Τετάρτη 1 Μαΐου 2024

E.A.A.Σ: - Ενημέρωση των Μελών της Ένωσης για τις Ραγδαίες Εξελίξεις στο ΜΤΣ


 Ενημερώνουμε τα μέλη μας για τα παρακάτω γεγονότα, που έχουν λάβει χώρα από 12 Μαρ μέχρι 30 Απρ 24, σχετικά με τη σχεδιαζόμενη, χωρίς αντάλλαγμα αρπαγή της περιουσίας του Μετοχικού Ταμείου Στρατού (ΜΤΣ), επ΄ωφελεία μιας εποπτευόμενης από το ΥΠΕΘΑ, Ανώνυμης Εταιρίας, με τίτλο «ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΑΜΥΝΤΙΚΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΚΑΙ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑΣ»(ΕΛΚΑΕΑΚ), για την οποία ακόμη ούτε το νομοσχέδιο σύστασής της, δεν έχει αναρτηθεί για διαβούλευση:

     α. Στις 12 Μαρ 24 από το ΣΓ/ΥΦΕΘΑ, εκδόθηκε έγγραφο με εντολή προς το ΜΤΣ, να προβεί στις απαραίτητες ενέργειες προκειμένου το ισόγειο και ο ημιώροφος τού, επί της Κολοκοτρώνη 13, κτηρίου του ΜΤΣ να παραχωρηθούν στην εν λόγω υπό ίδρυση ΑΕ.

     β. Στις 27 Μαρ 24 η ΕΑΑΣ απέστειλε εξώδικη δήλωση διαμαρτυρίας προς τον Πρόεδρο και τα μέλη του ΔΣ/ΜΤΣ, με την οποία πετύχαμε την αναστολή εφαρμογής της εντολής του ΥΦΕΘΑ. Όμως παρά την αντίθεσή μας, την αντίθετη θέση του εκπροσώπου των αποστράτων Αξκών ΕΛ.ΑΣ. και την αρνητική εισήγηση του πρώην Γενικού Διευθυντού του ΜΤΣ, το ΔΣ/ΜΤΣ αποφάσισε και έστειλε έγγραφο προς ΓΕΣ/ΔΟΙ με το οποίο ζητάει την εκπόνηση σχετικής μελέτης από το ΥΠΕΘΑ, για τυχόν μετεγκατάσταση των Υπηρεσιών του ισογείου και του ημιωρόφου (Όπου στεγάζονται η, πολυπληθέστερη σε αριθμό υπαλλήλων και στελεχών, Διεύθυνση Παροχών και ο Ειδικός Λογαριασμός Αλληλοβοηθείας Στρατού(ΕΛΟΑΣ) για τον οποίο ο Δντής του, είχε εκφράσει εγγράφως τους λόγους για τους οποίους ο ΕΛΟΑΣ δεν πρέπει να μετακινηθεί εκτός κτηρίου ΜΤΣ). 

    γ. Από πληροφορίες, που έχουν κυκλοφορηθεί στο διαδίκτυο, το ΣΓ/ΥΦΕΘΑ,  αντί εκπόνησης μελέτης,  απέστειλε ΑΠΟΡΡΗΤΟ έγγραφο προς το ΜΤΣ, με το οποίο διατάσσει την άμεση εκκένωση των χώρων ισογείου, ημιωρόφου και επιπλέον του ισογείου καταστήματος, που επρόκειτο να εκμισθωθεί επ΄ωφελεία των μερισματούχων. Επισημαίνουμε ότι, σύμφωνα με τον Διακλαδικό Κανονισμό Στρατιωτικής Αλληλογραφίας (ΔΚ 0-3/2005), ο χαρακτηρισμός «ΑΠΟΡΡΗΤΟ» δίδεται σε υλικό και πληροφορίες, οι οποίες εάν αποκαλυφθούν σε μη εξουσιοδοτημένο προσωπικό, είναι δυνατό να προκαλέσουν ζημιές στην Εθνική Άμυνα και ασφάλεια της χώρας, καθώς και στα ζωτικά της συμφέροντα.

     δ. Με το πρόσχημα της διαφύλαξης του «Απορρήτου» ο Πρόεδρος του ΜΤΣ, όχι μόνο αρνήθηκε να ενημερώσει λεπτομερώς το ΔΣ/ΜΤΣ κατά τη συνεδρίαση της 25ης Απριλίου 2024, για το περιεχόμενο του φερομένου προσχηματικά ως απορρήτου εγγράφου, με φερόμενο εκδότη το ΣΓ/ΥΦΕΘΑ, αλλά ακόμη χειρότερα, καταργώντας πλήρως στην πράξη τη λειτουργία του ΔΣ και αντιποιούμενος ο ίδιος των αρμοδιοτήτων του τελευταίου στο σοβαρότατο και κρίσιμο θέμα της διαχείρισης της περιουσίας του Ταμείου, φέρεται, ότι έχει δώσει μία αγνώστου περιεχομένου απάντηση στον κ. ΥΦΕΘΑ, ο ίδιος προσωπικά και για μία ακόμη φορά εν αγνοία του ΔΣ / ΜΤΣ.

 
     ε. Στις 30 Απρ 24, ο εκπρόσωπος της ΕΑΑΣ στο ΔΣ/ΜΤΣ και Πρόεδρος της ΕΑΑΣ, απέστειλε ηλεκτρονικό μήνυμα προς τον Πρόεδρο και τα μέλη του ΔΣ/ΜΤΣ, με το οποίο καταδικάζει την πρακτική του Προέδρου του ΜΤΣ, δηλαδή ότι: 


        1/ Ουδόλως προκύπτει από οιαδήποτε διάταξη, ότι ο Πρόεδρος του ΔΣ/ΜΤΣ έχει δικαίωμα να αποκρύπτει έγγραφα από το ΔΣ, ιδίως όταν αυτά ανάγονται στον τομέα της διαχείρισης της περιουσίας του Ταμείου και ακόμη χειρότερα να απαντά ο ίδιος, ερήμην του ΔΣ. 
    
