Τρίτη 1 Οκτωβρίου 2024

Κυβέρνηση: - Σε λειτουργία η νέα πλατφόρμα για τον προγραμματισμό ραντεβού για το νέο τύπο Δελτίου Ταυτότητας



 

Με στόχο την αμεσότερη και αποτελεσματικότερη εξυπηρέτηση των πολιτών από Δευτέρα 30 Σεπτεμβρίου 2024 λειτουργεί η νέα πλατφόρμα  id.gov.gr. Οι πολίτες μπορούν με τρόπο απλό και φιλικό να προγραμματίζουν ψηφιακά ραντεβού για την έκδοση νέου τύπου ταυτοτήτας ή την αντικατάστασή της λόγω μεταβολής των στοιχείων, λήξης ισχύος, φθοράς ή παλαιότητας.

Αναλυτικά η διαδικασία για τον προγραμματισμό του ραντεβού:

  • Ο πολίτης επιλέγει στην αίτησή του, Αρχή Έκδοσης με βάση τη διεύθυνση μόνιμης ή προσωρινής του διαμονής στην Ελλάδα, συγκεκριμένη ημέρα και ώρα από τη λίστα διαθεσιμότητας, ώστε να  εξυπηρετηθεί  με φυσική παρουσία. Τα στοιχεία του αντλούνται αυτόματα από το Μητρώο Πολιτών και το Εθνικό Μητρώο Επικοινωνίας(ΕΜΕπ). Σε περίπτωση που δεν έχει επικαιροποιημένα τα στοιχεία του στο ΕΜΕπ, θα πρέπει είτε να τα ενημερώσει επιτόπου ή να τα συμπληρώσει κατά δήλωση.
  • Με την ολοκλήρωση της υποβολής του αιτήματος λαμβάνει  μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου(email) με τις βασικές πληροφορίες για τη διεκπεραίωση του ραντεβού, καθώς και τα στοιχεία επικοινωνίας της Αρχής Έκδοσης που έχει επιλέξει.
  • Το αίτημα προγραμματισμού του ραντεβού μπορεί να επαναπρογραμματιστεί ή να ακυρωθεί ή να υποβληθεί εκ νέου, το αργότερο μία (1) ώρα πριν την έναρξη του προγραμματισμένου ραντεβού.
  • Σε διάφορα διαστήματα  πριν την έναρξη του προγραμματισμένου ραντεβού ο ενδιαφερόμενος λαμβάνει από την πλατφόρμα μήνυμα υπενθύμισης στο email που έχει δηλώσει.

Αξίζει να σημειωθεί ότι ειδικά για την  περίπτωση απώλειας ή κλοπής του Αστυνομικού Δελτίου Ταυτότητας ο πολίτης θα πρέπει να επικοινωνήσει τηλεφωνικώς με την αρμόδια Αρχή Έκδοσης, βάσει της διεύθυνσης μόνιμης ή προσωρινής διαμονής του στην Ελλάδα και να ζητήσει τηλεφωνικώς τον προγραμματισμό ραντεβού για την έκδοση νέου Δελτίου Ταυτότητας.

Γραμματέας Πολιτικής Επιτροπής ΝΔ: - Σήμερα η Ελλάδα είναι με ισχυρή οικονομία, μειωμένη ανεργία, θωρακισμένα σύνορα και ενισχυμένη Άμυνα.

 

,


Πριν από 50 χρόνια, ο Κωνσταντίνος Καραμανλής έβαλε τα οραματικά θεμέλια της πλατιάς, βαθιά δημοκρατικής και φιλελεύθερης παράταξης. Γεννηθήκαμε τη χρονιά που αποκαταστάθηκε η Δημοκρατία στην Ελλάδα. Μεγαλώσαμε και προοδεύσαμε μαζί της. Μαζί με κάθε Ελληνίδα και κάθε Έλληνα.

Και είμαστε όλες και όλοι υπερήφανοι, που μέσα από τις καίριες επιλογές μας, βρισκόμασταν πάντα στην σωστή πλευρά της ιστορίας. Μέσα αλλά και έξω από τα σύνορα της χώρας μας.

Παραμένουμε η παράταξη της εθνικής ευθύνης.  Με όραμα και πράξη, γιατί έχουμε μάθει να βλέπουμε πάντα μπροστά και μακριά. Και να δίνουμε λύσεις που οδηγούν βήμα-βήμα, σταθερά, με ασφάλεια, τους ανθρώπους και τον τόπο στον δρόμο της προόδου.

Αντέξαμε στον χρόνο, περισσότερο από κάθε άλλο πολιτικό οργανισμό,  γιατί κρατάμε ζωντανή την εμπιστοσύνη της κοινωνίας. Και την τιμούμε.

Ναι, είμαστε δεμένοι με τον καθημερινό άνθρωπο και την κοινωνία. Καταλαβαίνουμε την αγωνία, δυναμώνουμε την ελπίδα. Βρισκόμαστε δίπλα σε κάθε μόχθο. Στις γειτονιές και σε κάθε χώρο εργασίας, αλλά και εκεί που η εκπαίδευση και η γνώση χτίζει προοπτική για τη νέα γενιά. Στην πόλη, το χωριό, το βουνό και το νησί.

Προσαρμοζόμαστε και ανανεωνόμαστε. Στρεφόμαστε στις ιδρυτικές μας αρχές, στις αξίες μας, όχι μόνο για να θυμόμαστε ποιοι είμαστε, αλλά και γιατί είναι αυτές που μας κάνουν τολμηρούς στην αλλαγή, στην εξέλιξη, όταν χρειάζεται, όσο χρειάζεται.

Κάθε φορά πετυχαίνουμε γιατί έχουμε μάθει να είμαστε ενωμένοι. Κυρίως στα δύσκολα. Έχουμε μάθει να κάνουμε σύνθεση τη διαφωνία, μέσα από τον ανοιχτό διάλογο. Πάντα όμως με επιχειρήματα.

Σήμερα, με την ηγεσία του Πρωθυπουργού και Προέδρου μας Κυριάκου Μητσοτάκη, η Ελλάδα είναι παράδειγμα ανάπτυξης στην Ευρώπη. Με ισχυρή οικονομία, μειωμένη ανεργία, ψηφιοποιημένο κράτος, θωρακισμένα σύνορα και ενισχυμένη Άμυνα.

Νεοδημοκράτισσες  και Νεοδημοκράτες, είστε η κινητήρια δύναμη, η καρδιά και τα πνευμόνια της Νέας Δημοκρατίας. Η άσβεστη φλόγα της δάδας της.

Σας καλώ να συνεχίσουμε όλες και όλοι μαζί τον αγώνα, για όλα όσα μοιραζόμαστε.  Για ένα καλύτερο μέλλον για εμάς και τα παιδιά μας, για τις επόμενες γενιές, για την Ελλάδα που αγαπάμε και μας αξίζει!

Μαρία Συρεγγέλα
Γραμματέας Πολιτικής Επιτροπής ΝΔ
Βουλευτής Β2 Δυτικού Τομέα Αθηνών
τηλ: 210 9444530-531
email:
 gram_pe@nd.gr

Υπουργός Εθνικής Οικονομίας: - Τιμούμε την εντολή των Ελλήνων πολιτών! - Αυτά που είπαμε, αυτά κάνουμε!

