Τρίτη 23 Απριλίου 2019

Το προπατορικό αμάρτημα της υπερχρέωσης



Εάν οι Έλληνες επιλέξουν ξανά ένα από εκείνα τα κόμματα που τους κατέστρεψαν, ενώ συνεχίζουν να υπηρετούν πιστά τους Γερμανούς και τα μνημόνια, θα χάσουν την τελευταία τους ευκαιρία να ξεφύγουν από την κρίση οι ίδιοι, τα παιδιά τους και τα παιδιά των παιδιών τους – αφού η Ελλάδα ασφαλώς θα αναπτυχθεί υπό το νέο ιδιοκτησιακό της καθεστώς, άλλα όχι προς όφελος των Πολιτών της, όπως ακριβώς η Γουατεμάλα.



«Μετά την πτώση της χούντας, το 1974, υπήρχε διάχυτη ευφορία, νομίζαμε ότι όλα τα προβλήματα θα λυθούν αυτόματα. Η προσέγγισή µου ήταν πως η ξεχαρβαλωμένη ελληνική οικονομία απαιτούσε µια περίοδο νοικοκυρέματος. Χρειαζόμασταν δύο τετραετίες για να αλλάξουμε τις δομές, µε μεταρρυθμίσεις και με διαρθρωτικές αλλαγές…. Όταν ήμουν υπουργός Οικονομικών, είδα ότι το χρέος άρχισε να παίρνει πολλαπλασιαστικές διαστάσεις. Το 1981 το δημόσιο χρέος έφθανε το 30% του ΑΕΠ – το 1989 ανήλθε στο 72% και σήμερα (2011) πλησιάζει στο 170%. Το «προπατορικό αμάρτημα» της υπερχρέωσης συνέβη τη δεκαετία του 1980. Το αίτημα της αποκατάστασης όσων ζούσαν αποκλεισμένοι και κυνηγημένοι από το κράτος της Δεξιάς, επί δεκαετίες ολόκληρες, ήταν δίκαιο και κυρίαρχο. Οδήγησε όμως σε νοοτροπίες και σε πρακτικές που σήμερα θεωρούνται από πολλούς η αρχή των δεινών που υφίσταται τώρα η Ελλάδα.
Ο Ανδρέας Παπανδρέου δεν έλεγε ποτέ «όχι» …. δημιουργήθηκε µια νοοτροπία, ένας τρόπος σκέψης που είχε αποσυνδέσει την αμοιβή από την προσπάθεια. Η αμοιβή είχε γίνει ένα είδος ανθρώπινου δικαιώματος. Ακόμη και σε υπηρεσίες όπως η ΕΡΤ, για παράδειγμα, όπου υπήρχε πλεονάζον προσωπικό, ερχόταν ο υπεύθυνος και µου ζητούσε να προσλάβω 1.200. Του έλεγα ότι δεν γίνεται. Μου απαντούσε «τώρα θα βάλουμε δικούς µας, ανεξαρτήτως αν χρειάζονται ή όχι». Τα λεφτά όμως δεν υπήρχαν για αθρόες προσλήψεις και η μόνη λύση ήταν ο δανεισμός. Εκεί τους είπα ότι αυτό παίρνει πλέον τη μορφή της χιονοστιβάδας, κάθε βόλτα και μεγαλώνει». (Δ. Κουλουριανός, υπουργός οικονομικών,  1982-1983, πρώην στέλεχος της Παγκόσμιας τράπεζας – πηγή).
.

