Σάββατο 19 Μαΐου 2018

1921-22: Πριν από τη μεγάλη ήττα. - Η Μικρασιατική Καταστροφή και μία μικρή ερωτική ιστορία.

Frédéric Boissonnas, Η οδός Πατησίων τη δεκαετία του 1910 © ΟΠΕΠ/ Θεματοφύλακας Μουσείο Φωτογραφίας Θεσσαλονίκης 

Από το καλοκαίρι του 1921 έως τον Αύγουστο του 1922 η Ελλάδα παρατάσσει στα υψίπεδα της Μικράς Ασίας τον μεγαλύτερο όγκο στρατού στην ιστορία της: 220.000 άνδρες, πολλοί από τους οποίους ήσαν επιστρατευμένοι από το 1912 και το 1917, ενταγμένοι σε μία εκστρατεία που γνωρίζουμε σήμερα όλοι πώς έληξε. 
Την ίδια στιγμή, όμως, η ζωή στο λεγόμενο εσωτερικό μέτωπο, και ειδικά στην Αθήνα, συνεχίζεται με αμείωτους ρυθμούς: θέατρα, χοροί, μουσικές, καφέ, εστιατόρια, κινηματογράφοι, φιλολογικά στέκια – η καρδιά της πόλης χτυπάει ακόμα δυνατά. 

Μπορεί στην τριακοσίων χιλιομέτρων περίπου γραμμή του μικρασιατικού μετώπου να βρίσκονται τόσο πολλές χιλιάδες ανδρών με το χέρι στη σκανδάλη, πίσω στην πατρίδα, όμως, οι λιποτάκτες και οι φυγόστρατοι αυξάνονται δραματικά, φτάνοντας κάποια στιγμή το νούμερο των 90.000! 

Είναι πολύ συχνό φαινόμενο και αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινότητας του μέσου Αθηναίου να βλέπει ένστολους του στρατού και της Χωροφυλακής να εισβάλουν κάθε τόσο στα διάφορα νυχτερινά κέντρα διασκέδασης, ζητώντας επίμονα από τους θαμώνες πρώτα τις ταυτότητες και στη συνέχεια όλα τα πιστοποιητικά που πρέπει να έχουν μαζί τους ώστε να διαπιστωθεί αν βρίσκονται «εν στρατιωτική τάξη ή αταξία». 

Οι αποστολές εύρεσης λιποτακτών δεν είναι εύκολη υπόθεση όμως. Συχνά, η διασκέδαση σε ένα μπαρ ή ένα νυχτερινό κέντρο διακόπτεται βίαια, καθώς τσιλιαδόροι ειδοποιούν τους ενδιαφερόμενους, με αποτέλεσμα να προκαλείται πανδαιμόνιο: τραπέζια και καρέκλες αναποδογυρίζουν, ένστολοι κυνηγούν πολίτες μέσα στους χώρους διασκεδάσεως, η καταδίωξη συνεχίζεται και έξω από το κατάστημα, με τρεχαλητά, φωνές, βρισιές και κάποτε ανταλλαγές πυρών (οι λιποτάκτες συχνά οπλοφορούν), αναστατώνουν τους ήσυχους αθηναϊκούς δρόμους.  

 Όλο εκείνο το καλοκαίρι, στην Αθήνα, οι νίκες του ελληνικού στρατού στο μικρασιατικό μέτωπο (ειδικά η κατάληψη του Εσκισεχίρ) γιορτάζονται με ολονύκτιες φιέστες, καμπανοκρουσίες, φωταγωγήσεις δημόσιων κτιρίων και συγκεντρώσεις. 
Δεν λείπουν, όμως, και τα έκτροπα. 
Τα καταδιωκτικά αποσπάσματα αλώνιζαν τα κέντρα διασκέδασης της Αθήνας και του Πειραιά και αν ήσουν ανήρ σε ηλικία στράτευσης χωρίς τα απαραίτητα δικαιολογητικά, σε «τσιμπούσαν», σε έστελναν αρχικά στη διλοχία του Πειραιά όπου, ανάλογα με την περίπτωση, είτε φορούσες το χακί και στη συνέχεια, γραμμή για το λιμάνι και από εκεί στο μέτωπο, είτε αφηνόσουν προσωρινά ελεύθερος, για να συγκεντρώσεις τα απαραίτητα χαρτιά από τις αρμόδιες υπηρεσίες. 
Γι' αυτό και τα βουνά της Αττικής είχαν γεμίσει με νεαρούς άνδρες που κρύβονταν. 

Άποψη φτωχικού σπιτιού με αυλή στο Κολωνάκι. 


Όπως γράφει στο εξαιρετικό βιβλίο του Δακρυσμένη Μικρασία (Μεταίχμιο) ο Βασίλης Ι. Τζανακάρης, το καλοκαίρι του 1921 οι Αθηναίοι και οι Αθηναίες ξεχύνονται στην πλατεία Συντάγματος, όπου η μουσική της στρατιωτικής φρουράς κάθε απόγευμα παίζει χαρούμενα εμβατήρια, κλείνοντας το πρόγραμμά της, φυσικά, με τον επιβαλλόμενο «Γιο του αϊτού». Την ίδια στιγμή, οι φίλοι του θεάτρου αναμένουν τα εγκαίνια του καινούργιου χώρου του Αλάμπρα, η ανοικοδόμηση του οποίου «σχεδόν επερατώθη», ενώ γίνεται γνωστό ότι έχει κιόλας κλειστεί για να το εγκαινιάσει ο επιθεωρησιακός θίασος του Σαμαρτζή, που με τη σειρά του ανακοινώνει ότι πλέον συμπεριλαμβάνει στο τιμ των συνεργατών του «και την γνωστήν χορεύτριαν του "Γύρου του κόσμου", την περίφημον Αμερικανίδα Σούζη». 



                                              








































Ο Στρατηγός Νικόλαος Πλαστήρας, 1922. Ελληνικό Λογοτεχνικό και Ιστορικό Αρχείο 


Την ίδια εποχή, η Αστυνομική Διεύθυνση της Αθήνας γνωστοποιεί ότι το γυναικείο καπέλο, και ιδιαίτερα το μεγάλο, απαγορεύεται στις θεατρικές παραστάσεις, έτσι ώστε «οι όπισθεν καθήμενοι να μπορούν να παρακολουθούν τα επί της σκηνής διαδραματιζόμενα». 
Το δε αστυνομικό δελτίο της 31ης Μαΐου του 1921 περιλαμβάνει ένα περιστατικό σπάνιο για την εποχή: «Ολίγον μετά το μεσονύκτιον της χθες αυτοκίνητον πολυτελείας με επιβάτας διασκεδάζοντας, κατερχόμενον με ιλιγγιώδη ταχύτητα την λεωφόρον Αλεξάνδρας, παρέσυρε και διαμέλισε έξωθι του ζυθοπωλείου Μουρούζη τον Σπύρον Γαΐταν, καταγόμενον εκ Ζακύνθου μουσικόν της μανδολινάτας του "Ηραίου". 
Ο σοφέρ, μετά την πράξιν του, έσβησε τους φανούς του αυτοκινήτου και εξηφανίσθη, πυροβοληθείς υπό των αστυνομικών οργάνων ανεπιτυχώς». Όλο εκείνο το καλοκαίρι, στην Αθήνα, οι νίκες του ελληνικού στρατού στο μικρασιατικό μέτωπο (ειδικά η κατάληψη του Εσκισεχίρ) γιορτάζονται με ολονύκτιες φιέστες, καμπανοκρουσίες, φωταγωγήσεις δημόσιων κτιρίων και συγκεντρώσεις. Δεν λείπουν, όμως, και τα έκτροπα. Τη νύχτα της 7ης Ιουλίου τα γραφεία του Σοσιαλιστικού Κόμματος (που ήταν αντίθετο στην εκστρατεία) καταστρέφονται από βάνδαλους παρακρατικούς αλλά και από ορισμένους ένστολους χωροφύλακες. 
Στον δε Πειραιά, «αι κυρίαι του πατριωτικού ιδρύματος» υποδέχονται με γλυκά και αναψυκτικά τους πρώτους τραυματίες του μετώπου, οι οποίοι ολοένα και αυξάνονται καθώς εντείνονται οι πολεμικές επιχειρήσεις στην τριών εβδομάδων αιματοχυσία του Σαγγάριου ποταμού τον Αύγουστο του 1921. 

Αθήνα. Παλαιστής στέκεται πάνω σε καρότσι στο δρόμο. Περαστικοί συγκεντρωμένοι γύρω του παρακολουθούν. 

Μέσα σε όλα αυτά, έχουμε και μία ερωτική τραγωδία. 

Ο 24χρονος οπλίτης Χρήστος Πουλημένος νοσταλγεί στο μέτωπο την αγαπημένη του Αφροδίτη Δρόσου. 
Τόσο, που στο τέλος το σκάει κρυφά από τη μονάδα του. 
Έχοντας για σημάδι τη δύση του ήλιου, διασχίζει μονάχος τη Μικρά Ασία για να φτάσει ως τα παράλια. 

