Πέμπτη 6 Δεκεμβρίου 2018

Αναδρομικά ειδικών μισθολογίων: Μεγαλώνει η λίστα των δικαιούχων




Με τις διατάξεις της τροπολογίας 1829/13/6.12.2018 στο σχέδιο νόμου «Θεματικός Τουρισμός - Ειδικές μορφές τουρισμού - Ρυθμίσεις για τον εκσυγχρονισμό του θεσμικού πλαισίου στον τομέα του τουρισμού και της τουριστικής εκπαίδευσης - Στήριξη τουριστικής επιχειρηματικότητας και άλλες διατάξεις.» συμπληρώνονται διατάξεις του ν. 4575/2018 σχετικά με την καταβολή εφάπαξ χρηματικών ποσών σε κατηγορίες δημόσιων λειτουργών.

Συγκεκριμένα:

Καταβάλλεται εφάπαξ χρηματικό ποσό και:

- στα μέλη του Εκπαιδευτικού Προσωπικού και του Ειδικού Διδακτικού Προσωπικού των Ακαδημιών Εμπορικού Ναυτικού (Α.Ε.Ν.) καθώς και στους ερευνητές και Ειδικούς Λειτουργικούς Επιστήμονες (Ε.Λ.Ε.) του Κέντρου Προγραμματισμού και Οικονομικών Ερευνών (Κ.Ε.Π.Ε), σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στο άρθρο 12 του ν. 4575/2018,

- στους υπαλλήλους του Διπλωματικού Κλάδου, του Επιστημονικού Προσωπικού της Ειδικής Νομικής Υπηρεσίας, του Κλάδου Εμπειρογνωμόνων και του Κλάδου Οικονομικών και Εμπορικών Υποθέσεων, του Υπουργείου Εξωτερικών, και για όσο χρόνο αυτοί ήταν εν ενεργεία κατά το χρονικό διάστημα από 1.1.2015 έως 31.12.2016, κατά τα ειδικότερα οριζόμενα.

ΑΙΤΙΟΛΟΓΙΚΗ ΕΚΘΕΣΗ

Άρθρο ...
Τροποποίηση διατάξεων του ν. 4575/2018


Με τις διατάξεις της παραγράφου 1 τροποποιείται η παράγραφος 1 του άρθρου 12 του ν. 4575/2018 (Α' 192), προκειμένου να συμπεριληφθούν στην οικεία ρύθμιση τα μέλη του Εκπαιδευτικού Προσωπικού και του Ειδικού Διδακτικού Προσωπικού των Ακαδημιών Εμπορικού Ναυτικού (Α.Ε.Ν.), καθώς και οι ερευνητές του Κέντρου Προγραμματισμού και Οικονομικών Ερευνών (Κ.Ε.Π.Ε), δεδομένου ότι οι συγκεκριμένες κατηγορίες τελούν σε όμοιες συνθήκες με τις κατηγορίες προσωπικού της τελευταίας παραγράφου.

Με τις διατάξεις της παραγράφου ορίζεται ότι η κοινή υπουργική απόφαση, η οποία προβλέπεται στην παράγραφο 2 του άρθρου 12 του ν. 4575/2018, εφαρμόζεται κατ' αναλογία για τα μέλη του Εκπαιδευτικού Προσωπικού και του Ειδικού Διδακτικού Προσωπικού των Ακαδημιών Εμπορικού Ναυτικού (Α.Ε.Ν.) καθώς και για τους ερευνητές του Κ.Ε.Π.Ε, οι οποίοι εντάσσονται πλέον στο πεδίο εφαρμογής της παραγράφου 1 του άρθρου 12, δυνάμει της προηγούμενης παραγράφου.

Με τις διατάξεις της παραγράφου 3 προστίθεται άρθρο 14Α, μετά το άρθρο 14 του ν. 4575/2018, και επεκτείνεται, για λόγους ίσης μεταχείρισης, σε υπαλλήλους του Διπλωματικού Κλάδου του Υπουργείου Εξωτερικών και λοιπό προσωπικό, η ρύθμιση περί καταβολής εφάπαξ χρηματικού ποσού, για τα οριζόμενα στην παράγραφο αυτή χρονικά διαστήματα και κατ' αντιστοιχία με τα προβλεπόμενα για τις λοιπές ειδικές κατηγορίες προσωπικού των άρθρων 10-14 του ως άνω νόμου. Ορίζεται επίσης ότι η κοινή υπουργική απόφαση, η οποία προβλέπεται στην παρ. 2 του άρθρου 15 του ν. 4575/2018, εφαρμόζεται κατ' αναλογία και για τους συνταξιούχους των κατηγοριών προσωπικού του άρθρου αυτού.

ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ 

Άρθρο...
Τροποποίηση διατάξεων του ν. 4575/2018


1. Στην παρ. 1 του άρθρου 12 του ν. 4575/2018 (Α' 192) μετά τις λέξεις «των Ανώτατων Εκκλησιαστικών Ακαδημιών (Α.Ε.Α.),» προστίθενται οι λέξεις «στα μέλη του Εκπαιδευτικού Προσωπικού και του Ειδικού Διδακτικού Προσωπικού των Ακαδημιών Εμπορικού Ναυτικού (Α.Ε.Ν.),» και μετά τις λέξεις «των ερευνητικών κέντρων της Ακαδημίας Αθηνών,» προστίθενται οι λέξεις «του Κέντρου Προγραμματισμού και Οικονομικών Ερευνών (Κ.Ε.Π.Ε)»

2. Στο τέλος της παρ. 1 του άρθρου 12 του ν. 4575/2018 (Α' 192) προστίθεται εδάφιο ως εξής:
«Η κοινή υπουργική απόφαση, που εκδίδεται κατ' εξουσιοδότηση της παρ. 2, εφαρμόζεται κατ' αναλογία για τα μέλη του Εκπαιδευτικού Προσωπικού και του Ειδικού Διδακτικού Προσωπικού των Ακαδημιών Εμπορικού Ναυτικού (Α.Ε.Ν.) καθώς και για τους ερευνητές του Κ.Ε.Π.Ε.»

3. Μετά το άρθρο 14 του ν. 4575/2018 προστίθεται άρθρο 14Α ως εξής:
«Άρθρο 14Α
Καταβολή εφάπαξ χρηματικού ποσού σε υπαλλήλους του Διπλωματικού Κλάδου του Υπουργείου Εξωτερικών και λοιπό προσωπικό
1. Στους υπαλλήλους του Διπλωματικού Κλάδου, του Επιστημονικού Προσωπικού της Ειδικής Νομικής Υπηρεσίας, του Κλάδου Εμπειρογνωμόνων και του Κλάδου Οικονομικών και Εμπορικών Υποθέσεων, του Υπουργείου Εξωτερικών, και για όσο χρόνο αυτοί ήταν εν ενεργεία κατά το χρονικό διάστημα από 1.1.2015 έως 31.12.2016, καταβάλλεται εφάπαξ χρηματικό ποσό, που αντιστοιχεί στη διαφορά μεταξύ των μηνιαίων αποδοχών που θα δικαιούνταν να λάβουν με βάση τις ισχύουσες κατά την 31.7.2012 μισθολογικές διατάξεις και των μηνιαίων αποδοχών που πράγματι τους κατεβλήθησαν με βάση τις διατάξεις του ν. 4093/2012 (A' 222). Το χρηματικό ποσό του προηγούμενου εδαφίου υπολογίζεται με αναφορά στο χρονικό διάστημα από 1.1.2015 έως και 31.12.2016.
2. Με κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομικών και Εξωτερικών, καθορίζεται ο χρόνος, η διαδικασία, οι προβλεπόμενες από τις κείμενες διατάξεις κρατήσεις και κάθε άλλο αναγκαίο ζήτημα σχετικά με την καταβολή του ποσού της προηγούμενης παραγράφου.
3. Οι διατάξεις του παρόντος δεν επηρεάζουν τις αποδοχές των υπαλλήλων της παρ. 1, οι οποίες έχουν ληφθεί υπόψη για την εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου 155 του ν. 4472/2017.
4. Η κοινή υπουργική απόφαση, που εκδίδεται κατ' εξουσιοδότηση της παρ. 2 του άρθρου 15 του ν. 4575/2018, εφαρμόζεται κατ' αναλογία για τους συνταξιούχους των κατηγοριών προσωπικού της παρ. 1 του παρόντος άρθρου.»


Πηγή: Taxheaven © Δείτε περισσότερα https://www.taxheaven.gr/news/news/view/id/43074

ΚΕΔΙΣΑ: Εκπαιδευτικό Σεμινάριο με θέμα «Εξευρωπαϊσμός & Κοινή Πολιτική Άμυνας και Ασφάλειας: Από τη Ρητορική στην Υλοποίηση».

