Δευτέρα 20 Απριλίου 2015

Ζήτημα χρόνου η στρατιωτική σύγκρουση Ρωσίας και Τουρκίας




arkouda



Η σχέση της Τουρκίας με την Ρωσία αλλάζει σημαντικά και προς το χειρότερο , εκτιμά ένα από τα μεγαλύτερα γεωστρατηγικά ινστιτούτα του κόσμου, το  Stratfor .
Η αλλαγή αυτή σύμφωνα με τα νέα δεδομένα οδηγεί κατευθείαν σε μία αντιπαράθεση των δύο χωρών στην Μαύρη Θάλασσα , κάτι το οποίο έλαβε χώρα και στο παρελθόν 12 φορές . Πώς να το κάνουμε δεν μπορεί η « Αρκούδα να γίνει φίλος με τον Λύκο».
Η εσωτερική οικονομική κρίση, οι χαμηλές τιμές ενέργειας και οι αντι-ευρωπαϊκές προσπάθειες της ενεργειακής διαφοροποίησης έχουν αποδυναμώσει σε σημαντικό βαθμό την Ρωσία.

Η Μόσχα συμμετέχει επίσης σε μεγάλο βαθμό στην συνεχιζόμενη κρίση στην Ουκρανία, σε σχέση με την Τουρκία , η οποία δεν συμμετέχει, αλλά βρίσκεται ακριβώς απέναντι της στην Μαύρη Θάλασσα .
Η αποδυναμωμένη θέση της Ρωσίας και το πρόβλημα στην Ουκρανία έχουν «εξιτάρει» την πολιτική ηγεσία της Τουρκίας ώστε να δραστηριοποιηθεί ακόμη πιο πολύ στην περιοχή, με τρόπο «διαφορετικό» σε σχέση με τους Ρώσους ομολόγους της.

Η εξέλιξη αυτή θα μπορούσε τελικά να αναγκάσει την Τουρκία να είναι πιο κυριαρχική έναντι των ρωσικών δραστηριοτήτων στην περιοχή του Καυκάσου και της Μαύρης Θάλασσας.
Η Τουρκία μπορεί επίσης να διαδραματίσει έναν κεντρικό ρόλο στην αναδυόμενη συμμαχία στην Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη, υπο την κηδεμονία των ΗΠΑ.
Οι δύο χώρες, Ρωσία και Τουρκία βρίσκονται στις απέναντι ακτές της Μαύρης Θάλασσας. Γεωγραφικά, αυτό το γεγονός τις έχει καταστήσει ανταγωνιστές εδώ και 400 χρόνια.

Η Ρωσική Αυτοκρατορία και ο προκάτοχός της Τουρκίας, η Οθωμανική Αυτοκρατορία, ανταγωνίζονταν για τον έλεγχο και την επιρροή κατά μήκος των ακτών της θάλασσας στην Κριμαία και τον Καύκασο, με την διενέργεια συνολικά 12 πολέμων κατά την διάρκεια μιας περιόδου τεσσάρων αιώνων.
Το 1952, η Τουρκία προσχώρησε στο ΝΑΤΟ και, λόγω του ελέγχου του Βοσπόρου, έγινε ένα κρίσιμο μέρος της Δυτικής συμμαχίας, μιας και είχε και έχει το προνόμιο να «κλείνει» κατά το δοκούν , εάν απαιτηθεί την Σοβιετική και τώρα ρωσική «πρόσβαση» στην Μεσόγειο Θάλασσα.
Κατά την τελευταία δεκαετία, η αυξημένη πολιτική και οικονομική δύναμη της Τουρκίας τις επέτρεψε να καθορίσει μια περιφερειακή πολιτική εντελώς ανεξάρτητη από τις Ηνωμένες Πολιτείες, χωρίς όμως να αμφισβητήσει ευθέως την Ρωσία.

