Κυριακή 12 Ιανουαρίου 2020

Αν η Τουρκία επιτεθεί, Ελλάδα και Κύπρος θα είναι μόνες τους



Ο Ταγίπ Ερντογάν δεν πρόκειται να ακούσει κανένα, εκτός από έναν και μόνο ηγέτη, στον οποίο κατεβάζει το κεφάλι με σεβασμό. Αυτός είναι ο Βλαντίμιρ Πούτιν

Είναι σημαντική, από όποια οπτική γωνία και να το δει κανείς, η πενταμερής σύνοδος των υπουργών Εξωτερικών της Αιγύπτου, της Κύπρου, της Ελλάδας, της Γαλλίας και της Ιταλίας, που συμμετείχε σε συμβουλευτικό πλαίσιο.

Πέντε χώρες της Μεσογείου απορρίπτουν τη βία που προωθεί η Τουρκία του Ταγίπ Ερντογάν στη Λιβύη και γενικά σε όλη την Ανατολική Μεσόγειο, με πρώτους στόχους το Αιγαίο και την Κύπρο, και καλούν την κατοχική δύναμη να επιστρέψει στην πολιτική διαδικασία, και όχι στη «διπλωματία των κανονιοφόρων».
Γνωρίζουμε ότι οι πολίτες στην Ελλάδα και την Κύπρο έχουν κουραστεί να διαβάζουν αυτές τις ειδήσεις, που, ενώ είναι καλές, διότι πρόκειται για αναφορές σε πολύ στενές συνεργασίες με ισχυρές χώρες στη Μεσόγειο, στην πραγματικότητα δεν είναι αποτρεπτικές για την ακραία επιθετικότητα της Τουρκίας.
Ποιος μπορεί να αδικήσει τους πολίτες; Κανένας. Διότι ακούμε και διαβάζουμε για ανακοινώσεις υποστήριξης, ακούμε και διαβάζουμε για αποδοκιμασία της Αγκυρας, αλλά δεν βλέπουμε την παραμικρή αλλαγή στην τουρκική στάση και επιθετικότητα. Θα έλεγα ότι όσο περνούν οι μέρες και εβδομάδες τα πράγματα γίνονται χειρότερα.
Τη μεγαλύτερη ανυπαρξία έδειξαν οι Ευρωπαίοι εταίροι της Ελλάδας και της Κύπρου, και βεβαίως ο Οργανισμός Ηνωμένων Εθνών. Ο πρόεδρος της Τουρκίας δείχνει να ασκεί έναν σχετικό «έλεγχο» στο γενικό γραμματέα Αντόνιο Γκουτέρες, ο οποίος δεν έβαλε καν στην ανακοίνωσή του για τη Λιβύη την Τουρκία, στην οποία οφείλεται η αναζωπύρωση του εμφύλιου πολέμου. Πρόκειται για δειλία; Πρόκειται για κάτι άλλο; Είναι δύσκολο να το γνωρίζει κανείς εάν δεν ομιλεί στη βάση στοιχείων.

Μου προκαλεί μεγάλη εντύπωση το εξής γεγονός...

