Σάββατο 26 Αυγούστου 2023

74 χρόνια από την συντριβή της αιματοβαμμένης κομμουνιστικής ανταρσίας από το 1944έως το 1949 - Το ουτοπικό "σχέδιο λίμνες", τα ταχυκίνητα πλοία και η καταδιωκτική αεροπορία του ΚΚΕ !! - Τα εξιλαστήρια θύματα για την παταγώδη αποτυχία

 


Του Γεωργίου Β. Κασσαβέτη Επισμηναγού (Ι) ε.α. – τ. Κυβερνήτου Ο.Α.

Στις 29 Αυγούστου συμπληρώνονται 73 χρόνια από την συντριβή της κομμουνιστικής ανταρσίας (1944-49), η οποία στοίχισε στη χώρα 110.000 νεκρούς και τη γύρισε δεκάδες χρόνια πίσω. Χάριν της θυσίας των χιλιάδων παλληκαριών του Στρατού και της Αεροπορίας, τα οποία έδωσαν την τελική μάχη στις κακοτράχαλες αετοράχες του Γράμμου και του Βιτσίου, στις οποίες είχαν οχυρωθεί οι επίορκοι ολετήρες του έθνους και επί χρόνια προετοιμάζοντο να δώσουν εκεί, όπου εκείνοι λόγω θέσεως πλεονεκτούσαν, την τελική μάχη.
Υπό κανονικές συνθήκες η 29η Αυγούστου θα έπρεπε να έχει καθιερωθεί ως επίσημη γιορτή της Δημοκρατίας, διότι τότε διεσώθη η δημοκρατία στη χώρα και όχι την 24η Ιουλίου, ημερομηνία επιστροφής των επαγγελματιών του πολιτικού συστήματος. Δυστυχώς σύσσωμο το πολιτικό κατεστημένο της χώρας, χάριν μιας αθλίας πολιτικής σκοπιμότητος, η οποία αναμφιβόλως αποτελεί χαριστική παραχώρηση προς το ηττηθέν Κομμουνιστικό Κόμμα, όχι μόνο δεν αναγόρευσε την ημερομηνία αυτή ως εθνική γιορτή, αλλά αρνείται πεισματικά να συμμετάσχει στις διοργανούμενες κατ’ έτος γιορτές. Αν η επέτειος αυτή τιμάται κάθε χρόνο στα μνημεία της Βούρμπιανης και του Βιτσίου, τούτο οφείλεται αποκλειστικά στις Ενώσεις Αποστράτων Αξιωματικών του Στρατού Ξηράς και της Πολεμικής Αεροπορίας. Αν όμως η θυσία όλων εκείνων των νέων που αγωνίστηκαν για να διατηρηθεί η δημοκρατία στη χώρα που γεννήθηκε δεν αναγνωρίζεται σήμερα, αυτό δεν σημαίνει ότι μπορεί να μειωθεί το μέγεθος της προσφοράς τους.
Φυσικά η άλλη πλευρά, που έχει κάθε λόγο να κουκουλώσει τα φρικτά της εγκλήματα και να εμφανισθεί με λευκό ποινικό μητρώο εκδηλώνει με κροκοδείλια δάκρυα την «ιερή αγανάκτησή» της για την «πρόκληση», τις «γιορτές μίσους», την «αναμόχλευση των παθών» και όλα τα συναφή, τα οποία αποτελούν την μόνιμη επωδό των τελευταίων εξήντα ετών. Αυτό όμως δεν την εμποδίζει να οργανώνει τις δικές της ανάλογες γιορτές, τις οποίες με φαρισαϊκή υποκρισία βαφτίζει «γιορτές μνήμης». Επ’ αυτού η απάντηση που της οφείλουμε είναι η εξής.. Όλοι εμείς που θρηνήσαμε θύματα κατά την διάρκεια της αποτρόπαιης εγκληματικής ανταρσίας της, έχουμε αποδεχθεί πρώτοι τη λήθη και την έχουμε συγχωρήσει. Εκείνο όμως που αρνούμαστε να δεχθούμε είναι η παραχάραξη της ιστορίας. Διότι αυτή περνάει πάνω απ’ τους τάφους των χιλιάδων θυμάτων μας, η ιστορική σκύλευση των οποίων ισοδυναμεί με επαίσχυντη προδοσία.
Με την ευκαιρία της φετινής 70ης επετείου, κρίνουμε ιστορικά χρήσιμο να παρουσιάσουμε το Σχέδιο Επιχειρήσεων των Κομμουνιστοσυμμοριτών κατά τον Συμμοριτοπόλεμο 1946 – 49, ένα άγνωστο για τους περισσότερους Έλληνες σχέδιο. Πρόκειται για το «Σχέδιο Λίμνες», το οποίο περιλαμβάνει τον κύριο και πρωταρχικό αντικειμενικό στόχο της ηγεσίας του ΚΚΕ, κατά τον προδοτικό και καταστροφικό αυτό πόλεμο. 
Αναλυτικότερα:
Το χρονικό διάστημα μεταξύ Απριλίου και Σεπτεμβρίου 1947 αποτελεί την πλέον κρίσιμη και αποφασιστική περίοδο για την ηγεσία του ΚΚΕ. Είναι το διάστημα που εκτιμά: 
Πρώτον ότι τα περιθώρια για πολιτική λύση του ελληνικού προβλήματος - ακριβέστερα του δικού της προβλήματος - έχουν εξαντληθεί και δεύτερον ότι ο συνδυασμός των πολιτικών αγώνων με το ένοπλο κίνημα δεν απέδωσε. Κατά την νεώτερη λοιπόν εκτίμησή της το κόμμα είναι σε θέση να επικρατήσει σε μία ένοπλη αναμέτρηση με αντιπάλους «τη μοναρχοφασιστική» κυβέρνηση και τους «ξένους ιμπεριαλιστές», υπό την προϋπόθεση της υποστήριξης της Σοβιετικής Ενώσεως και της Γιουγκοσλαβίας.
Στις 11 και 12 Σεπτεμβρίου του 1947 συνέρχεται η 3η Ολομέλεια του ΚΚΕ. Στις εργασίες της, πέραν των έξι μελών του Πολιτικού Γραφείου: Ζαχαριάδης, Μάρκος Βαφειάδης, Γιάννης Ιωαννίδης, Λ. Στρίγγος, Πέτρος Ρούσος και Γ. Ερυθριάδης – σημειωτέον ότι ένα κλιμάκιο του Πολιτικού Γραφείου δρούσε παρανόμως στην Αθήνα - συμμετείχαν και τέσσερα (4) ανώτατα στρατιωτικά στελέχη, ήτοι ο Στέφανος Παπαγιάννης επιτελάρχης του «Δημοκρατικού Στρατού» και οι Γ. Κικίτσας αρχηγός της Διοικήσεως Κεντρικής και Δυτικής Μακεδονίας, ο Ν. Κανακαρίδης αρχηγός της Διοικήσεως Θράκης και Δ. Λασσάνης αρχηγός Διοικήσεως Αν. Μακεδονίας. 
Κατά τη διάρκεια των εργασιών της 3ης Ολομέλειας αφ΄ενός μεν «επιβεβαιώθηκε» ότι υπάρχουν οι στρατιωτικές προϋποθέσεις για την επίτευξη του αντικειμενικού σκοπού, αφ΄ετέρου δε εγκρίθηκε το στρατιωτικό σχέδιο για την υλοποίησή του. Το σχέδιο στο οποίο δόθηκε ο κωδικός όρος «Λίμνες», υπεγράφη από τα παρόντα μέλη και εγκρίθηκε από την Ολομέλεια. Λίγο αργότερα για τυπικούς λόγους θα εγκριθεί και από το κλιμάκιο της Κεντρικής Επιτροπής που βρισκόταν στην Αθήνα.
