Δευτέρα 20 Αυγούστου 2018

H Ιθάκη της εξόδου από τα μνημόνια, ο Καβάφης, οι πολιτικές Συμπληγάδες, τα κάλπικα διλήμματα και τα αλληλομαχαιρώματα μεταξύ των κομμάτων !!



Με την κυβέρνηση να προσαρμόζει τα αρχικά πανηγυρικά σχέδια της για την έξοδο από τα μνημόνια μετά τη φονική πυρκαγιά στην Ανατολική Αττική και πλέον να προσανατολίζεται σε διάγγελμα του Αλέξη Τσίπρα, η Ελλάδα διανύει τις τελευταίες ώρες σε καθεστώς μνημονίου. Τουλάχιστον στα χαρτιά.
Οι αρχικές σκέψεις για μεγάλη πανηγυρική εκδήλωση ή για συμβολική επίσκεψη στο Καστελόριζο φαίνεται να έχουν εγκαταλειφθεί από το Μέγαρο Μαξίμου. Ωστόσο, πληροφορίες που μετέδωσε ο τηλεοπτικός ΣΚΑΙ, αναφέρουν ότι είναι ανοιχτό το ενδεχόμενο επίσκεψης του πρωθυπουργού στην Ιθάκη, για να απευθύνει από εκεί την ομιλία του για το τέλος της ...μνημονιακής «Οδύσσειας». Ωστόσο μέχρι στιγμής δεν υπάρχει καμία επίσημη ενημέρωση από την Ηρώδου Αττικού.
Πάντως, η πολιτική αντιπαράθεση βρίσκεται στα ύψη με αφορμή την ενδεχόμενη επίσκεψη του πρωθυπουργού στην Ιθάκη με τη Νέα Δημοκρατία να επιτίθεται στον Αλέξη Τσιπρα με στίχους του Καβάφη, επιχειρώντας να ισορροπήσει ανάμεσα στην έξοδο από το μνημόνιο αλλά και στο τι ακριβώς αυτό σημάνει για την επόμενη ημέρα. Από την πλευρά της η κυβέρνηση, τουλάχιστον μέχρι στιγμής, έχει αποφύγει τις θριαμβολογίες και επικεντρώνεται στην επόμενη ημέρα, τόσο σε πολιτικό επίπεδο -με ενδεχόμενο ανασχηματισμό- όσο και σε οικονομικό επίπεδο ενόψει της ΔΕΘ.

ΝΔ: Επικοινωνιακή φιέστα Τσίπρα στην Ιθάκη

Σε ανακοίνωσή του το Γραφείο Τύπου της ΝΔ επιτίθεται στον Αλέξη τσίπρα τονίζοντας πως «το κατά τ΄ άλλα λαλίστατο γραφείο Τύπου του Μαξίμου, δεν βρήκε λέξη να πει για τη δήλωση του επικεφαλής του Ευρωπαϊκού Μηχανισμού Στήριξης (ESM) κ. Κλάους Ρέγκλινγκ ότι "η Ελλάδα όχι μόνο διέκοψε, αλλά και αντέστρεψε τις μεταρρυθμίσεις κατά το πρώτο μισό του 2015" και ότι "το κόστος που πλήρωσε η χώρα γι΄ αυτό το επεισόδιο τιμολογείται από 86 δισ. έως 200 δισ. ευρώ"», προσθέτοντας πως ελπίζει να το κάνει αύριο ο κ. Τσίπρας «στη διάρκεια των πανηγυρισμών του για τη δήθεν καθαρή έξοδο από το τρίτο μνημόνιο, το οποίο δεν θα υπήρχε, αν δεν είχε μεσολαβήσει η δική του καταστροφική διακυβέρνηση».
Η ανακοίνωση μάλιστα καταλήγει με τους στίχους του Καβάφη καθώς, όπως λέει η ΝΔ, «φημολογείται ότι ο κ. Τσίπρας επέλεξε την Ιθάκη για τη νέα επικοινωνιακή φιέστα του, η ΝΔ του αφιερώνει προκαταβολικά τους στίχους του Καβάφη:
"Η Ιθάκη σ΄ έδωσε τα΄ ωραίο ταξείδι.
Χωρίς αυτήν δεν θα βγαινες στον δρόμο.
Αλλά δεν έχει να σε δώσει τίποτα πια".

Μαξίμου: «Eppur si muove»

Άμεση ήταν η απάντηση από το Μέγαρο Μαξίμου το οποίο επιτέθηκε στον Κυριάκο Μηταοτάκη στα...ιταλικά
«Ο κ. Μητσοτάκης αρνείται την πραγματικότητα του τέλους των μνημονίων γιατί αποτελεί γι΄ αυτόν την απόλυτα πολιτική ακύρωση», σημειώνει το Γραφείο Τύπου του Πρωθυπουργού απαριθμώντας τις εκτιμήσεις που έχει κάνει κατά καιρούς ο πρόεδρος της ΝΔ. Ειδικότερα, απαντώντας στη ΝΔ, το Γραφείο Τύπου του Πρωθυπουργού σημειώνει:
«Ο κύριος Μητσοτάκης που
-Τον χειμώνα του 2016 έλεγε ότι δεν θα κλείσει η Α΄ αξιολόγηση
-Την άνοιξη του 2016 έλεγε ότι θα εφαρμοστεί ο κόφτης
-Τον χειμώνα του 2017 έλεγε ότι δεν θα κλείσει η Β΄ αξιολόγηση
-Την άνοιξη του 2017 παρακαλούσε τον κύριο Σόιμπλε και το ΔΝΤ να μην κλείσει τη Β΄ αξιολόγηση
-Το καλοκαίρι του 2017 έλεγε ξανά ότι θα εφαρμοστεί ο κόφτης
-Το φθινόπωρο του 2017 μιλούσε για νέα δημοσιονομικά μέτρα
-Τον χειμώνα του 2018 έλεγε ότι οδεύουμε σε τέταρτο μνημόνιο
-Την άνοιξη του 2018 προέβλεπε πιστοληπτική γραμμή και νέες δεσμεύσεις
είναι πράγματι δύσκολο να αποδεχτεί σήμερα την πραγματικότητα του τέλους των μνημονίων, καθώς αποτελεί γι΄ αυτόν την απόλυτα πολιτική ακύρωση. Γι΄ αυτό και θα την αρνείται, όπως κάποτε οι εκπρόσωποι του παλιού καθεστώτος αρνήθηκαν ότι η γη γυρίζει. Eppur si muove».
«Στη ΝΔ έφτασαν στο σημείο να παραποιούν την "Ιθάκη" ώστε να ταιριάζει με τις αντικυβερνητικές ανακοινώσεις τους. Βέβαια αν μια παράφραση του Καβάφη ταιριάζει στη ΝΔ είναι "και τώρα τι θα γένουμε χωρίς μνημόνια. Ήσαν και αυτά μια κάποια λύσις"» έγραψε η εκπρόσωπος Τύπου του ΣΥΡΙΖΑ Ράνια Σβίγκου σε ανάρτηση της στον προσωπικό της λογαριασμό στο twitter.

Το Ποτάμι: Οι ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ ειδικεύονται σε αντίστροφες πορείες

Σύμφωνα με το Ποτάμι «τα συμφωνηθέντα με τους εταίρους για την οικονομία πρέπει όχι μόνο να μην αθετηθούν, αλλά να ενισχυθούν με μια νέα γενναία πολιτική στη δημόσια διοίκηση, την παιδεία, το περιβάλλον, την έρευνα, τις επενδύσεις».
Ωστόσο το Ποτάμι αναφέρει: «Φοβούμαστε όμως ότι τίποτε από αυτά δεν θα γίνει. Οι ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ ειδικεύονται σε αντίστροφες πορείες, δέσμιοι του τυχοδιωκτισμού και της ανικανότητάς τους. Ο κ. Τσίπρας και οι υπουργοί του συνεχίζουν να έλκονται από ιδεοληψίες τις οποίες εντάσσουν σε ακόμη πιο απατηλά “success story” που ανάλογα με τη συγκυρία πλασάρουν».