Από εκεί, κι έχοντας φορέσει πολιτικά για να μην ανακαλυφθεί, βρίσκει βάρκες και καΐκια και με τα πολλά φτάνει στον Πειραιά. 
Ο στόχος του παραμένει: να ξαναδεί την αγαπημένη του. Στην ακτή Ξαβερίου, όμως, συλλαμβάνεται από τη στρατιωτική αστυνομία, που πλέον εποπτεύει όλες τις διόδους διαφυγής και εισόδου στη χώρα, ψάχνοντας για λιποτάκτες και φυγόστρατους. 
Ο Πουλημένος φυλακίζεται και μετά από είκοσι ημέρες δικάζεται. «Λίαν επιεικώς» το Στρατοδικείο αποφασίζει να σταλεί και πάλι στο μέτωπο. 
Του δίνουν δύο ημέρες για να ετοιμαστεί. 
Σε ένα φτηνό δωμάτιο του ξενοδοχείου «Αχίλλειον», επί της Αγίου Κωνσταντίνου, σμίγει επιτέλους με το κορίτσι του. 

Η συνέχεια, όμως, είναι τραγική. Αφού περνούν δύο σχεδόν μέρες ερωτικής μανίας, ο Πουλημένος πυροβολεί τη νεαρή Αφροδίτη μέσα στο δωμάτιο και αμέσως μετά στρέφει το όπλο στο πρόσωπό του. 

Εκείνος πεθαίνει, αλλά η Αφροδίτη επιζεί του τραύματος. Όπως θα διηγηθεί αργότερα η κοπέλα, ο νεαρός, σε κατάσταση παράκρουσης, λίγο πριν εκπνεύσει το όριο των δύο ημερών που του είχαν δώσει, της ανακοίνωσε ξαφνικά, και ενώ βρίσκονταν ακόμα στο κρεβάτι, ότι δεν θα ξαναγυρνούσε στο μέτωπο και για να μη βασανίζονται και οι δύο, θα τη σκότωνε και θα αυτοκτονούσε. 
Οι ικεσίες της δεν του άλλαξαν τη γνώμη. Αλλά, τουλάχιστον, το κορίτσι δεν πέθανε. 
Η ερωτική αυτή τραγωδία κατέληξε σε δίστηλο κάποιας εφημερίδας. 
Προφανώς, όμως, για την κοπέλα πρέπει να ήταν μια ανάμνηση που τη στοίχειωσε μια ολόκληρη ζωή.  



Κολωνάκι. Πλατεία Δεξαμενής. Άποψη της νότιας πλευράς της πλατείας προς την οδό Γλύκωνος. Κατασκευάστηκε από το δήμο το 1931 και λειτούργησε ως πισίνα με θαλασσινό νερό για παιδιά. 



Όπως καλά γνωρίζουμε, οι εορτασμοί για τις νίκες του στρατού στη Μικρά Ασία θα έπαυαν κάποτε, και μάλιστα άσχημα. 
Αυτό το κάποτε ήρθε έναν χρόνο μετά. Ήταν Σάββατο, 13 Αυγούστου 1922 (26 με το Νέο Ημερολόγιο). 
Η μέρα ξημερώνει μάλλον ζεστή στην Αθήνα, με τη θερμοκρασία να φτάνει το μεσημέρι τους 33 βαθμούς Κελσίου. Τα ανώτατα στελέχη της κυβέρνησης Πρωτοπαπαδάκη συσκέπτονται «περί της στρατιωτικής καταστάσεως», η οποία, βάσει τηλεγραφημάτων του αρχιστράτηγου Χατζηανέστη από τη Σμύρνη, «είναι πάντοτε εξαίρετος». 
Οι φιλότεχνοι συζητούν ακόμα την παράσταση που ανέβασε η Μαρίκα Κοτοπούλη στο θέατρό της, τη Φαύστα του «αειμνήστου Βερναρδάκη» την Πέμπτη το βράδυ. 

Και η υπόλοιπη θεατρική κίνηση, όμως, συνεχίζεται ακμαία: το Σάββατο το βράδυ της 13ης Αυγούστου, στην Αθήνα παίζονται στο Αλάμπρα το Κορίτσι της γειτονιάς, στα Διονύσια το Ω, λαλά!, στο Παπαϊωάννου η Εύθυμη Χήρα. Οι πρώιμοι σινεφίλ αδημονούν για τη Δευτέρα το μεσημέρι, αργία Δεκαπενταύγουστου, προκειμένου να παρακολουθήσουν «απογευματινό κινηματογράφο» στο Κεντρικόν της πλατείας Κολοκοτρώνη. «
Η ανακοίνωση διευκρινίζει ότι οι τακτικές απογευματινές προβολές, οι "άνευ βαριετέ", αλλά με "ολόκληρον την υπό τον συνθέτην κ. Μαρτίνον ορχήστραν", έχουν τιμή εισιτηρίου 2,80 δραχμές, ενώ οι προβολές της Κυριακής με το "βαριετέ" 5,80». 
Στα δε βιβλιοπωλεία, πωλούνται φρεσκοτυπωμένοι οι πεντάτομοι Άθλιοι του Ουγκό από τον εκδοτικό οίκο Μιχαήλ Σαλίβερου, σε μετάφραση του Ισίδωρου Σκυλίτση, με τιμή για τους κανονικούς τόμους 30 δραχμές, για τους χρυσόδετους 40. Καθόλου άσχημα...   


Οι Αθηναίοι αγνοούν, όμως, ότι στην άλλη πλευρά του Αιγαίου έχει ήδη ξεκινήσει η ραγδαία, δραματική κατάρρευση του μικρασιατικού μετώπου, αγνοούν την τραγωδία που ετοιμάζεται να πλήξει τη χώρα ως παλιρροϊκό κύμα. Δεν υπάρχουν τηλεοράσεις, ραδιόφωνα ή φαξ και η ενημέρωση απ' όσα γίνονται στη Μικρά Ασία αργεί να έρθει. Έτσι, το εορταστικό τριήμερο του Δεκαπενταύγουστου κυλά μάλλον ευχάριστα και γλυκά.  

Πρόσφυγες από τη Μικρά Ασία συγκεντρωμένοι στα σκαλοπάτια των παλαιών ανακτόρων (σημερινή Βουλή). 



Ξημερώματα Τρίτης, 16 Αυγούστου, επιστρέφουν στον Πειραιά οι εκδρομείς-προσκυνητές από την Τήνο. Κάπου εδώ, όμως, τα χαμόγελα παγώνουν. 
Ήδη μια άσχημη φήμη διαδίδεται μέσα στην ανάπαυλα του Δεκαπενταύγουστου, αλλά κανένας δεν δέχεται να ακούσει την αλήθεια. 
Τελικώς, οι φρεσκοτυπωμένες εφημερίδες φέρνουν τα δυσάρεστα νέα την Τρίτη το πρωί. 
Ωστόσο, για πολλούς υπάρχει ακόμα ελπίδα ανατροπής της κατάστασης. 
Καθώς περνούν οι μέρες ωστόσο, η ατμόσφαιρα στην Αθήνα βαραίνει, ενώ οξύνεται και η κυβερνητική κρίση. 
Ο κίνδυνος ταραχών είναι πια μεγάλος. 
Τρεις μέρες αργότερα, από τις οκτώ το πρωί του Σαββάτου 27 Αυγούστου, η Τροχιοδρομική Εταιρεία διακόπτει την κυκλοφορία όλων των τραμ, αφήνοντας μονάχα τον συρμό Αθηνών-Φαλήρου να πηγαινοέρχεται κάθε μισή ώρα. 

Από την Αστυνομική Διεύθυνση διατάσσεται το κλείσιμο όλων των οίκων ανοχής σε Αθήνα και Πειραιά, καθώς και η ένοπλη φρούρησή τους από αστυνομικούς. 

Απαγορεύονται επίσης οι δημόσιες συναθροίσεις σε ανοιχτούς και κλειστούς χώρους. Στον Πειραιά τα «καφωδεία» κλείνουν με διαταγή της Αστυνομίας, αφαιρούνται δε και οι άδειες διανυκτέρευσης των κέντρων διασκεδάσεως. 
Η πρωτεύουσα ερημώνει και τους δρόμους της διασχίζουν περίπολα της Χωροφυλακής, με διαταγή να διαλύσουν «πάσαν τυχόν γινομένην συγκέντρωσιν». 


Αθήνα. Θαμώνες στο εσωτερικό ταβέρνας πίνουν με τη συνοδεία λατέρνας. 


Την ίδια ημέρα, το Σάββατο 27 Αυγούστου, καταφτάνει στον Πειραιά το ατμόπλοιο «Αθήναι» με τους πρώτους φαντάρους. 
Εξουθενωμένοι, λεροί και άυπνοι, με το ηθικό στα γόνατα και τα νεύρα κουρέλια, αποβιβάζονται πυροβολώντας στον αέρα, απαιτώντας να απολυθούν, τώρα, επιτόπου. 
Το απόγευμα άλλα δύο ατμόπλοια καταφθάνουν. 
Αυτήν τη φορά με 3.000 Μικρασιάτες πρόσφυγες. 
Είναι η αρχή. 

Μέσα σε λίγες ημέρες χιλιάδες εξαθλιωμένοι πρόσφυγες και στρατιώτες αποβιβάζονται κακήν κακώς στον Πειραιά και σε άλλα λιμάνια της χώρας. 

