Δευτέρα 20 Φεβρουαρίου 2023

Κυνική ομολογία προέδρου του ΣΥΡΙΖΑ: - Παραδέχεται ότι τα αναδρομικά, για τους απόστρατους, τον Δεκέμβριο 2018 ήταν πετσοκομμένα! - Τι έγραφε στην ΚΥΑ οικ.2/88411/ΔΕΠ/2018 - Τι μας χρωστάει, από 01/8/2012 εάν γίνει κυβέρνηση! - Αναλυτικός πίνακας

 



  Κατά την διάρκεια της ομιλίας του στην Καρδίτσα o πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ, τόνισε με έμφαση: 

  α. " Τι σημαίνει δικαιοσύνη στις συντάξεις; Σημαίνει πάνω απ` όλα σεβασμός στις αποφάσεις της Δικαιοσύνης. Όποτε μας αρέσουν οι αποφάσεις τις εφαρμόζουμε όπως τώρα με τους πλειστηριασμούς, όποτε δεν μας αρέσει δεν τις εφαρμόζουμε"

  β.  "Τι αποφάσισε η Δικαιοσύνη για τις συντάξεις; Αποφάσισε να δοθούν πίσω τα αναδρομικά, όλα τα αναδρομικά και αυτά που αφορούν στις βάναυσες περικοπές της κυβέρνησης Σαμαρά που κρίθηκαν παράνομες από την Ελληνική Δικαιοσύνη και απεφάνθη η Ελληνική Δικαιοσύνη όλες να επιστραφούνΕπιστράφηκε ένα μέρος. Αυτές που αφορούν στις επικουρικές συντάξεις και τα δώρα δεν επιστράφηκαν ποτέ"

  Τι ομολογεί ανερυθρίαστα ο κ. Τσίπρας:

   α. Ότι δεν εφάρμοσε και αυτός τις αποφάσεις των Ανωτάτων Δικαστηρίων 

   β. Ότι η ΚΥΑ οικ.2/88411/ΔΕΠ/2018, είναι μια σκέτη εξαπάτηση καθόσον, δεν μας χορήγησε όλα τα αναδρομικά της περιόδου 01/8/2012 - 31/12/2016 όπως αναγράφει σε πέντε φορές στην ΚΥΑ!

   Τι μας χρωστάει, από 01/8/2012 εάν γίνει κυβέρνηση ο κ. Τσίπρας! 

   Δείτε τον αναλυτικό πίνακα χορηγηθέντων αναδρομικών τον Δεκέμβριο του 2018 και την ΚΥΑ

   Δείτε το επίμαχο τμήμα της ομιλίας του

"Τι σημαίνει δικαιοσύνη στις συντάξεις; Σημαίνει πάνω απ` όλα σεβασμός στις αποφάσεις της Δικαιοσύνης. Όποτε μας αρέσουν οι αποφάσεις τις εφαρμόζουμε όπως τώρα με τους πλειστηριασμούς, όποτε δεν μας αρέσει δεν τις εφαρμόζουμε."

"Τι αποφάσισε η Δικαιοσύνη για τις συντάξεις; Αποφάσισε να δοθούν πίσω τα αναδρομικά, όλα τα αναδρομικά και αυτά που αφορούν στις βάναυσες περικοπές της κυβέρνησης Σαμαρά που κρίθηκαν παράνομες από την Ελληνική Δικαιοσύνη και απεφάνθη η Ελληνική Δικαιοσύνη όλες να επιστραφούν. Επιστράφηκε ένα μέρος. Αυτές που αφορούν στις επικουρικές συντάξεις και τα δώρα δεν επιστράφηκαν ποτέ. Είναι 2,4 δισ. ευρώ. Πρέπει, οφείλουμε, γι` αυτό λέμε δικαιοσύνη, να σεβαστούμε τη Δικαιοσύνη, άρα να επιστραφούν τα αναδρομικά στους συνταξιούχους."

"Και βεβαίως θα επανέλθει η 13η σύνταξη του ’19 που τότε μας έλεγαν ότι είναι ψίχουλα, αλλά μετά την κατάργησαν. Αν αθροίσετε τι κατήρτισαν στους συνταξιούχους από το ’19 έως σήμερα, είναι 4,5 δισ. η 13η που για τέσσερα χρόνια δεν την έδωσαν και 2,5 δισ. τα αναδρομικά, 7. 7 δισεκατομμύρια ευρώ. Και τι κάνει σήμερα ο κ. Μητσοτάκης; Δίνει 300 εκατομμύρια προεκλογικά, έναντι των 7 δισ. που τους έκοψε, ως φιλοδώρημα για να πάει κανείς στην κάλπη και να τον ψηφίσει."

"Όμως νομίζω ότι οι απόμαχοι του μόχθου και της δουλειάς δεν τρώνε κουτόχορτο. Μπορεί να παρακολουθούν λίγο περισσότερο τηλεοπτικές εκπομπές, αλλά κουτόχορτο δεν τρώνε. Και θα προσέλθουν στην κάλπη δίνοντας την απάντηση που αξίζει στον κ. Μητσοτάκη με τις πολιτικές εξαπάτησης που επιχειρεί."