ΚΙΝΑΛ: Οι Έλληνες δεν είναι Λωτοφάγοι

«Ο κ. Τσίπρας, ο πρωταγωνιστής της δημαγωγίας και τον λαϊκισμού, νομίζει ότι με επικοινωνιακά τεχνάσματα μπορεί να καλύψει τις τεράστιες ευθύνες του. Οι Έλληνες δεν είναι Λωτοφάγοι». σχολίασε ο εκπρόσωπος τύπου του Κινήματος Αλλαγής, Παύλος Χρηστίδης.
«Θυμούνται τους πρωταγωνιστές των διχασμών, της πλατείας των αγανακτισμένων, των ανέξοδων υποσχέσεων που δέσμευσαν την χώρα. Οι ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ εφαρμόζουν με τον πιο σκληρό και άδικο τρόπο το αχρείαστο μνημόνιο τους, με μέτρα που οι Έλληνες θα πληρώνουν για πολλές δεκαετίες», ανέφερε ο κ. Χρηστίδης και τόνισε: «Αντί για πανηγύρια, θα έπρεπε να ζητήσουν ένα συγγνώμη για τα χαμένα χρόνια. Σε αντίθεση με τον Οδυσσέα που τα κατάφερε, ο κ. Τσίπρας απέτυχε»

Ένωση Κεντρώων: Επίθεση σε Τσίπρα- Μητσοτάκη

«Η έξοδος από το μνημόνιο κάτω από τους όρους που γίνεται αποκλείει θριαμβολογίες και πανηγυρισμούς. Τα σκληρά μέτρα μένουν, οι μεταρρυθμίσεις είναι στη μέση, επενδύσεις δεν έρχονται και τα χρήματα των τραπεζών βρίσκονται στο εξωτερικό». αναφέρει η Ένωση Κεντρώων.
«Η Ελλάδα δεν έχει ξεπεράσει τον κίνδυνο και η πολιτική να κόβουμε συντάξεις, να βάζουμε φόρους και να διορίζουμε ανθρώπους με 300€ το μήνα, είναι πολιτική εξαθλίωσης και όχι ανάπτυξης. Αυτό που φταίει είναι το κυβερνητικό μοντέλο, κυβερνήσεων με 153 και η οριακή πλειοψηφία που αντί να προσελκύει, διώχνει τους επενδυτές. Η λύση βρίσκεται σε πολυκομματικές κυβερνήσεις 240 βουλευτών που θα εμπνεύσουν εμπιστοσύνη σε έλληνες και ξένους. Το αφήγημα του κ. Τσίπρα και του κ. Μητσοτάκη είναι χωρίς αντίκρισμα, γιατί διχάζει την πολιτική μας ζωή»καταλήγει η ανακοίνωση..

Η επόμενη ημέρα

Η επόμενη ημέρα είναι αυτή που θα απασχολήσει τα κόμματα και ήδη το στίγμα το έδωσε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος. Το τέλος του 3ου Μνημονίου σημαίνει και «το πέρασμα σε νέα φάση για την οικονομία και την κοινωνία», σημείωσε στον Real FM ο Δημήτρης Τζανακόπουλος, τονίζοντας ότι πολύ σύντομα οι πολίτες θα δουν την διαφορά.
«Περνάμε σε μία νέα φάση και για την ελληνική οικονομία και για την Ελλάδα και για την ελληνική κοινωνία συνολικότερα», δήλωσε ο κ. Τζανακόπουλος. Άφησε να εννοηθεί ότι όχι μόνο τελειώνει η λιτότητα, αλλά αντίθετα δημιουργείται ένας δημοσιονομικός χώρος, 750 εκατ. ευρώ από το 2019, που μπορεί να χρησιμοποιηθεί για πολιτικές κοινωνικής υποστήριξης και ελάφρυνσης κοινωνικών στρωμάτων που έχουν επιβαρυνθεί.
«Όλοι γνωρίζουν ποιοι ήταν αυτοί που είχαν διαμορφώσει τους όρους της οικονομικής και κοινωνικής χρεοκοπίας της χώρας και τελικά την οδήγησαν στο καθεστώς των μνημονίων», σημείωσε ο υπουργός Εσωτερικών, Πάνος Σκουρλέτης, σε συνέντευξή του στον ραδιοφωνικό σταθμό «Στο Κόκκινο 105,5».
Ο κ. Σκουρλέτης τόνισε ότι αυτή «είναι και η βασική αιτία που αυτές οι δυνάμεις, υπεύθυνες για όσα πέρασε η χώρα, σήμερα με έναν λυσσαλέο τρόπο αντιμάχονται την κυβέρνηση. Γιατί, παρά τα προβλήματα και τις αντιφάσεις, κατορθώνει να κλείσει τον κύκλο των προγραμμάτων, να ανοίξει μία νέα, θετική προοπτική».

πηγή:http://www.thetoc.gr/politiki/article/h-ithaki-o-kabafis-kai-oi-politikes-sumpligades

Η διάσωση της Ελλάδας υπήρξε πολιτική ταχυδακτυλουργία




"Η διάσωση της Ελλάδας υπήρξε πολιτική ταχυδακτυλουργία. Διέσωσε έμμεσα τις τράπεζες, φορτώνοντας το βάρος στον ελληνικό λαό. Ως εκ θαύματος, η Ελλάδα επέζησε", σημειώνει το Bloomberg.

Μετά από σχεδόν εννέα χρόνια κρίσης, βάναυσης λιτότητας και πολιτικής αναταραχής, ολοκληρώνεται στην Ελλάδα το τελευταία από τα τρία προγράμματα διάσωσης, γράφει σε κύριο άρθρο του το πρακτορείο «Bloomberg».
Οι Ευρωπαίοι ηγέτες ανυπομονούν εύλογα να τελειώσουν με ένα δυσάρεστο επεισόδιο. Η κρίση χρέους κατέδειξε όχι μόνο την δημοσιονομική κακοδιαχείριση της Ελλάδας, αλλά και τον τρόπο με τον οποίο την προκάλεσαν οι γερμανικές και γαλλικές κυρίως τράπεζες.
Η διάσωση της Ελλάδας υπήρξε πολιτική ταχυδακτυλουργία. Διέσωσε έμμεσα τις τράπεζες, φορτώνοντας το βάρος στον ελληνικό λαό. Ως εκ θαύματος, η Ελλάδα επέζησε. Ο προϋπολογισμός είναι πλεονασματικός και η οικονομία αναπτύσσεται και πάλι, έχοντας υποστεί μια από τις βαθύτερες υφέσεις στην ιστορία. Όμως ο λογαριασμός έμεινε. Χρέος άνω των 240 δις ευρώ προς τον επίσημο τομέα, που συνδυαζόμενο με το ιδιωτικό χρέος φθάνει το 180% του ΑΕΠ. Οι Ευρωπαίοι πιστωτές επιμένουν πως το χρέος είναι διαχειρίσιμο. Έχουν μειώσει τις αποπληρωμές των τόκων και έχουν παράσχει στην Ελλάδα περισσότερο χρόνο για να αποπληρώσει τα δάνεια, επιμηκύνοντας κάποιες ωριμάνσεις μέχρι το 2060. Σύμφωνα με τους υπολογισμούς τους, το χρέος θα μειωθεί στο 100% του ΑΕΠ μέχρι το 2060, παραμένοντας μεν πολύ υψηλό, αλλά τουλάχιστον με σωστές προοπτικές.
Οι προβλέψεις της ΕΕ εμπεριέχουν, δυστυχώς, ευσεβείς πόθους. Η Ελλάδα πρέπει να επιτυγχάνει πρωτογενή πλεονάσματα 3,4% κατά μέσον όρο για μια δεκαετία και κατόπιν 2,2% μέχρι το 2060, κάτι που καμία χώρα της ευρωζώνης δεν έχει κατορθώσει. Μειώνοντας τις προβολές στο 2% και στο 1% αντίστοιχα και κάνοντας χρήση των εκτιμήσεων του ΔΝΤ για την ανάπτυξη και τα επιτόκια, αναδύεται μια διαφορετική εικόνα. 
Για τις προσεχείς δεκαετίες, ακόμη και σύμφωνα με το αισιόδοξο σενάριο, η Ελλάδα θα πρέπει να δανειστεί εκατοντάδες δισεκατομμυρίων ευρώ από τις αγορές για να αποπληρώσει τους επίσημους δανειστές. Αν οι ιδιώτες επενδυτές θεωρήσουν ότι το δημόσιο χρέος είναι εκτός ελέγχου, τότε θα αποσυρθούν και η Ευρώπη θα αντιμετωπίσει άλλη μια ελληνική κρίση.
Η προφανής λύση είναι να παραχωρήσει η ΕΕ πραγματική ελάφρυνση χρέους προς την Ελλάδα. Όσο νωρίτερα. Τόσο το καλύτερο.
Πηγή: ΑΠΕ - http://www.euro2day.gr/news/economy/article/1631366/bloomberg-h-diasosh-ths-elladas-yphrxe-politikh-ta.html

