Δευτέρα 7 Νοεμβρίου 2022

Γραμματέας Κ.Ε. ΣΥΡΙΖΑ: Το πολυδιαφημισμένο "καλάθι"... είναι μια κίνηση εμπαιγμού ... - Ο ΣΥΡΙΖΑ θα ανακουφίσει ..τα νοικοκυριά γιατί έχει ρεαλιστικά και κοστολογημένα μέτρα - Θα μειώσει ΦΠΑ, ΕΦΚ... - Θα αυξήσει μισθούς και συντάξεις



Συνέντευξη της Γραμματέα της Κ.Ε. του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία στη «Real News» και στον Φ. Κλαυδιανό



 Oλόκληρη η συνέντευξη:

- Γιατί απορρίπτετε το μέτρο των σταθερών τιμών του καλαθιού του νοικοκυριού; Δεν είναι νωρίς;

Η δήθεν συγκράτηση των τιμών σε μόλις 50 προϊόντα που περιλαμβάνει το πολυδιαφημισμένο «καλάθι» του κ. Γεωργιάδη, από τα συνολικά 14000, αποτελεί άλλη μια κίνηση εμπαιγμού της κοινωνίας. Όπως φανερώνουν και τα στοιχεία του ΙΝΕ-ΓΣΕΕ, σήμερα, η απώλεια αγοραστικής δύναμης των νοικοκυριών φτάνει έως και το 40%. Δεν είναι η πρώτη φορά, βέβαια, που η κυβέρνηση Μητσοτάκη απαντά με επικοινωνιακά πυροτεχνήματα στα μεγάλα προβλήματα των πολιτών, όταν δεν τους προσβάλλει, με δηλώσεις όπως «το τζάμπα πέθανε» ή «δεν μειώνουμε την τιμή στα μακαρόνια για να μην ελαφρύνουμε τους πλούσιους που τρώνε περισσότερα». Ο ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ έχει καταθέσει συγκεκριμένα, ρεαλιστικά και κοστολογημένα μέτρα πραγματικής ανακούφισης των νοικοκυριών, με μείωση στο 6% του ΦΠΑ στα τρόφιμα, μείωση του ΕΦΚ στα καύσιμα, ρύθμιση των χρεών, αύξηση των μισθών και των συντάξεων. Όμως, αυτή η κυβέρνηση δεν θέλει να φορολογήσει τα υπερκέρδη, δεν θέλει να λάβει μέτρα κατά της αισχροκέρδειας, αλλά, αντίθετα, την επιδοτεί με τους έμμεσους φόρους. Ούτε θέλει να κάνει ελέγχους στην αγορά, γιατί πολιτεύεται με νεοφιλελεύθερες εμμονές, και εξυπηρετεί συγκεκριμένα συμφέροντα.

- Θεωρείτε ότι οι περιπτώσεις απευθείας αναθέσεων σε εταιρίες γαλάζιων βουλευτών και συμβούλων φανερώνουν ένα ευρύτερο πρόβλημα της κυβέρνησης;

Φανερώνουν μια στρατηγική επιλογή της κυβέρνησης. Από το καλοκαίρι του 2019 η χώρα μας είναι πρωταθλήτρια στις απευθείας αναθέσεις. Οι τρεις περιπτώσεις που αποκαλύφθηκαν σε λίγες μόνο μέρες, αυτές του βουλευτή Πάτση, και των συμβούλων του Κ. Μητσοτάκη, Πιτσίκα και Κούτση, είναι η κορυφή ενός παγόβουνου διασπάθισης του δημοσίου χρήματος από «ημετέρους». Όσο κι αν τους καλύπτει ο μονίμως «ανήξερος» Κ. Μητσοτάκης, ο κόσμος έχει πια καταλάβει ότι, την ώρα που προγραμματίζονται 44000 πλειστηριασμοί, την ώρα που οι πολίτες δεν έχουν να πληρώσουν το ρεύμα, οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις δεν έχουν ρευστότητα, και η νεολαία μεταναστεύει γιατί δεν βλέπει μέλλον, κάποιοι επιτήδειοι έχουν κάνει την κρίση ευκαιρία για πλουτισμό και business. Αυτή η κατάσταση δεν μπορεί και δεν πρέπει να συνεχιστεί. Κάθε μέρα που περνά, είναι μια μέρα καταστροφική για την κοινωνία, για τους θεσμούς και τη νομιμότητα. Αυτός ο κατήφορος θα έχει ημερομηνία λήξης, αυτή των εκλογών.

- Ο πρόεδρος του κόμματος σας προχώρησε σε ερώτηση στη Βουλή προς τον πρωθυπουργό σχετικά με δημοσιεύματα που αφορούν παρακολουθήσεις με predator. Βλέπετε εμπλοκή της κυβέρνησης και σε παρακολουθήσεις με τέτοιου είδους κακόβουλα λογισμικά;

Υπάρχει σειρά δημοσιευμάτων, και μάλιστα από μέσα που κάθε άλλο παρά “αντιπολιτευτικά” θα μπορούσαν να χαρακτηριστούν, και τα οποία αναφέρουν ότι το παράνομο λογισμικό ήρθε στη χώρα μας για λογαριασμό της κυβέρνησης. Ταυτόχρονα, κάνουν λόγο ακόμα και για παρακολουθήσεις υπουργών της κυβέρνησης. Αντί να απαντήσει στη βουλή, όχι μόνο στον Αλέξη Τσίπρα, αλλά στους πολίτες, ο Κ. Μητσοτάκης επιλέγει να φυγομαχήσει και να κρυφτεί. Όπως άλλωστε κρύφτηκε και από την αρμόδια Επιτροπή του Ευρωκοινοβουλίου, την PEGA, και έστειλε τον κ. Γεραπετρίτη. Η χώρα δεν μπορεί να πάει σε εκλογές με τη σκιά της εθνικής μειοδοσίας να επικρέμεται πάνω από τον αρχηγό του τρίτου κοινοβουλευτικού κόμματος. Ούτε φυσικά, υπό την απειλή της παρακολούθησης των πάντων. Δεν είναι ένα ζήτημα αντιπαράθεσης μεταξύ κομμάτων, είναι ένα κορυφαίο ζήτημα δημοκρατίας.

- Σχολιάστε τον πολύ αυξημένο αριθμό νεκρών προσφύγων και μεταναστών σε ναυάγια στο Αιγαίο την τελευταία περίοδο.