                                                                

                                                        ΠΙΝΑΚΑΣ

ΧΟΡΗΓΗΘΕΝΤΩΝ ΑΝΑΔΡΟΜΙΚΩΝ ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ 2018
Α/Α
Αποστρατευτικός-
Μισθολογικός
Βαθμός
Πραγματικά 
Δικαιούμενα
Πληρωτέα
Αναδρομικά
Αλλοιωμένα  Χορηγηθέντα Αναδρομικά  
Μικτά
Κρατήσεις
Πληρωτέο 
Ποσοστό
Μείωσης
1
Υπτγος/ΣΣΕ - ΓΕΠΣ
30.957,52
7.380,09
3.552,78
3.827,31
48,140 %
2
Υπτγος/ΣΣΕ- Αντγος
26.726,46
6.002,20
2.089,39
3.932,81
34,692 %
3
Ταξχος/ΣΣΕ  
-Αντγος'
21.374,50
6.641,30
3.907,48
2.733,82
58.840 %
4
Ταξχος/ΣΣΕ Αντγος
23.866,,92
6.620,47
3.891,98
2.728,,49
56,030 %
5
Tαξχος - Ιπτάμενος
40.550,61
5.910,65
4.879,37
1.031,28
82,522%
6
Ταξχος/Εξ.Εξ-Στρατολόγος
26.656,44
6.203,50
3.691,30
2.512,20
59.04 %
7
Σχης /ΣΜΥ- Στρ. Γραμ./Αντγος
27.328,68
10.599,82
4.584,73
6.015,39
43,251%
8
Σχης/ΣΜΥ-   2/3 Ταξι
20.619,64
2.295,32
1.572,01
723,31
68,487 %
9
Σχης/ΣΜΥ-   2/3 Ταξ
20.619,64
3.675,68
1.898,40
1.777,28
51,647 %
10
Ανχης/ΣΜΥ- 2/3 Ταξ
20.619,64
2.054,56
1.514,27
540,29
73,702 %
11
Ανχης/ΣΜΥ- 2/3 Ταξ
20.619,64
4.974,23
2.203,27
2.770,96
44,294 %
12
Ανχης/ΣΜΥ- 2/3 Ταξ
20.619,64
4.017,66
1.978,70
2.038,96
49,250 %
13
Ανχης/ΣΜΥ- 2/3 Ταξ
20.619,64
3.797,32
1.947,30
1.850,02
51,280 %
14
Ανχης/ΣΜΥ- 1/3 Ταξ
16.149,50
3.355,26
1.033,83
2.322,43
30,780 %
15
Ανχης/ΣΜΥ - Σχη
17.738,90
3.036,02
   934,54
2.101,48
30,762 %
16
Τχης/ΣΜΥ- Ανχη
15.660,86
 2.340,85
   636,96
1.703,89
27,210 %
17
Τχης/ΣΜΥ- Ανχη
14.819.04
1.939,32
   550,38%
1.388,94
28,310 %
18
Τχης/ΣΜΥ -Αχη
15.601,62
3.510,67
2.955,780
   554,89
84,190 %
19
Λγος/ΣΜΥ- Τχη
15.162,60
    948,99
   719,99
   229,00
75,860 %
20
Λγος/Στρατ. Μουσικ
15.289,09
    708,86
    416,95
   291,91
58,19 %
21
Λγος/ΣΜΥ- Ανχη
  6.356,00
2.462,68
2.216,32
   246,36
89,99 %
22
Ανθλγος/ΣΜΥ- Λγος
9.447,00
960,13
    295,95
   664,18
30,823 %
23
Ανθστης/ΕΜΘ-Λγος *
15.925,00
1.455,23
342,42
1.112,81
23,530 %
24
Ανθστης/ΕΜΘ-Λγος *
13.444,30
1.41033
331,890
1.078,44
23,537 %
25
Αστυνομικός Δντης- 1/3 Ταξ.
15.171,02
4.957,49
4.300,32
657,17
86.743 %
26
Ανθνομος- Ανχη
14.269,22
3.566,23
2.927,36
638,87
82,09 %