Το Κέντρο Διεθνών Στρατηγικών Αναλύσεων-ΚΕΔΙΣΑ διοργανώνει Εκπαιδευτικό Σεμινάριο με θέμα «Εξευρωπαϊσμός & Κοινή Πολιτική Άμυνας και Ασφάλειας: Από τη Ρητορική στην Υλοποίηση».
Το σεμινάριο είναι διάρκειας δυο ημερών και θα πραγματοποιηθεί την Δευτέρα 17 Δεκεμβρίου 2018 (17:00 – 21:00) και την Τρίτη 18 Δεκεμβρίου 2018 (17:00 – 21:00) στο IST College (Λεωφόρος Συγγρού 68, Αθήνα- Πλησίον Σταθμού Μετρό «Συγγρού FIX»).
Εισηγητής του εκπαιδευτικού σεμιναρίου θα είναι o Δρ. Πέτρος Βιολάκης, Διευθυντής Ερευνών του Κέντρου Διεθνών Στρατηγικών Αναλύσεων (ΚΕΔΙΣΑ), Διδάκτωρ Πολιτικής Επιστήμης & Διεθνών Σχέσεων Πανεπιστημίου Exeter (UK), κάτοχος μεταπτυχιακού στις Διεθνείς Σχέσεις από το Πανεπιστήμιο Indianapolis (USA), κάτοχος μεταπτυχιακού MBA από το Πανεπιστήμιο του Hertfordshire (UK) και κάτοχος BSc στην Επιστήμη της Πληροφορικής από το Πανεπιστήμιο Hertfordshire (UK).
Η υποβολή των αιτήσεων από τους ενδιαφερόμενους γίνεται ηλεκτρονικά στο info@kedisa.gr, μέχρι και την Παρασκευή 14 Δεκεμβρίου 2018. Στο e-mail προς το ΚΕΔΙΣΑ θα πρέπει να αναγράφεται το Ονοματεπώνυμο, Επάγγελμα-Ιδιότητα, τηλέφωνο και η δ/νση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου. Δεδομένου ότι ο αριθμός των θέσεων είναι περιορισμένος, θα τηρηθεί σειρά προτεραιότητας με βάση την αποστολή της αίτησης.
Περιγραφή περιεχομένου
Το διήμερο εκπαιδευτικό σεμινάριο θα πραγματευτεί ερωτήματα σχετικά με την Κοινή Άμυνα και Ασφάλεια (ΚΠΑΑ) της ΕΕ, όπως: Πώς φτάσαμε στην Μόνιμη Διαρθρωμένη Συνεργασία (Permanent Structured Cooperation – PESCO); Ποια είναι η δυναμική της Ευρωπαϊκής Άμυνας και Ασφάλειας; Τι εννοούμε όταν αναφερόμαστε στον «Εξευρωπαϊσμό»; Ποιος είναι ο ρόλος του «Εξευρωπαϊσμού» στο όλο εγχείρημα; Μπορεί να υπάρξει Ευρωστρατός; Ποιος είναι ο ρόλος της Ευρωπαϊκής Αμυντικής Βιομηχανίας στην δημιουργία της ΚΠΑΑ;
Το σεμινάριο εξετάζει τα ιστορικά γεγονότα, και τις επιστημονικές αναφορές, με έμφαση στη μετά-ψυχροπολεμική εποχή. Η ανάλυση γίνεται υπό το αυστηρό μεθοδολογικό πρίσμα του «Εξευρωπαϊσμού», το οποίο εξετάζεται τόσο εξελικτικά όσο και ως προς την δυναμική του. Στα πλαίσια αυτά συζητούνται οι μηχανισμοί μάθησης που σχετίζονται με τον Εξευρωπαϊσμό, καθώς και άλλοι σχετικοί (σημαντικοί) παράγοντες. Υπό το πρίσμα των ανωτέρω αναλύεται η Ευρωπαϊκή Στρατηγική Ασφάλειας (2003) και το Σχέδιο Στρατηγικής Εσωτερικής Ασφάλειας (2010) και η Παγκόσμια Στρατηγική (2016). Τέλος στα πλαίσια εργαλειοποίησης της γνώσης, εξετάζονται ως προς τα ανωτέρω δύο περιπτώσεις (case studies).
Σημαντικές πληροφορίες:
Προθεσμία Υποβολής Αιτήσεων και Καταβολής Διδάκτρων: Παρασκευή 14 Δεκεμβρίου 2018
Τόπος Διεξαγωγής του Σεμιναρίου: IST College (Λεωφόρος Συγγρού 68, Αθήνα-Πλησίον Σταθμού Μετρό «Συγγρού FIX»)
Συνολική Διάρκεια Σεμιναρίου: 8 ώρες
Ημερομηνίες και ώρες Διεξαγωγής: Δευτέρα 17 Δεκεμβρίου 2018 (17:00 – 21:00) και Τρίτη 18 Δεκεμβρίου 2018 (17:00 – 21:00)
Κόστος συμμετοχής
50 ευρώ για επαγγελματίες και το ευρύ κοινό (Στρατιωτικούς, Διπλωμάτες, Δημοσίους και Ιδιωτικούς υπαλλήλους, Ελεύθερους Επαγγελματίες, Δημοσιογράφους κλπ)
20 ευρώ για φοιτητές όλων των βαθμίδων (με την προϋπόθεση ότι δεν έχουν εργασία πλήρους απασχόλησης)
20 ευρώ για ανέργους (απαραίτητο να μας στείλουν αντίγραφο του Δελτίου Ανεργίας)
Οι Δόκιμοι Αναλυτές του ΚΕΔΙΣΑ έχουν τη δυνατότητα να παρακολουθήσουν το σεμινάριο με έκπτωση 50% σε σχέση με τους υπόλοιπους φοιτητές (10 ευρώ)
Οι Ασκούμενοι φοιτητές του ΚΕΔΙΣΑ έχουν τη δυνατότητα να παρακολουθήσουν το σεμινάριο δωρεάν
Οι Αναλυτές και Εξωτερικοί Συνεργάτες του ΚΕΔΙΣΑ έχουν τη δυνατότητα να παρακολουθήσουν το σεμινάριο με έκπτωση 50% σε σχέση με τους Επαγγελματίες και το ευρύ κοινό (25 ευρώ)
 Τρόπος καταβολής των Διδάκτρων
Τα δίδακτρα θα πρέπει να καταβληθούν μέχρι και την Παρασκευή 14 Δεκεμβρίου 2018
  • Σε οποιοδήποτε υποκατάστημα της  Τράπεζας Πειραιώς*
  • Μέσω e-banking
Παρακαλούμε να αναγράφεται το ονοματεπώνυμο του αιτούντος στην «Αιτιολογία» και το αποδεικτικό της κατάθεσης να αποστέλλεται στην ηλεκτρονική διεύθυνση info@kedisa.gr
Επισήμανση: Σε περίπτωση που γίνεται έμβασμα από τρίτη τράπεζα η χρέωση της προμήθειας επιβαρύνει τον εντολέα και όχι το ΚΕΔΙΣΑ
*Αριθμός λογαριασμού: 6561-137897-036
ΙΒΑΝ: GR12 0171 5610 0065 6113 7897 036SWIFT-BIC CODE: PIRBGRAA
Δικαιούχος λογαριασμού:
Κέντρο Διεθνών Στρατηγικών Αναλύσεων (ΑΦΜ: 997199054)
Υλικό Σεμιναρίου
Μετά την ολοκλήρωση του σεμιναρίου θα δοθεί στους συμμετέχοντες υλικό σε CD-ROM
Πιστοποιητικό Παρακολούθησης
Μετά την ολοκλήρωση του σεμιναρίου θα χορηγηθεί στους συμμετέχοντες πιστοποιητικό παρακολούθησης
Με την ευγενική υποστήριξη του
IST_College

