Τρίτη 6 Οκτωβρίου 2015

Ισόβιοι προνομιούχοι με τα λεφτά των άλλων.





Αποτέλεσμα εικόνας για φωτο εικονες μητσοτακη τσοβολα, κωνσταντοπουλουΑποτέλεσμα εικόνας για φωτο εικονες μητσοτακη τσοβολα, κωνσταντοπουλουΑποτέλεσμα εικόνας για φωτο εικονες  βουλης μητσοτακη τσοβολα, κωνσταντοπουλου


Αποτέλεσμα εικόνας για φωτο εικονες μητσοτακη τσοβολα, κωνσταντοπουλου κακλαμανη πολυδωρα, σημιτηΑποτέλεσμα εικόνας για φωτο εικονες μητσοτακη τσοβολα, κωνσταντοπουλου κακλαμανη πολυδωρα, σημιτηΑποτέλεσμα εικόνας για φωτο εικονες μητσοτακη τσοβολα, πολυδωρα, σημιτη


Αποτέλεσμα εικόνας για φωτο εικονες μητσοτακη τσοβολα, κωνσταντοπουλου κακλαμανη πολυδωρα, σημιτηΑποτέλεσμα εικόνας για φωτο εικονες μητσοτακη τσοβολα, πολυδωρα, σημιτηΑποτέλεσμα εικόνας για φωτο εικονες μητσοτακη τσοβολα, κωνσταντοπουλου






Του Γιώργου Λακόπουλου
Νέα Βουλή, νέος πρόεδρος, νέα αρχή. Αλλά στην παρθενική ομιλία του ο Νίκος Βούτσης  έχασε την ευκαιρία να γράψει ιστορία από την πρώτη ώρα της θητείας του. Να εξηγούμαστε. Σ' αυτούς τους δύσκολους καιρούς τους κρίσης -που κλαίνε μάνες και παιδιά και κόβονται συντάξεις- το ένδοξο ελληνικό Κοινοβούλιο υποχρεώνει τον κρατικό προϋπολογισμό να συντηρεί πολυπληθείς… ιδιωτικούς στρατούς  σε πρόσωπα που δεν είναι καν μέλη του: στους πρώην προέδρους του και σε έτερους Καππαδόκες. 
Δηλαδή οι φορολογούμενοι πληρώνουν για κάποιους που δεν τους προσφέρουν καμία απολύτως υπηρεσία. Δεν είναι βουλευτές, αλλά η Βουλή τους διαθέτει γραφεία και προσωπικό. Χώρια τους αστυνομικούς συνοδούς που χρησιμοποιούν για ασφάλεια -χωρίς να κινδυνεύουν από κανέναν οι περισσότεροι. 
Να αρχίσουμε από τη Ζωή Κωνσταντοπούλου; Η κυρία θα νέμεται εφεξής ως ιδιώτης, τρία γραφεία της Βουλής και θα την υπηρετούν εφτά δημόσιοι υπάλληλοι - σύμφωνα με μια άλλη ερμηνεία μπορεί να φτάσουν και στους 13 στην περίπτωση της. 
Γραφείο και  ως  έξι υπάλληλους έκαστος για γραμματειακή  υποστήριξη δικαιούνται  και οι προκάτοχοι της – ισοβίως! Ονόματα: Πετσάλνικος, Ψαρούδα- Μπενάκη, Κακλαμάνης, Σιούφας. Ξεχάσαμε κανέναν; Α, ναι, τον Πολύδωρα, πρόεδρο Βουλής για μια μέρα!  
Τι ακριβώς προσφέρουν στην ελληνική Πολιτεία για να έχουν τη γαλαντομία της; Απάντηση: τίποτε. Ποιος τα αποφάσισε αυτά; Απάντηση: μόνοι τους! Η τελευταία και πιο γενναιόδωρη ρύθμιση έγινε από τον Βαγγέλη Μειμαράκη. 
Αλλά δεν είναι οι μόνοι. Και  άλλοι που δεν έχουν πλέον καμιά σχέση με τη Βουλή διατηρούν δικαίωμα ισόβιων τζάμπα διευκολύνσεων. Πχ, όποιος υπήρξε αρχηγός  κόμματος -ακόμη και αν έχει ξεχάσει πότε ακριβώς του συνέβη- έχει στη  διάθεση του έναν έως τρεις υπάλληλους. Ονόματα: Τσοβόλας, Κωνσταντόπουλος, Καρατζαφέρης, Κουβέλης, Δαμανάκη, Αλαβάνος. Από κοντά και οι πρώην αντιπρόεδροι κυβερνήσεων, όπως ο Πάγκαλος.
Στο κερασάκι αυτής της ωραίας τούρτας βρίσκουμε τρεις πρώην Πρωθυπουργούς: Κ. Μητσοτάκης, Κ. Σημίτης, Γ. Παπανδρέου. Παρ ότι η Βουλή στερείται των υπηρεσιών τους, διαθέτει  4-6 υπαλλήλους και χρεώνεται αντιστοίχως για λογαριασμό τους. 
Δεν μιλάμε για πρώην προέδρους δημοκρατίας ή πρωθυπουργούς που παραμένουν βουλευτές -γι αυτούς υπάρχει κάποια βάση. Ούτε για τους αποσπασμένους στα κομματικά γραφεία. Το τριτοκοσμικό και σκανδαλώδες  αφορά όσους  έχουν απεμπλακεί -συνήθως  με απόφαση των εκλογέων- από την  κοινοβουλευτική διαδικασία, αλλά θα  μας κοστίζουν εφ' όρου ζωής (τους). 
Σύμφωνα με κάποιους υπολογισμούς  κάπου 250 υπάλληλοι εν συνόλω -συν τα έξοδα ασφαλείας και υποδομών- διατίθενται στους πρώην, δίκην ΙΧ προσωπικού, αλλά δημοσία δαπάνη. Ένα μικρό υπουργείο στη διάθεση ιδιωτών! Άπαιχτο; 
Θα ήταν ανακουφιστικό εάν ο νέος πρόεδρος της Βουλής επιχειρούσε απλώς να τους εκθέσει: να ανακοινώσει ότι ο ίδιος, ως αριστερός, όταν γίνει πρώην δεν θα ασκήσει αυτά τα -Γιάννης  κερνάει, Γιάννης πίνει-  "δικαιώματα". Δεν το έκανε. 
Αυτό σημαίνει ότι η πολιτική τάξη ανεξαρτήτως ιδεολογίας θα συνεχίσει να παρέχει διευκολύνσεις στον εαυτό της και να στέλνει το λογαριασμό στους πολίτες. Ή όπως έλεγε ο Τολστόι: "Όλοι   υπόσχονται  να αλλάξουν τον κόσμο, αλλά κανείς δεν  θέλει να αλλάξει τον εαυτό του".
* Ο κ. Γιώργος Λακόπουλος είναι δημοσιογράφος
πηγή:capital.gr

Δρομολογημένο σχέδιο των ΗΠΑ για την ΠΓΔΜ

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:
Η επιμονή των ΗΠΑ να προσκαλούν σε διεθνείς συναντήσεις την ΠΓΔΜ με το συνταγματικό της όνομα, όπως έγινε την περασμένη Τρίτη, έχει ενοχλήσει την ελληνική διπλωματία, ουσιαστικά, όμως, είναι μια προδιαγεγραμμένη εδώ και αρκετό καιρό πολιτική των ΗΠΑ, όπως αποκαλύπτει η «Κ» με βάση απόρρητα έγγραφα. Την πολιτική στο θέμα της ΠΓΔΜ επηρεάζει σε μεγάλο βαθμό η υφυπουργός Εξωτερικών Βικτόρια Νούλαντ, με την άδεια ή την ανοχή του Λευκού Οίκου και του Στέιτ Ντιπάρτμεντ.

