Κυριακή 3 Αυγούστου 2025

«Οι λεβέντες δεν φοβούνται να πεθάνουν και θα φοβηθώ εγώ η παλιόγρια;» - Καλλιόπη Αβραάμ η Ηρωίδα Γιαγιά της ΕΛΔΥΚ - Σκοτώθηκε δίπλα στα παλικάρια της για την Ελλάδα - ΑΘΑΝΑΤΗ


 Υπάρχουν κάποιοι άνθρωποι που αισθάνονται το κάλεσμα της Μοίρας και τραβούν εμπρός. Δεν το αποφεύγουν το επιζητούν για ένα μεράκι, για μια αγάπη, για μια ιδέα. Για την 78χρονη, το 1974, Καλλιόπη Αβραάμ η Ελλάδα ήταν όλα τα παραπάνω μαζί. Για αυτό η ηρωική γιαγιά αποφάσισε να πεθάνει δίπλα στα παλικάρια της ΕΛΔΥΚ αψηφώντας τους υβριστές κάθε ήθους.


Το 1969 η κα. Καλλιόπη χήρεψε. Παρόλα αυτά συνέχισε το έργο της. Μετά ήρθε η τουρκική εισβολή (Αττίλας Ι). Στο διάστημα μεταξύ του Αττίλα Ι και ΙΙ όταν για κάποιου η Κύπρος βρισκόταν μακριά, για άλλους η Ελλάδα ήταν κοντά και έτσι η γερόντισσα Καλλιόπη τα παράτησε όλα, παιδιά και οικογένεια και επέστρεψε στη Λευκωσία για να φροντίσει τα «παιδιά της», τα παιδιά της Ελλάδας, τους άνδρες της ΕΛΔΥΚ.



Τα παιδιά της, τα βιολογικά, προσπάθησαν να τη μεταπείσουν, μάταια όμως. Όταν της είπαν ότι κινδύνευε να σκοτωθεί αυτή απάντησε: «Οι λεβέντες δεν φοβούνται να πεθάνουν και θα φοβηθώ εγώ η παλιόγρια;». Αλλά και όταν έφτασε στο στρατόπεδο της ΕΛΔΥΚ όλοι προσπάθησαν να την μεταπείσουν. Δεν το κατόρθωσαν. Η κα. Καλλιόπη διέθεσε όλα τα πουλερικά που διέθετε, έδινε στους άνδρες ψωμί, νερό, τσιγάρα, καραμέλες, ότι μπορούσε…
Ζωντανή την είδαν τελευταία φορά στις 14 Αυγούστου 1974 στον Αγ. Δομέτιο που είχε πάει στην εκκλησία για να κοινωνήσει των Αχράντων Μυστηρίων σα να ήξερε. Κατόπιν επέστρεψε στο στρατόπεδο. Οι Τούρκοι, άτιμοι πάντα, εξαπέλυσαν τον Αττίλα ΙΙ. Η μάχη στο στρατόπεδο της ΕΛΔΥΚ είναι γνωστή και βγαλμένη από τα βάθη ελληνικής ψυχής.
Η γιαγιά της ΕΛΔΥΚ ήταν εκεί. Έπεσε στο πλευρό των «παιδιών» της στην Σχολή Γρηγορίου, όπου οι ελληνικές οπισθοφυλακές είχαν καταφύγει. Σύμφωνα με μαρτυρία η γιαγιά Καλλιόπη βρέθηκε νεκρή πάνω από τους στρατιώτες σα να ήθελε να τους σκεπάσει μέχρι το τέλος. Η γιαγιά και σήμερα «κοιμάται» πλάι στα «παιδιά» της στο στρατιωτικό κοιμητήριο της Λακατάμιας


Πρωθυπουργός: - Έχουμε τα εργαλεία για αυξήσεις τόσο στα εισοδήματα των εργαζόμενων, όσο και στα έσοδα του κράτους!!


 Kyriakos Mitsotakis

 

Καλημέρα και καλή πρώτη Κυριακή του μήνα! Κάποιοι λένε ότι ο Αύγουστος είναι κάτι σαν την Κυριακή του καλοκαιριού. Κι έχουν δίκιο. Είναι ο μήνας που οι περισσότεροι από εμάς θα αναζητήσουμε λίγες ημέρες ξεκούρασης και επιστροφής σε αγαπημένα μέρη, συνήθειες και ανθρώπους, αφήνοντας για λίγο πίσω την καθημερινότητα της πόλης και της δουλειάς. Όλοι έχουμε ανάγκη από μια μικρή, έστω, παύση για να φορτίσουμε ξανά τις μπαταρίες μας, να κάνουμε τον απολογισμό του χειμώνα που πέρασε, αλλά και να θέσουμε τους νέους στόχους για αυτόν που έρχεται. Το μυαλό μου, βέβαια, πάντοτε αυτές τις περιόδους πηγαίνει σε όλες και όλους εκείνους που εργάζονται, ώστε οι υπόλοιποι να μπορούν να ξεκουράζονται. Ας είμαστε, λοιπόν, ευγνώμονες και ευγενείς μαζί τους, ιδιαίτερα αυτές τις μέρες.
Ξεκινώ αυτήν την τελευταία ανασκόπηση του καλοκαιριού, ακριβώς από τον χώρο και τους ανθρώπους της εργασίας για τους οποίους έχουμε κάνει πολλά τα τελευταία χρόνια. Η ψηφιακή κάρτα εργασίας καλύπτει πλέον σχεδόν 2 εκ. εργαζόμενους και μάλιστα από φέτος εφαρμόζεται και στους πολυπληθείς κλάδους του τουρισμού και της εστίασης. Χάρη σε αυτήν, εκατομμύρια υπερωρίες που παλαιότερα παρέμεναν αδήλωτες, πλέον δηλώνονται και πληρώνονται, με σεβασμό στα όρια που ορίζει η νομοθεσία.

Αρκεί να πούμε ότι στον τουρισμό, η αύξηση των δηλωμένων υπερωριών ξεπερνάει το 1.000%, στην εστίαση αγγίζει το 130%, ενώ στη βιομηχανία και το λιανεμπόριο κυμαίνεται από 85% έως 92%. Η αδήλωτη και υποδηλωμένη εργασία είναι διαχρονικά ένα από τα μεγαλύτερα προβλήματα της ελληνικής αγοράς εργασίας.
Πλέον όμως έχουμε τα εργαλεία για να την αντιμετωπίσουμε και αυτό συνεπάγεται αύξηση τόσο στα εισοδήματα των εργαζόμενων, όσο και στα έσοδα του κράτους, τα οποία τον τελευταίο χρόνο αυξήθηκαν κατά 1,7 δισ. ευρώ.
Την ίδια στιγμή, τα αποτελέσματα από τη μετατροπή της Επιθεώρησης Εργασίας σε Ανεξάρτητη Αρχή δείχνουν ότι το εγχείρημα πέτυχε, καθώς οι έλεγχοι έχουν αυξηθεί από 54.294 το 2019 σε 79.290 το 2024, τα πρόστιμα από 8.473 σε 16.766 και οι βεβαιώσεις από 33,7 εκ. ευρώ σε 51,3 εκ. ευρώ.

