Δευτέρα 12 Ιουνίου 2017

Υπολογισμός των νέων συντάξεων από το 2019 και μετά








Μετά την ψήφιση του νέου μισθολογίου, από 1-1-2017 και μετά αλλάζουν οι μηνιαίες συντάξιμες αποδοχές όλου του εν ενεργεία προσωπικού (παλιοί και νέοι ασφαλισμένοι), οι οποίες χρησιμοποιούνται για να εξαχθεί ο μέσος όρος αποδοχών μετά την 1-1-2002.
Υπενθυμίζεται ότι όσοι διαγράφηκαν ή υπέβαλαν αίτηση αποστρατείας μέχρι 30-6-2016 δεν χρησιμοποιούν τη σελίδα “Σύνταξη 2017”.
Με την ενημέρωση της σελίδας έγιναν συνολικά οι κάτωθι αλλαγές:
α. Εφαρμογή νέου μισθολογίου
Μέχρι και το 2016 εξακολουθούν να χρησιμοποιούνται όλα τα μισθολόγια που ίσχυσαν μετά το 2002, όπως αναλύεται στο άρθρο:
Υπολογισμός σύνταξης ΕΦΚΑ με προηγούμενα μισθολόγια
Μετά την 1-1-2017 χρησιμοποιείται το νέο μισθολόγιο με αποδοχές βάσει κλιμακίων, διοικητικού βαθμού και προέλευσης (κατηγορίες Α~Γ).
Στο σχετικό πίνακα προαγωγών (ΣΤ) μέχρι και το 2016 αναγράφεται ο μισθολογικός βαθμός με τον αντίστοιχο βασικό μισθό και χρονοεπίδομα, ενώ μετά το 2017 αναγράφεται ο διοικητικός βαθμός και το αντίστοιχο μισθολογικό κλιμάκιο.
β. Συντάξιμες αποδοχές μετά το 2017
Για τους παλιούς ασφαλισμένους ως συντάξιμες αποδοχές λαμβάνεται υπόψη το άθροισμα [μισθολογικό κλιμάκιο + επίδομα ευθύνης], κατ’ αντιστοιχία με τα εφαρμοζόμενα στο ενιαίο μισθολόγιο των δημοσίων υπαλλήλων.
Μέχρι να εκδοθούν οι αναγκαίες διευκρινήσεις για το νέο μισθολόγιο, τα παραπάνω είναι απλά ένα (λογικό) συμπέρασμα αλλά όχι βεβαιότητα.
Για τους νέους ασφαλισμένους ως συντάξιμες αποδοχές λαμβάνεται υπόψη το σύνολο των ακαθάριστων αποδοχών και για το λόγο αυτό πρέπει να συμπληρώνεται και ο πίνακας επιδομάτων (Δ), όπως γινόταν και με το παλιό μισθολόγιο.
γ. Ανικανότητα εξαιτίας της υπηρεσίας
Σε περίπτωση συνταξιοδότησης λόγω ανικανότητας από πάθηση που προήλθε ένεκα της υπηρεσίας, ο υπολογισμός της σύνταξης γίνεται πάντα με βάση τις παλιές διατάξεις (ΚΠΣΣ) που ίσχυαν πριν το 2016, ακόμη και για τις μελλοντικές διαγραφές (μετά το 2017).
δ. Διόρθωση μέσου όρου αποδοχών στις άλλες σελίδες
Ο τρόπος υπολογισμού σύνταξης με το νέο ασφαλιστικό φαίνεται εξαιρετικά απλός (ποσοστό αναπλήρωσης x συντάξιμες αποδοχές + 384 €), αλλά η βασική δυσκολία έγκειται στον καθορισμό του μέσου όρου των συντάξιμων αποδοχών.
Ολόκληρη η σελίδα “Σύνταξη 2017” δημιουργήθηκε ακριβώς για να υπολογίζει αυτό το μέσο όρο από το 2002 και μετά.
Αυτό το ποσό χρησιμοποιείται για τη διόρθωση του μέσου όρου αποδοχών στις ξεχωριστές σελίδες σύνταξης ανά υπηρεσία (στη στήλη 2017-18), διότι εκεί ο μέσος όρος υπολογίζεται κατά προσέγγιση (κοινώς “μπακαλίστικα”) αφού λείπουν οι αναγκαίες πληροφορίες (μισθολογική εξέλιξη).
ε. Όριο πλασματικών ετών
Σύμφωνα με το προηγούμενο άρθρο: Αλλαγή στην προσμέτρηση 5ετίας και εξαμήνων
προστέθηκε και στη σελίδα “Σύνταξη 2017” κάτω από το πεδίο [Συντάξιμα έτη] η επιλογή προσμέτρησης όλων των πλασματικών ετών χωρίς κανένα όριο, ακόμη και εάν οδηγεί σε ποσοστά αναπλήρωσης άνω του 100%.
στ. Προαγωγή κατά την αποστρατεία
Η προαγωγή που προβλέπεται σε ορισμένες περιπτώσεις λόγω αποστρατείας (πχ. όριο ηλικίας), έχει σημασία μόνο για όσους διαγράφηκαν ή παραιτήθηκαν μέχρι 30-6-2016, επειδή για αυτούς ως συντάξιμες αποδοχές λαμβάνονται υπόψη οι αποδοχές του τελευταίου μήνα πριν τη διαγραφή.
Σε όσους παραιτήθηκαν μετά την 1-7-2016 και αποστρατεύονται με τις νέες διατάξεις (με χρήση μέσου όρου αποδοχών), πρακτικά δεν έχει καμία σημασία τυχόν λήψη μεγαλύτερου αποστρατευτικού βαθμού, διότι αυτή ισχύει μόνο για ένα μήνα.
Ένας μήνας έχει ελάχιστη επίπτωση στη διαμόρφωση του μέσου όρου αποδοχών, καθώς εάν πχ. κάποιος αποστρατεύεται το 2017 σημαίνει ότι ο μέσος όρος αποδοχών εξάγεται με βάση 15 έτη (2017-2002), δηλαδή 180 μήνες.
Ακόμη και εάν υπάρχει προαγωγή τον τελευταίο μήνα λόγω ορίου ηλικίας, τότε μία μέση αύξηση μισθού 150 € μεγαλώνει ελάχιστα το συνολικό μέσο όρο αποδοχών κατά 150 / 180 μήνες = 0,83 €.
Τα παραπάνω ισχύουν γενικά ασχέτως του εφαρμοζόμενου μισθολογίου (παλιού ή νέου).
ζ. Υποχρέωση διαμονής 40 ετών στην Ελλάδα
Σύμφωνα με το νέο ασφαλιστικό, για λήψη πλήρους σύνταξης υπάρχει η υποχρέωση διαμονής στην Ελλάδα για 40 έτη μετά την ηλικία των 15 ετών, οπότε για συνταξιοδότηση πριν από την ηλικία των 55 ετών έτη υπάρχει ενδεχόμενο μείωσης της σύνταξης.
Επειδή μέχρι σήμερα δεν έχει διευκρινιστεί επίσημα (και) αυτό το θέμα, επί του παρόντος δεν λαμβάνεται υπόψη στους υπολογισμούς.
Όπως συνήθως μετά από εκτεταμένες αλλαγές, είναι πολύ πιθανή η ύπαρξη λαθών στη σελίδα ειδικά στη βαθμολογική και μισθολογική εξέλιξη, λόγω των πολλών διαφορετικών περιπτώσεων προέλευσης.
Οποιοδήποτε υποψία λάθους καλό θα είναι να επισημαίνεται με τις περισσότερες δυνατές λεπτομέρειες (ιδανικά με ένα screenshot).
ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗ
Μοναδικός αρμόδιος φορέας για τον καθορισμό του ποσού της σύνταξης είναι το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους (ΓΛΚ).

