Παρασκευή 31 Ιουλίου 2015

ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΑΠΟ ΤΟΝ ΠΡΟΕΔΡΟ ΤΗΣ Ε.Α.Α.Σ.





Αποτέλεσμα εικόνας για ΦΩΤΟ ΣΗΜΑΙΑΣ ΜΕ ΤΟΝ ΧΑΡΤΗ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ

ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ, ΥΠΟΨΗΦΙΟΥ ΠΡΟΕΔΡΟΥ, ΕΚΛΟΓΕΣ, ΕΑΑΣ ΥΠΟΣΤΡΑΤΗΓΟΥ ΕΥΑΓΓΕΛΟΥ ΔΑΝΙΑ,viografiko, ypopsifiou proedrou, ekloges, eaas ypostratigou evangelou dania

  Γράφει ο 
   ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ Ν. ΔΑΝΙΑΣ 
   Υποστράτηγος ε.α.

Αγαπητοί συνάδελφοι, συνεχίζοντας της μέσω της Ε.Η ενημερώσεις μου, θέλω να επισημάνω ότι: 

1. Η Ε.Α.Α.Σ όπως πολλάκις έχει τονιστεί είναι υπεράνω και έξω από τα πολιτικά κόμματα τα οποία σέβεται και τιμά ως πυλώνες της Δημο- κρατίας, δεν πολιτικολογεί αλλά προσπαθεί με κάθε θεμιτό τρόπο να ανταποκρίνεται στην Αποστολή της, όπως προσδιορίζεται από το νομικό πλαίσιο που την διέπει. 

2. Ο υπερκομματικός τα χαρακτήρας, διασφαλίζεται από τον τρόπο εκλογής των μελών του Δ.Σ καθότι αποκλείει ομαδοποιήσεις και κομματισμό. Οι συνάδελφοι εκλέγουν τους κατά την κρίση τους ικανότερους, βάσει της προσφοράς των υποψηφίων, άσχετα το που ανήκει πολιτικά ο καθένας. 

3. Η Ένωση διοικείται από 11μελές Δ.Σ το οποίο λαμβάνει αποφάσεις επί όλων των θεμάτων που απασχολούν τα μέλη μας, αλλά και γενικότερα καθότι ως αιρετοί πρέπει να τοποθετούμεθα και επί γενικότερων ζητημάτων. Οι αποφάσεις είναι συλλογικές και όχι του προέδρου, ο οποίος ρητά και κατηγορηματικά δεν εμπέλεκεται σε κανένα εκτός Ε.Α.Α.Σ κύκλο, σύνδεσμο ή οργάνωση. 

Από την αρχή της θητείας μας κάλεσα και καλώ και πάλι όλα τα προβεβλημένα μέλη της Ενώσεως (Αρχηγούς, Στρατηγούς, ανώτερους κατώτερους Αξιωματικούς και Ανθυπασπιστές) να είναι στο πλευρό της Ε.Α.Α.Σ και να εκφράζονται μέσω αυτής. Όλοι μαζί μπορούμε να πετύχουμε πολλά πράγματα η Ένωση μας χωράει όλους ‘’ΙΣΧΥΣ ΕΝ ΤΗ ΕΝΩΣΕΙ‘’ λοιπόν. Η αποστρατεία είναι συνέχεια της ενέργειας, ο σεβασμός μας, η εκτίμησή μας αλλά και η αγάπη μας είναι δεδομένος προς όλους σας. Είμαστε όλοι συνάδελφοι και όπως και παλιότερα είχα γράψει μας ενώνουν πράγματα που βιώσαμε κατά την διάρκεια της σταδιοδρομίας μας κάτι που δεν συμβαίνει στους άλλους κλάδους συνταξι- ούχων. ‘’ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ ΜΠΟΡΟΥΜΕ.” 

4. Σε καμία περίπτωση λόγω του θέρους, δεν θα πάψουμε να παρακολουθούμε τα θέματα που μας απασχολούν. Βεβαίως όλοι καταλαβαίνουμε τις δυσκολίες που ως χώρα αντιμετωπίζουμε. Ευελπιστούμε σε αίσια κατάληξη των προβλημάτων που ως Χώρα και Έθνος αντιμετωπίζουμε, προ- κειμένου ο απανταχού της γης Έλληνας πολίτης αισθανθεί υπερήφανος, αλλά και η μικρή και τρισένδοξη πατρίδα μας, ανακτήσει το Κύρος που ιστορικά δικαιούται. Και επειδή πιστεύουμε ότι μπορούμε να πετύχουμε αν ομονοήσουμε, καλούμε για μία ακόμη φορά όλους τους πολιτικούς και λοιπούς φορείς σε συστράτευση. Δεν χωρούν κατά την άποψή μας, επί του παρόντος άγονες και στείρες αντιπαραθέσεις, τώρα απαιτείται ενότητα προσπαθειών για την επίτευξη του κοινού στόχου, που δεν είναι άλλος από την σωτηρία της Πατρίδος. 

