Δευτέρα 4 Ιανουαρίου 2021

Παναδημία: 427 νέα κρούσματα - 54 καταγεγραμμένοι θάνατοι - 407 νοσηλεύονται διασωληνωμένοι. - Δείτε την ημερήσια έκθεση επιδημιολογικής επιτήρησης λοίμωξης


 

Ημερήσια έκθεση επιδημιολογικής επιτήρησης λοίμωξης από το νέο κορωνοϊό (COVID-19)

Δεδομένα έως 4 Ιανουαρίου 2021, ώρα 15:00

Σήμερα ανακοινώνουμε 427 νέα κρούσματα της λοίμωξης του νέου κορωνοϊού (COVID-19), εκ των οποίων 9 εντοπίστηκαν κατόπιν ελέγχων στις πύλες εισόδου της χώρας. Ο συνολικός αριθμός των κρουσμάτων ανέρχεται στα 140526, εκ των οποίων 52.3% άνδρες. Κατά την ιχνηλάτιση βρέθηκε ότι 5478 (3.9%) θεωρούνται σχετιζόμενα με ταξίδι από το εξωτερικό και 42054 (29.9%) είναι σχετιζόμενα με ήδη γνωστό κρούσμα.

407 άτομα νοσηλεύονται διασωληνωμένοι. Η διάμεση ηλικία τους είναι 68 ετών. 268 (65.8%) εκ των διασωληνομένων είναι άνδρες. To 82.1%, των διασωληνωμένων, έχει υποκείμενο νόσημα ή είναι ηλικιωμένοι 70 ετών και άνω.902 ασθενείς έχουν εξέλθει από τις ΜΕΘ από την αρχή της πανδημίας.

Τέλος, έχουμε 54 νέους θανάτους από τη νόσο COVID-19, φθάνοντας τους 5011 θανάτους συνολικά στη χώρα, εκ των οποίων 2976 (59.4%) άνδρες. Η διάμεση ηλικία των θανόντων συμπολιτών μας ήταν τα 79 έτη και το 95.5% είχε κάποιο υποκείμενο νόσημα ή/και ηλικία 70 ετών και άνω.

Ημερήσια έκθεση επιδημιολογικής επιτήρησης λοίμωξης από το νέο κορωνοϊό (COVID-19) – Δεδομένα έως 04/01/2021


Συντάξεις/Αναδρομικά: Μέσα σε 20 μήνες και 20 ημέρες, η τυφλή Ελληνική δικαιοσύνη, επιδίκασε αναδρομικά, 35.211, 45 ευρώ σε συνταξιούχο δικαστικό! - Δείτε την απόφαση

 






ΕΛΕΓΚΤΙΚΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ

Απόφαση 1569/2020 

ΤΜΗΜΑ ΙΙ 

 

Συνεδρίασε δηµόσια στο ακροατήριό του την 5η Μαρτίου 2020, µε την ακόλουθη σύνθεση: Κωνσταντίνος Κωστόπουλος, Αντιπρόεδρος, Πρόεδρος του Τµήµατος, ∆έσποινα Τζούµα και Γεωργία Παπαναγοπούλου (εισηγήτρια), Σύµβουλοι, Αικατερίνη Σπηλιοπούλου και Αθανάσιος Καρακόϊδας, Πάρεδροι (µε συµβουλευτική ψήφο). Γενικός Επίτροπος της Επικρατείας: 

Παραστάθηκε ο Eπιτροπεύων Πάρεδρος της Επικρατείας στο Ελεγκτικό Συνέδριο, ∆ηµήτριος Κοκοτσής, που αναπληρώνει νόµιµα την κωλυόµενη Γενική Επίτροπο της Επικρατείας. Γραµµατέας: Γεωργία Φραγκοπανάγου, υπάλληλος του Ελεγκτικού Συνεδρίου. 

Για να δικάσει την από 15.6.2018 αγωγή (Α.Β.∆. …) Της … του …, κατοίκου … (οδός …., Τ.Κ. …), η οποία παραστάθηκε διά δηλώσεως του άρθρου 133 παρ. 2 του Κ.∆.∆ικ. της πληρεξούσιας δικηγόρου της Μαρίας Βραχά (∆.Σ.Α. 20738) κατά του Ελληνικού ∆ηµοσίου, που εκπροσωπείται νόµιµα από τον Υπουργό Οικονοµικών, ο οποίος παραστάθηκε διά της Παρέδρου του Νοµικού Συµβουλίου του Κράτους Σπυριδούλας Θωµοπούλου και κατά του ν.π.δ.δ. µε την επωνυµία «Ενιαίος Φορέας Κοινωνικής Ασφάλισης (ΕΦΚΑ), που κατοικοεδρεύει στην Αθήνα (οδός Αγίου Κωνσταντίνου αρ. 8), που εκπροσωπείται νόµιµα από τον ∆ιοικητή του, ο οποίος παραστάθηκε διά της ως άνω Παρέδρου του Νοµικού Συµβουλίου του Κράτους. 