 






Από το Γραφείο Τύπου του Υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών εκδόθηκε η ακόλουθη ανακοίνωση:

Ο υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Κωστής Χατζηδάκης και ο υφυπουργός Θάνος Πετραλιάς παρουσίασαν σήμερα στο Υπουργικό Συμβούλιο το Μεσοπρόθεσμο Δημοσιονομικό – Διαρθρωτικό Πρόγραμμα 2025-2028.

Το Μεσοπρόθεσμο αναμορφώνει το Σύμφωνο Σταθερότητας. Είναι ένας μηχανισμός που ισχύει σε όλα τα κράτη – μέλη της ΕΕ προκειμένου να ελέγχονται τα ελλείμματα και το δημόσιο χρέος. Ο νέος μηχανισμός που συμφωνήθηκε το Δεκέμβριο του 2023 σταθερά επιδιώκει τον έλεγχο των ελλειμμάτων και του χρέους, εισάγοντας μια νέα μέθοδο, που είναι ο κανόνας του ορίου δαπανών: με βάση την ανάλυση της βιωσιμότητας του χρέους, τα χαρακτηριστικά και τις αντοχές κάθε οικονομίας ξεχωριστά, δίνεται η δυνατότητα συγκεκριμένου ποσοστού αύξησης των δαπανών ώστε να μην επαναληφθούν στο μέλλον φαινόμενα κατάρρευσης οικονομιών όπως αυτά που ζήσαμε στην Ελλάδα την προηγούμενη δεκαετία. Ο κανόνας αυτός οδηγεί σε αντικυκλική πολιτική, καθώς παρέχει τη δυνατότητα διατήρησης του ετήσιου ρυθμού αύξησης των δαπανών τόσο σε περιόδους ανάκαμψης, όσο και σε περιόδους επιβράδυνσης.

Ο υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Κωστής Χατζηδάκης έκανε την ακόλουθη δήλωση: «Με το Μεσοπρόθεσμο Δημοσιονομικό – Διαρθρωτικό Πρόγραμμα 2025-2028, η κυβέρνηση πετυχαίνει να ανεβάσει την οικονομία πολλά σκαλιά παραπάνω έως το 2028. Και την ίδια στιγμή, να εκπληρώσει όλες τις βασικές δεσμεύσεις του προγράμματος της Νέας Δημοκρατίας το 2023. Τιμούμε την εντολή των Ελλήνων πολιτών. Αυτά που είπαμε, αυτά κάνουμε. Συνεχίζοντας σε ένα δρόμο σύνεσης, μπορούμε να συνδυάζουμε τη δημοσιονομική σοβαρότητα με την ανάπτυξη και την αύξηση των εισοδημάτων των Ελλήνων».

Μπλακ Χιούμορ από τον Υπουργό Οικονομίας: - Εκπληρώνουμε τις προεκλογικές μας δεσμεύσεις!!! - Τα εισοδήματα αυξήθηκαν 7,7% καθαρά!!

 

Ο Υπουργός Οικονομίας, Κωστής Χατζηδάκης, αναφέρθηκε στις πιο πρόσφατες προβλέψεις για την ελληνική οικονομία κατά τη διάρκεια συνέντευξής του στο δελτίο ειδήσεων του ΕΡΤNews. «Ο στόχος για ανάπτυξη προσγειώνεται στο 2,2% το 2024 και 2,3% το 2025», τόνισε ο υπουργός, υπογραμμίζοντας τη σημασία των μεσοπρόθεσμων προγραμμάτων.

Ερωτηθείς ο υπουργός Οικονομίας γιατί είστε κάπως πιο συντηρητικοί στις προβλέψεις σας σε σχέση με τα θεμελιώδη της ελληνικής οικονομίας; εξήγησε: «Ο στόχος για ανάπτυξη προσγειώνεται στο 2,2% το 2024 και 2,3% το 2025». Αυτή η προσέγγιση, όπως τόνισε, είναι αποτέλεσμα μίας σειράς παραγόντων που επηρεάζουν την οικονομία, καθώς και της ανάγκης να παραμείνει η κυβέρνηση ρεαλιστική στις προσδοκίες της.

Remaining Time 0:00
 

«Διότι αυτός είναι ο σκοπός της άσκησης των μεσοπρόθεσμων προγραμμάτων, όχι μόνο για μας, αλλά για όλες τις χώρες μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης», πρόσθεσε, αναλύοντας τις προβλέψεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, η οποία αναφέρει ανάπτυξη 2,3% για την Ελλάδα στις νέες προβλέψεις. «Στο μοντέλο αυτό, το οποίο εφαρμόζεται για τις ανάγκες των μεσοπρόθεσμων προγραμμάτων για την Ελλάδα, έχει 1,8% μισή μονάδα διαφορά. Άρα ναι, θα πάμε καλύτερα από ό,τι λένε οι προβλέψεις του Μεσοπρόθεσμου Προγράμματος. Αλλά έτσι κι αλλιώς, ακόμα και τις προβλέψεις αυτές να πάρουμε κατά γράμμα, αυτό που θα έχει συμβεί είναι ότι η Ελλάδα μέχρι το 2028 θα έχει ανέβει πάρα πολλά σκαλιά παραπάνω σε σχέση με το 2024.»

Δημοσιονομικά περιθώρια και πρωτογενές πλεόνασμα

Ο Υπουργός απάντησε επίσης σε ερώτηση σχετικά με τη διάθεση του πρωτογενούς πλεονάσματος: «Από τη στιγμή που είναι πολύ καθορισμένα πλέον τα δημοσιονομικά περιθώρια κάθε χώρας με βάση τους κανόνες της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, το υπερπλεόνασμα… Αν πάμε από εκεί και πάνω, πάμε πολύ καλύτερα.»

Εξήγησε ότι το υπερπλεόνασμα μπορεί να χρησιμοποιηθεί για τη μείωση του χρέους και ότι για πρώτη φορά στην Ευρώπη θεσμοθετείται ότι αν υπάρχουν χρονιές που κάποια χώρα τα πάει άσχημα, τότε μπορεί να φτάνει τους στόχους των δαπανών. «Ακριβώς στο πλαίσιο αυτό που βαφτίζουν οι οικονομολόγοι, αντικυκλική πολιτική. Δηλαδή, όταν πας άσχημα δεν τιμωρείσαι, όπως συνέβαινε στην Ευρωπαϊκή Ένωση μέχρι τώρα, αλλά χρησιμοποιείς το απόθεμα άλλων χρόνων για να ισορροπήσει τα πράγματα.»

Προβλέψεις χρέους και στρατηγικές ανάπτυξης

Απαντώντας σε ερώτηση σχετικά με το πότε μπορεί να πέσει το ποσοστό του χρέους ως ποσοστό του ΑΕΠ κάτω από το αντίστοιχο της Ιταλίας, ο Υπουργός τόνισε: «Η Ελλάδα, μετά από πολλά χρόνια και πριν από την κρίση, θα είναι η πρώτη χώρα της Ευρώπης που δεν θα έχει το χειρότερο χρέος. Μάλιστα θα έχει η Ιταλία.»

