Ένα εκπληκτικό και μεγάλης δυσκολίας πρόγραμμα εκτέλεσε ο Λευτέρης Πετρούνιας στον προκριματικό των κρίκων, εξασφαλίζοντας την πρόκριση στον τελικό του αγωνίσματος, δείχνοντας ότι είναι στα φαβορί για ένα μετάλλιο.
ΔΙΑΜΟΡΦΩΣΗ ΛΙΣΤΑΣ ΣΕΛΙΔΩΝ
Κυριακή 7 Αυγούστου 2016
Όλες οι ανατροπές με το «πλαστικό» χρήμα - Πώς θα ψωνίζουμε, τι θα ισχύει για το αφορολόγητο
Μια μεγάλη αλλαγή στην καθημερινότητά μας και σε όλες τις συναλλαγλες θα φέρει το νομοσχέδιο για το «πλαστικό χρήμα» που προωθεί η κυβέρνηση. Πρόκειται ουσιαστικά για την επέκταση της χρήσης χρεωστικών και πιστωτικών καρτών αλλά και την υποχρέωση των επιχειρήσεων να έχουν τα γνωστά μηχανήματα POS
Το νομοσχέδιο που φέρνει στο φως το Εθνος της Κυριακής προβλέπει αφορολόγητο μόνο με κάρτες ή ηλεκτρονικό χρήμα, έξτρα φόρος 22% σε όσους δεν συμπληρώνουν το απαιτούμενο ποσό των δαπανών με κάρτες, συλλογή αποδείξεων ανάλογα με το ύψος του εισοδήματός τους και για όσους εξαιρεθούν από τις ηλεκτρονικές συναλλαγές, υποχρεωτικά POS σε όλες τις επιχειρήσεις και τους επαγγελματίες αλλά και καθιέρωση ενός ειδικού τραπεζικού επαγγελματικού λογαριασμού ο οποίος θα προστατεύεται σε ποσοστό 80% από κατασχέσεις είναι ορισμένα από τα μέτρα που προβλέπουν τα 15 άρθρα του νομοσχεδίου.
Τα βασικότερα σημεία του νομοσχεδίου είναι:
1) Αφορολόγητο μόνο με "πλαστικό" χρήμα"
Η έκπτωση φόρου που οδηγεί σε έμμεσο αφορολόγητο όριο εισοδήματος το οποίο δικαιούνται μισθωτοί, συνταξιούχοι και αγρότες θα εξασφαλίζεται μόνο με δαπάνες για αγορά προϊόντων και υπηρεσιών που πραγματοποιούνται στην Ελλάδα ή το εξωτερικό με πιστωτικές ή χρεωστικές ή προπληρωμένες κάρτες ή με τη χρήση άλλου ηλεκτρονικού μέσου πληρωμής (π.χ. τραπεζικό έμβασμα, πληρωμή μέσω λογαριασμού πληρωμών, χρήση ηλεκτρονικού πορτοφολιού κλπ).
Οι πληρωμές που θα πρέπει να γίνονται μέσω πλαστικού ή ηλεκτρονικού χρήματος θα υπολογίζονται ως ποσοστό επί του εισοδήματος.
Τέσσερις κλίμακες
Όσο μεγαλύτερο το εισόδημα, τόσο υψηλότερο και το ποσοστό πληρωμών που θα πρέπει να αποδεικνύεται ότι πληρώθηκαν με κάρτες ή τραπεζική συναλλαγή.
Από την 1η ιανουαρίου του 2017 λοιπόν:
- Για εισόδημα έως 10.000 ευρώ το ποσοστό ελάχιστης δαπάνης με πλαστικό χρήμα θα είναι10%
- Για εισόδημα από 10.001 έως 20.000 ευρώ το ποσοστό ελάχιστης δαπάνης με κάρτα θα είναι 15%
- Για εισόδημα από 20.001 ευρώ έως 40.000 ευρώ το ποσοστό ελάχιστης δαπάνης με κάρτα θα είναι 20%
- Για εισόδημα από 40.001 ευρώ και πάνω η ελάχιστη δαπάντη με πλαστικό χρήμα θα είναι30%
- Για εισόδημα από 10.001 έως 20.000 ευρώ το ποσοστό ελάχιστης δαπάνης με κάρτα θα είναι 15%
- Για εισόδημα από 20.001 ευρώ έως 40.000 ευρώ το ποσοστό ελάχιστης δαπάνης με κάρτα θα είναι 20%
- Για εισόδημα από 40.001 ευρώ και πάνω η ελάχιστη δαπάντη με πλαστικό χρήμα θα είναι30%
Μείωση ελάχιστης δαπάνης κατά 30%
Το νομοσχέδιο προβλέπει ότι εξαιρετικά για το φορολογικό έτος 2016, δηλαδή για τα φετινά εισοδήματα, το ποσοστό ελάχιστης δαπάνης μειώνεται κατά 30%. Έτσι, για εισόδημα έως 10.000 ευρώ οι φορολογούμενοι θα πρέπει να έχουν αποδείξεις με πλαστικό χρήμα ίσες με το 7% του εισοδήματός τους, για ετήσιο εισόδημα από 10.001 έωs 20.000 ευρώ απαιτούνται δαπάνεs ίσες με το 10,5% του εισοδήματος, για ετήσιο εισόδημα από 20.001 έωs 40.000 ευρώ θα πρέπει οι αποδείξεις με πλαστικό χρήμα να ανέρχονται στο 14% του εισοδήματος και για ετήσιο εισόδημα άνω των 40.000 ευρώ οι αποδείξεις θα πρέπει να ανέρχονται στο 21% του εισοδήματος.