Ο χρόνος υλοποιήσεως του σχεδίου δεν ήταν ακριβώς προσδιορισμένος, πλην όλοι πίστευαν ότι η εφαρμογή του θα άρχιζε την Άνοιξη του 1948. Το σχέδιο προέβλεπε την κατάληψη ολοκλήρου της Μακεδονίας και της Θράκης - αναλόγως δε με τις δυνατότητες και της Ηπείρου - και την εγκαθίδρυση Λαϊκής Δημοκρατίας με πρωτεύουσα τη Θεσσαλονίκη. Το μέρος όμως του σχεδίου που φαντάζει αστείο και αποδεικνύει την ανύπαρκτη επιτελική κατάρτιση των ανθρώπων που το κατάρτισαν, είναι οι προϋποθέσεις στις οποίες βασιζόταν η υλοποίησή του.
Εντός εξαμήνου - Σεπ 1947, Μαρ 1948 - ο «Δημοκρατικός Στρατός» θα έπρεπε να τριπλασιαστεί και από 20.000 περίπου την περίοδο εκείνη να φτάσει στις 60.000. Αυτή ήταν η πρώτη προϋπόθεση. 
Η δεύτερη, η οποία ήταν απαραίτητη για την κατάληψη της Θεσσαλονίκης, ήταν η δημιουργία ειδικού εκστρατευτικού σώματος. Τέλος το μέρος των προϋποθέσεων, το οποίο ήταν εντελώς εκτός πραγματικότητος και κοινής στρατιωτικής λογικής ήταν εκείνο που προέβλεπε, ότι τα ασκέρια των βιαίως στρατολογημένων ανταρτών θα έπρεπε να μετατραπούν – τίνι τρόπω άραγε - σε τακτικό στρατό και ότι το «κράτημα» της Θεσσαλονίκης θα ανελάμβανε «Καταδιωκτική Αεροπορία», «Ταχυκίνητα Πλοία» και «Βαρύς Οπλισμός». Που θα εγκαθίσταντο αυτά τα καταδιωκτικά αεροπλάνα, ποιοι θα τα πετούσαν και πως θα επιβίωναν από τα πυρά της εμπειροπόλεμης και υπέρτερης Ελληνικής Βασιλικής Αεροπορίας, είναι μία άλλη ιστορία.
Βέβαια δεν ήταν λίγοι απ’ τους συμμετέχοντες στις εργασίες της 3ης Ολομέλειας, οι οποίοι δειλά μεν, πλην κατά τρόπο σαφή, επεσήμαναν τη χαώδη αναντιστοιχία μεταξύ των υπαρχόντων και των απαιτουμένων για την υλοποίηση του σχεδίου μέσων. Ουδείς όμως έφερε αντιρρήσεις, όταν μέσα σε κλίμα πανηγυρισμού ο Ζαχαριάδης τους διαβεβαίωνε για την εξασφάλισή τουςΠοιος τον είχε πείσει για τον εφοδιασμό του «Δημοκρατικού Στρατού» με αεροπλάνα διώξεως και ταχυκίνητα πλοία είναι απορίας άξιον.
Στο σημείο αυτό πρέπει να επισημανθεί, ότι η 3η Ολομέλεια της Κεντρικής Επιτροπής του ΚΚΕ ενέκρινε αποφάσεις του Ν. Ζαχαριάδη, οι οποίες είχαν ληφθεί τουλάχιστον έξι (6) μήνες νωρίτερα. Τούτο αποδεικνύεται αφ’ ενός μεν από επιστολή του Ζαχαριάδη προς τον Τίτο στις 22 Απριλίου του 1947, με την οποία τον ενημέρωνε για το όλο σχέδιο, αφ’ ετέρου δε από τα πρακτικά των συζητήσεων του Ζαχαριάδη με τον Στάλιν, τον Μάιο του 1947. Αν δε κρίνομε από τη ρητή διαβεβαίωση του Ζαχαριάδη, περί εξασφαλίσεως των απαιτουμένων για την υλοποίηση του «Σχεδίου Λίμνες» μέσων, τότε οδηγούμεθα στο συμπέρασμα, ότι τόσο ο Στάλιν, όσο και ο Τίτο του τον είχαν διαβεβαιώσει, ότι θα συνδράμουν τον αγώνα του.
Βέβαια τα πρώτα σύννεφα της σκληρής πραγματικότητος, η οποία απεδείκνυε ότι η αισιοδοξία της 3ης Ολομέλειας δεν είχε σοβαρές βάσεις, δεν θα αργήσουν να φανούν. Πράγματι τον Δεκέμβριο του 1947 το Δεύτερο Κλιμάκιο του Πολιτικού Γραφείου του ΚΚΕ θα διαπιστώσει, ότι υπάρχει σοβαρή καθυστέρηση στην ικανοποίηση των όρων του σχεδίου, ότι πολλά από τα στοιχεία του σχεδίου δεν ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα και τέλος, ότι οι προοπτικές της αριθμητικής ανάπτυξης του «Δημοκρατικού Στρατού» δεν εστηρίζοντο σε ψύχραιμους υπολογισμούς.
Σε σχετική ανακοίνωση του Πολιτικού Γραφείου στις 9 Δεκεμβρίου του 1947 αναφέρονται μεταξύ άλλων και τα εξής: «Έγιναν πλάνα στρατολογίας για κάθε περιφερειακό αρχηγείο. Τα πλάνα έγιναν μηχανικά, γραφειοκρατικά, χωρίς πρώτα να παρουσιαστεί η πραγματική κατάσταση των αρχηγείων, η ικανότης τους, οι δυσκολίες που μας δημιούργησε ο εχθρός με την εκκένωση των χωριών». 
Ένα χρόνο αργότερα -15 Νοεμβρίου 1948 - κατά την πάγια τακτική του ΚΚΕ να βρίσκει εξιλαστήρια θύματα -, οι ευθύνες θα φορτωθούν στον αρχιστράτηγο του «Δημοκρατικού Στρατού» Μάρκο Βαφειάδη. Ήταν η εποχή που ο Μάρκος είχε διατυπώσει γραπτά την άποψη, ότι «στην 3η Ολομέλεια πάρθηκαν αποφάσεις πέρα για πέρα ανεδαφικές».
Στο ίδιο μήκος κύματος κι ένα άλλο μέλος του Πολιτικού Γραφείου, που είχε λάβει μέρος στην 3η Ολομέλεια, ο Γ. Ερυθριάδης, θα διατυπώσει τον Ιανουάριο του 1949 τις εξής εκτιμήσεις: 
« α) Πηγαίνοντας για την 3η Ολομέλεια, Σεπτέμβριος 1947, δεν είχαμε μία ολοκληρωμένη εικόνα της καινούριας κατάστασης που δημιουργήθηκε στη χώρα μας με την αμερικανική παρέμβαση προς όφελος του μοναρχοφασισμού.
 β) Σωστά και στο σύνολό της δεν εχτιμήσαμε την πολιτική του μοναρχοφασισμού και την επιδίωξή του με το μαζικό ξεσπίτωμα του αγροτικού πληθυσμού της ορεινής κυρίως Μακεδονίας, που αποτελούσε τη μαζική δική μας επιστρατευτική βάση».
Και το ερώτημα κάθε απλού λογικού ανθρώπου είναι το εξής. Όσο κι αν τα ετερόκλητα στοιχεία τα οποία αποτελούσαν την τότε ηγεσία του ΚΚΕ ήσαν άσχετα με την επιστήμη του πολέμου, δεν έβλεπαν ότι η υλοποίηση του μεγαλεπήβολου σχεδίου ήταν ουτοπική; Και ειδικότερα:

