Δευτέρα 17 Σεπτεμβρίου 2018

Συντάξεις: Η ακύρωση του μέτρου, για την μείωση των συντάξεων, αλλάζουν το δρομολόγιο επιστροφής στις αγορές




του Γ. Αγγέλη
Στην κυβέρνηση η κυρίαρχη άποψη θεωρεί πρακτικά, πολιτικά και οικονομικά εφικτή την απόσυρση της απόφασης για την περικοπή των συντάξεων. Και αυτό παρά το γεγονός ότι αναγνωρίζεται πως θα υπάρξουν αρνητικές αντιδράσεις στις αγορές, οι οποίες θα δημιουργήσουν ένα επιβαρυντικό περιβάλλον και αναμφίβολα θα επηρεάσουν τις αποδόσεις των ομολόγων. Και ένα τέτοιο περιβάλλον δεν αναμένεται να αλλάξει εύκολα και σύντομα.
Τα βήματα όμως μέσα από τα οποία η απόφαση αυτή θα υλοποιηθεί, σύμφωνα με πληροφορίες του Capital.gr, θα λάβουν επίσης υπ΄ όψη τους πολιτικούς συσχετισμούς και τις κρίσιμες ημερομηνίες στην ευρωπαϊκή πολιτική σκηνή, καθώς οι κινήσεις αυτές δεν θα γίνονται εν αγνοία των κοινοτικών εταίρων...
Όπως αναφέρεται αρμοδίως – και παρά τις ισχυρές προβλεπόμενες αντιδράσεις – το σχέδιο προϋπολογισμού που θα κατατεθεί την 1η Οκτωβρίου θα εμπεριέχει την εφαρμογή της απόφασης περικοπής των συντάξεων και την ανάλογη αναπροσαρμογή των δημοσιονομικών μεγεθών στην βάση αυτής για το οικονομικό έτος 2019.
Η ισχύς αυτής της εκδοχής του προϋπολογισμού θα διατηρηθεί μέχρι και τις 15 Οκτωβρίου.
Ήτοι μέχρι και την ολοκλήρωση των κρίσιμων για τον κυβερνητικό συνασπισμό της Γερμανίας εκλογών στην Βαυαρία, το προεκλογικό κλίμα των οποίων "δεν θα πρέπει να επιβαρυνθεί προς όφελος του AfD και εις βάρος του CSU...”.
Στην συνέχεια και αμέσως μετά, στο σχέδιο του προϋπολογισμού που θα κατατεθεί στην Κομισιόν, για να ελεγχθεί στο πλαίσιο του Εξαμήνου της Κομισιόν (θεσμικός έλεγχος προϋπολογισμών των κρατών μελών από την Κομισιόν πριν από την ψήφισή τους στην Βουλή), θα συμπεριλάβει την εκδοχή της μη εφαρμογής της περικοπής και της ανάλογης προσαρμογής των στόχων του προϋπολογισμού.
Η σχετική διαδικασία θα υποστηριχθεί από ειδική μελέτη του Γενικού Λογιστηρίου Κράτους, η οποία θα αποτυπώνει τα αποτελέσματα της εφαρμογής και της μη εφαρμογής του μέτρου, ώστε να αποδειχθεί η επιρροή των δύο εναλλακτικών σεναρίων στην επίτευξη των στόχων του Προϋπολογισμού.
Όπως υποστηρίζεται αρμοδίως η περικοπή των συντάξεων θα οδηγήσει σε μία σημαντική μείωση της ιδιωτικής κατανάλωσης με αρνητικές συνέπειες όχι μόνο στην διαμόρφωση του ΑΕΠ, αλλά και στα έσοδα του δημοσίου.
Τα επιχειρήματα που υποστηρίζουν τη θέση αυτή είναι τρία: δημοσιονομικά το μέτρο είναι αρνητικό, σε διαρθρωτικό επίπεδο δεν επηρεάζει ουσιαστικά το ασφαλιστικό σύστημα, το εν δυνάμει υπερπλεόνασμα σε περίπτωση μη εφαρμογής του μέτρου ικανοποιεί το αίτημα του ΔΝΤ για παρεμβάσεις στήριξης της ανάπτυξης.
Παρά τα όσα λέγονται, γράφονται και "διαψεύδονται” τελευταία, οι ευρωπαϊκοί θεσμοί έχουν σιωπηρά αποδεχθεί την "λογική” των επιχειρημάτων του ΥΠΟΙΚ (άλλωστε εξ αρχής (2017) είχαν αυτή την θέση), ενώ το ΔΝΤ έχει επίσης σιωπηρά αποδεχθεί τον μη διαρθρωτικό χαρακτήρα του μέτρου.
Η αντίδραση των αγορών
Παρ' όλα αυτά όμως η μη εφαρμογή του μέτρου αναμφίβολα θα επηρεάσει τις αντιδράσεις των αγορών αμέσως με τις σχετικές ανακοινώσεις καθώς αυτό που μετράει δεν είναι η "λογική” του δημοσιονομικού αποτελέσματος, αλλά η "λογική” της "ασυνέπειας στις ανειλημμένες δεσμεύσεις...” στο Eurogroup.
Οι αντιδράσεις των αγορών αναμφίβολα επίσης θα επηρεασθούν επιπλέον ως προς το εύρος τους από το κλίμα ανησυχίας ή μη, που θα έχει διαμορφωθεί από την τελική έκβαση με τον Προϋπολογισμό της Ιταλίας και τις αντιδράσεις των Βρυξελλών την ίδια χρονική περίοδο.
Αυτά, όπως εκτιμάται στο ΥΠΟΙΚ, δεν μπορούν να επιτρέψουν την δρομολόγηση ενός προγράμματος εκδόσεων μακροπρόθεσμων τίτλων (κυρίως δεκαετούς διάρκειας), όπως αρχικά είχε σχεδιασθεί.
Έτσι, και με δεδομένο ότι ήδη το αποθεματικό που έχει αρχίσει να σχηματίζεται στον ειδικό λογαριασμό για την διασφάλιση της εξυπηρέτησης του χρέους, έχει αρχίσει να διευρύνεται πολύ πέραν των 24,1 δισ. ευρώ, οι προθέσεις του ΥΠΟΙΚ προσανατολίζονται σε εκδόσεις μικρότερης διάρκειας (πενταετούς). Η έκδοση μακροπρόθεσμης διάρκειας τίτλων παραπέμπεται προς τα τέλη του 2019, όταν -όπως εκτιμάται- θα έχει αρχίσει να βελτιώνεται η γενική εικόνα των αγορών για την σταθερότητα της πορείας των οικονομικών δεδομένων στην χώρα.
Άλλωστε, όπως αναφέρεται από στελέχη του ΥΠΟΙΚ, δεν υπάρχει άμεση ανάγκη που θα πρέπει να καλυφθεί και οι επόμενες εκδόσεις ελάχιστα θα επηρεάσουν το προφίλ συνολικά του δημόσιου χρέους, λόγω της μεγάλης του διάρκειας, του χαμηλού μεσοσταθμικού επιτοκίου και βέβαια του πολύ μεγάλου όγκου του...
Σε περίπτωση όμως που οι οίκοι αξιολόγησης βελτιώσουν ταχύτερα την διαβάθμιση του ελληνικού χρέους και οι αντιδράσεις των αγορών το επιτρέψουν, δεν αποκλείεται να επισπευσθεί και πάλι το εγχείρημα έκδοσης δεκαετών ή και μεγαλύτερης διάρκειας τίτλων.      
 πηγή: http://www.capital.gr/oikonomia/3316448/oi-suntaxeis-allazoun-to-dromologio-epistrofis-stis-agores