Ειδικά στον Πειραιά, μαζί με τις επιτροπές φροντίδας, τους υποδέχονται άνθρωποι του υποκόσμου, προσεγγίζοντας ορφανά κορίτσια για να τα εκμεταλλευτούν αναλόγως. 



Αθήνα. Οδός Σταδίου. Η δίκη των έξι. Οι συνεδριάσεις του έκτακτου στρατοδικείου διεξήχθησαν στο χώρο της παλαιάς Βουλής. Διακρίνονται στην πρώτη σειρά από αριστερά προς τα δεξιά οι κατηγορούμενοι: Μιχαήλ Γούδας, Γεώργιος Μπαλτατζής, Ξενοφών Στρατηγός, Δημήτριος Γούναρης, Νικόλαος Στράτος και Πέτρος Πρωτοπαπαδάκης. 

Την Κυριακή 4 Σεπτεμβρίου, στις δέκα το πρωί, τελείται στον ναό του Αγίου Γεωργίου (Καρύτση) μνημόσυνο υπέρ αναπαύσεως του Μητροπολίτη Χρυσοστόμου που μαρτύρησε στην πυρπολημένη Σμύρνη, ενώ λίγες ημέρες αργότερα ο Πλαστήρας θα μπει έφιππος στην πρωτεύουσα. 
Είναι γνωστή η σχετική φωτογραφία, καθώς πλησιάζει προς το Σύνταγμα. 
Στις επευφημίες του κόσμου, καβάλα στο άλογο, θα φωνάξει αγριεμένα: «Τι ζητωκραυγάζετε; Ηττηθήκαμε». 

πηγή:http://www.lifo.gr/mag/features/3700

Εγγονέ δεν έκαψα εγώ τη Σμύρνη…



Την τελευταία φορά που τον είδα ήταν την άνοιξη του 1996, όταν τον επισκεφθήκαμε στο χωριό, στην Υπάτη. Ήταν 104 ετών. Την όψη και το βλέμμα του δεν τα ξέχασα ποτέ. Ύστερα από λίγες μέρες «έφυγε». Μετά από λίγο καιρό ο γιος του, δηλαδή ο παππούς μου, μου μίλησε για ένα τετράδιο που του είχε αφήσει ο πατέρας του. Σε αυτό κατέγραφε τις πολεμικές του εμπειρίες: Μακεδονικό Μέτωπο, Εκστρατεία στην Ουκρανία και Μικρασιατική Εκστρατεία. «Από τον πατέρα μου Ηλία και από εμένα στον εγγονό μου Βαγγέλη να θυμάται τα βάσανα του παππού στο Στρατό» έγραψε στην αφιέρωσή του ο παππούς και μου έδωσε, προ 20ετίας, τις σημειώσεις ενός εύζωνα του 5ου Συντάγματος Ευζώνων. Παραθέτω ένα μικρό σχετικό απόσπασμα της ήττας και της αιχμαλωσίας του κατά την υποχώρηση προς τη Σμύρνη μετά την κατάρρευση του μετώπου.

«Βαδίζοντας προς την Σμύρνη εφθάσαμε 500 μέτρα από την πόλιν. Μας πυροβόλησε ο Τούρκος σκοπός, μας έκανε νεύμα να αποθέσωμεν τα όπλα και να παραδωθούμε. Βλέπουμε τον συνταγματάρχη και τους αξιωματικούς, σήκωσαν από ένα μανδυλάκι και έφυγαν. Έμεινεν μόνο ο στρατός όπου παραδοθήκαμε. Η παράδοσις έγινε την 27η Αυγούστου 1922. Ο σκοπός μας έκανε νεύμα να αποθέσουμε τα όπλα, έτσι και έγινε. Πήγαμε και παρουσιαστήκαμε, αμέσως άρχισε η έρευνα <ΤΣΟΥΚΑΡ> δηλαδή «βγάλτο». Μας γδύσανε και μας οδήγησαν εις τα παραπήγματα όπου είχαμε εμείς τους Τούρκους αιχμαλώτους.
Την επομένην μας πήγαν εις το διοικητήριον. Εκεί ήτο το ξύλο, η πείνα, η δίψα και ο σκοτωμός. Οι πολίτες έρχονταν με όπλα και ξύλα εναντίον μας, από τον τουρκικό στρατό δεν είχαμε καμιά υποστήριξη, μάλλον μας έβριζαν. Μέσα στο διοικητήριο καθίσαμε μέχρι την 5η Σεπτεμβρίου 1922. Αυτές την μέρες ήτο το μακελειό, ιδίως από πολίτες Τούρκους. Μας σκότωναν και μας πετούσαν στη θάλασσα μικρά παιδιά, γυναίκες, άνδρες. Όταν μας έβγαλαν από το διοικητήριο άρχισαν να μας σκοτώνουν και εμάς. Η πόλις είχε γεμίσει πτώματα στρατιωτών και πολιτών. Όσοι δε προσπαθούσαν να διαφύγουν τους σκότωναν και τους πετούσαν στη θάλασσα. Είχε κατακοκκινίσει το νερό από το αίμα.
5ο Σύνταγμα Ευζώνων σε παράταξη στην πλατεία Διάκου της Λαμίας, έδρα του Συντάγματος.

Όσοι γλιτώσαμε και εξήλθομεν της πόλεως 5 χιλιόμετρα, μας σταμάτησαν και μας λέει ο Τούρκος αξιωματικός: «Όσοι είναι από τη Μικρά Ασία να βγουν έξω. Θα τους δώσουν ένα μήνα άδεια να συμμαζέψουν τας οικογενείας τους και μετά τη λήξη της άδειας θα παρουσιασθούν εις το Φρουραρχείον της Σμύρνης». Μερικοί [τον] επίστευσαν και εξήλθαν της γραμμής έως 150 άτομα και εζήτησαν και δύο αξιωματικούς της χωροφυλακής. Αφού τους χώρισαν από ημάς τους πήγαν παραπλεύρως του δρόμου έως 150 μέτρα, τους έβαλαν εις την γραμμήν και τους σκότωσαν όλους με πυροβόλα <ΤΡΑΓΙΚΟΣ ΘΑΝΑΤΟΣ>.
Κατόπιν ακολουθούσαμε την πορείαν βαδίζοντες από χωριό σε χωριό. Σκοπός τους ήταν σε κάθε χωριό να βαστούν μέχρι πέντε πολίτες, τους κακοποιούσαν δια να παίρνουν θάρρος οι Τούρκοι δια το μίσος που είχαν δια τους Έλληνες. Εις την 14η Σεπτεμβρίου 1922 φθάσαμε εις το Νυμφίον όπου μας οδήγησαν εις την εκκλησίαν και μείναμε το βράδυ.
Την επομένην βαδίζαμε προς την Μαγνησίαν, εις τον δρόμον ήτο τρομερός θάνατος. Πυροβολούσαν μέσα εις την φάλαγγα να δοκιμάσουν πόσους «κόβει» το όπλο τους. Νερό πάνω από τον δρόμο δεν μας άφηναν να πιούμε, μόνο από κάτω. Εις την Μαγνησίαν πήγαμε νύχτα και το πρωί μόλις μας έμαθαν ήλθαν οι πολίτες εκεί. Εκεί ήταν τα βάσανα, πείνα, δίψα και ξύλο. Μας έκλειναν στο Διοικητήριο και όσους γνώριζαν οι πολίτες τους, τους έπαιρναν και τους τουφεκάγανε. Τους άλλους τους οδηγούσαν σαν πρόβατα στη σφαγή. Μας πήγαιναν αγγαρείες μέσα εις την πόλην και ξεχώναμε τα καμένα σπίτια και τους δρόμους της πόλεως». Σημειώνεται ότι τα ελληνικά στρατεύματα είχαν προχωρήσει σε εμπρησμούς και λεηλασίες τουρκικών χωριών. Φυσικά ο τουρκικός πληθυσμός δεν τα ξέχασε αυτά.
«Μας «κακοπήγαγαν» με τα μεγαλύτερα βασανιστήρια. Δεν μας άφηναν την ημέρα ούτε ανάσα να πάρουμε, έρχονταν και μας χτυπούσαν με σιδεργιές και ρόπαλα. Αυτή η δουλειά διήρκεσε 40 ημέρες. Έπειτα μας ταξινόμησαν σε τάγματα…». Άλλες φορές τους πετούσαν τσιγάρα ή τους έδιναν νερό και άλλες τους απομόνωναν και τους έσφαζαν.