Η Νέα Δημοκρατία είναι το κόμμα της εργασίας και ταυτόχρονα της ελευθερίας, της νομιμότητας και της ασφάλειας. Θέλουμε οι Έλληνες και οι Ελληνίδες να εργάζονται, αλλά και να επιχειρούν σε ένα περιβάλλον ελευθερίας, δικαιοσύνης και ασφάλειας, με καλύτερες αμοιβές για όλους, χωρίς διακρίσεις και καταχρηστικές πρακτικές. Τα στοιχεία της τελευταίας έκθεσης του συστήματος ΕΡΓΑΝΗ καταγράφουν ρεκόρ 25ετίας στη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας το πρώτο εξάμηνο του 2025, με αύξηση σε μεγαλύτερη του 75% στους μισθωτούς του ιδιωτικού τομέα που εργάζονται με συμβάσεις πλήρους απασχόλησης. Όλα αυτά αποδεικνύουν ότι και στην αγορά εργασίας πλέον, κάτι αλλάζει προς όφελος των πολλών.
Ένα από τα πλέον εμβληματικά έργα υποδομών που εκκρεμούσε εδώ και δεκαετίες, επιτέλους παραδόθηκε από αυτήν την κυβέρνηση. Αναφέρομαι φυσικά στην πολύπαθη εθνική οδό Πατρών-Πύργου. Πλέον, μιλάμε για έναν υπερσύγχρονο αυτοκινητόδρομο που επεκτείνει τον βόρειο οδικό άξονα της Πελοποννήσου πέραν της Πάτρας για επιπλέον 65 χιλιόμετρα, με στόχο έως το τέλος του έτους να παραδώσουμε και τα τελευταία 10 χιλιόμετρα. Πρόκειται για ένα έργο που ξεκίνησε αρχικά το 2007, χωρίς καμία πραγματική πρόοδο μέχρι όταν αναλάβαμε τη διακυβέρνηση της χώρας το 2019. Η κατάτμηση του έργου είχε οδηγήσει σε αδιέξοδο και αποφασίσαμε να το επανασχεδιάσουμε, υλοποιώντας το ως έναν ενιαίο, σύγχρονο αυτοκινητόδρομο. Η παλαιά Πατρών-Πύργου δεν ήταν απλώς ένας κακός δρόμος. Ήταν ένας από τους πιο θανατηφόρους της πατρίδας μας. Μόνο την περίοδο 2016-2020 χάθηκαν εκεί 56 ζωές. Και από το 2021 έως σήμερα, άλλοι 25 συνάνθρωποί μας. Επιτρέψτε μου να πω ότι η ολοκλήρωση του έργου αποτελεί έναν ελάχιστο φόρος τιμής σε όσους χάθηκαν άδικα σε αυτόν τον δρόμο. Κάναμε το αυτονόητο. Και θα συνεχίσουμε να το κάνουμε, όπου δεν έχει γίνει.
Από την Ηλεία και το δυτικό άκρο της χώρας μας, σας μεταφέρω στον βορρά και την ανατολικότερη μας περιφέρεια, τον αγαπημένο μας Έβρο. Το λέω όπως το νιώθω: για να είμαστε όλοι οι υπόλοιποι ασφαλείς, πρέπει πρώτα και κύρια να αισθάνονται ασφαλείς και να νιώθουν αισιόδοξοι οι Εβρίτες μας. Γι’ αυτό και με απασχολεί συνεχώς το ζήτημα της δημογραφικής συρρίκνωσης, ειδικά του βορείου Έβρου. Άνοιξε, λοιπόν, στο relocation.vouchers.gov.gr το σύστημα υποβολής αιτήσεων οικονομικής ενίσχυσης έως 10.000 ευρώ, συν 1.000 ευρώ για κάθε παιδί, για όσους πολίτες ενδιαφέρονται να επιστρέψουν ή να επιλέξουν τον Έβρο για να ζήσουν, να εργαστούν και να δημιουργήσουν εκεί. Προφανώς, δεν αρκεί ένα επίδομα για να αναστρέψουμε τη δημογραφική συρρίκνωση της περιοχής, γι’ αυτό και το σχέδιό μας πλαισιώνεται από παρεμβάσεις όπως η ενδυνάμωση του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου με νέα τμήματα στην περιοχή, η πύκνωση του σιδηροδρομικού μας δικτύου, αλλά και ενισχυμένα κίνητρα για τους δημοσίους υπαλλήλους.
Επιπλέον, λειτουργούν Κινητές Ομάδες Υγείας για τις απομακρυσμένες κοινότητες, ενώ η επέκταση του φράκτη συνεχίζεται ως αποτελεσματικό ανάχωμα στις παράνομες μεταναστευτικές ροές. Παράλληλα, προωθούμε νέες δράσεις απασχόλησης και επιχειρηματικότητας, ειδικά προγράμματα κινήτρων για νέες επενδύσεις, αλλά και τη μείωση του μεταφορικού κόστους των επιχειρήσεων του Έβρου.
Στο πλαίσιο αυτό, το επόμενο διάστημα θα ανακοινώσουμε επιδότηση για έως και τρία χρόνια σε κυκλική εβδομαδιαία ακτοπλοϊκή σύνδεση με τον Πειραιά, που θα περιλαμβάνει ενδιάμεσες στάσεις σε Χίο και Μυτιλήνη. Θέλουμε μια Ελλάδα με όλους, για όλους. Αυτή είναι η Εθνική Στρατηγική μας για την Περιφερειακή και Τοπική Ανάπτυξη. Αυτό είναι το όραμά μας και δεν μπορεί να απουσιάζει από αυτό η διαρκής μέριμνα για τους ακρίτες του Έβρου μας.
Συναφές με το δημογραφικό και το επόμενο θέμα, καθώς το Υπουργείο Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας ανακοίνωσε την επιπλέον χρηματοδότηση με 755 εκ. ευρώ του σημαντικού προγράμματος για τη φύλαξη και δημιουργική απασχόληση βρεφών και παιδιών για τη διετία 2025-2027, ώστε να επωφεληθούν από αυτό ακόμη περισσότερες οικογένειες. Να τονίσω εδώ ότι πέρα από την χρηματική ενίσχυση, το πρόγραμμα θα έχει διετή διάρκεια, κάτι που προσφέρει στις οικογένειες μεγαλύτερη σταθερότητα και καλύτερο προγραμματισμό. Το πρόγραμμα απευθύνεται σε βρέφη και νήπια για φιλοξενία σε βρεφονηπιακούς και παιδικούς σταθμούς, παιδιά σχολικής ηλικίας και εφήβους για δραστηριότητες δημιουργικής απασχόλησης σε ΚΔΑΠ, αλλά και παιδιά και άτομα με αναπηρία σε ΚΔΑΠ ΑμεΑ.
Μιλώντας για τα άτομα με αναπηρία, χάρηκα πολύ που τη Δευτέρα άκουσα μόνο καλά λόγια από 4 εκπροσώπους της αναπηρικής κοινότητας για το νέο πρόγραμμα «Προσβασιμότητα κατ’οίκον». Το ενδιαφέρον που εκδηλώθηκε στην πλατφόρμα υπερκάλυψε τον προϋπολογισμό των 24 εκ. ευρώ, γι’ αυτό και αποφασίσαμε να τον αυξήσουμε κατά 10 εκ. ευρώ επιπλέον, διευρύνοντας τον αριθμό των δικαιούχων κατά περίπου 1.000 επιπλέον. Έχουμε ακόμα πολλά να κάνουμε και να είστε σίγουροι ότι θα τα κάνουμε.
Και από τη θωράκιση της κοινωνίας με μέτρα κοινωνικής συνοχής να περάσω στη θωράκιση της εθνικής μας άμυνας. Η Ελλάδα κατέθεσε σχέδιο συμμετοχής στο νέο ευρωπαϊκό πρόγραμμα SAFE, διεκδικώντας χρηματοδότηση ύψους 1,2 δισ. ευρώ για την ενίσχυση του εξοπλιστικού μας σχεδιασμού. Πρόκειται για ένα νέο εργαλείο της ΕΕ που στηρίζει τα κράτη-μέλη που επενδύουν στρατηγικά στην άμυνά τους.
Έτσι, ο εξοπλιστικός σχεδιασμός της πατρίδας μας για την περίοδο 2025–2036 αυξάνεται από 28,8 σε 30 δισ. ευρώ, ενώ οι ετήσιες παραλαβές εξοπλισμού θα ενισχυθούν από 2,3 δισ. ευρώ το 2026 σε περίπου 2,6 δισ. ευρώ από το 2028 και μετά.
Τα νούμερα αυτά δεν είναι απλώς αριθμοί στον προϋπολογισμό. Είναι πρόσθετη αποτρεπτική ισχύς για τη χώρα μας. Είναι ανάπτυξη για την ελληνική αμυντική βιομηχανία. Είναι νέες θέσεις εργασίας, μεταφορά τεχνογνωσίας, παραγωγική επανεκκίνηση σε κρίσιμους τομείς. Η άμυνα για εμάς, δεν είναι ούτε τεχνοκρατική επιλογή, ούτε λογιστική εγγραφή. Είναι πάνω απ’ όλα εθνική υπόθεση. Είναι βαθιά ριζωμένη στη συνείδηση του ελληνικού λαού ως καθήκον και ως προτεραιότητα εθνικής επιβίωσης. Η κυβέρνηση αντιμετωπίζει την ενίσχυση της άμυνας ως στρατηγική επιλογή πρώτης γραμμής. Γιατί δεν υπάρχει ισχυρή άμυνα χωρίς κοινωνική συνοχή. Και αντιστρόφως, δεν υπάρχει κοινωνική πρόοδος χωρίς ασφάλεια και σταθερότητα.
Μιλάμε συχνά για το πώς μπορεί να γίνει καλύτερο το ΕΣΥ. Δύο διαφορετικά γεγονότα αυτής της εβδομάδας δείχνουν πως έχουν γίνει βήματα προς αυτήν την κατεύθυνση. Πρωτίστως, αναφέρομαι στην τιτάνια προσπάθεια που ξεκίνησε από το Κέντρο Υγείας Μετσόβου που υποδέχθηκε τον 15χρονο Δημήτρη σε κώμα, έως το ΕΚΑΒ με την άμεση κινητοποίησή του αλλά και τον ίδιο τον Υπουργό που συνέβαλαν καθοριστικά στην αεροδιακομιδή και διάσωση του παιδιού με την αναγκαία μεταμόσχευση ήπατος. Του ευχόμαστε ολόψυχα περαστικά. Αισιοδοξία και ικανοποίηση μας δίνει όμως και ο πρώτος απολογισμός της χρήσης του καινοτόμου εργαλείου της ψηφιακής ιχνηλάτησης ασθενών στα Επείγοντα. Στα νοσοκομεία που εφαρμόζουν το «βραχιολάκι», ο μέσος χρόνος παραμονής των ασθενών στις μεγάλες εφημερίες έχει πλέον μειωθεί κατά 58%! Ο μέσος χρόνος εξυπηρέτησης (δηλαδή η εξέταση από 5 έως 7 ειδικότητες γιατρών για κάθε ασθενή) μειώθηκε στις 4 ώρες, με την τελευταία εφημερία να καταγράφει 3 ώρες και 46 λεπτά. Η έγκυρη μέτρηση και αξιολόγηση του ΕΣΥ με τη βοήθεια της τεχνολογίας είναι ο μόνος τρόπος να κάνουμε καλύτερο και πιο λειτουργικό το δημόσιο σύστημα υγείας, προς όφελος των πολιτών αλλά και των επαγγελματιών που το στελεχώνουν.
Έρχομαι τώρα στο μέτωπο της οικονομίας και στη σημαντική πρόταση εξαγοράς του ελληνικού Χρηματιστηρίου από τον μεγαλύτερο όμιλο διαχείρισης χρηματιστηριακών αγορών στην Ευρώπη. Γιατί είναι σημαντική αυτή η είδηση; Για δύο λόγους:
Πρώτον, γιατί ενισχύει την εξωστρέφεια του ελληνικού Χρηματιστηρίου, το φέρνει πιο κοντά στις μεγάλες ευρωπαϊκές αγορές, προσελκύει περισσότερους επενδυτές και του δίνει μεγαλύτερη δυναμική.
Ο δεύτερος είναι ότι η εξαγορά αυτή αποτελεί άλλη μια σημαντική ψήφο εμπιστοσύνης της διεθνούς επενδυτικής κοινότητας στην ανάκαμψη της ελληνικής οικονομίας, όπως αυτή καταγράφεται από το 2019 και μετά, με βασικά ορόσημα την ανάκτηση της επενδυτικής βαθμίδας και την είσοδο μεγάλου ευρωπαϊκού τραπεζικού ομίλου στην ελληνική χρηματοπιστωτική αγορά.
Η δεύτερη σημαντική εξέλιξη της εβδομάδας στα οικονομικά, και με αυτήν θα κλείσω, είναι η εμπορική συμφωνία ΕΕ-ΗΠΑ για το διμερές μας εμπόριο και τους νέους δασμούς. Το θετικό είναι ότι τερματίζεται μια περίοδος αβεβαιότητας. Όμως, μην ξεχνάμε ότι η επιβολή δασμών βλάπτει και τις δύο οικονομίες, τα προϊόντα μας και εν τέλει την τσέπη των ίδιων των καταναλωτών. Εμείς επιμένουμε στην πρόταση για μηδενικούς δασμούς σε ευρωπαϊκά και αμερικανικά προϊόντα και ελπίζω να φτάσουμε νωρίτερα -παρά αργότερα- σε ένα τέτοιο επίπεδο αλληλοκατανόησης και εμπορικής εξισορρόπησης με τους Αμερικανούς συμμάχους μας.
Σας εύχομαι από καρδιάς η ανάπαυλα του Αυγούστου να σας δώσει χαρά, ηρεμία και να σας φέρει κοντά με όσους και όσα αγαπάτε. Εμείς θα τα ξαναπούμε στην κυριακάτικη συνάντηση μας στο δεύτερο μισό πλέον του Αυγούστου -πρακτικά δύο Κυριακές μόνο χωρίς ανασκόπηση, θα αντέξουμε! Να είστε καλά!

