Δευτέρα 22 Φεβρουαρίου 2021

Υπουργός Εξωτερικών ΗΠΑ: Η Τουρκία δημιουργεί προβλήματα.- Πρέπει να αλλάξει στάση και προβεί σε ενέργειες που θα έχουν χειροπιαστά αποτελέσματα. - Στήριξη σε Ελλάδα, Κύπρο και Ισραήλ


 

Στο θέμα της Τουρκίας και στην ανάγκη σταθερότητας στην Ανατολική Μεσόγειο αναφέρθηκε, σύμφωνα με πληροφορίες της ΕΡΤ, ο Aμερικανός Υπουργός Εξωτερικών Άντονι Μπλίνκεν, κατά την παρέμβασή του στην τηλεδιάσκεψη των υπουργών Εξωτερικών της ΕΕ. Τόνισε ότι η στάση που θα πρέπει να διαμορφωθεί έναντι της Τουρκίας θα πρέπει να είναι κοινή από τις Ηνωμένες Πολιτείες και την Ευρώπη.

O A. Μπλίνκεν σημείωσε ότι η Άγκυρα είναι μεν σημαντικός εταίρος αλλά και χώρα που δημιουργεί προβλήματα και πρόσθεσε ότι πρέπει να καταβληθούν προσπάθειες για να παραμείνει στη Δύση.

Ο επικεφαλής του Στέιτ Ντιπάρτμεντ άφησε να εννοηθεί ότι η Ουάσιγκτον είναι έτοιμη να βελτιώσει τις σχέσεις με την Άγκυρα αλλά για να γίνει αυτό θα πρέπει η Τουρκία να αλλάξει τη στάση της και να προβεί σε συγκεκριμένες ενέργειες που θα έχουν χειροπιαστά αποτελέσματα.

Τέλος, ο κ. Μπλίνκεν επανέλαβε ότι στηρίζει τις πρωτοβουλίες που αναπτύσσονται στην Ανατολική Μεσόγειο, κάνοντας ιδιαίτερη αναφορά στο τριμερές σχήμα συνεργασίας Ελλάδας – Κύπρου – Ισραήλ, με τη συμμετοχή και την στήριξη των ΗΠΑ.





Πηγή: ΕΡΤ - https://www.ertnews.gr/eidiseis/diethni/kosmos/o-a-mplinken-zita-diamorfosi-koinis-stasis-ee-ipa-enanti-toyrkias/

Σε παράκρουση ο Ερντογάν: Οι Ελληνικές δυνάμεις εμβολίζουν πλοία με μετανάστες οδηγώντας στον θάνατό τους


 

Μετά τις πρώτες δηλώσεις που αφορούσαν την Ελλάδα και την Καταστροφή της Σμύρνης, νωρίτερα σήμερα, ο Τούρκος πρόεδρος Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν επέκρινε την Ευρωπαϊκή Ένωση ότι δεν εκπλήρωσε τη δέσμευσή της να παράσχει χρηματοδότηση για μετανάστες και πρόσφυγες στην Τουρκία ως μέρος του συμφώνου για τη μετανάστευση του 2016, χορηγώντας δισεκατομμύρια ευρώ στην Ελλάδα, την οποία μάλιστα κατηγόρησε ότι βυθίζει σκάφη και σκοτώνει μετανάστες στο Αιγαίο.

Μιλώντας στο Διεθνές Συνέδριο Μετανάστευσης, ο Ερντογάν είπε ότι τα 6 δισεκατομμύρια ευρώ που τους υποσχέθηκε η ΕΕ μέχρι τις 18 Μαρτίου στη συμφωνία για τους πρόσφυγες δεν έχουν ακόμη πληρωθεί στο σύνολο 

"Η ΕΕ χορήγησε στην Ελλάδα 3 δισεκατομμύρια ευρώ στήριξης για 100.000 μετανάστες, αλλά δεν έχει κάνει τέτοια κίνηση για τα 4 εκατομμύρια μετανάστες στην Τουρκία", δήλωσε ο Ερντογάν στο συνέδριο που πραγματοποιήθηκε από το Πανεπιστήμιο "9 Eylül" στη δυτική επαρχία της Σμύρνης.

Όσον αφορά τη συνεχιζόμενη μεταναστευτική κρίση και τον πόλεμο στη Συρία, ο Ερντογάν δήλωσε ότι αποδείχθηκε ότι η τοποθέτηση τοίχων και συρματοπλεγμάτων ή η βύθιση σκαφών δεν αποτελεί λύση στα προβλήματα.

"Οι δυνάμεις ασφαλείας του γείτονά μας, της Ελλάδας, εμβολίζουν πλοία που μεταφέρουν μετανάστες, προκαλώντας τον θάνατό τους. Θα συνεχίσουμε να ενημερώνουμε τον κόσμο για τις απάνθρωπες δραστηριότητες των ελληνικών δυνάμεων ασφαλείας", δήλωσε ο Ερντογάν.

"Μοιραστήκαμε το ψωμί μας με τους μετανάστες και τους πρόσφυγες, σε αντίθεση με τις πλούσιες χώρες που τους περιόρισαν σε στρατόπεδα κράτησης", δήλωσε ο Ερντογάν.

