Τετάρτη 26 Νοεμβρίου 2014

"ΞΕΜΠΡΟΣΤΙΑΖΟΥΝ" ΤΟΝ ΡΟΛΟ ΤΗΣ ΠΟΕΣ , Ε.Σ.ΠΕ.Κ.Μ. – Ε.Σ.ΠΕ.Θ. – Ε.Σ.ΠΕ.ΗΠ. OI EΝΩΣΕΙΣ ΑΝΗΚΟΥΝ ΣΕ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΣΤΡΑΤΙΩΤΙΚΟΥΣ




        
                                                                                Αρ.Πρωτ.2/2014                                                                                                                                                                                                                  25/11/2014   

                                                  
  ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Γνωρίζετε ότι μετά την συνάντηση των προεδρείων των τριών Ενώσεων Στρατιωτικών (Ε.Σ.ΠΕ.Κ.Μ. – Ε.Σ.ΠΕ.Θ. – Ε.Σ.ΠΕ.ΗΠ.), συζητήθηκαν τα παρακάτω θέματα:
* Εκτίμηση της κατάστασης στην Π.Ο.Ε.Σ. όπως αυτή διαμορφώνεται μετά τις τελευταίες εξελίξεις.
* Το έργο, ο τρόπος λήψης αποφάσεων και ο τρόπος λειτουργίας της Ομοσπονδίας
* Το έργο που έχουν επιτελέσει μέχρι τώρα οι τρεις Ενώσεις κυρίως στα θέματα του Ωραρίου Εργασίας (40ωρο), Ασφαλιστικό-Καταταγέντες 90-95, Ιατροφαρμακευτική Περίθαλψη, Μεταθέσεις, Στέγαση Στελεχών και θέματα Μέριμνας Προσωπικού.
* Καθορίστηκαν οι κοινοί επόμενοι στόχοι.
* Προσδιορίστηκαν τρόποι για κοινή δράση των τριών Ενώσεων όπου απαιτηθεί (π.χ. σε συναντήσεις με φορείς), η οργανωμένη αντιμετώπιση και η συνδρομή σε τυχόν πρόβλημα μιας Ένωσης, αλλά και κοινή παρουσία από δω και στο εξής μέσα στην Π.Ο.Ε.Σ.
* Αποφασίστηκε η δημιουργία Κοινού Συντονιστικού Οργάνου.

Καλούμε την Π.Ο.Ε.Σ.

* Να δώσει βήμα στον ουσιαστικό διάλογο και στον πλουραλισμό των απόψεων μέσα σ’ αυτήν και να σταματήσει η απουσία προβολής των δραστηριοτήτων κάποιων συγκεκριμένων Ενώσεων από την ιστοσελίδα της, που δημιουργεί απορία και σύγχυση στους συναδέλφους.
* Να εντείνει τις προσπάθειες για την αναγνώριση της σωματειακής εκπροσώπησης των στρατιωτικών μέσω των Ενώσεων από την πολιτεία με Νομοθέτηση που θα διέπει το θέμα αυτό.
* Να αποφεύγει λεκτικές υπερβολές ή κινήσεις που θα οδηγήσουν πολλούς να μας προσάψουν ίχνη κομματισμού ή προσωπικών φιλοδοξιών στον κοινό μας αγώνα για την επιτυχία των Ενώσεων και της Ομοσπονδίας.
* Να συνδράμει σε Ενώσεις με κάθε μέσο, ώστε να διασφαλιστεί η ενότητα και το κύρος τους από άτομα που παρυσφύουν σ’ αυτές και δημιουργούν διενέξεις και διάφορες άλλες δυσχέρειες και προβλήματα.
* Τόσο οι Ενώσεις και κατ΄ επέκταση η Ομοσπονδία μας, πρέπει να μείνουν μακριά από τις διάφορες προσωπικές φιλοδοξίες και προσπάθειες κομματικοποίησης. Άλλωστε δεν ανήκουν σε κανένα πρόσωπο ή πολιτικό φορέα αλλά ανήκουν σε όλους τους συναδέλφους τους οποίους καλούμε να στηρίξουν τον αγώνα μας με τη συμμετοχή τους.