Ο υπολογισμός σύνταξης στην παρούσα σελίδα αποτελεί προσωπική ερμηνεία της υφιστάμενης νομοθεσίας και δημιουργήθηκε για να λειτουργεί συμβουλευτικά, αλλά σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να θεωρηθεί επίσημος.

Οδηγίες συμπλήρωσης δεδομένων: Ερώτηση 2.1 στις FAQ (υπάρχει σχετικό υπόδειγμα).

Οδηγίες για επιλογή νομοθεσίας: Σελίδες υπολογισμού σύνταξης με νέα μέτρα



Για τον υπολογισμό της νέας πιθανής σύνταξης κάντε κλικ στο εικονίδιο που σας αφορά

  • Υπολογισμοί

    Σύνταξη Στρατού Εφάπαξ Στρατού
    Σύνταξη Ναυτικού Εφάπαξ Ναυτικού
    Σύνταξη Αεροπορίας Εφάπαξ Αεροπορίας
    Σύνταξη Αστυνομίας ΧΦ Εφάπαξ Αστυνομίας ΤΠΑΣ
    Σύνταξη Αστυνομίας ΑΠ Εφάπαξ Αστυνομίας ΤΠΥΑΠ
    Σύνταξη Πυροσβεστικό Σώμα Εφάπαξ Πυροσβεστικό Σώμα
    Σύνταξη Λ.Σ. Εφάπαξ ΤΑΛΣ
πηγή: https://enstoloi.net/
Digiprove sealCopyright protected by Digiprove © 2017 Αχιλλέας Καρασαββίδης

Επανυπολογισμός συντάξεων: Ποιοι και πόσα θα χάσουν και ποιοι κερδίζουν ανά Ταμείο

Επανυπολογισμός συντάξεων: Ποιοι και πόσα θα χάσουν και ποιοι κερδίζουν ανά Ταμείο