Σάββατο 2 Αυγούστου 2025

1342/2023 πιλοτική απόφαση του Α΄ Τμήματος του ΣτΕ - ΟΧΙ ΜΟΝΟ δεν έβαλε "ταφόπλακα" στα αναδρομικά αλλά τα ΙΣΧΥΡΟΠΟΊΗΣΕ κιόλας! - Οι δικαιούχοι


 

    1. Καμμιά απολύτως κυβέρνηση δεν μπορεί να ακυρώσει, για τα αναδρομικά,  τις τελεσίδικες αποφάσεις του Συμβουλίου της Επικρατείας και του Ελεγκτικού Συνεδρίου.  
   2. Η 1342/2023 πιλοτική απόφαση του Α΄ Τμήματος του ΣτΕ , ΟΧΙ ΜΟΝΟ δεν έβαλε "ταφόπλακα" στα δικαιούμενα από, 01/8/2012 αναδρομικά, αλλά ΤΑ ΙΣΧΥΡΟΠΟΊΗΣΕ κιόλας γιατί στο πόρισμά της αναφέρει πως: 

   α. "Δεν υφίσταται αγώγιμη αξίωση για τις παροχές αυτές για τον μετά την 12/5/2016 χρόνο, ανεξάρτητα από το ακυρωτικό αποτέλεσμα των 1889-1991/2019 αποφάσεων του ΣτΕ". ΑΡΑ όχι μόνο δεν ακυρώνει αλλά τονίζει με έμφαση, στην κυβέρνηση πως οι αποφάσεις της ολομέλειας του ΣτΕ "Ζουν και Βασιλεύουν" και πως θα πρέπει να καταβάλει τα αναδρομικά στους συνταξιούχους που έχουν κάνει αγωγές
      
    β. "Οι 16.000 συνταξιούχοι δεν είχαν το δικαίωμα να ασκήσουν αγωγές, από 12/5/2016 και μετά, γιατί ο νόμος 4387/2016 (νόμος Κατρούγκαλου, νομιμοποίησε την κατάργηση των δώρων εορτών(Χριστούγεννα και Πάσχα) και το επίδομα αδείας



  3. Συμπεράσματα:
       
    α. Μετά την 12/5/2016 έχουν διαγραφεί, άπαξ δια παντός, όχι μόνο τα αναδρομικά των δώρων αλλά και η επαναφορά τους
     
