και σε πολλούς άλλους χώρους, θυμάται κανείς άλλη κυβέρνηση που να έχει δείξει εμπράκτως τέτοια βούληση στο να αποκαταστήσει όλη αυτή την ανορθογραφία ως προς την ανομία; Και σίγουρα χρειάζονται ακόμα βήματα. Γιατί τα λέω όλα αυτά; Εμείς προτιμούμε οι πολιτικές να δίνουν απαντήσεις και όχι οι ταμπέλες.

Πράγματι, εμφανίζονται πολλοί και στη χώρα μας, ως παραπάνω πατριώτες, ως παραπάνω υπερασπιστές αυτής της ατζέντας, που εγώ δεν τη θεωρώ δεξιά ατζέντα. Την εφαρμόζουμε λοιπόν, αυτή την πολιτική πάντοτε πιστοί στις αρχές και στις αξίες αυτής της παράταξης και στην εντολή που έχουμε λάβει από τους πολίτες. Θεωρώ λοιπόν, ότι οι πολίτες θα το αναγνωρίσουν αυτό όταν έρθει η ώρα, όπως το αναγνώρισαν και το 2023.


Παρασκευή 21 Φεβρουαρίου 2025

Συνταξιούχοι: 15 χρόνια εξαθλίωσης και κυβερνητικής εξαπάτησης!


 Η δικαστική ταλαιπωρία τους για τα αναδρομικά δεν έχει τέλος μετά και την τελευταία απόφαση του Ανώτατου Ειδικού Δικαστηρίου

Από τον Σπύρο Γεράρδη

Από το 2009, ελάχιστες εβδομάδες μετά την ανάληψη της διακυβέρνησης της χώρας από το ΠΑΣΟΚ του Γιώργου Παπανδρέου, οπότε ξεκίνησαν οι σκληρές περικοπές στις συντάξεις, έως και τις μέρες μας διαρκεί -και, καταπώς φαίνεται, θα διαρκεί για πολύ καιρό ακόμα- η τεράστια ταλαιπωρία που υφίστανται οι συνταξιούχοι. Οι απόμαχοι της εργασίας, που είδαν τους κόπους μιας ζωής να εξαϋλώνονται από τους βάρβαρους νόμους που ψηφίστηκαν με αφορμή τα Μνημόνια, θεώρησαν ότι θα βρουν αποκούμπι στη Δικαιοσύνη, η οποία όμως ουκ ολίγες φορές εξέδωσε αποφάσεις όχι με βάση τα νομικά δεδομένα και το Σύνταγμα, αλλά εξετάζοντας τη δημοσιονομική κατάσταση και υπό αφόρητες πολιτικές πιέσεις. Έτσι, φτάσαμε αισίως στο 2025 και 15 χρόνια μετά -αλλά και 7,5 χρόνια μετά την ονομαστική έξοδο από τα Μνημόνια, το καλοκαίρι του 2018- ακόμα οι συντάξεις χορηγούνται ψαλιδισμένες, ενώ είναι και πολλές οι περιπτώσεις κατά τις οποίες το κράτος (στην προκειμένη περίπτωση ο ΕΦΚΑ) δεν εφαρμόζει καν τους νόμους της ελληνικής Πολιτείας, με συνέπεια νέο γαϊτανάκι δικαστικών προσφυγών.

Τελευταίο παράδειγμα ήταν η απόφαση που εξέδωσε -ή, καλύτερα, απέφυγε να εκδώσει- το Ανώτατο Ειδικό Δικαστήριο την περασμένη Τετάρτη, καθώς, σε ρόλο Πόντιου Πιλάτου, δήλωσε αναρμόδιο, με αποτέλεσμα να συνεχιστεί η βάσανος των δικαστηρίων για εκατοντάδες χιλιάδες -περίπου 370.000- συνταξιούχους.

Το επίδικο του ΑΕΔ

Το Ανώτατο Ειδικό Δικαστήριο συγκροτείται και συγκαλείται σε έκτακτες περιπτώσεις, όταν δηλαδή υπάρχει διχογνωμία μεταξύ των ανώτατων δικαστηρίων της χώρας. Στην προκειμένη περίπτωση, το ΑΕΔ κλήθηκε να αποφασίσει επί της συνταγματικότητας των περικοπών στις επικουρικές συντάξεις και στα δώρα κύριων και επικουρικών, αφού ο μεν Άρειος Πάγος τις έκρινε συνταγματικές, το δε Συμβούλιο της Επικρατείας αντισυνταγματικές. Παρ’ όλα αυτά, το ΑΕΔ έκρινε πως είναι αναρμόδιο να αποφασίσει, καθώς πρόκειται για αποφάσεις που αφορούν διαφορετικής φύσεως ασφαλιστικά ταμεία. Όπως αναφέρεται χαρακτηριστικά στην απόφαση, «το Ανώτατο Ειδικό Δικαστήριο έκρινε ότι στερείται σχετικής δικαιοδοσίας, λόγω μη αντιθέσεως μεταξύ της αποφάσεως 1509/2023 του Αρείου Πάγου και των 2287 και 2088/2015 του ΣτΕ».

Πράγματι, η απόφαση του Αρείου Πάγου αφορά τους συνταξιούχους της Τραπέζης της Ελλάδος οι οποίοι λαμβάνουν χρήματα από ένα νομικό πρόσωπο ιδιωτικού δικαίου, με το ΑΕΔ να επισημαίνει στο σκεπτικό του ότι «υπό το πρίσμα του νομικού πλαισίου της παρεχόμενης από την ίδια την Τράπεζα της Ελλάδος, ήτοι από νομικό πρόσωπο ιδιωτικού δικαίου, επικουρικής ασφαλίσεως των συνταξιούχων της, συνεκτιμώντας μεν τις προηγηθείσες περικοπές συντάξεων, οι οποίες, όμως, δεν αφορούσαν στο σύνολο, και δη στην πλειονότητά τους, τους συνταξιούχους της τράπεζας, και λαμβάνοντας, επίσης, υπ’ όψιν ότι, πάντως, το ύψος των πληττόμενων συντάξεων των ασφαλισμένων στην ως άνω τράπεζα παραμένει υψηλότερο της μέσης κυρίας και επικουρικής συντάξεως του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, έκρινε συνταγματική την ως άνω διάταξη».

