Πέμπτη 25 Απριλίου 2019

Η Πίστη είναι Απόφαση













«Εφιάλτης ήταν και πέρασε...» μου ανήγγειλε ανακουφισμένος. «Θέλησε ο Κύριος να με δοκιμάσει πριν αναγγείλω από καθέδρας την Ανάστασή Του...». Δεν σχολίασα.
ΕΤΙΚΕΤΕΣ:
Αντί να με δεχθεί στο Δεσποτικό –στο ωραιότερο χωρίς αμφιβολία σπίτι της παλιάς πόλης, εκεί όπου εδώ και ενάμιση αιώνα κατοικούν οι μητροπολίτες μας– με περίμενε σε ένα παραθαλάσσιο ξενοδοχείο τρίτης κατηγορίας, κατάλληλο μάλλον για παράνομα ζευγάρια παρά για τουρίστες, πόσο δε μάλλον για αρχιερείς. «Θέλω την απόλυτη εχεμύθειά σου», μου είχε πει στο τηλέφωνο προτού μου δώσει τον αριθμό του δωματίου του.
Τρόμαξα να τον γνωρίσω. Φορούσε αθλητική φόρμα. «Πού είναι το ράσο σου;» Είχε ξυριστεί, εάν εξαιρέσεις ένα σφηνοειδές μουσάκι, μια φούντα στο πιγούνι του. «Τι έγινε η γενειάδα σου;» Άρχισε να τραντάζεται από λυγμούς. Με τράβηξε μέσα και κλείδωσε την πόρτα πίσω μου. «Εχασα την πίστη μου!» μου ανήγγειλε σπαραχτικά. «Πάει...»
Είδα κι έπαθα να τον συνεφέρω κάπως. Να τον κάνω να μου μιλήσει.
«Από τη μια στιγμή στην άλλη, Γιώργο, στην κυριολεξία. Ξύπνησα εχθές το πρωί, κοίταξα γύρω μου και ξαφνικά δεν είχα ιδέα τι γύρευα εγώ εκεί. Όχι πως είχα πάθει αμνησία – θα το προτιμούσα. Θυμόμουν στην εντέλεια ποιος ήμουν, ποιον δρόμο είχα ακολουθήσει από παιδί σχεδόν, πώς και γιατί είχα βρεθεί στη μονή πρώτα, στην εκκλησία έπειτα, ταπεινός δούλος Κυρίου. Μου διέφευγε όμως εντελώς το γιατί. Το γιατί της ζωής μου όλης... Ο διάκος μου έφερε καφέ και παξιμάδι, με βοήθησε να ντυθώ. Πήγαμε στη μητρόπολη, να επιβλέψω τις ετοιμασίες για τη Μεγάλη Εβδομάδα. Τα πάντα προχωρούσαν στην εντέλεια. Τα πάντα, ωστόσο, μου φαίνονταν εντελώς κενά. Οι παπάδες και τα παπαδάκια. Οι ενορίτισσες που γυάλιζαν το ξύλο του Επιταφίου και οι νεοκόροι που παραλάμβαναν κεριά και λαμπάδες και τα τοποθετούσαν στα παγκάρια. Ακόμα και οι αγιογραφίες στους τοίχους. Ακόμα και ο Παντοκράτωρ στον τρούλο! Τι νόημα είχαν; Τι παρίσταναν;»
Ήπιε μια γουλιά κόκα-κόλα από το τενεκεδάκι και με κοίταξε σαν νήπιο που το ’χουν παρατήσει εν μέση οδώ.
Ο μεγάλος μου αδελφός! Βαγγέλης μέχρι τα δεκάξι του. Βαρλαάμ για τα επόμενα σαράντα χρόνια, αφότου άκουσε την κλήση, το κάλεσμα να αφοσιωθεί στον Θεό. Η ιεροσύνη του στάθηκε τραυματική για την οικογένειά μας. Οι γονείς μας ήταν άνθρωποι πρακτικοί και ανοιχτόμυαλοι για τα μέτρα της επαρχίας –μας ανέθρεψαν με μουσικές, με βιβλία, με τσάρκες– το εμπορικό τού μπαμπά άφηνε καλά κέρδη, η μαμά ξόδευε σε λούσα, σε βεγγέρες, όλη η αφρόκρεμα της πόλης μαζευόταν στο σαλόνι μας... 
Το «Εν τούτω νίκα» του Βαγγέλη βιώθηκε ως προδοσία. Ο πατέρας βάρεσε τη γροθιά και απαίτησε να δώσει στη Νομική. Εκείνος τον αγνόησε, γράφτηκε στη Θεολογία, μπήκε στην Αθήνα σε μοναστήρι, έβγαινε μόνο για να πάει στη σχολή. Όσο αγωνίζονταν οι γονείς μου να τον πλησιάσουν, τόσο τους γύριζε την πλάτη. 
Τα καλοκαίρια δεν επέστρεφε σε εμάς, επισκεπτόταν το Άγιον Όρος. Στα γράμματα της καημένης της μαμάς –όλο γλυκόλογα και παρακάλια– απαντούσε με χωρία από την Παλαιά και την Καινή Διαθήκη. «Με κοροϊδεύει;» απελπιζόταν εκείνη.
Στη χειροτονία του δεν μας κάλεσε. «Εάν εκκλησιαζόσασταν, θα το μαθαίνατε», μας αποστόμωσε δήθεν. Άρχισε να ανεβαίνει τα σκαλιά της ιεραρχίας. Το άκαμπτο ήθος του, η αποχή του από φραξιονισμούς και από δολοπλοκίες, βράδυνε την εξέλιξή του. Στα πενήντα πέντε του, εξελέγη επιτέλους μητροπολίτης στον τόπο του.
Ενθρονίστηκε πανηγυρικότατα –οι γονείς μας είχαν από χρόνια πεθάνει– εγώ πήγα στη γιορτή, να καμαρώσουν τα δίδυμα τον μπάρμπα τους μες στα χρυσά του άμφια. Κι ενώ ζύγωνε το πρώτο Πάσχα που από τον αρχιερατικό του θρόνο θα μοίραζε το Άγιο Φως, τον εγκατέλειψε αίφνης η πίστη του!