       β.  ΌΛΑ τα αναδρομικά,  από 01 Αυγούστου 2012  μέχρι 31 Δεκεμβρίου 2018 θα πάρουν μόνο όσοι έχουν ασκήσει κυλιόμενες αγωγές. (76 μήνες) 
       
        γ. Για τα δώρα μέχρι 12/5/2016, δηλαδή για 4 χρόνια (46) μήνες)
      
        δ, Όσοι  έχουν κάνει έστω και μια αγωγή, θα πάρουν λιγότερα
    
      ε. Όσοι δεν έχουν κάνει αγωγές , η καταβολή των αναδρομικών, δυστυχώς, θα είναι μηδενική 






                                            Η Απόφαση

του ΣτΕ A΄ 7μελές 1342/2023: 

                                          Προδικαστικό ερώτημα 

Διοικ. Πρωτ. Αθηνών. Αγωγή συνταξιούχων Ε.Τ.Ε.Α.Ε.Π. με την οποία ζητείται αποζημίωση για μη καταβολή περικοπέντων από την επικουρική σύνταξή τους, δυνάμει υποπαρ. ΙΑ6 παρ. ΙΑ άρ. πρώτου ν. 4093/2012, δώρων εορτών και επιδόματος αδείας για τον μετά την ισχύ του ν. 4387/2016 χρόνο.




ΣτΕ Α΄ 7μελές. 1342/2023
Πρόεδρος: Σπ. Χρυσικοπούλου, Αντιπρόεδρος
Εισηγητής: Ν. Σκαρβέλης, Σύμβουλος

Δεν καταβάλλονται, στο πλαίσιο των ρυθμίσεων του συνταξιοδοτικού συστήματος του ν. 4387/2016, τα δώρα εορτών Χριστουγέννων και Πάσχα και το επίδομα αδείας που είχαν καταργηθεί με το άρ. πρώτο παρ. ΙΑ υποπαρ. ΙΑ.6 του ν. 4093/2012 και των οποίων η κατάργηση κρίθηκε αντισυνταγματική με τις Σ.τ.Ε. 2287-2288/2015 Ολομ. 

Δεν υφίσταται αγώγιμη αξίωση για τις παροχές αυτές για τον μετά την 12/5/2016 χρόνο, ανεξάρτητα από το ακυρωτικό αποτέλεσμα των 1889-1991/2019 αποφάσεων του Σ.τ.Ε.

Με την 1342/2023 απόφαση του Α΄ Τμ. (7μελούς), εκδοθείσα επί προδικαστικού ερωτήματος του Διοικ. Πρωτ. Αθηνών που διατυπώθηκε σε δίκη επί αγωγής συνταξιούχων επικουρικής σύνταξης, απαντήθηκε ότι οι συνταξιοδοτικές παροχές των δώρων εορτών Χριστουγέννων και Πάσχα και του επιδόματος αδείας που καταβάλλονταν από τα ταμεία επικουρικής ασφάλισης έως 31/12/2012 και οι οποίες καταργήθηκαν από 1.1.2013 με το άρ. πρώτο παρ. ΙΑ υποπαρ. ΙΑ.6 περ. 3 του ν. 4093/2012, η δε κατάργησή τους κρίθηκε αντισυνταγματική με τη 2287/2015 απόφαση της Ολομέλειας του Συμβουλίου της Επικρατείας, δεν προβλέπονται υπό το νέο ασφαλιστικό σύστημα του ν. 4387/2016 από 12.5.2016 και εφεξής ούτε καταβάλλονται κατά τον, κατά τις διατάξεις του νόμου αυτού, επανυπολογισμό των συντάξεων των παλαιών συνταξιούχων. 

Περαιτέρω, το ακυρωτικό αποτέλεσμα των 1889-1891/2019 αποφάσεων του Συμβουλίου της Επικρατείας δεν επάγεται (προκύπτει) ως συνέπεια να καθίστανται αγώγιμες αξιώσεις κατά του Ε.Τ.Ε.Α.Ε.Π. (ήδη e-Ε.Φ.Κ.Α.) των παλαιών συνταξιούχων για την καταβολή αποζημίωσης ισόποσης με το επίδομα αδείας και τα δώρα εορτών για τον μετά την ισχύ του ν. 4387/2016 χρόνο, ανεξάρτητα αν οι αξιώσεις αυτές επιδιώκονται με αγωγές ασκηθείσες πριν ή μετά τις 4.10.2019.

Ειδικότερα, με την απόφαση αυτήν έγινε δεκτό ότι:
I. Στον ν. 4387/2016 προβλέπεται ότι το ποσό της κύριας σύνταξης καταβάλλεται «ανά μήνα» (άρ. 2 παρ. 4), χωρίς καμία περαιτέρω πρόβλεψη για καταβολή ετήσιων παροχών, όπως ήταν τα δώρα εορτών Χριστουγέννων και Πάσχα και το επίδομα αδείας που είχαν καταργηθεί με το άρ. πρώτο παρ. ΙΑ υποπαρ. ΙΑ6 του ν. 4093/2012 και των οποίων η κατάργηση κρίθηκε αντισυνταγματική με τις Σ.τ.Ε. 2287-2288/2015 Ολομ., με συνέπεια οι παροχές αυτές να μην διατηρήθηκαν στο πλαίσιο του συνταξιοδοτικού συστήματος απονομής κύριων συντάξεων του ν. 4387/2016 και να μην καταβάλλονται για τον μετά την ισχύ του νόμου αυτού (12.5.2016) χρόνο. 

Άλλωστε, όπου ο νομοθέτης θέλησε να διατηρήσει ή να προβλέψει την καταβολή παροχών ή επιδομάτων, όρισε τούτο ρητώς. Περαιτέρω, με το άρθρο 96 του ν. 4387/2016 μεταβλήθηκε εκ βάθρων και το σύστημα υπολογισμού των επικουρικών συντάξεων, ομοίως χωρίς την πρόβλεψη καταβολής των αντισυνταγματικώς καταργηθέντων με την υποπαρ. ΙΑ.6 της παρ. ΙΑ του άρ. πρώτου του ν. 4093/2012 δώρων εορτών και επιδομάτων αδείας. 

Αντίθετα μάλιστα, στην παρ. 5 του εν λόγω άρ. 96 περιέχεται ρητή πρόβλεψη για το ότι από την έναρξη ισχύος του ν. 4387/2016 το Ε.Τ.Ε.Α. (μετονομασθέν με τον ίδιο νόμο σε Ε.Τ.Ε.Α.Ε.Π.) χορηγεί «αποκλειστικά» την επικουρική σύνταξη όπως ρυθμίζεται με τις διατάξεις του άρθρου αυτού και καταργείται κάθε άλλη γενική ή ειδική διάταξη. 

Επομένως, τα δώρα εορτών και το επίδομα αδείας που καταβάλλονταν επί των επικουρικών συντάξεων, πέραν του ότι δεν προβλέπονται στο σύστημα ρυθμίσεων του ν. 4387/2016, καταργήθηκαν, πάντως, και ρητώς με την παρ. 5 του άρ. 96 του νόμου αυτού. 

Η μη χορήγηση των ως άνω παροχών στα πλαίσια του εισαχθέντος με τον ν. 4387/2016 συνταξιοδοτικού συστήματος είναι συμβατή με το ότι ο νόμος αυτός θεσπίστηκε σε συνέχεια των δεσμεύσεων τις οποίες ανέλαβε η Ελληνική Δημοκρατία με τους ν. 4334/2015 και 4336/2015 και, κατά την αιτιολογική έκθεση αυτού, ενσωματώνει όλες τις προβλέψεις του ν. 4336/2015. 

