Σάββατο 25 Ιανουαρίου 2020

Συντάξεις/Εισφορά αλληλεγγύης: Μείωση 30% από φέτος – Πότε καταργείται - Πως θα φανεί στη σύνταξη - Δείτε τα αναλυτικά γραφήματα





Τα σενάρια μείωσης της εισφοράς αλληλεγγύης από τα μέσα του 2020 επεξεργάζεται το υπουργείο Οικονομικών με βασική προϋπόθεση-προσδοκία ότι ο προϋπολογισμός του 2020 θα παρουσιάσει θετική εικόνα και θα εξασφαλίσει τα επιπλέον έσοδα για να μπορέσει να καλύψει τις απώλειες από την ελάφρυνση μιας φορολογίας που ήρθε ως έκτακτη στα μνημονιακά χρόνια και μέχρι στιγμής παραμένει ακλόνητη.

Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες του «Βήματος της Κυριακής», στο υπουργείο Οικονομικών έχουν ως στόχο η εισφορά αλληλεγγύης εισοδημάτων όλων των κατηγοριών φορολογουμένων (μισθωτών, συνταξιούχων, επαγγελματιών, αγροτών, εισοδηματιών) να μειωθεί κατά 30% το 2020 και να καταργηθεί πλήρως το 2021.


Ο προϋπολογισμός


Αυτό είναι το αισιόδοξο σχέδιο-σενάριο. Σε περίπτωση που οι στόχοι των εσόδων δεν επιτευχθούν στον βαθμό που θα επιτρέψουν την πλήρη κατάργηση της εισφοράς αλληλεγγύης μέσα σε μία διετία, τότε εκτιμάται ότι αυτό μπορεί να γίνει μέσα στην τριετία 2020-2022 με μεσοσταθμική ετήσια μείωσή της κατά 1/3.
Ωστόσο, όπως επισημαίνουν αρμόδιοι παράγοντες του υπουργείου Οικονομικών, η μείωση της εισφοράς αλληλεγγύης θα αφορά τα εισοδήματα που θα αποκτηθούν το 2020 και όχι αυτά του 2019, αν και ήταν μία από τις προτάσεις που είχαν πέσει στο τραπέζι των συζητήσεων μεταξύ πολιτικής ηγεσίας και αρμόδιων υπηρεσιακών παραγόντων.
Σε πρώτη φάση, η μείωση της εισφοράς αλληλεγγύης θα φανεί στην τσέπη των μισθωτών και των συνταξιούχων με ετήσιο δηλωθέν εισόδημα άνω των 12.000 ευρώ από τα μέσα του 2020 και μετά, ενώ για τους υπόλοιπους θα προκύψει κατά την υποβολή της φορολογικής δήλωσης το 2021 και η οποία αφορά όλα τα εφετινά εισοδήματα.
Στους μισθωτούς και τους συνταξιούχους η εισφορά αλληλεγγύης παρακρατείται κάθε μήνα από τον μισθό ή τη σύνταξη, όπως ακριβώς συμβαίνει με τον φόρο εισοδήματος





Θα φανεί στη σύνταξη


Κατά συνέπεια, εφόσον αλλάξουν οι φορολογικοί συντελεστές που επιβαρύνουν τα εισοδήματα των πολιτών στο όνομα της εισφοράς αλληλεγγύης, τότε για τους μισθωτούς και τους συνταξιούχους η μείωση θα έχει άμεση εφαρμογή και θα φανεί απευθείας στον μισθό ή τη σύνταξη του επόμενου μήνα εφαρμογής του νέου νόμου.
Αν η μείωση της εισφοράς αλληλεγγύης αφορούσε τα εισοδήματα του 2019, όλοι οι φορολογούμενοι που επιβαρύνονται ετησίως με περίπου 1,2 δισ. ευρώ κατά την υποβολή και την εκκαθάριση της φορολογικής δήλωσης του 2020 θα είχαν όφελος περίπου 300-350 εκατ. ευρώ. Μέσα στο 2020 όμως οι μισθωτοί και οι συνταξιούχοι για το δεύτερο εξάμηνο του έτους θα είχαν μία επιπλέον μείωση λόγω της μειωμένης παρακράτησης του φόρου. Αυτό σημαίνει πολλαπλάσιες απώλειες εσόδων για τον κρατικό προϋπολογισμό, που θα μπορούσε να οδηγήσει σε δημοσιονομικό εκτροχιασμό.
Κατά συνέπεια, το επικρατέστερο σενάριο, σύμφωνα με αρμόδιο παράγοντα του υπουργείου Οικονομικών, είναι να τηρηθεί η δέσμευση του Πρωθυπουργού για μείωση της εισφοράς αλληλεγγύης κατά περίπου 30% για τα εισοδήματα του 2020 και η οποία θα φανεί στην τσέπη των πολιτών εν μέρει το τρέχον έτος και στην πλήρη μορφή της το 2021.