«Τι στερήθηκα, Γώγο μου, τι αρνήθηκα; Έχωσα το κεφάλι μου στην άμμο κι έχασα τη ζωή μου!» χτυπιόταν. Χαλύβδινος στον όρκο αγαμίας, ανέγγιχτος από τους πειρασμούς, είχε σχηματίσει την πεποίθηση πως «εκεί έξω» ρέει κρουνηδόν μέλι και γάλα. Ότι η κάθε μέρα των ανεκκλησίαστων –έτσι τους αποκαλούσε– τους φέρνει μεν κοντύτερα στην απώλεια, τους ανταμείβει δε με καντάρια ηδονής. «Μίλα μου για τις γυναίκες, για τις κραιπάλες, τους διονυσιασμούς σας! Πήγαινέ με τώρα στα πορνεία!» «Δεν έχουμε πορνεία στην πόλη μας...» «Μη μου λες ψέματα!» «Είναι ελεεινής ποιότητας...» «Ας πάρουμε την πρώτη πτήση για Αθήνα! Έχω λεφτά! Θα τα γλεντήσουμε μαζί!»
Εάν συνέβαιναν αυτά μια δεκαετία νωρίτερα, θα γέλαγα θριαμβευτικά και θα έσπευδα να τον μυήσω στα απαγορευμένα, τα πιπεράτα και τα πρόστυχα. Τώρα όμως; Τώρα πια; Εκείνος μεν είχε ασπρίσει και βαρύνει – το θέαμά του να τσαλαβουτάει στις απολαύσεις θα ήταν κωμικό, για να μην πω θλιβερό. Εγώ δε είχα στραγγίξει από το αλλοτινό μου κέφι –δούλευα σαν τον σκλάβο για να πληρώνω τα δίδυμα και τη διατροφή της μάνας τους– δεν άδειαζα ούτε γκόμενα να πιάσω κι ας παρέμενα τζόβενο...
«Ζέχνει η ζωή εκεί έξω, αδελφούλη...» τον προσγείωσα. «Δεν ξέρω τι σου εξομολογούνται, τους βγαίνει πάντως το λάδι για να τα φέρνουν βόλτα. Όχι τόσο για να εξασφαλίζουν τον επιούσιο. Όσο για να κρατάνε τις ισορροπίες. Να συνδυάζουν τους ρόλους. Να είναι γονείς και σύζυγοι και εργαζόμενοι και ωραίοι τύποι –όπως το εννοεί ο καθένας–, να βρίσκουν διαρκώς κάτι έξυπνο να πουν, να διακρίνονται σε ένα τουλάχιστον πεδίο, να μην τους σμπαραλιάζει ο τρόμος για τη μοναξιά, τα γηρατειά, τον θάνατο... Να προσποιούνται επιτυχία, σφρίγος, οργασμούς...» Με άκουγε άναυδος. «Κατά βάθος εσάς της Εκκλησίας σάς ζηλεύουν», του αποκάλυψα. «Γιατί;» «Επειδή πιστεύετε, Βαγγέλη. Η πίστη, κι αν δεν σώζει, ανακουφίζει» «Εγώ όμως δεν πιστεύω πια!» μου υπενθύμισε και με έστειλε στην ευχή – όχι του Θεού, τη δική του.
Μπαίνοντας η Μεγάλη Εβδομάδα, περίμενα την είδηση ότι ο δεσπότης πέταξε τα ράσα, πως η μητρόπολή μας έμεινε ακέφαλη. Φοβόμουν κι άλλα, τρισχειρότερα. Ότι θα εμφανιζόταν ξυρισμένος στην πλατεία και θα ’κανε κήρυγμα αθεΐας. Πως θα βολτάριζε επιδεικτικά στη γειτονιά με τα μπουρδέλα, θα τον μπουζούριαζαν άραγε; Θα του φορούσαν ζουρλομανδύα; Τίποτα απολύτως δεν συνέβη.
Απ’ το Τροπάριο της Κασσιανής, απ’ την Ακολουθία του Νιπτήρος κι από τα Δώδεκα Ευαγγέλια απουσίασε δίχως εξήγηση. Στον Επιτάφιο όμως εμφανίστηκε καμαρωτός κι έψαλε καλλικέλαδος. Το ευσεβές εκκλησίασμα του φιλούσε τα χέρια, οι προοδευτικοί μας συμπολίτες σχολίαζαν ευμενώς το γενάκι του. «Σενιαρίστηκε ο Βαρλαάμ! Αν είναι να εκσυγχρονιστεί η Εκκλησία, ας ξεκινήσει κι απ’ τις τρίχες...».
Τρίτη του Πάσχα με κάλεσε με τα δίδυμα στο Δεσποτικό για γεύμα – δεν μας είχε ξανακάνει τέτοια τιμή. Τα πήρε μια καλόγρια να τα ξεναγήσει στις βυζαντινοπρεπείς του κάμαρες, μείναμε οι δυο μας.
«Εφιάλτης ήταν και πέρασε...» μου ανήγγειλε ανακουφισμένος. «Θέλησε ο Κύριος να με δοκιμάσει πριν αναγγείλω από καθέδρας την Ανάστασή Του...» Δεν σχολίασα. «Έχεις διαφορετική γνώμη;» «Ναι», έγνεψα. Δεν σκόπευα να επεκταθώ. «Με περνάς για βλάκα;» γυάλισε προς στιγμήν το μάτι του. «Κάθε άλλο, αδελφέ!» «Αφού λοιπόν δεν είμαι βλάκας, κάτι θα με έφερε στα σύγκαλά μου. Κάτι εκ Θεού. Η πίστη –άργησα να το καταλάβω, Γώγο μου– η πίστη είναι απόφαση!»
Έκανε τον σταυρό του με μεγαλοπρέπεια και τσίμπησε ένα από τα σοκολατάκια που του ’χαμε αγοράσει.

