Κυριακή 28 Σεπτεμβρίου 2014

ΟΛΟ ΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΜΙΣΘΟΛΟΓΙΟΥ ΤΟΥ ΥΠΕΘΑ ΓΙΑ ΕΝΟΠΛΕΣ ΔΥΝΑΜΕΙΣ ΚΑΙ ΣΩΜΑΤΑ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ







Μισθολόγιο τεσσάρων κατηγοριών, ξεχωριστό για τους προερχόμενους από παραγωγικές σχολές Αξιωματικών, απο παραγωγικές σχολές Υπαξιωματικών, τους ΕΠΟΠ - ΕΜΘ και τέλος των Ειδικών Φρουρών – Συνοριοφυλάκων προβλέπει η πρόταση της διακλαδικής επιτροπής που συγκροτήθηκε για να μελετήσει το μισθολόγιο τωνΣτρατιωτικών και των Στελεχών των Σωμάτων Ασφαλείας.
Το μισθολόγιο προβλέπει μισθούς που δεν θα είναι μικρότεροι απο αυτούς της 1/8/2012 σε συμφωνία με την απόφαση του ΣτΕ, που πάντως το ΥΠ.ΟΙΚ. έχει διαμηνύσει πως δεν μπορεί να εφαρμόσει πλήρως και άμεσα.
Επίσης οι προτάσεις καλύπτουν πάγια αιτήματα των Στρατιωτικών, πχ με επίδομα για την εργασία Σαββατοκύριακου, ενώ παραμένουν τα επιδόματα εξομάλυνσης, ειδικών συνθηκών και ευθύνης. Επίσης ειδικά για τους αστυνομικούς της Αττικής προβλέπεται επίδομα 100 Ευρώ.
Ανα κατηγορία, στις τέσσερις κατηγορίες οι μισθοί είναι (εισαγωγικός – ανώτερος): 1.155 – 4.530 Ευρώ, 955-2.600 Ευρώ, 930 – 2.300 Ευρώ και 955 – 1.735 Ευρώ.



 

   
 H ετήσια δαπάνη αν οι μισθοί πάνε στο 2012 είναι 91 εκατομμύρια ευρώ και όχι τα τρελά νούμερα που διαδίδουν από το υπουργείο Οικονομικών.

     Το σχέδιο είναι αυτό που λέμε ...πολύ καλό 
για να γίνει αληθινό




   Δείτε  το σχετικό έγγραφο

















πηγή:OnAlert.gr ,paraskinio.gr



ΨΑΧΝΟΥΝ ΤΑ........ ΠΡΟΝΟΜΙΑ ΤΩΝ ΣΤΡΑΤΙΩΤΙΚΩΝ !!!!!!


ΒΟΥΛΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΧΑΡΔΟΥΒΕΛΗΣ ΓΚ ΜΗΤΣΟΤΑΚΗΣ Κ


