Οπως αποκαλύπτει σήμερα η «Κ» με δύο απόρρητα έγγραφα που έχουν στείλει στην Αθήνα οι πρέσβεις της Ελλάδας στην Ουάσιγκτον και στα Σκόπια, Παναγόπουλος και Λαλάκος αντίστοιχα, σε διαφορετικές ημερομηνίες, οι ΗΠΑ έχουν δρομολογήσει και πιέζουν για την επίλυση της εκκρεμότητας της ονομασίας. Το πιο σημαντικό, και ίσως πιο ανησυχητικό, είναι ότι οι ΗΠΑ αφήνουν ανοιχτό το ενδεχόμενο της πρόσκλησης προς την ΠΓΔΜ για ένταξη στο ΝΑΤΟ, χωρίς αυτό να συμβεί σε Σύνοδο Κορυφής, όπως προκύπτει από το τηλεγράφημα του Ελληνα πρέσβη στην Ουάσιγκτον, ενδεχόμενο που θα προκαλούσε έντονες τριβές στις σχέσεις με την Ελλάδα και θα ανάγκαζε την Αθήνα να θέσει βέτο.

Η απόφαση να προσκληθούν τα Σκόπια στη διεθνή συνάντηση που οργάνωσε ο κ. Τζον Κέρι με τη συμμετοχή των χωρών που συμμετέχουν στη συμμαχία κατά του «Ισλαμικού Κράτους» ήταν γνωστή εδώ και αρκετές ημέρες στην ελληνική διπλωματία, η οποία κατέβαλε προσπάθειες να κληθεί η ΠΓΔΜ με το προσωρινό της όνομα. Ωστόσο, η Αθήνα συνάντησε την άρνηση της Ουάσιγκτον και όπως αναφέρουν διπλωματικές πηγές, πρωταγωνιστικό ρόλο διαδραμάτισε και πάλι η κ. Νούλαντ.

Η κ. Νούλαντ έχει σχέδιο για την ΠΓΔΜ. Κατά την επίσκεψή της στα Σκόπια στις 13 Ιουλίου, όπως αποκαλύπτει η «Κ», και αφού είχε επαφές με το σύνολο των πολιτικών παραγόντων της γειτονικής χώρας, ο Ελληνας πρέσβης στο τηλεγράφημά του προς την Αθήνα αναφέρει: «Βασικά μηνύματα που εξέπεμψε η Νούλαντ είναι ότι “έφθασε η ώρα να τελειώνουμε με την πολιτική κρίση. Η Ευρώπη και το ΝΑΤΟ σας περιμένουν, οπότε και εσείς μη χάνετε την ευκαιρία και εφαρμόσετε τις μεταρρυθμίσεις που σας προτείνονται από την Ε.Ε., με την υποστήριξή μας και αφού προχωρήσετε, θα ασχοληθούμε και με την επίλυση του ονοματολογικού”».
Μάλιστα, η κ. Νούλαντ είχε θέσει τρεις προτεραιότητες για την πορεία της ΠΓΔΜ: την υιοθέτηση της συμφωνίας μεταξύ των κομμάτων για την αποκατάσταση της λειτουργίας της Βουλής (που έχει επιτευχθεί), την υλοποίηση των μεταρρυθμίσεων (προχωρούν με δυσκολία) και αμέσως μετά, την επίλυση του ονοματολογικού... Εκτοτε δεν έχει αλλάξει τίποτα και όπως προκύπτει από το διπλωματικό επεισόδιο της Νέας Υόρκης, τα πράγματα φαίνεται ότι προχωρούν σύμφωνα με τον αμερικανικό σχεδιασμό, που είναι και ευρωπαϊκός, καθώς από πλευράς Ε.Ε., το σχέδιο αυτό στηρίζει η Γερμανία, μέσω του επιτρόπου Γιοχάνες Χαν.

Για τη σύνοδο του ΝΑΤΟ

Λίγο νωρίτερα, στις 26 Ιουνίου, σε συνάντηση που είχε ο Ελληνας πρέσβης στην Ουάσιγκτον, στη διεύθυνση ΝΑΤΟ του Στέιτ Ντιπάρτμεντ, η συζήτηση επικεντρώνεται στη σύνοδο κορυφής της Συμμαχίας που αναμένεται να πραγματοποιηθεί την άνοιξη. Ο Αμερικανός αξιωματούχος αποφεύγει να διαβεβαιώσει ρητώς τον Ελληνα διπλωμάτη για το αν στη σύνοδο αυτή θα υπάρξει θέμα πρόσκλησης στην ΠΓΔΜ τονίζοντας ότι «δεν αναμένεται να υπάρξουν εκπλήξεις, χωρίς ωστόσο να αποκλείσει αναπάντεχες συγκυρίες...».

Οπως σημειώνει ο κ. Παναγόπουλος σε ερώτηση προς τον Αμερικανό αξιωματούχο αναφορικά με ενδεχόμενη συζήτηση του ζητήματος «πολιτικής ανοιχτών θυρών» κατά την προσεχή σύνοδο κορυφής, ο συνομιλητής του «απέκλεισε την πιθανότητα αυτή, σύμφωνα με τα μέχρι στιγμής δεδομένα». Αφησε δε να εννοηθεί ότι δεν υπάρχει θέμα άμεσης διεύρυνσης, θέση που φαίνεται ότι δεν έπεισε τον Ελληνα διπλωμάτη. Με την ευκαιρία, ο Αμερικανός αξιωματούχος και αυτό είναι επίσης αποκαλυπτικό, απέκλεισε το ενδεχόμενο ένταξης της Ουκρανίας στο ΝΑΤΟ, ενώ για τη Γεωργία σημείωσε ότι πρόκειται για μια χώρα που έχει συνεισφέρει σημαντικά στη Συμμαχία και διαθέτει δυνατότητες.

Τι σημαίνει η λέξη ΠΑΤΡΙΔΑ












Πατρίδα: Το κείμενο αυτό είναι η μετάφραση από τα γαλλικά του λήμματος PATRIE, το οποίο συμπεριλαμβάνεται στην Εγκυκλοπαίδεια του Ντιντερό και του Ντ’ Αλαμπέρ (Encyclopedie de Diderot et d’ Alembert). Το λήμμα αυτό γράφτηκε την 1η Δεκεμβρίου 1765, από τον Louis de Jaucourt (D.J.).

Ο Ρήτορας που ασχολείται λίγο με τη λογική, ο γεωγράφος που δεν τον απασχολεί παρά μόνο η θέση των τόπων και ο χυδαίος λεξικογράφος θεωρούν σαν πατρίδα τον τόπο γέννησης, όποιος και αν είναι αυτός.

Αλλά ο φιλόσοφος γνωρίζει ότι αυτή η λέξη προέρχεται από το λατινικό pater, που αντιπροσωπεύει έναν πατέρα και παιδιά και επομένως εκφράζει την έννοια που αποδίδουμε στην οικογένεια, στην κοινωνία, στο ελεύθερο κράτος, του οποίου αποτελούμε μέλη, και του οποίου οι νόμοι εξασφαλίζουν τις ελευθερίες μας και την ευτυχία μας. Δεν υπάρχει πατρίδα κάτω από το ζυγό του δεσποτισμού.

Τον περασμένο αιώνα, ο Colbert συνέχεε τη βασιλική επικράτεια με την πατρίδα. Τελικά, ένας σύγχρονός μας, παρουσίασε μια διατριβή γι αυτή τη λέξη, στην οποία προσδιόρισε με τόση χάρη και ακρίβεια, τη σημασία αυτού του όρου, τη φύση του και την ιδέα που πρέπει να του αποδώσουμε, που θα έκανα λάθος αν δεν εμπλούτιζα, ή μάλλον διαμόρφωνα, το άρθρο μου βασισμένο σε σκέψεις αυτού του πνευματικού ανθρώπου.

Οι Έλληνες και οι Ρωμαίοι δε γνώριζαν τίποτα πιο αγαπητό και πιο ιερό από την πατρίδα.
Έλεγαν ότι χρωστούν τα πάντα σ’ αυτή. Ότι δεν υπάρχει τίποτε άλλο για το οποίο να αξίζει κανείς να πάρει εκδίκηση, εκτός από την πατρίδα και τον πατέρα.
Ότι δεν πρέπει κανείς να έχει άλλους φίλους εκτός από τους φίλους της πατρίδας.
Ότι, απ’ όλους τους οιωνούς, ο καλύτερος είναι να μάχεται κανείς γι αυτήν.
Ότι είναι ωραίο, ότι είναι γλυκό να πεθάνει κανείς για να την υπερασπιστεί.
Ότι οι ουρανοί δεν αποκαλύπτονται παρά μόνο σε σ’ αυτούς που την έχουν υπηρετήσει. Κατ’ αυτόν τον τρόπο μιλούσαν οι δικαστές, οι πολεμιστές και ο λαός.

