Κυριακή 28 Ιουνίου 2026

Πρωθυπουργός: - Απολογισμός του έργου μας από το 2019 έως σήμερα. - Εννέα στις δέκα προεκλογικές μας δεσμεύσεις έχουν γίνει πράξη!! (η δέκατη είναι τα αναδρομικά των αποστράτων;)

 



Την εβδομάδα που πέρασε συμπληρώθηκαν τρία χρόνια από την ανανέωση της εμπιστοσύνης των πολιτών το 2023 και σε λίγες μέρες επτά χρόνια από τότε που οι Ελληνίδες και οι Έλληνες μας ανέθεσαν, για πρώτη φορά το 2019, την ευθύνη της διακυβέρνησης της χώρας. Προσπαθώ καθημερινά να τιμώ αυτήν την εντολή. Ξέρω ότι οι προσδοκίες και οι απαιτήσεις των πολιτών είναι υψηλές κι ότι δεν καταφέρνουμε πάντα να ανταποκριθούμε σε αυτές. Ωστόσο, από το 2019 η πατρίδα μας έχει καταγράψει αδιαμφισβήτητη πρόοδο σε πολλά πεδία πολιτικής.


Γι’ αυτό και σήμερα αντί του καθιερωμένου εβδομαδιαίου απολογισμού του κυβερνητικού έργου επέλεξα να μοιραστώ μαζί σας πόσο έχει προοδεύσει η πατρίδα μας από το 2019 έως σήμερα. Με τρόπο μετρήσιμο και τεκμηριωμένο.


Δεν πιστεύω ότι οι πολίτες αποφασίζουν με βάση μόνο έναν απολογισμό. Κοιτούν -και σωστά- κυρίως μπροστά. Απαιτούν από εμάς να γινόμαστε διαρκώς καλύτεροι. Όμως, η συνέπεια που συνδέει τις δεσμεύσεις με τα αποτελέσματα που κάνουν λίγο καλύτερη τη ζωή των πολιτών καθημερινά είναι αυτή που χτίζει την εμπιστοσύνη.


Αυτό θέλουμε να είναι και το μεγαλύτερο συγκριτικό μας πλεονέκτημα. Προσπαθούμε καθημερινά να είμαστε μια κυβέρνηση που αποδεικνύει στην πράξη ότι υλοποιεί σχεδόν το σύνολο των δεσμεύσεών της. Εννέα στις δέκα προεκλογικές μας δεσμεύσεις από το 2023 έχουν ήδη γίνει πράξη ή βρίσκονται σε τροχιά υλοποίησης. Και αυτό είναι ο καλύτερος δείκτης αξιοπιστίας.


Μέσα σε αυτά τα επτά χρόνια, η Ελλάδα άλλαξε σε πολλά. Από την οικονομία και την απασχόληση μέχρι την ψηφιακή λειτουργία του κράτους, την υγεία, την παιδεία και την ενίσχυση της άμυνας. Ξέρω καλά ότι δεν λύθηκαν όλα. Υπάρχουν ακόμη προβλήματα που δοκιμάζουν την καθημερινότητα των πολιτών και γι’ αυτά συνεχίζουμε να εργαζόμαστε με την ίδια επιμονή.
Όμως απέναντι σε μια αντιπολίτευση που επιλέγει να αρνείται κάθε πρόοδο και να ισοπεδώνει κάθε συλλογικό επίτευγμα της χώρας, εμείς επιλέγουμε τη σύγκριση αντί για τη σύγκρουση. Τις δεσμεύσεις που μετατρέπονται σε χειροπιαστό αποτέλεσμα.


Βρισκόμαστε στη μέση μιας δεκαετούς προσπάθειας αλλαγής της χώρας, με ορίζοντα το 2030, το ορόσημο δηλαδή των 200 χρόνων από τη συγκρότηση του σύγχρονου ελληνικού κράτους. Μιας προσπάθειας που δεν μετριέται με συνθήματα, αλλά με απτά αποτελέσματα.


Γι’ αυτό και σήμερα μοιράζομαι μαζί σας τον συνολικό απολογισμό του έργου μας από το 2019 έως σήμερα. Όχι για να σταθούμε στο χθες, αλλά γιατί όσα πετύχαμε μαζί αποτελούν τη βάση για όσα έχουμε χρέος να αλλάξουμε έως το 2030.

 
Η πατρίδα προχωρά μπροστά. Με εθνική αυτοπεποίθηση, με σχέδιο και ενότητα, με πολιτική σταθερότητα που αποτελεί το καύσιμο για τολμηρές μεταρρυθμίσεις και δίκαιες αλλαγές. Και συνεχίζουμε.

Πρωθυπουργός τέλος; - Τον εγκατέλειψαν και οι Γερμανοί!! -Το ναυαγισμένο όνειρό του!!


Η έντονη κινητικότητα που αναπτύσσει το τελευταίο διάστημα ο Κ. Μητσοτάκης, με καθαρά επικοινωνιακούς όρους όμως που παραπέμπουν σε προεκλογικό σκηνικό, δεν είναι άσχετη με τα άσχημα νέα που έφτασαν προσωπικά για τον ίδιο πρόσφατα από το εξωτερικό.

  • Από τον Ανδρέα Καψαμπέλη

Ένας από τους (αρκετούς) λόγους για τους οποίους επεδίωκε να εξαντλήσει τον πολιτικό του χρόνο έως την ερχόμενη άνοιξη είχε να κάνει με το σχέδιο διαφυγής του στις Βρυξέλλες, στην περίπτωση κατά την οποία, στις αρχές του 2027, η Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν αποτελέσει την επόμενη πρόεδρο της Γερμανίας στη θέση του Σταϊνμάιερ, του οποίου η θητεία λήγει.

Στους ευρωπαϊκούς κύκλους η επιθυμία του κ. Μητσοτάκη να πάρει τη θέση της Φον ντερ Λάιεν ως νέος πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής ήταν καταγεγραμμένη εδώ και αρκετό καιρό και μάλιστα έπαιζε πολύ στο παρασκήνιο. Όμως το όνειρό του αυτό ναυάγησε οριστικά, και μάλιστα σε αυτή την εξέλιξη αποδίδεται ευρύτερη σημασία. Σύμφωνα με πληροφορίες από ευρωπαϊκούς και εγχώριους κύκλους, ο Κυριάκος Μητσοτάκης έχει εγκαταλειφθεί ακόμη και από τους παραδοσιακούς του συμμάχους στο Βερολίνο αλλά και στο ΕΛΚ, με αποτέλεσμα να καταρρέει κάθε σχέδιο πολιτικής «διαφυγής» προς τις Βρυξέλλες.

Ο καγκελάριος Φρίντριχ Μερτς και ο επικεφαλής του ΕΛΚ -επίσης Γερμανός- Μάνφρεντ Βέμπερ φέρεται ότι απάντησαν αρνητικά σε οποιοδήποτε σενάριο μετακίνησής του σε ευρωπαϊκή θέση υψηλού κύρους, συμπεριλαμβανομένης της διαδοχής της Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν. Η απόρριψη αυτή συνιστά χαριστική βολή για τον Έλληνα πρωθυπουργό, καθώς πρωτίστως οι υποκλοπές, μαζί με τα υπόλοιπα σκάνδαλα, έχουν πλέον βαθύνει το ρήγμα στις σχέσεις του με τα ευρωπαϊκά κέντρα αποφάσεων και τον έχουν καταστήσει βαρίδι και ανεπιθύμητο. Οι Ευρωπαίοι έχουν ήδη να αντιμετωπίσουν και οι ίδιοι προβλήματα στρατηγικής, ακόμα και υπαρξιακής σημασίας, εν μέσω συνεχών ανακατατάξεων και ανατροπών.

Στα γραφεία των Βρυξελλών ήδη κατά τις ίδιες πηγές διεξάγονται συζητήσεις για την «επόμενη ημέρα» της ελληνικής πολιτικής σκηνής, με ποικίλες εναλλακτικές μορφές εν όψει και της προεδρίας της Ελλάδας στην Ευρωπαϊκή Ένωση το δεύτερο εξάμηνο του 2027 και με τους περισσότερους πάντως να θεωρούν ότι η εποχή Μητσοτάκη έφτασε στο τέλος της. 

Το άγχος του κ. Μητσοτάκη μεγαλώνει εκ των πραγμάτων ύστερα και από την παραίτηση του Βρετανού πρωθυπουργού Κιρ Στάρμερ, που αναζωπυρώνει -έστω και σε λανθάνουσα μορφή επί του παρόντος- τις ανάλογες διεργασίες και στην Ελλάδα. Ο Στάρμερ ουσιαστικά οδηγείται σε αντικατάσταση από το ίδιο του το κόμμα, καθώς έχει καταρρεύσει η δημοτικότητά του και θεωρείται πλέον «κουτσό άλογο» εν όψει των επόμενων εκλογών. Γι’ αυτό και στο πρόσωπο του Αντι Μπέρναμ, που θα τον διαδεχτεί, στηρίζονται οι ελπίδες ανάκαμψης του κυβερνώντος κόμματος της Βρετανίας.

Η απόφαση του Έλληνα πρωθυπουργού να αλλάξει άρον άρον την εκλογική στρατηγική αποδίδεται ακριβώς σε όλο αυτό το παρασκήνιο και στην απομόνωσή του, που σηματοδοτεί και το πολιτικό του τέλος. Η εναλλακτική προσδοκία του κ. Μητσοτάκη να στηριχτεί τουλάχιστον ως επικεφαλής μιας κυβέρνησης συνεργασίας στο εσωτερικό της χώρας καταρρέει και αυτή. Έχοντας χάσει πλέον σχεδόν όλα τα ερείσματά του τόσο στο εσωτερικό όσο και στο εξωτερικό, προσπαθεί τώρα γαντζωμένος να εκβιάσει το εκλογικό σώμα για να πάρει όχι φυσικά αυτοδυναμία, αλλά όσο γίνεται υψηλότερο ποσοστό στις πρώτες εκλογές.