α. Με ποιο τρόπο η δύναμη του «Δημοκρατικού Στρατού» θα τριπλασιαζόταν σε διάστημα έξι (6) μηνών, όταν η ελεγχόμενη απ ’τους Συμμορίτες ύπαιθρος είχε εκκενωθεί από την ελληνική κυβέρνηση;

β. Με τι μαγικά ραβδάκια, το άτακτο αυτό ασκέρι των καπνεργατών, των ναυτεργατών και των βιαίως στρατολογηθέντων αγροτών και των 14χρονων παιδιών (αγοριών- κοριτσιών), θα μετατρεπόταν σε τακτικό στρατό, ώστε να μπορεί να αναμετρηθεί, επί ίσοις όροις, με τον εθνικό στρατό της χώρας;

γ. Ποιοι θα ήσαν αυτοί οι ελίτ, οι οποίοι θα συγκροτούσαν το περίφημο εκστρατευτικό σώμα και πως θα καταλάμβαναν την Θεσσαλονίκη, όταν ήταν δεδομένο ότι δεν μπόρεσαν να καταλάβουν μικρότερες πόλεις, όπως την Άμφισσα, το Μέτσοβο, τη Φλώρινα, τη Νάουσα και την Κόνιτσα;

δ. Πού θα στάθμευαν, ποιοι θα τα πετούσαν και πως θα επιβίωναν αυτά τα αεροπλάνα της « καταδιωκτικής αεροπορίας» ,η οποία προεβλέπετο στο Σχέδιο για «το κράτημα της Θεσσαλονίκης» ;

ε. Τέλος πόσα θα ήσαν, ποιοι θα τα κυβερνούσαν και που θα ελιμενίζοντο αυτά τα ταχυκίνητα πλοία, τα οποία επίσης θα συνέβαλαν στη διατήρηση της κατοχής της Θεσσαλονίκης;

Αλλά και αν δεχθούμε ότι οι διαβεβαιώσεις για ενίσχυση του αγώνα δικαιολογούσαν και την αισιοδοξία του Ζαχαριάδη, ο οποίος πληροφορεί τον Τίτο, στις 12 Αυγούστου του 1947, ότι «το πολύ μέχρι την άνοιξη του 1948 ο αγώνας θα έχει στεφθεί με επιτυχία» και τη φιλοδοξία των καπεταναίων του ΕΛΑΣ, οι οποίοι ηγούντο του «Δημοκρατικού Στρατού», να κυβερνήσουν τη χώρα, τα σημάδια που διαδέχοντο το ένα το άλλο, δεν έπρεπε να τους συνεγείρουν, ώστε να εγκαταλείψουν τον προδοτικό τους αγώνα, ο οποίος αποσκοπούσε στην υποδούλωση της χώρας;
Ειδικότερα:
α. Δεν ήταν σημάδι για την αρνητική εξέλιξη του αγώνα τους, όπως αποδεικνύεται από έγγραφο του ΚΚΕ προς το Κομμουνιστικό Κόμμα της Σοβιετικής Ένωσης και της Γιουγκοσλαβίας την 6/10/47, ότι ο «Δημοκρατικός Στρατός» με την έλευση του χειμώνα, αντιμετωπίζει οξύτατα προβλήματα ιματισμού και υπόδησης και η μεν Σοβιετική Ένωση απαντά, ότι «δεν μπορεί να κάνει τίποτα», η δε Γιουγκοσλαβία, ότι «τα αποθέματα έχουν εξαντληθεί»;
β. Δεν ήταν απόδειξη ότι ο Στάλιν, προσποιούμενος ότι δήθεν οι διεθνείς συνθήκες δεν το επιτρέπουν, αρνείται καθ’ όλη τη διάρκεια του Συμμοριτοπολέμου να αναγνωρίσει την «Προσωρινή Δημοκρατική Κυβέρνηση», ή «Κυβέρνηση του Βουνού» του ΚΚΕ και το ίδιο πράττουν και όλες συλλήβδην οι Σοσιαλιστικές Λαϊκές Δημοκρατίες;

γ. Τί κάνουν οι ηγέτες του ΚΚΕ, όταν στα μέσα του 1948, ο Τίτο ο οποίος είναι ο κύριος τροφοδότης του αγώνα τους διαφωνεί με τον Στάλιν, τους διακόπτει κάθε βοήθεια, τους κλείνει τα σύνορα και τους γυρίζει την πλάτη;

δ. Γιατί συνεχίζουν τον αγώνα, όταν ξεμένουν με μοναδικούς συμμάχους την Αλβανία και την Βουλγαρία και όταν για μεν την πρώτη ισχύει η ρήση «ουκ αν λάβεις παρά του μη έχοντος», για δε τη δεύτερη ότι ούτε θέληση ούτε δυνατότητα υπάρχει;
Πέραν όμως των αδιαμφισβητήτων αυτών αποδείξεων, οι οποίες συνθέτουν την πλήρη αδυναμία του «Δημοκρατικού Στρατού» να υλοποιήσει το μεγαλεπήβολο και εκτός πάσης πραγματικότητος σχέδιο της δημιουργίας Λαϊκής Δημοκρατίας στη Β. Ελλάδα, υπάρχουν και γενικότερα στοιχεία, τα οποία δεν ελήφθησαν υπ’ όψιν από την τότε ηγεσία του ΚΚΕ, για τα οποία δεν έχουν δοθεί σαφείς εξηγήσεις μέχρι σήμερα. 
Συγκεκριμένα.

α. Ήταν δυνατή η επιτυχία μιας κοινωνικής επανάστασης καθοδηγούμενης μάλιστα από κομμουνιστάς σε μια Δυτική Δημοκρατία;

β. Μπορούσε ένα λαϊκό κίνημα – όσο ισχυρό κι αν ήταν – να ανατρέψει γεωπολιτικές ισορροπίες, όπως αυτές είχαν οριοθετηθεί από τους ισχυρούς της Γης στη Συνδιάσκεψη της Γιάλτας;