Τι αντίληψη λοιπόν είχαν διαμορφώσει για την πατρίδα;

H πατρίδα, έλεγαν, είναι μια γη που όλοι όσοι την κατοικούν ενδιαφέρονται για την διατήρησή της, που κανείς δεν θέλει να την εγκαταλείψει, γιατί κανείς δεν εγκαταλείπει την ευτυχία του, και όπου οι ξένοι αποζητούν ένα άσυλο.
Είναι μια τροφός που προσφέρει το γάλα της με τόση ευχαρίστηση, όση νιώθουν αυτοί που το δέχονται.
Είναι μια μητέρα που αγαπά όλα τα παιδιά της, που δεν τα ξεχωρίζει παρά μόνο όσο ξεχωρίζουν από μόνα τους. Που επιθυμεί να υπάρχει και η αφθονία και η μετριότητα, αλλά καθόλου φτώχεια.

Μεγάλη και μικροί, αλλά κανένας στερημένος. Που, ακόμα και σ’ αυτή την άνιση μοιρασιά, διατηρεί ένα βαθμό ισότητας, ανοίγοντας σε όλους το δρόμο για τις πρώτες θέσεις.
Που δεν αντέχει να υποφέρει καμιά δυστυχία μέσα στην οικογένεια, παρά μόνο αυτές που δεν μπορεί να αποφύγει, την αρρώστια και τον θάνατο.
Που θεωρεί ότι δεν έχει κάνει τίποτα γεννώντας απλά τα παιδιά της, αν δεν τους εξασφαλίσει και την καλή ζωή.

Είναι μια δύναμη παλιά όσο και η κοινωνία, θεμελιωμένη στη φύση και την τάξη.
Μια δύναμη ανώτερη από κάθε άλλη που υπάρχει στα σπλάχνα της, άρχοντες, δικαστές, έφοροι, σύμβουλοι ή βασιλιάδες.

Μια δύναμη που υποτάσσει στους νόμους της τόσο αυτούς που διοικούν στο όνομά της, όσο και αυτούς που διοικούνται.

Είναι μια θεότητα που δέχεται προσφορές, μόνο και μόνο για να τις διαμοιράσει , που αποζητά μάλλον το συναισθηματικό δέσιμο παρά την πίστη, που χαμογελάει όταν κάνει το καλό και δυσανασχετεί όταν κατακεραυνώνει.

Τέτοια είναι η πατρίδα! Η αγάπη που της έχουμε οδηγεί στην πραότητα των ηθών και η πραότητα των ηθών οδηγεί στην αγάπη για την πατρίδα.

Αυτή η αγάπη είναι η αγάπη για τους νόμους και το καλό της πολιτείας, αγάπη που αναπτύσσεται μόνο στις δημοκρατίες.

Είναι μια πολιτική αρετή, βάσει της οποίας κανείς απαρνείται τον εαυτό του, προκρίνοντας το κοινό συμφέρον έναντι του δικού του. Είναι ένα συναίσθημα και όχι μια συνέπεια. Ο τελευταίος άνθρωπος σε ένα κράτος μπορεί να έχει αυτό το συναίσθημα, όπως ακριβώς και ο αρχηγός της δημοκρατίας.

Η λέξη πατρίδα είναι μια από τις πρώτες λέξεις που τα παιδιά ψέλλιζαν στους αρχαίους Έλληνες και τους Ρωμαίους.
Ήταν το πνεύμα των συζητήσεων και η κραυγή του πολέμου.

Εμπλούτιζε την ποίηση, διήγειρε τους ρήτορες, κυριαρχούσε στη γερουσία, αντηχούσε στο θέατρο και στις λαϊκές συνελεύσεις. Ήταν χαραγμένη στα μνημεία.

Ο Κικέρων έβρισκε αυτή τη λέξη τόσο προσφιλή, που την προτιμούσε από κάθε άλλη, όταν μιλούσε για τα συμφέροντα της Ρώμης.

Υπήρχαν επίσης, στους αρχαίους Έλληνες και τους Ρωμαίους, συνήθειες που τάφοι, επιτάφιοι λόγοι, ήταν όλα πηγές του πατριωτισμού.

Υπήρχαν επίσης πραγματικά λαϊκά θεάματα, όπου όλες οι τάξεις διασκέδαζαν από κοινού. Βήματα όπου η πατρίδα, μέσω των λόγων των ρητόρων, διαβουλευόταν με τα παιδιά της, πάνω στα μέσα που θα τα καθιστούσαν ευτυχισμένα και ελεύθερα.

Αλλά ας περάσουμε στην απαρίθμηση των στοιχείων που θα αποδείξουν όλα όσα έχουμε ήδη αναφέρει.

Όταν οι Έλληνες νίκησαν τους Πέρσες στη Σαλαμίνα, άκουγε κανείς από τη μια πλευρά τη φωνή ενός αυτοκρατορικού άρχοντα που ωθούσε σκλάβους στη μάχη και από την άλλη τη λέξη πατρίδα που κινητοποιούσε ελεύθερους ανθρώπους.

Οι Έλληνες δεν είχαν τίποτα πιο πολύτιμο από την αγάπη για την πατρίδα. Το να εργάζονται γι αυτήν ήταν η ευτυχία και η δόξα τους.

Ο Λυκούργος, ο Σόλων, ο Μιλτιάδης, ο Θεμιστοκλής, ο Αριστείδης προτιμούσαν την πατρίδα τους από κάθε τι άλλο στον κόσμο.

Ο ένας, σε ένα πολεμικό συμβούλιο που οργανώθηκε από τη δημοκρατία, βλέπει το μπαστούνι του Ευρυβιάδη να σηκώνεται κατά πάνω του. Δεν απαντά παρά με τις παρακάτω τρεις λέξεις: χτύπα, αλλά άκουσε.

Ο Αριστείδης, αφού για μακρό διάστημα διαχειριζόταν τις δυνάμεις και τα οικονομικά της Αθήνας, δεν άφησε ούτε καν αυτά που χρειαζόταν για να ταφεί.

Οι γυναίκες στη Σπάρτη ήθελαν να αρέσουν όπως θέλουν και οι δικές μας. Αλλά θεωρούσαν ότι θα έφταναν πιο σίγουρα στο στόχο αυτό, αν συνδύαζαν το ζήλο για την πατρίδα με τις χάρες.
Πήγαινε, γιε μου, έλεγε η μια, εξοπλίσου για να υπερασπιστείς την πατρίδα και γύρισε ή με την ασπίδα σου ή πάνω στην ασπίδα σου, δηλαδή, νικητής ή νεκρός. Παρηγορήσου, έλεγε η άλλη σε έναν από τους γιούς της, παρηγορήσου για το πόδι που έχασες, γιατί δε θα κάνεις ούτε βήμα χωρίς να σου θυμίζει ότι υπερασπίστηκες την πατρίδα.

Μετά τη μάχη στα Λεύκτρα, όλες οι μητέρες αυτών που είχαν χαθεί μαχόμενοι χαίρονταν, σε αντίθεση με τις άλλες, που έκλαιγαν πάνω στους γιους τους, που επέστρεφαν ηττημένοι.
Περηφανεύονταν ότι έφερναν άντρες στον κόσμο, γιατί, από την κούνια ακόμα, τους παρουσίαζαν την πατρίδα σαν πρώτη τους μητέρα.

Η Ρώμη, που είχε δεχτεί από τους Έλληνες την ιδέα ότι έπρεπε να διαμορφώσει πατρίδα, τη χάραξε πολύ βαθιά στην καρδιά των πολιτών της.

Υπήρχε ακόμα αυτή η ιδιαιτερότητα στους Ρωμαίους, ότι συνέδεαν ορισμένα θρησκευτικά συναισθήματα με την αγάπη που είχαν για την πατρίδα τους.

Αυτή η πόλη που είχε θεμελιωθεί με τους καλύτερους οιωνούς, αυτός ο Ρωμύλος που ήταν ταυτόχρονα ο βασιλιάς και ο θεός τους, αυτό το καπιτώλιο που ήταν αιώνιο όπως και η πόλη και η πόλη αιώνια όπως και ο ιδρυτής της, προξενούσαν στους Ρωμαίους εξαιρετική εντύπωση.