ΕΑΑΣ: Συγκεντρωτική επικαιροποίηση ενεργειών για διεκδίκηση αναδρομικών



         Για την πληρέστερη ενημέρωση των μελών της ΕΑΑΣ , παρατίθενται  με επιγραμματικό και απλό τρόπο οι ενέργειες που πρέπει να κάνουν, όσα από τα μέλη επιθυμούν να διεκδικήσουν νομικά τις παράνομες κρατήσεις που έγιναν.
          1.Διεκδικούμε κατ’ αρχήν τις περικοπές που έγιναν με τους Ν 4093/2012 και 4307/2014 (είχαν εκδοθεί τότε πράξεις αναπροσαρμογής των συντάξεών).
         Οι παραπάνω νόμοι κρίθηκαν αντισυνταγματικοί με τις υπ’ αριθμ. 2192/2014 και 11208/2016 αποφάσεις της Ολομέλειας του ΣτΕ. 
      Μέρος των περικοπών αυτών πρόκειται να επιστραφεί με την υλοποίηση της πρόσφατης τροπολογίας που ψηφίστηκε από την Βουλή.
     Ωστόσο, παραμένει έδαφος συνολικής διεκδίκησης ολόκληρου του ποσού, ακόμα και για όσους δεν έχουν κάνει μέχρι σήμερα αγωγή. 
       Εξυπακούεται ότι όσοι έχουν κάνει ήδη αγωγή θα πρέπει να γνωρίζουν ότι απαιτείται άσκηση αγωγής ανά διετία, καθόσον κατά την κρατούσα άποψη οι χρηματικές αξιώσεις από συντάξεις κατά του Ελληνικού Δημοσίου παραγράφονται μετά από 2 έτη από την ημερομηνία γέννησης της αξίωσης καταβολής (προσοχή παραγράφεται κάθε μήνας ξεχωριστά γιατί είναι περιοδικές παροχές και όχι ολόκληρο το έτος).
        2. Συναφώς, με το Ν 4024/2011 επιβλήθηκε μείωση κατά 20% στις συντάξεις για συντάξεις άνω των 1200 ευρώ και 40% για τους κάτω των 55 ετών.  Οι μειώσεις αυτές είναι ομοίως παράνομες και μπορούν να διεκδικηθούν με άσκηση αγωγής
     3. Περαιτέρω, με το Ν 4051/2012 επιβλήθηκε μείωση 12% για συντάξεις πάνω από 1300 ευρώ. Και για την αντισυνταγματική αυτή μείωση μπορεί να ασκηθεί αγωγή αναδρομικής επιστροφής τους
       4. Όσον αφορά την Εισφορά Αλληλεγγύης Συνταξιούχου (ΕΑΣ) με την υπ’ αριθμ. 244/2017 απόφαση της Ολομέλειας του Ελεγκτικού Συνεδρίου, που εκδόθηκε την 8-2-2017 κρίθηκε ότι η επιβολή της είναι αντισυνταγματική. Επομένως, για το κεφάλαιο αυτό τα μέλη θα πρέπει να την διεκδικήσουν μέσω άσκησης αγωγών το αργότερο μέχρι την 7-2-2019(για χρονικό διάστημα από 8-2-2017 έως 7-2-2019 για όσους ουδέποτε έχουν κάτι δικαστική ενέργεια). Όσοι όμως έχουν κάνει κάτι σχετικό πρέπει να ενημερωθούν ειδικώς από το δικηγόρο για το χρονικό διάστημα διεκδίκησής της. 
        5. Δυστυχώς με το Ν 4093/2012 που όπως σημειώθηκε κρίθηκε αντισυνταγματικός , γίνονται ανάλογες κρατήσεις και στα μέρισμα του ΜΤΣ και ΕΚΟΕΜΣ . Και στην περίπτωση αυτή υπάρχει έδαφος διεκδίκησης από τα ΜΤΣ και ΕΚΟΕΜΣ με άσκηση αγωγής. (Η ΕΑΑΣ αναπτύσσει πρωτοβουλία εξωδικαστικής επίλυσης του θέματος και θα ενημερωθούν τα μέλη έγκαιρα για την πιθανή ευόδωσή της ).
