Δευτέρα 25 Μαρτίου 2019

ΥΕΘΑ: Οι Ένοπλες Δυνάμεις της χώρας είναι πάντα στην πρώτη γραμμή, είναι δυνατές, είναι αξιόπιστες, και είναι έτοιμες να προασπίσουν την εθνική ακεραιότητα της πατρίδας μας.



Ημερήσια Διαταγή ΥΕΘΑ Ευάγγελου Αποστολάκη για την Εθνική Επέτειο της 25ης Μαρτίου 1821

Αξιωματικοί, Υπαξιωματικοί, Πολιτικό Προσωπικό, στρατεύσιμοι και Εθνοφύλακες των Ενόπλων Δυνάμεων,
Εορτάζουμε ως Έθνος το πιο σημαντικό ορόσημο της σύγχρονης ιστορίας μας, την 25η Μαρτίου 1821, καθώς τέθηκαν οι βάσεις για την εθνική ανεξαρτησία και τη γέννηση του Νέου Ελληνικού Κράτους. Η επέτειος αυτή δεν λειτουργεί απλώς ως ημέρα μνήμης και υπερηφάνειας για τον  επαναστατικό αγώνα των Ελλήνων κατά του οθωμανικού ζυγού, αλλά και ως σύμβολο και υπόμνηση για το τι μπορεί να πετύχει ένας λαός, χάρη στην ενότητα και στην ομοψυχία, όταν οι περιστάσεις το επιβάλλουν και το ιστορικό καθήκον επιτάσσει.
Και ο συμβολισμός είναι ακόμη βαθύτερος διότι, πέρα από την ξεχωριστή στιγμή της σύγχρονης ιστορίας του Ελληνικού Έθνους, πέρα από τον απαράμιλλο ηρωισμό, την ενότητα και το μεγαλείο του ανθρωποκεντρικού πολιτισμού του τόπου αυτού, μια σειρά μηνυμάτων λειτουργούν, όχι μόνον ως εθνικό κεφάλαιο, αλλά ως παρακαταθήκη αρχών οικουμενικής αξίας.
Οι Έλληνες δεν αποτίναξαν μόνον τον Οθωμανικό ζυγό, αλλά ανέδειξαν σε ολόκληρη την Ευρώπη πόσο μεγάλη είναι η σημασία του δικαιώματος των λαών στην αυτοδιάθεση.
Οι ηρωικοί προπάτορές μας είχαν αρωγό την πίστη τους στα ιδανικά, το ιερό χρέος προς την Πατρίδα, τους ίδιους, τις οικογένειές τους και τις μελλοντικές γενεές. Ήθελαν να ζουν ελεύθεροι διατηρώντας θρησκεία, γλώσσα και ταυτότητα. Έτσι, ανέτρεψαν τα δεδομένα ισχύος, επιτυγχάνοντας αυτό που φάνταζε στα μάτια του τότε σύγχρονου κόσμου ως ακατόρθωτο.
Για αυτό πρέπει να αφήσουμε τη σοφία της ιστορίας να μας καθοδηγεί.Η ιστορία του ελληνικού έθνους, που διδάσκει και προειδοποιεί, που εμπνέει και θαυμάζεται από ολόκληρο τον κόσμο, είναι η πηγή και η έμπνευση, στην οποία επιβάλλεται να προστρέξουμε και εμείς, σήμερα, για να δώσουμε με επιτυχία το δικό μας αγώνα.  Έτσι και σήμερα, μέσα από τη συναίνεση και σύνθεση δυνάμεων και απόψεων, καλούμαστε ως έθνος να υπερβούμε τις προκλήσεις και τις δυσκολίες και να προχωρήσουμε μπροστά.
Γυναίκες και Άνδρες των Ενόπλων Δυνάμεων,