Πέτρος Κράνιας



πηγή:https://www.capital.gr/diethni/3527485/thrasus-erntogan-oi-ellinikes-dunameis-embolizoun-ploia-me-metanastes-odigontas-ston-thanato-tous

Ο Διοικητής είναι υπεύθυνος διά παν ό,τι πράττει ή παραλείπει να πράξει η Μονάς - Τι ισχύει για τον Πρωθυπουργό;

 


Με πήρε τηλέφωνο έξαλλος ο φίλος μου ο Στρατιωτικός

  • Από τον Χρήστο Μπολώση

«Ρε, τι γίνεται εδώ πέρα; Ρε, στον Στρατό υπάρχει ο Κανονισμός ΣΚ 20-2, εκδόσεως 1980, παρακαλώ, που στο άρθρο 5 απαριθμεί 17 υποχρεώσεις που έχει ο διοικητής Μονάδος (μέχρι και ότι πρέπει να έχει και πλήρη γνώση των νόμων…)» τόνισε και κατέληξε:

«Τέλος, ο διοικητής είναι υπεύθυνος διά παν ό,τι πράττει ή παραλείπει να πράξει η Μονάς την οποία διοικεί, το καταλαβαίνεις αυτό;». «Ναι, αλλά δεν καταλαβαίνω πού το πας». «Σωστά. Ρε, τον διοικητή της Μονάδος τον στήνουμε στον τοίχο για οποιαδήποτε παράλειψη γίνει στη Μονάδα του, είτε απ’ αυτόν είτε από οποιονδήποτε άλλον». «Ε και λοιπόν;». «Ρε, ο πρωθυπουργός δεν είναι ο διοικητής της χώρας;». «Είναι». «Άρα τι μπούρδες λέει ότι απλώς ενοχλήθηκε που έγινε μπάχαλο με τη “Μήδεια”; Σκέφτεσαι έναν διοικητή που του έκλεψαν ένα πιστόλι να βγει να πει ότι ενοχλήθηκε; Ρε, γράψε κάτι για την ανευθυνότητα και την ανεμελιά τους». Ε, αυτό κάνω. Γράφω…






πηγή:https://www.newsbreak.gr/apopseis/181161/anemeloi-enochlimenoi/





Έχει το σεξουαλικό έγκλημα ή η κακοποίηση κομματική ταυτότητα; - Αφέλειες, χυδαιότητες και ανούσιο ξεκατίνιασμα


 
Έχει το σεξουαλικό έγκλημα ή η κακοποίηση κομματική ταυτότητα; Ανοησίες. Χυδαίες ανοησίες. Διαβάζω στα social τη σύνδεση του Λιγνάδη με τη ΝΔ και των Κιμούλη, Χαϊκάλη με τον ΣΥΡΙΖΑ. Έτσι όπως εξελίσσεται αυτή η κουβέντα, θα καταλήξει σε ένα ανούσιο ξεκατίνιασμα

Κώστας Γιαννακίδης

Εχει πολιτική ευθύνη η Λίνα Μενδώνη για την υπόθεση Λιγνάδη; Από τη στιγμή που η ίδια δηλώνει ότι εξαπατήθηκε, παραδέχεται ότι κάπου έχασε την επαφή με την πραγματικότητα. Οι υπουργοί είναι για να υπηρετούν το δημόσιο συμφέρον, όχι για να πιάνονται κορόιδα. Η υπουργός όφειλε να απομακρύνει τον καλλιτεχνικό διευθυντή τη στιγμή που οσμίστηκε την πρώτη φήμη στον αέρα. Θα ήταν μία επιλογή με ρίσκο στην περίπτωση που ο Λιγνάδης έβγαινε καθαρός. Ομως μιλάμε για τόσο ειδεχθή εγκλήματα, που κάθε ρίσκο θα ήταν θεμιτό και αποδεκτό.

 Αν μάλιστα κάποιος πιάσει λέξη προς λέξη το νήμα των δηλώσεών της, θα μπορούσε να ισχυριστεί, έστω προσχηματικά, ότι και τα περί επικινδυνότητας του ανδρός ήταν άστοχα πριν αποφανθεί σχετικά η Δικαιοσύνη. Ομως, εντάξει, είναι τέτοιος ο χαρακτήρας των εγκλημάτων που σηκώνει και μία λέξη παραπάνω. 

Υπάρχει πολιτική ευθύνη για την επιλογή του Λιγνάδη στη συγκεκριμένη θέση; Θα υπήρχε, αν στην Ελλάδα κάναμε vetting, δηλαδή σχολιαστικό έλεγχο, ενίοτε και με αθέμιτα μέσα, στο παρελθόν κάθε υποψηφίου. Πριν διορίσεις τον Λιγνάδη, ζητάς από την ΕΥΠ ή την Ασφάλεια να σου φέρουν μία έκθεση για το ποιόν του. Στην Ελλάδα δεν γίνονται αυτά τα πράγματα. Ευτυχώς. Ο Λιγνάδης αξιολογήθηκε βάσει καλλιτεχνικής διαδρομής και προσόντων. Τώρα κάποιοι φωνάζουν ότι ήταν μία κακή επιλογή και μουρμουρίζουν για την «πιάτσα» που ήξερε. Μα, αν γνώριζαν, γιατί δεν μίλησαν όταν επελέγη; 

Υπήρξε επιχείρηση συγκάλυψης, όπως γράφει και η «Αυγή»; Αστειότητες. Ποιος βρίσκεται μπροστά σε τέτοια υπόθεση και προσπαθεί να την κουκουλώσει; Πρώτον, αυτά τα πράγματα δεν κουκουλώνονται –ακόμα και αν η Δικαιοσύνη δεν έψαχνε την υπόθεση, υπάρχουν οι καταγγελίες που βουίζουν σαν μελίσσι. Δεύτερον, κανένας δεν είναι τόσο ηλίθιος. Η υπουργός δύναται να ελεγχθεί για αφέλεια, επειδή «εξαπατήθηκε», όχι για δόλο. Και η αφέλεια δεν λειτουργεί ως ελαφρυντικό όταν πρόκειται για υπουργό –κάθε άλλο. 

Υπάρχει κύκλωμα παιδεραστών που συνδέεται με τη Νέα Δημοκρατία, όπως εμμέσως ισχυρίζεται ο ΣΥΡΙΖΑ ακόμα και διά του αρχηγού του; Μπορεί να υπάρχει και κύκλωμα σατανιστών. Αλλά πριν ο Τσίπρας εξελιχθεί σε ηγέτη του τοπικού παραρτήματος QAnon, οφείλει να μας δείξει κάτι και σίγουρα όχι τις αναρτήσεις (που τώρα σβήνονται) για την εμπλοκή ΜΚΟ στην οποία συμμετέχει συγγενής του Πρωθυπουργού. 

