Δευτέρα 27 Ιανουαρίου 2020

Πρόεδρος του Ελεγκτικού Συνεδρίου: Τεράστιος ο αριθμός των αγωγών - Απαιτείται νομοθετική ρύθμιση για να επιταχυνθούν οι διαδικασίες, για να λάβουμε τα δικαιούμενα αναδρομικά - Διαφορετικά θα μας τα δώσουν του Αγίου ανήμερα ...!





                                   

   Την Πέμπτη 5 Δεκεμβρίου 2019, πραγματοποιήθηκε στο Ελεγκτικό Συνέδριο συνάντηση του Πρόεδρου της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Στρατιωτικών (ΠΟΣ), Ταξίαρχου εα Βασιλείου Νικολόπουλου, με τον Πρόεδρο του Ελεγκτικού Συνεδρίου κ. Ιωάννη Σαρμά. Στη συνάντηση συμμετείχε και ο νομικός σύμβουλος της ΠΟΣ κ. Αναστάσιος Μαλισάγκος.

     Ο Πρόεδρος της ΠΟΣ έθεσε τα θέματα, που απασχολούν τους στρατιωτικούς συνταξιούχους και ιδιαίτερα τους αποστράτους και των τριών Κλάδων των Ενόπλων, που είναι:

  • Η καθυστέρηση εκδίκασης υποθέσεων που αφορούν στην εφαρμογή των N. 2838/2000 και Ν. 3016/2002, αγωγές, εφέσεις - αγωγές καθώς και εφέσεις που έχουν κατατεθεί τα έτη 2007-2011.

  • Η έκδοση και κοινοποίηση αποφάσεων, υποθέσεων που έχουν εκδικασθεί πριν από δύο  έως τρία έτη.

  • Η εκτέλεση αποφάσεων που ενώ εκδόθηκαν και κοινοποιήθηκαν αρμοδίως, δεν έχουν εκτελεσθεί-εφαρμοσθεί από τον ΕΦΚΑ (πρώην ΓΛΚ).

  • Η εξέλιξη των προσφυγών και αγωγών που έχουν κατατεθεί πρόσφατα και αφορούν στις μνημονιακές μειώσεις (Ν.4051/2012, Ν.4093/2012, δώρα Χριστουγέννων-Πάσχα, επιδόματα θέρους κλπ), οι οποίες ξεπερνούν τις 30.000 σε αριθμό εναγόντων (πολιτικών και στρατιωτικών συνταξιούχων).

     Ο Πρόεδρος του Ελεγκτικού Συνεδρίου διαβεβαίωσε ότι στόχος του είναι οι αγωγές των Ν. 2838/2000 και Ν. 3016/2002 να έχουν δικασθεί μέχρι τέλους του έτους 2020 και προς αυτή την κατεύθυνση παρέχει και θα παράσχει κάθε δυνατή ενίσχυση στον αρμόδιο σχηματισμό του Δικαστηρίου. Σε ότι αφορά στην επιτάχυνση της έκδοσης αποφάσεων, καταβάλλεται προσπάθεια ώστε να περιοριστούν οι καθυστερήσεις, η θέση δε σε ισχύ της νέας δικονομίας του Ελεγκτικού Συνεδρίου θα βοηθήσει εξαιρετικώς προς την κατεύθυνση αυτή.

     Μας ενημέρωσε ότι για τις αγωγές και προσφυγές που αφορούν τις μνημονιακές μειώσεις, που είναι ένας τεράστιος αριθμός, απαιτείται σχετική νομοθετική ρύθμιση, προκειμένου να επιταχυνθούν οι σχετικές διαδικασίες και να λάβουν οι ενάγοντες συνταξιούχοι (πολιτικοί και στρατιωτικοί) τα προβλεπόμενα αναδρομικά, καθώς διαφορετικά θα απαιτηθούν πολλά έτη για την εκδίκαση όλων αυτών των υποθέσεων.

     Η συζήτηση διεξήχθη σε εξαιρετικό πνεύμα συνεργασίας και ο κ. Πρόεδρος του Ελεγκτικού Συνεδρίου επέδειξε ιδιαίτερο ενδιαφέρον στα θέματα που έθεσε η Ομοσπονδία, καθόσον ως πρώην Πρόεδρος του ΙΙΙου Τμήματος που έχει αρμοδιότητα στην εκδίκαση υποθέσεων που σχετίζονται με τις στρατιωτικές συντάξεις, γνωρίζει άριστα τόσο τα θέματα καθυστερήσεων εκδίκασης και δημοσίευσης των αποφάσεων, όσο και τα προβλήματα στην εκτέλεση των αποφάσεων του Ελεγκτικού Συνεδρίου από τον ΕΦΚΑ (πρώην ΓΛΚ). 

   Έχουμε την πεποίθηση ότι θα συνδράμει τα μέγιστα προς τη βελτίωση της λειτουργίας των Τμημάτων του Ελεγκτικού Συνεδρίου, με απώτερο στόχο την εκδίκαση των υποθέσεων που ταλανίζουν πάνω από μία δεκαετία τους συναδέλφους που έχουν υποβάλει προσφυγές και αγωγές στο Ελεγκτικό Συνέδριο.

                                        Για το Διοικητικό Συμβούλιο.
Ο  ΠΡΟΕΔΡΟΣΟ  ΓΕΝΙΚΟΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
Βασίλειος Νικολόπουλος
Ταξίαρχος εα
Βασίλειος Παπαδόπουλος
Ταξίαρχος εα






http://www.hellasmil.gr/index.php?option=com_content&view=article&id=933:2019-12-06-18-07-07&catid=30:2012-03-08-11-16-52&Itemid=63

Ο «χάρτης» των νέων συντάξεων - Μηδέν στο πορτοφόλι για την συντριπτική πλειοψηφία - Ποιοι είναι οι «τυχεροί»










 - Για πρώτη φορά αναλυτικοί πίνακες για όλες τις κατηγορίες
- Οι αυξήσεις δεν θα δοθούν ολόκληρες, αλλά σε... δόσεις έως το 2024!
- Τι αλλάζει μετά τον επικείμενο επανυπολογισμό με βάση τα καινούργια ποσοστά αναπλήρωσης 
- Ποιοι είναι οι «λίγοι» που θα ωφεληθούν 
- Πώς και πότε θα καταβληθουν τα αναδρομικά