Ωστόσο, λόγω της νέας αναβολής που πήρε η κατάθεση του νομοσχεδίου στη Βουλή είναι πολύ πιθανόν το μέτρο να μην ισχύσει για τα φετινά εισοδήματα και για το «χτίσιμο» του αφορολογήτου να μη ληφθούν υπόψη οι αποδείξεις πον έχουν συγκεντρώσει ή θα συγκεντρώσουν μέχρι το τέλος του έτους οι φορολογούμενοι, ανεξάρτητα αν αυτές αφορούν συναλλαγές που έχουν γίνει με μετρητά ή πλαστικό χρήμα.
Μάλιστα, όπως αναφέρει αρμόδιος κυβερνητικόs παράγοντας, «δεν είναι δυνατόν να ζητήσουμε από τους φορολογουμένους να συγκεντρώσουν αποδείξεις με πλαστικό χρήμα, τη στιγμή που ως σήμερα δεν γνώριζαν αν θα μετράνε οι αποδείξεις με μετρητά ή μόνο με πλαστικό χρήμα».
2) Πέναλτι φόρου 22% για λιγότερες αποδείξεις
Σε περίπτωση που δεν προσκομίζεται το απαιτούμενο ποσό αποδείξεων με πλαστικό χρήμα, τότε ο φόρος προσαυξάνεται κατά τη θετική διαφορά μεταξύ του απαιτούμενου ποσού αποδείξεων και του δηλωθέντοs ποσού αποδείξεων, η οποία πολλαπλασιάζεται με συντελεστή 22%.
Δηλαδή ο συντελεστής 22% θα επιβάλλεται επί της διαφοράς μεταξύ του απαιτούμενου ποσού αποδείξεων και του ποσού των αποδείξεων που θα έχει δηλώσει ο φορολογούμενοs. Για παράδειγμα, ένας μισθωτός χωρίς παιδιά με ετήσιο εισόδημα 30.000 ευρώ θα πρέπει να έχει δαπάνες που έχουςν πραγματοποιηθεί με πλαστικό χρήμα τουλάχιστον το ποσό των 6.000 ευρώ. Αν ο φορολογούμενος έχει αποδειξεις με κάρτες το ποσό των 4.000 ευρώ τότε οι 2.000 ευρώ πού τον λείπουν θα θεωρηθούν εισόδημα και θα φορολογηθούν με συντελεστή 22%.
Έτσι ο μισθωτός, πέρα από τον φόρο 5.600 ευρώ που αναλογεί στο εισόδημά του, θα επιβαρυνθεί με πρόσθετο φόρο 440 ευρώ (2.000 Χ 22%) και συνολικά θα πληρώσει στην Εφορία 6.040 ευρώ.
3) Ακατάσχετο το 80% στις εισπράξεις επιχειρήσεων
Η διάταξη αυτή του νομοσχεδίου παραμένει σε εκκρεμότητα, καθώς συνεχίζονται οι συζητήσεις με τους θεσμούς. Το αρχικό σχέδιο προέβλεπε τη δημιουργία ενός ειδικού ακατάσχετου τραπεζικού λογαριασμού για όλους τους επιτηδευματίες, όσον αφορά τις παλαιές τους ληξιπρόθεσμες οφειλές προς την Εφορία και τα ασφαλιστικά ταμεία στον οποίο θα περνούσαν όλα τα έσοδα από συναλλαγές που γίνονται μέσω τραπεζικού συστήματος.
Οι δανειστέs αντέδρασαν και «μπλόκαραν» τη διάταξη καθώς θεωρούν τη ρύθμιση χαριστική. Η διαπραγμάτευση τώρα εστιάζεται στην καθιέρωση ενός ειδικού τραπεζικού λογαριασμού, ο οποίος δεν θα προστατεύεται στο σύνολό του από κατασχέσες για οφειλές αλλά σε ένα μεγάλο ποσοστό, το οποίο ενδεχομένως θα φθάσει το 80%.
Το ποσοστό του λογαριασμού που δεν θα κατάσχεται θα χρησιμοποιείται από τον επιχειρηματία ή επαγγελματία αποκλειστικά για την κάλυψη των αναγκών λεrτουργίαs τηs επιχείρησής του δηλαδή για την πληρωμή προμηθευτών, μισθοδοσία κ.λπ. Η Εφορία και τα ασφαλιστικά ταμεία θα μπορούν να κατάσχουν το υπόλοιπο ποσοστό 20% των χρημάτων που θα βρίσκονται στον λογαριασμό.
Έτσι με τη ρύθμιση αυτή, όπως αναφέρει κυβερνητικός παράγοντας και οι επιχειρήσεις θα μπορούν να εξυπηρετούν τις ανάγκες λειτονργίας τους και το κράτος θα έχει τη δυνατότητα να εισπράττει μέρος των οφειλών του. Στην περίπτωση αυτή, οι επιχειρήσεις θα κληθούν να δηλώσουν έναν τραπεζικό λογαριασμό στον οποίο θα περνάνε τις εισπράξεις τους που έχουν γίνει με πλαστικό ή ηλεκτρονικό χρήμα.
4) Ειδικό καθεστώς για υπερήλικους και κατοίκους απομακρυσμένων περιοχών
Στο άρθρο 7 του νομοσχεδίου ορίζεται ότι η προσκόμιση αποδείξεων ανάλογα με το ύψος του εισοδήματος ισχύει και για τους φορολογουμένους που εξαιρούνται από την υποχρέωση πραγματοποίησης των δαπανών με τη χρήση μέσω πληρωμής με κάρτα ή άλλον ηλεκτρονικού μέσου πληρωμής.