Ο Βρούτος, για να διατηρήσει την πατρίδα του, αποκεφάλισε τους γιούς του. Και μια τέτοια ενέργεια θα φαινόταν αφύσικη μόνο σε αδύναμα πνεύματα. Χωρίς το θάνατο των δυο προδοτών, η πατρίδα του Βρούτου θα εξέπνεε εν των γενάσθαι.

Ο Valerius Publicola δεν είχε παρά να αναφέρει το όνομα της πατρίδας για να καταστήσει λαϊκότερη τη Γερουσία.

Ο Menenius Agrippa, για να οδηγήσει τον κόσμο από τον Ιερό Λόφο[1] στην καρδιά της δημοκρατίας. Η Veturia, για να αφοπλίσει το γιο της, τον Καριολάνο[2]. Οι Manlius, Camille και Scipion, για να νικήσουν τους εχθρούς των Ρωμαίων. Οι δυο Κατώνες, για να διατηρήσουν τους νόμους και τα αρχαίο ήθη. Ο Κικέρων, για να τρομάξει τον Αντώνιο και να κεραυνοβολήσει τον Κατιλίνα.

Έχει λεχθεί ότι αυτή η λέξη πατρίδα περιείχε μια μυστική αρετή, όχι για να καθιστά τους πιο δειλούς γενναίους, κατά την έκφραση του Lucien, αλλά επίσης για να γεννά ήρωες σε κάθε γενιά, για να πραγματοποιεί κάθε είδους θαύματα. Καλύτερα να πούμε ότι, στο πνεύμα αυτών των Ελλήνων και Ρωμαίων, υπήρχαν αρετές που τους καθιστούσαν ευαίσθητους στο νόημα της λέξης.

Δεν αναφέρομαι σε αυτές τις μικρές αρετές που αποσπούν επαίνους σαν ανταμοιβή στις μικρής κλίμακας κοινωνίες μας.

Εννοώ αυτές τις ιδιότητες του πολίτη, αυτή τη δύναμη ψυχής που μας κάνει να πραγματοποιούμε και να υπομένουμε μεγάλα έργα για το κοινό καλό.

Ο Fabius χλευάστηκε, περιφρονήθηκε, προσβλήθηκε, από το συναγωνιστή του και από το στρατό του. Χωρίς να δώσει σημασία, δεν άλλαξε τίποτα από το σχέδιό του, χρονοτρίβησε κι άλλο και έφτασε σχεδόν στο σημείο να νικήσει τον Αννίβα.

Ο Regulus, για να εξασφαλίσει ένα πλεονέκτημα για τη Ρώμη απορρίπτει την ανταλλαγή αιχμαλώτων, ενώ είναι ο ίδιος αιχμάλωτος και επιστρέφει στην Καρχηδόνα, όπου τον περιμένουν βασανιστήρια. Τα ίχνη του Decius τον εκθέτουν, στέλνοντάς τον σε σίγουρο θάνατο.

Στο βαθμό που θεωρούμε αυτούς τους πολίτες στρατηγούς σαν επιφανείς ανόητους και τις πράξεις τους σαν θεατρινίστικες αρετές, δε γνωρίζουμε καλά τη λέξη πατρίδα.

Ίσως να μην ακούστηκε αυτή η ωραία λέξη με περισσότερο σεβασμό, περισσότερη αγάπη, περισσότερη αξία, από την εποχή του Fabricius.

Όλοι γνωρίζουν αυτό που είπε στον Πύρρο: «Κρατήστε το χρυσό σας και τις τιμές σας, εμείς οι Ρωμαίοι, είμαστε όλοι πλούσιοι, γιατί η πατρίδα, για να μας ανεβάσει στα υψηλά αξιώματα, δε μας ζητάει παρά μόνο την αξία μας». Αλλά δεν γνωρίζουν όλοι ότι το ίδιο θα έλεγαν και χίλιοι άλλοι Ρωμαίοι.

Αυτός ο πατριωτικός τόνος ήταν ο γενικός τόνος σε μια πόλη, όπου όλοι οι κανόνες ήταν ηθικοί. Γι’ αυτό και η Ρώμη φάνηκε στον Κυνέα, τον πρεσβευτή του Πύρρου, σαν ναός και η Σύγλητος σαν μια ακτινοβολούσα συνέλευση.

Τα πράγματα άλλαξαν μαζί με τα ήθη. Προς το τέλος της δημοκρατίας δεν αναγνώριζαν πια τη λέξη πατρίδα παρά για να τη βεβηλώσουν.

Ο Κατιλίνας και οι εξοργισμένοι συνεργοί του καταδίκαζαν σε θάνατο όποιον τη πρόφερε ακόμα στη ρωμαϊκή γλώσσα.

Ο Κράσσος και ο Καίσαρας δεν τη χρησιμοποιούσαν παρά για να συγκαλύψουν τη φιλοδοξία τους.
Κι όταν στη συνέχεια ο ίδιος ο Καίσαρας, διαβαίνοντας το Ρουβικώνα, είπε στους στρατιώτες του ότι θα έπαιρνε εκδίκηση για τις προσβολές που είχε δεχθεί η πατρίδα, έκανε κατάχρηση της δύναμης του στρατεύματός του.

Δεν μάθαιναν πια να αγαπούν την πατρίδα όσοι δειπνούσαν σαν τον Κράσσο, οικοδομούσαν σαν το Βερρές, κατέστρωναν σχέδια τυραννίας σαν τον Καίσαρα, κολάκευαν τον Καίσαρα σαν τον Αντώνιο.
Παρ’ όλ’ αυτά γνωρίζω ότι μέσα σ’ αυτή την κατάρρευση, της διακυβέρνησης και των ηθών, έβλεπε κανείς ακόμα κάποιους Ρωμαίους να αγωνιούν για το καλό της πατρίδας τους.

Ο Titus Labienus είναι ένα παράδειγμα πολύ ξεχωριστό. Αντιμετωπίζοντας με ανωτερότητα της ελκυστικές φιλοδοξίες, ο φίλος του Καίσαρα, ο σύντροφος και συχνά το μέσον για τις νίκες του τελευταίου, εγκατέλειψε χωρίς δισταγμό μια σίγουρη προοπτική. Και θυσιαζόμενος για την αγάπη της πατρίδας του, επέλεξε το κόμμα του Πομπήιου, όπου ρίσκαρε τα πάντα και όπου, ακόμα και σε περίπτωση επιτυχίας, δεν θα έβρισκε παρά πολύ μέτρια αναγνώριση.

Όμως τελικά η Ρώμη υπό τον Τιβέριο ξέχασε κάθε αγάπη για την πατρίδα. Και πώς άλλωστε θα μπορούσε να τη διατηρήσει;

Έβλεπε κανείς τη ληστεία συνδεδεμένη με την εξουσία, τη μηχανορραφία και την ίντριγκα να διαφεύγουν από κατηγορίες, όλα τα πλούτη στα χέρια των λίγων, μια υπερβολική χλιδή να αποτελεί προσβολή προς την ακραία ανέχεια, τον καλλιεργητή να θεωρεί το χωράφι του απλή πρόφαση για κακομεταχείριση.

Κάθε πολίτης να απαξιώνει το γενικό καλό, και να ενδιαφέρεται μόνο για το δικό του. Όλες οι αρχές της διακυβέρνησης είχαν διαφθαρεί. Όλοι οι νόμοι βασίζονταν στη θέληση του κυρίαρχου.
Περισσότερη δύναμη στη Σύγκλητο, σήμαινε μεγαλύτερη σιγουριά για τους ιδιώτες.

Οι Συγκλητικοί που θα ήθελαν να υπερασπιστούν τη δημόσια ελευθερία ρίσκαραν τη δική τους. Δεν ήταν παρά μια καλυμμένη τυραννία, που ασκούνταν υπό τον ίσκιο της ποίησης, κι αλλοίμονο σε όποιον το αντιλαμβανόταν.
Το να παρουσιάσει κανείς τους φόβους του σήμαινε να τους πολλαπλασιάσει.

Ο Τιβέριος αποτραβήχτηκε στο νησί του Κάπρι, αφήνοντας το πεδίο ελεύθερο στον Seianus. Και ο Seianus, αντάξιος ενός τέτοιου αφεντικού, έκανε ό,τι απαιτούνταν για να πνίξει στους Ρωμαίους κάθε αγάπη για την πατρίδα τους.