Αυτές οι ανείπωτες τραγωδίες, μας συγκλονίζουν όλους κι όλες. Ταυτόχρονα, υπενθυμίζουν με τον πιο δραματικό τρόπο όσα πρέπει να αλλάξουν άμεσα. Να σταματήσει η χώρα μας να αποτελεί προκεχωρημένο φυλάκιο μιας Ευρώπης-φρούριο, και μιας αποθήκης ψυχών, για να έχουν κάποιοι ήσυχη τη συνείδησή τους. Η Τουρκία οφείλει να τηρεί τις δεσμεύσεις της απέναντι στην ΕΕ, και να πάψει να εργαλειοποιεί το προσφυγικό. Και βέβαια, ο επανασχεδιασμός της πολιτικής της Ε.Ε., αποτελεί μια επείγουσα αναγκαιότητα, όπως και η αντιμετώπιση του προσφυγικού ως ενός μείζονος πανευρωπαϊκού και ευρωτουρκικού ζητήματος, με σεβασμό στο διεθνές δίκαιο. Χρειαζόμαστε ένα νέο, δίκαιο Σύμφωνο Μετανάστευσης και Ασύλου, μια ευρωτουρκική συμφωνία που να περιλαμβάνει νόμιμες οδούς προς την ΕΕ, αλλά και ένα πρόγραμμα επανεγκαταστάσεων που να βασίζεται στην αλληλεγγύη μεταξύ των κρατών μελών της, για να μη θρηνήσουμε κι άλλους νεκρούς.

- Πιστεύετε ότι η χώρα μας θα μπορούσε να έχει μια αποτελεσματικότερη στάση απέναντι στην κλιμακούμενη τουρκική επιθετικότητα;

Ο ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ έχει τονίσει επανειλημμένα ότι, απέναντι στην ανησυχητική κλιμάκωση της τουρκικής προκλητικότητας, θα πρέπει να αλλάξουν πολλά και άμεσα, στο πεδίο της εξωτερικής πολιτικής της χώρας μας. Και έχει καταθέσει συγκεκριμένες προτάσεις, οι οποίες, αν τις είχε υιοθετήσει η κυβέρνηση Μητσοτάκη, τα πράγματα θα ήταν σήμερα αλλιώς. Δεν εισακουστήκαμε σε τίποτα. Αυτή τη στιγμή η χώρα μας έχει μετατραπεί σε έναν «πιστό και δεδομένο σύμμαχο», που τα δίνει όλα και συναινεί στα πάντα άνευ όρων, χωρίς την εξασφάλιση καμιάς εγγύησης από τις ΗΠΑ ότι θα ασκήσει πιέσεις στην Τουρκία να τερματίσει τις προκλήσεις και να επανέλθει στον διάλογο. Η κυβέρνηση Μητσοτάκη ανέτρεψε πάγια δόγματα της εξωτερικής πολιτικής της χώρας, έχει υιοθετήσει μια λογική διπλωματίας της ενημέρωσης, με την οποία, αποσπώνται διάφορες γενικόλογες δηλώσεις συμπαράστασης από ευρωπαίους και αμερικάνους αξιωματούχους, ενώ, την ίδια στιγμή, απουσιάζει σταθερά από το διπλωματικό προσκήνιο. Ταυτόχρονα, τα τελευταία τριάμισι χρόνια, έχει χάσει πλήθος ευκαιριών ώστε να πιεστεί η Τουρκία να επιστρέψει στο τραπέζι του διαλόγου. Απουσίασε από τις διεθνείς διαπραγματεύσεις για τη Λιβύη. Δεν άδραξε την ευκαιρία, μετά την εκλογή Μπάιντεν, να τεθεί ο ελληνοτουρκικός διάλογος σε νέο ευρωτουρκικό πλαίσιο. Η κυβέρνηση συναίνεσε στην έναρξη των διαπραγματεύσεων για την αναθεώρηση της Τελωνειακής Ένωσης ΕΕ-Τουρκίας, χωρίς να θέσει ως όρο να συνδεθούν αυτές με την προοπτική της προσφυγής στη Χάγη για υφαλοκρηπίδα/ΑΟΖ. Αλλά και σήμερα, δεν επιδιώκει ένα νέο πακέτο κυρώσεων, που θα ενεργοποιηθεί εάν η Τουρκία παραβιάσει τα κυριαρχικά μας δικαιώματα. Και βέβαια, αρνείται την επέκταση των χωρικών μας υδάτων στην Ανατολική Μεσόγειο, στο πλαίσιο μιας συνεκτικής στρατηγικής με σαφείς κόκκινες γραμμές και ορίζοντα τη Χάγη.

- Μπορείτε να μας δώσετε ένα πολιτικό στίγμα των ψηφοδελτίων που συγκροτεί το κόμμα σας για αυτοδιοικητικές και βουλευτικές εκλογές;

Ψηφοδέλτια που θα αντιπροσωπεύουν με τον πλέον αυθεντικό τρόπο τις διεκδικήσεις, τη δυναμική, τη δημιουργικότητα της κοινωνίας. Θα εκφράζουν την ανάγκη για πολιτική αλλαγή, καθώς και τον ευρύτερο αριστερό, προοδευτικό, δημοκρατικό κόσμο.

 

https://www.syriza.gr/article/id/135758/R.-Sbigkoy:-O-SYRIZA-PS-echei-katathesei-realistika-kai-kostologhmena-metra.html

Κυριακή 6 Νοεμβρίου 2022

Εισβολή Πούτιν στην Ουκρανία: - Συστήματα αεράμυνας ζητεί το Κίεβο από την Ελλάδα - Τι προμηθεύει μέχρι τώρα το ΥΠΕΘΑ στις ουκρανικές δυνάμεις


 

Η παρουσία του υπουργού Εθνικής Αμυνας Νίκου Παναγιωτόπουλου στο πλευρό της Προέδρου της Δημοκρατίας Κατερίνας Σακελλαροπούλου κατά την επίσκεψή της στο Κίεβο ήταν κυρίως συμβολική και είχε ως βασικό αντικείμενο την ανάγκη να καταδειχθεί η ισχυρή δέσμευση της Ελλάδας να στηριχθεί η Ουκρανία στον αγώνα που διεξάγει. Πλέον από το Κίεβο υπάρχουν νέα αιτήματα, αυτή τη φορά για χορήγηση δυνατοτήτων αεράμυνας, τα οποία προς το παρόν η Αθήνα δεν εξετάζει. Η ουκρανική πρόταση περιλαμβάνει και υποστήριξη των ρωσικής προέλευσης συστημάτων από την Ουκρανία.

