Πέμπτη 1 Σεπτεμβρίου 2016

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΟΥ ΤΩΝ 3 Ε.Α.Α.: Θα Συνεχίσουμε τους Δικαστικούς Αγώνες σε Ελληνικά και Ευρωπαϊκά Δικαστήρια









ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ
ΤΩΝ ΤΡΙΩΝ ΕΝΩΣΕΩΝ ΑΠΟΣΤΡΑΤΩΝ ΑΞΙΩΜΑΤΙΚΩΝ 
Ν. Π. Δ. Δ.
Γραφεία: Ι. Παπαρρηγοπούλου & Π.Π. Γερμανού
Τηλ.: 210 33 10 430 –210  33 10 431 – FAX: 210 33 10 429
Πλατεία Κλαυθμώνος – 105 61 Αθήνα
                                                                                                        


                                                                                                   Αριθ.Πρωτ. 291                                                                                                                                       Ημερομηνία  06-09–2016 
ΠΡΟΣ  : Υπουργό Εργασίας κ.Γ.Κατρούγκαλο
              Υπουργό Εθνικής Άμυνας κ. Π. Καμμένο
              Υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής
              κ. Θ. Δρίτσα
              Αναπληρωτή Υπουργό Προστασίας του Πολίτη κ. Ν.Τόσκα
ΚΟΙΝ   : Πρωθυπουργό κ.Αλέξη Τσίπρα
              Υπουργό Οικονομικών κ.Ε.Τσακαλώτο
              Αναπληρωτή Υπουργό Εθνικής Άμυνας κ.Δ.Βίτσα
              Α/ΓΕΕΘΑ Ναύαρχο Ε. Αποστολάκη Π.Ν.
ΘΕΜΑ : Ασφαλιστικά/συνταξιοδοτικά θέματα
ΣΧΕΤ : α.-Ν.4387/16 (ΦΕΚ Α.΄85/12-05-2016)
            β.- ΚΥΑ αριθ. οικ. 26083/887(ΦΕΚ Β.΄1605 από 07-06-2016
1.-Με τον νέο ασφαλιστικό νόμο (σχετικό α) επέρχονται σημαντικές αλλαγές στην ασφάλιση και συνταξιοδότηση των στελεχών των Ε.Δ. και των Σ.Α. ( εν συντομία Στρατιωτικών )  , οι οποίες είναι στοχευμένες , άδικες και κινούνται στα όρια της νομιμότητας και συνολικά  στρέφονται κατάφορα εις βάρος των εν λόγω Στελεχών και θα έχουν ως αποτέλεσμα την πλήρη φτωχοποίηση των αποστράτων.
2.-Το σχετ.(α) είναι στοχευμένο κατά των στρατιωτικών και η φιλοσοφία του βασίζεται στην αποδέσμευση των συντάξεων των αποστράτων από τους μισθούς των εν ενεργεία και στην εξομοίωσή τους με όλες τις κατηγορίες συνταξιούχων  , αγνοώντας προκλητικά την διαφορά που υπάρχει στις ειδικές συνθήκες εργασίας , στα ωράρια εργασίας που δεν πληρώνονται πλήρως , στην επικινδυνότητα της εργασίας , στον τρόπο αποζημείωσης τους για την εργασία που προσφέρουν , την μη συμπλήρωση όλου του απαιτούμενου συνταξιοδοτικού βίου , κλπ. Αγνοεί παντελώς τις αποφάσεις της Ολομέλειας του ΣτΕ 2192 μέχρι 2196 του 2014 που αναγνωρίζουν ότι οι Ε.Δ. και τα Σ.Α. ανήκουν στον σκληρό πυρήνα του Κράτους και ότι χωρίς αυτές δεν θα υπήρχε Κράτος. 
Είναι στοχευμένο και στο θέμα των χηρών (άρθρο 12) που εισάγει την παγκόσμια πρωτοτυπία , η λήψη της σύνταξης να εξαρτάται από την ηλικία του/της επιζώντος συζύγου και  αφορά κυρίως τις χήρες των στρατιωτικών , γιατί αυτές λόγω των συχνών μετακινήσεων των συζύγων τους δεν είχαν την δυνατότητα να εργασθούν και έτσι να έχουν άλλους πόρους για την επιβίωσή τους , αλλά και γιατί λόγω της φύσεως της εργασίας τους οι στρατιωτικοί φεύγουν από την ζωή σε σχετικά μικρή ηλικία.
Επιπρόσθετα , το σχετ(α) δεν προβλέπει την συμμετοχή αποστράτων αλλά και εν ενεργεία στρατιωτικών στο Εθνικό Συμβούλιο Κοινωνικής Ασφάλειας (Ε.ΣΥ.Κ.Α.) όπως και στον Ενιαίο Φορέα Κοινωνικής Ασφάλειας (Ε.Φ.Κ.Α.) , ενώ προβλέπει τη συμμετοχή όλων των άλλων κατηγοριών ασφαλισμένων.
3.-Το σχετ(α) είναι άδικο γιατί πέραν των ανωτέρω :
α.-Το είδος εργασίας των Στρατιωτικών ουδεμία σχέση έχει με των Υπαλλήλων και από πλευράς μόχθου , ευθύνης , ωραρίου , κόπωσης , ψυχολογικής επιβάρυνσης , επιπτώσεως στην υγεία  , κ.λ.π.
β.-Οι Στρατιωτικοί δεν διαπραγματεύονται με τον εργοδότή τους (Δημόσιο) τις απολαβές τους , σε αντίθεση με τους Υπαλλήλους που και διαπραγματεύονται και αλλάζουν εργασία εφόσον αυτό είναι επωφελές για αυτούς.
γ.-Οι Στρατιωτικοί αποστρατεύονται βάσει του νόμου “περί Ιεραρχίας και προαγωγών“ , όποτε το αποφασίσει η Υπηρεσία , χωρίς να έχουν συμπληρώσει τον απαιτούμενο αριθμό ετών για πλήρη συνταξιοδότηση. Ελάχιστοι φτάνουν στο υψηλότερο μισθολογικό κλιμάκιο
δ.-Μετά την αποστρατεία τους παραμένουν σε εφεδρεία με υποχρέωση παρουσίας και εκπαίδευσης και γενικά τρόπου διαβίωσης όπως  ως εν ενεργεία.
ε.-Σε περίπτωση που κάποιο από τα Ταμεία που εντάχθηκαν στον Ε.Φ.Κ.Α. έχει μειωμένα έσοδα , λόγω εισφοροαποφυγής , εισφοροδιαφυγής ή αδυναμίας πληρωμών , τότε θα γίνουν περικοπές στις συντάξεις και των άλλων Ταμείων και κυρίως του Δημοσίου , που κατά τεκμήριο , είναι συνεπές προς τις υποχρεώσεις του.
στ.-Οι Στρατιωτικοί , με τις μειώσεις που έχουν υποστεί μέχρι τώρα στις συντάξεις τους , που φτάνουν μέχρι το 60% , έχουν συνεισφέρει πέραν των αναλογούντων και των δυνατοτήτων τους στον περιορισμό του συνταξιοδοτικού κόστους , το οποίο με τις άστοχες κινήσεις των Κυβερνήσεων των τελευταίων ετών που έσυραν εκατοντάδες χιλιάδες εργαζομένους στην συνταξιοδότηση και με τον τρόπο που υπολογίζονται οι μειώσεις στις συντάξεις από το ΥΠ.ΟΙΚ. (κρατήσεις , μειώσεις , υγειονομική περίθαλψη , έκτακτες εισφορές , κλπ) , δεν είχε την αναμενόμενη μείωση.
ζ.-Στο σχετ.(α) δεν έχουν προβλεφθεί στον υπολογισμό της σύνταξης τα επιδόματα ευθύνης και επικινδυνότητας , προφανώς , γιατί ειδικά τα δεύτερα,   ίσχυαν μόνο για τους Στρατιωτικούς. Έτσι οι ιπτάμενοι , οι των ειδικών Δυνάμεων , οι Υποβρύχιοι και λοιποί δεν θα λαμβάνουν πλέον ως μέρος της σύνταξής τους τα αναλογούντα προς τα “εξάμηνα “ σε αυτές τις Υπηρεσίες υψηλού κινδύνου, τα οποία σημειωτέον τα υπηρέτησαν. Το ίδιο συμβαίνει και με τα επιδόματα ευθύνης που σφράγισαν την στρατιωτική ζωή των αποστράτων.
η.-Η περιβόητη προσωπική διαφορά υπάρχει μόνο στα λόγια , γιατί πρώτον δεν μεταβιβάζεται στις χήρες και δεύτερον λίαν συντόμως με την σίγουρη επιβολή του λεγόμενου “κόφτη “ θα εξανεμισθεί..
