Τρίτη 3 Οκτωβρίου 2017

Προϋπολογισμός 2018: Αυξήσεις στα ειδικά μισθολόγια, περικοπές στις δαπάνες για συντάξεις - επιδόματα



Αυξήσεις στο δημόσιο, περικοπές στις δαπάνες για συντάξεις - επιδόματα


Το "μείγμα" της πολιτικής της σε ό,τι αφορά την κατανομή των δημοσίων δαπανών παρουσίασε χθες λεπτομερειακά η κυβέρνηση μέσα από το προσχέδιο του κρατικού προϋπολογισμού το οποίο κατέθεσε στη Βουλή το Υπουργείο Οικονομικών για το έτος 2018. 
Οι δαπάνες για τις αμοιβές των δημοσίων υπαλλήλων αυξάνονται, ενώ –αντίθετα οι δαπάνες για τις συντάξεις αλλά και την υγεία - κοινωνική προστασία εμφανίζονται μειωμένες.
Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με όσα προκύπτουν από το προσχέδιο: 
* Αυξάνονται οι δαπάνες για αμοιβές στο Δημόσιο, λόγω αλλαγών στα ειδικά μισθολόγια, μείωσης των αποχωρήσεων και αύξησης των εργοδοτικών εισφορών του Δημοσίου.
* Μειώνονται οι δαπάνες για τις συντάξεις, λόγω μείωσης της επιχορήγησης για τις συντάξεις του Δημοσίου και  της αναθεώρησης του αριθμού των εκκρεμών αιτήσεων για κύριες και επικουρικές  συντάξεις.
* Μειωμένες  εμφανίζονται οι δαπάνες για κοινωνική προστασία, ενώ παραμένουν ψηλά οι απλήρωτες υποχρεώσεις των ταμείων για τους κλάδους υγείας. 
 
Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με όσα αναφέρονται στο προσχέδιο του κρατικού προϋπολογισμού:
1)  Τι αυξάνει τις αμοιβές στο Δημόσιο 
Η αύξηση στις δαπάνες για αμοιβές στο Δημόσιο "οφείλεται κυρίως στην αναμόρφωση των ειδικών μισθολογίων και στη μείωση της εκτίμησης για τον αριθμό των αποχωρήσεων λόγω συνταξιοδότησης". 
Η αναμόρφωση των ειδικών μισθολογίων (πανεπιστημιακών, στρατιωτικών, δικαστικών) φέρνει αύξηση στις αμοιβές τους. 
Παράλληλα το γεγονός ότι μειώθηκε ο αριθμός των συνταξιοδοτήσεων στο Δημόσιο, είχε ως αποτέλεσμα να διατηρηθεί υψηλό το συνολικό κόστος της μισθοδοσίας (όπως φαίνεται, εξάλλου, και από το ότι έχει σταματήσει να πέφτει το πλήθος των τακτικών υπαλλήλων την τελευταία περίοδο, ενώ έχουν αυξηθεί οι συμβασιούχοι). 
"Στις δαπάνες της κατηγορίας αυτής περιλαμβάνεται επίσης  και η εργοδοτική εισφορά του κράτους ως εργοδότη υπέρ του ΕΦΚΑ για τους υπαλλήλους με σύμβαση δημοσίου δικαίου (από 3,33% το 2017 σε 6,67% στο 2018)", σημειώνεται στο προσχέδιο. 
 
 
2)   Τι μειώνει τις δαπάνες για συντάξεις 
 
Αντίθετα, οι δαπάνες για συντάξεις το 2018 "προβλέπεται να διαμορφωθούν στα 19.490 εκατ. ευρώ έναντι 19.649 εκατ. ευρώ του στόχου του Μεσοπροθέσμου Προγράμματος Δημοσιονομικής Στρατηγικής  2018-2021", τονίζεται στο προσχέδιο του προϋπολογισμού του επόμενου έτους. 
Επιπρόσθετα, σημειώνεται πως "η μείωση κατά 160 εκατ. ευρώ, οφείλεται κυρίως στη μείωση της επιχορήγησης στον ΕΦΚΑ για την πληρωμή των συντάξεων του Δημοσίου". 
Επίσης στο προσχέδιο επισημαίνεται πως οι καλύτερες από τις αναμενόμενες επιδόσεις των συνταξιοδοτικών ταμείων (ΕΦΚΑ, ΕΤΕΑΕΠ) για το 2017 οφείλεται, μεταξύ άλλων, στη  "μειωμένη συνταξιοδοτική δαπάνη λόγω της αναθεώρησης του αριθμού των εκκρεμών αιτήσεων συνταξιοδότησης βάσει εκκαθάρισης στοιχείων του νεοσύστατου ΕΦΚΑ, διαδικασία η οποία βρίσκεται σε εξέλιξη".  
Πιο συγκεκριμένα, "εκτιμάται ότι για το έτος 2017 η δαπάνη για κύριες συντάξεις θα περιοριστεί κατά 446 εκατ. ευρώ, ενώ αντίστοιχα η δαπάνη για τις επικουρικές συντάξεις κατά 115 εκατ. ευρώ". 
Περαιτέρω, "εκτιμάται μείωση κατά 515 εκατ. ευρώ των λοιπών δαπανών των ασφαλιστικών Ταμείων". Η τάση αυτή θα συνεχισθεί και το 2018. 
Σύμφωνα με το προσχέδιο, το αναμενόμενο πλεόνασμα στα συνταξιοδοτικά ταμεία θα οφείλεται, μεταξύ άλλων, "στη μείωση κατά 480 εκατ. ευρώ της συνταξιοδοτικής δαπάνης για κύριες συντάξεις λόγω του μειωμένου αριθμού εκκρεμών συντάξεων και κατ’ επέκταση στη μείωση κατά 190 εκατ. ευρώ της δαπάνης για τις επικουρικές συντάξεις".
3) Τι κρατά χαμηλά τις δαπάνες για κοινωνική προστασία      
 
To προσχέδιο του προϋπολογισμού αναφέρει ότι "οι δαπάνες της κατηγορίας αυτής εκτιμάται πως θα διαμορφωθούν σε 20.008 εκατ. ευρώ, μειωμένες κατά 260 εκατ. ευρώ έναντι του στόχου, κυρίως λόγω: 
 