Οι παροχές των δώρων εορτών και του επιδόματος αδείας, ενόψει του τακτικού τους χαρακτήρα και του ότι υπολογίζονταν παγίως σε άμεση συνάρτηση με το ύψος της κύριας ή επικουρικής, κατά περίπτωση, σύνταξης και υπό την αυτονόητη προϋπόθεση της καταβολής της σύνταξης αυτής στον δικαιούχο, συνιστούσαν τμήμα της σύνταξης και δεν είχαν αυτοτελή σε σχέση με αυτήν χαρακτήρα, ανεξαρτήτως εάν προβλέπονταν από χωριστές διατάξεις και καταβάλλονταν σε συγκεκριμένες περιόδους του έτους. 

Εξ αυτού δε του λόγου, στο μέτρο που οι εν λόγω παροχές δεν καταργήθηκαν με την παρ. ΙΑ του άρ. πρώτου του ν. 4093/2012, δηλ. για τους λαμβάνοντες το εξωιδρυματικό επίδομα των παρ. 1 και 2 του άρ. 42 του ν. 1140/1981, προβλέφθηκε ο επιμερισμός τους σε δωδεκάμηνη βάση και η προσαύξηση με το επιμεριστικώς αναλογούν ποσό της εκάστοτε μηνιαίας σύνταξης. 

Ενόψει δε του ότι οι εν λόγω παροχές δεν είχαν αυτοτελή σε σχέση με τη σύνταξη χαρακτήρα, δεν μπορεί, κατά το μέρος που χορηγούνταν επί των επικουρικών συντάξεων, να συναχθεί ότι δεν καταργήθηκαν με την παρ. 5 του άρ. 96 του ν. 4387/2016 κατ’ αναλογία όσων έχουν κριθεί για την πρόσθετη συνταξιοδοτική παροχή των συνταξιούχων τελωνειακών υπαλλήλων που προβλέφθηκε στο άρ. 17 του ν. 2676/1999 λόγω της καταβολής σε αυτούς δικαιωμάτων εκτέλεσης τελωνειακών εργασιών (ΔΕΤΕ). 

Επί πλέον, όσον αφορά τον προβλεπόμενο από τις διατάξεις του ν. 4387/2016 επανυπολογισμό των ήδη καταβαλλόμενων κύριων και επικουρικών συντάξεων, ο νομοθέτης, κατά τα κριθέντα με τις Σ.τ.Ε. 1890 -1891/2019 Ολομ., υιοθέτησε, θεμιτώς από συνταγματική άποψη, τις περικοπές που είχαν προβλεφθεί με τους ν. 4051/2012 και 4093/2012, μεταξύ των οποίων περιλαμβάνονται και οι περικοπές, με την περ. 3 της υποπαρ. ΙΑ.6 της παρ. ΙΑ του άρ. πρώτου του ν. 4093/2012, των δώρων εορτών και του επιδόματος αδείας. 

Κατ’ ακολουθία, η μη πρόβλεψη καταβολής των περικοπέντων με τις διατάξεις του ν. 4093/2012 δώρων εορτών και επιδόματος αδείας στα πλαίσια του προβλεπόμενου από τις διατάξεις του ν. 4387/2016 επανυπολογισμού των συντάξεων των παλαιών συνταξιούχων δεν παραβιάζει τις συνταγματικές αρχές της προστασίας της αξίας του ανθρώπου, της ισότητας στα δημόσια βάρη, της αναλογικότητας και της κοινωνικής αλληλεγγύης, το συνταγματικό δικαίωμα στην κοινωνική ασφάλιση, καθώς επίσης και το δικαίωμα των συνταξιούχων αυτών στην περιουσία τους κατά το άρ. 1 του Π.Π.Π. της Ε.Σ.Δ.Α., καθόσον μάλιστα από τις ανωτέρω διατάξεις δεν κατοχυρώνεται δικαίωμα σε σύνταξη ορισμένου ύψους, η εν προκειμένω δε σχετική επιλογή του νομοθέτη για μη καταβολή των παροχών αυτών δικαιολογείται από λόγους γενικού συμφέροντος, στους οποίους περιλαμβάνεται η εξασφάλιση της βιωσιμότητας του κοινωνικοασφαλιστικού συστήματος.

. Τα γενόμενα κατά τα ανωτέρω δεκτά σχετικά με τη μη καταβολή δώρων εορτών και επιδόματος αδείας επί των συντάξεων μετά την ισχύ του ν. 4387/2016 δεν διαφοροποιούνται ενόψει της διαπιστωθείσας με τις Σ.τ.Ε. 1889-1891/2019 Ολομ. αντισυνταγματικότητας των διατάξεων των άρ. 8 και 96 του ν. 4387/2016 και της ακύρωσης με τις αποφάσεις αυτές των προσβληθεισών στις οικείες δίκες κανονιστικών πράξεων, αφού η εν λόγω κρίση για την αντισυνταγματικότητα των διατάξεων αυτών δεν σχετίζεται με την καταβολή ή μη των ως άνω παροχών. 

Τούτο δε ανεξαρτήτως του ότι στα πλαίσια της επιχειρηθείσας συμμόρφωσης του νομοθέτη προς τα κριθέντα με τις εν λόγω αποφάσεις της Ολομέλειας του Δικαστηρίου, θεσπίστηκε ο ν. 4670/2020, με τον οποίο, μεταξύ άλλων, αντικαταστάθηκαν οι διατάξεις των άρ. 8, 14, 33 και 96 του ν. 4387/2016. 

Περαιτέρω, το ακυρωτικό αποτέλεσμα των Σ.τ.Ε. 1889-1891/2019 Ολομ., εκτεινόμενο στον μετά την 4.10.2019 χρόνο, δεν ανατρέπει τα θεμελιακά ερείσματα του ασφαλιστικού συστήματος ούτε επάγεται (προκύπτει) ως συνέπεια να καθίστανται αγώγιμες αξιώσεις συνταξιούχων που ανάγονται στον μετά την ισχύ του ν. 4387/2016 χρόνο για παροχές οι οποίες, θεμιτώς από συνταγματική άποψη, δεν προβλέπονται στο πλαίσιο του νόμου αυτού.

 Αντίθετα, ο ορισμός ως χρόνου έναρξης του εν λόγω ακυρωτικού αποτελέσματος της ημερομηνίας αυτής, στοχεύοντας στη βιωσιμότητα των ασφαλιστικών οργανισμών και στη διατήρηση της οικονομικής δυνατότητάς τους να ανταποκρίνονται στη συνταγματική υποχρέωση της Πολιτείας να παρέχει στους ασφαλισμένους επαρκείς ασφαλιστικές παροχές, διασφαλίζει τα εν λόγω ερείσματα.
 


2 Αυγούστου 1943 - ΕΑΜ-ΕΛΑΣ συνεργάζεται με τους Αλβανούς για να εκτελέσουν 27 Βορειοηπειρώτες


 Βόρειος Ήπειρος: 2 Αυγούστου 1943 - Η Σφαγή της Γλύνας  - Όταν το ΕΑΜ, συνεργαζόταν με τους Ιταλούς φασίστες και τους αλβανούς εθνικιστές (μπαλίστες) για να εξοντώνει τα παλικάρια του ΜΑΒΗ ( Μέτωπο Απελευθέρωσης Βορείου Ηπείρου

- Μαρτυρίες του Γιώργου Γκίκα
  • Ένα από τα μεγαλύτερα εγκλήματα κατά των Ελλήνων Βορειοηπειρωτών.
  • Οι μπαλίστες με τη βοήθεια των ιταλοφασίστων κατακτητών εκτελούν 27 άνδρες του χωριού.
  • Το χωριό είχε ανοιχτά τάσεις ενάντια στις τότε κομμουνιστικές ομάδες.
  • Πέπλο μυστηρίου σκεπάζει ακόμα μερικές πτυχές του εγκλήματος.
  • Σ' αυτήν την τόσο μεγάλης σημασίας επέτειο θα πρέπει να έχουμε παλλαϊκή συμμετοχή και να επενθυμείται όχι μόνο την ημέρα αυτή.