“Παίζουν” με τα νεύρα στρατιωτικών αλλά και του πολιτικού προσωπικού των Ενόπλων Δυνάμεων. Ο υπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης Κυριάκος Μητσοτάκης επιμένει να αναζητά εγγράφως να ενημερωθεί από τα Γενικά Επιτελεία και το ΥΠΕΘΑ για τις “παροχές” που έχουν οι στρατιωτικοί αλλά και οι πολιτικοί υπάλληλοι των Ενόπλων Δυνάμεων!!!
Ο κ.Μητσοτάκης είχε θέσει το ίδιο αίτημα τον περασμένο Ιούνιο .Τότε ο ΥΕΘΑ Δημήτρης Αβραμόπουλος εγγράφως απάντησε με επιστολή όχι στον ίδιο αλλά στον πρωθυπουργό Αντώνη Σαμαρά. Στην οποία έγραφε ότι “οι Στρατιωτικοί αυτονόητα θα πρέπει να εξαιρεθούν απ΄ αυτή την “καταγραφή προνομίων”, όχι μόνο επειδή δεν υπάρχουν προνομία και παροχές, αλλά και επειδή η εργασία που παρέχουν έχει πολλές ιδιαιτερότητες σε σχέση με τους εργαζόμενους στον υπόλοιπο δημόσιο τομέα.
Ο κ.Μητσοτάκης αν και Κρητικός φαίνεται ότι το κράτησε “μανιάτικο” . Κι έστειλε ξανά αίτημα για καταγραφή …προνομίων και παροχών!!!
Ποια θεωρούν προνόμια και ποιες είναι οι …παροχές που έχουν στοχοποιήσει ο κ.Μητσοτάκης και το επιτελείο του;
• Τα Στρατιωτικά Πρατήρια – Προμηθευτικούς Οργανισμούς-Λέσχες.
• Τα Κέντρα Αποκατάστασης Απωλειών Υγείας (ΚΑΑΥ)
• Τις Λέσχες Αξιωματικών Ενόπλων Δυνάμεων (ΛΑΕΔ).
• Τα Επιδοτούμενα Στεγαστικά Δάνεια σε Στρατιωτικούς μέσω του Αυτονόμου Οικοδομικού Οργανισμού Αξιωματικών του Στρατού Ξηράς, Θαλάσσης και Αέρος.
• Τη διάθεση υπηρεσιακών αυτοκινήτων που ισχύσει για αξιωματικούς από το βαθμό του Συνταγματάρχη και άνω.
Τα αυτονόητα δηλαδή που διαθέτουν οι Ένοπλες Δυνάμεις όλου του πλανήτη! Καλό θα είναι αυτή την φορά μαζί με την έγγραφη απάντηση να στείλουν στον κ.Μητσοτάκη κι ένα ενημερωτικό σημείωμα για τους λόγους τους οποίες οι στρατιωτικοί σ΄ όλο τον κόσμο ,ακόμη και στις πιο υποανάπτυκτες χώρες του πλανήτη έχουν όλα αυτά που ο ίδιος θεωρεί …προνόμια.
Όλα αυτά την ίδια ώρα που το κλίμα στις ΕΔ είναι τεταμένο εξαιτίας της κυβέρνησης στην οποία υπουργός είναι ο κ.Μητσοτάκης. Και η οποία αρνείται να εφαρμόσει την απόφαση του ΣτΕ που δικαιώνει τους στρατιωτικούς. Την ίδια ώρα που αναζητούνται τεχνάσματα για να παρουσιαστεί μια “λύση” που θα μοιάζει με εφαρμογή της απόφασης ο κ.Μητσοτάκης αναζητά …προνόμια στις ΕΔ!
πηγή: olympia,gr

ΔΕΥΤΕΡΑ 06 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ Η ΠΡΩΤΗ ΓΕΥΣΗ ΓΙΑ ΜΙΣΘΟΥΣ ΚΑΙ ΣΥΝΤΑΞΕΙΣ









           Την  Δευτέρα 06 Οκτωβρίου, με την κατάθεση στη Βουλή του προσχεδίου προϋπολογισμού, για το έτος 2015, θα πάρουμε την πρώτη γεύση του σχεδίου που προωθεί η Κυβέρνηση για την αποκατάσταση μισθών και συντάξεων καθώς και την επιστροφή των αναδρομικών.

            Οι αποφάσεις που θα αποτυπώνονται στο προσχέδιο του προϋπολογισμού, θα είναι αυτές που θα καθορίσουν, σε μεγάλο βαθμό, τις ενέργειες - δράσεις που θα πρέπει να αναλάβουμε, στην περίπτωση  που το ΥΠΟΙΚ, δεν εφαρμόσει πλήρως την απόφαση του ΣτΕ. 

            Επειδή οι καιροί είναι δύσκολοι, οι ευκαιρίες δεν περιμένουν,τα περιθώρια αναβολής στενεύουν, θα πρέπει να είμαστε προετοιμασμένοι και έτοιμοι για όλα. 

Υποβολή προτάσεων και Ιδεών από το εν αποστρατεία προσωπικό







Υποβολή  προτάσεων και Ιδεών από το εν αποστρατεία προσωπικό







Το Γενικό Επιτελείο Στρατού σας γνωρίζει ότι, στο πλαίσιο της συνεχούς μέριμνας και για το εν αποστρατεία προσωπικό, ο Αρχηγός του ΓΕΣ Αντιστράτηγος κ. Χρίστος Μανωλάς, αποφάσισε τη δημιουργία εφαρμογής με την ονομασία «ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΠΥΛΗ ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ», στην επίσημη ιστοσελίδα του ΓΕΣ, «www.army.gr».