Μειώσεις από 48 έως και 277 ευρώ για περίπου 2 εκατομμύρια συνταξιούχους αλλά και αυξήσεις από 9 έως και 111 ευρώ για 350.000 «τυχερούς» που θα τις πάρουν όμως (αν δεν αλλάξουν τα δεδομένα) σε μια 5ετία, βγάζει ο τελικός λογαριασμός για τον επανυπολογισμό τωνσυντάξεων.
Ο λογαριασμός των περικοπών «πληρώνεται» άμεσα με μαχαίρι ως 18% την 1η/1/2019.
Η επιστροφή σύνταξης (αυξήσεις μέσω επανυπολογισμού) θα πάρει μια 5ετία, δηλαδή από 1ης/1/2019 ως την 1η/1/2023.
Μπορεί η τρόικα να επέβαλε πάγωμα εισοδηματικής αύξησης συντάξεων ως το 2022, αλλά οι θετικές διαφορές- αυξήσεις που θα προκύψουν από τον επανυπολογισμό των συντάξεων δεν παγώνουν.
Αντίθετα θα πρέπει να δοθούν εντός μιας 5ετίας (1/5 της διαφοράς κάθε έτος) γιατί η διάταξη αυτή του νόμοπυ 4387/2016 δεν άλλαξε.
Μια σύνταξη με προσωπική διαφορά που οδηγεί σε μείωση 25% θα έχει περικοπή με πλαφόν 18% από 1ης/1/2019.
Αν η προσωπική διαφορά οδηγεί σε μείωση 15% θα ισχύσει το 15% από 1ης/1/2019.
Αν μια σύνταξη από τα 1.000 ευρώ επανυπολογιστεί στα 800 ευρώ, έχει προσωπική διαφορά στα 200 ευρώ, δηλαδή μείωση 20%. Με το πλαφόν η μείωση περιορίζεται στο 18% και η σύνταξη από την 1η/1/2019 θα είναι 820 ευρώ.
Αν μια σύνταξη έχει αύξηση με τον επανυπολογισμό και από τα 500 ευρώ πάει στα 570 ευρώ τότε αυτά τα 70 ευρώ σπάνε σε δόσεις των 14 ευρώ κατ’ έτος για τα επόμενα 5 χρόνια και θα δοθούν ως εξής:
Την 1η/1/2019 θα δοθεί το 1/5, δηλαδή η σύνταξη από τα 500 ευρώ θα πάει στ 514 ευρώ.
Την 1η/1/2020 θα δοθεί το άλλο 1/5 και η σύνταξη θα πάει στα 528 ευρώ.
Την 1η/1/2021 θα γίνουν 542 ευρώ.
Το 2022 η σύνταξη θα πάει στα 556 ευρώ.
Την 1η/1/2023 η σύνταξη θα φθάσει τα 570 ευρώ.
Ποιοι και πόσα θα χάσουν ανά Ταμείο
Πέντε τουλάχιστον θα είναι οι κατηγορίες που θα έχουν τις μεγαλύτερες απώλειες:
Οι συνταξιούχοι του Δημοσίου, είτε έχουν λίγα έτη (20, 25, 27) είτε περισσότερα (30, 35 39). Οι πραγματικές μειώσεις φτάνουν στο 25%, ενώ με το πλαφόν η περικοπή θα είναι 18%.
Οι συνταξιούχοι του ΟΑΕΕ που προέρχονται από το πρώην ΤΕΒΕ. Με το παλιό καθεστώς είχαν ως μπόνους στη σύνταξη 220 ευρώ, είτε έβγαιναν με 15 είτε με 35 χρόνια. Με τον επανυπολογισμό το μπόνους καταργείται και οι περικοπές φτάνουν στο 35%.
Οι Στρατιωτικοί και οι ένστολοι που έχουν λίγα έτη υπηρεσίας με καταβολή εισφορών, ο επανυπολογισμός οδηγεί σε ντε φάκτο απώλειες 18%.
(Σημείωση του παραρτήματός μας. Επειδή τα στοιχεία είναι ελλειπέστατα, για πληρέστερη ενημέρωση διαβάστε, την ανανεωμένη και με νέα στοιχεία, στην ιστοσελίδα μας, δημοσίευση. )
Οι γυναίκες και οι μητέρες που αποχώρησαν είτε με καθεστώς μειωμένης σύνταξης είτε με ανήλικο τέκνο και 18,3 ως 25 έτη ασφάλισης. Η κατηγορία αυτή θα έχει μικρότερο ποσό ενικής σύνταξης.
Οι συνταξιούχοι ΔΕΚΟ και τραπεζών που βγήκαν με 35 έτη και με σύνταξη 80% έως 75% του μισθού που ελάμβαναν ως εργαζόμενοι.

Ποιοι κερδίζουν

Υπάρχουν και κερδισμένοι που είναι όμως ένα 15% με 20% από το σύνολο των συντάξεων που θα έχουν περικοπές. Στους κερδισμένους ανήκουν 350.000 συνταξιούχοι, η σύνταξη των οποίων βγαίνει μεγαλύτερη από αυτή που παίρνουν σήμερα.Αυτό που κερδίζουν θα το πάρουν με δόσεις σε μια πενταετία, από το 2019 ως το 2023.

Το 80% αυτών που ευνοούνται, δηλαδή περίπου 280.000 συνταξιούχοι, προέρχεται από το ΙΚΑ και θα περιμένει κάποιες μικρέρς αυξήσεις στο μέλλον.

Πηγή: Ελεύθερος Τύπος - http://www.enikonomia.gr/my-money/156209,epanypologismos-syntaxeon-poioi-kai-posa-tha-chasoun-kai-poioi-ke.html

Κυριακή 11 Ιουνίου 2017

Χρυσοί οι Μάντης/Καγιαλής στο παγκόσμιο κύπελλο ιστιοπλοΐας 470 στο Σανταντέρ








Νέα μεγάλη επιτυχία για τους Παναγιώτη Μάντη και Παύλο Καγιαλή που κατέκτησαν το χρυσό μετάλλιο στον τελικό του Παγκοσμίου Κυπέλλου της κλάσης 470, που ολοκληρώθηκε σήμερα στο Σανταντέρ της Ισπανίας.
Οι «χάλκινοι» Ολυμπιονίκες του Ρίο κατέλαβαν την έβδομη θέση στη medal race, αλλά είχαν ήδη εξασφαλίσει σημαντικό προβάδισμα και δεν απειλήθηκαν επί της ουσίας να χάσουν την πρώτη θέση. Το ελληνικό πλήρωμα ολοκλήρωσε τον αγώνα με 36 βαθμούς ποινής, έναντι 42β. των Αυστριακών Μπάργκεχρ-Μαχρ και 43.6β. των Ιταλών Φεράρι-Καλάμπρο (νικητές της medal race), οι οποίοι πήραν τη δεύτερη και την τρίτη θέση αντίστοιχα.
Σημαντική επιτυχία για την ελληνική ιστιοπλοϊα αποτελεί και η δεύτερη θέση της Βασιλείας Καραχάλιου στα Laser Radial, μετά από σκληρή μάχη με την Ουρουγουανή Μορέιρα Φρασκίνι και τη Βελγίδα Πλάσχαερτ, τις οποίες ξεπέρασε κατά ένα βαθμό (65 έναντι 66). Νικήτρια της κατηγορίας ήταν η επίσης Βελγίδα Ακερ με 43 βαθμούς ποινής.