5.Προσπάθειά μας είναι να είμαστε χρήσιμοι για όλους (ες) σας, καθημερινά είμαστε δέκτες των πάσης φύσεως θε- μάτων και προσπαθούμε να δώσουμε τις δέουσες λύσεις και όπως και άλλες φορές έχουμε πεί καλοδεχούμενη η κριτική αλλά ο καθένας μας να αναλογιστεί τι κάνει για την Ε.Α.Α.Σ.Η Ε.Α.Α.Σ. στηρίζετε στον εθελοντισμό και στη συμμετοχή σας στην πράξη και όχι στα λόγια. Πολλοί συνάδελφοι έχουν ταλέντα, γνώσεις, εξειδικεύσεις κ.λ.π, οι οποίες μπορούν να προωθήσουν τους σκοπούς της Ενώσεως, προ- σφέροντας αυτές.

6.Τέλος με τα όσα συμβαίνουν σήμερα με την παραμονή ή όχι της Πατρίδας μας στο ευρώ, θέλω να τονίσω/επισημάνω τα λόγια του Roger Milliex ότι: «στην ΕΛΛΑΔΑ οι λαοί και τα Έθνη της δημοκρατικής οικουμένης, πάνω από όλους χρωστούν σαφή ευγνωμοσύνη και σταθερή εμπιστοσύνη». 

Πέμπτη 30 Ιουλίου 2015

Η ΘΕΩΡΙΑ ΤΗΣ ΟΥΡΑΣ



Αποτέλεσμα εικόνας για φωτο με ουρές γελοιογραφιες






Ουρές εδώ, ουρές εκεί , ουρές και παραπέρα 
Λες και είναι συσσίτιο που μοιράζουν κάθε μέρα 
Με την κάρτα και το PIN τραγικά η υπόστασή μας 
Αμφίβολη η παραμονή ,στο ευρώ η ύπαρξή μας. 

Της ευρωζώνης τα καλά τα βλέπαμε από μακριά 
Μας τάλεγαν, πτωχεύσαμε όμως για τα καλά 
Της πλάκας οι πολιτικοί, στο χρήμα και στη προβολή 
Χωρίς πυγμή, χωρίς αγάπη για τη γη αυτή. 

Ουρές εδώ ,ουρές εκεί, ουρές και παραπέρα 
Κατάντια, ξεπεσμός, είναι για να απορείς 
Πολιτικοί αδόκιμοι, εραστές της δραχμής 
Αυτοί για όλα φταίνε, πέρα ως πέρα. 

Έτσι θα ζούμε πάντοτε, με δανεικά των άλλων 
Η μοίρα των ελλήνων, στη τύχη των πολιτικών 
Λείπουν στη ζωή αναστήματα μεγάλων 
Με ώριμη σκέψη, πατριωτών και όχι αποστατών. 

Λάζαρος – Κίμων Μπερβερίδης
http://roykoymoykoy.blogspot.gr/

Αντιπλημμυρική προστασία ευρύτερης περιοχής Άρτας




Ο υποψήφιος περιφερειακός σύμβουλος Δημήτρης Βαρέλης μιλάει στην “Γ”Εικόνες που κόβουν την ανάσα από την πλημμυρισμένη Άρτα

Βαρέλης Δημήτριος
Σχης(ΠΖ) ε.α. - Περιφερειακός σύμβουλος

Η Τοποθέτηση στο περιφερειακό συμβούλιο για την αντιπλημμυρική προστασία ευρύτερης περιοχής Άρτας από τη διέλευση του Αράχθου ποταμού και την ανανέωση των περιβαλλοντικών όρων για το φράγμα πουρναρίου από τον περιφερειακό σύμβουλο Βαρέλη Δημήτριο:

Η οριοθέτηση της κοίτης του ποτ. Αράχθου και η αντιπλημμυρική προστασία της περιοχής στο κάτω μέρος του φράγματος ΠΟΥΡΝΑΡΙΟΥ είναι ένα πρόβλημα που ταλανίζει την Άρτα εδώ και 34 χρόνια από την έναρξη λειτουργίας του φράγματος και ενώ η ύπαρξη του φράγματος Πουρναρίου της ΔΕΗ επί του π.Αράχθου περιόρισε σημαντικά τα πλημμυρικά φαινόμενα δεδομένου ότι η ροή του ποταμού είναι ελεγχόμενη παραταύτα παρουσιαστήκαν πλημμύρες τα προηγούμενα χρόνια με πιο καταστροφικά αποτελέσματα από τις πλημμύρες που έγιναν φέτος. 

Οι καταστροφικές πλημμύρες δεν ήταν αποτέλεσμα μόνο των εντόνων καιρικών φαινομένων αλλά οφείλονται και στην διαχείριση των υδάτων από τους κατά το νόμο υπευθύνους διαχειριστές. 

Η ΔΕΗ ΑΕ όλα αυτά τα χρόνια εκμεταλλεύεται το νερό του Αράχθου χωρίς να έχει σχετική άδεια χρήσης των υδάτων. Στην αίτηση της δε που έχει υποβάλλει η ΔΕΗ Α.Ε. προς τη Δ/νση Υδάτων Αποκεντρωμένης Διοίκησης Ηπείρου – Δυτ. Μακεδονίας. για άδεια χρήσης νερού αποτυπώνεται ο αναρρυθμιστικός, αντιπλημμυρικός, αρδευτικός και - πιθανόν και - υδρευτικός χαρακτήρας των φραγμάτων. Όλα τα χρόνια λειτουργίας του φράγματος η κύρια χρήση του φράγματος όμως είναι για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας.

