Δευτέρα 25 Νοεμβρίου 2019

Αναδρομικά: Νέα δικαίωση 52 συνταξιούχων, με αναπροσαρμογή στα προ του ... επίπεδα!!! - Λαμβάνουν χιλιάδες ευρώ αναδρομικά για το διάστημα 2015-2018 με τόκο 6%! -Τα πλήρη κείμενα των αποφάσεων






Ιδού τα πλήρη κείμενα των 15770, 15771 και 15775/2019
αποφάσεων του Διοικητικού Πρωτοδικείου Αθηνών
Αρκετές μέρες μετά την αίτηση του υπουργού Εργασίας (15-11-2019) για διεξαγωγή πιλοτικής δίκης ενώπιον του ΣτΕ (βάσει του άρθρου 1 του ν. 3900/2010) για τα αναδρομικά των συνταξιούχων, το Διοικητικό Πρωτοδικείο Αθηνών με τρεις σημαντικές αποφάσεις του που δημοσιεύθηκαν σήμερα, καλεί το υπουργείο Εργασίας και τον ΕΦΚΑ σε συμμόρφωση με τις υπ’αριθ. 2287-2290/2015 αποφάσεις της Ολομέλειας του ΣτΕ που έκριναν τις περικοπές των ν. 4051/2012 («νόμος Κουτρουμάνη») και 4093/2012 («νόμος Βρούτση») παράνομες και αντισυνταγματικές.
Την τελευταία περίοδο και ιδιαίτερα μετά τις 4-10-2019 που εκδόθηκαν οι νεώτερες αποφάσεις από την Ολομέλεια του ΣτΕ για τον «νόμο Κατρούγκαλου» (ν. 4387/2016), το Πρωτοδικείο Αθηνών και τα άλλα Πρωτοδικεία της χώρας μας έχουν δικαιώσει με δεκάδες αποφάσεις τους εκατοντάδες συνταξιούχους αναγνωρίζοντας το δικαίωμά τους για λήψη αναδρομικών και κρίνοντας αντισυνταγματικές τις περικοπές του 2012.
Έτσι και στις συγκεκριμένες αποφάσεις, που αποκαλύπτει σήμερα η ΕΝΥΠΕΚΚ, το Διοικητικό Πρωτοδικείο Αθηνών δικαιώνει 52 συνταξιούχους (2 δικαστικούς και 50 συνταξιούχους του ΤΑΠ-ΟΤΕ) και διατάσσει το υπουργείο Εργασίας και τον ΕΦΚΑ να τους καταβάλλουν τα αναδρομικά και να αναπροσαρμόσουν τις συντάξεις τους στα προ του 2012 επίπεδα!
Ιδού τα κείμενα των 15770, 15771 και 15775/2019 αποφάσεων

ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ ΒΟΜΒΑ: Ο κ.Βρούτσης είχε ζητήσει και το 2014 από το ΣτΕ «πιλοτική δίκη» για τα αναδρομικά των συνταξιούχων!






Η Ολομέλεια του ΣτΕ είχε τότε απορρίψει το αίτημα
και με τις αποφάσεις 2287-2290/2015 είχε διατάξει
την καταβολή των αναδρομικών σε συνταξιούχους!