Συντάξεις: Αναρτήθηκαν στην ιστοσελίδα του ΓΛΚ, οι συντάξεις μηνός Σεπτεμβρίου









   Το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους έχει αναρτήσει στην ιστοσελίδα του, τις συντάξεις μηνός Σεπτεμβρίου  2018, που θα καταβληθούν στις 30 Αυγούστου Απριλίου, ημέρα Πέμπτη. 
 
   Την ίδια ημέρα θα καταβληθούν και οι προσωρινές συντάξεις των συναδέλφων, των Ενόπλων Δυνάμεων και Σωμάτων Ασφαλείας καθώς και τα μερίσματα από τα Μετοχικά Ταμεία


   

Άμυνα και Οικονομία




Θεμιστοκλής Κατσαούνης

Ποια είναι τα απαραίτητα μέσα που χρειάζεται μία χώρα ώστε να είναι κυρίαρχη επί του εδάφους της; 
Πρωτίστως η άμυνα αλλά και η οικονομία. Η άμυνα είναι απαραίτητη ώστε να εξασφαλιστεί αφενός η αποτροπή εξωτερικών απειλών, αφετέρου δε η εσωτερική ασφάλεια. Για τους προαναφερθέντες σκοπούς είναι απαραίτητη η ύπαρξη ικανών σωμάτων ασφαλείας. Κυρίως για μια χώρα σαν την Ελλάδα που βρίσκεται υπό στρατιωτική απειλή, κατά βάση από την στρατιωτική μηχανή της Τουρκίας, καθώς και από κινδύνους που προκύπτουν από την μη εφαρμογή της έννομης τάξης, όπως η εγχώρια αλλά και η διεθνής τρομοκρατία, το οργανωμένο έγκλημα, το έγκλημα του κοινού ποινικού δικαίου, όπως επίσης και το λαθρεμπόριο, που ιδιαίτερα για την ελληνική οικονομία αποτελεί μία ανοιχτή πληγή.
Εστιάζοντας στην ελληνική οικονομία είναι άξιο αναφοράς πως τα μνημόνια δεν ήταν αυτά που έφεραν την λιτότητα, στην πραγματικότητα την αναχαίτισαν ως ένα βαθμό. Η κρίση, δεν ήταν μια τεχνητή κρίση, που προέκυψε από τους υπόλοιπους Ευρωπαίους – χρησιμοποιώ την λέξη «υπόλοιπους» διότι θέλω να τονίσω πως και η Ελλάδα είναι μια Ευρωπαϊκή χώρα – αλλά οφείλεται στα μεγάλα λάθη των Ελλήνων πολιτικών, που με την ασυνεννοησία τους και πολλές φορές και με τα ψέματα και τον ερασιτεχνισμό τους, πάνω σε έναν τόσο κρίσιμο τομέα όπως αυτός της οικονομίας, προκάλεσαν το χάος. 
Χωρίς δόση υπερβολής κάποιος θα μπορούσε να πει πως τα μνημόνια ήταν μια ψήφος εμπιστοσύνης στην γεωπολιτική ισχύ της Ελλάδας στην παγκόσμια σκακιέρα. Η Ελλάδα μόνο με γενναίες μεταρρυθμίσεις θα μπορεί να σταθεί ξανά στα πόδια της, χωρίς να έχει ανάγκη την οικονομική στήριξη των εταίρων και των φίλων της στην ΕΕ και στο ΔΝΤ, ποντάροντας στα μεγάλα της πλεονεκτήματα, όπως η ναυτιλία, ο τουρισμός και η μεταποίηση, για να παράγει έργα υποδομής και να ενισχύσει το κράτος δικαίου, την καινοτομία, την έρευνα και την ανάπτυξη σε κάθε είδους τομέα.
Ο μόνος δρόμος που πρέπει να ακολουθήσει η Ελλάδα, τόσο για μία ισχυρή οικονομία, όσο και για μια πιο αποτελεσματική άμυνα, είναι αυτός της ΕΕ και του ΝΑΤΟ. Έτσι η οικονομία θα είναι θωρακισμένη και δεν θα κινδυνεύει από τους διεθνείς κλυδωνισμούς των ισοτιμιών των εθνικών νομισμάτων και επιπρόσθετα θα ανήκει κάτω από την ομπρέλα των ισχυρών. Αυτό το γεγονός θα ισχυροποιεί για τις παρούσες συνθήκες και την άμυνα μας, όχι όμως στο βαθμό που θα ισχυροποιεί την οικονομία μας στο διεθνές στερέωμα· χαρίζοντας μας την δυνατότητα να ασκούμε ιμπεριαλιστική πολιτική ως περιφερειακή υπερδύναμη στην ανατολική Ευρώπη και στην ανατολική Μεσόγειο.
Σε αυτό το σημείο συνδέεται η οικονομία με την άμυνα, καθώς η χώρα μας δεν γίνεται να στηρίζεται ες αεί στην οποιασδήποτε μορφής βοήθεια των συμμάχων και των εταίρων της. Το βασικότερο από όλα είναι να εξασφαλίζει αξιοπρεπή μισθοδοσία για τους ένστολους. Ακόμη θα πρέπει να φροντίζει για την επαρκή ιατροφαρμακευτική κάλυψη του προσωπικού που απαρτίζουν τα σώματα ασφαλείας, καλύπτοντας όλες τις περιόδους, από αυτές της ειρήνης και της ασφάλειας, έως τις τεταμένες και κυρίως με εντατικούς ρυθμούς τις περιόδους πολέμου αν αυτές υπάρξουν. 
Επίσης κάτι που θα ήταν πολύ θετικό και για την ελληνική οικονομία θα ήταν η ανάπτυξη βαριάς, ελληνικής αμυντικής βιομηχανίας. Επιπρόσθετα πρέπει να υπάρχουν προμήθειες σε ανταλλακτικά, πυρομαχικά, καύσιμα και τρόφιμα, κάτι που απαιτεί επιπλέον οικονομικούς πόρους. Αν όμως θέλουμε πραγματικά να έχουμε αξιόμαχα σώματα ασφαλείας είναι αναγκαίο να χρηματοδοτούμε ασκήσεις οι οποίες θα εκπαιδεύουν τους ένστολους στο μέγιστο δυνατό μέτρο ώστε να μπορούν να τους θέτουν ανά πάσα στιγμή σε ετοιμότητα όταν παραστεί ανάγκη.
Εν κατακλείδι η άποψη πως οι εταίροι μας και οι φίλοι μας στην ΕΕ και στο ΝΑΤΟ, αλλά ακόμη και ότι η Αίγυπτος ή το Ισραήλ, μαζί και με την Κύπρο που δημιουργούμε με αυτές τις χώρες μία τριμερής συμμαχία, (Ελλάδα – Κύπρος – Αίγυπτος) (Ελλάδα – Κύπρος – Ισραήλ), πως οι στρατεύσιμοι τους θα έρθουν να πολεμήσουν για εμάς είναι απλά ένα μύθευμα. Θα μας δώσουν πολύτιμες πληροφορίες. Αυτό είναι σίγουρο. Ίσως ακόμη μας δώσουν οικονομική βοήθεια και στρατιωτικό εξοπλισμό, κάτι που φυσικά θα αναβαθμίσει την ισχύ μας. Σε καμία όμως περίπτωση δεν θα έρθουν να πολεμήσουν στο πλευρό μας και ιδιαίτερα σε περίπτωση που η Ελλάδα διεξάγει πόλεμο εναντίον της Τουρκίας, που αποτελεί μέλος χώρα του ΝΑΤΟ και συμπεριλαμβάνετε και στο κλαμπ των ισχυρών του πλανήτη που απαρτίζουν τους G20.