θ.-Με το σχετ. (α) δεν καταργήθηκαν οι μνημονιακοί νόμοι (3833/10, 3845/10,3847/10,3863/10,3865/10,3986/11,4002/11,4024/11,4051/12,4387/16 ) και ιδίως ο επαίσχυντος και αντισυνταγματικός 4093/2012 , παρ όλο που ο κ. Γ.Κατρούγκαλος είχε δεσμευθεί επ αυτού.
ι.-Δεν είναι δίκαιο οι στρατιωτικοί που αγωνίσθηκαν στους διάφορους αγώνες του Έθνους (Β.΄Π.Π. , Κορέα , Κύπρος ) να έχουν ίδιο συνταξιοδοτικό καθεστώς με τους Υπαλλήλους που απολάμβαναν μία ήρεμη και χωρίς προβλήματα οικογενειακή ζωή.
ια.-Η Ελλάδα είναι η μοναδική , ίσως,  χώρα  που οι συνταξιούχοι πληρώνουν ασφαλιστικές εισφορές , βλέπε εισφορά 5%,10%,15%,20% στα ασφαλιστικά τους Ταμεία , βάσει του ν.4093/2012 και Εισφορά Αλληλεγγύης Συνταξιούχων (Ε.Α.Σ.) , χωρίς ουδείς να γνωρίζει το περιβόητο ΑΚΑΓΕ , που σημειωτέον επλήγη βάναυσα από το PSI,  τι αποθεματικό έχει τώρα  και πως γίνεται η διαχείριση των πόρων του.
ιβ.-Παρά την ισχύ του δικαίου νόμου 4151/2013 , άρθρο 4 ( σε αντικατάσταση του ν. 3865/2010 ) , με το εργασιακό των νέων συνταξιούχων του σχετ (α) επανέρχονται οι αδικίες και ανισότητες , που ο ν.4151/2013 είχε άρει.
ιγ.-Οι αποστρατευθέντες μέχρι την 30-06-2016 (ημερομηνία υπογραφής του σχετικού ΦΕΚ της αποστρατείας) , υπάγονται στο σχετ (α) , ενώ θα πρέπει να υπαχθούν στο παλαιό καθεστώς , αναφορικά με τον τρόπο υπολογισμού των συντάξεών τους..
4.-Το σχετ (α) είναι παράνομο γιατί :
α.-Καταργεί τις στρατιωτικές συντάξεις και τις αποδεσμεύει από την υποχρέωση καταβολής τους από το Δημόσιο , εντάσσοντάς τες στο νέο Ε.Φ.Κ.Α. που είναι αντίθετο με το Π.Δ. 169/07 του “ Κώδικα Στρατιωτικών και Πολιτικών Συντάξεων “ και έχει τεκμηριωθεί απόλυτα στην απόφαση της Ολομέλειας του Ελεγκτικού Συνεδρίου 46/2005. 
Έχει γίνει δεκτό νομολογιακά ότι η συνταξιοδότηση των δημοσίων λειτουργών, των Στρατιωτικών και των υπαλλήλων από το Δημόσιο,  διεπόμενη από ιδιαίτερες συνταγματικές διατάξεις (άρθρα 73 παρ.2, 80 παρ.1 και 98 παρ.1 εδ.ε’ του Συντάγματος)δεν εμπίπτει στην έννοια της κατά το άρθρο 22 παρ.4 του Συντάγματος κοινωνικής ασφαλίσεως γενικώς (πρβλ. ΣτΕ 1808/70, 99/68) και το Δημόσιο δεν ενεργεί ως Οργανισμός Κοινωνικής Ασφάλισης κατά την παροχή σύνταξης στους υπαλλήλους του, αλλά δυνάμει της σχέσης που το συνδέει με αυτούς και επί τη βάσει ειδικού συνταξιοδοτικού καθεστώτος (ΣτΕ 1970/2002, 1750/1993).   
Ας σημειωθεί ότι η ειδική δικαιοδοσία του Ελεγκτικού Συνεδρίου επί διαφορών από συντάξεις του Δημοσίου κατοχυρώθηκε συνταγματικά ενόψει ακριβώς αυτής της ιδιαιτερότητας του συνταξιοδοτικού καθεστώτος των υπαλλήλων και λειτουργών του Δημοσίου.
β. -Ενώ το ΣτΕ με τις Αποφάσεις της Ολομελείας του υπ. Αριθ. 2192 μέχρι 2196 του 2014   απαγορεύει την περαιτέρω μείωση των συντάξεων των στρατιωτικών , εν τούτοις με το σχετικό (α) επέρχονται σημαντικές μειώσεις στις συντάξεις.
γ. -Τεχνηέντως αποδεσμεύονται οι συντάξεις από τους μισθούς των εν ενεργεία και έτσι το Κράτος προσδοκά να παρακάμψει τις αποφάσεις της Ολομελείας του ΣτΕ 2192 μέχρι 2196 του 2014 και την 1128  του 2016.
δ. -Το Ελεγκτικό Συνέδριο κατά την επεξεργασία του σχεδίου νόμου (μετέπειτα ν.4387/2016 ) είχε αποφανθεί ότι αυτό ήταν στα όρια της νομιμότητας κυρίως λόγω ένταξης των συνταξιούχων του Δημοσίου στο ίδιο Ταμείο με τους συνταξιούχους του ιδιωτικού Τομέα.
ε. Οι  Στρατιωτικοί όταν αποστρατεύονται δεν αποκαλούνται συνταξιούχοι , αλλά με  τον αποστρατευτικό βαθμό που τους απονέμει η Πολιτεία με εκδιδόμενο Προεδρικό Διάταγμα π.χ. “Ταξίαρχος εν αποστρατεία”. Η απονομή του αποστρατευτικού βαθμού δεν μπορεί να είναι μόνο στα χαρτιά και για το θεαθήναι , πρέπει να έχει και το ανάλογο αντίκρυσμα.
στ.-Με τον ν.4337/2015 (τρίτο μνημόνιο-σελίδα 1021) δεσμεύεται η Κυβέρνηση ότι θα εξεύρει πόρους για την αποκατάσταση των συντάξεων , σύμφωνα με τις αποφάσεις της Ολομέλειας του ΣτΕ , επομένως η μη τήρηση της δέσμευσης αυτής πέραν των άλλων είναι και παράνομη.
5.-Ο Υπουργός Εθνικής Άμυνας κ. Π.Καμμένος έχει πλειστάκις δεσμευθεί ότι το νέο ασφαλιστικό (σχετ. α) δεν θα αφορά τους στρατιωτικούς και τους αποστράτους και επ αυτού υπάρχει σύμφωνη γνώμη του Πρωθυπουργού κ. Α.Τσίπρα. Τελικά φαίνεται ότι οι θέσεις των Υπουργών Εργασίας και Οικονομικών είναι πιο ισχυρές από τις θέσεις του ΥΕΘΑ και συγκυβερνώντος.
6.-Κατόπιν των ανωτέρω καλούμε την Κυβέρνηση και ειδικά τον Πρωθυπουργό κ.Α.Τσίπρα , ως άμεσο βήμα, να εξαιρέσει τους στρατιωτικούς και τους αποστράτους από τον ν.4387/2016 , να σταματήσει κάθε περικοπή στις συντάξεις των στρατιωτικών και εφ όσον γίνουν αυτά να εφαρμόσει τις αποφάσεις της Ολομέλειας του ΣτΕ 2192 μέχρι 2196 του 2014 και 1128 του 2016  το αργότερο από την 01-01-2018 (τότε λήγει η πληρωμή αναδρομικών του ν.4307/2014 ) , κατοχυρώνοντάς τες νομοθετικά από τούδε..
7.-Δηλώνουμε προς κάθε κατεύθυνση ότι θα συνεχίσουμε τους δικαστικούς αγώνες σε Ελληνικά και Ευρωπαϊκά δικαστήρια και ως πρώτο βήμα καταθέσαμε σήμερα προσφυγή ενώπιον του ΣτΕ κατά των σχετικών (α) και (β)..
8.-Το παρόν εκφράζει , αναλογικά και τις απόψεις των αποστράτων του Λ.Σ.-ΕΛΛ.ΑΚΤ. και της ΕΛ.ΑΣ , για τους ίδιους νομικούς , ουσιαστικούς και ηθικούς λόγους..
Υποστράτηγος  Ε.Δανιάς. ε.α.                              Πρόεδρος ΕΑΑΣ      
Συνταγματάρχης Ν.Καίσαρης ε.α.              Διευθύνων Σύμβουλος ΕΑΑΣ
Αντιναύαρχος Σ.Περβαινάς Π.Ν. ε.α.         Πρόεδρος ΕΑΑΝ και Συντονιστικού    
Αντιπλοίαρχος (Ε) Γ.Γεωργακόπουλος Π.Ν. ε.α. Διευθύνων Σύμβουλος ΕΑΑΝ
Αντιπτέραρχος (Ι) Σ.Καββούρης Π.Α. ε.α.                 Πρόεδρος ΕΑΑΑ
Αντισμήναρχος (Ρ) Ι.Κρανιάς Π.Α.ε.α.                  Διευθύνων Σύμβουλος ΕΑΑΑ
                                        