ΔΥΝΑΤΕΣ ΕΝΩΣΕΙΣ – ΔΥΝΑΤΗ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ

-ΟΙ-
ΠΡΟΕΔΡΟΙ

Πρόεδρος ΕΣΠΕΘ              Πρόεδρος ΕΣΠΕΗΠ              Πρόεδρος ΕΣΠΕΚΜ
   Ηλίας Νατσιούλας              Γεώργιος Θεοδώρου            Ευμορφύλη Ασλανίδου
πηγή:espeep

Τρίτη 25 Νοεμβρίου 2014

Δελτίο Τύπου της Ε.Α.Α.Σ. για συνάντηση με Τ.ΕΘ.Α.



ΕΝΩΣΗ ΑΠΟΣΤΡΑΤΩΝ ΑΞΙΩΜΑΤΙΚΩΝ ΣΤΡΑΤΟΥ

ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ

Χαριλάου Τρικούπη 18, 106 79,  Αθήνα
Τηλ.:  210 36 33 797  -  Τηλεομοιότυπο.:  210 362 14 10
Ιστοσελίδα: www.eaas.gr

Δ Ε Λ Τ Ι Ο    Τ Υ Π Ο Υ

Αθήνα, 24 Νοεμβρίου 201 
ΘΕΜΑ: Συνάντηση με Τ.ΕΘ.Α
          Το Δ.Σ. της Ε.Α.Α.Σ. στο πλαίσιο αλληλοενημερώσεων και συνεργασίας με λοιπούς φορείς (Ν.Π.Δ.Δ.) που έχουν αρμοδιότητα επί θεμάτων που αφορούν τα Μέλη μας, προσκάλεσε το Ταμείο Εθνικής Άμυνας (Τ.ΕΘ.Α) για σχετική ενημέρωση.  Η πρόσκλησή έγινε άμεσα αποδεκτή και πραγματοποιήθηκε συνάντηση την 20η Νοεμβρίου 2014 στα γραφεία της Ε.Α.Α.Σ.
          Στη συνάντηση, διάρκειας τριών ωρών, παρευρέθηκαν ο Πρόεδρος και τα Μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου της Ε.Α.Α.Σ. και εκ μέρους του Τ.ΕΘ.Α. ο Διευθυντής του, Υπτγος Γεώργιος Σταθιάς, ο Υποδιευθυντής Ταξχος Ισίδωρος Σκαντζής και οι προϊστάμενοι των Τμημάτων του, ε.ε. Αξκοι.
          Αρχικά έλαβε χώρα το εθιμοτυπικό καλωσόρισμα από τον Πρόεδρο της Ε.Α.Α.Σ. και η αλληλογνωριμία των συμμετεχόντων.  Στη συνέχεια ακολούθησε μια πλήρως εμπεριστατωμένη και πλήρη ενημέρωση για το Τ.ΕΘ.Α. από τον Διευθυντή του, που περιελάμβανε το σκοπό, ιστορικά στοιχεία, αποστολή –όραμα, διοικητικά –οργανικά –λειτουργικά στοιχεία, περιουσιακά –οικονομικά δεδομένα, δυνατότητες και τρόπους αξιοποίησης της ακινήτου περιουσίας, Στρατηγικό σχεδιασμό και θεμελιώδεις στόχους, ενώ τέλος έγινε αναφορά στη συγκρότηση του νέου φορέα για το Ενιαίο Ταμείο Εθνικής Άμυνας.
          Ενδεικτικά τονίστηκε για την αποστολή του Ταμείου ότι είναι η παρακολούθηση, διαχείριση και ορθολογιστική αξιοποίηση της περιουσίας που διαθέτει, η ορθή αξιοποίηση της ακινήτου περιουσίας και ως όραμα ο εκσυγχρονισμός και μετασχηματισμός του σε έναν σύγχρονο, αξιόπιστο και ικανό Φορέα του ΥΠ.ΕΘ.Α.  Κοινή συνισταμένη η επίτευξη του Στόχου για συμβολή του στην αμυντική οργάνωση και ενίσχυση της χώρας, καθώς και στο ΕΚΟΕΜΣ μέσω της διάθεσης των εκ της αξιοποίησης  προερχόμενων εσόδων.
          Στον επίλογο της παρουσίασης δόθηκε έμφαση στη σημασία που έχει για το Σ.Ξ. και εν γένει τις Ένοπλες Δυνάμεις η συγκρότηση στρατηγικής μακράς πνοής όσον αφορά την ορθολογιστική διαχείριση – αξιοποίηση της ακινήτου περιουσίας μας.  Ως εκ τούτου επιβάλλεται η γνώση και συνειδητοποίηση όλων μας για το περιουσιακό στοιχείο που διαθέτουμε και η απορρέουσα υποχρέωσή μας για υποστήριξη του Ταμείου.  Συναφώς ο Διευθυντής του Τ.ΕΘ.Α. επικρότησε το μέχρι στιγμής έργο της Ε.Α.Α.Σ. και τη σοβαρή, άοκνη και συνεχή ενασχόλησή της με όλα τα θέματα που απασχολούν τα μέλη της, συνέπεια της οποίας είναι το πραγματικό της ενδιαφέρον να καταστεί αρωγός στην επίτευξη των στόχων του Ταμείου.
          Επισημαίνεται πως κατά τη διάρκεια της παρουσίασης διεξαγόταν συζήτηση για τα διάφορα επιμέρους θέματα, ερωτήσεις, επίλυση αποριών και αποσαφήνιση των τρόπων αντιμετώπισης και ενεργειών που έχουν γίνει σε ιδιαίτερες περιπτώσεις.
          Γνωρίζεται επίσης ότι τo Δ.Σ. της Ε.Α.Α.Σ. και τα μέλη της έχουν επενδύσει από κοινού με το ΤΕΘΑ, στην αξιοποίηση της περιουσιακής κατάστασης των ΕΔ, μέσα από το ψηφισθέν Ενιαίο Ταμείο Εθνικής Άμυνας υπό το ΥΠΕΘΑ και επ' ωφελεία των μελών των ΕΔ.  Προσδοκούμε στην υλοποίησή του έγκαιρα και βάσει του χρονοδιαγράμματος, χωρίς οιαδήποτε απώλεια απ' τα ενοποιημένα Ταμεία, που θα στερούσε πόρους στα μέλη των ΕΔ, αλλά και νομικές προκλήσεις επανένταξης των κατασχεθέντων.
          Τέλος, η συνάντηση που διεξήχθη σε άριστο κλίμα, ολοκληρώθηκε με ανταλλαγή αναμνηστικών, με πρόσκληση του Δ.Σ. της  Ε.Α.Α.Σ. να επισκεφτεί το Τ.ΕΘ.Α και με διαβεβαίωση των δύο πλευρών για συνέχιση της συνεργασίας σε όλους τους τομείς που έχουν κάνουν με την προώθηση των συμφερόντων των ε.ε. και ε.α Στελεχών των Ε.Δ. καθώς και των μελών των οικογενειών των εκλιπόντων συναδέλφων.
 Εκ του Γραφείου Τύπου  της Ε.Α.Α.Σ.
πηγή:eaas.gr