Οριζόντια

Οσον αφορά τις αλλαγές που εξετάζονται στους συντελεστές της εισφοράς αλληλεγγύης, υπάρχει μια σκέψη η μείωση του φόρου να είναι οριζόντια κατά 30% για όλα τα εισοδήματα άνω των 12.000 ευρώ, ενώ υπάρχει και η πρόταση να αυξηθεί το σημερινό αφορολόγητο από τις 12.000 ευρώ στις 15.000 ή και τις 20.000 ευρώ προκειμένου να είναι αισθητή στην τσέπη των φορολογουμένων η μείωση για αυτές τις κατηγορίες εισοδημάτων.
Στην περίπτωση που μειωθεί οριζόντια η εισφορά αλληλεγγύης κατά 30%, οι μισθωτοί και οι συνταξιούχοι στην παρακράτηση του φόρου για το δεύτερο εξάμηνο του 2020 θα δουν μηνιαία ελάφρυνση η οποία κατά μέσο όρο θα είναι 3 ευρώ. Αν όμως εφαρμοστεί ένα αυξημένο αφορολόγητο και η εν λόγω εισφορά επιβαρύνει τα εισοδήματα άνω των 15.000 ή 20.000 ευρώ, τότε η μηνιαία μείωση θα κυμαίνεται κατά μέσο όρο στα 10 ευρώ.





Οι συντελεστές φορολογίας – Τμήμα ετήσιου εισοδήματος


Σε ετήσια βάση, μείωση των συντελεστών της εισφοράς αλληλεγγύης κατά 30% θα φέρει φορολογική ελάφρυνση 20 ευρώ για κάποιον που δηλώνει ετήσιο εισόδημα 15.000 ευρώ, 40 ευρώ για ετήσιο εισόδημα 18.000 ευρώ, 53 ευρώ για ετήσιο εισόδημα 20.000 ευρώ, ενώ για υψηλότερα εισοδήματα π.χ. 30.000 ευρώ η ετήσια ελάφρυνση θα είναι 203 ευρώ. 
Στην περίπτωση που καταργηθεί πλήρως η εισφορά αλληλεγγύης ένας μισθωτός με ετήσιο φορολογητέο εισόδημα 30.000 ευρώ θα κερδίσει ετησίως 676 ευρ