πηγή:http://www.kathimerini.gr/957698/article/politismos/vivlio/h-pisth-einai-apofash

Πάσχα των Ελλήνων Πάσχα. Καλή Ανάσταση!





Μια ιστορική αναδρομή, με 13 μοναδικές φωτογραφίες, από τον Εορτασμό του Πάσχα στις Ένοπλες Δυνάμεις του Στρατού Ξηράς

Χρόνια πολλά και Καλή Ανάσταση















πηγή: http://www.army.gr/


Τετάρτη 24 Απριλίου 2019

Απίστευτο ο ΕΦΚΑ ομολογεί, για μια ακόμη φορά, ότι έκανε λάθος, στην καταβολή συντάξεων!!

Αθήνα, 24 Απριλίου 2019
Ο ΕΦΚΑ ανακοινώνει ότι αύριο 25/04/2019 θα πιστωθεί το υπόλοιπο καταβλητέο ποσό που παρουσιάστηκε μειωμένο σε λογαριασμούς μικρής μερίδας συνταξιούχων, λόγω τεχνικού προβλήματος στο αρχείο πληρωμών.
Από τη Διοίκηση του ΕΦΚΑ

Κλείνει το μάτι η κυβέρνηση στους συνταξιούχους για τα αναδρομικά!! - Παράθυρο για το ενδεχόμενο 13ης σύνταξης!!




