Δευτέρα 25 Δεκεμβρίου 2023

Επαναφορά Συντάξεων στα επίπεδα του Ιουλίου 2012 : - Γιατί η κυβέρνηση, θέλει δεν θέλει, θα υλοποιήσει τις αποφάσεις του Ελεγκτικού Συνεδρίου; - Πως και πότε θα αρχίσει η αποκατάσταση; - Τα αποδεικτικά στοιχεία

 



    1. Στη συνάντηση που είχε την Τρίτη 5 Δεκεμβρίου 2023, το Συντονιστικό Συμβούλιο των τριών (3) θεσμικών Ενώσεων Αποστράτων Αξιωματικών Ενόπλων Δυνάμεων, με τον Υπουργό Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης κ. Άδωνι Γεωργιάδη, τέθηκε και το θέμα της επαναφοράς των συντάξεων στα επίπεδα του Ιουλίου 2012. 

   2. Ο Υπουργός παραδέχθηκε πως, οι αποφάσεις των Ανωτάτων Δικαστηρίων υποχρεώνουν την κυβέρνηση, να  προβούν στην αποκατάσταση των συντάξεων  ΟΜΩΣ τα οικονομικά της Χώρας ΑΠΑΓΟΡΕΥΟΥΝ, την παραπάνω ενέργεια.

  3. Οι Υπουργοί οικονομικών και εργασίας, μετά τις 

 δήλωσαν πως: "Θα σεβαστούμε τις αποφάσεις ΜΟΝΟ όσους έχουν κάνει προσφυγή"

  ΟΜΩΣ  οι δύο αποφάσεις στηρίζονται, στην απόφαση 1506/2016 της Ολομέλειας του Ελεγκτικού Συνεδρίου που μεταξύ των άλλων αναφέρουν με εμφαντικό τρόπο:"3. Ο νομοθέτης αναγνωρίζοντας διαχρονικά για ορισμένες κατηγορίες υπαλλήλων και λειτουργών του Δημοσίου, όπως είναι οι δικαστικοί λειτουργοί, τα μέλη Δ.Ε.Π. των Α.Ε.Ι. και Ε.Π. των Τ.Ε.Ι., οι γιατροί του Ε.Σ.Υ. και οι Στρατιωτικοί, την ειδική φύση των καθηκόντων τους και την αποστολή τους, τις αυξημένες υπηρεσιακές υποχρεώσεις τους, τις ιδιαίτερες συνθήκες εργασίας τους, αλλά και τις απαγορεύσεις και περιορισμούς των ατομικών τους δικαιωμάτων που επιβάλλονται σε κάποιες από τις κατηγορίες αυτές (όπως στους δικαστικούς λειτουργούς και τους στρατιωτικούςβάσει συνταγματικής τάξης διατάξεων, τους εξαίρεσε από την υπαγωγή τους στο ενιαίο μισθολόγιο μία από τις κατηγορίες αυτές υπαλλήλων, λειτουργών και Στρατιωτικών.

   4. Από τα παραπάνω,  συμπεραίνεται αβίαστα πως, η κυβέρνηση, θέλει δεν θέλει,  θα επαναφέρει, τις συντάξεις στα επίπεδα του Ιουλίου 2012και θα καταβάλει και όλα τα αναδρομικά. Εξ άλλου ο πρωθυπουργός έχει δηλώσει κατ΄ επανάληψη πως "Η κυβέρνηση συμμορφώνεται με τις δικαστικές αποφάσεις όπως είχαμε δεσμευτεί ότι θα κάνουμε"

Σημειώνεται ότι με βάση το επίσημο έγγραφο του ΕΦΚΑ, το οποίο κατατέθηκε κατά την εκδίκαση της υπόθεσης στο ΣτΕ, το Ταμείο υπολογίζει ως εξής τα αναδρομικά:

      =  Από 1/1/2013 έως 9/8/2015 ποσό 11 δισ. ευρώ.

      =  Από 10/6/2015 έως 11/5/2016 (το περίφημο 11μηνο μέχρι την ψήφιση του νόμου Κατρούγκαλου) ποσό 3,9 δισ. ευρώ.

     = Από 12/5/2016 έως 31/12/2018 ποσό 11,5 δισ. ευρώ

   ΣΥΝΟΛΟ: 26,4 δις ευρώ

  3. Οι Υπουργοί οικονομικών και εργασίας, μετά τις δύο αποφάσεις του Ελεγκτικού Συνεδρίου, για τους Δικαστικούς και τους 17 πανεπιστημιακούς καθηγητές δήλωσαν πως: "Θα σεβαστούμε τις αποφάσεις ΜΟΝΟ όσους έχουν κάνει προσφυγή"

 5. Επειδή το κόστος των αναδρομικών, που θα περιλαμβάνει όλους τους συνταξιούχους, είναι πράγματι "θηριώδες" η Κυβέρνηση είναι σίγουρο ότι θα εφαρμόσει την μέθοδο "καθυστερώ δια του αρραβώνος", όπως έγινε με τις αγωγές που υποβλήθηκαν, από το 2007 μέχρι και το 2008, από τους απόστρατους, κατά της εγκυκλίου 41/2001 (Τσοχατζόπουλου) επειδή δεν τους είχε συμπεριλάβει, ως όφειλε από τους νόμους, το ΥΠΟΙΚ. και το ΥΠΕΘΑ . Οι τελευταίες αγωγές που εκδικάστηκαν, από το Ελεγκτικό Συνέδριο, ήταν τον Σεπτέμβριο του 2023. 

 6. Η κυβέρνηση γνωρίζει πως:

     =  Από τους 350.000 συνταξιούχους που έχουν καταθέσει αγωγές, οι 70.000 είναι του Δημοσίου και από αυτές, μόνο 6.000 είναι των αποστράτων. Πως δεν μπορεί, για οικονομικούς λόγους να επαναφέρει όλες συντάξεις στα επίπεδα του Ιουλίου 2012   

      = Δεν μπορεί να μην εφαρμόσει τις αποφάσεις του Ελεγκτικού Συνεδρίου καθόσον μια τέτοια ενέργεια είναι σαν να καταργείς το Σύνταγμα και το Κράτος Δικαίου.

     = Ο πολύ μικρός αριθμός των αποστράτων, που έχουν κάνει αγωγές, την βολεύει να επαναφέρει, σταδιακά τις συντάξεις στα επίπεδα του 2012,. Δηλαδή θα εκτελεί τις αγωγές που θα εκδίδει το 6ο τμήμα του Ελεγκτικού Συνεδρίου και σε κανέναν άλλον. 

  7.Επειδή, μια τέτοια απόφαση  θα προκαλούσε μεγάλο "κύμα οργής" στους υπόλοιπους συνταξιούχους των ειδικών μισθολογίων, που δεν έχουν κάνει αγωγές,  η κυβέρνηση θα τους πει πως, επειδή οι 2 τελευταίες αποφάσεις του Ελεγκτικού Συνεδρίου είναι πιλοτικές θα μπορούν να καταθέσουν αγωγές και πως θα πρέπει να περιμένουν, τον χρόνο εκδίκασης, για να δικαιωθούν  εκδίκασης    

 ΔΕΙΤΕ ΤΙΣ ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ

Απόφαση 1506/2016

                                          ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΚΡΑΤΙΑ 

                               ΤΟ ΕΛΕΓΚΤΙΚΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΣΕ ΟΛΟΜΕΛΕΙΑ



3. Ο νομοθέτης αναγνωρίζοντας διαχρονικά για ορισμένες κατηγορίες υπαλλήλων και λειτουργών του Δημοσίου, όπως είναι οι δικαστικοί λειτουργοί, τα μέλη Δ.Ε.Π. των Α.Ε.Ι. και Ε.Π. των Τ.Ε.Ι., οι γιατροί του Ε.Σ.Υ. και οι στρατιωτικοί, την ειδική φύση των καθηκόντων τους και την αποστολή τους, τις αυξημένες υπηρεσιακές υποχρεώσεις τους, τις ιδιαίτερες συνθήκες εργασίας τους, αλλά και τις απαγορεύσεις και περιορισμούς των ατομικών τους δικαιωμάτων που επιβάλλονται σε κάποιες από τις κατηγορίες αυτές (όπως στους δικαστικούς λειτουργούς και τους στρατιωτικούςβάσει συνταγματικής τάξης διατάξεων, τους εξαίρεσε από την υπαγωγή τους στο ενιαίο μισθολόγιο των δημοσίων υπαλλήλων, καθιερώνοντας γι’ αυτούς ειδικά μισθολόγια, μισθολόγια δηλαδή ευνοϊκότερα από το ενιαίο αυτό μισθολόγιο και διαφορετικά για κάθε μία από τις κατηγορίες αυτές υπαλλήλων, λειτουργών και στρατιωτικών. 


. Και τούτο πρωτίστως διότι τα μέλη Δ.Ε.Π. των Α.Ε.Ι. δεν είναι η μόνη κατηγορία πολιτών που υπέστη μειώσεις αποδοχών και συντάξεων, ώστε να τίθεται ζήτημα άνισης μεταχείρισής τους, αφού νέα μειωμένα μισθολόγια έχουν θεσπιστεί τόσο με το ν. 4024/2011 για τους υπαγόμενους στο ενιαίο μισθολόγιο υπαλλήλους, όσο και με το ν. 4093/2012 για τις λοιπές -πέραν των μελών Δ.Ε.Π. των Α.Ε.Ι.- 30 κατηγορίες υπαλλήλων και λειτουργών που υπάγονται σε ειδικά μισθολόγια, αλλά και για εκείνους που δεν είναι μεν υπάλληλοι, πλην όμως λαμβάνουν αντιμισθία, αποδοχές, αποζημιώσεις ή έξοδα παράστασης από το Δημόσιο, τους ο.τ.α. και τα λοιπά ν.π.δ.δ., καθώς και τα ν.π.ι.δ. που ανήκουν στους ως άνω φορείς (βλ. άρθρο πρώτο παρ. Γ υποπαρ. Γ.1. περ. 2-8 του ν. 4093/2012). 

