Τετάρτη 19 Ιανουαρίου 2022

Μήνυμα που "καίει" στην κυβέρνηση - Σημαντική μείωση της διαφοράς με το δεύτερο κόμμα - Ποια είναι τα σημαντικότερα προβλήματα των ξεχασμένων και εξαπατημένων.


 Για πρώτη φορά η ακρίβεια ξεπερνά την πανδημία ως το μεγαλύτερο πρόβλημα των πολιτών. Στο 7% η διαφορά της ΝΔ με τον ΣΥΡΙΖΑ, για πρώτη φορά μεγαλύτερη συσπείρωση της αξιωματικής αντιπολίτευσης με το κυβερνών κόμμα

- Ζημιά και στη ΝΔ από την άνοδο ΠΑΣΟΚ με Ανδρουλάκη.

Ακρίβεια και πανδημία δημιουργούν ένα άλλο σκηνικό, με απώλειες και σοβαρά μηνύματα προς το κυβερνών κόμμα, σύμφωνα με μια πολύ ενδιαφέρουσα δημοσκόπηση της εταιρείας PRORATA, που διεξήχθη από τις 12 έως 14 Ιανουαρίου και που δημοσιεύει σήμερα το iEidiseis.

prorata 2

Σύμφωνα με τα ευρήματα της δημοσκόπησης:

-Ακρίβεια (42%) και πανδημία (40%)αναδεικνύονται ως τα πιο βασικά προβλήματα της ελληνικής κοινωνίας, με την ακρίβεια μάλιστα να ξεπερνά την πανδημία, «εκθρονίζοντάς» την για πρώτη φορά μετά από δυόμισι περίπου χρόνια από την πρώτη θέση. Αν, μάλιστα, κανείς προστεθεί ότι τρίτο πρόβλημα είναι οι χαμηλοί μισθοί και οι συνθήκες εργασίας, κατανοεί κανείς πως η οικονομία και η ανάγκη κοινωνικής πολιτικής είναι το υπ΄ αριθμόν ένα πρόβλημα της χώρας καθώς «απέρχεται» όπως όλα δείχνουν η πανδημία.

prorata 3


-Οι πολίτες βαθμολογούν αρνητικά την κυβέρνηση στην αντιμετώπιση της πανδημίας (61% αρνητικά και μάλλον αρνητικά, έναντι 38% που τη χαρακτηρίζει θετικά και μάλλον θετικά). Το γεγονός και μόνο ότι η κυβέρνηση ξεκίνησε με 85% θετικές κρίσεις ως προς την αντιμετώπιση της πανδημίας και έχει φτάσει στο 38%, δείχνει και το μέγεθος του προβλήματος για το μέγαρο Μαξίμου.

prorata7

-Είναι εντυπωσιακό ότι οι πολίτες σε μείζονα θέματα που έχουν προκύψει ως προς τα μέτρα για την πανδημία υιοθετούν κατά πλειοψηφία τα μέτρα της αντιπολίτευσης, ενώ μεταξύ αυτών είναι και ο ένας στους τρεις ψηφοφόρους της Νέας Δημοκρατίας! Με τη συνταγογράφηση των δωρεάν τεστ, για παράδειγμα, συμφωνεί και το θεωρεί δημοσιονομικά εφικτό το 58% , συμφωνεί αλλά δεν το θεωρεί δημοσιονομικά εφικτό το 28% και μόνο το 8% διαφωνεί είτε είναι δημοσιονομικά εφικτό είτε όχι!

prorata 9

Μεταξύ δε αυτών που συμφωνούν με τη συνταγογράφηση των τεστ είναι δημοσιονομικά εφικτό είτε δεν είναι δημοσονομικά εφικτό είναι και το 77% των ψηφοφόρων της Νέας Δημοκρατίας (34% και 43% αντίστοιχα).Το 70% συμφωνεί και θεωρεί ότι είναι εφικτό παροχή άδειας ειδικού σκοπού μετ’ αποδοχών για τους εργαζόμενους γονείς ιδιωτικού και δημοσίου τομέα παιδιών προσχολικής και υποχρεωτικής εκπαίδευσης που διαγιγνώσκονται θετικά στον Covid-19, μεταξύ αυτών και το 66% των ψηφοφόρων της ΝΔ. Με την παροχή ειδικής άδειας των εκπαιδευτικών με υποκείμενα νοσήματα συμφωνεί και το θεωρεί δημοσιονομικά εφικτό το 56%, συμφωνεί αλλά δεν το θεωρεί δημοσιονομικά εφικτό το 21% και διαφωνεί το 175.

prorata 11

Μεταξύ όσων συμφωνούν και το θεωρούν δημοσιονομικά εφικτό είναι και το 37% των ψηφοφόρων της ΝΔ. Στο ερώτημα «Σύμφωνα με το ισχύον υγειονομικό πρωτόκολλο, η λειτουργία ενός σχολικού τμήματος θα αναστέλλεται στην περίπτωση που περισσότεροι από τους μισούς μαθητές/ριες (50%+1) του συγκεκριμένου τμήματος διαγνωσθούν θετικοί/ες στον Covid -19. Εσείς συμφωνείτε ή διαφωνείτε με το συγκεκριμένο μέτρο;» συμφωνεί μόλις το 30% των ερωτηθέντων, ενώ διαφωνεί το 58% (μεταξύ των οποίων και το 38% των ψηφοφόρων της ΝΔ).

prorata 15


-Η ακρίβεια αποτελεί μείζον πρόβλημα. Μόνο το 7% μπορεί να πληρώσει το λογαριασμό ρεύματος, πετρελαίου ή φυσικού αερίου χωρίς πρόβλημα, με το 28% να δηλώνει ότι μπορεί να πληρώσει με ορισμένες δυσκολίες, το 39% ότι μπορεί να τους πληρώσει με πολλές δυσκολίες και το 24% ότι δεν μπορεί να πληρώσει.

prorata 17

Στο δε ερώτημα «Με βάση την προσωπική σας εμπειρία, τι από τα παρακάτω ισχύει ως προς τις τιμές των προϊόντων στα super market συγκριτικά με ένα χρόνο νωρίτερα;», το 41% απαντά πως έχουν αυξηθεί πολύ, το 38% αρκετά και μόλις το 18% ότι έχουν αυξηθεί λίγο!