Ανοικτό το ενδεχόμενο επιστροφής μέρους των αναδρομικών που διεκδικούν οι 2,5 εκατ. συνταξιούχοι για τις περικοπές των συντάξεων που κρίθηκαν αντισυνταγματικές, άφησε χθες η υπουργός Εργασίας Έφη Αχτσιόγλου.
Το παράθυρο της επιστροφής άνοιξε η υπουργός μιλώντας στην πρωινή εκπομπή του ΑΝΤ1, μετά από πιεστικές ερωτήσεις για τα αναδρομικά, αφού παραδέχθηκε ότι υπάρχει ένα κενό διάστημα από την έκδοση της απόφασης του ΣτΕ το καλοκαίρι του 2015 μέχρι την ψήφιση της ασφαλιστικής μεταρρύθμισης τον Μάιο του 2016. Γι' αυτό το 10μηνο, σύμφωνα με την κα Αχτσιόγλου, «εξετάζονται τα δημοσιονομικά περιθώρια».
Αναλυτικά, η υπουργός Εργασίας αφού δήλωσε ότι οι περικοπές του 2012 έχουν ονοματεπώνυμο και πολιτικούς υπεύθυνους («ήταν η συγκυβέρνηση της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ που έκανε αυτές τις αντισυνταγματικές περικοπές» είπε), αφενός, ξεκαθάρισε ότι η απόφαση του ΣτΕ για τις περικοπές του 2012 δεν αφορά το διάστημα πριν το 2015, αφετέρου, υποστήριξε πως η κυβέρνηση έχει απαντήσει στο ζήτημα με την ασφαλιστική μεταρρύθμιση του 2016.
Στο σημείο αυτό παραδέχθηκε ότι το διάστημα από την έκδοση της απόφασης του ΣτΕ (Ιούνιος 2015) μέχρι την ψήφιση της ασφαλιστικής μεταρρύθμισης (Μάιος 2016) είναι κενό. Και άφησε ανοικτό το ενδεχόμενο επιστροφής κάποιου ποσού, καθώς δήλωσε ότι «εξετάζουμε τις δημοσιονομικές δυνατότητες που έχουμε».
Έσπευσε βέβαια να περιορίσει εμμέσως τις προσδοκίες που έχουν εκατομμύρια συνταξιούχοι, εκτιμώντας ότι οι 10 μήνες αναδρομικών υπολογίζονται σε περίπου 4 δισ. ευρώ. Η κα Αχτσιόγλου δήλωσε πως ο δημοσιονομικός χώρος για το 2019 χρησιμοποιήθηκε σε συγκεκριμένα μέτρα ανακούφισης που περιέγραψε ο πρωθυπουργός στη ΔΕΘ. «Ωστόσο έχουμε αποδείξει ότι κάθε εκατοστό δημοσιονομικού χώρου που διασφαλίζουμε, το χρησιμοποιούμε αμέσως για να υποστηρίζουμε τους συνταξιούχους και τη μεγάλη κοινωνική πλειοψηφία και να απαλύνουμε πληγές των πολιτικών της περιόδου 2010-2014. Αυτό θα πράξουμε και σε σχέση με το ζήτημα των αναδρομικών» επανέλαβε, αφήνοντας να εννοηθεί ότι οι όποιες παρεμβάσεις ενδέχεται να αποφασιστούν εντός του τρέχοντος έτους.
Η υπουργός Εργασίας αναφέρθηκε και στο ενδεχόμενο επαναφοράς της 13ης σύνταξης, υποστηρίζοντας ότι «βρίσκεται στη συνολική ατζέντα της επούλωσης των πληγών της κρίσης». Και επανέλαβε ότι και η 13η σύνταξη είναι κάτι που θα εξετάσει ο πρωθυπουργός, στη βάση των δημοσιονομικών δεδομένων της χώρας.
Να σημειωθεί ότι, σύμφωνα με τους υπολογισμούς των ειδικών, για την περίοδο του 10μήνου που μεσολαβεί ανάμεσα στην απόφαση του ΣτΕ και την ψήφιση του νόμου Κατρούγκαλου, οι 2,5 εκατ. συνταξιούχοι διεκδικούν αναδρομικά που ξεκινούν από περίπου 650 ευρώ και φθάνουν έως και τις 7.000 ευρώ.
Όπως είναι γνωστό, η Ολομέλεια του ΣτΕ απεφάνθη το 2015 πως για λόγους δημοσίου συμφέροντος η αντισυνταγματικότητα των περικοπών του 2012 ισχύει από τη δημοσίευση της απόφασης και μετά (Ιούλιος 2015). Ακολούθως, τον Μάιο του 2016, ψηφίστηκε ο νόμος 4387, ο οποίος σύμφωνα με την κυβέρνηση, συμμορφώνεται με την απόφαση του ανώτατου δικαστηρίου. Το 10μηνο που μεσολαβεί, όπως παραδέχεται και η υπουργός Εργασίας, αποτελεί το πλέον επίμαχο διάστημα. Βέβαια, υπάρχουν -και είναι πολλοί- και οι νομικοί που υποστηρίζουν ότι οι διεκδικήσεις διευρύνονται έως και τον Δεκέμβριο του 2018. Στην περίπτωση αυτή, τα αναδρομικά αφορούν 42 μήνες και οι διεκδικήσεις φτάνουν έως και τις 27.000 ευρώ για συνταξιούχους με μια κύρια και μια επικουρική.