Αυτή είναι και η μόνη του επιλογή απόγνωσης πλέον, διότι με τους συσχετισμούς που διαμορφώνονται οι δεύτερες εκλογές θα μπορούσαν να λειτουργήσουν ως παγίδα θανάτου για τη Ν.Δ. Με τη μόνιμη καθίζηση των «γαλάζιων» ποσοστών όσον αφορά την πρόθεση ψήφου, ακόμα κι αν διατηρήσει την ηγεσία της Ν.Δ., το ρίσκο μιας επαναληπτικής αναμέτρησης γίνεται απαγορευτικό, εάν μάλιστα στο μεταξύ το «αντιμητσοτακικό ρεύμα» μετατραπεί, έστω και ετερόκλητα, σε τσουνάμι την ώρα της κάλπης.

Το κόμμα Σαμαρά

Το άγχος του κ. Μητσοτάκη γίνεται πανικός μπροστά στο ενδεχόμενο συγκρότησης κυβέρνησης ειδικού σκοπού ή ενός «αντεστραμμένου 1989», όπου τα «γαλάζια» σκάνδαλα (υποκλοπές, οικονομικά ζητήματα και άλλα) θα οδηγούσαν σε ραγδαίες εξελίξεις. (Αναλυτικό ρεπορτάζ στη σελίδα 17.) Προς την κατεύθυνση αυτή μάλιστα αναμένονται να σημειωθούν εντυπωσιακές εξελίξεις αμφίπλευρα στον χώρο της αντιπολίτευσης το αμέσως επόμενο διάστημα, ενδεχομένως και έως το τέλος του καλοκαιριού.

Ήδη η αγωνία για το υπό συγκρότηση κόμμα Σαμαρά έχει ανέβει κατακόρυφα και ο εκνευρισμός που επικρατεί εντός του κυβερνητικού επιτελείου είναι έκδηλος, καθώς θεωρείται καταλύτης -ανάλογα και με το ποσοστό που θα λάβει- που θα παίξει καθοριστικό ρόλο αφενός στις εσωτερικές ζυμώσεις της κεντροδεξιάς παράταξης και αφετέρου συνολικά στην προεκλογική δυναμική. Με τη Ν.Δ. να κινείται τώρα οριακά στην πρόθεση ψήφου πάνω από το 20%, αναμένεται να σπάσει προς τα κάτω και αυτό το φράγμα από τη στιγμή που θα μπει ενεργά στο παιχνίδι και ο πρώην πρωθυπουργός.

Κρίσιμο θεωρείται το επόμενο διάστημα και από την άλλη πλευρά του φάσματος, καθώς η διαρκής υποχώρηση του ΠΑΣΟΚ εντείνει πυρετωδώς τις διεργασίες στο εσωτερικό του, όπου ήδη συζητούνται έντονα και σενάρια αλλαγής ηγεσίας. Μάλιστα απλώνεται πια η πεποίθηση ότι ο κ. Ανδρουλάκης «δεν τραβάει» έναντι του Αλ. Τσίπρα, που δείχνει να αποκτά την πρωτοκαθεδρία στο χώρο της Κεντροαριστεράς. Μένει να φανεί και πόσο αυτή η κινητικότητα θα ευνοήσει στην πορεία την περαιτέρω ενίσχυση του κ. Τσίπρα ως αντίπαλου δέους του κ. Μητσοτάκη, απειλώντας -κατά την άποψη ορισμένων, έστω κι αν βιάζονται- να μετατρέψει τελικά τις ερχόμενες εκλογές σε ντέρμπι

 


https://www.dimokratia.gr/politiki/712902/apokalypsi-mitsotakis-telos-ton-egkateleipsan-kai-oi-germanoi/

Πότε το Δ.Σ/Ε.Α.Α.Σ Αντιλήφθηκε την Εξαπάτηση του ΕΦΚΑ για τα Αναδρομικά που Χορηγήθηκαν στις 25 Αυγούστου 2025!! - Η απόδειξη!

 



Την 13η  Ιουνίου, πραγματοποιήθηκε κατόπιν αιτήματος της ΕΑΑΣ στα γραφεία του ΕΦΚΑ, συνάντηση με την Γενική Δνση Συντάξεων Δημοσίου (ΓΔΣΔΤ), την Γενική Διεύθυνση Κύριας Ασφάλισης και Εισφορών Δημόσιου Τομέα  καθώς και το Τμήμα Νομοθεσίας του  e- ΕΦΚΑ.
      
        Στη συνάντηση  συμμετείχαν :
        
        - Από πλευράς ΕΦΚΑ :

  •         Η Γενική Διευθύντρια της Γενικής Διεύθυνσης Συντάξεων Δημοσίου Τομέα  κα Ισμήνη Κωτσοβόλου
  •         Η Αναπληρώτρια Προϊσταμένη της Διεύθυνσης Νομοθεσίας και Συντονισμού Συντάξεων  κα Σπυριδούλα Σταματοπούλου
  •         Η Αναπληρώτρια Προϊσταμένη της Δ΄ Διεύθυνσης Απονομής Συντάξεων και Εφάπαξ  κα Μαρία Παπασταύρου       
  •         Η Προϊσταμένη του τμήματος Νομοθεσίας Συντάξεων Στρατιωτικών και Σωμάτων Ασφαλείας  κα Ντσούνου Βασιλική. 

     
        Με τηλεδιάσκεψη συμμετείχε και ο Προϊστάμενος της Διεύθυνσης Κύριας Ασφάλισης και Εισφορών Δημοσίου Τομέα κ. Δημήτριος Παπαχρήστου.
   
        - Από πλευράς ΕΑΑΣ:

  •         Ο Πρόεδρος της ΕΑΑΣ Υπτγος ε.α. Ιωάννης Δεβούρος, 
  •         Ο Αντιπρόεδρος  Αντγος ε.α. Μιχαήλ Γουμαλάτσος και
  •         Ο Διευθύνων Σύμβουλος Άνχης (ΑΣ) ε.α. Χρήστος Χρηστίδης .

 

       Στη συνάντηση συζητήθηκαν τα παρακάτω θέματα τα οποία παρατίθενται επιγραμματικά και ελήφθησαν οι αντίστοιχες απαντήσεις:

       1. Πότε δόθηκαν ή θα δοθούν τα αναδρομικά που προέκυψαν από το λάθος του ΕΦΚΑ στις αποδιδόμενες συντάξεις μετά την εφαρμογή του ν.5162/2024/ΦΕΚ 188 Α' λόγω εφαρμογής διαφορετικού ορίου στην επιβολή της ΕΑΣ;


           Η Γενική Διευθύντρια μας ενημέρωσε ότι, έχει διορθωθεί το λάθος που αφορούσε πολύ μικρό αριθμό συναδέλφων και ήδη έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία απόδοσης των αναδρομικών, στους δικαιούχους.

        2. Πότε θα ολοκληρωθεί η  πληρωμή των επιδικασθέντων ποσών από το ελεγκτικό συνέδριο στους δικαιούχους.


           Η Γενική Διευθύντρια απάντησε ότι για μεν τις πρόσφατες που εκδόθηκαν το 2025 απαιτείται χρόνος παρέλευσης 4 μηνών από την έκδοση της απόφασης ώστε να εκπνεύσει ο χρόνος υποβολής ενστάσεως από το Δημόσιο - που δεν ασκείται ούτως ή άλλως - και στη συνέχεια εκτελούνται αλλά λόγω του μεγάλου όγκου υπάρχει μια σχετική καθυστέρηση η οποία αντιμετωπίζεται με ανάλογες πρωτοβουλίες επιτάχυνσης που αναλαμβάνονται , για δε τις παλαιότερες διαπιστώθηκε παράλειψη συμμόρφωσης της Διοίκησης με τις αποφάσεις του Ελεγκτικού Συνεδρίου και μετά την απόφαση θεραπείας τους δρομολογούνται ανάλογα. Κατά μέσον όρο το αρμόδιο Τμήμα, διεκπεραιώνει 2.500- 3.000 αιτήσεις τον χρόνο.

         3. Πώς και πότε θα διορθωθεί το στοιχείο του "νέου" ασφαλισμένου στις Βεβαιώσεις Απογραφής Ασφαλισμένου ώστε το στοιχείο να είναι το ορθό άσχετα με τις οικονομικές επιπτώσεις που στην παρούσα στιγμή δεν υπάρχουν.
  
            Η Γενική Διευθύντρια και ο  κ.  Παπαχρήστου απάντησαν  ότι  η αναγραφή αυτή δεν έχει καμία επίπτωση στην σύνταξη των ασφαλισμένων και θα κανονιστεί συνάντηση της Ενώσεως με  τον Προϊστάμενο της Γενικής Διεύθυνσης Εισφορών, για την επίλυση του ζητήματος.

        4. Πότε θα ολοκληρωθεί ο επανυπολογισμός των συντάξεων μετά την κατάργηση των κρατήσεων του ν.4093/2012/ΦΕΚ 222 Α' στα αποδιδόμενα από το ΜΤΣ και ΕΚΟΕΜΣ μερίσματα;


            Η Γενική Διευθύντρια του  e-ΕΦΚΑ απάντησε ότι, μέχρι τον Αύγουστο του 2025 εκτιμά πως θα έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία. 