ΠΗΓΗ: sports.ert.gr


Πώς οι Φλέβες θα γίνουν ο οικονομικός αιμοδότης των Ενόπλων Δυνάμεων





Τα δύο μεγάλα projects για δημιουργία πολυτελών ξενοδοχείων στο μικρό νησί της Αττικής, που έχει στα χέρια του το υπ. Εθνικής Αμυνας. Η εκμετάλλευση αναμένεται να αποφέρει περισσότερα από 100.000.000 ευρώ κάθε χρόνο
Από τον
Ανδρέα Κούτρα

Σε επενδυτικό φάρο φιλοδοξεί να αναδείξει τις Φλέβες, το νησάκι που βρίσκεται απέναντι από τον «Αστέρα» της Βουλιαγμένης, το υπουργείο Εθνικής Άμυνας. Ο Πάνος Καμμένος ανέφερε ότι υπάρχουν δύο πολύ μεγάλες επενδυτικές προτάσεις για την τουριστική αξιοποίηση του νησιού και η «κυριακάτικη δημοκρατία» αναλύει ποιες είναι αυτές και πώς μπορούν να υλοποιηθούν, αποτελώντας παράδειγμα αξιοποίησης της τεράστιας περιουσίας των Ενόπλων Δυνάμεων που θα φέρει έσοδα εκατομμυρίων ευρώ υπέρ του προσωπικού και όχι μόνο.
Οι δύο προτάσεις που έχουν ήδη υποβληθεί στο υπουργείο Εθνικής Άμυνας, το οποίο έθεσε ως προτεραιότητα τις Φλέβες γιατί αποτελεί ένα νησί που βρίσκεται εντός της Αττικής και σε μία περιοχή με έντονο επενδυτικό ενδιαφέρον («Αστέρας» Βουλιαγμένης, Ελληνικό κ.α.), είναι η μία από το Αμπού Ντάμπι και η δεύτερη από τη ΜΕΤΚΑ. Και οι δύο αφορούν την εκμετάλλευση του νησιού έκτασης 1,4 τετραγωνικού χιλιομέτρου και τη μετατροπή του σε ένα τεράστιο resort με κατασκευή πολυτελών μπανγκαλόου, μεγάλων ξενοδοχειακών μονάδων, μαρίνων, γηπέδου γκολφ και θεματικών πάρκων που μπορεί να προσελκύσουν χιλιάδες τουρίστες με «γερά» πορτοφόλια και να εισφέρουν στα ταμεία των Ενόπλων Δυνάμεων δεκάδες εκατομμύρια ευρώ τον χρόνο. 

Η πρώτη πρόταση έρχεται από το Αμπού Ντάμπι και μπορεί υπό προϋποθέσεις να αγγίξει τα 3,9 δισ. ευρώ. Αυτό εξαρτάται από το μέγεθος της εκμεταλλεύσιμης περιοχής του νησιού. Αρκετά μεγάλη και ενδιαφέρουσα είναι και η πρόταση της ΜΕΤΚΑ. Οπως δήλωσε ο Π. Καμμένος, μπορεί η εκμετάλλευση του νησιού να αποφέρει έως και 100.000.000 ευρώ ετησίως στο Ταμείο Εθνικού Στόλου, στην ιδιοκτησία του οποίου ανήκουν οι Φλέβες. Είναι ένας στόχος αρκετά φιλόδοξος, αλλά όχι ακατόρθωτος, όπως αναφέρουν και παράγοντες της αγοράς. 

Ο διευθυντής της Υπηρεσίας Αξιοποίησης Ακίνητης Περιουσίας των Ενόπλων Δυνάμεων Γιώργος Ζησιμάτος δήλωσε στην «κυριακάτικη δημοκρατία» ότι στο νησί υπάρχει η δυνατότητα να κατασκευαστούν έως 400 βίλες και 450 δωμάτια ξενοδοχείου, ενώ στα πλάνα είναι να γίνουν μαρίνες για να δένουν τα σκάφη των επισκεπτών, διάφορα θεματικά πάρκα, έως και γήπεδο γκολφ υψηλών προδιαγραφών για τους φαν του είδους. Δεν θέλησε να δώσει περισσότερες πληροφορίες, καθώς, όπως είπε, υπάρχουν υπογεγραμμένα πρωτόκολλα εχεμύθειας όσον αφορά τις ακριβείς προτάσεις, στοιχείο που δείχνει ότι οι συζητήσεις βρίσκονται σε προχωρημένο στάδιο.

Σημείωσε ωστόσο ο κ. Ζησιμάτος ότι μπορεί να δημιουργηθούν 10.000 έως 12.000 θέσεις εργασίας, όχι μόνο πάνω στο νησί, αλλά και στη γύρω περιοχή, αφού εκτιμάται ότι μπορεί να λειτουργήσουν 300-400 μικρές επιχειρήσεις. Από τη στεριά στο νησί προβλέπεται συγκοινωνία με πλωτά μέσα, επιτρέποντας έτσι στους τουρίστες να ξεναγηθούν και σε άλλες περιοχές της Αττικής ή να κάνουν βόλτα στην Αθηναϊκή Ριβιέρα. Ετσι θέλουν κάποιοι να βλέπουν την περιοχή των νοτίων προαστίων, αφού ήδη ο «Αστέρας» Βουλιαγμένης έχει ανατεθεί σε ιδιώτες για την αξιοποίησή του, η επένδυση στο Ελληνικό φαίνεται ότι προχωρά, παρά τα εμπόδια που βάζουν ορισμένοι, ενώ στα σχέδια είναι να γίνουν και άλλες παραχωρήσεις προς εκμετάλλευση, όπως οι πλαζ στη Βούλα και στο Καβούρι. Μάλιστα, ορισμένοι θεωρούν ότι τα κεφάλαια που επενδύονται στην Αττική είναι... συγγενή.

Πότε όμως θα ανάψει ο «φάρος» στις Φλέβες; 
Αυτό είναι ένα βασικό ερώτημα. Από την πλευρά της ηγεσίας του υπουργείου Εθνικής Άμυνας επιχειρείται να «τρέξουν» οι διαδικασίες όσο γίνεται πιο γρήγορα. Πληροφορίες μάλιστα αναφέρουν ότι έχει βρεθεί εναλλακτικός νησιωτικός χώρος για τις ασκήσεις των ΟΥΚάδων που συνήθως χρησιμοποιούν τις Φλέβες (είναι στη διάθεση της εφημερίδας τα στοιχεία, αλλά για ευνόητους λόγους δεν τα δημοσιοποιούμε). 