Κατά τη συζήτηση που ακολούθησε, το ∆ικαστήριο άκουσε: 

 Την εκπρόσωπο του Ελληνικού ∆ηµοσίου και του ΕΦΚΑ, η οποία ζήτησε την απόρριψη της αγωγής, και Τον Επιτροπεύοντα Πάρεδρο της Επικρατείας στο Ελεγκτικό Συνέδριο, ο οποίος πρότεινε την µερική παραδοχή της αγωγής. 

Μετά τη δηµόσια συνεδρίαση, το ∆ικαστήριο Αφού µελέτησε τα σχετικά έγγραφα Σκέφθηκε σύµφωνα µε το νόµο Αποφάσισε τα εξής: 

                     
       

 Σελίδες 6 - 7-8

     
 

  ΙΙ. Με την υπό κρίση αγωγή, η ενάγουσα, συνταξιούχος δικαστικός λειτουργός (Πρόεδρος Εφετών επί τιµή), ζητεί, κατ΄ εκτίµηση του οικείου δικογράφου, να υποχρεωθούν το Ελληνικό ∆ηµόσιο και ο Ενιαίος Φορέας Κοινωνικής Ασφάλισης να της καταβάλουν, νοµιµοτόκως από την επίδοση της αγωγής, το ποσό των 6.000 ευρώ και να αναγνωριστεί η υποχρέωση των εναγοµένων να της καταβάλουν, επίσης νοµιµοτόκως, το ποσό των 32.211,45 ευρώ, ήτοι συνολικά 38.211,45 ευρώ. 

Από το ως άνω συνολικώς διεκδικούµενο ποσό, ζητεί 

α) το ποσό των 35.211,45 ευρώ ως αποζηµίωση, κατά το άρθρο 105 του Εισαγωγικού Νόµου του Αστικού Κώδικα, άλλως ως διαφορές συντάξεων, το οποίο σύµφωνα µε τους ισχυρισµούς της, αντιστοιχεί στη διαφορά των ποσών συντάξεων που έλαβε κατά το χρονικό διάστηµα από 1.1.2016 έως 30.6.2018 και των ποσών που θα ελάµβανε, εάν δεν εφαρµόζονταν επί των συντάξεων των δικαστικών λειτουργών οι διατάξεις της υποπαραγράφου Β.3 της παραγράφου Β του άρθρου πρώτου του ν. 4093/2012 και του άρθρου 13 του ν. 4387/2016, οι οποίες, όπως προβάλλεται, έρχονται σε αντίθεση µε κανόνες υπέρτερης τυπικής ισχύος και δη προς τις διατάξεις των άρθρων 2 παρ. 1, 25 παρ. 1 και 4, 26, 87 παρ. 1 και 88 παρ. 2 του Συντάγµατος και τις συνταγµατικές αρχές που απορρέουν από τα άρθρα αυτά, δηλαδή του σεβασµού της ανθρώπινης αξιοπρέπειας, της αναλογικότητας, της προστασίας της δικαιολογηµένης εµπιστοσύνης, της ασφάλειας δικαίου, της προβλεψιµότητας, καθώς και της ανεξαρτησίας της δικαιοσύνης, και 

β) το ποσό των 3.000 ευρώ, ως χρηµατική ικανοποίηση λόγω ηθικής βλάβης. 

ΙΙΙ. Α. Σύµφωνα µε το άρθρο 98 παρ. 1 περ. στ΄ του Συντάγµατος, οι διαφορές που αναφύονται από την απονοµή συντάξεων δηµόσιων λειτουργών, υπαλλήλων και στρατιωτικών, όσων έλκουν από αυτούς συνταξιοδοτικό δικαίωµα και των εξοµοιούµενων προς αυτούς κατηγοριών - στις οποίες συγκαταλέγονται και οι εγειρόµενες διαφορές στο πλαίσιο της αδικοπρακτικής ευθύνης του ∆ηµοσίου από τη θέσπιση και εφαρµογή συνταξιοδοτικών διατάξεων, εντός του ειδικού αυτού συνταξιοδοτικού συστήµατος, που φέρονται ως αντιβαίνουσες σε υπέρτερης τυπικής ισχύος ρυθµίσεις - ανήκει στην ειδική αποκλειστική δικαιοδοσία του Ελεγκτικού Συνεδρίου. 

Αποκλείεται δε η κρίση άλλων δικαστηρίων επί των εν λόγω θεµάτων, ευθέως ή παρεµπιπτόντως (βλ. ΑΕ∆ 1/2004, 4, 3/2002, 4/2001, Ε.Σ. Ολ. 484/2018, ΣτΕ Ολ. 2066/1999, 303/1998, ΣτΕ 1827/2010, 516/2004). 

Β. Τα ανωτέρω ισχύουν µε την επιφύλαξη της ειδικότερης δικαιοδοσίας του Ειδικού ∆ικαστηρίου του άρθρου 88 παρ. 2 του Συντάγµατος και των διατάξεων του οργανικού του Συντάγµατος ν. 3038/2002 (Α΄ 180), επί ζητηµάτων που αφορούν ειδικώς στους δικαστικούς λειτουργούς και δύνανται ταυτόχρονα να επηρεάσουν τη συνταξιοδοτική κατάσταση ευρύτερου κύκλου των προσώπων αυτών (βλ. Ειδ. ∆ικ. άρθρου 88 Σ. 187/2018, 8, 89/2013, 109/2012, 61, 62/2011, 11/2010 και 165/2008, Ε.Σ. Ολ. 327/2018, 1520, 1521/2016, 4708, 4709/2015). 