Ανάλυση

Ο παραπάνω πρώην υπουργός οικονομικών άντεξε μόλις δέκα μήνες στη θέση του, επειδή επρόκειτο για ένα υπεύθυνο άτομο – το οποίο έβλεπε πού κατευθυνόταν η Ελλάδα, εάν συνέχιζε να χρεώνεται αφειδώς. Μπορεί δε αρκετοί να συνδέουν εκείνη την εποχή της ευημερίας με τη δραχμή, η αλήθεια όμως είναι εντελώς διαφορετική – αφού η άνοδος του βιοτικού επιπέδου οφειλόταν αφενός μεν στις υψηλές αμοιβές και στις περισσότερες θέσεις εργασίας με τη δημιουργία χρεών, αφετέρου στην κατακόρυφη αύξηση των τιμών της ακίνητης περιουσίας, ως αποτέλεσμα κυρίως της συμμετοχής της στην ΕΕ.
Αρκεί να υπενθυμίσει κανείς πως, για παράδειγμα, ένα οικόπεδο στη Μύκονο ή αλλού πολλαπλασίασε την τιμή που είχε το 1980 μέσα σε ελάχιστο χρόνο – οπότε ένας μεγάλος αριθμός Ελλήνων πλούτισε, χωρίς να οφείλεται στη δουλειά του. Σε κάθε περίπτωση, το δημόσιο χρέος έφτασε στο απαγορευτικό 100% του ΑΕΠ το 1993 (γράφημα) – ενώ ήταν κυρίως εξωτερικό, άρα εξαιρετικά επικίνδυνο, αφού ποτέ οι Έλληνες δεν εμπιστεύθηκαν το κράτος τους, αγοράζοντας μαζικά τα ομόλογα του όπως οι Ιάπωνες ή ακόμη και οι Ιταλοί.
Περαιτέρω, το αποτέλεσμα της κλιμάκωσης του χρέους σε τέτοια επίπεδα ήταν η ραγδαία άνοδος των επιτοκίων δανεισμού της χώρας στο 25% περίπου(γράφημα) – γεγονός που αφενός μεν αύξανε τα ελλείμματα οπότε ανατροφοδοτούσε το χρέος, αφετέρου στραγγάλιζε τις τράπεζες (δανείζονται συνήθως λίγο πιο ακριβά από το κράτος) και την πραγματική οικονομία. Ως εκ τούτου, η μοναδική διέξοδος της Ελλάδας τότε (η εξέλιξη της Ιταλίας ήταν σχεδόν αντίστοιχη), δεν ήταν άλλη από τη συμμετοχή της στην Ευρωζώνη – γεγονός που μόνο ως προοπτική μείωσε ραγδαία τα επιτόκια δανεισμού της, όπως επίσης των άλλων χωρών που ήταν υποψήφιες εισόδου στο ευρώ.
Ουσιαστικά λοιπόν δεν ήταν η δραχμή, αλλά το ευρώ που επιμήκυνε την ευημερία της Ελλάδας εκείνη την εποχή – όπου όμως η χώρα μας, αντί να εκμεταλλευθεί την τεράστια εξοικονόμηση χρημάτων από την πτώση του επιτοκίου δανεισμού, εξυγιαίνοντας την οικονομία της και καθιστώντας την ικανή να ανταπεξέλθει με τις απαιτήσεις ενός «σκληρού» νομίσματος,συνέχισε την ίδια σπάταλη πολιτική.
Παράλληλα εκτινάχθηκε η διαφθορά και η διαπλοκή της πολιτικής και οικονομικής της ελίτ, η οποία δεν ήταν ποτέ και δεν είναι ακόμη ούτε στο ελάχιστο πατριωτική – με την έννοια πως τέτοια διαφθορά υπάρχει και σε άλλες χώρες, ακόμη μεγαλύτερη στη Γερμανία, αλλά δεν φτάνει στο σημείο να οδηγήσει στη χρεοκοπία του κράτους. Αντίθετα η ελληνική ελίτ, ιδίως η οικονομική, αδιαφορεί εντελώς για την πατρίδα και τους συμπολίτες της – διαφορετικά θα ήταν αδύνατον να χρεοκοπήσει η Ελλάδα, η νούμερο ένα ναυτιλιακή δύναμη του πλανήτη.