Κοινή Υπουργική Απόφαση Αριθμ. οικ.2/88411/ΔΕΠ/2018

ΦΕΚ 5435/Β/4-12-2018
Καταβολή εφάπαξ χρηματικού ποσού στα στελέχη των Ενόπλων Δυνάμεων, της Ελληνικής Αστυνομίας, του Πυροσβεστικού Σώματος και του Λιμενικού Σώματος - Ελληνικής Ακτοφυλακής.
ΑΠΟΦΑΣΗ ΥΠΟΥΡΓΩΝ
ΕΘΝΙΚΗΣ ΑΜΥΝΑΣ - ΕΡΓΑΣΙΑΣ, ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ - ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ - ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ - ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ ΚΑΙ ΝΗΣΙΩΤΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ
Έχοντας υπόψη:
1. Τις διατάξεις των παρ. 1 και 2 του άρθρου 10 και του άρθρου 15 του ν. 4575/2018 «Ενσωμάτωση στην ελληνική νομοθεσία της Οδηγίας 2014/50/ΕΕ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 16 Απριλίου 2014, σχετικά με τις ελάχιστες προϋποθέσεις για την προαγωγή της κινητικότητας των εργαζομένων μεταξύ των κρατών-μελών, με τη βελτίωση της απόκτησης και της διατήρησης δικαιωμάτων συμπληρωματικής συνταξιοδότησης» (L 128/1 της 30.4.2014) και άλλες διατάξεις» (Α’ 192).
2. Τις διατάξεις του ν. 4270/2014 (Α’ 247), όπως ισχύει.
3. Τις διατάξεις της παρ. 2 του άρθρου 86 του ν. 4307/2014 (Α’ 246).
.........................................
10. Το γεγονός ότι από την απόφαση αυτή προκαλείται δαπάνη σε βάρος του Κρατικού Προϋπολογισμού έτους 2018, συνολικού ύψους εξακοσίων εκατομμυρίων (600.000.000,00) ευρώ [καθαρή δαπάνη, μετά τη διενέργεια των προβλεπόμενων κρατήσεων, τριακόσια εξήντα τρία εκατομμύρια (363.000.000) ευρώ]. Η δαπάνη θα καλυφθεί με μεταφορά πιστώσεων από τον ειδικό φορέα 23-200 «Γενικές Κρατικές Δαπάνες» του Υπουργείου Οικονομικών στον Κωδικό Αριθμό Εξόδων 0593 «Έκτακτες παροχές βάσει νόμων ή κανονιστικών πράξεων ειδικού μισθολογίου ένστολων» των Υπουργείων Εθνικής Άμυνας, Προστασίας του Πολίτη και Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής,
αποφασίζουμε:
Άρθρο 1
1. Το χρηματικό ποσό που απορρέει από τις διατάξεις της παρ. 1 του άρθρου 10 του ν. 4575/2018 (Α’ 192) για τα στελέχη των Ενόπλων Δυνάμεων, της Ελληνικής Αστυνομίας, του Πυροσβεστικού Σώματος και του Λιμενικού Σώματος - Ελληνικής Ακτοφυλακής και για όσο χρόνο αυτά ήταν στην ενέργεια, κατά το χρονικό διάστημα από 1-8-2012 έως και 31-12-2016, θα καταβληθεί εφάπαξ μέχρι την 27-1-2019. Στις περιπτώσεις που κατά τους σχετικούς υπολογισμούς προκύψει, συνολικά, αρνητικό χρηματικό ποσό αυτό δεν λαμβάνεται υπόψη.
2. Η καταβολή του ανωτέρω ποσού θα γίνει με ξεχωριστή μισθοδοτική κατάσταση, όπου το εν λόγω ποσό θα εμφανίζεται συνολικά για κάθε δικαιούχο, από τους οικείους εκκαθαριστές των αρμοδίων Υπηρεσιών των Υπουργείων Εθνικής Άμυνας, Προστασίας του Πολίτη, Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής. Η εν λόγω κατάσταση αποστέλλεται μέχρι την 21η του μήνα καταβολής στην Ενιαία Αρχή Πληρωμής κατά τα ισχύοντα.
3. Στις περιπτώσεις που δικαιούχοι ήταν εν ενεργεία στελέχη κατά ένα μέρος του ανωτέρω χρονικού διαστήματος (από 1-8-2012 έως και 31-12-2016) η εκκαθάριση και πληρωμή του εν λόγω χρηματικού ποσού για το διάστημα αυτό θα γίνει από την Υπηρεσία, στην οποία υπηρέτησαν κατά το χρόνο της ενέργειας (συμπεριλαμβανομένου του χρονικού διαστήματος των τρίμηνων αποδοχών, σε περίπτωση επιλογής τους).
4. Για τον υπολογισμό του ποσού της παρ. 1 λαμβάνονται υπόψη ενδεχόμενες υπηρεσιακές μεταβολές των στελεχών που είχαν μισθολογικές συνέπειες και έλαβαν χώρα κατά το ως άνω χρονικό διάστημα, οπότε και προσαρμόζεται αναλόγως το ποσό που αφορά το εν λόγω διάστημα.
Άρθρο 2
1. Το εφάπαξ χρηματικό ποσό του προηγούμενου άρθρου υπόκειται στις προβλεπόμενες από την κείμενη νομοθεσία ασφαλιστικές και λοιπές κρατήσεις που ίσχυαν κατά το προαναφερόμενο χρονικό διάστημα από 1/8/2012 έως 31/12/2016.
2. Επί του καταβαλλόμενου εφάπαξ χρηματικού ποσού διενεργείται παρακράτηση φόρου με συντελεστή είκοσι τοις εκατό (20%), σύμφωνα με τα οριζόμενα στην παρ. 4 του άρθρου 60 του ν. 4172/2013 (Α’ 167). Ως χρόνος κτήσης του ως άνω ποσού θεωρείται το φορολογικό έτος 2018, σύμφωνα με τα οριζόμενα στην παρ. 4 του άρθρου 8 του ν. 4172/2013.
Άρθρο 3
Σε περίπτωση που τα πρόσωπα του άρθρου 1 έχουν λάβει σε εκτέλεση τελεσίδικων δικαστικών αποφάσεων ποσά που αντιστοιχούν σε αυτά που θα λάμβαναν εάν δεν είχαν μεσολαβήσει οι μισθολογικές διατάξεις του ν. 4093/2012 (Α’ 222) και του άρθρου 86 του ν. 4307/2014 (Α’ 246), τα ποσά αυτά συμψηφίζονται με το εφάπαξ χρηματικό ποσό του ίδιου άρθρου, κατά το μέρος που αναφέρονται στο ίδιο χρονικό διάστημα, εξαιρουμένων των σχετικών επιδικασθέντων τόκων. Ο εν λόγω συμψηφισμός θα λάβει χώρα και κατά την εκτέλεση σχετικών δικαστικών αποφάσεων που τυχόν θα εκδοθούν μετά την ημερομηνία εφάπαξ καταβολής του εν λόγω χρηματικού ποσού, εφόσον αυτές αναφέρονται (εν όλω ή εν μέρει) στο ίδιο χρονικό διάστημα.
Άρθρο 4
Σε περίπτωση θανάτου στελέχους των Ενόπλων Δυνάμεων, της Ελληνικής Αστυνομίας, του Πυροσβεστικού Σώματος και του Λιμενικού Σώματος - Ελληνικής Ακτοφυλακής που βρισκόταν στην ενέργεια για ολόκληρο ή μέρος του χρονικού διαστήματος από 1-8-2012 έως 31-12-2016, το χρηματικό ποσό που του αναλογεί με την παρούσα ρύθμιση, ενόσω ήταν στη ζωή, θα καταβληθεί στους νόμιμους κληρονόμους με την υποβολή στους εκκαθαριστές, των προβλεπομένων κατά τις κείμενες διατάξεις νομιμοποιητικών εγγράφων. Η εν λόγω καταβολή διενεργείται με έκδοση χρηματικού εντάλματος και δύναται να λάβει χώρα και πέραν της αναφερόμενης στην παρ. 1 του άρθρου 1 του παρόντος ημερομηνίας.
Άρθρο 5
Οι διατάξεις της παρούσας απόφασης δεν εφαρμόζονται σε όσους ανήκαν, κατά το χρονικό διάστημα από 1-8-2012 έως 31-12-2016, σε κατηγορίες προσωπικού, οι οποίες εξομοιώνονταν ή συνδέονταν μισθολογικά με τις αναφερόμενες στο άρθρο 1 όμοιες, πλην των μαθητών των σχολών αρμοδιότητας του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας και των σχολών των Σωμάτων Ασφαλείας.
Η ισχύς της απόφασης αυτής αρχίζει από τη δημοσίευσή της.
Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
Αθήνα, 4 Δεκεμβρίου 2018