πηγή:https://www.huffingtonpost.gr/entry/amena-kai-oikonomia_gr_5b786999e4b05906b4144199

Τον Οκτώβριο και σε δύο δόσεις τα αναδρομικά σε 250.000 Στρατιωτικούς και ένστολους. Τα αναδρομικά ανά βαθμό





Το πρώτο κύμα επιστροφών από τις περικοπές στις συντάξεις και στους μισθούς ανέρχεται σε 200 εκατ. ευρώ και θα δοθούν στο τέλος Οκτωβρίου, στο πλαίσιο της απόφασης του ΣτΕ. Αφορά 250.000 εν ενεργεία και απόστρατους. 
Τα ποσά ανά βαθμό

Διακόσια εκατομμύρια ευρώ σχεδιάζεται να «επιστραφούν» στα τέλη Οκτωβρίου σε 250.000 εν ενεργεία και αποστράτους Στρατιωτικούς και ένστολους, από το λεγόμενο κοινωνικό μέρισμα που επιδιώκει να αξιοποιήσει η κυβέρνηση στο τέλος του έτους. 
Πρόκειται για το πρώτο στάδιο εφαρμογής της τελεσίδικης απόφασης του Συμβουλίου της Επικρατείας, σύμφωνα με την οποία η κυβέρνηση είναι υποχρεωμένη να αποδώσει συνολικά ένα ποσό της τάξεως των 450 εκ. ευρώ, μαζί με τις προσαυξήσεις, σε όλους τους Στρατιωτικούς και ένστολους. 

Αξίζει να αναφερθεί ότι οι συνταξιούχοι θα λάβουν αναδρομικά και αύξηση στις συντάξεις τους, ενώ οι εν ενεργεία θα λάβουν μόνο αναδρομικά, καθώς από το 2017 ισχύει το ενιαίο μισθολόγιο. 
Τα αναδρομικά ξεκινούν από περίπου 2.100 ευρώ για χαμηλόβαθμους Αξιωματικούς και φτάνουν έως και 12.800 ευρώ για τους ανώτατους αξιωματικούς, ενώ οι αυξήσεις στις συντάξεις ξεκινούν από 30 ευρώ και φτάνουν τα 180 ευρώ μηνιαίως. 
Τα ποσά προκύπτουν από τον βασικό μισθό, ενώ σε πολλές περιπτώσεις προβλέπονται επιπλέον χρήματα καθώς είναι αρκετές οι κατηγορίες Στρατιωτικών και ενστόλων που λαμβάνουν επιδόματα εξομάλυνσης και ειδικής απασχόλησης. 

Τα αναδρομικά καλύπτουν χρονικό διάστημα 65 μηνών από τον Αύγουστο του 2012 ως και τον Δεκέμβριο του 2017 και μπορεί να δοθούν ακόμα και σε 36 δόσεις. 
Ωστόσο, στην κυβέρνηση εξετάζουν να περιορίσουν τον αριθμό των δόσεων, καταβάλλοντας αρχικά αναλογικά το ποσό των 200 εκατ. ευρώ και στη συνέχεια να αποφασιστεί ο τρόπος καταβολής του υπολείποντος ποσού. 
Τα ποσά των αναδρομικών που δικαιούνται να λάβουν χιλιάδες εν ενεργεία Στρατιωτικοί, αστυνομικοί, λιμενικοί και πυροσβέστες αντιστοιχούν στο 50% των περικοπών που έγιναν στις αποδοχές τους βάσει του δεύτερου μνημονίου (Ν.4093/2012) και δεν τους επεστράφησαν, αν και κρίθηκαν αντισυνταγματικές βάσει παλαιότερων αποφάσεων του ΣτΕ. 
Το άλλο 50% των μειώσεων που είχαν οι συντάξεις των αποστράτων αποκαταστάθηκε επί κυβέρνησης Νέας Δημοκρατίας με τον νόμο 4307/2014. 
Εάν η κυβέρνηση προχωρήσει κανονικά στην ψηφισθείσα μείωση των παλαιών συντάξεων μέσω του επανυπολογισμού τους, υπάρχει εναλλακτική πρόταση σύμφωνα με την οποία τα οφειλόμενα θα συμψηφιστούν με τις προγραμματισμένες μειώσεις ώστε να μην υπάρξουν επιβαρύνσεις.

Οι δύο κατηγορίες 

Τα αναδρομικά για τους συνταξιούχους ανάλογα με τον βαθμό αποστρατείας ξεκινούν από 2.660 ευρώ καθαρά για τον απόστρατο Λοχαγό και τους ομοιόβαθμούς του σε ΓΕΑ, ΓΕΝ, ΕΛ.ΑΣ., Λιμενικό Σώμα και Πυροσβεστικό Σώμα 
και φτάνουν ως και 12.000 ευρώ για τους απόστρατους με βαθμό Α/ΓΕΕΘΑ και αντίστοιχων σε ΓΕΑ, ΓΕΝ, ΕΛ.ΑΣ., Λ.Σ. και Π.Σ. 

Βέβαια η χορήγηση των αυξήσεων θα οδηγήσει και σε επανυπολογισμό των μνημονιακών κρατήσεων και θα προκαλέσει υψηλότερη κράτηση του Ν.4093/2012 γιατί θα αυξηθούν οι αποδοχές των αποστράτων. 

Το καθαρό ποσό, δηλαδή, θα είναι μεν αυξημένο αλλά όχι στο ίδιο ύψος με το ποσό που θα δοθεί στη σύνταξη, επειδή θα γίνει εκ νέου υπολογισμός των περικοπών του Ν.4093/2012 που ισχύουν σε κύριες συντάξεις ή άθροισμα συντάξεων άνω των 1.000 ευρώ

Για τους εν ενεργεία Στρατιωτικούς και ένστολους η αναδρομική αναπροσαρμογή θα έπρεπε να γίνει για το διάστημα από 1/8/2012 έως 31/12/2016, καθώς από 1/1/2017 έχει τεθεί σε ισχύ ένα νέο μισθολόγιο για τους υπηρετούντες στις Ενοπλες Δυνάμεις και τα Σώματα Ασφαλείας. 

Ομως, στην πράξη όλοι οι εν ενεργεία αξιωματικοί αμείβονταν κατά τη διάρκεια του 2017 με βάση το προηγούμενο μισθολόγιο. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις και την επεξεργασία στοιχείων που έχουν κάνει στις ενώσεις Στρατιωτικών και  ενστόλων, όσοι έχουν βαθμό λοχαγού θα λάβουν αναδρομικά της τάξης των 2.660 ευρώ, ταγματάρχη περίπου 2.790 ευρώ, συνταγματάρχη 3.500 ευρώ, ταξίαρχου 4.600 ευρώ, ενώ ο Αρχηγός ΓΕΕΘΑ αναμένεται να λάβει περίπου 12.800 ευρώ. 
Αλλιώς πρόστιμο 
Σύμφωνα με την απόφαση της Ολομέλειας του Συμβουλίου της Επικρατείας του περασμένου Μαρτίου, η κυβέρνηση είναι υποχρεωμένη μέσα σε διάστημα οκτώ μηνών, δηλαδή έως τα τέλη του ερχόμενου Οκτωβρίου, να αναπροσαρμόσει τις συντάξεις για όλους τους ένστολους στα επίπεδα που ήταν τον Αύγουστο του 2012 με βάση τις αποφάσεις του ανώτατου δικαστηρίου, που έχει κρίνει ότι οι περικοπές στο πλαίσιο των μέτρων δημοσιονομικής προσαρμογής κατά τα προηγούμενα χρόνια ήταν αντι- συνταγματικές. 