Μεγάλη Τετάρτη: Η αποκορύφωση της διδασκαλίας της ταπείνωσης και της μετανοίας




Το γεγονός της αλείψεως του Κυρίου Ημών Ιησού Χριστού με μύρο από μια πόρνη φέρνουμε στη μνήμη μας τη Μεγάλη Τετάρτη, μαζί με τη σύγκληση του ανώτατου δικαστηρίου των Ιουδαίων, όπου λήφθηκε η καταδικαστική απόφαση για τον Κύριο.
Το γεγονός της αλείψεως των ποδών του Κυρίου είναι η αποκορύφωση της έκφρασης μετάνοιας και ταπείνωσης, από μια ιδιαιτέρως αμαρτωλή γυναίκα.
Δύο μέρες πριν από το Πάσχα, κι ενώ ο Ιησούς βρισκόταν στο σπίτι του λεπρού Σίμωνα, τον πλησίασε μια πόρνη και τον άλειψε με πολύτιμο μύρο. Επρόκειτο για ιδιαιτέρως ακριβό άρωμα, με αποτέλεσμα η πράξη να προκαλέσει την αντίδραση των μαθητών του Ιησού, με μπροστάρη τον Ιούδα, οι οποίοι θέλησαν να ακολουθήσουν τη διδασκαλία του Ιησού για ελεημοσύνη προς τους φτωχούς.
Ο Ιησούς όμως υπερασπίστηκε τη γυναίκα, για να μην αποτραπεί απ' τον καλό της σκοπό. Ανέφερε μάλιστα και τον ενταφιασμό Του, προσπαθώντας να αποτρέψει τον Ιούδα από τη προδοσία, αλλά μάταια.
Ο Άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος υποστηρίζει ότι δύο ήταν οι γυναίκες που άλειψαν με μύρο τον Κύριο, ενώ οι τρεις Ευαγγελιστές (Μάρκος, Λουκάς και Ματθαίος) κάνουν λόγο για μία γυναίκα, η οποία πήρε την ονομασία πόρνη. Ο Ευαγγελιστής Ιωάννης, όμως, αναφέρει μια άλλη γυναίκα, ιδιαιτέρως σεμνή, την Μαρία την αδελφή του Λάζαρου, που άλειψε τα πόδια του Κυρίου, σκουπίζοντάς τα με τα μαλλιά της.
Ακολουθία του Ευχελαίου και η Τελετή του Νιπτήρος
Η Ακολουθία του Ευχελαίου νωρίς το απόγευμα και η τελετή του Νιπτήρος, η οποία αποτελεί τον Όρθρο της Μεγάλης Πέμπτης, τελούνται από την Εκκλησία μας το βράδυ της Μεγάλης Τετάρτης.
Τη συγκεκριμένη ημέρα γιορτάζουμε τέσσερα γεγονότα:
  • Τον Ιερό Νιπτήρα, δηλαδή το πλύσιμο των ποδιών των μαθητών από τον ίδιο τον διδάσκαλό τους, τον Κύριο Ημών Ιησού Χριστό. Μια πράξη του Κυρίου που αποτελεί το θρίαμβο της ταπείνωσης και θέλει να δείξει πώς πρέπει η Εκκλησία να διακονεί τους πιστούς.
  • Τον Μυστικό Δείπνο, όπου ο Κύριος προανήγγειλε στους μαθητές του ότι κάποιος εξ αυτών θα τον προδώσει. Στον Μυστικό Δείπνο έγινε από τον Ιησού Χριστό η παράδοση του κορυφαίου μυστηρίου της Θείας Ευχαριστίας· η μετάληψη από τον κάθε πιστό του σώματος («..λάβετε φάγετε, τούτο εστί το σώμα μου...») και του αίματος («πίετε εξ αυτού πάντες, τούτο γαρ εστί το αίμα μου...») του Κυρίου.
  • Την προσευχή του Κυρίου στο Όρος των Ελαιών, την ώρα που οι έντεκα μαθητές Του –πλην του Ιούδα που είχε φύγει για την προδοσία– αποκοιμήθηκαν. Είναι η έκφραση της ανθρώπινης φύσης του Ιησού Χριστού, αφού ζήτησε από τον πατέρα Του να μην τον αφήσει να πιει το πικρόν ποτήριον, λέγοντας αμέσως μετά «γεννηθήτω το θέλημά Σου».
  • Την προδοσία του Ιούδα με ένα φιλί, η οποία αποτελεί την αρχή του Πάθους του Κυρίου Ημών Ιησού Χριστού.
Ρωμανός Κοντογιαννίδης



Τρίτη 23 Απριλίου 2019

«Ο δικός μας θεός σκοτώνει καλύτερα από τον δικό σας»





Μέσα σε κλίμα εθνικού πένθους η Σρι Λάνκα αποτίνει σήμερα φόρο τιμής στους 321 νεκρούς και τους 500 τραυματίες των επιθέσεων αυτοκτονίας που έγιναν την Κυριακή του Πάσχα. 
Πρόκειται για τις πλέον φονικές ισλαμικές επιθέσεις στη Νότια Ασία, οι οποίες εκτιμάται ότι αποτελούν αντίποινα για την επίθεση σε τέμενος στην Νέα Ζηλανδία Η εκδοχή ενός τέτοιου φαύλου κύκλου τρομοκρατίας προκαλεί παγκόσμιο προβληματισμό και θέτει όλους τους θρησκευτικούς ηγέτες αντιμέτωπους με ερωτήματα και ευθύνες.
Με το πρώτο φως της ημέρας, το νησί των 21 εκατομμυρίων κατοίκων τήρησε τριών λεπτών σιγή στην μνήμη των θυμάτων και αμέσως μετά στην εκκλησία του Αγίου Αντωνίου στο Κολόμπο, όπου έγινε η πρώτη επίθεση, το πλήθος άρχισε να λέει με δυνατή φωνή μια προσευχή. Περίπου 30 χλμ. βορειότερα, στην κοινότητα Νεγκόμπο, τα φέρετρα μεταφέρονταν εκ περιτροπής μπροστά σε συγγενείς που έκλαιγαν με λυγμούς, στην επιμνημόσυνη δέηση που έγινε στην εκκλησία του Αγίου Σεβαστιανού, έναν άλλον τόπο τραγωδίας και μαρτυρίου.
Την ίδια ώρα η Σρι Λάνκα, η οποία έχει τεθεί σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης, αναζητά τους υπεύθυνους των επιθέσεων που οδήγησαν στο μακελειό. Οι αρχές τις αποδίδουν σε μια σχεδόν άγνωστη έως σήμερα ισλαμιστική οργάνωση: την  Εθνική Ταουχίτ Τζαμα’άτ (NTJ). Το μεσημέρι της Τρίτης ωστόσο, την ευθύνη ανέλαβε το Ισλαμικό Κράτος, μέσω του προπαγανδιστικού πρακτορείου Amaq, χωρίς όμως να παρουσιάσει κάποια στοιχεία που να τεκμηριώνουν τους ισχυρισμούς του.