prorata 19

Εκτίμηση της πρόθεση ψήφου

Στο νέο τοπίο που δείχνει να διαμορφώνεται η εκτίμηση της πρόθεσης ψήφου φέρει τη Νέα Δημοκρατία να προηγείται με 32,5% έναντι 25,5% του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, με το κυβερνόν κόμμα να χάνει ακόμα μις΄ή μονάδα και την Κουμουνδούρου να κερδίζει αντίστοιχο ποσοστό. Ακολουθούν το Κίνημα Αλλαγής με 12% (έναντι 11,5% στα μέσα Δεκεμβρίου), το ΚΚΕ με 4,5%, η Ελληνική Λύση με 3,5% και το ΜέΡΑ25 με 2%.

prorata 24


Τα ποιοτικά στοιχεία, ωστόσο, αποκαλύπτουν σημαντικές υπόγειες διεργασίες:

-Για πρώτη φορά εδώ και αρκετά χρόνια η συσπείρωση του ΣΥΡΙΖΑ είναι μεγαλύτερη από τη συσπείρωση της Νέας Δημοκρατίας (71% έναντι 70% αντίστοιχα)

prorata 25

-Το ΚΙΝΑΛ υπό την ηγεσία του Νίκου Ανδρουλάκη κάνει εξίσου μεγάλη ζημιά στη Νέα Δημοκρατία όσο και στον ΣΥΡΙΖΑ, καθώς το κυβερνόν κόμμα χάνει προς το ΚΙΝΑΛ 8% και το κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης χάνει το 9%.

-Ακόμα ίσως πιο εντυπωσιακό είναι τα ευρήματα στις απευθείας μετακινήσεις μεταξύ των δυο μεγάλων κομμάτων: Η ΝΔ χάνει απευθείας προς το ΣΥΡΙΖΑ 6% και ο ΣΥΡΙΖΑ προς τη Νέα Δημοκρατία το 5%.

Ακολουθεί ο πίνακας για τους αναποφάσιστους

prorata 26

Δείτε αναλυτικά ολόκληρη τη δημοσκόπηση της PRORATA για το iEidiseis


πηγή: https://www.ieidiseis.gr/politiki/127808/dimoskopisi-prorata-gia-ieidiseis-akriveia-kai-pandimia-allazoun-to-politiko-skiniko


Συντάξεις: Ποιες είναι 19 "τυχερές!" και παχυλά αμειβόμενες κατηγορίες συνταξιούχων!


 

Σε 19 ανέρχονται οι κατηγορίες ασφαλισμένων στον ιδιωτικό και στον δημόσιο τομέα οι οποίες το τρέχον έτος έχουν τη δυνατότητα να αποχωρήσουν με πλήρη σύνταξη. Πρόκειται για γεννημένους/-ες από το 1958 έως το 1968, κυρίως μητέρες του ιδιωτικού τομέα, εργαζομένους/εργαζόμενες με καθεστώς βαρέων και ανθυγιεινών, ασφαλισμένους/-ες με 35ετία, καθώς και για δημοσίους υπαλλήλους που συμπλήρωσαν 25ετία τα έτη 2010-2012.

Ειδικότερα, για συνταξιοδότηση εφέτος με πλήρη σύνταξη (υπάρχουν και άλλες κατηγορίες που έχουν τη δυνατότητα να συνταξιοδοτηθούν με μειωμένη) το δικαίωμα έχουν 11 κατηγορίες ασφαλισμένων που προέρχονται από το πρώην ΙΚΑ, τις ΔΕΚΟ, τις τράπεζες και τον πρώην ΟΑΕΕ και 8 κατηγορίες ασφαλισμένων στον δημόσιο τομέα.

Αυτοί μπορούν εντός του 2022 να υποβάλουν αίτηση συνταξιοδότησης με πλήρη σύνταξη, με την προϋπόθεση ότι έχουν ήδη κατοχυρώσει δικαίωμα συνταξιοδότησης και συμπληρώνουν εφέτος το απαιτούμενο όριο ηλικίας. Ειδικότερα, στον ιδιωτικό τομέα οι κατηγορίες που έχουν τη δυνατότητα να αποχωρήσουν από την εργασία με πλήρη σύνταξη είναι οι εξής:

Δημόσιος τομέας

Αυτοί που έχουν τη δυνατότητα να αποχωρήσουν από την εργασία με πλήρη σύνταξη είναι οι εξής:

1. Ασφαλισµένοι/-ες υπάλληλοι γεννημένοι/-ες το δεύτερο εξάμηνο του έτους 1961 με 25ετία έως και 31-12-2010, που συμπληρώνουν 35 έτη συνολικά µέχρι και την 31-12-2018. Απαιτούμενη ηλικία 60 ετών και 6 μηνών.

2. Ασφαλισµένοι/-ες υπάλληλοι γεννημένοι/-ες το δεύτερο εξάμηνο του έτους 1961 με 25ετία έως και 31-12-2011, που συμπληρώνουν 36 έτη συνολικά µέχρι και την 31-12-2019. Απαιτούμενη ηλικία 60 ετών και 6 μηνών.

3. Ασφαλισµένοι/-ες υπάλληλοι γεννημένοι/-ες το δεύτερο εξάμηνο του έτους 1961 με 25ετία έως και 31-12-2010, που συμπληρώνουν 35 έτη συνολικά µέχρι και την 31-12-2019. Ααπαιτούμενη ηλικία 60 ετών και 6 μηνών.

4. Ασφαλισµένοι/-ες υπάλληλοι που είναι γεννημένοι/-ες έως και τον 09/1960 με 25ετία έως και 31-12-2012 που συμπληρώνουν 37 έτη συνολικά µέχρι και την 31-12-2019. Ααπαιτούμενη ηλικία 60 ετών και 11 µηνών.

5. Ασφαλισµένοι/-ες υπάλληλοι γεννημένοι/-ες έως και τον 03/1958 που συμπλήρωσαν 25ετία το 2011. Απαιτούμενη ηλικία 64 ετών και 9 µηνών.

6. Υπάλληλοι που έχουν συμπληρώσει 40 έτη ασφάλισης μέχρι την υποβολή του συνταξιοδοτικού αιτήματος µε πραγματικό ή πλασματικό χρόνο και συμπληρώνουν το 62ο έτος της ηλικίας τους εντός του 2022.

