Τρίτη 27 Αυγούστου 2019

Συντάξεις: 223.906 συντάξεις δεν έχουν επανυπολογιστεί ακόμα και για αυτό καθυστερούν τα εκκαθαριστικά - Αναδρομικά: Περιμένουμε τις αποφάσεις των Δικαστηρίων και θα τις σεβαστούμε










Σε περίπου 223 χιλιάδες συνταξιούχους δεν έχει γίνει επανϋπολογισμός και για αυτό καθυστερούν τα εκκαθαριστικά  δήλωσε σήμερα στον ΣΚΑΙ ο Υπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων Γιάννης Βρούτσης.

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τον υπουργό πρόκειται για 223.906 συντάξεις που δεν έχουν επανυπολογιστεί.

Παράλληλα, ανακοίνωσε ότι οι εκκρεμείς συνταξιοδοτικές υποθέσεις ξεπερνούν τις 470 χιλιάδες. 

«Δυστυχώς δεν μπορώ να το πω με ακρίβεια ακόμη το πόσες είναι. Είναι εκατοντάδες χιλιάδες σίγουρα περνάνε τις 470.000 οι συνολικές εκκρεμότητες  σε κύριες ή  επικουρικές συντάξεις, από αυτές οι 65 χιλιάδες είναι οι συντάξεις χηρείας. τόνισε χαρακτηριστικά.


Όπως διευκρίνισε το υπουργείο έχει στρέψει την προσοχή του στο να αποδοθούν οι συντάξεις όσο το δυνατόν πιο γρήγορα εντούτοις υπάρχει ταυτόχρονα πληθώρα παθογενειών τις οποίες πρέπει να αντιπαλέψει.

Επιπρόσθετα, στα άμεσα σχέδια είναι το Σεπτέμβρη να παρουσιαστούν τα εκκαθαριστικά των συντάξεων.

Αναφορικά με τα αναδρομικά των συνταξιούχων που έχουν προσφύγει στο ΣτΕ, ο κ Βρούτσης  εξέφρασε ότι η Κυβέρνηση θα σεβαστεί τις αποφάσεις της Δικαιοσύνης αλλά στο πλαίσιο των οικονομικών δυνατοτήτων της χώρας.

"Η Δικαιοσύνη είναι κυρίαρχο συστατικό μιας ευνοούμενης χώρας. Περιμένουμε τις αποφάσεις και θα τις σεβαστούμε απόλυτα στο πλαίσιο της δημοσιονομικής δυνατότητας. Εννοείται ότι ο σχεδιασμός είναι να σεβαστούμε την Δικαιοσύνη και να εκπληρώσουμε τις υποχρεώσεις μας στους συνταξιούχους κατόπιν της όποια απόφασης.", ξεκαθάρισε αναφορικά με το ζήτημα.





Πηγή: http://www.skai.gr/news/finance/article/412117/vroutsis-ston-skai-peripou-223000-sudaxeis-den-ehoun-epanupologistei/#ixzz5xnQs5S5D
Follow us: @skaigr on Twitter | skaigr on Facebook


Δευτέρα 26 Αυγούστου 2019

Το Βερολίνο "θάβει" τον Σαμαρά και…καρφώνει τον Μητσοτάκη για το Σκοπιανό - Η άγνωστη συνάντηση γερμανικών υπουργείων με εκπροσώπους του ΣΥΡΙΖΑ - Μέρκέλ: "Ο μικρός μαθαίνει γρήγορα"