Η Πυρκαγιά στο Μάτι με τους 104 νεκρούς- Το ανάλγητο κράτος άσκησε έφεση στην απόφαση του Δικαστηρίου! - Επικαλείται αιφνίδια μεταβολή καιρού!


 Τρεις εβδομάδες μετά την επίσκεψη του πρωθυπουργού στο Μάτι, το ελληνικό Δημόσιο άσκησε έφεση στην πρωτόδικη απόφαση που εκδόθηκε από το Διοικητικό Πρωτοδικείο και αφορούσε στην καταβολή αποζημίωσης 330.000 ευρώ σε πέντε συγγενείς μιας 77χρονης γυναίκας που έχασε τη ζωή της στη φωτιά.

Στη έφεσή του το Δημόσιο απαριθμεί έξι λόγους για τους οποίους θεωρεί εσφαλμένη την πρωτόδικη απόφαση. Μεταξύ άλλων γίνεται λόγος για ένα «περιστατικό ανωτέρας βίας», κατά το οποίο ελήφθησαν «μέτρα ακραίας επιμέλειας»!

Αναλυτικότερα, το ελληνικό Δημόσιο στην έφεσή του αναφέρει πως το πρωτοβάθμιο δικαστήριο δεν έκανε δεκτό το αίτημα του περί έκδοσης προδικαστικής απόφασης με σκοπό τη διενέργεια πραγματογνωμοσύνης, καθώς προέκυψαν ζητήματα για τα οποία απαιτούνται ειδικές επιστημονικές και τεχνικές γνώσεις, όπως η «αιφνίδια μεταβολή του καιρού», «σπανιότητα και ιδιαιτερότητα της τόσο ραγδαίας αύξησης της έντασης των ανέμων σε τοπικό επίπεδο», αλλά και η «αντικειμενική αδυναμία πτήσης των εναέριων μέσων κατά τις απογευματινές ώρες του ένδικου δυστυχήματος λόγω καιρικών συνθηκών».

Για την εκκένωση

Αναφορά γίνεται και στο ζήτημα της εκκένωσης που δεν διατάχθηκε, με το Δημόσιο να υποστηρίζει το δικαστήριο δέχθηκε τον αναπόδεικτο ισχυρισμό των αντιδίκων ότι η έλλειψη εισήγησης για εκκένωση προκάλεσε το ένδικο τραγικό αποτέλεσμα.

Σύμφωνα με όσα αναφέρονται στην έφεση, «από κανένα αποδεικτικό στοιχείο δεν προέκυψε ότι τυχόν εισήγηση του ΠΣ για οργανωμένη προληπτική απομάκρυνση των κατοίκων θα μπορούσε χρονικά και τεχνικά να πραγματοποιηθεί και να ολοκληρωθεί πριν την έλευση του θερμικού κύματος που προηγείτο της φωτιάς, δηλαδή με ασφαλή και αίσια καταλήξη για τους κατοίκους». Στο δικόγραφο γίνεται λόγος για λήψη μέτρων «άκρας επιμέλειας», ενώ -κατά την έφεση- «η πυροσβεστική υπηρεσία δεν αδράνησε κατά την εκτέλεση των καθηκόντων της, αλλά αντιθέτως επιστράτευσε άμεσα όλη τη διαθέσιμη δύναμη για την αντιμετώπιση της πυρκαγιάς». Όπως σημειώνει το Δημόσιο, αιτία του τραγικού απολογισμού της φωτιάς ήταν το πλήθος των ταυτόχρονων εστιών φωτιάς και η ταχύτητα εναέριας και επίγειας μεταφοράς καυτρών, με αποτέλεσμα να μη καταστεί δυνατή η αντιμετώπιση όλων των περιστατικών.

«Είναι βέβαιο ότι και στην περίπτωση αυτή τα κρατικά όργανα θα κατηγορούνταν για την εκκένωση, όπως σήμερα κατηγορούνται για την μη εκκένωση. Θα πρέπει να ληφθούν υπόψη επίσης και τα ιδιαίτερα στοιχεία, τα οποία καθιστούσαν την εκκένωση σε όλους επικίνδυνη: Δεν είχε υλοποιηθεί το σύστημα ειδοποίησης 112, οι οδοί εντός και πέριξ των οικισμών είναι μικροί και δαιδαλώδεις (χωρίς ρυμοτομία και με αδιέξοδα), η πυρκαγιά εξαπλωνόταν με μεγάλη ταχύτητα κι από μεγάλο ύψος μέσω καυτρών, η απόσταση από το μέτωπο της πυρκαγιάς έως την ακτογραμμή ήταν μόλις 5 χιλιόμετρα, οι άνεμοι έπνεαν με εντάσεις 10 και 11 μποφόρ, δεν υπήρχε ασφαλές καταφύγιο για τον πληθυσμό εκτός από τις οικίες και τα κτίσματα τα οποία θα εκκενώνονταν» σημειώνεται στην έφεση του Δημοσίου.