Να καταβληθούν τα αναδρομικά με πολιτική λύση, αφού το ΣτΕ έχει ήδη αποφανθεί αμετάκλητα!!
Ι.Η κυβέρνηση και το Υπουργείο Εργασίας αποσιωπούν ότι τον Σεπτέμβριο του 2014, δια του σημερινού υπουργού κ. Ιωάννη Βρούτση, είχε ζητηθεί και πάλι με πιλοτική δίκη από το Συμβούλιο Επικρατείας να μην χορηγηθούν τα αναδρομικά στους συνταξιούχους και να ισχύσουν οι περικοπές των συντάξεων και η κατάργηση των Δώρων που είχαν ψηφιστεί με τους ν. 4051/2012 και 4093/2012.
ΙΙ.Τότε, στις 30-9-2014 και επί υπουργίας τού κ. Ιωάννη Βρούτση, η Γενική Επίτροπος Επικρατείας των Τακτικών Δικαστηρίων, με την υπ’αριθ. ΠΑ22/30-9-2014 πράξη της, είχε ζητήσει από το Συμβούλιο Επικρατείας (προφανώς μετά από αίτημά του) να εκδικασθεί μία από τις χιλιάδες (εκκρεμούσες τότε) αγωγές συνταξιούχων στα πλαίσια του άρθρου 1 ν. 3900/2010 (περί «πιλοτικής δίκης»), διότι το Διοικητικό Πρωτοδικείο Αθηνών αλλά και τα Πρωτοδικεία όλης της Επικράτειας εξέδιδαν τότε σωρεία αποφάσεων που δικαίωναν συνταξιούχους, κρίνοντας τις περικοπές του 2012 στις συντάξεις τους ως αντισυνταγματικές.
Έτσι, με την από 9-10-2014 πράξη του, ο τότε Πρόεδρος του ΣτΕ εισήγαγε, λόγω σπουδαιότητας (άρθρα 14 παρ. 2 εδ. Α, 20 και 21 του Π.Δ. 18/1989), τέσσερις (4) αγωγές πιλοτικά (μέσω της Τριμελούς υπό την προεδρία του Επιτροπής του ΣτΕ) ενώπιον της Ολομέλειας που συζητήθηκαν στις 5-12-2014.
Στις 10-6-2015 εκδόθηκαν οι γνωστές ήδη σε όλους τους συνταξιούχους υπ’αριθ. 2287-2290/2015 οριστικές και αμετάκλητες αποφάσεις του ΣτΕ, που δικαίωσαν πανηγυρικά τους συνταξιούχους και έκριναν όλες τις περικοπές των συντάξεων και την κατάργηση των Δώρων παράνομες και αντισυνταγματικές.
Οι υπ’αριθ. 2287-2290/2015 ΑΜΕΤΑΚΛΗΤΕΣ αποφάσεις τής Ολομέλειας του Συμβουλίου Επικρατείας είχαν μάλιστα διατάξει την αναδρομική επιστροφή των αιτουμένων περικοπών σε ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΣΥΝΤΑΞΙΟΥΧΟΥΣ όσοι είχαν ασκήσει αγωγές μέχρι τη δημοσίευση των αποφάσεων (10-6-2015), την εφαρμογή τους σε όλους τους συνταξιούχους από τότε και μετά, καθώς και την επαναφορά όλων των συντάξεων στα προ του 2012 επίπεδα (επαναχορήγηση δηλαδή των Δώρων και των παράνομων κρατήσεων από τους ν. 4051/2012 και 4093/2012).
ΟΙ ΥΠ’ΑΡΙΘ. 2287-2290/2015 ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ ΤΗΣ ΟΛΟΜΕΛΕΙΑΣ ΤΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΕΠΙΚΡΑΤΕΙΑΣ, που είχαν κρίνει αντισυνταγματικές τις περικοπές των συντάξεων και την κατάργηση των Δώρων, ΟΥΔΕΠΟΤΕ ΥΛΟΠΟΙΗΘΗΚΑΝ ΟΥΤΕ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΗ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ, ΟΥΤΕ ΑΠΟ ΤΗΝ ΣΗΜΕΡΙΝΗ ΤΗΣ Ν.Δ., παρά και τις υπ’αριθ. Ζ15 και Ζ16/2019 αποφάσεις της Επιτροπής Συμμόρφωσης του ΣτΕ!!!
Το γεγονός αυτό, η μη εφαρμογή δηλαδή εκ μέρους των μνημονιακών κυβερνήσεων ΝΔ και ΣΥΡΙΖΑ αμετάκλητων αποφάσεων από το Ανώτατο Δικαστήριο της χώρας, είναι πρωτοφανές για ευρωπαϊκό δημοκρατικό κράτος και για την κυβέρνηση που επαγγέλλεται αξιοκρατία, δικαιοσύνη και σεβασμό στους θεσμούς!
ΙΙΙ.Κι ενώ εκκρεμεί από ετών η υλοποίηση των 2287-2209/2015 αποφάσεων του ΣτΕ, τώρα, πάλι επί υπουργίας τού κ.Βρούτση, η Διοίκηση του ΕΦΚΑ (προφανώς μετά από εισήγησή του αφού αυτός εποπτεύει τον Ασφαλιστικό Φορέα), καλεί το ΣτΕ να εκδικάσει, πάλι «πιλοτικά», αγωγή ίδιου νομικού ζητήματος με αυτό των τεσσάρων (4) αγωγών του 2014, ενώ ΕΧΕΙ ΗΔΗ ΑΠΟΦΑΝΘΕΙ ΑΜΕΤΑΚΛΗΤΑ με τις προαναφερόμενες αποφάσεις και έχει κρίνει τις περικοπές των συντάξεων του 2012 ως παράνομες και αντισυνταγματικές!
Τον λόγο τώρα έχουν οι ανώτατοι Δικαστές!!
Θα επιληφθούν  ξανά «λυμένων» αμετακλήτως από τους ίδιους νομικών ζητημάτων;;
Θα υπεραμυνθούν με αξιοπρέπεια και λειτουργική αυτονομία τις ήδη δημοσιευμένες από το 2015 αποφάσεις τους που αμετακλήτως έχουν κρίνει τις περικοπές του νόμου Βρούτση αντισυνταγματικές;;
Θα ακυρώσουν με νεώτερη απόφασή τους τις αποφάσεις της Ολομέλειας του ΣτΕ του 2015, καθώς και τις δεκάδες αποφάσεις από τα Πρωτοδικεία και τα Εφετεία που -επικαλούμενες τις δικές του αποφάσεις του 2015-  έχουν δικαιώσει χιλιάδες συνταξιούχων μας;;
Θα σεβαστούν τη Νομολογία τής χώρας μας και το δεδικασμένο που έχει δημιουργηθεί με δική τους αμετάκλητη και ορθή κρίση; Ο νομικός κόσμος, Επιστημονικές Επιτροπές, Συνδικαλιστικές Ενώσεις, οι περήφανοι συνταξιούχοι αλλά και ολόκληρη η ελληνική κοινωνία αναμένουν με μεγάλο ενδιαφέρον τις πρωτοφανείς για τα ελληνικά δεδομένα αυτές εξελίξεις.













Κυριακή 24 Νοεμβρίου 2019

Βόμβα της Κυβέρνησης για τις συντάξεις - Κόβει τα αναδρομικά παρά τις δεσμεύσεις - Εξωθεί τους δικαστές να ακυρώσουν τώρα τους εαυτούς τους!..







 Του Δημήτρη   Τσαλαπάτη 
Επιμένει στις παράνομες περικοπές  κύριων και επικουρικών συντάξεων, σε αντίθεση με τις προεκλογικές  δεσμεύσεις της , η Κυβέρνηση Μητσοτάκη. 

Μόλις τέσσερις  μήνες από τις εκλογές επιχειρεί, παρόλο που οι περικοπές έχουν κριθεί παράνομες, με αμετάκλητες αποφάσεις της ολομέλειας του ΣτΕ, να στερήσει τα χρήματα που οφείλει σε χιλιάδες συνταξιούχους, τους οποίους καλούσε να την ψηφίσουν.

Με δήλωση του ο υπουργός Εργασίας υποστηρίζει ότι ΔΗΘΕΝ  μόνο από τις 4 Οκτωβρίου 2019 υπάρχουν οφειλόμενες διαφορές στους συνταξιούχους, ερμηνεύοντας αυθαίρετα  την τελευταία  απόφαση του ΣτΕ ( 1890/19),υπερβαίνοντας και τις καταδικαστέες πρακτικές του προκατόχου του. 

Η κυβέρνηση αρνείται  να  εφαρμόσει όμως και τις προηγούμενες  αποφάσεις της ολομέλειας του ΣτΕ (2287/15 και 2288/15) καθώς και τις δικαστικές αποφάσεις που σε εφαρμογή αυτών των αποφάσεων της ολομέλειας εκδίδουν τα Πρωτοδικεία. 
Στην προκειμένη περίπτωση    με εντολή Βρούτση, η διορισμένη διοίκηση  του ΕΦΚΑ , κατέθεσε  προσφυγή στο ΣτΕ, για να κάνει μπλόκο  στην  εκδίκαση χιλιάδων εκκρεμών  δικαστικών υποθέσεων.
Αυτό το τελευταίο επιδιώκεται, με αξιοποίηση  του νόμου  3900/2010 αρ. 1 (της κυβέρνησης Γ. Παπανδρέου , με υπουργό Δικαιοσύνης τον Χάρη Καστανίδη) που προβλέπει την  πιλοτική δίκη.