Οι κλιμακούμενες προκλήσεις και οι νέες απαιτήσεις στο τομέα της ασφάλειας στην ευρύτερη περιοχή μας, καθιστούν ακόμα πιο επιτακτική την ανάγκη να είμαστε σε εγρήγορση και οπλισμένοι με ψυχραιμία και αποφασιστικότητα.
Η χώρα μας στο πολύπλοκο και ασταθές γεωπολιτικό περιβάλλον μας, προωθεί την ειρήνη και τη συνεργασία. Προάγει αδιάλειπτα, πάντα σε στενή συνέργεια με την αδελφή Χώρα Κύπρο, το διάλογο για την ασφάλεια μεταξύ των χωρών στην ευρύτερη περιοχή των Βαλκανίων και της Νοτιοανατολικής Μεσογείου, πάντα στη βάση του διεθνούς δικαίου και των σχέσεων καλής γειτονίας.
Αυτό απαιτεί από όλους μας αυστηρή προσήλωση στο καθήκον, συλλογική προσπάθεια και εθνική συνεννόηση. Απαιτεί να πορευθούμε με συναίνεση και αμοιβαία εμπιστοσύνη και να ανταποκριθούμε στις ευθύνες μας ώστε να συνεχίσει η Ελλάδα να αποτελεί πυλώνα σταθερότητας και πάροχο ασφάλειας στην ευρύτερη περιοχή ευθύνης της πατρίδας μας
Στο πλαίσιο αυτό, οι Ένοπλες Δυνάμεις της χώρας είναι πάντα στην πρώτη γραμμή, είναι δυνατές, είναι αξιόπιστες, και είναι έτοιμες να προασπίσουν την εθνική ακεραιότητα της πατρίδας μας. Αυτή την αποστολή την εκπληρώνουν στο ακέραιο οι Ελληνικές Ένοπλες Δυνάμεις.
Γυναίκες και άνδρες των Ενόπλων Δυνάμεων,
Θέλει αρετή και τόλμη η ελευθερία, της οποίας θεματοφύλακες και υπερασπιστές είστε όλοι εσείς.
Σας διαβεβαιώνω, ότι αποτελείτε το σημαντικότερο πολλαπλασιαστή ισχύος μας. Το υψηλότατο επίπεδο επαγγελματισμού που διαθέτετε, σε συνδυασμό με τις στρατιωτικές αρχές σας και τη συνέπεια στην αποστολή, αποφέρει έργο υψηλού επιπέδου προς όφελος της Πατρίδας μας και της ελληνικής κοινωνίας με την οποία έχουμε σχέση αμοιβαίου σεβασμού και εμπιστοσύνης.
Συνεχίστε να επιτελείτε το σπουδαίο εθνικό σας έργο αποτελώντας πρότυπο και παράδειγμα. Η Πολιτεία σας περιβάλει με εμπιστοσύνη, και η Πολιτική και Στρατιωτική ηγεσία, καταβάλλουν κάθε δυνατή προσπάθεια για την αντιμετώπιση των προβλημάτων και των αγωνιών, που με αξιοπρέπεια και αυταπάρνηση παραμερίζετε κατά την ενάσκηση των καθηκόντων σας. Τούτο θεωρούμε ότι αποτελεί ηθική υποχρέωση και καθήκον μας.
Εμπνεόμενοι από τα νοήματα της Επετείου της 25ης Μαρτίου 1821 και βασιζόμενοι στα ιδανικά και τις παραδόσεις μας, ατενίζουμε το μέλλον της Πατρίδας και του Ελληνισμού με αυτοπεποίθηση, αισιοδοξία και αποφασιστικότητα.
Χρόνια πολλά σε όλους σας.
Ζήτω η 25η Μαρτίου
Ζήτω οι Ελληνικές Ένοπλες Δυνάμεις
Ζήτω το Έθνος