 

Περαιτέρω, το ανίσχυρο ή μη των μισθολογικών ρυθμίσεων του ν. 4093/2012, κατ’ εφαρμογή των οποίων χώρησε η επίδικη αναπροσαρμογή της σύνταξης του εκκαλούντος συνταξιούχου πρώην Αναπληρωτή Καθηγητή Α.Ε.Ι., κατ’ επέκταση δε η νομιμότητα της προσβαλλόμενης συνταξιοδοτικής πράξης, δεν μπορεί να κριθεί με βάση ρυθμίσεις άλλων νόμων (3865/2010, 3986/2011, Απόφαση 1506/2016 31 4002/2011, 4024/2011, 4051/2012), καθόσον οι ως άνω περικοπές, πέραν του ότι αφορούν όλους τους συνταξιούχους του δημόσιου τομέα (αλλά και τους συνταξιούχους όλων των φορέων κοινωνικής ασφάλισης αρμοδιότητας Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης – βλ. άρθρο 38 ν. 3863/2010), ουδόλως σχετίζονται με τον κανονισμό ή την αναπροσαρμογή των συντάξεων, αλλά επιβάλλονται, προς θεραπεία άλλων σκοπών, κατά την καταβολή των συντάξεων, στο στάδιο δηλαδή εκτέλεσης των συνταξιοδοτικών πράξεων, και δεν αφορούν, συνακόλουθα, στην υπό κρίση διαφορά που αφορά τη νομιμότητα ή μη της πράξης αναπροσαρμογής της σύνταξης του εκκαλούντος σε σχέση με τις συγκεκριμένες και μόνο μισθολογικές ρυθμίσεις της περιπτώσεως 17 της υποπαραγράφου Γ.1 της παραγράφου Γ του άρθρου πρώτου του ν. 4093/2012. Συνεπώς, κατά τη μειοψηφούσα αυτή άποψη, οι ως άνω ρυθμίσεις δεν αντίκεινται στα άρθρα 4 παρ. 5 και 25 παρ. 4 του Συντάγματος και θα έπρεπε, ως εκ τούτου, να εξετασθεί περαιτέρω η βασιμότητα των λοιπών προβαλλόμενων λόγων έφεσης. 


12. Υπό τα δεδομένα αυτά, τα οποία για την ταυτότητα του νομικού λόγου, ισχύουν και σε περίπτωση μείωσης της σύνταξης, οι διατάξεις της περίπτωσης 17 της υποπαραγράφου Γ.1 της παραγράφου Γ του ν. 4093/2012, με τις οποίες η αναπροσαρμογή (μείωση) των συντάξεων των συνταξιούχων πρώην μελών Δ.Ε.Π. των Α.Ε.Ι. ανατρέχει αναδρομικά από 1.8.2012 σε χρόνο δηλ. προγενέστερο της δημοσίευσής του στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως (12.11.2012), λόγω μείωσης των αποδοχών των ενεργεία μελών Δ.Ε.Π. των Α.Ε.Ι. από 1.8.2012, αντίκεινται και στις διατάξεις του άρθρου 1 του Πρώτου Πρόσθετου Πρωτοκόλλου της Ε.Σ.Δ.Α. είναι, συνεπώς, ανίσχυρες, καθόσον πρόκειται για στέρηση γεννημένου περιουσιακής φύσεως δικαιώματος (σύνταξης συγκεκριμένου ποσού, που έχει ήδη καταβληθεί), χωρίς να προκύπτει ότι η αναδρομική αυτή μείωση υπαγορεύθηκε από επιτακτικούς λόγους Απόφαση 1506/2016 35 δημόσιας ωφέλειας, ενώ δεν τεκμηριώνεται, ούτε η αναγκαιότητα και προσφορότητα της εν λόγω αναδρομικότητας για την επίτευξη του επιδιωκόμενου με τη συνολική ρύθμιση του ν. 4093/2012 σκοπού δημοσίου συμφέροντος, κατόπιν τήρησης των αρχών της ισότητας στην κατανομή των δημοσίων βαρών (άρθρο 4 παρ. 1 και 5 του Συντ.) και της αναλογικότητας, ενόψει και του γεγονότος ότι όμοια ρύθμιση δεν θεσπίστηκε και για τους λοιπούς εν γένει συνταξιούχους του Δημοσίου (Ε.Σ. Ολομ. Πρακτ. 2ης Ειδ. Συν./27.2.2013, σελ. 36-38, Αποφ. 4327/2014). 

13. Κατ’ ακολουθίαν αυτών που προηγουμένως κρίθηκαν , οι διατάξεις της περίπτωσης 17 της υποπαραγράφου Γ.1 της παραγράφου Γ του άρθρου πρώτου του ν. 4093/2012, με τις οποίες κατ’ εφαρμογή του άρθρου 9 του π.δ. 169/2007 μειώθηκαν οι συντάξεις των συνταξιούχων πρώην μελών Δ.Ε.Π. των Α.Ε.Ι. λόγω μείωσης των αποδοχών των εν ενεργεία μελών Δ.Ε.Π. των Α.Ε.Ι. και μάλιστα αναδρομικά από 1.8.2012, αντίκεινται προς τις συνταγματικές διατάξεις των άρθρων 4 παρ. 5 και 25 παρ. 4 καθώς και την υπερνομοθετικής ισχύος διάταξη του άρθρου 1 του Πρώτου Πρόσθετου Πρωτοκόλλου. 

Μετά δε την επίλυση του νομικού ζητήματος πρέπει η ένδικη έφεση να παραπεμφθεί στο αρμόδιο ΙΙ Τμήμα για να εξεταστεί περαιτέρω. 

Διά ταύτα 

Επιλύει κατά τα ανωτέρω το νομικό ζήτημα. Αποφαίνεται ότι οι διατάξεις της περίπτ. 17 της υποπαραγράφου Γ.1. της παραγράφου Γ του άρθρου πρώτου του ν. 4093/2012, με τις οποίες κατ’ εφαρμογή του άρθρου 9 του π.δ. 169/2007 μειώθηκαν οι συντάξεις των 36 συνταξιούχων μελών Δ.Ε.Π. των Α.Ε.Ι. λόγω μείωσης των αποδοχών των εν ενεργεία μελών Δ.Ε.Π. των Α.Ε.Ι. και μάλιστα αναδρομικά από 1.8.2012, αντίκεινται προς τις συνταγματικές διατάξεις των άρθρων 4 παρ. 5 και 25 παρ. 4 καθώς και την υπερνομοθετικής ισχύος διάταξη του άρθρου 1 του Πρώτου Πρόσθετου Πρωτοκόλλου. Και Παραπέμπει την ένδικη έφεση στο αρμόδιο ΙΙ Τμήμα. 

Κρίθηκε και αποφασίστηκε στην Αθήνα, στις 26 Νοεμβρίου 2014 και στις 10 Ιουνίου 2015. 

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ 

ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΑΓΓΕΛΑΡΑΣ

Η ΕΙΣΗΓΗΤΡΙΑ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ 

 ΑΣΗΜΙΝΑ ΣΑΝΤΟΡΙΝΑΙΟΥ

 Η ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ 

ΕΛΕΝΗ ΑΥΓΟΥΣΤΟΓΛΟΥ

ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ 

press.office@elsyn.gr 

ΑΘΗΝΑ, 6 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ 2023 


                                                           ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ 

Επί της 176/2023 Απόφασης του Τρίτου Τμήματος 

Η 176/2023 απόφαση του Τρίτου Τμήματος του Ελεγκτικού Συνεδρίου σε συμβούλιο δεν αποτελεί νέα νομολογία του Ελεγκτικού Συνεδρίου. 

Αφορά στο νομικό ζήτημα της μείωσης του μισθολογίου των καθηγητών Α.Ε.Ι. που επέβαλε ο νόμος 4093/2012 και τη συνακόλουθη μείωση των συντάξεων της ίδιας κατηγορίας δημοσίων λειτουργών. 

Η μείωση αυτή συντάξεων κρίθηκε, με την 1506/2016 απόφαση της Ολομέλειας του Ελεγκτικού Συνεδρίου, αντισυνταγματική και, βάσει της κρίσης αυτής, έχουν εκδοθεί, μετά το έτος 2016 και μέχρι σήμερα, από το αρμόδιο Τμήμα του Ελεγκτικού Συνεδρίου, με τη διαδικασία της ταχείας δίκης, εκατοντάδες αποφάσεις που αφορούν αυτή την κατηγορία συνταξιούχων και το συγκεκριμένο ζήτημα. 

Η δικαστική αυτή απόφαση ουδεμία σχέση έχει με τις προσφάτως εκδοθείσες 1330, 1331 και 1332/2023 αποφάσεις της Ολομέλειας του Ελεγκτικού Συνεδρίου που αφορούν στην αναπροσαρμογή και στον κανονισμό της σύνταξης των δικαστικών λειτουργών.