===================================

Ημερομηνια Δελτιου Τυπου

Η Ένωση ανταποκρινόμενη στις οχλήσεις και τα παράπονα των συναδέλφων σχετικά με τη χορήγηση των αναδρομικών από τον ΕΦΚΑ ενημερώνει τα μέλη της ότι  την Πέμπτη 11 Σεπτεμβρίου 2025 στην 3η επίσκεψή της στον ΕΦΚΑ το τελευταίο 15νθημερο, συμμετείχε στη σύσκεψη με τη Γενική Διεύθυνση Συντάξεων Δημοσίου Τομέα (Γ.Δ.Σ.Δ.Τ.) και τη Γενική Διεύθυνση Πληροφορικής και Επικοινωνιών του e-ΕΦΚΑ για παροχή εξηγήσεων και διευκρινίσεων σχετικά με τον τρόπο υπολογισμού των αναδρομικών από τον οποίο γεννήθηκαν πλειάδα ερωτημάτων στα μέλη μας.


Καίτοι ο ΕΦΚΑ για μια ακόμη φορά υπεραμύνθηκε της ορθότητας του τρόπου υπολογισμού των αναδρομικών που χορηγήθηκαν, η Ένωση αδυνατεί να τη διαπιστώσει αφού οι παράγοντες που υπεισέρχονται στον υπολογισμό αποτελούν ζητήματα εσωτερικού του λογισμικού.


Δεν παραγνωρίζουμε το τεράστιο έργο που έχει επιτευχθεί από τον ΕΦΚΑ μειώνοντας το χρόνο απονομής της σύνταξης σε 3 μήνες από 3 χρόνια που ήταν στο παρελθόν αλλά, επιφυλασσόμεθα να πάρουμε θέση για το ζήτημα των αναδρομικών μέχρις ότου έχουμε όλα τα στοιχεία στα χέρια μας.
Πιέζουμε , προσπαθούμε , αγωνιούμε 

Συνεχίζουμε

Ερωτήσεις του blogger στο Δ.Σ/Ε.Α.Α.Σ: 

α. Έχουν περάσει 10 μήνες, από το δελτίο τύπου που εκδώσατε και δεν έχετε όλα τα στοιχεία στα χέρια σας; 

β. Ποιοι ανέλαβαν την σοβαρή υπόθεση; 

γ. Μήπως είναι σαν την δέσμευση του υπαλλήλου του ΕΦΚΑ  κ. Παπαχρήστου, που ζήτησε την συνδρομή σας για την επίλυση της υπόθεσης: ΠΑΛΙΟΣ ή ΝΕΟΣ; 

δ. Πως ολοκληρώθηκε και πως εξαφανίσθηκε ο επανυπολογισμός των συντάξεων μετά την κατάργηση των κρατήσεων του ν.4093/2012/ΦΕΚ 222 Α' στα αποδιδόμενα από το ΜΤΣ και ΕΚΟΕΜΣ μερίσματα;

 ε. Που αναφέρεται  ο τρόπος υπολογισμού των αναδρομικών στον νόμο 5018/2023 Άρθρο 34 που αναγράφει: 
 "Κατάργηση μειώσεων ν. 4093/2012 για τα Μετοχικά Ταμεία Στρατού, Ναυτικού και Αεροπορίας και τους οικείους Ειδικούς Κλάδους Από την 1η.1.2021 καταργούνται οι μειώσεις που επιβάλλονται, σύμφωνα με την υποπαρ. Β.3 της παρ. Β’ του άρθρου πρώτου του ν. 4093/2012 (Α’ 222), στα μερίσματα και στην οικονομική ενίσχυση που καταβάλλουν στους μερισματούχους τους τα Μετοχικά Ταμεία Στρατού, Ναυτικού και Αεροπορίας και οι Ειδικοί Κλάδοι Οικονομικής Ενίσχυσης Μερισματούχων Στρατού, Ναυτικού και Αεροπορίας

 

Για να δείτε την ανακοίνωση του ΕΦΚΑ  ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ


 (Α’ 222


27 Ιουνίου του 1999 - Γεώργιος Παπαδόπουλος: - Ο θάνατος και η κηδεία του. - Αρνήθηκε να ζητήσει συγγνώμη μέχρι την τελευταία στιγμή!!





 Στις 27 Ιουνίου του 1999, ύστερα από μακρά νοσηλεία, πεθαίνει στο Λαϊκό Νοσοκομείο, ο πρώην δικτάτορας Γεώργιος Παπαδόπουλος, που από το 1967 ως το 1973 υπήρξε ο επικεφαλής της των Συνταγματαρχών και που ουδέποτε δήλωσε μεταμέλεια για τις αντιδημοκρατικές του πράξεις.

Αμετανόητος

Γράφουν «ΤΑ ΝΕΑ» της 28 Ιουνίου 1999: «Μέχρι την τελευταία στιγμή ο πρώην δικτάτορα αρνήθηκε να ζητήσει συγγνώμη για τα εγκλήματα που διέπραξε εις βάρος Ελλήνων πολιτών, αλλά και για τη βίαιη κατάλυση της δημοκρατίας.

»Έτσι, ουδέποτε υπέβαλε αίτηση για αποφυλάκιση με το αιτιολογικό “της αποτροπής ανηκέστου βλάβης της υγείας του”, όπως συνέβη με άλλους πρωταιτιούς του απριλιανού πραξικοπήματος.Προβλήματα υγείας

»Ο Γεώργιος Παπαδόπουλος πέθανε χθες το πρωί από έμφραγμα του μυοκαρδίου στο Λαϊκό Νοσοκομείο, όπου νοσηλευόταν φρουρούμενος από τον Αύγουστο του 1996. Η υγεία του είχε κλονισθεί σοβαρά πριν από πέντε χρόνια στις φυλακές Κορυδαλλού, καθώς προσεβλήθη από καρκίνο στο ουροποιητικό σύστημα, ο οποίος σύντομα εξαπλώθηκε σε όλα τα ζωτικά του όργανα.

Συγγενείς και φίλοι

»Το τελευταίο διάστημα ο Γεώργιος Παπαδόπουλος λόγω της τραχειοτομής στην οποία είχε υποβληθεί πριν από δύο μήνες δεν ήταν σε θέση να μιλήσει και επικοινωνούσε με το περιβάλλον μόνο μέσω σημειωμάτων.

»Όλη αυτή την περίοδο στο πλευρό του ήταν συνεχώς η γυναίκα του Δέσποινα, τα παιδιά του και ο αδελφός του Χαράλαμπος. Μόλις έγινε γνωστή η είδηση του θανάτου του συγκεντρώθηκαν στο προαύλιο του νοσοκομείου ελάχιστοι φίλοι του.

»Ένας μάλιστα από αυτούς έφερε μαζί του την ελληνική σημαία με την οποία σκέπασε τη σωρό του πρώην δικτάτορα, γεγονός που προκάλεσε την αντίδραση του αντιπροέδρου του Λαϊκού κ. Ι. Ζέρβα.

Η αντίδραση της Νέας Δημοκρατίας

»Τα κόμματα πάντως δεν εξέδωσαν ανακοινώσεις για τον θάνατο του πρώην δικτάτορα, ενώ η ηγεσία της Νέας Δημοκρατίας προειδοποίησε βουλευτές στην ακραία πτέρυγά της να μην προβούν σε δηλώσεις και να μην παραστούν στην κηδεία.

Το στίγμα του κόμματος της αξιωματικής αντιπολίτευσης έδωσε ο βουλευτής Επικρατείας κ. Προκόπης Παυλόπουλος, ο οποίος δήλωσε:

“Η Ιστορία αλάθητος κριτής αξιολογεί τον καθένα κατά τα έργα του. Κάθε άλλη κρίση περιττεύει, ιδίως αυτή την ώρα. Η Δημοκρατία όταν έχει βαθιές ρίζες, έχει και τη δύναμη και τα μέσα να αμύνεται αποτελεσματικά εναντίον κάθε επιβουλής.

“Γι’ αυτό και τη διακρίνει το χαρακτηριστικό της μεγαθυμίας που δεν συμβιβάζεται με τη μικρότητα και την εκδίκηση».

Έτσι, από τους βουλευτές της Ν.Δ. μόνον ο Αλέξανδρος Παπαδόγγονας με δήλωσή του στο Μega, αφού καταδίκασε την επιβολή της δικτατορίας από τον Γ. Παπαδόπουλο, είπε μονάχα ότι “τουλάχιστον πέθανε φτωχός”».

Κηδεία 

Όπως και να έχει πάντως, η κηδεία του πρώην δικτάτορα αποτέλεσε εκδήλωση συνάντησης φιλοχουντικών, κατά την οποία δεν έλειψαν οι προκλήσεις και οι εντάσεις:

Γράφουν «ΤΑ ΝΕΑ» της 1ης Ιουλίου 1999:

«Τα πνεύματα ήταν οξυμμένα και η ατμόσφαιρα ηλεκτρισμένη από το μεσημέρι στο Α’ Νεκροταφείο, όταν άρχισαν να προσέρχονται οι νοσταλγοί της χούντας. Οι περισσότεροι από τους συγκεντρωμένους κρατούσαν ελληνικές σημαίες με το έμβλημα της χούντας ή είχαν το έμβλημα καρφιτσωμένο στο πέτο τους.

»Προκλητικοί από την αρχή. Εκτόξευαν ύβρεις εναντίον πολιτικών και φώναζαν εμπρηστικά συνθήματα.