Συγκεκριμένα, στην πρώτη φάση υπήρχε ανάγκη αντιαρματικών, στη δεύτερη, που αφορά τις επιχειρήσεις ανακατάληψης εδάφους, ανέκυψε ανάγκη οχημάτων και αρμάτων μάχης αλλά και πυρομαχικών πυροβολικού, ενώ στην τρέχουσα τροπή του πολέμου, που οι Ρώσοι έχουν αναλάβει επιχειρήσεις επιθέσεων από αέρος, αναδείχθηκαν οι ανάγκες της αεράμυνας.

Στις κρούσεις που έχουν γίνει από ουκρανικής πλευράς για χορήγηση συστημάτων αεράμυνας η Αθήνα είναι προς το παρόν αρνητική ποικιλοτρόπως. Αφενός λόγω της κρισιμότητας που έχουν για την άμυνα της Ελλάδας τα συστήματα αεράμυνας, αφετέρου διότι κάτι τέτοιο θα εμπεριείχε πρόσθετους πολιτικούς κινδύνους. 

Από την ουκρανική πλευρά, ωστόσο, έχει κατατεθεί μια πρόταση που περιλαμβάνει βοήθεια από πλευράς του Κιέβου για τη συντήρηση και τη διατήρηση σε λειτουργική κατάσταση συστημάτων αεράμυνας ρωσικής κατασκευής, όπως τα TOR-M1 και OSA-AK/AKM που βρίσκονται διεσπαρμένα σε διάφορα σημεία ανά την επικράτεια, αλλά και οι S-300 (PMU1) που έχει η Πολεμική Αεροπορία στο οπλοστάσιό της.

 Κοινό πρόβλημα και των τριών συγκεκριμένων συστημάτων είναι ότι πλησιάζουν στο χρονικό όριο της βιωσιμότητάς τους και λόγω των κυρώσεων στη Ρωσία δεν θα μπορούν να πιστοποιηθούν αλλά και να συντηρηθούν, ως εκ τούτου διατρέχουν τον κίνδυνο να περιπέσουν σε αχρηστία. Η εμπειρία της κυκλικής ανταλλαγής Marder αντί των παρωχημένων BMP-1 λειτούργησε θετικά για τις δυνατότητες των Ενόπλων Δυνάμεων, ωστόσο αυτή τη στιγμή μια ανάλογη κίνηση στο επίπεδο της αεράμυνας θα πρέπει να συνοδεύεται από εγγυήσεις κυρίως από τις ΗΠΑ.

Η επίσκεψη του κ. Παναγιωτόπουλου στην Ουκρανία έγινε και στον απόηχο των παραδόσεων των πρώτων τεθωρακισμένων οχημάτων μάχης ΒΜΡ-1 που ανήκαν στον Ελληνικό Στρατό και ανταλλάχθηκαν με γερμανικά τύπου Marder. Τα πρώτα BMP-1 βρίσκονται ήδη σε ουκρανικό έδαφος, όπως αντιστοίχως τα Marder σε ελληνικό.

Ωστόσο, το θέμα της συνέχισης της υποστήριξης των ουκρανικών δυνάμεων παραμένει ανοιχτό, καθώς ο πόλεμος συνεχίζεται. Όπως είναι ήδη γνωστό, η Ελλάδα προμηθεύει τις ουκρανικές δυνάμεις με βλήματα 155 mm. Η πρόσφατη επικοινωνία ανάμεσα στον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη και στον υπουργό Εξωτερικών των ΗΠΑ Αντονι Μπλίνκεν περιλάμβανε, μεταξύ άλλων, και τη σταθερή παραίνεση από πλευράς Ουάσιγκτον προς όλους τους συμμάχους των Αμερικανών στο ΝΑΤΟ για περισσότερα πυρομαχικά προς τις ουκρανικές δυνάμεις.




πηγή:https://www.kathimerini.gr/politics/562121917/polemos-stin-oykrania-systimata-aeramynas-zitei-to-kievo-apo-tin-athina/

Nouriel Roubini: - " Έρχεται η μητέρα όλων των κρίσεων χρέους" - "Πρωτόγνωρες, μη αναστρέψιμες οικονομικές και ανθρώπινες καταστροφές"



 Η παγκόσμια οικονομία βρίσκεται μπροστά σε μία νέα μεγάλη κρίση, προειδοποιεί ο Nouriel Roubini, ο οικονομολόγος που κέρδισε το προσωνύμιο Dr Doom, όταν προέβλεψε εύστοχα την παγκόσμια χρηματοοικονομική κρίση του 2008.

Οι «μέγα-απειλές» που οδηγούν στην επόμενη κρίση, σύμφωνα με άρθρο του Roubini που δημοσιεύεται στον Guardian, είναι το φάσμα του πληθωρισμού και της ύφεσης ταυτόχρονα, η «μητέρα όλων των κρίσεων χρέους» καθώς οι δείκτες ιδιωτικού και δημόσιου χρέους φτάνουν σε ιστορικά υψηλά, καθώς και η γήρανση του πληθυσμού που θα καταστρέψει τα συνταξιοδοτικά μας συστήματα και τα συστήματα υγειονομικής περίθαλψης.

Πώς θα εκδηλωθεί η κρίση αυτή τη φορά; Σύμφωνα με τον Roubini, η παγκόσμια ύφεση θα είναι σοβαρή –όχι σύντομη και ρηχή, όπως πολλοί πιστεύουν– καθώς οι υψηλοί δείκτες χρέους και τα αυξανόμενα επιτόκια προκαλούν απότομη αύξηση των προβλημάτων εξυπηρέτησης του χρέους. Ο Dr Doom προβλέπει χρεοκοπίες για νοικοκυριά, εταιρείες, τράπεζες, κυβερνήσεις και χώρες που χαρακτηρίζει ως ζόμπι (ο όρος περιγράφει όσους που πληρώνουν περισσότερους τόκους για τα δάνειά τους από όσα βγάζουν), καθώς οι κεντρικές τράπεζες θα αναγκάζονται να αυξήσουν τα επιτόκια για να καταπολεμήσουν τον πληθωρισμό.

Όπως επισημαίνει ο Roubini, ακόμα και προηγμένες οικονομίες όπως το Ηνωμένο Βασίλειο αρχίζουν να εμφανίζουν αποτιμήσεις αναδυόμενων αγορών. Η φούσκα στο private equity, στα ακίνητα, στο venture capital και στα κρυπτονομίσματα θα σκάσει, τώρα που έχει τελειώσει η εποχή του φθηνού χρήματος.