Από την υποχρέωση συναλλαγών με πλαστικό χρήμα εξετάζεται να εξαιρεθούν οι φορολογούμενοι ηλικίας 75 ετών και άνω και οι κάτοικοι απομακρυσμένων περιοχών. Οι φορολογούμενοι αυτοί μπορεί να γλιτώσουν από το πλαστικό χρήμα αλλά όχι και από τη συλλογή αποδείξεων, τις οποίεs θα πρέπει να εμφανίσουν στην Εφορία για να δικαιούνται την έκπτωση φόρου. Από την υποχρέωση προσκόμισης αποδείξεων εξαιρούνται οι υπάλληλοι του υπουργείου Εξωτερικών και των λοιπών δημοσίων πολιτικών υπηρεσιών, και οι στρατιωτικοί εφόσον υπηρετούν στην αλλοδαπή, οι υπηρετούντες στη Μόνιμη Ελληνική Αντιπροσωπεία στην Ευρωπαϊκή Ενωση, όσοι διαμένουν σε οίκο ευγηρίας και σε ψυχιατρικά καταστήματα καθώs και οι φυλακισμένοι.
Με απόφαση του υπουργού Οικονομικών θα καθοριστούν οι εξαιρούμενεs δαπάνες, οι κατηγορίεs των φορολογουμένων που εξαιρούνται από την υποχρέωση πραγματοποίησης των δαπανών με πληρωμή με κάρτα ή άλλο ηλεκτρονικό μέσο πληρωμήs και τα επιπλέον κίνητρα για τουs φορολογουμένους που υπερβαίνουν τα προβλεπόμενα ποσοστά ελάχιστης δαπάνης.
5) Υποχρεωτικό POS σε όλες τις συναλλαγές
Σταδιακά όλες οι επιχειρήσεις θα πρέπει υποχρεωτικά να διαθέτουν συσκευές POS για να μπορούν οι πολίτες να πληρώνουν με πλαστικό χρήμα. Συγκεκριμένα οι επιχειρηματίες και οι ελεύθεροι επαγγελματίες θα υποχρεωθούν εντός ορισμένης προθεσμίας και ανά κατηγορίες, που θα προκύπτουν από τους κύριους Κωδικούς Αριθμούς Δραστηριότητας να αποδέχονται μέσα πληρωμής με κάρτα.
Όσοι δεν συμμορφωθούν θα αντιμετωπίζουν κυρώσεις και πρόστιμα. Με αποφάσεις των υπουργών Οικονομίας και Οικονομικών ορίζονται:
- Οι υπόχρεοι συμμόρφωσης βάσει των κύριων ΚΑΔ
- Η προθεσμία συμμόρφωσης αυτών
- Οι διαδικασίες και τα δεδομένα παρακολούθησης και αναφορών όσον αφορά στη συμμόρφωση και στις συναλλαγές
- Οι κυρώσεις που θα επιβάλλονται σε περίπτωση παραβίασης της ανωτέρω υποχρέωσης
- Η επέκταση της υποχρέωσης και σε άλλα μέσα πληρωμών
- Η προθεσμία συμμόρφωσης αυτών
- Οι διαδικασίες και τα δεδομένα παρακολούθησης και αναφορών όσον αφορά στη συμμόρφωση και στις συναλλαγές
- Οι κυρώσεις που θα επιβάλλονται σε περίπτωση παραβίασης της ανωτέρω υποχρέωσης
- Η επέκταση της υποχρέωσης και σε άλλα μέσα πληρωμών
Πηγή: Έθνος της Κυριακής
Σάββατο 6 Αυγούστου 2016
Αναλυτική ενημέρωση: Τι ισχύει τώρα με τα Capital Conrols
ΠΡΑΞΗ ΝΟΜΟΘΕΤΙΚΟΥ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ:
«Επείγουσες ρυθμίσεις για τη θέσπιση περιορισμών στην ανάληψη μετρητών και τη μεταφορά κεφαλαίων» (ΦΕΚ Α΄84/18.7.2015), όπως ισχύει Συχνές Ερωτήσεις και Απαντήσεις |
1. Τι ισχύει με τις αναλήψεις μετρητών;
Η ανάληψη μετρητών από τους συναλλασσόμενους από τραπεζικό κατάστημα ή ΑΤΜ δεν μπορεί να υπερβαίνει ημερησίως το ποσό των 60 ευρώ ανά καταθέτη, ανά τράπεζα. Ωστόσο, παρέχεται η δυνατότητα μεταφοράς του ημερήσιου ορίου των 60 ευρώ σε επόμενη ημέρα ή ημέρες και πάντως το αργότερο στο τέλος κάθε δεύτερης εβδομάδας (κάθε δεύτερη Παρασκευή). Δηλαδή, κάθε δύο εβδομάδες ο δικαιούχος μπορεί να κάνει ανάληψη έως του ποσού των οκτακοσίων σαράντα (840) ευρώ κατ’ ανώτατο όριο.
Επίσης, εξαιρούνται των απαγορεύσεων και περιοριστικών μέτρων οι αναλήψεις μετρητών έως του ποσοστού του 100% συνολικά, από χρηματικά ποσά τα οποία κατατίθενται σε τραπεζικούς λογαριασμούς των δικαιούχων νομικών και φυσικών προσώπων, σε μετρητά, τηρουμένων των διατάξεων της νομοθεσίας για την πρόληψη και καταστολή της νομιμοποίησης εσόδων από εγκληματικές δραστηριότητες και της χρηματοδότησης της τρομοκρατίας.
2. Επιτρέπεται η ανάληψη μετρητών σε ξένο νόμισμα από τραπεζικό κατάστημα;
ΝΑΙ, μέχρι του ημερήσιου ορίου του ισόποσου (με βάση την ισχύουσα ημερήσια συναλλαγματική ισοτιμία) των 60 ευρώ στο ξένο νόμισμα. Και στην περίπτωση αυτή ισχύει η δυνατότητα μεταφοράς του ημερήσιου ορίου σε επόμενη ημέρα και πάντως το αργότερο στο τέλος κάθε δεύτερης εβδομάδας (κάθε δεύτερη Παρασκευή).