Ο Γιώργος Γκίκας θυμάται

Στις αρχές Αυγούστου 1943 ο γερμανικός στρατός επέστρεφε από μία επιχείρηση που είχε κάνει στα εδάφη μας. Ήταν μέρα Σάββατο και ως την Κυριακή το απόγευμα επέστρεψαν στις βάσεις τους. Οι χωριανοί μου χαρούμενοι αλώνιζαν τα στάρια τους και σε κάθε αλώνι άκουγες χαρούμενες φωνές των παιδιών και τα τραγούδια των μεγάλων. Όλοι χαίρονταν για τη νέα σοδειά.
Δυστυχώς όμως μεγάλο κακό τους περίμενε. Οι Λιμποχοβινοί και Νεπραβιστιώτες με αρχηγούς τους Νάτζο Μπελέρι και Φεχμί Κούλα, ήταν έτοιμοι για το κακό κατά της Γλύνας. Είχαν αποφασίσει να εγκληματίσουν εις βάρος αθώων ανθρώπων. Ίσως στο έγκλημα αυτό να βοήθησε και ο δήθεν αρχηγός της τσέτας, ο οποίος δρούσε στον τόπο μας ενώ την οικογένεια του την είχε ασφαλίσει στο Δελβινάκι της Ελλάδας.
Τον Ιούλιο μήνα οι ηγέτες της μειονότητας (σ.σ. του αλβανικού ΕΑΜ) είχαν κάνει μια πλατιά συγκέντρωση στην λυκοφωλιά την Νεπράβιστα. Πήραν την απόφαση να χτυπηθεί ο εθνικισμός (σ.σ. τα παλικάρια του ΜΑΒΗ). Οι χωριανοί μου εκείνη την περίοδο αρνήθηκαν να ενταχθούν με το αλβανικό ΕΑΜ, παρ' όλες τις προσπάθειες του Λευτέρη Τάλλιου, του Α. Λάλαϊ και άλλων και πίστευαν ότι ήρθε καιρός να κερδίσουν την ελευθερία τους.
Οι μπαλίστες (Εθνικιστές Αλβανοί) ζήτησαν βοήθεια από τους Ιταλούς που έδρευαν στους Γεωργουτσάτες. Οι Ιταλοί έσπευσαν σε βοήθεια, στέλνοντας κατά της Γλύνας στρατό με όλα τα πολεμικά μέσα, οι οποίοι οχυρώθηκαν στους λόφους του χωριού. Οι μπαλίστες με επικεφαλής τον Νέτζο Μπελέρι, αφού εκτέλεσαν 13 παιδιά από το Λιμπόχοβο, ανάμεσα τους και τον παπά Αχιλλέα Γραμματικό, κίνησαν για τη Γλύνα.Τα παιδιά ήταν όλα των μανάδων από το χωριά μας, για τα οποία δεν έγραψε ποτέ κανένας για το βάρβαρο αυτό έγκλημα.
Τα χαράματα 2 Αυγούστου 1943 κινούν για τη Γλύνα, μπαίνουν στο χωριό με μεγάλη βαρβαρότητα καίγοντας και πλιατσικολογώντας όλα τα σπίτια του χωριού, συγκέντρωσαν όλα τα παιδιά, όσα μπόρεσαν, μάλιστα μερικά από το φόβο τους παρουσιάστηκαν μόνα τους. Η συμπεριφορά τους ήταν βάρβαρη και χυδαία. Έβριζαν και ξυλοκοπούσαν σαν να ήταν αγρίμια. Έλεγαν: «Αν δείτε το αυτί σας θα δείτε και την Ελλάδα».
Μας πήραν και μας κατηύθυναν προς το Λιμπόχοβο, χωρίς να γνωρίζουμε το που θα μας πάνε. Στον Άϊ Νικόλα της Βραχογοραντζής μας σταμάτησαν και κλωτσώντας μας ζήτησαν ντοκουμέντα. Εγώ έδωσα ένα ντοκουμέντο που είχα από το σχολείο Σερρών. Τότε κάποιος φώναξε «Greko Greko». Ήμουν τότε παιδί 18 χρονών. Δεν γνωρίζαμε που μας πήγαιναν και τι μας περίμενε. Πιστεύαμε ότι μας πήγαιναν για ανακρίσεις και πως γρήγορα θα επιστρέφαμε γιατί ήμασταν αθώοι. Ποτέ δεν πιστεύαμε ότι θα μας εκτελούσαν.
Όταν μας πήγαν για εκτέλεση στο λάκκο της Μέλενης τότε τα χάσαμε που είδαμε τα πολυβόλα στημένα και όλοι οι άλλοι οπλισμένοι. Ενώ αυτοί βρίζανε και ετοιμάζονταν να μας πυροβολήσουν, εμείς γυρίσαμε τα μάτια προς τον ουρανό και ζητούσαμε βοήθεια από το Θεό. Μέσα σε λίγα λεπτά το κάθε τι τελείωσε. Όλοι ήταν νεκροί εκτός από τους Δόση Λέκα, Ηρακλή Λέκα και Χρήστο Καραδήμα.
Εγώ γλύτωσα γιατί ο Ντίλιος Κατσούκης, αγωγιάτης, έφερνε εμπόρευμα στους Τσομαίους στο θείο μου Βασίλη Γκίκα, ο οποίος του έδινε κανένα δώρο. Εκείνη την ημέρα για να γλυτώσει το παιδί του γαμπρού του κι εμένα του ζήτησε και πήρε 50 χρυσά και 150 ναπολιόνια χάρτινα. Την τελευταία στιγμή με τράβηξε από το σωρό των αδικοσκοτωμένων και επέστρεψα να δω την οικογένεια και το χωριό μου.
Έχω την εντύπωση ότι το έγκλημα ήταν σαν αποτέλεσμα της κρυφής συνεργασίας των δύο αλβανικών κομμάτων με το ΕΑΜ-ΕΛΑΣ. Αυτό το βγάζω σαν συμπέρασμα επειδή ο Ισούφ Τσομπάνι γνώριζε για το έγκλημα και το αποκάλυψε στην Αθηνά Γκίκα και μάλιστα της είπε ότι θα την σκοτώσει αυτή και το 6χρονο παιδάκι της.

Ενώ στις 5 Αυγούστου 1943 το ΕΑΜ μας κάλεσε σε μία συγκέντρωση στο Ορεινό Πωγωνίου (Ελλάδα). Δύο επιτετραμένοι της Πανηπειρωτικής Επιτροπής (Αλέκος Τσάτης και Αλέξης Γιάνναρης), όχι μόνο δεν πόνεσαν που κλέγαμε, αλλά χλεύαζαν! Ας είναι αιωνία η μνήμη τους. Έτσι χτυπήθηκε ο εθνικισμός και επικράτησαν οι πέντε κομμουνιστές στα 50 χωριά μας...
Γεώργιος Γκίκας Αυτόπτης μάρτυρας
ΛΑΪΚΟ ΒΗΜΑ 15 Ιουλίου - 1 Αυγούστου 2008




Βόμβες Σαμαρά για τον Πρωθυπουργό: -Μετατρέπει τη ΝΔ από κόμμα αρχών, σε κόμμα ιδιοκτήτη!!


 Σε δηλώσεις-βόμβα προχώρησε ο πρώην πρωθυπουργός Αντώνης Σαμαράς, στη συνέντευξή του στο “Βήμα”, καθώς μίλησε για “μετάλλαξη της παράταξης”, παρακμή της χώρας και για την ανάγκη κάλυψης ενός τεράστιου πολιτικού κενού που έχει δημιουργηθεί στη χώρα.

Αρχικά ο πρώην πρωθυπουργός είπε για τα εξωτερικά ζητήματα ότι μετά τη διαγραφή μου “ανησυχώ ακόμη πιο πολύ! Κοιτάξτε, σήμερα η συντριπτική πλειοψηφία διεθνολόγων, αναλυτών, έγκριτων δημοσιογράφων, ακόμη και σε φιλοκυβερνητικά ΜΜΕ, ασκεί δριμεία κριτική στην εξωτερική μας πολιτική. Ό,τι λέμε κατά καιρούς τόσο ο Κώστας Καραμανλής όσο κι εγώ, όλες οι ανησυχίες, οι αγωνίες και οι επισημάνσεις μας έχουν υιοθετηθεί σχεδόν πλήρως. 

