Αναλύοντας τις στρατηγικές ανάγκες και τις διαθέσιμες δυνάμεις των άλλων.
Ο αριθμός των φρεγατών που θα έπρεπε να διαθέτει η Ελλάδα εξαρτάται από διάφορους στρατηγικούς, επιχειρησιακούς και οικονομικούς παράγοντες. Ο κυριότερος παράγοντας είναι η στρατηγική ανάγκη για την προστασία των θαλάσσιων συνόρων της χώρας, κυρίως στην Ανατολική Μεσόγειο και το Αιγαίο Πέλαγος, περιοχές με έντονα γεωπολιτικά ενδιαφέροντα και εντάσεις.
Η Ελλάδα πρέπει να προστατεύει τις θαλάσσιες γραμμές επικοινωνίας, τα νησιά της και τις αποκλειστικές οικονομικές ζώνες (ΑΟΖ). Σε έναν κόσμο με αυξανόμενη θαλάσσια ασφάλεια, οι φρεγάτες παίζουν κρίσιμο ρόλο στην παρακολούθηση και τον έλεγχο του θαλάσσιου χώρου, την αντι-υποβρυχιακή και αντι-αεροπορική προστασία, και την ασφάλεια των ναυτικών δρομολογίων.
Οι σύγχρονες φρεγάτες είναι εξοπλισμένες με προηγμένα ραντάρ, αντιαεροπορικά και αντιπλοϊκά όπλα, συστήματα ηλεκτρονικού πολέμου και ενσωματωμένα συστήματα για την προστασία από υποβρύχια και αεροπορικές απειλές. Η Ελλάδα, ως χώρα μέλος του ΝΑΤΟ και με στρατηγική θέση στην περιοχή, πρέπει να εξοπλιστεί με φρεγάτες που διαθέτουν αυτά τα χαρακτηριστικά για να ανταπεξέλθουν στις σύγχρονες απειλές.
Ο αριθμός των φρεγατών που μπορεί να διατηρεί η Ελλάδα εξαρτάται από τον προϋπολογισμό της άμυνας και τις οικονομικές της δυνατότητες. Η Ελλάδα, παρά τις οικονομικές δυσκολίες, καταβάλει συνεχείς προσπάθειες για να διατηρήσει μια ισχυρή ναυτική δύναμη, αλλά ο αριθμός των φρεγατών που μπορεί να αγοράσει και να συντηρήσει εξαρτάται και από τις δυνατότητες των κρατικών πόρων.
Αναλύοντας τις στρατηγικές ανάγκες και τις διαθέσιμες δυνάμεις των άλλων ναυτικών δυνάμεων της Μεσογείου, οι αναλυτές συμφωνούν ότι η Ελλάδα θα έπρεπε να διαθέτει τουλάχιστον 12-15 φρεγάτες σύγχρονης τεχνολογίας, που να καλύπτουν τις βασικές ανάγκες για επιτήρηση, αντιαεροπορική άμυνα, αντιπλοϊκό αγώνα, αλλά και αποτροπή εχθρικών υποβρυχίων.
Η Τουρκία διαθέτει έναν εκσυγχρονισμένο στόλο φρεγατών, με έναν αριθμό γύρω από τις 16 φρεγάτες, οι οποίες καλύπτουν τις στρατηγικές της ανάγκες στην περιοχή. Η Τουρκία έχει επενδύσει σημαντικά στην ναυτική της δύναμη τα τελευταία χρόνια.
Η Ιταλία, ως μεσογειακή χώρα με σημαντικές ναυτικές δυνάμεις, διαθέτει περίπου 16 φρεγάτες, με σκοπό να διατηρήσει ισχυρή παρουσία στην Ανατολική Μεσόγειο.
Η Γαλλία, με μια από τις πιο ισχυρές ναυτικές δυνάμεις στην περιοχή, διαθέτει περίπου 15 φρεγάτες υψηλών επιδόσεων.
Η Ελλάδα, με την γεωπολιτική θέση και τις ναυτικές ανάγκες της, θα έπρεπε να διαθέτει τουλάχιστον 12-15 σύγχρονες φρεγάτες για να διατηρήσει μια επαρκή ναυτική δύναμη, ικανή να προστατεύσει τα θαλάσσια σύνορα, τις ΑΟΖ και να εξασφαλίσει τη σταθερότητα στην περιοχή της Ανατολικής Μεσογείου και του Αιγαίου.
Ο αριθμός αυτός μπορεί να αυξηθεί εάν οι στρατηγικές ανάγκες της χώρας ενισχυθούν ή αν υπάρξουν νέες ναυτικές προκλήσεις στην περιοχή.
Να σημειωθει πως η Ελλάδα αυτή τη στιγμή διαθέτει 16 φρεγάτες στον στόλο της όμως αφορούν σε φρεγάτες τύπου MEKO 200 που παραγγέλθηκαν τη δεκαετία του 1990, φρεγάτες τύπου Elli (γνωστές και ως “Type 70”) που κατασκευάστηκαν τη δεκαετία του 1970 και 1980 και φρεγάτες τύπου Hydra (γνωστές και ως “La Fayette class”) που αποκτήθηκαν το 1990 από τη Γαλλία και παραμένουν σε ενεργό υπηρεσία.
πηγή:https://www.geostratigika.gr/exoplistika/poses-fregates-tha-eprepe-na-echi-kanonika-i-ellada-ti-kanoume/