Δημόσιο και ιδιωτικό τομέα

Στον αντίποδα, οι δύο επίμαχες αποφάσεις του ΣτΕ αφορούν συνταξιούχους από δημόσιο και ιδιωτικό τομέα, με το ΑΕΔ να υπογραμμίζει ότι «το Συμβούλιο της Επικρατείας, αποφανθέν υπέρ της αντισυνταγματικότητας, περιόρισε την κρίση του επί των συνταξιούχων δημόσιων φορέων κοινωνικής ασφαλίσεως, στηριζόμενο στην υποχρεωτικότητα της (επικουρικής) κοινωνικής ασφάλισης και στη συνακόλουθη παροχή της αποκλειστικώς από το κράτος ή από ΝΠΔΔ, έλαβε υπόψη κατά τρόπο καταλυτικό το σωρευτικό αποτέλεσμα της ένδικης περικοπής με το σύνολο των προηγηθεισών, κατά τα έτη 2000 έως 2012, πολλαπλών διαδοχικών νομοθετικών περικοπών των συντάξεων, κρίνοντας -βάσει της ποσότητας και της έντασης αυτών επί της συγκεκριμένης κατηγορίας συνταξιούχων- ότι επιβαλλόταν συνταγματικώς, αλλά δεν εχώρησε η εκπόνηση ειδικής, επιστημονικά τεκμηριωμένης μελέτης ως προς την επιρροή της ένδικης ρύθμισης στον πυρήνα του κοινωνικοασφαλιστικού δικαιώματος των εν λόγω συνταξιούχων».

Οι δικαστές του ΑΕΔ κατέληξαν ότι «κατά το Ανώτατο Ειδικό Δικαστήριο, λόγω ουσιώδους διαφοροποιήσεως του νομικού και πραγματικού υποβάθρου των υποθέσεων και των αντίστοιχων, φερόμενων ως αντίθετων, αποφάσεων του Αρείου Πάγου αφενός και του Συμβουλίου της Επικρατείας αφετέρου, δεν καθίσταται κρίσιμη και αναγκαία για τη μία υπόθεση η γενομένη από το άλλο δικαστήριο ερμηνευτική προσέγγιση του ζητήματος της συνταγματικότητας ή μη της αυτής νομοθετικής διατάξεως και, συνακολούθως, δεν τίθεται ζήτημα αντιθέσεως, κατ’ άρθρο 100, παρ.1, περ. ε’ του Συντάγματος των προαναφερθεισών αποφάσεων των ως άνω δικαστηρίων».

Ξεπαγώνουν αγωγές για όσους  είχαν προλάβει να τις καταθέσουν

Η παραπομπή της υπόθεσης στο Ανώτατο Ειδικό Δικαστήριο είχε ως συνέπεια να «παγώσουν» χιλιάδες προσφυγές συνταξιούχων οι οποίοι διεκδικούν αναδρομικά για διάστημα 11 μηνών, για τις περικοπές στις επικουρικές συντάξεις τους, και τα δώρα κύριων και επικουρικών.

Οι περικοπές αυτές θεσπίστηκαν το 2012 -ταυτόχρονα με το κόψιμο κύριων συντάξεων- και κρίθηκαν αντισυνταγματικές τον Ιούνιο του 2015 από το Συμβούλιο της Επικρατείας. Ακολούθησε ο νόμος Κατρούγκαλου τον Μάιο του 2016, και έτσι έμεινε «ορφανό» από νομική κάλυψη το επίμαχο 11μηνο.

Το 2020, η κυβέρνηση Μητσοτάκη προχώρησε σε δύο κινήσεις: αφενός χορήγησε στους συνταξιούχους αναδρομικά μόνο για τις κύριες συντάξεις, αφετέρου θέσπισε έναν χρονικό περιορισμό για την κατάθεση προσφυγών. Με λίγα λόγια, όσοι δεν πρόλαβαν μέχρι τον Ιούλιο του 2020 να καταφύγουν στη Δικαιοσύνη έχασαν διά παντός αυτό το δικαίωμα!

Είχε προηγηθεί, βέβαια, ομοβροντία κυβερνητικών στελεχών που έριχναν στάχτη στα μάτια των συνταξιούχων, λέγοντάς τους ότι δεν χρειάζεται να προσφύγουν γιατί η κυβέρνηση θα λύσει το θέμα με πολιτικό τρόπο, αλλά, όπως αποδείχθηκε, επρόκειτο για μια καλοστημένη απάτη σε βάρος τους.

Η εξέλιξη αυτή προέκυψε εξαιτίας της δημοσίευσης από το ΣτΕ της απόφασης 1439/2020, μέσω της οποίας αποφάνθηκε ότι είναι παράνομες οι περικοπές των συντάξεων που επεβλήθησαν με τους νόμους 4051 και 4093, και συγκεκριμένα για την περικοπή των δώρων και επιδομάτων από 1/1/2013, καθώς και οι περικοπές των συντάξεων με άθροισμα κύριας και επικουρικής άνω των 1.000 € μόνο για το χρονικό διάστημα από 7/2015 έως 13/5/2016, δηλαδή για ένα 11μηνο από τη δημοσίευση παλαιότερων αποφάσεων ΣτΕ, μέχρι να τεθεί σε ισχύ ο ν. 4387/2016, ο γνωστός σε όλους μας «νόμος Κατρούγκαλου».