Στο σχολιασμό της στην προς αναθεώρηση ΑΕΠΟ αναφέρει ότι η ευθύνη της σταματάει  στην περιοχή στο κάτω μέρος  του φράγματος ΠΟΥΡΝΑΡΙ 2, χωρίς καμιά άλλη ευθύνη από τις παρουσιαζόμενες πλημμύρες. Η ευθύνη από εκεί και πέρα είναι της τοπικής αυτοδιοίκησης η οποία μέσω της πολιτικής προστασίας θα πρέπει να αντιμετωπίσει οποιαδήποτε κατάσταση εκτάκτου ανάγκης παρουσιαστεί. Η στάση αυτή της ΔΕΗ το ελάχιστο που μπορεί να χαρακτηριστεί είναι ως ανεύθυνη.

Με την ευκαιρία αναθεώρησης της ΑΕΠΟ λοιπόν και σύμφωνα με την πρόταση που έχει υποβληθεί από το αρμόδιο τμήμα της ΠΕ ΑΡΤΑΣ καθίσταται σαφής η υποχρέωση της ΔΕΗ για την συμμετοχή της όχι μόνο στην απαιτούμενες μελέτες για την προστασία της περιοχής αλλά και την συμμετοχή της στα απαιτούμενα έργα για την ανάδειξη του περιβάλλοντος και της πολιτιστικής κληρονομιάς, στα αντιπλημμυρικά έργα και στην ανάληψη μέρους του κόστους που θα απαιτηθεί στην περίπτωση πλημμυρών με την ενεργοποίηση της πολιτικής προστασίας. 

Δεν μπορεί να κερδίζει η ΔΕΗ ως επιχείρηση χωρίς αντισταθμιστικά για την περιοχή.

Όσο αφορά την οριοθέτηση της κοίτης του Αράχθου και προστασία της περιοχής στο κάτω μέρος του φράγματος θα πρέπει να γίνει συνολικά σε όλο το μήκος του ποταμού έως τις εκβολές του και όχι τμηματική, θα πρέπει να λαμβάνει υπόψη την υφιστάμενη κατάσταση που έχει δημιουργηθεί στην παραποτάμια περιοχή και με βασικό στοιχείο την ιστορική γέφυρα που θα πρέπει να αποτελεί την αφετηρία οποιαδήποτε μελέτης. Η μελέτη που θα προκριθεί θα πρέπει να δίνει λύση εφικτή και πραγματοποιήσιμη δεδομένων των οικονομικών δυνατοτήτων με συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα και βέβαια να έχει εξασφαλιστεί η χρηματοδότηση . 

Πάντως η ολοκλήρωση οποιοδήποτε μελετών οριοθέτησης και στη συνέχεια των απαιτούμενων αντιπλημμυρικών έργων, θα απαιτήσει αρκετά χρόνια, δεδομένου και του κόστους που απαιτείται. 

Πλημμύρα όμως, μπορεί να συμβεί και τον ερχόμενο χειμώνα, η αντιμετώπιση αυτής της κατάστασης, πέρα από της επεμβάσεις που κάνει η ΠΕ Άρτας στο καθαρισμό της κοίτης στη επισκευή και συντήρηση των αναχωμάτων που έχουν καταστραφεί, όπως αποδείχτηκε στο φετινό χειμώνα δεν επαρκεί, εάν δεν υπάρχει διαχείριση των υδάτων του φράγματος διατηρώντας τη στάθμη του ταμιευτήρα χαμηλά. Θα πρέπει λοιπόν να γίνει προσπάθεια και να γίνουν οι απαιτούμενες ενέργειες για την άμεση υιοθέτηση της πρότασης του ΤΕΕ που αναφέρεται κατά κύριο λόγο στην διαχείριση του ταμιευτήρα του φράγματος και στο ύψος στάθμης του ανά μήνα του έτους.

Η παραπάνω πρόταση θα πρέπει να μελετηθεί περαιτέρω αλλά θα πρέπει να αποφασιστεί η άμεση εφαρμογή της μιας και δεν απαιτεί κόστος υλοποίησης . Μπορεί να εφαρμοστεί από φέτος και όπως έχει διότι δεν υπάρχει και άλλος τρόπος αντιμετώπισης μιας ενδεχόμενης πλημμύρας αναλόγου μεγέθους με την πλημμύρα του Φεβρουαρίου. Πέραν της άμεσης εφαρμογής η παραπάνω πρόταση μειώνει αρκετά τα απαιτούμενα αντιπλημμυρικά έργα και καθιστά εφικτή την οριοθέτηση

Τετάρτη 29 Ιουλίου 2015

ΑΛΛΑΞΕ Ο ΤΡΟΠΟΣ ΑΝΑΛΗΨΗΣ ΧΡΗΜΑΤΩΝ ΑΠΟ ΤΡΑΠΕΖΕΣ

Στα 2,16 δισ. ευρώ το πρωτογενές πλεόνασμα του α΄ τετραμήνουΑποτέλεσμα εικόνας για ΦΩΤΟ  ΕΥΡΩ ΜΕ ΨΑΛΙΔΙ