Αναφορικά με το ενδεχόμενο να πέσει το χρέος κάτω από το 100% κάποια στιγμή μέσα στο 2032, ο κ. Χατζηδάκης εξήγησε ότι η Ελλάδα προσπαθεί να πάει ταχύτερα από τις προβλέψεις και ότι «το χρέος μας, όπως και να το λογαριάσει κανείς, παραμένει το ίδιο και θα βελτιώνεται συνέχεια ως ποσοστό του Ακαθάριστου Εθνικού Προϊόντος. Είμαστε η χώρα με την ταχύτερη αποκλιμάκωση του χρέους ως ποσοστό του Ακαθάριστου Εθνικού Προϊόντος.» και πρόσθεσε «Μάλιστα τώρα, καθώς έχει στείλει η Eurostat μια επιστολή στην ΕΛΣΤΑΤ ότι το χρέος αυτό θα πρέπει να απλωθεί, θα απλωθεί αν το δεχτεί η ΕΛΣΤΑΤ από το 2012 και μετά. Αλλά θα πρόκειται για το ίδιο χρέος. Και αυτοί οι οποίοι ανησυχούσαν για το χρέος του 2032, τώρα ανησυχούν για τον ακριβώς αντίθετο λόγο ότι δεν θα έχουμε αυτήν την άνοδο την ξαφνική το 2032, αλλά θα είναι απλωμένο σε χρόνο. Επαναλαμβάνω όμως, πρόκειται για το ίδιο χρέος».

Χρέος και προβλέψεις για την Εθνική Τράπεζα

Μετά τη δημόσια προσφορά για το 10% της Εθνικής Τράπεζας, υπάρχει ένα ποσοστό 8,3%-9%. «Τώρα είναι σε εξέλιξη η διαδικασία και εγώ είμαι υποχρεωμένος να είμαι πάρα πάρα πολύ προσεκτικός. Αυτό που έχει γίνει με την αποκρατικοποίηση των τραπεζών ήταν πάρα πολύ πετυχημένο, αν σκεφτούμε πού είχαν φτάσει οι τράπεζές μας την περασμένη δεκαετία», ανέφερε ο Υπουργός. «Αυτό είναι κέρδος όχι μόνο για τις τράπεζες αλλά και για τους φορολογούμενους. Γιατί έτσι δεν θα ξαναχρειαστεί να βάλουν το χέρι στην τσέπη και φυσικά για τους καταθέτες. Πιστεύουμε στις προοπτικές της Εθνικής Τράπεζας, όπως και όλων των τραπεζών».

Ανάπτυξη μέσου και κατώτατου μισθού

Ο Υπουργός επανέλαβε τους στόχους του για τον μέσο και κατώτατο μισθό: «Ο πρωθυπουργός, ο Κυριάκος Μητσοτάκης δηλαδή, κατώτατο μισθό 950 ευρώ το 2027, μέσο μισθό 1500 ευρώ. Είμαστε προσηλωμένοι στην εκπλήρωση των προεκλογικών μας δεσμεύσεων.»

Αναγνωρίζοντας τις προκλήσεις του πληθωρισμού, τόνισε: «Ο πληθωρισμός είναι ένα πολύ μεγάλο πρόβλημα και στην Ελλάδα και σε όλη την Ευρώπη. Το βέβαιον είναι ότι μέχρι τώρα, παρά τον πληθωρισμό, η καθαρή αύξηση… στην Ελλάδα των εισοδημάτων είναι 7,7% η καθαρή.»

Προοπτικές και Δέσμευση για το Μέλλον

Τέλος ο Υπουργός έκλεισε την συνέντευξή του με μια υπόσχεση για τη συνεχιζόμενη προσπάθεια της κυβέρνησης να βελτιώσει την οικονομία της χώρας και να εκπληρώσει τις υποσχέσεις της, αναμένοντας ότι «σε όλες τις πτυχές του μεσοπρόθεσμου παραμένει προσηλωμένο στην εκπλήρωση των προεκλογικών μας δεσμεύσεων.»

Δευτέρα 30 Σεπτεμβρίου 2024

Οι πολίτες την ακρίβεια τη ζουν στο πετσί τους. - Δεν τους χρειάζονται εξυπνάδες, αλλά μέτρα


 Γράφει ο Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Αποτελεί σε όλη την Ευρώπη αλλά και τη Βόρεια Αμερική μια ανοιχτή κοινωνική πληγή.Ο λόγος για την ακρίβεια, πιο σωστά αυτό που οι οικονομολόγοι περιγράφουν ως «κρίση κόστους ζωής» για να αποδώσουν τη σοβαρότητα της κατάστασης.

  • Αυτό αφορά τις τιμές της ενέργειας, τις τιμές βασικών καταναλωτικών αγαθών, αλλά και τις τιμές των ενοικίων και της αγοράς κατοικιών.

Παρότι ο γενικός ρυθμός του πληθωρισμού έχει υποχωρήσει, εντούτοις οι αυξήσεις των προηγουμένων ετών σωρεύονται και σε αρκετές περιπτώσεις συνεχίζονται.

  • Αν και οι ονομαστικοί μισθοί έχουν αυξηθεί, εντούτοις αυτό έχει γίνει σε βαθμό μικρότερο της αύξησης του κόστους ζωής με αποτέλεσμα οι περισσότεροι άνθρωποι να βρίσκονται στη δύσκολη θέση τα λεφτά να τελειώνουν πριν το τέλος του μήνα.

Στη χώρα μας αυτό έχει γίνει ακόμη πιο έντονο, λόγω της μεγάλης αναντιστοιχίας του ύψους των μισθών και του κόστους ζωής, με τους πολίτες ολοένα και περισσότερο να συνειδητοποιούν ότι έχουμε γίνει… Ευρώπη στις τιμές των προϊόντων, αλλά όχι και στο ύψος των μισθών.

  • Μάλιστα, σε αρκετές περιπτώσεις διαπιστώνεται ότι ορισμένα προϊόντα πωλούνται στην Ελλάδα πιο ακριβά σε σχέση με όλη την Ευρώπη. Για παράδειγμα, όπως έδειξε πρόσφατη μελέτη της Τράπεζας της Ελλάδος, στη χώρα μας τα τυποποιημένα προϊόντα πωλούνται έως 10% ακριβότερα σε σχέση με τον ευρωπαϊκό μέσο όρο.

Σε όλα αυτά προστίθενται, επιδεινώνοντας την κατάσταση, «συγκυριακά» προβλήματα, που όμως αποκαλύπτουν δομικές δυσλειτουργίες.

  • Για παράδειγμα στον χώρο της ενέργειας ο τρόπος που λειτουργούν τα «χρηματιστήρια ενέργειας», επιτρέπει οπότε υπάρχει μια συγκυρία απότομης αύξησης της ζήτησης να εκτινάσσονται οι τιμές στην χονδρική αγορά ρεύματος με ορατό τον κίνδυνο να δουν οι καταναλωτές «φουσκωμένους» λογαριασμούς.

Τα παραπάνω αποκτούν ξεχωριστή σημασία και βαρύτητα, μονοπωλώντας σχεδόν το ενδιαφέρον της κοινής γνώμης, ακριβώς γιατί αφορούν τις ζωές των ανθρώπων με έναν άμεσο τρόπο.

  • Και οι πολίτες σε γενικές γραμμές ξέρουν τι (τους) γίνεται. Ξέρουν πόσα παίρνουν πόσα δίνουν και εάν τους περισσεύει τίποτα. Ξέρουν αν ζουν ή αν απλώς επιβιώνουν.