Φωτιά βάζουν οι αποκαλύψεις της Deutsche Welle, με αφορμή το επικείμενο ταξίδι του Κυριάκου Μητσοτάκη στο Βερολίνο. Το αφιέρωμα της στους τελευταίους τρείς πρωθυπουργούς της χώρας μας, προκαλεί ανατριχίλα μια και έροχνται στο φως άγνωστες λεπτομέρειες για τη σχέση τους με τη Γερμανία αλλά και την Αγκελα Μέρκελ. 
Οι αναφορές στην ουσία θάβουν τον Αντώνη Σαμαρά τον οποίο  χαρακτηρίζουν ως αναξιόπιστο, μιλούν για τη μυστική συνάντηση που είχαν στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ και τις διαβεβαιώσεις που είχαν δώσει στο Βερολίνο, ενώ καίνε τον Κυριάκο Μητσοτάκη, για τον οποίο αναφέρουν ότι αν και δεν τον εμπιστεύονταν η στάση του στο Σκοπιανό ήταν μια καλή αρχή στις σχέσεις τους!
Ότι δεσμεύθηκε δηλαδή ότι δεν θα αλλάξει τη συμφωνία!
Το φιάσκο με Σαμαρά
Συγκεκριμένα η Deutsche Welle, αναφέρει ότι ο τελευταίος νεοδημοκράτης πρωθυπουργός που είχε επισκεφθεί το Βερολίνο ήταν ο Αντώνης Σαμαράς, τον Σεπτέμβριο του 2014.
«Η επίσκεψη θεωρήθηκε αποτυχία. Παρ’ ότι ο τότε Έλληνας πρέσβης στη Γερμανία είχε έγκαιρα προειδοποιήσει το Μαξίμου για αυτό τον κίνδυνο, ο κ. Σαμαράς το αγνόησε. Πίστευε ότι θα καταφέρει να κερδίσει τη στήριξη της Ανγκελα Μέρκελ στην αντιπαράθεση με την τρόικα για ελαφρύνσεις. 
Τα επιχειρήματα και τα διαγράμματα που παρουσίασε η ελληνική αντιπροσωπεία δεν εντυπωσίασαν την καγκελάριο. Εκτίμησε ότι όπως και στο παρελθόν ο κ. Σαμαράς έδινε υποσχέσεις χωρίς αυτές να έχουν αντίκρισμα. Ο δε υπουργός Οικονομικών Βόλφγκανγκ Σόιμπλε είχε χάσει κάθε ελπίδα ότι η κυβέρνηση Σαμαρά-Βενιζέλου θα μπορούσε να υλοποιήσει τις μεταρρυθμίσεις που είχε τόσο ανάγκη η Ελλάδα», αναφέρει η Deutsche Welle.
«Η καγκελάριος δεν μεταπείστηκε ούτε από το τελευταίο χαρτί του Αντώνη Σαμαρά: την κινδυνολογία ότι η άνοδος του αριστερού ΣΥΡΙΖΑ στην εξουσία θα οδηγούσε στην έξοδο της Ελλάδας από την ευρωζώνη. Το φόβητρο της Αριστεράς δεν προκαλούσε σε κανέναν στο Βερολίνο ανατριχίλα – παρά τα δημόσια “Go Back Mrs. Merkel” του Αλέξη Τσίπρα. 
Η καγκελάριος ήταν πολύ καλύτερα ενημερωμένη για την κατάσταση των πραγμάτων στην Ελλάδα και τις προθέσεις του ΣΥΡΙΖΑ απ’ ότι πιθανώς να υπέθετε ο κ. Σαμαράς. Μετά τις εκλογές του 2012 το Βερολίνο διατηρούσε μέσω της γερμανικής πρεσβείας στην Αθήνα και του τότε πρέσβη Βόλφγκανγκ Ντόλντ ανοιχτό δίαυλο επικοινωνίας με το κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης. Αποτέλεσμα αυτών των σχέσεων ήταν η συνάντηση Τσίπρα-Σόιμπλε για τα οικονομικά τις Ελλάδας τον Ιανουάριο του 2013 στο Βερολίνο», αναφέρει ακόμη το δημοσίευμα.
Η άγνωστη συνάντηση
«Λίγες εβδομάδες πριν από την επίσκεψη του κ. Σαμαρά τον Σεπτέμβριο του 2014 πραγματοποιείται στο Βερολίνο μια ίσως σημαντικότερη συνάντηση. Με πρωτοβουλία του τότε υφυπουργού Εργασίας και άλλοτε εκτελεστικού συμβούλου της ΕΚΤ Γιοργκ Άσμουσεν στελέχη των γερμανικών υπουργείων Οικονομικών και Οικονομίας συζητούσαν για ώρες στο υπουργείο Εργασίας (και όχι σε ρεστοράν όπως γράφτηκε) με τους Γιάννη Δραγασάκη, Γιώργο Σταθάκη αλλά και Γιώργο Χουλιαράκη. 
Οι Γερμανοί τεχνοκράτες κυριολεκτικά “ανέκριναν” τους εκπροσώπους του ΣΥΡΙΖΑ για τις προθέσεις τους εφόσον αναλάβουν τη διακυβέρνηση της χώρας. Για μια ακόμη φορά το Βερολίνο διαπίστωνε ότι ο ΣΥΡΙΖΑ ούτε ανατρεπτική δύναμη συνιστούσε και ούτε στόχευε στην έξοδο της Ελλάδας από την ευρωζώνη. Ως ένα σημείο μάλιστα η άνοδος του στην εξουσία θεωρούνταν ως ευκαιρία για την Ελλάδα, προκειμένου να αντιμετωπιστούν πελατειακό κράτος, διαφθορά, στασιμότητα στις μεταρρυθμίσεις», συνεχίζει το δημοσίευμα.
Μέρκελ για Τσίπρα: Ο μικρός μαθαίνει γρήγορα
Σε ό,τι αφορά τη σχέση του Αλέξη Τσίπρα με την Ανγκελα Μέρκελ, η Deutsche Welle θυμίζει ότι πέρασε από 40 κύματα, τουλάχιστον το πρώτο εξάμηνο της διακυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ, με αποκορύφωμα αυτής της θυελλώδους περιόδου τη δραματική συνεδρίαση 17 ωρών της Συνόδου Κορυφής στις 12-13 Ιουλίου 2015 που ολοκληρώθηκε με την αποδοχή του τρίτου μνημονίου από την πλευρά της ελληνικής κυβέρνησης.
«Την πιο άκαμπτη στάση στις διαπραγματεύσεις τήρησε η καγκελάριος. Ενδεχομένως επειδή γνώριζε ότι ο Έλληνας πρωθυπουργός οπωσδήποτε ήθελε να αποφύγει το Grexit. Ήδη στις 23 Μαρτίου η κ. Μέρκελ είχε αξιοποιήσει την ευκαιρία της πρώτης επίσημης επίσκεψής του στο Βερολίνο για να “τεστάρει” τον Αλέξη Τσίπρα. Σχεδόν επτά ώρες διήρκεσαν εκείνη την ημέρα οι συνομιλίες στην καγκελαρία. Η κ. Μέρκελ σχημάτισε στο τέλος την εντύπωση ότι ο συνομιλητής της επιχειρηματολογεί επί της ουσίας, ότι όντως έχει την πρόθεση να βγάλει τη χώρα του από την οικονομική κρίση, ότι θέλει μεταρρυθμίσεις, αλλά όμως δεν έχει κατανοήσει το τι σημαίνει να είσαι μέλος της ευρωζώνης. Ενδεχομένως η “σύγχυση” του κ. Τσίπρα να της θύμισε τις αναζητήσεις που είχε και η ίδια ως Ανατολικογερμανίδα όταν έπεσε το Τείχος», γράφει η Deutsche Welle.
«Όσο παράξενο και να ακούγεται – ήδη από αυτή την επίσκεψη τέθηκαν τα θεμέλια μιας λόγω πολιτικών καταβολών ετερογενούς μεν αλλά σταθερής συνεργασίας. Σε αυτό συνέβαλε η συνέπεια που επιδείκνυε ο κ. Τσίπρας στην υλοποίηση των μνημονιακών δεσμεύσεων αλλά και η ταχύτητα με την οποία προσαρμοζόταν στο ευρωπαϊκό juste milieu. 
“Ο μικρός μαθαίνει γρήγορα” έλεγε σε συνεργάτες της η καγκελάριος. Βέβαια και η ίδια φρόντιζε να του δίνει συμβουλές του είδους ότι τα πιο σκληρά μέτρα θα πρέπει να τα πάρει στην αρχή. Η σύμπλευση στην αντιμετώπιση του μεταναστευτικού ζητήματος μετά την έξαρση των προσφυγικών ροών και πολύ περισσότερο η Συμφωνία των Πρεσπών ανέδειξαν τον Αλέξη Τσίπρα οριστικά σε αξιόπιστο εταίρο όχι μόνο της γερμανικής κυβέρνησης. Καθόλου λοιπόν τυχαίο που η Άνγκελα Μέρκελ επισκέπτεται την Αθήνα τον Ιανουάριο του 2019, σε μια περίοδο που τίθεται θέμα συνοχής της ελληνικής κυβέρνησης αλλά και αναστολής περαιτέρω περικοπών στις συντάξεις. Η δήλωση της καγκελαρίου μετά την ήττα του κ. Τσίπρα ότι συνεργάστηκε μαζί του “πάρα πολύ καλά”, ότι είχαν μια ανοιχτή και έντιμη σχέση εμπιστοσύνης δεν ήταν απλά μια δήλωση αβρότητας», αναφέρει το δημοσίευμα.
Περιμένοντας τον Μητσοτάκη 
Οι εν δυνάμει προϋποθέσεις του κ. Μητσοτάκη για να αναπτύξει στενές σχέσεις με την κ. Μέρκελ είναι καλύτερες απ’ αυτές που είχε ο Αλέξης Τσίπρας, εκτιμά η Deutsche Welle, που θυμίζει ότι τόσο κατά την επίσκεψή της στην Αθήνα τον Ιανουάριο όσο και αργότερα στο Βερολίνο η καγκελάριος εκφράστηκε θετικά για τις προγραμματικές θέσεις του προέδρου της ΝΔ σε θέματα μεταρρυθμίσεων και οικονομίας.
«Η επιφυλακτικότητα της Μέρκελ απέναντί του εξηγείται μεταξύ άλλων με την πρακτική της ΝΔ να καταψηφίζει ως αξιωματική αντιπολίτευση τα μέτρα των μνημονίων αλλά και τη σφοδρή απόρριψη της Συμφωνίας των Πρεσπών, στην οποία τόσο είχε επενδύσει το Βερολίνο. Για τη Γερμανία δεν επρόκειτο για μια απλή συμφωνία, προκειμένου να λυθεί ένα πρόβλημα στην ευρωπαϊκή περιφέρεια. Η επίλυση του ονοματολογικού θεωρούνταν πρωτίστως αναγκαία επειδή δημιουργούσε τις προϋποθέσεις για να ενταχθεί η Βόρεια Μακεδονία (όπως αποκαλεί τα Σκόπια)  στο ΝΑΤΟ και να παραμείνει σε ευρωπαϊκή τροχιά αποτρέποντας κατά αυτό τον τρόπο προσπάθειες της Ρωσίας, της Κίνας ή και της Τουρκίας να αυξήσουν την επιρροή τους σε αυτή τη χώρα», αναφέρει η Deutsche Welle.
«Η διαβεβαίωση που έλαβε στο μεταξύ το Βερολίνο από τη νέα ελληνική κυβέρνηση ότι στην περίπτωση των Πρεσπών ισχύει η αρχή του pacta sunt servanda ήταν μια πρώτη σημαντική χειρονομία για την ανάπτυξη μιας σχέσης εμπιστοσύνης. 
Οπωσδήποτε δημιουργούν καλές εντυπώσεις οι μεταρρυθμιστικές πρωτοβουλίες που εξ αρχής έχει αναλάβει η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας. Συνεπώς θα πρέπει να αναμένεται ότι η περιρρέουσα ατμόσφαιρα κατά τη συνάντηση Μέρκελ-Μητσοτάκη θα είναι θετική. Αυτό δεν σημαίνει όμως ότι θα πρέπει να αναμένονται απτά αποτελέσματα. Πριν εβδομάδες η καγκελάριος κατέστησε σαφές πως το γεγονός ότι ανήκουν στην ίδια πολιτική οικογένεια δεν σημαίνει ότι θα του κάνει “εκπτώσεις”. Με άλλα λόγια, είπε ότι θα περιμένει πρώτα να δει το έργο του πριν καν εξετάσει τα ελληνικά αιτήματα, για παράδειγμα τη μείωση του πρωτογενούς πλεονάσματος. Η στάση της κ. Μέρκελ είναι γνωστή στην Αθήνα», καταλήγει το δημοσίευμα.