Έχει το σεξουαλικό έγκλημα ή η κακοποίηση κομματική ταυτότητα; Ανοησίες. Χυδαίες ανοησίες. Διαβάζω στα social τη σύνδεση του Λιγνάδη με τη ΝΔ και των Κιμούλη, Χαϊκάλη με τον ΣΥΡΙΖΑ με διαλόγους που έχουν να κάνουν με τη βαρύτητα των πράξεων για τις οποίες ελέγχονται. 

Έτσι όπως εξελίσσεται αυτή η κουβέντα, θα καταλήξει σε ένα ανούσιο ξεκατίνιασμα. Θα ακούγονται τα περί κυκλώματος παιδεραστών με κομματικό πρόσημο ή για κακοποίηση ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ και δεν θα ακούγονται οι φωνές των θυμάτων. Αλλά, εν τέλει, ποιος νοιάζεται εδώ για τα θύματα; 


Πηγή: Protagon.gr








Το ηθικό πλεονέκτημα έγινε ηθικολογικό - Το κόμμα των καλύτερων λύσεων, για την κοινωνία και το κόμμα των παιδεραστών και διεστραμμένων!


 

 
Αγνοώντας κάθε αρχή από την παράδοση της ανανεωτικής Αριστεράς, ο ΣΥΡΙΖΑ επανέρχεται με ένα καταγγελτικό νεοπουριτανισμό, κάνοντας πολιτική κουτσομπόλας της γειτονιάς. Και με την ευκολία που οι δεξιοί παλιά θεωρούσαν συνοδοιπόρους όποιους μιλούσαν σε κομμουνιστές τώρα οι ίδιοι υποψιάζονται για παιδόφιλο όποιον μιλούσε στον Λιγνάδη


Ανδρέας Πετρουλάκης


Ο ΣΥΡΙΖΑ μετά την Μνημονιακή του διακυβέρνηση και κυρίως μετά την αλληλο-αφομοίωσή του με τους ΑΝΕΛ αποχυμώθηκε ιδεολογικά. Και οι δημοσκοπήσεις δείχνουν ότι μετά τις εκλογικές του ήττες δεν κατόρθωσε να επαναδιατυπώσει ένα πειστικό πολιτικό αφήγημα. Η απλή αταβιστική μηχανική της διαρκούς οργισμένης αντίθεσης σε ό,τι λέει και κάνει η κυβέρνηση και το μόνιμο άλλοθι της λογοκρισίας του από τη λίστα Πέτσα δεν αποτελεί πολιτική αλλά άρνηση πολιτικής, και γνωρίζουν και οι ίδιοι ότι αυτό δεν θα τους πάει μακριά. Και έτσι βλέπουμε για πρώτη φορά ένα αριστερό κόμμα να αναζητά ύστατο πολιτικό καταφύγιο σε δύο περιοχές πολιτικής υποκουλτούρας που ανήκαν πάντα στην ύλη της Δεξιάς. Τον υπερπατριωτισμό και την ηθικολογία. 

Στα Ελληνοτουρκικά δεν ξέρει κανείς αν η στα όρια του εθνικισμού στάση τους αποτελεί εκδίκηση για τη στα όρια της πατριδοκαπηλείας στάση της Νέας Δημοκρατίας στο Μακεδονικό ή αν έχουν απλώς εγκολπώσει την ΑΝΕΛική παρακαταθήκη της εθνικής μισαλλοδοξίας. 

Πάντως  ποτέ στο παρελθόν δεν είχαμε ακούσει από την Αριστερά της συνεννόησης, της καταλλαγής και του πασιφισμού τόσες τουρκοφαγικές φωνές και τόσες κατηγορίες εθνικής μειοδοσίας. Η αριστερά ποτέ δεν αμφισβητούσε τον πατριωτισμό των αντιπάλων της· τις κατηγορίες της εθνικής προδοσίας τις άκουγε πάντα εκείνη και η ίδια απεχθανόταν τα πατριδόμετρα. Όμως η φτώχεια παραγωγής πολιτικής  σε οδηγεί να αρδεύσεις από τα  χαμηλά ένστικτα της κοινωνίας. 

Ή και τα ακόμα χαμηλότερα. Το ηθικό πλεονέκτημα έγινε στις μέρες μας ηθικολογικό και τώρα η έγνοια τους είναι, όχι να αποδείξουν ότι ο ΣΥΡΙΖΑ είναι το κόμμα των καλύτερων λύσεων για την κοινωνία αλλά ότι η Νέα Δημοκρατία είναι το κόμμα των παιδεραστών και διεστραμμένων. 


Αγνοώντας κάθε αρχή που πηγάζει από την παράδοση της ανανεωτικής Αριστεράς που αποστρέφεται τη συλλογική ευθύνη και την κοινωνική ενοχοποίηση, επανέρχεται με ένα καταγγελτικό νεοπουριτανισμό που προέρχεται από τα πιο συντηρητικά, μικροαστικά κύτταρα της κοινωνίας μας κάνοντας πολιτική της κουτσομπόλας της γειτονιάς. Και με την ευκολία που οι δεξιοί παλιά θεωρούσαν συνοδοιπόρους όποιους μιλούσαν σε κομμουνιστές τώρα οι ίδιοι υποψιάζονται για παιδόφιλο όποιον μιλούσε στον Λιγνάδη. 

Ο Αλέξης Τσίπρας δεν είναι υπόλογος που τοποθέτησε τον Γιώργο Κιμούλη στην Επιτροπή Συνταγματικής Αναθεώρησης επειδή κλωτσούσε ανθρώπους, αλλά επειδή ήταν άσχετος με το αντικείμενο. Επίσης δεν είναι υπόλογος που έκανε υφυπουργό Κοινωνικών Ασφαλίσεων τον Παύλο Χαϊκάλη γιατί έκανε πρόστυχα τηλεφωνήματα, αλλά επειδή προφανώς δεν είχε τα προσόντα για τη θέση. 