Τίποτα δε δοξάζει περισσότερο τον Τραϊανό από το ότι ξαναζωντάνεψε τα συντρίμμια. Έξι τύραννοι, εξίσου βάναυσοι, σχεδόν όλοι μανιακοί, συχνά ηλίθιοι, προηγήθηκαν από τον Τραϊανό στο θρόνο. Οι θητείες του Τίτου και του Νέρβα ήταν πού σύντομες για να μπορέσουν να αποκαταστήσουν την αγάπη της πατρίδας. Ο Τραϊανός κατέστρωσε σχέδιο για να υπερβεί όλ’ αυτά. Ας δούμε πως τα κατάφερε.

Άρχισε λέγοντας στον Saburanus, πραιτοριανό αξιωματούχο, δίνοντάς του το σύμβολο αυτού του αξιώματος, που ήταν ένα ξίφος:
«Πάρε αυτό το όπλο, για να το χρησιμοποιήσεις προς υπεράσπισή μου αν κυβερνάω σωστά τη πατρίδα μου, ή εναντίον μου αν συμπεριφέρομαι άσχημα».
Ήταν σίγουρος για τις ενέργειές του.
Αρνήθηκε τα χρήματα που δέχονταν οι νέοι αυτοκράτορες από τις πόλεις.

Ελάττωσε σημαντικά τους φόρους, πούλησε ένα μέρος των αυτοκρατορικών κατοικιών σε όφελος του κράτους. Έδωσε παροχές σε όλους τους φτωχούς πολίτες

Εμπόδισε τους πλούσιους να πλουτίσουν υπερβολικά.

Αυτοί που τους έδωσε αξιώματα, οι θυσαυροφύλακες, οι πραίτορες, οι ανθύπατοι, δεν είχαν παρά μόνο ένα μέσο για να τα διατηρήσουν. Να φροντίσουν για την ευτυχία του λαού.

Επανέφερε την αφθονία, την τάξη και τη δικαιοσύνη στις επαρχίες και στη Ρώμη, όπου το παλάτι του ήταν ανοικτό στο κοινό όσο και οι ναοί, ιδιαίτερα σε αυτούς που αντιπροσώπευαν τα συμφέροντα της πατρίδας.

Όταν ο κόσμος έβλεπε τον άρχοντα του κόσμου να υποτάσσεται στο νόμο, να δίνει στη Γερουσία την αίγλη και την εξουσία, να μην κάνει τίποτα χωρίς συνεννόηση με αυτήν, να μην αντιμετωπίζει το αυτοκρατορικό αξίωμα παρά σαν μια απλή αρμοδιότητα υπόλογη στην πατρίδα, επί τέλους το καλό φάνηκε να αποκτά υπόσταση για το μέλλον.

Ο κόσμος δεν ήταν πια μαζεμένος.
Οι γυναίκες χαίρονταν που είχαν δώσει παιδιά για την πατρίδα.
Οι νέοι μιλούσαν μόνο για την προβάλλουν.
Οι γέροντες ξαναέπαιρναν δυνάμεις για να την υπηρετήσουν.
Όλοι φώναζαν ευτυχισμένη πατρίδα! Δοξασμένος αυτοκράτορας!
Όλοι κατ’ ευφημισμό απέδωσαν στον καλύτερο από τους πρίγκηπες έναν τίτλο που ενσωμάτωνε όλους τους τίτλους, πατέρα της πατρίδας.

Αλλά όταν τη θέση την κατέλαβαν καινούρια τέρατα, η διακυβέρνηση ξέπεσε πάλι. Οι στρατιώτες πούλησαν την πατρίδα και δολοφόνησαν τους αυτοκράτορες για να πάρουν νέα αμοιβή.
Μετά από αυτές τις λεπτομέρειες, δεν έχω την ανάγκη να αποδείξω ότι δεν μπορεί να υπάρξει πατρίδα στα κράτη που είναι υπόδουλα.

Έτσι κι αυτοί που ζουν κάτω από τον ανατολικό δεσποτισμό, όπου δεν γνωρίζουν άλλο νόμο από τη θέληση του άρχοντα, άλλες συνήθειες από τη λατρεία των ιδιοτροπιών του, άλλες αρχές διακυβέρνησης από τον τρόμο, όπου καμιά περιουσία και κανένα κεφάλι δεν έχουν σιγουριά.
Αυτοί δεν έχουν καθόλου και δεν γνωρίζουν καν τη λέξη, που είναι η πραγματική έκφραση της ευτυχίας.

Με το ζήλο που με παρακινεί, λέει ο Αββάς Κογιέ, έχω μελετήσει σε πολλά μέρη ανθρώπους από όλες τις τάξεις: Πολίτες, τους είπα, γνωρίστε την πατρίδα! Ο άνθρωπος του λαού έκλαψε, ο δικαστής έσμιξε τα φρύδια του τηρώντας μια σκυθρωπή σιωπή, ο στρατιωτικός ορκίστηκε, ο αυλικός με χλεύασε, ο τραπεζίτης με ρώτησε αν ήταν το όνομα ενός καινούριου κτήματος. Οι άνθρωποι της θρησκείας, οι οποίοι, όπως ο Αναξαγόρας, δείχνουν με το δάκτυλο στον ουρανό όταν τους ρωτούν που είναι η πατρίδα, δεν είναι τυχαίο που δεν τη χαίρονται καθόλου σ’ αυτή τη γη. 

Ένας ευγενής που είναι γνωστός τόσο από τις ομιλίες τους όσο και από τα γραπτά του, έχει γράψει κάπου, ίσως με υπερβολική πικρία, ότι στη χώρα του η φιλοξενία έχει μετατραπεί σε πολυτέλεια, η ευχαρίστηση σε κραιπάλη, οι άρχοντες σε αυλικούς, οι αστοί σε μικροαστούς. Αν είναι όντως έτσι, τι κρίμα, η αγάπη για την πατρίδα δε θα μπορούσε να ξαναγεννηθεί.

Οι διεφθαρμένοι πολίτες είναι πάντα έτοιμοι να κατασπαράξουν την πατρίδα τους ή να προκαλέσουν αναταραχές και φατρίες που είναι τόσο καταστροφικές για το κοινό καλό. (D.J.)

[1] O Ιερός Λόφος ήταν ένα ύψωμα έξω από τη Ρώμη, όπου κατέφυγαν οι πληβείοι κατά την εξέγερση του 495 π.Χ (Ανταίος)
[1] Ο Καριολάνος, αφού εκδιώχθηκε από τη Ρώμη, βάδισε εναντίον της επικεφαλής μιας στρατιάς Βόλσκων. Η μητέρα του Veturia και η μνηστή του τον έπεισαν να αποσυρθεί επικαλούμενες την πατρίδα τους τη Ρώμη. (Ανταίος)

Αναδημοσίευση από το περιοδικό ΑΝΤΑΙΟΣ τεύχος 1ο (Ιούνιος – Ιούλιος 2015)



Δευτέρα 5 Οκτωβρίου 2015

ΠΡΟΒΛΕΨΕΙΣ ΠΡΟΣΧΕΔΙΟΥ ΚΡΑΤΙΚΟΥ ΠΡΟΫΠΟΛΟΓΙΣΜΟΥ 2016 ΓΙΑ ΣΥΝΤΑΞΕΙΣ - ΔΙΚΑΣΤΙΚΕΣ ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ - ΜΕΡΙΣΜΑΤΑ





Αποτέλεσμα εικόνας για ΦΩΤΟ ΕΙΚΟΝΕΣ ΠΡΟΣΧΕΔΙΟΥ ΠΡΟΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΥ 2016Οι «προοπτικές» του Προϋπολογισμού για το 2016





       Κατατέθηκε στη Βουλή των Ελλήνων, από τον Υπουργό  Οικονομικών Ευκλείδη Τσακαλώτο
το προσχέδιο του Κρατικού προϋπολογισμού 2016.

       Σταχυολογώντας τα κεντρικότερα σημεία, που αφορούν τις συντάξεις και τα μερίσματα, διαπιστώνεται ότι:
       
        .  Οι δαπάνες που αφορούν την εκτέλεση δικαστικών αποφάσεων έχουν προβλεφθεί ότι, θα διατεθούν από το αποθεματικό.