Βασιλικά 1821: Πρησμένο το χέρι από την σφαγή των Τούρκων…



Παντελής Καρύκας

Τον Αύγουστο του 1821 η ελληνική Επανάσταση βρισκόταν ακόμα στα σπάργανα. 

Παρά τις επιτυχίες των επαναστατών η Τριπολιτσά κρατούσε ακόμα στον Μωριά ενώ στη Ρούμελη οι Τούρκοι είχαν εδραιωθεί στη Λαμία αλλά και στην Αττική.

Η Τριπολιτσά όμως κινδύνευε πλέον σοβαρά να πέσει. Οι Έλληνες είχαν περισφίξει τον κλοιό γύρω της. Οι Τούρκοι όμως δεν έμειναν αδρανείς. Την ώρα που ο Κιοσέ Μεχμέτ βρισκόταν στη Βοιωτία και ο Ομέρ Βρυώνης στην Αττική, μια νέα δύναμη υπό τον Μπεϊράν πασά συγκροτήθηκε με αποστολή να κινηθεί νότια και να περάσει στην Πελοπόννησο σε συνεργασία με τις λοιπές τουρκικές δυνάμεις.
Μια άλλη τουρκική δύναμη 4.000 ανδρών υπό τον Μαχμούτ πασά βρισκόταν στον Δομοκό. Ο Μπεϊράν διέθετε 8.000 άνδρες, Τούρκους ιππείς και Τούρκους και Αλβανούς πεζούς καθώς και πυροβόλα. Είχε δε συγκεντρώσει 1.000 άμαξες με εφόδια για τους πολιορκημένους στην Τριπολιτσά. Το τουρκικό σχέδιο προέβλεπε εισβολή του Μπεϊράν στον Μωριά από τον Ισθμό και του Μαχμούτ από τη Ναύπακτο. Ο Μπεϊράν θα ενώνονταν, στην πορεία, με τις δυνάμεις του Κιοσέ Μεχμέτ, ενώ ο Ομέρ Βρυώνης θα παρέμενε στην Αττική.
Αν η ενωμένη τουρκική στρατιά Μπεϊράν, Κιοσέ Μεχμέτ και Μαχμούτ έφτανε στην Πελοπόννησο η πολιορκία της Τριπολιτσάς θα αίρονταν, χωρίς αμφιβολία και η τύχη της επανάστασης θα ήταν προδιαγεγραμμένη. Αυτό έγινε αντιληπτό από τους Ρουμελιώτες οπλαρχηγούς με πρώτο τον έμπειρο στα πολεμικά γέροντα Δυοβουνιώτη. Αυτός έμαθε ότι η δύναμη του Μπεϊράν έφτασε στο Ζητούνι (Λαμία) στις 15 Αυγούστου και ειδοποίησε και άλλους.
Στα Βασιλικά
Στο κάλεσμά του ανταποκρίθηκε ο γιος του Πανουργιά, ο Νάκος,ο Ιωάννης Γκούρας, ο Κομνάς Τράκας, ο παπά-Ανδρέας, ο Βασίλης Μπούσγος, ο Κώστας Καλύβας, ο Κώστας Μπίτης, ο Μήτρος Τριανταφύλλου, ο Γιώργος Λάππας και ο Αντώνης Κοντοσόπουλος (Γεράντωνος).
Οι Έλληνες οπλαρχηγοί συναντήθηκαν στο Εργίνι (σημερινό Ρεγκίνιο) με σκοπό να αποφασίσουν πως θα ενεργήσουν. Ακούστηκαν τότε γνώμες. Η μια, που πρόκρινε ο Δυοβουνιώτης, έλεγε να ενεδρεύσουν στη διάβαση των Βασιλικών και η άλλη στη διάβαση της Φοντάνας. Οι Τούρκοι μέσω αυτών των δύο διαβάσεων μπορούσαν να κινηθούν προς Νότο.
Η διάβαση της Φοντάνας όμως, η οποία περνούσε από το όρος Καλλίδρομο, ήταν δύσκολη, ειδικά για έναν στρατό που διέθετε πολυάριθμο ιππικό και εκατοντάδες άμαξες. Για αυτό ο Δυοβουνιώτης επέμενε πως οι Τούρκοι θα προτιμήσουν τη διάβαση των Βασιλικών.Τελικά η γνώμη του επικράτησε, παρά τις αντιρρήσεις του Γκούρα και ο όγκος των ελληνικών δυνάμεων τάχθηκαν εκεί.