ΙΣΧΥΕΙ ΤΟ ΣΥΝΤΑΓΜΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ ;;;




Ισχύει το Σύνταγμα της Ελλάδας;




Άρθρο 1:
1. Το πολίτευμα της Ελλάδας είναι Προεδρευόμενη Κοινοβουλευτική Δημοκρατία.
2. Θεμέλιο του πολιτεύματος είναι η λαϊκή κυριαρχία.
3. Όλες οι εξουσίες πηγάζουν από το Λαό, υπάρχουν υπέρ αυτού και του Έθνους και ασκούνται όπως ορίζει το Σύνταγμα.
 
Γράμμα κενό αποτελεί πλέον ο διακηρυττόμενος σαν “θεμέλιος λίθος” της άλλοτε ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ μας. Μιας Δημοκρατίας που μας έκανε περήφανους. Θυμάμαι σε ηλικία 7 περίπου ετών, ζώντας στη Γερμανία, με ρώτησε κάποιος συμμαθητής μου γερμανός: Είσαι ελληνίδα; Και του απάντησα φουσκώνοντας από υπερηφάνεια: “Nαι, και είμαι πολύ περήφανη γι’ αυτό”. Και ήμουν. Και είμαι ακόμη υπερήφανη που κατάγομαι (;) από τους Έλληνες. Που κουβαλάω επάνω μου (είτε το θέλουν είτε όχι) τη μακραίωνη ελληνική ιστορία, ζώντας στην πόλη από την οποία πήγασε η Δημοκρατία και ξεδίψασε δουλωμένους λαούς και έθνη.
 