        2/ Στην προκειμένη περίπτωση ο Πρόεδρος του ΜΤΣ διεκδικεί και ενσαρκώνει έναν ρόλο που δεν του ανήκει και βλάπτει τη λειτουργία της Διοίκησης του Μετοχικού Ταμείου Στρατού κατά τους όρους του άρθρου 13 παρ. 6 του Κώδικα Διοικητικής Διαδικασίας (Ν.2690/1999), προβαίνοντας σε άσκηση αρμοδιοτήτων, οι οποίες δεν ανήκουν στη δικαιοδοσία του. 
     
    στ. Στο ίδιο ηλεκτρονικό μήνυμά του ο Πρόεδρος της ΕΑΑΣ, θέτει τα μέλη του ΔΣ/ΜΤΣ προ των ευθυνών τους, επισημαίνοντας τα εξής:

          1/ Το ΔΣ/ΜΤΣ είχε και έχει το δικαίωμα και την υποχρέωση να μην ενδώσει σε οποιαδήποτε διαθετική και διαχειριστική της περιουσίας του προτροπή, από οπουδήποτε και εάν προέρχεται, εφόσον θίγονται τα συμφέροντα του Ταμείου και των μελών του. 

         2/ Δεν είναι δυνατόν να αμφισβητηθεί, ότι ο όρος εποπτεία του ΝΠΔΔ ΜΤΣ από τον κ. ΥΕΘΑ, περιορίζεται μόνον στον έλεγχο των οικονομικών δραστηριοτήτων του και όχι στη διαχείριση της περιουσίας του, πολύ δε περισσότερο όταν τίθεται ζήτημα πιθανής μείωσης – απαξίωσης της περιουσίας του Ταμείου.

   ζ. Τέλος με το ηλεκτρονικό μήνυμά του ζητάει χορήγηση αντιγράφου του εκδοθέντος από το ΣΓ/ΥΦΕΘΑ εγγράφου, καθώς και της απαντήσεως που έτυχε αυτό από τον Πρόεδρο του ΜΤΣ, με την προϋπόθεση ότι δεν περιέχει πληροφορίες, οι οποίες εάν αποκαλυφθούν σε μη εξουσιοδοτημένο προσωπικό, είναι δυνατό να προκαλέσουν ζημιές στην Εθνική Άμυνα και ασφάλεια της χώρας, καθώς και στα ζωτικά της συμφέροντα.    


ΕΑΑΣ/Γραφείο Δημοσίων Σχέσεων

Μάη μου με τα λουλούδια και με τα γλυκά τραγούδια. - Καλή Πρωτομαγιά και Καλό Μήνα












                                                                                    Ήρθεν ο Μάης, μάτια μου,
ήρθε το καλοκαίρι
ήρθε ο καιρός, πουλάκι μου,
που θα σε κάνω ταίρι.

Μάη μου με τα λουλούδια
και με τα γλυκά τραγούδια.

Το Μάη εγεννήθηκα
και μάγια δε φοβούμαι
θε να σ’ αρπάξω μια βραδιά
κι ας έρθουν να μας βρούνε.

Μάη μου με τα λουλούδια
και με τα γλυκά τραγούδια.

Ήρθεν ο Μάης, μάτια μου,
ήρθε το καλοκαίρι
ήρθε ο καιρός, πουλάκι μου,
που θα σε κάνω ταίρι.

Μάη μου με τα λουλούδια
και με τα γλυκά τραγούδια.






























 Ήρθεν ο Μάης, μάτια μου,
ήρθε το καλοκαίρι
ήρθε ο καιρός, πουλάκι μου,
που θα σε κάνω ταίρι.

Μάη μου με τα λουλούδια
και με τα γλυκά τραγούδια.

Το Μάη εγεννήθηκα
και μάγια δε φοβούμαι
θε να σ’ αρπάξω μια βραδιά
κι ας έρθουν να μας βρούνε.

Μάη μου με τα λουλούδια
και με τα γλυκά τραγούδια.

Ήρθεν ο Μάης, μάτια μου,
ήρθε το καλοκαίρι
ήρθε ο καιρός, πουλάκι μου,
που θα σε κάνω ταίρι.

Μάη μου με τα λουλούδια
και με τα γλυκά τραγούδια.

 





Τρίτη 30 Απριλίου 2024

Ελληνική Δικαιοσύνη: - Ένα σύντομο ανέκδοτο

 


Οι φορολογούμενοι πληρώνουν τους παχυλούς μισθούς δικαστών, βουλευτών και υπουργών για να κυκλοφορούν ελεύθεροι οι δήμιοί τους και να διαπράττουν ανενόχλητοι και ατιμώρητοι τα εγκλήματά τους. Οι υπουργοί σχεδιάζουν νόμους προσανατολισμένους στα δικαιώματα του εγκληματία, οι βουλευτές τούς ψηφίζουν και οι δικαστές μεριμνούν για την τήρησή τους – και σχεδόν πάντοτε αντιμετωπίζουν με επιείκεια τους παραβάτες.


Τα παραπάνω γράφονται και για την άθλια δικαστική απόφαση για το Μάτι, με βάση την οποία κοστολογήθηκε η ζωή 102 ανθρώπων. Μπορεί κάποιος, διά πράξεων ή παραλείψεων, να απανθρακώσει 102 άτομα, να πληρώσει 40.000 ευρώ και να βγει έξω από το δικαστήριο ανακουφισμένος για την ουσιαστική ατιμωρησία του και στη συνέχεια να δηλώσει και… δικαιωμένος. Χαρακτηρίστηκε πλημμέλημα το έγκλημα στο Μάτι. Όμως, όταν κάποιος κλοτσήσει έναν σκύλο ή θανατώσει ζώο (για παράδειγμα με φόλα), διαπράττει κακούργημα. Μπορεί να καταδικαστεί σε δεκαετή φυλάκιση και να πληρώσει έως 50.000 ευρώ πρόστιμο για την πράξη του.

Δηλαδή το πολιτικό σύστημα δεν αντιμετωπίζει τους Έλληνες σαν ζώα, αλλά σαν οντότητες κατώτερες από τα τετράποδα∙ κι αυτό είναι κάτι που αποδεικνύεται καθημερινά.