Μόνο ο παπά-Ανδρέας με 200 άνδρες κάλυψε τη διάβαση της Φοντάνας για κάθε ενδεχόμενο. Οι λοιποί Έλληνες τάχθηκαν στα Βασιλικά, έχοντας στο δεξιό τους το όρος Κνημίς, στη περιοχή Στενά Γκρεμνά. Στην είσοδο της διάβασης υπήρχε δάσος όπου τάχθηκε ο Δυοβουνιώτης με τους άνδρες του.
Πίσω και δεξιά, στις παρυφές του βουνού, τάχθηκαν οι Καλύβας και Κοντοσόπουλος με τους άνδρες τους, ενώ πίσω και αριστερά του Δυοβουνιώτη τάχθηκαν οι Τράκας και Μπίτης με τους πολεμιστές τους. Στην έξοδο της διάβασης σχημάτοζαν την τελευταία γραμμή άμυνας, αλλά και την εφεδρεία, τα τμήματα των Γκούρα, Νάκου Πανουργιά και Γιώργου Δυοβουνιώτη (γιου του γέρο Δυοβουνιώτη).
Συνολικά οι Έλληνες διέθεταν 1.600 πολεμιστές, εκ των οποίων οι 200 διατέθηκαν στη Φοντάνα. Κατά τη διάρκεια της μάχης έμελλε να ενισχυθούν με λίγους ακόμα.
Τουρκικές κινήσεις
Στο μεταξύ ο Μπεϊράν άργησε να ξεκινήσει από τη Λαμία καθώς ο Χατζή Μπεκίρ πασάς, ένας εκ των υποστρατήγων του, πέθανε ξαφνικά. Το γεγονός θεωρήθηκε κακός οιωνός από τους Τούρκους και είχε επίπτωση στο ηθικό τους. Τελικά ο Μπεϊράν, μαζί με τους Σαχίν Αλί πασά και Μεμίς πασά, κίνησε στις 22 Αυγούστου προς Νότο.
Οι Τούρκοι έφτασαν στην περιοχή των Σκαρφείων. Εκεί ο Μπεϊράν που δεν είχε επαφή με τις τουρκικές δυνάμεις σε Βοιωτία και Αττική, έστειλε ανιχνευτικά τμήματα τόσο στα Βασιλικά, όσο και στη Φοντάνα. Οι 200 ιππείς που έστειλε στα Βασιλικά χτυπήθηκαν από τους Έλληνες και υποχώρησαν αφήνοντας πίσω τους 40 νεκρούς. Στη Φοντάνα επίσης οι 300 πεζοί που απέστειλε χτυπήθηκαν και υποχώρησαν αφήνοντας 25 νεκρούς στο πεδίο.
Ο Μπεϊράν κατάλαβε ότι τα περάσματα ελέγχονταν από τους Έλληνες. Ωστόσο έχοντας εμπιστοσύνη στην αριθμητική του υπεροχή αποφάσισε να εκβιάσει το πέρασμα στα Βασιλικά. Έτσι αφού άφησε τις άμαξες στα Σκάρφεια, ξημερώματα της 26ης Αυγούστου , επιτέθηκε.
Την ίδια ώρα ένα σώμα υπό τον Ιωάννη Ρούκη, σταλμένο από τον Οδυσσέα Ανδρούτσο, έφτασε στα Βασιλικά και κατέλαβε τη δευτερεύουσα διάβαση της Ανίβιτσας.
Επίθεση
Οι Τούρκοι εισερχόμενοι στο στενό έβαλαν μια ομοβροντία με τα πυροβόλα τους προς εκφοβισμό των Ελλήνων, προσευχήθηκαν στον Αλλάχ, ζήτησαν τη βοήθεια του «προφήτη» και εισήλθαν… Η τουρκική εμπροσθοφυλακή εισήλθε στο στενό χωρίς να έχει αντιλήφθη τους άνδρες του Δυοβουνιώτη στο δάσος. Έτσι οι Τούρκοι είδαν τους άνδρες των Καλύβα και Κοντοσόπουλου και επιτέθηκαν εναντίον τους.
Η Έλληνες όμως τους απέκρουσαν. Οργισμένος ο Μπεϊράν έστειλε, τώρα, 4.000 άνδρες του εναντίον τους. Οι Έλληνες πιέστηκαν πολύ και παρά το γεγονός ότι προς ενίσχυσή τους έσπευσε και ο Γκούρας με το σώμα του, υποχρεώθηκαν να υποχωρήσουν. Ο Κοντοσόπουλος πληγώθηκε, αλλά δεν εγκατέλειψε τον αγώνα.