Από τον Νάσο Χατζητσάκο
Τον «χάρτη» των νέων κύριων συντάξεων, όπως αυτές θα διαμορφωθούν μέσα στους επόμενους μήνες από την ψήφιση του ασφαλιστικού νομοσχεδίου (αναμένεται να κατατεθεί στη Βουλή τις προσεχείς ημέρες) και μετά τον επικείμενο νέο επανυπολογισμό τους με βάση τα καινούργια ποσοστά αναπλήρωσης, ο οποίος αναμένεται να γίνει μέχρι τον Μάρτιο με Μάιο.
Στον αναλυτικό πίνακα εμπεριέχονται αναλυτικά τα πλέον ενδεικτικά παραδείγματα (με βάση τις συντάξιμες αποδοχές και τα έτη ασφάλισης) των αναπροσαρμογών που θα προκύψουν για τη συντριπτική πλειονότητα των συνταξιούχων. Από την πρώτη κιόλας εικόνα επιβεβαιώνονται τα πρόσφατα ρεπορτάζ της εφημερίδας, βάσει των οποίων όποιες αυξήσεις προκύπτουν είναι μικρές και αφορούν λίγους. Συγκεκριμένα, οι ωφελούμενοι αλλά και οι «χαμένοι» της υπόθεσης, δηλαδή αυτοί οι οποίοι πραγματικά θα έχουν έστω και μικρές αυξήσεις, καθώς και αυτοί οι οποίοι θα συνεχίσουν να βλέπουν στους λογαριασμούς τους τα ίδια ποσά με αυτά που τους πιστώνονται έως σήμερα, είναι οι εξής:
Μηδέν στο πορτοφόλι
■ Όλοι όσοι και όσες είχαν από 15 έως 30 έτη ασφάλισης. Υπολογίζεται ότι με αυτά τα χρόνια ασφάλισης έχει συνταξιοδοτηθεί περίπου το 80% των δικαιούχων κύριων συντάξεων, δηλαδή περίπου 2.000.000 από το σύνολο των περίπου 2.550.000 «παλιών» και «νέων» συνταξιούχων (πριν και μετά την έναρξη ισχύος του νόμου Κατρούγκαλου, του ν. 4387 του 2016, δηλαδή πριν και μετά τις 13 Μαΐου του 2016). Για τη συγκεκριμένη κατηγορία, δηλαδή για τη μεγάλη πλειονότητα των «απομάχων της εργασίας», θα συνεχίσουν και μετά τον νέο επανυπολογισμό να αποδίδονται τα ίδια ποσά με αυτά που πιστώνονται σήμερα στους λογαριασμούς τους, δεδομένου ότι τα ποσοστά αναπλήρωσης των συντάξιμων αποδοχών γι' αυτούς παραμένουν τα ίδια.
■ Όσοι και όσες έχουν από 31 έτη ασφάλισης και πάνω, αλλά όποιες αναπροσαρμογές θα καλυφθούν από τις υφιστάμενες προσωπικές διαφορές. Ειδικά οι συνταξιούχοι που έχουν από 31 έως και 36 έτη ασφάλισης σε ελάχιστες περιπτώσεις ενδέχεται να δουν πραγματικές αυξήσεις. Οι αναπροσαρμογές που προκύπτουν γι' αυτούς κυμαίνονται από... 2,8 ευρώ τον μήνα για όσους έχουν 31 έτη ασφάλισης και μέσες μεικτές αποδοχές 500 ευρώ από το 2002 και μετά, μέχρι και 105 ευρώ για όσους και όσες έχουν έως 35 χρόνια ασφάλισης και μέσες μεικτές αποδοχές 3.000 ευρώ από το 2002 και μετά. Για τους περισσότερους και τις περισσότερες από αυτούς που υπάγονται στη συγκεκριμένη κατηγορία οι αναπροσαρμογές θα καλυφθούν από τις προσωπικές διαφορές και το μοναδικό όφελος θα είναι η μείωση αυτού του επισφαλούς τμήματος της σύνταξής τους.
■ Επίσης, δεν αναμένεται να δουν αυξήσεις οι δικαιούχοι και οι δικαιούχες συντάξεων θανάτου (χηρείας), αναπηρίας, καθώς και όσοι παίρνουν σύνταξη από τον τ. ΟΓΑ και όσοι και όσες λαμβάνουν τα βοηθήματα ανασφάλιστων υπερηλίκων.
■ Συμπερασματικά, προκύπτει ότι δεν θα δουν πραγματικές αυξήσεις, δηλαδή διαφορά στα ποσά που θα τους πιστωθούν και μετά τον νέο επανυπολογισμό σε σχέση με αυτά που τους αποδίδονται σήμερα, περίπου 2.300.000 συνταξιούχοι. Φυσικά, ολοκληρωμένη εικόνα θα υπάρξει μετά την ψήφιση του ασφαλιστικού νομοσχεδίου και την πραγματοποίηση της διαδικασίας του νέου επανυπολογισμού με βάση τα καινούργια ποσοστά αναπλήρωσης από τον Εθνικό Φορέα Κοινωνικής Ασφάλισης (ΕΦΚΑ).
Ποιοι είναι οι «τυχεροί»
■ Τις περισσότερες πιθανότητες να δουν μικρές ή και λίγο πιο μεγάλες, πραγματικές αυξήσεις στις συντάξεις γήρατος συγκεντρώνουν όσοι έχουν από 36 έως και 40 έτη ασφάλισης, συμπληρωμένα, όπως προκύπτει από τα αναλυτικά παραδείγματα που παρουσιάζονται στον πίνακα. Όσοι και όσες έχουν συνταξιοδοτηθεί με αυτά τα έτη ασφάλισης («παλιοί» και «νέοι») δικαιούνται, ανάλογα με τον μέσο όρο των συντάξιμων αποδοχών που είχαν από το 2002 και μετά, όπως ορίζει ο νόμος, από 22,05 ευρώ με 36 έτη ασφάλισης και μέσο όρο 500 ευρώ μεικτά συντάξιμων αποδοχών, έως και 216,3 ευρώ (με 40 έτη ασφάλισης και μέσο όρο αποδοχών 3.000 ευρώ μεικτά από το 2002 και μετά).
■ Πραγματικές αυξήσεις (το ύψος τους θα καθοριστεί και στην προκειμένη από το ποσό των υφιστάμενων προσωπικών διαφορών) θα δουν και όσοι έχουν από 41 έτη ασφάλισης, συμπληρωμένα, και πάνω. Ωστόσο, όσοι έχουν δουλέψει περισσότερα χρόνια από όσους είχαν μέχρι και 40 έτη ασφάλισης δικαίως μπορεί να θεωρηθεί ότι είναι «ριγμένοι».
Γιατί; Για όσους έχουν από 33,1 έως και 36 έτη ασφάλισης τα ποσοστά αναπλήρωσης των συντάξιμων αποδοχών τους διαμορφώνονται στις 2,5 ποσοστιαίες μονάδες (από 1,59 που ισχύει) για κάθε έτος εργασίας και για όσους έχουν από 36,1 έτη μέχρι και 40 έτη ασφάλισης τα ποσοστά αναπλήρωσης αυξάνονται στις 2,55 ποσοστιαίες μονάδες (από 1,80 που υφίσταται). Αυτό σημαίνει ότι, είτε εικονικά είτα πραγματικά, όσοι ανήκουν στις συγκεκριμένες «ομάδες» βάσει των ετών ασφάλισης λαμβάνουν και τις μεγαλύτερες ενισχύσεις.
Αυτό, όμως, δεν συμβαίνει με όσους έχουν από 40,1 έτη ασφάλισης και πάνω. Τα ποσοστά αναπλήρωσης γι' αυτούς διαμορφώνονται στη μισή ποσοστιαία μονάδα, δηλαδή μειώνονται! Συγκεκριμένα, σήμερα τα ποσοστά αναπλήρωσης για όσους έχουν αυτά τα έτη ασφάλισης είναι 2 ποσοστιαίες μονάδες ετησίως και με την ψήφιση του νομοσχεδίου θα «κουρευτούν» κατά 1,5 ποσοστιαία μονάδα.
Σε... δόσεις έως το 2024!
Σύμφωνα με το νομοσχέδιο, όποιες πραγματικές αυξήσεις δεν θα δοθούν ολόκληρες, αλλά σε... δόσεις έως το 2024. Συγκεκριμένα, οι αναπροσαρμογές θα γίνουν ως εξής:
1. Αν το καταβαλλόμενο σήμερα ποσό είναι μεγαλύτερο εκείνου που προκύπτει από τον υπολογισμό των «παλιών» συντάξεων (όσων εκδόθηκαν πριν από τον νόμο Κατρούγκαλου, δηλαδή έως και τις 12 Μαΐου 2016), το τυχόν επιπλέον ποσό που θα προκύψει εξακολουθεί να καταβάλλεται στον δικαιούχο, συμψηφιζόμενο κατ' έτος και μέχρι την πλήρη εξάλειψή του, με την εκάστοτε αναπροσαρμογή των συντάξεων.
2. Αν το καταβαλλόμενο σήμερα ποσό των συντάξεων είναι μικρότερο από αυτό που προκύπτει από τον επανυπολογισμό τους, τότε αυτό θα προσαυξάνεται κατά το 1/5 της πρόσθετης διαφοράς που προκύπτει για την περίοδο από την 1η Οκτωβρίου 2019 έως τις 31 Δεκεμβρίου 2020 και ισόποσα κατ' έτος έως τις 31 Δεκεμβρίου 2024.
Ο επανυπολογισμός όλων των κύριων συντάξεων θα γίνει αναδρομικά από την 1η Οκτωβρίου 2019, ημερομηνία από την οποία καταβάλλονται και τυχόν προκύπτουσες αυξήσεις. Τα αναδρομικά που θα προκύψουν για τους λίγους και τις λίγες που θα έχουν πραγματικές αυξήσεις, σύμφωνα με την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Εργασίας, θα δοθούν εφάπαξ. Ωστόσο, αυτό αναμένεται να αποσαφηνιστεί πλήρως μέσα στις επόμενες εβδομάδες.
Ασφαλιστικό: Τι αλλάζει στις συντάξεις - Πίνακες για όλες τις κατηγορίες