Και ακριβώς επειδή διάγουν δύσκολα, το τελευταίο που χρειάζονται είναι δηλώσεις του τύπου «δεν είναι τόσο ακριβά τα πράγματα στην Ελλάδα», εξυπνακισμούς, λογιστικές αλχημείες και βολικές συγκρίσεις μεγεθών που δεν αποτυπώνουν όμως την πραγματικότητα στο πορτοφόλι, ιδίως όταν διατυπώνονται από τα χείλη «αρμοδίων».

  • Αντιθέτως, αυτό που χρειάζονται επειγόντως είναι λήψη μέτρων που να αντιμετωπίζουν πραγματικά το πρόβλημα. Και λέω λήψη μέτρων γιατί είναι σαφές ότι εάν αφήσουμε τα πράγματα στην… «αυτορρύθμιση» των αγορών, τότε απλώς θα βλέπουμε την μία έκρηξη αυξήσεων μετά την άλλη.

Και μέτρα προφανώς δεν σημαίνει ημίμετρα. Δηλαδή, δεν έχει νόημα πρώτα να διαπιστώνουμε ότι έχουμε αύξηση των τιμών και μετά να τρέχουμε να ανακοινώνουμε επιδοτήσεις για περιορισμένο χρονικό διάστημα, στη λογική του «βλέποντας και κάνοντας». Αυτό που χρειάζεται είναι μέτρα και ρυθμίσεις που να εξασφαλίζουν ότι δεν θα έχουμε τέτοιες εκρήξεις τιμών.

  • Εάν έχουμε π.χ. πρόβλημα με τον τρόπο που διαμορφώνονται μονοπωλιακές συνθήκες στις αγορές όπου κυριαρχούν οι πολυεθνικές, αναζητούμε τρόπους ώστε να μην μπορούν να επιβάλουν αυξήσεις άνω του ευρωπαϊκού μέσου όρου, ακόμη και εάν αυτό σημαίνει πλαφόν στις τιμές κρίσιμων προϊόντων.

Γιατί δεν αρκεί η επιβολή προστίμων καθώς έχει αποδειχτεί ότι μάλλον δεν λειτουργούν αποτρεπτικά, εάν αναλογιστούμε το μέγεθος των εταιρειών στις οποίες επιβάλλονται αυτά.

  • Αντίστοιχα, εάν διαπιστώνουμε ότι υπάρχει πρόβλημα με το πώς λειτουργούν τα «χρηματιστήρια ενέργειας» ας αναζητήσουμε διαφορετικές αρχιτεκτονικές για τις αγορές ενέργειας που να αποτρέπουν την κερδοσκοπία.

Ούτε προφανώς έχει νόημα να κάνουμε διαπιστώσεις του τύπου «στην Ισπανία τα ενοίκια είναι πολύ ακριβότερα», όταν είναι σαφές ότι ζούμε τις πρώτες φάσεις μια στεγαστικής κρίσης και στην Ελλάδα, καθώς αυτό που μετράει σε αυτές τις περιπτώσεις δεν είναι οι απόλυτες τιμές, αλλά να δεις πόσο έχουν αυξηθεί συγκριτικά τα ενοίκια σε μια χώρα και σε τι μέρος του μέσου μισθού αναλογούν.

  • Και τότε θα δούμε ότι στην Ελλάδα, σε συγκεκριμένες περιοχές έχουμε εκτίναξη ενοικίων. Και μπορεί 600 ευρώ για 50 τ.μ. στη Βαρκελώνη να είναι σούπερ ευκαιρία, στην Ελλάδα είναι ο λόγος που νέοι εργαζόμενοι εξακολουθούν να μένουν με τους γονείς τους.

Και φυσικά δεν θα πρέπει να ξεχνάμε ότι στη ρίζα του προβλήματος είναι και το γεγονός ότι στη χώρα μας παρά τις όποιες αυξήσεις στους μισθούς, οι αποδοχές, ιδίως εάν τις μετρήσουμε με όρους αγοραστικής δύναμης, παραμένουν σε ιδιαίτερα χαμηλά επίπεδα σε σχέση με την υπόλοιπη Ευρώπη, την ώρα που οι τιμές πολλών προϊόντων είναι ίδιες και συχνά υψηλότερες.

  • Γι’ αυτό και δεν έχει νόημα η διαρκής επανάληψη της διαπίστωσης ότι στην Ελλάδα ο κατώτατος μισθός αυξήθηκε πάνω από τον πληθωρισμό. Γιατί αυτό που μετράει είναι το ύψος των μέσων αποδοχών σε σχέση με το πώς εξελίσσεται όχι γενικά ο πληθωρισμός, αλλά οι τιμές σε αυτά τα αγαθά και τις υπηρεσίες που όντως ορίζουν το κόστος ζωής για μια οικογένεια μισθωτών.

Πράγμα που σημαίνει ότι πέρα από τις ρυθμιστικές παρεμβάσεις στις αγορές και στην τιμολόγηση των προϊόντων το ζητούμενο παραμένει η αναδιανομή. Δηλαδή, πώς θα υπάρξει πραγματική αύξηση των αποδοχών που θα σημαίνει χειροπιαστή βελτίωση της οικονομικής κατάστασης και του επιπέδου ζωής των λαϊκών στρωμάτων και της μεσαίας τάξης.

Γιατί επαναλαμβάνω ότι δεν αρκεί μόνο να καταγράφονται θετικοί ρυθμοί ανάπτυξης, αλλά να εξασφαλίζουν μερίδιο σε αυτή όλοι και όχι οι λίγοι εκλεκτοί. Όσο δεν συμβαίνει αυτό με τις ανισότητες να διευρύνονται και τη φτώχεια να αυξάνεται θα καταλήγουμε πάντα στην ίδια αποτυχία: «ευημερούν οι αριθμοί και δυστυχούν οι άνθρωποι».



https://markets.economico.gr/oi-polites-tin-akriveia-ti-zoun-sto-petsi-tous-den-tous-chreiazontai-exypnades-alla-metra-akriveia/

Υπτγος ε.α. Χρήστος Μπολώσης: - Επί προσωπικού - Τι γίνεται στην Ξάνθη;



 

Ο Έκο είχε πει ότι δεν υπάρχουν ειδήσεις τον Αύγουστο. Δεν είχε πει τίποτα για τον Ιούλιο. Να όμως που έσκασε κάτι. Με αφορά προσωπικά, δεν ήθελα όμως  να διακόψω τις… διακοπές σας και να σας σκοτίσω με τα δικά μου, που, όμως, είναι και δικά σας.

  • Tου Υπτγου ε.α. Χρήστου Μπολώση

Ακόμα, ίσως και να μη με ξανααπασχολούσε το θέμα αν δεν έβλεπα ορισμένα περίεργα, όπως το ότι σε εκδήλωση στη κεντρική πλατεία της Κομοτηνής και σε χώρο που παραχώρησε ο Δήμος Κομοτιναίων με συγχρηματοδότηση του Πανεπιστημίου,  η τουρκοκύπρια Işın Karaca, τραγούδησε το «Εμβατήριο της Σμύρνης», το οποίο εξυμνεί τον σφαγέα των Ελλήνων – και όχι μόνο –  Μουσταφά Κεμάλ.

Ακόμη στον Δήμο Κοζλουκεμπίρ, όπως μας πληροφορεί η σχετική αφίσα και το σχετικό ρεπορτάζ της «δημοκρατίας» γίνονται  παλαιστικοί αγώνες υπό την αιγίδα του τουρκικού υπουργείου πολιτισμού  και τουρισμού. Το θέμα δεν θα είχε ιδιαίτερη σημασία αν  ο Δήμος  Κοζλουκεμπίρ δεν ήταν ο Δήμος Αρριανών στην ορεινή πομακική περιοχή  του Αλάν Τεπέ.