Σχετικά με τις αναλήψεις από τις τράπεζες

Το Υπουργείο Οικονομικών ανακοινώνει ότι για τη διευκόλυνση των καταθετών και των συνταξιούχων από αύριο Τετάρτη 29 Ιουλίου 2015 και μέχρι την Παρασκευή 31 Ιουλίου 2015 θα είναι δυνατή  οποιαδήποτε από τις τρεις ημέρες η ανάληψη από τα γκισέ των τραπεζών (τις εργάσιμες ημέρες) ή από τα ΑΤΜ  (όλο το 24ωρο) ποσού μέχρι το όριο των 420 ευρώ ανά καταθέτη και ανά πιστωτικό ίδρυμα.
Για παράδειγμα, εάν  από το περασμένο Σάββατο 25 Ιουλίου 2015 μέχρι και σήμερα Τρίτη 28 Ιουλίου 2015 κάποιος δεν έχει προβεί σε ανάληψη μετρητών, θα μπορεί να κάνει ανάληψη μέχρι και 420 ευρώ οποιαδήποτε στιγμή μέχρι και την Παρασκευή 31 Ιουλίου 2015.
Εάν κάποιος είχε προβεί σε ανάληψη 60 ευρώ σε μετρητά το Σάββατο 25 Ιουλίου και σε άλλα 60 ευρώ την Κυριακή 26 Ιουλίου 2015, τότε θα μπορεί να κάνει ανάληψη μέχρι 300 ευρώ (420 ευρώ - 60 ευρώ - 60 ευρώ) οποιαδήποτε στιγμή μέχρι και την Παρασκευή 31 Ιουλίου 2015.
Με τα ως άνω, δεν υπάρχει λόγος να συνωστίζονται στο τέλος της εβδομάδας οι συνταξιούχοι και οι λοιποί καταθέτες  για τη σωρευτική ανάληψη των καταθέσεων ή των συντάξεών τους.

Τρίτη 28 Ιουλίου 2015

Η αξιοποίηση των Αποστράτων στο καιρό της κρίσης





Αποτέλεσμα εικόνας για φωτο ελληνικου στρατουΑποτέλεσμα εικόνας για φωτο αξιωματικων ελληνικου στρατου



Δρ Δημήτριος Σμοκοβίτης

Οι Ένοπλες Δυνάμεις διαθέτουν αναμφισβήτητα “εν ενεργεία” το καλύτερα εκπαιδευμένο εργατικό δυναμικό στην Ελλάδα, δεδομένου ότι το προσωπικό όταν εγκαταλείπει τη στρατιωτική υπηρεσία διατηρεί δεξιότητες και ικανότητες που απαιτούνται σε σχεδόν κάθε επαγγελματική σταδιοδρομία. Ένας στους τέσσερις περίπου Αξιωματικούς είναι και απόφοιτος κάποιας Πανεπιστημιακής Σχολής επιπλέον από το δίπλωμα της Στρατιωτικής Ακαδημίας από την οποία αποφοίτησε.

Ενώ όλα στελέχη, Αξιωματικοί και Υπαξιωματικοί, προκειμένου να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις του επαγγέλματός τους, παρακολουθούν σεμινάρια μετεκπαίδευσης και επιμόρφωσης σε τεχνολογίες αιχμής, στην ιατρική, τις μεταφορές (Logistics), την πληροφορική, τις επικοινωνίες, τις κατασκευές και σε θέματα διοίκησης και ελέγχου, κατέχουν μια τουλάχιστον ξένη γλώσσα και έχουν υπηρετήσει στο εξωτερικό για μικρό ή μεγάλο διάστημα, ενώ έχουν ταξιδεύσει σε άλλες χώρες για εκπαιδευτικούς και επαγγελματικούς σκοπούς, έχουν καλλιεργήσει και διαθέτουν επιπλέον ισχυρή θέληση, πλούσια επιτελική εμπειρία αλλά και αξιόλογες διοικητικές ικανότητες λόγω των εμπειριών από τις θέσεις στις οποίες υπηρέτησαν κατά τη διάρκεια της επαγγελματικής τους σταδιοδρομίας στο στράτευμα και, τέλος, ως αποτέλεσμα των αυστηρών υγειονομικών εξετάσεων κατά την είσοδο και παραμονή στο επάγγελμα, η κατάσταση της υγείας τους είναι από καλή μέχρι άριστη. 

Κατά συνέπεια, πρόκειται για μια ξεχωριστή κατηγορία εργαζομένων, η οποία για ειδικούς λόγους έχει κατά δέκα και πλέον χρόνια μικρότερη ηλικία συνταξιοδότησης από την πλειονότητα των λοιπών μισθωτών και της οποίας τα άτομα βρίσκονται να κατέχουν ένα ανώτερο επίπεδο από τον μέσον όρο από άποψη γενικής μόρφωσης, επαγγελματικής εκπαίδευσης και εμπειριών. 

Αποστρατευόμενοι, οι Στρατιωτικοί τερματίζουν “απότομα και οριστικά” την έντονη δραστηριότητα που είχαν αναπτύξει ως στελέχη των Ενόπλων Δυνάμεων ή των Σωμάτων Ασφαλείας και παύουν να επωμίζονται τις μεγάλες ευθύνες που επιβάλλει η εκτέλεση των καθηκόντων τους. 