Στα χνάρια του πατέρα του ο Κυριάκος Μητσοτάκης για την ονομασία των Σκοπίων: "Θέλω να είμαι ρεαλιστής...γιατί το όνομα θα ξεχαστεί πολύ γρήγορα την επόμενη μέρα !!"







Στα χνάρια του πατέρα του, που έλεγε πως σε δέκα χρόνια οι Έλληνες θα έχουν ξεχάσει το Μακεδονικό "βάδισε" και ο Κυριάκος Μητσοτάκης. Συγκεκριμένα σε ερώτηση δημοσιογράφου εάν είναι υπέρ της σύνθετης ονομασίας απάντησε κυνικά ότι είναι ρεαλιστής και ότι το όνομα είναι μόνο συναισθηματικής φύσεως πρόβλημα, καθώς επίσης και ότι πολύ γρήγορα θα έχει ξεχαστεί .





Δείτε το σχετικό απόσπασμα με τον Κυριάκο Μητσοτάκη να ανακαλύπτει τον ρεαλισμό:
έ

ΥΠΕΘΑ: Οι συντάξεις δεν θα μειωθούν - Μέχρι το τέλος Δεκεμβρίου η καταβολή των αναδρομικών - ΒΙΝΤΕΟ





«Η συμφωνία δε θα κυρωθεί. Εμείς που είμαστε κυβερνητικοί εταίροι, θα κάνουμε το παν για να μην κυρωθεί. Έχουμε ξεκαθαρίσει ότι δεν θα ψηφίσουμε. Έχω δεσμευτεί δημόσια εδώ και καιρό. Δε θα συμμετέχουμε σε κυβέρνηση που θα φέρει τη συμφωνία στη Βουλή. Θα αποσύρουμε την εμπιστοσύνη μας στην κυβέρνηση», τόνισε ο Πάνος Καμμένος μιλώντας στο Καλημέρα Ελλάδα και ξεκαθάρισε ότι, θα αποσύρει τους βουλευτές του από την κυβέρνηση, με κομματική πειθαρχεία.
Τότε, όπως είπε ο κυβερνητικός εταίρος, «θα πρέπει να γίνουν διερευνητικές εντολές και να μπουν άλλοι ως εταίροι στην κυβέρνηση».
Ο Υπουργός Άμυνας έκανε λόγο για παραβίαση της συμφωνίας από πλευράς των Σκοπίων, αφού όπως σημείωσε ο Ζόραν Ζάεφ «λέει πράγματα που δεν υπάρχουν στη συμφωνία».
«Ο Υπουργός Εξωτερικών μονόγραψε τη συμφωνία» και η κυβέρνηση θα πρέπει να διαμαρτυρηθεί στον Πρωθυπουργό της πΓΔΜ για παραβίαση της συμφωνίας. Μάλιστα, όπως είπε ο πρόεδρος των Ανεξαρτήτων Ελλήνων, ο Πρωθυπουργός και ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας επικοινώνησαν με τον Zόραν Ζάεφ και του είπαν ότι παραβιάζει τη συμφωνία.
Ως εκ τούτου, σύμφωνα με τον Πάνο Καμμένο, η συμφωνία δεν ισχύει.
«Η Ελληνική κυβέρνηση θα πρέπει να δει κατά πόσο θα ισχύσει η συμφωνία, αφού την παραβιάζει», είπε σχετικά και αναφερόμενος σε δείγμα παραβίασης της συμφωνίας είπε ότι «ο Ζάεφ δεν τους εξηγεί ότι η χώρα πια δε θα λέγεται ‘Μακεδονία’.
Ζάεφ - Ευρωκοινοβούλιο
Ερωτηθείς αν θα αποσύρει την ψήφο εμπιστοσύνης στην κυβέρνηση πριν ή αφού έρθει η συμφωνία στη Βουλή, απάντησε ότι, «όταν θα ‘ρθει η ώρα, αν ποτέ πάει η συμφωνία στη Βουλή, εμείς θα αποσυρθούμε από την κυβέρνηση» και επανάλαβε ότι «θα κάνω τα πάντα προκειμένου να μην έρθει η συμφωνία στη Βουλή», διευκρινίζοντας πως «αν όμως έρθει η συμφωνία στη Βουλή, τότε δεν έχω άλλη επιλογή, γιατί εγώ σέβομαι τη λαϊκή εντολή που έχω λάβει».
«Δε θα αφήσω να έρθει στη Βουλή η συμφωνία, πριν να έρθει στη Βουλή θα πάω στον ΠτΔ και θα πάω στον Πρωθυπουργό», συμπλήρωσε.  