γ. Τέλος μπορούσε να υπάρχουν «επαναστατικά αποθέματα» σε ένα λαό, ο οποίος πολέμησε επί έξι μήνες δύο αυτοκρατορίες και είχε υποστεί μία πολυετή τριπλή κατοχή;
Το παρήγορο βέβαια είναι ότι αν εξαιρέσει κανείς τις θέσεις μερικών αμετανόητων στελεχών της παλαιοημερολογίτικης εξτρεμιστικής Κομμουνιστικής Αριστεράς, όλοι οι νηφάλιοι Έλληνες συμπεριλαμβανομένων και πολλών στελεχών της τότε ηγεσίας του ΚΚΕ, συμφωνούν με την λυτρωτική κραυγή του ιστορικού στελέχους του ΚΚΕ Τάκη Λαζαρίδη «Ευτυχώς ηττηθήκαμε σύντροφοι».
Η πιο αποστομωτική απάντηση όμως σε όλα αυτά τα αμείλικτα ερωτήματα δίδεται από το πιο αυθεντικό και ιστορικό στέλεχος της Αριστεράς, τον Λεωνίδα Κύρκο. Σε μία εφ’ όλης της ύλης εκ βαθέων εξομολόγησή του στην «Καθημερινή της Κυριακής» της 3/12/2006, ο Λεωνίδας Κύρκος ομολογεί τα εξής αποκαλυπτικά: « Ήρθε η στιγμή που μπορούσα να δω πολλά πράγματα από τη συμπεριφορά του Ζαχαριάδη, δεν τα είδα και νιώθω μια ευθύνη. Δεν ασκούσα τότε βέβαια καμιά επιρροή. Ήμουν ένα στελεχάκι της βάσης που δεν μετείχε στις πολιτικές διεργασίες, που δεν είχε πληροφόρηση, αλλά δεν είχε και το κουράγιο να δει κατάματα τους ανθρώπους, οι οποίοι στα μάτια μου παρουσιάζονταν γιγάντιοι. Και είδα ότι όλοι αυτοί-ας μην τους πω όλους- ήταν περιτρίμματα. 
Με πιάνει τρόμος άμα σκεφθώ ότι π.χ. αν νικούσε τότε η επανάστασή μας θα είχαμε πρωθυπουργό τον Μάρκο, έναν γελοίο άνθρωπο-τον είδα από κοντά και κατάλαβα τι γελοίος άνθρωπος ήταν- θα είχαμε υπουργό Οικονομικών τον Μπαρτζώτα, θα είχαμε υπουργό Παιδείας π.χ. τον Στρίγγο, θα είχαμε υπουργό των Εσωτερικών τον άλλον τον ανεκδιήγητο άνθρωπο που ήρθε από την Κρήτη τον Βλαντά, ο οποίος ήταν για την εποχή εκείνη ήρωας για την νεολαία. Άνθρωποι γελοίοι, χωρίς καμιά παιδεία για να παίξουν έναν ουσιαστικό ρόλο, σαν αυτόν που φιλοδοξούσαν να παίξουν».
Όλα αυτά τιμούν βέβαια όσους έχουν τη γενναιότητα να παραδέχονται τα λάθη του παρελθόντος και να απολογούνται γι’ αυτά, πλην δεν απαντούν στο αγωνιώδες ερώτημα. Για ποιο λόγο όλοι αυτοί οι άνθρωποι αφιέρωσαν τη ζωή τους σε μία χαμένη υπόθεση με τόσο μίσος, τόση βία και τόσο αίμα. Μια υπόθεση που και την Ελλάδα βύθισε στο σκοτάδι και τους ίδιους οδήγησε από ήττα σε ήττα;
Υ.Γ Τα στοιχεία του παρόντος άρθρου προέρχονται από τα αρχεία του ΚΚΕ τα οποία κληροδοτήθηκαν στα Αρχεία της Σύγχρονης Κοινωνικής Ιστορίας (ΑΣΚΙ) και παρατίθενται στο βιβλίο του Φίλ. Ηλιού ¨Ο ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΕΜΦΥΛΙΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ-Η ΕΜΠΛΟΚΗ ΤΟΥ ΚΚΕ¨


Παρασκευή 25 Αυγούστου 2023

ΟΧΙ άλλο κάρβουνο - ΌΧΙ άλλες δικαιολογίες


 Οχι άλλο κάρβουνο – και όχι άλλες δικαιολογίες

 Οι δικαιολογίες όσο καίνε οι πυρκαγιές δεν έχουν κανένα νόημα. Αυτό που πρέπει να γίνει είναι θέμα γενικότερης αντίληψης και συγκεκριμένων αποφάσεων και ενεργειών, με δεδομένο ότι, όπως ακούμε μονότονα, «φωτιές θα έχουμε»

Αγγελος Κωβαίος

Το να σου λέει μια κυβέρνηση πόσο δύσκολη είναι η συνθήκη και πώς η δυσκολία αυτή καθιστά τελικά αδύνατη την αποτροπή των χειρότερων, δεν είναι και ό,τι καλύτερο μπορεί να συμβεί. Ούτε για τον πολίτη ούτε για την κυβέρνηση. 

Δυστυχώς, όμως, κατά τη διάρκεια του εφετινού καλοκαιριού ήρθαν και μας πλάκωσαν όλα τα «πρωτοφανή». Υψηλές θερμοκρασίες, αδιανόητα ισχυροί άνεμοι, Ρομά που καίνε σκραπ και βάζουν φωτιές, εκατοντάδες πυρκαγιές σε λίγες ημέρες κ.λπ, κ.λπ. 

Δυστυχέστερα, πολλά από αυτά είναι προβλέψιμα και γνωστά. 

Οπότε, κάποιος κάτι δεν έκανε όταν έπρεπε να το κάνει, τουλάχιστον στο πεδίο όλων αυτών που εκ των υστέρων παρουσιάζονται ως δικαιολογίες. Προφανώς, το καταλαβαίνουμε όλοι, ότι αν φουντώσει η πυρκαγιά και φυσάνε 10 μποφόρ, τρέχα γύρευε και άιντε να τη σβήσεις. 

Οταν όμως συμβαίνει αυτό, το μόνο που δεν θέλεις είναι συνεντεύξεις Τύπου στις οποίες να παρουσιάζονται διάφορα στατιστικά στοιχεία και να ακούγονται δικαιολογίες και διαβεβαιώσεις ότι «κάναμε το ανθρωπίνως δυνατόν» ή –ακόμη χειρότερα– υπουργούς της κυβέρνησης να κουνάνε το δάχτυλο και να υπαινίσσονται ότι δεν φταίει το κράτος, υπάρχει και η ευθύνη των πολιτών. 

Το θέμα έχει γίνει πολύ βαρύ και τα πρόσωπα δεν θα έπρεπε να μας απασχολούν και πολύ. 

Θα πρέπει όμως να γίνει και συνείδηση από όσους έχουν την ευθύνη της διακυβέρνησης της χώρας, η οποία τους έχει ανατεθεί από τους πολίτες, ότι κανενός είδους δικαιολογία δεν νοείται για μία κυβέρνηση. Το μόνο που νοείται είναι η προετοιμασία, η οργάνωση, η διασφάλιση μέσων, η εκπόνηση σχεδίων και η υλοποίησή τους. Οι κουβέντες δεν απασχολούν κανέναν και το ότι η αντιπολίτευση θα πει τα δικά της είναι επίσης ένα από τα δεδομένα του πολιτικού παιχνιδιού. 

Το πρόβλημα είναι πολύ βαθύτερο και το διαπιστώνουμε, δυστυχώς, κάθε χρόνο. Με εξαίρεση την περυσινή χρονιά, όπου είτε κάτι έγινε διαφορετικά και καλύτερα είτε ήμασταν πιο τυχεροί… 

Κατά τα λοιπά, τα κανάλια και οι διαδικτυακοί πυροσβέστες θα οργιάζουν και θα λένε τα δικά τους, δίχως συναίσθηση, δίχως αναστολές και δίχως να κατανοούν ότι κατά κανόνα μάλλον κάνουν τα πράγματα χειρότερα, είτε προσπαθώντας να καλύψουν προβλήματα είτε κάνοντας την τρίχα τριχιά. 

Η γενική διαπίστωση που πρέπει να οδηγήσει σε πράξεις είναι μάλλον απλή. 

Οι πυρκαγιές και η συνθήκη της χώρας καθιστούν εδώ και χρόνια το θέμα υπ’ αριθμόν 1 προτεραιότητα για την Ελλάδα, ανάλογη –αν όχι σημαντικότερη– και από την εθνική άμυνα. 

Και αυτό συνεπάγεται πολύ συγκεκριμένες αποφάσεις, οργάνωση και ενέργειες.