Σκοπός της παραπάνω εφαρμογής είναι η παρεχόμενη δυνατότητα και για τα εν αποστρατεία στελέχη της ηλεκτρονικής υποβολής προτάσεων και ιδεών, οι οποίες θα αποτελέσουν πολύτιμη πηγή άντλησης πληροφόρησης για βελτίωση ισχυουσών διαταγών, Νόμων και συνθηκών που αφορούν την υπηρεσία και τα στελέχη της (εν ενεργεία και εν αποστρατεία).

Η είσοδος στη παραπάνω εφαρμογή θα πραγματοποιείται με την χρήση του προσωπικού κωδικού αριθμού φακέλου ΕΚΟΕΜΣ


πηγή:army.gr


ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΤΟΥ ΠΡΟΕΔΡΟΥ THΣ Ε.Α.Α.Σ. ΓΙΑ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ



ΕΑΑΣ/Παράρτημα Άρτας


          Το Γραφείο του παραρτήματός μας επισκέφθηκε ο πρόεδρος της Ε.Α.Α.Σ., Υπτγος  Δανιάς Ευάγγελος με σκοπό την ενημέρωση σε θέματα που μας απασχολούν καθώς και για συζήτηση εφ΄ όλης της ύλης.

         Η προσέλευση των συναδέλφων ήταν πολύ μεγάλη, η δε ενημέρωση ήταν αναλυτική και διεξοδική σε όλα τα θέματα που μας αφορούν και μας απασχολούν


          Τα κυρίαρχα θέματα της ενημέρωσης και στη συνέχεια της συζήτησης που ακολούθησε, ήταν οι πληροφορίες που είχε για  αποκατάσταση των συντάξεων καθώς και ποιες θα είναι οι ενέργειες στη περίπτωση που δεν εφαρμοστεί πλήρως η απόφαση του ΣτΕ. Μας έκανε γνωστό, πως  οι πρόεδροι των θεσμικών Ενώσεων κλήθηκαν στο ΥΠΕΘΑ, όπου τους ενημέρωσαν για το σχέδιο που αφορούσε  στην αποκατάσταση μισθών και συντάξεων και τους έδειξαν,χωρίς να τους επιδοθεί, και το σχετικό έγγραφο. Σε ότι αφορά το θέμα των ενεργειών, στην περίπτωση δυσμενούς εξέλιξης στην αποκατάσταση τω συντάξεων, μας τόνισε με έμφαση ότι η Ε.Α.Α.Σ. είναι αποφασισμένη να εξαντλήσει όλα τα προβλεπόμενα ένδικα μέσα, φτάνοντας και μέχρι το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο.













             





























ΞΥΠΝΗΣΤΕ !!! ΕΧΘΡΟΣ ΠΡΟ ΤΩΝ ΠΥΛΩΝ. ΦΥΛΑΚΕΣ ΓΡΗΓΟΡΕΙΤΕ !!!


        1.    Με αφορμή τις αναδρομικές αυξήσεις στα εφάπαξ, δεκάδων συνταξιούχων των ΔΕΚΟ και τραπεζών, έπειτα από την αμετάκλητη  απόφαση δικαστικών αποφάσεων σχετικών με την άρση του πλαφόν που είχε επιβληθεί στα εφάπαξ και κρίθηκε αντισυνταγματικό το 2008.
       2.   Η αντισυνταγματικότητα της σχετικής απόφασης,  δεν έχει γενική εφαρμογή, αλλά αφορά μόνο σε όσους είχαν ασκήσει ή ασκούν ακόμη και σήμερα προσφυγές στα δικαστήρια, διεκδικώντας αναδρομικά την επιπλέον διαφορά που προκύπτει από τον επανυπολογισμό του εφάπαξ χωρίς πλαφόν.
      3.    Από τα παραπάνω,  αντιλαμβανόμαστε πλέον ξακάθαρα, ότι η εκτελεστική εξουσία δεν είναι διατεθειμένη,να εφαρμόσει επακριβώς την απόφαση του ΣτΕ γιατί:

             α.  Μπορεί το ΣτΕ να αποφάσισε αμετάκλητα, ότι ανήκουμε στον σκληρό πυρήνα του Κράτους, ότι οι περικοπές σε μισθούς και συντάξεις είναι παράνομες και αντισυνταγματικές, ότι χρίζουμε ειδικής προστασίας και μεταχείρισης σε σχέση με τους άλλους εργαζόμενους του Δημόσιου τομέα ,για τους οποίους έκρινε ότι οι περικοπές των μισθών τους ήταν νόμιμες και Συνταγματικές, για τους κυβερνώντες όμως σκληρός πυρήνας του Κράτους είναι τα "δικά" τους παιδιά,αυτούς που έχουν υποστεί τις μικρότερες μειώσεις, αυτούς που τα επικουρικά τους ταμεία, επιδοτούνται  γενναία από τον Κρατικό προϋπολογισμό, εμείς γι΄αυτούς απλώς είμαστε οι παρίες του Δημοσίου και γι΄αυτό είμαστε  ουραγοί στον μισθολογικό πίνακα και εκεί θέλουν να παραμείνουμε.