3. Μπορώ να χρησιμοποιήσω τη χρεωστική μου κάρτα για αναλήψεις μετρητών στο εξωτερικό;
ΝΑΙ, σύμφωνα με το ημερήσιο ή/και εβδομαδιαίο μέγιστο όριο ανάληψης ποσού που ισχύει και εντός Ελλάδος.
4. Μπορώ να χρησιμοποιήσω την πιστωτική ή προπληρωμένη μου κάρτα για αναλήψεις μετρητών στην Ελλάδα και στο εξωτερικό;
ΟΧΙ, η συγκεκριμένη συναλλαγή δεν επιτρέπεται.
5. Επιτρέπεται η κατάθεση επιταγής;
ΝΑΙ, επιτρέπεται η κατάθεση τραπεζικών και ιδιωτικών επιταγών αποκλειστικά και μόνο σε πίστωση τραπεζικού λογαριασμού. Πληρωμή επιταγών με μετρητά δεν επιτρέπεται.
6. Μπορώ να χρησιμοποιήσω την πιστωτική, χρεωστική ή/και προπληρωμένη μου κάρτα για να κάνω αγορές στην Ελλάδα;
ΝΑΙ. Οι πιστωτικές, χρεωστικές και προπληρωμένες κάρτες μπορούν να χρησιμοποιούνται κανονικά για αγορές αγαθών και υπηρεσιών εντός Ελλάδος, μέχρι το όριο που προβλέπει η σύμβασή σας με την τράπεζα εφόσον οι επιχειρήσεις από τις οποίες γίνεται η αγορά των αγαθών ή υπηρεσιών εκκαθαρίζουν τις συναλλαγές καρτών σε λογαριασμό που τηρούν σε τράπεζα που λειτουργεί στην Ελλάδα.
Αντίθετα, εάν οι επιχειρήσεις που λειτουργούν στην Ελλάδα έχουν εγκαταστήσει τερματικό αποδοχής καρτών πληρωμών (POS) από τράπεζα του εξωτερικού και η εκκαθάριση των συναλλαγών καρτών γίνεται σε λογαριασμό που τηρούν σε τράπεζα του εξωτερικού, οι πιστωτικές, χρεωστικές και προπληρωμένες κάρτες που έχουν εκδοθεί από τράπεζες και ιδρύματα ηλεκτρονικού χρήματος που λειτουργούν στην Ελλάδα απαγορεύεται να χρησιμοποιούνται.
7. Μπορώ να χρησιμοποιήσω την πιστωτική, χρεωστική ή/και προπληρωμένη μου κάρτα για να κάνω αγορές στο εξωτερικό ή από το internet;
ΝΑΙ, εφόσον βρίσκεστε στο εξωτερικό μπορείτε να χρησιμοποιείτε τις κάρτες σας για αγορές αγαθών και υπηρεσιών:
Για αγορές από το internet μπορείτε να χρησιμοποιείτε τις κάρτες σας, μέχρι το όριο που προβλέπει η σύμβασή σας με την τράπεζα, χωρίς περιορισμούς εφόσον τα ηλεκτρονικά καταστήματα εκκαθαρίζουν τις συναλλαγές καρτών σε λογαριασμό που τηρούν σε τράπεζα που λειτουργεί στην Ελλάδα.
Εφόσον τα ηλεκτρονικά καταστήματα εκκαθαρίζουν τις συναλλαγές καρτών σε λογαριασμό που τηρούν σε τράπεζα του εξωτερικού, μπορείτε να χρησιμοποιείτε τις κάρτες σας:
Ωστόσο, δεν επιτρέπονται οι ακόλουθες οκτώ (8) γενικές κατηγορίες συναλλαγών μέσω internet εφόσον τα ηλεκτρονικά καταστήματα εκκαθαρίζουν τις συναλλαγές καρτών σε λογαριασμό που τηρούν σε τράπεζα του εξωτερικού:
1. Μεταφορές χρημάτων στο εξωτερικό.
2. Αγορά έργων τέχνης και δημοπρασίες.
3. Συναλλαγές με εταιρείες στοιχηματισμού και τυχερά παιχνίδια.
4. Αγορές σε κοσμηματοπωλεία.
5. Γενικοί κωδικοί στους οποίους εντοπίζεται πλειοψηφία συναλλαγών που αφορούν σε πορνογραφικό υλικό.
6. Προσωπικές υπηρεσίες (συνοδοί και ραντεβού).
7. Πληρωμές σε φιλανθρωπικές οργανώσεις.
8. Αγορές υπηρεσιών εστίασης.
8. Μπορώ να ανοίξω νέο λογαριασμό;
OXI, απαγορεύεται να ανοίγονται νέοι λογαριασμοί όψεως ή καταθετικοί, εφόσον με το ως άνω άνοιγμα λογαριασμού δημιουργείται νέος κωδικός πελάτη (Customer ID) στην τράπεζα. Απαγορεύεται επίσης η ενεργοποίηση αδρανών λογαριασμών και αναστέλλεται η προθεσμία των άρθρων 7 και 8 του Ν. 4151/2013.
Ωστόσο, επιτρέπεται το άνοιγμα λογαριασμού μέσω της δημιουργίας νέου κωδικού πελάτη (Customer ID) αποκλειστικά για τις ακόλουθες συναλλαγές, η αναγκαιότητα των οποίων πρέπει να τεκμηριώνεται εγγράφως από τον αρμόδιο φορέα και με την προϋπόθεση υποβολής υπεύθυνης δήλωσης από τον αιτούντα ότι δεν υφίσταται άλλος διαθέσιμος λογαριασμός μέσω του οποίου αυτές μπορούν να διενεργηθούν:
9. Μπορώ να προσθέσω συνδικαιούχο σε υφιστάμενο καταθετικό λογαριασμό μου;
ΟΧΙ, απαγορεύεται να προστίθενται συνδικαιούχοι στους ήδη υφιστάμενους καταθετικούς λογαριασμούς, εφόσον δημιουργείται νέος κωδικός πελάτη (Customer ID) στην τράπεζα.