 Πηγή: Protagon.gr

Κυβέρνηση για τΟ Πακέτο ΔΕΘ: - Ότι διατάξουν οι οίκοι αξιολόγησης" - Δεν θα παίξουμε τον ρόλο του "πολιτικού Αϊ-Βασίλη"


 Του Τάσου Δασόπουλου

Στο πλαίσιο που θέτουν οι οίκοι αξιολόγησης που παρακολουθούν στενά τα πρώτα βήματα της νέας κυβέρνησης, αλλά και των δημοσιονομικών περιορισμών που έρχονται για το 2024, θα κινηθούν οι εξαγγελίες του πρωθυπουργού από τη φετινή ΔΕΘ. 

Ο υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, κ. Κώστας Χατζηδάκης, επιμένει σε κάθε ευκαιρία να λέει ότι η νέα κυβέρνηση δεν θα παίξει τον ρόλο του "πολιτικού Αϊ-Βασίλη" και ότι όλα τα μέτρα που εξαγγέλλονται θα πρέπει να είναι συμβατά με τους δημοσιονομικούς στόχους της χώρας. 

Πίσω από αυτή τη δήλωση βρίσκεται η προσπάθεια να ξεπεραστεί ο δισταγμός που εκφράζουν σε εκθέσεις τους ή "κατ’ ιδίαν" κάποιοι οίκοι αξιολόγησης με πρώτη τη Moody’s και σε άλλες περιπτώσεις η Fitch, η DBRS και η S&P, σχετικά με τη "διατηρησιμότητα" της οικονομικής πολιτικής. Τούτο, παρά το γεγονός ότι όλοι τους αναγνωρίζουν τη μεγάλη πρόοδο που έχει κάνει η χώρα τα τελευταία χρόνια τόσο σε ό,τι αφορά τον ρυθμό ανάπτυξης και τη μείωση της ανεργίας όσο και σε δημοσιονομικό επίπεδο. Συγκεκριμένα, όλοι αναγνωρίζουν τη μείωση-ρεκόρ κατά 34,7% του ΑΕΠ, από το 206% του ΑΕΠ, όπως κορυφώθηκε το 2020 εξαιτίας των δαπανών για τον κορονοϊό, στο 171,3% του ΑΕΠ στο τέλος του 2022, καθώς επίσης και την επιστροφή σε πρωτογενή πλεονάσματα από το 2022, έναν χρόνο νωρίτερα από ό,τι υπολογιζόταν. 

Αρμόδια στελέχη του ΥΠΟΙΟ τόνιζαν σχετικά ότι η Ελλάδα έχει φτάσει, 13 χρόνια μετά την απώλεια της επενδυτικής βαθμίδας και σχεδόν 12 χρόνια μετά το μεγαλύτερο "κούρεμα" χρέους κατά 85 δισ. ευρώ στα νεότερα χρόνια, να βρίσκεται σήμερα μισό βήμα μακριά από την επενδυτική βαθμίδα. Η ευκαιρία αυτή, στην οποία επενδύθηκαν πολλά και έγιναν θυσίες από την πλευρά των πολιτών, δεν θα πρέπει να χαθεί, τόνισε η ίδια πηγή. 

Από την άλλη, εκτός από τις δεύτερες σκέψεις που κάνουν οι οίκοι αξιολόγησης, το ΥΠΟΙΟ θα πρέπει να έχει κατά νου και τις αγορές οι οποίες προς το παρόν επιβραβεύουν τα ελληνικά ομόλογα, διατηρώντας τις αποδόσεις τους 50 μονάδες βάσης κάτω από την Ιταλία, 20 μονάδες βάσεις πάνω από αυτά της Ισπανίας, ενώ το spread με το γερμανικό bund παραμένει σταθερό στις 123-125 μονάδες βάσης. Όλα αυτά σε περίοδο υψηλής αβεβαιότητας και συνεχούς ανόδου των επιτοκίων.

Δημοσιονομικοί περιορισμοί 

Ένα δεύτερο πλαίσιο εντός του οποίου υποχρεούται να κινηθεί η οικονομική πολιτική για το υπόλοιπο του 2023 και το 2024 είναι αυτό που θέτουν οι Βρυξέλλες.

Τόσο σε επίπεδο Eurogroup όσο και σε επίπεδο Commission, μέσω των κατευθυντήριων γραμμών, έχουν τεθεί περιορισμοί. Στο συμβούλιο των υπουργών Οικονομικών της Ευρωζώνης έχουν αποφασίσει ότι τα μέτρα στήριξης κατά των συνεπειών του κορονοϊού και της ακρίβειας θα πρέπει σταδιακά να περιοριστούν και αν είναι δυνατόν να αποσυρθούν τελείως μέχρι και το τέλος του χρόνου. 

Από την άλλη, η Commission στο πλαίσιο των κατευθυντήριων αρχών για όλα τα κράτη-μέλη, είχε εξειδικευμένες συστάσεις για τις χώρες με υψηλό χρέος και ακόμη ειδικότερα για την Ελλάδα. Στις συστάσεις της, σημείωνε ότι θα πρέπει να δοθεί έμφαση στη μείωση του χρέους. Μάλιστα, σε εφαρμογή του σχεδίου της για τους νέους δημοσιονομικούς κανόνες εκτιμούσε ότι για να μείνει το ελληνικό χρέος σε σταθερή πτωτική χρονιά θα πρέπει να έχει για τον επόμενο χρόνο αύξηση έως 2,6% στις καθαρές πρωτογενείς δαπάνες της. Σε απόλυτους αριθμούς αυτό σημαίνει ότι η Ελλάδα δεν θα πρέπει να αυξήσει τις δαπάνες της περισσότερο από 900 εκατ. ευρώ. 

Όλα αυτά, χωρίς να υπολογίσουμε και τις δύσκολες διαπραγματεύσεις που ξεκινούν από τον επόμενο μήνα για οριστικοποίηση των νέων δημοσιονομικών κανόνων, με το γενικό πνεύμα να είναι υπέρ της επαναφοράς των δημοσιονομικών περιορισμών, για να διορθωθούν οι αποκλίσεις που λογικά υπήρξαν σε όλες τις χώρες λόγω των δαπανών για την αντιμετώπιση ων συνεπειών του κορονοϊού. Αξίζει να σημειωθεί ότι σημειωθεί ότι η στήριξη της Ελλάδας για νοικοκυριά και επιχειρήσεις έχει ξεπεράσει τα 55 δισ. ευρώ και είναι αναλογικά το μεγαλύτερο από όλα τα κράτη-μέλη της Ε.Ε.

Ένα συμφωνημένο πακέτο μέτρων 

Παρά τους περιορισμούς, η Ελλάδα, η οποία πέρασε από μια τρίμηνη προεκλογική περίοδο, έχει συζητήσει και έχει πάρει την έγκριση της Commission για την εφαρμογή ενός πακέτου μόνιμών μέτρων με κόστος 1,1 δισ. ευρώ για το 2024 και τα επόμενα χρόνια. 

Η πιο μεγάλη παρέμβαση αφορά το νέο μισθολόγιο των δημοσίων υπαλλήλων. Στο ίδιο πακέτο περιλαμβάνεται η αύξηση του αφορολογήτου κατά 1.000 ευρώ για οικογένειες με παιδιά, η μόνιμη θεσμοθέτηση του youth pass, η απαλλαγή από τη συμμετοχή στα φάρμακα για τους πρώην δικαιούχους του ΕΚΑΣ, η μείωση κατά 10% του ΕΝΦΙΑ για όσους ασφαλίζουν τα ακίνητά τους και η παράταση του market pass για άλλους τρεις μήνες. Όλα αυτά τα μέτρα έχουν νομοθετηθεί εδώ και έναν μήνα και εφαρμόζονται ήδη ή θα εφαρμοστούν από τον επόμενο χρόνο.