Η Τουρκία όμως εξακολουθεί να στηρίζεται στις εισαγωγές ρωσικού φυσικού αερίου, κάτι που την αποτρέπει από την λήψη ενός πιο δυναμικού ρόλου στην περιοχή του Καυκάσου και της Μαύρης Θάλασσας κατά την τελευταία δεκαετία.
Ωστόσο, οι εντάσεις μεταξύ της Ρωσίας και των διαφόρων Τούρκων αξιωματούχων έχουν γίνει πιο έντονες ειδικά τις τελευταίες εβδομάδες.
Κατά το παρελθόν έτος, ο Ρώσος Πρόεδρος Βλαντιμίρ Πούτιν και ο Πρόεδρος της Τουρκίας Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν παρέμειναν σε στενή επαφή σε μια προσπάθεια να ελαχιστοποιήσουν τις δημόσιες διαφωνίες τους .
Αλλά αυτό άλλαξε στις αρχές Απριλίου, όταν ο Τούρκος υπουργός Εξωτερικών Μεβλούτ Τσαβούσογλου επέκρινε δημοσίως την Ρωσία.
πηγή:voicenews.gr

Κυριακή 19 Απριλίου 2015

Αν πτωχεύσουμε μέσα στο ευρώ ΕΤΣΙ θα κινείται η οικονομία μας!






grexit1 630x380








Το Βήμα της Κυριακής αναλύει σε άρθρο του τα πιθανά σενάρια για το πώς θα κινείται η οικονομία της Ελλάδας αν γίνει πτώχευση εντός ευρώ

Όπως αναφέρει, αυτό θα συμβεί όταν η Ελλάδα χάσει κάποια πληρωμή στο εξωτερικό, όπως για παράδειγμα αν δεν πληρώσει μια δόση προς το ΔΝΤ. Σε αυτή την περίπτωση, η χώρα θα μείνει στο ευρώ, χωρίς όμως χρηματοδότηση όσο δεν υπάρχει συμφωνία και νέο χρηματοδοτικό πακέτο από τους πιστωτές.
Για να αντεπεξέλθει στις εσωτερικές της υποχρεώσεις, τονίζεται στο άρθρο, η Ελλάδα θα αναγκαστεί να καταφύγει σε εσωτερικό δανεισμό και να πληρώσει προμηθευτές, δημοσίους υπαλλήλους και συνταξιούχους με τίτλους αντί για μετρητό. Στην ουσία, θα δώσει έτσι μία υποσχετική, ή αλλιώς IOU, ότι στο μέλλον θα τους επιστρέψει τα χρήματα. Οι τίτλοι αυτοί θα είναι διαπραγματεύσιμοι, αλλά όχι στην ονομαστική τους αξία. Η τιμή τους θα διαμορφώνεται ανάλογα με τις εκτιμήσεις για το αν το Δημόσιο θα ανταποκριθεί στην υποχρέωσή του. Τι σημαίνει αυτό; Ότι ένα ταμείο ή ένας φορέας που θα έχει ανάγκη μετρητών, θα μπορεί να πωλεί τον τίτλο ονομαστικής αξίας π.χ. 1.000 ευρώ έναντι 750 ή 600 ευρώ. Έτσι, θα δημιουργηθεί μια αγορά η οποία θα τιμολογεί και θα προεξοφλεί τα IOU.

Ένα άλλο εργαλείο για τις συναλλαγές του Δημοσίου κυρίως με επιχειρήσεις, σύμφωνα με το άρθρο, είναι τα Tax Advance Notes (TAN) ή έντοκα που συνδέονται με φορολογικές εκπτώσεις. Πρόκειται για τίτλους που πωλούνται σε τιμή χαμηλότερη της ονομαστικής τους και στη λήξη μπορούν να χρησιμοποιηθούν για την πληρωμή φορολογικών υποχρεώσεων πολλαπλάσιας αξίας. Μπορούν δηλαδή να πωληθούν προς 800 ή 850 ευρώ και στη λήξη τους ύστερα π.χ. από έξι μήνες μπορεί να χρησιμοποιηθούν για πληρωμή ΦΠΑ ή φόρους αξίας 1.000 ευρώ.
Στην ίδια λογική, όπως αναφέρει το Βήμα της Κυριακής, το Δημόσιο θα μπορούσε να πληρώσει με προπληρωμένες κάρτες μέρος του μισθού των δημοσίων υπαλλήλων ή των συντάξεων. Αυτό στην πράξη θα σημαίνει ότι ένας δημόσιος υπάλληλος που αμείβεται με 1.200 ευρώ τον μήνα, θα παίρνει 1.000 ευρώ το μήνα σε μετρητά και 200 ευρώ σε κάρτα. Η κάρτα αυτή όμως δεν θα έχει ευρώ αλλά credit points που θα αντιστοιχούν σε 200 ευρώ. Με την κάρτα αυτή θα μπορεί να πηγαίνει στα σούπερ μάρκετ και θα αγοράζει προϊόντα π.χ. 35 ευρώ δαπανώντας 35 credit points. Το σούπερ μάρκετ θα μπορεί να τα εξαργυρώνει πληρώνοντας τις φορολογικές του ή άλλες υποχρεώσεις στο Δημόσιο. Στην ουσία πρόκειται λοιπόν για εικονικό χρήμα (virtual money).
voicenews.gr,