Οδηγείται, λοιπόν  σε πιλοτική δίκη, με αίτημα του ΕΦΚΑ, η νόμιμη απαίτηση των συνταξιούχων για την επιστροφή δώρων και συντάξεων, της περιόδου 2013-18.

Επιχειρείται δηλαδή το πρωτοφανές. Να εκδοθεί  νέα  απόφαση  από την ολομέλεια του ΣτΕ,  προκειμένου να « συμμορφωθούν» υποχρεωτικά τα  διοικητικά Πρωτοδικεία και Εφετεία!...στην κατεύθυνση που, όπως φαίνεται, έχει προαποφασίσει το υπουργείο Εργασίας.

Στη συγκεκριμένη περίπτωση δηλαδή επιχειρείται η επιβολή εκ των άνω(!)  ……απονομή Δικαιοσύνης με εξόφθαλμη απόπειρα παράκαμψης της αντισυνταγματικότητας που ήδη έχει κριθεί για τις περικοπές της περιόδου 2013-18,που έγιναν με νόμους αντισυνταγματικούς, δηλαδή ανυπόστατους.

Πρόκειται για βόμβα σε βάρος των συνταξιούχων και για  απόπειρα χειραγώγησης του φρονήματος  διοικητικών δικαστών.
Έχει προηγηθεί η έκδοση της απόφασης 1890/2019 του ΣτΕ που αποδέχεται ως  συνταγματική την διάταξη του επανυπολογισμού των παλιών συντάξεων ο οποίος  όμως  γίνεται με βάση τις κολοβές  συντάξεις στις  31.12.2014 ( νόμος Κατρούγκαλου  4387/2106 άρθρο 2α). 

Η απόφαση αυτή  όμως δεν κρίνει  ότι νομιμοποιούνται  οι περικοπές που έγιναν στο διάστημα 2013-2018,καθώς  ο επανυπολογισμός αφορά μόνο  τις παλιές συντάξεις που απονεμήθηκαν πριν το νόμο Κατρούγκαλου  και εφαρμόσθηκε  από την 1.1.2019. 

Ταυτόχρονα  όμως με το τέχνασμα Βρούτση, επιχειρείται   να παρακαμφθεί και η υπερνομοθετική ρύθμιση του 1ου πρωτοκόλλου της ΕΣΔΑ ( Ευρωπαϊκή Σύμβαση δικαιωμάτων του Ανθρώπου). 

Με τον τρόπο αυτό  η  σημερινή ηγεσία  του υπουργείου Εργασίας, αποδέχεται το νόμο Κατρούγκαλου , ο οποίος είχε προηγουμένως αποδεχτεί τις περικοπές στις  κύριες  και επικουρικές συντάξεις οι οποίες επήλθαν από το 2013 με  τους  νόμους Βρούτση ( Ν 4051/12 και Ν.4093/12).Δηλαδή ο Βρούτσης  κόβει εκ νέου τις συντάξεις και απαλλάσσει εαυτόν, όπως θεωρεί, από πολιτικές ευθύνες. 

Το μείζον ζήτημα που ανακύπτει είναι ότι η Κυβέρνηση  Μητσοτάκη απαιτεί από τους  δικαστές της ολομέλειας του ΣτΕ, που είχαν κρίνει ανυπόστατους , ως αντισυνταγματικούς  τους προηγούμενους νόμους( 4051/12 και 4093/12).Εξωθεί προφανώς τους δικαστές  να ακυρώσουν τώρα τους εαυτούς τους!.. 

Βέβαια και η Κυβέρνηση Σύριζα, με αυτούς τους ανυπόστατους νόμους, συνέχιζε  τις παράνομες  περικοπές, με το πολιτικό δίδυμο Κατρούγκαλου-Πετρόπουλου να πρωτοστατεί  στη ληστεία σε βάρος των ταμείων και συνταξιούχων, με αποκορύφωμα την προσωπική διαφορά,(έμπνευση Τσακαλώτου) που αποτελεί την αριστερή περικοπή των συντάξεων.
  Όπως  φαίνεται όμως  η σημερινή κυβέρνηση  εκμεταλλεύεται το νόμο τους στην ίδια κατεύθυνση.   








ΚΑΤΕΠΕΙΓΟΝ: Έξι και Σήμερα - Καταθέτουμε ΑΜΕΣΑ την Ένσταση/Αίτηση Θεραπείας στον ΕΦΚΑ - Ποιες είναι οι σοβαρές συνέπειες για όσους δεν την υποβάλουν -- Υπόδειγμα αίτησης





Πιέζει ασφυκτικά ο χρόνος, για όσους θέλουν να υποβάλλουν αίτημα/ένσταση θεραπείας στον ΕΦΚΑ  και αυτό γιατί:
    α. Εάν μέσα σε 60 ημέρες, από την κοινοποίηση του μηνιαίου ενημερωτικού σημειώματος Ιανουαρίου 2019, δεν υποβάλουμε το αίτημα/ένσταση, θεωρούμε ότι ο επανυπολογισμός της νέας σύνταξής μας, είναι απολύτως  σωστός και δεν διεκδικούμε τίποτε. Η προθεσμία υποβολής λήγει στα τέλη Νοεμβρίου.
    β. Εάν ο  ΕΦΚΑ δεν απαντήσει εντός διμήνου, αυτό σημαίνει πως απέρριψε, σιωπηρώς ως μη βάσιμο, το αίτημα/ένσταση θεραπείας.
    γ. Μετά την απόρριψη του αιτήματος/ενστάσεως θεραπείας, εάν επιθυμούμε, να συνεχίσουμε με δικαστικό αγώνα την αναπροσαρμογή της σύνταξής μας, θα πρέπει εντός διμήνου να υποβάλλουμε ομαδική αγωγή, (για λιγότερα έξοδα).