Γιατί η απόφαση 176/2023 δικαιώνει και τους απόστρατους 

 Στην απόφαση 1506/2016 γίνεται, σε πολλά σημεία, ειδική μνεία στους στρατιωτικούς

 Δείτε τα επίμαχα σημεία της 1506/2023 απόφασης του Ελεγκτικού Συνέδριου

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Απόφαση 176/2023

                                       ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ 

                                         ΤΟ ΕΛΕΓΚΤΙΚΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ 

                                  ΤΡΙΤΟ ΤΜΗΜΑ (άρθρο 178 παρ. 1 του ν. 4820/2021) 

Η Πάρεδρος του Ελεγκτικού Συνεδρίου Αναστασία Μαυρογένη, 

στις 4 Οκτωβρίου 2023 και παρουσία της Γραμματέως του Τμήματος Αντωνίας Σαρλά, 

εκδίκασε 

κατά τη διαδικασία του άρθρου 178 παρ. 1 του ν. 4820/2021 τα ακόλουθα ένδικα βοηθήματα, υπό τους αντίστοιχους Α.Β.Δ. του έτους 2016, που ασκήθηκαν από τους κατωτέρω αντιστοίχως αναφερομένους εκκαλούντες, κατοίκους στην αναγραφόμενη στο δικόγραφο εκάστου διεύθυνση και τα οποία παραπέμφθηκαν σε αυτήν με την 72/2023 Πράξη της Προέδρου του Τμήματος: α/α ΑΒΔ Εκκαλών-ούσα Προσβαλλόμενη πράξη κανονισμού σύνταξης 1-16 … κατά των αναφερομένων στη στήλη (δ) του ανωτέρω πίνακα πράξεων κανονισμού σύνταξης της Διεύθυνσης Κανονισμού και Εντολής Πληρωμής Πολιτικών Συντάξεων του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους, με τις οποίες τους κανονίστηκε σύνταξη μειωμένη, βάσει του άρθρου πρώτου παρ. Γ υποπαρ. Γ1 (περιπτ. 17) του ν. 4093/2012 (Α’ 222), σε συνδυασμό με το άρθρο 9 του π.δ/τος 169/2007 (Α’ 210), και κατά του Ελληνικού Δημοσίου νομίμως εκπροσωπουμένου από τον Υπουργό των Οικονομικών Αφού έλαβε υπόψη τα:

α Πρακτικά Συνεδρίασης της 22ας.9.2022 της Ολομέλειας της Γενικής Επιτροπείας της Επικρατείας του Ελεγκτικού Συνεδρίου, σύμφωνα με τα οποία δεν διατυπώνεται γνώμη κατά την παρούσα διαδικασία. 

Μελέτησε τα στοιχεία των φακέλων Σκέφθηκε σύμφωνα με τον νόμο 2 1. 

Με τις κρινόμενες εφέσεις, για κάθε μία από τις οποίες καταβλήθηκε το προσήκον παράβολο, οι εκκαλούντες, ήδη πολιτικοί συνταξιούχοι και πρώην μέλη Δ.Ε.Π. Α.Ε.Ι., προσβάλλουν τις ανωτέρω αναφερόμενες πράξεις του Διευθυντή της Διεύθυνσης Κανονισμού και Εντολής Πληρωμής Πολιτικών Συντάξεων του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους με τις οποίες κανονίστηκε σε αυτούς σύνταξη και ζητούν, καθ’ ερμηνείαν, τη μεταρρύθμιση των πράξεων αυτών κατά το μέρος που οι συντάξιμες αποδοχές τους υπολογίστηκαν με βάση τις μειωμένες αποδοχές μελών Δ.Ε.Π. Α.Ε.Ι., όπως αυτές καθορίστηκαν από τις διατάξεις του άρθρου πρώτου παρ. Γ υποπαρ. Γ.1 (περιπτ. 17) του ν. 4093/2012. 2. 

Οι διατάξεις της παραγράφου 1 του άρθρου 178 του ν. 4820/2021 (Α’ 130), όπως η παράγραφος αυτή αντικαταστάθηκε από το άρθρο 52 του ν. 5016/2023 (Α΄ 21) ορίζουν ότι «1.α. Συνταξιοδοτικές υποθέσεις, στις οποίες το κύριο νομικό ζήτημα που τίθεται έχει επιλυθεί με απόφαση της Ολομέλειας του Ελεγκτικού Συνεδρίου, παραπέμπονται από τον Πρόεδρο του Τμήματος ενώπιον του οποίου εκκρεμούν σε Πάρεδρο που υπηρετεί στο ίδιο Τμήμα για την εκδίκασή τους από αυτόν χωρίς ακροαματική διαδικασία. 

Από την ημερομηνία έκδοσης της πράξης του Προέδρου για την παραπομπή της υπόθεσης σε Πάρεδρο, ο Πάρεδρος που ορίζεται διαθέτει όλες τις εξουσίες του δικαστηρίου, σύμφωνα με όσα ορίζονται στις περ. β’ έως ζ’. (…). β. (…) η. Η απόφαση κοινοποιείται στους διαδίκους, οι οποίοι μπορούν, εντός προθεσμίας εξήντα (60) ημερών από την κοινοποίηση, να ζητήσουν τη συζήτηση της υπόθεσης στο ακροατήριο, εκθέτοντας αιτιολογημένα τους ειδικούς λόγους για την υποβολή αυτού του αιτήματος. (...) 

Με την εισαγωγή της υπόθεσης από τον Πρόεδρο για συζήτηση στο ακροατήριο, η απόφαση του Παρέδρου παύει να ισχύει. (...)». Στο πλαίσιο, εξάλλου, της τήρησης του ευλόγου χρόνου εκδίκασης των υποθέσεων και των επιταγών περί αποτελεσματικής δικαστικής προστασίας, ταχείας απονομής της δικαιοσύνης και αποσυμφόρησης του Δικαστηρίου από τον μεγάλο όγκο εκκρεμών υποθέσεων, περισσότερα ένδικα βοηθήματα μπορεί να συνεκδικάζονται, όταν με αυτά τίθενται όμοια ζητήματα (άρθρο 92 της Δικονομίας του Ελεγκτικού Συνεδρίου). . 

3. Εν όψει των ανωτέρω, οι συνεκδικαζόμενες εφέσεις, οι οποίες είναι όμοιες ως προς τη νομική τους επιχειρηματολογία και ως προς το πραγματικό τους υπόβαθρο και η βασιμότητα ή μη των οποίων ερείδεται σε νομικό ζήτημα που έχει επιλυθεί αμετακλήτως από την Ολομέλεια του Δικαστηρίου (βλ. κατωτέρω, σκέψη 4) χωρίς να αμφισβητούνται τα πραγματικά περιστατικά που επικαλούνται οι εκκαλούντες, παραδεκτώς εισάγονται προς εκδίκαση κατά την παρούσα διαδικασία. 

4. Με την 1506/2016 απόφαση της Ολομέλειας του Δικαστηρίου τούτου, που εκδόθηκε σύμφωνα με τη διαδικασία του άρθρου 108Α του π.δ./τος 1225/1981, για την επίλυση νομικού ζητήματος γενικότερου ενδιαφέροντος που αφορά σε ευρύτερο κύκλο προσώπων, κρίθηκε ότι οι διατάξεις της περίπτωσης 17 της υποπαραγράφου Γ.1 της παραγράφου Γ του άρθρου πρώτου του ν. 4093/2012, οι οποίες επέφεραν αναδρομική μείωση στο μισθολόγιο των εν ενεργεία μελών Δ.Ε.Π. Α.Ε.Ι. και οδήγησαν συνακόλουθα σε αντίστοιχες μειώσεις των συντάξιμων αποδοχών και κατ’ επέκταση και των συντάξεων των συνταξιούχων μελών Δ.Ε.Π. Α.Ε.Ι., αντίκεινται προς τις συνταγματικές διατάξεις των άρθρων 4 παρ. 5 και 25 παρ. 4 και τις από αυτές απορρέουσες αρχές της ισότητας στα δημόσια βάρη και της υποχρέωσης όλων Απόφαση 176/2023 3 των πολιτών να εκπληρώνουν το χρέος της κοινωνικής και εθνικής αλληλεγγύης, και καθίστανται ως εκ τούτου ανίσχυρες. 

Περαιτέρω, κρίθηκε ότι οι ίδιες ως άνω διατάξεις δυνάμει των οποίων η αναπροσαρμογή (μείωση) των συντάξεων των ως άνω συνταξιούχων ανατρέχει στην 1η.8.2012, δηλαδή σε χρονικό σημείο πρότερο της δημοσίευσης του ν.4093/2012 στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως (12.11.2012), λόγω της μείωσης των αποδοχών των εν ενεργεία μελών ΔΕΠ Α.Ε.Ι. από 1.8.2012, αντίκεινται και στις διατάξεις του άρθρου 1 του Πρώτου Πρόσθετου Πρωτοκόλλου της Ε.Σ.Δ.Α. και είναι, ομοίως, ανίσχυρες. Εξάλλου, με τις διατάξεις των άρθρων 12 και 15 του ν. 4575/2018 (Α΄ 192), που θεσπίστηκαν σε εναρμόνιση προς τις δικαστικές αποφάσεις που είχαν κρίνει τις ανωτέρω διατάξεις αντισυνταγματικές (βλ. αιτιολογική έκθεση), προβλέφθηκε η εφάπαξ καταβολή στα εν ενεργεία και συνταξιοδοτηθέντα μέλη Δ.Ε.Π. Α.Ε.Ι. χρηματικού ποσού, το οποίο αντιστοιχεί στη διαφορά μεταξύ των μηνιαίων αποδοχών (μισθών και συντάξεων) που τα ανωτέρω πρόσωπα θα δικαιούνταν να λάβουν με βάση τις ισχύουσες κατά την 31.7.2012 μισθολογικές διατάξεις και των μηνιαίων αποδοχών και συντάξεων που πράγματι τους καταβλήθηκαν κατά το χρονικό διάστημα 1.1.2015 έως και 31.12.2016 με βάση τις διατάξεις του ν. 4093/2012. 