Κυριακή 26 Ιανουαρίου 2020

Στρατηγός ε.α.και πρώην ΥΕΘΑ Φράγκος Φραγκούλης: Είμαι αποφασισμένος να μην μείνω έξω από τα πράγματα - Το φοβικό πολιτικό σύνδρομο για τα Εθνικά μας θέματα - Ακούστε το Ηχητικό



Σε συνέντευξη του στη ραδιοφωνική εκπομπή "Ραδιουργίες εκ προμελέτης" του ραδιοφωνικού σταθμού "IONIΟN FM", ο στρατηγός Φράγκος Φραγκούλης αναφέρθηκε στα τρέχοντα κρίσιμα θέματα εξωτερικής πολιτικής, όσο και σε αυτά της εσωτερικής και της εξωτερικής ασφάλειας.
Ο πρώην υπουργός Εθνικής Άμυνας και επίτιμος Α/ΓΕΣ στρατηγός ε.α.τόνισε επίσης ότι δεν σκοπεύει να μείνει έξω από τα πράγματα...
Ακούστε τη συνέντευξη:







BOMBA, Ζαν-Κλοντ Γιούνκερ: Αν δεν ήμουν εγώ το 2015, θα είχατε βγει από το ευρώ









«Πραγματικά πιστεύω ότι αν δεν ήμουν εγώ, η Ελλάδα θα είχε βγει από το ευρώ το 2015», μας λέει ο Ζαν-Κλοντ Γιούνκερ με αφοπλιστική ειλικρίνεια. Από το 2014 που ανέλαβε τα ηνία της Ε.Ε., ο Λουξεμβούργιος πολιτικός βρέθηκε αντιμέτωπος με μία σειρά από πρωτόγνωρες κρίσεις. Από την αποχώρηση ενός μέλους της Ε.Ε. για πρώτη φορά, στη μεγαλύτερη μεταναστευτική κρίση στην ιστορία της Ενωσης και στις εντάσεις με τις ΗΠΑ – ο κ. Γιούνκερ λέει χωρίς να διστάζει ότι το μοναδικό ζήτημα που τον κρατούσε ξάγρυπνο κατά τη διάρκεια της προεδρίας του δεν ήταν άλλο από εκείνο της Ελλάδας.
Τον συναντάμε για πρώτη φορά –παρά τα δεκάδες αιτήματα για συνέντευξη που είχε κάνει η «Κ» κατά τη διάρκεια της θητείας του– στο μικρό πλέον γραφείο που διατηρεί στον όγδοο όροφο του Βerlaymont. 
Το γραφείο συνήθως είναι ακατάστατο, μας είχαν προειδοποιήσει συνεργάτες του. Και όντως ένα φλιτζάνι μισοτελειωμένου καφέ, στοίβες από χαρτιά και βέβαια τα δύο παλιάς τεχνολογίας Nokia τηλέφωνα που χρησιμοποιεί παρά τις εκκλήσεις ετών των συναδέλφων του να τα αλλάξει, τον περιβάλλουν. Με αυτά συνήθιζε να καλεί φίλους και γνωστούς στην Ελλάδα, «τουλάχιστον τρεις φορές την εβδομάδα» κατά τη διάρκεια της κρίσης, για να δει πώς ήταν η ατμόσφαιρα και στους δρόμους της Αθήνας αλλά και στην επαρχία και έτσι να καταλάβει τι πραγματικά συνέβαινε στη χώρα.
«Εχω μία ιδιαίτερη σχέση με την Ελλάδα. Κατά τη διάρκεια της προεδρίας μου στο Eurogroup αλλά και ως επικεφαλής της Ευρωπαϊκής Επιτροπής ένιωσα ότι η Ελλάδα δεν αντιμετωπίστηκε με τρόπο που λάμβανε υπόψη την αξιοπρέπεια των Ελλήνων», μας λέει. Ο 66χρονος, πλέον, κ. Γιούνκερ, που πολλοί τον αποκαλούν «ζωντανή ιστορία της Ε.Ε.», πέρα του του ότι κατέχει το ρεκόρ μακροβιότερου πρωθυπουργού στην Ενωση (πρωθυπουργός του Λουξεμβούργου για 18 χρόνια) είναι και ο απολυτος γνώστης του ευρώ. Πέρα του ότι ήταν βασικός αρχιτέκτονας της Συνθήκης του Μάαστριχτ που είχε ανοίξει τον δρόμο για τη δημιουργία του κοινού νομίσματος, ο ίδιος βρισκόταν στο τιμόνι της Ευρωζώνης όταν η κρίση είχε ξεσπάσει ως πρόεδρος του Eurogroup. Ενώ στη συνέχεια μεγάλο μέρος της θητείας του ως προέδρου της Ευρωπαϊκής Επιτροπής το αφιέρωσε στο να κρατήσει τη χώρα μας μέσα στο ευρώ, όπως περιγράφει στη συνέντευξη που μας παραχώρησε.