        .  Από 01 Σεπ 2015 όλα τα επικουρικά ταμεία εντάσσονται στο ΕΤΕΑ,
με χρηματοδότηση αποκλειστικά από ίδιες εισφορές. Δεν υπάρχει καμία αναφορά για τα Μετοχικά ταμεία, γεγονός που σημαίνει ότι η ερμηνεία της μη αναφοράς είναι διττή. Οι πληφοφορίες που έχουμε από το ΥΠΕΘΑ είναι ότι δεν θα υπάρξει καμιά αλλαγή.

       .  Η σύνταξη του νέου αναμορφωμένου ενιαίου μισθολογίου βρίσκεται στο τέλος του, με σαρωτικές αλλαγές.





ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΤΑ ΚΥΡΙΟΤΕΡΑ ΣΗΜΕΙΑ ΑΥΤΟΛΕΞΕΙ




ΠΡΟΣΧΕΔΙΟ ΚΕΦΑΛΑΙΟ 2 38 ΚΡΑΤΙΚΟΣ ΠΡΟΫΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ 2016 

Μισθοί και συντάξεις 

Οι δαπάνες για μισθούς, συντάξεις εκτιμάται ότι θα διαμορφωθούν σε 18.555 εκατ. ευρώ, στις οποίες, μεταξύ άλλων, έχουν ληφθεί υπόψη και οι επιπτώσεις από: 
την αναμόρφωση του ενιαίου μισθολογίου,
 τη μείωση των εκτιμώμενων αποχωρήσεων λόγω συνταξιοδότησης, 
 τη διαφορά αποδοχών σε ετήσια βάση από την επαναφορά υπαλλήλων που είχαν τεθεί σε διαθεσιμότητα ή είχαν απολυθεί. 

Ασφάλιση, περίθαλψη και κοινωνική προστασία

 Οι σχετικές δαπάνες προβλέπεται ότι θα διαμορφωθούν σε 13.793 εκατ. ευρώ. Οι πιστώσεις αυτές εγγράφονται για την αντιμετώπιση των επιχορηγήσεων των ασφαλιστικών ταμείων, των νοσοκομείων και των δαπανών για την κοινωνική προστασία (επιδόματα πολυτέκνων, επίδομα θέρμανσης, απόδοση πόρων στο ΑΚΑΓΕ καθώς και σε άλλες δαπάνες κοινωνικού χαρακτήρα).
 Στις παραπάνω δαπάνες περιλαμβάνονται και δράσεις για την αντιμετώπιση της ανθρωπιστικής κρίσης, καθώς και παρεμβάσεις: 
 στο επίδομα θέρμανσης και 
 στον επαναπροσδιορισμό του ύψους της απόδοσης στο ΑΚΑΓΕ. 

Λειτουργικές και άλλες δαπάνες (συμπεριλαμβανομένων και των επιχορηγήσεων)

 Για την αντιμετώπιση των δαπανών αυτών έχουν προβλεφθεί πιστώσεις ύψους 5.130 εκατ. ευρώ. 

Οι δαπάνες αυτές καλύπτουν: 
 τις επιχορηγήσεις σε φορείς εντός και εκτός Γενικής Κυβέρνησης, 
 τις εισφορές σε διεθνείς οργανισμούς, 
 τις καταναλωτικού χαρακτήρα δαπάνες λειτουργίας των φορέων, 
 τις δαπάνες για προμήθεια αγαθών και υπηρεσιών, 
 τις δαπάνες μετακίνησης του προσωπικού για εκτέλεση υπηρεσίας και λοιπές δαπάνες, 
 τις αποδόσεις προς την ΕΕ και 
 τις επιδοτήσεις γεωργίας. 

Οι δαπάνες αυτές είναι μειωμένες σε σχέση με το 2015 κατά 423 εκατ. ευρώ διότι δεν περιλαμβάνονται οι δαπάνες για εκλογικές αναμετρήσεις και κυρίως οι δαπάνες σε εκτέλεση δικαστικών αποφάσεων οι οποίες έχουν προβλεφθεί ότι θα διατεθούν από το αποθεματικό. 

Αποδιδόμενοι Πόροι 

Οι πιστώσεις της κατηγορίας αυτής προβλέπονται να διαμορφωθούν στα 3.257 εκατ. ευρώ. Στις δαπάνες αυτές περιλαμβάνεται και η ανάληψη από τις Περιφέρειες του κόστους μισθο-δοσίας των υπαλλήλων τους που μέχρι 31/12/2015 καταβάλλεται από τον προϋπολογισμό του Υπουργείου Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης.  

2.3 Αναμόρφωση ενιαίου μισθολογίου 

Τα προβλήματα που κατεγράφησαν στο πλαίσιο της εφαρμογής του υφιστάμενου ενιαίου βαθμολογίου-μισθολογίου (ν.4024/2011), καθώς και η ανάγκη επαναπροσέγγισης του συστήματος αμοιβών των υπαλλήλων του Δημοσίου και ευρύτερου δημόσιου τομέα, όπως προκύπτει από τη δέσμευση της Ελληνικής Κυβέρνησης έναντι των εταίρων μας, στο πλαίσιο της νέας Μεσοπρόθεσμης Δημοσιονομικής Στρατηγικής, σηματοδοτεί την ανάγκη αναμόρφωσής του. 

Συγκεκριμένα στο ν. 4336/2015 (94 Α΄), στο πλαίσιο εκσυγχρονισμού και ενίσχυσης της δη- μόσιας διοίκησης, προβλέπεται η δημοσιονομικά ουδέτερη μεταρρύθμιση του υφιστάμενου μισθολογίου, στοχεύοντας στην αποσυμπίεση της μισθολογικής κατανομής, σε συνάρτηση με τις δεξιότητες, τις επιδόσεις, τις αρμοδιότητες και τη θέση του προσωπικού. 

Οργανισμοί Κοινωνικής Ασφάλισης (ΟΚΑ) 

 Ασφαλιστικά Ταμεία

 Ένταξη από 01/09/2015 όλων των ταμείων επικουρικής ασφάλισης στο ενιαίο ταμείο επικουρικής ασφάλισης (ΕΤΕΑ), με χρηματοδότηση αποκλειστικά από ίδιες εισφορές

Το προσχέδιο του προϋπολογισμού του 2016  (ΚΛΙΚ για ανάγνωση)

ΓΙΑΤΙ Ο ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ ΔΕΝ ΑΝΤΙΔΡΑ;









Αυτό το ερώτημα έχει γίνει η αγαπημένη καραμέλα σε συζητήσεις εντός κι εκτός συνόρων. Οι εύκολες απαντήσεις είναι πολλές. Ο καθένας μπορεί να βρει ένα σάκο του μποξ και να εκτοξεύσει πάνω τη οργή του. Όλοι μπορούμε να βγάλουμε την ουρά μας απέξω και να υποδείξουμε κάποιον άλλον που φταίει για την κατάντια μας ή αντίθετα να φορτωθούμε όλες τις ενοχές και ν αρχίσουμε να αυτομαστιγωνόμαστε. Όμως η ουσιαστική απάντηση στο ερώτημα, δεν μπορεί να είναι παρά μία.
  
Ποιοι Έλληνες;

 Οι Έλληνες σαν ένας λαός που κατοικεί σ ένα συγκεκριμένο χώρο ή μια κοινή συνισταμένη που ενώνει ανθρώπους διαφορετικούς μεταξύ τους αλλά που έχουν μια συγγενή αντίληψη των όσων συμβαίνουν; Αν λοιπόν εννοούμε τους Έλληνες σαν κατοίκους ενός συγκεκριμένου χώρου, αυτόματα οδηγούμαστε στην απάντηση του, γιατί δεν γίνεται τίποτα. 

Γιατί οι έλληνες, έχουν τόσες μεγάλες διαφορές μεταξύ τους, ώστε να μην μπορούν να βρουν κοινές συνισταμένες αντίστασης, γιατί πολύ απλά οι Έλληνες δεν έχουν κοινές αντιλήψεις. 
Ένα μέρος των Ελλήνων μπορεί να θεωρεί πρόοδο το να πάρει πίσω τους μισθούς και καταθέσεις που έχασε κι όλα καλά. 
Ένα άλλο μέρος μπορεί να θέλει να βρει ευκαιρίες να κάνει μπίζινες μέσα στα συντρίμμια. Κάποιοι άλλοι μπορεί να οραματίζονται ανατροπές κι επαναστάσεις απέναντι στο υπάρχον σύστημα. 
Μια άλλη κατηγορία μπορεί να είναι παντελώς αδιάφορη στις κοινές συνισταμένες και να σκέφτεται μόνο το τομάρι της και πως θα επιβιώσει. 
Κάποιοι άλλοι μπορεί να ονειρεύονται πως είναι απόγονοι του Λεωνίδα και του Αυξεντίου και κάποιοι άλλοι απόγονοι των ηγεμόνων του Βυζαντίου.
  