Διαβάστε όλο το άρθρο: https://www.newsbreak.gr/politiki/apokalypseis-fotia-to-verolino-thavei-to-samara-kai-karfonei-ton-mitsotaki-gia-to-skopiano/#ixzz5xjWAvVfE

Οι «αναρχικοί» μετανάστες να καλούν σε…άμυνα των Εξαρχείων!! Κυκλοφόρησαν αφίσα με καλάσνικοφ στα Εξάρχεια!




Αλληλέγγυοι με μετανάστες πραγματοποιούν συνέλευση στην κατάληψη Νοταρά, μετά τη μεγάλη αστυνομική επιχείρηση της ΕΛΑΣ στα Εξάρχεια και την εκκένωση τεσσάρων καταλήψεων.
Είναι χαρακτηριστική η φωτογραφία που φαίνεται οι «αναρχικοί» μετανάστες να καλούν σε…άμυνα των Εξαρχείων. Μάλιστα στη φωτογραφία φαίνεται η αφίσα που έχουν κολλήσει στην οδό Νοταρά έχοντας βάλει και ένα….Καλάσνικοφ.
«Όσο υπάρχει αγώνας θα υπάρχει ελπίδα και όσο υπάρχει ζωή θα υπάρχει αγώνας», γράφουν στην αφίσα που έχουν αναρτήσει στο γκέτο της πρωτεύουσας.



Διαβάστε όλο το άρθρο: https://www.newsbreak.gr/ellada/apokleistiko-kykloforisan-afisa-me-kalasnikof-sta-exarcheia/#ixzz5xjQHGQ2j

Αναδρομικά:Ποιος χρεώθηκε να βρει λύση στον «γόρδιο δεσμό» των αναδρομικών που δικαιούνται οι συνταξιούχοι.




Τη θέση του υποδιοικητή στον ΕΦΚΑ αναλαμβάνει και τυπικά μέσα στην εβδομάδα ο δικηγόρος Κωνσταντίνος Τσαγκαρόπουλος.

Ο κ. Τσαγκαρόπουλος ήδη έχει αναλάβει ευθύνες στο υπερταμείο και μέσα στην εβδομάδα αναμένεται το ΦΕΚ της -επίσημης- τοποθέτησης του. Ο νέος υποδιοικητής είναι ειδικευμένος σε εργατασφαλιστικά και εκλεγμένος στο διοικητικό συμβούλιο του Δικηγορικού Συλλόγου Πειραιά, (ΔΣΠ) καθώς και στο δημοτικό συμβούλιο Αμαρουσίου (με την παράταξη του νέου δημάρχου Θεόδωρου Αμπατζόγλου).
Ο έγκριτος νομικός είναι γνώστης των δομών της δημόσιας διοίκησης και έχει αναπτύξει εξειδικευμένες γνώσεις στην νομοπαρασκευή. Στο πρόσφατο παρελθόν έχει επεξεργαστεί σχέδια νόμων και κανονιστικό πλαίσιο για το ασφαλιστικό, τα εργασιακά, το ΕΣΠΑ, την προστασία περιβάλλοντος και την χωροταξία.
Ο νέος υποδιοικητής του ΕΦΚΑ θεωρείται ότι θα είναι ένα από τα πρόσωπα που θα κληθεί να βρει λύση στον «γόρδιο δεσμό» των αναδρομικών που δικαιούνται οι συνταξιούχοι.


Διαβάστε όλο το άρθρο: https://www.newsbreak.gr/oikonomia/o-ypodioikitis-toy-efka-poy-tha-chreothei-ta-anadromika/#ixzz5xjMbFWvk

Αναδρομικά για τα δώρα: 5.600 ευρώ σε όσους είχαν ασκήσει αγωγή και 4.000 ευρώ σε όσους ΔΕΝ είχαν ασκήσει αγωγή. Το ΣτΕ έχει αποφανθεί αμετάκλητα.



•Δεν αναμένονται δικαστικές αποφάσεις για τα Δώρα των συνταξιούχων. Το ΣτΕ έχει αποφανθεί αμετάκλητα.
•Οι συνταξιούχοι απαιτούν ΑΜΕΣΗ υλοποίηση της υπ’αριθ. 2287/2015 απόφασης του ΣτΕ που κήρυξε τον «νόμο Βρούτση» αντισυνταγματικό.
 