Δικαστική απόφαση κρίνει αντισυνταγματική την κατάργηση δώρων-επιδομάτων





Τα Νομοθετικά Πρόσωπα Ιδιωτικού Δικαίου(Ν.Π.Ι.Δ.) ακόμη κι αν χρηματοδοτούνται από το κράτος, δεν νομιμοποιούνται να μην καταβάλλουν δώρα και επίδομα αδείας στους υπαλλήλους τους αν έτσι στερούν από αυτούς το δικαιούμενο ικανοποιητικό και αξιοπρεπές επίπεδο διαβίωσης. 
Αυτό έκρινε με την υπ.αριθμ 322/2019 απόφασή του το Ειρηνοδικείο Αμαρουσίου δικαιώνοντας υπαλλήλους Αθλητικής Ομοσπονδίας, αφού κατά το δικαστήριο «εκτός από την τακτική επιχορήγηση της από τον κρατικό προϋπολογισμό και τη σχετική λογοδοσία προς τη Γενική Γραμματεία Αθλητισμού για την τήρηση της νομιμότητας και την προσήκουσα διαχείριση των πόρων, με τους οποίους χρηματοδοτείται μέσω της εν λόγω επιχορήγησης, δεν ελέγχεται κατά την εκτέλεση και επιδίωξη των καταστατικών σκοπών της από το Ελληνικό Δημόσιο, διαθέτοντας, βάσει του σωματειακού της χαρακτήρα, λειτουργική αυτονομία και ανεξαρτησία αναφορικά με τους τρόπους και τα μέσα που μετέρχεται για την αξιοποίηση των πόρων, που προέρχονται τόσο από την τακτική επιχορήγηση από τη Γενική Γραμματεία Αθλητισμού όσο και από ίδια έσοδα ενδεικτικά από εισφορές, χορηγίες, δωρεές».
Το σκεπτικό
Ειδικότερα, όπως αναφέρεται στο σκεπτικό της απόφασης:
«Οι ενάγοντες είναι υπάλληλοι της εναγομένης Ομοσπονδίας και παρέχουν την εργασία τους σε αυτή, οι μεν 1η – 9ος και η 14η εξ αυτών με σύμβαση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου, οι δε 10η – 12η εξ αυτών με σύμβαση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου. 
Άπαντες οι ανωτέρω, πλην της 13ης εξ αυτών που παρείχε την εργασία της στην εναγομένη έως και τον μήνα Φεβρουάριο έτους 2015 ότε και συνταξιοδοτήθηκε, παρείχαν την εργασία τους στην εναγομένη από την ημερομηνία διορισμού εκάστου εξ αυτών και έκτοτε, οι δε πάσης φύσεως αποδοχές τους ήταν κάτω των 3.000,00 ευρώ, ακόμα και εάν συμπεριληφθούν σε αυτές τα καταργηθέντα επιδόματα εορτών και αδείας. Στο σημείο αυτό, λεκτέα τα ακόλουθα:
Η εναγομένη Αθλητική Ομοσπονδία δεν ανήκει στον ευρύτερο δημόσιο τομέα, ούτε αποτελεί νομικό πρόσωπο δημοσίου χαρακτήρα, διότι εκτός από την τακτική επιχορήγηση της από τον κρατικό προϋπολογισμό και τη σχετική λογοδοσία προς τη Γενική Γραμματεία Αθλητισμού για την τήρηση της νομιμότητας και την προσήκουσα διαχείριση των πόρων, με τους οποίους χρηματοδοτείται μέσω της εν λόγω επιχορήγησης, δεν ελέγχεται κατά την εκτέλεση και επιδίωξη των καταστατικών σκοπών της από το Ελληνικό Δημόσιο, διαθέτοντας, βάσει του σωματειακού της χαρακτήρα, λειτουργική αυτονομία και ανεξαρτησία αναφορικά με τους τρόπους και τα μέσα που μετέρχεται για την αξιοποίηση των πόρων, που προέρχονται τόσο από την τακτική επιχορήγηση από τη Γενική Γραμματεία Αθλητισμού όσο και από ίδια έσοδα ενδεικτικά από εισφορές, χορηγίες, δωρεές. 
Περαιτέρω, η εναγομένη Ομοσπονδία δεν ανήκει στο κράτος με την έννοια του άρθρου 31 παρ. 1 στοιχ. α Ν. 4024/2011 και της υποπαραγράφου Γ.1. εδαφ. 12 Ν. 4093/2012 καθώς πέραν της κρατικής εποπτείας αναφορικά με την ορθή διαχείριση της τακτικής επιχορήγησης που λαμβάνει από τη Γενική Γραμματεία Αθλητισμού, δεν υφίστανται για το νομικό πρόσωπο της οι λοιπές προϋποθέσεις, που πρέπει να συντρέχουν σωρευτικά με αυτή της κρατικής εποπτείας ώστε να υπάγεται ένα νομικό πρόσωπο ιδιωτικού δικαίου (ν.π.ι.δ.) στο κράτος (ήτοι επιδίωξη κρατικού ή δημόσιου σκοπού, κρατικός διορισμός, έλεγχος της διοίκησης του από το κράτος). 
Ωστόσο, παρά τη μη υπαγωγή του στον ευρύτερο δημόσιο τομέα, το εναγόμενο ν.π.ι.δ. υπάγεται στο πεδίο εφαρμογής του Ν. 4024/2011 καθότι επιχορηγείται τακτικά από το κράτος σε ποσοστό που υπερβαίνει το ήμισυ του ετήσιου προϋπολογισμού του. 
Συνεπεία των παραπάνω, η μισθολογική κατάσταση των εναγόντων, κατά το επίδικο χρονικό διάστημα, ρυθμίζονταν από τους Ν. 4024/2011 και Ν. 4093/2012 (κυρίως υποπαρ. Γ.1. εδαφ. 12 αυτού), συμμορφούμενη δε προς τον τελευταίο η εναγομένη Ομοσπονδία προέβη στην εξ ολοκλήρου κατάργηση των επιδομάτων εορτών Πάσχα, Χριστουγέννων και αδείας, η οποία και συνεχίσθηκε μετά τη θέση σε ισχύ από 1-1-2016 του ν. 4354/2015 (άρθρο 34), ελλείψει αντιθέτου προβλέψεως. 
Εντούτοις σύμφωνα με όσα αναλυτικά αναπτύχθηκαν στην μείζονα σκέψη της παρούσας, οι ως άνω διατάξεις τυγχάνουν ανεφάρμοστες ως αντικείμενες στο Σύνταγμα και στις έχουσες υπερνομοθετική ισχύ διατάξεις των ανωτέρω διεθνών συνθηκών, εφόσον στερούν από τους ενάγοντες το δικαιούμενο ικανοποιητικό και αξιοπρεπές επίπεδο διαβίωσης. 
Με τις παραπάνω σκέψεις ο ισχυρισμός των εναγόντων περί μη εφαρμογής των διατάξεων των ν. 4093/2012 και ν. 4354/2015 αντίστοιχα, ως αντισυνταγματικών, πρέπει να γίνει δεκτός ως ουσία βάσιμος».





Νοσηλευτικό Ίδρυμα Μετοχικού Ταμείου Στρατού (ΝΙΜΤΣ): - Είναι εκτός της κύριας αποστολής τους - Ποιοι είναι οι δικαιούμενοι νοσηλείας - Σε κάνουν να νιώθεις ξένος και ανεπιθύμητος στο Ίδιο σου το σπίτι!! - Διαβάστε την αντιμετώπιση που είχε εν αποστρατεία συνάδελφος - Έπεται συνέχεια καταγγελιών!!