Ακόμη ο Ερντογάν το Σάββατο 31η Αυγούστου και την Κυριακή 1η Σεπτεμβρίου, μίλησε λέγοντας «Θα προστατεύσουμε την Γαλάζια Πατρίδα αλλά και τους γιούς της Κομοτηνής». Από τι κινδυνεύουν  άραγε οι «γιοί της Κομοτηνής»; Αυτό μόνο ο… «φίλος Ταγίπ» το γνωρίζει.

Και οι προκλήσεις συνεχίζονται από πλευράς της «Φίλης και συμμάχου Τουρκίας», η οποία ζητά επισήμως και από του βήματος του ΟΗΕ προώθηση της αναγνώρισης του Ψευδοκράτους στην κατεχομένη Κύπρο, ενώ μόλις προχθές η τουρκική αστυνομία κατέσχεσε από φιλάθλους του ΠΑΟΚ όσες Ελληνικές σημαίες είχαν και πήγαιναν να δουν το Γαλατά Σεράϊ – ΠΑΟΚ. 

Επειδή λοιπόν συνέβησαν όλα αυτά και επειδή  η υπόθεση που με αφορά είναι άκρως ενδιαφέρουσα σας την μεταφέρω. Στις 28 Ιουνίου δημοσίευσα στην «δημοκρατία» την «Ριπή» με τίτλο «Τι γίνεται στην Ξάνθη;», η οποία και αναδημοσιεύτηκε στην ιστοσελίδα «Newsbreak»

Η δημοσίευση, όπως ήταν φυσικό θορύβησε κάποιους κύκλους, τους γνωστούς,  οι οποίοι αντέδρασαν.

Και αντέδρασαν… τούρκικα. Δηλαδή αγενέστατα και, προ παντός, ανιστόρητα. Πόσο ανιστόρητα και ιδίως πόσο άρες μάρες κουταμάρες επιχειρήματα χρησιμοποίησαν,  το αφήνω να το κρίνετε εσείς φίλοι μου. Πάντως η ουσία τους είναι ότι «έτσι γουστάρουμε».

Απολαύστε  όλη την ανακοίνωση της «Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας  Τούρκων Δυτικής Θράκης» (!!!)

Βεβαίως η «δημοκρατία» αντέδρασε και με κάλυψε πλήρως, με το δημοσίευμα  που παραθέτω.

Όμως έκρινα ότι αυτούς τους πονηρούς καιρούς, είναι χρήσιμο να μαθαίνουμε, μάλλον να μη ξεχνάμε,  πώς σκέπτονται οι «φίλοι μας» οι οποίο είναι τόσο φιλικοί και έχεις κι’  εκείνον τον Δένδια, τον ζημιάρη, που χαλάει το ειδυλλιακό κλίμα, που θυμίζει των ερώτων φαιδρά εποχή, αλλά αυτός φαίνεται ότι δεν μασάει.

Οι ΚΙΕΦΑΔΕΣ λοιπόν λένε ότι επειδή υπάρχουν τουρκόφωνα στοιχεία στην περιοχή αλλά και τουρκόφωνες εφημερίδες, άρα και αυτοί είναι… τούρκοι. Λογική που δεν καταρρίπτεται με τίποτα…

Επειδή λοιπόν οι ανιστόρητες ή μάλλον οι σκοπίμως ανιστόρητες θέσεις δεν πρέπει να μένουν αναπάντητες, επανέρχομαι στο θέμα, με την βοήθεια του εκλεκτού νιμικού, διεθνολόγου και καθηγητού Στρατιωτικών Σχολών κυρίου Ιωάννη Παπαφλωράτου.

Aς θυμίσουμε, λοιπόν, στους   συμπατριώτες μας ΕΛΛΗΝΕΣ πολίτες ΜΟΥΣΟΥΛΜΑΝΙΚΟΥ θρησκεύματος  κάποια σημεία της Συνθήκης της Λωζάννης, αν και είμαστε βέβαιοι ότι τα γνωρίζουν και μάλιστα πολύ καλά. Αρχικώς, να ξεκαθαρίσουμε ότι μία συνθήκη ισχύει μέχρι να αντικατασταθεί από άλλη με παρόμοιο περιεχόμενο, εκτός εάν έχει ημερομηνία λήξεως (κάτι που δεν συμβαίνει στη συγκεκριμένη περίπτωση). Επομένως, η συνθήκη ισχύει καθ’ ολοκληρίαν (εκτός από τη Σύμβαση περί των Στενών που αντικαταστάθηκε από τη Σύμβαση του Μοντραί της 20ης Ιουλίου 1936). Είναι δε γνωστό από την αρχαιότητα ότι οι συνθήκες πρέπει να τηρούνται. Οι Ρωμαίοι έλεγαν «pacta sunt servanda», που συνιστά μία διεθνή ορολογία. Είναι ένα αξίωμα που διέπει τις διεθνείς συμφωνίες και σημαίνει ότι οι συμφωνίες επιβάλλεται να τηρούνται, καθώς και ότι οι  υποχρεώσεις που αναλαμβάνονται εκ μέρους των συμβαλλομένων, δηλ. τα συμπεφωνημένα, πρέπει να εφαρμόζονται. Συνεπώς, η πολυμερής Συνθήκη της Λωζάννης πρέπει να γίνεται απολύτως σεβαστή από όλους, πολλώ δε μάλλον απ’ όσους την υπέγραψαν.

Κατόπιν, πρέπει να γίνει κατανοητό από όλους ότι η αναφορά στο θρήσκευμα στο κείμενο της Συνθήκης έγινε κατόπιν επιμονής της ΤΟΥΡΚΙΚΗΣ και όχι της ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ αντιπροσωπείας στη Λωζάννη. Αυτό συνέβη για τον απλούστατο λόγο ότι την εποχή εκείνη το θρήσκευμα ήταν το βασικό κριτήριο που χρησιμοποιούσε η γειτονική χώρα και με αυτό κατέστη κράτος υποδοχής εκατομμυρίων μουσουλμάνων της από εδάφη που έχανε σταδιακά η Οθωμανική Αυτοκρατορία, π.χ. Βοσνία, Ερζεγοβίνη, Ήπειρο, Καύκασο, Μακεδονία κ.α. Αλλά και αργότερα, με βάση αυτό το κριτήριο, απεδέχθη η Τουρκία την εγκατάσταση 5.000 Τσάμηδων από την Ήπειρο στα εδάφη της. 