Η εποχή της κρίσης     

Συνεχίζοντας το δημόσιο χρέος, παρά την απίστευτη σπατάλη, τη μη παραγωγή πλούτου, τα μεγάλα ελαττώματα της οικονομίας και τα θηριώδη θεσμικά ελλείμματα, παρέμεινε στα ίδια περίπου επίπεδα έως το 2008 – επειδή η Ελλάδα είναι μία πολύ πλούσια χώρα. Τότε ξέσπασε η παγκόσμια χρηματοπιστωτική κρίση, την οποία δεν συνειδητοποίησαν καν τα πολιτικά κόμματα της Ελλάδας – ενώ όχι μόνο συνέχισαν την ίδια πολιτική χωρίς να μειώσουν τις περιττές δαπάνες («λεφτά υπάρχουν») αλλά, επί πλέον, διέσυραν διεθνώς τους Έλληνες, διόγκωσαν τεχνητά τα ελλείμματα με τη συμμετοχή της ΕΛΣΤΑΤ, δεν ανακύκλωσαν έγκαιρα το βραχυπρόθεσμο/ληξιπρόθεσμο χρέος παρά το ότι υπήρχε ακόμη η δυνατότητα τον Ιανουάριο του 2010 και τελικά καταδίκασαν τη χώρα μας στην τραγωδία του ΔΝΤ και των μνημονίων.
Προφανώς βέβαια το ΔΝΤ δεν είχε καμία πρόθεση να εξυγιάνει την ελληνική οικονομία αφού, εάν πράγματι το ήθελε, το πρώτο που θα έκανε θα ήταν η επιβολή ελέγχων κεφαλαίων – έτσι ώστε να μη διαφύγουν καταθέσεις της τάξης των 100 δις € στο εξωτερικό, δημιουργώντας τεράστια προβλήματα στις τράπεζες, καθώς επίσης μειώνοντας κατακόρυφα τη ρευστότητα της χώρας, με αποτέλεσμα το στραγγαλισμό της πραγματικής οικονομίας (κάτι αντίστοιχο ισχύει για την κυβέρνηση στις αρχές του 2015, όπου ήταν αδιανόητο να προωθεί τη σύγκρουση με τους δανειστές, χωρίς προηγουμένως να επιβάλλει ελέγχους κεφαλαίων – με αποτέλεσμα να διαφύγουν ξανά 35 δις € καταθέσεις, να στραγγιστεί η ρευστότητα, να εξαρτηθούν οι τράπεζες από την ΕΚΤ και τον ELA, να τις κλείσει η ΕΚΤ και να βρεθεί ξανά η Ελλάδα με το πιστόλι στον κρόταφο, ανάλυση).
Σε κάθε περίπτωση η Ελλάδα ήταν μεν υπερχρεωμένη το 2010, αλλά όχι χρεοκοπημένη, όπως ισχυρίζονται τα περισσότερα κόμματα σήμερα, επιδιώκοντας να καλύψουν τα τεράστια λάθη τους, όσον αφορά τη διαχείριση της κρίσης έκτοτε – το διαχειριστικό έγκλημα θα λέγαμε χωρίς καμία διάθεση υπερβολής, με αποκορύφωμα το PSI που στήριξαν ΠΑΣΟΚ και ΝΔ, με το οποίο παραδόθηκε η εθνική μας κυριαρχία χωρίς κανένα λόγο, ενώ δεν έχει συμβεί πουθενά κάτι ανάλογο στην παγκόσμια ιστορία.
Ειδικά όσον αφορά τον αφελληνισμό των τραπεζών και τα κόκκινα δάνεια, αποτέλεσμα της πτώσης του ΑΕΠ, μισθών και εισοδημάτων, της υπερβολικής αύξησης των φόρων, της εισπρακτικής πολιτικής των κυβερνήσεων κατ’ εντολή των Γερμανών κλπ., υπήρχαν πάρα πολλές λύσεις – η καλύτερη το 2013/14, όπου οι τράπεζες είχαν εθνικοποιηθεί, ενώ επιτρεπόταν από την ΕΕ η δημιουργία μίας «bad bank» για τη μεταφορά των κόκκινων δανείων και τη εξυγίανση τους. Η κυβέρνηση έπρεπε τότε απλά να ιδρύσει μία αναπτυξιακή τράπεζα «προικοδοτώντας» την με περιουσιακά στοιχεία του δημοσίου και μέσω αυτής μία «bad bank» όπως οι Η.Π.Α. το 1933 – οπότε αφενός μεν θα διασωζόταν οι τράπεζες, αφετέρου δεν θα έχαναν τα σπίτια τους οι Έλληνες.
Ο στόχος όμως των Γερμανών, τους οποίους υπηρετούν πιστά όλα τα κόμματα που έχουν κυβερνήσει την Ελλάδα μετά το 2009, ενώ φαίνεται πως θα συνεχίσουν (ένα ενδεχόμενο που δημιουργεί αμφιβολίες για τη διανοητική κατάσταση του πληθυσμού μας, αν και καταλαβαίνουμε πως είναι το προϊόν χειραγώγησης), δεν είναι η εξυγίανση της οικονομίας μας – αλλά η υφαρπαγή όλων όσων έχουμε και δεν έχουμε, ο διαμελισμός της Ελλάδας με αφετηρία τη Μακεδονία και η μετατροπή της (μέσω των ξένων μεταναστών και του διωγμού των ικανών νέων Ελλήνων) σε μία πολυπολιτισμική κοινωνία, για να είναι πολύ πιο εύκολα ελεγχόμενη, καθώς επίσης για να παρέχει φθηνό εργατικό δυναμικό στη γερμανική βιομηχανία.
Εν τούτοις ακόμη και σήμερα υπάρχουν λύσεις, εάν κυβερνηθεί η Ελλάδα σωστά, με στόχο (α) την ανάκτηση της χαμένης της εθνικής κυριαρχίας, καθώς επίσης (β) την ανάκτηση του 1 τρις € των ζημιών που έχει υποστεί από την πολιτική των μνημονίων (=πτώση των τιμών της ιδιωτικής και δημόσιας ακίνητης περιουσίας, του χρηματιστηρίου, των εισοδημάτων κοκ.).
Εν προκειμένω οφείλει να κατανοήσει κανείς ότι, το ζητούμενο δεν είναι η εξόφληση των δημοσίων χρεών (καμία χώρα δεν τα εξοφλεί, όλες τα ανακυκλώνουν), αλλά η σταδιακή μείωση τους ως προς το ΑΕΠ – κάτι που επιτυγχάνεται σχετικά εύκολα, εάν αυξάνεται το ΑΕΠ μας με ρυθμό μεγαλύτερο του μέσου κόστους δανεισμού μας (1,61%). Πόσο μάλλον εάν καταφέρουμε, αφού μπορούμε, να έχουμε πλεονασματικό προϋπολογισμό, καθώς επίσης θετικό εμπορικό ισοζύγιο – όπου για το τελευταίο αρκεί η μείωση των εισαγωγών με την κατανάλωση μόνο ελληνικών προϊόντων, καθώς επίσης η αύξηση των εξαγωγών.
Με δεδομένο πάντως το ότι, η Ελλάδα είναι μία πολύ πλούσια χώρα, με πάρα πολλές δυνατότητες και εξαιρετικά ισχυρούς οικονομικούς πυλώνες (πρωτογενής τομέας, μεταποίηση, τουρισμός, ναυτιλία), η ανάπτυξη της με γρήγορους ρυθμούς, ειδικά μετά τη ραγδαία πτώση του παρελθόντος, είναι απολύτως εφικτή – αρκεί φυσικά να λυθούν τα βασικά της λειτουργικά προβλήματα, όπως είναι η υπερβολική φορολόγηση, οι ελλειμματικοί θεσμοί, η αναποτελεσματικότητα του δημοσίου, το ασταθές φορολογικό και επιχειρηματικό της πλαίσιο, η κομματική-πελατειακή διαφθορά κοκ.
Πριν από όλα βέβαια πρέπει να σταματήσει αμέσως το ξεπούλημα των δημοσίων επιχειρήσεων και η λεηλασία του ιδιωτικού πλούτου – αφού χωρίς πόρους και μέσα παραγωγής πλούτου, η χώρα είναι αδύνατον να αναπτυχθεί από μόνη της.