Οι Έλληνες αποσύρθηκαν λίγο πιο πίσω και οχυρώθηκαν στην περιοχή όπου υπήρχε ένα μικρό εξωκκλήσι του Αγίου Αθανασίου. Εκεί σταμάτησαν τους Τούρκους. Έξαλλος ο Μπεïράν διέταξε τότε γενική επίθεση, εμπλέκοντας στη μάχη το σύνολο των δυνάμεών του.
Καθώς η μάχη μαινόταν ακούστηκαν πυροβολισμοί πίσω από τις ελληνικές θέσεις. Ήταν 250 άνδρες υπό τους Μπούσγο, Τριανταφυλλίνα και Λάππα που έσπευδαν προς ενίσχυση. Οι του Μπούσγου ενώθηκαν με τους άνδρες του Γκούρα, ενώ οι άλλοι ενίσχυσαν τον Κοντοσόπουλο.
Ο Γκούρας όταν είδε το εν λόγω σώμα να καταφθάνει αναφώνησε δυνατά: «Μωρέ παιδιά ο καπετάνιος έρχεται, απάνω τους» εννοώντας το φόβητρο των Τούρκων, τον Ανδρούτσο. Οι Τούρκοι και κυρίως οι Τουρκαλβανοί που γνώριζαν, πολλοί από αυτούς ελληνικά, πανικοβλήθηκαν.
Ο Γκούρας εκμεταλλεύτηκε την στιγμιαία σύγχυση των εχθρών και αφήνοντας λίγους άνδρες στον Αγ. Αθανάσιο, κινήθηκε προς την Ανίβιτσα και αφού ενώθηκε με το σώμα του Ρούκη ελίχθηκε και βρέθηκε στα νώτα των μαχόμενων Τούρκων. Την ίδια ώρα έφτανε στα Βασιλικά από τη Φοντάνα και ο παπά – Ανδρέας.
Ακολούθησε άγρια σφαγή των στριμωγμένων Τούρκων. Μεταξύ των νεκρών ήταν και ο γιος του Μπεϊράν. Το χέρι του Γκούρα πρήστηκε από το σφάξιμο των Τούρκων με το γιαταγάνι. Ο Τούρκος πασάς δεν είχε άλλη επιλογή. Τρομοκρατημένος διέταξε γενική υποχώρηση η οποία σύντομα μεταβλήθηκε σε πανικόβλητη φυγή.
Συντριβή
Οι Τούρκοι επιχείρησαν να κάψουν τις άμαξες με τα εφόδια αλλά κατάφεραν να κάψουν τις 400 αφήνοντας 600 άθικτές. Αυτό όμως και τους έσωσε καθώς οι Έλληνες που τους καταδίωξαν σταμάτησαν προς λαφυραγωγία. Μόνο οι 200 του παπά – Ανδρέα τους κυνήγησε.
«Αν οι Έλληνες δεν έπεφταν εις τα λάφυρα και δεν ενύκτωνε δεν ήθελε μείνει βεβαίως ουδείς από αυτούς και ήθελε πιάσωμεν και τον ίδιον τον Μπεϊράν πασά ζωντανό», έγραψε την επομένη ο Ανδρούτσος σε επιστολή του προς τον Δημήτριο Υψηλάντη.
Ο ηττημένος Μπεϊράν υποχώρησε κακήν-κακώς. Ο ίδιος είτε αυτοκτόνησε, είτε δολοφονήθηκε με εντολή του σουλτάνου. Οι Τούρκοι είχαν τουλάχιστον 766 νεκρούς στη μάχη, σύμφωνα με τον Ανδρούτσο, ενώ άλλοι ανεβάζουν τον αριθμό των νεκρών στους 1.200.
Άλλοι 1.500 τραυματίσθηκαν και 220 αιχμαλωτίσθηκαν. Ένας από αυτούς, ο Τουρκαλβανός αξιωματικός Φράσαρης που είχε προηγουμένως αιχμαλωτισθεί και ανταλλαγεί με τον όρο να μην πολεμήσει ξανά τους Έλληνες, γδάρθηκε ζωντανός.Οι Έλληνες κυρίευσαν 600 τουρκικές άμαξες, οκτώ πυροβόλα και πλήθος αλόγων, αγελάδων και άλλων ζώων που προορίζονταν για τροφή.
Οι ελληνικές απώλειες ήταν μικρές. Σύμφωνα με τον δυσμενέστερο απολογισμό οι Έλληνες είχαν 42 νεκρούς και 35 τραυματίες. Η μάχη στα Βασιλικά είχε ως αποτέλεσμα να σωθεί ο Μωριάς και, έναν μήνα περίπου μετά, να αλωθεί η Τριπολιτσά. Δεν είναι υπερβολή να λεχθεί ότι η μάχη στα Βασιλικά έσωσε την επανάσταση το 1821.