Ο Δημήτρης Λιγνάδης, κατά γενική ομολογία, πληρούσε τις καλλιτεχνικές προϋποθέσεις για να καταλάβει το πόστο του Διευθυντή του Εθνικού και καμιά φωνή δεν ακούστηκε στην αντίθετη κατεύθυνση. Είναι βάσιμο το επιχείρημα ότι θα ήταν προτιμότερο να είχε επιλεγεί μετά από προκήρυξη της θέσης και κρίση αλλά μια τέτοια διαδικασία επίσης  δεν σε διασφαλίζει για  την ηθική ακεραιότητα ενός υποψηφίου με λευκό ποινικό μητρώο αφού, ευτυχώς, όταν πρόκειται να καταλάβουμε μια δημόσια θέση δεν μας ψάχνει την ιδιωτική μας ζωή η ΕΥΠ. Ελπίζω δηλαδή. 

Κατά τα λοιπά, στον δημόσιο χώρο είμαστε όλοι καταδικασμένοι να συναλλασσόμαστε με το φωτεινό κομμάτι του άλλου. Είμαστε υποχρεωμένοι να δεχόμαστε την επίσημη ταυτότητά του και να μην κάνουμε υποθέσεις για την ιδιωτική του ζωή. Αυτό έχει και παρενέργειες τύπου Λιγνάδη ασφαλώς, αλλά είναι ο μόνος τρόπος να συνυπάρχουμε χωρίς να κάνουμε κυνήγι μαγισσών. 


Αυτονόητη είναι ασφαλώς  η υποχρέωσή μας να καταγγέλλουμε τις παραβατικές συμπεριφορές όπου τις διαπιστώνουμε και αυτό δεν ξέρω αν αφορά κυρίως συναδέλφους του τέως διευθυντή, αδιάφορο δεξιούς ή αριστερούς. Επίσης δεν  είναι δουλειά μας ούτε να αθωώνουμε ούτε να καταδικάζουμε πολίτες, αυτό είναι δουλειά της Δικαιοσύνης και κανενός υπουργού. Αλλά πάει πολύ να υπάρχει τέτοια κακοπιστία και ασέβεια μεταξύ των πολιτικών ώστε να κατηγορείται ο Πρωθυπουργός και η υπουργός με όρους κουτσομπολιού ότι γνώριζε το ποιόν του ανθρώπου. Αυτό αφορά τον Αλέξη Τσίπρα προσωπικά και την αδυναμία του να αρθεί στο μεγαλείο ενός ηγέτη της αστικής μας δημοκρατίας που απαιτεί σεβασμό των πολιτικών αντιπάλων σε ανθρώπινο επίπεδο.



 Πηγή: Protagon.gr








Η επέλαση της καταστροφικής "Μήδειας" και ο καπιταλισμός... Τα εγκληματικά λάθη και η ανευθυνότητα


 Το κύμα της κακοκαιρίας "Μήδεια" που έπληξε τη χώρα την περασμένη εβδομάδα παρά την προαναγγελία του αρκετές μέρες νωρίτερα από τους μετεωρολόγους  αιφνιδίασε πολίτες, δήμους, επιχειρήσεις ύδρευσης και ενέργειας, την Πολιτική Προστασία και μέσω αυτής και την κυβέρνηση.

Δεν είναι παράδοξο να συμβαίνουν διακοπές ρεύματος, της κυκλοφορίας ή των συστημάτων ύδρευσης, σε μέρες που παρατηρούνται ακραία καιρικά φαινόμενα.

Σίγουρα δεν αποτελεί εύσημο για  έναν δήμο ή  μια κυβέρνηση να υπάρχουν διακοπές ρεύματος, ύδρευσης ή κυκλοφορίας σε πυκνοκατοικημένες περιοχές  λίγα χιλιόμετρα από το κέντρο της πρωτεύουσας, αλλά οι συνθήκες ήταν ακραίες...

Το μεγαλύτερο λάθος που έπραξαν όλοι οι υπεύθυνοι για την αποκατάσταση των βλαβών ήταν πως οι πληγέντες δεν είχαν καμιά ενημέρωση για τη χρονική διάρκεια της αποκατάστασης των βλαβών ούτως ώστε να λάβουν τα μέτρα τους...

Στις περιοχές που επλήγησαν υπήρχαν άνθρωποι π.χ. που διαβιούν με την υποστήριξη ιατρικών μηχανημάτων οι οποίοι μπορεί να ανταπεξέλθουν σε μια διακοπή ρεύματος λίγων ωρών αλλά όχι σε μια διακοπή μερικών ημερών.

Οι αρμόδιοι της Πολιτικής Προστασίας, των  εταιρειών δικτύων και των τοπικών δήμων οφείλουν σε τέτοιες περιπτώσεις από τις πρώτες ώρες να ενημερώνουν τους κατοίκους για τον χρόνο αποκατάστασης των βλαβών προκειμένου οι τελευταίοι να λάβουν τα μέτρα τους. Είναι εγκληματικό να αφήνεις κάποιον που ζει με μια συσκευή οξυγόνου πέντε μέρες με την προσδοκία πως από ώρα σε ώρα μπορεί να αποκατασταθεί η βλάβη στο δίκτυο ηλεκτρισμού...

Αν ο άνθρωπος που έχει ανάγκη και οι οικείοι του γνωρίζουν από νωρίς πως η αποκατάσταση θα πάρει μέρες μπορεί να επιλέξουν  να τον μετακινήσουν σε νοσοκομείο ή ασφαλέστερο χώρο.

Το ίδιο ισχύει και για κάποιες οικογένειες με μεγάλους σε ηλικία ή μικρά παιδιά που παρέμειναν χωρίς θέρμανση σε συνθήκες θερμοκρασίας κοντά στο μηδέν για ολόκληρες μέρες, περιμένοντας πως από ώρα σε ώρα μπορεί να επανέλθει το ηλεκτρικό σε μερική ή πλήρη ισχύ.

Από τις πρώτες ώρες της κακοκαιρίας Δήμοι, Περιφέρειες και  ΔΕΔΔΗΕ έριχναν ο ένας το μπαλάκι των ευθυνών στον άλλο. Σωστά η κυβέρνηση αποφάσισε να ξεκαθαρίσει το πλαίσιο των ευθυνών που αναλογεί στον καθένα για την επόμενη φορά.