Επίλογος

Ολοκληρώνοντας, εάν οι Έλληνες επιλέξουν ξανά ένα από εκείνα τα κόμματα που τους κατέστρεψαν, ενώ συνεχίζουν να υπηρετούν πιστά τους Γερμανούς και τα μνημόνια, θα χάσουν την τελευταία τους ευκαιρία να ξεφύγουν από την κρίση οι ίδιοι, τα παιδιά τους και τα παιδιά των παιδιών τους – αφού η Ελλάδα ασφαλώς θα αναπτυχθεί υπό το νέο ιδιοκτησιακό της καθεστώς, άλλα όχι προς όφελος των Πολιτών της, όπως ακριβώς η Γουατεμάλα (ανάλυση).
Με κριτήριο πάντως τις δημοσκοπήσεις, οι οποίες όμως έχουν στόχο τη χειραγώγηση των εκλογέων από αυτούς που τις πληρώνουν, το μέλλον της Ελλάδας διαγράφεται πολύ σκοτεινό – όχι μόνο από οικονομικής πλευράς αλλά, επίσης, από εθνικής. Ευχόμαστε και ελπίζουμε λοιπόν να μην επαληθευτούν οι προβλέψεις τους, σύμφωνα με τις οποίες η χώρα θα διοικηθεί από κάποια κυβέρνηση συνεργασίας ΠΑΣΟΚ (ΚΙΝΑΛ), ΝΔ και ΣΥΡΙΖΑ – δύο εκ των τριών ή καθόλου απίθανο και των τριών μαζί, για να μην υπάρχουν αντιδράσεις στη λεηλασία, όπως θα ήθελε η Γερμανία.

Επίσκεψη Αρχηγού ΓΕΣ στις νήσους Ρω, Στρογγύλη, Μεγίστη και Σύμη



Την Πέμπτη 18 Απριλίου 2019, ο Αρχηγός του Γενικού Επιτελείου Στρατού, Αντιστράτηγος Γεώργιος Καμπάς πραγματοποίησε επίσκεψη σε Μονάδες και Επιτηρητικά Φυλάκια (ΕΦ) στις νήσους Ρω, Στρογγύλη, Μεγίστη και Σύμη, συνοδευόμενος από τον Διοικητή της Ανωτάτης Στρατιωτικής Διοίκησης Εσωτερικού και Νήσων (ΑΣΔΕΝ «ΑΙΓΕΑΣ») Αντιστράτηγο Γεώργιο Δημητρόπουλο.
Κατά τη διάρκεια της επίσκεψής του, ο Αρχηγός ΓΕΣ:
- Ενημερώθηκε για τις τρέχουσες δραστηριότητες.
- Επισκέφθηκε τις εγκαταστάσεις των Μονάδων και όλα τα ΕΦ.
- Επιθεώρησε τα καθορισμένα Τμήματα Χρονικών Ετοιμοτήτων.
- Περιηγήθηκε στους χώρους των υπό κατασκευή Συγκροτημάτων Οικιών Αξιωματικών (ΣΟΑ).
- Συναντήθηκε με εκπροσώπους των τοπικών αρχών.
- Πραγματοποίησε ομιλίες και έδωσε κατευθύνσεις στο προσωπικό.
#ΕλληνικόςΣτρατός, #HellenicArmy

Αναδρομικά – ανατροπή: Το Συμβούλιο της Επικρατείας «έκοψε» τα αναδρομικά γιατρών του ΕΣΥ





Πώς και γιατί το Συμβούλιο της Επικρατείας «έκοψε» τα αναδρομικά γιατρών του Εθνικού Συστήματος Υγείας.