Διαβόητη δήλωση

Ακολούθησε η διαβόητη δήλωση του τότε κυβερνητικού εκπροσώπου Στέλιου Πέτσα, στις 15 Ιουλίου 2020, «θα ανακοινώσουμε τις αποφάσεις μας έχοντας ως προσανατολισμό μια οριζόντια πολιτική απόφαση, η οποία θα στέλνει ένα μήνυμα και στους ανθρώπους να μην ασκήσουν ένδικα μέσα, να μην προσφεύγουν στους δικηγόρους, έχουν περιθώριο, δεν υπάρχει θέμα παραγραφής και μπορούν να περιμένουν την οριστική τοποθέτηση της κυβέρνησης. Η έκκληση που θα ήθελα να κάνω είναι οι συνταξιούχοι να έχουν λίγη υπομονή και να μην προσφεύγουν σε ένδικα μέσα, γιατί αυτό συνεπάγεται μεγάλη γραφειοκρατία, φόρτο στα δικαστήρια και φυσικά δαπάνη για τους ίδιους».

Λίγους μήνες μετά, τον Οκτώβριο του 2020, με τον νόμο 4714, και συγκεκριμένα με το άρθρο 114, η κυβέρνηση ολοκλήρωσε την εξαπάτηση των συνταξιούχων: αφαίρεσε το δικαίωμα σε όσους συνταξιούχους δεν είχαν προσφύγει δικαστικά για να λάβουν τα πλήρη ποσά (δηλαδή, αναδρομικά και για επικουρικές συντάξεις αλλά και για δώρα) να το πράξουν! Αξίζει να σημειωθεί ότι και αυτή η πράξη προσβλήθηκε στο ΣτΕ, αλλά το ανώτατο δικαστήριο το 2022 απέρριψε τη σχετική προσφυγή και νομιμοποίησε την κυβερνητική κομπίνα.

Έτσι, η μοναδική πραγματική διεκδίκηση για αναδρομικά του επίμαχου 11μήνου είναι αυτή των 370.000 που αγνόησαν τις νουθεσίες της κυβέρνησης. Ωστόσο, μετά τις αντιφατικές αποφάσεις από Άρειο Πάγο και ΣτΕ που προαναφέραμε, χιλιάδες από αυτές είχαν «παγώσει» στα δικαστήρια εν όψει της απόφασης του ΑΕΔ και τώρα προσδοκάται πως στη συντριπτική τους πλεινότητα θα τελεσφορήσουν.

Τα ποσά που διεκδικούν

-Συνταξιούχοι μισθωτοί πρ. ΙΚΑ: 400-2.300 ευρώ.

-Συνταξιούχοι μισθωτοί από ταμεία ΔΕΚΟ – τραπεζών: 1.100-4.000 ευρώ.

-Συνταξιούχοι Δημοσίου: 700-2.800 ευρώ.

-Συνταξιούχοι λοιπών επικουρικών ταμείων (δικηγόρων, εμποροϋπαλλήλων, αρτοποιών κ.ά.): 660-2.400 ευρώ.

-Συνταξιούχοι ΝΑΤ: 500-2.000 ευρώ.

Και ανά εύρος ποσού: όσοι είχαν το 2012 άθροισμα συντάξεων:

1.000-1.100 ευρώ θα λάβουν περίπου 550 ευρώ,

1.100-1.500 ευρώ θα λάβουν περίπου 800 ευρώ,

1.500-2.000 ευρώ θα λάβουν περίπου 2.600 ευρώ,

2.000-3.000 ευρώ θα λάβουν περίπου 5.500 ευρώ.

Η υπουργός Εργασίας αποκλείει οριζόντια πολιτική λύση

Ενώ το βασικό επιχείρημα της κυβέρνησης για τη μη κατάθεση προσφυγών ήταν η ανάγκη αποσυμφόρησης των δικαστικών αιθουσών, και τώρα, μετά την απόφαση του ΑΕΔ, σειρά νομικών και ειδικών της κοινωνικής ασφάλισης υπογραμμίζει την ανάγκη οριζόντιας πολιτικής λύσης, η υπουργός Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης, Νίκη Κεραμέως, το απέκλεισε κατηγορηματικά.

Σε δήλωσή του ο δικηγόρος Λουκάς Αποστολίδης τόνισε ότι «πάνω από 1.200 αγωγές ανεστάλησαν το 2024 είτε αορίστως είτε για τα επόμενα χρόνια. Σε δουλειά να βρισκόμαστε για τα αναδρομικά του 11μήνου, με ατελεύτητο χρόνο για τους παράγοντες των δικών (Δημόσιο, δικαστές, δικαιούχοι). Τι σημαίνει η απόφαση για όσους έχουν κάνει αγωγές; Έχουν δικαίωμα να λάβουν τα αναδρομικά του 11μήνου σε επικούρηση και δώρα, όπως έχει αποφασίσει το ΣτΕ, στο Δημόσιο και στον ιδιωτικό τομέα εκτός της Τραπέζης της Ελλάδος. Συνεπώς, συνεχίστε τον δικαστικό αγώνα για κάποια ακόμη χρόνια όσοι έχετε κάνει αγωγές. Εκτός και αν πολιτικά η κυβέρνηση αποφασίσει άμεσα να καταβάλει τα αναδρομικά του 11μήνου σε όσους ξοδεύτηκαν και υπερασπίστηκαν ενεργά τα δικαιώματά τους και έκαναν αγωγές. Και σε όσους δεν έκαναν αγωγές σε ορίζοντα 3ετίας να δοθούν σε όλους. Όλα βέβαια εξαρτώνται από τη βούληση της κυβέρνησης».

Η απάντηση της Νίκης Κεραμέως την Πέμπτη ήταν και ξεκάθαρη και… παραπλανητική: σε ερώτηση για τις παλαιότερες δηλώσεις κυβερνητικών στελεχών, που έλεγαν στους συνταξιούχους ότι δεν χρειάζεται να προσφύγουν δικαστικά, η υπουργός επιχείρησε να διαστρεβλώσει την πραγματικότητα, υποστηρίζοντας ότι οι αναφορές αυτές αφορούσαν τις κύριες συντάξεις και όχι τις επικουρικές και τα δώρα. Και ταυτόχρονα τόνισε: «Ό,τι ήταν να γίνει σε επίπεδο οριζόντιας ρύθμισης έχει γίνει από το 2020».