Τέλος, η διάταξη του άρθρου 15 παρ. 3 του ν. 4575/2018 προβλέπει ειδικά για τους συνταξιούχους ότι η καταβολή του ως άνω ποσού δεν επηρεάζει το ύψος της σύνταξης που έχει ληφθεί υπόψη για τον επανυπολογισμό και την αναπροσαρμογή των συντάξεων στο πλαίσιο της μεταρρύθμισης του ασφαλιστικού – συνταξιοδοτικού συστήματος δυνάμει του άρθρου 14 του ν. 4387/2016 (Τρίτο Τμ. σε Συμβ. 92/2023). 

5. Κατ’ ακολουθίαν των ανωτέρω και κατά τα κριθέντα με την προαναφερθείσα απόφαση της Ολομέλειας (1506/2016) του Δικαστηρίου τούτου, οι προσβαλλόμενες πράξεις, οι οποίες ερείδονται επί των ανίσχυρων διατάξεων της περίπτωσης 17 της υποπαραγράφου Γ.1 της παραγράφου Γ του άρθρου πρώτου του ν. 4093/2012, και δεν προκύπτει ότι έχουν ανακληθεί ή αντικατασταθεί από άλλη πράξη, διατηρούν και μετά τη θέσπιση των διατάξεων του άρθρου 15 του ν. 4575/2018 τις έννομες συνέπειές τους. 

Και τούτο διότι η ανωτέρω καταβολή αφορά στη διαφορά συντάξεων του συγκεκριμένου χρονικού διαστήματος και δεν συνεπάγεται την αναδρομική αναπροσαρμογή της σύνταξης των εκκαλούντων. Επομένως, οι προσβαλλόμενες πράξεις παρίστανται μη νόμιμες και πρέπει να ακυρωθούν κατά το μέρος που οι συντάξιμες αποδοχές των εκκαλούντων υπολογίστηκαν με βάση τις μειωμένες αποδοχές των μελών Δ.Ε.Π. Α.Ε.Ι., όπως αυτές καθορίστηκαν από τις διατάξεις του άρθρου πρώτου παρ. Γ υποπαρ. Γ.1 (περιπτ. 17) του ν. 4093/2012, να παραπεμφθούν δε οι υποθέσεις στην εν τω μεταξύ καταστάσα αρμόδια Διεύθυνση Χορήγησης Συντάξεων Δημοσίου Τομέα του Ηλεκτρονικού Εθνικού Φορέα Κοινωνικής Ασφάλισης (e-ΕΦΚΑ) [βλ. άρθρο 395 του ν. 4512/2018 (Α’ 5) και 2915/783/17.1.2018 κοινή απόφαση των Υπουργών Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης και Οικονομικών (Β’ 55), άρθρο 1 ν. του 4670/2020 (Α’ 43)] ώστε να ανακαθοριστεί η σύνταξη ενός εκάστου των εκκαλούντων βάσει των διατάξεων που ίσχυαν πριν την έκδοση των ως άνω αντισυνταγματικών και ανίσχυρων διατάξεων της περίπτωσης 17 της υποπαραγράφου Γ.1 της παραγράφου Γ του άρθρου πρώτου του ν. 4093/2012 και να οριστεί κάθε 4 σύνταξη πληρωτέα από την ημερομηνία συνταξιοδότησης κάθε εκκαλούντος αντιστοίχως, κατ’ άρθρο 60 παρ. 1 του Συνταξιοδοτικού Κώδικα. Εξάλλου, το αίτημα των εκκαλούντων περί αναδρομικής καταβολής της σύνταξής τους χωρίς τις περικοπές που προβλέπονται στις διατάξεις των παρ. Γ υποπαρ. Γ.1 και παρ. Β υποπαρ. Β.3 περιπτ. α΄ του ν. 4093/2012, καθ’ ο μέρος εμπεριέχει αίτημα επιστροφής αναδρομικώς των παρακρατηθέντων δυνάμει των προσβαλλόμενων πράξεων ποσών, είναι απορριπτέο ως απαράδεκτο, προεχόντως λόγω του διαπλαστικού χαρακτήρα της έφεσης, η οποία άγει στην ακύρωση της προσβαλλόμενης πράξης ή παράλειψης και όχι στην επιδίκαση χρηματικών ποσών (Τρίτο Τμ. 190/2023, 10, 109/2021, πρώην ΙΙ Τμ. 333, 833, 838, 1401/2020, Τρίτο Τμ. σε Συμβ. 92/2023). Ειδικά δε ως προς τις μειώσεις της παρ. Β, υποπαρ. Β.3 περιπτ. α΄ του άρθρου πρώτου του ν. 4093/2012, το αίτημα είναι απορριπτέο στο πλαίσιο της ένδικης υπόθεσης, καθόσον οι περικοπές που προβλέπονται με τις διατάξεις αυτές δεν καθορίζονται, ούτε αποτυπώνονται στις προσβαλλόμενες με τις ένδικες εφέσεις πράξεις κανονισμού σύνταξης, αλλά επιβάλλονται κατά την καταβολή της σύνταξης (Τρίτο Τμ. σε Συμβ. 52/2022). 

Σε κάθε περίπτωση, οι διαφορές συντάξεων που θα προκύψουν από την κατά τα ανωτέρω μεταρρύθμιση των προσβαλλόμενων πράξεων επιβάλλεται να καταβληθούν στους δικαιούχους στο στάδιο συμμόρφωσης της Διοίκησης (βλ. άρθρο 395 παρ. 8 του ν. 4512/2018, Α΄ 5/17.1.2018 περί συστάσεως της Διεύθυνσης Χορήγησης Συντάξεων Δημόσιου Τομέα του ΕΦΚΑ, βλ. ΕλΣυν πρώην ΙΙ Τμ. 364/2020) προς την παρούσα απόφαση, κατ’ άρθρα 95 παρ. 5 του Συντάγματος και 1 του ν. 3068/2002 (Α΄ 274) (βλ. ΕλΣυν πρώην ΙΙ Τμ. 577/2017, 851/2016, αποφ. ΕΔΔΑ της 3.12.2015 Κανταρέλης κατά Ελλάδας). Στο στάδιο δε αυτό τα οικεία όργανα οφείλουν να προβούν σε εκκαθάριση και καταβολή των οφειλόμενων ποσών στους δικαιούχους (βλ απόφ. Τριμ. Συμβ. Συμμ. πρώην ΙΙ Τμ. 2/2016) αφαιρώντας όσα ποσά έχουν τυχόν ήδη καταβληθεί για την επίδικη αιτία βάσει των προαναφερθεισών διατάξεων του ν.4575/2018 (πρβλ. ΕλΣυν πρώην ΙΙ Τμ. 2369/2020). 

Τέλος, πρέπει να διαταχθεί η επιστροφή των κατατεθέντων παραβόλων (άρθρο 310 παρ.1 σε συνδυασμό με άρθρο 353 του ν. 4700/2020), μετά την άπρακτη παρέλευση της προθεσμίας εξήντα (60) ημερών που τάσσεται από τη διάταξη του άρθρου 178 παρ. 1 περ. η΄ του ν. 4820/2021, κατ’ εκτίμηση δε των περιστάσεων, πρέπει να απαλλαγεί το εφεσίβλητο Ελληνικό Δημόσιο από τη δικαστική δαπάνη των εκκαλούντων (άρθρο 314 παρ. 3 του ν. 4700/2020). 

Για τους λόγους αυτούς Συνεκδικάζει τις εφέσεις που αναφέρονται στον κατωτέρω πίνακα: α/α ΑΒΔ Εκκαλών-ούσα Προσβαλλόμενη πράξη κανονισμού σύνταξης 1-16 Απόφαση 176/2023 5 Απορρίπτει ό,τι κρίθηκε απορριπτέο. Δέχεται τις εφέσεις αυτές. Ακυρώνει τις αναφερόμενες στη στήλη (δ) του ανωτέρω πίνακα πράξεις κανονισμού σύνταξης της Διεύθυνσης Κανονισμού και Εντολής Πληρωμής Πολιτικών Συντάξεων του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους, κατά το μέρος που οι συντάξιμες αποδοχές εκάστου εκκαλούντος υπολογίστηκαν με βάση τις διατάξεις του άρθρου πρώτου παρ. Γ υποπαρ. Γ1 (περιπτ. 17) του ν. 4093/2012. 

Παραπέμπει τις υποθέσεις στην εν τω μεταξύ καταστάσα αρμόδια Διεύθυνση Χορήγησης Συντάξεων Δημοσίου Τομέα του Ηλεκτρονικού Εθνικού Φορέα Κοινωνικής Ασφάλισης (e-ΕΦΚΑ) ώστε να ανακαθοριστούν οι συντάξεις των εκκαλούντων βάσει των διατάξεων που ίσχυαν πριν την έκδοση των ως άνω αντισυνταγματικών και ανίσχυρων διατάξεων της περίπτωσης 17 της υποπαραγράφου Γ.1 της παραγράφου Γ του άρθρου πρώτου του ν. 4093/2012 και να οριστούν πληρωτέες από την ημερομηνία συνταξιοδότησης ενός εκάστου των εκκαλούντων, κατ’ άρθρο 60 παρ. 1 του Συνταξιοδοτικού Κώδικα. 