“Αλήτες, προδότες, πολιτικοί”, ήταν ένα από τα συνθήματα που έδιναν τον τόνο στη χουντική συνάθροιση, ενώ κάποια στιγμή ακούστηκε και το σύνθημα “Αλήτη, προδότη, Καραμανλή”. Kυρίαρχο σύνθημα το “Ελλάς – Ελλήνων – Χριστιανών” θύμιζε τα πέτρινα χρόνια της επταετίας.

»Στη χουντική συνάθροιση παρευρέθη και το μέλος της Κεντρικής Επιτροπής και πολιτευτής της Νέας Δημοκρατίας κ. Μάνος Μανωλάκος. Ήταν ο μόνος που αγνόησε τις εντολές της Ρηγίλλης. Τώρα παραπέμπεται στο Πειθαρχικό και κατά πάσα πιθανότητα θα διαγραφεί.

Παρουσίες προταιτίων

»Στην παρέλαση “πρωταγωνιστών” της επταετίας που ακολούθησε τα προκλητικά συνθήματα πύκνωσαν. Νίκος Μακαρέζος, Θ. Θεοφιλογιαννάκος και Γιάννης Λαδάς ήταν ανάμεσα σε αυτούς που έκαναν την εμφάνισή του στο Α’ Νεκροταφείο για να παρευρεθούν στη νεκρώσιμη ακολουθία».

Ο Μακαρέζος ήταν πρωτεργάτης της Χούντας και αντιπρόεδρος της χουντικής κυβέρνησης, ο Θεοφιλογιαννάκος υπήρξε ο αρχιβασανιστής της Χούντας και ο Λαδάς που είχε σημαίνοντα ρόλο στις πρώτες ώρες της δικτατορίας, επίσης στελέχωσε τις χουντικές κυβερνήσεις.

«Οι συγκεντρωμένοι όταν τους είδαν ξέσπασαν σε χειροκροτήματα. Ανάμεσα στα στεφάνια ήταν και αυτό της οικογένειας του βασανιστή Μπάμπαλη. Το κλίμα φορτίστηκε ακόμα περισσότερο στις 4 το απόγευμα, όταν προσήλθαν στο Ά Νεκροταφείο η πρώην σύζυγος του δικτάτορα Δέσποινα Παπαδοπούλου και ένας από τους πρωτεργάτες του πραξικοπήματος ο Στυλιανός Παττακός.

»Δέκα λεπτά αργότερα, έφθασε στο νεκροταφείο και ο γιος του δικτάτορα Γεωργίου Παπαδόπουλου.

»Το φέρετρο που οι νοσταλγοί της χούντας είχαν σκεπάσει με την ελληνική σημαία μεταφέρθηκε στη συνέχεια στην εκκλησία για να ψαλεί η νεκρώσιμος ακολουθία. Οι συγκεντρωμένοι ξέσπασαν σε χειροκροτήματα και φώναζαν “Άξιος, Άξιος”.

»Μια ομάδα γεροδεμένων νεαρών ακροδεξιών οργανώσεων  δεν δίστασε να χαιρετήσει ναζιστικά και να φωνάξει δηλητηριώδη συνθήματα όπως “Λαός – Στρατός – Εθνικισμός”. Οι προκλήσεις συνεχίσθηκαν και με τους επικήδειους λόγους που εκφώνησαν ο Στυλιανός Παττακός και ο αδελφός του δικτάτορα.

»Το σκηνικό που έστησαν αμετανόητοι χουντικοί ολοκληρώθηκε κατά τη διάρκεια της ταφής. Πιστολέρο, τραμπούκοι άρχισαν να πυροβολούν στον άερα για να “αποχαιρετήσουν τον δικτάτορα. Κάποιοι απ’ αυτούς επιτέθηκαν και σε δημοσιογράφους και τους προπηλάκισαν.

»Στα μέτρα ασφαλείας, για να αποφευχθούν έκτροπα από τους συγκεντρωμένους οπαδούς της χούντας, μετείχαν δεκάδες αστυνομικοί. Οι πιστολέρο όμως έδρασαν ανενόχλητοι, χωρίς κανείς από τους αστυνομικούς να επέμβει».

πηγή:https://www.tovima.gr/2025/06/27/istoriko-arxeio/georgios-papadopoulos-o-thanatos-kai-i-kideia-tou-ametanoitou-diktatora/








 

Σάββατο 27 Ιουνίου 2026

Γιατί ο πρωθυπουργός το 2019 ήταν ένας από τους ευτυχέστερους πρωθυπουργούς; - Γιατί το 2026 είναι μακράν ο δυστυχέστερος; - Τις πταίει;


 


Τον Ιούλιο του 2019 ο Κυριάκος Μητσοτάκης ήταν ένας από τους ευτυχέστερους πρωθυπουργούς στη νεότερη ιστορία. Δεν ήταν μόνο ότι είχε κερδίσει καθαρά τις εκλογές, είχε καθαρή κοινοβουλευτική πλειοψηφία και ήταν απόλυτα κυρίαρχος στο εσωκομματικό παιχνίδι. Ήταν και ότι κληρονομούσε μια οικονομία που ένα χρόνο πριν είχε βγει από τα μνημόνια, είχε επιστρέψει σε ρυθμούς ανάπτυξης, η ανεργία μειωνόταν με σταθερό ρυθμό και διέθετε ένα σημαντικό «χρηματοδοτικό μαξιλάρι», καθώς η προηγούμενη κυβέρνηση δεν είχε κάνει προεκλογικές παροχές και είχε διαχειριστεί ιδιαίτερα συνετά τα δημοσιονομικά. Αντιθέτως, ο προκάτοχός του το 2015 είχε παραλάβει κυριολεκτικά άδεια ταμεία, μια κοινωνία σε βαθιά κρίση, ωμό εκβιασμό των δανειστών, που εξάντλησαν την εκδικητικότητά τους, για νέο μνημόνιο, την υποχρεωτική συνύπαρξη με έναν κυβερνητικό εταίρο που ιδεολογικά ερχόταν από το άλλο άκρο και βέβαια ένα κόμμα απροετοίμαστο για τη διακυβέρνηση και με διάφορες θεωρίες για το τι έπρεπε να κάνει.

Με αυτά τα δεδομένα ο Κυριάκος Μητσοτάκης είχε μια μεγάλη πραγματική ευκαιρία να κάνει αυτό που υποσχόταν, δηλαδή να φέρει την οικονομία σε μια τροχιά ανάπτυξης. Ακόμη και αυτό που αργότερα αποδείχτηκε κερκόπορτα ωμής παραβίασης θεμελιωδών δικαιωμάτων, το «επιτελικό κράτος», σε πρώτη φάση φάνταζε προσπάθεια το κυβερνητικό έργο να έχει πραγματικό συντονισμό και σχέδιο.

Είναι αλήθεια ότι οι όποιοι αρχικοί σχεδιασμοί ανακόπηκαν από την πανδημία και την υποχρεωτική ύφεση στην οποία οδηγήθηκε η παγκόσμια οικονομία. Όμως, ως προς τη δυνατότητα να ξεδιπλωθεί ένα διαφορετικό σχέδιο για την οικονομία, η πανδημία δεν αποτελούσε εμπόδιο. Αντιθέτως, με τις ευρωπαϊκές κυβερνήσεις να συναινούν στη χαλάρωση των δημοσιονομικών κανόνων και κυρίως με τη στρατηγικής σημασίας απόφαση για το Ταμείο Ανάκαμψης, έδωσαν πολύ μεγάλα περιθώρια και αποτελεσματικά εργαλεία παρέμβασης στην οικονομία. Να το πούμε πολύ απλά: τόσο σε επίπεδο χρηματοδότησης όσο και ευρύτερου πολιτικού και δημοσιονομικού πλαισίου, η χώρα βρέθηκε στη θέση να μπορεί να βάλει τις βάσεις για ένα νέο διαφορετικό οικονομικό υπόδειγμα, μια νέα τροχιά βιώσιμης ανάπτυξης, χωρίς τις στρεβλώσεις του παρελθόντος και προφανώς με ορίζοντα την κοινωνική ευημερία.

Επτά χρόνια μετά μπορούμε να πούμε με βεβαιότητα ότι ο Κυριάκος Μητσοτάκης και η κυβέρνησή του απέτυχαν στην αναμέτρηση με αυτή την πρόκληση.

Αυτό τουλάχιστον προκύπτει από την ανάγνωση της φετινής ετήσιας έκθεσης του ΙΝΕ-ΓΣΕΕ, που καταρχάς δείχνει ότι η χώρα μπορεί να εμφανίζει μια οικονομική σταθερότητα και να διατηρεί ρυθμούς ανάπτυξης υψηλότερους από ορισμένες μεγάλες οικονομίες της ΕΕ, όπως η Γερμανία (0,2%), η Γαλλία (0,8%), η Ιταλία (0,5%), η Ολλανδία (1,8%) και η Αυστρία (0,6%), όμως υπολείπεται του δυναμισμού που δείχνουν οι οικονομίες χωρών όπως Ιρλανδία (12,3%), η Μάλτα (4,0%), η Κύπρος (3,8%), η Πολωνία (3,6%), η Κροατία (3,4%), η Βουλγαρία (3,1%), η Δανία (2,8%), η Ισπανία (2,8%) και η Τσεχία (2,6%).

