Παρασκευή 17 Φεβρουαρίου 2017

Η κομματική δικτατορία



332



Θα μπορούσε κάλλιστα να ισχυρισθεί κανείς πως η Ελλάδα κυβερνάται ανέκαθεν από νόμιμες συμμορίες, πολύ πιο επικίνδυνες προφανώς από τις παράνομες «τύπου Μαφίας» – αφού τα κόμματα είναι υπεράνω των νόμων, οπότε δεν διώκονται και δεν τιμωρούνται από κανέναν, όπως οι παράνομες οργανώσεις.
.Η συμμετοχική δημοκρατία είναι ένας τύπος φιλελεύθερης δημοκρατίας, η οποία δίνει έμφαση στην ευρεία εμπλοκή των Πολιτών στην διεύθυνση και διαχείριση των πολιτικών υποθέσεων.
Αν και η ετυμολογία υπονοεί ότι, όλα τα πολιτεύματα που αξίζουν την ονομασία «δημοκρατία» στηρίζονται στη συμμετοχή των Πολιτών, οι παραδοσιακές αντιπροσωπευτικές δημοκρατίες τείνουν να περιορίζουν τη συμμετοχή αυτή στην ανάδειξη αντιπροσώπων, οι οποίοι αποφασίζουν για όλα τα ζητήματα, εγκαταλείποντας έτσι τη διακυβέρνηση σε μία επαγγελματική ολιγαρχία – πολύ συχνά δε, σε έναν «κομματικό» δικτάτορα-πρωθυπουργό.
Η συμμετοχική δημοκρατία προσπαθεί να εισάγει σε αυτό το σύστημα κάποια χαρακτηριστικά άμεσης δημοκρατίας, συνήθως σε φιλελεύθερο πλαίσιο, έτσι ώστε να διευρύνει το πλήθος των ανθρώπων που έχουν πρόσβαση στις πολιτικές διεργασίες λήψης αποφάσεων, αλλά και να εμβαθύνει αυτήν την πρόσβαση” (πηγή).
.