Ντρέπομαι όμως που σήμερα στη χώρα μου η Δημοκρατία καταλύθηκε. Με τον πιο βάναυσο και αναπάντεχο τρόπο, από τους ίδιους τους συμπατριώτες μας. Λες και δεν είμαστε άξιοι να έχουμε δημοκρατία και ν’ απολαμβάνουμε τα αγαθά της καθώς προχωρούμε βαθιά στη δεύτερη δεκαετία του 21ου αιώνα…   
 
Παράγραφος 1. Το Πολίτευμα της Ελλάδας είναι Προεδρευόμενη Κοινοβουλευτική Δημοκρατία!
 
Αλήθεια; Κι εγώ γιατί δεν το βλέπω πλέον αυτό. Όπως είμαι σίγουρη ότι δεν το βλέπει και κανένας άλλος εχέφρων και νοήμων άνθρωπος που ζει τις τραγικότερες στιγμές της σύγχρονης ελληνικής ιστορίας και έχει πάψει πλέον να κοροϊδεύει τον εαυτό του.
 
Κατά ένα περίεργο και ταυτόχρονα αυτονόητο τρόπο, μέχρι σήμερα καταφέρναμε πάντα να “κλέβουμε” λίγη από τη δόξα των προγόνων μας. Και το καταφέρναμε καλά γιατί “κουτσά στραβά” την υποστηρίζαμε κάπως αυτή τη δόξα και την περιβόητη καταγωγή μας. Σήμερα, αισθάνομαι ότι κόψαμε κάθε δεσμό με το ένδοξο παρελθόν μας! Και αυτό με θλίβει. Και με θυμώνει. Και με κάνει να ντρέπομαι. Και δεν μου αρέσει να ντρέπομαι, ειδικά για πράξεις και παραλείψεις άλλων. Επειδή όμως έχω αποφασίσει ότι ήρθε η στιγμή ν’ αναλάβω κι εγώ τις ευθύνες μου, δεν θα κρυφτώ άλλο πίσω από το δάχτυλό μου. Νιώθω ενοχές, γιατί φταίω κι εγώ. Όπως φταίμε όλοι. Γιατί όλοι συμβάλαμε είτε με τις πράξεις είτε με τις παραλείψεις μας.
 
Παράγραφος 2: Θεμέλιο του πολιτεύματος είναι η λαϊκή κυριαρχία.
 
Το είδαμε και αυτό… Μήπως δεν το είδαμε; Η λαϊκή κυριαρχία είναι αυτή που στηρίζει το πολίτευμα. Μόνο που δεν μας είπε ποτέ κανείς (ακόμη και σε εμάς τους “νομομαθείς” που αυτά τα παίζουμε στα “δάχτυλα”) ποιες μπορεί να είναι οι συνέπειες αν η λαϊκή κυριαρχία δεν σταθεί στο ύψος των περιστάσεων και δεν στηρίξει και δεν θεμελιώσει το πολίτευμα για το οποίο οι πρόγονοί μας ήξεραν ακριβώς τι έπρεπε να κάνουν για να το προασπίσουν. Και ήρθε η στιγμή να διαπιστώσουμε εν τοις πράγμασι ποιες είναι οι συνέπειες. Και, δεν ξέρω για εσάς, αλλά εμένα δεν μου αρέσουν καθόλου οι συνέπειες αυτές. Ο νους μου και η καρδιά μου επαναστατούν με κάθε κύτταρό τους. Δεν μου αρέσουν οι εικόνες, μ’ ενοχλούν οι αισθήσεις. Ψάχνω ελπίδα να πιαστώ. Δεν μπορεί να είναι αργά. Έστω και τώρα, κάτι μπορεί να γίνει (;).
 
Παράγραφος 3: Όλες οι εξουσίες πηγάζουν από το Λαό, υπάρχουν υπέρ αυτού και του Έθνους και ασκούνται όπως ορίζει το Σύνταγμα.
 
Η ειρωνεία σε όλο της το μεγαλείο. Οι εξουσίες πηγάζουν από το Λαό. Πράγματι, αφού ο Λαός μοίραζε εξουσίες απλόχερα προκειμένου ν’ αποκομίσει στη συνέχεια “έμμεσα” τα θετικά αποτελέσματα αυτών των εξουσιών. Δεν είχε σημασία σε ποιόν θα την έδινε την εξουσία. Σε όποιον έταζε το πιο πολλά, συνήθως. Ή σε όποιον έταζε πιο πειστικά. Ή και τα δύο…
 
Το ότι οι εξουσίες υπάρχουν υπέρ του Λαού και του Έθνους, μάλλον είναι η πιο παρεξηγημένη “διακήρυξη”. Ίσως γιατί δεν μας εξήγησε ποτέ κανείς, ότι η πραγματική έννοια δεν ήταν ότι έπρεπε να χρησιμοποιήσουμε τις “εξουσίες” για να βολευτούμε εμείς και τα παιδιά μας.
 