* "της χρονικής υστέρησης έναρξης, κατά δύο μήνες, του προγράμματος "Κοινωνικό Εισόδημα Αλληλεγγύης", με παράλληλη παράταση της πιλοτικής εφαρμογής του τους μήνες αυτούς, σε συγκεκριμένους δήμους της χώρας". Πιο συγκεκριμένα, στο προσχέδιο αναφέρεται πως "η εκτιμώμενη δαπάνη για την υλοποίηση του εν λόγω προγράμματος ανέρχεται σε 620 εκατ. ευρώ έναντι στόχου 747 εκατ. ευρώ, δεδομένης της έναρξης υλοποίησης του προγράμματος από το Φεβρουάριο 2017".
Ωστόσο, σημειώνεται πως "για το έτος 2018 προβλέπεται ποσό ύψους 760 εκατ. ευρώ για την απρόσκοπτη λειτουργία του προγράμματος".
* "της μειωμένης εκτίμησης της συνεισφοράς του Ελληνικού Δημοσίου για την προστασία της κύριας κατοικίας των υπερχρεωμένων νοικοκυριών".
Επίσης, σημειώνεται το φαινόμενο της αύξησης των απλήρωτων υποχρεώσεων των συνταξιοδοτικών ταμείων, το οποίο "οφείλεται αφενός στη μεταφορά ποσού ύψους 270 εκατ. ευρώ, που αφορά παλαιές υποχρεώσεις των κλάδων υγείας των Φορέων Κοινωνικής Ασφάλισης (ΦΚΑ), από τις ληξιπρόθεσμες υποχρεώσεις του ΕΟΠΥΥ στον ΕΦΚΑ και αφετέρου στις εφάπαξ παροχές".
Οι υποχρεώσεις των κλάδων υγείας δεν αφορούν μόνο τους συνταξιούχους, αλλά και τους οικονομικά ενεργούς ασφαλισμένους και ιδίως αυτούς που έχουν μόνο δημόσια ασφάλιση, δηλαδή τους πιο κοινωνικά αδύναμους. 
πηγή:http://capital.gr/oikonomia/3244480/auxiseis-sto-dimosio-perikopes-stis-dapanes-gia-suntaxeis-epidomata

Πέρασε από την επιτροπή της Βουλής το νομοσχέδιο για την αλλαγή φύλου από τα 15





Με την τροποποίηση που ρίχνει το όριο ηλικίας για αλλαγή φύλου στα 15 έτη ψηφίστηκε το σχετικό νομοσχέδιο από την πλειοψηφία των μελών της επιτροπής Δημόσιας Διοίκησης, Δημόσιας Τάξης και Δικαιοσύνης της Βουλής.
Eπί της αρχής θετικά ψήφισαν οι ΚΟ ΣΥΡΙΖΑ, ΑΝΕΛ, Δημοκρατική Συμπαράταξη και Ποτάμι. Η ΝΔ επιφυλάχθηκε να τοποθετηθεί στην Ολομέλεια ζητώντας παράλληλα από την ηγεσία του υπουργείου Δικαιοσύνης μια σειρά αλλαγών ενώ ΚΚΕ, ΧΑ και Ένωση Κεντρώων καταψήφισαν.
Ο υπουργός Δικαιοσύνης είπε πως  η αλλαγή φύλου για παιδιά 15 και 16 ετών θα γίνεται με σύμφωνη γνώμη των γονέων και μετά από ιατρική γνωμοδότηση συμβουλίου που θα λειτουργεί στο νοσοκομείο Παίδων «Αγλαΐα Κυριακού».
Από την πλευρά των ΑΝΕΛ ο κ. Θανάσης Παπαχριστόπουλος ξεκαθαρίζοντας την στάση του κόμματος είπε ότι θα ψηφίσει θετικά επί της αρχής, θα καταψηφίσει το άρθρο για το 15ο έτος και πρόσθεσε ότι θα υπάρξουν και διαφοροποιήσεις μεμονωμένων βουλευτών σε επιπρόσθετα άρθρα.
πηγή:http://www.eleftherostypos.gr/politiki/perase-apo-tin-epitropi-tis-boylis-to-nomosxedio-gia-tin-allagi-fyloy-apo-ta-15/

«Κουρδικά F-16 βομβαρδίζουν την Τουρκία» : Οι Κούρδοι αποκτούν μοίρα F-16 μέσω ΗΠΑ-Ισραήλ! (6 φωτο)






Αυτή θα είναι η εικόνα του μέλλοντος. Με τον τίτλο «Τα μαχητικά F-16 του Μπαρζανί είναι ήδη έτοιμα» τιτλοφορούν τουρκικά ΜΜΕ σκορπώντας τρόπο στην Τουρκία γι αυτό που έρχεται. Αυτό που φοβόταν  ο Ερντογάν από την μεγάλη στήριξη του Ισραήλ και των ΗΠΑ προς στο ιρακινό Κουρδιστάν δεν πρόκειται να  το αποφύγει.
Οι Ιρακινοί  Κούρδοι κινούνται ολοταχώς για τον σχηματισμό της δικής τους πολεμικής αεροπορίας με αμερικανικής κατασκευής αεροσκάφη F-16  .
Σημειώνουμε ότι εδώ και μερικές εβδομάδες η ισραηλινή πολεμική αεροπορία έχει ανακοινώσει την απόσυρση αρκετών αεροσκαφών F-16  BLOCK-30-40,  τα οποία θα «πωλήσει» ή ενδεχομένως δωρίσει στο ιρακινό Κουρδιστάν για την συγκρότηση της πρώτης επιχειρησιακής μοίρας του νεοσύστατου κράτους.    