Η προσφορά της εκκλησίας στην επανάσταση του 1821



Πολλά έχουν ειπωθεί για το ρόλο της εκκλησίας τόσο πριν όσο και στη διάρκεια της ελληνικής επανάστασης,σε σημείο που να θεωρείται αμφιλεγόμενος.
Για τους κληρικούς εκείνης της περιόδου (και όχι μόνο) έχουν ακουστεί τερατολογίες από διάφορους ανόητους, απάτριδες, αμόρφωτους, ανιστόρητους, ανθέλληνες. Μήπως ανήκουν στους δήθεν μοντέρνους που εσχάτως κάνουν λόγο για ισλαμοφοβία, αλλά δεν τολμούν να παραδεχτούν ότι διακατέχονται απόελληνοφοβία και χριστιανοφοβία;
Πώς τολμούν να λένε και να γράφουν με σθένος για απουσία των ιερέων από τον απελευθερωτικό αγώνα όταν πολλοί ιερωμένοι δολοφονήθηκαν, εκτελέστηκαν, ατιμάστηκαν, απαγχονίστηκαν, αποκεφαλίστηκαν και εν γένει βασανίστηκαν από τους Τούρκους στη διάρκεια της επανάστασης;
Ποιοι οργάνωσαν τα κρυφά σχολειά; Παπάδες, αλλά το αμφισβητούν και αυτό. Εμείς όμως δεν θα τους κάνουμε τη χάρη να το αμφισβητήσουμε.
Γιατί δεν λένε ότι πολλά μοναστήρια καταστράφηκαν από τους Τούρκους λόγω του ότι μετείχαν σε απελευθερωτικά κινήματα;
Γιατί δεν λένε ότι στους αδερφούς Ορλώφ που ήρθαν από τη Ρωσία το 1770 (Ορλωφικά) συμπαραστάθηκαν όλοι οι τοπικοί επίσκοποι (Πατρών, Κορίνθου, Κορώνης, Μεθώνης, Καλαμάτας);
Γιατί δεν λένε πόσοι παπάδες θυσιάστηκαν εκείνα τα χρόνια;
Χιλιάδες κληρικοί ήταν θύματα του Αγώνα
Κατά τον Γάλλο Πρόξενο Πουκεβίλ οι κληρικοί-θύματα του επαναστατικού Αγώνα ανέρχονται συνολικά σε 6.000. Ξένος τα υποστηρίζει, όχι Έλληνας, θα τον διαψεύσουν;
Δύο Οικουμενικοί Πατριάρχες κρεμάστηκαν και 45 Αρχιερείς (Μητροπολίτες) εκτελέστηκαν ή έπεσαν σε μάχες.
Από την περιοχή της Ελλάδας 73 ήταν οι Αρχιερείς που μετείχαν στην Επανάσταση. Από το 1818 μυήθηκαν στη Φιλική Εταιρεία σχεδόν όλοι οι Αρχιερείς της Πελοποννήσου.
Τούρκοι ιστορικοί παραδέχονται τη δράση ιερέων στην Επανάσταση
Ο Μώραλη Μελίκ Μπέη δέχεται ότι τον λαό της Πελοποννήσου ξεσήκωσαν κυρίως οι Μητροπολίτες και εν γένει οι ανήκοντες εις τον κλήρο τους οποίους χαρακτηρίζει πραγματικούς ηγέτες του έθνους.
Ο Ζανί Ζαντέ σημειώνει ότι τα σχέδια της Επανάστασης τηρούνταν μυστικά μεταξύ του Πατριάρχη, των Μητροπολιτών, των παπάδων και των δημογερόντων.
Δυστυχώς υπάρχουν κάποιοι Έλληνες που παριστάνουν τους ιστορικούς οι οποίοι διαφωνούν με τις προαναφερόμενες μαρτυρίες Τούρκων. Τους αφήνουμε να έχουν το ακαταλόγιστο.
Γιατί απαγχονίστηκαν δύο Πατριάρχες με εντολή του σουλτάνου;
Την Κυριακή του Πάσχα του 1821 απαγχονίστηκε στην κεντρική πύλη του Πατριαρχείου ο Οικουμενικός Πατριάρχης Γρηγόριος ο Ε΄ με την αβάσιμη αιτιολογία ότι δεν απέτρεψε την Επανάστασηπαρότι γνώριζε τις σχετικές προετοιμασίες που είχαν γίνει.
Παρόλα αυτά ορισμένοι στέκονται στο ότι αφόρισε την επανάσταση.
Δεν λένε ότι αναγκάστηκε να το πράξει για να προστατέψει τους Έλληνες (ιδίως της Κωνσταντινούπολης) από τις σφαγές των Τούρκων τις οποίες τελικά δεν απέφυγαν. Εκτός από τις σφαγές, μαζικές διώξεις και φυλακίσεις (με σουλτανικό διάταγμα) ήταν οι συνέπειες του κινήματος του Υψηλάντη στη Βλαχία.