Αντίστοιχα το πραγματικό κατά κεφαλήν ΑΕΠ στη χώρα μας αυξήθηκε ανάμεσα στο 2019 και το 2025 από 17.210 ευρώ σε 19.400, όμως αντίστοιχα ανέβηκε και το μέσο πραγματικό κατά κεφαλήν ΑΕΠ στην ΕΕ-27 από 32.700 σε 34.110 ευρώ. Άρα εξακολουθεί να παραμένει ζητούμενο η πραγματική σύγκλιση. Και εάν πάμε σε υπολογισμό του κατά κεφαλήν ΑΕΠ σε μονάδες αγοραστικής δύναμης, τότε η εικόνα είναι πολύ χειρότερη. Η χώρα εκεί έχει εμφανίσει μικρή βελτίωση τα τελευταία χρόνια και το κατά κεφαλήν ΑΕΠ υπολογιζόμενο έτσι υπολείπεται κατά 32% του ευρωπαϊκού μέσου όρου, την ώρα που άλλες χώρες εμφανίζουν ταχύτερη πραγματική σύγκλιση. Η Βουλγαρία ανάμεσα στο 2019 και το 2025 πήγε στον αντίστοιχο δείκτη από το 55 στο 68, φτάνοντας την Ελλάδα, ενώ στην Κροατία ο δείκτης αυξήθηκε από 67 σε 78, στη Ρουμανία από 69 σε 78, στην Πολωνία από 74 σε 81, στην Πορτογαλία βελτιώνεται από 77 σε 81 και στη Λιθουανία από 83 σε 88. Κοινώς αυτές οι χώρες κινούνται πολύ περισσότερο προς την πραγματική σύγκλιση ενώ η χώρα μας είναι ουσιαστικά ουραγός.

Όλα αυτά μας φέρνουν στην ουσία του προβλήματος που είναι ένα στρεβλό μοντέλο οικονομικής ανάπτυξης. Η κατανάλωση παραμένει βασική παράμετρος του όποιου οικονομικού δυναμισμού, καθώς το 2025 αντιστοιχεί στο 67,8% του ΑΕΠ όταν στην ΕΕ-27 ο μέσος όρος είναι 51,2%. Αντίστοιχα, παρά την ανάκαμψη της επενδυτικής δραστηριότητας που από 11% φτάνει το 16,9% το 2025, αυτή η δυναμική εξακολουθεί να υπολείπεται του ευρωπαϊκού μέσου όρου που είναι 21,3%. Μόνο που αυτές οι συγκριτικά χαμηλότερες αναλογικά επενδύσεις σημαίνουν ότι δεν προχωράει και ο παραγωγικός μετασχηματισμός της χώρας. Την ίδια ώρα, το εμπορικό έλλειμμα παραμένει σοβαρό πρόβλημα, αφού οι εισαγωγές είναι περισσότερες από τις εξαγωγές, με αποτέλεσμα οι καθαρές εξαγωγές να είναι -4,5% (το 2019 ήταν -1,5%), την ώρα που στην Ευρώπη είναι 3.8% του ΑΕΠ. Και αυτό σημαίνει ότι ένα μέρος της σημαντικής εσωτερικής ζήτησης δεν μετατρέπεται σε εγχώρια παραγωγή αλλά σε εισαγόμενα αγαθά και υπηρεσίες. Και όσο αναπαράγεται ένα παραγωγικό μοντέλο με την κατανάλωση στο κέντρο του, δεν μπορεί να υπάρξει ουσιαστικός παραγωγικός μετασχηματισμός.

Όμως, και με το είδος της επένδυσης υπάρχει πρόβλημα. Η έκθεση του ΙΝΕ-ΓΣΕΕ παρατηρεί την κλαδική κατανομή ενός δείκτη, του ακαθάριστου σχηματισμού πάγιου κεφαλαίου που αντιστοιχεί σχηματικά στο τι γίνεται όλη αυτή η επένδυση. Εκεί βλέπει κανείς ότι το ποσοστό των κατοικιών από 7,4% πηγαίνει στο 18,2%, την ώρα που τα ποσοστά όλων των δεικτών που αφορούν εξοπλισμό υποχωρούν, συμπεριλαμβανομένων και κλάδων που δείχνουν εάν γίνεται σημαντική επένδυση σε νέες τεχνολογίες, όπως η υποχώρηση της συμμετοχής του εξοπλισμού τεχνολογίας, πληροφορικής και επικοινωνίας στο ακαθάριστο σχηματισμό πάγιου κεφαλαίου από 9,6% σε 7,7%.

Αυτό έχει ως αποτέλεσμα και στρεβλώσεις ως προς την κλαδική κατανομή της παραγωγικής δραστηριότητας. Η βελτίωση της συμμετοχής της μεταποίησης στην ακαθάριστη προστιθέμενη αξία στο 17,7% δεν αναιρεί το γεγονός ότι υπολείπεται του ευρωπαϊκού μέσου όρου που είναι 24,7%, με αποτέλεσμα στη χώρα μας οι υπηρεσίες να έχουν υψηλότερη συμμετοχή από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο. Ως αποτέλεσμα παρά την αύξηση της συμμετοχής της βιομηχανίας στην ακαθάριστη προστιθέμενη αξία, στο 15,2%, αυτό το ποσοστό υπολείπεται κατά τέσσερις μονάδες του ευρωπαϊκού μέσου όρου.

Προβλήματα υπάρχουν και με τους δείκτες που αφορούν την αγορά εργασίας. Είναι πολύ σημαντικό ότι έχει υποχωρήσει η ανεργία, όμως το συνολικό ποσοστό απασχόλησης των ατόμων 15-64  ετών μπορεί να αυξάνεται, όμως υπολείπεται των υπόλοιπων ευρωπαϊκών χωρών.

Και βέβαια η σκληρή πραγματικότητα είναι ότι στη χώρα μας οι εργαζόμενοι εξακολουθούν να έχουν χαμηλές πραγματικές αμοιβές, παρά τις ονομαστικές αυξήσεις. Όπως, υπογραμμίζει η έκθεση, το 2025 ο μέσος ετήσιος ονομαστικός μισθός ανήλθε στη χώρα μας στα 18.134 ευρώ, αυξημένος κατά 3,9% έναντι του 2024 και 19,7% έναντι του 2019. Παρόλα αυτά, το ύψος του συνέχιζε και πέρυσι να είναι χαμηλότερο κατά 12% σε σχέση με το 2009, όντας χαμηλότερο ακόμη και από το επίπεδο του 2012 (-0,9%). Εάν τώρα πάμε να δούμε τους πραγματικούς μισθούς τα πράγματα είναι ακόμη χειρότερα: Βλέπουμε ότι το 2025 το ύψος του ανήλθε στα 14.998 ευρώ, επίπεδο το οποίο, αν και οριακά υψηλότερο από το 2024 (+1,3%), ήταν χαμηλότερο κατά 31% σε σχέση με το 2009 και σχεδόν αντίστοιχο του 2019 (+0,3%). Σε πραγματικούς όρους, το 2025 το μέσο ωρομίσθιο στη χώρα μας αντιστοιχούσε μόλις στο 73,5% του 2009, ενώ συγκριτικά με το 2019 σημείωσε οριακή αύξηση κατά 2%. Και όλα αυτά την ώρα που η χώρα μας παραμένει πρωταθλήτρια στην Ευρώπη ως προς τις μέσες συνήθεις ώρες εργασίας ανά εβδομάδα που είναι 41.

Όλα αυτά δείχνουν ότι αυτή τη στιγμή τόσο σε ονομαστικούς όσο και σε πραγματικούς όρους οι εργαζόμενοι στην Ελλάδα πληρώνονται πιο χαμηλά από ό,τι το 2009. Και είναι αυτό ακριβώς που εξηγεί γιατί στη χώρα μας υπάρχει μια πραγματική κρίση κόστους ζωής, ακριβώς γιατί οι μισθοί στη χώρα μας παραμένουν πολύ χαμηλοί.

Όλα αυτά δείχνουν ότι η κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη δεν κατάφερε να δρομολογήσει ένα διαφορετικό οικονομικό υπόδειγμα για τη χώρα μας. Παρά την αύξηση της παρουσίας της μεταποίησης και ως ένα βαθμό των επενδύσεων, εντούτοις η βασική στρέβλωση που είναι η επικέντρωση στις υπηρεσίες και στην κατανάλωση παραμένει, την ίδια στιγμή που η διαρκής υποτίμηση της εργασίας αποτυπώνεται στους χαμηλούς ονομαστικούς αλλά και πραγματικούς μισθούς, κάτι που δείχνει ότι η φτηνή εργασία ορίζεται, ρητά ή άρρητα, ως στρατηγική επιλογή.

Όμως, μια χώρα ουραγός ως προς τους μισθούς, με χαμηλότερους ρυθμούς ανάπτυξης από τις χώρες της ευρωπαϊκής περιφέρειας και με ένα στρεβλό μοντέλο ανάπτυξης -βασικά ακόμη ποντάρει στις υπηρεσίες, τον τουρισμό και το real estate ως «ατμομηχανή ανάκαμψης»-, η οποία δεν κατάφερε να αξιοποιήσει όσο έπρεπε το Ταμείο Ανάκαμψης – που σε μεγάλο βαθμό αξιοποιήθηκε ως χρηματοδότηση και όχι ως επένδυση με πολλαπλασιαστικά αποτελέσματα – δεν είναι μια πετυχημένη χώρα.