Όλα τελικά οφείλονται σε μια μεγάλη παρεξήγηση. Δεν ερμηνεύσαμε σωστά τις έννοιες. Αλλά δεν μας το είπαν και ποτέ ότι το είχαμε “καταλάβει λάθος”.
 
Άρα πάλι δεν φταίμε εμείς... Ας μην γελιόμαστε πια. Φταίμε. Και θα πληρώσουμε. Ας ελπίσουμε μόνο ότι θα μας δοθεί άνωθεν η ευκαιρία να επανορθώσουμε. Ας ελπίσουμε ότι δεν είναι αργά!
 
Φωτεινή Κλάδη
πηγή:NomikaEpilekta

H Toυρκία θα δαπανήσει 24 δις ευρώ το 2015 για την άμυνα και την ασφάλεια






Οι προϋπολογισμοί της Τουρκίας στους τομείς της άμυνας και της ασφάλειας θα αυξηθούν περαιτέρω κατά το οικονομικό έτος 2015.

Οι συνδυασμένοι προϋπολογισμοί άμυνας και ασφάλειας της Τουρκίας θα αυξηθούν κατά 2,5 δις τουρκικές λίρες (900 εκατομμύρια ευρώ) το 2015 σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος, φθάνοντας περίπου τα 52,5 δις τουρκικές λίρες (19 δις ευρώ). Αυτό αντιπροσωπεύει περίπου το 11,1% του συνολικού δημοσιονομικού προϋπολογισμού της Τουρκίας για το οικονομικό έτος 2015, περί τα 472,9 δις τουρκικές λίρες (171 δις ευρώ).

Οι λόγοι που προβάλλονται για την αύξηση είναι η απειλή για την ασφάλεια που θέτει η συνεχιζόμενη σύγκρουση στη γειτονική Συρία και το Κουρδικό Εργατικό Κόμμα (ΡΚΚ), παρά τη συνεχιζόμενη αλλά εύθραυστη ειρηνευτική διαδικασία.

Η υποχρεωτική στρατολογία, στην οποία βασίζεται το στρατιωτικό μοντέλο της Τουρκίας αναφέρθηκε επίσης ως αιτία για την αύξηση, με τον υπουργό Άμυνας Ισμέτ Γιλμάζ να δηλώνει στις 13 Νοεμβρίου ότι το 57% του προϋπολογισμού του Υπουργείου Άμυνας να προορίζεται για τις δαπάνες προσωπικού: 9% αύξηση σε σχέση με το 2014.

Το αριθμητικό μέγεθος της τουρκικής στρατιωτικής δύναμης είναι συνήθως ένα από τα πιο αμφιλεγόμενα ζητήματα για την Τουρκία - η ορθότητα να εξακολουθεί να χρηματοδοτείται ένας από τους μεγαλύτερους στρατούς στον κόσμο. Η Τουρκία έχει σήμερα τον 11ο μεγαλύτερο στρατό στον κόσμο όσον αφορά τον αριθμό των στρατιωτών που έχει, και σε μέγεθος κατέχει τη 2η θέση στην Ευρώπη μετά τη Ρωσία, η οποία έχει 1,5 εκατομμύρια στρατιώτες. Σήμερα, υπάρχουν περίπου 615.000 στρατιώτες στην Τουρκία, και το νούμερο ένα στον κόσμο, η Κίνα, έχει περίπου 3 εκατομμύρια στρατιώτες.

Ωστόσο, τα αριθμητικά στοιχεία που ανακοινώθηκαν για την άμυνα και την ασφάλεια δεν περιλαμβάνουν εκτός προϋπολογισμού πόρους που προορίζονται για τους τομείς αυτούς. Η πλειοψηφία από αυτούς είναι ασύδοτη - συμπεριλαμβανομένων των κονδυλίων που προέρχονται από κέρδη των ιδιωτικών εταιρειών που ανήκουν σε διάφορα στρατιωτικά ιδρύματα και ενός ειδικού ταμείου που έχει δημιουργηθεί από το Υφυπουργείο Αμυντικής Βιομηχανίας (SSM) για τις προμήθειες όπλων που πραγματοποιούνται.