Οι άλλες «μεγα-απειλές»

Όμως ο Roubini εκτιμά ότι τις επόμενες δεκαετίες, ο κόσμος θα αντιμετωπίσει και άλλες μεγάλες απειλές που θα θέσουν σε κίνδυνο όχι μόνο την παγκόσμια οικονομία και τις αγορές, αλλά και την ειρήνη και την ευημερία.

«Αν αφεθούν να μεγαλώσουν, θα κάνουν τη ζωή χειρότερη για τους ανθρώπους σε όλο τον κόσμο», λέει.

Ο Roubini εντοπίζει γεωπολιτικές απειλές για τον τρόπο ζωής μας. Η αντίδραση απέναντι στη φιλελεύθερη δημοκρατία σε όλο τον κόσμο και η άνοδος ριζοσπαστικών, αυταρχικών κομμάτων της ακροδεξιάς και της αριστεράς οφείλεται εν μέρει στην απότομη αύξηση των ανισοτήτων, καθώς όπως λέει, «οι εργαζόμενοι αισθάνονται ότι μένουν πίσω ενώ οι ελίτ αποκτούν πλούτο και δύναμη». Αυτό θα επιδεινωθεί καθώς χάνονται θέσεις εργασίας, όχι λόγω του εμπορίου και της μετανάστευσης, αλλά επειδή η τεχνητή νοημοσύνη, η ρομποτική και η αυτοματοποίηση θα οδηγήσουν σε μια μόνιμη τεχνολογική ανεργία, που σύμφωνα με τον οικονομολόγο, θα φέρει ακόμα πιο επικίνδυνα, επιθετικά, λαϊκιστικά καθεστώτα στην εξουσία.

Ο Dr Doom μιλά επίσης για τον αυξημένο κίνδυνο ενός νέου ψυχρού πολέμου μεταξύ της Δύσης και δυνάμεων όπως η Κίνα, η Ρωσία ή η Βόρεια Κορέα.

Και τέλος, χαρακτηρίζει σαν την πιο πιεστική, πιο πραγματική «μεγα-απειλή» από όλες εκείνη της κλιματικής κρίσης, καθώς όπως σημειώνει, εάν ο κόσμος συνεχίσει να την αγνοεί, θα προκαλέσει πρωτόγνωρες, μη αναστρέψιμες οικονομικές και ανθρώπινες καταστροφές.

πηγή:moneyreview.gr - https://www.moneyreview.gr/business-and-finance/international/93936/nouriel-roubini-erchetai-nea-krisi-oi-mega-apeiles/

Μισθοί/Συντάξεις: Μία επιπλέον, με κόφτες, σύνταξη και ένας μισθός με έξι μέτρα! - Ποιοι και γιατί θα δουν αυξήσεις τον Σεπτέμβριο!


Ενίσχυση των εισοδημάτων εκατομμυρίων μισθωτών και συνταξιούχων το 2023 

- Από το 2024 έρχεται το νέο μισθολόγιο για τους δημοσίους υπαλλήλους

Από την 1η Μαΐου 2023 όσοι αμείβονται με τον κατώτατο μισθό στον ιδιωτικό τομέα θα κερδίσουν σχεδόν έναν μηνιαίο μισθό, ενώ θα δοθεί 13η σύνταξη στους συνταξιούχους από τα προωθούμενα έξι κυβερνητικά μέτρα για την ενίσχυση των εισοδημάτων εκατομμυρίων πολιτών.

Αναφερόμενος στις αυξήσεις στις συντάξεις ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης σημείωσε ότι αυτές «θα ξεπεράσουν το 7,5% και θα αρχίσουν να δίνονται από 1ης Ιανουαρίου του 2023». Παράλληλα, αναφέρθηκε και στο έκτακτο βοήθημα των 250 ευρώ, το οποίο θα δοθεί σε πάνω από 1 εκατομμύριο πολίτες κοντά στα Χριστούγεννα.

Τα έξι μέτρα αφορούν την κατάργηση της εισφοράς αλληλεγγύης, την αύξηση των συντάξεων και του κατώτατου μισθού (ιδιωτικός τομέας), την κατάργηση της εισφοράς πρόνοιας που καταβάλλουν οι δημόσιοι υπάλληλοι, την ενίσχυση των μισθών των γιατρών του ΕΣΥ, ενώ από το 2024 έρχεται το νέο μισθολόγιο για τους δημοσίους υπαλλήλους.

Σημειώνεται ότι τα μέτρα αυτά δεν αφορούν το πακέτο της έκτακτης οικονομικής ενίσχυσης στις ευάλωτες κατηγορίες (πριν από τα Χριστούγεννα), ούτε την καταβολή της τέταρτης δόσης στους παλαιούς συνταξιούχους σε εφαρμογή του νόμου Βρούτση. 

Ειδικότερα:

Αύξηση συντάξεων

Το 94% των συνταξιούχων θα διαπιστώσει βελτίωση των αποδοχών του το 2023. Αυτή μπορεί να προκύψει από την αύξηση κατά 7,5% των συντάξεων είτε από την κατάργηση της εισφοράς αλληλεγγύης.

Οι αυξήσεις στις συντάξεις θα δοθούν αναδρομικά από την 1η Ιανουαρίου 2023 είτε με τις συντάξεις Φεβρουαρίου (πληρώνονται τέλη Ιανουαρίου). Ωστόσο σημειώνεται ότι το ακριβές ποσοστό αύξησης στις συντάξεις θα ανακοινωθεί μόλις η ΕΛΣΤΑΤ γνωστοποιήσει τα νέα στοιχεία για το ΑΕΠ και τον πληθωρισμό που αναμένεται τον Απρίλιο. Όποια επιπλέον αύξηση προκύψει θα πληρωθεί το φθινόπωρο, πιθανότατα με τις συντάξεις του Σεπτεμβρίου.

Κατώτατος μισθός

Την Πρωτομαγιά του 2023 θα αυξηθεί εκ νέου ο κατώτατος μισθός (ιδιωτικός τομέας), ο οποίος σήμερα ανέρχεται στα 713 ευρώ. Το επικρατέστερο σενάριο προβλέπει να φθάσει στα 751 ευρώ, δηλαδή στα προ Μνημονίων επίπεδα σε 12 μήνες (876 ευρώ).