Το πρόσθετο πακέτο της ΔΕΘ 

Στη φετινή ΔΕΘ θα πρέπει να περιμένουμε μια παράταση των μέτρων στήριξης μέχρι και το τέλος του χρόνου, ίσως με λιγότερους δικαιούχους από όσους αφορούν σήμερα, αν οι πληθωριστικές πιέσεις από καύσιμα και τρόφιμα ενταθούν. 

Στην κατεύθυνση αυτή, θα πρέπει να περιμένουμε μια δεύτερη παράταση του market pass ως το τέλος του χρόνου με αλλαγή των εισοδηματικών και των περιουσιακών κριτηρίων. Το μέτρο θα χρηματοδοτηθεί από την υπεραπόδοση της οικονομίας μέχρι και το τέλος Αυγούστου. 

Τη συνέχιση της επιδότησης των αυξήσεων των τιμολογίων του ηλεκτρικού ρεύματος, ίσως και σε μόνιμη βάση, για χαμηλές καταναλώσεις και μόνο για τους οικονομικά ευάλωτους.

Επίσης, το δεύτερο επίδομα από 200 έως 300 ευρώ που έχουν πάρει ήδη μια φορά περίπου 300.000 συνταξιούχοι οι οποίοι λόγω προσωπικής διαφοράς δεν πήραν την αύξηση του 7,75% στις συντάξεις τους θα επεκταθεί. Θα περιλάβει, δηλαδή, μακροχρόνια άνεργους, χαμηλοσυνταξιούχους και δικαιούχους του ελάχιστου εγγυημένου εισοδήματος, οι οποίοι θα πάρουν επίσης ένα έκτακτο επίδομα. 

Τα όποια άλλα πρόσθετα μέτρα επιλεγούν στις συσκέψεις που θα γίνουν τις επόμενες μέρες, όπως σημειώνουν αρμόδια στελέχη, θα είναι στοχευμένα. Θα αποσκοπούν είτε στην ταχύτερη μείωση της ανεργίας, την ενεργειακή αναβάθμιση κτιρίων ή ενισχύσεις οικονομικά ασθενέστερων τμημάτων του πληθυσμού. 



πηγή: https://www.capital.gr/oikonomia/3733934/paketo-deth-sumbato-me-tin-anaktisi-tis-ependutikis-bathmidas/

Συντάξεις: Αναδρομικά σε όλους τους συνταξιούχους - Ποιοι θα πάρουν μέχρι 3.500 ευρώ


 Την επέκταση των δικαιούμενων αναδρομικών (500-3.500 ευρώ) στις συντάξεις 2023 για το δεδικασμένο της περιόδου Ιουνίου 2015-Μαΐου 2016 στο σύνολο των συνταξιούχων (2.000.000) και όχι μόνο στους 300.000, που αφορά η απόφαση του ΣτΕ, εξετάζει η κυβέρνηση.

Αν και το οικονομικό επιτελείο επισημαίνει ότι η επέκταση της χορήγησης θα εξαρτηθεί «από το δημοσιονομικό περιθώριο», έχουν πέσει σενάρια στο τραπέζι που αφορούν την απόδοση σε όλους τους συνταξιούχους του μέρους των περικοπών δώρων και επικουρικών συντάξεων για το συγκεκριμένο ενδεκάμηνο, σε 5 ή 6 δόσεις, από το 2024 έως το 2030.

Πρόκειται στην ουσία για ένα ποσό της τάξης των 2,5 δισεκατομμυρίων ευρώ. Όπως επισημαίνεται, αν τα έσοδα πάνε καλά, υπάρχει ένα επιπλέον περιθώριο για την απόδοση 400.000.000 – 500.000.000 ευρώ κάθε χρόνο ώστε να κλείσει κάθε διεκδίκηση στο θέμα αυτό.


Συντάξεις: Πιλοτική δίκη ΣτΕ για τα αναδρομικά

Να σημειωθεί ότι μέσα στον Ιούλιο το ΣτΕ με την υπ’ αριθμόν 1342/2023 απόφασή της πιλοτικής δίκης κρίθηκε ότι τα δώρα εορτών Χριστουγέννων και Πάσχα και το επίδομα άδειας, που είχαν καταργηθεί, δεν καταβάλλονται, καθώς «δεν υφίσταται αγώγιμη αξίωση για τις παροχές αυτές για τον μετά τη 12η/5/2016 χρόνο», δηλαδή δεν υπάρχει ούτε καν περιθώριο δικαστικής διεκδίκησης.

Έτσι, με βάση την περυσινή απόφαση, που αφορά 300.000 συνταξιούχους, οι οποίοι είχαν προχωρήσει σε προσφυγές, το ΣτΕ διέταξε την κυβέρνηση να καταβάλει στους συνταξιούχους αναδρομικά δώρων και επικουρικών για το 2015-2016. Οι συνταξιούχοι είχαν ζητήσει αναδρομικά 84 μηνών (2012-2021) που τους είχαν επιδικάσει οι υπ’ αριθμ. 22872288/2015 αποφάσεις της Ολομέλειας του ΣτΕ. Το Ανώτατο Ακυρωτικό Δικαστήριο ανέτρεψε τις δικές του αποφάσεις του 2015 που είχαν κρίνει αντισυνταγματικές πς περικοπές των συντάξεων και την κατάργηση των δώρων και επιδίκασε αναδρομικά μονό 11 μηνών, και μάλιστα μόνο για όσους είχαν ασκήσει αγωγή έως πς 31/7/2020.

Σύμφωνα με το διατακτικό των αποφάσεων του ΣτΕ, τα αναδρομικά για δημοσιονομικούς λόγους, ενώ τα δικαιούνται όλοι οι συνταξιούχοι, πρέπει να τα λάβουν μόνον όσοι εξ αυτών κινήθηκαν δικαστικά στην ανωτέρω προθεσμία, όταν δηλαδή δημοσιεύτηκε ο νόμος Βρούτση 4714/2020 που απαγόρευε τη διεκδίκηση μετά την έκδοσή του. Ωστόσο παραμένουν σε ισχύ οι προηγούμενες αποφάσεις του ίδιου δικαστηρίου (2287-2288/2015, 1890-1891/2019), με τις οποίες προβλεπόταν η αναδρομική καταβολή του ενδεκάμηνου 2015 – 2016 για τις περικοπές.

Τι αφορούν τα αναδρομικά

Τα αναδρομικά που επιδίκασε το ΣτΕ σε όσους συνταξιούχους κατέθεσαν αγωγές έως πς 31/7/2020 αφορούν:

  • Μειώσεις επικουρικών συντάξεων και επιδομάτων εορτών και θέρους επικουρικών συντάξεων της περιόδου Ιουνίου 2015-Μαΐου 2016.
  • Επιδόματα εορτών και θέρους κύριων συντάξεων της περιόδου Ιουνίου 2015-Μαΐου 2016.
  • Τόκους (6% έως τον Απρίλιο του 2019 και 3% στη συνέχεια) επί των ποσών που επιστράφηκαν στις κύριες συντάξεις και επί των ποσών που θα πάρουν τώρα για πς επικουρικές και τα επιδόματα εορτών και θέρους. Ουσιαστικά πρόκειται για 800 ευρώ σε κάθε συνταξιούχο εκείνης της περιόδου (200 € επίδομα άδειας για το καλοκαίρι του 2015, 400 € δώρο Χριστουγέννων 2015 και 200 € δώρο Πάσχα 2016), συν τις διαφορές από τις επικουρικές συντάξεις. Να σημειωθεί ότι όσοι συνταξιούχοι είχαν καταθέσει αγωγές για τα αναδρομικά εκείνης της περιόδου στα δικαστήρια, ακόμα και όσες εκκρεμούν, δικαιώνονται. Και ο ΕΦΚΑ καταβάλλει τα αναδρομικά







πηγή:https://workenter.gr/anadromika-dikaionontai-2-000-000-syntaxiouchoi-poioi-pairnoun-eos-3-500-evro-569049/

Συντάξεις: - Χαραμάδες αισιοδοξίας για καταβολή αναδρομικών σε όλους τους συνταξιούχους



 

Την χορήγηση των αναδρομικών σε όλους τους συνταξιούχους, και όχι μόνο σε αυτούς που προσέφυγαν στη Δικαιοσύνη, αφήνει "ανοιχτό" ο υπουργός Εργασίας, παρότι – ταυτοχρόνως – συμπεριλαμβάνει τον παράγοντα …«των αντοχών του προϋπολογισμού».