Εν συνεχεία, αξίζει να σημειωθεί ότι η Θράκη έχει μακραίωνο παρελθόν που χάνεται στις δέλτους της ιστορίας Κατά τη μυθολογία, πήρε το όνομά της από την κόρη του θεού Ωκεανού και της Παρθενώπης την Θράκη. Στην αρχαιότητα, οι Θράκες λάτρευαν τους ίδιους θεούς με τους υπόλοιπους Έλληνες: τον Δία, την Ήρα, τον Απόλλωνα, την Άρτεμη, τον Άρη τον Διόνυσο, τον Ασκληπιό κ.ά. Μάλιστα, τα Θρακικά φύλα που κατοικούσαν κατά την πρώϊμη ιστορική περίοδο στην περιοχή ήταν πρωτοελληνικής πελασγικής καταγωγής, που ενισχύθηκαν στις αρχές της 2ης και 3ης χιλιετίας από άλλα ελληνικά φύλλα. Στις αρχαίες ελληνικές πηγές διασώθηκαν τα ονόματα πολλών Θρακικών φύλων όπως οι Κίκονες, οι Βίστονες, οι Σαππαίοι, οι Βρίαντες, οι Γέτες, οι Οδρύσσες και άλλα. Ο Ευριπίδης στην Εκάβη χαρακτηρίζει τους Θράκες «δυσμαχώτατους», ο Ηρόδοτος (από τον οποίον έχουμε τις περισσότερες πληροφορίες γι’ αυτούς) αναφέρει και περιγράφει τα όπλα τους, ο δε Θουκυδίδης τους χαρακτηρίζει λαό μαχητικό. Στο διάβα των αιώνων, η περιοχή γνώρισε πολλούς κατακτητές αλλά ουδέποτε έχασε τον ελληνικό χαρακτήρα της. Από τον 14ο αιώνα, η Θράκη περιήλθε σταδιακά υπό τον έλεγχο των Οθωμανών.

Ως γνωστόν, η περιοχή απελευθερώθηκε σταδιακά κατά τους Βαλκανικούς Πολέμους και τον Α΄ Παγκόσμιο Πόλεμο. Δυστυχώς, μετά τη διάσπαση του μετώπου στη Μ. Ασία, η Αθήνα (όπου είχε εγκατασταθεί μία στασιαστική κυβέρνηση) απεδέχθη την παραχώρηση της ανατ. Θράκης στην Τουρκία, αν και η σωτηρία της υπήρξε διακηρυγμένος στόχος των κινηματιών του 1922. Πιο συγκεκριμένα, την 25η Σεπτεμβρίου/8η Οκτωβρίου, ο Ελ. Βενιζέλος συμβούλεψε τους ηγέτες του κινήματος να δεχθούν τις αποφάσεις της Διασκέψεως των Μουδανιών, εφ’ όσον θα είχαν την έγκριση των Βρετανών αντιπροσώπων. Mάλιστα, συνέστησε να ενημερωθούν και οι εκπρόσωποι της Θράκης, με την εξής φράση: «Ανακοινώσατε, παρακαλώ, τηλεγράφημα εις πληρεξουσίους Θράκης, Ανατολική Θράκη απωλέσθη ατυχώς δι’ Ελλάδα και επανέρχεται εις άμεσον κυριαρχίαν Τουρκίας, αποκλειομένης πάσης διαμέσου λύσεως, οία υπονοούμενη εις τηλεγράφημά σας. Επί πλέον υποχρεούμεθα να εκκενώσωμεν από τούδε Θράκην». Σημειωτέον ότι η απόφαση αυτή προκάλεσε την έκπληξη ακόμη και του Ισμέτ Πασά, ο οποίος είπε στον Μουσταφά Κεμάλ: «Οι Γιουνάν μας χαρίζουν την ανατολική Θράκη!».

Επηκολούθησε η υπογραφή της συμβάσεως για την υποχρεωτική ανταλλαγή των πληθυσμών, η οποία υπεγράφη την 30η Ιανουαρίου 1923. Το άρθρο 2 προέβλεπε την εξαίρεση των Ελλήνων Κωνσταντινουπολιτών και των μουσουλμάνων της δυτικής Θράκης, χαρακτηρίζοντας τους πρώτους εθνική και τους δευτέρους θρησκευτική μειονότητα. Εντούτοις, υπήρχε μία προϋπόθεση: αυτοί έπρεπε να είχαν εγκατασταθεί στην Πόλη προ του Οκτωβρίου του 1918. Ο συγκεκριμένος όρος επέφερε την εκδίωξη 38.000 Ελλήνων από την Κωνσταντινούπολη. Σημειωτέον ότι σύμφωνα με βρεταννικές στατιστικές, ο αριθμός των Ελλήνων Κωνσταντινουπολιτών έφθανε τις 300.000 (το 1914) και ξεπερνούσε τις 400.000 (το 1922). Αντιθέτως, ο αριθμός των μουσουλμάνων της Θράκης ήταν κατά πολύ μικρότερος, ανερχόμενος σε 86.000 (που αυξήθηκαν σύντομα σε 106.000).

Την 24η Ιουλίου 1923, υπεγράφησαν οι Συνθήκες της Λωζάννης, καθώς δεν επρόκειτο για ένα νομικό κείμενο αλλά για μία πλειάδα συνθηκών, πρωτοκόλλων και άλλων κειμένων. Σύμφωνα με την Συνθήκη Ειρήνης της Λωζάννης, το Πατριαρχείο απογυμνώθηκε από όλες τις μη θρησκευτικού χαρακτήρα αρμοδιότητες, ενώ εξέλειπε πλήρως το σύστημα των millet. Τα μειονοτικά δικαιώματα των Κωνσταντινουπολιτών (και αντίστοιχα των μουσουλμάνων της Θράκης) κατοχυρώνονταν από τα άρθρα 37, 38, 39, 41, 42, 43, 44 και 45. Όπως όλες οι συνθήκες του Μεσοπολέμου, οι διατάξεις της ετέθησαν υπό την εγγύηση της Κοινωνίας των Εθνών και δινόταν η δυνατότητα προσφυγής στο Διεθνές Δικαστήριο της Χάγης για ενδεχόμενη παραβίασή της, κάτι που θα έπρεπε να είχε πράξει η Ελλάδα προ ετών. Είναι ευρέως γνωστόν ότι από την επομένη της υπογραφής της Συνθήκης, η Τουρκία άρχισε να περιορίζει τα δικαιώματα, που αυτή παρείχε στους Έλληνες της Κωνσταντινουπόλεως, της Ίμβρου και της Τενέδου, καταπατώντας με απροκάλυπτο τρόπο τα άρθρα της και ασκώντας παντοιοτρόπως ποικίλες πιέσεις στα μέλη της ομογένειας και στο ίδιο το Πατριαρχείο.

Πιο συγκεκριμένα, το αρ. 38 καθιερώνει την ρήτρα απαγορεύσεως ασκήσεως διακρίσεων λόγω εθνικότητος, γλώσσης, φυλής ή θρησκεύματος. Επίσης, θεσπίζεται η ελευθερία της εκφράσεως καθώς και της ελεύθερης μετακινήσεως και εγκαταστάσεως των μελών της μουσουλμανικής μειονότητος σε οποιοδήποτε μέρος της ελληνικής επικράτειας εκτός της Θράκης. Το αρ. 39 αναφέρεται στην ισότητα μεταξύ χριστιανών και μουσουλμάνων έναντι του Νόμου. Επίσης, προστατεύει την ελεύθερη χρήση της γλώσσης στην ιδιωτική ζωή και το εμπόριο, την ελευθερία δημοσίων συναθροίσεων και του Τύπου. Πάντως, η δημόσια διοίκηση δεν είναι υποχρεωμένη να εκδίδει τις αποφάσεις της και στη γλώσσα της μειονότητος. Υποχρεούται, όμως, να παρέχει στους ομιλούντες άλλη γλώσσα πέραν της ελληνικής την δυνατότητα να κάνουν προφορική χρήση της ενώπιον  των δικαστηρίων. Το αρ. 40 καθιερώνει τη θρησκευτική ελευθερία, την ελευθερία θρησκευτικής συνειδήσεως και θρησκευτικής λατρείας, καθώς και την ελεύθερη χρήση της γλώσσης, δίχως όμως να αναφέρεται ποία είναι αυτή για τους μουσουλμάνους της Θράκης. Κανονικά, θα έπρεπε να μην είναι μόνον τα τουρκικά (όπως αυθαιρέτως επεδίωξε η Άγκυρα) αλλά και τα πομακικά και τα ρομανί. 