«Δεν υπάρχει συμφωνία, μια μονογραφή του Υπουργού Εξωτερικών υπάρχει»

«Δεν υπάρχει συμφωνία, υπάρχει μια μονογραφή του Υπ. Εξωτερικών», είπε ο ΥΕΘΑ, λέγοντας ότι όταν έρθει η Συμφωνία στην Βουλή, «τότε θα μετρήσουν οι Έλληνες την στάση των ΑΝΕΛ».
Ο Κ. Καμμένος είπε ότι δεν τίθεται θέμα άμεσης εισόδου των Σκοπίων στο ΝΑΤΟ, καθώς για να αρχίσουν οι διαδικασίες θα πρέπει να έχει γίνει η Συνταγματική Αναθεώρηση στην FYROM και να έχει εγκριθεί από την ελληνική Βουλή η Συμφωνία.
Πρέσπες - Σκοπιανό - Συμφωνία - πΓΔΜ - Ελλάδα
«Έχουμε να παλέψουμε με μια ολόκληρη ομάδα χωρών, που πρέπει να αντιληφθεί ότι υπάρχουν και πολιτιστικοί λόγοι» σημείωσε ο Πρόεδρος των ΑΝΕΛ, λέγοντας πρέπει να βλέπουμε τι γίνεται στην περιοχή και αναφέροντας ότι «οι Σκοπιανοί είναι Βούλγαροι, Σλάβοι, Αλβανοί και κάποιοι Σέρβοι. Βλέπουμε ότι στα Βαλκάνια τα σύνορα αλλάζουν. Με την συμφωνία τω ν Αμερικανών μοιράζεται το Κόσοβο μεταξύ Σέρβων και Αλβανών», για «Μακεδονία» ήταν του Τίτο
Όπως επαναλάμβανε συχνά «ο κ. Ζάεφ παραβιάζει την συμφωνία μιλώντας για “μακεδονική γλώσσα”, όπως έκανε και στην Ευρωβουλή».

«Οι συντάξεις δε θα μειωθούν»

Αναφερόμενος στο ζήτημα της περικοπής των συντάξεων, ξεκαθάρισε ότι, «οι συντάξεις δε θα μειωθούν»και εξαπολύοντας επίθεση στον πρόεδρο της Νέας Δημοκρατίας, είπε «ο κ.Μητσοτάκης θέλει τη μείωση, που μιλά για σύστημα Πινοσέτ».
Επιχειρηματολογώντας για την αναστολή της περικοπής των συντάξεων, είπε ότι, «η λύση είναι να έχουμε τα οικονομικά στοιχεία, να αποδείξουμε με τον προϋπολογισμό ότι βγαίνουν και τότε να εξηγήσουμε σε όλους τους εταίρους ότι εμείς δεν προχωράμε στην εφαρμογή του μέτρου».
Ειδικότερα, είπε ότι υπάρχει μεγάλο δημοσιονομικό περιθώριο που επιτρέπει να μην ληφθεί το μέτρο, σημειώνοντας ότι «δεν έχουμε να συζητήσουμε κάτι με τους δανειστές. Όταν θα βγουν τα στοιχεία του τρίτου τριμήνου, ο Τσακαλώτος θα τους πει “έχουμε τα στοιχεία που δείχνουν ότι το μέτρο δεν χρειάζεται να ληφθεί”.
Τσακαλώτος
«Το 2019 δεν θα εφαρμοστεί το μέτρο της μείωσης των συντάξεων, όπως το είχε ζητήσει το ΔΝΤ» δεσμεύθηκε ο Πάνος Καμμένος, λέγοντας ότι το μέτρο θα καταργηθεί με άλλον νόμο, επιτιθέμενος στον Κυριάκο Μητσοτάκη, αναφορικά με όσα εξήγγειλε ο Πρόεδρος της ΝΔ για την μείωση φόρων και εισφορών.
«Το πρόγραμμα που ζητήσαμε να εγκρίνει ο ελληνικός λαός τον Σεπτέμβριο του 2015, είναι εκείνο που υπογράψαμε τον Ιούλιο του 15, αλλάζοντας κάθετα την στάση μας από την εντολή που είχαμε πάρει τον Ιανουάριο του 2015», είπε ο κ. Καμμένος, ερωτηθείς για τα σκληρά μέτρα, όπως η μείωση του αφορολόγητου και η περικοπή των συντάξεων βάσει του «νόμου Κατρούγκαλου». Και δεν πήραμε μόνο την έγκριση του ελληνικού λαού, αλλά και της ΝΔ. Ο Ευάγγελος Μεϊμαράκης, Πρόεδρος τότε του κόμματος, προς τιμήν του, υπερψήφισε την συμφωνία με τους δανειστές».

«Ωραία αυτά που λέει ο Μητσοτάκης, όμως δεν γίνονται»