Δικαιούμενοι Νοσηλείας

Το ΝΙΜΤΣ έχει ως κύρια αποστολή την παροχή νοσοκομειακής περίθαλψης, θεραπείας, εργαστηριακών εξετάσεων, χειρουργικών επεμβάσεων και περίθαλψης γενικά σε δικαιούχους και λοιπά πρόσωπα, όπως προκύπτουν από τις διατάξεις των παραγράφων Α΄ έως και Ε΄ του άρθρου 2 του ΑΝ 1137/1946, του άρθρου 1 του Ν.3818/1958 και του άρθρου 1 (παρ.1α) του ΠΔ 485/1987.
Δικαιούχοι Νοσηλείας: Οι δικαιούχοι νοσηλείας του Ιδρύματος, συμπεριλαμβανομένων και των μελών οικογενείας αυτών [σύζυγοι, γονείς, τέκνα (προστατευόμενα μέλη) και συγγενείς εξ αγχιστείας α΄ βαθμού], καταβάλλουν κράτηση υπέρ ΝΙΜΤΣ και αναλύονται, όπως παρακάτω:
• Αξιωματικοί και Ανθυπασπιστές εν ενεργεία του ΣΞ.
 Αξιωματικοί και Ανθυπασπιστές εν αποστρατεία του ΣΞ και της ΠΑ.
• Αξιωματικοί και Ανθυπαστυνόμοι εν ενεργεία και εν αποστρατεία της ΕΛ.ΑΣ και της τέως Χωροφυλακής, εφόσον τυγχάνουν μέτοχοι και μερισματούχοι, αντιστοίχως, του ΜΤΣ.
 Ορφανικές οικογένειες των δικαιούχων των παραπάνω περιπτώσεων, εφόσον και για όσο χρονικό διάστημα λαμβάνουν σύνταξη.
 Μόνιμο προσωπικό του ΜΤΣ.
Λοιπά Πρόσωπα: Σύμφωνα με την παράγραφο Ε΄ του άρθρου 2 του ΑΝ 1137/1946, λοιπά πρόσωπα καθίστανται δικαιούχοι περίθαλψης από το ΝΙΜΤΣ, κατά περίπτωση, κατόπιν έγκρισης του ΔΣ και μέχρι συγκεκριμένου αριθμού κλινών. Με το υπ’ αριθ.1303/5/23-05-2019 Πρακτικό ΔΣ/ΝΙΜΤΣ, το Διοικητικό Συμβούλιο μεταβίβασε την υπόψη αρμοδιότητά του στο Γενικό Διευθυντή και τον Υποδιευθυντή του Ιδρύματος, σε περίπτωση απουσίας ή κωλύματος του πρώτου εξ αυτών»








Διαβάστε την αντιμετώπιση που είχε ο εν αποστρατεία συνάδελφος,   Theodoros Koutsotolios

Καλησπέρα Συνάδελφοι!! Ας μάθουμε έστω σήμερα που πάνε οι κρατήσεις μας κάθε μήνα ή με τίνος λεφτά λειτουργεί το ΝΙΜΤΣ.
ΔΕΙΤΕ το video!!!
Θα ακολουθήσει σειρά αναρτήσεών μου για να δείτε πώς λειτουργεί και τι Υπηρεσίες προσφέρει το ΝΙΜΤΣ, κατά τη γνώμη μου και ειδικότερα επί προσωπικού στο μόλις πρόσφατα (17/1/2020) εγκαινιασθέν «Σύγχρονο Οδοντιατρείο ΝΙΜΤΣ».

Σε επίσκεψη για περίθαλψή μου αφού μου έγινε ένας καθαρισμός οδόντων, μου είπαν ότι δεν προβλέπει ή αδυνατεί να προχωρήσει για γέφυρα και εμφυτεύματα και για μασελάκι-α ή θήκη και απαιτείται η οικονομική συμμετοχή μου. 
Αν θέλω εμφυτεύματα πρέπει να πάω έξω και κοστίζει 1100-1200 ευρώ /δόντι. Αυτό που θα κάνει είναι καθαρισμός, εξαγωγή, σφραγίσματα και τοποθέτηση θήκης με συμμετοχή μου στο """μόλις πρόσφατα (17/1/2020) εγκαινιασθέν «Σύγχρονο Οδοντιατρείο ΝΙΜΤΣ».
Μήπως η δαπάνη αυτή σε ιδιωτικό ιατρείο πρέπει να πληρωθεί από το ΝΙΜΤΣ όπως λέει το Καταστατικό (από ιδρύσεώς του και όχι από το δικαιούχο;
Η ΑΠΟΡΙΑ ΜΟΥ, πώς στην Ιστοσελίδα, του εν λόγω Νοσοκομείου, είναι και οι Αεροπόροι Συνάδελφοι, ενώ δεν είναι μέλη του ΜΤΣ αλλά του Μ.Τ.Α!
Έχω παραπεμπτικό του Ν.Ι.Μ.Τ.Σ για άλλα ΟΔΟΝΤΙΑΤΡΕΊΑ όπως Ν.Ν.Α.-.ΕΛΠΙΣ.-.Ο.Φ.Α μηνός Οκτωβρίου 2019 αναφέροντας ότι δεν έχει οδοντιάτρους άσχετα ότι ποτέ δεν έπαυσε να στερείται της ειδικότητας αυτής και μάλιστα την αναφερθείσα ημερομηνία είχε τρεις (3)...!!!
Έχω Ιατρική γνωμάτευση από οδοντίατρο που φαίνεται η κατάσταση των δοντιών μου και η αναγκαιότητα της νοσηλείας-θεραπείας
Πληρώνω για υγεία (κρατήσεις) 95 ευρώ το μήνα περίπου σήμερα..
Στο Ν.Ν.Α το οδοντιατρείο εδώ και πολύ καιρό κάνει τα πάντα με μια μικρή συμμετοχή των δικαιούχων και όχι ένα δόντι όσο το μηνιάτικο της σύνταξης!! 
Μήπως πρέπει το Μ.Τ.Σ σε συνεργασία με την Ε.Α.Α.Σ να ενεργήσουν τα δέοντα για να λυθεί το πρόβλημα όχι μόνον στο Ν.Ι.Μ.Τ.Σ αλλά σε όλη την επικράτεια για όλους τους ΔΙΚΑΙΟΥΧΟΥΣ εφ όσον είναι μέλη του ΜΤΣ
;

YOUTUBE.COM
Μια Ιστορική αναδρομή στην προσφορά του ΝΙΜΤΣ από την αρχή λειτουργίας του μέχρι και σήμερα.