Η διαδικασία διαμόρφωσης του νέου κατώτατου μισθού θα ξεκινήσει τον Ιανουάριο του νέου έτους, ώστε κυβέρνηση και κοινωνικοί εταίροι να καταλήξουν στον νέο, αυξημένο κατώτατο μισθό, ο οποίος θα ισχύσει από την 1η Μαΐου 2023. Υπενθυμίζεται ότι από την 1η Μαΐου 2022 ο κατώτατος μισθός αυξήθηκε στα 713 ευρώ από 663 ευρώ προηγουμένως.

Ειδική Εισφορά αλληλεγγύης

Από 1ης/1/2023 θα σταματήσει να παρακρατείται από τις φορολογητέες μηνιαίες αποδοχές των μισθωτών υπαλλήλων του Δημοσίου, καθώς και των συνταξιούχων, οι οποίες υπερβαίνουν τα 1.000 ευρώ, η ειδική εισφορά αλληλεγγύης.

Εισφορά στο Δημόσιο

Από 1ης/1/2023 θα πάψει να παρακρατείται από τις μεικτές αποδοχές των πολιτικών υπαλλήλων του Δημοσίου η μη ανταποδοτική εισφορά 1% υπέρ του Ταμείου Προνοίας.

Γιατροί ΕΣΥ

Από 1ης/1/2023 αναμορφώνεται το Ειδικό Μισθολόγιο των 20.000 γιατρών του ΕΣΥ με αύξηση του βασικού μισθού και των επιδομάτων ευθύνης (μεσοσταθμικά περίπου 10%).

Νέο μισθολόγιο

Από 1ης/1/2024 θα τεθεί σε εφαρμογή ένα νέο αναμορφωμένο ενιαίο μισθολόγιο για τους 600.000 πολιτικούς δημοσίους υπαλλήλους. Με βάση το νέο αυτό μισθολόγιο οι συνολικές αποδοχές όλων των υπαλλήλων θα αυξηθούν.

Ωστόσο τις μεγαλύτερες αυξήσεις θα τις λάβουν οι χαμηλόμισθοι, δηλαδή αυτοί που βρίσκονται στα χαμηλά μισθολογικά κλιμάκια, καθώς επίσης όσοι κατέχουν θέσεις ευθύνης, δηλαδή οι ειδικοί και γενικοί γραμματείς, οι γενικοί διευθυντές, οι διευθυντές, οι υποδιευθυντές και οι τμηματάρχες

 



πηγή:https://www.in.gr/2022/11/05/economy/oikonomikes-eidiseis/mia-epipleon-syntaksi-kai-enas-misthos-eksi-metra/

Ελληνοτουρκικά: Ο φιλότουρκος Στολτεμπέργκ "απολύεται" από το ΝΑΤΟ - Ποιος θα τον διαδεχθεί


 

Ο διπλωματικός ανταποκριτής των New York Times υπογραμμίζει ότι είναι ακόμη νωρίς και ότι τα ονόματα των υποψηφίων που ακούγονται πρώτα συνήθως στην πορεία «καίγονται».

Η ρωσική εισβολή στην Ουκρανία έδωσε στο ΝΑΤΟ μια αίσθηση ανανέωσης για τον ζωτικό ρόλο της άμυνας της Ευρώπης.

Υπό τον κίνδυνο κλιμάκωσης του πολέμου, η περίοδος που διανύουμε μπορεί να είναι τόσο σημαντική όσο οποιαδήποτε άλλη στην ιστορία της Συμμαχίας, η οποία σχεδιάστηκε για να αποτρέψει την επέκταση της Σοβιετικής Ένωσης, γράφουν οι New York Times.

Με τη θητεία του σημερινού επικεφαλής του ΝΑΤΟ, Γενς Στόλτενμπεργκ -ο οποίος κατά καιρούς έχει αποφύγει να καταδικάσει τουρκικές προκλήσεις κατά της Ελλάδας, με αρκετούς μάλιστα να τον εγκαλούν για φιλοτουρκική στάση- που πρόκειται να λήξει το επόμενο φθινόπωρο, η «αναμέτρηση» μεταξύ των συμμάχων για το ποιος θα τον αντικαταστήσει έχει αρχίσει, με τις «γραμμές μάχης» και τα ανταγωνιστικά «στρατόπεδα» να βρίσκονται πλέον σε τροχιά διαμόρφωσης.

Ο διπλωματικός ανταποκριτής της εφημερίδας υπογραμμίζει ότι είναι ακόμη νωρίς και ότι τα ονόματα των υποψηφίων που ακούγονται πρώτα συνήθως στην πορεία «καίγονται».

Μια από τις πιθανές υποψηφίους για τη θέση του Στόλτενμπεργκ είναι η 54χρονη νυν υπουργός Οικονομικών και αναπληρώτρια πρωθυπουργός του Καναδά, Κρίστια Φρίλαντ, μια πολιτικός με ουκρανικές ρίζες.

Η κυρία Φρίλαντ, πρώην δημοσιογράφος (η οποία είναι παντρεμένη με δημοσιογράφο των New York Times), υπήρξε επίσης υπουργός Εξωτερικών του Καναδά. Τα πλεονεκτήματά της είναι αρκετά: μιλά αγγλικά, γαλλικά, ιταλικά, ουκρανικά και ρωσικά. Έχει διευθύνει περίπλοκα υπουργεία. Είναι καλή σε συνεντεύξεις τύπου και άλλες δημόσιες εμφανίσεις και θα ήταν η πρώτη γυναίκα και η πρώτη Καναδή που θα διοικούσε ποτέ το ΝΑΤΟ.

Η Ευρωπαϊκή Ένωση θα ήθελε βεβαίως ο επόμενος ή η επόμενη επικεφαλής του ΝΑΤΟ να είναι από χώρα μέλος  της, καθώς 21 από τα σημερινά 27 κράτη της ανήκουν στη συμμαχία. Και αν υποτεθεί ότι η Σουηδία και η Φινλανδία έχουν εγκριθεί για ένταξη στο ΝΑΤΟ, η Ευρωπαϊκή Ένωση θα έχει 23 από τα 32 μέλη.




πηγή:https://www.in.gr/2022/11/06/world/nato-poios-tha-diadexthei-ton-stoltenmpergk-ta-onomata-pou-akougontai-oti-tha-analavoun-ti-thesi-tou/?utm_source=ingr&utm_medium=hp_mustread_widget&utm_campaign=NetworkWidget

Η διπλωματία των αγωγών της Ανατολικής Μεσογείου

 




Γράφει :  Ο Γιώργος Γκορέζης*

               Υποστράτηγος ε.α.