Και αυτή τη φορά η ευθύνη δεν έχει να κάνει με καταστροφικές επιλογές της Τρόικας ή τον ασφυκτικό χαρακτήρα των Μνημονίων. Ούτε με εξωγενείς παράγοντες, ακριβώς γιατί τους ίδιους αντιμετώπισαν και οι άλλες ευρωπαϊκές χώρες που αποτελούν το μέτρο σύγκρισης. Έχει να κάνει με την αποτυχία του Κυριάκου Μητσοτάκη και του οικονομικού επιτελείου του, του νυν υπουργού Εθνικής Οικονομίας Κυριάκου Πιερρακάκη συμπεριλαμβανομένου, να επεξεργαστούν σοβαρό σχέδιο, πέραν μιας γενικής αντίληψης να «ικανοποιήσουν τις αγορές» και να σκεφτούν την οικονομία ως κάτι που αφορά τη συλλογική κοινωνική ευημερία, ξεκινώντας από τις δυνάμεις της εργασίας, και όχι ως απλό μηχανισμό εξυπηρέτησης συγκεκριμένων συμφερόντων.

Τσίπρας: - «Δεν μπορεί το 1% να ζει εις βάρος του 99% των Ελλήνων!!» - «Πού θα βρούμε τα λεφτά!!»


 


Τις πέντε εμβληματικές παρεμβάσεις που αγκάλιασε ήδη η κοινωνία ανακοίνωσε ο Αλέξης Τσίπρας στο Εθνικό Συμβούλιο της ΕΛΑΣ, ενώ εξήγησε πώς θα χρηματοδοτήσει τις προτάσεις του, με τη δημιουργία ενός «Εθνικού Ταμείου Σύγκλισης», την φορολόγηση του 1% που ζει σε βάρος του 99%, την ενεργοποίηση του περιουσιολογίου, που η ΝΔ «άφησε στο ψυγείο», αλλά και με συμμετοχή των τραπεζών για να πάψουν να λειτουργούν μόνο ως μηχανισμοί δημιουργίας κερδών για τους μετόχους τους

Με σύνθημα τη «Νέα Μεταπολίτευση» για την αναγέννηση της Ελλάδας, ο Αλέξης Τσίπρας ανακοίνωσε, μέσα από το πρώτο Εθνικό Συμβούλιο της ΕΛΑΣ, την πορεία για μια νέα μεγάλη αλλαγή, που έχει ως στόχο να αποκαταστήσει την εμπιστοσύνη των πολιτών στη Δημοκρατία, την Δικαιοσύνη και τους θεσμούς, με μία αλλαγή πολιτικής, ένα κράτος που θα είναι υπηρέτης του λαού, μια κοινωνία όπου η αξιοκρατία θα νικά την οικογενειοκρατία και, εν τέλει, η εντιμότητα θα νικά τη διαφθορά.

Ο Αλέξης Τσίπρας, αφού υπογράμμισε ότι, «απέναντι στη διαφθορά, απαντάμε με μια νέα πολιτική αντίληψη, με έναν νέο πατριωτισμό», κάνοντας λόγο για «ηθική επανάσταση», ανέφερε τις πέντε «εμβληματικές παρεμβάσεις που οι πολίτες αγκάλιασαν σε όλη τη χώρα», για την άμεση ανακούφιση της κοινωνίας:

1. «Δωρεάν δημόσιες μεταφορές για όλους. Γιατί οι μετακίνηση στην πόλη είναι δικαίωμα και όχι προνόμοιο.

2. »30% φθηνότερο ρεύμα για νοικοκυριά και επιχειρήσεις. Γιατί το κόστος της ενέργειας ρουφά το εισόδημα κάθε νοικοκυριού.

3. »Το σπίτι ξανά δικαίωμα. Με δημόσιο φορέα στέγης και κοινωνικής διαχείρισης στεγαστικών δανείων. Γιατί η στέγη είναι δικαίωμα για όλους.

4. »Τέλος στις Πανελλαδικές – Νέο σύστημα εισαγωγής. Γιατί δεν αξίζει στα νέα παιδιά αυτό το ψυχοφθόρο και απαρχαιωμένο σύστημα εισαγωγής στα πανεπιστήμια.

5. »Αξιοπρεπείς αμοιβές σε Παιδεία και Υγεία. Γιατί είναι ντροπή για τη χώρα και την κοινωνία μας, ο δάσκαλος που μαθαίνει γράμματα στα παιδιά μας και ο γιατρός που μας χειρουργεί να παίρνουν μισθούς αναξιοπρέπειας».

Όπως τόνισε ο κ. Τσίπρας, πρόκειται για 5 παρεμβάσεις «που μπορούν να εφαρμοστούν από την πρώτη ημέρα της διακυβέρνησής μας. Πέντε κινήσεις που στέλνουν ένα καθαρό μήνυμα στην κοινωνία. Ότι η πολιτική μπορεί να αλλάξει άμεσα την καθημερινότητα. Ότι το κράτος μπορεί να σταθεί δίπλα στον πολίτη. Ότι η οικονομία οφείλει να υπηρετεί την κοινωνία. Όχι το αντίστροφο»

«Πού θα βρούμε τα λεφτά;»

Στις συνεχείς επιθέσεις της κυβέρνησης και κομμάτων της αντιπολίτευσης για τις προτάσεις της ΕΛΑΣ και, κυρίως, για τον τρόπο χρηματοδότησής τους, ο Αλέξης Τσίπρας ανακοίνωσε τη δημιουργία ενός «Εθνικού Ταμείου Σύγκλισης», ενός νέου εθνικού εργαλείου ανάπτυξης, , «με σταθερό στόχο τη σύγκλιση της Ελλάδας με τις πιο προηγμένες ευρωπαϊκές οικονομίες», ενώ υπογράμμισε ότι θα λειτουργήσει και το περιουσιολόγιο που η κυβέρνηση Μητσοτάκη «άφησε ‘παγωμένο’ στο ψυγείο».

Ξεκαθάρισε πως η Συμπαράταξη δεν θέλει η χώρα να κινείται αποσπασματικά, θέλει «μια εθνική στρατηγική που θα υπερβαίνει τους εκλογικούς κύκλους. Που θα δίνει συνέχεια στις μεγάλες επενδύσεις. Που θα αξιοποιεί κάθε περιφέρεια σύμφωνα με τα συγκριτικά της πλεονεκτήματα. Που θα δημιουργεί νέο πλούτο».

Και εξήγησε πως «μόνο έτσι μπορούμε να χρηματοδοτήσουμε ένα ισχυρό κοινωνικό κράτος. Μόνο έτσι μπορούμε να αυξήσουμε πραγματικά τους μισθούς. Μόνο έτσι μπορούμε να στηρίξουμε τη νέα γενιά», υπογραμμίζοντας, ωστόσο, πως η ανάπτυξη δεν είναι αυτοσκοπός, αλλά το μέσο για μια πιο δίκαιη κοινωνία.

Για αυτό, άλλωστε, η ΕΛΑΣ δεν μιλάει απλά για ανάπτυξη, αλλά για δίκαιη ανάπτυξη, όπως τόνισε.

«Όταν λοιπόν μας ρωτάνε ‘πού θα βρείτε τα λεφτά για να στηρίξετε την κοινωνία’, τους απαντάμε: Στη δικαιοσύνη και στην εντιμότητα θα τα βρούμε. Στο 1% που δεν μπορεί να ζεί σε βάρος του 99%. Και στην καταπολέμηση της διαφθοράς», υπογράμμισε ο Αλέξης Τσίπρας.

Σημείωσε, μάλιστα, πως «δεν μπορεί το 99% των πολιτών που χρηματοδοτεί, να χρηματοδοτεί διαρκώς τα προνόμια του 1%. Λένε όμως κάποιοι: ‘Μα το 1%, τι θα σας δώσει αυτό το 1%;’ Προσέξτε αυτά που θα πω. Το 1% των πιο πλούσιων Ελλήνων κατέχει σχεδόν το 30% του πλούτου στη χώρα μας. Γι’ αυτό και δεν έγινε και δεν προχώρησε ποτέ το περιουσιολόγιο, όπως το είχαμε ψηφίσει και το έχουν αφήσει ‘παγωμένο’ στο ψυγείο», τόνισε χαρακτηριστικά.

«Οι τράπεζες δεν μπορεί να συνεχίσουν να ζούνε εις υγείαν των κορόιδων»

Ο πρώην πρωθυπουργός έκανε ειδική αναφορά στις τράπεζες, κατηγορώντας τις ότι λειτουργούν μόνο «ως μηχανισμοί δημιουργίας κερδών για τους μετόχους τους».

«Όταν ο μέσος όρος κερδοφορίας των τραπεζών στην ΕΕ είναι κοντά στο 1% του ονομαστικού ΑΕΠ, στην Ελλάδα είναι κοντά στο 2%, εξαιτίας της τεράστιας διαφοράς επιτοκίων χορηγήσεων και καταθέσεων. Και εξαιτίας των καταχρηστικών πρακτικών και των υπέρογκων χρεώσεων», εξήγησε ο κ. Τσίπρας, επισημαίνοντας, μάλιστα, πως «το χειρότερο όλων», όπως είπε, «είναι ότι οι τράπεζες δεν πληρώνουν φόρους, όπως κάθε άλλη επιχείρηση. Λόγω του αναβαλλόμενου φόρου».

Επέμεινε, άλλωστε, πως δεν πληρώνουν ευρώ, αλλά «μοιράσανε φέτος 2,8 δισ. κέρδη στους μετόχους», ξεκαθαρίζονας ότι «αυτή η πλάκα πρέπει να σταματήσει! Ή θα ολοκληρώσουν τον αναβαλλόμενο φόρο αντί για το 2035 που σχεδιάζουν το 2028. Ή θα έχουν έκτακτη εισφορά στα κέρδη τους, τέτοια, που θα τους κάνει να το ξανασκεφτούν. Πάντως, εις υγείαν των κορόιδων δεν μπορεί να συνεχίσουν να ζούνε», τόνισε χαρακτηριστικά.