Οτι ο γενικός γραμματέας ασκεί έντονη κριτική στο Ισραήλ για την κατοχή παλαιστινιακών εδαφών, ενώ δεν κάνει το ίδιο για την Τουρκία και την κατοχή της Κύπρου. Εχουν προκαλέσει πολλές φορές οι δημοσιογράφοι τους εκπροσώπους του και καταλαβαίνουμε από την αντίδρασή τους ότι, στο μυαλό των «πάνσοφων» του ΟΗΕ, η κατοχή της Παλαιστίνης είναι… διαφορετική από την κατοχή της Κύπρου.
Θα ρωτήσετε τώρα: Και τι κάνουν η Αθήνα και η Λευκωσία; Το ίδιο σκέφτομαι και εγώ. Βαδίζουν επί μίας βλακώδους «λογικής» ότι δεν πρέπει να ασκείται κριτική στον Αντόνιο Γκουτέρες, διότι θα μας τιμωρήσει στις εκθέσεις του. Προκαλούν γέλιο αυτές οι δικαιολογίες. Λόγω του ότι δεν είναι πλέον ανεξάρτητος συνομιλητής, θα έπρεπε να του ασκήσουν δριμύτατη δημόσια κριτική. Ομελέτα δεν γίνεται αν δεν σπάσεις αβγά.
Υπάρχει κανένας στην Ελλάδα ή στην Κύπρο που πιστεύει ότι η διαδικασία των διαπραγματεύσεων, όπως την κατάντησαν οι υποχωρήσεις της ελληνοκυπριακής πλευράς, θα αποδώσει το παραμικρό αποτέλεσμα; Και με δεδομένη την απαίτηση της Τουρκίας για μοίρασμα των πάντων; Προφανώς, μόνο αν τα δώσουμε όλα… Αυτό θα κάνουμε; Θα κατεβάσουμε εντελώς τα παντελόνια;
Επιστρέφοντας στη σύνοδο του Καΐρου, πρέπει να τονίσουμε τη σημασία της, διότι χώρες όπως η Γαλλία και η Ιταλία, που δεν απειλούνται από την επιθετικότητα της Τουρκίας άμεσα, αποφασίζουν να «εκτεθούν» δημόσια και να λάβουν καταδικαστική θέση εναντίον των τουρκικών απειλών.
Βεβαίως, έχουν συμφέροντα στην κυπριακή ΑΟΖ μέσω των ενεργειακών εταιρειών TOTAL και ΕΝΙ, αλλά θα δούμε πόση ισχύ έχουν οι δηλώσεις και οι ανακοινώσεις της Γαλλίας και της Ιταλίας όταν ξεκινήσουν οι γεωτρήσεις. Θυμίζω, διότι δεν πρέπει να ξεχνάμε, ότι η ιταλική ΕΝΙ εξαφανίστηκε από την κυπριακή ΑΟΖ με το που εμφανίστηκε το τουρκικό πολεμικό.
Τώρα, θα πείτε, τα πράγματα είναι διαφορετικά. Η ΕΝΙ «κατεβαίνει» στην κυπριακή ΑΟΖ με τη γαλλική TOTAL, και ο Εμανουέλ Μακρόν έχει επαναλάβει αρκετές φορές στον πρωθυπουργό της Ελλάδας και στον Πρόεδρο της Κύπρου ότι θα υπερασπιστεί τα συμφέροντα της Γαλλίας. Μακάρι…
Θα θυμίσω, επίσης, ότι ο Ταγίπ Ερντογάν τα μάζεψε άρον-άρον και έφυγε όταν ξεκίνησε τη γεώτρησή της η αμερικανική ExxonMobil. Απειλεί μονίμως την Κύπρο, που δεν μπορεί να αμυνθεί. Απειλεί και την Ελλάδα, που έχει την ισχύ να αμυνθεί και να απαντήσει, αλλά δεν το κάνει.
Προσέξτε: Δεν είναι θέμα αδυναμίας. Αλλά είναι δυνατόν, τον 21ο αιώνα, και μάλιστα στην ταλαιπωρημένη Ευρώπη, να ακούγονται τύμπανα πολέμου, επειδή η παραβατική Τουρκία, που κυριαρχείται από αρρωστημένα εθνικιστικά στοιχεία, «την είδε» πάλι αυτοκρατορία; Η Ελλάδα, και καλά κάνει, επιθυμεί ειρήνη, αλλά -όπως είπε και ο κ. Μητσοτάκης στην Ουάσιγκτον- θα αμυνθεί εάν η Τουρκία εμφανίσει γεωτρύπανο στις θαλάσσιες ζώνες της.
 Αντιλαμβάνομαι ότι την ίδια απάντηση έδωσε και στον πρόεδρο Ντόναλντ Τραμπ στην τετ-α-τετ συνάντησή τους, όπου συζητήθηκε αποκλειστικά το θέμα της τουρκικής επιθετικότητας. Διότι ο κ. Μητσοτάκης γνωρίζει ότι δεν έχει την παραμικρή πολυτέλεια να επιτρέψει είσοδο τουρκικού γεωτρύπανου ή τουρκικού πολεμικού πλοίου στα ελληνικά νερά. Πώς θα σταθεί την επόμενη μέρα ενώπιον του ελληνικού λαού. Οπως αντιλαμβάνομαι, είπε στον Αμερικανό πλανητάρχη ότι υποστηρίζει την ειρήνη και μόνο την ειρήνη, υποστηρίζει τον διάλογο και μόνο τον διάλογο… Αλλά μέχρι εκεί. Αν προκληθεί, δεν μπορεί να μην υπερασπιστεί την κυριαρχία της.
Προσωπικά πιστεύω ότι ο Ταγίπ Ερντογάν δεν πρόκειται να ακούσει κανέναν, εκτός από έναν και μόνο ηγέτη, στον οποίο κατεβάζει το κεφάλι με σεβασμό. Αυτός είναι ο Βλαντίμιρ Πούτιν. Ο πρόεδρος της Ρωσίας, όπως και οι Αμερικανοί άλλωστε, βλέπει το συμφέρον του. Ο κ. Πούτιν χρησιμοποίησε τον πρόεδρο της Τουρκίας για να προσβάλει τη νότια πτέρυγα του ΝΑΤΟ και να υπηρετήσει τα δικά του στρατηγικά συμφέροντα. Δεν πρόκειται να σταματήσει τον Ερντογάν, διότι δεν τον συμφέρει. Τον εξυπηρετεί αυτή η αναταραχή στη Μεσόγειο.
Η Ελλάδα και η Κύπρος θα είναι μόνες τους εάν η Τουρκία προκαλέσει πόλεμο. Δεν έχω αμφιβολία ότι θα προστρέξουν οι Αμερικανοί, όπως το 1996 στα Ιμια. Το μέγα ζήτημα είναι να επιτύχει η μεσολάβησή τους πριν προκληθεί το επεισόδιο. Σημασία έχει να σταματήσουν την κατοχική δύναμη τώρα. Μπορούν; Εχουν τρόπους και το έδειξαν όταν επρόκειτο να προστατεύσουν τα δικά τους συμφέροντα… Ο υπουργός Εξωτερικών των ΗΠΑ, Μάικ Πομπέο, θα κάνει προσπάθεια για αποκλιμάκωση. Μακάρι να επιτύχει. Επαναλαμβάνω ότι δεν είμαι αισιόδοξος...
ΥΣΤΕΡΟΓΡΑΦΟ Ι: Πολιτική ισότητα απαιτεί ο κατοχικός ηγέτης, Μουσταφά Ακιντζί, και να μοιραστεί «δίκαια» το φυσικό αέριο. Και τι εννοεί με τη συγκεκριμένη λέξη; Μα δεν κρύβονται οι Τούρκοι, άσχετα αν εμείς δεν δίνουμε σημασία στις λεπτομέρειες. Ολα στη μέση. Αυτό είναι το ένα θέμα. Το άλλο αφορά τη στάση της Τουρκίας. Δεν γνωρίζει ο Πρόεδρος της Κυπριακής Δημοκρατίας ότι ο Μεβλούτ Τσαβούσογλου λέει σε συνομιλητές του ότι αυτό το διάστημα έχει να ασχοληθεί με άλλα προβλήματα, και ότι το Κυπριακό δεν είναι …πρόβλημα αυτήν τη στιγμή για την κατοχική δύναμη; Και πώς να είναι πρόβλημα; Τους ενοχλεί κανείς;
ΥΣΤΕΡΟΓΡΑΦΟ ΙΙ: Αυτή η «μουσίτσα», ο Κουντρέτ Οζερσάι, ο κατοχικός ψευτο-υπουργός, ανακοίνωσε την υποψηφιότητά του για την «εκλογική διαδικασία» στα κατεχόμενα εδάφη της Κύπρου. Είναι ο άνθρωπος των ισλαμιστών της Αγκυρας και μέσω αυτού θα προσπαθήσουν να νικήσουν τον Μουσταφά Ακιντζί. Εθνικιστής, ακραίος και εσχάτως όταν επισκέπτεται την Τουρκία, μόνιμος «θαμώνας» των τουρκικών τζαμιών.
ΥΣΤΕΡΟΓΡΑΦΟ ΙΙΙ: Αγαπητέ Χρήστο. Βάλε φρένο στους δικούς σου. Δεν είναι δυνατόν να σε παρουσιάζουν στην Αθήνα ως πιθανό μεσολαβητή μεταξύ του κ. Μητσοτάκη και του προέδρου της Τουρκίας. Οσοι το άκουσαν κούνησαν με νόημα το κεφάλι τους…



Η «δίκη του αιώνα» για τα αναδρομικά: - Στη ζυγαριά του ΣτΕ 26 δισ. ευρώ







Βασικό επιχείρημα των συνταξιούχων υπέρ της αναγνώρισης αναδρομικότητας είναι η απόφαση του Μισθοδικείου, η οποία έδωσε αναδρομικά σε δικαστές Στρατιωτικούς και ενστόλους




Αντίστροφα μετράει ο χρόνος για την έκδοση της απόφασης του Συμβουλίου της Επικρατείας, μετά την πιλοτική δίκη για τα αναδρομικά των συνταξιούχων, συνεπεία περικοπών δύο μνημονιακών νόμων το 2012. 

Με κομμένη την ανάσα δυόμισι εκατομμύρια παλαίμαχοι της εργασίας περιμένουν τους δικαστές του ανωτάτου ακυρωτικού δικαστηρίου να «ξεθολώσουν» το τοπίο που δημιούργησε τόσο η απόφαση του ΣτΕ τον Ιούνιο του 2015 όσο και αυτή του Οκτωβρίου του 2019, αλλά και τα κενά που άφησε ο νόμος Κατρούγκαλου. 