Αυτοί που ευθύνονται για το έγκλημα στο Μάτι θα πληρώσουν 10 ευρώ για κάθε ημέρα ποινής που αποφάσισε για εκείνους το δικαστήριο. Τόσο υπολόγισαν το έγκλημα οι δικαστές. Ο ελληνικός λαός, όμως, πληρώνει βαρύτατο φόρο αίματος για την ανυπαρξία κράτους δικαίου στην πατρίδα μας.

Η «δημοκρατία» το έχει επισημάνει από καιρό: το κεντρικό πρόβλημα της πατρίδας είναι ότι δεν λειτουργούν οι θεσμοί. Οι πολίτες γνωρίζουν ότι δεν πρόκειται, σε καμία περίπτωση, να βρουν το δίκιο τους. Θα συντριβούν, κινούμενοι ανάμεσα στις συμπληγάδες πέτρες της αναξιοκρατίας, της γραφειοκρατίας και του απάνθρωπου νομοθετικού πλαισίου, το οποίο έχει δημιουργήσει η σάπια πολιτική τάξη της χώρας.

Γι’ αυτό, άλλωστε, ακόμα και το θεσμικό πρόβλημα της Ελλάδας έχει απασχολήσει σε ανώτατο επίπεδο την Ευρωπαϊκή Ένωση, που αναγνωρίζει ότι η Δικαιοσύνη δεν λειτουργεί και η εκτελεστική εξουσία αυθαιρετεί αισθανόμενη ότι δεν απειλείται.

Και η κατάσταση αναμένεται να χειροτερέψει κι άλλο…

ΠΗΓΉ:https://www.newsbreak.gr/ellada/590759/elliniki-dikaiosyni-ena-syntomo-anekdoto/

Ελληνοτουρκικά: - Η "Γαλάζια Πατρίδα" του Ερντογάν, στα σχολεία - Στα τουρκικά βιβλία από την επόμενη χρονιά - Πάει "περίπατο", η Διακήρυξη Φιλίας και Καλής Γειτονίας!!!




 Με απόφαση του υπουργείου Παιδείας της Τουρκίας, στα σχολικά βιβλία της γειτονικής χώρας εντάσσεται για πρώτη φορά από την επόμενη χρονιά η θεωρία της «Γαλάζιας Πατρίδας». Αυτό αποκάλυψαν οι εφημερίδες Turkiye και Takvim, οι οποίες ανέφεραν πως στη νέα διδακτέα ύλη, που αποκαλείται «το διδακτικό σύστημα του αιώνα της Τουρκίας», οι χάρτες και το δόγμα της «Γαλάζιας Πατρίδας» θα διδάσκονται στο μάθημα της Γεωγραφίας στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση σύμφωνα με τις συστάσεις του υπουργείου.

Στις οδηγίες που εκδόθηκαν και αποκαλύπτουν οι τουρκικές εφημερίδες σημειώνεται πως πρέπει «να τονίζεται η σημασία των χαρακτηριστικών τοποθεσίας της Τουρκίας, να συζητιούνται επίσης χάρτες που σχετίζονται με τη “Γαλάζια Πατρίδα” και την “Πατρίδα των Αιθέρων”. Σε αυτή τη διαδικασία η αξία του πατριωτισμού να τονίζεται με τη συμπερίληψη του δικαιολογημένου αγώνα της Τουρκίας ενάντια σε αιτήματα που αγνοούν τα νομικά και γεωγραφικά δικαιώματά της στη Θάλασσα των Νησιών (σ.σ. Αιγαίο) και την Ανατολική Μεσόγειο. Να αναφέρεται η σημασία της Κύπρου για την Τουρκία και τον τουρκικό κόσμο».

Σύμφωνα με τις οδηγίες θα πρέπει να εξηγούνται «η “Γαλάζια Πατρίδα” [Μαύρη Θάλασσα, Μεσόγειος, Θάλασσα των Νησιών (σ.σ. Αιγαίο), Θάλασσα του Μαρμαρά], οι λόγοι για τους οποίους η Τουρκία δεν είναι συμβαλλόμενο μέρος στη Σύμβαση του ΟΗΕ για το Δίκαιο της Θάλασσας, τα δικαιώματά της στα διεθνή ύδατα σήμερα και στο μέλλον. Επίσης μπορεί να διερευνηθεί το έργο ύδρευσης με την “ΤΔΒΚ”. Οι πληροφορίες που συλλέγονται, οργανώνονται και αναλύονται. Αυτές οι πληροφορίες εξετάζονται στον χάρτη». Επίσης προτείνεται μια εκδήλωση ερωτήσεων και απαντήσεων να πραγματοποιηθεί σχετικά με τη σημασία της «Γαλάζιας Πατρίδας» στο θαλάσσιο εμπόριο της Τουρκίας.

«Θα διδάξουμε καλύτερα τα δικαιώματά μας και θα προετοιμάσουμε τη νεολαία μας για το μέλλον», ανέφεραν απόστρατοι ναύαρχοι της Τουρκίας.

Τρεις απόστρατοι ναύαρχοι που μίλησαν στον τουρκικό Τύπο ανέφεραν ότι «τα χρόνια προσπαθειών έχουν αποφέρει αποτελέσματα. Θα διδάξουμε καλύτερα τα δικαιώματά μας και θα προετοιμάσουμε τη νεολαία μας για το μέλλον. Με άλλα λόγια, τώρα μεγαλώνει μια γενιά που έχει συνείδηση για τη “Γαλάζια Πατρίδα”».

Ο απόστρατος υποναύαρχος Τζιχάτ Γιαϊτζί δήλωσε ότι τα παιδιά «θα διδαχθούν πολλά θέματα από τις θαλάσσιες δικαιοδοσίες έως τα χωρικά ύδατα, από τα εσωτερικά ύδατα μέχρι την υφαλοκρηπίδα, από την αποκλειστική οικονομική ζώνη (ΑΟΖ) μέχρι τα δικαιώματα της Τουρκίας». Ο απόστρατος αντιναύαρχος Ντενίζ Κουτλού δήλωσε ότι είναι πολύ σημαντικό για την Τουρκία να μαθαίνουν τα παιδιά από μικρή ηλικία για τα δικαιώματα της χώρας τους στη “Γαλάζια Πατρίδα”. Ο απόστρατος υποναύαρχος Μεσούτ Οζέλ δήλωσε ότι «είναι βέβαιον πως οι νέοι που θα μεγαλώσουν με αυτό το ιδανικό θα προστατεύσουν τα εδάφη της χώρας πιο σταθερά».