              β.   Μας θεωρούν δεδομένους, υποταγμένους, άβουλους , άπραγους, ότι δεν έχουμε το σθένος και την δύναμη να συνεχίσουμε τον δικαστικό αγώνα και ότι έχουμε αποδεχθεί την μερική  αποκατάσταση των μισθών και συντάξεων ως "μάννα εξ ουρανού".

               γ.    Μπορεί να θορυβήθηκαν από τον τεράστιο αριθμό αιτήσεων που υποβλήθηκαν στο Νομικό Συμβούλιο του Κράτους, θεωρούν όμως ότι ο αριθμός  του επόμενου δικαστικού βήματος που είναι οι αγωγές, θα είναι πολύ μικρός, με αποτέλεσμα να μπορεί με σχετική άνεση, να επιστρέψει τα αναδρομικά και μάλιστα
έντοκα και να επαναφέρει τους μισθούς και συντάξεις στα επίπεδα του Ιουλίου 2012, για τους υπόλοιπους συναδέλφους θα ισχύσει το "τρεχάτε ποδαράκια μου να.....  " , για να ικανοποιηθούν σε βάθος χρόνου.

               δ.    Χρησιμοποιούν ως βασικό επιχείρημα, για να μην προβούν στην άμεση εφαρμογή της απόφασης του ΣτΕ, ότι απαιτούνται τουλάχιστον 1,1 δις. ευρώ και το ποσό αυτό είναι απαγορευτικό για τον Κρατικό προϋπολογισμό γιατί θα ανατραπεί η πορεία τη Χώρας. Όμως το πραγματικό ποσό είναι κατά πολύ μικρότερο, χρησιμοποιείται δε ως βασικό επιχείρημα για κερδίσουν χρόνο από την δικαιοσύνη, έτσι ώστε  να εφαρμόσουν το νέο μειωμένο μισθολόγιο.


              ε.   Στην περίπτωση που εφαρμοσθεί άμεσα το νέο μισθολόγιο, η ισχύς των αγωγών, που πρόκειται να υποβληθούν μετά την ψήφιση του νέου μισθολογίου ,χάνεται και θα πρέπει να υποβληθεί προσφυγή και πάλι στο ΣτΕ. 

       4.     Kαι στο ερώτημα, τι επιλογές έχουμε, για να αναγκάσουμε την κυβέρνηση, να εφαρμόσει πιστά την απόφαση του ΣτΕ , κατά την γνώμη μας είναι οι παρακάτω:

               α.  Μαζικές καταθέσεις αγωγών, έτσι ώστε να πεισθεί η εκτελεστική εξουσία, ότι είμαστε ενωμένοι και αποφασισμένοι για όλα. Η απόφαση για τις αγωγές είναι μονόδρομος για την Δικαιοσύνη,γιατί στηρίζονται στην μη εκτέλεση της απόφασης του ΣτΕ.

               β.  Κατάθεση μηνυτήριας αναφοράς στην Εισαγγελία του Αρείου Πάγου για μη εκτέλεση της απόφασης του ΣτΕ , κατά το Σύνταγμα τον Ποινικό Κώδικα και την νομοθεσία των αρμόδιων Υπουργών, όπως προβλέπεται από τα άρθρα,95 του Συντάγματος, 232Α και 259 του Ποινικού Κώδικα και του άρθρου 50 του Προεδρικού Διατάγματος. Η μη συμμόρφωση των αρμόδιων Υπουργών προς την απόφαση του ΣτΕ, παραβιάζει την υπερνομοθετική ισχύ  της Ευρωπαϊκής Σύμβασης Δικαιωμάτων του Ανθρώπου (ΕΣΔΑ)
          
             γ.  Οργανωμένες και με παλμό κινητοποιήσεις,όταν κατατεθεί προς συζήτηση και ψήφιση στη Βουλή το νομοσχέδιο για το νέο μειωμένο μισθολόγιο, γιατί έτσι θα στείλουμε το μήνυμα ότι είμαστε ενωμένοι, αποφασισμένοι, ότι δεν ξεχνάμε και δεν συγχωρούμε κανέναν από αυτούς που μας μείωσαν, που μας εξαθλίωσαν, που ενήργησαν  αντισυνταγματικά, παράνομα και από πρόθεση σε βάρος μας.
  