156 νησιά του Αιγαίου »υπό ελληνική κατοχή» λένε τώρα οι Τούρκοι!



yfalokripida





Σύμφωνα με δημοσίευμα, στην ιστοσελίδα του τουρκικού τηλεοπτικού σταθμού Odatv,156 νησιά έχει υπό κατοχή η Ελλάδα στο Αιγαίο και συνεπώς η Τουρκία τα διεκδικεί. 
 Το δημοσίευμα έρχεται ως συνέχεια συζήτησης στην τουρκική Βουλή προ μερικών εβδομάδων όπου είχε τεθεί θέμα - από αντιπολίτευση και κυβέρνηση- για...16 νησιά, ως συνεχεία βέβαια άλλων ,παλιότερων, αναφορών για 100 ή και περισσότερα νησιά. Τώρα η πλέον φρέσκια εκδοχή μιλάει για 156, εξ ού και ο τίτλος «Υπό κατοχή είναι όχι 16 νησιά, αλλά 156».

 Στο δημοσίευμα μάλιστα αναφέρει ότι τα εν λόγω νησιά είναι υπό Ελληνική κατοχή από το 2004 μέχρι σήμερα.
Και εστιάζει στο Αγαθονήσι- νησί που είχε παλιότερα ''βάλει στόχο'' ένας γραφικός εθνικιστής βουλευτής. Το χαρακτηρίζει ως ένα από τα σημαντικότερα των 156 και είναι, λέει, εντός των ορίων του νομού του Αϊντίν. 
 Τα βάζουν με την... Frontex  και την ...Λετονία
 Το ευφάνταστο δημοσίευμα λέει ότι στην κατάληψη των νησιών υπήρξε...συνεργασίας όχι μόνο της Ελλάδας, αλλά ταυτόχρονα και της ευρωπαϊκής Υπηρεσίας Συνόρων Frontex μαζί με τη Λετονία.
 
Για το θέμα αυτό, το κόμμα Vatan έστειλε - λέει- προειδοποιητικές επιστολές τόσο στην... Πρεσβεία της Λετονίας στην Άγκυρα και προς την ΕΕ.
Το παραμύθι διανθίζεται και με επίκληση ανύπαρκτων και ανιστόρητων ''στοιχείων'' όπως -λέει- τον υπ’ αριθμ. 2 Χάρτη, που συμπεριελήφθη επιπροσθέτως στο 15ο άρθρο της Συνθήκης της Λωζάνης, φαίνονται με ''κόκκινη γραμμή'' τα ονόματα των 14 νησιών που δόθηκαν στην Ιταλία και δεν υπάρχει το Αγαθονήσι.
Υποστηρίζουν ότι σκάφη του Λιμενικού της Λετονίας και της Ελλάδας... ασκούν καθήκοντα γύρω από το Αγαθονήσι χωρίς, λέει, να στηρίζονται σε κάποια νομοθεσία.
Επικαλείται δε το δημοσίευμα εντελώς επιλεκτικά εναν βρετανικό χάρτη του 1951 και έναν αμερικανικό χάρτη του 1957 που φαίνεται ότι τάχα μου το Αγαθονήσι ανήκει στην τουρκική Δημοκρατία. Ακόμα επικαλείται κάποιους ανώνυμους ειδικούς που λένε πως η Ελλάδα, η ΕΕ και η Λετονία παραβιάζουν τις αρχές του «απαραβίαστου των συνόρων» και του «σεβασμού στην εδαφική ακεραιότητα των κρατών» της Τελικής πράξης του Ελσίνκι ...   
 