Ο Τούρκος αντιπτέραρχος ε.α. , Beyazıt Karataş, ανέφερε ότι  η ιρακινή πολεμική αεροπορία διαθέτει αμερικανικά μαχητικά αεροσκάφη F-16 που προμήθευσαν  οι ΗΠΑ στο Ιράκ.
Αριθμός Κούρδων πιλότων εκπαιδεύτηκε στις ιρακινές εγκαταστάσεις  και με την χρήση αεροσκαφών από τους Αμερικανούς για τα συγκεκριμένα πολεμικά αεροσκάφη.
Πληροφορίες φέρουν την υπό δημιουργία  πρώτη επιχειρησιακή μοίρα της νέας κουρδικής πολεμικής αεροπορίας με αεροσκάφη αυτού του τύπου να γίνεται πραγματικότητα πολύ σύντομα.
Πρόκειται από ότι φαίνεται για σκληρή εκπαίδευση Κούρδων πιλότων σε συστήματα και εξομοιωτές πτήσεων που δώρισαν οι ΗΠΑ στην Βαγδάτη κάτω από την επίβλεψη Αμερικανών αξιωματικών, διότι η ιρακινή κυβέρνηση δεν φαίνεται διατεθειμένη να παραχωρήσει απολύτως τίποτα στο Μπαρζανί.
Το αντίθετο μάλιστα οι Ιρακινοί μαζί με Τούρκους και Ιρανούς θέλουν να «εξαφανίσουν» αυτό κρατικό μόρφωμα που δημιουργήθηκε εντός ιρακινού εδάφους.    
Ο Τούρκος πτέραρχος τονίζει ότι  μετά το πραξικόπημα του Ιουλίου στην Τουρκία , οι Αμερικανοί έχουν εκπαιδεύσει αδιευκρίνιστο αριθμό Κούρδων πιλότων στα αεροσκάφη F-16.
Το Ισραήλ και ειδικά ο πρωθυπουργός Μ.Νετανιάχου ( πρώην αξιωματικός του ισραηλινού στρατού) γνωρίζουν ότι χωρίς αεροπορία οι κουρδικές δυνάμεις των Πεσμεργκά δεν θα έχουν τύχη με κανένα εχθρό στην περιοχή και ειδικά τον ιρακινό και ιρανικό στρατό.
Για αυτό και θα κάνουν όλες τις απαραίτητες κινήσεις προς το Κουρδιστάν ώστε να αποκτήσει μικρό αριθμό αεροσκαφών αυτού του τύπου και ενδεχομένως και ελικόπτερα.
Την ίδια στιγμή το Ιράν μετακίνησε δεκάδες άρματα μάχης και αυτοκινούμενο  πυροβολικό στα σύνορα με την Κουρδική Περιφερειακή Κυβέρνηση του Ιράκ (KRG), αναφέρει Κούρδος αξιωματούχος στο Reuters.

Η κίνηση πιστεύεται ότι αποτελεί μέρος των κοινών ασκήσεων που σχεδιάζει η ιρανική και η ιρακινή κυβέρνηση ως  αντίποινα για το δημοψήφισμα ανεξαρτησίας που πραγματοποιήθηκε πριν από μία εβδομάδα από την KRG.
«Τα άρματα μάχης μπορούν να φανούν από την κουρδική πλευρά», δήλωσε ο αξιωματούχος στην πρωτεύουσα Ερμπίλ l.
Η ιρανική κρατική τηλεόραση επικαλούμενη στρατιωτικό εκπρόσωπο ανακοίνωσε ότι το Ιράν και το Ιράκ «συμφώνησαν σε μέτρα για την καθιέρωση της ασφάλειας των συνόρων και να λάβουν ιρακινές δυνάμεις που πρόκειται να σταθμεύσουν στα συνοριακά σημεία».
Το κράτος του Κουρδιστάν είναι στα «σπάργανα» αλλά ότι και να κάνουν Τούρκοι, Ιρανοί και Ιρακινοί αυτό θα μεγαλώσει και σύντομα θα περιλάβει στην σύνθεση του και τα υπόλοιπα κομμάτια, που υπολείπονται σε Συρία και Τουρκία , και κανείς μα κανείς δεν θα μπορεί να κάνει απολύτως τίποτα.
Η Αποκάλυψη κάνει το γύρο της Τουρκίας σκορπώντας τρόμο….
https://www.pentapostagma.gr/2017/10/%CE%BA%CE%BF%CF%85%CF%81%CE%B4%CE%B9%CE%BA%CE%AC-f-16-%CE%B2%CE%BF%CE%BC%CE%B2%CE%B1%CF%81%CE%B4%CE%AF%CE%B6%CE%BF%CF%85%CE%BD-%CF%84%CE%B7%CE%BD-%CF%84%CE%BF%CF%85%CF%81%CE%BA%CE%AF%CE%B1-%CE%BF.html

Η ουτοπία της ειρηνικής λύσης και η σημερινή, πατρίδα μας που είναι δεμένη χειροπόδαρα



198



Έτσι όπως έχει δεθεί χειροπόδαρα η Ελλάδα από τις κυβερνήσεις της, το μέλλον της είναι σκοτεινό και προδιαγεγραμμένο – εκτός εάν αντιδράσουν κάποια στιγμή μαζικά οι Έλληνες, παύοντας να ελπίζουν σε θαύματα. 