Οι έρευνες

Οι αρχές στην Σρι Λάνκα δυσκολεύονται να πιστέψουν ότι μια τόσο μικρή οργάνωση, όπως η Ταουχίτ Τζαμα’άτ, κατάφερε να οργανώσει τις συνολικά οκτώ φονικές επιθέσεις. Έτσι ερευνούν το ενδεχόμενο να δέχθηκε συνδρομή από το εξωτερικό και στο πλαίσιο αυτό λαμβάνουν υπόψη τους και την ανάληψη ευθύνης, στην οποία προχώρησε το Ισλαμικό Κράτος. Ο πρωθυπουργός Βικρεμεσίνγκε μάλιστα εκτιμά ότι υπάρχει σχέση και αποκάλυψε ότι οι υπηρεσίες ασφαλείας παρακολουθούν πολίτες που είχαν ενταχθεί στο Ισλαμικό Κράτος και επέστρεψαν στην Σρι Λάνκα.
Ερωτήματα προκαλεί όμως και το γεγονός ότι η οργάνωση Εθνική Ταουχίτ Τζαμα’άτ (NTJ) είχε απασχολήσει πριν δέκα ημέρες τις αρχές, όταν δόθηκε σήμα συναγερμού για το ενδεχόμενο επιθέσεων σε εκκλησίες και στην πρεσβεία της Ινδίας. Το σήμα αυτό, ωστόσο, δεν έφτασε ποτέ, σύμφωνα με τον κυβερνητικό εκπρόσωπο, στον πρωθυπουργό Βικρεμεσίνγκε ούτε σε κάποιον αρμόδιο υπουργό. Η αστυνομία υπάγεται στον πρόεδρο Σιρισένα, ο οποίος όμως είναι σε σύγκρουση με τον επικεφαλής της κυβέρνησης.

Η λογική των αντιποίνων

Το πιο ανησυχητικό στοιχείο, ωστόσο, που προκύπτει από τις μέχρι στιγμής έρευνες, είναι ότι αρχίζει να διαφαίνεται πως οι επιθέσεις στην Σρι Λάνκα έγιναν σε αντίποινα για το μακελειό σε τζαμιά της Νέας Ζηλανδίας. Για τις επιθέσεις δηλαδή που διέπραξε, στις 15 Μαρτίου, ο Αυστραλός Τάραντ, στις οποίες έχασαν την ζωή τους 50 άνθρωποι, την ώρα της προσευχής.
Αυτό που συνέβη πριν ένα μήνα στο στην Νέα Ζηλανδία, όπως και αυτά που συνέβησαν την Κυριακή του Πάσχα των Καθολικών στην Σρι Λάνκα είναι εγκληματικές ενέργειες ακραίων, καταδικαστέες από την παγκόσμια κοινότητα. Και στο Κράισττσερτς και στην Σρι Λάνκα δολοφονήθηκαν άνθρωποι την ώρα που τελούσαν τα θρησκευτικά τους καθήκοντα.
Το γεγονός ότι η περίπτωση της Νέας Ζηλανδίας δεν μας επιτρέπει να μιλήσουμε για γενικευμένη αντιισλαμική τρομοκρατία, δεν μειώνει τον εγκληματικό χαρακτήρα εκείνης της επίθεσης. Από την άλλη, όπως διαφαίνεται από τις μέχρι στιγμής έρευνες, οι επιθέσεις στην Σρι Λάνκα εντάσσονται σε αυτό που αποκαλείται διεθνώς «ισλαμική τρομοκρατία» και ευθύνεται για σωρεία τρομοκρατικών ενεργειών στην Δυτική Ευρώπη και στις ΗΠΑ με πολύ μεγάλο αριθμό θυμάτων
Η λογική των αντιποίνων όμως είναι η λογική ότι «ο δικός μου θεός σκοτώνει καλύτερα από τον δικό σου». Αυτή η βλάσφημη λογική έρχεται σε κραυγαλέα αντίθεση με τις αρχές όλων των θρησκειών, όπως και με τις πεποιθήσεις της συντριπτικής πλειονότητας των πιστών όλων των δογμάτων. Είναι, ωστόσο, γεγονός, ότι μια μερίδα μουσουλμάνων ερμηνεύει το Κοράνι με την λογική του φονικού τζιχάντ.







πηγή:https://slpress.gr/diethni/quot-o-dikos-mas-theos-skotonei-kalytera-apo-ton-diko-sas-quot/

Η πιο Μεγάλη Τρίτη του χρόνου - Των Δέκα Παρθένων




Των Δέκα Παρθένων

Τρίτη μεγίστη Παρθένους δέκα φέρει,
Νίκην φερούσας ἀδεκάστου Δεσπότου.

Βιογραφία
Κατά την Μεγάλη Τρίτη επιτελούμε ανάμνηση της περί των δέκα παρθένων γνωστής παραβολής του Κυρίου. Η Εκκλησία μας καλεί να είμεθα έτοιμοι για να υποδεχθούμε, κρατούντες τις λαμπάδες των αρετών μας, τον ουράνιον Νυμφίο, τον Κύριον Ιησού, ο Οποίος θα έλθει αιφνίδια, είτε ειδικά κατά τη στιγμή του θανάτου μας, είτε γενικά κατά τη Δευτέρα Παρουσία.


Επίσης μας καλεί, φέρουσα ενώπιό μας και τη παραβολή των ταλάντων, να καλλιεργήσουμε και να αυξήσουμε τα χαρίσματα που μας έδωσε ο Θεός.