Στο παρελθόν, πολλοί Τούρκοι αξιωματούχοι είχαν αναφερθεί στο δόγμα της «Γαλάζιας Πατρίδας», όπως επίσης είχαν δημοσιοποιηθεί χάρτες από το τουρκικό ναυτικό, με τον πρόεδρο της χώρας να υπογράφει το βιβλίο επισκεπτών του αρχηγείου του ναυτικού έχοντας πίσω του τον χάρτη του συγκεκριμένου δόγματος. Ωστόσο και στα ιδιαίτερα και στα δύσκολα χρόνια των ελληνοτουρκικών σχέσεων δεν είχε δημοσιοποιηθεί η πρόθεση της Αγκυρας να εκπαιδεύσει τους νέους με αυτές τις θεωρίες. Η χρονική συγκυρία λήψης αυτής της απόφασης και δημοσιοποίησής της προκάλεσε εντύπωση σε έμπειρους αναλυτές.




πηγή:https://www.kathimerini.gr/politics/563005114/ellinotoyrkika-i-galazia-patrida-sta-scholeia-sta-toyrkika-vivlia-apo-tin-epomeni-chronia/

Οι Αστυνομικοί των 5.500 ευρώ έγιναν... των 900! - Τα έκτακτα μπόνους



 Τέλος στις ανεξέλεγκτες αποσπάσεις αστυνομικών με τεράστιο κόστος για τον προϋπολογισμό, τις οποίες πρώτο αποκάλυψε το Σin, βάζει το υπουργείο Οικονομικών, με τροπολογία που περιορίζει δραστικά τόσο τις μηνιαίες αποζημιώσεις, όσο και τον συνολικό αριθμό τους, ώστε να μην εξελιχθούν σε «πληγή» για τα δημόσια οικονομικά.

Η τροπολογία που έσπευσε να καταθέσει στη Βουλή το υπουργείο Οικονομικών, «βραχυκυκλώνοντας» τα σχέδια της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Προστασίας του Πολίτη να καλύπτει κενά στην αστυνόμευση με ακριβές αποσπάσεις, μειώνει δραματικά το επιτρεπόμενο μηνιαίο κόστος των αποσπάσεων, που έφτανε τα 4.000 ευρώ, χωρίς να υπολογίζονται και τα περίπου 1.500 ευρώ του μισθού των αστυνομικών, που ανέβαζαν στα 5.500 ευρώ το συνολικό κόστος μηνιαίο κόστος κάθε μετακινούμενου αστυνομικού για τον προϋπολογισμό.

Μάλιστα, τα έξοδα διανυκτέρευσης υπήρχαν ενδείξεις ότι δεν κατέληγαν πραγματικά σε δαπάνες διαμονής σε ξενοδοχεία καταλύματα, αλλά μέσα από έκδοση εικονικών παραστατικών κατέληγαν να αποτελούν ένα έκτακτο μπόνους για τους αστυνομικούς. Ήδη, διενεργείται σχετική έρευνα από την Υπηρεσία Εσωτερικών Υποθέσεων και την Οικονομική Αστυνομία για αυτή την υπόθεση.

Η τροπολογία

Με βάση την τροπολογία, τα έξοδα διανυκτέρευσης μειώνονται στα 900 ευρώ, ενώ μπαίνει και πλαφόν στον αριθμό των αστυνομικών που μπορούν να μετακινούνται κάθε μήνα στα 1.000 άτομα.

Ειδικότερα, η τροπολογία με θέμα: «Δαπάνες μετακίνησης αστυνομικού προσωπικού για κάλυψη έκτακτων και απροβλέπτων αναγκών» αναφέρει ότι:

  1. Το ποσό των εξόδων διανυκτέρευσης, για το σύνολο του αστυνομικού προσωπικού και των Ειδικών Φρουρών που αποσπώνται ή μετακινούνται προσωρινά, με απόφαση του Αρχηγού της Ελληνικής Αστυνομίας, από την 1η.5.2024 έως και την 31η.8.2024, προς ενίσχυση των Διευθύνσεων Ασφάλειας Απικής, Ασφάλειας Θεσσαλονίκης και Μεταγωγών Δικαστηρίων Απικής, ορίζεται κατά ανώτατο όριο μηνιαίως σε εννιακόσια (900) ευρώ, κατά παρέκκλιση του άρθρου 37 του ν. 5079/2023 (Α 215).
  2. Σε περίπτωση μετακίνησης για χρονικό διάστημα μικρότερο του μηνός, το ως άνω ποσό μειώνεται αναλογικά βάσει των ημερών μετακίνησης.
  3. Το σύνολο του αστυνομικού προσωπικού και των Ειδικών Φρουρών που βρίσκονται σε απόσπαση ή μετακίνηση κατά τα οριζόμενα στην παρ. 1 δεν μπορεί μηνιαίως να υπερβαίνει τον αριθμό των χιλίων (1000) ατόμων, καθ’ όλη τη χρονική περίοδο της παρ. 1.
  4. Κατά τα λοιπά, η δικαιολόγηση και οι προϋποθέσεις αναγνώρισης των δαπανών οδοιπορικών εξόδων των μετακινούμενων για τις ως άνω περιπτώσεις, πραγματοποιούνται σύμφωνα με τις ισχύουσες για τα οδοιπορικά έξοδα του αστυνομικού προσωπικού διατάξεις.
  5. Εξαιρούνται από το πεδίο εφαρμογής του παρόντος οι αποσπάσεις που έχουν ήδη πραγματοποιηθεί και λήγουν εντός του μηνός Μαΐου 2024 για τις Διευθύνσεις Ασφάλειας Αττικής, Ασφάλειας Θεσσαλονίκης και εντός του μηνός Ιουλίου 2024 για τη Διεύθυνση Μεταγωγών Δικαστηρίων Αττικής.