Σπεύσατε μέχρι 30 Νοεμβρίου, το αργότερο, για να μην βρεθείτε  προ δυσάρεστων εκπλήξεων




Η Αίτηση έχει συνταχθεί από τη ΕΝΥΠΕΚΚ









1.Είμαι συνταξιούχος του ΕΦΚΑ (πρώην ……….) και τον Δεκέμβριο του 2018 έλαβα ενιαίο ποσό σύνταξης ύψους …………. ευρώ (μεικτά) και ……….... ευρώ (καθαρά).
Την 1-10-2019 στην ηλεκτρονική σελίδα του ΕΦΚΑ αναρτήσατε Μηνιαίο Ενημερωτικό Σημείωμα Πληρωμής μου, για τον μήνα Ιανουάριο 2019 βάσει των άρθρων 14 και 33 του ν. 4387/2016, στο οποίο εμφαίνεται το ενιαίο, μέχρι 31-12-2018, ποσό της σύνταξής μου χωριζόμενο παράνομα σε τρία διακριτά μέρη, ήτοι:
την εθνική σύνταξη (……............... ευρώ),
την ανταποδοτική σύνταξη (……………… ευρώ)
και την προσωπική διαφορά (……………….. ευρώ ).

2.Ωστόσο, το Ενημερωτικό Σημείωμα της Σύνταξής μου για τον Ιανουάριο 2019, που αποτελεί μια ενημερωτικού τύπου καταγραφή από μέρους σας, εκδόθηκε κατά παράβαση:
α)των υπ’αριθ. 1890 και 1891/2019 αποφάσεων της Ολομέλειας του ΣτΕ, που έκριναν αντισυνταγματικά τα ποσοστά αναπλήρωσης των άρθρων 14, 33 και 96 του ν. 4387/2016, βάσει των οποίων έγινε ο επανυπολογισμός τής σύνταξής μου.
Οι ανωτέρω δικαστικές αποφάσεις ακύρωσαν στο σύνολό τους τις υπ’αριθ. 25909/470/7-6-2016 ΥΑ και 26083/ 887/7-6-2016 ΚΥΑ, που καθόριζαν τα ποσοστά αναπλή-ρωσης για τον επανυπολογισμό των επικουρικών και των κύριων συντάξεων, αντίστοιχα.
β)του υπ’αριθ. 261704/31031/24-6-2019 Πορίσματος-Έκθεσης του Συνηγόρου του Πολίτη.

3.Επιπροσθέτως, στο γενικό έγγραφο με τίτλο «Ενημερωτικό Σημείωμα Πληρωμής Σύνταξης» που αναρτήσατε, ενώ αναφέρετε όλους τους νόμους (3863/2010, 3865/2010, 4024/2011, 4051/2012 και 4093/2012),βάσει των οποίων υπέστην αλλεπάλληλες και διαδοχικές περικοπές στη σύνταξή μου, ουδέν απολύτως αναφέρετε για:



α)τις υπ’αριθ. 2287-2290/2015 αμετάκλητες αποφάσεις της Ολομέλειας του Συμβουλίου Επικρατείας, που έκριναν αντισυνταγματικές τις περισσότερες από τις περικοπές αυτές (ν. 4051/2012 και 4093/2012), αλλά και την κατάργηση των τριών Δώρων-Επιδομάτων κατ’έτος,
β)τις υπ’αριθ. 1890 και 1891/2019 αποφάσεις της Ολομέλειας του ΣτΕ, που ακύρωσαν τις τις υπ’αριθ. 25909/470/7-6-2016 ΥΑ και 26083/887/7-6-2016 ΚΥΑ (με τις οποίες καθορίζονταν τα ποσοστά αναπλήρωσης για τον επανυπολογισμό των επικουρικών και των κύριων συντάξεων, αντίστοιχα) και έκριναν αντισυνταγματικά τα ποσοστά αναπλήρωσης που παρά τον Νόμο εφαρμόσατε για τον επανυπολογισμό της δικής μου σύνταξης.
Ως εκ τούτου, η ακύρωση των ανωτέρω υπουργικών αποφάσεων καθιστά λανθασμένο τον επανυπολογισμό εκ μέρους σας της σύνταξής μου και συνεπώς ΚΑΙ την υπολογισμένη από εσάς προκύψασα προσωπική μου διαφορά ύψους …………. ευρώ.
γ)τις υπ’αριθ. 244/2017 και 32/2018 αποφάσεις της Ολομέλειας του Ελεγκτικού Συνεδρίου, που έκριναν αντισυνταγματική την Ειδική Εισφορά Αλληλεγγύης Συνταξιούχων (ΕΑΣ), την οποία παρανόμως συνεχίζετε να παρακρατείτε, όπως προκύπτει από το Ενημερωτικό Σημείωμα που αναρτήσατε.

4. Με την παρούσα, σας δηλώνω ότι ουδόλως αποδέχομαι ή συναινώ με την έκδοση-ανάρτηση του Ενημερωτικού αυτού Σημειώματος για τους λόγους που αναφέρω ανωτέρω. Ούτε ασφαλώς αποδέχομαι ή συναινώ με το περιεχόμενό της και τα καταγραφόμενα ποσά, αφού  θεωρώ παράνομο ΚΑΙ αντισυνταγματικό ΚΑΙ εσφαλμένο τόσο το ίδιο το Ενημερωτικό Σημείωμα όσο και τον επανυπολογισμό της σύνταξής μου, αφού έγινε βάσει ποσοστών αναπλήρωσης που τελικώς κρίθηκαν αντισυνταγματικά, με συνέπεια να είναι λανθασμένο το ποσό της προσωπικής μου διαφοράς.
Ως σύγχρονος νεοσυσταθείς φορέας ο ΕΦΚΑ, ο πυλώνας πλέον του Ασφαλιστικού μας Συστήματος (ειδικά μετά την πρόσφατη έκδοση της υπ’αριθ. 1880/2019 απόφασης της Ολομέλειας του ΣτΕ που τον έκρινε συνταγματικό), έχων όλα τα ηλεκτρονικά μέσα και στελεχωμένος με καταρτισμένο διοικητικό προσωπικό και άριστους νομικούς συμβούλους στις Νομικές σας Υπηρεσίες, λειτουργώντας σε ένα σύγχρονο, ευρωπαϊκό, κοινοβουλευτικό κράτος, που σέβεται τους θεσμούς και το Σύνταγμα, ΟΦΕΙΛΑΤΕ να εφαρμόσετε τις ανωτέρω δικαστικές αποφάσεις των Ανωτάτων Δικαστηρίων στην περίπτωσή μου, καθώς και σε όλους τους συνταξιούχους της χώρας.