Ο Κύριός μας, ο Ιησούς Χριστός, όταν ανέβαινε στα Ιεροσόλυμα και πλησίαζε προς το εκούσιο Πάθος, έλεγε στους μαθητές Του ορισμένες παραβολές για να τους προετοιμάσει. Μερικές, μάλιστα, τις έλεγε για να καυτηριάσει και να χτυπήσει του Γραμματείς και τους Φαρισαίους. Μια από αυτές, τη σημερινή των δέκα παρθένων, την είπε για να παρακινήσει μεν όλους προς την ελεημοσύνη, αλλά και να διδάξει όλους μας να είμαστε έτοιμοι πριν μας προλάβει το τέλος του θανάτου. Επειδή έχει πολλή δόξα η παρθενία (πραγματικά είναι μεγάλο κατόρθωμα!) και για να μη βρεθεί κάποιος που κατορθώνει αυτό το μεγάλο έργο, αλλά παραμελεί τα άλλα και ιδίως την ελεημοσύνη, προβάλλει αυτή τη παραβολή. Τρέχει πολύ γρήγορα η νύκτα της παρούσης ζωής, έτσι οι παρθένες όλες νύσταξαν και κοιμήθηκαν, δηλαδή πέθαναν, γιατί ο θάνατος λέγεται και ύπνος. Καθώς κοιμόντουσαν, στη μέση της νύχτας ακούσθηκε μια δυνατή φωνή που έλεγε: «Να ΄τος ο Νυμφίος, έρχεται! Βγείτε όλες να Τον προϋπαντήσετε!». Τότε οι φρόνιμες παρθένες που είχαν φροντίσει να έχουν άφθονο λάδι, συνάντησαν τον Νυμφίο και μπήκαν μέσα μαζί Του, όταν ανοίχθηκαν οι πύλες. Αυτές κοντά στις άλλες αρετές και μάλιστα της παρθενίας, φρόντισαν να έχουν άφθονο και το λάδι της ελεημοσύνης. Αντίθετα οι άλλες πέντε παρθένες που δεν είχαν αρκετό λάδι, όταν ξύπνησαν ζητούσαν λίγο από τις φρόνιμες, αλλά μετά θάνατο δεν είναι εύκολο να αγοράσεις λάδι από αυτούς που το πουλούν, δηλαδή τους φτωχούς. Αυτές, η παραβολή, τις ονομάζει μωρές, γατί ενώ κατόρθωσαν το δυσκολώτερο, την ''παρθενία'', παραμέλησαν το ευκολώτερο γιατί ήταν ανελεήμονες καρδιές.

Όποιος λοιπόν κατορθώσει μια αρετή - έστω μεγάλη - αλλά δε φροντίσει και για τις άλλες και ιδίως την ελεημοσύνη, δε μπορεί να μπει μαζί με το Χριστό στην αιώνια ανάπαυση και γυρίζει πίσω ντροπιασμένος. Και τίποτα δεν είναι πιό λυπηρό και πιο ντροπιαστικό από μια "παρθένο" που νικιέται απ' τον έρωτα των χρημάτων.

Ἀπολυτίκιον
Ἦχος πλ. δ'.
Ἰδοὺ ὁ Νυμφίος ἔρχεται ἐν τῷ μέσῳ τῆς νυκτός, καὶ μακάριος ὁ δοῦλος, ὃν εὑρήσει γρηγοροῦντα, ἀνάξιος δὲ πάλιν, ὃν εὑρήσει ῥαθυμοῦντα. Βλέπε οὖν ψυχή μου, μὴ τῷ ὕπνῳ κατενεχθής, ἵνα μῄ τῷ θανάτῳ παραδοθῇς, καὶ τῆς βασιλείας ἔξω κλεισθῇς, ἀλλὰ ἀνάνηψον κράζουσα· Ἅγιος, Ἅγιος, Ἅγιος εἶ ὁ Θεός, διὰ τῆς Θεοτόκου ἐλέησον ἡμᾶς.

(Μετάφραση Ανδρέας Θεοδώρου)
Να, ὁ Νυμφίος ἔρχεται στὸ μέσο τῆς νύχτας, κι εὐτυχισμένος θὰ εἶναι ὁ δοῦλος ποὺ θὰ τὸν βρεῖ (ὁ Νυμφίος) ξάγρυπνο νὰ τὸν περιμένει· ἀνάξιος ὅμως πάλι θὰ εἶναι ἐκεῖνος, ποὺ θὰ τὸν βρεῖ ράθυμο καὶ ἀπροετοίμαστο. Βλέπε, λοιπόν, ψυχή μου νὰ μὴ βυθιστεῖς στὸν πνευματικὸ ὕπνο, γιὰ νὰ μὴν παραδοθεῖς στὸ θάνατο (τῆς ἁμαρτίας) καὶ νὰ μείνεις ἔξω τῆς βασιλείας τοῦ Θεοῦ. Ἀλλὰ ἀνάνηψε κράζοντας· Ἅγιος, ἅγιος, ἅγιος εἶσαι ἐσὺ ὁ Θεὸς· σῶσε μας διὰ τῆς προστασίας τῶν ἐπουρανίων ἀσωμάτων δυνάμεων (τῶν Ἀγγέλων).

Κοντάκιον
Ἦχος β'. Τὰ ἄνω ζητῶν.
Τὴν ὥραν ψυχή, τοῦ τέλους ἐννοήσασα, καὶ τὴν ἐκκοπήν, τῆς συκῆς δειλιάσασα, τὸ δοθέν σοι τάλαντον, φιλοπόνως ἔργασαι ταλαίπωρε, γρηγοροῦσα καὶ κράζουσα· Μὴ μείνωμεν ἔξω τοῦ νυμφῶνος Χριστοῦ.