Ανάλυση

Βροχή τα άρθρα υπέρ και κατά της δραχμής τις τελευταίες ημέρες. Για ορισμένους αποτελεί σωτηρία η έξοδος της χώρας από την Ευρωζώνη, ενώ για κάποιους άλλους συλλογική αυτοκτονία. Παράλληλα, κυκλοφορούν δεκάδες σενάρια για το μέλλον της Ελλάδας μετά την υιοθέτηση του εθνικού της νομίσματος, διενεργούνται εκδηλώσεις υπέρ της δραχμής κυρίως εκ μέρους αριστερών πολιτικών και τεχνοκρατών, ενώ πολλά ξένα έντυπα τη θεωρούν δεδομένη.
Φυσικά η ενδεχόμενη έξοδος της Ελλάδας από την Ευρωζώνη δεν έχει καμία απολύτως σχέση με μία αντίστοιχη της Ιταλίας ή της Γαλλίας – αφού κανένα μέλος της νομισματικής ένωσης δεν επιθυμεί την αποχώρηση των δύο αυτών χωρών, όταν σχεδόν όλα εύχονται να φύγει το συντομότερο δυνατόν η Ελλάδα. Η αιτία είναι κυρίως η αποτυχία τόσο του ΔΝΤ, όσο και της Γερμανίας να αντιμετωπίσουν αποτελεσματικά την κομματική δικτατορία που έχει εγκατασταθεί στη χώρα μας, μετά την επάνοδο της Δημοκρατίας – αφού δηλαδή κατέρρευσε η άλλη δικτατορία, αυτή των συνταγματαρχών.
Με απλά λόγια, τα περισσότερα ανεπτυγμένα/πολιτισμένα κράτη της Ευρώπης θεωρούν προσβλητική τη συμμετοχή της Ελλάδας στο ευρώ – ενώ οι ηγέτες τους ντρέπονται να  κάθονται στο ίδιο τραπέζι και να συναλλάσσονται με τους συγκεκριμένους Έλληνες πολιτικούς που κυβερνούν τα τελευταία χρόνια τη χώρα μας.
Λυπούνται βέβαια το λαό που τους εκλέγει, η ευθύνη του οποίου για το κατάντημα της Ελλάδας είναι μεν δεδομένη αλλά πολύ μικρότερη, χωρίς όμως να είναι σε θέση να τον βοηθήσουν – αφού δεν τα κατάφερε ούτε το ΔΝΤ, ούτε ο κ. Σόιμπλε, ούτε κανένας άλλος. Ως εκ τούτου, είναι πρόθυμοι να πληρώσουν αδρά το εισιτήριο της εξόδου της πατρίδας μας – παρά το ότι γνωρίζουν τους κινδύνους της για τη συνοχή της νομισματικής ένωσης, οι οποίοι είναι πράγματι πολύ μεγάλοι, αφού θα πρόκειται για μία δεύτερη ρωγμή μετά το BREXIT.
Είναι πρόθυμοι λοιπόν να αναλάβουν το ρίσκο, αν και κάπως λιγότερο, μετά τις επιθέσεις των Η.Π.Α. στο κοινό νόμισμα – λόγω της ανησυχίας τους για το δολάριο επειδή πρόκειται για ένα νόμισμα χωρίς αντίκρισμα, το οποίο έχει τυπωθεί σε τεράστιες ποσότητες. Βέβαια, για εκείνο το χρονικό διάστημα που ένα μεγάλο μέρος των δολαρίων κυκλοφορεί στο εξωτερικό, αφού πρόκειται για το ισχυρότερο παγκόσμιο αποθεματικό νόμισμα, δεν υπάρχει πρόβλημα για τις Η.Π.Α.
Εάν όμως οι ποσότητες αυτές επιστρέψουν στη χώρα, λόγω της ενδεχόμενης απώλειας της εμπιστοσύνης απέναντι του, τότε η αγορά της θα πλημμυρίσει, ο πληθωρισμός θα εκτιναχθεί στα ύψη και η κατάρρευση του δολαρίου δεν θα αποφευχθεί – πόσο μάλλον εάν κάποιο άλλο κράτος τολμήσει να συνδέσει το δικό του νόμισμα με το χρυσό, κάτι που θεωρείται ως ο μεγαλύτερος εφιάλτης της υπερδύναμης. Λογικά επομένως οι Η.Π.Α. τοποθετούνται εναντίον του ευρώ – αφού είναι το μοναδικό ανταγωνιστικό νόμισμα, εκ της θέσεως του ως το δεύτερο μεγαλύτερο αποθεματικό.
Η Ελλάδα
Από την άλλη πλευρά οι Έλληνες, στη συντριπτική τους πλειοψηφία πριν από την κρίση (80%), δεν τοποθετούνταν υπέρ του ευρώ επειδή ήταν φανατικοί οπαδοί του νομίσματος ή λόγω του ότι αντιπαθούσαν τη δραχμή – αλλά επειδή υπέφεραν τα πάνδεινα από την κομματική δικτατορία, έχοντας την ελπίδα πως η Ευρώπη θα μπορούσε να τους βοηθήσει, έτσι ώστε να πάψει να υπάρχει και να τους απομυζεί.
333Φυσικά σήμερα, μετά από επτά ολόκληρα οδυνηρά χρόνια κρίσης, κατά τη διάρκεια των οποίων η χώρα τους πηγαίνει από το κακό στο χειρότερο, ενώ η κομματική δικτατορία συνεχίζει να ζει και να βασιλεύει, έχουν εντελώς απογοητευθεί από την Ευρώπη – οπότε όλο και πιο λίγοι τοποθετούνται υπέρ του ευρώ, θεωρώντας πλέον ως «σανίδα σωτηρίας» για τα οικονομικά τους προβλήματα τη δραχμή, αφού πιστεύουν πως έτσι θα σβήσει τουλάχιστον το δημόσιο χρέος τους, ενώ θα καταφέρουν να περισώσουν κάποια περιουσιακά τους στοιχεία.
Περαιτέρω, το τι ακριβώς σημαίνει η έννοια «κομματική δικτατορία», φαίνεται από το Σύνταγμα της Ελλάδας – έτσι όπως αυτό έχει διαμορφωθεί/διαστρεβλωθεί από τα πολιτικά κόμματα, μετά την επάνοδο της (δήθεν) Δημοκρατίας στη χώρα.
Ειδικότερα, το Σύνταγμα του 1975 με όλες τις αναθεωρήσεις του (πηγή: Χ. Λυντέρης), εγκαθίδρυσε ένα πολίτευμα κλειστό, το οποίο φρόντιζε μόνο για τη διατήρηση της εξουσίας των εμπνευστών του – χωρίς δυστυχώς να μεριμνάει καθόλου για τη χρηστή δημοκρατική διακυβέρνηση. Τα μεγαλύτερα προβλήματα του ευρίσκονται στο πεδίο της οργάνωσης του Κράτους όπου, σύμφωνα με το ισχύον Σύνταγμα και κατά τον κ. Λυντέρη, τα εξής:
(α)  Η Βουλή είναι δέσμια της εκάστοτε κυβέρνησης, λόγω της μη θεσμοθέτησης χωριστών εκλογών για την εκτελεστική και τη νομοθετική εξουσία – σε συνδυασμό με την παντελή έλλειψη θεσμών εσωκομματικής δημοκρατίας. Οι βουλευτές δεν είναι ανεξάρτητοι, αλλά ψηφίζουν τα νομοσχέδια που καταθέτει η κυβέρνηση, υπό την απειλή της διαγραφής τους σε περίπτωση μη τήρησης της «κομματικής πειθαρχίας» – οπότε πράγματι δεν υπήρχε κανένας λόγος να διαβάζουν τα μνημόνια, αφού δεν θα μπορούσαν να μην τα υπογράψουν.
Εάν ήθελαν βέβαια να παραμείνουν στο κόμμα όπου, εάν τυχόν αποφάσιζαν θαρραλέα να το εγκαταλείψουν, θα αντιμετώπιζαν τις σφοδρές επιθέσεις του κομματικού / κρατικού μηχανισμού σε διάφορα επίπεδα, μεταξύ άλλων στο φορολογικό, μέσω των ΜΜΕ κοκ. Οι εκλογές δε διενεργούνται όποτε κρίνεται σκόπιμο από την εκάστοτε κυβέρνηση για μικροκομματικούς καθαρά σκοπούς και όχι κάθε τέσσερα χρόνια – όπως συμβαίνει σε όλες τις ευνομούμενες χώρες.
(β)  Το κόμμα, χωρίς η λειτουργία του να ρυθμίζεται παρά μόνο με μία γενική διάταξη του άρθρου 29, έχει αναδειχθεί σε υπέρτατο θεσμό του κράτους! Το γεγονός δε ότι, δεν ρυθμίζεται καθόλου ο τρόπος λειτουργίας του από το Σύνταγμα, έχει επιτρέψει την ύπαρξη τριτοκοσμικών κομμάτων – στα οποία δεν υπάρχουν καν οι στοιχειώδεις δημοκρατικοί θεσμοί και τα καταστατικά, αλλά επικρατεί η θέληση του εκάστοτε αρχηγού, καθώς επίσης της «αυλής» του, σαν να είναι βασιλιάς.
Ο αρχηγός, εάν ελέγχει το κόμμα, ελέγχει, εφόσον εκλεγεί το κόμμα του πρώτο, ολόκληρη τη Βουλή – φυσικά και την κυβέρνηση ενώ διορίζει την ηγεσία της Δικαιοσύνης!
Κάτω από αυτές τις προϋποθέσεις είναι δυνατόν να μη νοιώθουν αηδία οι Ευρωπαίοι, όσα άδικα και αν έχουν, όταν γνωρίζουν πως δεν συναλλάσσονται με μία δημοκρατική εξουσία, αλλά με μία κομματική δικτατορία, η οποία είναι αδύνατον εκ των πραγμάτων να οδηγήσει τη χώρα σε πορεία βιώσιμης ανάπτυξης; Μπορούν ποτέ να εμπιστευθούν την Ελλάδα;
(γ)  Το Σύνταγμα, στο γνωστό άρθρο 44, προβλέπει δυνατότητα διενέργειας δημοψηφίσματος μόνο κατόπιν απόφασης της κυβέρνησης ή της πλειοψηφίας της Βουλής – άρα του κόμματος που κυβερνάει είτε μόνο του, είτε με τη συνεργασία κάποιου άλλου.
Η Βουλή τώρα, επομένως το κυβερνών κόμμα, έχει τη δυνατότητα, χωρίς προσφυγή στους Πολίτες, να αλλάζει τα σύνορα της χώρας, να εγκαθιστά ξένα στρατεύματα στο εσωτερικό της, να εκχωρεί συνταγματικές αρμοδιότητες σε διεθνείς οργανισμούς (Τρόικα, ΔΝΤ κλπ., οπότε δεν πρέπει να παραπονιόμαστε για τη μη τήρηση του Συντάγματος από τα μνημόνια), να περιορίζει την εθνική κυριαρχία (άρα η κυβέρνηση δεν δρα προδοτικά, αφού το Σύνταγμα επιτρέπει την απώλεια της εθνικής μας κυριαρχίας), καθώς επίσης να αλλάζει το ίδιο το Σύνταγμα!
(δ)  Η Δικαιοσύνη είναι σαφώς ακρωτηριασμένη αφού, σύμφωνα με το άρθρο 90 του Συντάγματος, η ηγεσία της διορίζεται από την κυβέρνηση. Εκτός αυτού δεν υπάρχει Συνταγματικό Δικαστήριο αυξημένου κύρους για να κρίνει τη συνταγματικότητα ή μη των νόμων – καθώς επίσης για να διαπιστώσει εάν τηρήθηκε η προβλεπόμενη διαδικασία ψήφισής τους.
(ε)  Τα μέλη της εκάστοτε κυβέρνησης και όλοι οι βουλευτές έχουν κατοχυρώσει συνταγματικά την προνομιακή μεταχείριση τους και την ατιμωρησία τους έναντι των υπολοίπων Πολιτών, με βάση τις διατάξεις των άρθρων 62 και 86 του Συντάγματος – τα οποία μεταφέρθηκαν στο Σύνταγμα του 1975 από τα Συντάγματα του 1864, του 1911 και του 1952. Ενισχύθηκαν επί πλέον με την αναθεώρηση του 2001 ακόμη περισσότερο, με νόμους συντομότατης παραγραφής των εγκλημάτων μελών και πρώην μελών κυβερνήσεων – όπου ισχύει προφανώς το γνωστό «κόρακας κορακιού μάτι δεν βγάζει».
336Εκτός αυτού, δεν προβλέπεται σύστημα δημόσιας λογοδοσίας, όπως ισχύει ακόμη και για τον πιο μικρό σύλλογο – αφού στη Βουλή δεν κρίνεται ποτέ η τήρηση ή μη του εθνικού προϋπολογισμού του προηγουμένου έτους, ενώ δεν ευθύνεται κανένας για τις «νομοτελειακές» υπερβάσεις (οπότε λογικά υπερχρεώθηκε η χώρα, αφού αυτοί που διαχειρίζονται τα χρήματα μας δεν αναλαμβάνουν καμία ευθύνη και δεν λογοδοτούν σε κανέναν).
Ακόμη δε και ο θεσμός του ελέγχου των οικονομικών των κομμάτων της Βουλής είναι εντελώς «διάτρητος» – αφού διενεργείται μέσω μίας επιτροπής, στην οποία μετέχουν κατά πλειοψηφία μέλη της Βουλής, με αποτέλεσμα τα κόμματα να ελέγχουν ουσιαστικά τον εαυτό τους (μεταφορικά, όπως όταν ο ίδιος ο κλέφτης εκτελεί ταυτόχρονα καθήκοντα αστυνομικού).
(στ) Προφανώς δεν έχουν όλοι οι Έλληνες τα ίδια πολιτικά δικαιώματα – αφού τα κόμματα του κοινοβουλίου εξασφαλίζουν προνομιακή χρηματοδότηση και προβολή, διαπλέκονται με τις τράπεζες και με τα ΜΜΕ, ενώ αποκλείουν κάθε νέα πολιτική κίνηση ανανέωσης της πολιτικής ζωής.
Επίλογος
Με κριτήριο όλα τα παραπάνω από το βιβλίο του γνωστού νομικού, δεν μπορεί να αμφιβάλλει κανείς ότι, η έννοια «κόμματα του συνταγματικού τόξου», είναι κάτι περισσότερο από κωμικοτραγική – ούτε πως ο τίτλος του άρθρου είναι υπερβολικός. Θα μπορούσε κάλλιστα να ισχυρισθεί κανείς πως πρόκειται για μία νόμιμη «συμμορία», πολύ πιο επικίνδυνη προφανώς από τις παράνομες «τύπου Μαφίας» – αφού τα κόμματα είναι υπεράνω των «νόμων», οπότε δεν διώκονται και δεν τιμωρούνται από κανέναν απολύτως, όπως οι παράνομες οργανώσεις.
Όσο για το χαρακτηρισμό της Ελλάδας ως μία ευρωπαϊκή Δημοκρατία, με πολιτισμένους κανόνες ισονομίας για όλους τους Πολίτες της και με ένα σύγχρονο Κράτος Δικαίου, πρόκειται ασφαλώς για ένα πολύ κακόγουστο αστείο – ενώ δεν κατάφερε να ανταπεξέλθει με τα κόμματα ούτε η άλλη «συμμορία», το ΔΝΤ, ούτε ο αυταρχικός κ. Σόιμπλε, ούτε κανένας άλλος, έχοντας ουσιαστικά αποφασίσει να μας εγκαταλείψουν στη μοίρα μας και στη δραχμή μας.
Στα πλαίσια αυτά, όλοι όσοι έχουν συνειδητοποιήσει πως χωρίς σωστούς, έντιμους και λειτουργικούς θεσμούς (ανάλυση) δεν υπάρχει καμία δυνατότητα να ορθοποδήσει μία χώρα, πόσο μάλλον να βγει από τη μεγαλύτερη πολιτική, οικονομική, κοινωνική και πολιτισμική κρίση της ιστορίας της, κατανοούν πως οι ελπίδες μας για το μέλλον είναι ανύπαρκτες – όσο αισιόδοξοι και αν είμαστε.
335Εκτός αυτού είναι οφθαλμοφανές το ότι, τέτοιου είδους απολυταρχικά καθεστώτα, τα οποία είναι επί πλέον κρυφά και νομιμοφανή, δεν ανατρέπονται ποτέ ειρηνικά – ενώ οι εκλογές που διενεργούνται αποσκοπούν απλά και μόνο στην εναλλαγή των κομμάτων στην εξουσία, αποτελώντας ως εκ τούτου μία τραγική παρωδία.
Αιώνια θύματα είμαστε πάντοτε όλοι εμείς οι απλοί Πολίτες, οι ιθαγενείς που νομίζουμε ανόητα πως, με το να ασκούμε το εκλογικό μας δικαίωμα, μπορούμε να αλλάξουμε την πατρίδα μας – ή ότι φταίει το ευρώ για τα δεινά μας.