 Η Τουρκία είναι εξοργισμένη από τη συνεργασία Κύπρου, Αιγύπτου, Ελλάδος και Ισραήλ στο τομέα των ενεργειακών και της ασφάλειας και δηλώνει κάθε φορά ότι «κάθε είδους project στην Ανατολική Μεσόγειο θα πρέπει να περιλαμβάνει τη Τουρκία, διαφορετικά δεν θα λειτουργήσει». Σε αντίδραση στην ανωτέρω συνεργασία υπέγραψε παράνομο σύμφωνο με την προσωρινή Λιβυκή κυβέρνηση, το τουρκολιβυκό μνημόνιο, που κόβει τις Ελληνική, Κυπριακή και Αιγυπτιακή Αποκλειστικές Οικονομικές Ζώνες ( ΑΟΖ ) στο μέσον. Η συμφωνία αυτή υπογράφηκε στις 27 Νοεμβρίου 2019 και επέχει θέση συμφωνίας οριοθέτησης της ΑΟΖ μεταξύ των δύο κρατών, χωρίς να λαμβάνει υπ’ όψιν τις προβλέψεις του Νόμου για τις θάλασσες του ΟΗΕ ( UNCLOS ) και την ΑΟΖ των ελληνικών νησιών της Δωδεκανήσου και της νήσου Κρήτης, που παρεμβάλλονται μεταξύ των ακτών της Τουρκίας και Λιβύης. Με αποτέλεσμα την απόρριψη του μνημονίου αυτού από την Ελλάδα, την Κύπρο, και την Αίγυπτο, που έστειλαν και επιστολή προς τα Ηνωμένα Έθνη με την οποία όλες και οι τρείς χώρες δήλωσαν ότι το Μνημόνιο είναι άκυρο και παράνομο, καθώς όχι μόνο παραβιάζει την UNCLOS αλλά και δεν έχει εγκριθεί από τη Βουλή των αντιπροσώπων της Λιβύης.

Η ένταση έκτοτε με την Ελλάδα είναι μεγάλη και θα κορυφωθεί αν η Τουρκία προσπαθήσει να ασκήσει δικαιώματα στην Αποκλειστική Οικονομική Ζώνη που έχει ανακηρύξει με το σύμφωνο της Λιβύης. Παράλληλα η Τουρκία εργάζεται εντατικά για να ματαιώσει την τετραπλή συνεργασία Κύπρου, Αιγύπτου, Ελλάδος και Ισραήλ, με ανακήρυξη χωριστής Αποκλειστικής Οικονομικής Ζώνης μεταξύ Τουρκίας και Αιγύπτου, ή μεταξύ Τουρκίας και Ισραήλ, σαν δεύτερη σκέψη.

Η Ελλάδα υπέγραψε συμφωνία με την Αίγυπτο για μερική οριοθέτηση ΑΟΖ. Η ελληνο-αιγυπτιακή αυτή συμφωνία έχει μεγάλη σημασία επειδή επιβεβαιώνει την ακυρότητα του τουρκολιβυκού μνημονίου. Με τη συμφωνία οριοθέτησης ΑΟΖ μεταξύ Ελλάδος και Αιγύπτου αντιμετωπίζεται αποτελεσματικά η παράνομη απόπειρα της Τουρκίας να οριοθετήσει ΑΟΖ απευθείας με την Λιβύη, παραβιάζοντας τα κυριαρχικά δικαιώματα των ελληνικών νησιών σε θαλάσσιες ζώνες. Σε δήλωσή του ο κ. Δένδιας την ημέρα της υπογραφής της συμφωνίας έκανε λόγο για ιστορική μέρα, σημειώνοντας πως «μετά την υπογραφή της συμφωνίας Ελλάδας – Αιγύπτου, το ανύπαρκτο μνημόνιο Τουρκίας – Λιβύης έχει καταλήξει στον κάλαθο των αχρήστων». Η Ελλάδα μπορεί τώρα να προχωρήσει σε περαιτέρω ενέργειες για την εκμετάλλευση των φυσικών πόρων στην ΑΟΖ της. Επιπλέον η οριοθέτηση επενεργεί σαν φραγμός στη συνεχιζόμενη τουρκική επιθετική εξωτερική πολιτική στην Ανατολική Μεσόγειο.

 Όταν άρχισαν οι διαπραγματεύσεις Ελλάδος και Αιγύπτου το 20009 για την οριοθέτηση της μεταξύ τους ΑΟΖ οι Αιγύπτιοι ενημέρωσαν ότι θα άρχιζαν παρόμοιες διαπραγματεύσεις με την Τουρκία, χώρα που δεν έχει υπογράψει την UNCLOS, και δεν δέχεται την εφαρμογή του Νόμου της Θαλάσσης ούτε στο Αιγαίο ούτε στην Ανατολική Μεσόγειο. Η θέση της Τουρκίας είναι ότι τα νησιά- σε αντίθεση με τις προβλέψεις του άρθρου 121 της UNCLOS- δεν έχουν θαλάσσιες ζώνες, και δεν έχουν βάρος στην οριοθέτηση των θαλάσσιων ζωνών, επειδή αποτελούν κλειστές και ημίκλειστες θάλασσες, τουρκική πρόταση που έχει απορριφθεί από τα Ηνωμένα Έθνη. Μάλιστα η τουρκική μεγάλη εθνική συνέλευση εξουσιοδότησε τη τουρκική κυβέρνηση να κηρύξει πόλεμο (casus belli) εναντίον της Ελλάδος, σε περίπτωση που η τελευταία επεκτείνει τα χωρικά της ύδατα από 6 στα 12 ναυτικά μίλια, ένα κυριαρχικό δικαίωμα που δόθηκε με βάση την UNCLOS και ασκείται από τη πλειοψηφία των θαλάσσιων κρατών σ’ όλο τον κόσμο.