 
Ι.Με τον ν. 4093/2012 (άρθρο πρώτο παρ. α υποπαρ.Β.4) ο υπουργός Εργασίας-Κοινωνικών Ασφαλίσεων και Πρόνοιας κ.Ιωάννης Βρούτσης  εισηγήθηκε  -και η τότε κυβέρνηση ψήφισε-  την ολοσχερή κατάργηση από 1-1-2013 των τριών Δώρων-Επιδομάτων (Χριστουγέννων, Πάσχα και Αδείας) ΣΕ ΟΛΟΥΣ τους συνταξιούχους.
Το συνολικό ύψος των τριών Δώρων-Επιδομάτων, όταν καταργήθηκαν, ήταν ύψους 800 ευρώ κατ’έτος (400, 200 και 200 ευρώ, αντίστοιχα), αφού η 13η και 14η σύνταξη είχαν ήδη περιοριστεί από την κυβέρνηση Γ. Α. Παπανδρέου το 2010 με το άρθρο μόνο του πρωτομνημονιακού νόμου 3847/2010 (ΦΕΚ Α 67/11-5-2010).
Η δραστική μείωση των σημαντικών για την αξιοπρεπή διαβίωση των συνταξιούχων Δώρων-Επιδομάτων είχε δυστυχώς κριθεί συνταγματική(!) με την υπ’αριθ. 668/2012 απόφαση της Ολομέλειας του ΣτΕ, γνωστή και ως «απόφαση Πικραμένου», σημερινού Αντιπροέδρου της κυβέρνησης Μητσοτάκη.
ΙΙ.Η διάταξη του ν. 4093/2012 για την κατάργηση των Δώρων των συνταξιούχων, όπως ψηφίστηκε και ίσχυσε μετά την 1-1-2013, ανέφερε επί λέξει (άρθρο πρώτο παρ. α υποπαρ.Β.4) τα εξής:
«Τα επιδόματα εορτών Χριστουγέννων και Πάσχα καθώς και το επίδομα αδείας που προβλέπονται από τις διατάξεις του άρθρου 5 του ν. 2592/1998 (Α’ 57) και του άρθρου μόνου του ν. 3847/2010 (Α’ 67) καταργούνται».
Με τον ίδιο νόμο (άρθρο πρώτο παρ. α υποπαρ.Γ) καταργήθηκαν από 1-1-2013 και τα Δώρα-Επιδόματα των δημοσίων υπαλλήλων, που επίσης είχαν περιοριστεί με το πρώτο Μνημόνιο στα 1.000 ευρώ ανά έτος (500, 250 και 250 αντίστοιχα). Η ρύθμιση αυτή για τους δημοσίους υπαλλήλους ανέφερε επί λέξει τα εξής:
«Τα επιδόματα εορτών Χριστουγέννων, Πάσχα και αδείας, που προβλέπονται από οποιαδήποτε γενική ή ειδική διάταξη, ή ρήτρα ή όρο συλλογικής σύμβασης εργασίας, διαιτητική απόφαση ή με ατομική σύμβαση εργασίας ή συμφωνία, για λειτουργούς, υπαλλήλους και μισθωτούς του Δημοσίου, Ν.Π.Δ.Δ., Ν.Π.Ι.Δ., και Ο.Τ.Α., καθώς και για τα μόνιμα στελέχη των Ενόπλων Δυνάμεων και αντίστοιχους της Ελληνικής Αστυνομίας, του Πυροσβεστικού και Λιμενικού Σώματος, καταργούνται από 1.1.2013.».
Στην αιτιολογική έκθεση τουν. 4093/2012 ο κ.Βρούτσης, υπεραμυνόμενος της οριστικής κατάργησης των τριών Δώρων-Επιδομάτων χαρακτηριστικά ανέφερε:
«Με την προτεινόµενη ρύθµιση, τα προβλεπόµενα στην παρ.10 του άρθρου τρίτου του ν. 3845/2010 (Α΄65) επιδόµατα εορτών Χριστουγέννων και Πάσχα και το επίδοµα αδείας που καταβάλλεται σε όλους τους συνταξιούχους, από το δηµόσιο ή τα ασφαλιστικά ταµεία κύριας ασφάλισης, καθώς και τα δώρα εορτών Χριστουγέννων και Πάσχα και το επίδοµα αδείας, που προβλέπονται από οποιαδήποτε γενική ή ειδική διάταξη νόµου ή κανονιστική πράξη ή καταστατική διάταξη για τους συνταξιούχους και βοηθηµατούχους όλων των φορέων – τοµέων επικουρικής ασφάλισης αρµοδιότητας του Υπουργείου Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας, καθώς και του ΟΓΑ και του ΝΑΤ, καταργούνται από 1.1.2013.
Η ανάγκη προσφυγής στο µηχανισµό στήριξης οδήγησε στην ανάγκη να ληφθούν πρόσθετα µέτρα µε τις διατάξεις του ν. 3845/2010 (Α΄65) . Ένα από αυτά ήταν η κατάργηση των δώρων Χριστουγέννων και Πάσχα και του επιδόµατος αδείας και η αντικατάστασή τους µε το επίδοµα εορτών Χριστουγέννων και Πάσχα και το επίδοµα αδείας που καταβάλλεται σε όλους τους συνταξιούχους, από το δηµόσιο ή τα ασφαλιστικά ταµεία κύριας ασφάλισης, που ανέρχεται στο ύψος των 400 ευρώ για το επίδοµα Χριστουγέννων και 200 ευρώ για το δώρο Πάσχα και το επίδοµα αδείας αντίστοιχα.».
Τέλος στην αιτιολογική έκθεση ο κ.Βρούτσης ανέφερε ότι «οι νέες δηµοσιονοµικές ανάγκες απαιτούν την περαιτέρω µείωση των κρατικών δαπανών. Μεταξύ των άλλων µέτρων περιστολής των δηµοσίων δαπανών κρίθηκε σκόπιµη και αναγκαία η περικοπή όλων των δώρων και του επιδόµατος αδείας για όλους τους ασφαλιστικούς οργανισµούς και όλους τους συνταξιούχους, προκειµένου να διασφαλιστεί η βιωσιµότητα όλων των φορέων κοινωνικής ασφάλισης και η εξασφάλιση της µελλοντικής συνέχισης της καταβολής των παροχών στους δικαιούχους.».