10. Μπορώ να εξοφλήσω πρόωρα το δάνειό μου;
ΝΑΙ, η πρόωρη, μερική ή ολική, εξόφληση δανείου σε πιστωτικό ίδρυμα επιτρέπεται.
11. Μπορώ να ζητήσω την πρόωρη λήξη της προθεσμιακής μου κατάθεσης;
ΝΑΙ, η πρόωρη, μερική ή πλήρης, λήξη των προθεσμιακών καταθέσεων επιτρέπεται.
12. Είμαι επιχείρηση που επιθυμεί να αρχίσει να δέχεται συναλλαγές με πιστωτικές, χρεωστικές και προπληρωμένες κάρτες. Μπορώ να το κάνω;
ΝΑΙ, εφόσον καταρτίσετε σύμβαση με τράπεζα, ίδρυμα πληρωμών ή/και ίδρυμα ηλεκτρονικού χρήματος που λειτουργεί στην Ελλάδα. Σε αυτήν την περίπτωση, επιτρέπεται το άνοιγμα νέου λογαριασμού για την εκκαθάριση συναλλαγών καρτών με βάση τη νέα αυτή σύμβαση.
Αντίθετα, δεν επιτρέπεται η κατάρτιση συμβάσεων αποδοχής συναλλαγών με κάρτες πληρωμών, εφόσον η εκκαθάρισή τους πραγματοποιείται με πίστωση λογαριασμού του εμπόρου, ο οποίος τηρείται σε τράπεζα, ίδρυμα πληρωμών ή/και ίδρυμα ηλεκτρονικού χρήματος εκτός Ελλάδος.
13. Είμαι επιχείρηση που δέχεται συναλλαγές με πιστωτικές, χρεωστικές και προπληρωμένες κάρτες. Πότε θα πιστώνεται ο λογαριασμός μου;
Η εκκαθάριση των συναλλαγών με κάρτες πληρωμών, ελληνικών και ξένων, θα γίνεται με πίστωση του λογαριασμού της επιχείρησης σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στη σχετική σύμβασή σας.
14. Μπορώ ως επιχείρηση να αρνηθώ συναλλαγές με κάρτες;
ΟΧΙ, διότι στην Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου, όπως ισχύει, προβλέπεται ότι όποιος αρνείται την πληρωμή με πιστωτικές, χρεωστικές και προπληρωμένες κάρτες τιμωρείται, με βαρύτατα πρόστιμα ή/και φυλάκιση, κατά τις διατάξεις:
15. Οι πιστωτικές, χρεωστικές ή/και προπληρωμένες κάρτες αλλοδαπών τραπεζών χρησιμοποιούνται κανονικά;
Πιστωτικές, χρεωστικές ή/και προπληρωμένες κάρτες αλλοδαπών τραπεζών εφόσον έχουν εκδοθεί στο εξωτερικό χρησιμοποιούνται τόσο για αγορές αγαθών και υπηρεσιών όσο και για αναλήψεις μετρητών χωρίς περιορισμούς, εντός των ορίων της σύμβασής σας με την εκδότρια τράπεζα.
16. Μπορούν να γίνονται μεταφορές κεφαλαίων από το εξωτερικό;
ΝΑΙ. Η μεταφορά κεφαλαίων από λογαριασμούς που τηρούνται σε αλλοδαπή τράπεζα σε λογαριασμό που τηρείται σε τράπεζα που λειτουργεί στην Ελλάδα επιτρέπονται.
17. Επιτρέπεται η μεταφορά μετρητών εκτός Ελλάδος;
Επιτρέπεται η μεταφορά χαρτονομισμάτων σε ευρώ ή και σε ξένο νόμισμα έως του ποσού των ευρώ δύο χιλιάδων (2.000) ή του ισόποσου σε ξένο νόμισμα ανά φυσικό πρόσωπο και ανά ταξίδι στο εξωτερικό. Από τον περιορισμό των 2.000 ευρώ εξαιρούνται οι μόνιμοι κάτοικοι εξωτερικού. Με πράξη του Διοικητή της Τράπεζας της Ελλάδος μπορεί να ρυθμίζονται ειδικότερα θέματα εφαρμογής της παραπάνω απαγόρευσης, να προβλέπονται διαφοροποιήσεις για χώρες της ζώνης SCHENGEN και για χώρες εκτός της Ευρωπαϊκής Ένωσης και να θεσπίζονται ειδικές εξαιρέσεις για κατηγορίες προσώπων.
18. Οι μεταφορές κεφαλαίων στο εξωτερικό επιτρέπονται;
ΟΧΙ, εκτός αν εντάσσονται στις εξαιρέσεις που επεξεργάζονται σε καθημερινή βάση (α) οι Ειδικές Υποεπιτροπές των τραπεζών, σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στην Απόφαση αριθμ. 6/29.7.2016 (ΦΕΚ Β΄ 2359 και (β) η Επιτροπή Έγκρισης Τραπεζικών Συναλλαγών, σύμφωνα με τα οριζόμενα στην Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου, όπως ισχύει. Επίσης επιτρέπονται, χωρίς να απαιτείται έγκριση από τις Ειδικές Υποεπιτροπές των τραπεζών ή την Επιτροπή Έγκρισης Τραπεζικών Συναλλαγών:
Οι ως άνω επιτρεπόμενες συναλλαγές θα διεκπεραιώνονται απευθείας από το δίκτυο των καταστημάτων των τραπεζών.