7. Τρίτεκνοι δημόσιοι υπάλληλοι γεννημένοι από τον 05/1964 έως και τον 12/1964 με 21 έτη το 2011. Απαιτούμενη ηλικία 56 ετών και 9 μηνών. 

8. Γονείς ανήλικων τέκνων δημόσιοι υπάλληλοι με 25ετία το 2011 που είχαν κατά τη συμπλήρωση της 25ετίας ανήλικο παιδί και είναι γεννημένοι από τον 05/1964 έως και τον 12/1964. Απαιτούμενη ηλικία 56 ετών και 9 μηνών.

Ιδιωτικός τομέας

1. Γυναίκες-μητέρες ασφαλισμένες του πρώην ΙΚΑ-ΕΤΑΜ γεννημένες από τον 04/1960 έως και τον 12/1960, με 5.500 ημέρες ασφάλισης έως και 31-12-2011 και τέκνο γεννημένο από το 1993 και μετά μπορούν να συνταξιοδοτηθούν αν συμπληρώνουν την απαιτούμενη ηλικία που είναι 60 έτη και 9 μήνες.

2. Ασφαλισμένοι/-ες του πρώην ΙΚΑ-ΕΤΑΜ γεννημένοι/-ες έως και τον 12/1960 με 10.500 ημέρες ασφάλισης έως και 31-12-2012 και με 11.100 ημέρες ασφάλισης μέχρι σήμερα μπορούν να συνταξιοδοτηθούν αν συμπληρώνουν την απαιτούμενη ηλικία που είναι 60 έτη και 11 μήνες.

3. Ασφαλισμένοι/-ες του πρώην ΙΚΑ-ΕΤΑΜ γεννημένοι/-ες το 1966 με 10.500 ένσημα συνολικά, εκ των οποίων τουλάχιστον 7.500 στα βαρέα έως και 31-12-2010. Η απαιτούμενη ηλικία είναι τα 55 έτη.

4. Ασφαλισμένοι/-ες του πρώην ΙΚΑ-ΕΤΑΜ γεννημένοι/-ες το πρώτο τρίμηνο του 1966 με 10.500 ένσημα συνολικά, εκ των οποίων τουλάχιστον 7.500 στα βαρέα έως και 31-12-2011. Η απαιτούμενη ηλικία είναι 55 έτη και 9 μήνες.

5. Ασφαλισμένοι/-ες του πρώην ΙΚΑ-ΕΤΑΜ γεννημένοι/-ες το πρώτο εξάμηνο του 1965 με 10.500 ένσημα συνολικά, εκ των οποίων τουλάχιστον 7.500 στα βαρέα έως και 31-12-2012. Η απαιτούμενη ηλικία είναι 56 έτη και 6 μήνες.

6. Γυναίκες που συμπλήρωσαν έως 31-12-2010 τις 4.500 ημέρες ασφάλισης συνολικά, εκ των οποίων 3.600 στα βαρέα και ανθυγιεινά και εξ αυτών 1.000 στα βαρέα τα τελευταία 17 έτη προ της συνταξιοδότησης και είναι γεννημένες το 1966. Για να συνταξιοδοτηθούν πρέπει να έχουν συμπληρώσει την απαιτούμενη ηλικία που είναι τα 55 έτη.

7. Γυναίκες που συμπλήρωσαν έως 31-12-2011 τις 4.500 ημέρες ασφάλισης συνολικά, εκ των οποίων 3.600 στα βαρέα και ανθυγιεινά και εξ αυτών 1.000 στα βαρέα τα τελευταία 17 έτη προ της συνταξιοδότησης και είναι γεννημένες το 1965. Η απαιτούμενη ηλικία είναι τα 56 έτη.

8.Γυναίκες που συμπλήρωσαν έως 31-12-2012 τις 4.500 ημέρες ασφάλισης συνολικά, εκ των οποίων 3.600 στα βαρέα και ανθυγιεινά και εξ αυτών 1.000 στα βαρέα τα τελευταία 17 έτη προ της συνταξιοδότησης και είναι γεννημένες το 1964. Η απαιτούμενη ηλικία είναι τα 57 έτη.

9. Ασφαλισμένοι/-ες του πρώην ΟΑΕΕ γεννημένοι/-ες έως και τον 12/1959, με 35 έτη ασφάλισης έως και 31-12-2011 και με 36 έτη ασφάλισης μέχρι τη συνταξιοδότηση. Μπορούν να συνταξιοδοτηθούν αν συμπληρώνουν την απαιτούμενη ηλικία που είναι τα 61 έτη και 3 μήνες.

10. Ασφαλισμένοι/-ες του πρώην ΟΑΕΕ γεννημένοι/-ες έως και τον 12/1959, με 35 έτη ασφάλισης έως και 31-12-2012 και με 37 έτη ασφάλισης μέχρι τη συνταξιοδότηση. Απαιτούμενη ηλικία 61 ετών και 3 μηνών.

11. Ασφαλισμένοι που έχουν συμπληρώσει 40 έτη ασφάλισης μέχρι την υποβολή του συνταξιοδοτικού αιτήματος µε πραγματικό ή πλασματικό χρόνο και συμπληρώνουν το 62ο έτος της ηλικίας τους εντός του 2022.


H μεταβατική περίοδος

Επισημαίνεται ότι το 2022 εξέπνευσε η μεταβατική περίοδος όπου οι ασφαλισμένοι μπορούσαν να συνταξιοδοτηθούν με ευνοϊκότερους όρους πριν από την ηλικία των 62 και των 67 ετών. Από την 1/1/2022 υπάρχουν μόνο οι παρακάτω τρεις επιλογές:

1. Για πλήρη σύνταξη τα όρια ηλικίας καθορίζονται στο 62ο έτος της ηλικίας με 40 έτη ή 12.000 ημέρες ασφάλισης.

2. Για πλήρη σύνταξη τα όρια ηλικίας καθορίζονται στο 67ο έτος με 15ετία ή 4.500 ημερομίσθια ασφάλισης.

3. Για μειωμένη σύνταξη το όριο είναι 62 έτη με 4.500 ημέρες ασφάλισης.