                                                Για την ακρίβεια
                        Ο  Πρόεδρος του Συντονιστικού Συμβουλίου
                                   Αντιναύαρχος Σ.Περβαινάς Π.Ν.ε.α.      
                                               






ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ: Οι αποφάσεις για την αποκατάσταση των μισθών συντάξεων και το ειδικό μισθολόγιο



Οι τρεις αλλαγές στα ειδικά μισθολόγια«Μπλόκο» του ΣτΕ στις προσλήψεις καθαριστριών με ατομικές συμβάσεις εργασίας στα νοσοκομεία




    1.  Στο τελευταίο στάδιο, της σύνταξής τους, βρίσκονται τα σχέδια νόμου που αφορούν, το νέο ειδικό μισθολόγιο και την αποκατάσταση των μισθών και συντάξεων των ε.ε. και ε.α στελεχών των Ενόπλων Δυνάμεων και των Σωμάτων Ασφαλείας.
  
    2.  Μετά από τις προτάσεις και τις ασφυκτικές πιέσεις, του ΥΠΕΘΑ και την σύμφωνη γνώμη του πρωθυπουργού, το ΥΠ.ΟΙΚ.(κ. Χουλιαράκης), αποδέχθηκε το δεδομένο ότι, δεν μπορεί να νομοθετεί και να αποφασίζει κατά το δοκούν, σε βάρος των Ενόπλων Δυνάμεων και Σ.Α., και ανέκρουσε πρύμναν, τόσο στο θέμα, του νέου ειδικού μισθολογίου όσο στο θέμα,της αποκατάστασης των μισθών και συντάξεων, αποδεχόμενος την ιδιαιτερότητα και τις δυσκολίες, του λειτουργήματος που ασκούν οι Ε.Δ. και τα Σ.Α. καθώς επίσης ότι, ένα Κράτος δικαίου, θα πρέπει να εφαρμόζει πιστά τις αμετάκλητες τελεσίδικες αποφάσεις των Ανωτάτων Δικαστηρίων της Χώρας και είναι ανεξάρτητο του γεγονότος ότι, οι αντισυνταγματικές, παράνομες, στοχευμένες και εκ προθέσεως μειώσεις που επιβλήθηκαναπό την  προηγούμενη Κυβέρνηση. 

   3.  Οι αποφάσεις που έχουν ληφθεί μέχρι τώρα είναι οι παρακάτω:
        >.  Παραμένουν στενά συνδεδεμένες οι συντάξεις των ε.α. με τις αποδοχές των ε.ε. στελεχών.
        >.  Δεν θα γίνει καμιά μείωση, στις αποδοχές των ε.ε. στελεχών και καθ΄επέκταση και στους αποστράτους.
        >.  Θα εφαρμοσθούν πιστά οι αποφάσεις του ΣτΕ, με αποτέλεσμα οι μισθοί και οι συντάξεις, να επανέλθουν στα επίπεδα του Ιουλίου 2012.
        >.  Θα υπάρξει σταδιακή επιστροφή των αναδρομικών και μόνο σε όσους έχουν προβεί σε άσκηση ένδικων μέσων.  Η σταδιακή επιστροφή, θα εξαρτηθεί, από την ημερομηνία του πρωτοκόλλου, που έχει η κατάθεση της αγωγής ή της έφεσης, που έχουν υποβάλει οι ε.ε. και ε.α συνάδελφοι.

