Αποσπάσματα από την συνέντευξη στο CNN Greece
Έκανε εντύπωση σε πολλούς, Υπουργός ο οποίος μόλις έχει ορκιστεί να διαψεύδει τα σενάρια για 13η σύνταξη. Ένα σενάριο που και δικά σας, στελέχη, το μετέφεραν στις περιφέρειές τους και κάτι το οποίο το περιμένουν και οι συνταξιούχοι, περιμένουν και οι δημόσιοι υπάλληλοι ένα 13ο μισθό. Θέλω να μου πείτε για ποιο λόγο αυτό το σενάριο το κλείσατε, αλλά και να μου σχολιάσετε τις πληροφορίες που λένε πως θα μπορούσε να δοθεί «μισή-μισή» η 13η σύνταξη.
Δεν θέλω να μπω στη σεναριολογία, δεν θέλω να σχολιάσω δημοσιεύματα ή προσεγγίσεις. Αυτό το οποίο όμως πρέπει να ξεκαθαρίζουμε στους πολίτες είναι η πραγματικότητα. Η πραγματικότητα είναι ότι η κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη είναι εκείνη η οποία έχει δώσει μετά από πάρα πολλά χρόνια τις πρώτες αυξήσεις στους συνταξιούχους. Είναι η κυβέρνηση η οποία ασχολήθηκε με την προσωπική διαφορά. Εμείς, ξέρετε, δεν έχουμε Κατρούγκαλο στην κυβέρνησή μας.
Προσπαθούμε, στο μέτρο της δημοσιονομικής επιτυχίας, να εξορθολογήσουμε και να μπορέσουμε να βοηθήσουμε την ομάδα των συνταξιούχων. Φέρνουμε νομοσχέδιο τώρα που αυξάνουμε κατά 200 εκατομμύρια ευρώ, περίπου δηλαδή για να καλύψουμε το 85% των συνταξιούχων, ρυθμίσεις οι οποίες φτάνουν 300 ευρώ το επίδομα σε ό,τι αφορά τους συνταξιούχους.
Υπάρχουν και άλλα περιθώρια, ανάλογα με την πορεία του ΑΕΠ και του πληθωρισμού, από 1.1.2027. Εμείς είμαστε εδώ για τον συνταξιούχο. Και με άλλες μέριμνες θα προσδιοριστούν, θα δούμε πώς.
Από την άλλη πλευρά όμως, επειδή μίλησα πριν για την συμφωνία αλήθειας που έχουμε με τους πολίτες, πρέπει να ξεκαθαρίσουμε. 13η σύνταξη εις όλων, και όχι με τα 300, 400 και 500 ευρώ που βάφτισε ο ΣΥΡΙΖΑ ως 13η σύνταξη το 2018-2019, μιλάμε για μια ολόκληρη σύνταξη, για να μην κοροϊδεύουμε τους πολίτες, δεν μπορεί να δώσει το ελληνικό δημόσιο.
Και αυτό γιατί, γιατί ένα τέτοιο μέτρο συνεπάγεται μια μόνιμη χρέωση, ετήσια χρέωση, της τάξεως των 2,5 δισεκατομμυρίων ευρώ. Αν προσθέσουμε, μάλιστα επειδή στο δημόσιο διάλογο είχε μπει και η αύξηση, με 13ο μισθό πλέον, των εισοδημάτων των δημοσίων υπαλλήλων, μιλάμε για συνολική δαπάνη 4 δισεκατομμυρίων ευρώ κατ’ έτος, με μόνιμο τρόπο, για να μην κοροϊδεύουμε τους πολίτες.
Το προηγούμενο πακέτο της Διεθνούς Εκθέσεως Θεσσαλονίκης, που ήταν ένα από τα μεγαλύτερα των τελευταίων ετών, το οποίο και μάλιστα υπήρξε και γενική παραδοχή ότι ήταν πολύ μεγάλο, έφτασε, ξεπέρασε λίγο τα 1,7 δισεκατομμύρια ευρώ. Εάν λοιπόν θέλουμε να λέμε ψέματα στους πολίτες, μπορούμε να τάζουμε τα πάντα.
Επειδή όμως εδώ μιλάμε για μια πορεία αλήθειας και προσέγγισης με πραγματικά στοιχεία και δεδομένα, βγήκαμε και είπαμε την αλήθεια.
Τα πράγματα οι πολίτες πρέπει να τα γνωρίζουν. Δεν υπάρχουν απεριόριστες δυνατότητες. Υπάρχουν όμως, λόγω της πολύ θετικής πορείας της οικονομίας μας, αρκετές προϋποθέσεις.
Όμως για να λέμε σας είπα αλήθειες, 13ος μισθός στον δημόσιο τομέα και 13η σύνταξη ολόκληρες δεν μπορούν να δοθούν. Μιλάμε περίπου για μια δαπάνη που θα ξεπεράσει δυόμιση φορές το συνολικό πακέτο της ΔΕΔ του 2025 και θα αφορά μόνο δύο κοινωνικές ομάδες.
Συνταξιούχους και δημόσιους υπάλληλους. Οι υπόλοιπες ομάδες δεν πρέπει να πάρουν τίποτα. Ούτε οι ελεύθεροι επαγγελματίες, ούτε τα παιδιά, γιατί έχουμε και ένα δημογραφικό πρόβλημα.
'Οφείλουμε λοιπόν να είμαστε συγκεκριμένοι, κοστολογημένοι. Δεν συνεπάγεται βέβαια ότι δεν θα υπάρξουν δράσεις προς τις συγκεκριμένες ομάδες οι οποίες και στο κοντινό παρελθόν έχουν πάρει αυξήσεις. Όμως είμαστε ιδιαίτερα μετρημένοι για να μην ξαναμπλέξει η ελληνική οικονομία.
.jpg)