Η πρώτη πράξη γράφτηκε την Παρασκευή στην αίθουσα της Ολομέλειας, ενώ η τελική λύση του «γόρδιου δεσμού» πρέπει να αναμένεται, σύμφωνα με εκτιμήσεις, τέσσερις μήνες αργότερα, με την απόφαση του δικαστηρίου

Οι ανώτατοι δικαστές καλούνται να ισορροπήσουν ανάμεσα στις διεκδικήσεις των συνταξιούχων, που φτάνουν συνολικά στα 26 δισ. ευρώ, και τα επιχειρήματα του ελληνικού Δημοσίου περί εκτροχιασμού των δημοσιονομικών. Στις διασκέψεις τους οι δικαστές καλούνται να απαντήσουν σε τρία βασικά ζητήματα που βρίσκονται στην καρδιά της πολύκροτης υπόθεσης και να τοποθετήσουν έτσι όλα τα κομμάτια του παζλ στη θέση τους, δείχνοντας τον δρόμο για τη διαχείριση των αναδρομικών:
■ Ο νόμος Κατρούγκαλου μπορεί να ρυθμίσει αναδρομικά και την περίοδο πριν από την ψήφισή του; Αυτό είναι το κορυφαίο ερώτημα που θα κρίνει το περίφημο 10μηνο. Την αναδρομική εφαρμογή του νόμου ζητεί ο ΕΦΚΑ και απορρίπτουν ως αντισυνταγματική όλοι οι δικηγόροι της άλλης πλευράς.
■ Δευτερευόντως θα κριθεί αν και κατά πόσο ο νόμος Κατρούγκαλου επανανομοθέτησε εμμέσως τις περικοπές του 2012, ειδικώς για την περίοδο από την ψήφισή του (Μάιος 2016) έως και την «πρεμιέρα» του επανυπολογισμού (1η/1/2019).
■ Τέλος, θα κριθεί αν είναι συμβατή και με την Ευρωπαϊκή Σύμβαση Δικαιωμάτων του Ανθρώπου η «κόκκινη γραμμή» που χαράχθηκε το 2015 και η οποία αποκλείει από τα αναδρομικά της περιόδου 1/1/2013 – 9/6/2015 όσους δεν είχαν ήδη προσφύγει μέχρι τότε στη Δικαιοσύνη. 

Ο πόλεμος των επιχειρημάτων

Σύμφωνα με τους πληρεξούσιους δικηγόρους των συνταξιούχων, το ερώτημα του ΕΦΚΑ στο Συμβούλιο της Επικρατείας για πιλοτική δίκη δεν ήταν «αθώο». Οπως είπαν, λίγο πριν αποστείλει ο ΕΦΚΑ το ερώτημα είχαν ήδη εκδοθεί 54 θετικές αποφάσεις για καταβολή αναδρομικών στους συνταξιούχους και εάν δεν «πάγωναν» όλα για την επίμαχη δίκη, θα είχαν εκδοθεί τουλάχιστον 200. Μάλιστα, όπως είπαν, σε όλη τη χώρα έχουν εγερθεί τουλάχιστον 200.000 αγωγές στα Διοικητικά Πρωτοδικεία.
Ενα βασικό επιχείρημα των συνταξιούχων υπέρ της αναγνώρισης αναδρομικότητας είναι η απόφαση του Μισθοδικείου (88/2013), η οποία έδωσε αναδρομικά σε δικαστές Στρατιωτικούς και ενστόλους. Οπως είπαν, με την επίμαχη απόφαση κρίθηκε ότι δεν υπάρχει περιορισμός στην αναδρομικότητα. «Γιατί να πληρώνονται εκείνοι και όχι εμείς; Δεν προσβάλλεται έτσι το κοινό περί δικαίου αίσθημα;» διερωτήθηκε ο δικηγόρος Λουκάς Αποστολίδης, ο οποίος είχε την επίμαχη αγωγή της πιλοτικής δίκης. Σύμφωνα με την πλευρά των συνταξιούχων, η οποία έχει ως σημαία την απόφαση του ΣτΕ του 2015 (σ.σ.: η οποία έκρινε αντισυνταγματικές τις περικοπές του 2012), στόχος του ΕΦΚΑ είναι να κριθούν εκ νέου οι δύο μνημονιακοί νόμοι (4051/2012και 4093/2012), αλλά αυτήν τη φορά από την... ανάποδη.
Δεν παρέλειψαν, μάλιστα, να υπενθυμίσουν στο δικαστήριο το γεγονός ότι πριν από δύο χρόνια ο ΕΦΚΑ προέτρεπε τους συνταξιούχους να μπουν στην πλατφόρμα και να δηλώσουν τις απαιτήσεις τους για να μην παραγραφεί το δικαίωμά τους για αναδρομική καταβολή των «κομμένων», ενώ λίγο αργότερα, με το ερώτημα προς το δικαστήριο «φρέναρε» κάθε ελπίδα για αξιώσεις. «Η βιωσιμότητα του ασφαλιστικού συστήματος δεν θα πρέπει να οδηγεί στην εξαθλίωση» κατέληξε η πλευρά των συνταξιούχων, καλώντας τους δικαστές να θέσουν όρια στο δημόσιο συμφέρον. «Με αυτήν τη συνεχή αιτιολογία οι περικοπές δεν θα σταματήσουν ποτέ».
Ενα από τα βασικά επιχειρήματα του ΕΦΚΑ είναι ότι το Συμβούλιο της Επικρατείας έχει ήδη αποφανθεί για το ζήτημα της αναδρομικότητας με την απόφασή του, τον Ιούνιο του 2015, λέγοντας ότι δεν αντίκειται στην Ευρωπαϊκή Σύμβαση των Δικαιωμάτων του Ανθρώπου η «κόκκινη γραμμή» που χαράχθηκε τότε. Ποια ήταν αυτή; Οτι για λόγους δημοσίου συμφέροντος αναδρομικά δικαιούνται μόνον όσοι είχαν υποβάλει αγωγές πριν από την έκδοση της απόφασης (σ.σ.: τον Ιούνιο του 2015) και όχι μεταγενέστερα. «Πώς θα αναιρέσετε αυτή την απόφασή σας;» αναρωτήθηκε η πλευρά του ΕΦΚΑ. Το δεύτερο επιχείρημα του Δημοσίου στηρίζεται στην τελευταία απόφαση του Ανωτάτου Δικαστηρίου, η οποία έκρινε συνταγματικό τον επανυπολογισμό των συντάξεων, όπως προβλέπεται από τον νόμο Κατρούγκαλου. Η ρήτρα αυτή «κρατάει» όλα τα λεφτά, καθώς επιχειρεί να «καλύψει» νομικά και την περίοδο μέχρι τον Δεκέμβριο του 2018.
Η επίμαχη διάταξη αναφέρει ότι οι συντάξεις μέχρι τις 31/12/2018 συνεχίζουν να καταβάλλονται στο ύψος που είχαν διαμορφωθεί στις 31/12/2014, δηλαδή, με δυο λόγια, έχοντας ενσωματώσει τις περικοπές του 2012. Αυτή η ρήτρα κρίθηκε συνταγματική, δίνοντας στο Δημόσιο το επιχείρημα ότι το ΣτΕ έχει ήδη αποφανθεί έμμεσα για τις περικοπές.