Σε περίπτωση που το αρμόδιο υπουργείο Οικονομικών δεν εφαρμόσει τις αποφάσεις του ΣτΕ για τα μισθολογικά των ενστόλων, τότε θα επιβληθεί από το ανώτατο δικαστήριο στο κράτος πρόστιμο, το οποίο, όπως αναφέρουν σχετικές πηγές, δεν θα είναι και ευκαταφρόνητο. 
Στο Γενικό Λογιστήριο προχωρούν κανονικά στον σχεδιασμό με ορίζοντα τα τέλη Οκτωβρίου, ώστε να τηρηθεί και το σχετικό χρονοδιάγραμμα που έχει επιβάλει το δικαστήριο. 

Η υπόθεση με τα μισθολογικά των ενστόλων και τις περικοπές που υπέστησαν στο πλαίσιο των μέτρων δημοσιονομικής προσαρμογής έχει μακρά ιστορία. 

Ξεκίνησε όταν οι συνδικαλιστικές τους ενώσεις προσέφυγαν στο Συμβούλιο της Επικρατείας και εκδόθηκε η πρώτη απόφαση της Ολομέλειας του Συμβουλίου της Επικρατείας το 2014 επί κυβερνήσεως Αντώνη Σαμαρά, η οποία έκρινε ότι οι περικοπές στις αποδοχές τους είναι αντισυνταγματικές και πρέπει να παραμείνουν στα επίπεδα του Αυγούστου του 2012.

Ανάλογη απόφαση εκδόθηκε από την Ολομέλεια του Συμβουλίου της Επικρατείας δύο χρόνια αργότερα, το 2016, η οποία έκρινε επίσης αντισυνταγματικές τις περικοπές των Στρατιωτικών και ενστόλων.




πηγή:http://www.enikonomia.gr/my-money/194828,ypoik-ton-oktovrio-ta-anadromika-se-250000-enstolous.html
.

Κυριακή 19 Αυγούστου 2018

Η σκληρή αλήθεια για την "έξοδο" από τα μνημόνια





Της Δήμητρας Καδδά
Μετά από 8 χρόνια και 3 μήνες, 3 μνημόνια, 13 αξιολογήσεις, 34 Eurogroup για το ελληνικό ζήτημα, πολυάριθμους εφαρμοστικούς νόμους που έφεραν δημοσιονομικά μέτρα πάνω από 70 δισ. ευρώ αλλά και πλεονασματικούς πλέον Προϋπολογισμούς, ο κύκλος των "προγραμμάτων" ολοκληρώνεται. Στις 21 Αυγούστου ξεκινά η εποχή της ενισχυμένης μεταμνημονιακής εποπτείας, κατά την οποία η Ελλάδα θα πρέπει να διατηρήσει υψηλότατα πρωτογενή πλεονάσματα, επιχειρώντας παράλληλα να διανύσει τον ανηφορικό δρόμο εξόδου από την κρίση και να αναπληρώσει μέρος των τεράστιων απωλειών που βίωσε η οικονομία και η κοινωνία.
Τα μέτρα των 70 και πλέον δισ. ευρώ που ελήφθησαν από το 2010 και μετά, εν μέρει μόνο απέδωσαν δημοσιονομικά. Στήριξαν κατά 30 δισ. ευρώ περίπου τα πρωτογενή πλεονάσματα, καταφέροντας καίριο πλήγμα στα εισοδήματα πολιτών και επιχειρήσεων και διαμορφώνοντας έναν ασφυκτικό κλοιό υπερφορολόγησης-χαμηλών μισθών και συντάξεων.
Ουσιαστικά, πάνω από 1 στα 2 ευρώ είτε χάθηκε στη "χοάνη" της ύφεσης, είτε δεν έφερε το αναμενόμενο αποτέλεσμα στην οικονομία και στα δημοσιονομικά μεγέθη, επισφραγίζοντας και την αποτυχία των προβλέψεων των δανειστών (ειδικά τα πρώτα χρόνια όταν η ύφεση χτύπαγε κόκκινο με την πτώση του ΑΕΠ να φτάνει έως το 9,1% το 2011), την αστοχία πολλών μέτρων, αλλά και καθρεφτίζοντας τις επιπτώσεις όσων έγιναν το 2015





Η ανεργία τα χρόνια των μνημονίων εκτοξεύθηκε. Το πλήγμα όπως καταγράφεται στις επίσημες μετρήσεις θα ήταν μεγαλύτερο αν δεν έφευγαν 300.000 πολίτες για να βρουν καλύτερη τύχη στο εξωτερικό και αν δεν γέρναγε ο πληθυσμός (μόνο τον τελευταίο χρόνο το ήμισυ της μείωσης του δείκτη οφείλεται σε αυτούς τους παράγοντες).
Οι αμοιβές των εργαζομένων καταρρακώθηκαν, το ίδιο και οι επενδύσεις. Το κοινωνικό κράτος συμπιέστηκε όχι μόνο στις συνταξιοδοτικές δαπάνες και στα επιδόματα, αλλά και με τις δαπάνες υγείας να περιορίζονται στο ήμισυ των προ μνημονίων επιπέδων, όπως προειδοποιεί το τελευταίο διάστημα ακόμα και το ΔΝΤ.  
Όσο για τα οφέλη στην αγορά, σε όρους αύξησης παραγωγικότητας και ανταγωνιστικότητας μέσα από τα περισσότερα από 1.000 προαπαιτούμενα των 3 μνημονίων είναι μεν υπαρκτά. Πολλές μεταρρυθμίσεις έγιναν ή τουλάχιστον θεσπίστηκαν. Ωστόσο, δεν ήταν αρκετά, όπως φαίνεται από το νέο πακέτο με "αιρεσιμότητες" που θα ακολουθεί την Ελλάδα στη μεταμνημονιακή εποχή, αλλά και από την παγκόσμια κατάταξη της χώρας στους δείκτες ανταγωνιστικότητας (παραμένει χαμηλή παρά την πρόοδο των τελευταίων ετών, ενώ δέχθηκε και νέες πιέσεις φέτος).