Να θυμίσουμε ότι ο Εκπρόσωπος του ΥπΕξ, κ Κωνσταντίνος Κούτρας,  απαντώντας σε  ερωτήσεις δημοσιογράφων σχετικά με τις δηλώσεις του Τούρκου Υπουργού Άμυνας στην Τουρκική Εθνοσυνέλευση, με τις οποίες αμφισβήτησε την κυριαρχία της Ελλάδας για τα  16  ελληνικά νησιά, είχε δηλώσει τα εξής:
 
«Ουδεμία αμφισβήτηση και ουδέν σημείο αμφιβολίας υφίσταται σχετικά με το καθεστώς οποιουδήποτε νησιού ή νησίδας στο Αιγαίο και στην Ανατολική Μεσόγειο. Άλλωστε, η διεθνής νομιμότητα είναι από τις βάσεις του ευρωπαϊκού πολιτισμού και δεν μεταβάλλεται ούτε με προθέσεις παραβίασης του Διεθνούς Δικαίου ούτε με μονομερείς δηλώσεις ή ενέργειες.»
πηγή:voicenews.gr

Δύο υποθέσεις - «βόμβα» στoν Άρειο Πάγο




Δύο υποθέσεις - «βόμβα» στoν Άρειο Πάγο




Η πρώτη υπόθεση που θα εκδικαστεί στην Ολομέλεια του Αρείου Πάγου αφορά το αποκαλούμενο «χαράτσι» της ΔΕΗ που πληρώσαμε ως έκτακτο τέλος-φόρο (ΕΕΤΗΔΕ) για τα ηλεκτροδοτούμενα ακίνητα τη διετία 2011-’12, που όμως επαναλήφθηκε και την επόμενη χρονιά (2013) ελαφρά μειωμένο κατά 10% ως ΕΕΤΑ, παραμένοντας στην ουσία ενσωματωμένο και στο πλαίσιο του νεότερου φόρου για τα ακίνητα (ΕΝΦΙΑ). 

Η παραπεμπτική απόφαση του Δ’ Τμήματος ΑΠ προς την Ολομέλεια κρίνει το «χαράτσι» αντισυνταγματικό και αν η άποψη αυτή υπερισχύσει τελικά, αυτό θα έχει ως συνέπεια να αναγνωριστεί ότι παράνομα εισέπραξε το κράτος περίπου 2 δισ.€ για μία 2ετία και άλλο 1 δισ. € την επόμενη χρονιά.
 
Οι περαιτέρω επιπτώσεις μπορεί να είναι «βαρύτερες» αν αναλογιστεί κανείς ότι η παραπεμπτική απόφαση στηρίζει την επιχειρηματολογία της αντισυνταγματικότητας και στις εξαιρετικά «φουσκωμένες» αντικειμενικές αξίες των ακινήτων, στέλνοντας ουσιαστικά δεύτερο «τελεσίγραφο» προς το οικονομικό επιτελείο (όπως έχει κάνει και το Συμβούλιο της Επικρατείας) για μείωσή τους.

Εξαιρετική σημασίας

Στην άλλη υπόθεση θα κριθεί εάν θα συνεχιστεί η επέκταση και σε άλλους εργαζόμενους του ευρύτερου δημόσιου τομέα (Δημόσιο, ΝΠΔΔ, ΟΤΑ) του γνωστού επιδόματος των 176 ευρώ που θεσπίστηκε με τον νόμο 3016/02 και έκτοτε δόθηκε σε πολλές κατηγορίες υπαλλήλων, είτε μέσω νομοθετικών ρυθμίσεων, είτε μέσω δικαστικών αποφάσεων για λόγους τήρησης της συνταγματική αρχής της ισότητας.