Μάλιστα, γίνεται λόγος για «ενημέρωση προς τους φορείς και τους πολίτες τόσο για τον επικείμενο κίνδυνο όσο και για τα μέτρα αντιμετώπισης του, τα οποία σε πολλές περιπτώσεις δεν ακολουθήθηκαν», όπως η οδηγία «μην εγκαταλείπετε το κτίριο εκτός αν η διαφυγή σας είναι πλήρως εξασφαλισμένη».

Τι δηλώνει ο δικηγόρος της οικογένειας

«Στο εφετήριό του το ελληνικό δημόσιο, πέραν των νομικών λόγων, επαναλαμβάνει τη θέση του ότι τα θύματα έχουν ποσοστό συνυπαιτιότητας λόγω της μη πληροφόρησής τους από τα ΜΜΕ ή από το διαδίκτυο (siteπολιτικής προστασίας) για το πως να αυτοπροστατευθούν. Επιπροσθέτως το ελληνικό δημόσιο αναφέρεται εκ νέου στην «άναρχη» δόμηση της περιοχής και στην ύπαρξη αυθαιρέτων, καίτοι αυτά ήταν γνωστά στις αρχές και στην προκειμένη περίπτωση δεν υπήρχε κανένα ζήτημα αυθαιρέτου (όλα νόμιμα). Τέλος, κατά το ελληνικό δημόσιο, η επιδικασθείσα αποζημίωση από το Δικαστήριο, κρίνεται υπερβολική και επικουρικά ζητά τη μείωσή της» δήλωσε ο πληρεξούσιος δικηγόρος της οικογένειας, Δημήτρης Σκύφτας.

Νέα εισαγγελική έρευνα

Στο μεταξύ, σε εξέλιξη βρίσκεται νέα εισαγγελική έρευνα για την υπόθεση της φονικής πυρκαγιάς στο Μάτι, αφού ο εισαγγελέας της έδρας του Τριμελούς Πλημμελειοδικείου της Αθήνας, Παναγιώτης Μανιάτης απέστειλε στην Εισαγγελία Πρωτοδικών λίστα με εγκαυματίες οι οποίοι δεν είχαν καταθέσει στις δικαστικές αρχές και εμφανίστηκαν στο δικαστήριο. Άμεσα διατάχθηκε προκαταρκτική εξέταση και σύμφωνα με πληροφορίες οι εγκαυματίες έχουν αρχίσει να καλούνται για κατάθεση. Μετά την ολοκλήρωση των καταθέσεων θα ακολουθήσει η κλήση των «υπόπτων» και η απόδοση ποινικών ευθυνών από τις εισαγγελικές αρχές.



Συνέβη σαν Σήμερα το 1822 - Η Ναυμαχία της Πάτρας - Ο μεγαλειώδης θρίαμβος του Ανδρέα Μιαούλη




 Στις αρχές του 1822 ο τουρκοαιγυπτιακός στόλος με αρχηγούς τον αντιναύαρχο Καρά Πεπέ Αλή και τον αιγύπτιο υποναύαρχο Ισμαήλ Γιβραλτάρ βγήκε από τον Ελλήσποντο με διαταγή να πλεύσει προς την Πάτρα, προκειμένου να ανεφοδιάσει τους πολιορκούμενους από τους έλληνες επαναστάτες, Τούρκους. Στο κατόπι του βρέθηκε στόλος 63 ελληνικών πλοίων από τα Ψαρά, την Ύδρα και τις Σπέτσες με αρχηγούς τον Νικολή Αποστόλη, τον Ανδρέα Μιαούλη και τον Γκίκα Τσούπα.

Στις 15 Φεβρουαρίου ο τουρκικός στόλος ναυλόχησε στο λιμάνι της Πάτρας, λόγω κακοκαιρίας. Ο Ανδρέας Μιαούλης, που είχε αναλάβει τη διοίκηση της ελληνικής αρμάδας, θεώρησε ότι ήταν η κατάλληλη ευκαιρία για επίθεση.

Το πρωί της 20ης Φεβρουαρίου οι τουρκοαιγύπτιοι είδαν έκπληκτοι να κανονιοβολούνται από τα μικρά ελληνικά πλοία και μάλιστα υπό φοβερή τρικυμία. Έπειτα από ναυμαχία πέντε ωρών, μία τουρκική φρεγάτα καταστράφηκε ολοκληρωτικά και πολλά άλλα πλοία υπέστησαν σημαντικές ζημιές. Πολλοί Τούρκοι βρήκαν το θάνατο ή τραυματίστηκαν σοβαρά.

Ο τουρκικός στόλος, μετά την αποχώρησή του από την Πάτρα, κατέφυγε στη Ζάκυνθο, η οποία ευρίσκετο υπό αγγλική διοίκηση. Όταν οι Έλληνες έπλευσαν εκεί για να επαναλάβουν την επίθεσή τους, εμποδίστηκαν από τους Άγγλους, που προφασίστηκαν την ουδετερότητα του νησιού. Ο ελληνικός στόλος επέστρεψε στις 24 Φεβρουαρίου και αγκυροβόλησε στο Μεσολόγγι, έτοιμος για να νέα αναμέτρηση.