ΙΙΙ.Επειδή τον τελευταίο καιρό, αναφορικά με τη διεκδίκηση των αναδρομικών από τους συνταξιούχους, μετά την κατάργηση ως αντισυνταγματικών από το ΣτΕ των περικοπών στις συντάξεις και τα Δώρα, επικρατεί μεγάλη σύγχυση, που συντηρεί σκοπίμως η κυβέρνηση δια των εκπροσώπων της αλλά και φίλια προς την κυβέρνηση ΜΜΕ, η ΕΝΥΠΕΚΚ ενημερώνει ότι το Συμβούλιο Επικρατείας με την υπ’αριθ. 2287/2015 απόφαση της Ολομέλειάς του (όμοιες και οι υπ’αριθ. 2288-2290/2015) έχει αποφασίσει αμετακλήτως τα ακόλουθα:
1ον)Κήρυξε αντισυνταγματικές τις ρυθμίσεις των ν. 4051/2012 (άρθρο 6 παρ.2) και 4093/2012 (άρθρο πρώτο παρ. ΙΑ υποπαρ.ΙΑ.5 περ.1 και υποπαρ. ΙΑ.6 περ.3) που επέβαλαν τις περικοπές στις κύριες και επικουρικές συντάξεις από 1-1-2013 και την κατάργηση των τριών Δώρων-Επιδομάτων (Χριστουγέννων, Πάσχα και Αδείας) συνολικού ύψους 800 ευρώ κατ’ έτος (400+200+200 ευρώ).
Οι παραπάνω διατάξεις του ν. 4051/2012 (υπουργός Εργασίας κ.Γεώργιος Κουτρουμάνης) και 4093/2012 (υπουργός Εργασίας κ.Ιωάννης Βρούτσης) που κρίθηκαν αντισυνταγματικές αφορούσαν τις παρακάτω μειώσεις:
- μείωση κατά 12% στο τμήμα της κύριας σύνταξης που υπερέβαινε τα 1.300 ευρώ,
- μείωση κατά 5-20% για συντάξεις ή άθροισμα συντάξεων από 1.000 ευρώ και άνω
- μείωση στις επικουρικές συντάξεις από 10-20% κλιμακωτά από το πρώτο ευρώ
- πλήρη κατάργηση των Δώρων και του Επιδόματος Αδείας που για τις κύριες συντάξεις ανήρχετο ετησίως στο ποσό των 800 ευρώ (400+200+200 ευρώ)
- κατάργηση των Δώρων στις επικουρικές συντάξεις, δηλαδή κατάργηση 2 επικουρικών συντάξεων ανά έτος.
2ον) Διέταξε να λάβουν τα παρανόμως παρακρατηθέντα ποσά και μάλιστα αναδρομικά για την περίοδο από 1-1-2013 έως 10-6-2015 (ημερομηνία δημοσίευσης της ανωτέρω απόφασης) ΜΟΝΟΝ όσοι συνταξιούχοι είχαν ασκήσει «ένδικα μέσα ή βοηθήματα» μέχρι 10-6-2015.
3ον) Διέταξε να αναπροσαρμοστούν, χωρίς προηγούμενη προσφυγή στα Δικαστήρια, οι συντάξεις ΟΛΩΝ ΑΝΕΞΑΙΡΕΤΩΣ των συνταξιούχων στα προ της 1-1-2013 επίπεδα, χωρίς δηλαδή να υπολογίζονται εφεξής οι ανωτέρω περικοπές που κρίθηκαν αμετάκλητα αντισυνταγματικές.
4ον) Διέταξε να λαμβάνουν κανονικά τα τρία Δώρα-επιδόματα συνολικού ύψους 800 ευρώ ανά έτος ΟΛΟΙ ΑΝΕΞΑΙΡΕΤΩΣ οι συνταξιούχοι από 11-6-2015 (επομένη ημέρα της δημοσίευσης της απόφασης) χωρίς να είναι υποχρεωμένοι να προσφύγουν στη Δικαιοσύνη  και
5ον) Απεξάρτησε την εφ’όρου ζωής καταβολή των τριών Δώρων-επιδομάτων στους συνταξιούχους (και μετά τον θάνατό τους στους κληρονόμους τους) από το ύψος των συνταξιοδοτικών δαπανών και από τις τυχόν μεταρρυθμίσεις του Ασφαλιστικού Συστήματος μετά την έκδοση της ανωτέρω απόφασης (10-6-2015).
IVΣύμφωνα με όσα αναφέρουμε παραπάνω, η κυβέρνηση οφείλει σήμερα σε κάθε Έλληνα από τους 2.500.000 συνταξιούχους, δικαιούχους κύριας σύνταξης, ή τους κληρονόμους του, ΜΟΝΟ από την κατάργηση των τριών Δώρων-Επιδομάτων και για τις κύριες ΜΟΝΟ συντάξεις 800 ευρώ ανά έτος από το 2015 και συνολικά (800 ευρώ Χ 5 έτη =) το ποσό των 4.000 ευρώ σε κάθε συνταξιούχο ή κληρονόμο του.
Αν υλοποιηθεί κατά γράμμα η υπ’αριθ. 2287/2015 απόφαση του ΣτΕ, που έκρινε αντισυνταγματική την κατάργηση των τριών Δώρων-Επιδομάτων από τη διάταξη του «νόμου Βρούτση», η κυβέρνηση οφείλει να καταβάλει:
- το ποσό των 5.600 ευρώ (ήτοι 800 ευρώ Χ 7 έτη από το 2013) σε όσους συνταξιούχους είχαν ασκήσει αγωγή μέχρι την 10-6-2015 (ημέρα δημοσίευσης της 2287/2015 απόφασης ΣτΕ) και
- το ποσό των 4.000 (ήτοι 800 ευρώ Χ 5 έτη από το 2015) σε όσους ΔΕΝ είχαν ασκήσει αγωγή μέχρι την ανωτέρω ημερομηνία, όπως αναφέραμε παραπάνω.
Η ΕΝΥΠΕΚΚ καλεί την κυβέρνηση και τον υπουργό Εργασίας κ.Ιωάννη Βρούτση να υλοποιήσει ΑΜΕΣΑ την υπ’αριθ. 2287/2015 απόφαση της Ολομέλειας του Συμβουλίου Επικρατείας που έκρινε αντισυνταγματική την κατάργηση της διάταξης του ν. 4093/2012 που ο ίδιος εισηγήθηκε και ψήφισε για την κατάργηση των Δώρων-Επιδομάτων των συνταξιούχων.
Σε περίπτωση αδυναμίας εφάπαξ καταβολής των ανωτέρω ποσών, όπως ο ίδιος και άλλα κυβερνητικά στελέχη υποστηρίζουν, τα παρανόμως παρακρατηθέντα και οφειλόμενα στους συνταξιούχους ποσά μπορούν να συμψηφιστούν με οφειλές από ΕΝΦΙΑ και φόρους που έχουν οι συνταξιούχοι και οι οικογένειες τους.
Γιατί είναι αυτονόητο, όταν μια νεοεκλεγμένη κυβέρνηση, που επαγγέλλεται αξιοκρατία, φοροελαφρύνσεις και ανάπτυξη, βρίσκει πάντα …τρόπο να εφαρμόσει τις δικαστικές αποφάσεις και να ευθυγραμμίζεται με τους δημοκρατικούς θεσμούς και λειτουργίες της χώρας.