Κατά την έννοια της ανωτέρω συνταγµατικής διάταξης, ερµηνευόµενης σε συνδυασµό µε τις θεµελιώδεις διατάξεις των άρθρων 8, 26, 93, 94, 95, 98 και 100 του Συντάγµατος, το Ειδικό ∆ικαστήριο επιλύει το νοµικό ζήτηµα που εµπίπτει στη δικαιοδοσία του µία φορά, µε την πρώτη απόφασή του, και στη συνέχεια παραπέµπει τις άλλες σχετικές υποθέσεις, στις οποίες ανακύπτει το ίδιο ζήτηµα, για περαιτέρω εκδίκαση στο αρµόδιο δικαστήριο, το οποίο υποχρεούται σε κρίση τους, σύµφωνα µε τη δοθείσα από το Ειδικό ∆ικαστήριο λύση. 

Με βάση τα ανωτέρω, όταν, µετά την έναρξη ισχύος του ν. 3038/2002, περί συγκρότησης του Ειδικού ∆ικαστηρίου του άρθρου 88 παρ. 2 του Συντάγµατος, εισαχθεί στο Ελεγκτικό Συνέδριο διαφορά σχετική µε συντάξεις δικαστικών λειτουργών, στην οποία τίθεται νοµικό ζήτηµα που µπορεί να επηρεάσει τη συνταξιοδοτική κατάσταση ευρύτερου κύκλου προσώπων, το Ελεγκτικό Συνέδριο υποχρεούται, κατ’ αρχήν, να παραπέµψει τη διαφορά αυτή στο ως άνω Ειδικό ∆ικαστήριο. 

Η υποχρέωση αυτή, όµως, ατονεί όταν το τιθέµενο νοµικό ζήτηµα έχει ήδη επιλυθεί µε προηγούµενη απόφαση του Ειδικού ∆ικαστηρίου, δεδοµένου ότι, κατά τον απορρέοντα από το άρθρο 88 παρ. 2 του Συντάγµατος κανόνα, ότι δηλαδή το εν λόγω ∆ικαστήριο µια φορά µόνο επιλύει το τεθέν σ’ αυτό νοµικό ζήτηµα, δεν συντρέχει πλέον λόγος παραποµπής της υπόθεσης σ’ αυτό, για την εν συνεχεία εκ νέου παραποµπή της στο Ελεγκτικό Συνέδριο και την κατ’ ουσία εκδίκασή της. 

Στην περίπτωση αυτή, το Ελεγκτικό Συνέδριο, ως αρµόδιο ∆ικαστήριο, προβαίνει το ίδιο στην περαιτέρω εκδίκαση της υπόθεσης, βάσει, όµως, της νοµικής λύσης που έχει ήδη δοθεί από το Ειδικό ∆ικαστήριο στο κριθέν ίδιο νοµικό ζήτηµα που εκκρεµεί ενώπιόν του (βλ. Ειδ. ∆ικ. άρθρου 88 Σ. 84/2014, Ε.Σ. Ολ. 1659/2011, 4327/2014, II Τµ. 682/2018, 5069/2015) ............


ΙV. Α. Ο συνταγµατικός νοµοθέτης έχει επιφυλάξει διαχρονικώς ειδικό υπηρεσιακό και συνταξιοδοτικό καθεστώς για τους δηµόσιους λειτουργούς, υπαλλήλους και στρατιωτικούς (άµεσα και έµµεσα όργανα του Κράτους), που συνδέονται µε ειδική νοµική σχέση µε το Κράτος (βλ. µεταξύ άλλων τη νοµοθετική πράξη ΧΝΒ΄ του 1861, άρθρα 94, 114 και 49 εδ. γ΄ του Συντάγµατος του 1927, άρθρα 61, 87 επ., 98 εδ. δ΄ και 101 του Συντάγµατος του 1952). 

Ειδικότερα, το Σύνταγµα του 1975, όπως ισχύει και µετά τις ύστερες αναθεωρήσεις του, περιλαµβάνει διατάξεις από τις οποίες απορρέει, µεταξύ άλλων, η ιδιαίτερη θέση των δικαστικών λειτουργών (άρθρα 87 και επ.), των βουλευτών (άρθρα 59 και επ.), των στελεχών των ενόπλων δυνάµεων και των σωµάτων ασφαλείας (άρθρα 45, 23 παρ. 2 και 29 παρ. 3), των πανεπιστηµιακών (άρθρο 16), των ιατρών που υπηρετούν σε κρατικούς φορείς για την προστασία της υγείας των πολιτών (άρθρο 21 παρ. 3), των δηµόσιων υπαλλήλων (άρθρα 103 και 104), ενώ περιέχει και ειδικές διαδικαστικές ρυθµίσεις για την προπαρασκευή και τη νοµοπαραγωγική διαδικασία επί των συνταξιοδοτικών νοµοσχεδίων (άρθρα 73 παρ. 2 και 3), την απονοµή των συντάξεων (άρθρο 80), αλλά και την ειδική αποκλειστική δικαιοδοσία του Ελεγκτικού Συνεδρίου επί των διαφορών από την απονοµή σύνταξης (άρθρο 98 παρ. 1 περ. στ΄), όπως προεκτέθηκε (βλ. σκέψη ΙIΙΑ). 