         Εντέλει, σε σχέση με τα επιδόματα αδείας, εορτών Χριστουγέννων και Πάσχα είναι γεγονός ότι έχουν εκδοθεί αρκετές πρωτοβάθμιες αποφάσεις που δικαιώνουν άλλης κατηγορίας συνταξιούχους που είχαν κάνει σχετικές αγωγές. Σε ό,τι αφορά όμως τους στρατιωτικούς συνταξιούχους ενημερώνουμε τα μέλη μας ότι δημοσιεύθηκε ήδη η υπ’ αριθμ. 1388/2018 απόφαση της Ολομέλειας του Ελεγκτικού Συνεδρίου με την οποία απορρίφθηκε αγωγή στρατιωτικού συνταξιούχου, που διεκδικούσε από το 2010 και εντεύθεν την καταβολή των δώρων Χριστουγέννων και Πάσχα και του επιδόματος αδείας. Κρίθηκε ότι δεν αντίκειται στα άρθρα 2 παρ. 1, 4 παρ. 1 και 5, 17, 22, 25 παρ. 1 και 3, 28 παρ. 1 και 2 και 36 παρ. 2 του Συντάγματος, ούτε στο άρθρο 1 του Πρώτου Πρόσθετου Πρωτοκόλλου της Ευρωπαϊκής Σύμβασης του Δικαιωμάτων του Ανθρώπου και στην αρχή της αναλογικότητας ούτε δε στα άρθρα 15 παρ. 1, 17 και 31 παρ. 1 του Χάρτη των Θεμελιωδών Δικαιωμάτων της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Γίνεται έτσι φανερό ότι η προοπτική διεκδίκησης επαναχορήγησης των παραπάνω δώρων είναι ιδιαίτερα δυσχερής αν όχι αποκλεισμένη. Εναπόκειται στην πρωτοβουλία κάθε μέλους εάν θα εξακολουθήσει τη διαδικασία υποβολής αιτήσεων διακοπής παραγραφής και διεκδίκησης των παραπάνω δώρων  (π.χ Ευρωπαϊκά δικαστήρια).
       Καταληκτικά κρίνεται σκόπιμο να τονιστούν οι εξής Γενικοί Κανόνες:
       -  Τα μέλη πρέπει να γνωρίζουν , ότι αιτήσεις διακοπής παραγραφής διακόπτουν απλά τη συνέχιση της παραγραφής για ένα εξάμηνο. Δεν εξαναγκάζουν τη Διοίκηση σε επιστροφή των παρανόμως παρακρατηθέντων. 
          - Απεναντίας η Διοίκηση είναι υποχρεωμένη κατά το άρθρο 95 του Συντάγματος να εκτελεί τις αποφάσεις των Δικαστηρίων. Κάθε μέλος που δικαιώνεται με δικαστική απόφαση μπορεί επιπλέον είτε να συμψηφίσει το ποσό δικαίωσής του με οφειλές του προς το Δημόσιο, είτε να επιδιώξει την εκτέλεση της απόφασης μέσω της νόμιμης διαδικασίας (με σύμπραξη Δικηγόρου και Δικαστικού Επιμελητή). 
         - Από μερίδα Νομικών ,υποστηρίζεται και φαίνεται εύλογο ότι η παραγραφή των αξιώσεων από μισθούς και συντάξεις των ιδιωτών προς το Δημόσιο είναι 5ετής, ωστόσο η διαφωνία έχει ήδη λυθεί από το Αρμόδιο Ειδικό Δικαστήριο (ΑΕΔ) , που ρητά ορίζει ότι η παραγραφή είναι 2ετής.
        -  Κατόπιν των ανωτέρω γίνεται φανερή η υπεροχή της έγερσης της αγωγής έναντι της απλής αίτησης και εναπόκειται στα μέλη μας να επιλέξουν την προσφυγή τους σε Νομικό παραστάτη.
          Υπενθυμίζεται ότι η ΕΑΑΣ έχει προσβάλει τον Νόμο 4387/16 (Νόμος Κατρούγκαλου), για αντισυνταγματικότητα στο ΣτΕ .Η απόφαση της ολομέλειας αναμένατε από μέρα σε μέρα. Μόλις δημοσιευθεί  , θα μελετηθεί από το Νομικό Γραφείο της Ένωσης και θα υπάρξει νεότερη ενημέρωση , εφόσον απαιτείται
          Επίσης αναμένετε η έκδοση της απόφασης του Συμβουλίου Συμμόρφωσης του ΣτΕ στο οποίο προσέφυγε η Ένωση για τη μη εφαρμογή μέχρι σήμερα από την Διοίκηση των αποφάσεων της Ολομέλειας του ΣτΕ των υπ΄άριθμ. 2192/14 (Ν.4093/12)και 1128/16 (Ν.4307/14).
         Σε ότι αφορά την πρόσφατη τροπολογία επιστροφής των παράνομων περικοπών στις συντάξεις , η Ένωση θα μελετήσει την σχετική εκτελεστική της τροπολογίας ΚΥΑ και θα σταθμίσει τη νομική δυνατότητα προσφυγής στο ΣτΕ.