Σε πρακτικό επίπεδο, αυτό συνεπάγεται πως κυβέρνηση και ΕΦΚΑ προτιμούν να συνεχίσουν να… βασανίζουν τους συνταξιούχους στις δικαστικές αίθουσες, προσδοκώντας ότι θα γλιτώσουν χρήματα από την απόρριψη κάποιων από τις προσφυγές, ενώ παράλληλα θα έχουν τη δυνατότητα να καταβάλουν αναδρομικά σε βάθος χρόνου.

Στα δικαστήρια και στους δρόμους

Με βασικό επιχείρημα τις κυβερνητικές θριαμβολογίες για τις «επιτυχίες» της ελληνικής οικονομίας, αλλά και τη θηριώδη ακρίβεια που εξαφανίζει μισθούς και συντάξεις, οι συνταξιούχοι συνεχίζουν τον δικαστικό αγώνα. Πρόσφατα, το Ενιαίο Δίκτυο Συνταξιούχων ανακοίνωσε ότι καταθέτει νέα προσφυγή στο Συμβούλιο της Επικρατείας όχι για τη διεκδίκηση αναδρομικών, αλλά για την επαναθέσπιση και επαναχορήγηση της 13ης και 14ης σύνταξης (δώρων και επιδομάτων αδείας) σε όλους τους συνταξιούχους.



https://www.antinews.gr/64470/oikonomia/syntaxioychoi-15-chronia-exathliosis/

Ματωμένο πλεόνασμα, 2 δισ. ευρώ, από τον πρώτο μήνα!


 

Για τον Ιανουάριο του 2025 έφτασε τα 2 δισ. ευρώ, κουβέντα όμως για μείωση του ΦΠΑ ή για 13ο και 14ο μισθό!

Συνεχίζεται και το νέο έτος η επίτευξη υψηλών και αχρείαστων υπερπλεονασμάτων, με την κυβέρνηση να διαφημίζει από τη μια πως η οικονομία υπεραποδίδει και από την άλλη να απορρίπτει κάθε σενάριο μείωσης των φόρων, όπως ο ΦΠΑ, στα τρόφιμα για να ανασάνουν τα ελληνικά νοικοκυριά, αλλά και επιστροφής του 13ου και του 14ου μισθού σε Δημόσιο και συνταξιούχους, επικαλούμενη δημοσιονομικούς λόγους. Σύμφωνα με τα προσωρινά στοιχεία εκτέλεσης του Προϋπολογισμού για τον Ιανουάριο του 2025, με το «καλημέρα» του νέου έτους καταγράφηκε πρωτογενές πλεόνασμα 2 δισ. ευρώ, έναντι στόχου για πρωτογενές πλεόνασμα 1,4 δισ. ευρώ.

Με βάση την ανακοίνωση του υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, ποσό 418 εκατ. ευρώ, που αφορά ετεροχρονισμό επιχορηγήσεων του τακτικού Προϋπολογισμού, και ποσό 202 εκατ. ευρώ, που αφορά ετεροχρονισμό πληρωμών του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων, δεν επηρεάζουν το αποτέλεσμα σε δημοσιονομικούς όρους. Εξαιρώντας αυτά τα ποσά, το πρωτογενές αποτέλεσμα της Κεντρικής Διοίκησης είναι πλησίον του στόχου. Επισημαίνεται ότι το πρωτογενές αποτέλεσμα σε δημοσιονομικούς όρους διαφέρει από το αποτέλεσμα σε ταμειακούς όρους. Επιπρόσθετα, τα ανωτέρω αφορούν το πρωτογενές αποτέλεσμα της Κεντρικής Διοίκησης και όχι το σύνολο της Γενικής Κυβέρνησης, που περιλαμβάνει και τα δημοσιονομικά αποτελέσματα των νομικών προσώπων και των υποτομέων των ΟΤΑ και ΟΚΑ.

Τα έσοδα από φόρους ανήλθαν σε 5,97 δισ. ευρώ και είναι αυξημένα κατά 409 εκατ. ευρώ ή 7,3% έναντι του στόχου που έχει περιληφθεί στην εισηγητική έκθεση του Προϋπολογισμού 2025. Σημειώνεται ότι το μεγαλύτερο μέρος των φορολογικών εσόδων του Ιανουαρίου επηρεάζει σε δημοσιονομικούς όρους το έτος 2024. Οι επιστροφές εσόδων ανήλθαν σε 1,2 δισ. ευρώ και ενσωματώνουν το ποσό επιστροφής ΦΠΑ ύψους 784,8 εκατ. ευρώ από τη νέα σύμβαση παραχώρησης της Αττικής Οδού, όπως προαναφέρθηκε. Αν εξαιρεθεί το ποσό αυτό, οι επιστροφές φόρων ανήλθαν σε 423 εκατ. ευρώ και είναι μειωμένες κατά 93 εκατ. ευρώ έναντι του στόχου (515 εκατ. ευρώ) που έχει περιληφθεί στην εισηγητική έκθεση του Προϋπολογισμού 2025. Τα συνολικά έσοδα του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων ανήλθαν σε 95 εκατ. ευρώ, μειωμένα κατά 585 εκατ. ευρώ από τον στόχο (680 εκατ. ευρώ) που έχει περιληφθεί στην εισηγητική έκθεση του Προϋπολογισμού 2025.


https://www.dimokratia.gr/oikonomia/588686/matomeno-pleonasma-apo-ton-proto-mina/

Ε.Α.Α.Σ: Πότε ξεκινάει η υποβολή αιτήσεων παραθερισμού στα ΚΑΑΥ Αγίου Ανδρέα



Ενημερώνουμε τα μέλη της ΕΑΑΣ, ότι η υποβολή αιτήσεων παραθερισμού για τα Κ.Α.Α.Υ. Αγίου Ανδρέα έτους 2025, θα ξεκινήσει την 27 Φεβρουαρίου 2025 και θα ολοκληρωθεί την 28 Μαρτίου 2025 στα γραφεία της Ένωσης, για έντυπες και ηλεκτρονικές αιτήσεις.