Την επόμενη λοιπόν εβδομάδα αναμένεται το επενδυτικό σχέδιο να συζητηθεί στη Διυπουργική Επιτροπή Στρατηγικών Επενδύσεων και στη συνέχεια να ληφθεί η απόφαση από το υπουργικό συμβούλιο που θα συνεδριάσει υπό την προεδρία του πρωθυπουργού Αλέξη Τσίπρα. 
Ο κ. Καμμένος φάνηκε αισιόδοξος ότι τελικά μέσα στον Οκτώβριο θα μπορέσει να προκηρυχθεί ο διαγωνισμός για την εκμετάλλευση του νησιού. Αν συμβεί αυτό και υπάρξει πλειοδότης, θα ακολουθήσουν συζητήσεις για τον καθορισμό των λεπτομερειών της επένδυσης και του χρονοδιαγράμματος ολοκλήρωσής της. Διαδικασίες πάντως που, όπως έχει αποδειχθεί, είναι αρκετά χρονοβόρες.
πηγή:http://www.dimokratianews.gr/content/75601/pos-oi-fleves-tha-ginoyn-aimodotis-ton-en-dynameon

Η Συνταγή της αποτυχημένης Ελλάδας και η συνταγή ενοχοποίησης του κωπηλάτη !!






Μια φορά κι ένα καιρό ήταν μια Ελληνική ομάδα κωπηλασίας.
Η Ελλάδα και η Ιαπωνία συμφώνησαν να γίνεται ένας αγώνας κωπηλασίας κάθε χρόνο.
Η κάθε ομάδα θα είχε 8 μέλη.
Και οι δύο ομάδες προπονηθήκανε σκληρά για την νίκη.
Την ημέρα του αγώνα και οι δύο ομάδες ήταν σε παρόμοια φυσική κατάσταση όμως οι Ιάπωνες κατάφεραν να
κερδίσουν με διαφορά 1,5 χιλιομέτρων.
Το ηθικό της Ελληνικής ομάδας πάγωσε. Η Διοίκηση της ομάδας ήταν αποφασισμένη να νικήσει τον επόμενο χρόνο
κι έτσι ανέθεσε την στενή παρακολούθηση της ομάδος σε ένα επιτελείο αναλυτών προκειμένου να βρεθεί η βέλτιστη λύση.
Μετά από λεπτομερή μελέτη του θέματος, το επιτελείο αναλυτών κατέληξε ότι οι Ιάπωνες είχαν 7 κωπηλάτες και μόνο έναν αρχηγό.
Ενώ οι Ελληνική ομάδα διέθετε 7 αρχηγούς και μόνο ένα κωπηλάτη.
Εν όψει σοβαρού διλήμματος η διοίκηση της Ελληνική ομάδας έδειξε απρόσμενη σοφία: για να πετύχει την αναδιάρθρωση της Ελληνικής Ομάδας έκανε απευθείας ανάθεση σε Εταιρεία Συμβούλων.
Μετά από αρκετούς μήνες δουλειά, οι σύμβουλοι κατέληξαν ότι υπήρχαν υπερβολικά πολλοί αρχηγοί στην Ελληνική ομάδα.
Βάσει της εν λόγω ανάλυσης προτάθηκε μια λύση στο πρόβλημα: άμεση αλλαγή στην δομή της ομάδος!
Έτσι αποφασίσθηκε ότι θα υπάρχουν μόνο 4 αρχηγοί στην ομάδα και ένας κωπηλάτης, οι οποίοι θα καθοδηγούνται από 2 Διευθυντές και έναν Διευθύνοντα Σύμβουλο.
Οι σύμβουλοι πρότειναν επίσης, να βελτιωθούν οι συνθήκες εργασίας του κωπηλάτη προκειμένου να αυξηθεί η απόδοσή του.
Τον επόμενο χρόνο οι Ιάπωνες κέρδισαν με διαφορά 3 χιλιομέτρων.
Η Ελληνική ομάδα αμέσως απέλυσε τον κωπηλάτη λόγω κακής απόδοσης.
Στην διοίκηση όμως αποδόθηκε ένα bonus για την προσπάθεια που έδειξαν για την γρήγορη επίλυση του προβλήματος και την υποστήριξη της ομάδας κατά την προετοιμασία.
Η Εταιρεία Συμβούλων εκπόνησε και δεύτερη έρευνα η οποία απέδειξε ότι η στρατηγική που ακολουθήθηκε ήταν ορθή. Η μη ικανοποιητική απόδοση της ομάδος ήταν αποτέλεσμα ελλείψεων στη βασική υποδομή της.
Έτσι η Ελληνική ομάδα ανέθεσε χωρίς άλλη καθυστέρηση, τον επανασχεδιασμό του σκάφους!

πηγή: http://www.votegreece.gr/archives/65929

Σάββατο 10 Ιουνίου 2017

"Ό,τι ζητά η Τουρκία για τους Τουρκοκύπριους, τα ίδια να έχουν και οι Κούρδοι στην Τουρκία"