– Πότε ήταν η πρώτη φορά που αντιληφθήκατε ότι η Ελλάδα θα αντιμετώπιζε οικονομικά προβλήματα;
Ηταν κατά τη διάρκεια της πρωθυπουργίας του Καραμανλή. Στην Ελλάδα οι πολιτικοί δεν το είχαν απολύτως καταλάβει. Του έλεγα ότι η Ελλάδα έχει τεράστιο πρόβλημα στα δημοσιονομικά της και στο δημόσιο χρέος της και θα χρειαστεί μεγάλες μεταρρυθμίσεις. Τα ίδια συνέχισα να λέω και στον Γιώργο Παπανδρέου και στον Αντώνη Σαμαρά και στον Αλέξη Τσίπρα. Δεν θυμάμαι ακριβώς την πρώτη φορά, αλλά το γεγονός ότι η Ελλάδα έγινε μέλος της Ευρωζώνης με στοιχεία όχι και τόσο ακριβή με έκαναν να έχω πάντα στο μυαλό μου τον κίνδυνο που κρυβόταν.

Ηταν σωστή απόφαση η αρχική ανάμειξη του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου στην Ε.Ε. και ότι τελικά παρέμεινε μέχρι το τέλος;
Ημουν εναντίον της συμμετοχής του ΔΝΤ το 2010. Είχα πει στη Μέρκελ στις 10 Μαρτίου του 2010, που είχε έρθει να με δει στο Λουξεμβούργο, ότι δεν θέλω το ΔΝΤ να είναι μέρος της διαδικασίας. Οπως η Καλιφόρνια όταν είχε προβλήματα δεν πήγαινε στο Ταμείο αλλά στην Ουάσιγκτον, γιατί εμείς οι Ευρωπαίοι να χρειαζόμαστε μία τέτοια βοήθεια;

– Αν είχε λάβει η κυβέρνηση Παπανδρέου εγκαίρως μέτρα, θα είχαμε αποφύγει την κρίση;
Μιλούσα με τον Γιώργο Παπανδρέου και όταν εξελέγη είχε έρθει αμέσως να με δει στο Λoυξεμβούργο. Στην Ελλάδα, όμως, το πρόβλημα βρίσκεται στα κόμματα. Βγαίνει ένα κόμμα και λέει ότι θα κάνει ακριβώς τα αντίθετα από αυτά που έκανε το προηγούμενο. Το ΠΑΣΟΚ έλεγε ότι θα κάνει ακριβώς τα αντίθετα από τη Νέα Δημοκρατία. Πάντα ήταν περίεργη η κατάσταση στην Ελλάδα, απόλυτη πόλωση ανάμεσα στη Δεξιά και στην Αριστερά. Μερικές φορές μου δινόταν η εντύπωση ότι ένιωθαν μεγαλύτερη ευθύνη για τα συμφέροντα του κόμματός τους και λιγότερο για τα συμφέροντα της χώρας τους. Τα κόμματα στην Ελλάδα δεν τα πήγαν καλά.

– Υπήρχε η υπόσχεση στην κυβέρνηση Σαμαρά ότι αν επιτευχθεί πρωτογενές πλεόνασμα, τότε θα ξεκινούσε η ελάφρυνση για το χρέος. Γιατί δεν έγινε τελικά;
Οι υπόλοιποι Ευρωπαίοι δεν ήταν ανοιχτοί σε κάτι τέτοιο. Κυρίως οι Γερμανοί αλλά και άλλοι δεν ήθελαν να φανούν ότι δίνουν πολλά εύσημα όταν ξεκινούσε η ανάκαμψη στη χώρα. Θυμάμαι συναντήσεις που είχα με Γάλλους, Γερμανούς αλλά και άλλους γι’ αυτό το ενδεχόμενο, αλλά η απόφαση που πάρθηκε ήταν να μη δοθεί αυτή η δυνατότητα στην Ελλάδα. Ισως τελικά να ήταν σωστή, καθώς έτσι έδειχνε στους Ελληνες ότι πρέπει πρώτα να λύσετε τα προβλήματά σας μόνοι.

– Τα πράγματα θα ήταν διαφορετικά αν στο τέλος του 2014 η Ευρωπαϊκή Επιτροπή δεν ήταν σε μεταβατική περίοδο (άλλαζε από Επιτροπή Μπαρόζο σε Γιούνκερ).  Θα μπορούσε τότε να είχε ολοκληρωθεί το πρόγραμμα;

Αν δεν ήμουν πρόεδρος του Eurogroup και δεν είχα αυτή τη στενή σχέση με την Ελλάδα, όλο το εγχείρημα θα αποτύγχανε. Πολλές κυβερνήσεις μου έλεγαν στο τηλέφωνο, αυτός δεν είναι ο ρόλος σου, είναι θέμα των κρατών-μελών και όχι της Επιτροπής. Το 2015 απαντούσα ότι αν δεν υπήρχε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, κανένας δεν θα φρόντιζε την Ελλάδα και τους παρέπεμπα σε άρθρο της συνθήκης που έλεγε ότι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή είναι υπεύθυνη για να διασφαλίζει τα γενικά συμφέροντα της Ε.Ε. Αυτό είναι μια μεγάλη εντολή! Τη χρησιμοποίησα και τόνιζα ότι δεν είναι στο συμφέρον της Ε.Ε. να βγει η Ελλάδα από την Ευρωζώνη.
Κανένας στην Ε.Ε. δεν κατάλαβε γιατί έγινε το δημοψήφισμα
– Τον Ιανουάριο του 2015 υπήρχε κάποια καλή θέληση από τους Ευρωπαίους να προχωρήσουν σε μια πιο καλή συμφωνία με την Ελλάδα και κατά πόσον χάθηκε αυτή η ευκαιρία με τους χειρισμούς τού τότε υπουργού οικονομικών Γιάνη Βαρουφάκη;
Ο Βαρουφάκης δεν έπαιξε σημαντικό ρόλο σε όλη αυτή την περίοδο. Νομίζω δεν πρέπει να πέρασα πάνω από δέκα λεπτά μαζί του. Αυτός ο χρόνος ήταν βέβαια αρκετός για να γράψει βιβλία. Δεν συμμετείχε σε όλες τις συναντήσεις και στο βιβλίο του –που δεν το διάβασα– λέει ότι είμαι παντελώς άχρηστος. Επιτρέψτε μου να του ανταποδώσω το κομπλιμέντο. Σπαταλούσαμε την ώρα και την ενέργειά μας. Στη συνέχεια, ο Τσίπρας ανακάλυψε ότι ο τρόπος που ο Βαρουφάκης μιλούσε στους συναδέλφους του στο Eurogroup ήταν αντιπαραγωγικός.