Σάββατο 27 Σεπτεμβρίου 2014

ΤΕΛΟΣ ΣΤΙΣ ΠΡΟΩΡΕΣ ΚΑΙ ΑΔΙΚΕΣ ΑΠΟΣΤΡΑΤΕΙΕΣ









Όπως είναι γνωστό, με τον Νόμο 3883/2010 αναμορφώθηκε το σύστημα ιεραρχίας και εξέλιξης των Αξιωματικών των Ενόπλων Δυνάμεων, προκειμένου να εναρμονιστεί με τις πρόσφατες αλλαγές στο συνταξιοδοτικό θεσμικό πλαίσιο, αλλά και να ενσωματώσει τις σύγχρονες αντιλήψεις για τη δράση της διοίκησης και των διοικητικών οργάνων και τα δικαιώματα των διοικουμένων, πεδίο από το οποίο δεν εξαιρούνται οι Ελληνικές Ένοπλες Δυνάμεις.
Έτσι καθιερώθηκε για πρώτη φορά το δικαίωμα ενδικοφανούς προσφυγής κατά των μεταθέσεων και των κρίσεων για προαγωγή στο πλαίσιο εφαρμογής των αρχών της προηγούμενης ακρόασης, της διαφάνειας και της αμεροληψίας.
Ταυτόχρονα, τέθηκε φραγμός στα όποια λανθάνοντα ψήγματα «ηγεμονισμού», εμπεριέχονται στους προϊσχύσαντες κανόνες δικαίου, οι οποίοι άφηναν περιθώρια αντιμετώπισης βασικών δικαιωμάτων του προσωπικού (μεταθέσεις και προαγωγές) ως στρατιωτικές εντολές που δεν επιδέχονται αμφισβήτησης, για λόγους «δημοσίου συμφέροντος».
Τέσσερα έτη μετά τη θέση σε ισχύ του Νόμου 3883/2010, διαπιστώθηκε η ανάγκη, όχι απλώς να αντιμετωπιστούν οι διαφαινόμενες λειτουργικές και ερμηνευτικές δυσχέρειες που προέκυψαν κατά την εφαρμογή του, αλλά κυρίως να αξιοποιηθεί ο νόμος αυτός, ως εφαλτήριο για τη συνολική αναβάθμιση του σταδιοδρομικού πλαισίου των Ενόπλων Δυνάμεων με μακρόπνοη προοπτική και επικαιροποίηση.
Έτσι, το ΓΕΕΘΑ ανέλαβε πρωτοβουλία εκπόνησης ενός νέου σχεδίου νόμου το οποίο αξιοποιεί τα στοιχεία υπεροχής του Νόμου 3883/2010 και εισάγει νέα, με γνώμονα όχι μόνο τις επικαιροποιημένες ανάγκες της υπηρεσίας, αλλά και αφουγκραζόμενο αυτές των στελεχών, όπως έχουν πλέον διαμορφωθεί στο νέο κοινωνικοοικονομικό περιβάλλον.
Αδήριτη πλέον ανάγκη καθίσταται η κατάργηση των διακρίσεων των στελεχών με την υπαγωγή τους σε ένα και μόνο θεσμικό πλαίσιο. Με τον τρόπο αυτό εξαλείφεται η πολυνομία και τα διαδικαστικά αλλά και νομικής φύσης προβλήματα από την ταυτόχρονη παρακολούθηση και εφαρμογή διαφορετικού θεσμικού πλαισίου για τα στελέχη (Νόμος 2439/1996 και Νόμος 3883/2010) με μόνο κριτήριο τα έτη υπηρεσίας.
Στη βάση των ανωτέρω, το ΓΕΕΘΑ συνέταξε προσχέδιο Νόμου και το οποίο διαβίβασε στα Επιτελεία με σκοπό την υποβολή από πλευράς τους προτάσεων σχολίων και επισημάνσεων.
Λόγω της σοβαρότητας και της σπουδαιότητας του θέματος ζητήθηκε από τα Επιτελεία τα οποία έχουν και την εμπειρία από την εφαρμογή του Νόμου, η σύνταξη και αποστολή έως τις 20 Οκτωβρίου 2014, μίας όσο το δυνατόν πληρέστερης πρότασης, ώστε αυτή να προωθηθεί για έγκριση στα αρμόδια προς τούτο όργανα της Πολιτείας.