Δε θα λάβουν 4.673 γιατροί του ΕΣΥ αναδρομικά τις περικοπές τους από τον Αύγουστο του 2012 έως 26 Φεβρουαρίου 2018.

Η απόφαση για τα αναδρομικά

Το Συμβούλιο της Επικρατείας με απόφαση του απέρριψε την τριτανακοπή που είχαν καταθέσει στην Ολομέλεια του Ανωτάτου Ακυρωτικού Δικαστηρίου, ζητώντας να εφαρμοστεί και σ΄ αυτούς η πιλοτική απόφαση της Ολομέλειας του ΣτΕ που εκδόθηκε το Φεβρουάριο 2018 (431/2018) και δικαίωσε 4 συναδέλφους τους, δίνοντας τους αναδρομικά τις περικοπές των αποδοχών τους από το 2012 έως τώρα.
Συγκεκριμένα, η Ολομέλεια του περασμένου έτους είχε αποφασίσει για όλους τους υπόλοιπους γιατρούς του ΕΣΥ, που δεν είχαν προσφύγει στο ΣτΕ, ότι οι αποδοχές τους πρέπει μεν να αναπροσαρμοστούν στα επίπεδα του 2012, αλλά μόνο από την ημέρα δημοσίευσης της απόφασης (26.2.2018) και μετά, και όχι αναδρομικά από τον Αύγουστο του 2012.
Υπενθυμίζεται ότι η Ολομέλεια του περασμένου έτους είχε κρίνει αντισυνταγματικές τις περικοπές των αποδοχών των γιατρών, που έγιναν κατ΄ επιταγή των νόμων 4093/2012 και 4046/2012, όσο και της από 14.11.2012 απόφασης του αναπληρωτή υπουργού Οικονομικών.
πηγή:newsit.gr/oikonomia/anadromika-anatropi-den-tha-ta-lavoun-4-673-giatroi-tou-esy/2764979/

Δευτέρα 22 Απριλίου 2019

Αναδρομικά: Αυτά είναι τα ποσά εννέα μηνών για κύριες συντάξεις - Πώς θα δοθούν

Αποτέλεσμα εικόνας για αναδρομικα αποστρατων

Εξετάζονται επιστροφές παράνομων μειώσεων σε δόσεις τριών έως πέντε ετών καθώς θεωρείται πλέον θέμα χρόνου να λυθεί το θέμα των αναδρομικών στις συντάξεις

 Έτσι, σύμφωνα με δημοσίευμα του «Ελεύθερου Τύπου», με αναδρομικά εννέα μηνών κατ' ελάχιστον όλοι οι συνταξιούχοι με άθροισμα συντάξεων (κύρια και επικουρική) άνω των 1.000 ευρώ έχουν λαμβάνειν τα εξής ποσά:

1) Οι χαμηλοσυνταξιούχοι από 29 ευρώ έως 367 ευρώ καθαρά για όλο το 9μηνο. Όσοι δικαιωθούν με αναδρομικά για 41 μήνες θα πάρουν από 131 ευρώ έως 1.673 ευρώ καθαρά.
2) Οι συνταξιούχοι ΙΚΑ από 965 ευρώ έως 2.412 ευρώ καθαρά για όλο το 9μηνο. Με αναδρομικά για 41 μήνες έχουν λαμβάνειν από 4.395 ευρώ έως 10.988 ευρώ καθαρά.
3) Οι συνταξιούχοι Δημοσίου από 973 ευρώ έως 2.426 ευρώ καθαρά για όλο το 9μηνο. Με αναδρομικά για 41 μήνες έχουν λαμβάνειν από 4.428 ευρώ έως 11.054 ευρώ καθαρά.
4) Οι συνταξιούχοι ΟΑΕΕ από 396 ευρώ έως 1.447 ευρώ καθαρά για το 9μηνο, ενώ για 41 μήνες έχουν λαμβάνειν αναδρομικά από 1.804 ευρώ έως 6.593 ευρώ καθαρά.
5) Οι συνταξιούχοι Ταμείων ΔΕΚΟ και τραπεζών παίρνουν από 1.015 ευρώ έως 2.455 ευρώ καθαρά με αναδρομικά 9 μηνών. Για 41 μήνες από 4.625 ευρώ έως 11.185 ευρώ καθαρά.
6) Οι συνταξιούχοι ΝΑΤ έχουν επιστροφές από 1.145 ευρώ έως 2.412 ευρώ καθαρά για το 9μηνο, ενώ από 5.125 ευρώ έως 10.988 ευρώ καθαρά με αναδρομικά 41 μηνών.