Κάθισμα
Ἦχος δ'. Ὁ ὑψωθεὶς ἐν τῷ Σταυρῷ.
Τὸν Νυμφίον ἀδελφοὶ ἀγαπήσωμεν, τὰς λαμπάδας ἑαυτῶν εὐτρεπίσωμεν, ἐν ἀρεταῖς ἐκλάμποντες καὶ πίστει ὀρθῇ, ἵνα ὡς αἱ φρόνιμοι, τοῦ Κυρίου παρθένοι, ἕτοιμοι εἰσέλθωμεν, σὺν αὐτῷ εἰς τοὺς γάμους· ὁ γὰρ Νυμφίος δῶρον ὡς Θεός, πᾶσι παρέχει τὸν ἄφθαρτον στέφανον.


Ἕτερον Κάθισμα
Ἦχος δ'. Κατεπλάγη Ἰωσὴφ.
Βουλευτήριον Σωτήρ, παρανομίας κατὰ σοῦ, Ἱερεῖς καὶ Γραμματεῖς, φθόνῳ ἀθροίσαντες δεινῶς, εἰς προδοσίαν ἐκίνησαν τὸν Ἰούδαν· ὅθεν ἀναιδῶς, ἐξεπορεύετο, ἐλάλει κατὰ σοῦ, τοῖς παρανόμοις λαοῖς. Τί μοι φησὶ παρέχετε, κᾀγὼ ὑμῖν αὐτὸν παραδώσω εἰς χεῖρας ὑμῶν; Τῆς κατακρίσεως τούτου ῥῦσαι, Κύριε τὰς ψυχὰς ἡμῶν.

Ἕτερον Κάθισμα
Ἦχος πλ. δ'. Τὴν σοφίαν καὶ Λόγον.
Ὁ Ἰούδας τῇ γνώμῃ φιλαργυρεῖ, κατὰ τοῦ Διδασκάλου ὁ δυσμενής, κινεῖται βουλεύεται, μελετᾷ τὴν παράδοσιν, τοῦ φωτὸς ἐκπίπτει, τὸ σκότος δεχόμενος, συμφωνεῖ τὴν πρᾶσιν, πωλεῖ τὸν ἀτίμητον· ὅθεν καὶ ἀγχόνην, ἀμοιβὴν ὧν περ ἔδρα, εὑρίσκει ὁ ἄθλιος, καὶ ἐπώδυνον θάνατον. Τῆς αὐτοῦ ἡμᾶς λύτρωσαι, μερίδος Χριστὲ ὁ Θεός, τῶν πταισμάτων ἄφεσιν δωρούμενος, τοῖς ἑορτάζουσι πόθω, τὸ ἄχραντον Πάθος σου.

Ὁ Οἶκος
Τὶ ῥαθυμεῖς ἀθλία ψυχή μου; τί φαντάζῃ ἀκαίρως μερίμνας ἀφελεῖς; τί ἀσχολεῖς πρὸς τὰ ῥέοντα; ἐσχάτη ὥρα ἐστὶν ἀπ΄ ἄρτι, καὶ χωρίζεσθαι μέλλομεν τῶν ἐνταῦθα, ἕως καιρὸν κεκτημένη, ἀνάνηψον κράζουσα· Ἡμάρτηκά σοι Σωτήρ μου, μὴ ἐκκόψῃς με, ὥσπερ τὴν ἄκαρπον συκῆν, ἀλλ' ὡς εὔσπλαγχνος Χριστέ, κατοικτείρησον, φόβῳ κραυγάζουσαν· Μὴ μείνωμεν ἔξω τοῦ νυμφῶνος Χριστοῦ.

(Μετάφραση Ανδρέας Θεοδώρου)
Γιατὶ εἶσαι ὀκνηρὴ καὶ ἀδιάφορη, ἀθλία μου ψυχή; Γιατί φαντάζεσαι ἄκαιρα μέριμνες ἀνόητες καὶ μάταιες; Γιατί ἀσχολεῖσαι μὲ πράγματα ποὺ ρέουν καὶ χάνονται; Σὲ λίγο φθάνει ἡ τελευταία ὥρα τῆς ζωῆς μας καὶ πρόκειται νὰ χωριστοῦμε ἀπὸ τὰ πράγματα τοῦ κόσμου τούτου. Ὅσο ἀκόμη ἔχεις καιρό, σύνελθε ἀπὸ τὴν ἀδιαφορία, κράζουσα· Ἁμάρτησα ἐνώπιόν σου, Σωτῆρα μου· μὴ μὲ κόψεις ὅπως τὴν ἄκαρπη συκή, ἀλλὰ ὡς σπλαχνικὸς Πατέρας, Χριστέ, δεῖξε συμπάθεια σὲ μένα, ποὺ κραυγάζω· νὰ μὴ μείνουμε ἔξω ἀπὸ τὸ νυμφώνα τοῦ Χριστοῦ.


http://www.saint.gr/271/saint.a
spx - http://yiorgosthalassis.blogspot.com/2019/04/blog-post_639.html