Από το σύνολο δε των ρυθµίσεων αυτών συνάγεται ότι το Σύνταγµα κατοχυρώνει ως ιδιαίτερο θεσµό το ειδικό υπηρεσιακό και 



μέρος των σελίδων  11 και 12

Η καταβολή δε της σύνταξης τελεί πάντοτε υπό την εγγύηση του Κράτους και δη του ∆ηµοσίου, όταν πρόκειται για συντάξεις που καταβάλλονται σε συνδεόµενους µε αυτό µε υπηρεσιακή σχέση, ενόψει του ότι συνιστά απόρροια της ειδικής λειτουργικής σχέσης του δικαιούχου µε αυτό ως εργοδότη, χωρίς να συνδέεται µε τον σχηµατισµό διακριτού ασφαλιστικού κεφαλαίου από τις εισφορές των εν ενεργεία  δηµόσιων λειτουργών, υπαλλήλων και στρατιωτικών. 

       

 Σελίδα 29  

Για τους λόγους αυτούς ∆έχεται εν µέρει την αγωγή. 

Υποχρεώνει το Ελληνικό ∆ηµόσιο και τον Ενιαίο Φορέα Κοινωνικής Ασφάλισης να καταβάλουν εις ολόκληρον στην … του … το ποσό των έξι χιλιάδων ευρώ (6.000 €), νοµιµοτόκως από την επίδοση της αγωγής, κατά τα ειδικότερα αναφερόµενα στο σκεπτικό. 

Αναγνωρίζει την εις ολόκληρον υποχρέωση του Ελληνικού ∆ηµοσίου και του Ενιαίου Φορέα Κοινωνικής Ασφάλισης να καταβάλουν στην ίδια, το ποσό των είκοσι εννέα χιλιάδων διακοσίων έντεκα ευρώ και σαράντα πέντε λεπτών (29.211,45 €), νοµιµοτόκως από την επίδοση της αγωγής, κατά τα ειδικότερα αναφερόµενα στο σκεπτικό. 

Και Συµψηφίζει τα δικαστικά έξοδα µεταξύ των διαδίκων. 

Κρίθηκε και αποφασίστηκε στην Αθήνα, στις 5 Ιουνίου 2020. 

Ο ΠΡΟΕ∆ΡΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΚΩΣΤΟΠΟΥΛΟΣ 

Η ΕΙΣΗΓΗΤΡΙΑ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΓΕΩΡΓΙΑ ΠΑΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΟΥ Η ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ ΓΕΩΡΓΙΑ ΦΡΑΓΚΟΠΑΝΑΓΟΥ 

∆ηµοσιεύθηκε σε έκτακτη δηµόσια συνεδρίαση, στο ακροατήριο του ∆ικαστηρίου, στις 28 Ιουλίου 2020. 

Ο ΠΡΟΕ∆ΡΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΚΩΣΤΟΠΟΥΛΟΣ 

Η ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ ΓΕΩΡΓΙΑ ΦΡΑΓΚΟΠΑΝΑΓΟΥ



Διαβάστε όλη την απόφαση

09/12/2020


Αποτελέσματα Πανδημίας: Το 49% των Ελλήνων έγιναν φτωχότεροι εξαιτίας του κορωνοϊού - Το 55% των Ελλήνων αναγκάστηκε να αφήσει απλήρωτο κάποιο λογαριασμό - Δείτε στον οικονομικό πίνακα κατάταξης την θέση της Ελλάδας


 

Ένας στους δύο Έλληνες δηλώνει ότι το εισόδημά του μειώθηκε ως αποτέλεσμα της πανδημίας του κορωνοϊού, καθώς σχετική έρευνα της Intrum δείχνει ότι η Ελλάδα είναι η χώρα που επηρεάστηκε περισσότερο στο κριτήριο αυτό από την κρίση. Το αποτέλεσμα είναι ότι το 55% των Ελλήνων αναγκάστηκε τους τελευταίους 12 μήνες να αφήσει απλήρωτο κάποιο λογαριασμό, με το 62% να απαντά ότι αυτό είναι κάτι που συμβαίνει τακτικά. Κατόπιν τούτων, η Ελλάδα έρχεται τελευταία στην οικονομική ευημερία ανάμεσα στις 24 χώρες που συμμετείχαν στην έρευνα της Intrum, και μάλιστα για δεύτερη συνεχή χρονιά.

Η χώρα βρίσκεται στη χαμηλότερη θέση στην κατάταξη στους πυλώνες για την ικανότητα των καταναλωτών να πληρώνουν τους λογαριασμούς και να αποταμιεύουν χρήματα για το μέλλον, όπως ήταν και το 2019.