 Παρακαλούνται τα Παραρτήματα όπως μεριμνήσουν ώστε οι αιτήσεις που θα αποσταλούν ταχυδρομικώς να έχουν παραληφθεί από την ΕΑΑΣ μέχρι την 28 Μαρτίου 2025. Λεπτομέρειες και ημερομηνίες παραθεριστικών περιόδων θα ανακοινωθούν στην εφημερίδα μηνός Φεβρουαρίου και στην ιστοσελίδα της Ένωσης.


















 

Συνέβη σαν Σήμερα το 1913 - Η Απελευθέρωση Ιωαννίνων - Η υπερκερωτική ενέργεια και η τολμηρή διείσδυση του 1ου Συντάγματος Ευζώνων


 Ο Ελληνικός Στρατός του 1912, υποχρεωμένος να δράσει με το σύνολο σχεδόν των δυνάμεών του στο κύριο μέτωπο προς τη Μακεδονία, δεν μπορούσε παρά να διαθέσει στην Ήπειρο μικρό μόνο τμήμα του, δυνάμεως μεραρχίας περίπου.  Η αρχική αποστολή του Στρατού Ηπείρου ήταν κυρίως αμυντική.  Ωστόσο, αυτός εξόρμησε από την περιοχή της Άρτας και με συνεχείς επιθετικές ενέργειες υποχρέωσε τους Τούρκους να καταφύγουν στην οχυρωμένη τοποθεσία των Ιωαννίνων.  Διαδοχικές επιθέσεις, από 1-3 Δεκεμβρίου 1912 και 7-10 Ιανουαρίου 1913, για την άλωση του Οχυρού Μπιζάνι και την απελευθέρωση των Ιωαννίνων, απέβησαν άκαρπες.

Στις 15 Φεβρουαρίου 1913, ενώ ο Στρατός Ηπείρου είχε ενισχυθεί σημαντικά και προετοιμαζόταν για νέα γενική επίθεση με κύρια προσπάθεια και πάλι στο δεξιό κατά του Μπιζανίου, αιφνιδιαστικά το Γενικό Στρατηγείο μετέβαλε το Σχέδιο και αποφάσισε η κύρια επίθεση να γίνει στο αριστερό κατά του δυτικού τμήματος της εχθρικής τοποθεσίας.  Η αποστολή αυτή ανατέθηκε στο Β΄ Τμήμα της Στρατιάς, υπό τη διοίκηση του Διοικητή της IV Μεραρχίας Υποστράτηγου Μοσχόπουλου Κωνσταντίνου, το οποίο ενισχύθηκε με δυνάμεις και από άλλες μεραρχίες και αποφάσισε να ενεργήσει σε τρεις φάλαγγες.
Το 1ο Σύνταγμα Ευζώνων, από το οποίο πήρε την ονομασία του το σημερινό 1/38 Σύνταγμα Ευζώνων, ανήκε στη 2η Φάλαγγα του Β΄ Τμήματος Στρατιάς Ηπείρου που ήταν συγκεντρωμένη στην περιοχή Καλογερίτσα – Στενωπός Μανολιάσας με αποστολή να καταλάβει το ύψ. Άγιος Νικόλαος. Η εμπροσθοφυλακή της 2ης Φάλαγγας που την αποτελούσε το 1ο Σύνταγμα Ευζώνων (8ο και 9ο Τάγματα Ευζώ­νων) και το Ι/17 Τάγμα Πεζικού ήταν στη στενωπό της Μανολιάσας με Διοικητή το Διοικητή του 1ου Συντάγματος Ευζώνων, Αντισυνταγματάρχη Πεζικού Παπαδόπουλο Διονύσιο.
Το πρωί της 20ής Φεβρουαρίου του 1913, ο Διοικητής της εμπροσθοφυλακής με λόχο Πεζικού κινήθηκε προς τον αυχένα της στενωπού. Μόλις όμως έφθασε νότια του υψώματος 788 δέχθηκε εχθρικά πυρά με αποτέλεσμα να ανακόψει την κίνησή του.
Όταν διαπιστώθηκε ότι οι Τούρκοι στα υψώματα της Μανολιάσας, κοντά στη στενωπό, δεν ανέπτυσσαν δραστηριότητα, διατάχθηκε η εμπροσθοφυλακή να εκβιάσει τη στενωπό. Το 8ο Τάγμα Ευζώνων με Διοικητή τον Ταγματάρχη Πεζικού Ιατρίδη Γεώργιο έφθασε το μεσημέρι στον αυχένα ανατολικά του χωριού Μελιγγοί, όπου έλαβε διαταγή να κινηθεί προς την κοιλάδα της Δωδώνης, ενώ το 9ο Τάγμα Ευζώνων με Διοικητή τον Ταγματάρχη Πεζικού Βελισσαρίου Ιωάννη διατάχθηκε να λάβει θέσεις στον αυχένα για να διευκολύνει την επίθεση.
Οι δυνάμεις του 1ου Συντάγματος Ευζώνων, αφού κατόρθωσαν να ανατρέψουν ασθενή εχθρική αντίσταση, έφθασαν βόρεια των αρχαίων ερειπίων της Δωδώνης και από εκεί συνέχισαν την κίνησή τους προς τα Ιωάννινα, ακολουθώντας την ημιονική οδό προς Πεδινή. Μόλις η κεφαλή της Φάλαγγας πλησίασε το χωριό, παρατήρησε αρκετές δυνάμεις του εχθρού να έχουν συμπτυχθεί από τα υψώματα της Μανολιάσας και να κατευθύνονται προς Πεδινή και Ιωάννινα.
Πράγματι, στις 1500 της 20ής Φεβρουαρίου του 1913, ο εχθρός άρχισε να ανατρέπεται από όλο το μέτωπο Μανολιάσας – Τσούκας προς την πεδιάδα Ιωαννίνων και ενώ το μεγαλύτερο μέρος από τις εχθρικές δυνάμεις είχε συγκεντρωθεί γύρω από την Πεδινή, ο Διοικητής του 1ου Συντάγματος Ευζώνων διέταξε τις δυνάμεις του να τον καταδιώξουν στην πεδιάδα των Ιωαννίνων. Κατά τη διάρκεια της καταδίωξης δέχθηκαν πυρά πυροβολικού από τα υψώματα Άγιος Ιωάννης πάνω στα οποία ο εχθρός κατασκεύαζε χαρακώματα. Μετά από αυτό, τα τάγματα Ευζώνων, μετά από προτροπή του Διοικητή του 9ου Τάγματος Ευζώνων Ταγματάρχη Βελισ­σαρίου Ιωάννη και μάλιστα χωρίς διαταγή του Διοικητή της εμπροσθοφυλακής, όρμησαν ακάθεκτα κατά της νέας αυτής εχθρικής τοποθεσίας, ενώ οι άνδρες βυθίζονταν μέχρι τη μέση στα λιμνάζοντα νερά της περιοχής. Έτσι, τα δύο τάγματα Ευζώνων επωφελούμενα από την κακή ψυχολογική κατάσταση του αντιπάλου τους, τον ανέτρεψαν από τα υψώματα του Αγίου Ιωάννη και τον καταδίωξαν προς τα Ιωάννινα.
Στις 18:00 της 20ής Φεβρουαρίου, τα τάγματα Ευζώνων, με επικεφαλής το 9ο Τάγμα, κατέλαβαν τον Άγιο Ιωάννη και απέκοψαν τα τηλεφωνικά καλώδια, ώστε να διακοπεί η επικοινωνία μεταξύ Ιωαννίνων και Μπιζανίου. Οι Τούρκοι που αιχμαλωτίστηκαν ήταν 37 αξιωματικοί και 935 οπλίτες.
Η υπερκερωτική ενέργεια και η τολμηρή διείσδυση του 1ου Συντάγματος Ευζώνων στο εσωτερικό της τουρκικής τοποθεσίας μέχρι τις παρυφές των Ιωαννίνων, ενώ οι Τούρκοι κατείχαν ακόμη τα Οχυρά Χιντζηρέλου, Μπιζανίου και Καστρίτσας, συνέτεινε στην ταχεία απόφαση των Τούρκων να παραδοθούν.  Μαζί με την πόλη των Ιωαννίνων παραδόθηκαν και όλα τα γύρω οχυρά.  Η υπογραφή της συμφωνίας παράδοσης έγινε στο Γενικό Στρατηγείο στο Χάνι Εμίν Αγά από τον Αρχιστράτηγο Κωνσταντίνο και τουρκική αντιπροσωπεία, η οποία έφθασε εκεί στις 04:30 της 21ης Φεβρουαρίου 1913 συνοδευόμενη από τον Ταγματάρχη Βελισσαρίου Ιωάννη.