Εκ του Νομικού Γραφείου της ΕΑΑΣ

Διαβάστε την Εθνική Ηχώ μηνός Νοεμβρίου




ΕΘΝΙΚΗ ΗΧΩ

Noem.2018


MHNIAIA EKΔOΣH THΣ ENΩΣEΩΣ AΠOΣTPATΩN AΞIΩMATIKΩN ΣTPATOY

«Μη μιλάς, μη γελάς» χρωστάει η Ελλάς!!





«Μη μιλάς μη γελάς κινδυνεύει η Ελλάς» τραγουδούσαν το μακρινό 1989, οι Γιώργος Νταλάρας και Βασίλης Παπακωνσταντίνου (σε στίχους Λευτέρη Παπαδόπουλου). Τότε μάλλον κανένας δεν μπορούσε να φανταστεί τι θα συμβεί στην Ελλάδα είκοσι χρόνια μετά.
Τα μνημόνια ήλθαν, μας αποχαιρέτισαν μάλλον προσωρινά (σε τούτη τη χώρα ουδείς συζητάει ότι ο χρόνος μετράει αντίστροφα και το «μαξιλαράκι ασφαλείας» εξαντλείται καθημερινά μέσα από την άκριτη παροχολογία δίχως να έχει διασφαλιστεί ακόμη η πρόσβαση στις περιλάλητες αγορές), αλλά σε κάθε περίπτωση οι πληγές τους παραμένουν … αγιάτρευτες.
Μόλις εχθές ανακοινώθηκε ότι στο club των οφειλετών του δημοσίου εισήλθε άλλο ένα 5% των συμπολιτών μας. Μέσα σε ένα μήνα, τον περασμένο Σεπτέμβριο, ο αριθμός των φορολογουμένων που έχουν ληξιπρόθεσμες οφειλές έναντι του δημοσίου αυξήθηκε κατά μισό εκατομμύριο! Από τα στοιχεία που η ίδια η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων ανακοίνωσε προκύπτει ότι ο συνολικός αριθμός των φορολογούμενων, φυσικών και νομικών προσώπων, που έχουν ληξιπρόθεσμες οφειλές προς τη φορολογική διοίκηση διαμορφώθηκε στους 4.312.395 παρουσιάζοντας αύξηση σε σχέση με τον Αύγουστο κατά περίπου μισό εκατομμύριο! Η αύξηση οφείλεται στο γεγονός ότι πολλοί φορολογούμενοι δεν κατάφεραν να πληρώσουν εμπρόθεσμα τη δεύτερη δόση του φόρου εισοδήματος ή την πρώτη δόση του ΕΝΦΙΑ. Το αποτέλεσμα; Η μισή χώρα χρωστάει στο Δημόσιο. Και εάν λάβουμε υπόψη τον οικονομικά ενεργό πληθυσμό (δηλαδή εάν εξαιρέσουμε τους μαθητές, φοιτητές και συνταξιούχους) η συντριπτική πλειονότητα των Ελλήνων χρωστάει στο κράτος.
Δεν πρόκειται για κάποια συνειδητή στάση πληρωμών. Το «κίνημα» «δεν πληρώνω» εξαϋλώθηκε άμα τη αναλήψει των κυβερνητικών καθηκόντων από εκείνους που φλέρταραν με αυτό. Πρόκειται για πραγματική αδυναμία που σηματοδοτεί την εξάντληση της φοροδοτικής ικανότητας των πολιτών. Τι εννοούμε, όμως, όταν λέμε «φοροδοτική ικανότητα»; Μπορεί κάποιοι να νομίζουν ότι σημαίνει «πληρώνω όσο μπορώ». Προφανώς «το μπορώ» ενέχει μια υποκειμενική προσέγγιση του ζητήματος διότι ο καθένας θα έκρινε διαφορετικά τη δυνατότητα να συμβάλει στον κοινό δημοσιονομικό κορβανά. Σημαίνει, όμως, ότι «πληρώνω όσα κρίνει το κράτος ότι μπορώ»;