Πώς θα δοθούν τα αναδρομικά σε δόσεις

Αν τελικά το 9μηνο των αναδρομικών αποφασιστεί να πληρωθεί σε 36 δόσεις, τότε τα καθαρά ποσά που θα πιστώνονται ανά μήνα στις συντάξεις θα είναι:
Από 40 έως 67 ευρώ το μήνα με 36 δόσεις επιστροφών των αναδρομικών για όσους έχουν παράνομες μειώσεις από 201 έως 335 ευρώ το μήνα στις κύριες συντάξεις.
Από 11 ευρώ έως 37 ευρώ το μήνα με 36 δόσεις επιστροφών των αναδρομικών για όσους έχουν παράνομες μειώσεις από 55 έως 182 ευρώ το μήνα στις κύριες συντάξεις.
Αν όμως το 9μηνο των αναδρομικών αποφασιστεί να πληρωθεί σε 60 δόσεις τότε τα καθαρά ποσά ανά μήνα για τους συνταξιούχους θα είναι:
Από 24,12 ευρώ έως 40,2 ευρώ το μήνα για όσους έχουν παράνομες μειώσεις από 201 έως 335 ευρώ το μήνα στις κύριες συντάξεις.
Από 6,6 ευρώ έως 21,84 ευρώ το μήνα για όσους έχουν παράνομες μειώσεις από 55 έως 182 ευρώ το μήνα στις κύριες συντάξεις.


πηγή:.cnn.gr/oikonomia/story/173918/anadromika-ayta-einai-ta-posa-ennea-minon-gia-kyries-syntaxeis-pos-tha-dothoyn

Κυριακή 21 Απριλίου 2019

Παγκόσμιο σοκ από το λουτρό αίματος στη Σρι Λάνκα την ημέρα του Πάσχα των Καθολικών - 207 νεκροί από εκρήξεις σε εκκλησίες και ξενοδοχεία - ΦΩΤΟ - ΒΙΝΤΕΟ



Έξι εκρήξεις έγιναν σήμερα σε τρεις εκκλησίες και τρία ξενοδοχεία στη Σρι Λάνκα, εν μέσω του εορτασμού του Πάσχα των Καθολικών. Υπάρχουν τουλάχιστον 207 νεκροί, εκ των οποίων οι 35 είναι ξένοι υπήκοοι, και 400 τραυματίες, σύμφωνα με το Γαλλικό Πρακτορείο Ειδήσεων.



Ακολούθησαν δύο εκρήξεις
Η έβδομη έκρηξη σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες έγινε σε ένα ξενοδοχείο κοντά σε ζωολογικό κήπο, στο Dehiwala, λίγο έξω από το Κολόμπο, με τις αστυνομικές πηγές να κάνουν λόγο για δύο νεκρούς. Ο ζωολογικός κήπος έχει κλείσει για το κοινό.
Μία όγδοη έκρηξη αναφέρθηκε από το AFP στην Ορουγκονταουάτα, στο Κολόμπο. Ένας καμικάζι σκότωσε τρεις αστυνομικούς πυροδοτώντας τα εκρηκτικά, με τα οποία ήταν ζωσμένος σε ένα κτίριο.
Στο μεταξύ, το υπουργείο Άμυνας επέβαλε απαγόρευση κυκλοφορίας 12 ωρών, από τις 18:00 τοπική ώρα (15:30 ώρα Ελλάδας).
Η απαγόρευση κυκλοφορίας θα ισχύσει έως τις 06:00 τοπική ώρα της Δευτέρας (03:30 ώρα Ελλάδας).
Η κυβέρνηση ανακοίνωσε επίσης ότι απαγόρευσε την πρόσβαση σε βασικούς ιστοτόπους κοινωνικής δικτύωσης καθώς και σε υπηρεσίες μηνυμάτων.








Η αστυνομία διευκρίνισε ότι κατέγραψε συνολικά έξι εκρήξεις, σε τρία πολυτελή ξενοδοχεία και μια εκκλησία της πρωτεύουσας και σε ακόμη δύο εκκλησίες κοντά στο Κολόμπο.

Μια από τις εκκλησίες οι οποίες επλήγησαν βρίσκεται στο Νεγκόμπο, βόρεια της πρωτεύουσας.
«Επίθεση εναντίον της εκκλησίας μας, παρακαλούμε ελάτε να μας βοηθήσετε εάν βρίσκονταν εδώ μέλη της οικογένειάς σας», διαβάζει κανείς σε μήνυμα στα αγγλικά που αναρτήθηκε στη σελίδα της στο Facebook η εκκλησία του Αγίου Σεβαστιανού στο Νεγκόμπο.