Οι αντιδράσεις

«Νομικό άλμα» χαρακτηρίζει την αξίωση του ΕΦΚΑ για αναδρομική εφαρμογή του νόμου Κατρούγκαλου ο δικηγόρος Λουκάς Αποστολίδης, ο οποίος εκπροσωπεί τους 46 συνταξιούχους του ΟΤΕ, υποστηρίζοντας πως «παραβιάζει θεμελιώδεις συνταγματικές διατάξεις». «Αν θεωρήσουμε ότι ο νόμος 4387/2016 επιχείρησε να επανανομοθετήσει τις μνημονιακές περικοπές, θα έπρεπε να έχουν τηρηθεί όλα όσα η απόφαση της Ολομέλειας ΣτΕ του 2015 επέτασσε υπό πολύ δυσμενέστερες συνθήκες.
Δηλαδή θα έπρεπε να υπάρχει ειδική εμπεριστατωμένη μελέτη, με πλήρη και επαρκή αιτιολόγηση του δυσμενούς μέτρου που επρόκειτο να ληφθεί και να διασφαλίζεται η χορήγηση συντάξεων που να επιτρέπουν να διαβιοί με αξιοπρέπεια ο συνταξιούχος» σημειώνει, από την πλευρά του, ο δικηγόρος Δημήτρης Μπούρλος, τ. εκδότης του περιοδικού «Νομοθεσία ΙΚΑ».









Οι «μεγάλοι κερδισμένοι» του δεκαμήνου και οι αξιώσεις 2,5 εκατ. συνταξιούχων

Συνταξιούχος Δημοσίου, ΔΕΚΟ-τραπεζών ή και διπλοσυνταξιούχος, άνω των 60 ετών το 2010, με κύρια σύνταξη 1.300-2.500 ευρώ και υψηλή επικουρική το 2012… Αυτό είναι το προφίλ του «μεγάλου κερδισμένου» από μια πιθανή δικαίωση των συνταξιούχων στο μέτωπο των αναδρομικών. Ολα τα φώτα πέφτουν πλέον στο 10μηνο-11μηνο που μεσολαβεί ανάμεσα στην προηγούμενη απόφαση του ΣτΕ τον Ιούνιο του 2015 και την ψήφιση του νόμου Κατρούγκαλου τον Μάιο του 2016. Αξιώσεις για αυτή την περίοδο έχει το σύνολο των συνταξιούχων (2,5 εκατ.) λόγω των κομμένων δώρων που έχασαν όλοι. Αν τα ενδεχόμενα αναδρομικά περιοριστούν στις μειώσεις, τότε μπαίνουν στο «κάδρο» μόνο 1,2 εκατομμύρια συνταξιούχοι.
Για την περίοδο του 10μήνου τα διεκδικούμενα αναδρομικά ξεκινούν από 660 ευρώ και φτάνουν έως και πάνω από 7.000 ευρώ. Κατά περίπτωση, οι διεκδικήσεις μπορούν να αγγίξουν ακόμη και το επίπεδο των 10.000 ευρώ, αν ο συνταξιούχος λαμβάνει περισσότερες από δύο συντάξεις, όπως για παράδειγμα γιατροί του ΕΣΥ, μηχανικοί του Δημοσίου, χήρες ή χήροι που λαμβάνουν περισσότερες από τέσσερις συντάξεις κ.ά. Τα ελάχιστα προκύπτουν για συνταξιούχους του πρ. ΟΓΑ που έχασαν μόνο τα δώρα, τα οποία για την κατώτατη σύνταξη των 330 ευρώ ήταν 660 ευρώ τον χρόνο (οι αγρότες λάμβαναν μέχρι το 2012 τα πλήρη δώρα). Υπάρχουν και ορισμένες ειδικές κατηγορίες συνταξιούχων που διεκδικούν ακόμη λιγότερα και είναι όσοι ήταν κάτω των 60 ετών -άρα είχαν χάσει τα δώρα από το 2010- και είχαν ελάχιστη περικοπή, π.χ. 15 ευρώ τον μήνα στην κύρια σύνταξή τους. Αντίστοιχα, τα μεγαλύτερα ποσά προκύπτουν για συνταξιούχους με υψηλές συντάξεις ή περισσότερες από δύο συντάξεις.

Πώς βγήκε ο λογαριασμός

● Για την περίοδο 1/1/2013 – 9/6/2015: 8,742 δισ. για τις κύριες και 1,948 για τις επικουρικές, σύνολο 10,690 δισ. ευρώ.
● Για την περίοδο 10/6/2015 – 11/5/2016 (το περίφημο 10μηνο): 3,262 δισ. για τις κύριες και 723 εκατ. ευρώ για τις επικουρικές, σύνολο 3,985 δισ. ευρώ.
● Για την περίοδο 12/5/2016 – 31/12/2018: 9,471 δισ. για τις κύριες και 2,109 δισ. ευρώ για τις επικουρικές, σύνολο 11,580 δισ. ευρώ.

Ο υπολογισμός

Για να υπολογίσει κανείς το συνολικό ποσό που διεκδικεί για το επίμαχο 10μηνο-11μηνο, πρέπει να ανατρέξει στα μηνιαία εκκαθαριστικά πληρωμών των κύριων και επικουρικών συντάξεών του, όπου αναγράφονται καθαρά οι μειώσεις των νόμων 4051 και 4093. Αναλυτικά οι περικοπές που διεκδικούνται πίσω είναι:
1 Μείωση 12% στο τμήμα της κύριας σύνταξης που υπερβαίνει τα 1.300 ευρώ (ν. 4051/2012).
2 Μείωση που εφαρμόζεται κλιμακωτά από 5% έως 20% για συντάξεις ή άθροισμα συντάξεων (κύριες και επικουρικές) από 1.000 ευρώ και άνω (ν. 4093/2012).
3 Μείωση στις επικουρικές κλιμακωτά από 10% έως 20% από το πρώτο ευρώ (ν. 4051/2012).
4 Πλήρης περικοπή των δώρων Χριστουγέννων, Πάσχα και επιδόματος αδείας που για τις κύριες συντάξεις ήταν, αντίστοιχα, 400 ευρώ, 200 ευρώ και 200 ευρώ (ν. 4093/2012).
5 Πλήρης περικοπή των δώρων στις επικουρικές, δηλαδή δύο επικουρικές ανά έτος (ν. 4093/2012). Οι διεκδικήσεις κινούνται σε δύο ταχύτητες.
Τη διαχωριστική γραμμή θέτει το συνταξιοδοτικό εισόδημα, όπως είχε διαμορφωθεί το 2012. Δεδομένου ότι οι επίμαχες μειώσεις επιβλήθηκαν οριζόντια σε όλους, οι δύο βασικές ταχύτητες είναι:
● Συνταξιούχοι με εισόδημα από κύριες, επικουρικές και μερίσματα κάτω από 1.000 ευρώ μεικτά. Εχασαν τελείως τα δώρα, τα οποία είχαν «ψαλιδιστεί» ήδη από το 2010 και μέτρησαν απώλειες στην επικουρική τους σύνταξη.
● Συνταξιούχοι με εισόδημα από κύριες, επικουρικές και μερίσματα πάνω από 1.000 ευρώ μεικτά.
Εχασαν τελείως τα δώρα, μέτρησαν απώλειες από 5% έως 20% στο άθροισμα κύριας και επικουρικής, είχαν έξτρα μειώσεις στην επικουρική, καθώς και πρόσθετο «ψαλίδι» 12% ειδικά όσοι λάμβαναν μηνιαία σύνταξη άνω των 1.300 ευρώ. Από τη διεκδίκηση των δώρων αποκλείονται δύο κατηγορίες:
● Συνταξιούχοι κάτω των 60 ετών το 2010.
● Συνταξιούχοι με συνολικό μηνιαίο εισόδημα από συντάξεις από 2.500 ευρώ και πάνω το 2010.















