Βασίλης Βιλιάρδος



http://www.analyst.gr/2017/02/16/i-komatiki-diktatoria/

Πρόταση του Υποψηφίου Προέδρου ΕΑΑΣ Αντγου ε.α Καστραντά Στυλιανού για τις Συντάξεις Χηρείας.

                       

E.A.A.Σ.

                                                   ΠΡΟΤΑΣΗ-ΔΕΣΜΕΥΣΗ
ΥΠΟΨ. ΠΡΟΕΔΡΟΥ ΕΑΑΣ  Αντγου (ε.α) ΚΑΣΤΡΑΝΤΑ ΣΤΥΛΙΑΝΟΥ  ΓΙΑ ΤΙΣ ΣΥΝΤΑΞΕΙΣ ΧΗΡΕΙΑΣ


1.Κατόπιν της προσφάτως (16 Φεβ 2016) ανακοινωθείσας απόφασης του ΜΤΣ που αφορά στην οριστική περικοπή μετά παρέλευση τριετίας του χορηγηθέντος κατά 50% μερίσματος σε χήρα εκλιπόντος Συναδέλφου και μέχρις οριστικής απόσυρσης-τροποποίησης του σχετικού περί χηρείας άρθρου του νόμου 4387/2016  (νόμος Κατρούγκαλου άρθρο 12) ,
                           
                         Προτείνονται τα παρακάτω

Άπαντες οι υποψήφιοι των εκλογών της ΕΑΑΣ για θέσεις Προέδρου, Αντιπροέδρου ,Μέλους να δεσμευθούν με ανακοίνωσή τους ότι:
(1) Σε περίπτωση εκλογής των θα συνηγορήσουν ώστε το 10% του ετήσιου προϋπολογισμού της ΕΑΑΣ θα κατατίθεται σε ξεχωριστό λογαριασμό υπέρ κάλυψης επειγόντων βιοποριστικών αναγκών χηρών και ορφανών Εκλιπόντων Συναδέλφων μελών της ΕΑΑΣ.


(2) Μετά την εκλογή των και σε συνεργασία με τις λοιπές Ενώσεις Αποστράτων Ναυτικού, Αεροπορίας καθώς και των ΣΑ, θα προωθήσουν άμεσα νομοθετική ρύθμιση για την επανίδρυση του συσταθέντος το 1852 και καταργηθέντος το 1935 ταμείου χηρών και ορφανών ΕΔ και ΣΑ με πρόβλεψη χρηματοδότησης από άλλους εκτός κρατικού προϋπολογισμού πόρους καθώς και δωρεών.
                                                                       Αθήνα 17 Φεβ 2017





Σαν Σήμερα παραδώσαμε τον Οτσαλάν στους Τούρκους το 1999.