Άποψη

Η αιτία που υπερχρεώθηκε η Ελλάδα το 2009 είναι η πολιτική διαφθορά, η οποία δεν θα ήταν εφικτή εάν οι κυβερνήσεις της δεν είχαν διαφθείρει με τη σειρά τους τον κρατικό μηχανισμό – καθώς επίσης εάν δεν προσέφεραν στους Πολίτες υπερβολικές παροχές, όπως οι μη αναγκαίες προσλήψεις στο δημόσιο, οι μεγάλες ή/και πρόωρες συντάξεις, οι κομματικές εξυπηρετήσεις κοκ. Πρόκειται βέβαια για τη μισή αλήθεια, αφού συνέβαλλε τόσο η πολιτική της ΕΚΤ, όσο και της Γερμανίας – κάτι που όμως αφορά ολόκληρη την Ευρωζώνη (άρθρο).
Η αιτία της χρεοκοπίας της Ελλάδας μετά το 2009 ήταν η «προδοσία» των κυβερνήσεων της, σε συνδυασμό με την κακοδιαχείριση της κρίσης τόσο εκ μέρους τους, όσο και από την Τρόικα – ξεκινώντας από την ενδοτική της υπαγωγή στο ΔΝΤ, μεταξύ άλλων με τη διεθνή δυσφήμιση της από τους Παπανδρέου και Παπακωνσταντίνου, καθώς επίσης από την ενδεχόμενη παραποίηση του ελλείμματος εκ μέρους της ΕΛΣΤΑΤ.
Ακολούθησε η ψήφιση των μνημονίων, το καταστροφικό PSI και τα διαδοχικά «λάθη» του ΔΝΤ με τον πολλαπλασιαστή – με τελικό αποτέλεσμα το τρίτο μνημόνιο που ψήφισε η συντριπτική πλειοψηφία στη Βουλή. Μέσω του συγκεκριμένου μνημονίου παραδόθηκε ολοκληρωτικά η εθνική μας κυριαρχία, δημεύθηκε η δημόσια περιουσία για τα επόμενα 99 χρόνια, άνοιξε ο δρόμος για τις αποκρατικοποιήσεις σε εξευτελιστικές τιμές, αφελληνίσθηκε το τραπεζικό σύστημα, θα κατασχεθεί και θα πλειστηριασθεί ένα μεγάλο μέρος της ιδιωτικής περιουσίας με καθεστώς αγγλικού δικαίου κοκ.
Το αργότερο έκτοτε η Ελλάδα δεν είναι πια κράτος, αφού δεν έχει ούτε καν τη δική της δημοσιονομική πολιτική – ενώ ακόμη και η συλλογή φόρων ελέγχεται από μία εταιρεία με έδρα το Λουξεμβούργο. Δεν είναι ούτε μία δημοκρατική χώρα επειδή, όποιο κόμμα και αν εκλέξουν οι Πολίτες της, δεν πρόκειται να αλλάξει τίποτα – οπότε πρόκειται για ένα προτεκτοράτο που κυβερνάται από το παρασκήνιο φασιστικά, ενώ το μέλλον του είναι προδιαγεγραμμένο.
197
Ειδικά όσον αφορά την ανάπτυξη, πρόκειται για μία ψευδαίσθηση που συντηρούν οι νέοι ιδιοκτήτες της χώρας, για να μην επαναστατήσουν οι Έλληνες έως ότου την εξαγοράσουν ολοσχερώς – αφού ανάπτυξη όσο μειώνεται η ζήτηση (μισθοί, συντάξεις κοκ.) είναι αδύνατον ποτέ να υπάρξει, ενώ η ύφεση καταπολεμάται μόνο με δημόσιες επενδύσεις, οι οποίες είναι προφανώς αδύνατες κάτω από τις σημερινές συνθήκες (εκτός του ότι απαγορεύονται από την Τρόικα). Θα πρέπει δε να είναι εντελώς ανόητος κανείς για να πιστέψει πως είναι δυνατόν να υπάρξει ανάπτυξη, με πρωτογενή πλεονάσματα 3,5% και 2% σε μία χώρα που είναι βυθισμένη για 8ο συνεχές έτος στην ύφεση – με το κατά κεφαλήν ΑΕΠ της να υποχωρεί με γεωμετρική πρόοδο (γράφημα).
Όσον αφορά την «ελπίδα» των αποκρατικοποιήσεων, έχουμε  τεκμηριώσει δεκάδες φορές πως δεν πρόκειται για καινούργιες επενδύσεις – ενώ οι αγοραστές της δημόσιας περιουσίας δεν θα δημιουργήσουν καν νέες θέσεις εργασίας. Αντίθετα, θα τις μειώσουν, αυξάνοντας ταυτόχρονα τις τιμές – όπως η FRAPORT με τα τέλη αεροδρομίων, με εξαιρετικά δυσμενή επακόλουθα για τον τουρισμό (ήδη η RYANAIRαπομακρύνεται).
Με κριτήριο τώρα όσα έχουν υπογράψει οι ελληνικές κυβερνήσεις, ιδίως ο κ. Βενιζέλος το 2011 και η σημερινή, η πατρίδα μας είναι δεμένη χειροπόδαρα – οπότε δεν έχει τη δυνατότητα να επιλέξει, για παράδειγμα, την έξοδο της από την Ευρωζώνη (αν και πιθανότατα θα συμβεί σύντομα, με απόφαση της πρωσικής Γερμανίας και υπό δυσμενέστατες συνθήκες).
Σε κάθε περίπτωση, καμία κυβέρνηση της δεν πρόκειται να σταματήσει την πολιτική της υποτέλειας και των υποκλίσεων, αντιστεκόμενη στους πιστωτές – ούτε φυσικά να προβεί σε στάση πληρωμών, αφού έτσι θα κινδύνευαν να τιμωρηθούν οι υπεύθυνοι της τραγωδίας, οι οποίοι ευρίσκονται σε όλα τα κυβερνητικά κόμματα, ενώ θα διακινδύνευε να χάσει τη νομή της εξουσίας.
Στα πλαίσια αυτά, αφενός μεν είναι ανόητο να περιμένει κανείς πως θα βρεθεί λύση από κάποιο κόμμα, επαναλαμβάνοντας ξανά και ξανά το ίδιο πείραμα (=ο ορισμός της ηλιθιότητας κατά τον Αϊνστάιν), αφετέρου να πιστεύει πως υπάρχει κάποια ειρηνική δυνατότητα για την Ελλάδα – χωρίς δηλαδή να μεσολαβήσουν μαζικές διαδηλώσεις, μέσω των οποίων οι Πολίτες θα απαιτούσαν την ανάκτηση της εθνικής τους κυριαρχίας και την επιστροφή της Δημοκρατίας, αναλαμβάνοντας το ρίσκο της χρεοκοπίας. Είναι επίσης ανόητο να ερωτάται κανείς σχετικά με το ποιά λύση προτείνει για την Ελλάδα ή τι προβλέπει – επειδή είναι φανερό πως, αφού οι Έλληνες (=η γενιά της ντροπής) χάσουν ότι έχουν και δεν έχουν, καθώς επίσης αφού εξαθλιωθούν, τότε θα εξεγερθούν.
Άρης Οικονόμου

Άρης Οικονόμου


http://www.analyst.gr/2017/10/02/i-outopia-tis-irinikis-lisis/

Δευτέρα 2 Οκτωβρίου 2017

Αναβάθμιση F-16: Πτέραρχος εκπέμπει SOS στη Βουλή! "Γυμνά" τα F-16 χωρίς.....








Κρίσιμα ερωτήματα για την αναβάθμιση των F-16 που αναμένεται να συμφωνηθεί με τις ΗΠΑ, θέτει Έλληνας πτέραρχος με επιστολή του προς την Βουλή. Ο Αντιπτέραρχος (ΜΗ) ε.α. Θεόδωρος Γιαννιτσόπουλοςθέτει τους εθνικούς αντιπροσώπους προ των ευθυνών τους και υποστηρίζει ότι η αναβάθμιση δεν μπορεί να είναι ολοκληρωμένη, εάν δεν υπάρξουν παράλληλες ενέργειες.