Τα κυριότερα σημεία της πρότασης αυτής είναι:
>Στο πλαίσιο της ισονομίας και της ανάδειξης των πλέον ικανών στελεχών, εισάγεται και στα στελέχη του Νόμου 2439/1996 ο θεσμός της κρίσης «κατ’ απόλυτη εκλογή». Παρέχεται δε εξουσιοδότηση για την έκδοση κανονιστικών πράξεων με σκοπό τη συγκεκριμενοποίηση των θέσεων ευθύνης των ανώτατων αξιωματικών ως προσόν για τη κρίση αυτή, αλλά και των κριτηρίων που οδηγούν στον ανώτερο αυτό είδος κρίσης.
Με τον τρόπο αυτό εξασφαλίζεται η ασφάλεια δικαίου των στελεχών και η αντικειμενική κρίση των συμβουλίων κρίσεων. Αυτό επιτυγχάνεται με την οριοθέτηση ευκρινούς και πλήρους σταδιοδρομικής οδού με συγκεκριμένα βήματα υπηρεσιακής εξέλιξης και κατάρτισης, με αποτέλεσμα αφενός τα στελέχη να γνωρίζουν έγκαιρα τα απαιτούμενα για την εξέλιξή τους προσόντα και αφετέρου ναδιευκολύνεται η διαπίστωση από τα αρμόδια συμβούλια κρίσεων της κτήσης των προσόντων αυτών.
>Το σύνολο του στρατιωτικού προσωπικού δύναται να τίθεται εκτός οργανικών θέσεων (ΕΟΘ), ούτως ώστε να συμπληρώνεται, ΕΦΟΣΟΝ ΚΑΙ ΜΟΝΟ ΤΟ ΕΠΙΘΥΜΕΙ, το σχήμα: 35 χρόνια υπηρεσίας (κατά κανόνα όταν το στέλεχος θα είναι 53 ετών) – 40 χρόνια υπηρεσίας (58 ετών). Η δυνατότητα αυτή σε καμία περίπτωση δεν συνδέεται με τις ασφαλιστικές και συνταξιοδοτικές διατάξεις, ούτε τα ώριμα συνταξιοδοτικά δικαιώματα.
ΚΑΤΑΡΓΕΙΤΑΙ η άμεση και υποχρεωτική αποστρατεία των στελεχών (πλην Αρχηγών και Αντιστρατήγων και αντιστοίχων) και αντιμετωπίζεται μια χρόνια παθογένεια στις τάξεις των Ενόπλων Δυνάμεων, η οποία οδηγούσε στην αποστρατεία ικανά και παραγωγικά στελέχη και μάλιστα αιφνίδια, προκαλώντας αναστάτωση όχι μόνο στην επαγγελματική τους κατάσταση αλλά τόσο στην προσωπικού τους ζωή όσο και στον οικογενειακό τους προγραμματισμό. Πλέον ουδείς αποστρατεύεται, ΕΦΟΣΟΝ ΔΕΝ ΤΟ ΕΠΙΘΥΜΕΙ, πριν το 58ο έτος της ηλικίας του.