 Ποια ήταν η στιγμή που η Ελλάδα έφτασε πιο κοντά στην έξοδο από το ευρώ;

Το πρώτο εξάμηνο του 2015. Περίεργα πράγματα συνέβαιναν. Ο Τσίπρας ερχόταν εδώ με περίεργες ιδέες για το τι έπρεπε να γίνει, επέμενε στην κοινωνική διάσταση του προβλήματος. Το βασικό ζήτημα που αντιμετώπιζα δεν ήταν να πείσω τον Αλέξη Τσίπρα να πάρει αποφάσεις, αυτό ήταν πολύ πιο εύκολο από το να πείσω τους υπόλοιπους Ευρωπαίους να τον εμπιστευθούν. Ειδικά μετά το δημοψήφισμα. Η πίεση τότε ήταν τεράστια και δεν ήταν από ένα κράτος-μέλος, αλλά από επτά-οκτώ κράτη-μέλη που τότε επιθυμούσαν την έξοδο της Ελλάδας από το ευρώ.

– Πόσο σας σόκαρε η απόφαση του δημοψηφίσματος;

Πολύ, γιατί δεν με είχε προειδοποιήσει. Με τον Τσίπρα από την αρχή είχαμε μια καλή σχέση, εμπιστοσύνης, αν εξαιρέσει κανείς το δημοψήφισμα. Το κείμενο επίσης του δημοψηφίσματος, που κάλεσε τον ελληνικό λαό να καταψηφίσει, ήταν ένα παλιό κείμενο συμφωνίας. Τότε έδωσα μια συνέντευξη Τύπου καλώντας τους Ελληνες να ψηφίσουν «Ναι». Ηξερα ότι δεν θα κέρδιζε το «Ναι», αλλά το «Οχι», καθώς οι πληροφορίες που δίνονταν στον ελληνικό λαό ήταν λάθος. Αλλά εγώ έπρεπε να προετοιμαστώ για το μέλλον. Η βασική μου έννοια ήταν να διατηρήσω τον δίαυλο επικοινωνίας με την Ελλάδα ανοιχτό, να μπορέσω να επανασυνδεθώ με την κυβέρνηση Τσίπρα και βασικά με την ελληνική κοινωνία. Αυτή ήταν η βασική μου ανησυχία τη στιγμή που είχα ζητήσει να ψηφίσουν «Ναι» και είχε βγει το «Οχι». Ο Τσίπρας, μετά το δημοψήφισμα, έκανε ακριβώς το αντίθετο από αυτά που υποσχόταν.

– Σας εξήγησε ποτέ γιατί το έκανε;

Είχα την εντύπωση, παρότι δεν μου το είπε ποτέ με αυτόν τον τρόπο, ότι το έκανε για εσωτερικούς λόγους. Ηθελε να έχει μια νέα εντολή, παρόλο που έκανε ακριβώς το αντίθετο από την εντολή αυτή. Οι προτάσεις που έθεσε προς ψήφιση δεν ήταν οι τελευταίες, αλλά προτάσεις που είχαν τεθεί πριν από δύο μήνες.
– Για εσάς το ερώτημα του δημοψηφίσματος ήταν «Ναι» ή «Οχι» στην Ευρώπη;

Οι Ελληνες ψήφισαν «Οχι», όχι γιατί ήθελαν να βγουν από την Ευρώπη, αλλά βασιζόμενοι σε ένα λάθος κείμενο, μια λάθος εξήγηση. Εγώ, παρ’ όλα αυτά, διατήρησα φιλικές σχέσεις με τον Τσίπρα. Το δημοψήφισμα ήταν ένα λάθος, όμως προσπάθησα μέσα από το λάθος αυτό να δημιουργήσω μια νέα βάση στη σχέση μας, και το καταφέραμε αυτό. Αλλά κανένας στην Ε.Ε. δεν κατάλαβε γιατί έγινε το δημοψήφισμα.
Εκείνη ήταν μια επικίνδυνη στιγμή. Το μισό Κολέγιο (σ.σ. των Επιτρόπων) ήθελε να δει την Ελλάδα να βγαίνει από την Ευρωζώνη, ακόμα και πριν από τον Ιούνιο. Θυμάμαι είχα συγκαλέσει μια έκτακτη συνάντηση για την Ελλάδα και ρώτησα τους επιτρόπους να μου πουν τι γνώριζαν για την Ελλάδα. Πώς είναι η καθημερινότητα στη χώρα, πώς συμπεριφέρονται οι Ελληνες, πώς υποφέρουν, αν υποφέρουν. Και απόλυτη σιγή κυριάρχησε στην αίθουσα. Οι αποφάσεις δεν αφορούν την ελληνική κυβέρνηση, αλλά τον ελληνικό λαό. Αυτόν πρέπει να έχετε στην καρδιά και στο μυαλό σας, τους είπα. 
Οι Πρέσπες
– Σε μία από τις πρώτες συναντήσεις με τον Αλέξη Τσίπρα, τον Μάρτιο του 2015, αναφέρατε ότι η επίλυση του Μακεδονικού θα ήταν πολύ σημαντική για την Επιτροπή, που εκείνη τη στιγμή κατέβαλλε μεγάλες προσπάθειες για να βοηθήσει την Ελλάδα. Πόσο σημαντική ήταν για εσάς η επίλυση του Μακεδονικού;

Για εμένα ήταν σημαντικό να του τονίσω σε εκείνη τη φάση πόση σημασία θα είχε μια τέτοια εξέλιξη για ολόκληρη την Ευρώπη. Και ο Τσίπρας το κατάφερε παρά την αντιπολίτευση της Ν.Δ. και τις αντιδράσεις από τη Βόρεια Ελλάδα. Νομίζω πως η κίνηση αυτή άλλαξε την ατμόσφαιρα και τα συγχαρητήρια πάνε και στον Ζάεφ.
Γνώριζα πόσο δύσκολη ήταν μια τέτοια συμφωνία για την Ελλάδα, άλλωστε ο Αντώνης Σαμαράς είχε παραιτηθεί το 1992 για αυτό ακριβώς το θέμα. Από τη στιγμή που την πέρασε από τη Βουλή, ο Τσίπρας θεωρήθηκε ως κάποιος που θα ήθελε να βοηθήσει τις ευρωπαϊκές διαδικασίες στην περιοχή. Μην ξεχνάτε, όμως, ότι η συμφωνία (του Ιουλίου 2015) είχε γίνει πριν από τη συμφωνία των Πρεσπών.