Οι επιθέσεις σύμφωνα με τις αστυνομικές αρχές ήταν συντονισμένες και συνδέονται μεταξύ τους.
ΒΙΝΤΕΟ ντοκουμέντο: Η στιγμή της έκρηξης σε μία από τις εκκλησίες στη Σρι Λάνκα
Ένα από τα βίντεο που αναρτήθηκε στα social media δείχνει τη στιγμή της έκρηξης σε μία από τις τρεις εκκλησίες της Σρι Λάνκα, οι οποίες έγιναν στόχος βομβιστών.
Η λήψη γίνεται από τον παρακείμενο δρόμο και δείχνει τον καπνό από καλύπτει το κτίριο, ενώ τα προπορευόμενα αυτοκίνητα σταματούν για να δουν τι συμβαίνει.
Δείτε το βίντεο από την έκρηξη στον Άγιο Αντώνιο:












Ο αρχηγός της αστυνομίας της Σρι Λάνκα είχε προειδοποιήσει για βομβιστικές επιθέσεις
Μόλις δέκα ημέρες πριν από τις σημερινές φονικές εκρήξεις στις εκκλησίες και τα ξενοδοχεία της Σρι Λάνκα, που στοίχισαν τη ζωή σε περισσότερους από 140 ανθρώπους, ο αρχηγός της αστυνομίας είχε προειδοποιήσει για ενδεχόμενες βομβιστικές επιθέσεις σε εκκλησίες, τις οποίες σχεδίαζαν εξτρεμιστικές ισλαμικές ομάδες.
Η προειδοποίηση είχε σταλεί από τον Pujuth Jayasundara στις 11 Απριλίου, σύμφωνα με το AFP. Οι αρχές της Σρι Λάνκαέλαβαν την πληροφόρηση από μία ξένη υπηρεσία πληροφοριών, ότι υπάρχει απειλή για βόμβα από συγκεκριμένη εξτρεμιστική ομάδα.
“Μία ξένη υπηρεσία πληροφοριών ανέφερε ότι μια συγκεκριμένη ομάδα σχεδίαζε βομβιστικές επιθέσεις αυτοκτονίας με στόχο μεγάλες εκκλησίες στο Κολόμπο" αναφέρει το πρακτορείο.


.enikos.gr/international/641397/aimatokylisma-sti-sri-lanka-tin-imera-tou-pascha-ton-katholikon-t

Νέο αφήγημα παροχών και μόνιμων ελαφρύνσεων, για την κυβέρνηση μέσω ΔΝΤ για επιπλέον παροχές!!





Στα 150 εκατ. ευρώ η προβλεπόμενη εξοικονόμηση τόκων από την πρόωρη αποπληρωμή δανείων προς το Ταμείο. Δεν μετρά στο πρωτογενές πλεόνασμα, αλλά στις εντυπώσεις. Τα σενάρια για ΦΠΑ, φόρο εισοδήματος και εισφορά αλληλεγγύης. Ο «νέος δημοσιονομικός χώρος εντός του 2019».