«Ούτε και έδειξαν προσοχή δια ημάς»

Ο Διονύσης Τσιριγώτης, από το Πανεπιστήμιο Πειραιά, έγραψε, με αφορμή την επέτειο της απόβασης του ελληνικού στρατού στη Σμύρνη (Μάιος 1919), για την στρατηγική ορθότητα της επέμβασης των ελληνικών δυνάμεων. Τα ιστορικά δεδομένα δείχνουν ότι έχει δίκιο. Ο τρόπος προώθησης όμως αυτών των σχεδίων αποδείχτηκε καταστροφικός. Ο Τούρκος πρόεδρος Ταγίπ Ερντογάν μάλιστα ισχυρίστηκε πρόσφατα ότι ο ελληνικός στρατός έκαψε τη Σμύρνη. Λίγο δύσκολο.
Ο «αμόρφωτος» Ηλίας Γεωργίου υπηρετούσε σε ένα «βασιλικό» σύνταγμα αλλά ο ίδιος θαύμαζε απεριόριστα βενιζελικούς αξιωματικούς με πρώτον τον συνταγματάρχη Πλαστήρα και τον Στέφανο Σαράφη, λόγω των ικανοτήτων τους αλλά και του ενδιαφέροντός τους για τους απλούς φαντάρους. Ήταν περήφανος για την «ελληνική φυλή», τους «απογόνους των ηρώων του 21′» και τον ηρωισμό των ευζώνων αλλά παράλληλα κατέγραφε και τα έκτροπα που διέπραξαν οι Έλληνες εις βάρος των Τούρκων. Συνήθως οι «μορφωμένοι» μεγάλοι της ιστορίας γράφουν μόνο τα καλά.
H περιχαράκωση σε μια θέση δεν ωφελεί και δυστυχώς αυτό ισχύει στην Ελλάδα σήμερα. Το πέρασμα του χρόνου έχει τη δύναμη να απλοποιεί τα γεγονότα. Να τα διαιρεί σε δύο χρώματα. Τα πράγματα εξαχρειώνονται όταν αυτή η διαδικασία χειραγωγείται είτε από εθνομηδενιστές που «στριμώχνουνε» τα ιστορικά πλήθη στις προβλήτες της Σμύρνης είτε από θερμοκέφαλους εθνικιστές. Οι μεν πρώτοι προχωρούν σε ανιστόρητους εξισωτισμούς διαφεύγοντάς τους ο κεντρικός τουρκικός προγραμματισμός εξόντωσης των μη τουρκικών πληθυσμών, που δεν είχε όμοιό του μέχρι τον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο. Οι μεν δεύτεροι υιοθετούν «Τούρκος καλός μόνο νεκρός» ξεχνώντας εκείνους τους Τούρκους που πετούσαν τσιγάρα και δίναν νερό στους αιχμαλώτους να ξεδιψάσουν. Άραγε εκείνοι οι «ζωντανοί» Τούρκοι δεν ήταν καλοί;
Η σύγχρονη Ελλάδα σίγουρα «υπερέχει» της Τουρκίας στο γεγονός ότι τέτοιες συζητήσεις διεξάγονται δίχως να γεμίσουν οι φυλακές της χώρας με «αντιφρονούντες». Ωστόσο, υπάρχουν ακαδημαϊκοί, μέσα ενημέρωσης, πολιτικοί κύκλοι αλλά και φίλοι που «τσακίζουν την αντίρρηση». Είναι ο μετα-νεωτερικός αυταρχισμός, κεκαλυμμένος και «πολιτισμένος».
Και όταν θα έχει εξαντληθεί η συγκριτική συζήτηση και θα έχουμε ερεθιστεί με τους απέναντι θα προχωρήσουμε σελίδα στο παλιό τετράδιο και θα διαβάσουμε «….είχαμε δε τότε πρωθυπουργό τον Γούναρη. Ούτε και έδειξαν προσοχή δια ημάς«.

πηγή:https://slpress.gr/idees/eggone-den-ekapsa-egw-th-smyrnh/

“Μακεδονία του Ίλιντεν”: Η παγίδα που στήνει ο Ζάεφ στην Ελλάδα



Κάναμε αμάν και πώς να γλυτώσουμε από το “Νέα Μακεδονία” (“Νόβα Μακεντόνιγια”) και μας προέκυψε το “Μακεδονία του Ίλιντεν” (“Ιλιντένσκα Μακεντόνιγια”). Το γεγονός ότι η ελληνική πλευρά το έχει, έστω και κατ’ αρχήν αποδεχθεί, επιβεβαιώνει για μία φορά ακόμα ότι τόσο ο υπουργός Εξωτερικών όσο και ο πρωθυπουργός (και όχι μόνο αυτοί) δεν έχουν κατανοήσει ποιο είναι πραγματικά το εθνικό διακύβευμα σ’ αυτή την υπόθεση. Γι’ αυτό και τείνουν να θεωρούν όλες τις σύνθετες ονομασίες περίπου το ίδιο πράγμα.
Η συζήτηση, όμως, για το είδος του επιθετικού προσδιορισμού δεν είναι καθόλου σχολαστική. Για να λυθεί πραγματικά το πρόβλημα, χωρίς εκατέρωθεν ταπεινώσεις, πρέπει να επιβληθεί η σύνθετη ονομασία, που θα αντανακλά την πραγματικότητα της περιοχής κι όχι εθνικές ιδεοληψίες. Ας πάρουμε, λοιπόν, τα πράγματα από την αρχή.
Στους νεότερους χρόνους στη γεωγραφική περιοχή Μακεδονία, έτσι όπως συμβατικά έχει ορισθεί, κατοικούν πολλές εθνότητες (Έλληνες, Σλάβοι, Βούλγαροι, Αλβανοί και παλιότερα Εβραίοι και Οθωμανοί). Η Μακεδονία δεν είναι η πατρίδα ενός και μόνο έθνους. Ως εκ τούτου, οι εθνότητες που την κατοικούν έχουν δικαίωμα στη χρήση του γεωγραφικού όρου Μακεδονία, αλλά δεν έχουν δικαίωμα να τον μονοπωλούν.
Οι Σλαβομακεδόνες, όμως, τον μονοπωλούν. Ονομάζοντας το κράτος τους “Μακεδονία”, τον εαυτό τους “Μακεδόνες” και τη γλώσσα τους “μακεδονική”, ενώ είναι Μέρος αυτοπροβάλλονται σαν να είναι Όλον. Δεν πρόκειται για αθώο ατόπημα. Η κρατική ιδεολογία των Σκοπίων εμφανίζει τη Μακεδονία σαν πατρίδα του ανύπαρκτου “μακεδονικού έθνους”. Κατ’ επέκτασιν, εμφανίζει τη λεγόμενη Μακεδονία του Αιγαίου να βρίσκεται υπό ελληνική κατοχή και τη λεγόμενη Μακεδονία του Πιρίν υπό βουλγαρική κατοχή!

Το Μέρος και το Όλον

Οι Σλαβομακεδόνες δηλώνουν ότι το όνομα “Μακεδονία”/ “μακεδονική” είναι η ταυτότητά τους, επειδή μέσω αυτού νομιμοποιούν το ιδεολόγημα της “διαμελισμένης μακεδονικής πατρίδας”. Με άλλα λόγια, μονοπωλούν το όνομα “Μακεδονία” για το κράτος και “μακεδονική” για την ιθαγένεια και τη γλώσσα, με σκοπό ακριβώς το Μέρος να εγγράψει υποθήκη επί του Όλου. Αυτό ακριβώς είναι το περιεχόμενο του “Μακεδονισμού”.
Το ζητούμενο, λοιπόν, δεν είναι να βρεθεί μία οποιαδήποτε σύνθετη ονομασία, έστω και erga omnes, για να κλείσει όπως-όπως το πρόβλημα. Ζητούμενο είναι να επιβληθεί η σύνθετη ονομασία που αντανακλά την πραγματικότητα της περιοχής, που ακυρώνει το ιδεολόγημα του “Μακεδονισμού”, την προσπάθεια του Μέρους να σφετερισθεί το Όλον. Μόνο έτσι οι Σλαβομακεδόνες θα αποδεχθούν αυτό που πραγματικά αντιπροσωπεύουν στην περιοχή. Αυτός είναι ο πυρήνας του προβλήματος και μόνο αν αντιμετωπισθεί έτσι μπορεί να προκύψει μία βιώσιμη λύση, η οποία να σέβεται τις θεμιτές ευαισθησίες όλων των εθνοτήτων της περιοχής.
Το όνομα που έριξαν στο τραπέζι οι Ζόραν Ζάεφ και Νίκολα Ντιμιτρόφ είναι σύνθετη ονομασία, αλλά με ιστορικό προσδιορισμό. Πολλοί θεωρούν όχι αδίκως ότι ο ιστορικός αυτός προσδιορισμός είναι η επιτομή του αλυτρωτισμού. Είναι αλήθεια ότι εκείνη την εποχή Έλληνες και Βούλγαροι ανταγωνίζονταν για το ποιο από τα δύο αυτά έθνη θα θέσει υπό τον έλεγχό του τη γεωγραφική Μακεδονία, ιδίως το νότιο και κεντρικό τμήμα της.
Το βόρειο τμήμα της γεωγραφικής Μακεδονίας ήταν αντικείμενο ανταγωνισμού μεταξύ Σέρβων και Βουλγάρων. Είναι προφανές, λοιπόν, ότι η εξέγερση εκείνη είχε στόχο την εκδίωξη των Οθωμανών με σκοπό ολόκληρη η Μακεδονία να περιέλθει στον έλεγχο των τότε Βουλγάρων κομιτατζήδων, οι οποίοι είχαν από τότε για λόγους σκοπιμότητας υψώσει τη σημαία ενός πρώιμου βουλγαρόφρονος Μακεδονισμού. Αυτά, ωστόσο, είναι ιστορία.