Η Ναυμαχία της Πάτρας, στην οποία έλαμψε το άστρο του Ανδρέα Μιαούλη, υπήρξε γεγονός μεγάλης σημασίας για τον κατά θάλασσα αγώνα των Ελλήνων, παρά τις μικρές τουρκικές απώλειες. Ήταν η πρώτη φορά που ελληνικά πλοία αντιμετώπισαν κατά παράταξη τον στόλο του Σουλτάνου, χωρίς να χρησιμοποιήσουν πυρπολικά.


Πηγή: https://www.sansimera.gr/articles/216?utm_source=newsletter&utm_medium=email&utm_campaign=sinevi_san_simera&utm_term=2023-02-20

© SanSimera.gr

Εισβολή Πούτιν στην Ουκρανία: - "Θάλασσα" από τάφους μαχητών της Wagner


 Στη μικρή πόλη Μπακίνσκαγια, στη ρωσική περιφέρεια του Κρασνοντάρ, κοντά στη Μαύρη Θάλασσα, βρίσκεται ένα επαρχιακό νεκροταφείο. Οι κάτοικοι της πόλης περιγράφουν πως τελευταία οι κηδείες εκεί είναι όλο και συχνότερες. Η θάλασσα από σταυρούς που αντικρίζει κανείς μπαίνοντας μέσα συνηγορεί μαζί τους. Πράγματι, το μικρό νεκροταφείο αποτελεί εδώ και λίγο καιρό την τελευταία κατοικία για τους μαχητές της ομάδας Wagner που πολεμά στην Ουκρανία και η οποία τις τελευταίες εβδομάδες ηγείται της σκληρής ρωσικής προσπάθειας να καταλάβει την πόλη Μπαχμούτ στα ανατολικά της χώρας.

Παρά το γεγονός ότι ο ιδρυτής της ομάδας, Γεβγκένι Πριγκόζιν, πρώην υπάλληλος στο Κρεμλίνο και κοντινό πρόσωπο στον Βλαντιμίρ Πούτιν, έχει χαρακτηρίσει τη Wagner ως «πιθανώς τον πιο έμπειρο στρατό αυτή τη στιγμή στον κόσμο», φαίνεται πως οι απώλειες που γνωρίζει το τελευταίο διάστημα είναι τεράστιες. Εχοντας επιστρατεύσει πρώην καταδίκους και βαρυποινίτες, με ελάχιστη εκπαίδευση στη μάχη πεδίου, η ομάδα Βάγκνερ χάνει καθημερινά ανθρώπους. «Γίνονται τέσσερις έως οκτώ κηδείες ημερησίως, ενώ έχει φτάσει να γίνουν έως και 16 σε μία μέρα», αναφέρουν οι κάτοικοι για το νεκροταφείο της Μπακίνσκαγια. Στα τέλη της περασμένης χρονιάς το νεκροταφείο είχε 50 τάφους. Τώρα έχει πάνω από 300, λένε.

Ολοι οι τάφοι είναι πανομοιότυποι, σκαμμένοι βαθιά στο φρέσκο χιόνι, με έναν ξύλινο σταυρό ή, πολύ σπανιότερα, μια μουσουλμανική πλάκα από πάνω τους. Στη βάση τους έχουν ένα μπουκέτο πλαστικά λουλούδια στο μοτίβο της ομάδας Wagner. Μαύρα, κίτρινα, κόκκινα και στη μέση ένα χρυσό αστέρι.

Οι ενταφιασμοί στην περιοχή δεν τύχαιναν ιδιαίτερης προσοχής μέχρι τα τέλη Δεκεμβρίου, όταν ένας ακτιβιστής, ο Βιτάλι Βοτανόφσκι, άρχισε να δημοσιεύει εικόνες του νεκροταφείου, συμπεριλαμβανομένων των ονομάτων και των ημερομηνιών γέννησης των νεκρών, στο κανάλι του στο Telegram. Δέκα ημέρες αργότερα, την Πρωτοχρονιά, άρχισαν να κυκλοφορούν φωτογραφίες του Γεβγκένι Πριγκόζιν που τον απεικόνιζαν να επισκέπτεται το νεκροταφείο και να εναποθέτει λουλούδια στους τάφους. O Βοτανόφσκι ήταν εκείνος που γνωστοποίησε πως, κατά τη διάρκεια της μάχης στο Μπαχμούτ και στο γειτονικό χωριό Σολεντάρ, οι κηδείες στην Μπακίνσκαγια αυξήθηκαν ραγδαία.

Τρόπος διαμαρτυρίας

Ο ίδιος δήλωσε πως το να δημοσιεύει τα ονόματα και τις ημερομηνίες γέννησης των νεκρών, καθώς και φωτογραφίες από τους τάφους τους, είναι ο μόνος τρόπος που διαθέτει για να διαμαρτυρηθεί και να προσπαθήσει να αλλάξει την κοινή γνώμη.

Παρά το εκφοβιστικό κλίμα, ο Βοτανόφσκι πιστεύει ότι η απλή πράξη της ανάρτησης για τους νεκρούς θα επιφέρει τελικά όχι μόνο το τέλος του πολέμου, αλλά και την κατάρρευση του συστήματος που έχτισε ο Πούτιν.