5. Από τις συνταγματικές κατοχυρωμένες αρχές α)του κοινωνικού κράτους, β)του κράτους δικαίου, γ)της προστατευμένης εμπιστοσύνης του πολίτη στη Διοίκηση και δ)της χρηστής διοίκησης, απορρέει το δικαίωμα ενημέρωσης των ασφαλισμένων και η αντίστοιχη υποχρέωση των Ασφαλιστικών Οργανισμών να εξυπηρετούν το δημόσιο συμφέρον και να καθιστούν προσιτά στους ασφαλισμένους τα δεδομένα της ασφαλιστικής τους κατάστασης.
Συνεπώς, κάθε συνταξιούχος θα πρέπει να γνωρίζει με ποιον ακριβώς τρόπο έγινε ο επανυπολογισμός τής δικής του σύνταξης (κύριας και επικουρικής), σύμφωνα με τις διατάξεις των άρθρων 14, 33 και 96 του ν. 4387/2016 και λαμβάνοντας υπόψη τις υπ’αριθ. 1890 και 1891/2019 αποφάσεις της Ολομέλειας του ΣτΕ που έκριναν στο σύνολό τους τα ποσοστά αναπλήρωσης (βάσει των οποίων υπολογίσατε τις κύριες και επικουρικές συντάξεις) ως παράνομα και αντισυνταγματικά.
Ο επανυπολογισμός, όπως και ο αρχικός υπολογισμός, διενεργείται κατά δέσμια αρμοδιότητα από τον Ασφαλιστικό Οργανισμό και αποτελεί ατομική διοικητική πράξη, τροποποιητική-διαπλαστική τής αρχικής απόφασης συνταξιοδότησης και συνεπώς φέρει όλα τα χαρακτηριστικά αυτής (τεκμήριο νομιμότητας, εκτελεστότητα, συγκεκριμένο τύπο, πλήρη και επαρκή αιτιολογία κ.λπ), στοιχεία που εκλείπουν από το «Ενημερωτικό Σημείωμα Πληρωμής» που αναρτήσατε.
Για να μπορεί, δε, να γίνει έλεγχος από τον εκάστοτε συνταξιούχο ή τους κληρονόμους του, πρέπει η νέα συνταξιοδοτική απόφαση -που εκδίδεται από το αντίστοιχο Υποκατάστημα πληρωμών συντάξεων ή από το Τμήμα Συντάξεων που εξέδωσε την αρχική απόφαση συνταξιοδότησης-, να περιέχει όλα τα στοιχεία εκείνα που είναι απαραίτητα για τον επανυπολογισμό, δηλαδή:
1)Συντάξιμες αποδοχές,
2)Χρόνο ασφάλισης,
3)Ποσοστά αναπλήρωσης,
4)Μείωση λόγω ηλικίας ή μείωση λόγω ποσοστού αναπηρίας,
5)Ποσό εθνικής και ανταποδοτικής σύνταξης,
6)Ημερομηνία έκδοσης και αριθμό απόφασης,
7)Όργανο που εκδίδει την ατομική διοικητική πράξη,
8)Προθεσμία και όργανο, ενώπιον του οποίου προσβάλλεται η απόφαση,
9)Λοιπές προσαυξήσεις και επιδόματα αναλυτικά και
10)Προσωπική διαφορά.
Όλα τα ανωτέρω είναι τα απολύτως απαραίτητα στοιχεία προκειμένου να αποκατασταθεί το αίσθημα δικαίου των συνταξιούχων που τόσο βάναυσα επλήγησαν την τελευταία δεκαετία από τις συνταξιοκτόνες πολιτικές των Μνημονίων. Μετά, δε, την έκδοση τής σχετικής νέας πράξης, θα μπορούσαν να ακολουθήσουν τα αντίστοιχα ενημερωτικά σημειώματα.

6.Επειδή το Ενημερωτικό Σημείωμα Πληρωμής τής σύνταξής μου είναι ένα γενικό έγγραφο και όχι νέα συνταξιοδοτική απόφαση (τροποποιητική), όπως ρητά απαιτεί ο νόμος, οι σχετικές υπουργικές αποφάσεις και εγκύκλιοι αλλά και το 261704/31031/24-6-2019 Πόρισμα-Έκθεση της Ανεξάρτητης Αρχής του Συνηγόρου του Πολίτη, που ανέφερα παραπάνω.

Επειδή ο επανυπολογισμός της σύνταξής μου και η εξαγωγή του ύψους τής προσωπικής διαφοράς έγινε επί λανθασμένων συνταξίμων αποδοχών μου, αφού –όλως παρανόμως- αγνοήσατε και παραβλέψατε ότι οι περισσότερες περικοπές στη σύνταξή μου, η κατάργηση των ετησίων Δώρων-Επιδομάτων και η παρακράτηση της Εισφοράς Αλληλεγγύης Συνταξιούχων έχουν κριθεί αντισυνταγματικές με τις υπ’αριθ. 2287-2290/2015 αποφάσεις της Ολομέλειας του Συμβουλίου Επικρατείας και με τις υπ’αριθ. 244/2017 και 32/2018 αποφάσεις της Ολομέλειας του Ελεγκτικού Συνεδρίου, εν συνεχεία μάλιστα παραλείψατε να προβείτε σε νέο ορθό υπολογισμό των συνταξίμων αποδοχών μου.

Επειδή ο επανυπολογισμός της σύνταξής μου και συνεπώς τής προκύπτουσας από αυτήν προσωπικής μου διαφοράς έγινε με τα ποσοστά αναπλήρωσης των άρθρων 14, 33 και 96 του ν. 4387/16, τα οποία όμως κρίθηκαν παράνομα και αντισυνταγμαικά, ως ανωτέρω, καθόσον οι 25909/470/7-6-2016 ΥΑ και 26083/887/7-6-2016 ΚΥΑ που τα προσδιόρισαν, κρίθηκαν στο σύνολό τους και εξ υπαρχής άκυρες και αντισυνταγματικές από το Συμβούλιο Επικρατείας.

Επειδή, επιπροσθέτως, στο νέο ποσό της σύνταξής μου εξακολουθείτε παρανόμως να μου παρακρατείτε την Εισφορά Αλληλεγγύης Συνταξιούχων (ΕΑΣ), ενώ έχει κριθεί αντισυνταγματική.