                                                 Διατάσσει 

την επιστροφή των κατατεθέντων παραβόλων. Απαλλάσσει το Ελληνικό Δημόσιο από τη δικαστική δαπάνη των εκκαλούντων. 

Κρίθηκε, αποφασίστηκε και εκδόθηκε στην Αθήνα στις 4 Οκτωβρίου 2023. 


 H ΠΑΡΕΔΡΟΣ 

AΝΑΣΤΑΣΙΑ ΜΑΥΡΟΓΕΝΗ


Η ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ ΑΝΤΩΝΙΑ ΣΑΡΛΑ

Κυριακή 24 Δεκεμβρίου 2023

Πρόεδρος ΜΤΣ: - Τι επέβαλε νομικά και κατασταλτικά τους όρους για άλλες απαιτήσεις(13ο μέρισμα) - Θα βρεθούν οι λύσεις για την απόδοση των προβλεπομένων

 

Φίλες-οι μου,
ΑΣ ΕΙΜΑΣΤΕ ΕΥΤΥΧΙΣΜΕΝΟΙ
ΠΟΥ ΖΟΥΜΕ ΤΟ ΣΗΜΕΡΑ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΜΑΣ!!!
Ευχόμενος, θα 'θελα απολογιστικά για το 4μηνο της θητείας μου, να παραθέσω κάποιες κύριες διαδικασίες που δρομολογήθηκαν και υλοποιήθηκαν για το ΝΠΔΔ ΜΤΣ όπως:

Απ' τον Π/Υ του 2023 εξέλειπαν με νόμους σε μόνιμη βάση πλέον των 23 εκ. ευρώ και αντί της επιβαλόμενης μείωσης όλων των παροχών, εγκρίθηκε η δίκαιη απόφαση αναμόρφωσης που εισηγήθηκε το ΔΣ/ΜΤΣ για τη συνέχιση της ομαλής λειτουργίας απόδοσης των δικαιούμενων παροχών του ΜΤΣ.

Απόφαση που επηρέασε θετικά και το καταβαλλόμενο μέρισμα του ΕΚΟΕΜΣ, απ' την Διοικούσα του επιτροπή.

Πρωτόγνωρο όμως στο έτος 2023 αποτέλεσε η εκτέλεση των διατάξεων του ψηφισθέντος ετεροχρονισμένα, νόμου 5018/23, των παροχών που εναρμονίζονταν βάσει του νέου μισθολογίου και δημιουργούσε απρόβλεπτες συνέπειες στα μέλη μας απ' το 2017.

Η έγκριση των αποδοθέντων αναδρομικών επί 2ετία του παυθέντος ν.4093/12, η απόδοση στον Μάϊο του 2023 του ετεροχρονισμένου επί πλέον μερίσματος του 2022, καθώς και τα εξοφληθέντα των ΒΟΕΑ, Μερισμάτων, Βοηθημάτων θανάτου απ' το 2017 και των επί πλέον μεριδίων απ' το 23, άγγιξαν τα 70 εκ.

Σήμερα το ΜΤΣ δεν οφείλει οτιδήποτε οπουδήποτε, αλλά και απέδωσε στους παρόχους του οιαδήποτε παροχή πλην αυτής των ΒΟΕΑ Δεκεμβρίου που εξοφλούνται πάντα υποχρεωτικά στο νέο έτος, όπως και αυτής του προκαταβαλλόμενου μερίσματος Ιαν. που θα αποδοθεί την 4η Ιαν 24.

Συνεπώς η διαφορά εσόδων-εξόδων του 2023, επέβαλε νομικά και κατασταλτικά τους όρους για άλλες απαιτήσεις, αλλά θεωρώ ότι θα δρομολογήσει απαιτήσεις εξεύρεσης δικαίων λύσεων απόδοσης προβλεπομένων, αλλά και ίσης μεταχείρισης-ισοκατανομής αποδοθέντων.
" ΚΑΛΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ & ΕΥΤΥΧΙΣΜΕΝΟ ΤΟ 2024 "











Πρωθυπουργός: -"Απίθανο θαύμα, να αναδειχθούμε ως χώρα της χρονιάς - Είναι απαράδεκτο να βρισκόμαστε στην τελευταία θέση της Ευρώπης στη Δημόσια υγεία


 