πηγή:https://www.in.gr/2026/06/27/politics/politiki-grammateia/tsipras-den-mporei-to-1-na-zei-eis-varos-tou-99-xreiazomaste-periousiologio-kai-dikaioterous-oxi-perissoterous-forous/

Στον εισαγγελέα Καµµένος και Αποστολάκης για τα Σαπάκια των 500 εκατ. Δολαρίων!!


 

Με εντολή της εισαγγελέως του Αρείου Πάγου Γεωργίας Αδειλίνη ερευνάται η σκανδαλώδης απευθείας σύµβαση, το 2015, της «αναβάθµισης» πέντε αεροσκαφών του Π.N. ηλικίας 49 ετών, που πληρώθηκε µεν, και µάλιστα εν ώρα δηµοσιονοµικής ασφυξίας, αλλά δεν έγινε ποτέ. Τότε ο σηµερινός βουλευτής Επικρατείας του ΣΥΡΙΖΑ, ναύαρχος Αποστολάκης, ήταν ως αρχηγός του ΓΕΝ ο κύριος εισηγητής

Στο µικροσκόπιο των εισαγγελικών αρχών βρίσκεται το σκάνδαλο των 500 εκατ. δολαρίων για την αναβάθµιση 5 αεροσκαφών ναυτικής συνεργασίας P-3Β Orion του Πολεµικού Ναυτικού, µε πρωταγωνιστή τον πρόεδρο των ΑΝΕΛ και τότε υπουργό Εθνικής Άµυνας (2015-2019) Πάνο Καµµένο. Η Εισαγγελία διερευνά την πιθανή διάπραξη τριών κακουργηµάτων, µεταξύ των οποίων και το αδίκηµα της νοµιµοποίησης εσόδων από εγκληµατικές δραστηριότητες (ξέπλυµα µαύρου χρήµατος).

Οι εισαγγελείς καλούνται να ερευνήσουν το σκάνδαλο των 500 εκατ. δολαρίων για την αναβάθµιση των 5 αεροσκαφών P-3Β του Πολεµικού Ναυτικού µε απευθείας ανάθεση, η οποία έπρεπε να έχει ήδη ολοκληρωθεί εδώ και χρόνια, αλλά ακόµα, έως τώρα που γράφονται αυτές οι γραµµές, παραµένει γράµµα κενό.

Ο 59χρονος Πάνος Καµµένος, ο οποίος διετέλεσε ΥΕΘΑ από 27 Ιανουαρίου 2015 έως 14 Ιανουαρίου 2019, είχε επιδείξει στο ξεκίνηµα της θητείας του στον υπουργικό θώκο το 2015, έντονο ενδιαφέρον για την αναβάθµιση των πεπαλαιωµένων P-3Β Orion. Και είχε επιδείξει ενδιαφέρον σε µια χρονική περίοδο που η οικονοµία της χώρας µαστιζόταν από τις ασφυκτικές πιέσεις των µνηµονιακών υποχρεώσεων και ο κρατικός κορβανάς ήταν άδειος. Ήταν ο άνθρωπος που είχε προτείνει και υποστηρίξει µε πάθος και ζέση την άµεση αναβάθµιση των αεροσκαφών P-3Β.

Η µήνυση

Την εισαγγελική διερεύνηση προκάλεσε ο απόστρατος αξιωµατικός του Πολεµικού Ναυτικού Παναγιώτης Σταµάτης, ο οποίος κατέθεσε στην εισαγγελέα του Αρείου Πάγου Γεωργία Αδειλίνη µηνυτήρια αναφορά για τη µη πραγµατοποιηθείσα εδώ και εννέα χρόνια σύµβαση του ΥΠΕΘΑ µε την εταιρεία Lockheed Martin για τον εκσυγχρονισµό και την αναβάθµιση 5 αεροσκαφών P-3Β του Π.Ν. ύψους 499.843.145 δολαρίων.

Η µήνυση στρέφεται κατά παντός συµµετόχου και εµπλεκοµένου, µε κοινή δράση και κοινό δόλο, αρµόδιου υπηρεσιακού παράγοντα και εξωθεσµικού συναυτουργού ή ηθικού αυτουργού και κατά παντός άλλου προσώπου σε βάρος του οποίου προκύπτουν αποχρώσες ενδείξεις ενοχής για τις κακουργηµατικού χαρακτήρα αξιόποινες πράξεις των α) απιστίας, β) δωροδοκίας αξιωµατούχων και γ) νοµιµοποίησης εσόδων από εγκληµατικές δραστηριότητες.

Κατά κύριο λόγο τα βέλη της µήνυσης «κατευθύνονται» στον κ. Καµµένο και εκ των πραγµάτων και κατά όσων συµµετείχαν στην κρίσιµη συνεδρίαση του ΚΥΣΕΑ κατά την οποία ελήφθη και οριστικοποιήθηκε η διακρατική συµφωνία Letter of Acceptance (LOA) για τον εκσυγχρονισµό των αεροσκαφών από τη Lockheed.

Στην επίµαχη αυτή συνεδρίαση του ΚΥΣΕΑ, εκτός του κ. Καµµένου, συµµετείχαν ο πρώην πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ Αλέξης Τσίπρας, ο πρώην αντιναύαρχος, βουλευτής, αλλά και πρώην υπουργός Εθνικής Άμυνας στη δεύτερη κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ Ευάγγελος Αποστολάκης ως ο πλέον αρµόδιος, αφού τα αεροπλάνα αυτά είναι στο Πολεµικό Ναυτικό και ο ίδιος ήταν Α/ΓΕΝ και ο πρώην ΓΕΕΘΑ στρατηγός Μιχαήλ Κωσταράκος.

Φυσικά η δικογραφία θα πάρει τον δρόµο προς τη Βουλή λόγω της φερόµενης εµπλοκής των κυρίων Τσίπρα και Αποστολάκη, ενώ ως προς τα µη πρόσωπα θα διαχωριστεί και θα ερευνηθεί από την Εισαγγελία.

Σήµερα τα αεροσκάφη είναι παροπλισµένα στις εγκαταστάσεις της Ελληνικής Αεροπορικής Βιοµηχανίας (ΕΑΒ) στην Τανάγρα και στην αεροπορική βάση της Ελευσίνας, χωρίς να γνωρίζει κανείς τι τύχη θα έχουν.

Η σύµβαση αναβάθµισης των αεροσκαφών υπεγράφη τον Μάρτιο του 2015, όταν σχεδόν είχαν εξαντληθεί όλα τα ταµειακά διαθέσιµα του ∆ηµοσίου κατά τη διακυβέρνηση της χώρας από τη συνεργασία των ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ την περίοδο των µνηµονίων.

Τότε, ο κ. Καµµένος προέβαλε µε επιµονή ότι το πρόγραµµα εκσυγχρονισµού των P-3Β είναι απαραίτητο και αναγκαίο για την εθνική άµυνα της χώρας, αλλά και οικονοµικά επωφελές σε σχέση µε άλλες λύσεις.

Έτσι, στη συνεδρίαση του ΚΥΣΕΑ της 15ης Μαρτίου 2015 εγκρίθηκε το σχέδιο διακρατικής συµφωνίας (LOA) για τον εκσυγχρονισµό των επίµαχων πεπαλαιωµένων αεροσκαφών ηλικίας 49 ετών. Ενδεικτικό του πνεύµατος που επικρατούσε την επίµαχη κρίσιµη χρονική στιγµή στο ΥΕΘΑ ήταν η εκτίµηση ότι τα αεροσκάφη P-3B «είναι σήµερα (σ.σ.: το 2015) ηλικίας 25 ετών», αγνοώντας ή αποκρύβοντας εντελώς τυχαία ότι είχαν στην πλάτη τους τότε 49 χρόνια.

Ωστόσο, σε χρόνο ρεκόρ για τα ελληνικά δεδοµένα και µε διαδικασίες fast-track, δηλαδή προτού καν συµπληρωθούν 20 ηµέρες από την έγκριση του ΚΥΣΕΑ, το ΥΕΘΑ έσπευσε να ενεργοποιήσει τη σύµβαση καταβάλλοντας προκαταβολή 45 εκατ. δολαρίων στην ανάδοχο εταιρεία.

Η Lockheed ανέλαβε την υποχρέωση να ολοκληρώσει την αναβάθµιση έως το 2020, κάτι που µέχρι στιγµής δεν έχει υλοποιηθεί, παρά το γεγονός ότι η τελευταία δόση καταβλήθηκε στις 15 Σεπτεµβρίου 2020, επισηµαίνει το µέλος του ∆ιοικητικού Συµβουλίου της Ενώσεως Αποστράτων Αξιωµατικών Ναυτικού κ. Σταµάτης.

Το «ΘΕΜΑ» είχε αναδείξει το σκάνδαλο το 2015

Από την πρώτη στιγµή (Απρίλιο 2015) το «ΘΕΜΑ» και το protothema.gr µε σειρά δηµοσιευµάτων έφεραν στο φως την ανεξήγητη τότε κυβερνητική απόφαση να εκσυγχρονιστούν τα παροπλισµένα εδώ και µια δεκαετία P-3Β, όµως παρ’ όλα αυτά οι εισαγγελικές αρχές κώφευσαν.

Τα µεταχειρισµένα Ρ-3Β αποτέλεσαν δωρεά αµερικανικής βοήθειας (1991-1992) και εντάχθηκαν στο Π.Ν., ενώ παροπλίστηκαν το 2009, καθώς µεταξύ των άλλων είχαν συµπληρώσει τις προβλεπόµενες ώρες πτήσεων.