Επειδή το γενικό έγγραφο που αναρτήσατε πάσχει ΚΑΙ ως προς τύπο ΚΑΙ ως προς το περιεχόμενό του αφού απουσιάζουν σημαντικά και απαραίτητα στοιχεία που έπρεπε να ληφθούν υπόψη για τον επανυπολογισμό-αναπροσαρμογή τής σύνταξής μου προκειμένου να καταλήξετε στο ορθό ύψος τής προσωπικής διαφοράς.

Επειδή με την παράνομη ενέργειά σας να προβείτε στην έκδοση και ανάρτηση του Ενημερωτικού Σημειώματος για λογαριασμό μου (το οποίο δεν αποτελεί διοικητική πράξη κατά τον τύπο και το περιεχόμενο), μου στερείτε τη δυνατότητα νόμιμης διατύπωσης αντιρρήσεων που προβλέπεται από τα άρθρα 24-27 του Κώδικα Διοικητικής Διαδικασίας (ν. 2690/1999) για την άσκηση ελέγχου νομιμότητας ή και σκοπιμότητας διοικητικών πράξεων που έχουν εκδοθεί και με αφορούν.

Επειδή ήδη εκδόθηκαν οι υπ’αριθ. 1890 και 1891/2019 αποφάσεις της Ολομέλειας του ΣτΕ, οι οποίες ακύρωσαν τις υπ’αριθ. 25909/470/7-6-2016 ΥΑ και 26083/887/7-6-2016 ΚΥΑ (που προσδιόρισαν τα ποσοστά αναπλήρωσης των επικουρικών και κύριων συντάξεων αντιστοίχως), βάσει των οποίων έγινε ο επανυπολογισμός της σύνταξής μου (κύριας και επικουρικής), γεγονός που τον καθιστά άκυρο και παράνομο.

ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΛΟΓΟΥΣ ΑΥΤΟΥΣ
και με τη ρητή επιφύλαξη παντός νομίμου δικαιώματος μου

Α Ι Τ Ο Υ Μ Α Ι

-Να ακυρώσετε το «Μηνιαίο Ενημερωτικό Σημείωμα Πληρωμής Σύνταξης» μηνός Ιανουαρίου 2019 που με αφορά, για τους λόγους που αναφέρω ανωτέρω και κυρίως επειδή ΔΕΝ αποτελεί νέα συνταξιοδοτική απόφαση, ΔΕΝ συνιστά ατομική διοικητική πράξη κατά τις απαιτήσεις του νόμου και ΔΕΝ ελήφθησαν υπόψη τα αναγκαία στοιχεία για τον ορθό επανυπολογισμό-αναπροσαρμογή τής σύνταξής μου, γεγονός που μου στερεί το δικαίωμα άσκησης των νομίμων δικαιωμάτων μου ενώπιον Αρχών και Δικαστηρίων.

-Να εκδώσετε και να μου κοινοποιήσετε Νέα Συνταξιοδοτική Απόφαση (τροποποιητική), που να περιέχει όλα τα κατά τον τύπο, την ουσία και το περιεχόμενο νόμιμα χαρακτηριστικά και να ευθυγραμμίζεται με τις ανωτέρω αμετάκλητες δικαστικές αποφάσεις και το Πόρισμα του Συνηγόρου του Πολίτη.


Ο αιτών/Η αιτούσα

























Η δυστυχία να είσαι αριστερός χωρίς την αριστερά - Η αντιαισθητική διακυβέρνηση με αριστερό πρόσημο




Ο Λεωνίδας Καβάκος με δέκα λέξεις συμπυκνώνει τη σοβαρότερη ενδεχομένως καταγγελία κατά του συστήματος εξουσίας που ανέλαβε τη διακυβέρνηση της χώρας από το 2015 έως το 2019
Νίκος Γεωργιάδης
Σε μία αποστροφή της συνέντευξης του Λεωνίδα Καβάκου στην «Καθημερινή» της 18/11/2019, ο άρτιος καλλιτέχνης αιφνιδιάζει δηλώνοντας πως ο λόγος που τον ώθησε να εγκαταλείψει την Ελλάδα ήταν ο ΣΥΡΙΖΑ. «Μου δημιουργούσε τεράστια δυστυχία αυτή η αισθητική με αρνητικό πρόσημο». Ίσως ο εξαιρετικός βιολονίστας να συνέταξε με αυτή τη φράση τη σοβαρότερη ενδεχομένως καταγγελία κατά του συστήματος άσκησης εξουσίας που ανέλαβε τη διακυβέρνηση της χώρας από το 2015 έως το 2019. Η αισθητική με αρνητικό πρόσημο καλύπτει ένα ευρύ πεδίο δραστηριοτήτων. Από την άσκηση της καθημερινής πολιτικής έως τη διαμόρφωση του προγράμματος του Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου. Από τη διαμόρφωση της πολιτικής περί ασφαλείας του πολίτη έως την αντιμετώπιση των καταλήψεων στα πανεπιστήμια. Από τις μαθητικές παρελάσεις (ή μάλλον τη μη διεξαγωγή τους που δυστυχώς δεν αποτολμήθηκε) έως τη διαχείριση αποβλήτων και σκουπιδιών από την Περιφέρεια Αττικής.
 
Αιφνιδιάζει και τον πλέον καλόπιστο παρατηρητή-σχολιαστή η μετωπική επίθεση κατά του ΣΥΡΙΖΑ σε όλα τα επίπεδα και για όλες τις δράσεις του όσο κυβερνούσε τη χώρα. Άνθρωποι που κανείς δεν θα τους χαρακτήριζε συντηρητικούς συμμετέχουν και αυτοί στη συστηματική αποδόμηση. Μέσα ενημέρωσης τα οποία πορεύτηκαν με κόπο υιοθετώντας τον σύγχρονο προοδευτικό λόγο ή εντρυφώντας στα σύγχρονα ρεύματα σκέψης και αισθητικής συμμετέχουν κι αυτά σε αυτή την ολιστική επιχείρηση αμφισβήτησης του συνόλου της πολιτικής τακτικής που ακολούθησε η κυβερνώσα αριστερά στα τεσσεράμισι χρόνια διακυβέρνησης.
 