Επίσης η ΔΕΗ και ο ΔΕΔΔΗΕ  αποφάσισαν να  μειώσουν τις χρεώσεις των λογαριασμών  των νοικοκυριών που επλήγησαν από την κακοκαιρία. Τούτο όμως δεν είναι αρκετό και η κυβέρνηση θα πρέπει να ορίσει ένα πλαίσιο υποχρεώσεων των εταιρειών ιδίως όταν αυτές αποτελούν κρατικά ή ιδιωτικά μονοπώλια.

Όπως μια εταιρεία όταν κάποιος δεν πληρώνει τους λογαριασμούς του μπορεί να πάρει μέτρα εναντίον του έτσι και όταν η εταιρεία δεν παρέχει ως οφείλει τις υπηρεσίες της θα πρέπει να υπόκειται τις νομικές συνέπειες των πιθανών απωλειών που προκάλεσε η αδυναμία της αυτή.

Την περασμένη Παρασκευή στο Ελληνικό Χρηματιστήριο είδαμε την παράδοξη εικόνα η μετοχή της ΔΕΗ να γράφει νέα υψηλά παρά το γεγονός πως η υπό πώληση θυγατρική της δεν είχε καταφέρει να αποκαταστήσει τις βλάβες με χιλιάδες νοικοκυριά να παραμένουν χωρίς ρεύμα.  Την ίδια ώρα η μετοχή της ΤΕΝΕΡΓΑ έγραφε απώλειες πάνω από 10% γιατί η εταιρεία θα είχε απώλειες επειδή κάποια μονάδα ΑΠΕ στο Τέξας λόγω της κακοκαιρίας δεν κατάφερε να παραδώσει τις ποσότητες ενέργειας που είχε δεσμευτεί να προσφέρει.

Επίσης η γερμανική RWE προειδοποίησε την Παρασκευή πως  οι ακραίες καιρικές συνθήκες στο Τέξας, οι οποίες έθεσαν τις ανεμογεννήτριες της εκτός, θα πλήξουν τα κέρδη το 2021.

Βλέπε: RWE Warns Texas Storm Will Hit Renewables Profits. It Won’t Be the Only One

Στον καπιταλισμό οι επιχειρήσεις δεν έχουν μόνο δικαιώματα έχουν και υποχρεώσεις και όταν δεν τις εκπληρώνουν σύμφωνα με τα συμβόλαια έχουν συνέπειες.

Τέλος, ούτε εμείς οι ίδιοι οι πολίτες ή καταναλωτές είμαστε άμοιροι ευθυνών. Οφείλουμε να λαμβάνουμε μέτρα ακόμη για ασυνήθιστα ακραίες συνθήκες όπως αυτές που ζήσαμε. Οφείλουμε να έχουμε εναλλακτικές λύσεις για τις περιπτώσεις που τα σπίτια μας ενδέχεται να μείνουν για μέρες χωρίς ηλεκτρικό, νερό ή πρόσβαση σε τρόφιμα και φάρμακα…

Τούτο καθώς διανύουμε μια περίοδο που τα ακραία φαινόμενα λόγω κλιματικής αλλαγής θα είναι όλο και πιο συχνά αποκτά επιτακτική σημασία.



πηγή:https://www.capital.gr/o-kostas-stoupas-grafei/3527208/i-mideia-kai-o-kapitalismos

Ελληνοτουρκικά: "'Επίθεση" Ερντογάν στη Θράκη - Με έγγραφο στον ΟΗΕ θέτει θέμα "τουρκικής ταυτότητας" στην Θράκη - Πότε συνεδριάζει, για το θέμα, ο ΟΗΕ - Δείτε το


 Προσπάθεια δημιουργίας λανθασμένων εντυπώσεων για την κατάσταση των δικαιωμάτων της μουσουλμανικής μειονότητας της Θράκης με αιχμή την απαίτηση για αναγνώριση του όρου «τουρκικός» επιχειρείται και σε αρμόδια επιτροπή του ΟΗΕ, από παράγοντες που συνδέονται με την Άγκυρα, υπό τον μανδύα συγκεκριμένης ΜΚΟ.

Με επιστολή της στο Συμβούλιο Ανθρώπινων δικαιωμάτων του ΟΗΕ που συνεδριάζει από 22 Φεβρουαρίου μέχρι 19 Μαρτίου στην Ατζέντα τής προώθησης και προστασίας ανθρωπίνων και πολιτικών, οικονομικών, κοινωνικών και πολιτιστικών δικαιωμάτων, η γνωστή οργάνωση «Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Τούρκων Δυτικής Θράκης» που έχει αναλάβει εργολαβικά τη στήριξή του τουρκισμού στη Θράκη, καταγγέλλει την Ελλάδα για το γεγονός ότι Ενώσεις και Σύλλογοι δεν επιτρέπεται να χρησιμοποιούν στον τίτλο τη λέξη «τουρκικός».

Καθώς έχουν υπάρξει αποφάσεις του ΕΔΑΔ που δεν αποδέχονται ότι η αναφορά στον τίτλο του όρου «τουρκικός» συνιστά κάποιου είδους απειλή για την Ελλάδα, η προηγούμενη κυβέρνηση με ειδική τροπολογία είχε προβλέψει την επανεξέταση από τα κατά τόπους Πρωτοδικεία των αιτήσεων που είχαν απορριφθεί, ενώ ορισμένες υποθέσεις έχουν φθάσει στον Άρειο Πάγο και άλλες οδεύουν προς επανεξέταση.

Η «ΕΟΤΔΘ» η οποία λειτουργεί πάντοτε στη γραμμή των τουρκικής πολιτικής για τη Θράκη, αγνοώντας προφανώς τον διαχωρισμό της εκτελεστικής από τη δικαστική εξουσία ζητά εκτός των άλλων από την κυβέρνηση της Ελλάδας να παρέμβει στον Άρειο Πάγο για να ορίσει νέα ημερομηνία εκδίκασης των υποθέσεων και ακόμη να νομοθετήσει ώστε να κατοχυρωθεί νομικά το δικαίωμα των Συλλόγων και των Ενώσεων να περιλαμβάνουν στον τίτλο τους τον όρο «τουρκικός» και έτσι να παρακαμφθούν οι αποφάσεις της Ελληνικής Δικαιοσύνης.