Ο Ερντογάν απειλεί με προσάρτηση των κατεχόμενων στην Τουρκία

Για πρώτη φορά ο ΥΠΕΞ μίλησε δημοσίως εκτενώς για το κουρδικό ζήτημα, σε ραδιοφωνική του συνέντευξη το Σάββατο στον ALPHA και στη δημοσιογράφο Μαρία Νικόλτσιου.
Απαντώντας ο Έλληνας υπουργός Εξωτερικών στο ερώτημα εάν θα δημιουργηθεί κουρδικό κράτος, με αφορμή και τη στάση των ΗΠΑ στο ζήτημα, διευκρίνισε ότι το κουρδικό ζήτημα έχει δύο συνιστώσες αυτή τη στιγμή.
Η μία είναι σύμφωνα με τον Νίκο Κοτζιά «το Κουρδιστάν στο βόρειο Ιράκ, όπου η Ευρωπαϊκή Ένωση προσβλέπει στην ενότητα της χώρας, αλλά όπως ξέρετε, η ενότητα της χώρας πρέπει να αποτελεί επιθυμία των ίδιων των πολιτών της και όχι επιθυμία τρίτων. Θα το δούμε. Έχει προκηρυχθεί ένα δημοψήφισμα για τον Σεπτέμβριο φέτος στο βόρειο Κουρδιστάν, δηλαδή στο βόρειο Ιράκ. Το δημοψήφισμα αυτό σας θυμίζω προβλεπόταν από την αρχική συνταγματική συμφωνία του Ιράκ, αλλά δεν τέθηκε ποτέ η επιλογή πρακτικής άσκησης αυτού του δικαιώματος».
Στη συνέχεια ο Έλληνας ΥΠΕΞ πέρασε στη δεύτερη συνιστώσα, δηλαδή στο ζήτημα της ζώνης των Κούρδων στη βόρεια Συρία, το οποίο αποτελεί όπως τόνισε ένα μεγάλο πρόβλημα για την ίδια την Τουρκία.
«Οι δυτικές χώρες δεν θέλουν να σπάσει η ενότητα της Συρίας, γιατί αυτή τη στιγμή όλοι τασσόμαστε υπέρ της ήττας των αντιδραστικών ισλαμοφασιστικών δυνάμεων αλλά και υπέρ της ήττας του αυταρχισμού στο εσωτερικό της Συρίας», είπε ο Νίκος Κοτζιάς για να αποκαλύψει στη συνέχεια ότι «υπάρχει ένα σχέδιο συνταγματικό από πλευράς ορισμένων δυνάμεων της Δύσης, που δεν έχει δημοσιοποιηθεί, όπως και ένα συνταγματικό σχέδιο από την πλευρά της Ρωσίας που έχει δημοσιοποιηθεί και το οποίο προβλέπει να γίνει η Συρία ένα ομοσπονδιακό κράτος με συνιστώσα πολιτεία ένα κουρδικό κράτος».
Σε ό,τι αφορά όμως τη θέση του, ως Έλληνας υπουργός Εξωτερικών, ο Νίκος Κοτζιάς έκανε μια δήλωση που σίγουρα θα τη λατρέψουν οι Κούρδοι. Είπε:
«Εγώ γενικά θέλω να πω -επειδή η Τουρκία αντιτίθεται σε αυτά όλα, είναι δικαίωμά της και επιλογή της εξωτερικής της πολιτικής- σε όλες αυτές τις χώρες, οι Κούρδοι να έχουν τα δικαιώματα που έχει την πρόθεση να αποδώσει η Κυπριακή Δημοκρατία στην τουρκοκυπριακή κοινότητα. Γιατί κάποτε πρέπει να συγκρίνουμε τι διεκδικούν κάποιοι πάνω στην Μεγαλόνησο και τι είναι διατεθειμένοι να δώσουν σε πολύ μεγαλύτερες δικές τους κοινότητες στο εσωτερικό τους».
Με απλά λόγια ο Νίκος Κοτζιάς πρότεινε στην Τουρκία να γίνει δικοινωτική, διζωνική συνομοσπονδία και με εκ περιτροπής προεδρία και ισότητα των δύο κοινοτήτων.

πηγή: http://www.tribune.gr/politics/news/article/368000/vomva-kotzia-oti-zita-tourkia-gia-tous-tourkokyprious-ta-idia-prepi-na-echoun-ke-kourdi-stin-tourkia.html

Η άγνοια της άγνοιας


233



Δεν είναι καθόλου κακό να μη γνωρίζει κανείς ένα θέμα, αρκεί να το δέχεται αναζητώντας σε άλλους τις απαντήσεις – είναι όμως εξαιρετικά επικίνδυνο να μην γνωρίζει πως δεν το γνωρίζει, ειδικά όταν πρόκειται για κάποιον πολιτικό, επειδή τότε οι ενέργειες του δεν καταστρέφουν μόνο τον ίδιο, αλλά ολόκληρη τη χώρα.
.Άποψη
Το τελευταίο χρονικό διάστημα ιδρύονται συνεχώς στην Ελλάδα νέα κόμματα, κινήματα, φορείς ή παρατάξεις, ορισμένα από τα οποία συντάσσονται με τους παλαιότερους οπαδούς της δραχμής. Έτσι το εθνικό νόμισμα δεν εκπροσωπείται πλέον μόνο από αριστερές πολιτικές αντιλήψεις αλλά, επίσης, από δεξιές ή κεντρώες, αστικές και συντηρητικές. Σύμφωνα με όλα αυτά τα «κινήματα», κοινό χαρακτηριστικό ορισμένων εκ των οποίων είναι η άγνοια της άγνοιας τους, ο βασικός ένοχος της χρεοκοπίας της Ελλάδας είναι η Ευρωζώνη και το ευρώ – οπότε, εάν η χώρα τολμούσε να το εγκαταλείψει υιοθετώντας τη δραχμή, θα έλυνε σε χρόνο μηδέν τα προβλήματα της, επιστρέφοντας σε πορεία ανάπτυξης. Είναι όμως αλήθεια έτσι;
Στα πλαίσια αυτά, έχοντας αναφερθεί ήδη στα προβλήματα της δραχμής (ανάλυση), ιδίως στους αυθαίρετους ισχυρισμούς περί του ότι, μία χώρα μπορεί να απλά να αρνηθεί μονομερώς την πληρωμή των χρεών της χωρίς συνέπειες (!), θεωρούμε πως δεν υπάρχει λόγος να επαναλαμβανόμαστε. Πόσο μάλλον όταν, κατά την άποψη μας, το πρόβλημα της Ευρωζώνης δεν είναι το ευρώ, αλλά η πρωσική Γερμανία – κάτι που ισχύει για ολόκληρη της Ευρώπη, όπου δυστυχώς υποτιμάται σε πολύ μεγάλο βαθμό ο γερμανικός κίνδυνος.
Ειδικά όσον αφορά το ευρώ, θεωρούμε πως αποτελεί ένα σημαντικό περιουσιακό στοιχείο για τις χώρες που το διαθέτουν, εάν υποχρεωθεί να εκλογικευθεί η Γερμανία, καθώς επίσης εάν διορθωθούν τα ελαττώματα του – με την έννοια πως πρόκειται για το δεύτερο μεγαλύτερο παγκόσμιο αποθεματικό νόμισμα, έχοντας μεγάλες πιθανότητες να καταλάβει κάποια στιγμή την πρώτη θέση, λόγω των τεράστιων οικονομικών προβλημάτων των Η.Π.Α. και των αδυναμιών του δολαρίου.
Το γεγονός δε ότι, χαίρει της εμπιστοσύνης όλων όσων συναλλάσσονται μαζί του, μεταξύ άλλων επειδή το ισοζύγιο τρεχουσών συναλλαγών της Ευρωζώνης είναι πλεονασματικό, ενώ τα ελλείμματα του προϋπολογισμού της πολύ χαμηλά (γράφημα), χωρίς κινδύνους υποτίμησης του αφού ο πληθωρισμός είναι χαμηλός, αυξάνει τη σημασία του – την οποία κατανοούν όλοι όσοι γνωρίζουν πόσο δύσκολο είναι να επιβληθεί ένα νόμισμα χωρίς αντίκρισμα (Fiat money) στη σημερινή εποχή.
236