Παρασκευή 24 Ιανουαρίου 2020

Αυξήσεις συντάξεων στην τσέπη και στα... χαρτιά








Σε αυξήσεις συντάξεων, με διαφορετικές ταχύτητες, είτε στα χαρτιά είτε στην τσέπη, για παλαιούς και νέους συνταξιούχους οδηγεί το νέο ασφαλιστικό που δόθηκε χθες στη δημοσιότητα, αφού σύμφωνα με υψηλόβαθμα στελέχη του υπουργείου Εργασίας «πέρασε» και από την κρίση των εκπροσώπων των δανειστών. Το δημοσιονομικό κόστος των προωθούμενων αυξήσεων σε κύριες και επικουρικές συντάξεις δεν φαίνεται πως ανησύχησε τους δανειστές, καθώς υπάρχει η δέσμευση του υπουργείου Εργασίας ότι αυτό θα καλυφθεί για το 2020 από τις ήδη εγγεγραμμένες πιστώσεις του κοινωνικού προϋπολογισμού. Και θα συνεχίσει να χρηματοδοτείται έως το 2070 από το 0,50% του ΑΕΠ που προκύπτει από την κατάργηση της παροχής που θεσμοθετήθηκε από την προηγούμενη κυβέρνηση και ονομάστηκε «13η Σύνταξη».
Πάνω από 30 έτη
Οι αυξήσεις στις κύριες συντάξεις αφορούν μόνο όσους έχουν συνταξιοδοτηθεί ή θα συνταξιοδοτηθούν με περισσότερα από 30 έτη ασφάλισης και έως 44, καθώς το σχέδιο νόμου προβλέπει νέα ποσοστά αναπλήρωσης. Στον αντίποδα, όσοι έχουν αποχωρήσει με έως 30 έτη ασφάλισης, αλλά και όσοι βγαίνουν ή έχουν βγει στη σύνταξη με πάνω από 44 έτη, δεν δικαιούνται αύξηση. Βέβαια, σύμφωνα με το άρθρο 25 του νέου σχεδίου νόμου (που αντικαθιστά το άρθρο 14 του νόμου Κατρούγκαλου) όσοι έχουν ήδη συνταξιοδοτηθεί με περισσότερα από 44 έτη ασφάλισης, δεν θα έχουν απώλειες, καθώς η διαφορά θα καταγραφεί ως «προσωπική διαφορά».
Αναλυτικά, αυξήσεις που θα φανούν άμεσα, θα λάβουν όλοι οι νέοι συνταξιούχοι που έχουν αποχωρήσει μετά τις 13 Μαΐου 2016, με πάνω από 30 έτη ασφάλισης και δεν έχουν «προσωπική διαφορά». Το ίδιο ισχύει και για τους νέους συνταξιούχους, που έχουν υποβάλει αίτηση συνταξιοδότησης από την 1η Οκτωβρίου 2019 και μετά (ημερομηνία ισχύος των αποφάσεων του Συμβουλίου της Επικρατείας). Σύμφωνα με τα παραδείγματα που παρουσίασε η «Κ», οι αυξήσεις αυτές κυμαίνονται από 12  έως και 250 ευρώ ευρώ τον μήνα και θα δοθούν αναδρομικά από 1η Οκτωβρίου 2019.
Οσοι συνταξιοδοτήθηκαν με τον νόμο Κατρούγκαλου και διατηρούν προσωπική διαφορά, αυτή θα συμψηφιστεί με την αύξηση που τυχόν δικαιούνται.
Οι παλαιοί συνταξιούχοι που έχουν συνταξιοδοτηθεί με το σύστημα που ίσχυε πριν από τον νόμο Κατρούγκαλου, δηλαδή πριν από τις 13 Μαΐου του 2016 (πάντα έπειτα από 30,1 έως 44 έτη ασφάλισης) και έχουν αρνητική προσωπική διαφορά (είχαν δηλαδή αύξηση ήδη από 1/1/2019) θα λάβουν τις πιθανές νέες αυξήσεις που δικαιούνται σε 5 ετήσιες δόσεις από το 2020 έως και το 2024. Στην πράξη, για τη συγκεκριμένη κατηγορία ασφαλισμένων, όπως φαίνεται από το επίμαχο άρθρο 25, θα ισχύουν δύο μεταβατικές περίοδοι αυξήσεων. Η πρώτη, αφορά την αύξηση που δόθηκε από τον νόμο Κατρούγκαλου και ισχύει από την 1η/1/2019 έως και τις 31/12/2023. Η δεύτερη, που αφορά πιθανή επιπλέον αύξηση που προκύπτει λόγω των νέων αυξημένων συντελεστών αναπλήρωσης, ξεκινά από την 1η/10/2019 και θα «τρέχει» έως τις 31/12/2024. Παλαιοί συνταξιούχοι που αποχώρησαν πριν από τις 13 Μαΐου 2016 και έχουν πολύ μικρή θετική προσωπική διαφορά, εφόσον αυξηθεί μετά τον νέο επανυπολογισμό η ανταποδοτική τους σύνταξη, και περάσουν κι αυτοί σε αρνητική προσωπική διαφορά, θα δουν επίσης, αύξηση, σε 5 δόσεις. Η πρώτη θα δοθεί για το διάστημα 1/10/2019-31/12/2020 και οι υπόλοιπες 4, ισόποσα, έως το τέλος του 2024.
Συμψηφισμός
Αυξήσεις στα χαρτιά θα δουν τέλος και όλοι οι παλαιοί συνταξιούχοι με σημαντική προσωπική διαφορά. Η αύξηση που δικαιούνται επειδή έχουν αποχωρήσει με 30,1 έως 44 έτη ασφάλισης θα συμψηφιστεί με την προσωπική διαφορά που διατηρούν, έως ότου αυτή να μηδενιστεί.