Η χρηματοδότηση ειδικά για το Υπουργείο Άμυνας αυξήθηκε περίπου κατά 4,5% σε 22,7 δις τουρκικές λίρες το 2015 (8,2 δις ευρώ) από 21,8 δις το 2014.

Εν τω μεταξύ, ο προϋπολογισμός της Εθνικής Υπηρεσία Πληροφοριών (ΜΙΤ) αυξάνεται κατά 10% του από 1,0 δις τουρκικές λίρες το 2014 σε 1,1 δις (400 εκατομμύρια ευρώ) το 2015. Ο προϋπολογισμός της Εθνικής Αστυνομικής Διεύθυνσης έχει αυξηθεί στα 17,6 δις για το 2015 (6,3 δις ευρώ), από 16,5 δις το 2014.

Η Εθνική Αστυνομική Διεύθυνση έχει αναλάβει ανισχυμένο ρόλο στην επιβολή του νόμου και της τάξης, παράλληλα με τη Χωροφυλακή, στις αγροτικές περιοχές της Τουρκίας, αν και ο ρόλος των δυνάμεων ΜΑΤ σε αντικυβερνητικές διαδηλώσεις στις αστικές περιοχές δέχεται έντονη κριτική.

Ο προϋπολογισμός της Διοίκησης Ακτοφυλακής (SGK), αυξάνεται από 452 εκατομμύρια τουρκικές λίρες το 2014 σε 506,2 εκατομύρια το 2015 (183 εκατομμύρια ευρώ). Ο προϋπολογισμός για το Συμβούλιο Εθνικής Ασφαλείας (MGK), από 20 σε 22,5 εκατομμύρια τουρκικές λίρες, και αυτός της Γενικής Διεύθυνσης Δημόσιας Τάξης και Ασφάλειας (KDGM), από 20,9 σε 22,1 εκατομμύρια τουρκικές λίρες.

Τέλος, ο προϋπολογισμός για το Υπουργείο Εσωτερικών έχει αυξηθεί σε 3,8 δις (1,4 δις ευρώ) από 3,5 δις το 2014, και ο προϋπολογισμός της Γενική Διοίκησης Χωροφυλακής (JGK) αυξάνεται από 6,1 δις το 2014 σε 6,4 δις τουρκικές λίρες το 2015 (2,3 δις ευρώ).

Η έλλειψη άμεσου κοινοβουλευτικού ελέγχου στους προϋπολογισμούς άμυνας και της ασφάλειας καθιστά δύσκολο να εντοπιστούν τα πλήρη στοιχεία που προορίζονται για τους τομείς αυτούς, τα οποία είναι γενικά υψηλότερα από τα αριθμητικά στοιχεία που ανακοινώθηκαν από το Υπουργείο Οικονομικών στην Άγκυρα.

Παρά το γεγονός ότι ο προϋπολογισμός του Υπουργείου Άμυνας αποτελεί περίπου το 1,7% του ακαθάριστου εγχώριου προϊόντος (ΑΕΠ) για το 2015, σύμφωνα με στοιχεία του Υπουργείου Οικονομικών, υπολογίζεται να είναι πιο κοντά στο 2,3% του ΑΕΠ λόγω των εκτός προϋπολογισμού πόρων που προορίζονται για την άμυνα, που είναι δεν είναι προσβάσιμοι για το κοινό.

Το Διεθνές Ινστιτούτο Ερευνών Ειρήνης στην Στοκχόμη (SIPRI) εξέδωσε τον Μάρτιο του 2014 την τελευταία ενημερωμένη ετήσια έκθεση σχετικά με τους συνδυασμένους προϋπολογισμούς άμυνας και ασφάλειας της Τουρκίας κατά την διάρκεια των περασμένων ετών. Η έκθεση αυτή επιβεβαιώνει ότι δεν είναι εύκολο να εκτιμηθεί πόσα ξοδεύει η Τουρκία για τις στρατιωτικές της δαπάνες, όπως τα επίσημα στοιχεία της κυβέρνησης καλύπτουν μόνο ένα μέρος αυτών των συνολικών δαπανών.