Καλημέρα σε όλες και όλους και Χρόνια Πολλά!
Παραμονή Χριστουγέννων σήμερα, και τα φετινά Χριστούγεννα βρίσκουν την Ελλάδα να έχει αφήσει πίσω της μια υπερδεκαετή αλυσίδα κρίσεων και να ατενίζει το μέλλον με περισσότερη αισιοδοξία! Σε αυτήν την εβδομαδιαία ανασκόπηση, θα σας δώσω μερικούς λόγους γι’ αυτήν την αισιοδοξία, αλλά φυσικά όπως κάθε Κυριακή, θα σας πω και για τα βήματα που έγιναν την εβδομάδα που μας πέρασε.
Σε λίγες ημέρες λοιπόν φεύγει άλλη μια χρονιά με πολλές δυσκολίες αλλά και με σημαντικές κατακτήσεις. Επιστέγασμα των προσπαθειών μας ήταν η ανάκτηση της επενδυτικής βαθμίδας και τα εύσημα από διεθνείς οργανισμούς και οικονομικούς αναλυτές. Αυτό το «απίθανο θαύμα» όπως χαρακτηρίστηκε, το πέτυχαμε μαζί, πολιτεία και κοινωνία. Ποιος θα περίμενε ότι η Ελλάδα θα αναδεικνυόταν από τον Economist ως χώρα της χρονιάς, και ότι η ελληνική οικονομία θα ερχόταν πάλι -για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά- πρώτη μεταξύ 35 κρατών για τις επιδόσεις της;
Είναι μια αναγνώριση των θυσιών του ελληνικού λαού, των συνεχιζόμενων μεταρρυθμίσεων και της προόδου της χώρας μας. Την εβδομάδα που μας πέρασε όμως είχαμε και τη συμφωνία που επιτεύχθηκε στο ECOFIN για την ειδική εξαίρεση των αμυντικών δαπανών από την ευρωπαϊκή διαδικασία του υπερβολικού ελλείμματος (την υιοθέτηση δηλαδή ενός πάγιου ελληνικού αιτήματος), την πρόνοια για τους τόκους του ελληνικού δημοσίου χρέους από το 2033 ώστε να υπάρξει ειδική, πιο ήπια μεταχείρισή του, την προστασία των επενδύσεων και τη σταδιακή μείωση του δημοσίου χρέους. Μία συμφωνία που επιβεβαιώνει ότι η Ελλάδα πλέον εκπέμπει εμπιστοσύνη και συνέπεια, ακούγεται και λαμβάνονται υπόψη οι διεκδικήσεις της.
Δεν ισχυρίζομαι προφανώς ότι λύθηκαν όλα μας τα προβλήματα, έχουμε ακόμη πολύ δρόμο να διανύσουμε -για να είμαι ακριβής πρέπει να τρέξουμε- για να συγκλίνουμε σε όλα τα πεδία με τον ευρωπαϊκό πυρήνα, για να θεραπεύσουμε υστερήσεις και διαχρονικές παθογένειες. Ωστόσο, η αναγνώριση όσων πετύχαμε μας ενδυναμώνει να δώσουμε με μεγαλύτερη αποφασιστικότητα τη μάχη για τη συλλογική πρόοδο, τη συμπεριληπτική ανάπτυξη και ισχυροποίηση της πατρίδας μας.
Ένα μεγάλο, ένα ιστορικό βήμα προς την κατεύθυνση αυτή συνιστά η ανακοίνωση που κάναμε αυτήν την εβδομάδα: η λειτουργία επιτέλους και στην Ελλάδα μη κερδοσκοπικών, μη κρατικών ιδρυμάτων ανώτατης εκπαίδευσης, με αυστηρά ακαδημαϊκά κριτήρια. Αργήσαμε πολύ ως χώρα να διορθώσουμε αυτήν την εκπαιδευτική ανορθογραφία. Εμείς όμως το είπαμε και θα το κάνουμε.
Θα δίνουμε πλέον τη δυνατότητα να σπουδάσουν και να εργαστούν στην πατρίδα τους πολλοί από τους 40.000 νέους και νέες μας που σήμερα αναγκάζονται να σπουδάζουν στο εξωτερικό, με μεγάλο κόστος για τις οικογένειές τους. Αλλά και να προσελκύσουμε ξένους φοιτητές να έρθουν στην Ελλάδα για τις σπουδές τους, όπως και Έλληνες που διδάσκουν στο εξωτερικό να επιστρέψουν επιτέλους στην πατρίδα! Φυσικά και το δημόσιο πανεπιστήμιο παραμένει προτεραιότητά μας. Γι’ αυτό και το ενισχύουμε θεσμικά και οικονομικά ώστε να έχει ακόμη μεγαλύτερη ευελιξία και να μπορεί να διευρύνει τις συνεργασίες του με κορυφαία διεθνή ιδρύματα. Διευκολύνουμε την καλύτερη αξιοποίηση της περιουσίας των ΑΕΙ και των ΕΛΚΕ, προκειμένου να αυξηθούν οι πόροι και να διοχετευθούν σε κοινωνικές δράσεις (υποτροφίες, σίτιση κ.λπ.) και σε ερευνητικά προγράμματα.
Το εμβληματικό νομοσχέδιο θα τεθεί σε διαβούλευση μετά τις γιορτές και μέσα στον Ιανουάριο θα γίνει νόμος του κράτους, ανοίγοντας τον δρόμο και για την αναθεώρηση του Άρθρου 16, έτσι ώστε να ανταποκρίνεται πια στα δεδομένα του 21ου αιώνα.
Έτσι θα στηρίξουμε περισσότερο την έρευνα και την ποιότητα του επιστημονικού προσωπικού, που αναδεικνύονται σε δυνατά στοιχεία και συγκριτικό πλεονέκτημα για την ανάδειξη της χώρας μας σε διεθνές κέντρο εκπαίδευσης, έρευνας και καινοτομίας! Το πιστοποιεί η θεαματική βελτίωση των κρίσιμων δεικτών τη διετία 2021-2022, σύμφωνα με το Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης. Ο ρυθμός αύξησης των ελληνικών δημοσιεύσεων είναι υψηλότερος σε σχέση με τον αντίστοιχο των χωρών του ΟΟΣΑ και της ΕΕ. Επιπλέον, αυξάνει η συμμετοχή και η ηγεσία των Ελλήνων επιστημόνων στις δημοσιεύσεις με υψηλή απήχηση λόγω της πρωτοτυπίας, της ποιότητας και της αναγνωρισιμότητας των δημοσιεύσεων που τους τοποθετεί δυναμικά στο διεθνές περιβάλλον.
Όμως φροντίζουμε εξίσου και για την αναβάθμιση της επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης. Τη νέα χρόνια θα νομοθετήσουμε την ουσιαστική αναβάθμιση των Επαγγελματικών Λυκείων, των Δημόσιων ΙΕΚ. Αυτά θα ενισχυθούν με θεματικούς άξονες, με καινούργιους οδηγούς κατάρτισης, κυρίως όμως με άμεση σύνδεση με την αγορά εργασίας. Εξάλλου η επαγγελματική και τεχνική εκπαίδευση και κατάρτιση δεν είναι ο φτωχός συγγενής της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. Είναι ένας επαγγελματικός δρόμος με εξαιρετικές προοπτικές και πολύ επικερδείς επαγγελματικές δυνατότητες. Γι’ αυτό ακριβώς και την ενισχύουμε.
Τώρα, να περάσω στο μεταναστευτικό, διότι αυτή την εβδομάδα είχαμε μία πολύ σημαντική εξέλιξη. Έπειτα από πολύχρονες διαπραγματεύσεις, επιτεύχθηκε συμφωνία για το μεταναστευτικό στην Ευρωπαϊκή Ένωση -και με δική μας πίεση- με την οποία θεσπίζεται μεταξύ άλλων ένα υποχρεωτικό σύστημα αλληλεγγύης που μέχρι τώρα δεν ήθελαν πολλοί εταίροι μας. Έτσι, κάθε χώρα μπορεί να επιλέξει αν θέλει να αναλάβει τη φιλοξενία αιτούντων άσυλο ή να συνεισφέρει οικονομικά. Αυτό σημαίνει ότι θα πάψουν να επιβαρύνονται δυσανάλογα ή αποκλειστικά τα κράτη πρώτης υποδοχής, όπως η Ελλάδα. Να σημειώσω επίσης ότι σε περιόδους κρίσης, δηλαδή μεγάλης και απότομης αύξησης των ροών, η οικονομική εναλλακτική αναστέλλεται και τα κράτη υποχρεούνται να αναλάβουν αναλογικά τη φιλοξενία αιτούντων άσυλο.
Να σας πω και μία είδηση που αφορά τη Θεσσαλία και τη Στερεά Ελλάδα. Την Τετάρτη υπογράφηκε το Μνημόνιο Συνεργασίας με την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών για τη χρηματοδότηση με 50 εκ. ευρώ των έργων αποκατάστασης 33 σχολικών μονάδων στις πληγείσες περιοχές. Τα έργα θα γίνουν με κατεπείγουσες διαδικασίες, ώστε τα σχολεία όχι μόνο να αποκατασταθούν, αλλά να γίνουν σύγχρονα και καλύτερα από ό,τι ήταν πριν. Μια αξιέπαινη πρωτοβουλία κοινωνικής ευθύνης, προσφοράς και αλληλεγγύης.
Θα περάσω στο άλλο σημαντικό νομοσχέδιο που παρουσιάστηκε στο υπουργικό συμβούλιο και έχει να κάνει με τη δημόσια υγεία, και συγκεκριμένα με την αντιμετώπιση του τραύματος. Το τραύμα συνδέεται με υψηλά επίπεδα νοσηρότητας, θνητότητας, αναπηρίας, ψυχοκοινωνικών επιπτώσεων και δαπανών. Υπολογίζεται ότι για την ελληνική κοινωνία τα τροχαία ατυχήματα κοστίζουν περίπου 2,4 δισ. ευρώ ανά έτος (σχεδόν το 1,5% του ΑΕΠ), και είναι η πιο συχνή αιτία τραυματισμών και αναπηρίας σε συμπολίτες μας ηλικίας 18-55 ετών. Είναι απαράδεκτο να βρισκόμαστε στην τελευταία θέση της Ευρώπης ως προς την αντιμετώπιση αυτού του μείζονος προβλήματος. Γι’ αυτό και δημιουργούμε 16 Κέντρα Αναφοράς Τραύματος σε όλη τη χώρα, κατά τα πρότυπα ανάλογων δομών του εξωτερικού. Θα λειτουργούν επικουρικά στα Τμήματα Επειγόντων Περιστατικών, τα οποία ανακαινίζονται με πόρους από το Ταμείο Ανάκαμψης, και βεβαίως θα προχωρήσουμε σε εκπαίδευση των επαγγελματιών υγείας για την αξιολόγηση και τη διαχείριση των τραυματιών αναλόγως της βαρύτητα κάθε περίπτωσης. Μια κρίσιμη διαδικασία που μπορεί να σώσει ζωές.
Τώρα, όσον αφορά τη δύσκολη μάχη με την οπαδική βία. Είναι καθολική η απαίτηση να ξαναγίνουν τα γήπεδα χώροι αθλητικής άμιλλας και αρμονικής συνάντησης όσων αγαπούν τα σπορ και να μην αναγκαζόμαστε να «καταναλώνουμε» σημαντικούς ανθρώπινους πόρους από την Αστυνομία κάθε Κυριακή για να εξασφαλίσουμε ότι δεν θα ξεσπούν επεισόδια στα γήπεδα. Γι’ αυτό και έχουμε ένα συγκροτημένο σχέδιο με 7 καίριες παρεμβάσεις που περιλαμβάνει κάμερες στα γήπεδα, άμεση καθιέρωση μητρώου, μια Λέσχη ανά έμβλημα, ηλεκτρονικό εισιτήριο με έλεγχο ταυτοπροσωπίας. Αλλά και μια ακόμη σημαντική παρέμβαση: τη δυνατότητα της πολιτείας να παρεμβαίνει ακαριαία, με ένα αυτοματοποιημένο πλαίσιο διοικητικών ποινών, όποτε εντοπίζονται περιστατικά όπως ρίψη κροτίδας ή άναμμα φωτοβολίδας σε γήπεδα, δηλαδή αντικειμενικά γεγονότα, που θα επισύρουν πια αυτοματοποιημένες ποινές διεξαγωγής αγώνων κεκλεισμένων των θυρών. Είναι σημαντικό, επίσης, ότι η σχετική έρευνα έχει αναβαθμιστεί, με την Εισαγγελία να ερευνά πια στο ανώτατο επίπεδο την τυχόν διασύνδεση της βίας στα γήπεδα με τη δράση εγκληματικών οργανώσεων.
Θα μείνω στο θέμα της ασφάλειας, για να σας πω ότι προκηρύχθηκε αυτή την εβδομάδα ο διαγωνισμός για 2000 κάμερες που θα φέρουν αστυνομικοί και άλλες 400 που θα εγκατασταθούν σε αστυνομικά οχήματα. Η προμήθειά τους θα γίνει σταδιακά με στόχο να ξεκινήσει η χρήση τους από το τρίτο τρίμηνο του 2024. Η αναβάθμιση του εξοπλισμού των αστυνομικών θα τους επιτρέψει να επιτελούν με μεγαλύτερη αποτελεσματικότητα και περισσότερη ασφάλεια αλλά και διαφάνεια το δύσκολο έργο τους. Θέλουμε πάνω από όλα μια δημοκρατική και αποτελεσματική αστυνομία, απέναντι στο έγκλημα και δίπλα σε κάθε πολίτη. Νέος διαγωνισμός θα προκηρυχθεί τον Μάρτιο, αυτή τη φορά για 750 κάμερες που θα τοποθετηθούν στην Αθήνα και περιοχές της Αττικής.
Μια άλλη πτυχή της αντεγκληματικής πολιτικής μας έχει να κάνει με τη βελτίωση των συνθηκών διαβίωσης των κρατουμένων. Στο πλαίσιο αυτό, πριν λίγες μέρες μετήχθησαν οι πρώτοι 40 κρατούμενοι στο Σωφρονιστικό Κατάστημα Ανατολικής Μακεδονίας Θράκης, στο Νικηφόρο Δράμας. Το νέο σωφρονιστικό κατάστημα έχει χωρητικότητα για εξακόσιους κρατούμενους, θα τεθεί σε πλήρη λειτουργία μέχρι το καλοκαίρι του 2024 και θα συμβάλλει στην αποσυμφόρηση των φυλακών Κομοτηνής και Νιγρίτας.
Πάμε τώρα στο λιμάνι του Ηρακλείου, το οποίο ανεβαίνει κατηγορία, καθώς αυτή την εβδομάδα υπογράφηκε η σύμβαση για την απόκτηση του 67% του μετοχικού του κεφαλαίου από τον όμιλο Grimaldi, με το ΤΑΙΠΕΔ να κρατά το υπόλοιπο 33%. Το κρητικό λιμάνι, ένα από τα μεγαλύτερα της χώρας, έχοντας πια για διαχειριστή έναν διεθνή όμιλο, θα μπορέσει να αυξήσει τις δραστηριότητές του και να ενισχύσει τον ρόλο όχι μόνο της Κρήτης αλλά και της Ελλάδας, ως σύγχρονο και «πράσινο» διαμετακομιστικό κέντρο.
Όμως περιμένουμε κι άλλες παρόμοιες ειδήσεις, καθώς στο τελευταίο υπουργικό συμβούλιο της φετινής χρονιάς παρουσιάστηκε το Ενοποιημένο Σχέδιο Κυβερνητικής Πολιτικής για το 2024, το οποίο περιλαμβάνει πολλές τέτοιες επενδύσεις και μεταρρυθμίσεις: για την ακρίβεια 279 έργα και επενδύσεις και 221 μικρές και μεγάλες μεταρρυθμίσεις που θα υλοποιήσουμε, έχοντας εξασφαλίσει τη μεγαλύτερη τεχνική βοήθεια από την αρμόδια ευρωπαϊκή διεύθυνση ύψους 11,5 εκ. ευρώ (το 10% του συνολικού budget), μαζί με τα εύσημα για άριστη προετοιμασία και ωριμότητα των έργων της Ελλάδας.
Και θα κλείσω τη σημερινή ανασκόπηση με την έναρξη λειτουργίας του Εθνικού Μητρώου Ζώων Συντροφιάς μέσω της πλατφόρμας pet.gov.gr. Στόχος είναι η φιλικότερη και ολοκληρωμένη εξυπηρέτηση κτηνιάτρων, κηδεμόνων και διαχειριστών ζώων συντροφιάς, μέσα από μια σειρά νέων ψηφιακών υπηρεσιών. Δημιουργείται, επίσης, ένα συνεκτικό και διαφανές σύστημα ψηφιακής διαχείρισης των αδέσποτων από κάθε Δήμο, μπαίνει τάξη με τα φιλοζωικά σωματεία, και μπορούν να δηλώνονται η απώλεια, η εύρεση αλλά και η μεταβίβαση ενός ζώου συντροφιάς. Ήταν καιρός να κάνει και η Ελλάδα γενναία βήματα για την προστασία των μικρών μας φίλων. Μου το ζήτησε άλλωστε και ο Πίνατ, και η αλήθεια είναι πως δεν του χαλάμε ποτέ χατίρι!
Τα Χριστούγεννα πολλοί από εμάς ανυπομονούμε να κάνουμε ένα διάλειμμα και να περάσουμε χρόνο με την οικογένεια, με φίλους και αγαπημένα πρόσωπα. Ξέρω ότι πολλοί από εσάς θα αφιερώσετε επίσης χρόνο για να βοηθήσετε άλλους, προσφέροντας εθελοντικά χρόνο και υπηρεσίες σε όσους το χρειάζονται περισσότερο. Αυτή η καλοσύνη και η αλληλεγγύη είναι ζωτικής σημασίας καθ' όλη τη διάρκεια του έτους -ιδιαίτερα σημαντική αυτή την εποχή του χρόνου. Ξέρω επίσης ότι τα Χριστούγεννα δεν είναι αργία για πολλούς εργαζόμενους, όπως είναι γιατροί και νοσηλευτές, αστυνομικοί και πυροσβέστες που φροντίζουν για μας καθ' όλη τη διάρκεια του έτους, ωστόσο η προσφορά τους αυτές τις μέρες είναι ακόμη πιο πολύτιμη. Τους είμαστε ευγνώμονες.
Όπου και αν βρεθείτε αυτές τις άγιες μέρες, σας εύχομαι υγεία, χαρά και αισιοδοξία.
Καλά Χριστούγεννα!