Επεξήγηση γραφήματος: Εξέλιξη του ισοζυγίου τρεχουσών συναλλαγών της Ευρωζώνης (γαλάζιες στήλες, αριστερή κάθετος), σε σχέση με το έλλειμμα του προϋπολογισμού (διακεκομμένη γραμμή, δεξιά κάθετος).
Ανεξάρτητα όμως από τα παραπάνω, αυτό που ενοχλεί όσον αφορά τους νέους σωτήρες της Ελλάδας είναι η άγνοια τους σχετικά με τους κανόνες που διέπουν τη ρευστότητα μίας οικονομίας – η αύξηση της οποίας είναι απαραίτητη προϋπόθεση της ανάπτυξης. Εν προκειμένω, όσο πιο απλοϊκά γίνεται, το συντριπτικά μεγαλύτερο μέρος της ρευστότητας σε μία οικονομία (περί το 90%) δεν παρέχεται από τις κεντρικές τράπεζες, αλλά από τις εμπορικές – οι οποίες δημιουργούν χρήματα από το πουθενά με την έγκριση δανείων προς τους πελάτες τους, έναντι υλικών εγγυήσεων.
Ως εκ τούτου, η υπαγωγή της χώρας στο πρόγραμμα αγοράς παγίων της ΕΚΤ (QE) θα ωφελήσει ελάχιστα την πραγματική οικονομία – βοηθώντας μόνο τις τράπεζες, καθώς επίσης το δημόσιο που δανείζεται από αυτές και κάποιες μεγάλες επιχειρήσεις του ΣΕΒ.
Η ρευστότητα
Περαιτέρω, η παροχή ρευστότητας από τις εμπορικές τράπεζες εξαρτάται από την ύπαρξη αξιόχρεων οφειλετών – νοικοκυριών δηλαδή και επιχειρήσεων που είναι υγιείς, διαθέτουν τις απαιτούμενες εγγυήσεις και είναι σε θέση να επενδύσουν σε κερδοφόρα εγχειρήματα, για να μπορούν να επιστρέφουν τα δάνεια τους (η ρευστότητα είναι ανάλογη με το ΑΕΠ μίας οικονομίας, εάν δεν θέλει κανείς να προκληθεί πληθωρισμός – οπότε όταν μειώνεται το ΑΕΠ μειώνεται και η ρευστότητα).
Σε μία χώρα όμως που (α) ο ιδιωτικός τομέας της είναι υπερχρεωμένος, άρα μη υγιής (β) οι εγγυήσεις, όπως για παράδειγμα τα ακίνητα έχουν χάσει πάνω από το 50% της τιμής τους, καθώς επίσης (γ) η ζήτηση μειώνεται συνεχώς, ενώ υπάρχει ανεκμετάλλευτο παραγωγικό δυναμικό, οπότε δεν υφίστανται κερδοφόρα εγχειρήματα, η παροχή δανείων είναι αδύνατη – οπότε η αύξηση της ρευστότητας επίσης. Επομένως, αυτό που προηγείται είναι η επίλυση των συγκεκριμένων προβλημάτων – ακόμη και αν υποθέσουμε πως οι εμπορικές τράπεζες είναι υγιείς.
Οι ελληνικές εμπορικές τράπεζες όμως δεν είναι υγιείς, ούτε θα γίνουν με την υπαγωγή τους στο QE – όπως άλλωστε φάνηκε από τη χρεοκοπία της πέμπτης μεγαλύτερης ισπανικής τράπεζας, η οποία πουλήθηκε έναντι 1 € στην πρώτη (Santander) για να μην κλείσει, προκαλώντας τεράστιες ζημίες στους μετόχους και ομολογιούχους της.
Ειδικότερα, η κεφαλαιακή τους επάρκεια, σύμφωνα με την οποία για να θεωρούνται υγιείς θα πρέπει τα κεφάλαια τους να είναι στο 10% των δανείων τους, όπου όμως τα κόκκινα δάνεια μειώνουν αμέσως τα τραπεζικά κεφάλαια, είναι κάτι περισσότερο από προβληματική.
Με δεδομένο δε το ότι, τα ίδια κεφάλαια τους είναι τοποθετημένα σε κτίρια, μετοχές κοκ. για να παράγουν κέρδη, οπότε δεν είναι άμεσα ρευστοποιήσιμα ή/και δεν τις συμφέρει να τα ρευστοποιήσουν, χρησιμοποιούν τις καταθέσεις ως ρευστότητα – γεγονός που σημαίνει πως όταν οι καταθέσεις μειώνονται συνεχώς, η κατάσταση τους επιδεινώνεται, ενώ φυσικά κινδυνεύουν οι αποταμιεύσεις των Ελλήνων. Επομένως, ακόμη και αν υπήρχαν αξιόχρεοι οφειλέτες στην Ελλάδα, πρόθυμοι και ικανοί να επενδύσουν, δεν θα ήταν σε θέση να τους δανείσουν – άρα είναι αδύνατη η επιστροφή της χώρας σε ανάπτυξη.