19. Τι γίνεται με τις συναλλαγές πληρωμών για εμπορικούς σκοπούς στο εξωτερικό (πληρωμή εισαγωγών);
Για την ισχύουσα, από 5 Αυγούστου 2016, διαδικασία υποβολής και έγκρισης αιτημάτων μεταφοράς κεφαλαίων στο εξωτερικό από νομικά πρόσωπα και επιτηδευματίες στο πλαίσιο των επιχειρηματικών τους δραστηριοτήτων βλέπε αναλυτικά την Απόφαση υπ’ αριθμ. 6/27.7.2016 (ΦΕΚ Β΄ 2359) της Επιτροπής Έγκρισης Τραπεζικών Συναλλαγών.
20. Πώς γίνεται η πληρωμή νοσηλίων και ιατρικών εξόδων;
Η πληρωμή νοσηλίων και ιατρικών εξόδων γίνεται χωρίς τον περιορισμό έγκρισης από την Επιτροπή Έγκρισης Τραπεζικών Συναλλαγών υπό τις ακόλουθες προϋποθέσεις:
Επίσης, επιτρέπεται η ανάληψη από τραπεζικό λογαριασμό και η μεταφορά στο εξωτερικό μετρητών μέγιστου εφάπαξ ποσού δυο χιλιάδων (2.000) ευρώ ή του ισόποσου αυτού σε ξένο νόμισμα για ένα συνοδό προσώπου που μεταβαίνει στο εξωτερικό για νοσηλεία, υπό την προϋπόθεση της έγγραφης τεκμηρίωσης του σκοπού της μετάβασης.
21. Πώς γίνεται η πληρωμή διδάκτρων σε εκπαιδευτικό ίδρυμα του εξωτερικού;
Η πληρωμή διδάκτρων γίνεται χωρίς τον περιορισμό έγκρισης από την Επιτροπή Έγκρισης Τραπεζικών Συναλλαγών υπό τις ακόλουθες προϋποθέσεις:
Επίσης, επιτρέπεται η μεταφορά μέγιστου ποσού πέντε χιλιάδων (5.000) ευρώ ή του ισόποσου αυτού σε ξένο νόμισμα, ανά ημερολογιακό τρίμηνο, συνολικά, για έξοδα διαμονής και διαβίωσης φοιτητών που σπουδάζουν στο εξωτερικό ή συμμετέχουν σε προγράμματα ανταλλαγής φοιτητών. Η πληρωμή συντελείται, υποχρεωτικά, σε λογαριασμό, που τηρείται στο εξωτερικό, με δικαιούχο το φοιτητή.
Ωστόσο, στις περιπτώσεις που τα ανωτέρω ποσά πιστώνονται απευθείας σε λογαριασμούς φοιτητικής εστίας ή εκμισθωτή κατοικίας φοιτητή, με την προσκόμιση μισθωτήριου συμβολαίου ή άλλων σχετικών δικαιολογητικών, τότε επιτρέπεται η μεταφορά μέγιστου ποσού οκτώ χιλιάδων ευρώ (8.000) ή του ισόποσου αυτού σε ξένο νόμισμα ανά ημερολογιακό τρίμηνο.
22. Ποσά που πιστώνονται στον τραπεζικό μου λογαριασμό από το εξωτερικό μπορούν να μεταφερθούν εκ νέου στο εξωτερικό;
ΝΑΙ, στο σύνολό τους. Ωστόσο, δεν επιτρέπεται η ανάληψη με μετρητά του συνόλου του μεταφερόμενου από το εξωτερικό χρηματικού ποσού. Η ανάληψη μπορεί να γίνεται έως του ποσοστού 30% συνολικά για χρηματικά ποσά τα οποία μεταφέρονται, μετά την 22/7/2016, από την αλλοδαπή με μεταφορά πίστωσης, με διαδικασία που έχει οριστεί από την Επιτροπή Έγκρισης Τραπεζικών Συναλλαγών. Ειδικά οι ναυτιλιακές εταιρείες που αναφέρονται στους Ν. 27/1975, 959/1979 και στο Ν.δ. 2687/1953, μπορούν να πραγματοποιούν και αναλήψεις μετρητών έως του ποσού των πενήντα χιλιάδων (50.000) ευρώ ημερησίως.
Η σχετική τεκμηρίωση της συναλλαγής εισροής κεφαλαίων από το εξωτερικό και της εκ νέου εκροής αυτών στο εξωτερικό, θα είναι ευθύνη της τράπεζας και πρέπει να είναι πλήρης.
Επιτρέπεται επίσης, η μεταφορά κεφαλαίων εκτός Ελλάδος από ίδρυμα για αγορά χρηματοπιστωτικών μέσων, κατά την έννοια του άρθρου 5 του ν. 3606/2007, όπως ισχύει, του εξωτερικού, εφόσον:
έχει πιστωθεί μετά την έναρξη της τραπεζικής αργίας της 28ης Ιουνίου 2015 με κεφάλαια που προέρχονται από έμβασμα εξωτερικού, περιλαμβανομένων των περιπτώσεων μεταφοράς πιστώσεως λόγω πωλήσεως, εξαγοράς ή εξόφλησης χρηματοπιστωτικών μέσων του εξωτερικού ή εισπράξεως χρηματικών διανομών που σχετίζονται με τα ως άνω χρηματοπιστωτικά μέσα. Στις παραπάνω περιπτώσεις που επιτρέπεται η μεταφορά κεφαλαίων εκτός Ελλάδος, επιτρέπεται η μεταφορά των σχετικών κεφαλαίων και για την απόκτηση μεριδίων ΟΣΕΚΑ του Ν. 4099/2012.