    4. Όσοι συνάδελφοι δεν έχουν προβεί στην κατάθεση αγωγής ή έφεσης μπορούν και τώρα να προσφύγουν στην Δικαιοσύνη, γνωρίζοντας όμως ότι ήδη έχουν απολέσει,ένα μέρος από τα αναδρομικά τους. 
Το καλύτερο βεβαίως σενάριο θα είναι, η Κυβέρνηση, έστω και την τελευταία στιγμή, να εφαρμόσει πιστά, για όλους την απόφαση του ΣτΕ, καταθέτοντας σχετική νομοθετική ρύθμιση, με την οποία θα αποκαθιστά, τους μισθούς και τις συντάξεις, χωρίς καμιά εξαίρεση. 
Το ευχόμαστε ολόψυχα αν και το βλέπουμε πολύ δύσκολο και αυτό γιατί ο αριθμός των συναδέλφων που έχουν ασκήσει αγωγή ή έφεση, είναι μικρός και καθ΄επέκταση και το χρηματικό ποσό που θα επιστραφεί, θα είναι ανάλογο και η Κυβέρνηση θέλοντας να δείξει ότι, εφαρμόζει πιστά με το γράμμα του νόμου, εφαρμόζει ότι ακριβώς προβλέπεται.



    ΥΓ: Λυπάμαι που θα στεναχωρήσω τους "φίλους" μου, αλλά δεν θα ονομάσω και πάλι τις πηγές μου.














Απαιτούμενα δικαιολογητικά για τις αγωγές


  




   1. Επειδή το σχέδιο νόμου, για την καταβολή των αναδρομικών και την αποκατάσταση των μισθών και συντάξεων, στα επίπεδα του Ιουλίου 2012,με βάση τις αμετάκλητες αποφάσεις του ΣτΕ, βρίσκεται στο τελευταίο στάδιο της σύνταξής του και προβλέπει, μέχρι τώρα, την σταδιακή καταβολή των αναδρομικών μόνο σε έχουν ασκήσει αγωγή και επειδή η άσκηση αγωγής ή άλλης μορφής νομική ενέργεια, ΕΙΝΑΙ ΑΤΟΜΙΚΟ ΔΙΚΑΙΩΜΑ θα πρέπει, εφόσον το επιθυμούν, να προβούν στις απαιτούμενες ενέργειες για να μην απολέσουν το δικαίωμα της καταβολής των αναδρομικών, γνωρίζοντας όμως ότι, έχει ήδη διαγραφεί η προηγούμενη διετία. 
   2.  Όσοι συνάδελφοι, επιθυμούν να προβούν στις απαιτούμενες ενέργειες, για την άσκηση αγωγής μπορούν:


     α. Να προσέρχονται στο Γραφείο μας για να λάβουν τα απαραίτητα δικαιολογητικά και να τους γίνει ενδελεχής ενημέρωση.


     β. Όσοι ανήκουν σε άλλους Νομούς, μπορούν να επικοινωνούν μαζί μας, τηλεφωνικά ή μέσω e-mail για να τους παρέχουμε, τόσο τις απαιτούμενες πληροφορίες, όσο και τον τρόπο αποστολής των δικαιολογητικών.

   3. Το κόστος της αγωγής είναι πολύ μικρό























Πότε θα χορηγηθεί το Βοήθημα Οικογενειακής - Επαγγελματικής Αυτοτέλειας (ΒΟΕΑ)




      Μετά από επικοινωνία που είχαμε, με το ΜΤΣ/Δνση Παροχών, σχετικά με το θέμα, της καθυστέρησης που παρατηρείται στην χορήγηση του  Βοηθήματος Οικογενειακής - Επαγγελματικής Αυτοτέλειας, μας γνώρισαν τα παρακάτω:

      .  Η καθυστέρηση οφείλεται, στην καθυστέρηση έκδοσης της κοινής Υπουργικής απόφασης, του ΥΠΕΘΑ και του ΥΠ.ΟΙΚ. (η καθυστέρηση οφείλεται στο ΥΠ.ΟΙΚ.), που αφορά την τιμή μεριδίου του βοηθήματος.

      .  Δεν υπάρχει κανένα απολύτως πρόβλημα στην επάρκεια των χρημάτων.

      .  Η χορήγηση του ΒΟΕΑ αναμένεται να ξεκινήσει μέσα στον Σεπτέμβριο.

Διπλό «μαχαίρι» για συντάξεις χηρείας, τραπεζοϋπαλλήλους και Δημόσιο




Διπλό «μαχαίρι» για συντάξεις χηρείας, τραπεζοϋπαλλήλους και δημόσιο

Σημείωση: Η παρακάτω δημοσίευση δεν αφορά, τόσο τις κύριες συντάξεις, όσο και τα μερίσματα των ε.α. στελεχών των Ενόπλων Δυνάμεων. Για τα Σώματα Ασφαλείας οι κύριες συντάξεις θα παραμείνουν ανέπαφες, το πρόβλημα είναι με τις επικουρικές, γιατί ήδη έχουν μπει στην "κλίνη" της οικονομικής "λαιμητόμου"  
_____________________________________________________________________________

Εκτός από τις επικουρικές θα συρρικνωθούν και οι κύριες συντάξεις τους - μειωμένα έως και 34% τα μερίσματά των δημοσίων υπαλλήλων στο τέλος Σεπτεμβρίου. Διπλό μαχαίρι στα εισοδήματα, επιφυλάσσει ο νόμος Κατρούγκαλου, σε συντάξεις χηρείας και πρώην τραπεζουπαλλήλους, που θα δουν εκτός από τις επικουρικές να συρρικνώνονται και οι κύριες συντάξεις τους.
Παράλληλα οι συνταξιούχοι του δημοσίου, θα έχουν διπλή αιμορραγία καθώς στο τέλος Σεπτεμβρίου, θα λάβουν τα μειωμένα έως και 34% τα μερίσματά τους. Η παρακράτηση δε των αναδρομικών για κύριες, επικουρικές, μερίσματα και ΕΚΑΣ που θα αρχίσει από τον Οκτώβριο, θα στραγγίξει το διαθέσιμο εισόδημα των συνταξιούχων οδηγώντας τους στα όρια της απελπισίας.