Το αρ. 41 αναφέρεται στην εκπαίδευση, που θα παρέχεται στην «ιδία αυτών γλώσση» για τους μουσουλμάνους. Δεν αναφέρεται δηλ. πουθενά ότι αυτή είναι τα τουρκικά. Βεβαίως, αναφέρεται και η διδασκαλία της επίσημης γλώσσας, που είναι τα ελληνικά. Στο αρ. 42 ρυθμίζονται θέματα σχετικά με την προστασία των ηθών και εθίμων των μειονοτήτων, καθώς και της διαχειρίσεως των θρησκευτικών και ευαγών τους ιδρυμάτων. Στο αρ. 43 επιβεβαιώνεται το απαραβίαστο της θρησκευτικής συνειδήσεως και καθιερώνεται η Παρασκευή ως ημέρα αργίας για τους μουσουλμάνους της Θράκης.  

Πουθενά, σε κανένα σημείο δεν γίνεται λόγος περί «τουρκικής μειονότητος». Αυτό είναι απολύτως ξεκάθαρο και αδιαμφισβήτητο. Όλα τα ανωτέρω απαντούν ξεκάθαρα στις αστείες και εκ του πονηρού απόψεις του κ. Χαλήτ Χαμπίπ Ογλού, είναι δε γνωστά σε όλα τα στελέχη των ελληνικών Ενόπλων Δυνάμεων, καθώς τα διδάσκονται στα σχολεία που παρακολουθούν. Αυτά επί του παρόντος, με την ελπίδα να μην χρειασθεί όπως επανέλθω.

Τέλος, θα παρακαλούσα τον συντάκτη της ανακοίνωσης να κάνει ορθότερη χρήση της ελληνικής γλώσσας, καθώς δεν είμαι «απόστρατος στρατιώτης» αλλά αποστρατεύτηκα με τον βαθμό του Υποστρατήγου, μετά από 40 χρόνια ευδόκιμης υπηρεσίας στις ελληνικές Ένοπλες Δυνάμεις. 


πηγή;https://www.dimokratia.gr/apopseis/583157/epi-prosopikoy/

Ο ακρωτηριασμός των νησιών ανοίγει τρύπα εθνικής ασφαλείας στο Αιγαίο - Πώς η Αθήνα "στρώνει το χαλί" στην Αγκυρα για να κερδίσει στη Χάγη


 
Μανώλης Κοττάκης

Θα το γράψω εισαγωγικά όσο πιο ωμά γίνεται και θα τεκμηριώσω ακολούθως. Ολα όσα έχουν συμβεί μετά την 9η Δεκεμβρίου που υπογράφηκε η Διακήρυξη Ειρήνης και Φιλίας των Αθηνών μεταξύ των κυρίων Μητσοτάκη και Ερντογάν επιβεβαιώνουν την άποψη που διατυπώσαμε από την επομένη κιόλας ότι πρόκειται για Σύμφωνο Εγκατάλειψης Εθνικών Θέσεων. Σε όλα τα εκκρεμή ζητήματα στις σχέσεις μας με τη γείτονα.

Η Τουρκία από τότε, έναν χρόνο τώρα, θέτει με ένταση στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων όλες της τις διεκδικήσεις, εμπλουτιζόμενες διαρκώς, ενώ η Ελλάς δυστυχώς εγκαταλείπει εθνικές θέσεις. Σταδιακώς υιοθετεί εν μέρει ή εν όλω τουρκικές θέσεις είτε στο πεδίο είτε σε κείμενα μεγάλης νομικής αξίας εις τρόπον ώστε το Διεθνές Δικαστήριο της Χάγης να αχθεί, εφόσον προσφύγουν τα δύο κράτη σε αυτό, σε θετικά για τα τουρκικά συμφέροντα απόφαση, την οποία υποτίθεται ότι θα χρεωθεί η διεθνής Δικαιοσύνη και όχι οι ηγεσίες! Για τόσο ανόητους περνούν τους λαούς και ιδιαίτερα τον ελληνικό… Η «συνεννόηση» έχει προχωρήσει τόσο πολύ, ώστε ο πρόεδρος Ερντογάν διατυπώνει ανοικτά σε διεθνή for a, όπως η Γενική Συνέλευση του ΟΗΕ, τις τουρκικές θέσεις με λεπτομέρεια, ενώ ο δικός μας ασκεί το δικαίωμα στη… σιωπή. Δεν είπε τίποτα για τις ελληνικές θέσεις ούτε στον ΟΗΕ ούτε στο CNN, πουθενά.

Θα μιλήσω με παραδείγματα. 

Ποια είναι η τουρκική θέση για την επίλυση της διένεξης για τα χωρικά ύδατα; Ότι η Ελλάς έχει 6 μίλια σε όλο το Αιγαίο με εξαίρεση την ηπειρωτική Ελλάδα όπου δικαιούται περισσότερα «και πολλά της πέφτουν». 12 μίλια πουθενά! Γιοκ. Το κατέστησε σαφές με ανακοίνωση του παραμονές της συνάντησης Μητσοτάκη – Ερντογάν ο Τούρκος υπουργός Ενέργειας, ο οποίος παρουσίασε δημοσίως χάρτη του Αιγαίου με όλα τα ελληνικά νησιά να έχουν 6 μίλια χωρικά ύδατα. Ούτε ένα για δείγμα περισσότερα. Το είπε εμμέσως πλην σαφώς ο πρόεδρος Ερντογάν στον ΟΗΕ, ο οποίος, λέγοντας ευθέως ότι η Τουρκία έχει οριοθετήσει υφαλοκρηπίδα με το ψευδοκράτος «δυτικά» και ότι έχει τη μεγαλύτερη ακτογραμμή (δεν μετρά τα νησιά γιατί θεωρεί ότι δεν έχουν υφαλοκρηπίδα – ΑΟΖ), όρισε τον εαυτό του αφεντικό της περιοχής. Αρα Ρόδος και Καστελόριζο δεν έχουν ΑΟΖ! Το κατέστησε σαφές με την ανακοίνωσή της η Τουρκική Προεδρία προχθές. Οταν μιλά για οριοθέτηση θαλασσίων ζωνών με βάση το Διεθνές Δίκαιο και την ασφάλεια τη ελεύθερης ναυσιπλοΐας και θαλασσίου εμπορίου, μας περιγράφει με νομικούς όρους τη «Γαλάζια Πατρίδα» και το τουρκολιβυκό μνημόνιο.