Στην Επιτροπής αυτή του ΟΗΕ, που η «ΕΟΤΔΘ» έχει καθεστώς συμβουλευτικής ΜΚΟ, θα δοθεί απάντηση στους ισχυρισμούς που αντανακλούν τις τουρκικές θέσεις, από τη Μόνιμη Αντιπροσωπεία της Ελλάδας στα Ηνωμένα Έθνη.

Όμως το θέμα της αναγνώρισης «τουρκικής εθνικής ταυτότητας» στη μουσουλμανική μειονότητα της Θράκης, θα είναι συνεχώς στην επικαιρότητα καθώς έχει δοθεί προτεραιότητα όχι μόνο από τους ακραίους παράγοντες της μειονότητας αλλά και από την τουρκική εξωτερική πολιτική.

Και θα πρέπει να δοθούν πειστικές απαντήσεις και να εξηγηθεί διεθνώς ότι η τουρκική εμπλοκή, ο αναθεωρητισμός και η προσπάθεια έγερσης μειονοτικού ζητήματος σε διμερές επίπεδο με αλυτρωτικές βλέψεις είναι οι παράγοντες που δημιουργούν και προκαλούν τις επιφυλάξεις και την αρνητική στάση της Ελληνικής δικαιοσύνης για τη χρήση του όρου τουρκικός» στους τίτλους των Συλλόγων, τους οποίους θέλει να μετατρέψει σε «εργαλεία» άσκησης πολιτικής το τουρκικό κράτος.

Το κείμενο της γραπτής αναφοράς που δημοσιοποιήθηκε από τον ΟΗΕ στις 17 Φεβρουαρίου 2021 (A/HRC/46/NGO/17) είναι το εξής:

«Η παραβίαση της ελευθερίας του συνεταιρίζεσθαι λόγω της άρνησης καταχώρισης ενώσεων με τη λέξη «τουρκικός» στην Ελλάδα και της εκκρεμότητας εφαρμογής των αποφάσεων του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων.

Η αποτελεσματική συμμετοχή στις δημόσιες υποθέσεις περιλαμβάνει το δικαίωμα της ελευθερίας του συνεταιρίζεσθαι. Τα κράτη θα πρέπει να σέβονται τα δικαιώματα των προσώπων που ανήκουν σε εθνικές μειονότητες στην αποτελεσματική συμμετοχή στις δημόσιες υποθέσεις, συμπεριλαμβανομένης της συμμετοχής σε υποθέσεις που σχετίζονται με την προστασία της ταυτότητας των εν λόγω μειονοτήτων. Η Ελλάδα αγνοεί προφανώς τη δέσμευσή της όσον αφορά το δικαίωμα στην ελευθερία του συνεταιρίζεσθαι σε ενώσεις που έχουν συσταθεί από τα πρόσωπα που ανήκουν στην τουρκική κοινότητα στη Δυτική Θράκη. Ως αυτόχθονη εθνική μειονοτική ομάδα, η Ελλάδα αναγνωρίζει μόνο τη μουσουλμανική μειονότητα στη Θράκη με βάση τη Συνθήκη της Λωζάνης του 1923 και αρνείται την ύπαρξη εθνικής τουρκικής μειονότητας. Δεν υπάρχουν επίσημες πληροφορίες στα τουρκικά στην περιοχή, επειδή η κυβέρνηση αναγνωρίζει μόνο μια θρησκευτική μειονότητα, με την επίσημη χρήση του όρου , μουσουλμανική μειονότητα στη Θράκη. Η εθνική τουρκική ταυτότητα της μειονότητας δεν αναγνωρίζεται και οι ενώσεις που φέρουν τη λέξη «τουρκικός» στους τίτλους τους διαλύθηκαν το 1986 και δεν καταχωρήθηκαν από τότε, αν και η τουρκική κοινότητα ήταν ενεργή με τις ενώσεις της που έφεραν τη λέξη τουρκικός για περίπου μισό αιώνα χωρίς εμπόδια.

Οι σύλλογοι των οποίων τα ονόματα περιλαμβάνουν τις λέξεις "Πομακοι" και "Ρομά" είναι εγγεγραμμένοι στην Ελλάδα, αλλά αυτοί με τη λέξη "Τουρκικός" στερούνται εγγραφής στα μητρώα . Δεν επιτρέπονται "τουρκικές" ενώσεις. Ωστόσο, ορισμένες Ενώσεις με τη λέξη "μειονότητα" στο όνομά τους δεν επιτράπηκαν με το επιχείρημα ότι αυτό συνεπάγεται εθνική τουρκική μειονότητα. Λόγω της μη αναγνώρισης της εθνικής τουρκικής ταυτότητας της μειονότητας στην περιοχή, η τουρκική γλώσσα δεν χρησιμοποιείται σε επίσημα έγγραφα, συμπεριλαμβανομένων επίσημων επιστολών στα υπάρχοντα τουρκοελληνικά δίγλωσσα μειονοτικά σχολεία στην επικοινωνία τους με τους μαθητές ή τις κυβερνητικές αρχές τους. Το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο Των Δικαιωμάτων του Ανθρώπου (ΕΔΔΑ) διέταξε το 2007 και το 2008 ότι υπαρχει παραβίαση του δικαιώματος στην ελευθερία του συνεταιρίζεσθαι (άρθρο 11) στις τρεις αιτήσεις της Bekir-Ousta και άλλων ομάδων υποθέσεων εναντίον της Ελλάδας που αφορούν παραβιάσεις του δικαιώματος στην ελευθερία του συνεταιρίζεσθαι λόγω των αποφάσεων των εθνικών δικαστηρίων να μην καταχωρούν ενώσεις (Bekir-Ousta κ.λπ., και Emin κ.λπ.) και απόφαση που οδηγεί στη διάλυση μιας ένωσης (Τουρκική Ένωση Ξάνθης και άλλων) με την αιτιολογία ότι στόχος τους ήταν να προωθήσουν την ιδέα ύπαρξης εθνικής τουρκικής μειονότητας στην Ελλάδα. 