Να σημειωθεί ότι το σχέδιο νόμου δεν αλλάζει παρά μόνον στη διατύπωση, τον τρόπο υπολογισμού των αυξήσεων στις συντάξεις, από το 2023 και μετά. Οπως δεν αλλάζει και την πρόβλεψη του νόμου Κατρούγκαλου, ότι εάν το άθροισμα του ετήσιου ποσοστού μεταβολής του ΑΕΠ συν το ποσοστό μεταβολής του μέσου ετήσιου γενικού δείκτη τιμών καταναλωτή του προηγούμενου έτους διαιρούμενου διά 2 δεν μπορεί να υπερβαίνει το ποσοστό μεταβολής του μέσου ετήσιου γενικού δείκτη τιμών καταναλωτή. Στην πράξη, για όσο διάστημα η ελληνική οικονομία παραμένει σε στασιμοπληθωρισμό, οι αυξήσεις στις συντάξεις δεν θα επηρεάζονται από την πορεία του ΑΕΠ.
Επικουρικές
Αναδρομικές αυξήσεις από την 1η Οκτωβρίου 2019 από 5 έως και 196 ευρώ τον μήνα θα δοθούν σε περίπου 300.000 δικαιούχους επικουρικών συντάξεων, καθώς στο σχέδιο νόμου του υπουργείου Εργασίας, το άρθρο 44 ξεκαθαρίζει ρητά ότι οι ήδη καταβαλλόμενες επικουρικές συντάξεις έως 30 Σεπτεμβρίου 2019, που αφορούν αιτήσεις που είχαν υποβληθεί έως 31 Δεκεμβρίου 2014, συνεχίζουν να καταβάλλονται από 1η Οκτωβρίου 2019 στο ύψος του ποσού που είχαν διαμορφωθεί σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις στις 31/12/2014. Να σημειωθεί ότι, στην πράξη, επανέρχονται οι συντάξεις στο ύψος που ήταν το καλοκαίρι του 2016, χωρίς δηλαδή τις περικοπές του νόμου Κατρούγκαλου, που κρίθηκαν άλλωστε αντισυνταγματικές από το ΣτΕ. Και αυτό, γιατί οι επικουρικές που κόπηκαν το καλοκαίρι του 2016 ήταν συντάξεις με αίτηση έως 31/12/2014. Από 1/1/2015 ισχύει ο νέος τρόπος υπολογισμού των επικουρικών ο οποίος δεν αλλάζει με το νέο σχέδιο νόμου. Παράλληλα, βέβαια, καταργείται και ο επανυπολογισμός των επικουρικών, με αποτέλεσμα αφενός περίπου 300.000 που είχαν περικοπές το καλοκαίρι του 2016 να λάβουν πίσω αναδρομικά από 1η Οκτωβρίου του 2019 τα ποσά που έχασαν, αφετέρου περίπου 700.000 συνταξιούχοι που διατηρούν προσωπική διαφορά επειδή είχαν άθροισμα κάτω από 1.300 ευρώ κύριας και επικουρικής το καλοκαίρι του 2016, να συνεχίσουν να λαμβάνουν το ίδιο ποσό αλλά ολόκληρο ως σύνταξη (όχι ως προσωπική διαφορά).
Προς μείωση εισφορών υγείας για μισθωτούς
«Παράθυρο» για μείωση των εισφορών υγείας και για τους μισθωτούς ανοίγει το άρθρο 47 τού υπό κατάθεση σχεδίου νόμου του υπουργείου Εργασίας, με το οποίο καταργείται η παροχή που ονομάστηκε από την προηγούμενη κυβέρνηση «13η σύνταξη». 
Συγκεκριμένα, το άρθρο που καθορίζει το πώς θα χρηματοδοτηθούν οι αυξήσεις στις συντάξεις (κύριες και επικουρικές) σε εφαρμογή των αποφάσεων του Συμβουλίου της Επικρατείας (ΣτΕ) ανοίγει δρόμο, στο άμεσο μέλλον, να χρηματοδοτηθούν και πιθανές νέες παρεμβάσεις στο ασφαλιστικό. Το επίμαχο άρθρο αντικαθιστά το άρθρο 120 του ν. 4611/2019 και καταργεί τη «13η σύνταξη». Ορίζει δε ότι από 1/1/2020 στον ετήσιο κοινωνικό προϋπολογισμό εγγράφεται δαπάνη ύψους 0,5% του ΑΕΠ, από την οποία καλύπτεται κατά πρώτον η δαπάνη που δημιουργείται ετησίως σε εφαρμογή των αποφάσεων του ΣτΕ (υπ’ αριθμ. 1890/2019 και 1891/2019) και κατά δεύτερον η δαπάνη «πολιτικών κοινωνικής ασφάλισης, πρόνοιας και κοινωνικής αλληλεγγύης και υγείας». Η αρχική πρόθεση του υπουργού Εργασίας Γιάννη Βρούτση ήταν το κάθε φορά εναπομείναν ποσό να χρηματοδοτεί τον λεγόμενο «μηχανισμό στήριξης των χαμηλοσυνταξιούχων». Μάλιστα, σε ένα προσχέδιο της διάταξης, προβλεπόταν ότι με υπουργική απόφαση θα καθοριζόταν η δαπάνη εφάπαξ παροχής, η οποία θα καταβάλλεται τον Δεκέμβριο κάθε έτους σε δικαιούχους σύνταξης λόγω γήρατος, αναπηρίας και θανάτου, σε δικαιούχους προσυνταξιοδοτικής παροχής, επιδομάτων σύνταξης με αιτία την αναπηρία και ανασφάλιστους υπερηλίκους.
Σύμφωνα με πληροφορίες, η τροποποίηση έγινε γιατί το υπουργείο Εργασίας επιθυμεί να προχωρήσει στο άμεσο μέλλον σε αλλαγές στις εισφορές υγείας και των μισθωτών, στη λογική του πλαφόν που θεσμοθετείται με την παρούσα μεταρρύθμιση στους μη μισθωτούς.