Η Εποχή των Ηρώων - Χριστούγεννα στο μέτωπο του 1940! - Ένα συγκλονιστικό βίντεο που πρέπει όλοι να το δούμε !




 Ένα βίντεο από την εποχή των Ηρώων , από την ηρωική γενιά  που κράτησαν την Ελλάδα ελεύθερη και δυνατή .Τα Χριστούγεννα στο μέτωπο του 40 σε ένα εκπληκτικό σύγχρονο βίντεο. 

   Ο ΠΟΛΙΤΗΣ-ΟΠΛΙΤΗΣ εύχεται καλά Χριστούγεννα και χρόνια πολλά σε όλους τους Έλληνες! Η Ελλάδα δυνατή ξανά!


πηγή:https://politisopliths.blogspot.com/2023/12/blog-post_88.html



 

Σχόλια

Ο Χριστιανισμός "επελαύνει" με 30 εκατ. νέους πιστούς ετησίως - Θα φτάσουν τα 3,3 δισ. το 2025 - Τι συμβαίνει με τις υπόλοιπες θρησκείες




 Θα υπάρχουν πάνω από 2,6 δισεκατομμύρια χριστιανοί παγκοσμίως μέχρι τα μέσα του 2023 και περίπου 3,3 δισεκατομμύρια μέχρι το 2050, σύμφωνα με μια έκθεση που δημοσιεύθηκε στις αρχές Ιανουαρίου από το Κέντρο Μελέτης του Παγκόσμιου Χριστιανισμού στο Θεολογικό Σεμινάριο Gordon Conwell.

Ο Χριστιανισμός αυξάνεται με ετήσιο ρυθμό 1,18%, δηλαδή κατά 30 εκατομμύρια πιστούς. Κάθε μέρα η χριστιανική κοινότητα αυξάνεται κατά περίπου 82.000 άτομα. Το 2023, ο αριθμός των χριστιανών παγκοσμίως θα ξεπεράσει για πρώτη φορά τα 2,6 δισεκατομμύρια.

Οι χριστιανοί θα φτάσουν τα 3,3 δισ. το 2025

Η εκτίμηση των 2.604.381.000 για το σύνολο του χριστιανικού πληθυσμού στα μέσα του 2023 είναι μια αύξηση 44.506.000 ατόμων από το σύνολο των μέσων του 2022.

Οι νέες εκτιμήσεις του παγκόσμιου χριστιανικού πληθυσμού τόσο για το 2025 όσο και για το 2050 είναι υψηλότερες από τις εκτιμήσεις της έκθεσης του 2022. Η έκθεση του 2023 προβλέπει χριστιανικό πληθυσμό 2.662.979.000 το 2025 (αύξηση 25,8 εκατομμυρίων από την εκτίμηση του 2022) και πληθυσμό 3.342.878.000 το 2050 (αύξηση 8,8 εκατομμύρια)

Ο αριθμός των χριστιανών ως ποσοστό του παγκόσμιου πληθυσμού μειώθηκε από 34,5% σε 32,3% από το 1900 έως το 2000, πριν αυξηθεί κατά 0,1% από το 2000 έως το 2022. Εάν οι εκτιμήσεις της έκθεσης αποδειχθούν ακριβείς, οι χριστιανοί θα αποτελέσουν το 34,4% του παγκόσμιου πληθυσμού το 2050.

Στην Αφρική το επίκεντρο

Οι ετήσιοι ρυθμοί αύξησης του χριστιανικού πληθυσμού από το 2000 έως σήμερα είναι οι υψηλότεροι στην Αφρική (2,76%), ακολουθούμενη από την Ασία (1,62%), τη Λατινική Αμερική (1,03%), την Ωκεανό (0,92%), τη Βόρεια Αμερική (0,29%) και την Ευρώπη ( 0,04%). Συνολικά, ο χριστιανικός πληθυσμός του Παγκόσμιου Νότου αυξήθηκε κατά ετήσιο ποσοστό 1,8% κατά τη διάρκεια αυτής της χρονικής περιόδου, σε σύγκριση με ένα ποσοστό 0,12% για τον Παγκόσμιο Βορρά.

Από το 2000 έως σήμερα, ο παγκόσμιος μουσουλμανικός πληθυσμός αυξήθηκε με τον υψηλότερο ετήσιο ρυθμό από όλες τις θρησκευτικές παραδόσεις στο 1,87%, αυξάνοντας κατά 697,8 εκατομμύρια οπαδούς σε 2.007.352.000 (προβολή στα μέσα του 2023).

Πιστοί στη λειτουργία της Κυριακής του Πάσχα στην πλατεία του Αγίου Πέτρου στο Βατικαν


Το χρονικό της ανάπτυξης

Από το 2000 έως το 2022, ο παγκόσμιος χριστιανικός πληθυσμός αυξήθηκε κατά 1,18% ετησίως, με τους Πεντηκοστιανούς / Χαρισματικούς να έχουν τον υψηλότερο ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης (1,88%), ακολουθούμενοι από τους Ευαγγελικούς (1,79%), τους ανεξάρτητους (1,65%), τους Προτεστάντες (1,58%), Ρωμαιοκαθολικοί (0,93%), μη συνδεδεμένοι χριστιανοί (0,82%) και Ορθόδοξοι χριστιανοί (0,53%).

Το 2050, οι Ρωμαιοκαθολικοί προβλέπεται να παραμείνουν η πολυπληθέστερη χριστιανική παράδοση (1,5 δισεκατομμύρια), ακολουθούμενοι από Πεντηκοστιανούς / Χαρισματικούς (1 δισεκατομμύριο), Προτεστάντες (881 εκατομμύρια), Ευαγγελικούς (620 εκατομμύρια), Ανεξάρτητους (616 εκατομμύρια), Ορθόδοξους (307). εκατομμύρια) και μη συνδεδεμένες (131 εκατομμύρια).