ocalan11






















ΑΠΟΚΑΛΥΠΤΙΚΗ Η «ΕΚΘΕΣΗ ΚΩΣΤΟΥΛΑ»
«Πετάξτε έξω τον Οτσαλάν»!
Την πολιτική βούληση της κυβέρνησης να απαλλαγεί με κάθε τρόπο από τον ηγέτη των Κούρδων επιβεβαιώνει η έκθεση Κωστούλα. «Με τιμώρησαν οι Αμερικανοί», δηλώνει τώρα ο Θ. Πάγκαλος
Την πολιτική βούληση της κυβέρνησης, η οποία είχε ως αποτέλεσμα την παράδοση του Οτσαλάν στα χέρια των διωκτών του, επιβεβαιώνει η απόρρητη έκθεση του πρέσβη της Ελλάδας στο Ναϊρόμπι, την οποία η κυβέρνηση απέφυγε να δώσει στους αρχηγούς των κομμάτων, όπως της είχε ζητηθεί.
Από την έκθεση, που δημοσίευσαν χτες τα «Νέα», προκύπτει με σαφήνεια ότι σταθερή «γραμμή» της κυβέρνησης ήταν να απαλλαγεί με κάθε τρόπο από την παρουσία Οτσαλάν, φθάνοντας μάλιστα στο σημείο να δώσει εντολή (μέσω Θ. Πάγκαλου αλλά και του αρχηγού της ΕΥΠ Χαρ. Σταυρακάκη) να «τον πετάξουν έξω διά της βίας» από την ελληνική πρεσβεία στην Κένυα! 
Η εντολή δόθηκε αρχικά στον ταγματάρχη Σάββα Καλεντερίδη, από τον Χ. Σταυρακάκη, ο οποίος φέρεται να τηλεφωνούσε παρουσία «τριών υπουργών», αλλά δε διευκρινίζεται αν επρόκειτο για τους Πάγκαλο, Παπαδόπουλο, Πετσάλνικο. 
Οταν ο Καλεντερίδης αρνήθηκε, επικαλούμενος αδυναμία να υλοποιήσει μόνος του την εντολή, δόθηκε εντολή στον πρέσβη να μισθώσει «τέσσερις φουσκωτούς» (!) από την «αγορά» της Κένυας και να αναθέσει σ’ αυτούς το έργο της βίαιης απομάκρυνσης από την πρεσβεία του Οτσαλάν και των συνοδών του. 
Και όταν ο Γ. Κωστούλας δήλωσε με τη σειρά του αδυναμία, τότε αποφασίστηκε να στείλουν από την Αθήνα «ποδοσφαιρική ομάδα» ή «θίασο» (όπως συνθηματικά ανέφεραν την αποστολή ομάδας πρακτόρων της ΕΥΠ με επικεφαλής τον αστυνόμο Μπόμπο), προκειμένου να αναλάβουν εκείνοι τη βίαιη εκκένωση της πρεσβευτικής κατοικίας από τον Οτσαλάν.
Από την έκθεση προκύπτει ότι οι Αμερικανοί γνώριζαν έγκαιρα τις κινήσεις Οτσαλάν και ήδη από την τρίτη μέρα της άφιξής του στο Ναϊρόμπι, «ενόχλησαν» τα στελέχη της πρεσβείας. Για λογαριασμό τους προφανώς «δούλεψαν» οι κενυάτικες αρχές, οι οποίες ανέλαβαν τελικά να «αποσπάσουν» τον Οτσαλάν από την πρεσβευτική κατοικία και να τον παραδώσουν στην Αγκυρα.
H άφιξη στο Ναϊρόμπι
Αναλυτικότερα: Το «Φάλκον» που μετέφερε τον Οτσαλάν και τη συνοδεία του προσγειώθηκε στο Ναϊρόμπι στις 11 το πρωί της 2ας Φλεβάρη. Μια μέρα νωρίτερα, τη Δευτέρα 1η Φλεβάρη, ο διευθυντής του διπλωματικού γραφείου του Θ. Πάγκαλου, Βασ. Παπαϊωάννου, είχε επικοινωνήσει με τον γραμματέα της πρεσβείας, Διακοφωτάκη, και τον είχε ενημερώσει για την άφιξη του αεροπλάνου, χωρίς όμως να τον ενημερώσει ότι σε αυτό βρισκόταν ο Οτσαλάν. 
Ο Κούρδος ηγέτης έφτασε με πλαστό κυπριακό διαβατήριο στο όνομα Λάζαρος Μαύρος. Μόλις έφτασαν οδηγήθηκαν στην πρεσβευτική κατοικία. Την επόμενη μέρα, Τετάρτη 3 Φλεβάρη, ο Βασ. Παπαϊωάννου μεταφέρει εντολή του υπουργού Εξωτερικών ότι εφεξής η επικοινωνία με το γραφείο του υπουργού θα γίνεται μόνο προφορικά, δηλαδή από τηλεφώνου. Ο Καλεντερίδης ανακοινώνει στην πρεσβεία ότι έχει εντολή να αναχωρήσει το ταχύτερο δυνατόν για τη Νότια Αφρική, προκειμένου να συνεννοηθεί με τις αρχές για την παροχή ασύλου και κανονικού διαβατηρίου στον Οτσαλάν.
Πρωί πρωί, την Πέμπτη 4 Φλεβάρη, ο Αμερικανός γραμματέας της πρεσβείας των ΗΠΑ στο Ναϊρόμπι ζητά συνάντηση από τον Διακοφωτάκη.Η περίεργη ώρα αναγκάζει τον Διακοφωτάκη να τον ρωτήσει αν συμβαίνει τίποτα και ο Αμερικανός του απαντά αρνητικά και κλείνουν ραντεβού για την επόμενη μέρα.
Την ίδια μέρα ο πρέσβης Κωστούλας καλείται στο ΥΠΕΞ της Κένυας (από τον γγ Καθουρίμα), ο οποίος του υποβάλλει διάφορες ερωτήσεις γύρω από το αεροσκάφος και τους επιβάτες του, αλλά ο πρέσβης αρνείται οτιδήποτε. Παράλληλα, ο Καλεντερίδης που είχε πάει στο αεροδρόμιο για να φύγει για Νότια Αφρική κρατείται από τις κενυάτικες αρχές με αποτέλεσμα να χάσει το αεροπλάνο του και επιστρέφει στην ελληνική πρεσβεία.
«Να πάει σαφάρι»!
Την Παρασκευή, 5 Φλεβάρη, οι Κενυάτες επιμένουν να μάθουν για την τύχη των επιβατών του αεροσκάφους, ενώ ο Βασ. Παπαϊωάννου διαμηνύει ότι η εντολή του Πάγκαλου είναι «να κάνει τον τσομπάνη και να σφυρίζει αδιάφορα» απέναντι στις κενυατικές αρχές, σε ό,τι αφορά τον Οτσαλάν. Το απόγευμα της ίδιας μέρας δίνεται εντολή από τον Παπαϊωάννου να μεταφερθεί στον Οτσαλάν ότι «πρέπει να απομακρυνθεί από τα εθνικά χρώματα». Στην ερώτηση του πρέσβη «και να πάει πού;», ο κ. Παπαϊωάννου απαντά ως εξής: «Μεγάλος τραγουδιστής (σ. σ. κωδική ονομασία Πάγκαλου) έχει εκνευριστεί. Κάναμε μία εξυπηρέτηση. Μη μας τη βγάζουν από τη μύτη. Να πάει σαφάρι. Να πάει όπου θέλει. Μακριά από εθνικά χρώματα».
Την ίδια μέρα, πρόταση της πρεσβείας και του Καλεντερίδη να μεταφερθεί ο Οτσαλάν σε χώρους του ΟΗΕ και να ζητήσει προστασία και άσυλο από το διεθνή οργανισμό, απορρίπτεται από τον Παπαϊωάννου, ο οποίος επιμένει για απομάκρυνση από τα «εθνικά χρώματα».
Η απόφαση της Αθήνας μεταφέρεται στον Οτσαλάν, ο οποίος αρνείται για λόγους ασφάλειας της ζωής του και υποβάλλει γραπτό αίτημα για παροχή πολιτικού ασύλου προς την ελληνική κυβέρνηση. Οι πιέσεις στον Οτσαλάν, ωστόσο, συνεχίζονται και γίνονται αφόρητες, με αποτέλεσμα δύο συνεργάτες του να απειλούν με αυτοπυρπόληση στον κήπο της πρεσβείας.
Το Σάββατο 6 Φλεβάρη, ο πρέσβης, «εκμεταλλευόμενος φιλίες του με Ελληνα επιχειρηματία, εφεξής «Πάνος», καθώς και το άριστο κλίμα διμερών σχέσεων με Σεϋχέλλες, προτείνει στον κ. Παπαϊωάννου να γίνουν σχετικές κρούσεις με τον κ. Πάνο». Η πρόταση γίνεται δεκτή από τον Παπαϊωάννου και τις συνεννοήσεις με τον επιχειρηματία αναλαμβάνει η ΕΥΠ.
«Πέτα τον έξω, ρε Σάββα»
Οι επόμενες μέρες κυλούν σχετικά ήρεμα, με πιέσεις από τους Κενυάτες σχετικά με την ταυτότητα των επισκεπτών, ενώ εξετάζονται και άλλα εναλλακτικά σενάρια για τη φυγάδευση του Οτσαλάν, όπως στην Τανζανία.
Την Παρασκευή, 12 Φλεβάρη, ο διοικητής της ΕΥΠ, ο οποίος έχει πληροφορηθεί το αίτημα Οτσαλάν για παροχή πολιτικού ασύλου, απαντά στον Καλεντερίδη ως εξής: «Να του πεις ότι είναι ηλίθιος. Διέπραξε αθλιότητα. Αυτό που έκανε δεν είναι τίποτα. Δεν ισχύει. Να του πεις να τσακιστεί να φύγει γρήγορα και να πάει όπου θέλει. Εμείς δεν του τάξαμε τίποτα. Πέτα τον έξω, ρε Σάββα, να τελειώνουμε. Σε παρακαλώ, παιδί μου»!
«Οφείλετε να με δεχτείτε»
Το Σάββατο 13 Φλεβάρη,κι ενώ η κατάσταση καθίσταται όλο και πιο κρίσιμη, ο κ. Κωστούλας σημειώνει στο ημερολόγιό του ότι τις πρώτες πρωινές ώρες φθάνει στο Ναϊρόμπι «Ελληνας δικηγόρος Οτσαλάν κ. Φαήλος Κρανιδιώτης. Επιπλέον, «κανείς δε φέρνει αναμενόμενο διαβατήριο, οποίο ήταν προϋπόθεση για αναχώρηση Οτσαλάν από κατοικία».
Παρά το γεγονός ότι διαβατήριο δεν υπήρχε, ο πρεσβευτής σημειώνει πως «περί ώρα 09:00, δεχτήκαμε τηλεφώνημα από επιχειρηματία, με οποίον είχαμε συνεννοηθεί προηγουμένη, οποίος μας είπε ότι αυτοκίνητα ήταν έτοιμα για αναχώρηση σε απόσταση 500 μέτρων από κατοικία, σε πάρκινγκ (…)».
Πλην όμως, ο Αμπντουλάχ Οτσαλάν «αρνείται αποχωρήσει και ζητά συσκεφθεί ιδιαιτέρως με συνοδεία του και δικηγόρο Φ. Κρανιδιώτη. Μετά σύσκεψη, μας ανακοινώθηκε ότι ζητά από Ελληνα να λάβει όλα τα απαραίτητα μέτρα για προστασία ζωής του, αφού πλέον είναι σίγουρος ότι «κίνδυνος είναι πάρα πολύ κοντά». Ζήτησε δε από εμάς να αιτηθούμε επισήμως μέτρα προστασίας από κενυατικές αρχές. Σε αυτές ανακοινώσωμε ότι εκκρεμεί αίτηση ασύλου και, μέχρι επίσημη απάντηση Ελλάδας, κρίνεται απαραίτητη προστασία ζωής του».