Οι πέντε µειώσεις φόρων που «κλείδωσαν» για το 2020 - Πάνε "περίπατο", στο μέλλον, οι υποσχέσεις για το αφορολόγητο και την σταδιακή κατάργηση της "'έκτακτης" εισφοράς αλληλεγγύης



Το σχέδιο για τις ελαφρύνσεις που θα επιδιώξει η κυβέρνηση να εφαρμοστούν από το 2020 καταστρώνουν στο οικονομικό επιτελείο και στο Μέγαρο Μαξίμου, έτσι ώστε να υπάρχουν εναλλακτικές προτάσεις στην περίπτωση που οι συζητήσεις με τους θεσμούς δυσκολέψουν. Σε αυτή τη φάση, ορισμένες εκ των φοροελαφρύσεων που περιλαμβάνονταν στο προεκλογικό πρόγραμμα της Ν.Δ. φαίνεται να είναι πιο ώριμες, καθώς θεωρούνται αναπτυξιακές, άλλες ήδη έχουν μετατεθεί για το 2022 εξαιτίας του υψηλού κόστους που δημιουργούν στον προϋπολογισμό, ενώ κάποιες σημαντικές, που αποτέλεσαν και έναν από τους λόγους που επλήγη σημαντικά ο ΣΥΡΙΖΑ, και συγκεκριμένα οι ελαφρύνσεις στη φορολογική κλίμακα, «παίζονται» στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων με τους θεσμούς.
Σε 15 ημέρες, όπως αναφέρει ανώτατος παράγοντας του οικονομικού επιτελείου, θα έχουν ληφθεί οι οριστικές αποφάσεις για τις φοροελαφρύνσεις που θα συνοδεύσουν τον προϋπολογισμό του 2020, καθώς μέχρι τότε θα έχουν ολοκληρωθεί οι συζητήσεις με τους θεσμούς για την ποιότητα των αλλαγών, αλλά και αν υπάρχει ο δημοσιονομικός χώρος για να υλοποιηθούν οι σχεδιασμοί. Σημαντικός παράγοντας που θα καθορίσει το ύψος των ελαφρύνσεων είναι το πρωτογενές πλεόνασμα και αν η κυβέρνηση θα καταφέρει, έστω και με έμμεσο τρόπο, να κερδίσει από την Ευρώπη την ένταξη των κερδών από τα ελληνικά ομόλογα που έχουν οι κεντρικές τράπεζες, και τα οποία αποδίδονται στη χώρα μας, στον προϋπολογισμό – εξέλιξη που θα δημιουργούσε δημοσιονομικό χώρο της τάξεως της μισής ή μίας ποσοστιαίας μονάδας και θα επέτρεπε την υλοποίηση του προγράμματος της κυβέρνησης.
Ταυτόχρονα, η κυβέρνηση έχει έτοιμο το σχέδιο για την ανακατανομή των δαπανών, που μπορεί να αποφέρει ακόμα και 2 δισ. ευρώ. Κυρίως όμως στηρίζεται στις διαρθρωτικές μεταρρυθμίσεις, που θα οδηγήσουν στη μεγέθυνση του ΑΕΠ. Μάλιστα, από την κυβέρνηση υποστηρίζουν ότι το όφελος τον πρώτο χρόνο από τη συρρίκνωση των καταναλωτικών δαπανών και τη βελτίωση των αποτελεσμάτων των ΔΕΚΟ θα φθάσει τα 600 εκατ. ευρώ ή 0,3% του ΑΕΠ και ενδεχομένως να προσεγγίσει το 1 δισ. ευρώ. Ηδη, σύμφωνα με πληροφορίες, έχει δοθεί εντολή στους φορείς της γενικής κυβέρνησης προκειμένου να συρρικνώσουν τους προϋπολογισμούς τους κατά 10%-12%.
Ποιες προχωρούν
Η κυβέρνηση, όπως όλα δείχνουν, έχει συμφωνήσει με τους θεσμούς για τις παρεμβάσεις που μπορούν να δώσουν ώθηση στην οικονομία, σε μια περίοδο μάλιστα που η οικονομία στην Ευρώπη αλλά και παγκοσμίως αναμένεται να κινηθεί πτωτικά συγκριτικά με τα προηγούμενα χρόνια. Σε αυτές περιλαμβάνονται οι μειώσεις στη φορολογία των επιχειρήσεων καθώς και όσες σχετίζονται με την τόνωση της οικοδομικής δραστηριότητας. Συγκεκριμένα:
1. Μειώνεται από το 28% στο 24% ο φορολογικός συντελεστής στα επιχειρηματικά κέρδη του 2019. Ωστόσο, το κόστος θα επιβαρύνει τον προϋπολογισμό του 2020. Επίσης, για το 2021 προβλέπεται η μείωση του συντελεστή στο 20%.
Ταυτόχρονα μειώνεται ο φόρος στα διανεμόμενα κέρδη στο 5%, από 10% που είναι σήμερα.
2. Μειώνεται ο ΦΠΑ σε όλο το τουριστικό πακέτο στο 13%.
3. Αναστέλλεται ο ΦΠΑ στην οικοδομική δραστηριότητα για τρία χρόνια.
4. Αναστέλλεται ο φόρος υπεραξίας για ακόμη τρία χρόνια.
5. Εκπτωση 40% των δαπανών ενεργειακής, λειτουργικής και αισθητικής αναβάθμισης των ακινήτων από το φορολογητέο εισόδημα.
Το αφορολόγητο
Στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων βρίσκεται η διατήρηση του αφορολόγητου ορίου στις 8.636 ευρώ, καθώς το κόστος του ανέρχεται σε 1,9 δισ. ευρώ. 
Το σενάριο που επεξεργάζονται στελέχη του υπουργείου Οικονομικών προβλέπει σταθερό αφορολόγητο όριο 6.500 ευρώ, το οποίο θα φθάνει στις 8.636 ευρώ εφόσον ο φορολογούμενος παρουσιάσει στην εφορία πρόσθετες ηλεκτρονικές συναλλαγές. Δηλαδή, για να επωφεληθεί ο φορολογούμενος από το προσαυξημένο αφορολόγητο θα πρέπει να έχει περισσότερες ηλεκτρονικές συναλλαγές από αυτές που προβλέπονται σήμερα. Με τον τρόπο αυτό υπολογίζουν στο οικονομικό επιτελείο ότι δεν θα διαταραχθεί η ισορροπία του προϋπολογισμού, εκτιμώντας ότι έτσι μπορούν να πείσουν τους θεσμούς για τη διατήρησή του στα σημερινά επίπεδα, συρρικνώνοντας ταυτόχρονα τη φοροδιαφυγή, κυρίως στον τομέα του ΦΠΑ, που ξεπερνάει τα 6 δισ. ευρώ ετησίως.
Σε δύσκολο γρίφο έχει αναδειχθεί για την κυβέρνηση η νέα φορολογική κλίμακα, καθώς η διατήρηση του αφορολογήτου, σε συνδυασμό με τη μείωση του εισαγωγικού συντελεστή, μπορεί να οδηγήσει σε απώλειες εσόδων. Με τις αλλαγές που εξετάζονται, ο μειωμένος από το 22% στο 9% κατώτατος συντελεστής φορολογίας εισοδήματος φυσικών προσώπων θα ισχύσει για εισοδήματα μέχρι 10.000 ευρώ. 
Για όσους έχουν παιδιά, το αφορολόγητο όριο θα προσαυξάνεται κατά 1.000 ευρώ. Δηλαδή, ένας μισθωτός με ένα παιδί θα έχει αφορολόγητο όριο εισοδήματος 9.636 ευρώ, από 8.864 ευρώ σήμερα, και ένας μισθωτός με δύο παιδιά θα είναι αφορολόγητος για εισόδημα 10.636 ευρώ, από 9.090 ευρώ που ανέρχεται σήμερα το αφορολόγητο όριο για τους μισθωτούς με δύο παιδιά. 
Πρόθεση της κυβέρνησης είναι η νέα φορολογική κλίμακα να εφαρμοσθεί από το 2020, ωστόσο το μεγάλο κόστος που επιφέρει στον προϋπολογισμό δεν αποκλείεται να μεταθέσει για το 2021 τις αλλαγές στη φορολογική κλίμακα.
Στα επόμενα χρόνια
• Μείωση του ΦΠΑ με καθιέρωση δύο συντελεστών, 11% και 22%, από 13% και 24% σήμερα. Οι ειδικοί υποστηρίζουν ότι κάθε μονάδα μείωσης του ΦΠΑ κοστίζει στον προϋπολογισμό περίπου 0,5% του ΑΕΠ. Το μέτρο δεν αναμένεται να εφαρμοσθεί πριν από το 2022.
• Κατάργηση του τέλους επιτηδεύματος. Και το μέτρο αυτό θα εφαρμοσθεί σταδιακά από το 2021 και μετά.
Σταδιακή κατάργηση της «έκτακτης» εισφοράς αλληλεγγύης, η οποία καθιερώθηκε με το άρθρο 29 του ν. 3986/2011 στα εισοδήματα άνω των 12.000 ευρώ των φυσικών προσώπων και η οποία θα έπρεπε να έχει καταργηθεί στα τέλη του 2014. Η σταδιακή μείωση θα ξεκινήσει από το 2021 και μετά.
Μείωση φοροδιαφυγής στην κτηματαγορά