Καταρχήν σε μια δίκαιη και ευνομούμενη πολιτεία η απάντηση είναι θετική.Δυστυχώς, η απάντηση αλλάζει όταν έχουμε να κάνουμε με κυβερνώντες που σηκώνουν «σημαίες ευκαιρίας» (τέτοιες είχαμε πάμπολλες στο παρελθόν που η φοροδοτική «ικανότητα» των πολιτών εξαρτώνταν από την κατά περίπτωση «πλειοδοτική» βούληση των κρατούντων για παροχές) ή διακρίνονται από ιδεοληπτικές προσεγγίσεις. Ακόμη χειρότερο είναι όταν συμβαίνουν αμφότερα (όπως στη σημερινή συγκυρία)!
Η κατανομή των φορολογικών βαρών με βάση τη φοροδοτική ικανότητα του κάθε πολίτη αποτελεί εξειδίκευση της γενικής αρχής της ισότητας και έκφανση του Κοινωνικού Κράτους. Στην τελευταία περίπτωση, το κράτος αφαιρεί από τους πολίτες οικονομική δύναμη –αφαίρεση που αυξάνει με την προοδευτική φορολογία– με συνέπεια τον μετριασμό των οικονομικών ανισοτήτων. Στη συνέχεια το Κοινωνικό Κράτος επιστρέφει μέρος των εσόδων αυτών με τη μορφή μεταβιβαστικών πληρωμών στους οικονομικά ασθενέστερους στοχεύοντας στην άνοδο του βιοτικού τους επιπέδου.
Στο πλαίσιο αυτό η φορολογική ισότητα επιβάλλει την όμοια φορολογική επιβάρυνση ατόμων που βρίσκονται στην ίδια οικονομική κατάσταση και την ανόμοια μεταχείριση ατόμων που τελούν υπό διαφορετικές κοινωνικοοικονομικές συνθήκες. Τούτο άλλωστε προβλέπει και το Σύνταγμα που επιτάσσει στο άρθρο 4 παρ. 5 τα φορολογικά βάρη να κατανέμονται ανάλογα με τις οικονομικές δυνάμεις των φορολογουμένων. Για να γίνει, όμως, ορθή προσέγγιση των οικονομικών δυνάμεων εκάστου πολίτη πρέπει να συνεξετάζουμε τόσο το εισόδημά του όσο και την περιουσία του αλλά και τις δαπάνες του. Για παράδειγμα, δεν μπορεί να θεωρείται εύλογο να πληρώνει σημαντικό φόρο κάποιος μακροχρόνια άνεργος επειδή απλά κληρονόμησε ένα σπίτι (υπάρχει περιουσία αλλά μηδενικό εισόδημα) ούτε κάποιος που βγάζει ένα εύλογο εισόδημα, αλλά την ίδια στιγμή πρέπει να μεγαλώσει ανήλικα τέκνα ή να φροντίζει μόνος του έναν ανάπηρο συγγενή του (στο παράδειγμα αυτό υπάρχει εισόδημα αλλά και σημαντικές δαπάνες τρίτων προσώπων εξαρτώμενα από τον εσοδεύοντα).
Τι συμβαίνει όταν δεν αντιλαμβανόμαστε τα ανωτέρω ή κάνουμε ότι δεν τα καταλαβαίνουμε; Ποιο είναι το αποτέλεσμα όταν δεν αναγνωρίζουμε σημαντικές δαπάνες ως εκπιπτόμενες από το φορολογητέο εισόδημα ή υπερφορολογούμε ταυτόχρονα την ακίνητη περιουσία και τα εισοδήματα των πολιτών; Δημιουργούμε στρατιές οφειλετών και μια δημοσιονομική φούσκα που άρχισε ήδη να σκάει …
Και κάπως έτσι ξαναθυμόμαστε τους Νταλάρα–Παπακωνσταντίνου να σιγοτραγουδούν «Όσα μου `χεις τάξει βάλ’ τα σε μια τάξη, μη μ’ αφήνεις να χαθώ..»