Ειδικότερα, οι μισοί Έλληνες καταναλωτές (49%) αναφέρουν μείωση του εισοδήματός τους ως αποτέλεσμα του Covid-19 – το μεγαλύτερο ποσοστό στην Ευρώπη.  Στην ίδια ερώτηση μόλις το 17% των Ελλήνων και το 38% του ευρωπαϊκού μέσου όρου απάντησε ότι το εισόδημα του έχει παραμείνει το ίδιο και αναμένεται να παραμείνει σταθερό ή να αυξηθεί. Όσοι απάντησαν ότι μειώθηκε το εισόδημά τους, ανέφεραν επίσης ότι μείωσαν τις δαπάνες για μη απαραίτητα έξοδα (70%) και έψαξαν για επιπλέον εργασία (31%) για να διαχειριστούν τη μείωση αυτή.

Το γεγονός αυτό ασκεί πίεση στις βασικές πληρωμές: σχεδόν 7 στους 10 (69%) λένε ότι η αύξηση των λογαριασμών έχει αρνητικό αντίκτυπο στη γενική ευημερία τους έναντι ενός ευρωπαϊκού μέσου όρου που βρίσκεται στο 47%. Ενώ περισσότεροι από ένας στους έξι επισημαίνουν ότι οι λογαριασμοί αυξάνονται σε ρυθμό υψηλότερο του εισοδήματος.

Ως αποτέλεσμα της μείωσης του διαθέσιμου εισοδήματος λόγω της πανδημίας, οι Ευρωπαίοι αυξάνουν το χρέος τους το 2020, παρά τους ενδοιασμούς για το δανεισμό κατά τη διάρκεια της κρίσης. Κατά μέσο όρο, το 61% εκείνων που δανείζονται χρήματα για να πληρώνουν λογαριασμούς δανείζονται κάθε μήνα, ποσοστό μεγαλύτερο από το αντίστοιχο 52% για το 2019. Για την Ελλάδα, το 20% δηλώνει το ίδιο. Ταυτόχρονα, η πλειονότητα των καταναλωτών δηλώνει ότι είναι πιο επιφυλακτικοί από το συνηθισμένο όσον αφορά την ανάληψη πρόσθετου χρέους. Το 74% των ερωτηθέντων στην Ελλάδα συμφωνεί ότι, παρ’ όλο που τα επιτόκια είναι χαμηλά, είναι πιο επιφυλακτικοί από ό,τι συνήθως για την ανάληψη χρέους, ενώ οκτώ στους δέκα δηλώνουν ότι δεν επιθυμούν να δανειστούν χρήματα για μεγάλες αγορές έως ότου η κρίση τελειώσει. Περίπου 1 στους 5 Έλληνες ερωτηθέντες (49%) ανέφερε ότι δεν δανείζεται χρήματα κάθε μήνα για να καλύψει μηνιαίες δαπάνες.

Την ίδια στιγμή, τέσσερις στους 10 ερωτηθέντες (41%) δηλώνουν ότι δεν  αποταμιεύουν καθόλου, το υψηλότερο ποσοστό στην Ευρώπη. Σύμφωνα με την έρευνα, στην Ελλάδα το 64% των ανδρών και το 54% των γυναικών που ερωτήθηκαν δήλωσαν ότι αποταμιεύουν χρήματα κάθε μήνα. Οι κυριότεροι λόγοι για τους οποίους οι Έλληνες δήλωσαν ότι αποταμιεύουν είναι για έκτακτα έξοδα, σε περίπτωση απώλειας εργασίας ή άλλου εισοδήματος, καθώς και για τα παιδιά/εγγόνια τους. Σε σύγκριση με πριν από την πανδημία, περίπου έξι στους δέκα ανέφεραν ότι αποταμιεύουν λιγότερα.

Ο οικονομικός αλφαβητισμός είναι η θετική πλευρά, καθώς η Ελλάδα ανέβηκε 4 θέσεις σε σχέση με την περυσινή κατάταξη. Οι Έλληνες καταναλωτές έλαβαν τη δεύτερη θέση στο τεστ οικονομικού υπολογισμού της έρευνας. Στην Ελλάδα, έξι στους δέκα δηλώνουν ότι από την έναρξη της πανδημίας η βελτίωση της οικονομικής ασφάλειας αποτελεί πλέον μία από τις κυριότερες προτεραιότητες. Παράλληλα, πέντε στους δέκα επιδιώκουν την ενίσχυση των γνώσεών τους για οικονομική διαχείριση. Οι κύριες πηγές εκπαίδευσης των ερωτηθέντων για χρηματοοικονομικά το 2020 είναι το Διαδίκτυο (55%), το σχολείο (49%) και οι γονείς (45%), ενώ για το 2019 ήταν οι γονείς (64%), το σχολείο (49%) και τρίτο το Διαδίκτυο (38%). Επιπλέον, περίπου οι μισοί από τους ερωτηθέντες (51%) δηλώνουν ότι λαμβάνουν μέτρα για να βελτιώσουν τις οικονομικές τους γνώσεις για να προετοιμαστούν για την αβεβαιότητα που προκύπτει από την κρίση Covid-19.

moneyreview.gr 






Συντάξεις: Το Ελεγκτικό Συνέδριο καταλόγισε σε βάρος απόστρατου, 31.298,57 ευρώ, λόγω πρόωρης αποστρατείας- Δείτε το αρχικό και το τελικό ποσό - Το αποφαντικό της απόφασης





    Με την υπ΄αριθ. 734/12-5-2020 απόφασή του, η ελάσσονα ολομέλεια του Ελεγκτικού Συνεδρίου, αποφάσισε  τον καταλογισμό ποσού 31.298,57 ευρώ, σε βάρος απόστρατου Υπολοχαγού.