– Πότε άρχισαν οι Ευρωπαίοι να βλέπουν τον Τσίπρα διαφορετικά, σαν κάποιον που μπορεί να παίξει ρόλο στην ευρωπαϊκή πολιτική σκηνή; Επαιξε ρόλο η διαχείριση της μεταναστευτικής κρίσης;
Και ναι και όχι. Ως Ευρωπαϊκή Επιτροπή βοηθήσαμε την Ελλάδα απεριόριστα στέλνοντας δισεκατομμύρια για τη διαχείριση του μεταναστευτικού. Ακόμη δεν είμαστε ικανοποιημένοι με την κατάσταση στα νησιά. Είχα επαφές με την περιοχή, τηλεφωνούσα συχνά στον φούρναρη στην Κω για να μου πει πώς είναι η κατάσταση, δυστυχώς πέθανε πρόσφατα, τέτοιοι άνθρωποι μου μετέφεραν το πώς ήταν τα πράγματα. Η Ελλάδα δεν αντιμετώπισε το προσφυγικό, ειδικά στα νησιά, με επιτυχία. Οταν κάναμε τη συμφωνία με την Τουρκία, η Τουρκία πήρε μεγάλο βάρος της μεταναστευτικής κρίσης.
Ημουν έντονα αντίθετος στο Σχέδιο Β
– Είναι αλήθεια ότι κατά τη διάρκεια της θητείας σας, το 2015, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα και το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο ξεκίνησαν να επανασχεδιάζουν το Σχέδιο Β σε περίπτωση εξόδου της Ελλάδας από το ευρώ;
Ναι, αλλά ήμουν έντονα αντίθετος. Eλεγα μη μιλάτε για ένα Σχέδιο Β, υπάρχει μόνο το Σχέδιο Α της παραμονής της Ελλάδα στην Ευρωζώνη. Το είχαμε έτοιμο, αλλά δεν αναφερόμουν ποτέ στο σχέδιο αυτό. Το καθήκον μου ήταν να το έχω στην τσέπη μου, αλλά ποτέ δεν ήμουν οπαδός του Σχεδίου Β. Αν τότε το υποστήριζα αυτό, θα είχε γίνει πραγματικότητα.

– Πόσο πιο έτοιμη ήταν η Ε.Ε. να αντιμετωπίσει μια έξοδο της Ελλάδας από το ευρώ το 2015 σε σχέση με το 2012, που πάλι η χώρα είχε χάσει την αξιοπιστία της και βρισκόταν στο χείλος του γκρεμού;
Το 2015 το κυρίαρχο συναίσθημα που επικρατούσε ανάμεσα στα κράτη-μέλη ήταν να αφήσουμε την Ελλάδα να βρεθεί για λίγο χρόνο εκτός της Ευρωζώνης, μια άποψη που δεν υπήρχε το 2012. Εγώ πότε δεν πίστεψα ότι κάτι τέτοιο θα ήταν η σωστή οδός. Τη στιγμή που βρίσκεσαι εκτός, είσαι εκτός για πάντα.

– Αυτό που δεν είναι ξεκάθαρο ακόμα είναι κατά πόσον η Γερμανίδα καγκελάριος Aγκελα Μέρκελ ήταν έτοιμη να αφήσει την Ελλάδα να βγει από το ευρώ. Εσείς τι πιστεύετε;
Ο υπουργός Οικονομικών της Γερμανίας Βόλφγκανγκ Σόιμπλε στην αρχή ήταν αρκετά υποστηρικτικός προς την Ελλάδα, ενώ αντιθέτως η Μέρκελ δεν ήταν. Οσο περνούσε ο χρόνος, ο Σόιμπλε απογοητευόταν όλο και περισσότερο από τις ελληνικές ανεκπλήρωτες υποσχέσεις και στο τέλος ήταν υπέρ της εξόδου της Ελλάδας από το ευρώ. Η Μέρκελ δεν ήταν της ίδιας άποψης. Δεν λέω ότι χρησιμοποίησα αυτές τις δύο διαφορετικές απόψεις για κάποιο σκοπό, αλλά γνώριζα τις ιδέες του Σόιμπλε καλύτερα από τη Μέρκελ και τις απόψεις της Μέρκελ καλύτερα από τον Σόιμπλε. Στο τέλος της ημέρας, η Μέρκελ δεν ήταν έτοιμη να αφήσει την Ελλάδα να βγει από το ευρώ, ενώ ο Σόιμπλε ήταν επίμονος.
– Ποιος ήταν ο «ήρωας» και ποιος ο «κακός» της ελληνικής κρίσης;
Ο ελληνικός λαός είναι ο ήρωας και μερικοί πολιτικοί που δεν έπραξαν το σωστό στο παρελθόν είναι οι «κακοί» της ιστορίας της κρίσης.
Το Brexit
Και ενώ η παραμονή της Ελλάδας στη Ζώνη του Ευρώ το 2015 είναι ίσως το πιο σημαντικό επίτευγμα της θητείας του, όπως επανειλημμένα έχει δηλώσει ο Ζαν-Κλοντ Γιούνκερ, το μεγαλύτερο λάθος που έκανε ο Λουξεμβούργιος πολιτικός είναι συνυφασμένο με το Βrexit. Το γεγονός ότι τον έπεισε ο πρώην πρωθυπουργός της Αγγλίας Ντέιβιντ Κάμερον να μην αναμειχθεί στο δημοψήφισμα που θα έκρινε την παραμονή της χώρας στην Ε.Ε. παραμένει για τον Γιούνκερ τεράστιο λάθος. Ο Κάμερον τόνισε αυστηρά στον τότε πρόεδρο της Επιτροπής να μην αναμειχθεί σε ένα τόσο εσωτερικό ζήτημα του Ηνωμένου Βασιλείου και ο Γιούνκερ τον άκουσε. Ομως το γεγονός ότι ειπώθηκαν τόσο πολλά ψέματα για την Ε.Ε. κατά τη διάρκεια της εκστρατείας, και η Επιτροπή δεν είχε τη δυνατότητα να τα αντικρούσει, ήταν κάτι που του στοίχισε. Μέχρι σήμερα θεωρεί ότι αυτή η σιγή έπαιξε ρόλο στο αποτέλεσμα και στην έξοδο της χώρας από την Ε.Ε.
Μετά τον διορισμό του προηγούμενου προέδρου της Επιτροπής Ζοζέ Μανουέλ Μπαρόζο στην επενδυτική τράπεζα Goldman Sachs και τις αρνητικές αντιδράσεις που προκάλεσε η κίνηση αυτή, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή του Γιούνκερ έβαλε αυστηρούς κανόνες για το τι θα μπορούσε να κάνει ένας απερχόμενος πρόεδρος της Επιτροπής.
Πλέον υπάρχει μια περίοδος τριών ετών μετά τη λήξη της θητείας στην Επιτροπή κατά τη διάρκεια της οποίας είναι λίγα αυτά που μπορεί να κάνει ο πρώην πρόεδρος του ισχυρού οργανισμού. Ο ίδιος θα διατηρήσει το γραφείο που του έχει παραχωρηθεί στο Berlaymont, αλλά προτεραιότητά του, όπως έχει δηλώσει αυτές τις μέρες, είναι να κοιμηθεί, να γράψει βιβλία για την Ευρώπη και τις εμπειρίες του στις Βρυξέλλες, «χωρίς να γίνει αγενής προς τους άλλους».
Από την Ελλάδα θα κρατήσει το γεγονός ότι κάθε φορά που την επισκέπτεται έχει την αίσθηση ότι ο Ελληνας πολίτης τού αναγνωρίζει τον θετικό ρόλο που διαδραμάτισε για τη σωτηρία της χώρας. Συγχρόνως αναγνωρίζει ότι, παρά τις διαφορές των τελευταίων πρωθυπουργών, ο Αντώνης Σαμαράς, ο Αλέξης Τσίπρας και ο Κυριάκος Μητσοτάκης «είναι πραγματικοί Ελληνες πατριώτες και Ευρωπαίοι, το απέδειξαν και είμαι σίγουρος ότι θα συνεχίσουν να το αποδεικνύουν». 
Ο σκύλος από τη Σάμο
«Παρόλο που αγαπάω τόσο πολύ την Ελλάδα και έχω επισκεφθεί τη χώρα σας τόσες φορές, δεν ξέρω καμία ελληνική λέξη πέρα από το «ναι» – που στη γλώσσα μου όμως σημαίνει το αντίθετο, δηλαδή «όχι», μας λέει ο Γιούνκερ κατά τη διάρκεια της συνέντευξης. Ετσι, όταν απέκτησε έναν σκύλο από τη Σάμο πριν από δεκαπέντε χρόνια, τον Πλάτωνα, του έλεγε στα λουξεμβουργιανά να μην κάνει κάτι (nee), και εκείνος έκανε ακριβώς το αντίθετο.