«Ξέρετε γιατί έπεσε η Ρωσική Αυτοκρατορία;» είπε ενώ συνομιλούσε μαζί μας στην κουζίνα του. «Εξαιτίας του αριθμού των φερέτρων που επέστρεφαν από τα μέτωπα του Α΄ Παγκοσμίου Πολέμου στα χωριά όπου ζούσαν οι πεσόντες», σχολιάζει με νόημα. «Είναι άλλο πράγμα όταν το βλέπεις στην τηλεόραση ή στον υπολογιστή σου και λες “α, εκεί πολεμούν, εκεί σκοτώνονται”· όπως στα ηλεκτρονικά παιχνίδια», πρόσθεσε. «Ομως οι άνθρωποι αρχίζουν να αναρωτιούνται “γιατί το κάνουμε αυτό;” όταν βλέπουν το φέρετρο ενός παλιού συμμαθητή τους».



πηγή:https://www.kathimerini.gr/world/562280971/polemos-stin-oykrania-thalassa-apo-tafoys-machiton-tis-wagner/

Προς τα πού τόση φόρα;



«Εξήγησέ μου κάτι. Δεν σε ρωτάω ρητορικά. Ειλικρινά, δεν το καταλαβαίνω. Γιατί το κάνατε αυτό; Γιατί αποσυρθήκατε από τις ψηφοφορίες στη Βουλή;». Η απορία ήταν όντως γνήσια. Η αξιωματική αντιπολίτευση είχε αναγάγει τους θεσμούς σε αιχμή της επίθεσής της κατά της κυβέρνησης. Πώς λοιπόν έπαιρνε μια τέτοια πρωτοβουλία –της αυτοεξαίρεσής της από την κοινοβουλευτική δράση– που εύκολα θα μπορούσε να καταγγελθεί ως θεσμική ανορθογραφία; Δεν έβλεπαν την αντίφαση;

Το στέλεχος του ΣΥΡΙΖΑ δεν το σκέφτηκε. «Ε, μετά τη δυσπιστία, κάτι έπρεπε να κάνουμε», απάντησε. Εννοούσε ότι η φόρα που είχε δώσει το κόμμα στην αντιπολιτευτική ρητορική του δεν μπορούσε να εξαντληθεί στα κοινοβουλευτικά μέσα. Οταν κατηγορείς την κυβέρνηση ούτε λίγο ούτε πολύ για κατάλυση της δημοκρατικής τάξης, «κάτι» πρέπει να κάνεις μετά. «Κάτι» πιο δραστικό από το να την αναθεματίζεις από το βήμα της Βουλής.

Το «κάτι» αυτό θα μπορούσε να προκύψει αν ο καταστροφολογικός τόνος αντηχούσε και πέρα από τον κύκλο εκείνων που τον εξέπεμπαν. Ο ΣΥΡΙΖΑ όμως εμφανιζόταν να βαράει την καμπάνα μόνος. Αυτό δεν τον αποθάρρυνε. Αντιθέτως. Τον έσπρωχνε σε μια διαρκή όξυνση.

Κάπως έτσι, από την εκτροπή και τη δυσπιστία, φτάσαμε να καταγγέλεται η κυβέρνηση για πρακτικές «Στάζι» στο Ευρωκοινοβούλιο και να παρομοιάζεται ο Μητσοτάκης με τους ναζί. Συρόμενος μάλλον από τα λόγια του, παρά εκτελώντας μια προμελετημένη προεκλογική χορογραφία, ο ΣΥΡΙΖΑ έφτασε σε μια πρόωρη κλιμάκωση, μήνες πριν από τις εκλογές. Τώρα κυνηγάει διαρκώς το «κάτι» παραπάνω που θα συντηρήσει την ένταση. Τι άλλο να κάνει; Να καταπιεί την ντουντούκα του; Να το στρίψει τάχα σε θετική ατζέντα στο παρά δύο;

Αυτή η φόρα είναι που εξωθεί τον ΣΥΡΙΖΑ σε «εξωκοινοβουλευτικό» ρεπερτόριο, που μοιάζει να κατατείνει ακόμη και στην αμφισβήτηση των όρων του εκλογικού ανταγωνισμού. Μάλλον ο πρωθυπουργός έχει άδικο όταν λέει ότι υπάρχει σχέδιο. Αν ο ΣΥΡΙΖΑ είχε σχέδιο, δεν θα βρισκόταν στην ανάγκη να ψάχνει κάθε πρωί «κάτι» για να κρατήσει ζωντανή την καταγγελτική του ατζέντα.

Αν φτάσει σε διαβήματα, όπως η αμφισβήτηση της ετυμηγορίας της κάλπης, θα είναι επειδή εκεί θα τον έχουν φέρει οι αυτοματισμοί του. Δεν θα συμβεί για πρώτη φορά. Συνέβη και το 2015, όταν, μην μπορώντας να ξεκολλήσει το πόδι του από το γκάζι, κι αναζητώντας διαρκώς το επόμενο «κάτι», προσέκρουσε στον τοίχο ενός δημοψηφισματικού αδιεξόδου. Ηταν μάλλον ένα αλυσιδωτό ατύχημα, παρά, όπως έλεγαν, μια απατηλή «στρατηγική» που απέτυχε.

Η πολιτική κουλτούρα της παρόρμησης από «κάτι» σε «κάτι» δεν φαίνεται να έχει αλλάξει. Η περιπέτεια όμως μόνο ως φάρσα μπορεί να επαναληφθεί στα σημερινά συμφραζόμενα. Η δεύτερη φορά θα είναι, όντως, αλλιώς. Ατύχημα με Ι.Χ. Οχι με την εθνική αμαξοστοιχία.