23. Επιτρέπεται η καταβολή χρηματικής απαίτησης κατασχεθείσας εις χείρας τράπεζας σε μετρητά;
ΟΧΙ, σε περίπτωση κατάσχεσης χρηματικής απαίτησης εις χείρας τράπεζας, της Τράπεζας της Ελλάδος ή του Ταμείου Παρακαταθηκών και Δανείων ως τρίτου, το ποσό είτε καταβάλλεται με έκδοση επιταγής είτε πιστώνεται υποχρεωτικά σε τραπεζικό λογαριασμό του κατασχόντος που τηρείται στην ίδια ή σε άλλη τράπεζα.
24. Επιτρέπεται η πληρωμή βάσει εγγυητικών επιστολών;
ΝΑΙ, εφόσον το χρηματικό ποσό της πληρωμής κατατίθεται σε τραπεζικό λογαριασμό.
25. Επιτρέπεται η χορήγηση νέων χρηματοδοτήσεων;
ΝΑΙ, εφόσον πληρούνται οι προϋποθέσεις που τίθενται από την κείμενη νομοθεσία και την επιχειρηματική πολιτική της τράπεζας.
26. Επιτρέπεται η αποπληρωμή / εξόφληση ανοιχτών δανείων και ορίων;
ΝΑΙ, επιτρέπεται σύμφωνα με τους όρους και προϋποθέσεις της σχετικής σύμβασής σας με την τράπεζά σας.
27. Πληρωμές μισθοδοσίας στο εξωτερικό για εργαζόμενους επιτρέπονται;
ΟΧΙ, εφόσον ο λογαριασμός που χρεώνεται για την πληρωμή μισθοδοσίας τηρείται σε τράπεζα που λειτουργεί στην Ελλάδα και οι λογαριασμοί που πιστώνονται τηρούνται σε τράπεζες του εξωτερικού. Από τον περιορισμό εξαιρούνται οι εργαζόμενοι σε διπλωματικές αποστολές, μόνιμες αντιπροσωπείες ή άλλες υπηρεσίες του Ελληνικού Δημοσίου. Επίσης, οι εργαζόμενοι σε διπλωματικές αποστολές, μόνιμες αντιπροσωπείες ή άλλες υπηρεσίες του Ελληνικού Δημοσίου στο εξωτερικό, οι οποίοι τηρούν λογαριασμούς μισθοδοσίας σε τράπεζα που εδρεύει και λειτουργεί στην Ελλάδα, επιτρέπεται να μεταφέρουν το ισόποσο της μισθοδοσίας τους σε λογαριασμό τους στο εξωτερικό, αποδεικνύοντας εγγράφως την ιδιότητά τους.
28. Πληρωμές συντάξεων στο εξωτερικό για συνταξιούχους επιτρέπονται;
ΝΑΙ, επιτρέπονται οι πληρωμές συντάξεων και προνοιακών επιδομάτων πάσης φύσεως στο εξωτερικό από φορείς κοινωνικής ασφάλισης που διέπονται από το ελληνικό δίκαιο, με πίστωση λογαριασμού που τηρείται σε τράπεζα που εδρεύει και λειτουργεί εκτός Ελλάδος, στις εξής περιπτώσεις: (α) αν πριν από την έναρξη της τραπεζικής αργίας, η οποία κηρύχθηκε με την από 28 Ιουνίου 2015 ΠΝΠ (Α' 65), ο δικαιούχος της σύνταξης ή του προνοιακού επιδόματος λάμβανε με τον ανωτέρω τρόπο τη σύνταξή του ή το προνοιακό επίδομα ή αν είχε αποδεδειγμένα υποβάλει έως τότε τη σχετική αίτηση για τη χορήγησή τους, καθώς και (β) αν του απονέμεται για πρώτη φορά σύνταξη μετά τις 22/07/2016 εφόσον στην τελευταία περίπτωση ο δικαιούχος αποδεικνύει ότι είναι κάτοικος εξωτερικού τουλάχιστον κατά την τελευταία διετία.
29. Ανάληψη μετρητών από τα μέλη των διπλωματικών αποστολών και των έμμισθων προξενικών αρχών επιτρέπονται;
Επιτρέπεται η χωρίς περιορισμό ποσού ανάληψη μετρητών, καθώς και η αποστολή εμβασμάτων στο εξωτερικό, έως του ποσού των 5.000 ευρώ μηνιαίως από έναν, ανά δικαιούχο, τραπεζικό λογαριασμό από τα μέλη των διπλωματικών αποστολών και των έμμισθων προξενικών αρχών, καθώς και από τους υπαλλήλους των αναφερόμενων στην παρ. 16 του άρθρου πρώτου της από 18/7/2015 ΠΝΠ διεθνών και ευρωπαϊκών οργανισμών, οι οποίοι εξομοιώνονται με τα μέλη των διπλωματικών αποστολών, κατόπιν επίδειξης της ειδικής ταυτότητας που τους εκδίδει το Υπουργείο Εξωτερικών.
|
Τελετές Παραλαβής - Παράδοσης Διοικήσεως και Ορκωμοσία Νεοσυλλέκτων Οπλιτών στο ΚΕΝ Άρτας
Την παρασκευή 05 Αυγούστου πραγματοποιήθηκαν στο ΚΕΝ Άρτας:
. Η παράδοση - παραλαβή της Μονάδος από τον απερχόμενο Διοικητή Ανχη(ΠΖ) Γεώργιο Αθανασίου στον Τχη(ΠΖ) Καραμπά Φώτιο
. Η τελετή ορκωμοσίας των Νεοσυλλέκτων Οπλιτών της 2016 Δ΄ ΕΣΣΟ
Στις τελετές παρευρέθηκαν:
. Ο Δντης Πεζικού Υπτγος Παναγιώτης Φαραντάτος
. Ο Βουλευτής της ΝΔ Γιώργος Στύλιος
. Ο Δήμαρχος Αρταίων Χρήστος Τσιρογιάννης
. Αντιπροσωπεία Αξιωματικών της VIII M/Π ΤΑΞΠΖ
. Ο Δντης της Αστυνομίας Άρτας
. Ο Δκτης της Πυροσβεστικής Άρτας
. Αντιπρόσωπος της Αεροπορικής Πτέρυγας Μάχης του Ακτίου
. Ο Πρόεδρος και μέλη της Ε.Α.ΑΣ./ Παράρτημα Άρτας.