    Αρχικά το V Τμήμα του Ελεγκτικού Συνεδρίου, με την υπ΄ αριθμ. 2906/2014 απόφασή του, του είχε καταλογίσει το ποσό των 43.354,00 ευρώ


    Ας πάρουμε τα πράγματα με την σειρά:

   α. Ο Ανλγος(ΠΖ-ΕΥ) αποφοίτησε από την ΣΣΕ το 2005. Από την ημερομηνία ονομασίας του σε Ανθυπολοχαγό ανέλαβε την υποχρέωση παραμονής στις τάξεις του Στρατού χρονικό διάστημα, 7 ετών, 6 μηνών και 8 ημερών. Ο εν λόγω Αξιωματικός παρέμεινε στο στράτευμα, για χρονικό διάστημα, 4 ετών, 10 μηνών και 1 ημέρας, καθόσον αποστρατεύθηκε το 2011, ενώ είχε ακόμη υποχρέωση παραμονής, 2 έτη, 8 μήνες και 7 ημέρες.

    β. Οι Αξιωματικοί που αποφοιτούν από τα Α.Σ.Ε.Ι, στα οποία συγκαταλέγεται και η ΣΣΕ, αναλαμβάνουν από την ονομασία τους, σε Ανθυπολοχαγούς, την  υποχρέωση παραμονής στις Ένοπλες Δυνάμεις, για χρόνο διπλάσιο τις φοίτησής τους στη σχολή. 

    γ. Μετά την αποστρατεία του, το ΓΕΣ/ΔΟΙ/3α, με την Πράξη, Φ.... /8-11-2011, καταλόγισε σε βάρος του απόστρατου Υπολοχαγού, το ποσό των 43.354,00 ευρώ, για την ζημία που υπέστη το Ελληνικό Δημόσιο. Το V Τμήμα του Ελεγκτικού Συνεδρίου, αποδέχθηκε  το ποσό του υπολογισμού και προέβη στις δέουσες ενέργειες. 

    δ. Στις 13-11-2014 , ο απόστρατος Αξιωματικός, προέβη, δια του συνηγόρου του, στην κατάθεση αίτησης, στην οποία ζητούσε. την αναίρεση της 2906/2014, απόφασης του V Τμήματος του Ελεγκτικού Συνεδρίου, καθόσον θεώρησε πως το καταλογισθέν ποσό των  43.354,00 ευρώ, ήταν πολύ υψηλό.  

   ε.  Με την υπ΄αριθ. 734/12-5-2020 απόφασή του, η ελάσσονα ολομέλεια του Ελεγκτικού Συνεδρίου, δικαίωσε τον απόστρατο Αξιωματικό, μειώνοντας το ποσό στις 31.298,57 ευρώ. Το όφελος ανέρχεται στις 12.055, 43 ευρώ


































































Συντάξεις/Αναδρομικά: Πάνω από 30.000 ευρώ, τα αναδρομικά, μέσω δικαστικών αποφάσεων - Έχουν ήδη δρομολογηθεί για να εκδικαστούν, μέσω του Ελεγκτικού Συνεδρίου


 

Αναδρομικά ως και 3.400 ευρώ από τις αντισυνταγματικές μειώσεις στις επικουρικές συντάξεις και από κομμένα Δώρα και επιστροφές περικοπών μέσω δικαστικών αποφάσεων πάνω από 30.000 ευρώ για τις κύριες συντάξεις του Δημοσίου φέρνει το 2021 με έναν νέο κύκλο διεκδικήσεων που είναι σε εξέλιξη.

Περίπου 1 εκατ. συνταξιούχοι έχουν να περιμένουν αναδρομικά είτε μέσω δικαστικών αποφάσεων, μια που 400.000 αγωγές είναι ήδη δρομολογημένες για να εκδικαστούν, είτε μέσω μιας νέας πιλοτικής δίκης που θα γίνει στις 15 Ιανουαρίου είτε ακόμη και μέσω του Ελεγκτικού Συνεδρίου αναφορικά με επιστρεφόμενα ποσά των αντισυνταγματικών μειώσεων από την ΕΑΣ και το νόμο 4093/12 στις κύριες συντάξεις του Δημοσίου.

Τα ποσά που έχουν «κλειδώσει» σε μεγάλο βαθμό είναι τα αναδρομικά που οφείλονται στις επικουρικές συντάξεις από τις μειώσεις του 11μήνου Ιουνίου 2015-Μαΐου 2016. Οι μειώσεις αυτές είναι από τους νόμους 4051/12 και 4093/12 και επιστράφηκαν μόνον στις κύριες συντάξεις τον Οκτώβριο του 2020 με νόμο της κυβέρνησης κατόπιν πιλοτικής δίκης που έγινε στο Συμβούλιο της Επικρατείας (ΣτΕ) για να ξεκαθαριστεί τι πρέπει να πληρωθεί και για πόσο διάστημα από τις αντισυνταγματικές μειώσεις.