Συντάξεις χηρείας:
Χαμένοι είναι οι δικαιούχοι νέων συντάξεων χηρείας που εκδίδονται μετά τις 12 Μαΐου 2016 καθώς τίθεται όριο ηλικίας τα 55 έτη. Εφόσον είναι 52 οι χήρες/οι θα παίρνουν τη σύνταξη για τρία χρόνια, θα τη χάνουν και μετά θα επαναχορηγείται στα 67. Αν είναι κάτω από 52 θα την εισπράττουν για τρία χρόνια (με επιπλέον διετή επιδότηση ασφαλιστικών εισφορών σε περίπτωση ανεργίας) εκτός αν είναι μητέρες ανηλίκων οπότε θα τη λαμβάνουν μέχρι να ενηλικιωθεί το παιδί ή μέχρι να αποφοιτήσει (24 ετών) . Ειδικές προϋποθέσεις ισχύουν για τις συντάξεις χηρείας των διαζευγμένων ενώ μικρότερη σύνταξη θα παίρνει ο επιζών σύζυγος αν η διαφορά ηλικίας μεταξύ των συζύγων είναι μεγαλύτερη των 10 ετών.

Οι μειώσεις δε σταματούν εδώ, σύμφωνα με το Protothema.gr. Οι καταβαλλόμενες αλλά και οι νέες συντάξεις χηρείας έχουν ήδη υποστεί έξτρα περικοπή εξαιτίας της παρακράτησης 6% υπέρ υγειονομικής περίθαλψης , η οποία υπολογίζεται πλέον στο άθροισμα των καταβαλλόμενων συντάξεων , ανεξαρτήτως κατηγορίας.

Μέχρι σήμερα η/ο χήρα(ος) μπορούσε να επιλέξει σε ποια από τις δύο συντάξεις θα υπολογιζόταν η παρακράτηση. Προφανώς το σύνολο των δικαιούχων επέλεγε τη χαμηλότερη σύνταξη.

Διαπιστώνοντας ότι χάνεται ένα μέρος ( έστω και μικρό) των εσόδων από τις πολλαπλές παρακρατήσεις , το υπουργείο εργασίας αποφάσισε να «χαρατσώσει» επιπλέον μια αδύναμη κατηγορία δικαιούχων, τις χήρες, επιβάλλοντας τους υποχρεωτικά υψηλότερη παρακράτηση .
Έτσι, από την εφαρμογή του νόμου 590.526 χήρες /οι είδαν μεγαλύτερη απώλεια στο καθαρό τους εισόδημα.

Για παράδειγμα χήρα εισπράττει σύνταξη ΔΕΚΟ από ίδιο δικαίωμα ύψους 700 ευρώ και σύνταξη θανάτου 1300 ευρώ . Μέχρι σήμερα , η εισφορά 6% υπολογιζόταν στη δική της σύνταξη και η παρακράτηση ανερχόταν στα 42 ευρώ το μήνα . Με την εφαρμογή του νέου ασφαλιστικού η παρακράτηση υπολογίζεται στο άθροισμα , στα 2000 ευρώ και η παρακράτηση ανέρχεται στα 120 ευρώ , δηλαδή σχεδόν τριπλασιάζεται.

Διπλό μαχαίρι θα υποστούν και οι συνταξιούχοι τραπεζικοί.

Αφενός θα έχουν τις βαρύτερες απώλειες από τον επαναναυπολογισμό του δεύτερου πακέτου των επικουρικών και αφετέρου θα δουν μειώσεις και στις κύριες συντάξεις τους. Την Παρασκευή 2 Σεπτεμβρίου αλλά και από το απόγευμα της 1ης Σεπτεμβρίου που πιστώνονται οι λογαριασμοί , χιλιάδες συνταξιούχοι τραπεζουπάλληλοι των οποίων το προσυνταξιοδοτικό έχει μετατραπεί σε επικουρική , κυρίως πρώην υπαλλήλοι της Εμπορικής (ΤΕΑΠΕΤΕ) και της Αlpha bank (ΤΑΠΤΠ) θα δουν τις επικουρικές τους να μειώνονται κατά 35%.

Για παράδειγμα συνταξιούχος πρώην τραπεζοϋπάλληλος έχει πάρει κύρια σύνταξη από το ΙΚΑ με 10.500 ημέρες ασφάλισης στην ανώτατη ασφαλιστική κλάση και την επικουρική του το επικουρικό της τράπεζας που εργαζόταν (πρώην Εμπορική). Η κύρια σύνταξη που παίρνει είναι 1.310 € καθαρά. Επικουρική έπαιρνε 621 € καθαρά. Μετά την περικοπή η επικουρική του διαμορφώθηκε από τον Ιούλιο και μετά στα 403 € περίπου.

Ωστόσο οι συνταξιούχοι τραπεζικοί θα υποστούν και δεύτερο κούρεμα με την πληρωμή των κύριων συντάξεων του Οκτωβρίου ,που θα πιστωθούν τέλος Σεπτεμβρίου. 

Στην κλίνη του Προκρούστη θα μπουν οι προσυνταξιοδοτικές παροχές 11.000 τραπεζοϋπαλλήλων από την Εμπορική, την πρώην Πίστεως (νυν Alpha) και την Τράπεζα Αττικής. (προσυνταξιοδοτικό ΕΤΑΤ και ΕΤΕΑ)

Οι κύριες συντάξεις τους βάσει του νόμου Κατρούγκαλου επανυπολογίστηκαν με ενιαίο ποσοστό αναπλήρωσης (1,75%) και «κουρεύονται» μέχρι και 30% αναδρομικά από την 1η Ιουνίου . Υπολογίζεται πως μεσοσταθμικά οι μειώσεις θα είναι στο 19,5%.
Για παράδειγμα έγγαμη με τρία παιδιά απόφοιτη Λυκείου, που έφυγε με 20ετία και 1.645 ευρώ συντάξιμες αποδοχές και σήμερα ,μετά τις μνημονιακές μειώσεις λαμβάνει 1.205 ευρώ , από τον ερχόμενο μήνα θα εισπράττει 1.055 ευρώ. Δηλαδή θα υποστεί μείωση 149 ευρώ (12,3%).


Ποιες επικουρικές θα υποστούν μειώσεις την Παρασκευή
Με το πακέτο του Σεπτεμβρίου ήδη επαναυπολογίστηκαν περίπου 805.000 συντάξεις, εκ των οποίων οι 150.000 εκτιμάται ότι θα υποστούν μειώσεις που σε ορισμένες περιπτώσεις ( για 1.500 συνταξιούχους) θα αγγίξουν το 38%.

Οι συνταξιούχοι που θα δουν περικοπές στις πληρωμές της 2ας Σεπτεμβρίου προέρχονται από 6 ταμεία:

-το ΕΤΕΑΜ των μισθωτών του ιδιωτικού τομέα ( εκτιμάται ότι η μείωση κατά μέσο όρο θα είναι 15%)

-το ΤΕΑΥΕΚ των εμποροϋπαλλήλων -14%

- το ΤΕΑΠΟΖΟ των εργαζόμενων σε εταιρείες Οινοποιίας -13%

- το ΤΕΑΥΝΤΠ των υπαλλήλων ναυτικών και τουριστικών πρακτορείων -20%

- το επικουρικό της ΔΕΗ (ΚΑΠ/ΔΕΗ) οριακές απώλειες κάτω των 10 ευρώ

- ΤΑΠΤΠ - Προσωπικό πρώην Τράπεζας Πίστεως (Alpha Bank) των οποίων το προσυνταξιοδοτικό έχει μετατραπεί σε επικουρική -35%

- ΤΕΑΠΕΤΕ – συνταξιούχοι Εμπορικής Τράπεζας -35%

Συνολικά από τον επαναυπολογισμό και των τριών πακέτων εκτιμάται ότι θα μπουν στο στόχαστρο περίπου 220.000 με 230.000 συνταξιούχοι που θα δουν το εισόδημά τους να μειώνεται μεσοσταθμικά κατά 10%.