Μάλιστα, το «ΘΕΜΑ» είχε αποκαλύψει την επιστολή του αποβιώσαντος µεταγενέστερα Ντένη Πλέσσα, αντιπροέδρου της Lockheed και επικεφαλής του γραφείου της αµερικανικής εταιρείας οπλικών συστηµάτων στην Αθήνα, µε την οποία καθίστατο σαφές ότι ο εκσυγχρονισµός των αεροσκαφών P-3B µε εκτιµώµενο κόστος 500 εκατ. δολάρια, εθεωρείτο από την ίδια τη Lockheed «µη οικονοµικά αποδεκτός» και «µη τεχνικοοικονοµικά συµφέρουσα λύση». Με απόλυτη σαφήνεια και µε τον πιο ξεκάθαρο τρόπο, η Lockheed στην επιστολή της προειδοποιούσε ότι η ανακατασκευή των υφιστάµενων P-3Β θα κοστίσει στο Ελληνικό ∆ηµόσιο ακριβότερα από άλλες λύσεις.

Ενδεικτικά, ο Ντένης Πλέσσας τον Μάιο του 2013 µε επιστολή του προς τη ∆ιεύθυνση Εξοπλισµών του ΓΕΝ προειδοποιούσε ότι «η ενεργοποίηση των P-3B δεν αποτελεί την ενδεδειγµένη επιλογή χαµηλού κόστους και ρίσκου βραχυπρόθεσµα ή µακροπρόθεσµα» και ότι η διαδικασία αναβάθµισης των υπέργηρων P-3B του Π.Ν. που βρίσκονται σε ακινησία σχεδόν επί µία δεκαετία «ενέχει µεγάλο ρίσκο».

Συγκεκριµένα, είχε προτείνει ο Ντένης Πλέσσας αντί της ανακατασκευής των P-3B να ληφθεί απόφαση για προµήθεια των νεότερων αεροσκαφών P-3C, επισηµαίνοντας ότι η λύση αυτή θα κοστίσει στο Ελληνικό ∆ηµόσιο λιγότερα χρήµατα, ενώ παράλληλα ικανοποιεί πλήρως τις µακροπρόθεσµες ανάγκες των Ενόπλων ∆υνάµεων και καλύπτει τις βραχυπρόθεσµες απαιτήσεις του Π.Ν. µε αεροσκάφη «πολύ
πιο σύγχρονα από τα υφιστάµενα».

Πέρα από όλα αυτά, µέσα από τις στήλες του «ΘΕΜΑτος» είχε καταγραφεί η έντονη εντύπωση που είχε προκαλέσει το 2015 το γεγονός ότι η αναβάθµιση των αεροσκαφών ναυτικής συνεργασίας δεν συζητήθηκε στη Βουλή από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ, παρά το γεγονός ότι το κόστος του προγράµµατος αυξήθηκε κατά 30% λόγω της αλλαγής της ισοτιµίας ευρώ/δολαρίου µέσα σε λίγους µήνες. Με άλλα λόγια, ενώ στις 30 Οκτωβρίου του 2014 η ισοτιµία ήταν στο 1:1,27, η ενεργοποίηση της σύµβασης και της LOA έγινε µε την ισοτιµία στο 1:1,08.

Το διάστηµα εκείνο είχε επισηµανθεί ότι η υλοποίηση του όλου προγράµµατος αναβάθµισης των αεροσκαφών επί της ουσίας έγινε εν κρυπτώ. Και αυτό γιατί επίσηµη ανακοίνωση -όπως πάγια συνηθίζεται- µε τα βασικά χαρακτηριστικά του προγράµµατος δεν υπήρξε. Ούτε όµως υπήρξε ανακοίνωση τόσο για την απόφαση που έλαβε το ΚΥΣΕΑ στις 15 Μαρτίου 2015 όταν ενέκρινε την αναβάθµιση των 5 αεροσκαφών µε εκτιµώµενο κόστος τα 500 εκατ. δολάρια, όσο και για την ενεργοποίηση της σύµβασης µε την εκταµίευση της προκαταβολής των 45 εκατ. δολαρίων. Την επίµαχη περίοδο του Απριλίου του 2015 ο τότε ευρωβουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Κώστας Χρυσόγονος,
καρφώνοντας εµµέσως πλην σαφώς τον κ. Καµµένο, είχε κάνει λόγο για την αναγκαιότητα περαιτέρω εξηγήσεων από την τότε κυβέρνηση και τον υπουργό Εθνικής Άµυνας σχετικά µε το «γιατί είναι κατεπείγουσα αυτή η δαπάνη ανακατασκευής των πολεµικών αεροπλάνων ύψους 500 εκατ. δολαρίων». Χαρακτηριστικά είχε τονίσει ότι έπρεπε να γίνει συζήτηση στη Βουλή προκειµένου να δοθούν αναλυτικές εξηγήσεις για το πού είναι το κατεπείγον του θέµατος, καθώς «εγείρονται πολλά ερωτήµατα ως προς το γιατί πρέπει αυτή η κίνηση να θεωρείται πρώτη προτεραιότητα για την ελληνική κυβέρνηση αυτή τη στιγµή».

«Είναι σαφές πάντως», είχε τονίσει ο κ. Χρυσόγονος, ότι «την πολιτική ευθύνη την έχει ο υπουργός Άµυνας, ειδικά τη στιγµή που είναι και κυβερνητικός εταίρος».


Ερωτηµατικά ως προς τον κ. Καµµένο

Ο απόστρατος αξιωµατικός του Π.Ν. κ. Σταµάτης, στη µήνυσή του θέτει ορισµένα ερωτήµατα προς τους εισαγγελείς που θα διενεργήσουν την έρευνα. Ερωτήµατα που αφορούν τις ενέργειες του κ. Καµµένου. Ενδεικτικά, ο απόστρατος αξιωµατικός του Π.Ν. ερωτά:

«Σε µια χρονική περίοδο (2015) που τα ταµειακά διαθέσιµα του ∆ηµοσίου έχουν σχεδόν εξαντληθεί και στην κυβέρνηση αµφιταλαντεύονται από το δίληµµα αν θα πληρωθούν µισθοί και συντάξεις ή οι δόσεις προς τους δανειστές, σε µια περίοδο τροµακτικής οικονοµικής στενότητας, που το Ελληνικό ∆ηµόσιο αναζητά εναγωνίως κονδύλια για να πληρώσει µισθούς και συντάξεις δεσµεύοντας καταθέσεις ∆ΕΚΟ, ή και τα διαθέσιµα των περιφερειών, τη δεδοµένη στιγµή που έψαχνε η κυβέρνηση να βρει 200 εκατοµµύρια για την ανθρωπιστική κρίση και τους ανθρώπους που βρισκόντουσαν στα όρια της απόλυτης φτώχειας, κάποιοι αποφάσισαν να πετάξουν 500 εκατοµµύρια σε µια προφανώς µη αναγκαία και επιβλαβή συµφωνία εκσυγχρονισµού υπέργηρων αεροσκαφών».

Στην 31 σελίδων µηνυτήρια αναφορά του ο πρώην αξιωµατικός του Π.Ν., αφού προηγουµένως παραθέτει σωρεία στοιχείων, υπογραµµίζει: «Όπως λοιπόν αποδεικνύεται πλέον περίτρανα, ούτε επιτακτική ανάγκη ήταν ο εκσυγχρονισµός των P-3Β, ούτε ήταν η καλύτερη επιλογή» και προσθέτει: «Η συγκεκριµένη απόφαση και η εκταµίευση λήφθηκαν µέσα σε συνθήκες οιονεί δηµοσιονοµικής χρεοκοπίας και οξείας οικονοµικής κρίσης των πολιτών, σε µία περίοδο που οι πολίτες µάτωναν για να κλείσουν τα ελλείµµατα».

Ο κ. Σταµάτης, απευθυνόµενος στην κυρία Αδειλίνη, υπογραµµίζει: «Θα πρέπει να αποδοθούν οι ευθύνες για την εξόφθαλµα και αποδεδειγµένα πλέον επιβλαβή για το Ελληνικό ∆ηµόσιο σύµβαση µε ανάδοχο την εταιρεία Lockheed για την εκτέλεση των εργασιών εκσυγχρονισµού και την αναβάθµιση των αεροσκαφών ναυτικής συνεργασίας P3 του ΠΝ» και συνεχίζει: «Υπήρξε αδιαµφισβήτητα επιβλαβής η σύµβαση, αφού αν και έχει από το 2020 εξοφληθεί πλήρως, ούτε ένα αεροσκάφος σήµερα, το 2024, δεν είναι επιχειρησιακά έτοιµο να πετάξει!».

Σε άλλο σηµείο της µηνυτήριας αναφοράς ο κ. Σταµάτης υπογραµµίζει:

«Στη συγκεκριµένη περίπτωση, άγνωστοι σε εµένα αξιωµατούχοι, που συνέταξαν και συνυπέγραψαν τα ανωτέρω έγγραφα µε σκοπό την κατάρτιση της επιβλαβούς σύµβασης, εις πλήρη γνώση τους ότι αδικαιοπραγούσαν, τέλεσαν τα αδικήµατα και µάλιστα µε εγγύτατο νοµικό χαρακτηρισµό, τόσο κατά την αντικειµενική, όσο και κατά την υποκειµενική τους υπόσταση».


πηγή:https://limenikanea.gr/ston-eisangelea-ka%c2%b5%c2%b5enos-kai-apostolakis-gia-ta-sapakia-ton-500-ekat/





Δεν υπάρχει διαθέσιμη περιγραφή.