Γ. Βρούτσης: Αυξήσεις σε συνταξιούχους με πάνω από 30 χρόνια ασφάλισης




Αυξήσεις σε κύρια και επικουρική σύνταξη για πάνω από ένα εκατομμύριο συνταξιούχους θα προβλέπουν οι διατάξεις του νέου ασφαλιστικού νομοσχεδίου της κυβέρνησης που πρόκειται να έλθει στη Βουλή για ψήφιση εντός του Ιανουαρίου.
Με τις διατάξεις του νομοσχεδίου αυξάνεται κατά 50% ο συντελεστής ανταπόδοσης για το «κομμάτι» της ανταποδοτικής σύνταξης που θα λαμβάνουν όσοι αποχώρησαν ή θα αποχωρήσουν με πλήρη ασφαλιστικό βίο 40 ετών, ενώ οι αυξήσεις στο τελικό ποσό της κύριας σύνταξής τους θα ξεκινούν και θα κλιμακώνονται από τα 30 έτη και μία ημέρα ασφάλισης.
Πέραν τούτου, μεσοσταθμική αύξηση 99,5 ευρώ, που θα κυμαίνεται σε ένα εύρος από 5 έως 200 ευρώ, προβλέπεται και για τις επικουρικές συντάξεις, οι οποίες είχαν περικοπεί με τον προηγούμενο νόμο Κατρούγκαλου (Ν. 4387/16).
Τη «βεντάλια των αυξήσεων» στις καταβαλλόμενες αλλά και στις μελλοντικές συντάξεις, που θα ισχύσουν αναδρομικά από τις 4 Οκτωβρίου 2019, περιγράφει ο υπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων κ. Γιάννης Βρούτσης σε συνέντευξη που παραχώρησε στο «Βήμα της Κυριακής».
Ο υπουργός προσδιορίζει το εύρος των ωφελουμένων από τις νέες ρυθμίσεις, οι οποίες θα αφορούν τόσο τους συνταξιούχους που έχουν λάβει σύνταξη μετά τον νόμο Κατρούγκαλου, όσο και όσους λάβουν σύνταξη μετά την ισχύ του νέου νόμου.
Επισημαίνει ότι η εθνική σύνταξη θα παραμείνει στα ίδια επίπεδα και εξηγεί πως με τα νέα ποσοστά ανταπόδοσης «επιβραβεύονται» – οικονομικά – όσοι παραμένουν πολλά χρόνια στον ενεργό εργασιακό βίο.
Με τον νόμο καθιερώνεται νέο σύστημα επικουρικής ασφάλισης νοητής κεφαλαιοποίησης και δίνεται η δυνατότητα σε εκατοντάδες χιλιάδες ασφαλισμένους να υπαχθούν σε αυτό. Επίσης περιέχεται η δημιουργία μηχανισμού στήριξης των χαμηλοσυνταξιούχων και – προς τούτο – προβλέπεται αυξημένη ετήσια χρηματοδότηση του ασφαλιστικού συστήματος κατά 0,5% του ΑΕΠ.
Ο υπουργός χαρακτηρίζει ως «καινοτόμο σύστημα» την ελεύθερη επιλογή ασφαλιστικής κατηγορίας για τους μη μισθωτούς και σημειώνει ότι οι νέοι επαγγελματίες θα απολαμβάνουν ευνοϊκό καθεστώς με χαμηλότερες εισφορές τα πρώτα πέντε έτη της ασφάλισής τους.
Επαναλαμβάνει την υπόσχεσή του για ταχεία απονομή των συντάξεων, με αφετηρία την έκδοση των πρώτων «ψηφιακών συντάξεων» την 1η Ιουνίου του τρέχοντος έτους, ενώ προσδιορίζει τις εκκρεμότητες της προηγούμενης διακυβέρνησης σε ένα εκατομμύριο κύριες, επικουρικές συντάξεις, εφάπαξ βοηθήματα, όπως και συντάξεις χηρείας και επανυπολογισμούς που δεν έγιναν.








Eπίσκεψη Αρχηγού Γενικού Επιτελέιου Στρατού στην Περιοχή Ευθύνης της 95 ΑΔΤ, στη ΔΑΝ Μεγίστης, την νήσο Καστελόριζο και στις νήσους Ρω και Στρογγύλη - Διεξαγωγή ασκήσεων επιχειρησιακής ετοιμότητας




Eπίσκεψη Αρχηγού Γενικού Επιτελέιου Στρατού στην Περιοχή Ευθύνης της 95 ΑΔΤΕ
Την Παρασκευή 10 Ιανουαρίου 2020, ο Αρχηγός του Γενικού Επιτελείου Στρατού, Αντιστράτηγος Γεώργιος Καμπάς, πραγματοποίησε επίσκεψη στην Περιοχή Ευθύνης της  95 Ανώτερης Διοίκησης Ταγμάτων Εθνοφυλακής (95 ΑΔΤΕ «ΔΙΑΓΟΡΙΔΩΝ»), συνοδευόμενος από τον Διοικητή της Ανώτατης Στρατιωτικής Διοίκησης Εσωτερικού και Νήσων (ΑΣΔΕΝ «ΑΙΓΕΑΣ») Αντιστράτηγο Γεώργιο Δημητρόπουλο.
O Αρχηγός επισκέφθηκε το Στρατηγείο της 95 ΑΔΤΕ, την 95 Μονάδα Εθνοφυλακής (95 ΜΕΘ), το 542 Μηχανοκίνητο Τάγμα Εθνοφυλακής (542 Μ/Κ ΤΕ) και το ΕΦ ΠΑΣΤΙΔΑΣ, όπου παρακολούθησε τις εκπαιδευτικές δραστηριότητες και διέταξε τη διεξαγωγή ασκήσεων επιχειρησιακής ετοιμότητας καθώς και το αεροδρόμιο Μαριτσών όπου συνομίλησε με τα πληρώματα των ελικοπτέρων και το τεχνικό προσωπικό.
Στη συνέχεια μετέβη στην έδρα της ΔΑΝ Μεγίστης, στη νήσο Καστελόριζο και στις νήσους Ρω και Στρογγύλη όπου επισκέφτηκε τα ομώνυμα Επιτηρητικά Φυλάκια (ΕΦ) και παρακολούθησε την εξέλιξη ασκήσεων επιχειρησιακής ετοιμότητας.
Ο Αρχηγός έδωσε οδηγίες και κατευθύνσεις, διαπίστωσε την υψηλή επιχειρησιακή ετοιμότητα των μονάδων και φυλακίων καθώς και το ηθικό του προσωπικού που τα στελεχώνουν.
#ΕλληνικόςΣτρατός, #HellenicArmy