Οι μοναδικοί που παρέμειναν στο απυρόβλητο είναι όσοι εισπράττουν έως 1.300 ευρώ μεικτά (1.120 καθαρά) από κύριες και επικουρικές συντάξεις.

Είμαστε η μεγάλη ντροπή της Ευρώπης

ΕΙΚΟΝΑ---Ελλάδα
Οι Έλληνες θέλουν να κερδίσουν τον πόλεμο, χωρίς να χρειαστεί να δώσουν καμία μάχη και χωρίς να θυσιάσουν απολύτως τίποτα – μία μάλλον σχιζοφρενής στάση, η οποία ασφαλώς δεν ταιριάζει στη χώρα που γέννησε τη Δημοκρατία
.«Η φτώχεια δεν «νομιμοποιεί» τη ζητιανιά. Είναι καλύτερα να ζητάει ένας φτωχός και άνεργος δουλειά, παρά δανεικά – με τα οποία παραμένει όχι μόνο άνεργος και φτωχός στο διηνεκές, αλλά χρεωμένος και δούλος. Η ζητιανιά, στην περίπτωση των κρατών, οδηγεί στη διαχρονική σκλαβιά τους – στην απώλεια της εθνικής τους κυριαρχίας, καθώς επίσης στην «κηδεμονία» τους από τους δανειστές.
Όταν το χρέος μίας χώρας δεν είναι βιώσιμο, τότε δεν εκλιπαρεί γονατιστά για τη μείωση του – πόσο μάλλον όταν δεν έχει κανένα διαπραγματευτικό χαρτί στα χέρια της. Απλά χρεοκοπεί – παύει δηλαδή να εξυπηρετεί τα δάνεια της,όπως η Ρωσία το 1998, χωρίς να επιτρέπει τη λεηλασία της από κανέναν».