Σε τέτοιες περιπτώσεις η κοινή πολιτική λογική θα επέβαλε τουλάχιστον έναν σκεπτικισμό. Θα περίμενε δηλαδή ο κάθε σώφρων πολίτης ότι ο πρωθυπουργός θα αναρωτιόταν: “Μήπως κάνω κάτι λάθος; Μήπως όσα μου λένε όλοι οι άλλοι έχουν βάση;”. Αντί αυτού είδαμε τον πρωθυπουργό στην πρόσφατη συνέντευξή του, αλλά και τον κ. Γεραπετρίτη αμέσως μετά, όχι μόνο αμετανόητους και «αλάνθαστους», όχι μόνο αλαζόνες αλλά και πολιτικά θρασείς”

Σε ερώτηση για τους χαρακτηρισμούς αλαζόνες και θράσος ο Αντώνης Σαμαράς είπε ότι “όταν με όλα αυτά που συμβαίνουν τριγύρω μας, η δική σου θέση είναι ότι… φταίνε οι πρώην πρωθυπουργοί και πρόεδροι της δικής σου παράταξης, με συγχωρείτε, αυτή είναι μια στάση επιεικώς απαράδεκτη! 

Σου φταίει… ο Βαληνάκης για τα τουρκολυβικά μνημόνια, την επιβολή νέων τετελεσμένων από την Τουρκία έξω από την Κάσο, τα επανειλημμένα χαστούκια κατά της Ελλάδας από την Τουρκία, από την Λιβύη, από την Αλβανία, από τα Σκόπια, από την Αίγυπτο, κι από το Ισραήλ ακόμα; 

Σού φταίνε οι πρώην πρωθυπουργοί για τους θερμούς χαριεντισμούς τού -κατά δήλωσή του- “φιλέλληνα” Γεραπετρίτη με τον Τατάρ του ψευδοκράτους; Κι ακόμη, τι είναι αυτά που λες; “Δεν θυμάσαι”, ισχυρίζεσαι, πρωτοβουλίες στην εξωτερική μας πολιτική στο παρελθόν; Να σου “θυμίσω” εγώ λοιπόν ποιοι αντιστάθηκαν στο σχέδιο Ανάν από κοινού με τον Τάσο Παπαδόπουλο, ποιοι έκαναν το Βουκουρέστι, ποιοι προώθησαν τις τριμερείς με Κύπρο-Αίγυπτο και Κύπρο-Ισραήλ, ποιοι προσκάλεσαν κι έφεραν Αμερικανικές εταιρείες για εξορύξεις σε οικόπεδα που άπτονται της ΑΟΖ, και τόσα άλλα; Ο Καραμανλής και ο Σαμαράς, μήπως;”

Παράλληλα πρόσθεσε “για να μιλήσω για εμένα, καλό είναι να μην επιχειρεί συγκρίσεις… Γιατί στην πτωχευμένη Ελλάδα που παρέλαβα, δίχως ευρώ τσακιστό, την αξιοπρέπεια της πατρίδας την κράτησα στο ακέραιο! Υπεύθυνα και χωρίς υποχωρήσεις. Αντί λοιπόν ο σημερινός πρωθυπουργός να προτάξει το εθνικό συμφέρον, αντί να προβληματιστεί, επέλεξε το να συνεχίσει την επιχείρηση μετατροπής της Νέας Δημοκρατίας από κόμμα αρχών, σε κόμμα ιδιοκτήτη. Κρίμα, για τη χώρα αλλά και για την παράταξη”



https://www.documentonews.gr/article/vomves-samara-gia-mitsotaki-metatrepei-ti-nd-apo-komma-archon-se-komma-idioktiti-anoixe-to-senario-gia-neo-komma/

Πρωθυπουργός: - «Δεν πρόκειται να δεχτώ καμία μομφή για την ηθική μου ακεραιότητα». -«Θέλω να κάνω τρίτη τετραετία.»

Σε δηλώσεις που θα προκαλέσουν μεγάλη συζήτηση προχώρησε ο Κυριάκος Μητσοτάκης στη συνέντευξή του στο «Πρώτο Θέμα», η οποία θα δημοσιευτεί ολόκληρη αύριο. Ο πρωθυπουργός επιτέθηκε στα κόμματα της αντιπολίτευσης για «έλλειψη συναίνεσης» και για τις εξελίξεις στον ΟΠΕΚΕΠΕ είπε ότι «δεν πρόκειται να δεχτώ καμία μομφή για την ηθική μου ακεραιότητα».

Παράλληλα, ενώ η κοινωνία είναι εξοργισμένη από τις πρακτικές της συγκάλυψης και στο σκάνδαλο των παράνομων αγροτικών επιδοτήσεων, ο Κυριάκος Μητσοτάκης σημείωσε ότι «θέλω να κάνω τρίτη τετραετία. Οι εκλογές θα γίνουν την άνοιξη του 2027. Θα επιδιώξω πάλι αυτοδυναμία». Για τα κλεμμένα λεφτά του ΟΠΕΚΕΠΕ είπε πως «θα πάρουμε τα χρήματα πίσω, τουλάχιστον από τα μεγάλα ψάρια».

Σε ό,τι αφορά το πολιτικό του μέλλον ανέφερε ότι «αυτή η δουλειά του πρωθυπουργού κάποτε τελειώνει, θα χρειαστεί να δουλέψω εκτός πολιτικής. Και νοών νοείτω, να φοβάσαι τους πολιτικούς που δεν μπορούν μακριά από αυτή». Αρκετοί ήδη συνδέουν αυτή την αναφορά με τον Αντώνη Σαμαρά, ο οποίος κατακεραυνώνει τον πρωθυπουργό σε αυριανή του συνέντευξη στο «Βήμα». Ο πρώην πρωθυπουργός θα απαντήσει για όλα και θα αφήσει για άλλη μία φορά ορθάνοιχτο το ενδεχόμενο συγκρότησης νέου κόμματος.

Σημειώνεται, ότι ο Κυριάκος Μητσοτάκης μίλησε και για τα κόμματα της αντιπολίτευσης για τα οποία είπε ότι «Με βλέπουν σαν εχθρό, προς εξολόθρευση. Μπορούμε να συνεννοηθούμε αντί να κοιτάμε ποιον θα βάλουμε φυλακή. Αισθάνομαι ότι σπρώχνω τοίχο όταν προσπαθώ να συνεννοηθώ με το ΠΑΣΟΚ και τα άλλα κόμματα».



https://www.documentonews.gr/article/proklitikos-mitsotakis-den-prokeitai-na-dechto-kamia-momfi-gia-tin-ithiki-mou-akeraiotita/



 

Πρωθυπουργός: - Το Υπουργείο Οικονομικών προετοιμάζεται για τα μέτρα ελαφρύνσεων, για τη στήριξη της μεσαίας τάξης!!!


 Καλημέρα σας κυρίες και κύριοι συνάδελφοι. Μπορεί για τους περισσότερους συμπολίτες μας να πλησιάζει η σύντομη ανάπαυλα του Αυγούστου, εμείς όμως, το γνωρίζετε καλά, οι ρυθμοί μας δεν ακολουθούν κατ’ ανάγκη το καλοκαίρι.

Είμαστε στο ξεκίνημα του δεύτερου μισού της θητείας μας και αυτό το Υπουργικό Συμβούλιο θα έχει έναν λίγο διαφορετικό χαρακτήρα σε σχέση με τα προηγούμενα.