Το Δικαστήριο υπενθύμισε ότι η ελληνική νομοθεσία (άρθρο 12 του Συντάγματος και άρθρο 81 του Αστικού Κώδικα) δεν καθιέρωσε σύστημα προληπτικού ελέγχου για τη σύσταση μη κερδοσκοπικών ενώσεων και κατέληξε στο συμπέρασμα ότι το προσαπτόμενο μέτρο ήταν δυσανάλογο προς τον επιδιωκόμενο στόχο. Από το 2008 και μετά, οι ελληνικές αρχές ενθάρρυναν τους αιτούντες να υποβάλουν αίτηση επανεξέτασης των υποχρεώσεών τους βάσει του άρθρου 758 του Κώδικα Πολιτικής Δικονομίας ή να υποβάλουν νέες αιτήσεις βάσει του άρθρου 778 του ίδιου κώδικα.

Σύμφωνα με τις Αρχές , τα άρθρα 758 και 778 του Κώδικα Πολιτικής Δικονομίας εισήγαγαν εξαιρέσεις από την αρχή του δεδικασμένου, δεδομένου ότι: 

α) οι αποφάσεις που εκδόθηκαν στο πλαίσιο μη αμφισβητούμενης διαδικασίας θα ήταν πλέον δυνατές όταν θα ήταν δυνατόν να εξεταστούν νέα πραγματικά περιστατικά ή αλλαγή των όρων υπό τους οποίους εκδόθηκε η απόφαση και 

β) η υποβολή νέας αίτησης θα ήταν πλέον δυνατή όταν θα βασίζονταν σε νέα πραγματικά περιστατικά. Δεδομένου ότι ο νόμος 4491/2017 για την τροποποίηση του άρθρου 758 δεν είχε αναδρομική ισχύ, προστέθηκε μεταβατική διάταξη, με σκοπό να δοθεί η δυνατότητα στους προσφεύγοντες στις υπό κρίση υποθέσεις να ζητήσουν την επανεξέταση της υπόθεσης. 

Ωστόσο, ο νόμος 4491/2017 εισήγαγε νέους περιορισμούς σύμφωνα με τους οποίους το παραδεκτό της εφαρμογής ανάκλησης ή τροποποίησης μετά από απόφαση του ΕΔΔΑ που θα εκδοθεί στο μέλλον υπόκειται στους όρους και τους περιορισμούς που προβλέπονται στις σχετικές διατάξεις σχετικά με την προστασία της εθνικής ασφάλειας, τη δημόσια τάξη, την πρόληψη του εγκλήματος, την προστασία της υγείας ή της ηθικής και την προστασία των δικαιωμάτων και των ελευθεριών των άλλων. 

Μετά την έκδοση του Ν. 4491/2017, το Εφετείο Θράκης έκρινε απαράδεκτη την αίτηση της Τουρκικής Ένωσης Ξάνθης το 2018 και τις αιτήσεις των άλλων δύο προσφευγόντων το 2020 για την επανέναρξη της διαδικασίας και διέταξε να μην υπάρχει δυνατότητα επανέναρξης της διαδικασίας με το αιτιολογικό ότι οι προσφεύγοντες έχουν ήδη υποβάλει αιτήσεις, με παρόμοιο περιεχόμενο, με αίτημα επανέναρξης των υποθέσεων τους μετά την απόφαση του ΕΔΔΑ

Η μεταβατική διάταξη του νόμου 4491/2017 για την τροποποίηση του άρθρου 758 του Κώδικα Πολιτικής Δικονομίας θεωρήθηκε από το δικαστήριο ότι εφαρμόζεται μόνο στις υποθέσεις για τις οποίες οι προσφεύγοντες είχαν υποβάλει αιτήσεις για εκ νέου άνοιγμα των υποθέσεων τους στο εσωτερικό ,σύμφωνα με την παλαιότερη έκδοση του άρθρου 758 του Κώδικα Πολιτικής Δικονομίας. 

Μέχρι σήμερα, οι αιτήσεις των τριών ενώσεων δεν έχουν ακόμη επανεξεταστεί από τα εγχώρια δικαστήρια επί της ουσίας υπό το πρίσμα της νομολογίας του Δικαστηρίου δώδεκα έτη μετά τις αποφάσεις του ΕΔΔΑ. 

Αναμένεται η έκβαση της διαδικασίας ενώπιον του Ακυρωτικού Δικαστηρίου για την Τουρκική Ένωση Ξάνθης μετά την εκδίκαση της 16ης Οκτωβρίου 2020. Και η ημερομηνία των ακροάσεων για τις υποθέσεις της Ένωσης Μειονοτικής Νεολαίας του Νομού Έβρου στο Ακυρωτικό Δικαστήριο έχει οριστεί για τις 18 Μαρτίου 2022. 

Η Επιτροπή Υπουργών του Συμβουλίου της Ευρώπης παρακολουθεί εκ του σύνεγγυς τις εξελίξεις όσον αφορά την εφαρμογή των αποφάσεων του Δικαστηρίου σχετικά με αυτές τις υποθέσεις Bekir-Ousta από το 2008 και, ως εκ τούτου, αποφάσισε να επαναλάβει την εξέταση των υποθέσεων αυτών κατά την επανέναρξη της διαδικασίας βάσει του προαναφερθέντος νόμου που εγκρίθηκε τον Οκτώβριο του 2017. 

Στην τελευταία απόφασή της του Σεπτεμβρίου 2020, η επιτροπή επισήμανε ότι οι «προσπάθειες των προσφευγόντων για την επανεξέταση των προσαπτομένων αποφάσεων καταχώρισης απορρίφθηκαν από τα εθνικά δικαστήρια για διαδικαστικούς λόγους τόσο πριν όσο και μετά την τροποποίηση του νόμου το 2017 (η οποία εισήγαγε νέα δυνατότητα στους αιτούντες να ζητήσουν την επανέναρξη της διαδικασίας)». 