Η ίδια η πρώην κυβερνητική παράταξη του σημαντικότατου 32% δεν είναι σε θέση να αμυνθεί ούτε να αντιτάξει σοβαρό αντιπαραθετικό λόγο σε αυτή τη μετωπική επίθεση. Είναι σαν να συμμάχησαν, ξαφνικά, παλαιοί αριστεροί, σύγχρονοι κεντροαριστεροί, ανεξάρτητοι της αριστερής όχθης, μοναχικοί οδοιπόροι της προοδευτικής παράταξης, με τους δεξιούς μηχανισμούς μιας Νέας Δημοκρατίας που επιχειρεί ή πασχίζει να πορευθεί με σύγχρονο βηματισμό.
 
Τι ακριβώς συμβαίνει και ο ΣΥΡΙΖΑ αδυνατεί να αρθρώσει μία πειστική απάντηση σε όσες κατηγορίες εκστομίζονται και εκτοξεύονται;
 
Ο Αλέξης Τσίπρας επιχείρησε να λάβει μέρος στην πορεία για το Πολυτεχνείο για να εγκαταλείψει τους συντρόφους του στο ύψος της Μεγάλης Βρετανίας, συμβολική διασταύρωση, διότι ένας πρώην πρωθυπουργός δεν θα μπορούσε να διαδηλώσει έξω από τη Βουλή και έξω από την Αμερικανική Πρεσβεία. Λάθος. Κάλλιστα θα μπορούσε. Αν υπήρχε σημαντικό θέμα και αξιόπιστος πολιτικός λόγος. Φαίνεται πως δεν υπήρχε τίποτε από τα δύο. Οι πάντες ωστόσο τον αποδόμησαν υπενθυμίζοντας τον φιλοαμερικανισμό του αλλά και τις αυστηρά προσωπικές κρίσεις του για τον Ντόναλντ Τραμπ. Με λίγα λόγια ο πρώην κυβερνήτης της χώρας εμφανίζεται τέσσερις μήνες μετά τις εκλογές να έχει απολέσει το σύνολο του πολιτικού του κεφαλαίου μετά από τόσα χρόνια διακυβέρνησης. Μόνο ο Φρανσουά Ολάντ τα κατάφερε τόσο καλά όσο ο Αλέξης Τσίπρας.
 
Τι συνέβη ακριβώς αυτά τα 4,5 χρόνια κυβερνώσας αριστεράς ώστε ένα πλειοψηφικό κομμάτι της κοινωνίας να ενεργεί τόσο μεθοδικά με στόχο την αποδόμηση του πυρήνα του πολιτικού λόγου της υπαρκτής αριστεράς σε αυτήν τη χώρα;
 
Επιστρέφοντας στον βιολονίστα Λεωνίδα Καβάκο, η φράση «τεράστια δυστυχία από την αισθητική με αρνητικό πρόσημο» υποδηλώνει μία συνολική απόρριψη ενός πολιτικού και κατά συνέπεια πολιτισμικού μοντέλου που αναβάθμιζε την εικόνα του ελληνάρα βολεψάκια, ρεμπεσκέ και ψιλολούμπεν σε κυρίαρχη αντίληψη για το μέλλον αυτής τη χώρας. Πρόκειται για την αναδόμηση ενός σχήματος όπου ο θεσμικός υπόκοσμος με τους πολίτες συνηθισμένους στην αντικοινωνική δραστηριότητα του φιλοτομαρισμού, όλα αυτά με αριστερό - προοδευτικό πρόσημο, στήνουν ένα σχήμα αναφοράς όπου κυριαρχεί η κρατικοδίαιτη επιδοματική τακτική, η χαμηλού προφίλ παρανομία, η αποθέωση της μετριότητας και η αποφυγή πάση θυσία της σύγκρισης με το καλύτερο. Δηλαδή η καταδίκη και ακύρωση κάθε αξιολόγησης. Αυτή η αντίληψη δημιούργησε σε όλους τους τομείς της κοινωνικής δραστηριότητας, πυρήνες αντίδρασης.
 
Άνθρωποι διαφορετικών πολιτικών αποχρώσεων, πολίτες με προοδευτική αντίληψη για τα σημαντικά και τα μεγάλα ζητήματα που αντιμετωπίζουν οι σύγχρονες κοινωνίες, αντιλήφθησαν πως η υιοθέτηση του μοντέλου διακυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ οδηγούσε δυστυχώς στην επανάληψη του φαύλου κύκλου που κατέληξε το 2007-2010 στην ολιστική πτώχευση ενός συστήματος διακυβέρνησης και αξιών. Το περίεργο είναι ότι η κυβερνώσα αριστερά του ΣΥΡΙΖΑ επιχείρησε να διασώσει αυτό το μοντέλο επιβάλλοντας για λόγους χρησιμότητας το νοικοκύρεμα των κρατικών εσόδων προκειμένου να επιχορηγείται (και να επιβιώνει) αενάως το πολιτικό σύστημα. Εκείνο που πτώχευσε τη χώρα. Το σύστημα που ξεκίνησε τη δημοφιλή πορεία του με το Βαθύ ΠΑΣΟΚ του Ανδρέα για να συνεχιστεί με τον Βαθύ Καραμανλισμό του Κώστα από την Πρώτη Σερρών για να καταλήξει στα χέρια του ΣΥΡΙΖΑ.
 
Σημειώνει με οξυδέρκεια ο Λεωνίδας Καβάκος: «Το μεγαλύτερο λάθος που έγινε στην Ελλάδα είναι ότι βγαίνουμε από την κρίση χωρίς να έχουμε καταλάβει τίποτα. Μια κρίση κυρίως ηθική, αξιών, που θα έπρεπε να μας έχει φέρει μπροστά στο ερώτημα πώς μπορούμε να φτιάξουμε μια καλύτερη κοινωνία, την αντιμετωπίσαμε απλώς ως κρίση οικονομική, αριθμών…»
 
Ο ταλαντούχος μουσικός ζει ανιχνεύοντας αξίες ζωής ανάμεσα από τις νότες που σημείωνε στην παρτιτούρα ο Μπετόβεν. Παρατηρεί ωστόσο, αν και δεν είναι πολιτικός, πως η ελληνική κοινωνία ολοκλήρωσε μία δεκαετή πορεία σε συνθήκες κρίσης χωρίς την απαραίτητη άσκηση αυτογνωσίας που θα την έθετε μπροστά σε ένα κρίσιμο δίλημμα. Ή συνεχίζει ως έχει και αργά ή γρήγορα θα αυτοκαταστραφεί εκ νέου ή θα αλλάξει ρότα.
 