Δείτε τι αναφέρει στην επιστολή του, την οποία φέρνει σήμερα στο φως της επικαιρότητας ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ το Armyvoice.gr



Αξιότιμε κ. Πρόεδρε της Επιτροπής Εξοπλιστικών Προγραμμάτων και Συμβάσεων της Βουλής των Ελλήνων - κ. ΥΕΘΑ,

είμαι ο Αντιπτέραρχος (ΜΗ) ε.α. Θεόδωρος Γιαννιτσόπουλος,
Επίτιμος Διευθυντής Γ' Κλάδου του Γενικού Επιτελείου Αεροπορίας και αισθάνομαι την Ηθική υποχρέωση ως ενεργό στέλεχος των ΕΔ και ως απλός φορολογούμενος Έλληνας πολίτης, με πλήρη και απόλυτη ανιδιοτέλεια, δράττοντας την ευκαιρία,  από την επικείμενη πρόσκληση που έχει απευθύνει ο κ. ΥΕΘΑ προς την  επιτροπή της Βουλής για ενημέρωσή της στις 29 Σεπτεμβρίου 2017,  να σας ενημερώσω για πολύ σημαντικά θέματα τόσο επιχειρησιακά όσο και εξασφάλισης της εργοστασιακής υποστήριξης των Ηλεκτρονικών συστημάτων των υπόψη αεροσκαφών όπως αυτά διαμορφωθούν μετά την αναβάθμισή τους, από την Αμυντική Βιομηχανία της Χώρας μας.

Πολλές και σημαντικές αποφάσεις από την Ηγεσία του ΥΠΕΘΑ έχουν δρομολογηθεί τελευταία, όπως η αναβάθμιση των αεροσκαφών Ναυτικής Συνεργασίας P 3, που ξεκίνησε ήδη στην ΕΑΒ Α.Ε., η αναβάθμιση των αεροσκαφών F -16, για τα οποία αναμένεται η απάντηση από την Αμερικανική Κυβέρνηση σε σχετική LOR που έχει σταλεί από το ΥΕΘΑ εδώ και αρκετούς μήνες καθώς επίσης δηλώσεις για αναβάθμιση των αεροσκαφών Μ 2000,  προκειμένου να αντιμετωπίσουμε την επερχόμενη απειλή των αεροσκαφών F – 35 αλλά και το σύνολο της απειλής, όπως ραγδαία μετεξελίσσεται βελτιούμενη.

Αρκούν άραγε αυτά από μόνα τους για την επιτυχή αντιμετώπιση της απειλής, χωρίς την βοήθεια ενός Συστήματος Αεροπορικού Ελέγχου ( ΣΑΕ ) και συστήματος Αεράμυνας, ικανού να αποκαλύψει έγκαιρα την απειλή και να ενεργοποιήσει σύμφωνα με την επικρατούσα αμυντική αντίληψη όλα τα βήματα της « αλύσου κατάρριψης » ενός στόχου εισβολέα ( X-Ray ) ?


Η ανάλυση που παρουσιάζεται σε άρθρο μου στην ιστοσελίδα του Συνδέσμου Αποφοίτων Σχολής Ικάρων δείχνει ότι ΔΕΝ αρκούν από μόνα τους .

Σε κάθε περίπτωση, για την επιτυχή αντιμετώπιση των νέων απειλών απαιτείται μία νέα, ολιστική προσέγγιση, η οποία θα λαμβάνει υπόψη όλα τα στάδια της αλύσου αντιμετώπισής τους.

Διαφορετικά, κινδυνεύουμε να κάνουμε μία σημαντική επένδυση για την αναβάθμιση των Α/Φ F-16 με τους κόπους του ελληνικού λαού, η οποία όμως δεν θα αποδώσει, αν δεν υπάρχει η κατάλληλη υποδομή κατ' αρχάς για την αποκάλυψη και στοχοποίηση της απειλής.

Χωρίς έγκαιρη προειδοποίηση, τα αναβαθμισμένα F-16 θα παραμείνουν στο έδαφος αναξιοποίητα και εκτεθειμένα.

Επιπλέον αν ΔΕΝ ληφθεί μέριμνα από τώρα για εμπλοκή του συνόλου της Αμυντικής Βιομηχανίας της χώρας μας όχι μόνο στην υλοποίηση του προγράμματος αναβάθμισης των αεροσκαφών F - 16 από την ΕΑΒ Α.Ε. αλλά και για την διασφάλιση της εργοστασιακής συντήρησης όλων των Ηλεκτρονικών συστημάτων του τελικού πακέτου αναβάθμισης των αεροσκαφών , για όλο το όριο ζωής τους, εκτιμώ ότι θα έχουμε μια ανάλογη κακή κατάσταση με τη σημερινή, όσον αφορά στην επιχειρησιακή διαθεσιμότητα των αεροσκαφών μας και μετά την αναβάθμιση, με σοβαρότατες επιπτώσεις στην κάλυψη των επιχειρησιακών αναγκών των ενόπλων μας δυνάμεων.





Ας ΜΗΝ επαναλάβουμε και τούτη τη φορά δραματικά 
λάθη του παρελθόντος και ας προβληματισθούμε με ότι κάνει η Τουρκία.

Δυστυχώς από την μέχρι σήμερα πορεία του θέματος και το σύνολο των δράσεων που έχουν δρομολογηθεί από το ΥΠΕΘΑ, φαίνεται ότι γίνεται μία αποσπασματική προσέγγιση του όλου θέματος αντιμετώπισης της απειλής και επιπλέον στο πακέτο αναβάθμισης των F - 16 ΔΕΝ έχει συμπεριληφθεί κανένα σύστημα IRST, έτσι ώστε τα αναβαθμισμένα αεροσκάφη μας να είναι τουλάχιστο ικανά να εντοπίζουν τα F 35, έστω και ως θερμή πηγή, που ομολογουμένως αναμένεται πολύ μεγάλη.

Πέραν τούτου ΔΕΝ διαφαίνεται η πρόθεση από την εταιρεία και να μεταφερθεί η τεχνογνωσία στην εγχώρια Αμυντική Βιομηχανία για να αναπτυχθεί η ικανότητα εργοστασιακής συντήρησης όλων των Ηλεκτρονικών τους συστημάτων για όλο το όριο ζωής τους.