πηγή:https://www.in.gr/2022/01/19/economy/oikonomikes-eidiseis/syntakseis-oi-19-tyxeres-katigories-asfalismenon/


Από από σήμερα τα "Rafale" θα σκεπάζουν, με τα όπλα τους και τα φτερά τους όλη την Ελλάδα - Παραλαβή των Πρώτων Έξι Μαχητικών Αεροσκαφών Νέας Γενιάς “Rafale”


 Παρουσία του Πρωθυπουργού κ. Κυριάκου Μητσοτάκη και του Υπουργού Εθνικής Αμύνης κ. Νικόλαου Παναγιωτόπουλου πραγματοποιήθηκε στις εγκαταστάσεις της 114 Πτέρυγας Μάχης στην Τανάγρα η τελετή υποδοχής των πρώτων έξι μαχητικών αεροσκαφών νέας γενεάς “Rafale” F3R, τα οποία εντάχθηκαν στο δυναμικό της 332 ΜΠΚ (Μοίρας Παντός Καιρού).

Στην τελετή παραβρέθηκαν επίσης ο Πρόεδρος της Βουλής κ. Κωνσταντίνος Τασούλας, ο Υφυπουργός Εθνικής Αμύνης κ. Νικόλαος Χαρδαλιάς, ο Αρχηγός ΓΕΕΘΑ Στρατηγός Κωνσταντίνος Φλώρος, ο Γενικός Γραμματέας του ΥΠΕΘΑ κ. Αντώνιος Οικονόμου, ο Αρχηγός ΓΕΑ Αντιπτέραρχος (Ι) Γεώργιος Μπλιούμης, ο Αρχηγός ΓΕΣ Αντιστράτηγος Χαράλαμπος Λαλούσης και ο Αρχηγός ΓΕΝ Αντιναύαρχος Στυλιανός Πετράκης ΠΝ.

Παρόντες ήταν επίσης, ο Υπουργός Προστασίας του Πολίτη κ. Τάκης Θεοδωρικάκος, ο Υφυπουργός Κλιματικής Αλλαγής & Πολιτικής Προστασίας Επίτιμος Α/ΓΕΑ κ. Ευάγγελος Τουρνάς, ο Πρέσβυς της Γαλλικής Δημοκρατίας κ. Πατρίκ Μεζονάβ (Patrick Maisonnave), βουλευτές και εκπρόσωποι κομμάτων, εκπρόσωποι της Περιφερειακής και Τοπικής Αυτοδιοικήσεως, απόστρατοι Αξιωματικοί. παράγοντες της εγχώριας αμυντικής βιομηχανίας και Ακόλουθοι Άμυνας ξένων χωρών. Στην τελετή χοροστάτησε ο Σεβασμιότατος Μητροπολίτης Θηβών, Λεβαδείας και Αυλίδος κ. Γεώργιος.

Μετά το πέρας της τελετής, ο κ. Παναγιωτόπουλος έκανε τις ακόλουθες δηλώσεις προς τους στρατιωτικούς συντάκτες:

«Ιστορική μεγάλη μέρα για τις Ένοπλες Δυνάμεις, για την Πολεμική Αεροπορία αλλά για την 114 Πτέρυγα Μάχης, εδώ στην Τανάγρα. Πριν από λίγο είχαμε τη χαρά, την υπερηφάνεια, τη συγκίνηση να παρακολουθήσουμε την προσγείωση των έξι πρώτων Αεροσκαφών “Rafale” που προμηθεύτηκε η χώρα μας από τη Γαλλία.

Έναν χρόνο περίπου μετά την υπογραφή της σχετικής σύμβασης, τα πρώτα έξι “Rafale” με τα ελληνικά χρώματα στα φτερά τους και Έλληνες χειριστές στα πιλοτήρια ήρθαν να εγκατασταθούν εδώ, στην 114 Πτέρυγα Μάχης, που για δεκαετίες ήταν θα έλεγα ιστορική έδρα των “Mirage” τα οποία επιχειρούσαν κι ακόμα επιχειρούν στις τάξεις της Πολεμικής Αεροπορίας, για να προστεθούν και τα έξι πρώτα από τα 24 συνολικά “Rafale” που θα προμηθευτούμε στο δυναμικό της Πολεμικής Αεροπορίας και να κάνουν αυτό που τόνισε και ο Διευθύνων Σύμβουλος της “Dassault” ο οποίος ήταν παρών σήμερα στην τελετή, τη διαφορά στους συσχετισμούς ισχύος στους ουρανούς.

Είναι πραγματικά μία μέρα που δικαιούμαι κι εγώ να αισθάνομαι και υπερήφανος, και συγκινημένος, αλλά όχι ικανοποιημένος γιατί ακόμα πρέπει να γίνουν και άλλα. Η προσπάθεια να θωρακιστεί η Ελλάδα μέσω της ενίσχυσης των Ενόπλων Δυνάμεων συνεχίζεται και δεν υπάρχουν καθόλου περιθώρια για να επαναπαύεται κάνεις.

Θέλω όμως να συγχαρώ όλους αυτούς που συνετέλεσαν σε αυτό το θαυμάσιο εγχείρημα να προμηθευτεί η Ελλάδα ένα νέου τύπου υπερσύγχρονο αεροσκάφος, με φοβερές δυνατότητες, σε τόσο γρήγορους χρόνους. Τους πολλούς που δούλεψαν σκληρά και σε ασυνήθιστες ταχύτητες κάτω από αντίξοες θα έλεγα συνθήκες εδώ και ένα χρόνο και κάτι παραπάνω περίπου και από την Ελληνική, αλλά και από τη Γαλλική πλευρά. Πολιτικές Ηγεσίες Υπουργείων, Στρατιωτικές Ηγεσίες, Επιτελεία, ανθρώπους που εργάστηκαν ώστε να έχουμε αυτό το τελικό αποτέλεσμα τόσο γρήγορα.

Σήμερα εδώ στην Τανάγρα εκτός από τα έξι αεροσκάφη είναι πλέον σε ανάπτυξη και επιχειρησιακή, λειτουργική ετοιμότητα και όλο αυτό το πλέγμα της επίγειας υποστήριξης, με τις υποδομές και το προσωπικό, τους τεχνικούς εδάφους που χρειάζεται, έτσι ώστε τα “Rafale” πλέον να ενταχθούν πλήρως στις τάξεις της Πολεμικής Αεροπορίας και από σήμερα και πέρα να είναι σε θέση και αυτά να σκεπάζουν την Ελλάδα, την επικράτεια, το Αιγαίο, τον εναέριο χώρο, με τα όπλα τους και τα φτερά τους. Συγχαρητήρια σε όλους!»