Το ζήτημα παραπέμφθηκε ως εξαιρετικής σημασίας στην πλήρη Ολομέλεια ΑΠ (μέσα από τρεις «πιλοτικές» αποφάσεις), καθώς αφορά ευρύτατο κύκλο προσώπων. 

Και στις δύο υποθέσεις η νομολογία του ΑΠ και του ΣτΕ έχει διχαστεί και αν η Ολομέλεια ΑΠ υιοθετήσει τις απόψεις των τμημάτων ΑΠ, τότε την τελική λύση ίσως χρειαστεί να δώσει το Ανώτατο Ειδικό Δικαστήριο (ΑΕΔ) για να τερματιστεί η σύγκρουση ανάμεσα σε αντιφατικές αποφάσεις.

ΠΗΓΗ: ΕΘΝΟΣ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΚΗΣ

Σάββατο 18 Απριλίου 2015

«Δεν τρέφουμε συμπάθεια για την Ελλάδα» δήλωσε ο Γάλλος υπουργός Οικονομικών







Σαπέν: Δεν τρέφουμε συμπάθεια για την Ελλάδα






«Δεν τρέφουμε συμπάθεια για την Ελλάδα» δήλωσε ο Γάλλος υπουργός Οικονομικών Μισέλ Σαπέν, στο περιθώριο της εαρινής συνόδου του ΔΝΤ σύμφωνα με την αμερικανική εφημερίδα, USA Today, η οποία σε δημοσίευμά της, με τίτλο «Τα κράτη της Ευρωζώνης δεν κλαίνε για την Ελλάδα», αναφέρει:
«H Ελλάδα δεν φαίνεται να κερδίζει περισσότερη συμπάθεια από τους Ευρωπαίους εταίρους της καθώς η χώρα πλησιάζει στην χρεοκοπία».
«Έχουμε απαιτήσεις γιατί η Ελλάδα πρέπει να συμμορφωθεί με τους κανόνες που εφαρμόζουν όλες οι χώρες» συμπλήρωσε ο Γάλλος υπουργός Οικονομικών.
πηγή:enikos.gr

ΥΕΘΑ: ΠΡΩΤΑ ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗ ΤΗΣ ΚΥΠΡΟΥ ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΔΙΑΛΟΓΟΣ ΜΕ ΤΗΝ ΤΟΥΡΚΙΑ




Καμμένος: Πρώτα αναγνώριση της Κύπρου και μετά διάλογος με την ΤουρκίαΑποτέλεσμα εικόνας για κατεχομενη κυπρος φωτο





Ως απαραίτητη προϋπόθεση έθεσε ο υπουργός Εθνικής Άμυνας την αναγνώριση της Κύπρου ως κράτος από την Τουρκία, για έναρξη των συνομιλιών για το Κυπριακό.
Ο κ. Καμμένος, στο περιθώριο της συνάντησής του με τον πρόεδρο της Κυπριακής Δημοκρατίας Νίκο Αναστασιάδη, εξέφρασε τις επιφυλάξεις του για πιθανές χιαστί συνομιλίες.
Ερωτηθείς για το αν αισθάνεται ότι μπορεί να δυσχεραίνει την προσπάθεια επανέναρξης του διαλόγου, ο κ. Καμμένος ζήτησε να σταματήσει η παραπληροφόρηση από Μέσα, τα οποία δεν υπηρετούν τα εθνικά συμφέροντα.


πηγή:http://www.newsbomb.gr

ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΟ: ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΡΑΚΡΑΤΗΣΗ "ΑΧΡΕΩΣΤΗΤΟΣ ΚΑΤΑΒΛΗΘΕΝΤΟΣ ΠΟΣΟΥ"




Ανακοίνωση Συντονιστικού 3 ΕΑΑ

 ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΤΩΝ ΤΡΙΩΝ ΕΝΩΣΕΩΝ ΑΠΟΣΤΡΑΤΩΝ
ΑΞΙΩΜΑΤΙΚΩΝ  
Ν. Π. Δ. Δ.
Γραφεία: Ι. Παπαρρηγοπούλου & Π.Π. Γερμανού
Πλατεία Κλαυθμώνος – 105 61 Αθήνα
Τηλ.: 210 33 10 430 –210  33 10 431 – FAX: 210 33 10 429
 