Συνήθως, στο παρελθόν, ήταν η Αριστερά που έθετε τέτοια ποιοτικά ερωτήματα. Από την εποχή του ΣΥΡΙΖΑ, των Podemos και του Μελανσόν, η Αριστερά έχει πάψει προφανώς γιατί δεν μπορεί να θέτει διλήμματα τέτοιου περιεχομένου. Ή, εν πάση περιπτώσει, αυτή η υπαρκτή Αριστερά. Θα δούμε στο μέλλον αν θα υπάρξει και άλλη εκδοχή της.  








Απίστευτη οικονομική λύτρωση: Διαγράφονται πρόστιμα και οφειλές κάτω των 10 ευρώ!! - Ποιους υπερτυχερούς αφορά το νέο μέτρο!!




Όπως αποκαλύπτει σε δημοσίευμά της η "Καθημερινή της Κυριακής", αποτέλεσμα της ρύθμισης αυτής θα είναι να μειωθούν μείωση των ληξιπρόθεσμων οφειλών σε κάτω από τρία εκατομμύρια ευρώ.

Σύμφωνα με το δημοσίευμα της εφημερίδας, η ρύθμιση που είναι πιθανό να ενσωματωθεί ως τροπολογία στο επερχόμενο φορολογικό νομοσχέδιο, «θα αποφέρει όφελος και στο ίδιο το Δημόσιο, καθώς το κόστος για την έκδοση ειδοποιήσεων, την είσπραξη μέσω ebanking και το φόρτο που δημιουργείται για τους υπαλλήλους, αποσπώντας τους από άλλες υποθέσεις, είναι στην πράξη πολλαπλάσιο».
Η συγκεκριμένη πρωτοβουλία εντάσσεται σε ένα ευρύτερο πλέγμα κινήσεων «απλής αναλογικής» που χωρίς να έχουν δημοσιονομικό κόστος μεταβάλλουν το σκηνικό και, όπως αποδεικνύεται από τον αντίκτυπο των αλλαγών στο πανεπιστημιακό άσυλο και στην εφαρμογή του αντικαπνιστικού νόμου, έχουν μεγάλη απήχηση στους πολίτες.

Σταϊκούρας: Ισχύει ότι θα μειωθούν οι ληξιπρόθεσμες οφειλές

Πάντως, την είδηση αυτή επιβεβαίωσε, μιλώντας στο OPEN TV, ο υπουργός Οικονομικών, Χρήστος Σταϊκούρας. «Ισχύει αυτή η πληροφορία», δήλωσε, επισημαίνοντας «Αφορά 536.000 άτομα».  Στο μεταξύ, ο υπουργός Οικονομικών ξεκαθάρισε ότι το κοινωνικό μέρισμα θα δοθεί σε χρήματα στο χέρι, θα το λάβουν συγκεκριμένες ευάλωτες ομάδες και θα είναι μόνιμου χαρακτήρα. 
Όσον αφορά τον ΕΝΦΙΑ ο υπουργός Οικονομικών τόνισε ότι «για την ώρα έχουμε μειώσει τον ΕΝΦΙΑ μέχρι τώρα 22%.Εχουμε υποσχεθεί προεκλογικά 30%.Εκτιμούμε ότι θα μειώσουμε τον ΕΝΦΙΑ.Τ ον Μάιο του 2020 θα έχουμε εικόνα για το πόσο θα μειώσουμε περαιτέρω τον ΕΝΦΙΑ» Σχετικά με την 13η σύνταξη ο υπουργός Οικονομικών είπε ότι «θα διατηρηθεί το κονδύλι των 800 εκατομμυρίων  για τους συνταξιούχους».
Στο φορολογικό νομοσχέδιο, ο υπουργός Οικονομικών αποκάλυψε ότι «θα εξαιρούνται από την υποχρέωση των ηλεκτρονικών δαπανών και τα ποσά που καταβάλονται για διατροφή διαζυγίου ,αλλά  και τις δωρεές προς το Δημόσιο και τα ιδρύματα». Επίσης ανέφερε ότι « θα περιλαμβάνει και διατάξεις για τα ηλεκτρονικά βιβλία και ηλεκτρονική τιμολόγηση».



Σημείωση Blogger:Το ιλιγγιώδες ποσό που επιβαρύνεται το φιλεύσπλαχνο κράτος ανέρχεται στα 5.360.000 ευρώ!! 



Σάββατο 23 Νοεμβρίου 2019

Μόνιμο μέρισμα σε 2.500.000 συνταξιούχους σχεδιάζει η κυβέρνηση - Ποιο μήνα και με ποια κριτήρια θα χορηγείται



Ένα νέο μόνιμο μηχανισμό στήριξης του συστήματος κοινωνικής ασφάλισης και των συνταξιούχων αναζητά η κυβέρνηση με την προσδοκία αυτός να τεθεί σε πλήρη λειτουργία το 2020. 
Μάλιστα στο νομοσχέδιο που θα κατατεθεί στη Βουλή τον Ιανουάριο σχεδιάζεται να υπάρχει διάταξη η οποία και θα προβλέπει ότι κάθε χρόνο μέρος από το υπερπλεόνασμα θα πηγαίνει στον Ενιαίο Φορέα Κοινωνικής Ασφάλισης, ούτως ώστε να αυξηθεί το εισόδημα 2.500.000 συνταξιούχων, σύμφωνα με το ρεπορτάζ της κυριακάτικης «Realnews»

Το πλάνο που εξετάζεται από το υπουργείο Εργασίας έχει και αυτό τη φιλοσοφία της αναλογικής προσέγγισης, δηλαδή τα ποσά να δίνονται με βάση το μηνιαίο εισόδημα των συνταξιούχων. Επίσης εξετάζεται η θέσπιση αυστηρών εισοδηματικών και περιουσιακών κριτηρίων ώστε να πηγαίνει το μεγαλύτερο μέρος της βοήθειας στους οικονομικά ασθενέστερους. 
 Όπως αναφέρεται στο εν λόγω δημοσίευμα η κίνηση αυτή δεν συνδέεται με τη διανομή του κοινωνικού μερίσματος που θα προκύψει φέτος και η οποία θα χρηματοδοτηθεί με 436 εκατομμύρια ευρώ.