Το χρέος
Συμπερασματικά λοιπόν είτε με ευρώ, είτε με δραχμή (η οποία για να αποκτήσει την εμπιστοσύνη των ανθρώπων θα έπρεπε να είναι υγιέστατη η οικονομία, με δίδυμα πλεονάσματα κοκ., κάτι που όμως σημαίνει πως τότε θα ήταν βιώσιμη η χώρα και εντός του ευρώ), το νούμερο ένα εθνικό μας ζήτημα είναι το χρέος – ενώ αμέσως μετά ακολουθεί η δημιουργία ζήτησης από το εσωτερικό, η οποία απαιτεί δημόσιες επενδύσεις για να ακολουθήσουν οι ιδιωτικές, κάτι που είναι αδύνατον επίσης λόγω του χρέους.
Εναλλακτικά θα μπορούσε να εκμεταλλευθεί η χώρα τη ζήτηση του εξωτερικού, όπου όμως θα έπρεπε να αυξήσει την ανταγωνιστικότητα της – κάτι επίσης αδύνατο χωρίς τη διενέργεια επενδύσεων, οι οποίες δεν συνηθίζονται σε υπερχρεωμένες χώρες. Ως εκ τούτου, η επίκληση του εθνικού νομίσματος ως μαγικό ραβδί που θα έλυνε τα προβλήματα μας, είναι εκτός τόπου και χρόνου – όπως επίσης η μονομερής άρνηση του χρέους η οποία, εάν ήταν τόσο εύκολη, η απλή λογική μας διδάσκει πως θα την είχαν δρομολογήσει όλα τα άλλα υπερχρεωμένα κράτη που μάλλον δεν είναι λιγότερο έξυπνα από εμάς.
Το ότι το νόμισμα δεν αρκεί για να λύσει κανείς τα μεγάλα προβλήματα μίας οικονομίας τεκμηριώνεται άλλωστε από πολλές άλλες χώρες που χρεοκόπησαν, παρά το ότι είχαν τα δικά τους νομίσματα – οπότε δεν είναι σωστό να επιτρέπουμε σε αυτούς που έχουν δυστυχώς άγνοια της άγνοιας τους να μας επηρεάζουν, παρά το ότι πιστεύουμε πως οι προθέσεις τους είναι καλοπροαίρετες.
Για την Ιταλία βέβαια, στην οποία κανένα κόμμα δεν είναι τόσο ανόητο ώστε να αρνείται την ύπαρξη του χρέους ή να το χαρακτηρίζει επαχθές, η επιστροφή στο εθνικό της νόμισμα για να ανακτήσει την ανταγωνιστικότητα της είναι λύση – επειδή μπορεί να μετατρέψει το μεγαλύτερο μέρος των δανείων της σε λιρέτες, μη έχοντας υπογράψει κανένα PSI, οπότε να τα εξυπηρετεί με τη βοήθεια της εκτύπωσης χρημάτων και του πληθωρισμού (κάτι που δεν είναι βέβαια καθόλου εύκολο, αλλά όχι ανέφικτο).
Επίλογος
Ολοκληρώνοντας, υπάρχει ακόμη λύση στα προβλήματα μας (άρθρο ΒΒ), η οποία απαιτεί την αλλαγή νοοτροπίας εκ μέρους όλων μας – κυρίως όμως τη σοβαρότητα, τη γνώση και την υπευθυνότητα από την πλευρά των πολιτικών δυνάμεων της χώρας που δυστυχώς δεν τη βλέπουμε. Σε κάθε περίπτωση, εάν η προσπάθεια δεν είναι εθνική, με την προθυμία ανάληψης οποιουδήποτε ρίσκου, ακόμη και της δραχμής που δεν είμαστε οπαδοί της, δεν πρόκειται να πετύχει – οπότε το μόνο που θα απέμενε τότε θα ήταν η αναμονή μίας αιματηρής κοινωνικής εξέγερσης, η οποία θα συμβεί νομοτελειακά όταν χάσουν οι Πολίτες τα πάντα, μαζί με τις τελευταίες ουτοπικές τους ελπίδες.
Ίσως βέβαια προηγηθούν κάποιες μαζικές διαμαρτυρίες εναντίον των Επιτηρητών (η λέξη «θεσμοί» είναι ντροπή να χρησιμοποιείται για τους δανειστές), όπως η συλλογική μη κατάθεση των ετησίων φορολογικών δηλώσεων που διαπιστώνεται ήδη – ένα ενδεχόμενο που ασφαλώς θα δημιουργούσε μεγάλα προβλήματα στους Επιτηρητές, αφού θα μπορούσε πολύ εύκολα να υιοθετηθεί από τους Πολίτες πολλών άλλων χωρών που υποφέρουν επίσης τα πάνδεινα, από τη ληστεία που υφίστανται.

Άρης Οικονόμου

Άρης Οικονόμου

πηγή:http://www.analyst.gr/2017/06/10/i-agnia-tis-agnias/