Η απόφαση του ΣτΕ (1439/Ιούλιος 2020), παρότι ενέτασσε και τις επικουρικές στις επιστροφές γατί είχαν τις αντισυνταγματικές μειώσεις των νόμων 4051/12 και 4093/12, εντούτοις στο τέλος έμειναν εκτός με το νόμο της κυβέρνησης. Προβλέφθηκε όμως στο νόμο ότι όσοι είχαν ασκήσει προσφυγές μέχρι την πληρωμή των αναδρομικών του Οκτωβρίου θα ικανοποιηθούν με βάση τις τελικές αποφάσεις των δικαστηρίων.

Οι μειώσεις που επιστέφονται είναι:

  • Η μείωση του νόμου 4051/2012 που επιβλήθηκε κλιμακωτά με τρία ποσοστά, 10% για επικουρικές από τα 200 ως τα 250 ευρώ, 15% από τα 250 ως τα 300 ευρώ και 20% για επικουρικές από τα 300 ευρώ και πάνω.
  • Η μείωση του νόμου 4093/2012 που επιβλήθηκε άθροισμα κύριων και επικουρικών συντάξεων πάνω από τα 1.000 ευρώ με ποσοστά 5% για άθροισμα συντάξεων ως 1.500 ευρώ, 10% ως τα 2.000 ευρώ, 15% ως τις 3.000 ευρώ και 20% για άθροισμα συντάξεων πάνω από 3.000 ευρώ. Η μείωση στις επικουρικές ήταν με το ποσοστό της κάθε κλίμακας. Αν δηλαδή ένας συνταξιούχος είχε κύρια σύνταξη 1.200 ευρώ και 400 ευρώ επικουρική, η μείωση ήταν 10% σε κύρια και επικουρική, με απώλεια 120 ευρώ στην κύρια και 40 ευρώ στην επικουρική.
  • Τα Δώρα επικουρικών συντάξεων, που καταργήθηκαν από 1ης/1/2013, και ήταν 2 επιπλέον επικουρικές.

Νέα δίκη του ΣτΕ στις 15 Ιανουαρίου για τα αναδρομικά των επικουρικών

Η απόφαση 1439/2020 του Συμβουλίου της Επικρατείας, στη σκέψη 18 της σελίδας 32 για τις επικουρικές, λέει ότι για το διάστημα μέχρι την ισχύ του νόμου 4387/16, δηλαδή μέχρι 12/5/2016, «ισχύουν τα κριθέντα με τις αποφάσεις 2287-2288/2015», ότι δηλαδή οι ίδιες μειώσεις (νόμων 4051/12 και 4093/12) είναι αντισυνταγματικές από Ιούνιο 2015 ως και Μάιο 2016 στις επικουρικές συντάξεις και πρέπει να επιστραφούν στους συνταξιούχους.

Ο νόμος 4714/2020 επέστρεψε αναδρομικά μόνον στις κύριες συντάξεις. Οι συνταξιούχοι προσέφυγαν εκ νέου στο ΣτΕ για τις επικουρικές. Η νέα δίκη θα γίνει 15 Ιανουαρίου (η απόφαση όμως θα βγει μετά από ένα τρίμηνο τουλάχιστον) και θα κριθεί αν ορθώς αποκλείστηκαν οι επικουρικές από τα αναδρομικά που πληρώθηκαν τον περασμένο Οκτώβριο. Στην περίπτωση που ακυρωθεί η υπουργική απόφαση, τότε η κυβέρνηση υποχρεώνεται να καταβάλει αναδρομικά 11μήνου στις επικουρικές συντάξεις για περίπου 1 εκατ. συνταξιούχους είτε προχώρησαν σε δικαστική διεκδίκηση είτε όχι.

Τα αναδρομικά επικουρικών συντάξεων με «Δώρα» ανά Ταμείο

Σύμφωνα με τους νέους αναλυτικούς πίνακες που επεξεργάστηκε και δημοσιεύει σήμερα το ένθετο «Ασφάλιση και Συντάξεις», στο πρώτο τεύχος για το 2021, τα ποσά που δικαιούνται οι συνταξιούχοι από αναδρομικά επικουρικών διαμορφώνονται ανά Ταμείο και ανά ποσό σύνταξης ως εξής:

ΑΝΑΔΡΟΜΙΚΑ ΕΠΙΚΟΥΡΙΚΩΝ ΔΗΜΟΣΙΟΥ

  • Για συνταξιούχους με επικουρική σύνταξη 379 ευρώ, αναδρομικά 3.052 ευρώ.
  • Για συνταξιούχους με επικουρική σύνταξη 243 ευρώ, αναδρομικά 1.714 ευρώ.
  • Για συνταξιούχους με επικουρική σύνταξη 160 ευρώ αναδρομικά 800 ευρώ.