πηγή: https://stratistoria.wordpress.com/1454-1900/1912-1913-valkanikoi-polemoi/1912-a-valkanikos/1913-ioannina/

 

Επίτιμος Α/ΓΕΣ: - «Ωραίες οι στολές μαχητή κ.ΥΕΘΑ, ώρα να βρείτε και μαχητές»


Γράφει ο

ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΖΙΑΖΙΑΣ


 Επίτιμος Α/ΓΕΣ

Στην Στρατιωτική Σχολη Ευελπιδων πρόσφατα έγινε η παρουσίαση , ενώπιον όλης της πολιτικής και στρατιωτικής ηγεσίας του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας , της νέας «Στολής του Ελληνα Μαχητή», η οποία βρίσκεται προς την θετική κατεύθυνση .

Εδώ θα πρέπει να τονίσουμε ότι το μέλλον , σε 5-10 χρόνια, θα είναι ΟΙ ΕΝΕΡΓΕΣ ΣΤΟΛΕΣ ΜΑΧΗΤΩΝ ( ενεργή παραλλαγή, προστασία, παρακολούθηση βιομετρικών, αυτόματη παροχή Α’ βοηθειών, αυτόματη σκόπευση- δικτύωση , προβολή στον μαχητή πληροφοριών περιβάλλοντος χώρου κλπ) , αλλά και πάλι τα οικονομικά μας είναι εμπόδιο να πάμε σε πιο προωθημένη «version» .

Προσπάθεια που είχε γίνει και παλαιότερα , χωρίς όμως θετικό αποτέλεσμα,λόγω της οικονομικής κρίσεως , χωρίς βέβαια να γίνει επικοινωνιακή εκμετάλλευση του θέματος από τις τότε πολιτικές ηγεσίες του υπουργείου .