Σε αναζήτηση πρόσθετου δημοσιονομικού χώρου για το 2019 βρίσκεται η κυβέρνηση, ενώ μετά το Πάσχα και με όχημα το νέο Μεσοπρόθεσμο Πλαίσιο Δημοσιονομικής Στρατηγικής της περιόδου 2020-23 αναμένεται να χτίσει ένα νέο αφήγημα παροχών και μόνιμων ελαφρύνσεων μετά τις εκλογές.
Η εκτιμώμενη εξοικονόμηση 150 εκατ. ευρώ από την πρόωρη προεξόφληση 3,7 δισ. ευρώ δανείων του ΔΝΤ προσφέρεται για επικοινωνιακή διαχείριση, αλλά στην πράξη οι δαπάνες τόκων δεν επηρεάζουν το ύψος του πρωτογενούς πλεονάσματος.
Τα σχέδια παροχών επανέφερε στο προσκήνιο ο ίδιος ο Πρωθυπουργός. Στη συνέντευξή του (στον Ant1) αναφέρθηκε στην «προοπτική νέου δημοσιονομικού χώρου ακόμα και για το 2019», χώρια από τις δεσμεύσεις μόνιμων ελαφρύνσεων τα επόμενα χρόνια για τις οποίες όπως είπε θα γίνουν συζητήσεις με το οικονομικό επιτελείο μετά το Πάσχα και την επιστροφή του από την Κίνα.
Με τα μέχρι σήμερα δεδομένα, ο δημοσιονομικός χώρος του 2019 έχει αναλωθεί προκαταβολικά με τον προϋπολογισμό του τρέχοντος έτους όταν προβλέφθηκαν μεταξύ άλλων η μείωση του ΕΝΦΙΑ, οι επιδοτήσεις ενοικίου, δόσεων στεγαστικού δανείου, ασφαλιστικών εισφορών νέων και η μείωση των εισφορών ελευθέρων επαγγελματιών.
Στα τέλη Μαρτίου μάλιστα, ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Δημήτρης Τζανακόπουλος είχε αναφέρει ότι ο δημοσιονομικός χώρος του 2019 έχει ήδη αξιοποιηθεί, κληθείς να απαντήσει στο ενδεχόμενο χορήγησης «Δώρου Πάσχα». Η απάντηση ήταν αρνητική ως προς τη χορήγησή του στη δεδομένη συγκυρία, χωρίς όμως να αποκλείει κατηγορηματικά ένα τέτοιο ενδεχόμενο στη συνέχεια. Τα σενάρια τώρα επαναφέρουν στο προσκήνιο ενδεχόμενη χορήγηση επιδόματος τύπου 13ης σύνταξης.
Από το τέλος Μαρτίου, όταν ο Δ. Τζανακόπουλος έκανε αναφορά στην εξάντληση του φετινού δημοσιονομικού χώρου, στο δημοσιονομικό πεδίο έχουν μεσολαβήσει:
* νεότερη πρόβλεψη, επίσημη, από το υπουργείο Οικονομικών για πρωτογενές πλεόνασμα 3,9% του ΑΕΠ το 2018, εν όψει των ανακοινώσεων της Eurostat στις 23 Απριλίου και
Σε συνδυασμό με την συγκράτηση δαπανών (πάνω από 1 δισ. ευρώ με φόντο και τις «υπό κατανομή» δαπάνες για αναδρομικά του 2018 που θα πληρώνονταν ενδεχομένως το 2019), το πρωτογενές πλεόνασμα στον κρατικό προϋπολογισμό το πρώτο τρίμηνο είναι πολλαπλάσιο του στόχου, δημιουργώντας ενδεχομένως προσδοκίες για υπέρβαση του στόχου και φέτος.
Την ίδια ώρα, όμως, ο ρυθμός ανάπτυξης της ελληνικής οικονομίας αναμένεται να κατεβάσει ταχύτητα (1,9% προβλέπει η ΤτΕ ΕΛΛ -0,60%) ενώ σε εκκρεμότητα παραμένει η δημοσιονομική «βόμβα» των αναδρομικών του ΣτΕ.
Παρ’ όλα αυτά, όπως προκύπτει από τις δηλώσεις του Πρωθυπουργού αναζητείται πρόσθετος δημοσιονομικός χώρος, ενώ όσον αφορά τις υποσχέσεις παροχών για τα επόμενα χρόνια, στους κυβερνητικούς κύκλους καλλιεργούνται σενάρια δημοσιονομικού χώρου 3,5 δισ. ευρώ την ερχόμενη τριετία. Το ποσό είχε μνημονεύσει ο Αλέξης Τσίπρας από το βήμα της ΔΕΘ ως το ελάχιστο μέγεθος δημοσιονομικού χώρου έως το 2022 και σχετικές προβλέψεις ενσωματώνονταν στο τελευταίο Μεσοπρόθεσμο Σχέδιο, υπό την προϋπόθεση μείωσης του αφορολογήτου το 2020.
Τα δεδομένα, όμως, έχουν αλλάξει. Η κυβέρνηση, δια στόματος Πρωθυπουργού υποστηρίζει ότι δεν πρόκειται να μειωθεί το αφορολόγητο. Το ίδιο αφήνει να εννοηθεί και η ΝΔ με την εκπρόσωπο Τύπου Σοφία Ζαχαράκη να δηλώνει χθες πως θα διαπραγματευτεί με τους εταίρους τη μη μείωσή του.
Εάν πράγματι δεν μειωθεί το αφορολόγητο από το 2020, στο Μεσοπρόθεσμο ανοίγει μια «τρύπα» 1,9 δισ. ευρώ, δημιουργώντας ερωτηματικά για το ποιος θα πληρώσει τελικά το λογαριασμό των νέων παροχών, εφόσον εφαρμοστούν, μετά τις κάλπες.
Σημειώνεται πάντως ότι ήδη η κυβέρνηση έχει προαναγγείλει για τα επόμενα χρόνια μείωση του κανονικού συντελεστή ΦΠΑ από το 24% στο 22% ( από το 2021), μείωση του πρώτου συντελεστή φορολογίας εισοδήματος φυσικών προσώπων από το 22% στο 20%, νέα μείωση του ΕΝΦΙΑ αλλά και κατάργηση της ειδικής εισφοράς αλληλεγγύης για φορολογούμενους με εισόδημα έως 30.000 ευρώ.



.euro2day.gr/news/economy/article/1676339/mponoys-meso-dnt-gia-epipleon-parohes-apo-thn-kyve.html