Οι Τούρκοι δεν κάνουν ούτε ένα βήμα πίσω. Στόχος τους η αλλαγή του status quo αιώνων στο Αιγαίο και στη Μεσόγειο ώστε να αποκτήσουν τον έλεγχο κρίσιμων θαλάσσιων οδών. Επειδή ο πρωθυπουργός δεν μπορεί να πει δημοσίως πως δεσμεύεται ότι τα νησιά, οι βράχοι και οι βραχονησίδες δεν έχουν ΑΟΖ και υφαλοκρηπίδα χωρίς να κινδυνέψει με Ειδικό Δικαστήριο (γεγονός που θα μας οδηγήσει σε ζωτικά ύδατα 6 μιλίων και σε μεγάλες τρύπες ασφαλείας στην καρδιά του Αιγαίου, όπου θα αποκτήσουν οικόπεδα οι Τούρκοι), κάνει κάτι πολύ χειρότερο: Ακρωτηριάζει τα νησιά μέσα σε γενική σιωπή. Στην πράξη! Το άρχισε με τα θαλάσσια πάρκα για τα οποία ακόμη δεν έχω καταλήξει αν ο χειρισμός του ΥΠΕΞ ήταν προϊόν ερασιτεχνισμού (η αρμόδια υφυπουργός δεν ξέρει να διαβάζει χάρτες, μου λένε έμπειροι διπλωμάτες) ή σκοπιμότητος.

Το βέβαιον είναι ότι η Ελλάς ανέστειλε την χωροθέτησή τους γιατί η Τουρκία υποστήριξε ότι ευρίσκονται εντός της θαλάσσιας δικαιοδοσίας τους στο σκέλος των Δωδεκανήσων, κοντά στη βραχονησίδα Ανθρωποφάγοι, αν θυμάμαι καλά. Και ότι μετατρέπουμε το Αιγαίο σε «κλειστή λίμνη». Το βέβαιον είναι ότι το ΥΠΕΞ εγκατέλειψε τη στρατηγική Δένδια να αναδειχθεί η Ελλάδα «αρχιπελαγική χώρα» με βάση το Διεθνές Δίκαιο στη Διάσκεψη των Ωκεανών στην Αθήνα και επέτρεψε στον Αμερικανό τέως αντιπρόεδρο Κέρι να μας πει μέσα στο σπίτι μας «να τα βρούμε με την Τουρκία για τα θαλάσσια οικόπεδα». Ελα, παππού μου, να σου δείξω τα αμπελοχώραφά σου.

Η διολίσθηση συνεχίστηκε με την αποχώρηση κατόπιν άνωθεν εντολής του βοσκού και των προβάτων που έδρευαν στη στρατηγικής σημασίας βραχονησίδα Λέβιθα. Η οποία, χωρίς οικονομική δραστηριότητα επί του εδάφους τους (όπως και τα Ιμια από το 1996), δώσαμε στους Τούρκους το δικαίωμα να λένε ότι ακρωτηριάστηκε εν τοις πράγμασι από ΑΟΖ και υφαλοκρηπίδα! 

Η Κάσσος ήταν ο επόμενος σταθμός. Η περιοχή που επιχείρησε το ιταλικό ερευνητικό ήταν οριοθετημένη με βάση τη συμφωνία Ελλάδος – Αιγύπτου, αμφισβητούμενη όμως από το τουρκολιβυκό μνημόνιο. Ωστόσο οι Τούρκοι υποχρέωσαν το μισθωμένο από την Ελληνική Δημοκρατία ερευνητικό να ζητήσει άδεια για τις έρευνές του από τον σταθμό της Αττάλειας και, όταν την απέρριψαν, έστειλαν και πέντε φρεγάτες να το διώξουν! Με το ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό σε ακινησία έπειτα από εντολή του πρωθυπουργού στον Α/ΓΕΕΘΑ.

Αποτέλεσμα; Ενισχύεται η τουρκική θέση ότι το Καστελόριζο έχει επήρεια στην ΑΟΖ μόνο 15% και ευτυχώς που υπάρχει και ο Δένδιας για να υπενθυμίζει το άρθρο 121 της Σύμβασης για το Δίκαιο της Θάλασσας!

Και τα κερασάκια στην τούρτα; Ακόμα δύο κείμενα με τα οποία η Ελλάδα εγκαταλείπει με αριστοτεχνικό τρόπο πάγιες εθνικές θέσεις δεκαετιών. Το πρώτο είναι νομοσχέδιο του υπουργού Ενέργειας Θόδωρου Σκυλακάκη για το Ειδικό Χωροταξικό Σχέδιο για τον τουρισμό, το οποίο, πρώτον, απαγορεύει κάθε οικονομική (τουριστική δραστηριότητα) πάνω σε βραχονησίδες, ακατοίκητα νησιά και νησιά σε απόσταση 10 ναυτικών μιλίων από τα θαλάσσια σύνορα. Με το ίδιο νομοσχέδιο αλλάζει ο ορισμός της βραχονησίδας κατά το άρθρο 121 της Σύμβασης για το Δίκαιο της Θάλασσας και θεωρεί ότι οι βραχονησίδες εξ ορισμού δεν διαθέτουν ΑΟΖ και υφαλοκρηπίδα!

Ποιος έγραψε αυτόν τον ορισμό που καταργεί τη διπλωματική μας αρχή; Ενα μελετητικό γραφείο! Ζούμε το εξόχως μειοδοτικό και πρωτότυπο να καταργεί το Διεθνές Δίκαιο τυπικός νόμος που έγραψαν αρχιτέκτονες! Το δεύτερο κείμενο είναι διεθνής σύμβαση που θα εισηγηθεί για κύρωση στο Κοινοβούλιο ο μοιραίος κύριος Σκυλακάκης, η οποία «νομοθετεί» το casus belli των Τούρκων στην Κάσο και ορίζει πως θα αποζημιώσουν Ελλάς και Κύπρος τους Γάλλους αν η γείτων μάς απειλήσει με πόλεμο και αναβληθεί το έργο της πόντισης του καλωδίου και της ηλεκτρικής διασύνδεσης.

Σας απαρίθμησα ένα, δύο, τρία, τέσσερα, πέντε περιστατικά μετά την υπογραφή της Διακήρυξης των Αθηνών που τεκμηριώνουν την άποψη πως η Αθήνα στρώνει το χαλί στην Τουρκία για να κερδίσει στη Χάγη τον περιορισμό μας σε όλο το Αιγαίο και στη Μεσόγειο στα 6 μίλια. 

Ο εθνικός ακρωτηριασμός των νησιών είναι σε πλήρη εξέλιξη. Και πατριώτης πρωθυπουργός να εκλεγεί μετά δύο χρόνια στην Ελλάδα, αν τα δύο κράτη έχουν αχθεί στο Διεθνές Δικαστήριο με στημένο συνυποσχετικό, δεν θα μπορεί να κάνει τίποτε

Οι γείτονες κερδίζουν κάθε μέρα στα χαρτιά -γι’ αυτό είναι ήσυχοι στον αέρα και σταμάτησαν τις παραβιάσεις- αυτό που τους δώσαμε στην κρίση του «Oruc Reis» στο «μιλητό». Τον καιρό που οι δύο υπουργοί της κυβέρνησης του κυρίου Μητσοτάκη δήλωσαν ότι η επέκταση των χωρικών μας υδάτων στα 12 μίλια συνιστά εθνικισμό! Η μακρά ειρήνη που οραματίζεται ο κύριος Γεραπετρίτης θα έχει ανυπολόγιστο εθνικό κόστος: τη συρρίκνωση του ζωτικού μας χώρου στο Αιγαίο!


πηγή:https://www.newsbreak.gr/apopseis/719417/o-akrotiriasmos-ton-nision-anoigei-trypa-ethnikis-asfaleias-sto-aigaio/