Λιβύη: Παραβίαση της εκεχειρίας και του εμπάργκο όπλων - Προελαύνει ο Στρατάρχης Χαλίφα Χαφτάρ




Μάχες έχουν ξεσπάσει κοντά στην Μισράτα της Λιβύης, καθώς οι δυνάμεις του στρατηγού Χαλίφα Χαφτάρ κινούνται προς τα δυτικά και καταλαμβάνουν πόλεις και χωριά κατά το πέρασμά τους.
Οι παραβιάσεις της συμφωνίας για ανακωχή είναι διαρκείς. Επιπλέον, η αποστολή του ΟΗΕ στη Λιβύη καταγγέλλει πως παραβιάζεται κατάφωρα και το εμπάργκο όπλων που συμφωνήθηκε στη Διάσκεψη του Βερολίνου.
Τα Ηνωμένα Έθνη κάνουν λόγο για πτήσεις που προσγειώνονται εδώ και μέρες σε αεροδρόμια της δυτικής και της ανατολικής Λιβύης, προμηθεύοντας τις αντιμαχόμενες πλευρές με όπλα και μαχητές. Και καθιστούν υπεύθυνες κάποιες από τις χώρες που έδωσαν το παρών στο Βερολίνο, χωρίς όμως να τις κατονομάζουν.
Όπως αναφέρει το Euronews, οι συγκρούσεις επηρεάζουν δραματικά την παραγωγή πετρελαίου, που αποτελεί τη ραχοκοκαλιά της λιβυκής οικονομίας.
Η Εθνική Εταιρεία Πετρελαίου ανακοίνωσε πως δεν είναι σε θέση να εκπληρώσει τις συμβάσεις της με χώρες του εξωτερικού καθώς τις τελευταίες έξι μέρες η ημερήσια παραγωγή έχει μειωθεί στο ένα τέταρτο των κανονικών ποσοτήτων και οι απώλειες φτάνουν τα 255 εκατομμύρια δολάρια.
Εδώ και μέρες, πολιτοφυλακές πιστές στον Χαφτάρ έχουν καταλάβει μια σειρά από πετρελαϊκές εγκαταστάσεις με στόχο να ασκήσουν πίεση στην κυβέρνηση της Τρίπολης.
Στο Αλγέρι βρίσκεται ο Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν, για να συζητήσει την κατάσταση στην Λιβύη με τον Αλγερινό ομόλογό του.
Ο Τούρκος πρόεδρος κατηγόρησε τον στρατάρχη Χαφτάρ ότι παραβιάζει την εκεχειρία και τόνισε πως «η Λιβύη δεν πρέπει αφεθεί ώστε να γίνει παιδική χαρά τρομοκρατικών οργανώσεων και βαρόνων πολέμου».
Η Αθήνα είναι έτοιμη να συνεισφέρει σε πρωτοβουλίες με στόχο την ειρήνευση στη Λίβυη, δήλωσε σε συνέντευξή του ο Έλληνας υπουργός Εξωτερικών Νίκος Δένδιας, τονίζοντας πως τα μνημόνια της Τουρκίας με την κυβέρνηση της Τρίπολης δεν μπορούν να έχουν θέση στην πολιτική λύση της κρίσης.

Λιβύη: Παραβίαση της εκεχειρίας και του εμπάργκο όπλων
Πνευματικά Δικαιώματα
Screenshot from AP images
ΜΕΓΕΘΟΣ ΚΕΙΜΕΝΟΥAaAa
Μάχες έχουν ξεσπάσει κοντά στην Μισράτα της Λιβύης, καθώς οι δυνάμεις του στρατηγού




Σκυλακάκης για Συντάξεις/αναδρομικά/ Εισφορά αλληλεγγύης : Πρώτα η τελική απόφαση της Δικαιοσύνης και στη συνέχειαο τρόπος επιστροφής τους. - Σταδιακή η κατάργηση της Ε,Α,Σ,




Ο υφυπουργός Οικονομικών, Θεόδωρος Σκυλακάκης, μιλώντας στην ενημερωτική εκπομπή του ΑΝΤ1, «Πρωινοί Τύποι», τόνισε ότι για πρώτη φορά η διαπραγμάτευση με τους δανειστές στο πλαίσιο της 5ης μεταμνημονιακής αξιολόγησης είναι θετικό και μάλιστα αυτή τη φορά ήταν η ελληνική πλευρά που έβαλε θέματα στο τραπέζι κι όχι οι δανειστές.