. Ο Πρόεδρος και μέλη της Ένωσης Εφέδρων Αξκων Άρτας.
. Αντιπρόσωπος της περιφερειακής ενότητας Άρτας
. Αντιπρόσωπος της Υφυπουργού Όλγας Γεροβασίλη
. Μεγάλο πλήθος συγγενών και φίλων των Ορκισθέντων οπλιτών.
Παρασκευή 5 Αυγούστου 2016
ΑΝΥΕΘΑ: Δεν θα γίνουν μισθολογικές μειώσεις
Επίσκεψη ΑΝΥΕΘΑ Δημήτρη Βίτσα στην 133 Σμηναρχία Μάχης στο Καστέλι Ηρακλείου
Ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Άμυνας Δημήτρης Βίτσας, σήμερα Παρασκευή 5 Αυγούστου 2016, επισκέφθηκε την 133 Σμηναρχία Μάχης στο Καστέλι Ηρακλείου. Στην διάρκεια της επίσκεψης ενημερώθηκε για την αποστολή της Σμηναρχίας και απηύθυνε χαιρετισμό στο προσωπικό της μονάδας.
Ο ΑΝΥΕΘΑ, ο οποίος κατά την επίσκεψη συνοδευόταν από τους βουλευτές του νομού Ηρακλείου Σωκράτη Βαρδάκη και Νίκο Ηγουμενίδη, αναφέρθηκε στις συνθήκες που επικρατούν στον ευρύτερο περίγυρο της χώρας μας και στις απειλές που υπάρχουν, επισημαίνοντας ότι η Ελλάδα αποτελεί έναν πόλο σταθερότητας στην περιοχή. Αναφερόμενος στις Ένοπλες Δυνάμεις, τόνισε ότι είναι σε θέση να αντιμετωπίσουν οποιαδήποτε απειλή, ενώ ταυτόχρονα υπογράμμισε την ευθύνη της Πολιτείας για τη διατήρηση σε υψηλά επίπεδα του αξιόμαχου των Ενόπλων Δυνάμεων. Στη συνέχεια ανέφερε ότι όσον αφορά στην Πολεμική Αεροπορία, αποτελεί βασική προτεραιότητα η αναβάθμιση και η εκσυγχρονισμός των υπαρχόντων μέσων.
Σχετικά με το προσωπικό των Ενόπλων Δυνάμεων, τόνισε ότι ο ανθρώπινος παράγοντας αποτελεί πολλαπλασιαστή ισχύος και σημείωσε πως η ηγεσία του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας αυτό το λαμβάνει πολύ σοβαρά υπόψιν της. Διαβεβαίωσε δε, ότι δεν θα υπάρξει μισθολογική μείωση, ενώ αυτό που συζητείται είναι να αντισταθμιστούν οι μειώσεις που έχουν γίνει με ενίσχυση της μέριμνας για τα στελέχη των Ενόπλων Δυνάμεων, αναφέροντας το παράδειγμα της αξιοποίησης της περιουσίας των Ενόπλων Δυνάμεων που στοχεύει στη βελτίωση της ζωής των στελεχών, τόσο σε επίπεδο μονάδας όσο και σε ατομικό επίπεδο.
Ο ΑΝΥΕΘΑ, ο οποίος κατά την επίσκεψη συνοδευόταν από τους βουλευτές του νομού Ηρακλείου Σωκράτη Βαρδάκη και Νίκο Ηγουμενίδη, αναφέρθηκε στις συνθήκες που επικρατούν στον ευρύτερο περίγυρο της χώρας μας και στις απειλές που υπάρχουν, επισημαίνοντας ότι η Ελλάδα αποτελεί έναν πόλο σταθερότητας στην περιοχή. Αναφερόμενος στις Ένοπλες Δυνάμεις, τόνισε ότι είναι σε θέση να αντιμετωπίσουν οποιαδήποτε απειλή, ενώ ταυτόχρονα υπογράμμισε την ευθύνη της Πολιτείας για τη διατήρηση σε υψηλά επίπεδα του αξιόμαχου των Ενόπλων Δυνάμεων. Στη συνέχεια ανέφερε ότι όσον αφορά στην Πολεμική Αεροπορία, αποτελεί βασική προτεραιότητα η αναβάθμιση και η εκσυγχρονισμός των υπαρχόντων μέσων.
Σχετικά με το προσωπικό των Ενόπλων Δυνάμεων, τόνισε ότι ο ανθρώπινος παράγοντας αποτελεί πολλαπλασιαστή ισχύος και σημείωσε πως η ηγεσία του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας αυτό το λαμβάνει πολύ σοβαρά υπόψιν της. Διαβεβαίωσε δε, ότι δεν θα υπάρξει μισθολογική μείωση, ενώ αυτό που συζητείται είναι να αντισταθμιστούν οι μειώσεις που έχουν γίνει με ενίσχυση της μέριμνας για τα στελέχη των Ενόπλων Δυνάμεων, αναφέροντας το παράδειγμα της αξιοποίησης της περιουσίας των Ενόπλων Δυνάμεων που στοχεύει στη βελτίωση της ζωής των στελεχών, τόσο σε επίπεδο μονάδας όσο και σε ατομικό επίπεδο.
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)