Η Επιτροπή ζητεί από την Ελλάδα να της προσκομίσει πληροφορίες σχετικά με τα μέτρα που ελήφθησαν και ιδίως σχετικά με τα αποτελέσματα των εσωτερικών εργασιών το συντομότερο δυνατόν, με μια έκθεση προόδου έως τα τέλη Οκτωβρίου 2020, και αποφάσισε να επαναλάβει την εξέταση των υποθέσεων αυτών το αργότερο τον Μάρτιο του 2021. Υπάρχει άλλη μια άρνηση εγγραφής του νεοσυσταθέντος Πολιτιστικού Συλλόγου Τούρκων Γυναικών στο Νομό Ξάνθης.

Η αίτησή τους για καταχώριση απορρίφθηκε το 2017 με τελεσίδικη απόφαση του Ακυρωτικού Δικαστηρίου. Η ένωση αυτή υπέβαλε αίτηση στο ΕΔΔΑ στις 10 Ιουλίου 2018, το παραδεκτό αναμένεται από το Δικαστήριο του Στρασβούργου. 

Στην απόφαση των αντιπροσώπων των Υπουργών στις 25 Σεπτεμβρίου 2019, οι αντιπρόσωποι σημείωσαν με βαθιά λύπη ότι η εγγραφή άλλης ένωσης στην περιοχή της Θράκης απορρίφθηκε το 2017 με τελεσίδικη απόφαση του Ακυρωτικού Δικαστηρίου για λόγους που έχουν ήδη επικριθεί από το ΕΔΔΑ στις αποφάσεις του 2008 σχετικά με την παρούσα υπόθεση2 Το ψήφισμα 2358 (2021)3 σχετικά με την εφαρμογή των αποφάσεων του ΕΔΔΑ που εκδόθηκε από την Κοινοβουλευτική Συνέλευση του Συμβουλίου της Ευρώπης στις 26 Ιανουαρίου 2021 επισήμανε ότι, η Ελλάδα είναι μεταξύ των χωρών που έχουν τον μεγαλύτερο αριθμό μη εκτελεστών δικαστικών αποφάσεων ενώπιον της επιτροπής με διαρθρωτικά ή σύνθετα προβλήματα, ορισμένες από τις οποίες δεν έχουν επιλυθεί για πάνω από δέκα χρόνια, όπως συμβαίνει στην περίπτωση της ομάδας υποθέσεων Bekir-Ousta. 

Στην έκθεση που συνέταξε ο Κωνσταντίνος Ευσταθίου σχετικά με την εφαρμογή των αποφάσεων του ΕΔΔΑ , σημειώνεται ότι οι αποφάσεις σχετικά με τις παραβιάσεις του δικαιώματος στην ελευθερία του συνεταιρίζεσθαι που απορρέουν από την άρνηση των ελληνικών αρχών να καταχωρίσουν ενώσεις που προωθούν την ιδέα της ύπαρξης εθνικής μειονότητας σε αντίθεση με τις θρησκευτικές μειονότητες που αναγνωρίζονται από τη Συνθήκη της Λωζάνης του 1923 (ομάδα Bekir-Ousta) παραμένουν ανεφαρμοστες για περισσότερα από έντεκα χρόνια.

Η έκθεση αναφέρεται στην απόφαση της Επιτροπής Υπουργών τον Σεπτέμβριο του 2019, στην οποία η Επιτροπή κάλεσε τις αρχές να λάβουν ταχέως όλα τα απαραίτητα ατομικά και γενικά μέτρα. https://search.coe.int/cm/Pages/result_details.aspx?ObjectID=09000016809f6262. Δύο https://search.coe.int/cm/Pages/result_details.aspx?ObjectID=090000168097afe2. Στις 3 https://pace.coe.int/en/files/28996/html. Στις 4 https://pace.coe.int/en/files/28658/html. 

Η Ομοσπονδία Τούρκων Δυτικής Θράκης στην Ευρώπη εξακολουθεί να ανησυχεί βαθύτατα για την μη έκδοση των τριών αποφάσεων της ομάδας υποθέσεων Bekir-Ousta. Το ζήτημα αυτό έχει πολιτικοποιηθεί πολύ με την πάροδο των ετών και έχει γίνει αντιληπτό ως ζήτημα εθνικής κυριαρχίας. 

Πιστεύουμε ακράδαντα ότι η μη εφαρμογή των αποφάσεων του Δικαστηρίου του Στρασβούργου οφείλεται σε βαθιά ριζωμένο πρόβλημα άρνησης της εθνικής τουρκικής ταυτότητας της μειονότητας στην περιοχή με την έλλειψη απαραίτητης πολιτικής βούλησης σε εθνικό επίπεδο και μπορεί να οφείλεται σε ανοικτή διαφωνία με την απόφαση του ΕΔΔΑ στο δικαστικό σώμα. 

Επειδή οι ελληνικές αρχές δεν λαμβάνουν μέτρα όσον αφορά το εκ νέου άνοιγμα των τριών υποθέσεων της ομάδας Bekir-Ousta επί της ουσίας, καλούμε την ελληνική κυβέρνηση να ζητήσει από το Ακυρωτικό Δικαστήριο να ορίσει νέες ημερομηνίες για τις ακροάσεις του 2021, σύμφωνα με την απόφαση της Επιτροπής Υπουργών τον Σεπτέμβριο του 2020. 

Λόγω του γεγονότος ότι δεν έχει σημειωθεί απτή πρόοδος σε αυτή την εντελώς αναποτελεσματική διαδικασία επανέναρξης της διαδικασίας σε αστικές υποθέσεις, καλούμε την Ελλάδα να λάβει νομοθετικά μέτρα για την αλλαγή της διαδικασίας καταχώρισης των ενώσεων υπό το πρίσμα των πορισμάτων του ΕΔΔΑ σε αυτή την ομάδα υποθέσεων».




πηγή:https://www.liberal.gr/diplomacy/bazoun-thema-tourkikis-tautotitas-stin-thraki-i-epistoli-ston-oie/358191