Έχουμε, προφανώς, σημαντικά νομοσχέδια να επεξεργαστούμε, ίσως με πιο εμβληματικό τον Κώδικα Αυτοδιοίκησης, ο οποίος βάζει μία τάξη σε χρόνιες παθογένειες και επικαλύψεις αρμοδιοτήτων στα ζητήματα της αυτοδιοίκησης και εισάγει κι ένα νέο ενδιαφέρον εκλογικό σύστημα για τον τρόπο εκλογής των αιρετών μας αρχόντων, α΄ και β΄ βαθμού.

Όμως, σήμερα θα επικεντρωθούμε λίγο περισσότερο σε 25 προτεραιότητες, βασικές μεταρρυθμίσεις, οι οποίες θα συγκροτούν και τον κορμό του κυβερνητικού μας έργου από τώρα μέχρι και το τέλος του έτους.

Ουσιαστικά πρόκειται για μία δέσμη πρωτοβουλιών. Μία, δύο, κάποια Υπουργεία -κοιτάω τον Υπουργό Περιβάλλοντος- έχουν και τρεις σημαντικές προτεραιότητες, οι οποίες πρέπει να υλοποιηθούν χωρίς χρονοτριβή, προφανώς παράλληλα με τις τρέχουσες πολιτικές του κάθε Υπουργείου.

Είναι πολύ εύκολο, ξέρετε, να υποκύπτει κανείς στην απλή διαχείριση της καθημερινότητας και γνωρίζω πόσο βαριά είναι αυτή για την καθεμία και τον καθένα ξεχωριστά, αλλά είναι πολύ σημαντικό, σε επίπεδο Υπουργικού Συμβουλίου, να έχουμε χαράξει έναν οδικό χάρτη με συγκεκριμένους στόχους και προοπτική και με ορίζοντα υλοποίησης το τέλος αυτής της χρονιάς.

Δεν θα αναφερθώ σε όλες αυτές τις σημαντικές μεταρρυθμίσεις, θα τις παρουσιάσει ο κ. Αντιπρόεδρος και ο Υπουργός Επικρατείας, θα σταχυολογήσω απλά κάποιες τις οποίες αξιολογώ ως ιδιαίτερα σημαντικές.

Το Υπουργείο Οικονομικών, προφανώς, προετοιμάζεται για τις ανακοινώσεις οι οποίες θα γίνουν στη Διεθνή Έκθεση της Θεσσαλονίκης, τα καινούργια μέτρα ελαφρύνσεων, τη στήριξη της μεσαίας τάξης, όμως επιμένουμε στη μάχη της αντιμετώπισης της φοροδιαφυγής με τα νέα ψηφιακά εργαλεία.

Και βέβαια, σε συνδυασμό με το Υπουργείο Ανάπτυξης, ξεκινάμε και μία πολύ σημαντική προσπάθεια η οποία εμπλέκει αρκετά από τα συναρμόδια Υπουργεία, για τη μείωση της γραφειοκρατίας, ειδικά στις επιχειρήσεις, κατά 25%. Και βέβαια, εντείνοντας τους ελέγχους στην αγορά μέσω της ενιαίας αρχής εποπτείας, ο σκοπός μας είναι το κράτος να γίνεται συνεχώς ολοένα και πιο αποτελεσματικό.

Το Υπουργείο Εσωτερικών θα πρέπει να ολοκληρώσει την αναθεώρηση του πειθαρχικού κώδικα δημοσίων υπαλλήλων, που προβλέπει, όπως έχουμε συζητήσει, γρήγορες διαδικασίες και σοβαρές κυρώσεις σε περίπτωση σφαλμάτων εις βάρος του πολίτη και ταχύτατη διεκπεραίωση των υποθέσεων, σε μήνες αντί των πολλών ετών, όπως δυστυχώς ισχύει μέχρι σήμερα.

Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών θα παρουσιάσει, ελπίζουμε το φθινόπωρο, τα πρώτα νέα δείγματα των νέων ελληνικών σιδηροδρόμων.

Στο Υπουργείο Περιβάλλοντος, στο οποίο αναφέρθηκα και πριν, εντοπίζω τρεις σημαντικές προτεραιότητες: η μία είναι μία δραστική παρέμβαση στον τρόπο λειτουργίας των Πολεοδομιών. Πιστεύω ότι αυτή θα είναι μία εμβληματική μεταρρύθμιση, που αφενός θα «ξηλώσει» εστίες τοπικής διαφθοράς, αλλά θα επιταχύνει και την έκδοση των νόμιμων οικοδομικών αδειών.

Ένα ζήτημα το οποίο πρέπει να ολοκληρωθεί -δεν αφορά μόνο το Υπουργείο Περιβάλλοντος, αλλά και συναρμόδια Υπουργεία- είναι ο ειδικός χωροταξικός σχεδιασμός για τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, για τη βιομηχανία και για τον τουρισμό. Εκεί θα βάλουμε μια σκληρή καταληκτική ημερομηνία. Μέχρι τα τέλη του έτους πρέπει να έχουν ολοκληρωθεί και τα τρία αυτά ειδικά χωροταξικά σχέδια.

Και βέβαια, το Εθνικό Σχέδιο διαχείρισης των υδάτων για την αντιμετώπιση μιας κρίσης, η οποία δυστυχώς έχει έρθει για να μείνει. Το χρονοδιάγραμμα παρουσίασης αυτής της εμβληματικής πρωτοβουλίας θα είναι αμέσως μετά τη Διεθνή Έκθεση της Θεσσαλονίκης, προφανώς με ορίζοντα υλοποίησης ο οποίος θα προσδιοριστεί με μεγάλη σαφήνεια.

Το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης θα ολοκληρώσει τις διαδικασίες που αφορούν στο Κτηματολόγιο. Έχουμε και εκεί αυστηρά χρονοδιαγράμματα τα οποία πρέπει να τηρήσουμε.

Το Υπουργείο Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας. Πρέπει να δούμε τα πρώτα δείγματα γραφής ως προς την κοινωνική αντιπαροχή.

Και για το Υπουργείο Υγείας, το οποίο δρομολογεί πολλές δράσεις, να επισημάνω ενδεικτικά τις πρωτοβουλίες ως προς την πρόοδο των ψηφιακών έργων, αλλά και τις Κινητές Ομάδες Υγείας, ώστε να μπορέσουν οι δωρεάν προληπτικές εξετάσεις να φτάσουν σε κάθε γωνιά της πατρίδας μας.

Δεν θα επεκταθώ πολύ περισσότερο στις επιμέρους πρωτοβουλίες, διότι αλλιώς θα καταλάβω την παρουσίαση του Αντιπροέδρου και του Υπουργού.

Να πω επίσης ότι θα πρέπει να έχουμε μία αίσθηση της σημασίας τήρησης των χρονοδιαγραμμάτων -αυτό είναι μια οριζόντια πολιτική κατεύθυνση- που αφορούν στο Ταμείο Ανάκαμψης, μεταρρυθμίσεις και έργα.

Το 2026 είναι απολύτως κρίσιμη χρονιά για την ολοκλήρωση του Ταμείου. Ξέρετε καλά ποιοι είναι οι στόχοι και τα χρονοδιαγράμματα και ξέρετε πολύ καλά ότι οι επόμενοι 12 μήνες θα είναι απολύτως καθοριστικοί, έτσι ώστε να μην χαθεί ούτε ένα ευρώ από πόρους που εξασφαλίσαμε με πολύ μεγάλο κόπο και με πολύ μεγάλη προσπάθεια.

Οπότε, θα σταματήσω εδώ την εισαγωγική μου τοποθέτηση, για να δώσω τον λόγο στον Κωστή για να συζητήσουμε λίγο πιο εκτενώς το χρονοδιάγραμμα των μεταρρυθμίσεων που θα υλοποιήσουμε μέσα στο επόμενο εξάμηνο.

Επισυνάπτεται αναλυτικότερη παρουσίαση των 25 βασικών μεταρρυθμίσεων για το β’ εξάμηνο του 2025.

Επισυνάπτεται παρουσίαση για την Αναθεώρηση των Ετήσιων Σχεδίων Δράσης Υπουργείων.