Για τον λόγο αυτό, το υπουργείο επιλέγει να διευρύνει τα πιθανά πεδία χρηματοδότησης από το ποσό που θα απομείνει μετά την κάλυψη των προβλεπόμενων αυξήσεων, αφήνοντας στην άκρη την πρόβλεψη για δημιουργία «μηχανισμού στήριξης χαμηλοσυνταξιούχων».
Σύμφωνα βέβαια με ειδικούς της κοινωνικής ασφάλισης, η αλλαγή αυτή έρχεται να καλύψει και πιθανά νέα ελλείμματα που ενδέχεται να δημιουργηθούν στο ασφαλιστικό σύστημα της χώρας με τη δημιουργία του e-ΕΦΚΑ, κυρίως κατά τα πρώτα χρόνια λειτουργίας του.
Εντός δύο μηνών η επιλογή ασφαλιστικής κατηγορίας για 1,4 εκατ. μη μισθωτούς
Αυξήσεις εισφορών για τη συντριπτική πλειονότητα των ελεύθερων επαγγελματιών που δηλώνουν εισόδημα κάτω από 20.000 ευρώ φέρνει το νέο σύστημα εισφορών για τους μη μισθωτούς, που εισάγει το σχέδιο νόμου του υπουργείου Εργασίας. Στην πράξη, εισάγεται ένα νέο, τελείως διαφορετικό σύστημα για ελεύθερους επαγγελματίες και αυτοαπασχολουμένους, με 6+1 επίπεδα ασφάλισης ελεύθερης επιλογής, κατώτερη εισφορά στα 210 και ανώτερη στα 566 ευρώ τον μήνα, στις οποίες προστίθενται 10 ευρώ τον μήνα για τον κλάδο ανεργίας. Ευνοϊκότερο καθεστώς προβλέπεται για όλους τους επαγγελματίες κατά τα πρώτα 5 χρόνια της δραστηριοποίησής τους, με την εισφορά να ορίζεται στα 126 ευρώ (επίσης +10 ευρώ για ανεργία) αλλά και σταθερό ύψος ασφαλίστρων υγείας στα 66 ευρώ. Για τους αγρότες, τα ασφάλιστρα διαμορφώνονται χαμηλότερα από αυτά των υπόλοιπων μη μισθωτών (για το τρέχον έτος από 121 έως 324 ευρώ τον μήνα μαζί με την εισφορά υπέρ Αγροτικής Εστίας),  ενώ εφαρμόζεται και η προβλεπόμενη σταδιακή αύξηση του ασφαλίστρου κύριας σύνταξης έως το 2022.
Η ηγεσία του υπουργείου Εργασίας επισημαίνει ότι, σε συνδυασμό με τη μείωση της φορολογίας, υπάρχει «καθαρό όφελος» για το σύνολο των μη μισθωτών. Παράλληλα, εκτιμά ότι καθώς πλέον οι ασφαλισμένοι αποκτούν τον έλεγχο της σύνταξής τους, όσο περισσότερα πληρώνουν τόσο καλύτερη σύνταξη θα λάβουν στο μέλλον.
Αναλυτικά, σύμφωνα με τα άρθρα 35-37, οι μη μισθωτοί έχουν περιθώριο δύο μηνών από την ψήφιση του νόμου, πιθανότατα δηλαδή έως τα τέλη Απριλίου, ώστε να επιλέξουν μεταξύ των 6+1 ασφαλιστικών κατηγοριών που θεσμοθετούνται, προκειμένου να ασφαλιστούν. Οσοι δεν επιλέξουν με αίτησή τους την ένταξή τους σε κάποια κατηγορία θα ενταχθούν υποχρεωτικά στην πρώτη και κατώτατη. Η αίτηση για μεταβολή ασφαλιστικής κατηγορίας μπορεί να υποβληθεί οποτεδήποτε, ωστόσο η μετάταξη θα γίνεται από την 1η του επόμενου έτους από την υποβολή της αίτησης. Η αλλαγή δηλαδή θα είναι δυνατό να γίνεται κάθε χρόνο. Βέβαια, επαγγελματίες και αγρότες θα πρέπει να κατατάσσονται υποχρεωτικά για τον κλάδο υγείας στην ίδια κατηγορία που κατατάσσονται για κύρια σύνταξη.
Ειδική υποκατώτατη κατηγορία θεσπίζεται για τους νέους ελεύθερους επαγγελματίες και αυτοτελώς απασχολουμένους για τα πρώτα 5 έτη από την έναρξη άσκησης του επαγγέλματος, και η χρήση του ευεργετήματος είναι δυνατή μόνο μία φορά. Μάλιστα, η σχετική διάταξη ξεκαθαρίζει ότι σε περίπτωση διακοπής της άσκησης του επαγγέλματος, δεν είναι δυνατή η συνέχιση ή επανέναρξη της έκπτωσης αργότερα. Παράλληλα, βέβαια, καταργείται η πρωτοφανής διάταξη του νόμου Κατρούγκαλου που βάφτιζε την έκπτωση στις εισφορές των νέων επαγγελματιών «ασφαλιστική οφειλή» που αναζητούνταν από τον ασφαλισμένο στο μέλλον. Πλέον, η καταβολή μειωμένης εισφοράς έως και μία 5ετία για τους νέους επαγγελματίες δεν συνιστά ασφαλιστική οφειλή και δεν αναζητείται. Οπως και στο σημερινό σύστημα, οι εισφορές καταβάλλονται έως και την τελευταία εργάσιμη ημέρα του επόμενου μήνα που αυτές αφορούν. 