ΕΛΑΣ: Στρεβλή κατανομή προσωπικού 57.000 ατόμων

Όπως έγραψε το Σin, με αποσπάσεις εξαιρετικά υψηλού κόστους για τον κρατικό προϋπολογισμό καλύπτονται τα κενά της Αστυνομίας στην Αττική και σε άλλες περιοχές με αυξημένες ανάγκες αστυνόμευσης. Σύμφωνα με αξιόπιστες πληροφορίες, αστυνομικοί παίρνουν αποσπάσεις βραχείας διάρκειας που φθάνουν να ανεβάζουν το μηνιαίο κόστος σε ποσά της τάξεως των 5.500 ευρώ.

Το διαρθρωτικό πρόβλημα της Αστυνομίας στη διαχείριση του προσωπικού, όπως εξηγούν έμπειροι αξιωματικοί, είναι η εντελώς στρεβλή κατανομή μεταξύ μεγάλων αστικών κέντρων και επαρχίας. Όπως έχει παραδεχθεί και ο υπουργός Προστασίας του Πολίτη, Μιχάλης Χρυσοχοϊδης όταν ανέλαβε πρόσφατα τα καθήκοντά του στο υπουργείο για πέμπτη φορά, «το 65% του προσωπικού βρίσκεται στην περιφέρεια, όπου εντοπίζεται το 35% της εγκληματικότητας».

Ο κ. Χρυσοχοϊδης, παρότι έχει εξαγγείλει τολμηρές αλλαγές στην Αστυνομία, δεν έχει κινηθεί στην κατεύθυνση της αλλαγής των κανόνων που επιτρέπουν στους αστυνομικούς να υπηρετούν για μια δεκαετία σε «μάχιμες» θέσεις και τα άλλα 20 χρόνια της θητείας τους να... αποσύρονται σε «ήσυχες» θέσεις κοντά στους τόπους καταγωγής τους.

Με προσωπικό που ξεπερνά τα 57.000 άτομα, η ΕΛΑΣ είναι στελεχωμένη καλύτερα, σε σχέση με τον πληθυσμό της χώρας, από τις περισσότερες αστυνομικές δυνάμεις παγκοσμίως, αλλά δεν υπάρχουν επαρκείς αστυνομικές δυνάμεις στα μεγάλα αστικά κέντρα, καθώς οι περισσότεροι από αυτούς τους αστυνομικούς απολαμβάνουν την... ησυχία τους σε επαρχιακές πόλεις χαμηλής εγκληματικότητας. Αστυνομικά τμήματα της Αττικής έχουν φθάσει στα όρια της παράλυσης, λειτουργώντας με 20 άτομα έναντι 100 οργανικών θέσεων, για παράδειγμα.

Ο κ. Χρυσοχοϊδης δεν δείχνει διατεθειμένος να αλλάξει το σχετικό Προεδρικό Διάταγμα για να αξιοποιούνται οι αστυνομικοί εκεί όπου χρειάζονται περισσότερο με μεγαλύτερη διοικητική ελευθερία. Όπως έχει τονίσει «σέβεται και δεν μπορεί να στερήσει» από τους αστυνομικούς αυτό το δικαίωμα.

Για να καλυφθούν τα τεράστια κενά σε νευραλγικές υπηρεσίες, κυρίως στην Αττική, η πολιτική ηγεσία του υπουργείου έχει επιτρέψει αθρόες αποσπάσεις αστυνομικών που υπηρετούν στην επαρχία, οι οποίες έχουν τεράστιο κόστος για τους φορολογούμενους. Ένας αστυνομικός που προσωρινά καλύπτει κάποιο κενό σε διαφορετική περιοχή κοστίζει 4.000 ευρώ τον μήνα στο Δημόσιο, κυρίως για την κάλυψη του κόστους διαμονής του σε ξενοδοχείο, δηλαδή συνολικά περί τα 5.500 ευρώ μαζί με τον μισθό του!





Υπουργείο Εσωτερικών: - "Επιβράβευση ΑΞΙΩΝ και αποτελεσματικών δημοσίων υπαλλήλων με χρηματικές ανταμοιβές" - Τα εν ενεργεία στελέχη των Ενόπλων Δυνάμεων είναι ΑΝΑΞΙΑ;

 

Το νέο σύστημα κινήτρων και ανταμοιβής το οποίο θα εφαρμόζεται στους φορείς του Δημοσίου παρουσίασαν η Υπουργός Εσωτερικών, Νίκη Κεραμέως, και η Υφυπουργός Εσωτερικών, Βιβή Χαραλαμπογιάννη, στο Υπουργικό Συμβούλιο.

Στόχος του νέου συστήματος είναι η ενίσχυση της παραγωγικότητας και της αποδοτικότητας των δημοσίων υπαλλήλων ώστε να επιτυγχάνεται η ταχύτερη και αποτελεσματικότερη εφαρμογή μεταρρυθμίσεων με απώτερο στόχο τη βέλτιστη εξυπηρέτηση των πολιτών. Πιο συγκεκριμένα:

·      Δημιουργείται ένα νέο πλαίσιο, απόλυτα συνδεδεμένο με το υφιστάμενο σύστημα στοχοθεσίας και αξιολόγησης και τα Ετήσια Σχέδια Δράσης των Υπουργείων.

·      Προβλέπεται πεδίο εφαρμογής για το μπόνους παραγωγικότητας που περιλαμβάνει όλους τους φορείς που υπάγονται στην στοχοθεσία – αξιολόγηση.

·      Ορίζεται σαφής μεθοδολογία προσδιορισμού των επιλέξιμων στόχων και ενιαία μεθοδολογία απονομής της ανταμοιβής.

·      Συστήνεται Επιτροπή Κινήτρων και Ανταμοιβής, Τμήμα Κινήτρων και Ανταμοιβής στο Υπουργείο Εσωτερικών και Πληροφοριακό Σύστημα Ανταμοιβής για την τεχνική υποστήριξη της διαδικασίας.

·      Εισάγονται και μη χρηματικές ανταμοιβές.

Στην αρχή κάθε έτους θα καθορίζονται οι προς ανταμοιβή στόχοι των φορέων του Δημοσίου, κατόπιν επεξεργασίας από την Επιτροπή Κινήτρων και Ανταμοιβής που αποτελείται από υπηρεσιακά στελέχη και τους αρμόδιους Γενικούς Γραμματείς, με βάση τις προτεραιότητες ανά Υπουργείο. Εφόσον οι στόχοι αυτοί επιτευχθούν, οι υπάλληλοι που έχουν συμβάλει ουσιαστικά στην επίτευξή τους, θα λαμβάνουν το μπόνους παραγωγικότητας.