Στη συνέχεια, κατά το ημερολόγιο του πρεσβευτή, ο Οτσαλάν ανέφερε «ότι, ακόμη κι αν χώρα μας δεν του δώσει άσυλο, οφείλει τον δεχτεί, τον δικάσει και, εν ανάγκη, τον εκδώσει σε τουρκικές αρχές. Ζήτησε επιτακτικά σαν άνθρωπος πλέον, και όχι ως αρχηγός ΡΚΚ ή πολιτικό ον, εφαρμογή ελληνικού και διεθνούς δικαίου και υποχρεώσεων χώρας μας βάσει διεθνών συμβάσεων, που έχει υπογράψει».
«Να τον πετάξεις έξω»
Η συνέχεια, και με δεδομένο ότι κατά τον κ. Κωστούλα η πίεση από την πλευρά της Αθήνας για «άμεση αποχώρηση» του Κούρδου ηγέτη από την πρεσβευτική κατοικία είχε καταστεί «αφόρητη», ήταν αποκαλυπτική.
«Κος Καλεντερίδης δέχεται τηλέφωνο από αρχηγό ΕΥΠ, οποίος με οργίλο ύφος τον διατάσσει να πάει και να πετάξει αμέσως έξω από κατοικία Οτσαλάν διά της βίας. Κος Καλεντερίδης επικαλείται αδυναμία εκτελέσεως εντολής για πρακτικούς λόγους. Αρχηγός ΕΥΠ τον επιπλήττει και ουσιαστικά τον κατηγορεί ότι στηρίζει Οτσαλάν και δεν εφαρμόζει αποφάσεις υπηρεσίας του».
Μετά από λίγη ώρα ακολουθεί μία ακόμη τηλεφωνική κλήση από την ΑΘήνα και ο ταγματάρχης Καλεντερίδης καλείται να απαντήσει, αφού «»κάποιος ονόματι Μιχάλης» ζητά» να του μιλήσει. Η κλήση προέρχεται και πάλι από την ΕΥΠ.
«Κος Καλεντερίδης προσέρχεται και σε ανοιχτή ακρόαση λέγονται τα εξής:
«Σάββα άκουσέ με, είμαι ο Τζοβάρας, είναι εδώ τρεις υπουργοί και ο αρχηγός, κρέμονται τρεις υπουργοί από σένα, το καταλαβαίνεις; Να πας αμέσως και να τον πετάξεις έξω με τη βία»».
Ο Καλεντερίδης αρνείται, με το επιχείρημα ότι «δεν είναι δυνατόν να του ζητούν να κάνει τέτοια πράγματα» και ότι «αδυνατεί να χρησιμοποιήσει βία», ενώ τα όσα διαμείβονται δε διαφεύγουν, λόγω της έντασης της συζήτησης, «της προσοχής του δικηγόρου κ. Κρανιδιώτη».
Ο «Τζοβάρας», όπως ονομάζεται η φωνή στην άλλη άκρη της γραμμής, συνεχίζει την παραίνεσή του: «»Σε παρακαλώ, Σάββα, πέτα τα έξω τα μ…..να τελειώνομε. Μπορείς να το κάνεις. Πρόσεξε, γιατί αν δεν το κάνεις, όταν έρθεις πίσω, θα σε αποστρατεύσουν. Μπορείς να το κάνεις. Είναι τρεις υπουργοί εδώ» (…)».
Στέλνονται ενισχύσεις
Λίγο αργότερα, αναφέρει ο Κωστούλας, «δεχτήκαμε τηλεφωνήματα από κ. Παπαϊωάννου και ΕΥΠ και μας έγινε γνωστό ότι Αθήνα αποφάσισε εδώ έλευση τεσσάρων «φουσκωτών», οποίοι αναλάβουν επιχείρηση βίαιης απομακρύνσεως.
Κος Παπαϊωάννου μας είπε ότι θα έρθει «θίασος, ποδοσφαιρική ομάδα», οποία εν ανάγκη «θα παίξει μπάλα»».
Τελικά ο Οτσαλάν αρνείται να αποχωρήσει από την πρεσβεία και παραμένει στις θέσεις του, ενώ η βοηθός του Ντιλάν Κιλίτς θέτει συγκεκριμένους όρους για μια ενδεχόμενη αποχώρηση απειλώντας να αυτοκτονήσει. Η κατάσταση φθάνει σε αδιέξοδο.
Την Κυριακή, 14 Φλεβάρη, ο Κωστούλας στέλνει τον Διακοφωτάκη να παραλάβει τους αναμενόμενους πράκτορες της ΕΥΠ από ξενοδοχείο του Ναϊρόμπι, αλλά «δεν ανευρίσκονται». Ο πρεσβευτής «του λέγει να μεταβεί σε αεροδρόμιο. Οπερ και εγένετο αλλά μάταια, καθώς δεν ανευρίσκονται ούτε εκεί».
«Τελικά», σημειώνει ο πρεσβευτής, «περί ώρα 11.00 αστυνομικοί, οι οποίοι είχαν ήδη φθάσει σε ξενοδοχείο, εκάλεσαν πρεσβεία και υπογράφων μετέβη εκεί για παραλαβή τους. Αστυνομικοί ήταν αγχωμένοι καθόσον είχαν υποστεί ταλαιπωρία και καθυστέρηση από αρχές ασφαλείας αεροδρομίου. Φθάσαμε σε πρεσβεία περί 13.00. Υπογράφων και αστυνομικοί αντιλαμβάνονται παρακολούθηση όχι μόνον από Κενυάτες αλλά και, κατά εκτίμησή τους, από Αμερικανούς.
Αστυνομικοί αυτοί ήταν του τμήματος ασφαλείας ΕΥΠ:
1. Μπόμπος Ιωάννης, επικεφαλής. 2. Σπανιάς Αθανάσιος. 3. Ιωαννίδης Ιωάννης. 4. Στάθης…»
«Γιαγιά, απομακρυνθεί αμέσως»
«Εν τω μεταξύ, κ. Διακοφωτάκης είχε επιστρέψει πρεσβεία, περί ώρα 11.30. Παρουσία κ. Καλεντερίδη δέχεται τηλεφώνημα από κ. Παπαϊωάννου, οποίος του λέγει εξής: «Εντολές πρέπει εφαρμοστούν αμέσως και κατά γράμμα. Σημείωνε ό,τι ακριβώς σου λέω. Γράφε.
1. Ποδοσφαιρική ομάδα λάβει οδηγίες ενεργήσει τάχιστα, εν ανάγκη και με βία. 
2. Γιαγιά, δηλαδή Οτσαλάν, πρέπει απομακρυνθεί αμέσως.
3. Νοικιάστε του δωμάτιο σε ξενοδοχείο. 
4. Εστω και μέσα σε σεντόνι, να μεταφερθεί με συνοδεία του σε χώρο δίπλα σε ξενοδοχείο. 
5. Να τους παρατήσετε εκεί, να φύγετε αμέσως και εφεξής καμία επικοινωνία. 
6. Αν χρειαστεί αφήστε τους και λίγα λεφτά.
7. Μέχρι Δευτέρα πρωί, όλα πρέπει να έχουν τελειώσει. Καλή τύχη, περιμένομε».
Κος Διακοφωτάκης σημειώνει κατά λέξιν ανωτέρω», λέει ο Κωστούλας, «και ζητά από κ. Παπαϊωάννου όπως οδηγίες δοθούν αμέσως από αρμοδίους Αθηνών χωρίς ανάμειξη πρεσβείας.
Κος Παπαϊωάννου δεν εκφράζεται αλλά μάλλον συμφωνεί».
Οι διαπραγματεύσεις Αθήνας και αστυνομικών περιλαμβάνουν τις ίδιες οδηγίες, αλλά λόγω του ότι η ομάδα δεν είχε οπλισμό και οι Κούρδοι «είχαν όπλα», η «επιχείρηση ματαιώθηκε».
Τη Δευτέρα, οι Κενυάτες καλούν στο υπουργείο Εξωτερικών τον Κωστούλα και του ανακοινώνουν ότι γνωρίζουν πως ο Οτσαλάν βρίσκεται στην πρεσβευτική κατοικία και προσφέρονται να διαθέσουν αεροσκάφος για την ταχύτερη αναχώρηση Οτσαλάν σε όποια χώρα επιθυμούσε, πρόταση η οποία γίνεται αποδεκτή από τον Θ. Πάγκαλο στην Αθήνα. Ο γ.γ. του κενυάτικου υπουργείου Εξωτερικών Καθουρίμα δίνει δίωρη προθεσμία για αναχώρηση Οτσαλάν. 
Ο Οτσαλάν, στον οποίο μεταφέρεται η απόφαση, αρχικά δηλώνει «δεν πάω πουθενά», αφού δεν του δίνεται η δυνατότητα να επικοινωνήσει με ευρωπαϊκές πρωτεύουσες, αλλά στη συνέχεια δέχεται να αναχωρήσει γιατί «δε θέλει να δημιουργήσει προβλήματα σε φίλους». Ο Παπαϊωάννου από την Αθήνα διαμηνύει ότι πρέπει να μεταφερθεί στον Οτσαλάν, «πως δεν έχει δικαίωμα επιλογής, και πως εν ανάγκη, προκειμένου να εξέλθει της κατοικίας, να ζητηθεί συνδρομή κενυατικών αρχών»! Ταυτόχρονα, ζητά στοιχεία του αεροπλάνου και της πτήσης του Οτσαλάν, ώστε, όπως είπε, «να μη μας έρθει ξανά καπέλο στην Αθήνα»!
Οι Κενυάτες από την πλευρά τους αρνήθηκαν να δώσουν οποιαδήποτε πληροφορία για τα στοιχεία του αεροπλάνου και της πτήσης του Οτσαλάν και πίεζαν αφόρητα για άμεση αναχώρηση. Η συνέχεια είναι γνωστή. Οι Κενυάτες αρνούνται να μεταφερθεί ο Οτσαλάν στο αεροδρόμιο με αυτοκίνητο της πρεσβείας, ο Οτσαλάν βρισκόμενος προ τετελεσμένων λέει ότι «δεν υπάρχει άλλη επιλογή, αρκετά προβλήματα προκάλεσα σε φίλους, δε θέλω να σας θέσω σε κίνδυνο». Με κενυάτικα αυτοκίνητα ο Οτσαλάν μεταφέρθηκε μόνος του στο αεροδρόμιο και… παραδίδεται στους διώκτες του.
Ενοχλημένη η κυβέρνηση
Η δημοσιοποίηση της έκθεσης Κωστούλα ενόχλησε την κυβέρνηση, η οποία με δήλωση του Δ. Ρέππα ζήτησε «να μην παγιδευτεί η χώρα μας σε συζητήσεις αστυνομικού χαρακτήρα και σε σενάρια και υποθέσεις που δρουν αποπροσανατολιστικά, αφού επικαλύπτουν τα άλλα σημαντικά θέματα που αντιμετωπίζει η Ελλάδα». Επανέλαβε επίσης το γνωστό παραμύθι ότι σημασία έχει να διατηρήσουμε το σταθερό προσανατολισμό μας και να διασφαλίσουμε το μέλλον του ελληνικού λαού.
«Απολογία» Πάγκαλου
Από την πλευρά του ο Θ. Πάγκαλος, μέσω δηλώσεων συνεργατών του στο χτεσινό «Εθνος», εμφανίζεται ως «θύμα» των Αμερικανών. «Με τιμώρησαν οι Αμερικανοί», φέρεται να δηλώνει ο Θ. Πάγκαλος, ο οποίος υποστηρίζει ότι ο Ν. Μπερνς «αρνήθηκε να καλύψει τον απεγκλωβισμό των «4» από την Κένυα. Είναι τρομοκράτισσες, μου είπε. «Πρέπει να παραδοθούν στην Τουρκία»»!
 Για την ίδια την υπόθεση Οτσαλάν υποστηρίζει ότι κατέθεσε δύο εναλλακτικές προτάσεις: Να πήγαινε με ταχύπλοο στην Ιταλία ή μυστικά στις Βρυξέλλες με αεροπλάνο «Φάλκον» που θα μετέφερε τον γγ του υπουργείου Π. Αποστολίδη. Όμως, όπως ισχυρίζεται, αρνήθηκε η ΕΥΠ, η οποία παρουσίασε άλλο σχέδιο για μεταφορά του Οτσαλάν στη Νότια Αφρική με ενδιάμεσο σταθμό το Ναϊρόμπι.