Υπάρχει μια ατέλειωτη ποικιλία κατοίκων ενός τόπου που είναι εγκλωβισμένοι σε συγκεκριμένες ιδεολογίες, οικονομικά συμφέροντα, προσωπικές φιλοδοξίες, ιδιαίτερα προβλήματα στα φτωχικά η τις πολυτελείς βίλλες του ο καθένας. 
Για να λειτουργήσει ένας λαός σαν σύνολο απέναντι σε ένα οποιονδήποτε εχθρό που θέλει να σκλαβώσει τη πατρίδα του ή ακόμα και να την αφανίσει, πρέπει να έχει δημιουργήσει μέσα του κάτι σημαντικότερο από τα προσωπικά συμφέροντα των επί μέρους μονάδων. 
Πρέπει να έχει ένα απόθεμα κοινών συνισταμένων που είναι ιερές αξίες, και τις οποίες δεν επιτρέπει να παραβιάζει κανείς άσχετα σε τι προσωπική κατάσταση βρίσκεται.
  
Για να αγαπάει ένας λαός την πατρίδα του και να σέβεται την ιστορία του και τους προγόνους του, πρέπει να υπάρχουν διδάγματα, αγαθά που ξεφεύγουν από την σφαίρα της καθημερινότητας, παραδόσεις, χαρακτηριστικά  που τα έχει διαφυλάξει σαν εθνική του ταυτότητα. 

Όμως υπάρχει κάτι τέτοιο σήμερα; Ελλάδα και Κύπρος, που λαός και ηγεσίες τις αναφέρουμε συνέχεια, και μονίμως τις βάζουμε μπροστά στη προσωπική μας μιζέρια, τη πνευματική μας φτώχεια, την υποταγή μας σε όλο αυτό το παρανοϊκό σύστημα που βιώνουμε, είναι κάτι το αφηρημένο; Όχι φυσικά. Είναι κράτη με συγκεκριμένα σύνορα και συγκεκριμένα χαρακτηριστικά που αποτελούν για αιώνες τώρα τις ρίζες του Ελληνισμού, την κυριαρχία των οποίων δεν πρέπει να επιτρέπουμε να αμφισβητείται από κανένα άλλο κράτος. 
Οι εκάστοτε όμως ηγεσίες Ελλάδας και Κύπρου αντί να έχουν ύψιστη προτεραιότητα τους την προστασία τους, δια μέσω της χάραξης μιας πανεθνικής στρατηγικής, πρώτασσαν πάντα την αυτοσυντήρηση τους εφαρμόζοντας για ύψιστα εθνικά θέματα πολιτικές του ποδαριού και του άρπα κόλα. Στον αντίποδα υπάρχει μια Τουρκία που ακολουθεί για δεκαετίες αταλάντευτα μια εθνική στρατηγική και κερδίζει νίκες σε βάρος του Ελληνισμού τόσο στο Αιγαίο όσο και στην Κύπρο.

Όταν λέμε Ελληνισμός, αυτό που φέρνουμε στην επιφάνεια για να μας σώσει είναι το βαρύ παρελθόν μας, το βαρύ όνομά μας. Όμως το όνομα αυτό μπορεί να είναι βαρύ, αλλά οι κάτοικοι των χωρών μας είναι καταναλωτές ενός παγκόσμιου συστήματος αξιών, ζουν και λειτουργούν με τα πρότυπα αυτού του συστήματος, έχουν δημιουργήσει σαν αξίες και ανάγκες αυτά που προτείνει αυτό το σύστημα αξιών.
 Ο Έλληνας καταναλωτής των μεγάλων αλυσίδων σούπερ μάρκετ, των ριάλιτυ της τηλεόρασης, ο συλλέκτης διαφόρων γκάτζετ τελευταίας τεχνολογίας, ο λάτρης της ρόδας, της μάσας, της μοδάτης ένδυσης, ο διψασμένος για χρήμα και καλοπέραση, ο αντιγραφέας τηλεπερσόνων, και πρωταγωνιστών διαφημιστικών σποτ, σε τίποτα δεν διαφέρει από τον εθισμένο ευρωπαίο ή αμερικανό καταναλωτή, παρά μόνο σε ότι αφορά τον τρόπο που εφαρμόζει και υπακούει στα ερεθίσματα αυτά.
  
Ο μέσος Έλληνας δεν είναι με ένα βιβλίο στο χέρι να μελετάει αρχαίους φιλοσόφους, ούτε φοράει τη φουστανέλα του Κολοκοτρώνη, ούτε πολεμάει στα βουνά της Πίνδου με κρυοπαγήματα στα πόδια, η στα βουνά του Μαχαιρά όπως ο Γρηγόρης Αυξεντίου. 
Ο μέσος Έλληνας στο χέρι του κρατάει ένα τάμπλετ, ένα ακριβό κινητό, φοράει κάποια ξένη επώνυμη φίρμα, και πολεμάει για μια πρόσληψη του σε κάποιο πολυεθνικό κολοσσό ή για ένα διορισμό στο δημόσιο για να του εξασφαλίσει χρήμα για να μπορεί να αγοράσει κι άλλα από αυτά τα "αγαθά" που είναι και η κεντρική ιδέα της ζωής του και της κοσμοαντίληψής του. 
Το αν χορεύει ζεϊμπέκικο και τσιφτετέλια ενώ οι συγγενείς του Ευρωπαίοι χορεύουν ταραντέλες, βαλς και καντρίλιες δεν σημαίνει απολύτως τίποτα. Το αν παρακολουθεί μετά μανίας ένα χαζοκούτι που έχει κι ελληνικούς υπότιτλους ακριβές αντίγραφο με τα υπόλοιπα χαζοκούτια των εκτός συνόρων κατοίκων είναι η ουσία.
  
Γιατί όταν δεν έχεις να παρουσιάσεις κάτι διαφορετικό που να αλλάξει τα δεδομένα αλλά κυκλοφορείς μέσα στα ίδια βρομόνερα, με όλο τον υπόλοιπο πλανήτη, το να λες "εμείς είμαστε Έλληνες ρε" καταντάει γραφικό. 
Όταν οι άνθρωποι που έχεις επιλέξει να σε κυβερνούν είναι ιδιοτελείς και διεφθαρμένοι και κλώνοι όλων των υπόλοιπων κυβερνώντων στα άλλα κράτη. 
Όταν οι κατευθύνσεις που μεγαλώνεις τα παιδιά σου είναι κλωνοποιημένες κατευθύνσεις των υπόλοιπων γονιών εκτός συνόρων.
 Όταν οι αξίες που έχεις στη ζωή σου και η αντίληψή σου για τον κόσμο και για τον άνθρωπο είναι καρμπόν με τις αντιλήψεις ενός παγκόσμιου συστήματος, με τι τρόπο δηλαδή αποδεικνύεις την ιδιαίτερη ταυτότητα που υποτίθεται πως έχεις;
  
Οι Έλληνες λοιπόν δεν αντιδρούν γιατί πολύ απλά δεν μπορούν η δεν θέλουν να βρουν κάτι για το οποίο να πολεμήσουν, τόσο ισχυρό, τόσο σπουδαίο, ώστε να θυσιάσουν την προσωπική τους ασφάλεια για ένα μεγάλο ιδανικό. Ένα κοινό όνειρο που θέλουν να γίνει πραγματικότητα. Και που θα μπορέσουν να το μεταδώσουν και πέρα από τα σύνορα. Ένα μήνυμα για όλη την ανθρωπότητα. Μια διαφορετική πρόταση απεγκλωβισμού των ανθρώπων από τη παγκόσμια φυλακή τους. 
Αυτό το μήνυμα έδωσαν οι πρόγονοι μας στην ανθρωπότητα και για αυτό σε κάθε γωνιά της γης, ανεξάρτητα από χρώμα, ράτσα, τόπο, χρόνο, υπάρχουν ακόμα τα ίχνη τους. Ένα μήνυμα που δεν έχει καμιά σχέση με ότι εμείς σήμερα δίνουμε στα παιδιά μας.