Επικυρώνει τον Μακεδονισμό

Το μείζον πρόβλημα-μειονέκτημα του ονόματος “Μακεδονία του Ίλιντεν” είναι ότι, όπως και το “Νέα Μακεδονία”, αναφέρεται στην όλη Μακεδονία και όχι σε τμήμα της. Ως εκ τούτου, επικυρώνει, αντί να ακυρώνει το ιδεολόγημα του Μακεδονισμού και κατ’ επέκτασιν συντηρεί τις όποιες φαντασιακές βλέψεις των Σλαβομακεδόνων επί της ελληνικής Μακεδονίας. Οι γείτονες δεν έχουν την ισχύ να απειλήσουν την Ελλάδα, αλλά το ιδεολόγημά τους είναι αρκετό για να δηλητηριάζει τις διμερείς σχέσεις και να λειτουργεί αποσταθεροποιητικά στη Βαλκανική.
Με επιπολαιότητα που σκοτώνει, η Αθήνα μιλάει πολύ για αλυτρωτισμό, χωρίς να συνειδητοποιεί ότι το όχημα του αλυτρωτισμού δεν είναι κάποιες γενικές αναφορές στο Σύνταγμα της FYROM, αλλά το όνομα του κράτους, της ιθαγένειας, της εθνότητας και της γλώσσας. Είναι τραγικό το γεγονός ότι οι κυβερνώντες –και όχι μόνο– δείχνουν να μην κατανοούν το προφανές.
Η ΠΓΔΜ δεν είναι εθνικό κράτος. Είναι συνεταιρικό κράτος. Κύρια εθνική συνιστώσα είναι οι Σλαβομακεδόνες και δευτερεύουσα οι Αλβανομακεδόνες. Ως εκ τούτου, η ονομασία του κράτους δεν μπορεί να έχει εθνικό προσδιορισμό, δεν μπορεί το κράτος να ονομάζεται π.χ. Σλαβομακεδονία. Η ονομασία του αφενός πρέπει να είναι εθνικά ουδέτερη, προκειμένου να είναι αποδεκτή και από τις δύο εθνικές συνιστώσες, αφετέρου να καταδεικνύει πως πρόκειται για Μέρος και όχι για το Όλον.
Με άλλα λόγια η ονομασία πρέπει να είναι σύνθετη και ο επιθετικός προσδιορισμός στο “Μακεδονία” να είναι γεωγραφικός, ούτε χρονικός (“Νέα Μακεδονία”), ούτε ιστορικός (“Μακεδονία του Ίλιντεν”). Το όνομα που αντανακλά καλύτερα την πραγματικότητα είναι το “Άνω Μακεδονία”. Και ο Ζάεφ και ο Ντιμιτρόφ, άλλωστε, έχουν ομολογήσει ότι δεν μπορούν να μονοπωλούν ως κράτος τον όρο Μακεδονία, ο οποίος περιγράφει μία ευρύτερη γεωγραφική περιοχή. Γι’ αυτό και δημοσίως είχαν αποδεχθεί σύνθετη ονομασία με γεωγραφικό προσδιορισμό, όπως το “Άνω Μακεδονία” (“Γκόρνα Μακεντόνιγια”).
Δεν δέχονταν, όμως, αυτό να γίνει το νέο συνταγματικό τους όνομα. Στην πραγματικότητα, επιδίωκαν να καθιερώσουν διπλή ονομασία. Όταν, όμως, διαπίστωσαν ότι η Αθήνα δεν υποχωρεί στο erga omnes και επειδή δεν έχουν σοβαρό επιχείρημα, οχυρώθηκαν πίσω από το γεγονός ότι δεν διαθέτουν την αναγκαία πλειοψηφία στη Βουλή για να αλλάξουν το Σύνταγμά τους και πως το “Άνω Μακεδονία” δεν θα περνούσε από το δημοψήφισμα, για τη διεξαγωγή του οποίου έχει δεσμευθεί ο Ζάεφ.

Erga omnes, αλλά με όνομα-παγίδα

Αυτά, ωστόσο, είναι δικά του προβλήματα και αυτός πρέπει να τα λύσει. Αντί γι’ αυτό, όμως, επινόησε έναν ευφυή διπλωματικό ελιγμό, ο οποίος συνιστά παγίδα για την Ελλάδα. Εκμεταλλεύθηκε το γεγονός ότι ο Τσίπρας και Κοτζιάς δεν κατανοούν το εθνικό διακύβευμα και την ποιοτική διαφορά ανάμεσα στις διάφορες σύνθετες ονομασίες. Τους πάσαρε, λοιπόν, το όνομα “Μακεδονία του Ίλιντεν”, παρότι είναι δεδομένο πως αυτό το όνομα θα προκαλέσει αντιδράσεις εκ μέρους του σύνοικου αλβανικού στοιχείου, αλλά και της Βουλγαρίας.
Το επιχείρημά του είναι ότι για λόγους ιδεολογίας και παράδοσης αυτό θα υπερψηφισθεί και από την εθνικιστική σλαβομακεδονική αξιωματική αντιπολίτευση του VMRO, αλλά και θα εγκριθεί από τον λαό στο δημοψήφισμα. Με άλλα λόγια τους προσφέρει το erga omnes, αλλά για ένα όνομα το οποίο, όπως προαναφέραμε, αντί να ακυρώνει, ουσιαστικά επικυρώνει τον Μακεδονισμό.
Εκτός όλων των παραπάνω, το “Μακεδονία του Ίλιντεν” έχει και ένα πρακτικό μειονέκτημα. Δεν διευκολύνει την εκφορά του ονόματος των πολιτών αυτού του κράτους. Και επειδή ήδη διεθνώς κατά κανόνα τους αποκαλούν “Μακεδόνες” αυτό θα επικρατήσει οριστικά. Αντιθέτως, οι τρίτοι μπορούν να κατανοήσουν και να υιοθετήσουν τον όρο Upper Macedonia και κατ’ επέκτασιν τον όρο Uppermacedonians. Στη διεθνή πρακτική υπάρχουν όροι όπως π.χ. Νότια Αφρική / Νοτιοαφρικανοί.
Το μόνο πλεονέκτημα που έχει ο όρος “Μακεδονία του Ίλιντεν” είναι ότι παραπέμπει σε ένα γεγονός που εγγράφεται στο πλαίσιο του σλαβικού ιστορικού χώρου. Ως εκ τούτου διαχωρίζει αυτό το κράτος και τους Σλαβομακεδόνες από την αρχαία μακεδονική κληρονομιά. Ο διαχωρισμός αυτός δεν αρκεί, όμως, για να γίνει αποδεκτό ένα όνομα.
Η προσπάθεια των Σλαβομακεδόνων να σφετερισθούν την ιστορική κληρονομιά των αρχαίων Μακεδόνων (η κυβέρνηση Ζάεφ είναι αλήθεια ότι ανέτρεψε την πολιτική Γκρουέφσκι) ενοχλεί την ελληνική κοινή γνώμη, αλλά το κύριο πρόβλημα είναι η σύγχρονη γεωπολιτική πτυχή. Και σ’ αυτό επίπεδο, όπως έχουμε ήδη αναλύσει, η “Ιλιντένσκα Μακεντόνιγια” αποτελεί μία παγίδα, στην οποία Τσίπρας και Κοτζιάς δείχνουν έτοιμοι να πέσουν μέσα.

πηγή:https://slpress.gr/ethnika/makedonia-tou-ilinten-i-pagida-pou-stinei-o-zaef-stin-ellada/

Παρασκευή 18 Μαΐου 2018

Οι Συνωμοσιολόγοι και οι Ισλαμολάγνοι




«Γενναίοι» εβραιομάχοι του διαδικτύου, το Εθνικό μας συμφέρον, αλλά και το δίκαιο δεν βρίσκεται στο πλευρό σουνιτών τρομοκρατών