«Η πρόταση μομφής που έγινε από τον Μητσοτάκη έγινε τον Ιούνιο γιατί δεν άντεχε ότι αυτή η κυβέρνηση έβγαλε τη χώρα από το μνημόνιο», είπε κληθείς να σχολιάσει το γιατί δεν αποσύρθηκε τότε από την κυβέρνηση. Ερωτηθείς για τα αναδρομικά των ενστόλων, είπε ότι θα τα πάρουν πολύ σύντομα. 
Αναφερόμενος στις εξαγγελίες Μητσοτάκη από τη ΔΕΘ, είπε πως «ο Μητσοτάκης δεν εξηγεί πώς θα βγάλει τα λεφτά για τη μείωση του ΕΝΦΙΑ, αφού θα διατηρήσει τα έσοδα στα 2 δισ.. Ωραία είναι αυτά που λέει, όμως δεν γίνονται» και διευκρίνισε ότι, «αυτή η κυβέρνηση και η δέσμευση του πρωθυπουργού είναι θα κάνουμε ό,τι μας επιτρέπεται.
Αποποιήσεις κληρονομιάς - ΕΝΦΙΑ
«Η Νέα Δημοκρατία είμαι εγώ»
Ο Πρόεδρος των Ανεξαρτήτων Ελλήνων επιτέθηκε στον Κυριάκο Μητσοτάκη για τον χαρακτηρισμό «τζάμπα μάγκας» που χρησιμοποίησε ο Πρόεδρος της ΝΔ για τον Πάνο Καμμένο αναφορικά με την στάση του στο Σκοπιανό.
«Ο Mr Bean μάγκας στη Θεσσαλονίκη», χαρακτήρισε τον αρχηγό της αξιωματικής αντιπολίτευσης και σημείωσε ότι «ο κ.Μητσοτάκης να μιλά και να βάζει μέτρο στη μαγκιά, θα πρέπει να το κάνει με τα λόγια του. Δεν ήθελε να παραχωρήσει τον όρο ‘Μακεδονία’, αλλά χθες παραχώρησε απλόχερα τον όρο ‘Βόρεια Μακεδονία’».
Ενώ λίγο αργότερα τον κάλεσε να διώξει από την ΝΔ «τα ακραία στοιχεία που έχει μαζέψει, τα “φασισταριά” όπως τον Αδωνι Γεωργιάδη, τον Βορίδη και τον Πλεύρη, να ανοίξει το κόμμα και τότε μπορεί να συζητήσουμε», αφήνοντας ανοιχτό πεδίο για σύγκλιση των δύο κομμάτων, με τον Πάνο Καμμένο να δηλώνει «Η Νέα Δημοκρατία είμαι εγώ, δεν είναι αυτοί, δεν είναι «τα άκρα» με τα οποία δεν συνεργάστηκε ο Καραμανλής ούτε οι νεοφιλελεύθεροι που τους διέγραψε».

Πηγή: ant1news.gr

Κυριακή 16 Σεπτεμβρίου 2018

Το σκάνδαλο των χρεοκοπημένων κομμάτων



Οι τακτικές επιχορηγήσεις των πολιτικών παρατάξεων, οι έκτακτες για τις βουλευτικές εκλογές και τις ευρωεκλογές, οι μισθοί των βουλευτών, καθώς επίσης οι αμοιβές των ευρωβουλευτών δεν αιτιολογούν ούτε τη διαφθορά τους από την οικονομική εξουσία, ούτε τον ανεύθυνο τραπεζικό δανεισμό τους – ενώ καθιστούν υπερβολικά μεγάλο το κόστος της Δημοκρατίας.

Επικαιρότητα

Σε σχέση με την κρατική επιχορήγηση που λαμβάνουν τα πολιτικά κόμματα, το θέμα μας δεν ήταν τα συγκεκριμένα ποσά αυτά καθεαυτά (ανάλυση), όσο το γεγονός ότι, σε ορισμένα από αυτά δεν αρκούσαν – με αποτέλεσμα να παίρνουν από τράπεζες υπέρογκα δάνεια, με εγγύηση τις επιχορηγήσεις των επομένων ετών, όταν καμία επιχείρηση δεν μπορεί να δανειστεί πουθενά στον κόσμο με εγγύηση το μελλοντικό της τζίρο.
Εν προκειμένω δεν τοποθετούσαν ως εγγύηση τουλάχιστον τα κέρδη τους των επομένων ετών, αυτό δηλαδή που θα απέμενε εάν αφαιρούνταν τα ετήσια έξοδα λειτουργίας τους, αλλά το τζίρο τους! – οπότε ήταν αυτονόητο πως κάποια στιγμή δεν θα ήταν σε θέση να πληρώσουν τα χρέη τους.
Σήμερα δε κάποια από αυτά είναι εντελώς χρεοκοπημένα, οπότε δεν είναι παράλογη η υπόθεση πως μπορούν να τα εκβιάζουν οι σκανδαλωδώς αφελληνισμένες πλέον ελληνικές τράπεζες – τις οποίες διασώσαμε για να κατάσχουν τα σπίτια μας, καθώς επίσης για να δανείσουν τους ξένους που υφαρπάζουν τις κρατικές μας επιχειρήσεις με δικά μας χρήματα, όπως τα αεροδρόμια (δάνειο από την Alpha Bank) και τη ΔΕΣΦΑ (δάνειο από την ΕΤΕ). Εκτός αυτού, είναι σε θέση να τα εκβιάζουν με τον ίδιο τρόπο αυτοί που ελέγχουν ολόκληρη την Ελλάδα – η Τρόικα και η γερμανική κυβέρνηση.
Όλα αυτά δεν σημαίνουν φυσικά πως τα πολιτικά κόμματα δεν πρέπει να επιχορηγούνται από το κράτος, ή ότι οι βουλευτές δεν είναι σωστό να αμείβονται με τα συγκεκριμένα ποσά – αφού με τον τρόπο αυτό δεν είναι υποχρεωμένα(οι) να διαπλέκονται και να διαφθείρονται από την οικονομική εξουσία. Όταν όμως το κάνουν, δεν υπάρχει καμία απολύτως δικαιολογία – οπότε οφείλει η Πολιτεία, δια της Δικαστικής εξουσίας, αφενός μεν να τα (τους) ελέγχει αυστηρά, αφετέρου να ασκεί ποινικές διώξεις όταν διαπιστώνονται «ατασθαλίες» (διαφθορά, διαπλοκή) εκ μέρους τους, όπως συμβαίνει με όλους εμάς τους απλούς Πολίτες.
Περαιτέρω, τακτική κρατική επιχορήγηση λαμβάνουν οι πολιτικές παρατάξεις που εκπροσωπούνται στη Βουλή, στην Ευρωβουλή ή υπερβαίνουν το 1,5% της εκλογικής ψήφου – ενώ τα ποσά που διανέμονται είναι ανάλογα με την εκλογική τους δύναμη. Η συνολική τακτική επιχορήγηση για όλα τα κόμματα ήταν της τάξης των 50 εκ. € έως το 2009/2010 και σήμερα περί τα 12.000.000 € – ενώ το 2012 έλαβαν τα εξής (γράφημα, πηγή):