 Οι διαβουλεύσεις της Ελλάδος με την Αίγυπτο μέχρι την υπογραφή της συμφωνίας διήρκεσαν περίπου ένδεκα χρόνια, επειδή εξετάστηκαν θέματα όπως η μέθοδος που θα εφαρμόζετο, το βάρος που θα έπαιζαν τα ελληνικά νησιά στην οριοθέτηση και η προσπάθεια της Τουρκίας να μπλοκάρει τις ελληνο-αιγυπτιακές διαπραγματεύσεις, λόγω στενής σχέσης της με τους «μουσουλμάνους αδελφούς» στην Αίγυπτο μέχρι το 2013. Μάλιστα το 2018 ο υπουργός αμύνης της Τουρκίας, σε ταξίδι του στη Λιβύη , παρουσίασε χάρτες που δείχνουν την επιθυμητή οριοθέτηση των ΑΟΖ μεταξύ Τουρκίας και της πλειονότητας των μεσογειακών κρατών, όπως Λιβάνου, Ισραήλ, Αιγύπτου, και Λιβύης. Σύμφωνα με τους χάρτες αυτούς η ( παράνομη ) αιγυπτιακή  ΑΟΖ θα είναι ευρύτερη από τη ( νόμιμη ) που προτάθηκε από την Ελλάδα με τους όρους της UNCLOS , δίνοντας στην Αίγυπτο πρόσβαση στη θαλάσσια περιοχή που ανήκει στην- ήδη οριοθετημένη με τον Αίγυπτο από το 2003- Κυπριακή ΑΟΖ. Η Αίγυπτος δεν υπέγραψε μια τέτοια συμφωνία, δείχνοντας όχι μόνο την προσκόλληση της στο διεθνές δίκαιο, αλλά και τον σεβασμό της στην Κύπρο και την Ελλάδα, τα κυριαρχικά δικαιώματα των οποίων θα παραβιάζονταν με μια τέτοια ενέργεια. Πέραν αυτού, μετά την έκδοση τουρκικής NAVTEX το Μάιο 2019 σχετικά με σεισμικές έρευνες στην Κυπριακή ΑΟΖ από το τουρκικό πλοίο “Fatih” ο Αιγύπτιος πρέσβης στη Κύπρο Mai Taha Mohamed δήλωσε ότι η Αίγυπτος θα βοηθούσε τη Κύπρο με όλα τα μέσα να υπερασπιστεί τα δικαιώματα της

Η Ελλάς είχε πάντα καλές σχέσεις με την Αίγυπτο . Εκτός των άλλων η Αίγυπτος με την Ελλάδα και την Κύπρο την 27 Νοέμβριου του 2014 εγκαινίασαν μια τριμερή συμμαχία που απέβλεπε στην προαγωγή της ειρήνης, της σταθερότητας, της ασφαλείας και της ανάπτυξης στην Ανατολική Μεσόγειο σε όλους τους τομείς. Σχετικά με την ΑΟΖ οι τρείς χώρες έχουν δηλώσει « Εμείς επικεντρώνουμε στον παγκόσμιο χαρακτήρα της σύμβασης των Ηνωμένων Εθνών για τον Νόμο των θαλασσών ( UNCLOS ) και αποφασίζουμε να προχωρήσουμε με διαπραγματεύσεις για την οριοθέτηση της ΑΟΖ, όπου αυτό δεν ολοκληρώθηκε. Τονίσαμε την αξία του σεβασμού των κυριαρχικών δικαιωμάτων της Δημοκρατίας της Κύπρου πάνω στην ΑΟΖ της και καλέσαμε την Τουρκία να σταματήσει όλες τις σεισμικές έρευνες στις θαλάσσιες ζώνες της Κύπρου και να απέχει από παρόμοιες ενέργειες στο μέλλον».

Άλλο παράδειγμα συνεργασίας στη περιοχή είναι η τριμερής συμφωνία μεταξύ Ελλάδος, Κύπρου και Ισραήλ, που συνηφθη στις 28 Ιανουαρίου 2016. Ο κύριος σκοπός της νέας συνεργασίας ήταν η εκμετάλλευση των αποθεμάτων υδρογονανθράκων που ανακαλύφθηκαν στην Κυπριακή και Ισραηλινή ΑΟΖ μέσο αγωγού της Ανατολικής Μεσογείου ( ΕastMed ), που χαρακτηρίστηκε σχέδιο ( project ) κοινού ενδιαφέροντος από την Ευρωπαϊκή Ένωση. Ενώ το μέλλον του EastMed επί του παρόντος είναι αβέβαιο – καθώς ανακύπτουν τεχνικά θέματα προς επίλυση – η επείγουσα ανάγκη της Ευρώπης για ενεργειακά μετά την Ρωσική εισβολή στην Ουκρανία οδήγησαν στην εκμετάλλευση των ενεργειακών αποθεμάτων που ανακαλύφθηκαν στην Ανατολική Μεσόγειο με την μετατροπή τους σε υγρό φυσικό αέριο ( LNG ) . Αυτό μπορεί να γίνει είτε στις υπάρχουσες εγκαταστάσεις στην Αίγυπτο, είτε δημιουργώντας νέες εγκαταστάσεις LNG στην Κύπρο, σενάριο που τέθηκε στο τραπέζι.

Η Τουρκία αντιδρά σ’ όλους τους ανωτέρω σχεδιασμούς και προσπαθεί να εκμεταλλευθεί την επείγουσα ανάγκη για ενέργεια στην Ευρώπη με τη δημιουργία αγωγού που να συνδέει τα κατεχόμενα της Κύπρου με τη Τουρκία. Προσπάθησε να επαναφέρει τις Τούρκο-Αιγυπτιακές σχέσεις με συνομιλίες με την Αίγυπτο το Μάιο του 2021. Αυτή η προσπάθεια δεν φάνηκε να ευδοκιμεί προς το παρόν, σε αντίθεση με τις Ελληνο-Αιγυπτιακές σχέσεις που συνεχώς βελτιώνονται. Πρόσφατη επίσκεψη του Έλληνα Υπουργού Εξωτερικών στο Κάιρο στις 22 Μαρτίου του 2022, έφερε τη συζήτηση για ενεργειακά θέματα όπως η εξαγωγή LNG από την Αίγυπτο στην Ελλάδα και η κατασκευή θαλάσσιου αγωγού ( Euro-Africa interconnector ) που θα μεταφέρει ηλεκτρικό ρεύμα από την Αίγυπτο στην Ελλάδα μέσο της Κύπρου. Επιπρόσθετα στις 15 Ιουνίου 2022 η Ευρωπαϊκή Ένωση υπέγραψε Μνημόνιο με την Αίγυπτο και το Ισραήλ με σκοπό να αυξήσει τις εισαγωγές αερίου από τις δύο αυτές χώρες.