Κλιμακωτές αυξήσεις σε όλες τις συντάξεις μετά από 30 χρόνια εργασίας




Αυξήσεις σε όλες τις κύριες συντάξεις από τα 30 έτη ασφάλισης και πάνω, με ποσά που κυμαίνονται ενδεικτικά μεταξύ 23 ευρώ και 181 ευρώ τον μήνα για νέους και παλιούς συνταξιούχους φέρνει το νέο ασφαλιστικό νομοσχέδιο του υπουργείου Εργασίας.

Το νομοσχέδιο για τις συντάξεις κατατίθεται εντός του Ιανουαρίου στη Βουλή από τον υπουργό Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων Γιάννη Βρούτση. Οι διατάξεις του αφορούν πάνω από 2 εκατομμύρια ασφαλισμένους και συνταξιούχους. Στον νέο νόμο περιλαμβάνονται 6 βασικές ρυθμίσεις:

1 Τα νέα ποσοστά αναπλήρωσης που θα ισχύσουν για τον υπολογισμό της ανταποδοτικής σύνταξης για όσους συμπληρώνουν πάνω από 30 έτη ασφάλισης. Τα τελικά ποσοστά δεν έχουν κλειδώσει οριστικά. Υπάρχουν πέντε σενάρια και, σύμφωνα με το επικρατέστερο σχέδιο, για τα 30 έτη το ποσοστό ανεβαίνει στο 28,5%, για τα 35 στο 40% και για τα 40 έτη το ποσοστό αναπλήρωσης θα είναι μεταξύ 50% και 51%. Από τα 41 έτη και άνω και για κάθε έτος ασφάλισης εξετάζεται προσαύξηση στο ποσοστό αναπλήρωσης κατά 0,5% με 1%.

2. Οι αυξήσεις στις επικουρικές συντάξεις όσων έχουν άθροισμα με την κύρια σύνταξη πάνω από 1.300 ευρώ.

3. Οι νέες ασφαλιστικές εισφορές για ελεύθερους επαγγελματίες και αγρότες οι οποίες αποδεσμεύονται από το εισόδημα.

4. Ο μηχανισμός για την έκδοση ψηφιακής σύνταξης μέσα σε μια μέρα που θα αρχίσει να εφαρμόζεται από τον Ιούνιο του 2020 και η ενσωμάτωση του ΕΤΕΑΕΠ στον ΕΦΚΑ με στόχο την επιτάχυνση της έκδοσης των επικουρικών συντάξεων.

5. Το νέο καθεστώς για την εργασία των συνταξιούχων, που προβλέπει ποινή μείωσης κύριας και επικουρικής σύνταξης κατά 30% (αντί 60% που είναι σήμερα) και θα εφαρμοστεί ενιαία σε όλους όσοι συνεχίζουν απασχόληση ως συνταξιούχοι είτε πριν είτε μετά τον νόμο Κατρούγκαλου.

6. Η πρόσθετη χρηματοδότηση με 970 εκατ. ευρώ για το 2020 και ίση με το 0,5% του ΑΕΠ για τα επόμενα έτη, η οποία προορίζεται για να καλύψει αυξήσεις συντάξεων και άλλες πρόσθετες ή έκτακτες συνταξιοδοτικές δαπάνες.




πηγή:https://www.eleftherostypos.gr/oikonomia/511478-apokleistiko-ayxiseis-se-oles-tis-syntaxeis-meta-apo-30-xronia-ergasias/

Σάββατο 11 Ιανουαρίου 2020

Η σημασία της πιλοτικής δίκης για τη μεγάλη μάχη των αναδρομικών - Γιατί είναι εσφαλμένος και απαράδεκτος ο ισχυρισμός του ΕΦΚΑ - Μπορεί να «ακυρωθούν» οι αποφάσεις 2287 και 2288/2015 που έκριναν αντισυνταγματικές τις περικοπές;