Προσθήκη λεζάντας

Τουρκικό ΥΠΕΞ: Διευθέτηση των διαφορών στο Αιγαίο ακόμα και στο Διεθνές Δικαστήριο - Είναι έτοιμη να αναβιώσει όλους τους διαύλους διαλόγου





Την ετοιμότητα της Τουρκίας να ενεργοποιήσει όλους τους διαύλους διαλόγου με την Ελλάδα, τονίζει το υπουργείο Εξωτερικών της Τουρκίας.
«Η Τουρκία είναι έτοιμη να αναβιώσει όλους τους διαύλους διαλόγου με την Ελλάδα, συμπεριλαμβανομένων των διερευνητικών συνομιλιών και είναι προετοιμασμένη να ξεκινήσει έναν νέο δίαυλο διαλόγου για την Ανατολική Μεσόγειο» αναφέρει σε ανακοίνωσή του.
Το τουρκικό υπουργείο Εξωτερικών δηλώνει πως δεν αποκλείει κάθε μέσο ειρηνικής διευθέτησης, συμπεριλαμβανομένου του Διεθνούς Δικαστηρίου.
«Θα θέλαμε να εξετάσουμε το ζήτημα της παραβίασης του καθεστώτος αποστρατιωτικοποίησης των νησιών του Αιγαίου μαζί με τις άλλες διαφορές στο Αιγαίο, με σκοπό την επίλυσή τους μέσω του διαλόγου.
Με τον τρόπο αυτό δεν αποκλείουμε κάθε μέσο ειρηνικής διευθέτησης να συμφωνηθεί αμοιβαία και από τις δύο πλευρές, συμπεριλαμβανομένου του Διεθνούς Δικαστηρίου» ισχυρίζεται μεταξύ άλλων στην ανακοίνωσή του.



Ι.Σ.Μ.Ε: Πρόσκληση στην διάλεξη του Ταξιάρχου (ΔΒ) ε.α. Νικολάου Μανούσου με θέμα « Γονείς και Τέκνα – Διαδοχή στη Παράδοση »





                                ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ


          Παρακαλούνται τα Μέλη και οι Φίλοι
του Ινστιτούτου Στρατηγικών Μελετών της Ελλάδος
να τιμήσουν με την παρουσία τους την διάλεξη του
Ταξιάρχου (ΔΒ) ε.α. Νικολάου Μανούσου
                           με θέμα
« Γονείς και Τέκνα – Διαδοχή στη Παράδοση »
την 6η Φεβρουαρίου 2020, ημέρα Πέμπτη και ώρα 7 μ.μ.
στο Σπυροπούλειο Πολιτιστικό Κέντρο του Δήμου Φιλοθέης-
Ψυχικού


(Λεωφόρος Κηφισίας και Αγίας Σοφίας 1Ν. Ψυχικό 154 51
Στάση Σκαλάκια επί της Λεωφόρου)







Εκλογές Ε.Α.Α.Σ: Το Ενιαίο Ψηφοδέλτιο με τους Υποψηφίους των Εκλογών