 Όσον αφορά δε τους Ευρωβουλευτές, υπενθυμίζουμε πως ο βασικός μισθός τους είναι 7.956,87 € μηνιαία, στον οποίο προστίθεται το αφορολόγητο ποσόν των 4.299 € για διάφορα έξοδα – συνολικά λοιπόν 12.255,87 €. Εκτός αυτού, έχουν στη διάθεση τους 21.209 € κάθε μήνα, για τις αμοιβές συνεργατών τους στις Βρυξέλλες, στο Στρασβούργο ή στις χώρες τους – όπου συνήθως προσλαμβάνουν συγγενείς τους, με πολύ μικρότερα ποσά, παρακρατώντας αυτά που περισσεύουν, κρυφά φυσικά, για τον εαυτό τους.
Ο κάθε ευρωβουλευτής δικαιούται επί πλέον το ποσόν των 304 € για κάθε ημέρα, όπου καταχωρείται στον κατάλογο των συμμετεχόντων στις συνεδριάσεις των Βρυξελλών ή του Στρασβούργου. Εκτός αυτού, λαμβάνει επίδομα κατοικίας ύψους 15% επί του βασικού του μισθού – δηλαδή, 1.193,53 € μηνιαία, για το χώρο διαμονής του. Τέλος, 607 € μηνιαία για αποζημίωση δαπανών (ο αντιπρόεδρος 911 €, ο πρόεδρος 1.418 €), καθώς επίσης επίδομα τέκνων ύψους 300 € για κάθε παιδί (πηγή). Δυστυχώς δε, αυτοί που στηρίζουν διάφορα συμφέροντα εταιρειών κερδίζουν επί πλέον χρήματα – συχνά πολύ περισσότερα από 100.000 € ετησίως (ένας Έλληνας αριστερός είναι 15ος στην κατάταξη).


Επανερχόμενοι στην ελληνική Βουλή, εάν προσθέσει κανείς τις συνδρομές των μελών των κομμάτων και τις δωρεές των επιχειρήσεων ή άλλων ιδιωτών που τα στηρίζουν με διάφορους τρόπους, τότε πράγματι θα απορήσει με τον υπέρογκο δανεισμό τους – αδυνατώντας να καταλάβει πού ξοδεύουν τόσα χρήματα.
Συνεχίζοντας, τα κόμματα λαμβάνουν επί πλέον έκτακτες κρατικές επιχορηγήσεις τόσο για τη διεξαγωγή των βουλευτικών εκλογών, όσο και για τις ευρωεκλογές – όπου στις βουλευτικές εκλογές του 2009 έλαβαν συνολικά 7.528.950 € και στις ευρωεκλογές του ιδίου έτους, λίγους μήνες πριν, 9.398.100 € (και για τις δύο 16.927.050 € επί πλέον στην τακτική τους επιχορήγηση μέσα σε ένα μόλις έτος – ποσόν που αντιστοιχεί με 1.410.587,50 € μηνιαία).
Το 2012, με δύο βουλευτικές εκλογές, δόθηκαν 14.270.000 € στα κόμματα – ενώ στις ευρωεκλογές του 2014 τα κόμματα εισέπραξαν 7.000.000 € με προκαταβολή 60%. Μόνο από την προκαταβολή του 2014 για τις ευρωεκλογές, 
το ΠΑΣΟΚ έλαβε 1.368.360 €, 
η ΝΔ 1.337.770 €, 
ο ΣΥΡΙΖΑ 352.730 €, 
το ΚΚΕ 320.110 €, το ΛΑΟΣ 261.310 €, 
Οικολόγοι Πράσινοι 128.310 €, 
η Χρυσή Αυγή 64.540 €, 
οι ΑΝΕΛ 52.570 € 
και η ΔΗΜΑΡ 43.820 €.
Ολοκληρώνοντας, εύλογα έχουμε αναφέρει πως ένα πολιτικό κόμμα είναι μία εξαιρετικά κερδοφόρα επιχείρηση – ενώ το κόστος της Δημοκρατίας, το οποίο επωμίζονται οι Πολίτες μαζί με τις ενδεχόμενες «προδοσίες» των εκάστοτε κυβερνήσεων που επιλέγουν, δίνοντας τους ουσιαστικά λευκή επιταγή (ειδικά τα τελευταία οκτώ χρόνια, όπου η μία «προδοσία» διαδέχεται την άλλη – ανάλυση), είναι τεράστιο.
.
Είδηση 12.09.18: Με την ιδιότητα του υπόπτου καλούνται να καταθέσουν  στους οικονομικούς εισαγγελείς στελέχη της Εθνικής Τράπεζας και της πρώην Αγροτικής Τράπεζας, καθώς και εκπρόσωποι των κομμάτων της εποχής σχετικά με το θέμα των επισφαλών δανειοδοτήσεων των πολιτικών κομμάτων μέχρι το 2012. Πρόκειται για τη συνέχεια της έρευνας που είχε τεθεί στο αρχείο κι ανακινήθηκε εκ νέου μετά από παραγγελία της εισαγγελέως του Αρείου Πάγου, Ξένης Δημητρίου, το 2017.
Οι οικονομικοί εισαγγελείς έχουν ήδη στείλει κλήσεις για να καταθέσουν ανωμοτί 13 στελέχη της Εθνικής Τράπεζας και 37 της Αγροτικής, ενώ σε ανωμοτί κατάθεση θα κληθούν να καταθέσουν εκπρόσωποι των κομμάτων (ΠΑΣΟΚ, ΝΔ, ΚΚΕ) που ήταν υπεύθυνοι για τα οικονομικά των κομμάτων αυτών τη συγκεκριμένη περίοδο. Τα τραπεζικά στελέχη θα δώσουν εξηγήσεις για το αδίκημα της απιστίας σε βαθμό κακουργήματος και τα πολιτικά στελέχη για ηθική αυτουργία (!) σε αυτή.