Αισθάνονται όμως ότι για πολλά ακόμη χρόνια μπορούν να παραμείνουν δραστήριοι και με υψηλή αποδοτικότητα. Πλην όμως, η νέα κοινωνική ομάδα στην οποία εντάσσονται υποχρεωτικά οι απόστρατευόμενοι δεν αποτελεί υποομάδα εκείνης στην οποίαν ανήκαν. Αντίθετα, αυτή διέπεται από ελάχιστους τυπικούς κανόνες, η επικοινωνία μεταξύ των μελών της είναι περιορισμένη και οι ρόλοι των ατόμων σε αυτή είναι ελάχιστα διαφοροποιημένοι και ιεραρχημένοι.

Με την αποστρατεία, λοιπόν, οι συνταξιούχοι Στρατιωτικοί τοποθετούνται σε ένα διαφορετικό περιβάλλον, στο οποίο δεν είναι καθόλου εύκολη η προσαρμογή. Ορισμένοι απόστρατοι προσπαθούν να συνεχίσουν να       εργάζονται ως συνταξιούχοι, με αντάλλαγμα την προσωπική ικανοποίηση ότι εξακολουθούν να προσφέρουν συγκεκριμένο παραγωγικό έργο και ταυτόχρονα συμπληρώνουν το εισόδημά τους, που κατά κανόνα αποτελείται από μια πολύ περιορισμένη σύνταξη, σε σχέση με άλλες ομάδες (υπαλλήλους τραπεζών, οικονομικών υπηρεσιών κλπ). 

Δυστυχώς όμως, στην Ελληνική κοινωνία έχει αναπτυχθεί η αντίληψη από μια ατεκμηρίωτη παραφιλολογία ότι η απασχόληση των αποστράτων «αποστερεί θέσεις εργασίας από τους νεότερους και με τον τρόπο αυτό διογκώνεται περαιτέρω η υπάρχουσα υψηλή ανεργία». 

Η αντίληψη αυτή δημιούργησε ένα πλέγμα αποτρεπτικών μέτρων από την πολιτεία που οδήγησε τελικά στην προσφορά κυρίως “μαύρης εργασίας” στους συνταξιούχους. Οι αντιρρήσεις αυτές όμως είναι αβά- σιμες, διότι με πληρέστερη αξιοποίηση της διαθέσιμης ειδικευμένης εργασίας και διοικητικής εμπειρίας, από όπου και να προέρχονται, ενισχύεται το παραγωγικό δυναμικό της χώρας και αυξάνεται τελικά η συνολική ζήτηση εργασίας. 

Όπως και στις λοιπές ευρωπαϊκές χώρες, οι έρευνες στην Ελλάδα δείχνουν ότι, σε πλήστες περιπτώσεις, η ζήτηση εργασίας για άτομα με εξειδίκευση και εμπειρία δεν καλύπτεται από τη διαθέσιμη προσφορά. 

Προσφέροντας γνώσεις, εμπειρία και εντιμότητα, οι απόστρατοι μπορούν επίσης να χρησιμοποιηθούν σε εργασίες μέσα στο ευρύτερο πλαίσιο της δραστηριότητας των Ενόπλων Δυνάμεων και των Σωμάτων Ασφαλείας, με την ιδιότητα του συμβούλου, του εκπαιδευτή, του συμβούλου προμηθειών, του οργανωτή εκδηλώσεων, του διοικητή/προϊσταμένου υπηρεσιών κ.α. 

Τα πρώην μέλη των Ενόπλων Δυνάμεων φέρουν μαζί τους ένα πλήθος επιθυμητών ικανοτήτων και ταλέντων, ήτοι: Πειστικότητας Ομαδικής εργασίας και αντοχής Ηγεσίας Επικοινωνίας Επίτευξης στόχων και αποστολών. 

Στον προηγμένο δυτικό κόσμο, η τάση χρησιμοποίησης πρώην μελών των ΕΔ παρουσιάζει αυξητικές τάσεις καθώς όλο και περισσότεροι, τόσο στον ιδιωτικό όσο και στο δημόσιο τομέα, αναγνωρίζουν τη θετική επιρροή που έχουν οι πρώην στρατιωτικοί για τις επιχειρήσεις και τις υπηρεσίες τους. 

Ενδεικτικά αναφέρεται ότι στις ΗΠΑ το ποσοστό πρόσληψης αποστράτων στον ιδιωτικό τομέα έχει αυξηθεί από 5,8% το 2003 σε 13,8% το 2012 (ΠΗΓΗ: Forbes). Ενδεικτικά αναφέρεται η εταιρεία Deloitte, η οποία είναι γνωστή και στην Ελλάδα στον τομέα των συμβουλευτικών υπηρεσιών, της οποίας το 25% των εργαζομένων είναι πρώην στρατιωτικοί. (ΠΗΓΗ: Forbes). 