Ο Άδωνις   Γεωργιάδης αναφερόμενος στα αναδρομικά των συνταξιούχων και υπογράμμισε ότι ««οι δικαστικές αποφάσεις είναι σεβαστές και εφαρμόζονται στα πλαίσια των αντοχών του προϋπολογισμού».

Η δήλωση αυτή αφήνει περιθώρια για ερμηνείες γύρω από την απόδοση των αναδρομικών σε όλους και ανεξαρτήτως αν προσέφυγαν στη Δικαιοσύνη η όχι.

Η Νέα Δημοκρατία προεκλογικά απέφυγε να δεσμευτεί για το θέμα αυτό ωστόσο υπάρχει συζήτηση για την επιστροφή τους σε δόσεις. Εξετάζεται η υιοθέτηση της «πολιτικής λύσης» για τη απόδοση των αναδρομικών σε όλους και όχι μόνο σε όσους έχουν προσφύγει στην Δικαιοσύνη, όπως «διέταξε» η απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας.

Η πλήρης απόδοση των αναδρομικών κοστίζει περί τα 2,5 δισ. ευρώ. Από το συγκεκριμένο ενδεκάμηνο – οι περικοπές του οποίου κρίθηκαν αντισυνταγματικές – επεστράφησαν αναδρομικά τον Οκτώβριο του 2020, μόνο οι μειώσεις που αφορούσαν τις κύριες συντάξεις.

Η κυβέρνηση δεν κατέβαλε και τα Δώρα, όπως ρητά προέβλεπε η απόφαση του ΣτΕ  του 2019. Ακολούθησαν νέες προσφυγές  στο ΣτΕ από συνταξιουχικές οργανώσεως που προκάλεσαν την τελευταία απόφαση του Ανωτάτου Δικαστηρίου. 

Το ΣτΕ

Μετά τον Μάιο του 2016 δεν υπάρχει καμία διεκδίκηση. Η τελευταία απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας – στο τέλος Ιουλίου –  έβαλε οριστικό τέλος στις διεκδικήσεις συνταξιούχων για την περίοδο μετά τον Μάιο του 2016 ημερομηνία κατά την οποία ψηφίστηκε ο περιβόητος νόμος Κατρούγκαλου. Ρητά η απόφαση αναφέρει ότι δεν υφίσταται καμία «αγώγιμη αξίωση» για αναδρομικά από την περίοδο από την 13η Μαΐου 2016 έως σήμερα.

Ωστόσο, υπάρχουν διεκδικήσεις των συνταξιούχων που παραμένουν …«ζωντανές». Αφορούν την περίοδο Ιούνιο 2015 έως Μάιος του 2016. Δηλαδή το ενδεκάμηνο που μεσολαβεί, από την έκδοση της απόφασης του ΣτΕ που έκρινε αντισυνταγματικές τις μνημονιακές περικοπές, έως την ψήφιση το νόμου Κατρούγκαλου.

Για την περίοδο αυτή οι συνταξιούχοι έχουν λάβει τα αναδρομικά που αφορούν τις κύριες συντάξεις. Τι απομένει; Τα αναδρομικά των περικοπών των επικουρικών συντάξεων και των δώρων (13η και 14η σύνταξη). Για το θέμα αυτό υπάρχει δικαστική απόφαση του ΣτΕ που δικαιώνει – μόνο – όσους προσέφυγαν στην δικαιοσύνη ασκώντας αγωγές, δηλαδή περίπου 350.000 συνταξιούχους.

Αυτοί μπορούν να συνεχίσουν τη διεκδίκηση των αναδρομικών και να εισπράξουν το ποσό που τους αναλογεί, όταν τελεσιδικήσουν.

«Η πολιτεία θα πρέπει να σταματήσεις την ταλαιπωρία τους στα δικαστήρια και να χορηγήσει άμεσα τα συγκεκριμένα αναδρομικά», εκτιμούν οι νομικοί σύμβουλοι των συνταξιούχων.

Ταυτοχρόνως, σημειώνουν το ηθικό, νομικό και πολιτικό ζήτημα που ανέκυψε και το οποίο καθιστά αναγκαία την επιστροφή των συγκεκριμένων αναδρομικών και σε όσους δεν προσέφυγαν στη Δικαιοσύνη.

Σημειώνεται ότι κάτι ανάλογο έγινε και με τα αναδρομικά του ενδεκάμηνου που αφορούσαν τις συντάξεις κύριας ασφάλισης. Με τον τρόπο αυτό θα κλείσει οριστικά το θέμα των αναδρομικών…





   πηγή:https://www.in.gr/2023/08/25/economy/anadromika-xaramada-aisiodoksias-gia-katavoli-se-olous-tous-syntaksiouxous/

H Ελλάδα Μάνα Καίγεται - Καίγεται και το βιός μας, ο πόνος μας δε λέγεται ... - 416 πυρκαγιές σε έξι ημέρες


 Η χώρα βρίσκεται εδώ και αρκετές εβδομάδες κάτω από ένα εκρηκτικό μείγμα θερμοκρασιών καύσωνα, παρατεταμένης ξηρασίας και ισχυρών ανέμων. Ένα μείγμα που σηματοδοτεί ότι περνάμε το πιο δύσκολο καλοκαίρι -από τότε που είναι διαθέσιμα μετεωρολογικά στοιχεία- για την κατάσβεση των πυρκαγιών και το πιο ευνοϊκό καλοκαίρι για την εκδήλωσή τους. Όσο περνά το καλοκαίρι και ξηραίνεται περισσότερο η ατμόσφαιρα, το έδαφος και τα δάση μας, με συνέπεια όταν φυσούν πολύ ισχυροί άνεμοι, τα μελτέμια τον Αύγουστο, τότε γίνονται πιο δύσκολες οι συνθήκες. Κάποια στοιχεία αποτυπώνουν ανάγλυφα την πραγματικότητα:

  • Το επίπεδο κινδύνου 5 φέτος έχει χτυπήσει "κόκκινο" επτά φορές. Το 2021, με τις μεγάλες πυρκαγιές στη βόρεια Εύβοια, τη Βαρυμπόμπη και την Ηλεία, το επίπεδο κινδύνου ξεπεράστηκε τέσσερις φορές, δύο φορές το 2019 και μία φορά το 2012.
  • Τις τελευταίες έξι μέρες, από την Παρασκευή ως χθες, είχαμε 418 δασικές πυρκαγιές, που αυτονόητα οδήγησαν σε πολυδιάσπαση των δυνάμεων πυρόσβεσης.
  • Ξεσπούν, κατά μέσο όρο, 70 πυρκαγιές την ημέρα σε όλη τη χώρα, με μία mega-fire, μεγάλη πυρκαγιά, όπως ορίζεται, στα σύνορά μας στον Έβρο.