Δεν λένε ότι στις 29 Ιανουαρίου 1821 ο Υψηλάντης μέσω επιστολής του, καθησύχασε τον Κολοκοτρώνη αναφέροντάς του ότι πρέπει να θεωρεί άκυρο τον αφορισμό του Πατριάρχη διότι γίνεται με τη βία.
Δεν λένε ότι ο αφορισμός ήταν «στάχτη στα μάτια του σουλτάνου».
Δεν λένε ότι ο Γρηγόριος ο Ε΄ αρνήθηκε την πρόταση του πρέσβη της Ρωσίας και των Φαναριωτών, να τον φυγαδεύσουν στη Ρωσία ή στην Πελοπόννησο για να τεθεί επικεφαλής της Επανάστασης. Ο λόγος ήταν ότι αν αποδεχόταν θα σήμαινε την αρχή της σφαγής των Ελλήνων.
Στις 17 Απριλίου (Κυριακή του Θωμά) απαγχονίστηκε στην Ανδριανούπολη και συγκεκριμένα από τα σιδερένια κάγκελα ενός παραθύρου του κτιρίου της Μητρόπολης, ο πρώην Οικουμενικός ΠατριάρχηςΚύριλλος ο ΣΤ΄ με το μοναχικό του ένδυμα.
Η αιτία που έπαθε τα ίδια με τον Γρηγόριο τον Ε΄, ήταν (σύμφωνα με το διάταγμα του Σουλτάνου) ότι είχε αναμιχθεί στην επανάσταση. Η εντολή ήταν να εκτελεστούν 30 ιερωμένοι και προύχοντες της Αδριανούπολης.
Σφαγές Επισκόπων στην Κύπρο
Οι Τούρκοι κατέσφαξαν επισκόπους στην Κύπρο στις 7 ή 9 Ιουλίου 1821, επειδή ενίσχυαν την Φιλική Εταιρία και ετοίμαζαν εξέγερση στο νησί.
Ο Αρχιεπίσκοπος Κύπρου Κυπριανός που ήταν μυημένος στη Φιλική Εταιρία από το 1820 και ενίσχυε οικονομικά την κίνηση του Αλέξανδρου Υψηλάντη, συνελήφθη στην Αρχιεπισκοπή γονατιστός  να προσεύχεται, μπροστά στην εικόνα της Παναγίας, με την κατηγορία ότι ξεσηκώνει τους Έλληνες σε Επανάσταση.
Στην πλατεία της Λευκωσίας, οι Τούρκοι έστησαν στις 7 ή 9 Ιουλίου μία αγχόνη και τον κρέμασαν. Μετά αποκεφαλίστηκε.
Στη  συνέχεια υπέστησαν τα ίδια τρεις μητροπολίτες. Ο Πάφου Χρύσανθος, ο Κιτίου Μελέτιος και ο Κυρηνείας Λαυρέντιος.
Αρχιερείς-θύματα και στην Κρήτη
Ο Επίσκοπος Λάμπης Μεθόδιος στις 9 Ιουλίου 1793 και ακολούθησαν οι: Κισάμου Δεσποτάκης, Πέτρας Ιωακείμ, Κυδωνίας Καλλίνικος Σαρπάκης, Ρεθύμνης Γεράσιμος Περδικάρης, Κνωσού Νεόφυτος, Σφακίων Ιερόθεος, Σητείας Ζαχαρίας κλπ.
Οι πιο γνωστοί ιερείς-θύματα του Αγώνα
Ο Αθανάσιος Διάκος στη γέφυρα της Αλαμάνας (23 Απριλίου 1821) προσπάθησε να εμποδίσει τους Τούρκους και εν συνεχεία είχε μαρτυρικό θάνατο.
Ο Παπαφλέσσας (Γρηγόριος Δικαίος) έχασε τη ζωή του μαχόμενος στο  Μανιάκι Μεσσηνίας στις 20 Μαΐου 1825.
Ο Μητροπολίτης Λακεδαιμονίας, Ανανίας Λαμπάρδης ηγήθηκε επαναστατικού κινήματος που απέβλεπε στην αποτίναξη του τουρκικού ζυγού από την Πελοπόννησο. Συνελήφθη και αποκεφαλίστηκε μετά από προδοσία το 1764 ή το 1767.
Ο Μητροπολίτης Σωζοπόλεως Παϊσιος Πρικαίος, αδερφός του πρωτεργάτη του αγώνα στη Σωζόπολη.
Ο Παλαιών Πατρών Γερμανός και ο Άνθιμος Γαζής
Στις 23 Μαρτίου 1821 ο Παλαιών Πατρών Γερμανός έστησε στην πλατεία Αγίου Γεωργίου στην Πάτρα μια κόκκινη σημαία με ένα μαύρο σταυρό και όρκισε τους αγωνιστές.
Στις 7 Μαϊου 1821 ο Άνθιμος Γαζής κήρυξε την επανάσταση στο Πήλιο. Η έδρα του αρχιμανδρίτη ήταν οι Μηλιές.
Μήνυμα προς τους αμφισβητίες
Υπάρχουν και άλλα ονόματα ιερέων αγωνιστών του 1821. Στη διάθεσή τους όποτε το θελήσουν.
ΤΙΜΗ ΚΑΙ ΔΟΞΑ ΣΤΟΥΣ ΗΡΩΕΣ ΤΟΥ 1821
ΖΗΤΩ Η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ ΤΟΥ 1821
ΖΗΤΩ Η ΕΛΛΑΔΑ
ΖΗΤΩ ΤΟ ΕΘΝΟΣ