Μαρία Ν. Συριανού*


Συζητήθηκαν χθες, 10 Ιανουαρίου του 2020, σε μια κρίσιμη δίκη, ενώπιον της Ολομέλειας του Συμβουλίου της Επικρατείας, οι υποθέσεις διεκδικήσεων αναδρομικών των συνταξιούχων, προκειμένου να κριθούν οριστικά και να διευκρινισθούν τα κενά που έχουν ανακύψει, έπειτα από τις διατάξεις του  νόμου 4387/2016 και τη νομολογία των  δικαστηρίων.  
Οι υποθέσεις εισήχθησαν προς συζήτηση στην μείζονα Ολομέλεια του ΣτΕ με τη μορφή της πιλοτικής δίκης, λόγω σπουδαιότητας, με μια πρωτοφανή επίσπευση. Το Ανώτατο Ακυρωτικό Δικαστήριο της Χώρας, καλείται για μια ακόμη φορά να κρίνει συνολικά όλες τις περικοπές όλα αυτά τα χρόνια και να ξεκαθαρίσει το θολό τοπίο που δημιούργησε ο νόμος 4387/2016 (νόμος Κατρούγκαλου).
Στην πολύωρη αυτή δίκη υπήρξαν σημαντικές αναπτύξεις και παρεμβάσεις και από τις δύο πλευρές. Σταχυολογώντας τα πιο σημαντικά σημεία της δίκης, αρχικά θα επισημαίναμε ότι επικρίθηκε σφόδρα η επιλογή του ΕΦΚΑ να φέρει για δεύτερη φορά προς κρίση το ζήτημα της αντισυνταγματικότητας των περικοπών των νόμων 4051 και 4093/2012, που είχε ήδη διαγνωσθεί από τις αποφάσεις της Ολομέλειας του 2015.
Το μείζον νομικό ζήτημα που ετέθη είναι εάν η διάταξη 14 παρ. 2 α΄ του Νόμου 4387/2016 που προβλέπει τον επανυπολογισμό των συντάξεων, επαναθεσπίζει τις ρυθμίσεις που είχαν κριθεί αντισυνταγματικές.
Ο ΕΦΚΑ, από την πλευρά του επιχειρεί να «θεραπεύσει» αναδρομικά με μεταγενέστερη αναλογιστική μελέτη την αντισυνταγματικότητα των νόμων 4051 και 4093/12, που κρίθηκε δυνάμει των αποφάσεων του ΣΤΕ 2287 και 2288/2015, μέσω της φράσης όπως διατυπώθηκε στην απόφαση 1891/2019 της Ολομέλειας (σκέψη 18) ότι η βάση επανυπολογισμού των συντάξεων με το ν. 4387/2016, όπως είχε διαμορφωθεί κατά την 31.12.2014,  (με τις περικοπές των νόμων 4051 και 4093/12) αιτιολογείται επαρκώς και επομένως, ισχυρίζεται ο ΕΦΚΑ, πρέπει να γίνει δεκτό ότι οι περικοπές αυτές δεν είναι αντίθετες με το Σύνταγμα.
Ο νομοθέτης όμως δεν εννοούσε αυτό. Τόσο από το γράμμα και το σκοπό του νόμου, όσο και από και την αιτιολογική έκθεση,  προκύπτει ότι η αναφορά στην ημερομηνία της 31.12.2014 δεν αφορά το ύψος των συντάξεων που είχαν διαμορφωθεί (με τις περικοπές) αλλά τον τρόπο υπολογισμού κατά τις ισχύουσες διατάξεις. 
Διότι αν ήθελε ο νομοθέτης να διατηρήσει τις περικοπές θα χρησιμοποιούσε άλλη ημερομηνία ήτοι την 1-1-2013. Η αναφορά στην 31.1.2.2014 αφορούσε το πάγωμα των συντάξεων και όχι την αναβίωση των περικοπών. Ουδέποτε επανανομοθετήθηκαν οι περικοπές με τη διάταξη αυτή, αντιθέτως σκοπός του νομοθέτη ήταν η αποκατάσταση των στρεβλώσεων με νέο υπολογισμό των παλιών συντάξεων. 
Επομένως, είναι εσφαλμένος και απαράδεκτος ο ισχυρισμός του ΕΦΚΑ περί επαναφοράς των μειώσεων με την απόφαση 1891/2019 διότι δεν τίθεται τέτοιο ζήτημα. Σε καμία περίπτωση, η αναφορά στην απόφαση 1891/2019 δεν εμπεριέχει έμμεση κρίση περί συνταγματικότητας των περικοπών που έλαβαν χώρα.
Ακόμη, το δεύτερο σημαντικό  νομικό ζήτημα που τέθηκε στη συνεδρίαση είναι οι συνέπειες του νόμου 4387/2016 και τα χρονικά διαστήματα που καταλαμβάνει. Μπορεί η διάταξη του νόμου 4387/2016 να ερμηνευτεί ως έχουσα αναδρομική ισχύ; 
Δηλαδή μπορεί με την απόφαση 1891/2019 να «ακυρωθούν» οι αποφάσεις 2287 και 2288/2015 που έκριναν αντισυνταγματικές τις περικοπές; Και στην αδόκητη περίπτωση που γίνει κάτι τέτοιο δεκτό, ότι ο νόμος 4387/16 επαναθεσπίζει τις περικοπές, μπορεί να καλύπτει αναδρομικά και το χρονικό διάστημα από την 10.6.2015 (δημοσίευση των αποφάσεων 2287, 2288/15) μέχρι και την 12.5.2016 (ημερομηνία δημοσίευσης του νόμου Κατρούγκαλου), το κρίσιμο 10μηνο,  όπως επιμένει ο ΕΦΚΑ;
Και εάν γίνει κάτι τέτοιο δεκτό, τότε πραγματικά θα πρέπει να σκεφτούν οι δικαστές που θα οδηγήσει μια τέτοια παραδοχή. Να μην έχουν καμία νομική ισχύ οι δικαστικές αποφάσεις του ανώτατου δικαστηρίου και κανένα κύρος η δικαιοσύνη στο μέλλον;
*Δικηγόρος Μ.Δ.Ε


Η μεγάλη ΓΚΑΦΑ με υπέρογκες πρόσθετες χρεώσεις φόρων εισοδήματος, τόκων και προστίμων για αναδρομικά που εισπράχθηκαν το 2013!! - Οι φόροι είχαν πληρωθεί!- Τι πρέπει να κάνουν όσοι φορολογήθηκαν άδικα




Άδικη υπερφορολόγηση και ταλαιπωρία σε χιλιάδες μισθωτούς και συνταξιούχους προκαλεί η απόφαση της Φορολογικής Διοίκησης να τούς αποστείλει άρον άρον, λίγες ημέρες πριν λήξει η προθεσμία παραγραφής του δικαιώματος ελέγχου των φορολογικών δηλώσεων του οικονομικού έτους 2014, εκκαθαριστικά σημειώματα  και δεν αναγράφηκαν στις δηλώσεις του 2014.

Όπως αποκαλύπτεται πλέον, πρόκειται για μια «γκάφα» των ιθυνόντων της Φορολογικής Διοίκησης με θύματα χιλιάδες εργαζόμενους και συνταξιούχους, οι οποίοι καλούνται είτε να πληρώσουν άδικα πολύ μεγάλα γι’ αυτούς ποσά φόρων και προστίμων είτε να εμπλακούν σε χρονοβόρες και πολύπλοκες γραφειοκρατικές διαδικασίες για να καταφέρουν να διαγράψουν τις άδικες χρεώσεις.

Αδικία

Τις τελευταίες ημέρες επικρατεί μεγάλη αναστάτωση σε χιλιάδες μισθωτούς και συνταξιούχους φορολογούμενους προς τους οποίους οι ΔΟΥ απέστειλαν εκκαθαριστικά σημειώματα με υπέρογκες χρεώσεις φόρων, τόκων και προσαυξήσεων για αναδρομικά που εισέπραξαν το 2013 και «κατηγορούνται» ότι «δεν δήλωσαν» με τις φορολογικές δηλώσεις του 2014. 
Σε πολλές περιπτώσεις, οι φορολογούμενοι ή οι λογιστές τους, ψάχνοντας στα αρχεία που τηρούν για τις δηλώσεις που υπέβαλαν στο παρελθόν, διαπίστωσαν ότι τα ποσά είχαν δηλωθεί κανονικά εκ των υστέρων είτε με τροποποιητικές δηλώσεις για τα έτη στα οποία κανονικά έπρεπε να είχαν εισπραχθεί είτε με μία τροποποιητική δήλωση οικονομικού έτους 2014. Οι δε φόροι που αναλογούσαν σ’ αυτά είχαν εξοφληθεί κανονικά. 
Σε άλλες περιπτώσεις οι φορολογούμενοι διαπίστωσαν ότι αδίκως καλούνται να πληρώσουν φόρους και πρόστιμα αφενός διότι έχουν δηλώσει κανονικά τα αναδρομικά με τροποποιητικές δηλώσεις αφετέρου διότι τα ποσά που φέρονται να μην έχουν δηλώσει είναι αφορολόγητα. 