Το παρόν
Οι ίδιοι οι δανειστές, επίσημες ελληνικές πηγές αλλά και οι οίκοι αξιολόγησης, στις τελευταίες εκθέσεις που είδαν το φως δημοσιότητας –τόσο από το εσωτερικό όσο και από το εξωτερικό– επαναλαμβάνουν την πρόοδο που έχει επιτευχθεί. Αλλά αναδεικνύουν και τις απειλές που υπάρχουν, ακόμη, για την ελληνική οικονομία.
Η ίδια η ανάλυση που περιλαμβάνεται στην Απόφαση της Κομισιόν για την Ενισχυμένη Εποπτεία (την οποία εξέδωσε πριν από λίγες εβδομάδες και τίθεται σε εφαρμογή επισήμως την 21η Αυγούστου), κάνει σαφές ότι υπάρχουν προβλήματα τα οποία δεν λύθηκαν τα χρόνια των μνημονίων, όπως είναι η ανταγωνιστικότητα της οικονομίας και η αδυναμία ενίσχυσης των εξαγωγών σε επαρκές επίπεδο. Υπάρχουν και προβλήματα που δημιούργησε η ίδια η κρίση (ή τα διόγκωσε) όπως: το χρέος, τα "κόκκινα" τραπεζικά δάνεια και η ανεργία.
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αναφέρει στην εφαρμοστική της απόφαση για την Ενισχυμένη Εποπτεία (που θα αποτελεί το βασικό εργαλείο μεταμνημονιακής παρακολούθησης), ότι η Ελλάδα "εξακολουθεί να αντιμετωπίζει κινδύνους όσον αφορά τη χρηματοπιστωτική της σταθερότητα, οι οποίοι, αν επιβεβαιωθούν, θα μπορούσαν να έχουν αρνητικές επιπτώσεις σε άλλα κράτη της ζώνης του ευρώ", εδράζοντας έτσι και την απόφασή της για την εφαρμογή αυτού του καθεστώτος για τα τέσσερα επόμενα χρόνια.
Μάλιστα η Επιτροπή, στο ίδιο κείμενο, κάνει σαφές ότι "εν μέσω επεισοδίων μεταβλητότητας στις χρηματοπιστωτικές αγορές οι αποδόσεις των ελληνικών ομολόγων παραμένουν σε υψηλά επίπεδα σε σχέση με άλλα κράτη μέλη της ζώνης του ευρώ και οι συνθήκες δανεισμού της Ελλάδας παραμένουν εύθραυστες λόγω εξωτερικών οικονομικών κινδύνων", κάτι που επαληθεύεται και από τα τελευταία γεγονότα. Έτσι εκτιμά ότι χρειάζονται "περαιτέρω προσπάθειες για να διασφαλιστεί η συνεχής και σταθερή πρόσβαση στις αγορές"…
Η Κομισιόν δίνει ειδική σημασία στις σημαντικές "ανισορροπίες αποθεμάτων" που αντιμετωπίζει η Ελλάδα αναφερόμενη στο χρέος, στο έλλειμμα του Εμπορικού ισοζυγίου στην ανεργία, στο μεγάλο "άνοιγμα" στη Διεθνή Επενδυτική Θέση της χώρας (που φτάνει περίπου στο -140% του ΑΕΠ), αλλά και σε δύο εσωτερικά ιδιωτικά ελλείμματα: στα "κόκκινα" δάνεια και στα πάνω από 130 δισ. ευρώ που χρωστούν ιδιώτες στο κράτος μέσω οφειλών σε εφορίες και σε ασφαλιστικά ταμεία.
Σε ανάλογο μήκος κύματος, κινείται και η έκθεση του οίκου Fitch που συνόδευε την εντυπωσιακή αναβάθμιση της πιστοληπτικής ικανότητας της Ελλάδας κατά δύο βαθμίδες. Έκανε λόγο για 3 μεγάλες απειλές λόγω των "κόκκινων" δανείων, του κινδύνου έκρηξης εισαγωγών, αλλά και πιθανών αναταράξεων στο πολιτικό σκηνικό.
Για έκρηξη εισαγωγών, αν δεν στηριχθεί η οικονομία στο μέλλον, αναφέρθηκε προ ημερών και το Γραφείο Προϋπολογισμού του Κράτους στη Βουλή, ζητώντας άμεση στήριξη της εγχώριας επιχειρηματικότητας. Παρουσίασε στοιχεία τα οποία αποδεικνύουν ότι παρά τις πολυάριθμες παρεμβάσεις του Μνημονίου η παραγωγικότητα βελτιώθηκε μεν, αλλά στηρίχθηκε κυρίως στις τεράστιες μειώσεις αμοιβών και όχι σε τομές στην οικονομία.
Αλλά και το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο στην έκθεσή του εξηγεί ότι η ανάπτυξη μπορεί να αποδειχθεί χαμηλότερη από τις προσδοκίες, λόγω των δυσμενέστερων (από τις αναμενόμενες) επιπτώσεων από τα υψηλά πρωτογενή πλεονάσματα στην ανάπτυξη ή χαμηλότερων επιδόσεων στην ανάκαμψη των επενδύσεων. Κάτι τέτοιο, θα μπορούσε να υπονομεύσει τις δημοσιονομικές επιδόσεις και να διαιωνίσει τα προβλήματα χρέους, εκτίμησε. Το Ταμείο έκανε λόγο ακόμη και για σενάριο ύφεσης 0,7% μακροπρόθεσμα, αν δεν γίνουν μεγάλες μεταρρυθμίσεις, βάζοντας στο "χαρτί" επιτακτικά και το θέμα της γήρανσης του πληθυσμού το οποίο αποδέχεται πλέον και η Ευρωπαϊκή Επιτροπή.
Η Κομισιόν εκτιμά στην Έκθεση Βιωσιμότητας Χρέους ότι η μακροπρόθεσμη ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας θα κινηθεί το πολύ στο 1% του ΑΕΠ, καθιστώντας άπιαστο όνειρο την πραγματική σύγκλιση...