πηγή:https://analyst.gr/2018/09/12/to-skandalo-ton-xreokopimenon-kommaton/

Νέα μελέτη βιωσιμότητας για τις συντάξεις θα καταρτίσει η κυβέρνηση




Μελέτη βιωσιμότητας για τις συντάξεις που θα αποδεικνύει πως η μη περικοπή των συντάξεων από την 1η Ιανουαρίου το 2019 δεν θα επηρεάσει τους δημοσιονομικούς στόχους μεσοπρόθεσμα και δεν θα επηρεάσει τις προοπτικές του συνταξιοδοτικού συστήματος, αναμένεται να καταρτίσει το οικονομικό επιτελείο της κυβέρνησης προκειμένου να ενημερώσει το Eurogoup.

Στόχος είναι η μελέτη βιωσιμότητας για το ασφαλιστικό σύστημα να πείσει το Eurogroup, αλλά και τις αγορές, ότι το πρωτογενές πλεόνασμα θα είναι πάνω από 3,5% του ΑΕΠ ακόμη και εάν δεν εφαρμοστούν οι περικοπές. Για να γίνει αυτό, η ενδεχόμενη κατάργηση της προσωπικής διαφοράς στις συντάξεις θα πρέπει να συνοδευθεί με κατάργηση  των αντιμέτρων που είχαν ψηφιστεί για το 2019 (π.χ. παιδικοί σταθμοί, μείωση της συμμετοχής στη φαρμακευτική δαπάνη κ.ά.).
Επί της διαδικασίας, πρώτα θα συνταχθεί το προσχέδιο του προϋπολογισμού του 2019 που θα κατατεθεί τον Οκτώβριο χωρίς την επίπτωση στις δαπάνες από τις περικοπές των συντάξεων ή την εφαρμογή των αντιμέτρων. Μέσα στον Νοέμβριο και πριν από την κατάθεση του τελικού σχεδίου προϋπολογισμού θα υποβληθεί στην Κομισιόν η μελέτη βιωσιμότητας με το αίτημα ακύρωσης της προσωπικής διαφοράς στις συντάξεις.
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θα αξιολογήσει την πρόταση και θα υποβάλει τη δική της εισήγηση στο Eurogroup είτε εντός του Νοεμβρίου, είτε εντός του Δεκεμβρίου οπότε θα εγκρίνει και τον προϋπολογισμό της Ελλάδας, για να ακολουθήσει η κατάθεση και ψήφιση νομοσχεδίου με όλα τα μέτρα και τις αλλαγές που θα συνοδεύουν τον προϋπολογισμό του 2019.
Χωρίς λοιπόν υπερβολή, η απόφαση για τις συντάξεις θα ληφθεί κυριολεκτικά την τελευταία στιγμή.
Οι δανειστές πάντως θεωρούν πως  η όποια απόφαση για τις συντάξεις θα πρέπει να εφαρμοστεί τώρα, ώστε οι συντάξεις να μην αποτελέσουν αντικείμενο πολιτικών αντεγκλήσεων εν όψει των εκλογών του 2019. Για αυτό άλλωστε αποκλείστηκε η συζήτηση της αναβολής του μέτρου για έναν χρόνο.
πηγή:https://www.cnn.gr/oikonomia/story/146917/nea-meleti-viosimotitas-gia-tis-syntaxeis-tha-katartisei-i-kyvernisi

Πόλεμος και βαρύτατοι χαρακτηρισμοί μεταξύ αντιπροέδρου και προέδρου !!








Ανεϋ προηγουμένου αντιπαράθεση μεταξύ του αντιπροέδρου της ΝΔ Άδωνη Γεωργιάδη και της ηγεσίας της ΔΑΚΕ Ιδιωτικού Τομέα βρίσκεται σε εξέλιξη τις τελευταίες ώρες.
Αφορμή αποτέλεσε φραστική επίθεση του Α. Γεωργιάδη κατά του επικεφαλής της ΔΑΚΕ Ιδιωτικού Τομέα Νίκου Κιουτσούκη σε χθεσινή συγκέντρωση συνδικαλιστών του χώρου της ΝΔ σε ξενοδοχείο της Θεσσαλονίκης. 
Στη συγκέντρωση, που παρέστη ο τ. πρωθυπουργός Αντώνης Σαμαράς, καθώς και στελέχη πρώτης γραμμής της ΝΔ (Κωστής Χατζηδάκης, Μάκης Βορίδης, Μαρία Σπυράκη, Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης, Βασίλης Κικίλιας, Γιάννης Βρούτσης, Νότης Μηταράκης κά), ο Α. Γεωργιάδης εξαπέλυσε σε ομιλία του επίθεση κατά του επικεφαλής της ΔΑΚΕ Ιδιωτικού Τομέα Ν. Κιουτσούκη, τον οποίο χαρακτήρισε: «κρατιστή» και «συνδικαλιστή που δεν θέλει να αλλάξει τίποτα».
Στον αντιπρόεδρο της ΝΔ δεν άργησε να απαντήσει ο επικεφαλής της ΔΑΚΕ Ιδιωτικού Τομέα, με σειρά αναρτήσεών του στο Facebook, που περιέχουν βαρύτατους χαρακτηρισμούς και υπαινιγμούς: 
- «Το να με αποκαλεί κρατιστή ο μαίτρ εξυπηρέτησης ΜΕΓΑΛΩΝ ΙΔΙΩΤΙΚΩΝ ΣΥΜΦΕΡΟΝΤΩΝ ε είναι και τίτλος τιμής!»
- «Οι... «πολιτικές πόρνες» τολμούν να μιλούν για την διακυβέρνηση του Κώστα Καραμανλή και για την ΔΑΚΕ ΙΤ!#ΣΩΓΑΜΠΡΟΙ»
- «Το να σε αποκαλεί κρατιστή αυτός που το μόνο του «επάγγελμα» είναι η πολιτική και που τον χρυσοπληρώνουμε οι Έλληνες εεε πάει πολύ!!!»
- «Ένας καλός φίλος ρωτάει: «Η ΠΟΛ.ΑΝ. απέκτησε συνδικαλιστικό???»
- «Πόσο πιο χαμηλά μπορεί να φτάσει ο επαγγελματίας ΚΑΙΡΟΣΚΟΠΟΣ,ο υβριστής του Κ.Καραμανλή & κολητός του Καρατζαφύρερ που δεν ήθελε να του κλέψει την δόξα η ΤΡΟΙΚΑ?».
Αξίζει να σημειωθεί, ότι η νέα εσωτερική σύγκρουση στη ΝΔ ξεσπά λίγες μέρες μετά τη συντονισμένη επίθεση από τον Δημοσιογραφικό Οργανισμό Μαρινάκη κατά του τ. πρωθυπουργού Κώστα Καραμανλή.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΔΗΜΟΥ 

https://www.sofokleousin.gr/polemos-a-georgiadi-me-dake-idotikou-tomea-varytatoi-xaraktirismo