Οι φορολογούμενοι-θύματα της τραγικής αυτής κατάστασης αντιλαμβάνονται ότι οι τροποποιητικές εκείνες δηλώσεις που υπέβαλαν χειρόγραφα στις ΔΟΥ (όπως προβλεπόταν τότε) καθώς και οι πληρωμές που πραγματοποίησαν δεν ελήφθησαν υπόψη ούτε κατά τη «διασταύρωση» που διενήργησε η Φορολογική Διοίκηση, αλλά ούτε και κατά τον τελικό έλεγχο και εκκαθάριση των υποθέσεών τους που έγινε πρόσφατα.
Υπάρχουν επίσης και πολλές περιπτώσεις φορολογούμενων συνταξιούχων οι οποίοι αντέδρασαν έντονα στο γεγονός ότι οι υπηρεσίες δεν τους ενημέρωσαν για τα χρήματα που πιστώθηκαν στους λογαριασμούς τους, με αποτέλεσμα να μείνουν στο σκοτάδι και για τα συνακόλουθα φορολογικά βήματα. Θεωρούν δε ότι κι αυτοί αδικήθηκαν διότι εάν η εκκαθάριση είχε γίνει πολύ νωρίτερα, όπως θα ήταν το σωστό, κι όχι με καθυστέρηση 5 και πλέον ετών, όπως τελικά έγινε, θα προλάβαιναν να διευθετήσουν τις υποθέσεις τους χωρίς να συσσωρευτούν σε βάρος τους τόσο μεγάλα ποσά μηνιαίων προσαυξήσεων και τόκων.

Στο παρά πέντε

Βασική αιτία για την οποία έχει συμβεί ξαφνικά όλο αυτό το αλαλούμ με τις άδικες, όπως αποδεικνύεται, χρεώσεις φόρων και προστίμων σε χιλιάδες μισθωτούς και συνταξιούχους είναι η ολιγωρία και η προχειρότητα των ιθυνόντων της Φορολογικής Διοίκησης. 
Τα αρμόδια διοικητικά και διευθυντικά στελέχη της Φορολογικής Διοίκησης αποφάσισαν να στείλουν στις ΔΟΥ τα ηλεκτρονικά αρχεία με τα αποτελέσματα της διασταύρωσης για τα «αδήλωτα» αναδρομικά, ελάχιστες εργάσιμες ημέρες πριν την 31η-12-2019, που ήταν η ημερομηνία λήξης της προθεσμίας παραγραφής όλων αυτών των φορολογικών υποθέσεων!
Κι αυτό ενώ η διασταύρωση είχε γίνει πριν από δύο χρόνια και ήταν σε γνώση τους ότι τα αποτελέσματά της ήταν αμφίβολο εάν θα επαληθεύονταν από τις αρμόδιες ΔΟΥ μέσα σε τόσο σύντομο χρονικό περιθώριο, δεδομένου ότι για να επιβεβαιωθεί η μη δήλωση των αναδρομικών θα έπρεπε να γίνει επιστάμενος και εξονυχιστικός έλεγχος από τις ΔΟΥ, διαδικασία για την οποία απαιτείτο όμως πολύς χρόνος και σε καμία περίπτωση οι ελάχιστες εργάσιμες ημέρες που απέμεναν μέχρι τη λήξη του έτους 2019, που ήταν ταυτόχρονα και λήξη της προθεσμίας παραγραφής των υποθέσεων.
Ενώ γνώριζαν δηλαδή οι ιθύνοντες της Φορολογικής Διοίκησης ότι για την επαλήθευση της μη δήλωσης των αναδρομικών απαιτείτο πολύς χρόνος δεν μερίμνησαν ώστε να στείλουν στις ΔΟΥ πολλούς μήνες νωρίτερα τα ηλεκτρονικά αρχεία με τις ενδείξεις φοροδιαφυγής που είχαν εντοπιστεί από τη διασταύρωση, ώστε οι υπηρεσίες αυτές να έχουν επαρκή χρόνο στη διάθεσή τους για να διαπιστώσουν -αναζητώντας στα δικά τους αρχεία τις υποβληθείσες τροποποιητικές δηλώσεις ή καλώντας τους ίδιους τους φορολογούμενους για παροχή εξηγήσεων- εάν πράγματι αυτοί είχαν «ξεχάσει» ή όχι να δηλώσουν τα αναδρομικά.

Έστειλαν λοιπόν τα αρχεία με τα αποτελέσματα της διασταύρωσης στις ΔΟΥ έξι μόλις εργάσιμες ημέρες πριν παραγραφούν οι υποθέσεις (στις 17 Δεκεμβρίου 2019) και απαίτησαν από τους διευθυντές και τους υπαλλήλους των ΔΟΥ να τα «ελέγξουν» άρον άρον για να προλάβουν να καταλογίσουν φόρους και πρόστιμα το αργότερο μέχρι τις 31 Δεκεμβρίου 2019, τελευταία ημέρα της προθεσμίας παραγραφής. 
Άσκησαν έτσι μια απίστευτη πίεση στους εφοριακούς να τελειώνουν όπως όπως τους καταλογισμούς υπό την απειλή ότι θα «φορτωθούν» αυτοί τις ευθύνες της παραγραφής και τους εξανάγκασαν να βεβαιώσουν με συνοπτικές διαδικασίες υπέρογκα αναδρομικά χαράτσια επί δικαίους και αδίκους!

Προσφυγές

Το αποτέλεσμα το βιώνουν πλέον πολλοί αναστατωμένοι και οργισμένοι μισθωτοί και συνταξιούχοι που προσέρχονται τις τελευταίες ημέρες στις ΔΟΥ και διαμαρτύρονται έντονα για τις άδικες υπέρογκες χρεώσεις και ζητούν άμεσα την ανάκληση των εκκαθαριστικών, πράγμα το οποίο όμως είναι πρακτικά αδύνατο αυτή τη στιγμή, δεδομένου ότι δεν προβλέπεται από την ισχύουσα νομοθεσία. 
Το μόνο που μπορούν να κάνουν όσοι φορολογούμενοι θεωρούν ότι αδίκως χρεώθηκαν με φόρους και πρόστιμα για αναδρομικά που έλαβαν το 2013 είναι να προσφύγουν εντός 30 ημερών από την ημερομηνία κοινοποίησης των εκκαθαριστικών στη Διεύθυνση Επίλυσης Διαφορών.

Η Φορολογική Διοίκηση, ωστόσο, φέρεται να εξετάζει πλέον -σε συνεργασία με την ηγεσία του υπουργείου Οικονομικών- μια άλλη πιο σύντομη και πιο πρακτική λύση για τη διαγραφή των άδικων χρεών, η οποία δεν θα ταλαιπωρεί περαιτέρω τους φορολογούμενους.