Στη μείωση της φοροδιαφυγής στον κλάδο της κτηματαγοράς, που την τελευταία διετία έχει εκτοξευθεί, εστιάζει το οικονομικό επιτελείο με σειρά μέτρων που ταυτόχρονα θα μπορούσαν να χρηματοδοτήσουν τμήμα των φοροελαφρύνσεων. Το πρώτο μέτρο προβλέπει την υποχρεωτική εξόφληση των μισθωμάτων μέσω τραπεζικών λογαριασμών. Επίσης, στο στόχαστρο θα βρεθούν και οι μεσίτες ακινήτων, οι συμβολαιογράφοι και οι δικηγόροι, που ουσιαστικά θα θεωρηθούν συνυπεύθυνοι στις περιπτώσεις αγοραπωλησιών ακινήτων με χρήματα κάτω από το τραπέζι. Στελέχη της φορολογικής διοίκησης υποστηρίζουν ότι η ευκολότερη πρόσβαση των ελεγκτών στους τραπεζικούς λογαριασμούς των φορολογουμένων θα διευκολύνει τον περιορισμό της φοροδιαφυγής. Σύμφωνα με πληροφορίες, σχεδιάζεται οι ενοικιαστές να εξοφλούν υποχρεωτικά μέσω τραπεζικών λογαριασμών το μηνιαίο ποσό που αναφέρεται στο μισθωτήριο συμβόλαιο. Σε διαφορετική περίπτωση, δηλαδή εάν κάποιος συνεχίσει να πληρώνει με μετρητά, θα προβλεφθούν αυστηρά πρόστιμα τόσο για τον ενοικιαστή όσο και για τον ιδιοκτήτη. Η κίνηση αυτή βοηθάει και τους ιδιοκτήτες ακινήτων οι οποίοι στην περίπτωση που «πέσουν» πάνω σε έναν κακοπληρωτή θα εμφανίζεται μέσω του τραπεζικού τους λογαριασμού ότι δεν τα έχουν εισπράξει και, ως εκ τούτου, δεν θα είναι υποχρεωμένοι να τα δηλώσουν και να φορολογηθούν γι’ αυτά.
Στελέχη του υπουργείου Οικονομικών εκτιμούν ότι με την πληρωμή των ενοικίων μέσω του τραπεζικού συστήματος (στο ταμείο ή με e-banking ) θα περιοριστεί σημαντικά η φοροδιαφυγή στις τάξεις των ιδιοκτητών ακινήτων, αρκετοί από τους οποίους αποκρύβουν τα εισοδήματα από ακίνητα, καθώς οι φόροι είναι τσουχτεροί. Η κίνηση αυτή δεν πρόκειται να εξαλείψει το μεγάλο πρόβλημα της φοροδιαφυγής. Και αυτό καθώς στην πράξη ιδιοκτήτης και ενοικιαστής συμφωνούν μεταξύ τους στην αναγραφή χαμηλότερου τιμήματος στο μισθωτήριο συμβόλαιο και στην καταβολή του υπολοίπου με μετρητά στα χέρια του ιδιοκτήτη. Ο τελευταίος δηλώνει στη φορολογική του δήλωση μόνο το μίσθωμα που φαίνεται στο μισθωτικό συμφωνητικό. Ωστόσο, με τις πολλαπλές διασταυρώσεις στα εισοδήματα τόσο από τις αποδοχές όσο και από την ακίνητη περιουσία θα εντοπιστούν περιπτώσεις μεγάλης κυρίως φοροδιαφυγής. 
Ταυτόχρονα, σημειώνουν ότι αρκετοί θα φοβηθούν μήπως πέσουν τα δίχτυα της εφορίας, με αποτέλεσμα να σταματήσουν τις πρακτικές απόκρυψης εισοδημάτων από ενοίκια.
Το δεύτερο μέτρο προβλέπει διασταυρώσεις στο 25% των αγοραπωλησιών ακινήτων. Τα στοιχεία που μεταβιβάζονται στο υπουργείο Οικονομικών θα ελέγχονται σε βάθος, όπως και οι αμοιβές των μεσιτών, των συμβολαιογράφων, αλλά και οι λογαριασμοί τόσο του πωλητή όσο και του αγοραστή.
Εφόσον επιτευχθεί ο στόχος του περιορισμού της φοροδιαφυγής, η κυβέρνηση σχεδιάζει θα προχωρήσει στον εξορθολογισμό της κλίμακας φορολόγησης. Να σημειωθεί πως σήμερα το εισόδημα από ακίνητη περιουσία φορολογείται αυτοτελώς ως εξής:
• 0-12.000 ευρώ με 15%.
• 12.001-35.000 ευρώ με 35%.
• 35.001 ευρώ και πάνω με 45%.
Στις προθέσεις του οικονομικού επιτελείου είναι ο δεύτερος συντελεστής να διαμορφωθεί εντός της τετραετίας στο 20% ή 25%.
Η αποδοχή κληρονομιάς γίνεται πιο εύκολη
H εξάντληση της φοροδοτικής ικανότητας των φορολογουμένων και η δυσκολία αντιμετώπισης της καθημερινότητας αναγκάζουν ολοένα και περισσότερους πολίτες να αποποιούνται κληρονομιές, κυρίως όταν αυτές σχετίζονται με ακίνητα. Σύμφωνα με τα τελευταία διαθέσιμα στοιχεία, το 2017 οι αποποιήσεις ξεπέρασαν τις 150.000, νούμερο ιδιαίτερα εντυπωσιακό, καθώς είναι περίπου τριπλάσιο συγκριτικά με τις αποποιήσεις του 2016 (54.422) και αυξημένο κατά 333% συγκριτικά με το 2013. Ετσι, το Δημόσιο γίνεται σταδιακά (καθώς πρέπει να αποποιηθούν και οι λοιποί συγγενείς) ο μεγαλύτερος κληρονόμος μιας περιουσίας που δεν μπορεί να αξιοποιηθεί. Και αυτό καθώς είναι άγνωστο τι γίνονται τα ακίνητα αυτά. Το μόνο βέβαιο είναι πως πρόκειται για ακίνητα που απαξιώνονται σε καθημερινή βάση, γεγονός που καθιστά όλο και δυσκολότερη την εύρεση αγοραστών στο μέλλον. 
Τα περισσότερα ακίνητα που αποποιούνται οι κληρονόμοι βαρύνονται από χρέη προς το Δημόσιο που είναι αδύνατον να εξοφληθούν σε 24 δόσεις, με αποτέλεσμα αυτά να καταλήγουν στα χέρια του Δημοσίου. Στο πλαίσιο αυτό, η ηγεσία του υπουργείου Οικονομικών έχει έτοιμο σχέδιο, που προβλέπει την τροποποίηση της πάγιας ρύθμισης του υπουργείου Οικονομικών έτσι ώστε τα ακίνητα να παραμένουν στους κληρονόμους, αλλά ταυτόχρονα το Δημόσιο να εισπράττει αφενός τα χρέη που έχουν δημιουργηθεί και αφετέρου τον φόρο κληρονομιάς. 
Σύμφωνα με πληροφορίες, το σχέδιο της κυβέρνησης προβλέπει την πληρωμή των τακτικών οφειλών (φόρος εισοδήματος, ΕΝΦΙΑ, ΦΠΑ) σε 24 δόσεις και την αποπληρωμή των έκτακτων οφειλών (φόρος κληρονομιάς) σε έως και 48 δόσεις, ενδεχομένως και περισσότερες. Ωστόσο, για να φθάσει κάποιος στις 48 δόσεις θα πρέπει να πληροί συγκεκριμένα κριτήρια. Δηλαδή, θα λαμβάνονται υπόψη τα εισοδήματα όσων επιθυμούν να ενταχθούν στη ρύθμιση. Επί της ουσίας, τα εισοδηματικά κριτήρια θα κληρώνουν τον αριθμό των δόσεων στις έκτακτες οφειλές προς την εφορία.
Σήμερα, οι ληξιπρόθεσμες οφειλές μπορούν να ρυθμιστούν έως και σε 12 μηνιαίες δόσεις και μπορούν να φθάσουν υπό εξαιρετικές προϋποθέσεις τις 24. Η υπαγωγή στην πάγια ρύθμιση και η υποβολή τόσο της αίτησης, όσο και της απαιτούμενης υπεύθυνης δήλωσης, μπορούν να γίνουν ηλεκτρονικά, μέσω ειδικής εφαρμογής του συστήματος ΤΑΧΙSnet, που είναι διαθέσιμη μέσω της ιστοσελίδας της ΑΑΔΕ, στην ηλεκτρονική διεύθυνση www.aade.gr. Με την υπαγωγή στη ρύθμιση, αποτρέπεται η επιβολή του μέτρου της κατάσχεσης ή αν το μέτρο αυτό έχει ήδη επιβληθεί, αναστέλλεται.
Ρύθμιση 120 δόσεων
Περισσότεροι από 240.000 έχουν ενταχθεί στη ρύθμιση των 120 δόσεων. Πρόκειται κυρίως για φυσικά πρόσωπα, καθώς γι’ αυτά οι αλλαγές που έχουν ψηφισθεί δεν επιφέρουν ουσιαστικές διαφοροποιήσεις (η μείωση του επιτοκίου από το 5% στο 3% θα γίνει αυτόματα). Οπως προκύπτει από τα  τελευταία στοιχεία της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων, μέχρι στιγμής έχει ρυθμισθεί ποσό 1,43 δισ. ευρώ, με τις προσαυξήσεις να φθάνουν τα 431 εκατ. ευρώ.
Συνολικά έχει ρυθμιστεί ποσό 1,86 δισ. ευρώ, με το Δημόσιο να έχει βάλει ήδη στα ταμεία του περί τα 215,2 εκατ. ευρώ.  Στόχος, πάντως, του οικονομικού επιτελείου είναι ο αριθμός των οφειλετών του Δημοσίου να τριπλασιασθεί, όπως και οι ετήσιες εισπράξεις.