Οι δικαιούχοι υπάλληλοι μπορούν να λάβουν χρηματική ανταμοιβή έως το 15% του ετήσιου βασικού μισθού τους. Η επιλογή των δικαιούχων υπαλλήλων και του ύψους ανταμοιβής ανά δικαιούχο πραγματοποιείται από τους υπηρεσιακούς τους προϊσταμένους και όχι από την πολιτική ηγεσία, με κριτήριο τη συμβολή τους στην επίτευξη των συγκεκριμένων στόχων. Το 40% του ποσού ανταμοιβής κατανέμεται ισομερώς στους δικαιούχους υπαλλήλους που εργάστηκαν για την επίτευξη του στόχου και το 60% κατανέμεται μη οριζόντια και σε συνάρτηση με τη συγκεκριμένη προσφορά του κάθε υπαλλήλου στην επίτευξη του στόχου. Με το νομοσχέδιο προβλέπονται επίσης δικλείδες ασφαλείας για να μην μετατρέπεται το μπόνους σε οριζόντιο επίδομα ενώ εισάγονται επίσης μη χρηματικές ανταμοιβές, οι οποίες μπορούν να έχουν για παράδειγμα τη μορφή συμμετοχής σε ειδικά προγράμματα πιστοποίησης γνώσεων και δεξιοτήτων από φορείς δημόσιας διοίκησης στο εξωτερικό.

Τα οφέλη του συγκεκριμένου νομοθετήματος είναι τα ακόλουθα:

·      Επιβράβευση άξιων και αποτελεσματικών δημοσίων υπαλλήλων – Εισαγωγή υγιών κινήτρων στο Δημόσιο

·      Ενίσχυση της αποτελεσματικότητας του Δημόσιου Τομέα – ενίσχυση της συνεργατικότητας μεταξύ υπηρεσιών που εξυπηρετούν κοινούς στόχους

·      Καλύτερες δημόσιες υπηρεσίες – καλύτερη εξυπηρέτηση του πολίτη

·      Ταχύτερη εφαρμογή μεταρρυθμίσεων και προτεραιοτήτων Υπουργείων

·      Ενίσχυση της εικόνας και της ελκυστικότητας του Δημόσιου Τομέα ως εργοδότη

Η Υπουργός Εσωτερικών Νίκη Κεραμέως δήλωσε: «Εισάγουμε υγιή κίνητρα στο Δημόσιο. Επενδύουμε στους ανθρώπους μας, επιβραβεύουμε τους δημοσίους υπαλλήλους που είναι ιδιαιτέρως αποδοτικοί. Αλλάζουμε την αντίληψη για το Δημόσιο μέσα από ένα πλούσιο μεταρρυθμιστικό πλέγμα που αποσκοπεί στη δημιουργία ενός πιο σύγχρονου, πιο φιλικού, πιο αποτελεσματικού κράτους που θα εξυπηρετεί καλύτερα τον πολίτη.».

Η Υφυπουργός Βιβή Χαραλαμπογιάννη δήλωσε: «Εκπληρώνουμε σήμερα, ακόμα μια προεκλογική μας δέσμευση, με το νέο σύστημα κινήτρων και ανταμοιβής που εντάσσεται στην ευρύτερη στρατηγική μας για τη διαχείριση του ανθρώπινου δυναμικού στο δημόσιο. Συνδέουμε άρρηκτα το νέο νομοθέτημα με τη στοχοθεσία και δημιουργούμε ένα περιβάλλον παρακίνησης, αξιοκρατίας, διαφάνειας και αποτελεσματικότητας, προς όφελος των πολιτών.».

Ακολουθούν 9 συχνές ερωτήσεις – απαντήσεις για το σύστημα κινήτρων και ανταμοιβής δημοσίων υπαλλήλων (μπόνους παραγωγικότητας)

1.      Τι είναι το νέο σύστημα κινήτρων και ανταμοιβής δημοσίων υπαλλήλων (μπόνους παραγωγικότητας);

·        Πρόκειται για ένα νέο σύστημα επιβράβευσης των δημοσίων υπαλλήλων για την ουσιαστική συμβολή τους στην επίτευξη προσδιορισμένων και μετρήσιμων στόχων, απόλυτα συνδεδεμένο με το υφιστάμενο σύστημα στοχοθεσίας – αξιολόγησης και με τα Ετήσια Σχέδια Δράσης των Υπουργείων.

·        Στόχος του νέου συστήματος είναι η ενίσχυση της παραγωγικότητας και της αποδοτικότητας των δημοσίων υπαλλήλων ώστε να επιτυγχάνεται η ταχύτερη και αποτελεσματικότερη εφαρμογή μεταρρυθμίσεων με απώτερο στόχο τη βέλτιστη εξυπηρέτηση των πολιτών.

2.      Ποια είναι τα οφέλη του μπόνους παραγωγικότητας;

·        Τα οφέλη του συγκεκριμένου νομοθετήματος είναι τα ακόλουθα:

o    Επιβράβευση άξιων και αποτελεσματικών δημοσίων υπαλλήλων – εισαγωγή υγιών κινήτρων στο Δημόσιο.

o    Ενίσχυση της αποτελεσματικότητας του Δημόσιου Τομέα – ενίσχυση της συνεργατικότητας μεταξύ υπηρεσιών που εξυπηρετούν κοινούς στόχους.

o    Καλύτερες δημόσιες υπηρεσίες – καλύτερη εξυπηρέτηση του πολίτη.

o    Ταχύτερη εφαρμογή μεταρρυθμίσεων και προτεραιοτήτων Υπουργείων.

o    Ενίσχυση της εικόνας και της ελκυστικότητας του Δημόσιου Τομέα ως εργοδότη.

3.      Ποιους αφορά το μπόνους παραγωγικότητας;

·        Όλοι οι υπάλληλοι φορέων που υπάγονται στην στοχοθεσία – αξιολόγηση, όπως π.χ. Υπουργεία, δήμοι και περιφέρειες, νοσοκομεία, είναι εν δυνάμει δικαιούχοι του μπόνους παραγωγικότητας.