Ενδεικτικά μπορούμε να αναφέρουμε ορισμένους Τομείς Αξιοποίησης των πρώην μελών των ΕΔ και των Σωμάτων Ασφαλείας: 

Οργανισμοί/ Υπηρεσίες Πληροφορικής: Αρκετά από τα πρώην μέλη των ΕΔ έχουν εργαστεί με την πιο προηγμένη τεχνολογία. Επομένως, μπορούν να χρησιμοποιήσουν αυτή την εμπειρία σε αντίστοιχες πολιτικές υπηρεσίες πληροφορικής. 

Σώματα Ασφαλείας: Τα ποιοτικά χαρακτηριστικά ενός καλού Αστυνομικού , Λιμενικού ή Πυροσβέστη είναι σχεδόν ταυτόσημα με αυτά ενός καλού Στρατιωτικού. Και οι δύο έχουν μεγάλη επιθυμία να υπηρετήσουν την Πατρίδα τους και να προστατέψουν τους ανθρώπους και τα δικαιώματά τους. Έτσι, μια καριέρα στα Σώματα Ασφαλείας παρουσιάζει αρκετές ομοιότητες με τις Στρατιωτικές δομές και πρακτικές. 

Δημόσια Διοίκηση: Τα πρώην μέλη των ΕΔ διαθέτουν εκτός από θεωρητικές και πρακτικές γνώσεις σε θέματα διοίκησης, προμηθειών, αξιολόγησης κλπ. Έτσι, η χρησιμοποίησή τους σε Δημόσιες Υπηρεσίες (τοπική αυτοδιοίκηση, υγει- ονομικές/ οικονομικές υπηρεσίες κλπ θα μπορούσε να μεταφέρει αυτή την “τεχνογνωσία” σε αυτές, βελτιώνοντας τις επιδόσεις τους. 

Στη σημερινή λοιπόν «κρίση» όπου σύμφωνα και με τις Προτάσεις – Συστάσεις των εκπροσώπων της Γαλλικής Κυβέρνησης: Η Ελλάδα έχει περιορισμένη δυνατότητα να θέσει στρ τηγικές κατευθύνσεις και προτεραιότητες, να κατευθύνει και να συντονίσει τη δραστηριότητα των Υπουργείων και να διασφαλίσει ότι οι πολιτικές εφαρμόζονται αποτελεσματικά. 

Η αποστολή και η κινητοποίηση του Κέντρου για τη Διακυβέρνηση της Χώρας παραμένει ασαφής, περιορισμένη και κατακερματισμένη. Αυτό αντανακλάται σε ισχνές δυνατότητες για καθορισμό στρατηγικών πολιτικών αποφάσεων και προτεραιοτήτων, που να ακολουθούνται από όλη την κεντρική διοίκηση, αλλά και από μια αναποτελεσματική δημοσιονομική διαχείριση. Οι μεταρρυθμίσεις που καλείται να εφαρμόσει η Ελλάδα, βάσει των δεσμεύσεών της, πολλές από τις οποίες επείγουν, απαιτούν τη σύμπραξη πολλών και διαφορετικών υπηρεσιών. 

Απουσιάζει η κεντρική διεύθυνση, περιλαμβανομένου του αναγκαίου στρατηγικού οράματος, της λογοδοσίας, του στρατηγικού σχεδιασμού, της συνοχής των πολιτικών, καθώς και της συλλογικής δέσμευσης και επικοινωνίας. 

Ουσιαστικά, δεν υπάρχει ένας «φανερός ιδιοκτήτης (δηλαδή η αίσθηση «κυριότητας») της μεταρρυθμιστικής ατζέντας στο Κέντρο της Διακυβέρνησης και η ικανότητα συντονισμού των παρα- γωγικών υπουργείων είναι ασθενική. Υπάρχει έλλειψη επίβλεψης και ελάχιστος συντονισμός, γεγονός που υπονομεύει την επιτυχία των μεταρρυθμίσεων. Η μη υλοποίηση πολιτικών και μεταρρυθμίσεων συνιστά μείζονα και παραλυτική αδυναμία, η οποία οφείλεται στην ανεπαρκή κεντρική επίβλεψη και σε μια νοοτροπία που ευνοεί την παραγωγή νομοθεσίας και όχι το αποτέλεσμα. 

Είναι προφανές ότι η αναγνώριση των παραπάνω ελλείψεων της Χώρας μας είναι εύκολα κατανοητή από όλους τους Στρατιωτικούς, λόγω της εκπαίδευσης και των εμπειριών τους στη υπηρεσία ενός Θεσμού της Κοινωνίας που αφορά την Άμυνα και την Ασφάλεια του Κράτους. Εκεί, δηλαδή, όπου η Αποστολή, ο Στόχος, η Διοίκηση και ο Έλεγχος απο- τελούν ουσιαστικές αρχές και παραδόσεις της καθημερινής θεσμικής λειτουργίας. 

Η “επαγγελματική” προσφορά για το «σήμερα» από τους αποστράτους Στρατιωτικούς στο καιρό της κρίσης, έγκειται στο ότι: όχι μόνο να στρατευτούν για να υποστηρίξουν να κατανοηθεί η επιτελική σχεδίαση των απαιτουμένων θεσμικών μεταρρυθμίσεων από όλους τους Έλληνες, αλλά και να διαθέσουν τον εαυτό τους στη πρωτοπορία της συλλογικής δέσμευσης για την υλοποίηση και την “ιδιοκτησία” των παραπάνω πολιτικών μεταρρυθμί- σεων.

 ΕΠΙΛΕΚΤΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
Ελληνική -Παπανικολάου, Ι. (2010): Προετοιμάζοντας τους Αξιω- ματικούς για ένα Κόσμο που Αλλάζει. Αθήνα, Εκδόσεις Του- ρίκη. -Σμοκοβίτης, Δ. (1977): Μια Ιδιότυπος Κοινωνική Ομάς Αι Ενοπλοι Δυνάμεις. Διδακτορική Διατριβή. Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσ- σαλονίκης. Θεσσαλονίκη. -Σμοκοβίτης, Δ. (1987): «Μάνατζμεντ. Βασικές και απα- ραίτητες γνώσεις για τους Αξιωματικούς των Ενόπλων Δυ- νάμεων», Στρατιωτική Επιθεώρηση, Ιανουάριος. -Σμοκοβίτης, Δ. (1993): «Συστήματα Διοικήσεως, Ελέγχου και Πληροφοριών (ΣΔΕΜ) και Λειτουργίες του Management”, Στρατιωτική Επιθεώρηση, Ιανουάριος

Tα Πέντε βήματα εξόδου της Ελλάδας από την κρίση







Υπάρχουν τόσο πολλά πράγματα που θα μπορούσαν να πάνε στραβά στην Ελλάδα ώστε είναι εύκολο να παραβλέψει κανείς ότι θα μπορούσαν επίσης να πάνε και καλά. Το αισιόδοξο σενάριο περιλαμβάνει τη συμμετοχή των ελληνικών ομολόγων στις μαζικές αγορές κρατικών ομολόγων που κάνει η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα, την άρση των ελέγχων στην κίνηση κεφαλαίου και την επίτευξη συμφωνίας για την αναδιάρθρωση του ελληνικού δημόσιου χρέους. Ολα αυτά θα μπορούσαν να συμβούν μέχρι το τέλος του έτους.

Τίποτε απ’ αυτά δεν αποτελεί πρόβλεψη. Η εμπιστοσύνη μεταξύ της Ελλάδας και των υπολοίπων κρατών-μελών της Ευρωζώνης έχει χαθεί σχεδόν ολοκληρωτικά. Πάντως, αν ο κ. Τσίπρας καταφέρει να οικοδομήσει και πάλι σχέση εμπιστοσύνης και να εφαρμόσει τις δεσμεύσεις που έχει αναλάβει, τότε υπάρχει ένας σαφής δρόμος που οδηγεί μακριά από τη δυστυχία.

Το πρώτο βήμα είναι να ολοκληρωθεί η νέα συμφωνία – ειδικότερα να συμφωνηθούν οι δημοσιονομικοί στόχοι των επόμενων ετών. Δεδομένης της μεγάλης καταστροφής που σημειώθηκε τις προηγούμενες εβδομάδες, όταν έμειναν κλειστές οι τράπεζες, η Αθήνα δεν θα καταφέρει να πιάσει τους στόχους που απαιτούσαν προηγουμένως οι πιστωτές χωρίς να εφαρμόσει νέα εξουθενωτικά μέτρα λιτότητας. Αν ο κ. Τσίπρας καταφέρει να πείσει τους πιστωτές της Ευρωζώνης ότι θα εφαρμόσει τις μεταρρυθμίσεις, ίσως να μην επιμείνουν στη λήψη επιπλέον μέτρων λιτότητας είτε φέτος είτε του χρόνου. Σε διαφορετική περίπτωση, θα χρειαστεί να προχωρήσει σε ακόμα περισσότερες αυξήσεις φόρων και περικοπές δαπανών.

Οσο πιο σύντομα ολοκληρωθεί η νέα συμφωνία, ιδανικά έως τα τέλη Αυγούστου, τόσο πιο γρήγορα μπορεί να γίνει το δεύτερο βήμα: να αρχίσει η ΕΚΤ να αγοράζει ελληνικά κρατικά ομόλογα στο πλαίσιο του προγράμματος ποσοτικής χαλάρωσης. Αυτό θα αποτελούσε ευλογία για την Ελλάδα. Αν αρχίσει η ΕΚΤ να αγοράζει ελληνικά ομόλογα, θα πέσει σημαντικά η απόδοσή τους, στοιχείο που θα ενισχύσει την εμπιστοσύνη. Στην καλύτερη περίπτωση οι αγορές θα μπορούσαν να αρχίσουν τον Σεπτέμβριο μετά τη σύναψη νέας συμφωνίας. 