Άποψη

Παράδοξοι φόροι μόνο στις μικρές ελληνικές ζυθοποιίες, οι οποίοι οδηγούν στο κλείσιμο τους, βορά στις ξένες αλυσίδες τα φαρμακεία, ισοδύναμα που οδηγούν στην εξαθλίωση μεγάλων μερίδων του πληθυσμού, διάσωση των τραπεζιτών με χρήματα των Πολιτών, εξοντωτικές ποινές σε αυτούς που αδυνατούν να πληρώσουν, κατασχέσεις, μεταφορά του δημοσίου χρέους στις επόμενες γενιές μέσω της επιμήκυνσης του, μεταβίβαση των ενυπόθηκων χρεών των γονέων στα παιδιά τους με ρήτρα κληρονόμου, εκποίηση της κρατικής περιουσίας με τη διαδικασία του κατεπείγοντος κοκ.
Από την άλλη πλευρά ένας ηττημένος πρωθυπουργός που θυσίασε τα νεανικά του ιδανικά στο βωμό της εξουσίας, πολλαπλά εξευτελισμένος από τους συναδέλφους του στην Ευρωζώνη, σε σημείο που να προκαλεί θλίψη σε όλους μας, κυριεύεται από μία απίστευτη συναισθηματική ένταση, με αφορμή τον πρόσφατο πνιγμό των προσφύγων – θρηνώντας ουσιαστικά τον ίδιο του τον εαυτό, για τον καινούργιο εξοργιστικό συμβιβασμό που του επιβλήθηκε από την καγκελάριο, όσον αφορά την υποδοχή και τα στρατόπεδα συγκέντρωσης των μεταναστών.
Την ίδια στιγμή οι Πολίτες της χώρας που οδηγείται βίαια στην καταστροφή, δεν έχουν ούτε το ήθος, εάν όχι το θάρρος, να διαμαρτυρηθούν – σιωπώντας εκκωφαντικά, όπως τα πρόβατα πριν από τη σφαγή τους (άρθρο). Δεν διανοούνται καν να βγουν στους δρόμους διαδηλώνοντας μαζικά, έτσι ώστε να επιβάλλουν στην κυβέρνηση τους αυτά που οι ίδιοι επιθυμούν, όπως σχετικά πρόσφατα οι Ισλανδοί – αδιαφορώντας όχι μόνο για τον εαυτό τους αλλά, ανερυθρίαστα, για την πατρίδα τους και τα παιδιά τους.
Εάν τους ρωτήσει τώρα κανείς γιατί σκύβουν υποτακτικά το κεφάλι, θα του απαντήσουν πως αναζητούν κάποιον ηγέτη που θα μπορέσει να κρατήσει το λάβαρο της επανάστασης, οδηγώντας τους στην έξοδο από την κρίση – μία στάση που ασφαλώς αποτελεί μεγάλη ντροπή για τη χώρα που γέννησε τη Δημοκρατία. Ντροπή επειδή οι Έλληνες όφειλαν να γνωρίζουν από την ιστορία τους πως όταν ένας λαός είναι αποφασισμένος, δεν χρειάζεται κανέναν φωτισμένο σωτήρα – ενώ όταν δεν είναι, εμφανίζονται διαρκώς νέοι «κλόουν» που ισχυρίζονται πως έχουν κάθε είδους μαγικά ραβδιά, με αποκλειστικό σκοπό τη νομή της εξουσίας.
Δυστυχώς κάτι ανάλογο ισχύει επίσης για τους νέους, ειδικά για τους φοιτητές, οι οποίοι είναι βυθισμένοι σε μία νεκρική σιγή, έχοντας αποστασιοποιηθεί εντελώς από τα γεγονότα – ενώ ένα μεγάλο μέρος τους επιλέγει τη μετανάστευση σε άλλες χώρες. Θα ήταν άδικο βέβαια να τους κατηγορήσει κανείς ότι, συμπεριφέρονται όπως τα ποντίκια που εγκαταλείπουν πρώτα το καράβι που κινδυνεύει να βουλιάξει – αφού αυτό τους συμβουλεύουν οι γονείς τους οπότε, εύλογα ίσως, αναζητούν νέες πατρίδες, αφήνοντας τη δική τους στα χέρια των πανίσχυρων «βαρβάρων».
Περαιτέρω, επιχειρώντας μία συνοπτική αναδρομή στο παρελθόν, μόλις τον περασμένο Ιανουάριο κέρδισε ένα κόμμα τις εκλογές, με την υπόσχεση να θέσει τέλος στην πολιτική λιτότητας, να καταργήσει τα μνημόνια, να διώξει την Τρόικα, να εργασθεί για την αποκατάσταση της κοινωνικής δικαιοσύνης, να διαγράψει ένα μεγάλο μέρος του χρέους, καθώς επίσης να οδηγήσει την Ελλάδα σε μία αξιοπρεπή πορεία προς την υπεύθυνη οικονομική και κοινωνική της ανάπτυξη – αναπτερώνοντας τις ελπίδες όχι μόνο των Ελλήνων αλλά, επίσης, των υπολοίπων Ευρωπαίων, όσον αφορά την απελευθέρωση τους από τη στυγνή δικτατορία των αγορών.
Δυστυχώς λίγο αργότερα, στις 20 Φεβρουαρίου, ξεκίνησαν οι πρώτοι ανίεροι συμβιβασμοί, με τον τότε υπουργό οικονομικών να υπογράφει ένα νέο μνημόνιο – ανασκευάζοντας στη συνέχεια τη ρητή δέσμευση της επιδίωξης διαγραφής μέρους του χρέους, σε μία επιμήκυνση του χρόνου αποπληρωμής, με χαμηλότερα επιτόκια.
Ακόμη χειρότερα, έξι μήνες μετά, το ΟΧΙ του 62% των Ελλήνων στην πολιτική λιτότητας μεταφράσθηκε σε ένα μνημόνιο, το οποίο δεν είναι τίποτα άλλο, από μία ποινή θανάτου – αφού επιβάλλει μία πολύ πιο αυστηρή δημοσιονομική πολιτική σε μία χώρα, στην οποία η ανεργία έχει σχεδόν τριπλασιαστεί, η φτώχεια διπλασιάστηκε, οι αξίες των περιουσιακών της στοιχείων κατέρρευσαν, οι μισθοί μειώθηκαν κατά 40%, οι συντάξεις πάνω από 45%, χιλιάδες μικρομεσαίες επιχειρήσεις χρεοκόπησαν ή μετανάστευσαν, ενώ το ΑΕΠ της συρρικνώθηκε σε ποσοστό που υπερβαίνει το 25%.
Εκτός αυτού, επιβλήθηκε για πρώτη φορά σε ένα ανεξάρτητο κράτος, επί πλέον των μνημονίων, η παροχή εμπράγματων εγγυήσεων, έναντι των δανείων που του εγκρίθηκαν – στην περίπτωση της Ελλάδας δημόσια περιουσία σημερινής τιμής 50 δις € και αξίας άνω των 300 δις €, σύμφωνα με την αξιολόγηση του ΔΝΤ από το 2010 (χωρίς να συμπεριλαμβάνονται τότε τα ενεργειακά αποθέματα).
Στα πλαίσια αυτά, εκτός από τη δική τους μελλοντική καταστροφή, καθώς επίσης από την επισφράγιση της συλλογικής ανοησίας τους, εξευτέλισαν διεθνώς τόσο την πατρίδα τους, όσο και τη Δημοκρατία – αφού τεκμηρίωσαν με το χειρότερο δυνατό τρόπο πως οι αγορές είναι παντοδύναμες, οπότε είναι περιττό να αντιστέκονται οι λαοί ενώ, όταν το επιχειρούν, τους επιβάλλονται πολύ πιο οδυνηρές ποινές και τιμωρίες.
Περαιτέρω, εύλογα αναρωτιέται κανείς ποιά είναι η αιτία, για την οποία οι Έλληνες συμπεριφέρθηκαν με αυτόν τον τρόπο, καταδικάζοντας τη Δημοκρατία στην Ευρώπη, εάν όχι σε ολόκληρο τον πλανήτη – αρνούμενος φυσικά να αποδεχθεί τις άθλιες αναφορές, σύμφωνα με τις οποίες έχουν χάσει πια το «γενετικό τους κώδικα» (άρθρο), γεγονός που απέδειξαν πως δεν ισχύει σχετικά πρόσφατα, όταν είπαν θαρραλέα «ΟΧΙ» στην εισβολή των Γερμανών το 1940.
Κατά την άποψη μας, δεν είναι άλλη από τη χειραγώγηση τους εκ μέρους ορισμένων διατεταγμένων ΜΜΕ – τα οποία τους «βομβαρδίζουν» νυχθημερόν πείθοντας τόσο τους ίδιους, όσο και τα περισσότερα πολιτικά τους κόμματα ότι, δεν υπάρχει καμία άλλη λύση, εάν θέλουν να παραμείνουν εντός της Ευρωζώνης, εκτός από την πλήρη υποταγή τους στα μνημόνια και στην Τρόικα. Ότι δηλαδή μπορούν να έχουν τότε μόνο το ευρώ, εάν δεν φέρουν αντίρρηση στη μετατροπή τους σε μία εξαθλιωμένη και πλήρως λεηλατημένη αποικία – ενώ δεν υπάρχει ζωή εκτός του κοινού νομίσματος.
Όταν δε προσπαθεί κανείς να αποδείξει ότι, δεν απαγορεύεται από καμία νομοθεσία η στάση πληρωμών εντός της Ευρωζώνης, έτσι ώστε να ακολουθήσει η διαπραγμάτευση με τους δανειστές, με στόχο τη διαγραφή μέρους του χρέους, δεν γίνεται από κανέναν πιστευτός – αφού η πλειοψηφία έχει ήδη τρομοκρατηθεί εκ μέρους των ΜΜΕ από τις συνέπειες μίας τέτοιας διαδικασίας, η οποία είναι δήθεν συνώνυμη με την επιστροφή στη δραχμή, με άδεια ράφια και βενζινάδικα, με νοσοκομεία χωρίς γάζες, με την απόλυτη καταστροφή και με το τέλος του κόσμου.
Την ίδια στιγμή όμως οι Έλληνες επικροτούν την υπερήφανη στάση των Ισλανδών, παρά το ότι γνωρίζουν τις οδυνηρές συνθήκες που βίωσανόταν δεν δέχθηκαν να πληρώσουν το χρέος τους, σχεδόν δεκαπλάσιο του ΑΕΠ τους – ενώ τάσσονται υπέρ της μετέπειτα άρνησης της Ισλανδίας να ενταχθεί στην ΕΕ, πόσο μάλλον στην Ευρωζώνη.
Εύλογα λοιπόν συμπεραίνει κανείς πως πρόκειται για «σχιζοειδείς» καταστάσεις, οι οποίες εμποδίζουν τη λήψη ριζικών, λογικών αποφάσεων – αφού επιλέγεται κάθε φορά η επιθυμία αντίστασης, χωρίς όμως να στηρίζεται ενεργητικά από αυτούς που την εκφράζουν.
Με απλά λόγια, οι Έλληνες θέλουν να κερδίσουν τον πόλεμο, χωρίς να χρειαστεί να δώσουν καμία μάχη και χωρίς να θυσιάσουν τίποτα– κάτι που φυσικά είναι εντελώς ανέφικτο, εάν όχι απολύτως παράλογο.
Στα πλαίσια αυτά, εάν δεν αποφασίσουν άμεσα ποιόν από τους δύο δρόμους θα στηρίξουν όλοι μαζί, συλλογικά, με συνέχεια και συνέπεια, χωρίς αντιρρήσεις, είτε
(α) αυτόν της πλήρους υποταγής τους στα μνημόνια, στη βασιλικότερη του βασιλιά εφαρμογή τους, είτε
(β) τον εναλλακτικό της ρήξης, με όλα τα μεγάλα ρίσκα που κάτι τέτοιο συνεπάγεται, θα βιώσουν ακόμη πιο εφιαλτικές καταστάσεις – κάτι που ήδη συμβαίνει, σε σύγκριση με την Πορτογαλία, με την Ιρλανδία ή με την Κύπρο.
Άλλωστε, όπως πολύ σωστά αναφέρει η παροιμία, δεν μπορεί κανένας να ισορροπήσει πατώντας σε δύο διαφορετικές βάρκες, ειδικά στη σημερινή τρικυμία – πόσο μάλλον όταν ξεσπάσει η καταιγίδα των καταιγίδων που πλησιάζει τον πλανήτη.
Βασίλης Βιλιάρδος

Βασίλης Βιλιάρδος

.