Τα προαναφερόμενα θεωρώ ότι είναι πολύ σημαντικά θέματα και θα πρέπει να  τεθούν στην επικείμενη ενημέρωση της επιτροπής σας από τον κ.ΥΕΘΑ.

Προς διευκόλυνσή σας παραθέτω τις πλέον σημαντικές προτάσεις - θέσεις που θα πρέπει να υλοποιηθούν έστω και σταδιακά προκειμένου να κάνουμε κάτι έστω και τώρα για αντιμετώπιση της απειλής, όπως αυτή μετεξελίσσεται επιδυνούμενη.

ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ


Συνοψίζοντας και λαμβάνοντας υπόψη :

  • Την απειλή εξ ανατολών, όπως αυτή μετεξελίσσεται με τα Α/Φ stealth F – 35 και το Πυραυλικό σύστημα S 400.
  • Τις δυνατότητες των συστημάτων IRST για μεγαλύτερες αποστάσεις αποκάλυψης και εμπλοκής στόχων stealth, σε σχέση με τα ραντάρ των Α/Φ (είτε τα υφιστάμενα, είτε AESA), με παθητική λειτουργία, χωρίς να “προδίδουν” το φέρον Α/Φ.
  • Τις μέχρι σήμερα επιτυχείς προσπάθειες εγκατάστασης και επιχειρησιακής αξιοποίησης των συστημάτων IRST στα Μαχητικά αεροσκάφη , συμπεριλαμβανομένων και των αεροσκαφών F – 16 για την αντιμετώπιση των νέων απειλών, συμπεριλαμβανομένου (και κυρίως) του Α/Φ F-35, 


Προτείνονται τα ακόλουθα :

   α. Εγκατάσταση κατάλληλου δικτύου ραντάρ χαμηλών συχνοτήτων, τα οποία θα λειτουργούν στις μπάντες VHF/UHF/L (κατά προτίμηση σε V/UHF), με τη μέγιστη δυνατή εγχώρια συμμετοχή στην προμήθεια και εν συνεχεία υποστήριξη, τα οποία μπορούν να αντικαταστήσουν αντίστοιχα υφιστάμενα ραντάρ της ΠΑ.

   β. Ανάπτυξη και εγκατάσταση δικτύου παθητικών – πολυστατικών ραντάρ για κάλυψη χαμηλών και μεσαίων υψών, πράγμα το οποίο εκτιμάται ότι βρίσκεται εντός των δυνατοτήτων της εγχώριας βιομηχανίας, σε συνεργασία βέβαια με την ΠΑ και το ΥΠΕΘΑ.

  γ. Διασύνδεση στο ΣΑΕ όλων των αντιαεροπορικών πυραυλικών συστημάτων και εγκατάσταση συστήματος SAMOC - GBADOC (Ground Base Air Defense Operating Center), με σκοπό την αξιοποίηση των Α/Α συστημάτων με αυτόματο και αλληλοκαλυπτόμενο τρόπο, για τη μέγιστη επιχειρησιακή απόδοσή τους.

 δ. Επιχειρησιακή αξιολόγηση όλων των πρόσφατων αναβαθμίσεων του συστήματος PATRIOT,προκειμένου να ληφθούν σοβαρά υπόψη τόσο στο πλαίσιο αντικατάστασης των HAWK, όσο και στον έγκαιρο προγραμματισμό εξασφάλισης όλων των απαιτήσεων υποστήριξης καθώς και στην αξιολόγηση των δυνατοτήτων των εξελιγμένων συστημάτων και της συμβατότητάς τους με αυτά της ΠΑ.

  ε. Διασύνδεση όλων των Α/Φ (συμπεριλαμβανομένων των Μ2000) μέσω Tactical Data Link, με σκοπό την παροχή εικόνας και την εμπλοκή στόχων που θα παρέχεται από το ΣΑΕ, ακόμα και χωρίς “επιβεβαίωση” από το ραντάρ του Α/Φ.

  στ. Επιβάλλεται η ένταξη στο επικείμενο πακέτο αναβάθμισης των Α/Φ F-16 και η πλήρης ενσωμάτωση (συνεργασία με ραντάρ – Link – όπλα) ενός συστήματος IRST και χρήση πυραύλων IR, όπου είναι δυνατόν, σύμφωνα με την ανάλυση που παρουσιάζεται στο άρθρο μου στην ιστοσελίδα τουΣυνδέσμου Αποφοίτων Σχολής Ικάρων 

  ζ. Ανάπτυξη κατάλληλων τεχνικών για αντιμετώπιση του αντιπάλου, με σκοπό την βέλτιστη εκμετάλλευση των πλεονεκτημάτων των φίλιων Α/Φ (μεγαλύτερος αριθμός πυραύλων, σφαιρική εικόνα μέσω του Data Link κλπ) και ελαχιστοποίηση των δυνατοτήτων του αντιπάλου.

  η. Διασφάλιση της εργοστασιακής συντήρησης όλων των Ηλεκτρονικών συστημάτων του τελικού πακέτου αναβάθμισης των αεροσκαφών , για όλο το όριο ζωής τους, από την Αμυντική Βιομηχανία της Χώρας μας, σύμφωνα με πλήρη ανάλυση που παρουσιάζεται στο άρθρο μου που δημοσιεύθηκε στην ιστοσελίδα του Συνδέσμου Αποφοίτων της Σχολής Ικάρων, με ότι αυτό συνεπάγεται για την διασφάλιση της επιχειρησιακής διαθεσιμότητας των αεροσκαφών μας .

***Επισήμανση
Με σκοπό τη μεγιστοποίηση του επιχειρησιακού οφέλους του προγράμματος αναβάθμισης των F-16, θα πρέπει να επισημανθεί η σημασία του Συστήματος Αεροπορικού Ελέγχου και των ασύρματων τακτικών δικτύων, όπως το Link16. Από όλες τις διαθέσιμες αναλύσεις, προκύπτει ότι κανένας αισθητήρας (ραντάρ, IR, σύστημα αυτοπροστασίας ή ο,τιδήποτε άλλο) δεν επιτρέπει σε ένα μαχητικό Α/Φ να αντιμετωπίζει αποτελεσματικά από μόνο του μία απειλή stealth. Αντιθέτως, ο συνδυασμός κατάλληλου Συστήματος Αεροπορικού Ελέγχου, δικτυοκεντρικού περιβάλλοντος (για μετάδοση της ευρύτερης επιχειρησιακής εικόνας στα μαχητικά) και η χρήση IRST / ραντάρ (ιδανικά IRST + AESA), εννοείται με την εφαρμογή κατάλληλων τακτικών, παρέχει σημαντικές δυνατότητες αποτελεσματικής αντιμετώπισης της απειλής.