·        Προκειμένου να λάβει ένας υπάλληλος το μπόνους παραγωγικότητας, πρέπει να έχει συμβάλει ουσιαστικά στην επίτευξη στόχου που έχει επιλεγεί προς ανταμοιβή.

4.      Πώς επιλέγονται οι προς επιβράβευση στόχοι;

·        Οι στόχοι που τίθενται για κάθε υπηρεσία του Δημοσίου προκύπτουν από την υφιστάμενη διαδικασία στοχοθεσίας φορέων του Δημοσίου, στην όποια ενσωματώνονται και εξειδικεύονται ανά Γενική Διεύθυνση, Διεύθυνση και Τμήμα τα έργα των Ετήσιων Σχεδίων Δράσης των Υπουργείων.

·        Στην αρχή κάθε έτους θα καθορίζονται οι, προς ανταμοιβή, στόχοι των φορέων, κατόπιν επεξεργασίας από την Επιτροπή Κινήτρων και Ανταμοιβής που αποτελείται από υπηρεσιακά στελέχη και τους αρμόδιους Γενικούς Γραμματείς, με βάση τις προτεραιότητες ανά Υπουργείο.

5.      Πώς υπολογίζεται ο βαθμός επίτευξης των στόχων;

·        Οι στόχοι των υπηρεσιών που προκύπτουν από την υφιστάμενη διαδικασία στοχοθεσίας φορέων του Δημοσίου διαμορφώνονται στο σύνολό τους σύμφωνα με τη μέθοδο S.M.A.R.T..

·        Με αυτόν τον τρόπο προκύπτουν στόχοι που είναι:

o    Συγκεκριμένοι,

o    Μετρήσιμοι,

o    Επιτεύξιμοι,

o    Σχετικοί,

o    Χρονικά προσδιορισμένοι.

·        Ο βαθμός επίτευξης των επιλεγμένων προς επιβράβευση στόχων υπολογίζεται με βάση συγκεκριμένους δείκτες μέτρησης απόδοσης.

·        Οι δείκτες αυτοί, καθώς και το τεκμηριωτικό υλικό που αποδεικνύει την πρόοδο της επίτευξης των επιλεγμένων στόχων, καταγράφονται στο Πληροφοριακό Σύστημα Ανταμοιβής, που υλοποιείται για τον σκοπό αυτό, με χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας.

6.      Πώς επιλέγονται οι δικαιούχοι υπάλληλοι και πως διασφαλίζεται ότι δεν θα καταλήξει επιδοματικού χαρακτήρα σε όλους;

·        Η επιλογή των δικαιούχων υπαλλήλων και του ύψους ανταμοιβής ανά δικαιούχο πραγματοποιείται από τους υπηρεσιακούς τους προϊσταμένους και όχι από την πολιτική ηγεσία, με κριτήριο τη συμβολή τους στην επίτευξη των συγκεκριμένων στόχων.

·        Προκειμένου το μπόνους παραγωγικότητας να μην αποκτήσει «επιδοματικό» χαρακτήρα καθορίζεται ελάχιστο ποσό ανταμοιβής ανά υπάλληλο και ανώτατος αριθμός δικαιούχων υπαλλήλων ανά φορέα.

·        Το 40% του ποσού ανταμοιβής κατανέμεται ισομερώς στους δικαιούχους υπαλλήλους και το 60% κατανέμεται μη οριζόντια και σε συνάρτηση με την προσφορά του κάθε υπαλλήλου στην επίτευξη του στόχου.

7.      Ποιο είναι το ύψος της χρηματικής ανταμοιβής που λαμβάνουν οι υπάλληλοι;

·         Οι δικαιούχοι υπάλληλοι μπορούν να λάβουν χρηματική ανταμοιβή έως το 15% του ετήσιου βασικού μισθού τους.

·         Ο προϋπολογισμός για τις χρηματικές ανταμοιβές, σύμφωνα με το νέο σύστημα, ανέρχεται συνολικά σε 40 εκατομμύρια ευρώ ανά έτος.

8.      Τι είναι οι μη χρηματικές ανταμοιβές;

·        Οι μη χρηματικές ανταμοιβές χορηγούνται εφάπαξ, ετησίως, σε υπαλλήλους που έχουν συμβάλει στην πλήρη επίτευξη στόχων και δεν έχουν λάβει χρηματική ανταμοιβή.

·        Χορηγούνται κατόπιν εμπεριστατωμένων εισηγήσεων των άμεσων προϊσταμένων των υπαλλήλων.

·        Μπορούν να έχουν για παράδειγμα τη μορφή συμμετοχής σε ειδικά προγράμματα πιστοποίησης γνώσεων και δεξιοτήτων από φορείς δημόσιας διοίκησης στο εξωτερικό.

9.      Πώς διασφαλίζεται η αντικειμενικότητα στη διαδικασία χορήγησης του μπόνους παραγωγικότητας;

·      Το νομοσχέδιο εισάγει μια σειρά από δικλείδες ασφαλείας για την αντικειμενικότητα στη διαδικασία χορήγησης του μπόνους παραγωγικότητας:

o   Προβλέπεται μεθοδικός τρόπος κατανομής της ανταμοιβής, με συγκεκριμένους μαθηματικούς τύπους που αναγράφονται ρητά στο σχέδιο νόμου,

o   Οι υπάλληλοι που θα λάβουν μπόνους παραγωγικότητας επιλέγονται από τους υπηρεσιακούς τους προϊσταμένους και όχι από την πολιτική ηγεσία των Υπουργείων,

o   Το Πληροφοριακό Σύστημα Ανταμοιβής διασφαλίζει τη δίκαιη εφαρμογή του μπόνους παραγωγικότητας, μέσω της παρακολούθησης των δεικτών μέτρησης απόδοσης και του απαραίτητου τεκμηριωτικού υλικού,

o   Δίνεται η δυνατότητα στην Εθνική Αρχή Διαφάνειας να προβαίνει σε δειγματοληπτικό έλεγχο δίκαιης κατανομής και ορθής καταβολής του μπόνους.