        Η μερική οριοθέτηση ΑΟΖ μεταξύ Ελλάδος και Αιγύπτου αυξάνει την συνεργασία μεταξύ των κρατών της Ανατολικής Μεσογείου, σε μια περίοδο που η ειρήνη και η σταθερότητα είναι περισσότερο ουσιαστικές και από ποτέ. Το μοντέλο-παράδειγμα τους ακολούθησαν άλλες δύο χώρες της Ανατολικής Μεσογείου, ο Λίβανος και το Ισραήλ, που υπέγραψαν στις 27 Οκτωβρίου 2022 σύμφωνο για την οριοθέτηση της μεταξύ τους ΑΟΖ. Τα οφέλη της συμφωνίας είναι πολλαπλά για τη Δύση. Δύο φιλικά προσκείμενα προς την Δύση κράτη θα αποκτήσουν πρόσβαση στο αέριο και ενδέχεται να κάνουν το όνειρο του EastMed να αναβιώσει. Η μεταξύ τους εγγύτητα που θα προκύψει θα αποτελέσει εύφορο έδαφος για την περαιτέρω συνθηκολόγηση και διευθέτηση των διαφορών των δύο κρατών. Θα απομακρυνθεί ο Λίβανος από το Ιράν, το οποίο λόγω εσωτερικής κρίσης δεν είναι σε θέση να αντιδράσει και θα εισχωρήσει βαθύτερα στην αγκαλιά της Δύσης, ενισχύοντας έτσι και τη θέση της Γαλλίας στη Μεσόγειο, η οποία διατηρεί αρκετά στενές σχέσεις με τον Λίβανο ήδη από τα πρώτα χρόνια της ανεξαρτησίας του. Και τέλος θα δοθεί το «καλό παράδειγμα» και για άλλες δυσλειτουργικές σχέσεις, όπως οι ελληνοτουρκικές.

Δύο θέματα που πρέπει να παρακολουθούνται στενά στο εγγύς μέλλον, καθώς αφορούν όχι μόνο στα ελληνικά συμφέροντα αλλά και στην ειρήνη και σταθερότητα στην περιοχή, είναι οι εξελίξεις στην Λιβύη δοθείσης της επιρροής της Τουρκίας στη χώρα, και οι σχέσεις Αιγύπτου - Τουρκίας. Σε περίπτωση που η κατάσταση στη Λιβύη αλλάξει και φέρει στην εξουσία έναν ηγέτη που θέλει να συνεργαστεί με την Ελλάδα στη βάση του UNCLOS, μια μελλοντική συμφωνία οριοθέτησης ΑΟΖ μεταξύ Ελλάδος και Λιβύης, συμπληρωματική αυτής με την Αίγυπτο, θα είναι εύκολη υπόθεση. Αντίθετα με την Αίγυπτο όπου κάθε μελλοντική αλλαγή στην ηγεσία της θα θέσει σε κίνδυνο τις σχέσεις της χώρας με την Ελλάδα, τερματίζοντας μια πιθανή επέκταση της γραμμής οριοθέτησης προς Ανατολάς, ή οδηγώντας σε μια παράνομη οριοθέτηση.

Συμπερασματικά η εκμετάλλευση των αποθεμάτων υδρογονανθράκων στην Κυπριακή και Ελληνική ΑΟΖ θα συνεισφέρουν σημαντικά στην ενεργειακή ασφάλεια Ελλάδος, Κύπρου και Ευρωπαϊκής Ένωσης, καθώς θα διαφοροποιήσουν όχι μόνο τη πηγή αλλά και τη διαδρομή των αγωγών, θέτοντας τέρμα στο πρόσφατο παιχνίδι της Ρωσικής ενεργειακής εξάρτησης. Αλλά και η μελλοντική κατασκευή του Euro-Africa αγωγού για την μεταφορά ηλεκτρικής ενέργειας από την Αίγυπτο στην Ευρώπη μέσο Ελλάδος θα αναπτύξει περαιτέρω τις σχέσεις της Αιγύπτου με την Ελλάδα, την Κύπρο και άλλους ευρωπαίους εταίρους και θα ωθήσει την συνεργασία σε θέματα ενεργειακής ασφάλειας, και ειδικά στην πράσινη ενέργεια.-

 

Ο Γεώργιος Γκορέζης είναι υποστράτηγος ε.α., αρθρογράφος, συγγραφέας, απόφοιτος της Σχολής Διοίκησης και Επιτελών της Αμερικής.

e-mail  :  ggorezis@yahoo.gr

Web    :  ggore.wordpress.com

 


Ελληνοτουρκικά: - Το Στέιτ Ντιπάρτμεντ υποστηρίζει ενεργειακή διασύνδεση μεταξύ της Ελλάδας και της Λιβύης.


 Το Στέιτ Ντιπάρτμεντ υποστηρίζει το ενδεχόμενο να υπάρξει ενεργειακή διασύνδεση μεταξύ της Ελλάδας και της Λιβύης.

Όπως σημείωσε εκπρόσωπος του αμερικανικού υπουργείου Εξωτερικών, οι ΗΠΑ γενικά συνεχίζουν να υποστηρίζουν έργα που προωθούν την ενεργειακή διασύνδεση της Ανατολικής Μεσογείου και της Βόρειας Αφρικής με την Ευρώπη.

Το αμερικανικό υπουργείο διευκρινίζει ότι δίνει ιδιαίτερα έμφαση στις συνδέσεις ηλεκτρικής ενέργειας, καθώς εκτιμά ότι βοηθούν στην διαδικασία της ενεργειακής μετάβασης και ενισχύουν την ενεργειακή ασφάλεια.

Ο επικεφαλής της Εθνικής Επιχείρησης Πετρελαίου της Λιβύης Φαρχάτ Μπενγκντάρα δήλωσε ότι η χώρα εξετάζει την δημιουργία δύο αγωγών φυσικού αερίου προς την Ελλάδα και την αιγυπτιακή πόλη Νταμιέτα.

Απαντώντας σε ερώτηση σχετικά με το ενδεχόμενο της δημιουργίας ενός αγωγού που θα συνδέει την Ελλάδα με την Λιβύη, εκπρόσωπος του Στέιτ Ντιπάρτμεντ είπε ότι «είναι μακροχρόνια πεποίθησή μας ότι η ανάπτυξη των πόρων στην Ανατολική Μεσόγειο θα πρέπει να προάγει τη συνεργασία και να παρέχει τα θεμέλια για διαρκή ενεργειακή ασφάλεια και οικονομική ευημερία σε ολόκληρη την περιοχή».



Πηγή: https://www.newsbomb.gr/ellada/ethnika/story/1368482/anoixto-to-steit-dipartment-stin-energeiaki-diasyndesi-elladas-livyis