Τεράστιες οι απώλειες στο ΑΕΠ - Άπιαστο όνειρο πλέον η πραγματική σύγκλιση










Μετά από τρία μνημόνια, η ελληνική οικονομία φέτος και τα επόμενα χρόνια θεωρείται βέβαιο ότι θα πετύχει πρωτογενή πλεονάσματα τα οποία θα ξεπεράσουν το 3,5% του ΑΕΠ, που είναι και ο στόχος τον οποίο συμφώνησε η κυβέρνηση με τους "θεσμούς" (σ.σ. αυτό τουλάχιστον εκτιμά η Ευρωπαϊκή Επιτροπή η οποία θα παρακολουθεί την ελληνική οικονομία μαζί με τους υπόλοιπους δανειστές, αν δεν προστεθούν όμως στον "λογαριασμό" τα αντίμετρα τα οποία επιχειρεί να εξαγγείλει η κυβέρνηση).
Συνολικά φτάνει στα 30,8 δισ. ευρώ το ύψος της δημοσιονομικής προσαρμογής τα χρόνια των μνημονίων: από πρωτογενές έλλειμμα 24 δισ. ευρώ το 2019 η κυβέρνηση πλέον υπολογίζεται ότι θα έχει πλεόνασμα 6,8 δισ. ευρώ φέτος. Το πιο βαρύ φορτίο, ειδικά στο τρίτο Μνημόνιο που ήταν και το πιο "φορομπηχτικό", επωμίσθηκαν τα έσοδα, τα οποία εκτοξεύθηκαν μαζί με την αύξηση των φόρων και των ασφαλιστικών "χαρατσιών" επιβαρύνοντας υπέρμετρα πολίτες και επιχειρήσεις.
Τα έσοδα ως αναλογία του ΑΕΠ αυξήθηκαν κατά 10,1%. Ωστόσο τα έσοδα σε δισ.  ευρώ δεν αυξήθηκαν, αλλά μειώθηκαν οριακά σε σχέση με τα προ μνημονίων επίπεδα (από τα 92,5 δισ. ευρώ το 2009 στα 89,6 δισ. ευρώ το 2018). Αιτία είναι η βασικότερη επίπτωση των μνημονίων, η ύφεση και η καταρράκωση του ΑΕΠ. Καθώς όμως το ΑΕΠ είναι η βάση για τη μέτρηση των πιο βασικών οικονομικών μεγεθών, η πρωτόγνωρη αυτή πτώση έχει προκαλέσει σοβαρότατες παρενέργειες όχι μόνο στη ζωή των ανθρώπων και των επιχειρήσεων αλλά ακόμα και στη στατιστική "εικόνα" της χώρας, για παράδειγμα στο Ασφαλιστικό (εκτοξεύει τη δαπάνη), αλλά και στο χρέος το οποίο ως αναλογία του ΑΕΠ εκτοξεύθηκε: από τα 126,7% το 2009 στο 177,8% φέτος παρά τις παρεμβάσεις που προηγήθηκαν.
Το ΑΕΠ μετρά απώλειες 54,7 δισ. ευρώ τα χρόνια των μνημονίων, ενώ η επίπτωση είναι μεγαλύτερη αν δεν ληφθεί υπόψη η ισχνή του άνοδος πέρυσι και αύξησή του κατά 1,9% στην οποία υπολογίσουν οι δανειστές φέτος.
Όσον αφορά το όραμα της πραγματικής σύγκλισης με την Ευρώπη (σ.σ. το οποίο ήταν ήδη δύσκολο την προ κρίσης περίοδο, όταν το ελληνικό κατά κεφαλήν ΑΕΠ έφτανε στο 74,5% του κοινοτικού μέσου όρου), τώρα θεωρείται σχεδόν αδύνατο. Πλέον το ελληνικό κατά κεφαλήν ΑΕΠ φτάνει μόλις στο 48,3% του κοινοτικού μέσου όρου και μάλιστα δεν αυξήθηκε ούτε κατά τα 2 τελευταία χρόνια της αναιμικής ανάπτυξης. Και τούτο διότι η σύγκριση γίνεται με το τι συμβαίνει "έξω" και όλα τα υπόλοιπα κράτη μέλη της Ε.Ε. αναπτύσσονται ταχύτερα…
Τα ίδια στοιχεία δείχνουν ότι οι επενδύσεις (ακαθάριστος σχηματισμός παγίου κεφαλαίου) έχουν καταρρακωθεί (μείωση κατά 24,5 δισ. ευρώ). Και η άνοδός τους τα επόμενα χρόνια μπορεί να στηριχθεί σχεδόν μόνο στην έλευση ξένων κεφαλαίων, αφού λόγω λιτότητας το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων προβλέπεται να παραμείνει σχεδόν στα ίδια (χαμηλά) επίπεδα.
Στον κοινωνικό τομέα οι αμοιβές των εργαζομένων μειώθηκαν κατά 21 δισ. ευρώ τα χρόνια της κρίσης και των μνημονίων. Τα επίσημα ποσοστά ανεργίας (όπως τα ορίζει η Eurostat και είναι χαμηλότερα αυτών της ΕΛΣΤΑΤ) αυξήθηκαν κατά 10,5 μονάδες από τα προ μνημονίων επίπεδα (που ήταν ήδη υψηλά), με τις προοπτικές σημαντικής απομείωσής τους να είναι περιορισμένες καθώς –όπως εκτιμούν οι δανειστές– έχει χαθεί ένα μεγάλο μέρος των παραγωγικών δυνατοτήτων της οικονομίας…
3ο μνημόνιο
Η "καταιγίδα" 36 φόρων
Μέσα από τις 2 πρώτες διαπραγματεύσεις του 3ου Μνημονίου ήρθαν 32 φορομπηχτικά μέτρα, ενώ αν προστεθούν και τα 4 που θεσπίστηκαν το 2017 με τη 2η αξιολόγηση ο "λογαριασμός" φτάνει σε 36 εισπρακτικές παρεμβάσεις. Και τούτο χωρίς να ληφθούν υπόψη τα ασφαλιστικά "χαράτσια" αλλά και όσα έχουν συμφωνηθεί για τη μεταμνημονιακή εποχή.
Σύμφωνα με το ΥΠΟΙΚ, τη 2ετία 2015-2016 θεσπίστηκαν αυξήσεις στον ΦΠΑ (που ακόμη εφαρμόζονται με επόμενο βήμα, τον Δεκέμβριο, την αύξηση των συντελεστών στα νησιά του Αιγαίου), της ειδικής εισφοράς αλληλεγγύης, των συντελεστών στον φόρο πολυτελούς διαβίωσης, στον φόρο εισοδήματος νομικών προσώπων, στον φόρο ασφαλίστρων, αλλά και την κατάργηση απαλλαγών πληρωμής ΕΝΦΙΑ. Καταργήθηκε η απαλλαγή του 50% επί οινοπνευματωδών ποτών στα Δωδεκάνησα, επιβλήθηκε φόρος διαμονής και φόρος επί του καφέ.
Θεσπίστηκε, επίσης, αύξηση της προκαταβολής φόρου εισοδήματος στα νομικά πρόσωπα, στους ελεύθερους επαγγελματίες και στους αγρότες, η κατάργηση έκπτωσης εφάπαξ πληρωμής φόρου εισοδήματος φυσικών και νομικών προσώπων, πρόστιμο αποχής από περιοδικό τεχνικό έλεγχο οχημάτων ΚΤΕΟ, φόρος επί των τηλεοπτικών διαφημίσεων, κατανάλωσης στο κρασί, στα εταιρικά αυτοκίνητα, αλλά και, τέλος, στη συνδρομητική τηλεόραση και συνδρομητών σταθερής τηλεφωνίας.
Νέα βάρη επιβλήθηκαν στα ανασφάλιστα οχήματα, θεσπίστηκε η κατάργηση φόρων υπέρ τρίτων, έγινε αναμόρφωση τελών κυκλοφορίας, του Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος, της ειδικής εισφοράς αλληλεγγύης, της φορολογίας οχημάτων, του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης (ΕΦΚ) ενεργειακών προϊόντων και των επενδυτικών οχημάτων. Επιβλήθηκε αύξηση συμμετοχής Δημοσίου στα μικτά κέρδη από τυχερά παίγνια, Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης (ΕΦΚ) στον ζύθο και φόρου κατανάλωσης επί των τσιγάρων και του καπνού (συμπεριλαμβανομένων των ηλεκτρονικών τσιγάρων).
Το 2017 επιβλήθηκε η φορολόγηση της βραχυπρόθεσμης μίσθωσης ακινήτων, η κατάργηση έκπτωσης φόρου για ιατρικές δαπάνες και της έκπτωσης 1,5% στην παρακράτηση φόρου, αλλά και καταργήθηκε το 25% του αφορολογήτου σε βουλευτές και δικαστικούς.
Η "φοροκαταιγίδα", σύμφωνα με το Ευρωπαϊκό Ελεγκτικό Συνέδριο, έχει και άλλες παρενέργειες πέρα από την εισοδηματική εξόντωση: την αστάθεια της φορολογικής πολιτικής. Στην ανασκόπηση των 2 πρώτων μνημονίων αναφέρει ότι η διαφάνεια, η απλότητα και η σταθερότητα του φορολογικού συστήματος θεωρούνται συνήθως σημαντικά στοιχεία για την ενθάρρυνση των επενδύσεων. 
Ωστόσο, στην Ελλάδα "η αστάθεια της φορολογικής πολιτικής επηρέασε όλους τους κύριους τύπους φόρων". Φέρει ως παράδειγμα τις συνεχείς από το 2010 ανατροπές στην εφαρμογή των συντελεστών ΦΠΑ, αλλά και τις "πολλαπλές μεταρρυθμίσεις όσον αφορά τον καθορισμό του φορολογητέου εισοδήματος, την τήρηση βιβλίων, τους φορολογικούς ελέγχους ή τα πρόστιμα. 
Εξηγεί ότι ο κώδικας φορολογίας εισοδήματος (νόμος 2238/1994) τροποποιήθηκε 425 φορές με 34 νόμους κατά τη διάρκεια των 2 πρώτων προγραμμάτων (2010-2014). Περιγράφει και τον παραλογισμό με τον συντελεστή του φόρου εισοδήματος εταιρειών: μειώθηκε από 25% σε 24% το 2010, εν συνεχεία σε 20% το 2011 για να αυξηθεί σε 26% το 2013 και σε 29% το 2015. 
πηγή:http://www.capital.gr/oikonomia/3311073/i-skliri-alitheia-gia-tin-exodo-apo-ta-mnimonia

Ο τίτλος τιμής των αντί-ΣΥΡΙΖΑ



Η αφήγηση ενός δράματος, μίας πραγματικής τραγωδίας στην περίπτωση της Ελλάδας, δεν ξεκινάει από τον επίλογο, αλλά από τον πρόλογο. Όχι από το «τραγικό επίμετρο», όπως είναι η σημερινή κυβέρνηση, αλλά από «ξεκάθαρο πρελούδιο», στο οποίο κανένα κόμμα δεν έδωσε σημασία.