Πανδημία covid-19: - Πάνω από τους εννέα στους δέκα άνω των 60 ετών, έχουν εμβολιαστεί - 9 στους 10 θανάτους αφορούν πολίτες 60 ετών και άνω


 

Η Κυβέρνηση προχώρησε στην υποχρεωτικότητα του εμβολιασμού για τους συμπολίτες μας άνω των 60 ετών  μετά από αξιολόγηση των επιστημονικών δεδομένων και των στοιχείων που καταδεικνύουν πόσο επικίνδυνο για τους ίδιους είναι να παραμένουν ανεμβολίαστοι. Είχε, άλλωστε, διαπιστωθεί ότι:

  • 9 στους 10 θανάτους από COVID αφορούν πολίτες 60 ετών και άνω.
  • 7 στους 10 διασωληνωμένους εξαιτίας του ιού είναι 60 ετών και άνω.
  • 8 στους 10 διασωληνωμένους είναι ανεμβολίαστοι.

Στο διάστημα που μεσολάβησε από την ανακοίνωση της υποχρεωτικότητας για τους άνω των 60 ετών μέχρι τη λήξη της προθεσμίας για τον εμβολιασμό τους (16 Ιανουαρίου) εμβολιάστηκαν περισσότεροι από 208.000 από αυτούς που παρέμεναν ανεμβολίαστοι.

  • Έτσι  αυτή τη στιγμή, το 90,2%, δηλαδή πάνω από τους εννέα στους δέκα συμπολίτες μας άνω των 60 ετών, έχουν εμβολιαστεί.
  • Σημαντικό επίσης είναι και το γεγονός ότι πολλοί συμπολίτες μας που παρέμειναν ανεμβολίαστοι ακόμη και έως τη λήξη της προθεσμίας, επιλέγουν τώρα το δρόμο που συνιστά η επιστήμη και η λογική. Τη Δευτέρα πρώτη μέρα μετά τη λήξη της προθεσμίας επέλεξαν τον εμβολιασμό 4.000 συμπολίτες μας. Και ελπίζουμε αυτό να συνεχιστεί. Για να σταματήσουν να επιβαρύνονται με το πρόστιμο αλλά κυρίως για να θωρακιστούν απέναντι στη βαριά νόσηση.

Τρίτη 18 Ιανουαρίου 2022

Ο νέος πατριωτισμός των ελίτ είναι η άρνηση του πατριωτισμού


 Ιδιαίτερο ενδιαφέρον μου προξένησε την εβδομάδα που πέρασε μια ιδεολογική τοποθέτηση που έκανε ο Γιώργος Κουμουτσάκος με ανάρτησή του στο twitter. Έγραψε συγκεκριμένα πως «τελευταία ακούω συχνά να χρησιμοποιείται η έκφραση ‘νέος πατριωτισμός’. Πιστεύω ότι είναι αδόκιμη, ίσως και προβληματική. Ο πατριωτισμός είναι ένας. Ούτε παλιός, ούτε νέος. Για ν´αποδοθεί το εννοούμενο με το ‘νέος’, είναι προτιμότερος και ακριβής ο όρος ‘σύγχρονος πατριωτισμός’.»

Με αυτή του την παρατήρηση, άγγιξε ένα βαθύτατα ιδεολογικό ζήτημα το οποίο αφορά και την ίδια του την παράταξη, αυτή της Νέας Δημοκρατίας, που στην προσπάθειά της να αποδείξει ότι «εξελίσσεται» και ότι η πραγματική «προοδευτική δύναμη» – όπως άλλωστε συχνά πυκνά ισχυρίζονται στελέχη της τελευταία, συμπεριλαμβανομένου και του πρωθυπουργού – δεν διστάζει να υιοθετήσει τέτοιου είδους όρους όπως το «νέος πατριωτισμός».

Τι είναι ο νέος πατριωτισμός; Δεν έχει ακόμη γίνει επαρκής ανάλυση του περιεχομένου του, αφού άλλωστε κάτι τέτοιο θα ήταν μάλλον «αντιπαραγωγικό» γι’ αυτούς που αρέσκονται να χρησιμοποιούν τον όρο. Το να περιγραφόταν ως κάτι συγκεκριμένο θα ανέτρεπε την ίδια την χρησιμότητά του. Το να απομακρύνει δηλαδή από τον κανονικό, το σκέτο, το νέτο «πατριωτισμό» τις μάζες στις οποίες απευθύνεται.

Ο ρόλος του «νέου πατριωτισμού» είναι το να καταστήσει ασαφή την έννοια του πατριωτισμού έτσι ώστε να μπορεί ο καθείς να εισάγει ότι ακριβώς θέλει.  Πρόκειται για μια διαφημιστική τεχνική, που έχει ως σκοπό την ανανοηματοδότηση εννοιών ή ακόμη και την ίδια την αντιστροφή του νοηματός τους.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα μιας τέτοιας αντιστροφής είναι ο ορισμός που δίδεται στο «νέο πατριωτισμό» σε άρθρο γνώμης σχετικά με το πόνημα του Στάθη Καλύβα, που απασχολεί το τελευταίο διάστημα τα φώτα της δημοσιότητας: «ας μείνουμε από κοινού συνδεδεμένοι με την πραγματικότητα της δημοκρατικής Δύσης. Αυτός είναι ο νέος πατριωτισμός σήμερα». Τι σημαίνει αυτό; Δεν μπορώ παρά διαβάζοντας το υπόλοιπο άρθρο να συμπεράνω ότι αφορά μια δουλοπρεπή στάση έναντι των μεγάλων, που φρόντισαν να μας σώσουν εκτός από το Ναβαρινό παλιά και πρόσφατα με τα μνημόνια. Αυτός ο… «νέος πατριωτισμός» πολύ λίγη σχέση έχει με την ίδια την έννοια του πατριωτισμού, που στην πλέον απλοϊκή του μορφή μπορεί να ερμηνευθεί ως το αίσθημα αγάπης και αφοσίωσης του ατόμου σε μια πατρίδα και η συμπόρευση με άλλους πολίτες που έχουν το ίδιο συναίσθημα.