Τα μέλη των Κομμάτων της Επιτροπής, που λαμβάνουν ως κοινοποίηση το παρόν E mail, παρακαλούνται όπως απαιτήσουν την τοποθέτηση του κ ΥΕΘΑ επί του συνόλου των προαναφερομένων προτάσεων, ως μια ολιστική προσέγγιση αντιμετώπισης της απειλής.

Τέλος επισημαίνω ότι για το σύνολο των προτάσεων αυτών έχει ενημερωθεί ο κ. ΥΕΘΑ προ πολλού, χωρίς να λάβω δυστυχώς καμία ενημέρωσή από μέρους για την τύχη των προτάσεων αυτών.

Θέτω τον εαυτό μου στη διάθεση της Διαρκούς Επιτροπής της Βουλής για ότι επιπλέον απαιτηθεί από μέρους μου επί των προαναφερομένων.


Μετά τιμής

Αντιπτέραρχος (ΜΗ) ε.α. Θεόδωρος Γιαννιτσόπουλος
Επίτιμος Διευθυντής Γ’ Κλάδου του ΓΕΑ
Αντιπρόεδρος του Συνδέσμου Αποφοίτων Σχολής Ικάρων (ΣΑΣΙ)


πηγή:
http://www.armyvoice.gr/2017/10/anavathmisi-f-16-pterarchos-ekpempi-sos-sti-vouli-gimna-ta-f-16-choris.html

Flashback στην 2α Οκτωβρίου

ap_4310020153



Δύο και πλέον μήνες μετά την εκθρόνιση του, ο έκπτωτος Ιταλός δικτάτορας Μπενίτο Μουσολίνι αποχωρεί από το Γκραν Σάσο των Αβρουζίων Όρων της κεντρικής Ιταλίας, όπου βρισκόταν εξόριστος σε πλήρη απομόνωση, μετά την απελευθέρωση του από Γερμανούς αλεξιπτωτιστές με διοικητή τον αξιωματικό των SS, Ότο Σκορτσένυ, το 1943. (AP Photo)





«Εδώ ζει ένας συνεργάτης των Γερμανών», γράφει το απειλητικό σημείωμα που αντίκρυσε κάθε Γάλλος συνεργάτης των ναζιστικών αρχών κατοχής στην πόρτα του το πρωί της 2ας Οκτωβρίου του 1943. Τα συγκεκριμένα σημειώματα τοποθετήθηκαν με πρωτοβουλία των μυστικών πατριωτικών οργανώσεων της Αντίστασης και μετά από ενδελεχή έλεγχο αναφορικά με τη δράση κάθε υπόπτου για συνεργασία. (AP Photo)


Έναν διαφορετικό «Βασιλιά» με τελείως διαφορετική αμφίεση αντικρίζουν οι δημοσιογράφοι που παρευρίσκονται στη συνέντευξη τύπου του στρατευμένου πλέον Έλβις Πρίσλεϊ, στο Φρίεντμπεργκ της Δυτικής Γερμανίας, το 1958. (AP Photo/Lindlar)



Δεκάδες Δανοί πολίτες παρακολουθούν τη μετάδοση της πρώτης δανέζικης τηλεοπτικής εκπομπής σε μία τηλεόραση ενός καταστήματος ηλεκτρικών ειδών στην Κοπεγχάγη, το 1951. (AP Photo)

πηγή:http://www.kathimerini.gr/928991/gallery/multimedia/fwtografia/flashback-sthn-2a-oktwvrioy

ΕΛΙΣΜΕ:Πρόσκληση στο σεμινάριο με κύριο θέμα,"Θαλάσσιες Ζώνες Εθνικής Κυριαρχίας-Δικαιοδοσίας"








Έχω την τιμή, να Σας παρουσιάσω, και Σας παρακαλώ να ενημερωθείτε επί της συνημμένης Ανακοινώσεως, για το προγραμματιζόμενο για τον ερχόμενο Νοέμβριο Σεμινάριο με κύριο Θέμα: , για το οποίο, το ΔΣ του ΕΛΙΣΜΕ, δέχτηκε την πρότασή μου και μου εμπιστεύτηκε την διοργάνωση και την επιμέλεια του.

Διαισθανόμενος την ευθύνη, πως αυτό το Σεμινάριο καινοτομεί στην Πατρίδα μας, θα παρακαλούσα την καλή σας προαίρεση να προωθηθεί προς ευρύτερη ενημέρωση γνωστών και φίλων σας, καθόσον, η θεματολογία του αγγίζει τα πλέον σοβαρά εθνικά ζητήματα και οι προσφερθέντες διαλέκτες είναι εγνωσμένου υψηλού επιστημονικού κύρους.

Με εκτίμηση
Παύλος Γ. Φωτίου
Μέλος του ΔΣ του ΕΛΙΣΜΕ




Σεμινάριο περί των «Θαλασσίων Ζωνών Εθνικής Κυριαρχίας-Δικαιοδοσίας».

Το Ελληνικό Ινστιτούτο Στρατηγικών Μελετών (ΕΛΙΣΜΕ), ανταποκρινόμενο στο αίτημα πολλών Μελών και Φίλων, διοργανώνει, τον Νοέμβριο, στα Γραφεία του: Νίκης 11, 4ος όροφος, Σύνταγμα, για πρώτη φορά στην Ελλάδα, «Σεμινάριο» για το παραπάνω «Θέμα», που αποτελεί ένα από τα πλέον συζητημένα, φλέγοντα και για πάρα πολλά χρόνια σοβαρό, και μέχρι σήμερα δυσεπίλυτο σε πολλές πτυχές του, «εθνικό ζήτημα».