    

Ετικέτες:ΒΙΒΗ ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΓΙΑΝΝΗ,μπόνους παραγωγικότητας,Νίκη Κεραμέως,ΥΠΟΥΡΓΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ

Συνέβη σαν Σήμερα το 1947 - Τρομοκρατική επίθεση της ΟΠΛΑ εναντίον της Πολεμικής Αεροπορίας - Δολοφόνησαν 5 αεροπόρους - Ήθελαν να ανακουφίσουν τον πληθυσμό της Θεσσαλονίκης με νεκρούς -


 Στις 30 Απριλίου 1947, τρία μέλη της ΟΠΛΑ Θεσσαλονίκης επιτέθηκαν με χειροβομβίδες κατά λεωφορείου της Πολεμικής Αεροπορίας, που μετέφερε στελέχη της στο αεροδρόμιο του Σέδες. Από την επίθεση σκοτώθηκαν 5 αεροπόροι και τραυματίστηκαν 8.

Το 1947, δεύτερο έτος του Εμφυλίου Πολέμου, σηματοδοτήθηκε από την αλλαγή φρουράς της εγχώριας προστάτιδας δύναμης (ΗΠΑ αντί Αγγλίας) και το δόγμα Τρούμαν για την καταπολέμηση του κομμουνισμού. Η Θεσσαλονίκη δεν είχε συνέλθει από τη δολοφονία του Γιάννη Ζέβγου, ηγετικού στελέχους του ΚΚΕ. Για τον φιλοκυβερνητικό Τύπο επρόκειτο για «ξεκαθάρισμα λογαριασμών» στους κόλπους της Αριστεράς, ενώ για τον «Ριζοσπάστη» ήταν έγκλημα των «μοναρχοφασιστών». Στην πόλη δρούσε εδώ και λίγους μήνες η διαβόητη «Ομάδα Προστασίας Λαϊκών Αγωνιστών» (ΟΠΛΑ), η οργάνωση ειδικών αποστολών του ΚΚΕ, με την ονομασία «Στενή Αυτοάμυνα».

Νωρίς το πρωί της 30ης Απριλίου, ένα λεωφορείο της Πολεμικής Αεροπορίας ξεκίνησε για το καθημερινό του δρομολόγιο από το ξενοδοχείο «Αστόρια», στο κέντρο της Θεσσαλονίκης, προς το στρατιωτικό αεροδρόμιο του Σέδες, που βρίσκεται κοντά στο πολιτικό αεροδρόμιο «Μακεδονία». Λίγο μετά τις 7 σταμάτησε στη «στάση Μισραχή» επί της κεντρικής λεωφόρου Βασιλίσσης Όλγας για να παραλάβει έναν αξιωματικό.

Έξαφνα δύο τρομακτικοί κρότοι τράνταξαν τον τόπο. Δύο χειροβομβίδες είχαν εκτοξευθεί κατά του λεωφορείου. Η πρώτη ρίχτηκε στο μπροστινό μέρος του οχήματος και η δεύτερη στην πίσω πόρτα. Αυτόπτες μάρτυρες είδαν τρεις άνδρες να απομακρύνονται από τον τόπο του συμβάντος κρατώντας πιστόλια στα χέρια τους και παρά την καταδίωξή τους κατόρθωσαν να διαφύγουν. «Το κράτος έχει ρεζιλευτεί», έγραψαν οι εφημερίδες. Ο συνολικός απολογισμός του αιματηρού περιστατικού ήταν 5 νεκροί (3 υποσμηναγοί, ένας σμηνίτης και ο οδηγός του οχήματος) και 8 τραυματίες αξιωματικοί.

Αμέσως ξεκίνησε ανθρωποκυνηγητό για τη σύλληψη των δραστών. Οι αρχές γρήγορα συμπέραναν ότι επρόκειτο για έργο της ΟΠΛΑ, κρίνοντας και από άλλα ανάλογα περιστατικά με χειροβομβίδες στην πόλη. Επιβεβαιώθηκαν την ίδια ημέρα, όταν συνέλαβαν τον ταξιτζή Νίκο Τομπουλίδη, που, όπως αποκάλυψε, είχε μεταφέρει τους τρεις δράστες της καταδρομικής επιχείρησης. Τις επόμενες ημέρες ξεκίνησε κύμα συλλήψεων, που εξάρθρωσε την τοπική ΟΠΛΑ. Ανάμεσα στους συλληφθέντες ήταν τα ηγετικά στελέχη της οργάνωσης Τάκης Παπαγεωργίου και Ακίνδυνος Αλβανός, που είχε οργανώσει την επιχείρηση.

Τη δολοφονική επίθεση καταδίκασε όχι μόνο ο Τύπος της Δεξιάς και του Κέντρου, αλλά και αυτός της σοσιαλιστικής Αριστεράς. «…Πρέπει να τονισθεί ότι η ατομική τρομοκρατία βρίσκεται έξω από τις παραδόσεις της επαναστατικής πάλης…» έγραψε η εφημερίδα «Μάχη», όργανο του «Σοσιαλιστικού Κόμματος- Ένωση Λαϊκής Δημοκρατίας (ΣΚ-ΕΛΔ) των Αλέξανδρου Σβώλου και Ηλία Τσιριμώκου.

Στις 28 Αυγούστου 1947, στο εδώλιο του Εκτάκτου Στρατοδικείου Θεσσαλονίκης κάθισαν 67 άτομα. Στην απολογία του ο Παπαγεωργίου ήταν εμφανώς μετανοημένος, χαρακτηρίζοντας τον εαυτό του «εγκληματία», ενώ ο Αλβανός προσπάθησε να δικαιολογήσει την πράξη του, λέγοντας ότι «θέλησε να ανακουφίσει τον πληθυσμό». Τελικά, ύστερα από ακροαματική διαδικασία 18 ημερών, το δικαστήριο καταδίκασε 52 από τους 67 κατηγορούμενους σε θάνατο, στις 15 Σεπτεμβρίου. Από τους 52 θανατοποινίτες, στους 5 δόθηκε χάρη, ενώ οι υπόλοιποι εκτελέστηκαν κατά ομάδες στο χώρο πίσω από το Επταπύργιο, τον Οκτώβριο του ίδιου χρόνου.



Πηγή: https://www.sansimera.gr/articles/1287?utm_source=newsletter&utm_medium=email&utm_campaign=sinevi_san_simera&utm_term=2023-04-30

© SanSimera.gr