Ερωτηθείς για το νέο Ασφαλιστικό, υποστήριξε ότι είναι βιώσιμο και διέψευσε κατηγορηματικά ότι υπάρχει κόντρα ανάμεσα στον κ. Σταϊκούρα και τον κ. Βρούτση γι’ αυτό.
Επίσης υπογράμμισε ότι οι φορολογικές ελαφρύνσεις είναι πραγματικές και όχι λογιστικές και οι φορολογούμενοι θα δουν τη διαφορά στις αποδοχές τους.

Σε ότι αφορά τα αναδρομικά των συνταξιούχων, θα πρέπει πρώτα να δούμε την τελική απόφαση της Δικαιοσύνης και στη συνέχεια θα καθοριστεί ο τρόπος επιστροφής τους.
Σε ότι αφορά τον ΕΝΦΙΑ, ξεκαθάρισε ότι η μείωση του αποτελεί προτεραιότητα της Κυβέρνησης και ότι μέσα στο 2020 θα υπάρξει μείωση τουλάχιστον σε ποσοστό 8%, με τη διαφορά στα έσοδα να καλύπτεται από τη διεύρυνση της φορολογικής βάσης των ακινήτων.

Ο κ. Σκυλακάκης, πρόσθεσε επίσης ότι στη διαπραγμάτευση με τους δανειστές έχουν τεθεί από ελληνικής πλευράς, μια σειρά κινήτρων για τη δημιουργία επενδύσεων στην Ελλάδα.

Σε ότι αφορά την εισφορά αλληλεγγύης, ο κ. Σκυλακάκης τόνισε ότι η κατάργηση της αποτελεί επίσης προτεραιότητα για την Κυβέρνηση και θα γίνει σταδιακά από την τρέχουσα χρονιά, αφού όμως ξεκαθαριστεί ο δημοσιονομικός χώρος που θα δημιουργηθεί. Σε ότι αφορά το τέλος επιτηδεύματος, διευκρίνισε ότι αυτό δεν είναι στον προϋπολογισμό του 2020 και η κατάργηση του θα γίνει τα επόμενα χρόνια αλλά πάντως μέσα στην τετραετία όπως έχει δεσμευθεί η Κυβέρνηση.


























































πηγή:https://www.ant1news.gr/Economy/article/558036/skylakakis-ston-ant1-to-neo-asfalistiko-einai-biosimo



Παρίσι στην Άγκυρα: Δεν θα ανεχθούμε καμία απειλή κατά Κύπρου-Ελλάδας



Τι λέει σε συνέντευξη του ο Γάλλος υπουργός Οικονομικών και για την πολιτική και οικονομική σημασία του αγωγού Eastmed για την Ευρώπη

Ξεκάθαρο μήνυμα στήριξης της Ελλάδας και της Κύπρου στέλνει -στο πλαίσιο συνέντευξης που παραχώρησε- ο Γάλλος υπουργός Οικονομικών Μπρούνο Λε Μερ. «Ουδεμία απειλή κατά της κυπριακής και της ελληνικής κυριαρχίας θα γίνει αποδεκτή», προειδοποιεί ο Γάλλος υπουργός Οικονομικών σε συνέντευξή του στην «Καθημερινή της Κυριακής», μιλώντας για τη σημασία του αγωγού Eastmed για την Ευρώπη, αλλά και τις εντάσεις που δημιουργεί η εκμετάλλευση των πλουτοπαραγωγικών πηγών στην Ανατολική Μεσόγειο, με φόντο την Τουρκία.

«Τόσο η Γαλλία, όσο και η Ε.Ε. στο σύνολό της έχουν σθεναρά υποστηρίξει την Αθήνα και τη Λευκωσία έναντι αυτών των απειλών», ξεκαθαρίζει ο Γάλλος υπουργός.
Ο Λε Μερ άνοιξε τα χαρτιά της Γαλλίας ενόψει της επίσκεψης του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη στο Παρίσι, στις 29 Ιανουαρίου, όπου θα συναντηθεί με τον Γάλλο πρόεδρο Εμανουέλ Μακρόν, και της πραγματοποίησης εκεί του Ελληνογαλλικού Οικονομικού Φόρουμ, με συμμετοχή περίπου 100 επιχειρήσεων. Στη συνέντευξή του, αναγνωρίζει ότι η χώρα βρίσκεται σε καλό δρόμο, αλλά παράλληλα επισημαίνει την πρόκληση να αποκτήσει σταθερή ανάπτυξη, να σεβαστεί τις δεσμεύσεις της για μεταρρυθμίσεις, αλλά και να επιδείξει «δημοσιονομική σοβαρότητα». Μάλιστα, στο ερώτημα για τη μείωση του στόχου του πρωτογενούς πλεονάσματος σημειώνει μεταξύ άλλων ότι η χώρα σεβάστηκε τον στόχο του 2018 και πρέπει να συνεχίσει έτσι, προσθέτοντας ότι «τα δημόσια οικονομικά της πρέπει να γίνουν περισσότερο βιώσιμα».
Τέλος, αναφερόμενος στην πολιτική και οικονομική σημασία του αγωγού Eastmed για την Ευρώπη o ίδιος τόνισε: «Η Ευρώπη οφείλει να διαφοροποιήσει τις πηγές των ενεργειακών προμηθειών που χρησιμοποιεί για να καλύψει τις ανάγκες της. Το φυσικό αέριο είναι άλλωστε σημαντικός σταθμός στη στρατηγική απεξάρτησης του ευρωπαϊκού ενεργειακού μείγματος από τον άνθρακα. Η ανακάλυψη κοιτασμάτων φυσικού αερίου στην Ανατολική Μεσόγειο αποτελεί ευκαιρία. 

Ο αγωγός Eastmed είναι μια επιλογή μέσω της οποίας μπορούν να επιτευχθούν οι παραπάνω στόχοι. Αυτή τη στιγμή, εκπονούνται μελέτες σκοπιμότητας που ορθά διαθέτουν την υποστήριξη της Ευρωπαϊκής Ενωσης. Από την άλλη, γνωρίζουμε ότι η εκμετάλλευση των πλουτοπαραγωγικών αυτών πηγών δημιουργεί εντάσεις στην Ανατολική Μεσόγειο. Ωστόσο, ουδεμία απειλή κατά της κυπριακής και ελληνικής κυριαρχίας θα γίνει αποδεικτή. Τόσο η Γαλλία, όσο και η Ε.Ε. στο σύνολό της έχουν σθεναρά υποστηρίξει την Αθήνα και τη Λευκωσία έναντι αυτών των απειλών».