Τρίτη 30 Αυγούστου 2016

Είδες η ΔΕΗ ;; «Φουσκωμένοι» οι λογαριασμοί του ηλεκτρικού ρεύματος τον Σεπτέμβριο !!



Ο διευρυμένος εισπρακτικός ρόλος της ΔΕΗ καθιστά δυσβάσταχτο για τους καταναλωτές τον λογαριασμό ρεύματος.



«Φουσκωμένους» λογαριασμούς ρεύματος καλούνται να πληρώσουν οι πολίτες της χώρας τον Σεπτέμβριο μαζί με τον ΕΝΦΙΑ και τις δόσεις του φόρου εισοδήματος. Μπορεί η τιμή της κιλοβατώρας να μην έχει αυξηθεί, οι λογαριασμοί ωστόσο του ρεύματος που άρχισαν να καταφθάνουν στους καταναλωτές είναι «φουσκωμένοι» από τις αποκαλούμενες ρυθμιζόμενες χρεώσεις και τα διάφορα τέλη υπέρ τρίτων, που αντιπροσωπεύουν πολύ πάνω από το 1/3 του συνολικού λογαριασμού ρεύματος και που είναι κοινές για όλους τους παρόχους (ΔΕΗ και ιδιώτες). 
Ο διευρυμένος εισπρακτικός ρόλος της ΔΕΗ καθιστά δυσβάσταχτο για τους καταναλωτές τον λογαριασμό ρεύματος, κυρίως τους θερινούς και χειμερινούς μήνες, όπου η χρήση των κλιματιστικών για θέρμανση και ψύξη αντίστοιχα ανεβάζει την κατανάλωση και αναλογικά κάποιες εκ των ρυθμιζόμενων χρεώσεων που δεν είναι πάγιες, αλλά συνδέονται με το ύψος της κατανάλωσης. 
Αποτέλεσμα αυτού είναι και η εκτόξευση των ανεξόφλητων οφειλών της ΔΕΗ σε πάνω από 2,5 δισ. ευρώ και η αδυναμία των καταναλωτών να ανταποκριθούν ακόμη και στους ευνοϊκούς διακανονισμούς των 36 δόσεων. Μέσω του λογαριασμού ρεύματος οι καταναλωτές πληρώνουν συνολικά 11 χρεώσεις, εκ των οποίων μόνο οι τρεις σχετίζονται με την κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας.

Η χρέωση προμήθειας σε ένα μέσο νοικοκυριό με κατανάλωση 1.600 κιλοβατώρες το τετράμηνο αντιπροσωπεύει το 35% του συνολικού λογαριασμού. 

Οι ρυθμιζόμενες χρεώσεις που αφορούν το ρεύμα είναι δύο: 
.  Η χρέωση συστήματος μεταφοράς, για την κάλυψη δαπανών συντήρησης, λειτουργίας και ανάπτυξης του συστήματος που μεταφέρει την ενέργεια από τις μονάδες παραγωγής στους υποσταθμούς της ΔΕΗ και τις ενεργοβόρες βιομηχανίες, 
.  Χρέωση συστήματος διανομής, για την κάλυψη αντίστοιχων δαπανών του δικτύου που μεταφέρει την ενέργεια από τους υποσταθμούς στα σπίτια μας και στις μικρές επιχειρήσεις. 
Οι δύο αυτές χρεώσεις μαζί αντιπροσωπεύουν περίπου το 30% του συνολικού λογαριασμού. Δηλαδή, συνολικά το κόστος προμήθειας, μεταφοράς και διανομής της ηλεκτρικής ενέργειας που πληρώνει ο κάθε καταναλωτής καλύπτει περίπου το 65% του συνολικού λογαριασμού του. Το υπόλοιπο 35% καλύπτει τρεις ακόμη «ρυθμιζόμενες χρεώσεις», που όμως δεν έχουν σχέση με κατανάλωση, φόρους και τέλη: Χρέωση για Υπηρεσίες Κοινής Ωφέλειας (ΥΚΩ) είναι η πρώτη και Χρέωση για Ειδικό Τιμολόγιο Μείωσης Εκπομπών Αερίων Ρύπων (ΕΤΜΕΑΡ) η δεύτερη.

Μέσω της χρέωσης ΥΚΩ, η πολιτεία έχει μεταφέρει στους καταναλωτές ένα κόστος της τάξεως του 1 δισ. ευρώ ετησίως, το οποίο σε ποσοστό 80%, περίπου, αφορά την ηλεκτροδότηση των νησιών και της Κρήτης. Το υπόλοιπο ποσοστό αφορά το Κοινωνικό Οικιακό Τιμολόγιο και το ειδικό τιμολόγιο των πολυτέκνων.

Με τη δεύτερη χρέωση, ΕΤΜΕΑΡ, η πολιτεία διαμέσου της ΡΑΕ έχει μεταφέρει στους καταναλωτές την κάλυψη της εγγυημένης τιμής που, βάσει νόμου, παρέχει στους παραγωγούς των ΑΠΕ.

Η τρίτη, «Λοιπές Χρεώσεις», αφορά χρεώσεις που επιβάλλονται από τη νομοθεσία για την εύρυθμη λειτουργία της αγοράς (ετήσια ανταποδοτικά τέλη υπέρ ΡΑΕ, κ.λπ).

Υπάρχει μία ακόμη κατηγορία χρεώσεων στους λογαριασμούς ρεύματος που αφορά τέλη και φόρους. Πρόκειται για τον Ειδικό Φόρο Κατανάλωσης (5 ευρώ η μεγαβατώρα για το οικιακό), το Ειδικό Τέλος 5 επί τοις χιλίοις υπέρ των τελωνειακών υπαλλήλων, τις χρεώσεις δήμων, δηλαδή δημοτικά τέλη, τέλη φωτισμού και τέλος ακίνητης περιουσίας, τη χρέωση υπέρ ΕΡΤ και το ΦΠΑ (13%).


Πηγή:http://www.kathimerini.gr/872675/article/oikonomia/epixeirhseis/erxontai-foyskwmenoi-oi-logariasmoi-toy-hlektrikoy-reymatos