Το τρίτο βήμα είναι η ανακεφαλαιοποίηση των ελληνικών τραπεζών. Χρειάζονται νέα κεφάλαια, διότι η τόσο μεγάλη επιδείνωση των προοπτικών της ελληνικής οικονομίας τον προηγούμενο μήνα σημαίνει, μεταξύ άλλων, ότι θα πολλαπλασιαστούν τα μη εξυπηρετούμενα δάνεια. Μόλις η ΕΚΤ ορίσει επακριβώς το ποσό που θα απαιτηθεί, τότε θα πρέπει να αποφασίσει ποιος θα διαθέσει τε κεφάλαια. Το βασικό ερώτημα είναι αν θα υπάρξει «κούρεμα» των μη εγγυημένων καταθέσεων, κυρίως εταιρικών καταθέσεων άνω των 100.000 ευρώ, μέσω του οποίου ένα ποσοστό των χρημάτων θα μετατραπεί με τη βία σε μετοχές της τράπεζας. Ενα τέτοιο «κούρεμα» των καταθέσεων θα κονιορτοποιήσει την εμπιστοσύνη. Αν ο Τσίπρας εφαρμόσει όσα του αναλογούν, τότε οι πιστωτές δεν θα επιμείνουν. Αν όχι, τότε υπάρχει κίνδυνος να το κάνουν.

Η ανακεφαλαιοποίηση των τραπεζών είναι αναγκαία ώστε να γίνει το επόμενο βήμα:


To τέταρτο βήμα είναι άρση των κεφαλαιακών ελέγχων. 

Το πέμπτο και τελευταίο βήμα είναι η αναδιάρθρωση του ελληνικού χρέους. Στις 19 Ιουλίου, η Γερμανίδα καγκελάριος Αγκελα Μέρκελ είπε ότι αυτή θα μπορούσε να περιλαμβάνει μεγαλύτερη περίοδο αποπληρωμής των ομολόγων και μικρότερα επιτόκια δανεισμού. Το πρόβλημα είναι ότι το ζήτημα της αναδιάρθρωσης χρέους θα εξεταστεί μόνο μετά την πρώτη αξιολόγηση του νέου προγράμματος, δηλαδή τον Οκτώβριο στην καλύτερη περίπτωση. Ακόμη χειρότερα, η αναδιάρθρωση θα γίνει υπό την προϋπόθεση ότι θα έχει εφαρμοστεί πλήρως το ελληνικό πρόγραμμα τα επόμενα τρία χρόνια. Απλώς φανταστείτε να υλοποιείται αυτό το σενάριο έως το τέλος του χρόνου. Η ενίσχυση της εμπιστοσύνης θα αντιστάθμιζε σε μεγάλο βαθμό τα μέτρα λιτότητας. Φυσικά, το να φαντάζεται κανείς ένα σενάριο δεν είναι το ίδιο με το να προβλέπει ότι θα επαληθευτεί κιόλας. Η Ελλάδα και οι πιστωτές μάς έχουν απογοητεύσει πολλές φορές στο παρελθόν.

πηγή:kathimerini.gr

Συντάξεις: Πόσο μειώνονται και από πότε




Αποτέλεσμα εικόνας για φωτο ψαλιδι και ευρωΑποτέλεσμα εικόνας για φωτο ψαλιδι και ευρω


- Μέχρι και 180 ευρώ οι μειώσεις στις κύριες συντάξεις
- Ως και 54 ευρώ χάνουν οι συνταξιούχοι από τις επικουρικές
- Ακόμη δεν έχουν καταλήξει στην κυβέρνηση πως θα γίνουν οι μειώσεις
- Στα τέλη Αυγούστου θα δουν οι συνταξιούχοι τη διαφορά στο ποσό
- Επιμένει για συντάξεις φτώχειας η τρόικα 

Μαύρα τα μαντάτα για τους συνταξιούχους από τα τέλη του Αυγούστου. Έρχονται μειώσεις τόσο στις κύριες όσο και στις επικουρικές συντάξεις, ενώ ακόμη η κυβέρνηση δεν έχει πάρει μια απόφαση για το εάν θα υπολογιστεί η μείωση στο καταβαλλόμενο ή στο συνολικό ποσό της σύνταξης.
Όπως και να έχει όμως οι μειώσεις έρχονται μαζεμένες με τη σύνταξη του Σεπτεμβρίου και θα είναι από 29 ως 180 ευρώ στις κύριες συντάξεις και από 27 ως 54 στις επικουρικές.

Αναλυτικά οι μειώσεις στις κύριες συντάξεις
Ποσό – μείωση
486 - 9, 72 ευρώ/μήνα
550 – 11 ευρώ/μήνα
600 – 12 ευρώ/μήνα
800 – 16 ευρώ/μήνα
900 – 18 ευρώ/μήνα
1.000 – 20 ευρώ/μήνα
1.200 – 24 ευρώ/μήνα
1.400 – 28 ευρώ/μήνα
1.600 – 32 ευρώ/μήνα
1.800 – 36 ευρώ/μήνα

Επικουρικές Δημοσίου
Ποσό – μείωση
146 – 8,8 ευρω/μήνα
180 – 10,8 ευρώ/μήνα
221 – 13,3 ευρώ/μήνα
232 – 13,9 ευρώ/μήνα

Επικουρικές ΙΚΑ
Ποσό – μείωση
149 – 9 ευρώ/μήνα
180 – 10,8 ευρώ/μήνα
218 – 13 ευρώ/μήνα
273 – 16,3 ευρώ/μήνα
297- 17,8 ευρώ/μήνα

Για να δείτε τη μείωση που θα υπάρξει συνολικά στις συντάξεις του Σεπτεμβρίου θα πρέπει να πολλαπλασιάσετε το ποσό της μείωσης επί τρία.

πηγή:Newsit