Άρπαξαν, Έφαγαν, Ρήμαξαν την Χώρα και χρωστάνε 921 εκατ. ευρώ τα κόμματα από δάνεια και επιχορηγήσεις την περίοδο 2000-2011!!!












Μόνο ΠΑΣΟΚ και Νέα Δημοκρατία έλαβαν την επίμαχη 11ετία,  511 εκατ. ευρώ από επιχορηγήσεις

Μανώλης Καλουδάς
Η κλήτευση από τους Οικονομικούς Εισαγγελείς σε 50 τραπεζικά στελέχη που κατά την περίοδο 2000-2011 υπέγραφαν τα δάνεια σε Νέα Δημοκρατία, ΠΑΣΟΚ και ΚΚΕ ανοίγει ξανά – μετά από περίπου έξι χρόνια – το ζήτημα της χρηματοδότησης των κομμάτων, δεδομένης και της υψηλής για τα ευρωπαϊκά δεδομένα κρατικής επιχορήγησης.
Την επίμαχη 11ετία τα κόμματα εισέπραξαν συνολικά μέσω των «θαλασσοδανείων» 272,44 εκατ. ευρώ (όπως είχε ενημερώσει η Τράπεζα της Ελλάδας την Οικονομική Εισαγγελία), βάζοντας ως «ενέχυρο» (και μάλιστα όχι σε μία, αλλά σε όλες τις τράπεζες, προκειμένου να πάρουν όσο το δυνατόν περισσότερα χρήματα) τις μελλοντικές τους επιχορηγήσεις, τις οποίες υπολόγιζαν όπως ήθελαν.
Κι επειδή η κυβέρνηση Σαμαρά – Βενιζέλου ίσως γνώριζε ότι κάποια στιγμή το θέμα θα πάει στη Δικαιοσύνη φρόντισαν οι ίδιοι και οι αρμόδιοι υπουργοί τους να περάσουν «φωτογραφική» τροπολογία (άρθρο 78) τον Απρίλη του 2013 σε άσχετο νομοσχέδιο (4146/2013) με την οποία απαλλάσσονταν ευθυνών οι πρόεδροι, τα μέλη των διοικητικών συμβουλίων και τα τραπεζικά στελέχη που υπέγραψαν τις χρηματοδοτήσεις αυτές.
Την ίδια ακριβώς περίοδο τα κόμματα έλαβαν αθροιστικά ενισχύσεις, από την τσέπη του έλληνα φορολογούμενου, ύψους 649 εκατ. ευρώ. Έτσι, το ποσό που μπήκε στα ταμεία των κομμάτων την επίμαχη 11ετία φτάνει τα 921 εκατ. ευρώ. Τα παραπάνω νούμερα αποτελούν στοιχεία του υπουργείου Εσωτερικών και τα οποία είχε αποστείλει τότε, με μορφή υπομνήματος στην Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας της Βουλής, ο Τάσος Γιαννίτσης, ο οποίος διετέλεσε υπουργός Εσωτερικών της κυβέρνησης Λουκά Παπαδήμου.
Για να καταλάβετε το μέγεθος του «πάρτι» που είχε στηθεί εκείνη ακριβώς την περίοδο, «ο κάθε έλληνας ψηφοφόρος έδινε περίπου 10 ευρώ για την κρατική χρηματοδότηση των κομμάτων, όταν ο αντίστοιχος Γερμανός έδινε μόλις 0,7 έως 0,8 ευρώ», όπως χαρακτηριστικά είχε πει ο κ. Γιαννίτσης στη Βουλή, ζητώντας παράλληλα τη μείωση της κρατικής επιχορήγησης κατά 20%.
Σε όλη τη διάρκεια της 11ετίας αυτής τα ποσά που χορηγούνταν στα κόμματα έβαιναν αυξανόμενα με αποκορύφωση το 2009, που ήταν χρονιά με δύο εκλογικές αναμετρήσεις και άρα αυξημένη χρηματοδότηση, οπότε και έφθασαν συνολικά σε περίπου 85 εκατ. ευρώ.
Όπως προκύπτει από το υπόμνημα του κ. Γιαννίτση, το ΠΑΣΟΚ και η Νέα Δημοκρατία έλαβαν όλα αυτά τα χρόνια από 255 εκατ. ευρώ, ενώ το ΚΚΕ έλαβε 58 εκατ. ευρώ και ο ΣΥΡΙΖΑ 44 εκατ. ευρώ.

Αναλυτικά:

 ΠΑΣΟΚ                          255.946.788,54

 ΝΔ                                  255.178,497,46

ΚΚΕ                                58.701.700,70

ΣΥΝΑΣΠΙΣΜΟΣ            44.059.824,01


Οι νομοθετικές ρυθμίσεις για την επιχορήγηση των κομμάτων
Σε μια υγιή Δημοκρατία θα έπρεπε τα μικρά κόμματα να παίρνουν μεγαλύτερη επιχορήγηση, προκειμένου με αυτόν τον τρόπο να διασφαλίζεται η ισότητα των ευκαιριών και του ισότιµου πολιτικού ανταγωνισµού. Στην Ελλάδα και σε πολλές άλλες χώρες συμβαίνει ακριβώς το αντίθετο.
Οι πρώτες ρυθµίσεις για τη χρηµατοδότηση των πολιτικών κοµµάτων εισήχθησαν το 1984 µε τον νόµο 1443. Με το νόµο αυτό προβλέφθηκε το επιτρεπτό της ιδιωτικής χρηµατοδότησης των κοµµάτων, η οποία, εφόσον δεν ξεπερνούσε τις 200.000 δραχµές της εποχής, µπορούσε να είναι ανώνυµη, υποχρεώνονταν τα κόµµατα να τηρούν βιβλία και να δηµοσιεύουν ισολογισµούς σε δύο αθηναϊκές εφηµερίδες, ενώ προβλεπόταν επίσης µηχανισµός ελέγχου του ισολογισµού από διακοµµατική επιτροπή βουλευτών και κυρώσεις από τον Πρόεδρο της Βουλής (διακοπή της κρατικής ενίσχυσης για ένα χρόνο) σε περίπτωση παράβασης των προβλεπόµενων υποχρεώσεων των κοµµάτων.
Όµως, η σηµαντικότερη εξέλιξη µε το ν.1443/1984 υπήρξε η για πρώτη φορά θεσµοθέτηση της ετήσιας οικονοµικής ενίσχυσης των κοµµάτων από το κράτος προκειµένου να αντιµετωπίζουν τις λειτουργικές και εκλογικές τους δαπάνες, η οποία ορίστηκε σε ποσοστό ένα τοις χιλίοις (1‰) των τακτικών εσόδων του κρατικού προϋπολογισµού του αντίστοιχου έτους.
Ο νόµος του 1984 αντικαταστάθηκε από το ν.2429/1996 µε τον οποίο η κρατική ετήσια χρηµατοδότηση των κοµµάτων διακρίθηκε πλέον σε τακτική και εκλογική. Η τακτική χρηµατοδότηση ανήλθε σε ποσοστό ένα κόµµα δύο τοις χιλίοις (1,2‰) των τακτικών εσόδων του κρατικού προϋπολογισµού του αντίστοιχου οικονοµικού έτους. Αντίστοιχα, η εκλογική χρηµατοδότηση ορίστηκε σε ποσοστό έως µηδέν κόµµα πέντε τοις χιλίοις (0,5‰) των τακτικών εσόδων του κρατικού προϋπολογισµού του έτους διεξαγωγής των εκλογών και προβλέφθηκε η χορήγησή της κάθε φορά που διεξάγονται εθνικές εκλογές ή ευρωεκλογές. Παράλληλα, µε τον ίδιο νόµο θεσµοθετήθηκε επίσης για πρώτη φορά η ετήσια οικονοµική ενίσχυση των κοµµάτων για ερευνητικούς και επιµορφωτικούς σκοπούς σε ποσό ίσο µε το µηδέν κόµµα ένα τοις χιλίοις (0,1‰) των τακτικών εσόδων του κρατικού προϋπολογισµού. Εποµένως, το ποσό της κρατικής χρηµατοδότησης µπορούσε να ανέλθει σε περίπτωση διεξαγωγής εκλογών συνολικά σε ποσοστό ένα κόµµα οκτώ τοις χιλίοις (1,8‰) των τακτικών εσόδων του κρατικού προϋπολογισµού. Τα ανωτέρω ποσοστά κρατικής χρηµατοδότησης µειώθηκαν µε τις διατάξεις του άρθρου 15 παρ. 1 του ν. 2469/1997 κατά 7,5% από 01.01.1997 και κατά περαιτέρω 7,5% από 01.01.1998, ήτοι σε ποσοστό ένα κόµµα πενήντα τέσσερα τις χιλίοις (1,54‰) των τακτικών εσόδων του κρατικού προϋπολογισµού.
Ο νόµος του 1996 αντικαταστάθηκε µε τη σειρά του από τον ν.3023/2002, ο οποίος εξακολουθεί να ισχύει και σήµερα µε τις όποιες επιµέρους τροποποιήσεις έγιναν σε αυτόν το 2003, το 2004 και το 2017. Ο νόµος αυτός αποτέλεσε προϊόν πολύµηνων συζητήσεων στο πλαίσιο διακοµµατικής επιτροπής που είχε τότε συγκροτηθεί επί τούτου. Γι` αυτό άλλωστε και τόσο επί της αρχής όσο και στα περισσότερα άρθρα του ψηφίστηκε µε ευρύτατη κοινοβουλευτική πλειοψηφία. Ο συγκεκριµένος νόµος, όπως ισχύει σήµερα, προβλέπει:
1) η τακτική ετήσια κρατική χρηµατοδότηση ορίστηκε σε ένα κόµµα µηδέν δύο τις χιλίοις (1,02‰) των τακτικών εσόδων του προϋπολογισµού.
2) η εκλογική χρηµατοδότηση ορίστηκε αρχικώς σε ποσό έως µηδέν κόµµα είκοσι δύο τις χιλίοις (0,22‰) των τακτικών εσόδων του κρατικού προϋπολογισµού του έτους διεξαγωγής των εκλογών και µετά το ν.3242/2004 σε ποσό έως µηδέν κόµµα τριάντα πέντε τις χιλίοις (0,35‰) εάν κατά το ίδιο έτος διεξαχθούν περισσότερες της µίας εθνικές ή ευρωπαϊκές εκλογικές αναµετρήσεις.
3) η οικονοµική ενίσχυση των κοµµάτων για ερευνητικούς και επιµορφωτικούς σκοπούς διατηρήθηκε στο επίπεδο του ν.2429/1996, ήτοι σε ποσό που ισούται µε το µηδέν κόµµα ένα τις χιλίοις (0,1‰) των εσόδων του τακτικού προϋπολογισµού.
Από τα παραπάνω προκύπτει ότι µε τον υφιστάµενο νόµο το ποσό κρατικής χρηµατοδότησης µπορεί να ανέλθει, σε περίπτωση διεξαγωγής περισσότερων της µίας εκλογικής αναµέτρησης, σε συνολικό ύψος ίσο µε το ένα κόµµα σαράντα επτά τις χιλίοις (1,47‰) των τακτικών εσόδων του κρατικού προϋπολογισµού.
Τι συμβαίνει στις υπόλοιπες χώρες