Βέβαια  όταν ανακοινώνουμε τον εκσυγχρονισμό της στολής του ΜΑΧΗΤΗ, ΠΡΩΤΑ ΞΕΚΙΝΑΜΕ ΑΠΟ ΤΟ ΜΕΣΟ ΠΟΥ ΔΙΝΟΥΜΕ ΣΤΟΝ ΜΑΧΗΤΗ ΜΑΣ, ΤΟ ΟΠΛΟ ΠΟΥ ΘΑ ΠΟΛΕΜΗΣΕΙ . ΑΥΤΟ ΠΕΡΙΜΕΝΑΝ ΚΑΤ’ ΑΡΧΗΝ ΤΑ ΝΕΑΡΑ ΣΤΕΛΕΧΗ ΠΟΥ ΕΙΧΑΝ « ΚΑΤΑΚΛΥΣΕΙ» ΤΟ ΑΜΦΙΘΕΑΤΡΟ ΤΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΕΥΕΛΠΙΔΩΝ . ΑΝΕΜΕΝΑΝ ΚΥΡΙΕ ΥΠΟΥΡΓΕ ΤΟ «ΕΘΝΙΚΟ ΤΥΦΕΚΙΟ» . ΟΜΩΣ ΠΩΣ ΝΑ ΠΑΡΑΓΟΥΜΕ ΤΟ ΕΘΝΙΚΟ ΤΥΦΕΚΙΟ , ΟΤΑΝ ΤΑ ΕΑΣ ΤΑ ΑΠΑΞΙΩΣΑΤΕ ΚΑΙ ΔΕΝ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΠΑΡΑΓΟΥΜΕ ΟΥΤΕ ΦΥΣΙΓΓΙΑ ΦΟΡΗΤΟΥ ΟΠΛΙΣΜΟΥ ; ΤΑ ΕΑΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΑΝ ΚΑΙ ΠΑΡΗΓΑΓΑΝ ΤΟ ΟΠΛΟ ΠΟΥ ΕΠΙ 50 ΧΡΟΝΙΑ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΟΥΝ ΟΙ ΕΝΟΠΛΕΣ ΔΥΝΑΜΕΙΣ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ ΜΑΣ……ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΣΕ ΥΛΙΚΟ 50 ΕΤΩΝ , ΕΙΝΑΙ ΝΟΜΟΣ ΔΕΝ ΓΙΝΕΤΑΙ ………









Ο υπουργός βέβαια λησμόνησε να πει στα «συγκεντρωμένα» στελέχη , τι έγιναν εκείνα τα 50.000 laptops,που με έμφαση ανακοινωθηκαν πριν μερικούς μήνες και εάν θα αποτελέσουν μέρος της  νέας Στολής Μάχης .

Όταν το χρήμα «ρέει άφθονο έξω και εντός του ΥΠΕΘΑ», δεν είναι λογικό  να μην  έχουμε πιστώσεις να παράγουμε το εθνικό τυφέκιο , η μελέτη του οποίου υπάρχει σε κάποιο συρτάρι ……….ετσι επικυρωσατε τη ληξιαρχική πράξη θανάτου του προγράμματος του «Εθνικού Τυφεκίου» .

ΔΕΥΤΕΡΟΝ , λογικό θα ήταν να πούμε με τι ΤΟΜΑ θα κινείται αυτός ο σύγχρονος μαχητής και θα πολεμα στο πεδίο των επιχειρήσεων .

Η αναβάθμιση του ΤΟΜΠ Μ-113 σε ΤΟΜΑ ,είναι  νόμος και εδώ « ο γέρος δεν ξανανιώνει» , μετά από 50 χρόνια ζωής στον Στρατό μας.

Θα ήταν λογικό , θα ήταν φρόνιμο, πριν ανακοινώσουμε όμως την νέα « στολή του μαχητή» , να βρούμε πρώτα τους ΜΑΧΗΤΕΣ , διότι με την υφιστάμενη διζωνική θητεία των δήθεν δώδεκα και εννέα  μηνών , όπως έχει αποδειχθεί εν τη πράξει,καμία αύξηση της επάνδρωσης των εμπρός επιχειρησιακών μονάδων μας είχαμε , και απλώς με την καθιέρωση της  καί με τις εξαιρέσεις ,βοηθησαμε το πολιτικό σύστημα, το οποίο έχει εναγκαλιστεί το στράτευμα, για καθαρά ψηφοθηρικούς λόγους , και για την «προσοδοφόρο καρέκλα» μετά την αποστρατεία ορισμένων …………..

Μαχητές βέβαια δεν θα βρούμε στους παράνομους μετανάστες , που κατά την δήλωσης του υπουργού  θα λύσουν το δημογραφικό πρόβλημα της Χώρας μας .

Μαχητές κύριε υπουργέ θα βρείτε ΜΟΝΟ αν ακούσετε τις προτάσεις της Ηγεσίας των Ενόπλων Δυνάμεων . Νομίζω ότι ήλθε « ο κόμπος στο χτένι» και  είναι επιτακτική ανάγκη :

-Αύξηση της θητείας στους 14-15 μήνες ,θα προσφέρετε κύριε υπουργέ  εθνικό έργο . Το ΓΕΕΘΑ είναι δεδομένο ότι έχει προβεί στην σύνταξη σχετικής μελέτης επι του θέματος .

-Κατάργηση του «εδαφικού κριτηρίου» που ισχύει σήμερα. Η 9μηνη θητεία θα περιοριστεί σε συγκεκριμένους στρατιώτες, οπως τέκνα πολύτεκνων οικογενειών ΚΑΙ ΚΑΜΙΑ  ΕΞΑΙΡΕΣΗ .

-Αρχική τοποθέτηση των νέων οπλιτών  σε επιχειρησιακές μονάδες ελιγμού, υποστήριξης μάχης και υποστήριξης διοικητικής μέριμνας, στον Εβρο και τα Νησιά μας .

-Μεταθέσεις με μοριοδοτήσεις και παραμονή στην παραμεθόριο , Εβρο , νησιά του Αιγαίου , για 8 τουλάχιστον μήνες . Εχει εφαρμοσθεί το σύστημα με τα μόρια , με επιτυχία στο πρόσφατο παρελθόν , αλλά καταργήθηκε για τους λόγους που γνωρίζετε πολύ καλά …….., η μελέτη και το πρόγραμμα είναι υπαρκτά.

-Πρόσληψη ΕΠΟΠ , μόνο για μάχιμες ειδικότητες. Ο Στρατός  μας δεν χρειάζεται στελέχη για τα γραφεία,αλλά μόνο για το πεδίο .

-Αύξηση της αποζημίωσης των οπλιτών από 8,80 ευρώ σε περίπου 100 ευρώ , για να απαλύνουμε τον προϋπολογισμό των οικογενειών .

-Εφαρμογή της νέας Δομής Δυνάμεων , που έχει εγκριθεί από το ΚΥΣΕΑ,με κλείσιμο μονάδων , πίσω από τον Νεστο και στο εσωτερικό της Χώρας.