Ο «σύγχρονος πατριωτισμός» που προτείνει ο κ. Κουμουτσάκος είναι μια σαφής προσπάθεια να ανατραπεί η ολοκληρωτική ανανοηματοδότηση του όρου πατριωτισμός. Δεν αποτελεί όμως και αυτή παρά μια προσπάθεια τροχοπέδησης σε ένα ολισθηρό μονοπάτι. Είναι μια προσέγγιση, ειλικρινής μεν, δίχως δυνατότητες επιτυχίας δε. Ο κλασσικός πατριωτισμός δεν χρειάζεται ούτε να εκσυγχρονισθεί ούτε να ανανοηματοδοτηθεί. Έρχεται από πολύ πίσω και έχει πορεία εμπρός του.





Πηγή:https://www.newsbreak.gr/apopseis/287865/o-neos-patriotismos-ton-elit-einai-i-arnisi-toy-patriotismoy/

Η τρέλα με τις συντάξεις



 Η ενοποίηση των ασφαλιστικών Ταμείων έχει δημιουργήσει ένα απερίγραπτο χάος με τους ασφαλισμένους να περιμένουν χρόνια για την έκδοση της σύνταξης τους, αλληλογραφία να χάνεται, υπηρεσίες να αγνοούν η μία την άλλη και υπαλλήλους που δεν γνωρίζουν τους νόμους. Ξεμπλέκεται αυτό το κουβάρι; Είναι ίσως η μεγαλύτερη πρόκληση για αυτή την κυβέρνηση

Κώστας Γιαννακίδης

Η ενοποίηση και η ομαλή λειτουργία των ασφαλιστικών Ταμείων της χώρας ενδεχομένως είναι το μεγαλύτερο γραφειοκρατικό εγχείρημα από καταβολής ελληνικού κράτους. Εκατοντάδες χιλιάδες περιπτώσεις που στοιχειώνουν μέσα σε φακέλους, συνωστίζονται σε δίκτυα υπολογιστών, χάνονται στην αλληλογραφία. 

Και ναι, είναι αλήθεια, οι νέες συντάξεις βγαίνουν πιο γρήγορα. Ομως σε περιπτώσεις διαδοχικής ασφάλισης, με διαπλοκή κύριων και επικουρικών Ταμείων, τα πράγματα περιπλέκονται τόσο πολύ που η λύση δείχνει αδύνατη. Η ενοποίηση των ασφαλιστικών Ταμείων είναι παλιός καημός του ελληνικού κράτους. 

Στο παρελθόν έγιναν ενοποιήσεις που έμειναν στα χαρτιά. Κοινώς ένα Ταμείο απορρόφησε κάποιο άλλο, πλην όμως συνέχισαν να λειτουργούν ως ξένα σώματα. Ο νόμος Κατρούγκαλου προέβλεπε τη συγχώνευση όλων των Ταμείων σε ένα. Δεν υλοποιήθηκε ποτέ. 

Και ακολουθεί ο νόμος Βρούτση με τον οποίο τα πάντα συγχωνεύτηκαν στον e-EΦΚΑ. Μιλάμε για υπηρεσιακή υπερπαραγωγή ή, αλλιώς, για τα συστατικά ενός αναπόφευκτου μποτιλιαρίσματος. 

Μέσα σε 18 μήνες υπήρξαν Υπηρεσίες που μεταφέρθηκαν δύο φορές. Υπάλληλοι έφευγαν από το ένα κτίριο για να εργαστούν σε ένα άλλο. Ακόμα χειρότερα: μεταστεγάζεται το Αρχείο και οι υπάλληλοι παραμένουν στο παλιό κτίριο. Ας πούμε το ΤΣΕΔΕ και το Ταμείο Νομικών αντιμετωπίζουν αυτό το πρόβλημα: αλλού το Τμήμα Συντάξεων και αλλού το Πρωτόκολλο. 

Αυτό όμως δεν σημαίνει και ότι το ξέρουν στον ΕΦΚΑ. Και έτσι συμβαίνει το εξής φαιδρό: τα Ταμεία αλληλογραφούν μεταξύ τους σε διευθύνσεις που δεν υπάρχουν. 

Δεν μιλάμε για ένα Γόρδιο δεσμό που τον κόβεις και τελειώνεις. Διότι, εν προκειμένω, αν πεις να τον κόψεις, κάποιοι άνθρωποι θα μείνουν χωρίς σύνταξη. 

Χιλιάδες κόμποι δημιουργούν εκκρεμότητες εις βάρος ανθρώπων που περιμένουν να πάρουν τη σύνταξη τους και δεν καταφέρνουν να βγάλουν άκρη. Οι άνθρωποι αυτοί προσλαμβάνουν δικηγόρους που βουτάνε μέσα στη χαρτούρα συχνά προσπαθώντας να μεταφέρουν το σωστό χαρτί στην κατάλληλη υπηρεσία. 

Η Μαρία Θεοδωρίδου κάνει ακριβώς αυτή τη δουλειά. Είναι δικηγόρος που αναλαμβάνει ασφαλιστικές υποθέσεις. Και παραθέτει κάποιες περιπτώσεις που αντιμετωπίζει η ίδια. 

Ιδιωτική υπάλληλος, που είχε εργαστεί στο παρελθόν στο Δημόσιο, σε νοσοκομείο, αιτήθηκε σύνταξη με βάση τις διατάξεις διαδοχικής ασφάλισης. Η σχετική αλληλογραφία (αλήθεια, γιατί δεν γίνονται ηλεκτρονικά αυτά τα πράγματα;) προς το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους κοινοποιήθηκε στην Κάνιγγος και όχι στη Σταδίου 31, όπου εδρεύει η Υπηρεσία για τις συντάξεις των νοσοκομειακών. 

Το ίδιο συνέβη και με την περίπτωση ασφαλισμένου που είχε ένσημα ως στρατιωτικός. Η αλληλογραφία από το τελευταίο αρμόδιο Ταμείο πήγε στην Κάνιγγος, όχι στη Φιλελλήνων, όπου είναι η Υπηρεσία για τις συντάξεις στρατιωτικών. Για ποιο λόγο; Διότι οι σχετικές Υπηρεσίες έχουν μόνο μία διεύθυνση, αυτή του ΓΛΚ. 