ΑΝΑΔΡΟΜΙΚΑ ΕΠΙΚΟΥΡΙΚΩΝ ΑΠΟ ΤΑΜΕΙΑ ΔΕΚΟ-ΤΡΑΠΕΖΩΝ

  • Για συνταξιούχους με επικουρική σύνταξη 370 ευρώ, αναδρομικά 3.396 ευρώ.
  • Για συνταξιούχους με επικουρική σύνταξη 272 ευρώ, αναδρομικά 1.919 ευρώ.
  • Για συνταξιούχους με επικουρική σύνταξη 180 ευρώ, αναδρομικά 1.379 ευρώ.

ΤΑ ΑΝΑΔΡΟΜΙΚΑ ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΠΙΚΟΥΡΙΚΕΣ ΣΥΝΤΑΞΕΙΣ ΑΝΑ ΤΑΜΕΙΟ ΚΑΙ ΑΝΑ ΠΟΣΟ ΣΥΝΤΑΞΗΣ


710
ΑΝΑΔΡΟΜΙΚΑ ΓΙΑ ΕΠΙΚΟΥΡΙΚΕΣ ΣΥΝΤΑΞΕΙΣ ΔΗΜΟΣΙΟΥ
Αρχική επικουρική (μικτά προ μειώσεων)Επικουρική σήμερα (με τις μειώσεις πριν το φόρο)Μηνιαίες μειώσεις που επιστρέφονταιΑναδρομικά 11μήνου με Δώρα επικουρικής
 Νόμου 4051Νόμου 4093
695379125753.052
620342113682.753
595332109662.671
570318105632.559
52031097392.186
49529993372.103
47028388351.997
44527185341.911
42025680321.803
39524376301.714
37022871281.606
34521567271.513
32020555261.349
2451772522909
2201602020800


453

(*) Ενδεικτικά ποσά για συνταξιούχους από επικουρικά ταμεία δικηγόρων, μηχανικών, εμποροϋπαλλήλων, αρτοποιών, ηλεκτροτεχνιτών, πρατηριούχων, ποτοποιίας-ζυθοποιίας κ.ά.

Από την έντυπη έκδοση του Ελεύθερου Τύπου





πηγή:https://eleftherostypos.gr/oikonomia/asfalisi-syntaxeis/686829-mono-ston-e-t-oi-neoi-pinakes-me-ta-anadromika-pote-posa-kai-poioi-tha-ta-paroun/

ΜΤΣ: Καταβολή ΒΟΕΑ μηνών Aυγούστου και Σεπτεμβρίου Έτους 2020


 

Το Μετοχικό Ταμείο Στρατού ανακοινώνει την χορήγηση του ΒΟΕΑ για τους μήνες AYΓOYΣTO– ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟ του έτους 2020, στα δικαιούμενα τέκνα των μετόχων και μερισματούχων του, με αμετάβλητη τιμή μεριδίου.

Οι πληρωμές θα πραγματοποιηθούν κατά απόλυτη σειρά με βάση το μήνα υποβολής και τον αριθμό πρωτοκόλλου της σχετικής αίτησης, στους ατομικούς λογαριασμούς εκάστου.



ΣυνημμένοΜέγεθος
PDF icon mts_boea_08_09_2020_0.pdf541.11 KB

ΜΤΣ: Ημερομηνίες Καταβολής Μερίσματος ΜΤΣ και Οικονομικής Ενίσχυσης ΕΚΟΕΜΣ έτους 2021

 








Το Μετοχικό Ταμείο Στρατού ανακοινώνει τις Ημερομηνίες Καταβολής Μερίσματος ΜΤΣ και Οικονομικής Ενίσχυσης ΕΚΟΕΜΣ Έτους 2021


(1) Ο μήνας Ιανουάριος 2021 στις 04 Ιαν 2021 ημέρα Δευτέρα. 

(2) Ο μήνας Φεβρουάριος 2021 στις 28 Ιαν 2021 ημέρα Πέμπτη. 

(3) Ο μήνας Μάρτιος 2021 στις 25 Φεβ 2021 ημέρα Πέμπτη. 

(4) Ο μήνας Απρίλιος 2020 στις 30 Μαρ 2021 ημέρα Τρίτη. 

(5) Ο μήνας Μάιος 2021 στις 29 Απρ 2021 ημέρα Πέμπτη. 

(6) Ο μήνας Ιούνιος 2021 στις 28 Μαϊ 2021 ημέρα Παρασκευή. 

(7) Ο μήνας Ιούλιος 2021 στις 29 Ιουν 2021 ημέρα Τρίτη. 

(8) Ο μήνας Αύγουστος 2021 στις 29 Ιουλ 2021 ημέρα Πέμπτη. 

(9) Ο μήνας Σεπτέμβριος 2021 στις 30 Αυγ 2021 ημέρα Δευτέρα. 

(10) Ο μήνας Οκτώβριος 2021 στις 29 Σεπ 2021 ημέρα Τετάρτη. 

(11) Ο μήνας Νοέμβριος 2021 στις 27 Οκτ 2021 ημέρα Τετάρτη. 

(12) Ο μήνας Δεκέμβριος 2021 στις 29 Νοε 2021 ημέρα Δευτέρα.