Οι δηλώσεις Ερντογάν, τα δένδρα και το δάσος



Σιγά μην μολύνουν την ατμόσφαιρα οι δηλώσεις Ερντογάν, όπως αποφάνθηκε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος στη Λευκωσία. Την ατμόσφαιρα μολύνουν τα κατοχικά στρατεύματα, που συνεχίζουν να κατακρατούν διά της ισχύος για 45 χρόνια έδαφος της Κυπριακής Δημοκρατίας. Την ατμόσφαιρα μολύνει η παρουσία των δυο γεωτρύπανων, του ερευνητικού σκάφους, που έχουν εισβάλει στην κυπριακή ΑΟΖ και επιχειρούν να επιβάλλουν νέα τετελεσμένα.

Ο Τούρκος Πρόεδρος έχει επαναλάβει και προσφάτως τις θέσεις του και εξήγησε την παράνομη και ακραία στάση, την οποία τηρεί έναντι της Ελλάδος και της Κύπρου. Ο νεοσουλτάνος της Άγκυρας αυτό που κάνει είναι να εξηγεί τις παρανομίες του στην Ανατολική Μεσόγειο, χωρίς περιστροφές και διπλωματικές υπεκφυγές. Η κατοχική Τουρκία έχει προ πολλού περάσει από τη ρητορική και τις προειδοποιήσεις στην πράξη.

Σε ό,τι αφορά τις παραβιάσεις στη θάλασσα, έχει εισβάλει στην κυπριακή ΑΟΖ από την 4η Μαίου, επιβεβαιώνοντας όσα έλεγε δημοσίως την προηγούμενη περίοδο. Η Τουρκία ό,τι εξαγγέλλει συνήθως το υλοποιεί. Σημειώνεται συναφώς πως πολλοί ήταν εκείνοι που είχαν εκτιμήσει πως το καθεστώς της Άγκυρας δεν θα άντεχε την αμερικανική πίεση για τους S-400. Άντεξε την πίεση και το πυραυλικό σύστημα από τη Ρωσία παραδόθηκε.

Συνεχίστε την ανάγνωση στο https://slpress.gr/ethnika/oi-diloseis-erntogan-ta-dendra-kai-to-dasos/