Στο Χαλάνδρι λειτουργεί το Μητροπολιτική Κέντρο Συντάξεων, με συγκεντρωμένα υποκαταστήματα Ταμείων. Εκεί όμως δεν επιτρέπεται η είσοδος στο κοινό. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να εκκρεμούν αιτήματα από το 2017 (κυρίως από χήρες) με τα οποία δεν ασχολείται κανείς. Υπάρχουν συντάξεις που εκκρεμούν γιατί επί χρόνια αναμένεται απάντηση από ένα άλλο Ταμείο, ο αρμόδιος υπάλληλος δεν έχει ενημερωθεί επαρκώς για τη νομοθεσία ή, απλώς, δεν υπάρχει υπάλληλος αρμόδιος για μία συγκεκριμένη εργασία. 

Η κυρία Θεοδωρίδου αποφάσισε να κάνει τη δουλειά της με εξώδικα. Της έδωσαν ένα email για να απευθυνθεί. Απάντηση δεν έλαβε πέρα από μερικές κοινοποιήσεις αποφάσεων. Η μία υπηρεσία προωθούσε το email της στην άλλη. Με δυο λόγια, ούτε οι ίδιες οι Υπηρεσίες δεν ήξεραν πού βρίσκεται ο φάκελος του ασφαλισμένου. 

Και αν κάτι πράγματι γίνεται με τις κύριες συντάξεις, οι επικουρικές πνίγονται κάτω από στοίβες χαρτιών. Το Ταμείο Νομικών επεξεργάζεται αιτήσεις του 2016 και των Δημοσιογράφων φακέλους του 2019. Υπάρχουν δε περιπτώσεις επικουρικής σύνταξης Μηχανικών που εκκρεμούν από το 2015. 

Με τι συντελεστή να πολλαπλασιάσουμε αυτές τις περιπτώσεις; Σίγουρα με ένα μεγάλο συντελεστή. Είναι χιλιάδες οι περιπτώσεις και όλες μαζί σχηματίζουν ένα κουβάρι που δεν ξεμπλέκεται με τίποτα. Και εν τέλει αυτό το έργο, ίσως είναι και το μεγαλύτερο επιχειρησιακό στοίχημα της κυβέρνησης και, αυτονόητα, η μεγαλύτερη πρόκληση για τον Κωστή Χατζηδάκη. Αν το λύσει, ας ζητήσει να το βάλουν, ως project, δίπλα στους άθλους του Ηρακλή. 


Πηγή: Protagon.gr









Πηγή: Protagon.gr

Μιράντα Ξαφά: - Εθνική σύνταξη και πολιτικά παιχνίδια - Ο Κατρούγκαλος δεν παίρνει θέση στην αντιπαράθεση; - Τι προβλέπει η εγκύκλιος του κ. Τσακλόγλου;


 

*Μιράντα Ξαφά 


Την περασμένη εβδομάδα δημιουργήθηκε μεγάλη πολιτική αντιπαράθεση με αφορμή την εγκύκλιο του υφυπουργού Κοινωνικής Ασφάλισης κ. Πάνου Τσακλόγλου (30/12/21) σχετικά με τους δικαιούχους της εθνικής σύνταξης που πληρώνεται από τον προϋπολογισμό για να εγγυηθεί ένα ελάχιστο εισόδημα στους συνταξιούχους, πέρα από την ανταποδοτική σύνταξη. Κυβέρνηση και αντιπολίτευση έχουν εκ διαμέτρου αντίθετες ερμηνείες του ασφαλιστικού νόμου 4387/2016, γνωστού ως «νόμου Κατρούγκαλου», ως προς τη σώρευση δικαιωμάτων εθνικής σύνταξης. 

Η κυβέρνηση προσπαθεί να θέσει τέρμα στην κατάχρηση αυτών των δικαιωμάτων, ενώ η αξιωματική αντιπολίτευση φωνασκεί για «κυνική και ανάλγητη κυβέρνηση» που περικόπτει τις συντάξεις. Είναι ενδιαφέρον ότι ο ίδιος ο κ. Κατρούγκαλος δεν έχει πάρει θέση στην αντιπαράθεση.

Αλλά ας δούμε τα γεγονότα. Η αιτιολογική έκθεση του νόμου Κατρούγκαλου εξηγεί ότι η εθνική σύνταξη, που ανέρχεται στα 360-384 ευρώ μηνιαίως για όσους έχουν συνεισφέρει τουλάχιστον 15 ή 20 χρόνια αντίστοιχα, «αποσκοπεί στην αντιμετώπιση της φτώχειας και του κοινωνικού αποκλεισμού, καθώς εγγυάται ένα κατώτατο ποσό σύνταξης που δεν εξαρτάται από την καταβολή εισφορών ούτε από το ύψος των αποδοχών ή του εισοδήματος του ασφαλισμένου. Κατ’ αυτόν τον τρόπο, αφενός, εξασφαλίζει στην ευπαθή ομάδα των χαμηλοσυνταξιούχων ένα αξιοπρεπές επίπεδο διαβίωσης, αφετέρου, παρέχει, κατ’ αποτέλεσμα, υψηλότερα ποσοστά αναπλήρωσης σε ασφαλισμένους με χαμηλότερες συντάξιμες αποδοχές ή λίγα χρόνια ασφάλισης. 

Τέλος, δεδομένου ότι η Εθνική Σύνταξη δεν χρηματοδοτείται από εισφορές των ασφαλισμένων, αλλά απευθείας από τον Κρατικό Προϋπολογισμό, αποτελεί ένα σημαντικό εργαλείο κοινωνικής αναδιανομής». Επομένως, όπως επισημαίνει η εγκύκλιος του κ. Τσακλόγλου, «ο νομοθέτης του ν. 4387/2016 στόχο είχε την εξασφάλιση ενός κατώτατου ποσού σύνταξης, το οποίο θα χρηματοδοτείται απευθείας από τον κρατικό προϋπολογισμό για κάθε συνταξιούχο, και όχι τη σώρευση περισσοτέρων εθνικών συντάξεων».