Τραμπ: Συνελήφθη για 12 ποινικά αδικήματα που διέπραξε στις εκλογές το 2020 - Η Αμερικανική δικαιοσύνη αντιγράφει πιστά, την Ελληνική δικαιοσύνη, για την δίωξη πολιτικών "εγκλημάτων"!!!


Ο Τραμπ παραδόθηκε τα ξημερώματα (ώρα Ελλάδος) στη φυλακή της κομητείας Φούλτον, αντιμετωπίζοντας πάνω από 12 κατηγορίες σχετικά με τις φερόμενες προσπάθειές του να ανατρέψει τα αποτελέσματα των εκλογών στην Τζόρτζια το 2020

Ο Τραμπ πέρασε λίγο περισσότερο από 20 λεπτά στη φυλακή της κομητείας Φούλτον και αφέθηκε ελεύθερος με εγγύηση.

Στα αρχεία της φυλακής καταγράφηκαν στοιχεία σχετικά με τα φυσικά χαρακτηριστικά του, ύψος, βάρος, χρώμα ματιών και μαλλιών, ενώ ο αριθμός κράτησής του ήταν P01135809.

Ήταν η τέταρτη φορά φέτος που ο πρώην πρόεδρος παραδόθηκε σε τοπικούς ή ομοσπονδιακούς αξιωματούχους μετά την απαγγελία ποινικών κατηγοριών εναντίον του.

Ο Τραμπ ταξίδεψε για να παραδοθεί στις αρχές, ενώ κατήγγειλε τις κατηγορίες εναντίον του ως πολιτικά υποκινούμενες.

Στον διεθνή Τύπο γίνονται εκτενείς αναφορές στο «αξιοσημείωτο» και «πρωτοφανές» γεγονός πρώην προεδρος των ΗΠΑ και ο κορυφαίος υποψήφιος του Ρεπουμπλικανικού Κόμματος για τον Λευκό Οίκο το 2024 να αντιμετωπίζει ποινική δίωξη.

 

«Πολύ θλιβερή» εμπειρία

Ο Τραμπ χαρακτήρισε την παραμονή του στη φυλακή «τρομερή» και «πολύ θλιβερή» εμπειρία σε συνέντευξή του αργότερα την Πέμπτη στο Newsmax, προσθέτοντας: «Σε όλη μου τη ζωή δεν ήξερα τίποτα σχετικό με παραπομπές και τώρα μου έχουν απαγγελθεί κατηγορίες τέσσερις φορές».

Δήλωσε ότι του φέρθηκαν «πολύ καλά» στη φυλακή, αλλά υποτίμησε και πάλι τους εισαγγελείς αποκαλώντας τους «ριζοσπαστικούς αριστερούς» δικηγόρους, «φαύλα ζώα» και «μανιακούς».

Παράλληλα, ο πρώην πρόεδρος ανάρτησε στο X (το πρώην Twitter) την ιστορική φωτογραφία που τραβήχτηκε κατά τη σύλληψή του στο κρατητήριο στην Ατλάντα, σηματοδοτώντας την επιστροφή του στον ιστότοπο κοινωνικής δικτύωσης έπειτα από δύο χρόνια και πλέον.


Ο πρώην πρόεδρος είχε να χρησιμοποιήσει τον συγκεκριμένο ιστότοπο κοινωνικής δικτύωσης από τον Ιανουάριο του 2021, μερικές ημέρες μετά την επίθεση οπαδών του στο ομοσπονδιακό Καπιτώλιο.

Το ιστορικό των διώξεων

Τον Απρίλιο, ο Τραμπ συνελήφθη στη Νέα Υόρκη για κατηγορίες που σχετίζονται με χρηματικό σκάνδαλο.

Τον Ιούνιο, παραδόθηκε σε ομοσπονδιακό δικαστήριο του Μαϊάμι για να αντιμετωπίσει κατηγορίες στο πλαίσιο της έρευνας του εισαγγελέα Τζακ Σμιθ για τον κακό χειρισμό διαβαθμισμένων εγγράφων.

Και νωρίτερα αυτόν τον μήνα, ο Τραμπ συνελήφθη στην Ουάσινγκτον και παραπέμφθηκε σε δίκη για τις κατηγορίες που του απαγγέλθηκαν από τον Σμιθ στο πλαίσιο της έρευνάς του για τις απόπειρες ανατροπής των εκλογών του 2020. Όλες αυτές οι υποθέσεις θα μπορούσαν να κορυφωθούν το επόμενο έτος, την ίδια στιγμή που ο Τραμπ θα είναι υποψήφιος για την προεδρία.

Ελεύθερος με εγγύηση 200.000 δολαρίων.

Ο Τραμπ αφέθηκε ελεύθερος καταβάλλοντας εγγύηση 200.000 δολ. και αποδεχόμενος τους όρους αποφυλάκισης που του επιβλήθηκαν, μεταξύ των οποίων το να μην χρησιμοποιεί τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για να στοχοποιήσει τους συγκατηγορουμένους και τους μάρτυρες της υπόθεσης.

Κάλυψε το κόστος της εγγύησης των 200.000 δολ. βάζοντας το 10% του ποσού ο ίδιος, ενώ για το υπόλοιπο ποσό συνεργάστηκε με την τοπική εταιρεία εγγυήσεων στην Ατλάντα Foster Bail Bonds, σύμφωνα με πηγές που επικαλείται το CNN.

Ο Τραμπ αναχώρησε από το γκολφ κλαμπ του στο Μπέντμινστερ του Νιου Τζέρσεϊ για την Τζόρτζια το απόγευμα της Πέμπτης και προσγειώθηκε αργότερα την ίδια ημέρα στην Ατλάντα με το ιδιωτικό του αεροπλάνο.

Τηλεοπτικό σόου

Η κράτηση στην Τζόρτζια ήρθε στον απόηχο ενός προεδρικού ντιμπέιτ με τους κύριους αντιπάλους του για το χρίσμα των Ρεπουμπλικανών το 2024, μία κούρσα στην οποία ο Τραμπ παραμένει ο συντριπτικά επικρατέστερος παρά τα πολλά νομικά του προβλήματα.

Η στρατηγική να μετατραπεί η παράδοσή του σε τηλεοπτικό σόου αποτελεί προσπάθεια να απαξιωθούν οι κατηγορίες εναντίον του, σχολίασαν κάποιοι πολιτικοί αναλυτές.

Επιπλέον, ο Τραμπ επιχείρησε να εκμεταλλευτεί το κενό στην πληροφόρηση από την εισαγγελική πλευρά για να επιβάλει τη δική του εκδοχή στις κατηγορίες.

«Δεν κάναμε τίποτα λάθος»

Σε σύντομες δηλώσεις του στους δημοσιογράφους πριν αναχωρήσει από την Ατλάντα ανέφερε ότι οι κατηγορίες αποτελούν «παρωδία της δικαιοσύνης».

«Δεν κάναμε απολύτως τίποτα λάθος» είπε, επαναλαμβάνοντας τους ισχυρισμούς του περί «κλοπής» της εκλογικής νίκης





πηγή:https://www.kathimerini.gr/world/562582300/tramp-synelifthi-kai-emeine-se-kratitirio-gia-20-lepta/?utm_source=piano&utm_medium=email&utm_campaign=morning_briefing&pnespid=XeM59U9f430byE_SsZTXGBBL8Bcl2qYlrQcSD.MCN4.KHDzSj0jKFWHwkLQICTOz0sU3xRNI