Προσκυνητής κρατά κομποσκοίνια στον Ναός της Αναστάσεως στα Ιεροσόλυμα

Πού ζουν οι περισσότεροι χριστιανοί

Η Καθολική Εκκλησία αναπτύσσεται σημαντικά πιο αργά (0,93%) από τις ελεύθερες εκκλησίες. Ιδιαίτερα οι Ευαγγελιστές καταγράφουν μεγάλη εισροή, με ετήσια αύξηση 1,79%.

Η ανάπτυξη του Χριστιανισμού είναι ισχυρότερη στο νότιο ημισφαίριο. Πριν από 100 χρόνια υπήρχαν διπλάσιοι χριστιανοί στην Ευρώπη από ό,τι στον υπόλοιπο κόσμο μαζί. Τώρα υπάρχουν περισσότεροι χριστιανοί που ζουν τόσο στη Λατινική Αμερική (611 εκατομμύρια) όσο και στην Αφρική (718 εκατομμύρια) από ό,τι στην Ευρώπη (566 εκατομμύρια). Στην Ασία υπάρχουν περισσότεροι από 400 εκατομμύρια Χριστιανοί για πρώτη φορά.


Τι συμβαίνει με τις υπόλοιπες θρησκείες


Οι ισλαμικές θρησκευτικές ομάδες αναπτύσσονται επί του παρόντος ακόμη πιο γρήγορα (1,87%). Ο αριθμός των μουσουλμάνων ξεπέρασε τα 2 δισεκατομμύρια για πρώτη φορά φέτος. Η τρίτη μεγαλύτερη θρησκευτική ομάδα, οι Ινδουιστές (ρυθμός ανάπτυξης 1,2%), αριθμεί τώρα 1,09 δισεκατομμύρια άτομα.

Ο αριθμός των Βουδιστών αυξάνεται σημαντικά λιγότερο από τις χριστιανικές κοινότητες (0,77%), στα 535 εκατομμύρια.

Η εβραϊκή κοινότητα αυξάνεται επίσης μόνο κατά 0,7% (σε 15 εκατομμύρια άτομα)-μια πιο αργή αύξηση σε σχέση με τον παγκόσμιο πληθυσμό (αύξηση 1,18%).

Ενώ οι χριστιανοί αποτελούν σήμερα το ένα τρίτο του παγκόσμιου πληθυσμού, το ποσοστό των Εβραίων είναι μόνο 0,2%.


Ολόκληρη η έκθεση από το Κέντρο Μελέτης του Παγκόσμιου Χριστιανισμού ΕΔΩ 





πηγή:https://www.in.gr/2023/12/23/world/o-xristianismos-epelaynei-30-ekat-neous-pistous-etisios-tha-ftasoun-ta-33-dis-2025/

Σάββατο 23 Δεκεμβρίου 2023

Συνέβη σαν Σήμερα: - Μιχαήλ Καλάσνικοφ - Ο δημιουργός του πιο δημοφιλούς όπλου στον κόσμο, του AK-47 ή Καλάσνικοφ

 

Ρώσος σχεδιαστής φορητών όπλων, δημιουργός του πιο δημοφιλούς όπλου στον κόσμο, του AK-47 ή Καλάσνικοφ, όπως είναι περισσότερο γνωστό.

Ο Μιχαήλ Καλάσνικοφ γεννήθηκε στις 10 Νοεμβρίου του 1919 στο Κούρια, ένα χωριό πάνω στα Αλτάια Όρη. Ο πατέρας του Τιμοφέι Καλάσνικοφ ήταν αγρότης, αλλά το 1930 αποστερήθηκε της περιουσίας του με διάταγμα του Στάλιν και εξορίστηκε οικογενειακώς στη Σιβηρία. Ο μικρός Μιχαήλ, που ονειρευόταν να γίνει ποιητής, αναγκάστηκε να συμβιβαστεί με τη σκληρή πραγματικότητα της Σιβηρίας. Μαζί με τον πατέρα του άρχισε να καλλιεργεί την άγονη γη και να κυνηγά για τα προς το ζην. Χρησιμοποιούσε συχνά το όπλο του πατέρα του όταν ήταν έφηβος και συνέχισε να κυνηγάει μέχρι τα βαθιά του γεράματα. Στη Σιβηρία τού γεννήθηκε η αγάπη για τα όπλα.

Στα 18 του αποφάσισε να εγκαταλείψει τη Σιβηρία και αφού διήνυσε απόσταση 1.000 χιλιομέτρων με οτοστόπ εγκαταστάθηκε στην πατρώα γη, όπου δούλεψε ως επισκευαστής τρακτέρ. Το 1938 κλήθηκε να υπηρετήσει τη θητεία του στον Κόκκινο Στρατό κι επειδή ήταν μικρός το δέμας και ξεχώριζε για τις ικανότητες του ως μηχανικός, τοποθετήθηκε στα Τεθωρακισμένα. Κατά τη διάρκεια του Β' Παγκοσμίου Πολέμου έφθασε να διοικεί ένα άρμα μάχης τύπου Τ-34 με τον βαθμό του λοχία. Πήρε μέρος σε πολλές μάχες και τραυματίστηκε στη Μάχη του Μπριάνσκ τον Οκτώβριο του 1941.

Κατά τη διάρκεια της νοσηλείας του άκουσε πολλούς συναδέλφους του να εκφράζουν παράπονα για την ποιότητα των σοβιετικών όπλων. Επιπλέον, όπως δήλωσε αργότερα «ζήλευε τους Γερμανούς στρατιώτες, που ο καθένας του είχε το δικό του αυτόματο, ενώ εμείς συχνά πολεμούσαμε με ένα όπλο ανά τρεις. Έτσι, σκέφτηκα να σχεδιάσω ένα αξιόπιστο όπλο, για να έχουν οι στρατιώτες μας ένα μικρού μεγέθους αυτόματο όπλο, όπως είχαν οι Γερμανοί».

Μετά τον πόλεμο αποφάσισε να υλοποιήσει το σχέδιό του και το 1947 παρουσίασε ένα αυτόματο τυφέκιο, το οποίο προκάλεσε μεγάλη εντύπωση στους σοβιετικούς στρατιωτικούς κύκλους για την αντοχή του, τον απλό χειρισμό του, τη φονική δύναμη πυρός και τη φτηνή τιμή του. Δύο χρόνια αργότερα υιοθετήθηκε από τον Κόκκινο Στρατό. Το επίσημο όνομα του όπλου, ΑΚ-47, προκύπτει από τα αρχικά του «Αφτομάτ Καλασνικόβα» («Αυτόματο του Καλάσνικοφ») και τον αριθμό 47, επειδή άρχισε να κατασκευάζεται το 1947.

Γρήγορα, το Καλάσνικοφ έγινε το πιο δημοφιλές φορητό όπλο στον κόσμο, εξαιτίας των μοναδικών του ιδιοτήτων. Με το «όπλο των φτωχών», όπως έχει αποκληθεί, πολεμούν τακτικές στρατιωτικές μονάδες, αντάρτες απελευθερωτικών κινημάτων και ποικίλες συμμορίες παρανόμων. Έχει υπολογισθεί ότι πάνω από 100 εκατομμύρια ΑΚ-47 έχουν κατασκευασθεί από το 1947. Ο ίδιος ο Καλάσνικοφ, αν και ήταν υπερήφανος για το δημιούργημά του, δεν έπαψε να εκφράζει τον σκεπτικισμό του για την κατοπινή χρήση του όπλου, που ξέφυγε του σκοπού για τον οποίον είχε κατασκευαστεί. «Αν ξεκινούσα τώρα την καριέρα μου, θα προτιμούσα να είχα κατασκευάσει κάτι πιο χρήσιμο, ας πούμε μια χορτοκοπτική μηχανή» είχε πει σε μια συνέντευξή του.

Από το 1949 ο Καλάσνικοφ εγκαταστάθηκε στην πόλη Ιζέφσκ των Ουραλίων, όπου βρίσκονται πολλές από τις αμυντικές βιομηχανίες της Σοβιετικής Ένωσης και μετέπειτα της Ρωσίας. Διηύθυνε μέχρι τα ογδόντα του ένα σχεδιαστικό γραφείο, που είχε αναλάβει την εξέλιξη του ΑΚ-47 και τη δημιουργία και άλλων όπλων, όπως τα αυτόματα ΑΚΜ, ΑΚ-74, το οπλοπολυβόλο RPK, το ημιαυτόματο τυφέκιο Saiga και το πολυβόλο άρματος των 7,62 χιλιοστών. Στο σχεδιασμό των όπλων αυτών καθοριστική ήταν η συνεισφορά της δεύτερης συζύγου του Γεκατερίνα Μοϊσέγεβνα (1921-1977), η οποία ήταν διπλωματούχος μηχανικός και με την οποία είχε αποκτήσει τέσσερα παιδιά.

Το 1953 ο Καλάσνικοφ έγινε μέλος του ΚΚΣΕ και διετέλεσε κατ’ επανάληψη βουλευτής του Ανώτατου Σοβιέτ της ΕΣΣΔ. Τιμήθηκε με πλήθος διακρίσεων και αναγορεύτηκε σε διδάκτορα των τεχνικών επιστημών, αν και ήταν αυτοδίδακτος.

Ο Μιχαήλ Καλάσνικοφ πέθανε στις 23 Δεκεμβρίου 2013, σε ηλικία 94 ετών.


Πηγή: https://www.sansimera.gr/biographies/751?utm_source=newsletter&utm_medium=email&utm_campaign=sinevi_san_simera&utm_term=2023-12-23

© SanSimera.gr