πηγή:https://olympia.gr/

Πέμπτη 16 Φεβρουαρίου 2017

Συντάξεις: Προσφεύγουμε στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο Ανθρωπίνων δικαιωμάτων, για την αναδρομική επιστροφή της Εισφοράς Αλληλεγγύης Συνταξιούχων (Ε.Α.Σ.)

Αποψη από τη συνεδρίαση της Oλομέλειας του Ελεγκτικού Συνεδρίου. Το δικαστήριο έκρινε -μεταξύ άλλων- ότι η Εισφορά Αλληλεγγύης Συνταξιούχων δεν αποτελεί έκτακτο δημοσιονομικό μέτρο, αλλά παρέμβαση δια



   1. Με την υπ’αριθ. 244/2017 απόφαση της Ολομέλειας του Ελεγκτικού Συνεδρίου που δημοσιεύτηκε στις 10-2-2017 κρίθηκαν αντισυνταγματικές  οι διατάξεις των νόμων 3865/2010, 3986/2011, 4002/2011 κ.ά., με τους οποίους είχε επιβληθεί  Eισφορά Aλληλεγγύης Συνταξιούχων» (ΕΑΣ) σε όλους τους συνταξιούχους του Δημοσίου. 
Το Ανώτατο Δημοσιονομικό Δικαστήριο της χώρας έκρινε με πλειοψηφία 25 έναντι 9 ότι οι διατάξεις τω νόμων αντίκεινται τόσο στις διατάξεις του Συντάγματος (άρθρα 4.1, 5.1 κ.ά.) όσο και στις υπερνομοθετικές πηγές δικαίου που δεσμεύουν τη χώρα μας και κυρίως στο Πρώτο Πρόσθετο Πρωτόκολλο της Ευρωπαϊκής Σύμβασης Δικαιωμάτων του Ανθρώπου (ΕΣΔΑ).
Σύμφωνα με την απόφαση, οι δύο αυτοί νομοθετικοί κανόνες προστατεύουν την περιουσία, στην έννοια της οποίας περιλαμβάνονται οι μισθοί και οι συντάξεις!

     2. Η Ε.Α.Σ  παρακρατείται μηνιαία από τη σύνταξη του Δημοσίου, υπολογίζεται στο συνολικό ακαθάριστο ποσό αυτής αφαιρουμένων των οικογενειακών επιδομάτων και καθορίζεται ως εξής :

        α.  Για συντάξεις από 1.400,01 € έως 1.700,00€, ποσοστό 3%
        β.  Για συντάξεις από 1.700,01 € έως 2.000,00€, ποσοστό 6%
        γ.  Για συντάξεις από 2.000,01 € έως 2.300,00€, ποσοστό 7%
        δ.  
Για συντάξεις από 2.300,01 € έως 2.600,00€, ποσοστό 9%   
        ε.  Για συντάξεις από 2.600,01 € έως 2.900,00€, ποσοστό 10%
      στ. Για συντάξεις από 2.900,01 € έως 3.200,00€, ποσοστό 12%
       ζ.  Για συντάξεις από 3.200,01 € έως 3.500,00€, ποσοστό 13%
        η. Για συντάξεις από 3.500,01 € και άνω, ποσοστό 14%
      
      Για την πρώτη κατηγορία, το ποσό της σύνταξης μετά την παρακράτηση της Ε.Α.Σ δεν μπορεί να υπολείπεται των χιλίων τετρακοσίων ευρώ (1.400,00 €).