«Μέχρι πριν από λίγα χρόνια το «αντί» εθεωρείτο πως φέρει αρνητικό φορτίο. Δεν προτείνει, αλλά απορρίπτει. Δεν οικοδομεί, αλλά αποδομεί. Στην τρέχουσα πολιτική συγκυρία, στην εποχή των παγετώνων του ΣΥΡΙΖΑ, αυτή η θεώρηση έχει ανατραπεί. Εδώ και τρία χρόνια ζούμε οριακές καταστάσεις. Εδώ και τρία χρόνια η πατρίδα μας γνωρίζει, πέραν όλων των άλλων, μιαν ηθική κατάπτωση με την απόπειρα της βίαιης ανατροπής των παραδεδεγμένων αξιών της κοινωνίας μας. Γνωρίζει μια πρωτοφανή πολιτική πόλωση που μοιραία συσπείρωσε δυνάμεις από διαφορετικούς ιδεολογικοπολιτικούς χώρους.
Σήμερα, όπως και το 1974, κανένας δεν ρωτά τι θα γίνει μετά. Όλοι αγωνιούν για το πότε θα παραδώσει ο ΣΥΡΙΖΑ την εξουσία. Για το τι θα επακολουθήσει θα αποφασίσει ο Ελληνικός λαός. Έτσι, είναι λογικό να γίνεται πόλος συσπείρωσης το κόμμα που, κατά τρόπο αδιαμφισβήτητο, διεκδικεί την εξουσία από τον ΣΥΡΙΖΑ. Θέλω να πιστεύω πως αυτό θα συνέβαινε αν στην θέση της ΝΔ ήταν οποιοδήποτε άλλο κόμμα του δημοκρατικού τόξου. Γιατί αυτό το μένος κατά του ΣΥΡΙΖΑ; γιατί το σύνθημα «φύγετε» κυριαρχεί στην πολιτική ζωή του τόπου; Πολλά τα ερωτήματα, που συνοψίζονται σε μια απάντηση.
Ο ΣΥΡΙΖΑ δεν είναι ένα κανονικό κόμμα, οι Συριζαίοι δεν είναι κανονικοί άνθρωποι. Αυτοί οι άνθρωποι – πλην ελαχίστων εξαιρέσεων – ούτε περίπτερο δεν μπορούν να διαχειρισθούν. Σε ένα μήνα θα το έχουν χρεοκοπήσει, όπως χρεοκόπησαν, με την υπερφορολόγηση, εκατομμύρια Έλληνες. Συγχρόνως, όπως φάνηκε και στην μεγάλη πυρκαγιά, μισούν τον λαό γιατί αυτός τους απορρίπτει. Είναι κάτι που τα στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ, διαπαιδαγωγημένα με το δόγμα πως η Αριστερά είναι ο μόνος υπηρέτης του λαού, δεν μπορούν να το αποδεχθούν. Δεν μπορούν να αποδεχθούν το γεγονός πως όπου εμφανίζονται, αποδοκιμάζονται” (Σ.Μ.).

Επικαιρότητα

Το παραπάνω είναι μέρος ενός άρθρου που κοινοποίησε ο αντιπρόεδρος της ΝΔ λέγοντας πως είναι εξαιρετικό. Τον εξυπηρετεί; Ασφαλώς, ακόμη και ένας εντελώς ανόητος το καταλαβαίνει, αφού προωθεί άμεσα – ούτε καν έμμεσα – τη ΝΔ. Επιρρίπτει άλλωστε όλες τις ευθύνες του σημερινού, άθλιου καταντήματος της Ελλάδας αποκλειστικά και μόνο στην παρούσα κυβέρνηση που φιλοδοξεί να κληρονομήσει η ΝΔ. Με έναν τρόπο που μοιάζει να απευθύνεται σε ηλιθίους, οι οποίοι έχουν ξεχάσει την υπογραφή του καταστροφικού PSI από την τεχνοκρατική κυβέρνηση που στηριζόταν από τη ΝΔ, το δεύτερο μνημόνιο, το Mea Culpa του κ. Σαμαρά στη Merkel και τόσα άλλα.

 Ακόμη περισσότερο, νομίζει πως οι Έλληνες έχουν ξεχάσει ποιός έφτασε την Ελλάδα στα όρια της χρεοκοπίας, με τις αθρόες προσλήψεις ΔΥ, με την κατακόρυφη άνοδο των δημοσίων δαπανών από τον αξιότιμο κ. Καραμανλή (εικόνα), με το πάρτι στην Υγεία, με την εκτόξευση των δίδυμων ελλειμμάτων της χώρας σε πρωτοφανή επίπεδα, με την προκήρυξη πρόωρων εκλογών εν μέσω της χρηματοπιστωτικής κρίσης κοκ.

Ότι δεν θυμούνται πια πως το δημόσιο χρέος έφτασε σε τέτοια επίπεδα από τον κ. Παπανδρέου που υποχρέωσε την Ελλάδα να υιοθετήσει το ευρώ για να μη χρεοκοπήσει από τους τόκους, όταν το επιτόκιο είχε φτάσει στο 25%. Πώς έχουν ξεχάσει το δρόμο από τον κ. Αλογοσκούφη στον κ. Τσίπρα (άρθρο) που τους οδήγησε στο σημερινό τέλμα ή την κακοποίηση του συντάγματος από όλες τις κομματικές συμμορίες, με αποτέλεσμα να μην μπορεί κανένας ικανός Έλληνας να συμμετέχει στην πολιτική σκηνή. Ότι δεν θυμούνται ποιός εξέθρεψε το πελατειακό κράτος, τη διαφθορά, τη διαπλοκή και την υπεξαίρεση της δημόσιας περιουσίας, πλουτίζοντας επαίσχυντα εις βάρος των συμπολιτών του.
Όλα αυτά δεν σημαίνουν βέβαια πως είμαι τόσο ανόητος ώστε να υποστηρίζω τη σημερινή κυβέρνηση, η οποία είναι κάτι περισσότερο από ένοχη για τις γνωστές κυβιστήσεις, για τη δολοφονία της τελευταίας ελπίδας των Ελλήνων, για την υποταγή στη Merkel, για το ξεπούλημα της χώρας, για τον αφελληνισμό των τραπεζών, για την ενδοτική παράδοση του ονόματος της Μακεδονίας, για την τραγωδία  στο Μάτι και τόσα άλλα. Από το σημείο όμως αυτό, έως το να θεωρώ πως η μοναδική ελπίδα της Ελλάδας είναι ένα από τα προηγούμενα κόμματα που την κατέστρεψαν και που ουσιαστικά οδήγησαν στην εξουσία το ΣΥΡΙΖΑ, ένα εντελώς άπειρο συνονθύλευμα όπως ακριβώς συμβαίνει σήμερα στην Ιταλία (άρθρο), υπάρχει πολύ μεγάλη απόσταση.
Μπορεί λοιπόν ο συμπαθέστατος δημοσιογράφος να μην είναι σε διατεταγμένη υπηρεσία, όπως είμαι απολύτως σίγουρος, αλλά το άρθρο του δεν είναι καθόλου αντικειμενικό, ως όφειλε. Η αφήγηση ενός δράματος, μίας πραγματικής τραγωδίας στην περίπτωση της Ελλάδας, δεν ξεκινάει από τον επίλογο, αλλά από τον πρόλογο. Όχι από το «τραγικό επίμετρο», όπως είναι η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ, αλλά από ξεκάθαρο πρελούδιο, στο οποίο κανένα κόμμα δεν έδωσε σημασία.
Η λύση πάντως προϋποθέτει σίγουρα την κάθαρση: την απονομή δικαιοσύνης, με την παραδειγματική τιμωρία όλων όσων συνετέλεσαν στο αποτρόπαιο έγκλημα κατά της πατρίδας τους, με θύματα εκατομμύρια Έλληνες. Όσο δεν συμβαίνει κάτι τέτοιο, δεν υπάρχει σωτηρία και μέλλον για την Ελλάδα, ενώ εάν αργήσει πολύ ακόμη, τότε η χώρα μας θα κινδυνέψει να εξαφανιστεί ως Έθνος.

πηγή:https://analyst.gr/2018/08/18/o-titlos-timis-ton-antisiriza/