Υπάρχουν κάποιοι άνθρωποι που αισθάνονται το κάλεσμα της Μοίρας και τραβούν εμπρός. Δεν το αποφεύγουν το επιζητούν για ένα μεράκι, για μια αγάπη, για μια ιδέα. Για την 78χρονη, το 1974, Καλλιόπη Αβραάμ η Ελλάδα ήταν όλα τα παραπάνω μαζί. Για αυτό η ηρωική γιαγιά αποφάσισε να πεθάνει δίπλα στα παλικάρια της ΕΛΔΥΚ αψηφώντας τους υβριστές κάθε ήθους.
ΔΙΑΜΟΡΦΩΣΗ ΛΙΣΤΑΣ ΣΕΛΙΔΩΝ
Κυριακή 3 Αυγούστου 2025
«Οι λεβέντες δεν φοβούνται να πεθάνουν και θα φοβηθώ εγώ η παλιόγρια;» - Καλλιόπη Αβραάμ η Ηρωίδα Γιαγιά της ΕΛΔΥΚ - Σκοτώθηκε δίπλα στα παλικάρια της για την Ελλάδα - ΑΘΑΝΑΤΗ
Υπάρχουν κάποιοι άνθρωποι που αισθάνονται το κάλεσμα της Μοίρας και τραβούν εμπρός. Δεν το αποφεύγουν το επιζητούν για ένα μεράκι, για μια αγάπη, για μια ιδέα. Για την 78χρονη, το 1974, Καλλιόπη Αβραάμ η Ελλάδα ήταν όλα τα παραπάνω μαζί. Για αυτό η ηρωική γιαγιά αποφάσισε να πεθάνει δίπλα στα παλικάρια της ΕΛΔΥΚ αψηφώντας τους υβριστές κάθε ήθους.
Πρωθυπουργός: - Έχουμε τα εργαλεία για αυξήσεις τόσο στα εισοδήματα των εργαζόμενων, όσο και στα έσοδα του κράτους!!
Kyriakos Mitsotakis
Σάββατο 2 Αυγούστου 2025
1342/2023 πιλοτική απόφαση του Α΄ Τμήματος του ΣτΕ - ΟΧΙ ΜΟΝΟ δεν έβαλε "ταφόπλακα" στα αναδρομικά αλλά τα ΙΣΧΥΡΟΠΟΊΗΣΕ κιόλας! - Οι δικαιούχοι
1. Καμμιά απολύτως κυβέρνηση δεν μπορεί να ακυρώσει, για τα αναδρομικά, τις τελεσίδικες αποφάσεις του Συμβουλίου της Επικρατείας και του Ελεγκτικού Συνεδρίου.
Η Απόφαση
του ΣτΕ A΄ 7μελές 1342/2023:
Προδικαστικό ερώτημα
Διοικ. Πρωτ. Αθηνών. Αγωγή συνταξιούχων Ε.Τ.Ε.Α.Ε.Π. με την οποία ζητείται αποζημίωση για μη καταβολή περικοπέντων από την επικουρική σύνταξή τους, δυνάμει υποπαρ. ΙΑ6 παρ. ΙΑ άρ. πρώτου ν. 4093/2012, δώρων εορτών και επιδόματος αδείας για τον μετά την ισχύ του ν. 4387/2016 χρόνο.
ΣτΕ Α΄ 7μελές. 1342/2023
Πρόεδρος: Σπ. Χρυσικοπούλου, Αντιπρόεδρος
Εισηγητής: Ν. Σκαρβέλης, Σύμβουλος
Δεν καταβάλλονται, στο πλαίσιο των ρυθμίσεων του συνταξιοδοτικού συστήματος του ν. 4387/2016, τα δώρα εορτών Χριστουγέννων και Πάσχα και το επίδομα αδείας που είχαν καταργηθεί με το άρ. πρώτο παρ. ΙΑ υποπαρ. ΙΑ.6 του ν. 4093/2012 και των οποίων η κατάργηση κρίθηκε αντισυνταγματική με τις Σ.τ.Ε. 2287-2288/2015 Ολομ.
Δεν υφίσταται αγώγιμη αξίωση για τις παροχές αυτές για τον μετά την 12/5/2016 χρόνο, ανεξάρτητα από το ακυρωτικό αποτέλεσμα των 1889-1991/2019 αποφάσεων του Σ.τ.Ε.
Με την 1342/2023 απόφαση του Α΄ Τμ. (7μελούς), εκδοθείσα επί προδικαστικού ερωτήματος του Διοικ. Πρωτ. Αθηνών που διατυπώθηκε σε δίκη επί αγωγής συνταξιούχων επικουρικής σύνταξης, απαντήθηκε ότι οι συνταξιοδοτικές παροχές των δώρων εορτών Χριστουγέννων και Πάσχα και του επιδόματος αδείας που καταβάλλονταν από τα ταμεία επικουρικής ασφάλισης έως 31/12/2012 και οι οποίες καταργήθηκαν από 1.1.2013 με το άρ. πρώτο παρ. ΙΑ υποπαρ. ΙΑ.6 περ. 3 του ν. 4093/2012, η δε κατάργησή τους κρίθηκε αντισυνταγματική με τη 2287/2015 απόφαση της Ολομέλειας του Συμβουλίου της Επικρατείας, δεν προβλέπονται υπό το νέο ασφαλιστικό σύστημα του ν. 4387/2016 από 12.5.2016 και εφεξής ούτε καταβάλλονται κατά τον, κατά τις διατάξεις του νόμου αυτού, επανυπολογισμό των συντάξεων των παλαιών συνταξιούχων.