    3. Σύμφωνα με το διατακτικό της απόφασης: 
        α. Η κυβέρνηση οφείλει, από την ημερομηνία της δημοσίευσης της συγκεκριμένης απόφασης,  να συμμορφωθεί και να καταργήσει άμεσα την παρακράτηση, υπέρ της Ε.Α.Σ. και επιπλέον,να επιστρέψει, σε όσους συνταξιούχους, είχαν προσφύγει μέχρι την έκδοση της απόφασης, στα αρμόδια δικαστήρια, την αναδρομική επιστροφή των παρακρατηθέντων χρημάτων υπέρ Ε.Α.Α.Σ. 
        β.  Οι συνταξιούχοι, που δεν έχουν μέχρι τώρα, προσφύγει  στα αρμόδια δικαστήρια, η εφαρμογή της απόφασης, ισχύει από την ημερομηνία δημοσίευσής της. 
        γ.  Σε όλους τους συνταξιούχους θα πρέπει να επιστραφούν τα ποσά της Ε.Α.Α.Σ. που τους έχουν παρακρατηθεί, μέχρι τώρα, ως αχρεωστήτως καταβληθέντα.

   4. Μετά από τα παραπάνω, ο συντάκτης της παρούσας δημοσίευσης, ήρθε σε επαφή με τον δικηγόρο, που εκπροσωπεί τους συναδέλφους του παραρτήματός μας, στις αγωγές που έχουν ασκήσει μέχρι τώρα και τον ρώτησε τι θα πρέπει να πράξουν, όσοι δεν έχουν προβεί στην άσκηση αγωγής στο  Ευρωπαϊκό Δικαστήριο Ανθρωπίνων δικαιωμάτων, για να την αναδρομική επιστροφή των παρακρατηθέντων χρημάτων.
Η απάντηση που έλαβα είναι ότι, μόνο με την άσκηση αγωγής υποχρεώνουμε την Κυβέρνηση να μας επιστρέψει τα αναδρομικά.

   5. Μέχρι το τέλος της εβδομάδος, το παράρτημα μας, θα έχει στη διάθεσή του τα απαιτούμενα δικαιολογητικά, για την άσκηση της σχετικής αγωγής και θα προβούμε σε αναλυτικότερη δημοσίευση. 





Καθιέρωση Ημέρας Τιμής για τα στελέχη του ΣΞ














Αυτοί είναι οι πραγματικοί Έλληνες Στρατιώτες. Αρνήθηκαν να μετατεθούν από Μονάδες του Έβρου και Αν. Αιγαίου






   Τίμησαν με τον καλύτερο τρόπο, τον όρκο, που έδωσαν προς την Πατρίδα,ως νεοσύλλεκτοι, οι Στρατιώτες που με δήλωσή τους, αποποιήθηκαν του δικαιώματός τους, να μετατεθούν σε πόλεις συμφερόντων τους. 
 Για την απόφασή τους αυτή, το ΓΕΣ τους απένειμε, με έγγραφη διαταγή Ηθική Αμοιβή.

 

Διαβάστε την ανακοίνωση του ΓΕΣ


Συγχαρητήρια σε Στρατιώτες

Συγχαρητήρια σε Στρατιώτες
Αριθμός Στρατιωτών της 2016 E/ΕΣΣΟ που υπηρετούν σε Μονάδες του Έβρου και των νήσων του Ανατολικού Αιγαίου, εθελοντικά και με δήλωσή τους, αποποιήθηκαν του δικαιώματός τους να μετατεθούν στο εσωτερικό, σε πόλεις συμφερόντων τους και ζήτησαν να παραμείνουν μέχρι το πέρας της θητείας τους στις Μονάδες που υπηρετούν στην παραμεθόριο.
To ΓΕΣ συνεχάρη τους εν λόγω Στρατιώτες, τους απένειμε με έγγραφη διαταγή Ηθική Αμοιβή ("Συγχαρητήρια") διότι, ζήτησαν να παραμείνουν στις Μονάδες τους μέχρι το πέρας της θητείας τους, αποδεικνύοντας το υψηλό φρόνημα και το ήθος τους, καθώς επίσης και την σε υψηλό βαθμό αίσθηση του χρέους και του καθήκοντος προς την Πατρίδα, και τους χορήγησε πενθήμερη τιμητική άδεια.