Εδώ πρέπει να τονίσουμε ότι ένας Σχηματισμός επιχειρησιακός , μια μάχιμη μονάδα εύκολα διαλύεται , εντός μιας εβδομάδας , αλλά πολύ δύσκολα συγκροτειται , απαιτούνται μήνες ή και χρόνια . Οι Σχηματισμοί στον Εβρο και στα Νησιά μας έχουν δοκιμαστεί επανελλειμενα σε εφαρμογή  των Σχεδίων και είναι οι αναγκαιουσες δυνάμεις για να φέρουμε σε πέρας την αποστολή μας. Η λογική θέλω να αυξήσω την επάνδρωση των εμπρός μονάδων , καταργώ μερικές από αυτές ή μειώνω , στους Πίνακες Οργανώσεως Υλικού , την εν πολεμω οροφή επάνδρωσης , νομίζω ότι δεν έχει θέση στην σχεδίαση του Στρατού μας. Η αλλαγή της συγκρότησης των εμπρός Σχηματισμών, πρέπει να γίνει με καθαρά επιχειρησιακά κριτήρια και κατόπιν δοκιμών των νέων σχεδίων , για αυτό απαιτείται ένα λογικό χρονικό όριο των αλλαγών . Δεν γίνεται βέβαια σε δύο εβδομάδες………

-Αυστηροποίηση νομικά του τρόπου χορήγησης αναβολών στράτευσης .

Χιλιάδες νέοι αυτη την περίοδο είναι ΑΝΥΠΟΤΑΚΤΟΙ, ΦΥΓΟΣΤΡΑΤΟΙ . Σκανδαλώδεις νόμοι , που το πολιτικό σύστημα ψήφισε για την δίκη του πολιτική επιβίωση,κακή οργάνωση του κρατικού μηχανισμού,  η μετανάστευση των νέων μας , λόγω της οικονομικής κατάστασης,έχουν εκτοξεύσει τον αριθμό των ανυπότακτων να ισοδυναμεί με το 1\3 του μεγέθους του Στρατού μας. Αν προστεθούν οι κλάσεις 1996 εως 2021 ,ο αριθμός των ανυπότακτων ξεπερνά τις 30.000, σύμφωνα με στοιχεία της Στρατολογίας που παρουσιάστηκαν σε σχετικό Συνέδριο, δηλαδή τρεις ολόκληρες Μεραρχίες πλήρους συνθέσεως και επανδρώσεως «φυγόστρατοι» . Ενώ το 2000 οι ανυπότακτοι ήταν 12.500, δυο δεκαετίες μετά τριπλασιάστηκαν .

Η ΑΠΕΙΛΗ ΒΕΒΑΙΑ ΕΧΕΙ ΕΝΙΣΧΥΘΕΙ ΚΑΙ ΕΜΕΙΣ ΚΑΤΑΡΓΟΥΜΕ ΜΟΝΑΔΕΣ ΤΗΣ ΠΑΡΑΜΕΘΟΡΙΟΥ ,ΝΟΜΙΖΩ ΔΕΝ ΠΡΟΒΛΕΠΕΤΑΙ ΑΠΟ ΚΑΝΕΝΑ «ΕΓΧΕΙΡΙΔΙΟ» …………………….

Έστω και τώρα , οι Ένοπλες Δυνάμεις οφείλουν να εκμεταλλευτούν τις τεράστιες δυνατότητες  του 708 ΣΕ στην παραγωγή φορμών παραλλαγής και αρβυλών και όχι μόνο . Οι εξοικονόμηση πιστώσεων θα είναι τεράστια , για τα δεδομένα των Ενόπλων Δυνάμεων μας . Επανδρώστε το Εργοστάσιο με προσωπικό , από τους ΕΠΟΠ που δεν μπορούν να ανταπεξέλθουν στις ειδικότητες τους είτε λόγω ηλικιας είτε λόγω υγείας κλπ. Απαιτείται εκπαίδευση ολίγων εβδομάδων .

Αδήριτη ανάγκη είναι πλέον να συγκροτηθεί το Ταμείο Εθνικής Άμυνας , για χρηματοδότηση δράσεων των Ενόπλων Δυνάμεων, όπου θα πηγαίνουν οι πιστώσεις που δωρίζουν, καταθέτουν οι Ελληνες  για τις Ένοπλες Δυνάμεις . Πολύ ορθά ανακοινώσατε πρόσφατα κύριε υπουργέ τους δωρητές , τους ευεργέτες, αλλά τις πιστώσεις οφείλετε να τις χρησιμοποιειτε για επιχειρησιακούς λόγους , όπως για την νέα στολή του μαχητού , για το εθνικό τυφέκιο κλπ και όχι για ανακαινίσεις κτηρίων, γραφείων και ανέγερση μνημείων ,για την προσωπική σας προβολή…………

ΟιΈνοπλες Δυναμεις θέλουν Μαχητές, Πολεμιστές, Άριστους Χειριστές των σύγχρονων όπλων που διαθέτουν ,όλα τα αλλα που δηλώνεται περί απόκτησης δεξιοτητων κατά την διάρκεια της θητείας οι στρατεύσιμοι, είναι σε δευτερεύουσα προτεραιότητα.  Οι Ενοπλες Δυνάμεις  δεν ειναι ΟΑΕΔ……….δεν εινα ΙΕΚ.

Πολλές από τις παραπάνω προτάσεις έχουν γίνει πολλές φορές από προηγούμενες ηγεσιες των Ενόπλων Δυνάμεων χωρίς όμως θετικό αποτέλεσμα , με την δικαιολογία της οικονομικής κρίσης ………….ενω είναι φανερό ότι το πολιτικό σύστημα θέτει πάνω από το Εθνικό Συμφέρον και την Ασφάλεια της χώρας το κομματικό  συμφέρον , την καρέκλα της εξουσίας και μόνο






.ΠΗΓΉ:https://www.militaire.gr/stoles-mahiti-ziazias-dendias/