Με τον τρόπο αυτό αναγνωρίζεται, αυταπόδεικτα πλέον, ο ιδιαίτερος χαρακτήρας του στρατιωτικού επαγγέλματος, ο οποίος ενέχει τον χαρακτήρα τρόπου ζωής, με αποτέλεσμα την απροθυμία διακοπής του συναισθηματικού δεσμού που αναπτύσσεται μεταξύ των στελεχών και της υπηρεσίας, σε χρόνο που δεν έχει επιλεγεί από το ίδιο το στέλεχος.
>Διευκρινίζονται οι περιπτώσεις της αυτεπάγγελτης αποστρατείας αξιωματικών, οι οποίες αφορούν τους επαγγελματικά ακατάλληλους ή ανεπαρκείς αξιωματικούς των οποίων οι πράξεις και οι συμπεριφορές χαρακτηρίζονται ως τέτοιες στα αρχικά στάδια της σταδιοδρομίας τους.
>Με σκοπό την κατοχύρωση της συνέχειας της διοίκησης στις Ένοπλες Δυνάμεις και την παροχή για όλα τα στελέχη μέχρι και του βαθμού του Αντιστρατήγου και αντιστοίχων (πλην Αρχηγών)επαρκούς χρόνου για την άσκηση των καθηκόντων τους, την αξιοποίηση των ιδιαίτερων ικανοτήτων τους αλλά και της εν γένει δοκιμασίας τους, καθορίζεται:
-Ότι η αποστρατεία των ανωτάτων αξιωματικών βαθμού Ταξιάρχου, Υποστρατήγου και αντιστοίχων με κρίση «ευδοκίμως τερματίσας», είναι δυνατή μόνο για όσους συμπληρώνουν τέσσερα (4) έτη στο βαθμό τους.
-Ως ελάχιστη θητεία των Αντιστρατήγων και αντιστοίχων (πλην Αρχηγών) αυτή του ενός (1) έτους.
-Υποχρέωση διετούς παραμονής όπου είναι δυνατόν, στις θέσεις στις οποίες συμπληρώνεται ο απαραίτητος χρόνος διοίκησης και ειδικής υπηρεσίας, δεδομένου ότι το ένα (1) έτος στις θέσεις αυτές κρίνεται ανεπαρκές για τη δοκιμασία του προσωπικού και την εξαγωγή ασφαλών συμπερασμάτων.
Επαναλαμβάνεται και τονίζεται, ότι το σύνολο των παραπάνω προτάσεων όσο και ο υπόψη νόμος σε καμία περίπτωση ΔΕΝ ΣΥΝΔΕΟΝΤΑΙ ΚΑΙ ΔΕΝ ΕΠΗΡΕΑΖΟΥΝ ΟΠΟΙΑΔΗΠΟΤΕ ΜΙΣΘΟΛΟΓΙΚΗ Ή ΣΥΝΤΑΞΙΟΔΟΤΙΚΗ κατάσταση των στελεχών των Ενόπλων Δυνάμεων.
Με την υιοθέτηση των ανωτέρω, αφενός θα δοθεί η δυνατότητα σε κάθε στέλεχος των Ενόπλων Δυνάμεων, από την πρώτη στιγμή να προγραμματίζει τη σταδιοδρομία του σε αυτές και αφετέρου θα εκλείψει το φαινόμενο του «ξαφνικού θανάτου» στις κρίσεις. Φαινόμενο απαράδεκτο καθώς οι Ένοπλες Δυνάμεις και κατά προέκταση η ελληνική πολιτεία εμφανίζονται στο να «πετούν» ανθρώπους οι οποίοι έχουν αφιερώσει 30 και χρόνια από τη ζωή τους σε αυτές. Επιπρόσθετα, θα εξαλειφθεί και το φαινόμενο των προσφυγών για τη διοικητική αποκατάσταση.
Αν μάλιστα συνδυαστούν με τον καθορισμό συγκεκριμένων προσόντων για κάθε θέση τότε τα στελέχη των Ενόπλων Δυνάμεων μπορούν να προγραμματίσουν τη σταδιοδρομία τους ανάλογα με τις επιθυμίες, τις δυνατότητες και τις προτεραιότητές τους, αλλά και το σύστημα εξέλιξης θα γίνει απόλυτα διαφανές και στο μέγιστο βαθμό αξιοκρατικό.
Σε κάθε περίπτωση, είναι πολύ θετικό ότι έστω και με καθυστέρηση, οι Ελληνικές Ένοπλες Δυνάμεις ετοιμάζονται να υιοθετήσουν ένα σύστημα εξέλιξης και σταδιοδρομίας του οποίου οι βασικές αρχές αποτελούν από χρόνια τον κανόνα σε όλες τις σύγχρονες χώρες. Πρόκειται για μία πολύ σημαντική μεταρρύθμιση που θα επιφέρει σημαντικά οφέλη όχι μόνο στα στελέχη (σε ατομικό επίπεδο), αλλά και στις Ένοπλες Δυνάμεις ως οργανισμό.

πηγή:Defence point.gr