«Κουρεύονται» πάνω από 20% όλες οι νέες συντάξεις


«Κουρεύονται» πάνω από 20% όλες οι νέες συντάξεις
TOY ΓΙΩΡΓΟΥ ΓΑΤΟΥ
«Κουρεμένες» τουλάχιστον κατά 20% και με «προσωπικές διαφορές», σε όσες περιπτώσεις οι περικοπές είναι πάνω από 20% σε σύγκριση με τα ποσά τα οποία θα ελάμβαναν πριν από τη ψήφιση του νόμου Κατρούγκαλου, θα είναι όλες οι νέες συντάξεις των δημοσίων υπαλλήλων που αποχώρησαν από τις 13 Μαΐου του 2016 και των στρατιωτικών, από την 1η Ιουλίου του 2016.
Την αλλαγή του τρόπου υπολογισμού και τις περικοπές (έως και 30%, χωρίς τις προσωπικές διαφορές) που προκύπτουν με βάση το νέο Ασφαλιστικό, περιγράφουν εγκύκλιοι του αναπληρωτή υπουργού Οικονομικών Γ. Χουλιαράκη και του υφυπουργού Κοινωνικής Ασφάλισης Τ. Πετρόπουλου. Για την έκδοση των δεκάδων χιλιάδων -σε αναμονή- νέων μειωμένων συντάξεων, ωστόσο, προαπαιτούμενο είναι να προσδιοριστεί από την Ελληνική Στατιστική Αρχή η ετήσια μεταβολή των μισθών (χωρίς αυτή δεν μπορεί να εκδοθεί καμία οριστική σύνταξη).
Η ανταποδοτική σύνταξη
Το ανταποδοτικό μέρος της σύνταξης υπολογίζεται με βάση το μέσο μηνιαίο μισθό από το έτος 2002 και έως την υποβολή της αίτησης (π.χ για υποβολή αίτησης την 1/12/2018 θα ληφθούν υπόψη οι αποδοχές από 1/1/2002 έως 30/11/2018) - και τα κατ’ έτος ποσοστά αναπλήρωσης που αντιστοιχούν στα έτη ασφάλισης (βλ. πίνακα).
«Κουρεύονται» πάνω από 20% όλες οι νέες συντάξεις
Για παράδειγμα, ασφαλισμένος με 40 έτη ασφάλισης και συντάξιμες αποδοχές 1.000 ευρώ δικαιούται ανταποδοτική σύνταξη ύψους 428 ευρώ υπολογιζόμενη ως ακολούθως: (15*0,77%)+(3*0,84%)+(3*0,90%)+(3*0,96%)+(3*1,03%)+(3*1,21%)+(3*1,42%)+ (3*1,59%)+(3*1,80%)+(1*2,00%))*1.000 = 42,8%*1.000 = 428 ευρώ.
Να σημειωθεί ότι για τις αποδοχές ισχύει το ανώτατο πλαφόν των 5.860,80 ευρώ, δεν περιλαμβάνονται από τότε που καταργήθηκαν τα δώρα, οι αναγνωρίσεις πλασματικών χρόνων (που έγιναν ακριβότερες) λαμβάνονται υπόψη χωρίς τις εκπτώσεις ενώ όσοι κατέβαλαν μεγαλύτερη εισφορά (από 6,67% + 13,33%) θα υπολογίζεται προσαύξηση 0,075% για καθεμία ποσοστιαία μονάδα επιπλέον εισφοράς.
«Κουρεύονται» πάνω από 20% όλες οι νέες συντάξεις
Έως 360 ευρώ
Οι 6 στους 10 δημόσιοι υπάλληλοι θα έχουν, μετά το νέο τρόπο υπολογισμού (της ανταποδοτικής + της εθνικής σύνταξης) μειωμένα ποσά γήρατος ή αναπηρίας άνω του 20% και θα είναι οι πρώτοι που θα «δουν» προσωπικές διαφορές έως και 360 ευρώ τον μήνα, ενώ 4 στους 10 εκτιμάται ότι θα έχουν μειώσεις έως 20% που δεν θα αναπληρωθούν...
? Οσοι αποχώρησαν έως το τέλος του 2016 θα λαμβάνουν το ήμισυ της διαφοράς ως προσωπική διαφορά. Για όσους αποχωρούν εντός του 2017, θα καταβάλλεται ως προσωπική διαφορά το 1/3 της διαφοράς ενώ για όσους αποχωρούν από το 2018 το 1/4.
«Κουρεύονται» πάνω από 20% όλες οι νέες συντάξεις
Παράδειγμα: Υπάλληλος του Δημοσίου που αποχωρεί μέχρι την 31/7/2017 με 40 πραγματικά έτη ασφάλισης θα λάμβανε με βάση το προγενέστερο νομοθετικό πλαίσιο 1.200 ευρώ και - καθαρό προ φόρου ποσό σύνταξης με βάση το ν. 4387/2016 (εθνική και ανταποδοτική) 840 ευρώ. Διαφορά των δύο ποσών σύνταξης : 360 ευρώ. Ποσοστιαία διαφορά των δύο συντάξεων 360/1200 = 30% . Επειδή η διαφορά είναι μεγαλύτερη του 20% θα καταβληθεί ως προσωπική διαφορά το εξής ποσό: 360/3=120 ευρώ. Τελικό ποσό σύνταξης: 840+120=960 ευρώ. Το επιπλέον ποσό της προσωπικής διαφοράς των 120 ευρώ θα συμψηφίζεται κατ’ έτος και μέχρι την πλήρη εξάλειψή του με την εκάστοτε αναπροσαρμογή των συντάξεων.
Μειωμένη εθνική σύνταξη
Το πλήρες ποσό της εθνικής σύνταξης (384 ευρώ) θα προστίθεται στην ανταποδοτική σύνταξη μόνο εφόσον έχουν συμπληρωθεί τουλάχιστον 20 έτη ασφάλισης, 40 έτη διαμονής στην Ελλάδα, αναπηρία 80% (προβλέπονται μειώσεις ανάλογα με το ποσοστό αναπηρίας) και δεν υπάρχει πρόωρη συνταξιοδότηση γήρατος, με μειωμένη σύνταξη. Για 15 έτη ασφάλισης, το πλήρες ποσό της εθνικής σύνταξης είναι 345,60 ευρώ, για 16 έτη ασφάλισης, 353,28 ευρώ, για 17 έτη ασφάλισης, 360,96 ευρώ, για 18 έτη ασφάλισης, 368,64 ευρώ, για 19 έτη ασφάλισης, 376,32 ευρώ.
Επιπλέον για δικαιούχους 2 συντάξεων υπάρχουν περιορισμοί: Σε περίπτωση δικαιούχου δύο πλήρων κύριων συντάξεων, χορηγείται το πλήρες ποσό της εθνικής σύνταξης.
Σε περίπτωση δικαιούχου μίας πλήρους και μίας μειωμένης κύριας σύνταξης, χορηγείται το πλήρες ποσό της εθνικής σύνταξης, αλλά, σε περίπτωση δικαιούχου δύο μειωμένων κύριων συντάξεων, χορηγείται το ποσό της εθνικής σύνταξης που αντιστοιχεί σε κάθε μία, χωρίς το άθροισμα του να υπερβαίνει το πλήρες ποσό της εθνικής σύνταξης.
Παράδειγμα διπλής μείωσης της εθνικής σύνταξης
Ασφαλισμένος με 25 έτη διαμονής στην Ελλάδα, με θεμελιωμένο δικαίωμα σε μειωμένη σύνταξη γήρατος (15 έτη ασφάλισης και συμπληρωμένο το 62ο έτος της ηλικίας) θα λάβει ως εθνική σύνταξη το ποσό των 151,20 ευρώ.
Και τούτο γιατί 345,60 ευρώ είναι το ποσό της εθνικής σύνταξης που αντιστοιχεί στα 15 έτη ασφάλισης και δεδομένου ότι ο ασφαλισμένος είχε 25 έτη διαμονής στην Ελλάδα το ποσό θα μειωθεί κατά 15/40 (-216 ευρώ) και κατόπιν 30% περαιτέρω μείωση (5 έτη νωρίτερα συνταξιοδότηση από το πλήρες όριο ηλικίας), δηλαδή 151,20 ευρώ.
Παράδειγμα 2ο (για αναπηρικές)*
Συνταξιούχος λόγω αναπηρίας με ποσοστό 80% και 6 έτη ασφάλισης, θα λάβει ως εθνική σύνταξη το ποσό των 345,60 ευρώ.
Συνταξιούχος λόγω αναπηρίας με ποσοστό 80% και 25 χρόνια ασφάλισης, θα λάβει το ποσό των 384 ευρώ.
Συνταξιούχος λόγω αναπηρίας με ποσοστό 70% και 6 έτη ασφάλισης, θα λάβει ως εθνική σύνταξη το ποσό των 259,2 ευρώ, (345,60X75%)
Συνταξιούχος λόγω αναπηρίας με ποσοστό 70% και 25 έτη ασφάλισης, θα λάβει ως εθνική σύνταξη το ποσό των 288 ευρώ (384X75%)
Συνταξιούχος λόγω αναπηρίας με ποσοστό 55% και 6 έτη ασφάλισης, θα λάβει ως εθνική σύνταξη το ποσό των 172,9 ευρώ (345,60X50%).
Συνταξιούχος λόγω αναπηρίας με ποσοστό 55% και 25 έτη ασφάλισης, θα λάβει ως εθνική σύνταξη το ποσό των 192 ευρώ (384Χ50%).
Συνταξιούχος λόγω αναπηρίας με ποσοστό 67% και 18 έτη ασφάλισης, θα λάβει ως εθνική σύνταξη το ποσό των 276,48 ευρώ (368,64 Χ75%).
* Σε περίπτωση νέας κρίσης από τις αρμόδιες υγειονομικές επιτροπές, το ύψος της εθνικής σύνταξης θα αναπροσαρμόζεται.

Κλειδί το ΑΕΠ + ο πληθωρισμός 
Εως τα τέλη του 2017 η εθνική σύνταξη προβλέπεται να αναπροσαρμοστεί με βάση συντελεστή που διαμορφώνεται κατά 50% από τη μεταβολή του ΑΕΠ και κατά 50% από τη μεταβολή του Δείκτη Τιμών Καταναλωτή του προηγούμενου έτους και δεν υπερβαίνει την ετήσια μεταβολή του Δείκτη Τιμών Καταναλωτή.
ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ
Μείωση έως 17% στην καλύτερη περίπτωση
Εως 17% χαμηλότερη σύνταξη θα λαμβάνουν, εφόσον διατηρηθεί η προσωπική διαφορά και στο μέλλον, όσοι συνταξιοδοτούνται φέτος και έχουν μείωση άνω του 20% αν «έβγαιναν» με το προηγούμενο ασφαλιστικό νόμο. Σύμφωνα με τα παραδείγματα του δικηγόρου Διον. Ρίζου για την «Ημερησία»:
1. Δημόσιος υπάλληλος ΠΕ που αποχωρεί με 35 έτη ασφάλισης με τον παλιό τρόπο υπολογισμού της σύνταξης θα ελάμβανε κύρια σύνταξη 1.075 ευρώ προ φόρου. Με τον νέο τρόπο υπολογισμού το ποσό της σύνταξής του θα διαμορφωθεί στα 831 ευρώ προ φόρου. Το 2017 με την προσωπική διαφορά στο 33% θα λάβει 911 ευρώ.
2. Δημόσια υπάλληλος ΤΕ σήμερα 56 ετών που μπορεί να αποχωρήσει το 2017 ως μητέρα εάν αποχωρούσε με τον παλιό τρόπο υπολογισμού θα ελάμβανε κύρια σύνταξη 918 ευρώ προ φόρου. Με τον νέο τρόπο υπολογισμού το ποσό της σύνταξης της θα είναι 695 ευρώ προ φόρου. Το 2017 με την προσωπική διαφορά στο 33% θα λάβει 769 ευρώ.

3. Γυναίκα υπάλληλος με 28 έτη μητέρα 3 παιδιών είχε «κλειδώσει» δικαίωμα για να συνταξιοδοτηθεί από τα 52 με πλήρη σύνταξη. Με τον παλιό τρόπο υπολογισμού θα έπαιρνε κύρια σύνταξη 826 ευρώ (προ φόρου). Με τον νέο τρόπο υπολογισμού το ποσό της σύνταξης της θα διαμορφωθεί στα 608 ευρώ καθαρά. Το 2017 με την προσωπική διαφορά στο 33% θα λάβει 680 ευρώ.
πηγή:http://www.imerisia.gr/article.asp?catid=26516&subid=2&pubid=114480503