Για αυτό και φοβόμαστε όλο και περισσότερο για τα σύνορα μας. Τους κακούς που θα μας κατασπαράξουν. Εχθρούς από κάθε κατεύθυνση. 
Γιατί δεν έχουμε κάτι τόσο δυνατό ώστε να είναι από μόνο του όπλο που κανείς δεν μπορεί να νικήσει. 
Δεν έχουμε κοινή αντίληψη μιας εθνικής ταυτότητας που είναι φτιαγμένη όχι από λόγια αλλά από έργα που οι άλλοι θα επιθυμήσουν να αντιγράψουν κι όχι να καταστρέψουν. 
Δεν έχουμε να παρουσιάσουμε ισχυρά διαπραγματευτικά χαρτιά και να απειλήσουμε όποιον διαταράξει την ελληνικότητά μας, γιατί πολύ απλά εμείς υποσκάπτουμε με τις πράξεις μας την ελληνικότητα μας. 
Είμαστε πρόχειρα αντίγραφα των υπόλοιπων που θεωρούμε ξένους.
Είμαστε σχεδόν όλοι προδότες των αξιών και των ιδανικών των προγόνων μας. 
Για αυτό και εκλέγουμε ανάλογους με την αντίληψή μας ανθρώπους να μας εξουσιάζουν, για αυτό φοβόμαστε τόσο ώστε να καταντήσουμε ζητιάνοι και απελπισμένοι.
Για αυτό προσπαθούμε να συγκεντρώσουμε τρόφιμα σε περίπτωση καταστροφής, άλλοι το σκάνε για να φτιάξουν τη ζωή τους αλλού, κι άλλοι ονειρεύονται αιματηρές εκκαθαρίσεις και νέα στρατόπεδα γιατί φοβούνται.
Φοβούνται να διεκδικήσουν την αληθινή ελευθερία.
  
Αυτοί που δεν αντιδρούν λοιπόν δεν είναι οι Έλληνες αλλά οι κλώνοι του δυτικού μοντέλου ζωής, οι εγκλωβισμένοι στα ίδια αδιέξοδα, στους ίδιους εφιάλτες με τους κατακτητές τουςΚαι για αυτό και όλος ο πόλεμος που γίνεται αυτή τη στιγμή γύρω μας ποντάρει ακριβώς σ αυτό. Να μην αποκτήσουμε με κανένα τρόπο συνείδηση του τρόπου που θα μπορούσαμε να γκρεμίσουμε αυτό το μοντέλο ζωής σε 24 ώρες. 

Γιατί οι γνωρίζοντες ξέρουν πως μέσα μας υπάρχει ένα ανυπότακτο πνεύμα, μια ιερή τρέλα που λειτουργεί σε διαφορετικό επίπεδο, γνωρίζουν πως αν μας έπιανε το πείσμα μας και κατορθώναμε όπως έχουμε κάνει χιλιάδες φορές στην πανάρχαια ιστορία μας να βάλουμε πάνω από τους ατομικούς μας φόβους, τα συλλογικά μας όπλα, θα φέρναμε ανάποδα ολόκληρο τον πλανήτη.
  
Γνωρίζουν πως έχουμε συγκεκριμένους δεσμούς που αν τους ενεργοποιήσουμε και τους ενισχύσουμε θα κατορθώσουμε να ξεθάψουμε από μέσα μας μεγαλείο, που τώρα έχει κρυφτεί κάτω από τόνους σκουπιδιών, ασύμβατων με τη πραγματική μας φύση, για αυτό και φροντίζουν αργά και σταθερά να εξαφανίσουν όλους αυτούς τους δεσμούς. 
Και το κάνουν πολύ εύκολα γιατί η πλειοψηφία των Ελλήνων έχει ξεχάσει ποιοι είναι αυτοί οι δεσμοί και τι δύναμη έχουν. 
Είναι τυχαίο που οι Έλληνες διασκορπισμένοι σε όλα τα μήκη και πλάτη της γης, μπορούν και κάνουν θαύματα; 
Είναι τυχαίο που έχουν τέτοιους μηχανισμούς μέσα τους ώστε να είναι όποτε και όπου θελήσουν παγκόσμιοι πολίτες, χωρίς σύνορα, χωρίς κανένα εμπόδιο να προσαρμόζονται άμεσα ακόμα και στους πιο αφιλόξενους τόπους, και να διαπρέπουν ο καθένας στο δικό του χώρο;
  
Τίποτα δεν είναι τυχαίο. 
Απλά εμείς το έχουμε ξεχάσει κι έχουμε δεχτεί αδιαμαρτύρητα τη μετατροπή μας σε ανδρείκελα μιας παγκόσμιας παράνοιας. 
Κανένας κομματικός μηχανισμός δεν ήταν πατριωτικός σε Ελλάδα και Κύπρο, ποτέ καμιά κυβέρνηση δεν λειτούργησε με γνώμονα το συμφέρον του Ελληνισμού. 
Οι ηγέτες μας και τα κόμματα μας ούτε μεγαλείο είχαν, ούτε στελέχη που να ασπάζονται το Ελληνικό μοντέλο αντίληψης. 
Όλα ξενόφερτα ήταν και είναι. Προσαρμοσμένα στα διεθνή πρότυπα με σκοπό να προσαρμόσουν και όλους τους κατοίκους σ αυτά. Κατοίκους που τρέχουν στα σούπερ μάρκετ ν αγοράσουν λεμόνια από την Αργεντινή, φιστίκια Αιγίνης από τη Τουρκία και λάδι από τη Γερμανία!
  
Κατοίκους που διαβάζουν ένα σωρό αηδίες και τους δικούς τους συγγραφείς, ποιητές, φιλοσόφους, ζωγράφους, καλλιτέχνες τους θεωρούν κουραστικούς ή ντεμοντέ.
 Κατοίκους που κάνουν οικονομίες για να πάνε σ ένα μοδάτο θέρετρο και δεν έχουν μπει στο κόπο ν ανέβουν ούτε μέχρι το Παρθενώνα η το Θέατρο Κουρίου για να τα δουν από κοντά. 
Κατοίκους που ο ζωτικός τους χώρος καταλαμβάνεται από ότι αηδία τους πουλήσει κάθε απατεώνας. Έλληνες, Ιταλοί, Ισπανοί, Πορτογάλοι και Ιρλανδοί που πρέπει εδώ και τώρα να συμμορφωθούν στην εντέλεια στη νέο αποικιοκρατική μανία των αγγλοσαξώνων, της ενωμένης και τρανής Γερμανίας, της Αμερικής των οίκων αξιολόγησης, και τη παγκόσμια τραπεζική κυριαρχία των ψυχασθενών ....
  
Με συγκρατημένη αισιοδοξία, πίσω από όλο αυτό το σκοτεινό και καταθλιπτικό τοπίο, βλέπω πως τα πράγματα δεν είναι τόσο απλά και βολικά για όσους τα έχουν σχεδιάσει.
Ξεπετάγονται σιγά σιγά διάφοροι ναυαγοί και φτιάχνουν σχεδίες για την επιστροφή στη πατρίδα. 
Βλέπω ανάμεσα στους υπερβολικά κοιμισμένους και καναπεδιασμένους πολίτες, να ξεπετάγονται κάποιοι άνθρωποι που είναι υπερβολικά αφυπνισμένοι.  
Είναι αυτοί που στο τέλος θα αλλάζουν τα πράγματα, να σπρώξουν μπροστά τους Έλληνες. Ενώ κάποιοι τους βλέπουν σαν τρελούς και ονειροπόλους , άλλοι τους βλέπουν σαν ιδιοφυείς και ανιδιοτελείς πατριώτες. 
Πιστεύω ότι οι Έλληνες που είναι αρκετά τρελοί ώστε να πιστεύουν ότι μπορούν να αλλάξουν τον Ελληνισμό, είναι αυτοί που τελικά θα το κατορθώσουν. 
Δεν έχει σημασία ο αριθμός τους, το ότι συμβαίνει έχει σημασία…


Όμηρος Αλεξάνδρου