Στην πραγματικότητα, μια έκθεση που δημοσιοποιήθηκε στις 2 Νοεμβρίου από την Πλατφόρμα Παρακολούθησης Δημοσίων Δαπανών (KAHİP), συγκρίνοντας τις στρατιωτικές δαπάνες ως προς το ΑΕΠ, αναφέρει ότι Τουρκία βρίσκεται στην 9η θέση στον κόσμο με 2,3% του ΑΕΠ, παρόλο που το ποσοστό αυτό μειώνεται σταθερά από το 2003 (λόγω αύξησης του ΑΕΠ).

Η ίδια έκθεση υπογραμμίζει πάντως ότι το μερίδιο των στρατιωτικών δαπανών στο ΑΕΠ ήταν κατά πολύ χαμηλότερο από το μερίδιο που διατίθεται στην εκπαίδευση (4,1%) και στους τομείς της υγείας (4,55% ). Μέχρι το 2003, οι Τουρκικές Ένοπλες Δυνάμεις ελάμβαναν τη μερίδα του λέοντος των των συνολικών δημοσίων δαπανών.

Η KAHİP, η οποία εκπονεί εκθέσεις για την παρακολούθηση των κρατικών δαπανών κατά τη διάρκεια των τελευταίων πέντε ετών, έχει κυκλοφορήσει την έκθεσή της για το 2014. Η KAHİP είναι μια χορηγία από το Πανεπιστήμιο Μπιλγκί.

Η έκθεση πρότεινε στην κυβέρνηση να συνεχίσει τη μείωση του μεριδίου των κονδυλίων του στρατιωτικού προϋπολογισμού στο 1,9% του ΑΕΠ, το μέσο επίπεδο των ευρωπαϊκών μελών του ΝΑΤΟ, προκειμένου να αποκτηθούν επαρκείς πόροι για να λύσει μια σειρά από κοινωνικά προβλήματα για τα 12,5 εκατομμύρια ανασφάλιστων πολιτών της Τουρκίας.

H ταξινόμηση των στρατιωτικών δαπανών, χρησιμοποιώντας μια μέθοδο από το Διεθνές Ινστιτούτο Ερευνών Ειρήνης στην Στοκχόλμη (SIPRI), καθορίζει ότι το 78% των στρατιωτικών δαπανών που ανακοινώνεται από την κυβέρνηση δημοσίως και είναι ανοικτό σε επιθεωρήσεις. Περί το 7% των δαπανών είναι μερικώς προσβάσιμο για τα μέλη της Εθνοσυνέλευσης. Το υπόλοιπο 15% είναι εντελώς δύσκολο να εντοπιστεί, και ως εκ τούτου το μέγεθος των δαπανών σε αυτό το το μέρος βασίζεται σε μεγάλο βαθμό σε εκτιμήσεις, αναφέρει η έκθεση.

Επί τη βάσει των αναλυτικών συμπερασμάτων της ιδίας έκθεσης, μπορούμε να υποθέσουμε βάσιμα ότι οι συνδυασμένοι προϋπολογισμοί άμυνας και ασφάλειας της Τουρκίας για το 2015 θα ανέρθουν σε περίπου 24 δις ευρώ - συναλλαγματικές ισοτιμίες Νοέμβριος 2014.

Τα 3/4 του συνόλου των χρημάτων που δαπανώνται κατευθύνονται στις αποδοχές του προσωπικού, συμπεριλαμβανομένων των εμπορευμάτων και των υπηρεσιών προμηθειών για τα στρατεύματα, ενώ το 25% κατευθύνεται στον εκσυγχρονισμό του στρατού και για τις κεφαλαιουχικές δαπάνες, όπως διαπιστώνει η έκθεση.

Η έκθεση επέκρινε τις πιστώσεις του προϋπολογισμού για την εσωτερική ασφάλεια. Μεταξύ του 2006 και του 2013, ο όγκος των κεφαλαίων για τις εγχώριες ανάγκες ασφαλείας κατέγραψαν αύξηση της τάξης του 107% για το Υπουργείο Εσωτερικών. Το Εθνικό Συμβούλιο Ασφαλείας (MGK) ήταν το μόνο όργανο που είδε τον προϋπολογισμό να μειώνεται κατά 8% στη δεδομένη χρονική περίοδο.

πηγή:difencenews.gr,