Η Δομή του Σεμιναρίου περιλαμβάνει οκτώ (8) Μονοθεματικές Διαλέξεις των τριών (3) ωρών εκάστη, δηλαδή Σεμινάριο συνολικής διάρκειας 24 ώρες, με έναρξη την Τετάρτη 1η Νοεμβρίου και πέρας την Τετάρτη 29η Νοεμβρίου 2017.

Υπεύθυνος διοργανώσεως & επιμελητής Σεμιναρίου, το Μέλος του ΔΣ του ΕΛΙΣΜΕ, κος Παύλος Γ. Φωτίου, Διεθνολόγος

Το ημερολόγιο Πρόγραμμα του ΣΕΜΙΝΑΡΙΟΥ και τα επί μέρους Θέματα που θα αναλυθούν, έχουν ως ακολούθως:

1) Τετάρτη 1 Νοεμβρίου: 3 ώρες, 17:30-20:30

Θέμα: «Το Ιστορικό της Θέσπισης και η Ανάγκη για τις Θαλάσσιες Ζώνες Εθνικής Κυριαρχίας-Δικαιοδοσίας»
Διαλέκτης: Δρ. Βασίλειος Πατρώνας, πρώην Προϊστάμενος της Ειδικής Νομικής Υπηρεσίας και νυν Επίτιμος Νομικός Σύμβουλος του ΥΠΕΞ.

2) Σάββατο 4 Νοεμβρίου: 3 ώρες, 11:00-14:00

Θέμα: «Οι Θαλάσσιες Ζώνες Εθνικής Κυριαρχίας-Δικαιοδοσίας, όπως έχουν αποκρυσταλλωθεί στο Σύγχρονο Διεθνές Δίκαιο. Έννοιες -Σημασία - Θέσπιση και η Αξία τους για τα Κράτη»
Διαλέκτης: Δρ. Εύη Φουρνατζοπούλου, Εμπειρογνώμων Πρεσβευτής Σύμβουλος Β΄στο ΥΠΕΞ.

3) Τετάρτη 8 Νοεμβρίου: 3 ώρες, 17:30-20:30

Θέμα: «Αρχές και Μέθοδοι Οριοθέτησης Θαλασσίων Ζωνών Εθνικής Κυριαρχίας-Δικαιοδοσίας. Οι Διαπραγματεύσεις της Ελλάδας με τα Γειτονικά Κράτη – Προβλήματα & Προοπτικές»
Διαλέκτης: κος Δημήτριος Δαγρές, Μαθηματικός – Τοπογράφος Μηχανικός, πρώην Διευθυντής Χαρτογραφίας της Υδρογραφικής Υπηρεσίας του ΠΝ.

4) Σάββατο 11 Νοεμβρίου: 3 ώρες, 11:00-14:00 

Θέμα: «Παρεμπίπτουσες Αρμοδιότητες και Δικαιώματα στις Θαλάσσιες Ζώνες Εθνικής Κυριαρχίας - Δικαιοδοσίας» Διαλέκτης: κα Ευαγγελία Σιοτρόπου, Συνταγματάρχης Νομικός - Διεθνολόγος, Ειδική Εμπειρογνώμων Διεθνούς Δικαίου Θαλάσσης, Καθηγήτρια στην ΣΝΔ, ΣΔΙΕΠΝ, Διακλαδικό Σχολείο Επιτελών ΕΔ.

5) Τετάρτη 15 Νοεμβρίου: 3 ώρες, 17:30-20:30 

Θέμα: «Οι Οριοθετήσεις Θαλασσίων Ζωνών υπό το πρίσμα των Αποφάσεων των Διεθνών Δικαιοδοτικών Οργάνων: Το παρελθόν, το παρόν και η διαμορφούμενη τάση» Διαλέκτης: Δρ. Γεώργιος Χρυσοχού, Πλωτάρχης ΠΝ, Καθηγητής στην Σχολή Ναυτικών Δοκίμων, την Σχολή Αξιωματικών Επιτελών του ΠΝ, Επισκέπτης Διαλέκτης στο Πανεπιστήμιο του Αιγαίου.

6) Σάββατο 18 Νοεμβρίου: 3 ώρες, 11:00-14:00

Θέμα: «Οι Ενεργειακές Συμμαχίες και η μέχρι τώρα Πορεία των Γεωπολιτικών Εξελίξεων και Συμμαχιών στη Περιοχή της Ανατολικής Μεσογείου»
Διαλέκτης: Αντιστράτηγος ε.α. κος Ιωάννης Μπαλτζώης, MΑ στην Γεωπολιτική Ανάλυση & Γεωστρατηγική Σύνθεση του Εθν. & Καποδιστριακού Παν/μίου Αθηνών.
7) Τετάρτη 22 Νοεμβρίου: 3 ώρες, 17:30-20:30
Θέμα: «Οι Ενεργειακές Πτυχές και η Εκμετάλλευση των Θαλασσίων Ζωνών Εθνικής Δικαιοδοσίας»
Διαλέκτης: κος Βασίλειος Κοψαχείλης, Διεθνολόγος – Γεωστρατηγικός Αναλυτής, Διδάσκει σε Βρετανικά Κολλέγια και Πανεπιστήμια.

8) Τετάρτη 29 Νοεμβρίου: 3 ώρες, 17:30-20:30

Θέμα: «Η Ασφάλεια των Εγκαταστάσεων Εξορύξεων»
Διαλέκτης: Δρ. Νικόλαος Δενιόζος, Msc Περιφερειακής Αναπτύξεως, Msc Στατιστικής, Μεταδιδακτορικός Ερευνητής. Διδάσκει στο Εθν. & Καποδιστριακό Παν/μιο Αθηνών.

Χρονική Δομή εκάστης Διαλέξεως

1η περίοδος: Διάλεξη 45’
1ο Διάλειμμα 15΄

2η περίοδος: Διάλεξη 45’
2ο Διάλειμμα 15΄

Συμπεράσματα 20’
Ερωτήσεις-Σχόλια-Συζήτηση 40’

Η Αίτηση και οι Δαπάνες συμμετοχής, καθώς και άλλες διοικητικές λεπτομέρειες, θα αναρτηθούν σε λίγες ημέρες στην σελίδα του ΕΛΙΣΜΕ στο facebook καθώς και στην επίσημη «ιστοσελίδα» του Ινστιτούτου: http://www.elisme.gr/gr/