Πίτες

Αν κρίνει κανείς από τον κατακλυσμό κοπών πίτας με τις οποίες έρχεται αντιμέτωπος στα κοινωνικά δίκτυα, τα εργαλεία του προεκλογικού αγώνα δεν έχουν αλλάξει. Αν δεν δουλέψεις πολύ μαχαίρι σε χιονισμένα κέικ, αν δεν λιώσεις τις σόλες σου σε λαϊκές, αν δεν βουτήξεις στο φολκλόρ των σωματείων που ταριχεύουν την ανάμνηση της εσωτερικής μετανάστευσης (το απέθαντο χωριό), μάλλον δεν έχεις ελπίδες εκλογής. Το άθλημα δεν έχει αλλάξει. Εχει όμως συρρικνωθεί η πλευρά του που ήταν αθέατη. Εχει εκτεθεί στο κοινό βλέμμα κάθε στιγμιότυπο ψηφοθηρικής ρουτίνας και σκηνοθετημένου «αυθορμητισμού» που περιέργως λογίζεται ως διαφημιστική προβολή από τους πολιτευτές και τις πολιτεύτριες. Μπορεί τα νέα Μέσα να μην έχουν αλλάξει τον εκλογικό μας πολιτισμό. Τον έχουν όμως φωτίσει μέχρι εκτυφλώσεως. Εχουν δώσει στους διαγωνιζόμενους τόσο μεγάλη ευκολία δημοσίευσης, που τους είναι σχεδόν αδύνατον να οικονομήσουν την εικόνα τους· να συγκρατήσουν τις καμπάνιες τους, ώστε να μη διολισθήσουν σε διαδικτυακό ριάλιτι. Οχι, το θέαμα από μόνο του δεν συνιστά αλλαγή εκλογικών ηθών. Εχει απλώς διευρυνθεί πολύ η γκάμα των εργαλείων αυτογελοιοποίησης.

Διαβαθμίσεις

«Μισεί» τον πολιτισμό εκείνος που τον θεωρεί ελεύθερο μόνο όταν είναι διοριστέος.



πηγή:https://www.kathimerini.gr/opinion/562285273/pros-ta-poy-tosi-fora/

Ε.Α.Α.Σ: - Συλλαλητήριο Διαμαρτυρίας στις 22 Μαρίου για την άδικη , άνιση και σε βάρος μας, κυβερνητική μεροληπτική αντιμετώπιση - Οι πληβείοι, οι πατρίκιοι και τα παιδιά ενός κατώτερου Θεού















 

Σάββατο 18 Φεβρουαρίου 2023

Επίθεση αγάπης και φιλίας στα στελέχη των Ενόπλων Δυνάμεων από τον πρόεδρο του ΣΥΡΖΑ: - Σε αυτούς χρωστάμε, που υπερασπίζονται με κίνδυνο τη ζωή τους πολλές φορές τα κυριαρχικά μας δικαιώματα και την εθνική μας κυριαρχία - Ο Μητσοτάκης δεν τους έδωσε ούτε ένα ευρώ


 

Δικαιοσύνη στο κράτος όμως σημαίνει και έμπρακτη στήριξη του προσωπικού των Ενόπλων Δυνάμεων της πατρίδας μας, ανδρών και γυναικών. Γιατί, προσέξτε, πολλές μεγάλες κουβέντες έχουν ειπωθεί για τον πατριωτισμό, που κάποιοι τον θυμούνται όψιμα. 

Πέρα από το ότι εμείς δεν δεχόμαστε μύγα στο σπαθί μας, -διότι σε όλες τις παραδόσεις η Αριστερά, η δημοκρατική Παράταξη έχει αποδείξει στην πράξη τον πατριωτισμό της-, πέρα από αυτό θέλω να πω κάτι που το έχω ξαναπεί. Και τα πιο ισχυρά όπλα να διαθέτεις, αυτό που σε κάνει ικανό και αξιόμαχο είναι το έμψυχο δυναμικό, οι άνδρες και οι γυναίκες που χειρίζονται τα όπλα.

 Όταν ήρθε το Μπαρμπαρός επί θητείας μας και έκανε απόπειρα να κάνει έρευνες στην ελληνική Αποκλειστική Οικονομική Ζώνη, η πολιτική ηγεσία τότε και η στρατιωτική δεν είπε ότι κάνει θόρυβο και δεν γίνεται έρευνα. Δεν είπε ότι το παίρνει ο αέρας και τα κύματα και δεν κάνει παραβίαση των κυριαρχικών μας δικαιωμάτων. Δεν είχαμε τότε φρεγάτες Belharra, είχαμε αυτές που έχουμε και σήμερα και είχαμε και παλιά. Αλλά η φρεγάτα Νικηφόρος Φωκάς με τους άνδρες και τις γυναίκες του πληρώματος, ήταν εκεί και εμπόδισε το ερευνητικό σκάφος.

Άρα σε αυτούς χρωστάμε, που υπερασπίζονται με κίνδυνο τη ζωή τους πολλές φορές τα κυριαρχικά μας δικαιώματα και την εθνική μας κυριαρχία

Και δεν μπορεί να γίνονται δαπάνες 15 δισ. ευρώ σε εξοπλισμούς, χωρίς να δίνεται ένα ευρώ για τη μέριμνα του έμψυχου δυναμικού των Ενόπλων Δυνάμεων της χώρας. Και δεν μπορεί να γίνονται αυτές οι δαπάνες χωρίς ένα ευρώ στην εθνική Πολεμική Βιομηχανία.

Γι` αυτό λοιπόν εκτός από τη στήριξη του προσωπικού δεσμευόμαστε ταυτόχρονα, γιατί αυτό σημαίνει δικαιοσύνη, ότι θα προχωρήσουμε και σε έλεγχο όλων των εξοπλιστικών προγραμμάτων που αποφασίστηκαν τα τρία τελευταία χρόνια.