                                                                                                          17-04-2015                           
                                 Α Ν Α Κ Ο Ι Ν Ω Σ Η   ΥΠ.  ΑΡΙΘ. 6/15
 
 Ενημέρωση Μελών μας αναφορικά με Παρακράτηση «αχρεωστήτως καταβληθέντος ποσού»
 
Επειδή πολλοί απόστρατοι συνάδελφοι, διαπίστωσαν στις συνταξιοδοτικές τους αποδοχές, μηνών Μαρτίου και Απριλίου 2015, να υφίσταται μείωση αυτών, λόγω παρακράτησης «αχρεωστήτως καταβληθέντος ποσού», ενημερώνουμε προς επίλυση υφιστάμενων αποριών & άρση τυχόν ανησυχιών, για τα παρακάτω :
 
-Οι οφειλές αυτές οφείλονται, στο γεγονός πως, κάποιοι συνάδελφοι επιλέγοντας να μην πάρουν 3μηνες αποδοχές (ή και σε μερικούς που πήραν 3μηνες και καθυστέρησε η «μισθολογική» ενημέρωση)  και επειδή προκαταβάλλεται ο μισθός, έλαβαν για έναν (τουλάχιστον) μήνα «διπλές αποδοχές» και ως εν ενεργεία και ως απόστρατοι (από την αναδρομική καταβολή της ενάρξεως συνταξιοδότησης). Αυτές τις αποδοχές οφείλουν να τις επιστρέψουν στο Δημόσιο ταμείο κατόπιν εκδόσεως σχετικής πράξης καταλογισμού & αποστολής αυτής στον υπόχρεο για εξόφληση οφειλής, από τον φορέα που τις είχε καταβάλλει.
 
-Σε πολλές περιπτώσεις όμως, οι Ειδικοί Λογαριασμοί Αλληλοβοηθείας  των Μετοχικών Ταμείων (ΕΛΟΑ), προέβησαν στη σχετική παρακράτηση, κατά την καταβολή του εφάπαξ βοηθήματος (κατόπιν σχετικής αποστολής στο Ταμείο της βεβαιώσεως οφειλής). Εάν για τις περιπτώσεις αυτές, υπήρξε και εκ των υστέρων "διπλή" παρακράτηση του συγκεκριμένου ποσού στις συντάξεις Μαρτίου-Απριλίου, θα πρέπει οι συνάδελφοι, να επιζητήσουν την επιστροφή του.
 
-Σε άλλες περιπτώσεις επίσης, οι αρμόδιοι φορείς μισθοδοσίας των Γενικών Επιτελείων, απέστειλαν τις σχετικές (αρνητικές) βεβαιώσεις εκκαθάρισης στην αρμόδια Διεύθυνση του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους, η οποία προέβη στη σχετική παρακράτηση (το ύψος της παρακράτησης ορίζεται από την οικεία Διεύθυνση του ΓΛΚ και το υφιστάμενο νομοθετικό πλαίσιο).
 
                
Υποστράτηγος  .ε.α.       Ε.Δανιάς                      Πρόεδρος ΕΑΑΣ
Αντιστράτηγος ε.α. Κ.Σκαρμαλιωράκης          Διευθύνων Σύμβουλος ΕΑΑΣ
Αντιναύαρχος   Π.Ν. ε.α. Σ.Περβαινάς Πρόεδρος ΕΑΑΝ και του  Συντονιστικού
Αντιπλοίαρχος (Ε)Π.Ν.ε.α. Γ.Γεωργακόπουλος  Διευθύνων Σύμβουλος ΕΑΑΝ
Αντιπτέραρχος (Ι) Π.Α. ε.α. Κ.Ιατρίδης               Πρόεδρος ΕΑΑΑ
Αντισμήναρχος (Ρ) Π.Α.ε.α.Ι.Κρανιάς                 Διευθύνων Σύμβουλος ΕΑΑΑ