Στα δραματικά γεγονότα της Γάζας επαναλήφθηκε άλλο ένα έπος νεοελληνικής παράνοιας. Η Αριστερά και οι συνωμοσιολόγοι του περιθωρίου της Δεξιάς συναντώνται στον αντισημιτισμό, ενώ το Ελληνικό Εθνικό συμφέρον χάνεται στην ομίχλη της βλακείας και του φανατισμού. Βαριούνται να διαβάσουν κάνα βιβλίο, αλλά βαριούνται και να γκουγκλάρουν με το κινητό, καθώς ανακατεύουν το φραπόγαλο. Δεν μπορείς να κάνεις πολιτική αν δεν ξέρεις Ιστορία και σταθερός φάρος σου πρέπει να είναι το εθνικό συμφέρον κι όχι συνωμοσιολογικές θεωρίες και προλήψεις. 
Τι είναι η Χαμάς και τι κάνει; 
Η Χαμάς -αρκτικόλεξο του Ισλαμικού Κινήματος Αντίστασης, που αυτοτελώς σημαίνει και ζήλος ή γενναιότητα- είναι παρακλάδι των Αδελφών Μουσουλμάνων της Αιγύπτου. 
Θεωρούνται τρομοκρατική οργάνωση από την Ε.Ε., τις ΗΠΑ, τη Ρωσία, το Ισραήλ, την Αίγυπτο κ.λπ. Τύποις, έχει δύο κλάδους: Τον πολιτικό, που κάνει «φιλανθρωπική» κοινωνική δράση, και τον στρατιωτικό, τις Ταξιαρχίες Αλ Κάσεμ. 
Στην πράξη, είναι ένα πράγμα. Το «φιλανθρωπικό» τμήμα δίνει μπαξίσι κι ένα μηνιαίο βοήθημα στην οικογένεια αυτών που πάνε να αυτοανατιναχθούν κατά στρατιωτών ή αμάχων του Ισραήλ.
 Διακηρυγμένη θέση τους, η καταστροφή του εβραϊκού κράτους και η εφαρμογή ισλαμικού καθεστώτος στα εδάφη του Ισραήλ, της Γάζας και της Δυτικής Οχθης. Σύμμαχος του Μόσι που μπουζούριασε ο Σίσι, του Μόσι που έκανε γενοκτονία των μονοφυσιτών χριστιανών της Αιγύπτου, η Χαμάς στον πόλεμο στη Συρία πήρε το μέρος των καθαρμάτων της «συριακής αντιπολίτευσης» κατά του Ασαντ και υποστηρίζει τη γενοκτονία των πανάρχαιων χριστιανικών κοινοτήτων της Συρίας. Η μεγαλύτερη αραβική χώρα, κοιτίδα του αραβικού εθνικισμού, η Αίγυπτος, τους θεωρεί εχθρό.
Υπό την εξουσία της εξόντωσε κάθε δυτικότροπο στέλεχος του παλαιστινιακού κινήματος, επέβαλε σκληρό Ισλάμ στις γειτονιές, έκλεισε τα μεικτά σχολεία, απαγόρευσε τις... κούκλες στις βιτρίνες για να μη σκανδαλίζονται οι πιστοί, ενώ δολοφόνησε πολλά στελέχη της ιστορικής Φατάχ, της οργάνωσης του Αραφάτ.
Στρατολογεί παιδιά και εφήβους για βομβιστές αυτοκτονίας, ενώ εξαπολύει συνεχώς τυφλά χτυπήματα κατά αμάχων στο Ισραήλ με πυραύλους Κάσεμ, απλής τεχνολογίας, όμως με βεληνεκές που φτάνει στο Τελ Αβίβ και με κεφαλές δεκάδων κιλών εκρηκτικών.

Όπως όλες οι σκληρές ισλαμιστικές τρομοκρατικές οργανώσεις, αδιαφορεί παντελώς για την αξία της ανθρώπινης ζωής και των δικών της ανθρώπων. 
Πάγια δε τακτική της είναι να προτάσσει γυναικόπαιδα στις ταραχές που προκαλεί στα σύνορα, ώστε μετά οι εικόνες των πτωμάτων και των τραυματιών να χρησιμοποιούνται ως όπλα προπαγάνδας κατά του Ισραήλ. 
Προχθές κάλεσε ένα πλήθος να περάσει βίαια τα σύνορα, αναγνωρισμένα με την ίδια την υπογραφή των Παλαιστινίων, ο δε αρχηγός της Χαμάς έλεγε στις κάμερες ότι «θα περάσουμε και θα ξεριζώσουμε τις καρδιές των Εβραίων». 
Την ευθύνη των θυμάτων την έχει η ηγεσία της Χαμάς, που χρησιμοποιεί γυναικόπαιδα ως ασπίδα. Συχνά χρησιμοποιεί σχολεία ως χώρο αποθήκευσης όπλων ή εκτόξευσης πυραύλων. Καμία σοβαρή χώρα δεν θα επέτρεπε σε έναν -έστω και πρωτόγονα, αλλά πάντως οπλισμένο- φανατικό όχλο να καταλύσει τα σύνορά της.

Η δε Χαμάς -θα υπενθυμίσω
σε όσους συσκοτίζεται η κρίση τους από το πρωτόγονο μίσος τους για τους Εβραίους- είναι ψυχοπαίδι του Ερντογάν, τον οποίο υποδέχθηκε με πανό που έγραφε «Καλώς ήρθες, νέε Πορθητή» - ευθεία προσβολή προς εμάς τους Έλληνες.
 Η Αριστερά έχει τα τοτέμ της και μια διαταραχή, που την οδηγεί να ευθυγραμμίζεται με ισλαμοφασίστες τρομοκράτες. 
Το Ισραήλ μαζί με την Αίγυπτο είναι πλέον φυσικοί σύμμαχοί μας στην περιοχή. Είναι εγκληματικά ανόητο να βλέπω, όμως, πατριώτες να ευθυγραμμίζονται με σκληρούς σουνίτες τρομοκράτες, ομοϊδεάτες του Ερντογάν, και να καθυβρίζουν ένα κράτος που είναι φύσει και θέσει πλέον σύμμαχός μας, γιατί υπερασπίζεται τη γη και τον λαό του.

Αν ο Ερντογάν μαζέψει 100.000 φανατικούς σουνίτες μουσαφιραίους στον Εβρο, από το Αφγανιστάν, το Ιράκ, τη Συρία, τη Σομαλία κ.λπ., και αποπειραθούν να μπουκάρουν στην Ελλάδα με μαχαίρια, ματσέτες, μολότοφ, πέτρες, όπλα, ωρυόμενοι «Αλλάχ Ακμπάρ» και «Θα ξεριζώσουμε τις καρδιές των Ελλήνων», τι θα πρέπει να κάνει ο Στρατός μας; Να στήσει κέιτεριγνκ με χαλάλ αρνάκι κους κους, παστουρμαδόπιτες και χουρμάδες;

«Γενναίοι» εβραιομάχοι του διαδικτύου, το εθνικό συμφέρον μας, αλλά και το δίκαιο δεν βρίσκονται στο πλευρό σουνιτών τρομοκρατών. 
Το Ισραήλ απειλείται από τους Τούρκους και την ισλαμική πλημμυρίδα, όπως κι εμείς. Η ενέργεια, η ΑΟΖ, η ασφάλεια, τα συμφέροντά μας επιβάλλουν τη συνεργασία Ελλάδας και Κύπρου με την Αίγυπτο και το Ισραήλ. 
Δεν κλέβουν παιδάκια για να τα βάλουν σε βαρέλια με καρφιά για να ζυμώσουν με το αίμα τους τα άζυμα, ούτε οι ραβίνοι στα υπόγεια του Ναού συνωμοτούν νυχθημερόν εναντίον του Ελληνισμού. 
Το Ισραήλ έχει δίκιο - δεν είναι εχθρός, αλλά παράδειγμα προς μίμηση. Τα κοινά συμφέροντα μας δίνουν μεγάλο πεδίο για να ωφεληθεί το Έθνος μας.
Η καφρίλα, η συνωμοσιολογία, οι προλήψεις, ο μεσαιωνικός αντισημιτισμός και η ευθυγράμμιση με φιλότουρκους σουνίτες τρομοκράτες βλάπτουν το εθνικό συμφέρον. Να είμαστε πατριώτες, να είμαστε ρεαλιστές, να αναζητούμε συμμαχίες που αυξάνουν την ισχύ του Εθνους και ωφελούν την ασφάλεια και την ευημερία του.
*Πρόεδρος της ΝΕΑΣ ΔΕΞΙΑΣ
www.neadexia.gr
http://www.dimokratianews.gr/content/86283/oi-synomosiologoi-kai-oi-islamolagnoi


Επίσκεψη ΑΝΥΕΘΑ στη ΣΜΥ, το Στρατηγείο της 1ης Στρατιάς, το Ελληνικό Στρατηγείο Επιχειρήσεων Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΕΣΕΕΕ), καθώς και το 404 Γενικό Στρατιωτικό Νοσοκομείο Λάρισας.












Ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Άμυνας Φώτης Κουβέλης, σήμερα Παρασκευή 18 Μαΐου 2018, συνοδευόμενος από τον Αρχηγό ΓΕΣ Αντιστράτηγο Αλκιβιάδη Στεφανή, επισκέφθηκε σχηματισμούς και μονάδες του Στρατού Ξηράς που εδρεύουν στην  περιοχή της Λάρισας και των Τρικάλων.  Ειδικότερα επισκέφθηκε τη Σχολή Μονίμων Υπαξιωματικών (ΣΜΥ) στα Τρίκαλα, το Στρατηγείο της 1ης Στρατιάς στη Λάρισα, το Ελληνικό Στρατηγείο Επιχειρήσεων Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΕΣΕΕΕ), καθώς και το 404 Γενικό Στρατιωτικό Νοσοκομείο Λάρισας.  Επίσης είχε συνάντηση με το προεδρείο του Συλλόγου Εργαζομένων στο ΥΠΕΘΑ Περιφερειών Θεσσαλίας-Μακεδονίας-Ηπείρου-Στερεάς Ελλάδος και τα προεδρεία των παραρτημάτων Λάρισας των Ενώσεων Αποστράτων Αξιωματικών του Στρατού Ξηράς και της Πολεμικής Αεροπορίας.
Ο ΑΝΥΕΘΑ απευθυνόμενος στη Διοίκηση και τους σπουδαστές της ΣΜΥ, επισήμανε:
«Ο Έλληνας Υπαξιωματικός έχει καθιερωθεί στην συνείδηση όλων ως ο αφανής ήρωας, ο οποίος, με πνεύμα αυταπάρνησης και αγνού πατριωτισμού, υπηρετεί την πατρίδα μας και δίνει έναν καθημερινό αγώνα για την προάσπιση των εθνικών μας κυριαρχικών δικαιωμάτων».
Και πρόσθεσε:
«Στην κατεύθυνση αυτή το Υπουργείο με πλήρη συνείδηση του πολύπλευρου ρόλου του υπαξιωματικού καθιέρωσε την τριετή διάρκεια σπουδών στη ΣΜΥ, το φυτώριο των Μόνιμων Υπαξιωματικών, με στόχο αφενός την εμπέδωση ενός σύγχρονου εκπαιδευτικού προγράμματος  και αφετέρου την αναβάθμιση της στρατιωτικής και ακαδημαϊκής εκπαίδευσης, σύμφωνα με τις πλέον σύγχρονες μεθόδους, ώστε ο σύγχρονος Υπαξιωματικός να διαμορφωθεί στο πρότυπο  του ‘’Άριστου Μόνιμου Υπαξιωματικού’’, και να αποτελεί, τη σπονδυλική στήλη του στρατεύματος».
Αναφερόμενος συνολικά στις Ένοπλες Δυνάμεις της χώρας, τόνισε:
«Η χώρα μας βρίσκεται σε μια γεωγραφική θέση, όπου απαιτείται να έχουμε ισχυρό στρατό. Αυτό σημαίνει ότι χρειάζεται συνεχώς να εκσυγχρονίζουμε το πρότυπο των Ενόπλων Δυνάμεων, έτσι ώστε να καθίσταται σύγχρονο, πιο ισχυρό και πιο ευέλικτο, δίνοντας προτεραιότητα όχι μόνο  στους εξοπλισμούς, αλλά στη μόρφωση και την εκπαίδευση του προσωπικού μας.                     .              .
 Ξεπερνάμε την κρίση και το 2018 θα είναι κομβικό έτος. Οι Ένοπλες Δυνάμεις, διατηρώντας υψηλή επιχειρησιακή ετοιμότητα συνεισφέρουν ταυτόχρονα στο προαναφερόμενο αποτέλεσμα μαζί με τον υπόλοιπο Ελληνικό λαό, ο οποίος έχει υποβληθεί σε θυσίες.
Στο σημείο αυτό θα ήθελα να επισημάνω για ακόμη μια φορά, κάτι το οποίο γνώριζα αλλά και διαπίστωσα  κατά τις τελευταίες επισκέψεις μου σε Μονάδες των τριών Κλάδων, ότι η χώρα διατηρεί στρατιωτική δύναμη ικανή να προασπίζει την εδαφική της ακεραιότητα και εθνική της ανεξαρτησία.
Οι Ένοπλες Δυνάμεις αποτελούν ταυτόχρονα και βασική πηγή παροχής κοινωνικού έργου. Βρίσκονται δίπλα στον Έλληνα πολίτη και με πλήθος δράσεων συμβάλουν  στην διαχείριση των ζητημάτων που προέκυψαν από τις αυξημένες προσφυγικές ροές,  στην έρευνα και διάσωση, στις αεροδιακομιδές, στην πρόληψη και καταστολή δασικών πυρκαγιών, στην υγειονομική υποστήριξη κατοίκων σε ακριτικές περιοχές, στην εθελοντική αιμοδοσία, στην αντιμετώπιση των συνεπειών από φυσικές καταστροφές, στην κατασκευή μικρών τεχνικών έργων, και στην κάθε μορφής αρωγή σε συνανθρώπους μας που βρίσκονται σε ανάγκη».
Ο ΑΝΥΕΘΑ επεσήμανε την αναγκαιότητα περαιτέρω σύσφιξης των σχέσεων  των σπουδαστών της ΣΜΥ με τους πολίτες της περιοχής, επισημαίνοντας:
«Το ζείτε, το αντιλαμβάνεστε και σεις οι ίδιοι καθημερινά, στις συναναστροφές σας με την τοπική κοινωνία. Μια τοπική κοινωνία που έχει αγκαλιάσει τη Σχολή και συμμετέχει ενεργά σε κάθε της εκδήλωση. Σας προτρέπω να συνεχίσετε και να ισχυροποιήσετε ακόμα περισσότερο τους δεσμούς σας με αυτήν. Σταθείτε στο πλάι της, όπως κάνετε ως τώρα, και είμαι σίγουρος ότι θα βρείτε έναν ισχυρό σύμμαχο σε κάθε σας προσπάθεια».
Αναφερόμενος στα χαρακτηριστικά που θα πρέπει να διέπουν τη στάση ενός στρατιωτικού, τόνισε:
«Με την εισαγωγή σας στη Σχολή, επιλέξατε να υπηρετήσετε την πατρίδα με αποστολή την προάσπιση της ελευθερίας και της κυριαρχίας, με ευπρέπεια, θάρρος και υψηλό αίσθημα ευθύνης. Το λειτούργημα του Στρατιωτικού  θα σας δημιουργήσει ένα υπέροχο συναίσθημα. Την ύψιστη ηθική ικανοποίηση, την οποία αισθάνονται μόνο όσοι προσφέρουν τις υπηρεσίες τους  στην Πατρίδα. Σας καλώ λοιπόν, να κάνετε πράξη και να καλλιεργήσετε το αγνό στρατιωτικό πνεύμα. Αντλήστε από την δεξαμενή των αρετών του Ελληνισμού και τηρήστε απαρέγκλιτα τους κανόνες της ενσυνείδητης πειθαρχίας».
Ο ΑΝΥΕΘΑ σε δήλωσή του μετά την ολοκλήρωση της επίσκεψης στη ΣΜΥ ανέφερε:
«Η Σχολή Υπαξιωματικών που εδρεύει στα Τρίκαλα είναι ένα σημαντικότατο εκπαιδευτήριο, εκπαιδεύει τα στελέχη της αυριανής ημέρας. Οι μόνιμοι υπαξιωματικοί είναι κορμός των Ενόπλων Δυνάμεων μας. Μια εκπαίδευση άριστη, με μια δομή εξαιρετικά σημαντική και αποτελεσματική. Θέλω να συγχαρώ τον Αρχηγό του Γενικού Επιτελείου Στρατού, τον Διοικητή της Σχολής, το εκπαιδευτικό προσωπικό, όλο το προσωπικό. Εκείνο το οποίο είναι πάρα πολύ σημαντικό επίσης, είναι ότι η κοινωνία των Τρικάλων έχει αγκαλιάσει τη Σχολή Μονίμων Υπαξιωματικών και αυτό είναι πάρα πολύ σημαντικό. Σε ό,τι αφορά τα συνολικότερα ζητήματα, πρέπει να σας πω ότι η χώρα μας είναι μια χώρα της ειρήνης. Δεν διεκδικεί τίποτε που δεν της ανήκει. Με τις Ένοπλες Δυνάμεις της, με τις αποτρεπτικές μας δυνάμεις είμαστε αποφασισμένοι να υπερασπιστούμε στο ακέραιο τα εθνικά κυριαρχικά μας δικαιώματα και δεν επιτρέπουμε σε κανέναν να τα αμφισβητήσει». 
Ο ΑΝΥΕΘΑ, μιλώντας στα στελέχη και το προσωπικό της 1ης Στρατιάς-μεταξύ άλλων, ανέφερε: 
«Επιτελείτε καθημερινά σημαντικό εθνικό έργο και θέλω από την αρχή να τονίσω, πως είμαστε υπερήφανοι για εσάς. Διαδραματίζετε κεντρικό ρόλο στην εγγύηση της άμυνας και την εμπέδωση του αισθήματος ασφαλείας στον ελληνικό λαό. Η υπευθυνότητα, η πειθαρχία και ο ενθουσιασμός που διακρίνω σε όλο το στρατιωτικό προσωπικό, αποδεικνύουν την καθημερινή θέλησή σας να υπερασπίζεστε την εδαφική ακεραιότητα και τα εθνικά μας συμφέροντα.
Η πολιτική και στρατιωτική ηγεσία του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας, έχοντας πλήρη επίγνωση των δυσχερειών και των προβλημάτων κάτω από τις οποίες εκτελείτε την υψηλή αποστολή σας, υλοποιεί συνεχώς πολλαπλές δράσεις για την καλυτέρευση των συνθηκών διαβίωσης, τόσο της δικής σας όσο και των οικογενειών σας.
Να αισθάνεστε υπερήφανοι για το έργο το οποίο έχετε αναλάβει, καθώς και το ότι έχετε αφιερώσει ένα μεγάλο μέρος της ζωής σας στην υπηρεσία της Πατρίδος και του κοινωνικού συνόλου.  Το αναγνωρίζει και η ίδια η ελληνική κοινωνία, διότι η προσφορά σας δεν έγκειται μονάχα στην εκπλήρωση της υπεράσπισης της εδαφικής ακεραιότητας και της ανεξαρτησίας της χώρας, αλλά και στην καθημερινότητα του Έλληνα πολίτη, καθώς βρίσκεστε δίπλα του όποτε αυτό χρειαστεί.
Γι’ αυτό το λόγο κερδίζετε τη δημόσια αναγνώριση, τον δημόσιο έπαινο και την ευγνωμοσύνη της Πολιτείας. Η πατρίδα σας εμπιστεύεται το μέλλον της και ο ελληνικός λαός την εξασφάλιση της ειρήνης και της ευημερίας του.
Από εδώ δηλώνουμε για ακόμη μία φορά ότι είναι αδιαπραγμάτευτα για εμάς τα εθνικά δίκαια, η εφαρμογή των διεθνών συνθηκών, όπως η Συνθήκη της Λοζάννης και ο σεβασμός του Διεθνούς Δικαίου. Όσοι επιβουλεύονται τα δίκαια της πατρίδας να γνωρίζουν ότι δεν πρόκειται να φανούμε κατώτεροι της αυτοθυσίας των προγόνων μας αλλά και του χρέους μας απέναντι στο έθνος».
Ο ΑΝΥΕΘΑ, μετά την ολοκλήρωση της επίσκεψης του στην 1η Στρατιά σε δήλωσή του ανέφερε:

«Η 1Η Στρατιά είναι άψογα οργανωμένη με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την αποτρεπτική δύναμη της χώρας μας. Διότι ναι μεν είμαστε μια χώρα της ειρήνης, μια χώρα που θέλει να προάγεται η ειρήνη στην ευρύτερη περιοχή αλλά οφείλουμε να έχουμε πάρα πολύ καλή κατάσταση την αποτρεπτική μας δύναμη, διότι δεν επιτρέπουμε να αμφισβητηθούν τα όποια εθνικά κυριαρχικά δικαιώματα έχουμε, όπως αυτά αναδεικνύονται και καταγράφονται με εξαιρετικά σαφή και  συγκεκριμένο τρόπο από τις διεθνείς συνθήκες και το Διεθνές Δίκαιο».
Στη συνέχεια επισκέφθηκε το 404 Στρατιωτικό νοσοκομείο Λάρισας, όπου σε δήλωσή του ανέφερε:
 «Ολοκληρώνω την επίσκεψή μου στη Λάρισα φεύγοντας από το 404 Στρατιωτικό Νοσοκομείο. Είναι υψηλό το επίπεδο της προσφοράς των εν γένει νοσηλευτικών υπηρεσιών με ένα εξαιρετικά υψηλού επιπέδου επιστημονικά ιατρικού και νοσηλευτικού προσωπικού. Το Νοσοκομείο έχει ανοίξει τις πόρτες του και σε μη στρατιωτικούς. Είναι η κοινωνική παρουσία των Ενόπλων Δυνάμεων».
Απαντώντας σε ερώτηση δημοσιογράφων σχετικά με τις πιέσεις που ασκούνται στην Τουρκία για την απελευθέρωση των δύο Ελλήνων στρατιωτικών που κρατούνται στις φυλακές της Αδριανούπολης ανέφερε:
«Οι πιέσεις που ασκούνται προς την πλευρά της Τουρκίας, έχουν σχέση με ευρωπαϊκά βήματα αλλά και με άλλα πέραν του Ατλαντικού, καθώς και οι ΗΠΑ πιέζουν. Βλέπετε όμως ο Ερντογάν έχει εντάξει και αυτό το ζήτημα, της απαράδεκτης και παράνομης κράτησης των δύο στρατιωτικών μας στελεχών στη δική του πολιτική, την πολιτική της έντασης. Η ρητορική της έντασης δεν αποσκοπεί πουθενά αλλού αλλά μόνο σ’ ένα, να διαμορφώσει ένα κλίμα, προκειμένου, όπως αφελώς πιστεύει ότι θα του επιτρέψει να διαπραγματευθεί και να επιτύχει την παρουσία τους στην ευρύτερη περιοχή της κυπριακής ΑΟΖ.
Βεβαίως, ταυτόχρονα επιχειρεί με τη ρητορική της έντασης να κάνει και εκτόνωση  των μεγάλων εσωτερικών προβλημάτων που έχει προς τα έξω και να υπηρετήσει τον προεκλογικό του αγώνα αλλά τον υπηρετεί με αυταρχισμό, με έναν απαράδεκτο εθνικισμό και με μια εχθρότητα που θέλει να διαμορφωθεί με όλες τις γειτονικές χώρες και ιδιαίτερα με την Ελλάδα. Αλλά αυτή η πολιτική έχει κοντά πόδια, διότι η εξωτερική πολιτική της Τουρκίας είναι και ευάλωτη και εύθραυστη και αποσπασματική και αντιφατική».





Γιατί οι δικαστές του ΣτΕ λένε "φυγόμαχο" τον παραιτηθέντα πρόεδρο Σακελλαρίου;























Του Παναγιώτη Στάθη 
Στοιχεία πρωτοφανούς σύγκρουσης εντός του Ανώτατου Ακυρωτικού Δικαστηρίου της χώρας, έχει η ανοιχτή ρήξη, σε επίπεδο πλέον δημοσίων ανακοινώσεων μεταξύ μεγάλης μερίδας των δικαστών του ΣτΕ, με τον παραιτηθέντα πρόεδρο Νίκ. Σακελλαρίου. Η σκληρή γλώσσα που χρησιμοποιείται στην δημόσια τοποθέτηση είναι δείγμα μιας πρωτοφανούς ρήξης στα ενδότερα του δικαστηρίου, η οποία προφανώς και τελικά είναι σε βάρος των πολιτών και του κύρους του ίδιου του δικαστηρίου.  Στη χθεσινή ανακοίνωση, διαφαίνονται δυο (διόλου κολακευτικά για ανώτατο δικαστή) πράγματα:
Α) Πως οι συνάδελφοί του θωρούν την παραίτηση "ηρωική έξοδο"
Β) Πως τον θεωρούν "φυγόμαχο" ενώ του καταλογίζουν προσπάθεια επηρεασμού δικαστικών αποφάσεων που εκκρεμούν.
"Το Διοικητικό Συμβούλιο της Ένωσης Δικαστικών Λειτουργών του Συμβουλίου της Επικρατείας, συνεπές στις πάγιες θέσεις του, καταδικάζει κάθε απόπειρα επηρεασμού των δικαστών του και δη σε εκκρεμείς υποθέσεις, ακόμα και αν προέρχεται από τον Πρόεδρό του. Οι δικαστικοί λειτουργοί του Συμβουλίου της Επικρατείας παραμένουν ενωμένοι και προσηλωμένοι στο έργο της απονομής της δικαιοσύνης, αντιμετωπίζοντας τις προκλήσεις των καιρών με ανεξάρτητο φρόνημα, με υψηλό αίσθημα ευθύνης και με γνώμονα το Σύνταγμα και το νόμο. Δεν παραιτούνται, δεν φυγομαχούν". Η ανακοίνωση του ΔΣ της Ένωσης Δικαστικών Λειτουργών Συμβουλίου της Επικρατείας  ελήφθη με τη συμμετοχή των αναπληρωματικών μελών Ε. Κουλεντιανού και Δ. Τσαρούχα, λόγω κωλύματος του Ε. Αντωνόπουλου και του Μ. Πικραμένου, οι οποίοι μετέχουν σε εκκρεμή διάσκεψη για ζήτημα, στο οποίο αφορά η ανακοίνωση.
Τι του αποδίδουν
Οι περισσότεροι δικαστές του ΣτΕ θεωρούν ότι ένας δικαστής δεν μπορεί, να αφήνει σαφείς πολιτικές αιχμές, δεν μπορεί να δίνει έμμεσες κατευθύνσεις στους τέως συναδέλφους τους επί των εκκρεμών υποθέσεων για τις οποίες πρόκειται να αποφανθούν. Η ενόχληση είναι μεγαλύτερη στο σκέλος που ο ίδιος εμφανίστηκε (ως μειοψηφών σε κάποιες υποθέσεις) ως υπέρμαχος των δικαιωμάτων των συνταξιούχων, λες και δεν εκπροσωπούσε το σύνολο των δικαστικών αποφάσεων ως επικεφαλής του δικαστηρίου, οι οποίες άλλοτε ήταν υπέρ και άλλοτε κατά αιτημάτων εργαζομένων και συνταξιούχων. Λένε μάλιστα πως οι αναφορές αυτές ενώ εκκρεμούν υποθέσεις τέτοιου αντικειμένου, μπορεί να οδηγήσουν ακόμα και σε ακρότητες κατηγορίες πολιτών που θίγονται από αποφάσεις.
Ο αντίλογος της πλευράς του παραιτηθέντος προέδρου είναι πως δεχόταν διαρκώς υπόγειο πόλεμο και θυμίζουν πως σχετικά πρόσφατα 18 δικαστές του ΣτΕ είχαν στείλει επιστολή με την οποία τον μέμφονταν για τον τρόπο που επέλεξε να συγκροτήσει την ολομέλεια στην υπόθεση π.χ των Θρησκευτικών. Η επιστολή αυτή ήταν προφανώς ένα ακόμα δείγμα του χάσματος στο δικαστήριο και το οποίο καλείται η κυβέρνηση με την επόμενη επιλογή ηγεσίας, να γεφυρώσει.  
πηγή:http://www.capital.gr/epikairotita/3293068/giati-oi-dikastes-tou-ste-lene-fugomaxo-ton-paraitithenta-proedro-sakellariou?utmsource=email