Δικηγόρος Παρ’ Αρείω Πάγω Διαπιστευμένος Διαμεσολαβητής & Διαχειριστής Αφερεγγυότητας


πηγή:https://www.huffingtonpost.gr/entry/me-milas-me-yelas-chrostaei-e-ellas_gr_5c067b18e4b090e043dc28dc?utm_hp_ref=gr-oikonomia

Μητέρα του Αλέξανδρου Γρηγορόπουλου : Τα επεισόδια αμαυρώνουν τη μνήμη του παιδιού μου - ΒΙΝΤΕΟ





Για τον χαμό του παιδιού της πριν από 10 χρόνια αλλά και τις «ταμπέλες» που του έχουν κολλήσει καθώς και για τα συναισθήματά της για τον αστυνομικό που του αφαίρεσε τη ζωή, μιλά η μητέρα του Αλέξανδρου Γρηγορόπουλου, Τζίνα Τσαλικιάν, στο κεντρικό δελτίο ειδήσεων του ΑΝΤ1 με τον Νίκο Χατζηνικολάου.
Όπως είπε η κυρία Τσαλικιάν, "δοκιμασία για μια μητέρα είναι τεράστια, είναι κάτι που έχει στιγματίσει τη ζωή μου και τη ζωή της οικογένειάς μου, είναι μια ψυχική αναπηρία η οποία δεν διαχειρίζεται εύκολα, δεν φεύγει ποτέ από το μυαλό, τις κουβαλάει πάντα μέσα της.. το παιδί μου δεν ήταν παραβατικό, η παραβατικότητα προέκυψε από την υπερασπιστική γραμμή των συνηγόρων υπεράσπισης του κατηγορούμενου Κορκονέα".
Δείτε το βίντεο από τον ΑΝΤ1:

















http://www.enikos.gr/society/611513/i-mitera-tou-alexandrou-grigoropoulou-ston-ant1-ta-epeisodia-amav