Χρήστος Παπαθεοφάνους, Αθλητικός συντάκτης,
(τακτικό μέλος ΕΣΗΕΑ και ΠΣΑΤ, βραβευμένος από τον ΠΣΑΤ το 2012)

Κυριακή 24 Μαρτίου 2019

Έκτακτο επίδομα Πάσχα 250 & 200 ευρώ σχεδιάζει η κυβέρνηση - Ποιοι είναι οι δικαιούχοι



Σχέδιο για τη χορήγηση ενός εφάπαξ ποσού ως επίδομα σε 3 εκατομμύρια συνταξιούχους και δημοσίους υπαλλήλους, ακόμα και αν δεν εκδοθούν οι αποφάσεις του Συμβουλίου της Επικρατείας επεξεργάζονται τα υπουργεία Οικονομικών και Εργασίας.
Σύμφωνα με τη Realnews, το επίδομα μπορεί να αντιστοιχεί στην καταβολή του κομμένου δώρου Πάσχα ή του επιδόματος αδείας και ανέρχεται σε 250 ευρώ για τους δημοσίους υπαλλήλους και 200 ευρώ για τους συνταξιούχους του ιδιωτικού και του δημόσιου τομέα.
Τα επιτελεία των δύο υπουργείων έχουν πιάσει χαρτί και μολύβι και υπολογίζουν το κόστος μιας τέτοιας απόφασης, η οποία αποτελεί κίνηση υψηλής πολιτικής σημασίας ενόψει εκλογικών αναμετρήσεων. Κορυφαίος κυβερνητικός αξιωματούχος επισημαίνει στην Realnews ότι η χορήγηση εξαρτάται από τις δυνατότητες της χώρας διευκρινίζοντας ότι ακόμη τα αναδρομικά ποσά δεν έχουν αμετάκλητα κριθεί.
«Δεν σχεδιάζουμε την πολιτική μας επειδή μας υποχρεώνουν τα δικαστήρια», λέει χαρακτηριστικά. Κυβερνητικοί παράγοντες αναφέρουν ότι θα μπορούσε να αξιοποιηθεί προς αυτή την κατεύθυνση το υπό κατανομή κονδύλι συνολικού ποσού 658 εκατ. ευρώ που πιστοποιήθηκε πρόσφατα από το υπουργείο Οικονομικών, με τα στοιχεία για την εκτέλεση του προϋπολογισμού.
Παραμένει ακόμα αδιευκρίνιστο το πώς θα κατανεμηθούν οι συγκεκριμένες δαπάνες με την Κομισιόν να έχει διατυπώσει στην τελευταία της έκθεση υπόνοιες για ενδεχόμενη χρήση τους στη διάρκεια της προεκλογικής περιόδου. Χωρίς να έχουν προσμετρηθεί στους υπολογισμούς των Ευρωπαίων για το εκτιμώμενο ύψος του φετινού πρωτογενούς πλεονάσματος. Το θέμα, πάντως, προβληματίζει τους εταίρους και γι’ αυτόν τον λόγο θα συζητηθεί τόσο στο Euro Working Group της προσεχούς Δευτέρας όσο και στο Eurogroup της 5ης Απριλίου, όπου θα ζητηθούν από τον υπουργό Οικονομικών Ευκλείδη Τσακαλώτο περισσότερες πληροφορίες σχετικά με την αξιοποίηση του κονδυλίου και το όποιο επίδομα.
Τελική απόφαση δεν έχει ακόμα ληφθεί, καθώς εκτός από ζήτημα πολιτικής βούλησης αναζητείται και ο απαραίτητος δημοσιονομικός χώρος που θα επιτρέψει τη χορήγηση του ποσού, χωρίς να προκληθούν κλυδωνισμοί στον κρατικό προϋπολογισμό και χωρίς να υπάρξουν αναταράξεις στις σχέσεις με τους εταίρους. Επίσης, δεν έχει διευκρινιστεί εάν το επίδομα θα έχει μόνιμο ή προσωρινό χαρακτήρα. Άλλωστε, δεν υπάρχουν τα ταμειακά διαθέσιμα για την επαναφορά ακόμη και των κομμένων επιδομάτων.

Το κόστος της παροχής

Από την επεξεργασία που έχει γίνει, για την επιστροφή όλων των δώρων σε συνταξιούχους του δημόσιου και του ιδιωτικού τομέα και στους δημοσίους υπαλλήλους απαιτούνται περίπου 2,5 έως 2,8 δισ. ευρώ. Συγκεκριμένα, για τα δώρα των συνταξιούχων απαιτούνται:
  • Για κύριες συντάξεις εως 1,5 δισ. ευρώ.
  • Για όσους λαμβάνουν και επικουρική σύνταξη έως 550 εκατ. ευρώ.
  • Για τους δημοσίους υπαλλήλους έως 700 εκατ. ευρώ.




πηγή: https://www.e-daily.gr/news/127421/ektakto-epidoma-pasxa-250-eyrw-sxediazei-h-kyvernhsh