Ο νόμος Κατρούγκαλου (ν. 4387/2016) είναι απολύτως σαφής ως προς  τα ανωτέρω. Συγκεκριμένα, το άρθρο 7, εδάφιο 5 προβλέπει ότι: «Σε περίπτωση σώρευσης συντάξεων χορηγείται μία εθνική σύνταξη. Στην περίπτωση συνταξιούχου ή δικαιούχου μιας πλήρους και μιας μειωμένης κύριας σύνταξης, το ποσό της χορηγούμενης εθνικής σύνταξης είναι πλήρες. Σε περίπτωση συνταξιούχου ή δικαιούχου δύο μειωμένων κύριων συντάξεων, καταβάλλεται το ποσοστό της εθνικής σύνταξης που αντιστοιχεί σε καθεμία από αυτές, εφόσον το άθροισμά τους είναι μικρότερο ή ίσο με το πλήρες ποσό της εθνικής σύνταξης».

Οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ έχουν διαφορετική ερμηνεία του νόμου Κατρούγκαλου, που οι ίδιοι υπερψήφισαν το 2016. Σε ερώτηση στη Βουλή προς τον υπουργό Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, που συνυπογράφουν 52 βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ (αλλά όχι ο κ. Κατρούγκαλος), ο τομεάρχης Προστασίας του Πολίτη της Κ.Ο. του ΣΥΡΙΖΑ κ. Διονύσης Καλαματιανός ζητάει την ανάκληση της εγκυκλίου Τσακλόγλου δηλώνοντας τα εξής:

«Ουσιαστικά, η εγκύκλιος Τσακλόγλου έρχεται να αλλάξει και να καταργήσει ό,τι ισχύει από το 2016. Μέχρι τώρα, σε περίπτωση συνταξιούχου αναπηρίας ή γήρατος, που δικαιούνταν και λάμβανε επιπλέον σύνταξη χηρείας, δινόταν για το δεύτερο δικαίωμα και μέρος της εθνικής σύνταξης των 384 ευρώ, έως και 268 ευρώ [σ.σ. το 70% του 384], που αθροιζόταν στο τελικό ποσό της σύνταξης. Τώρα, η κυβέρνηση αυτό το δικαίωμα το εξαφανίζει ψευδοερμηνεύοντας τον νόμο 4387/2016 και βάζει κόφτη στο συνολικό άθροισμα των εθνικών συντάξεων, το οποίο, πλέον, δεν θα ξεπερνά τα 384 ευρώ».

Στην πραγματικότητα οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ είναι αυτοί που «ψευδοερμηνεύουν» τον νόμο Κατρούγκαλου. Η ερμηνεία τους δεν βασίζεται στον ίδιο τον νόμο, αλλά σε «φιλολαϊκές» ερμηνευτικές εγκυκλίους και αποφάσεις που εκδόθηκαν το 2016 και 2017 από τον τότε υφυπουργό κ. Πετρόπουλο, οι οποίες παρερμήνευσαν τον νόμο Κατρούγκαλου, επιτρέποντας τη σώρευση εθνικών συντάξεων σε περιπτώσεις χηρείας. Για αυτές τις περιπτώσεις, οι εγκύκλιοι Πετρόπουλου προβλέπουν ότι οι δικαιούχοι λαμβάνουν το 70% της εθνικής σύνταξης του θανόντος (δηλ. 268 ευρώ τον μήνα) για 3 χρόνια, μειούμενη στο ήμισυ (δηλ. στo 35% της εθνικής σύνταξης) στη συνέχεια. Η εγκύκλιος του κ. Τσακλόγλου ανακαλεί τα συγκεκριμένα εδάφια αυτών των εγκυκλίων ως αντίθετα με το σκεπτικό του νόμου.

Τι προβλέπει λοιπόν η εγκύκλιος του κ. Τσακλόγλου; Βασιζόμενη στο σκεπτικό του νόμου Κατρούγκαλου, προβλέπει ότι κανένας συνταξιούχος δεν δικαιούται εθνική σύνταξη άνω των 384 ευρώ σωρευτικά, είτε είναι δικαιούχος σύνταξης γήρατος είτε σύνταξης αναπηρίας ή σύνταξης χηρείας. Η εγκύκλιος ξεκαθαρίζει ότι δεν έχει αναδρομική ισχύ, δηλ. η κυβέρνηση δεν θα ζητήσει να επιστραφούν αναδρομικά τα ποσά που εισέπραξαν αντικανονικά οι δικαιούχοι σωρευτικών συντάξεων από το 2016 μέχρι σήμερα, όμως θα εφαρμοστεί στο εξής η βούληση του νομοθέτη όπως αυτή ρητά αναφέρεται στον νόμο 4387/2016.

Σε βάθος χρόνου και δεδομένου ότι όλο και περισσότερα ζευγάρια αποτελούνται από δύο εργαζόμενα άτομα με ίδιο δικαίωμα σύνταξης, το ετήσιο κόστος για τους φορολογουμένους της αντικανονικής είσπραξης σωρευτικών εθνικών συντάξεων υπολογίζεται σε κάποιες εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ, ένα ποσό κάθε άλλο παρά ευκαταφρόνητο. Γιατί οι φορολογούμενοι έχουν υποχρέωση να επιδοτήσουν με 134-268 ευρώ πρόσθετης εθνικής σύνταξης συνταξιούχους που εισπράττουν βασική σύνταξη 384 ευρώ, πέρα από την ανταποδοτική σύνταξη ΕΦΚΑ; Είναι αυτό κοινωνικά δίκαιο; Βοηθάει στη μείωση των φόρων που επιδιώκει η κυβέρνηση;

Το λάθος της κυβέρνησης δεν είναι ότι προσπαθεί να διορθώσει ένα πρόβλημα που επιβαρύνει δυσανάλογα τους φορολογουμένους, είναι ότι άργησε να το επισημάνει. Το επιχειρεί τώρα, σε μια πολιτικά και οικονομικά κρίσιμη περίοδο, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τη δυνατότητα να το επιτύχει.

* Η κ. Μιράντα Ξαφά είναι senior scholar στο Centre for International Governance Innovation (CIGI) και μέλος του ακαδημαϊκού συμβουλίου του Κέντρου Φιλελεύθερων Μελετών (ΚΕΦίΜ).



πηγή:https://www.kathimerini.gr/opinion/561671296/miranta-xafa-ethniki-syntaxi-kai-politika-paichnidia/