Περαιτέρω, το ακυρωτικό αποτέλεσμα των 1889-1891/2019 αποφάσεων του Συμβουλίου της Επικρατείας δεν επάγεται (προκύπτει) ως συνέπεια να καθίστανται αγώγιμες αξιώσεις κατά του Ε.Τ.Ε.Α.Ε.Π. (ήδη e-Ε.Φ.Κ.Α.) των παλαιών συνταξιούχων για την καταβολή αποζημίωσης ισόποσης με το επίδομα αδείας και τα δώρα εορτών για τον μετά την ισχύ του ν. 4387/2016 χρόνο, ανεξάρτητα αν οι αξιώσεις αυτές επιδιώκονται με αγωγές ασκηθείσες πριν ή μετά τις 4.10.2019.
Ειδικότερα, με την απόφαση αυτήν έγινε δεκτό ότι:
I. Στον ν. 4387/2016 προβλέπεται ότι το ποσό της κύριας σύνταξης καταβάλλεται «ανά μήνα» (άρ. 2 παρ. 4), χωρίς καμία περαιτέρω πρόβλεψη για καταβολή ετήσιων παροχών, όπως ήταν τα δώρα εορτών Χριστουγέννων και Πάσχα και το επίδομα αδείας που είχαν καταργηθεί με το άρ. πρώτο παρ. ΙΑ υποπαρ. ΙΑ6 του ν. 4093/2012 και των οποίων η κατάργηση κρίθηκε αντισυνταγματική με τις Σ.τ.Ε. 2287-2288/2015 Ολομ., με συνέπεια οι παροχές αυτές να μην διατηρήθηκαν στο πλαίσιο του συνταξιοδοτικού συστήματος απονομής κύριων συντάξεων του ν. 4387/2016 και να μην καταβάλλονται για τον μετά την ισχύ του νόμου αυτού (12.5.2016) χρόνο. 
Άλλωστε, όπου ο νομοθέτης θέλησε να διατηρήσει ή να προβλέψει την καταβολή παροχών ή επιδομάτων, όρισε τούτο ρητώς. Περαιτέρω, με το άρθρο 96 του ν. 4387/2016 μεταβλήθηκε εκ βάθρων και το σύστημα υπολογισμού των επικουρικών συντάξεων, ομοίως χωρίς την πρόβλεψη καταβολής των αντισυνταγματικώς καταργηθέντων με την υποπαρ. ΙΑ.6 της παρ. ΙΑ του άρ. πρώτου του ν. 4093/2012 δώρων εορτών και επιδομάτων αδείας.
Αντίθετα μάλιστα, στην παρ. 5 του εν λόγω άρ. 96 περιέχεται ρητή πρόβλεψη για το ότι από την έναρξη ισχύος του ν. 4387/2016 το Ε.Τ.Ε.Α. (μετονομασθέν με τον ίδιο νόμο σε Ε.Τ.Ε.Α.Ε.Π.) χορηγεί «αποκλειστικά» την επικουρική σύνταξη όπως ρυθμίζεται με τις διατάξεις του άρθρου αυτού και καταργείται κάθε άλλη γενική ή ειδική διάταξη.
Επομένως, τα δώρα εορτών και το επίδομα αδείας που καταβάλλονταν επί των επικουρικών συντάξεων, πέραν του ότι δεν προβλέπονται στο σύστημα ρυθμίσεων του ν. 4387/2016, καταργήθηκαν, πάντως, και ρητώς με την παρ. 5 του άρ. 96 του νόμου αυτού.
Η μη χορήγηση των ως άνω παροχών στα πλαίσια του εισαχθέντος με τον ν. 4387/2016 συνταξιοδοτικού συστήματος είναι συμβατή με το ότι ο νόμος αυτός θεσπίστηκε σε συνέχεια των δεσμεύσεων τις οποίες ανέλαβε η Ελληνική Δημοκρατία με τους ν. 4334/2015 και 4336/2015 και, κατά την αιτιολογική έκθεση αυτού, ενσωματώνει όλες τις προβλέψεις του ν. 4336/2015.
Οι παροχές των δώρων εορτών και του επιδόματος αδείας, ενόψει του τακτικού τους χαρακτήρα και του ότι υπολογίζονταν παγίως σε άμεση συνάρτηση με το ύψος της κύριας ή επικουρικής, κατά περίπτωση, σύνταξης και υπό την αυτονόητη προϋπόθεση της καταβολής της σύνταξης αυτής στον δικαιούχο, συνιστούσαν τμήμα της σύνταξης και δεν είχαν αυτοτελή σε σχέση με αυτήν χαρακτήρα, ανεξαρτήτως εάν προβλέπονταν από χωριστές διατάξεις και καταβάλλονταν σε συγκεκριμένες περιόδους του έτους.
Εξ αυτού δε του λόγου, στο μέτρο που οι εν λόγω παροχές δεν καταργήθηκαν με την παρ. ΙΑ του άρ. πρώτου του ν. 4093/2012, δηλ. για τους λαμβάνοντες το εξωιδρυματικό επίδομα των παρ. 1 και 2 του άρ. 42 του ν. 1140/1981, προβλέφθηκε ο επιμερισμός τους σε δωδεκάμηνη βάση και η προσαύξηση με το επιμεριστικώς αναλογούν ποσό της εκάστοτε μηνιαίας σύνταξης.
Ενόψει δε του ότι οι εν λόγω παροχές δεν είχαν αυτοτελή σε σχέση με τη σύνταξη χαρακτήρα, δεν μπορεί, κατά το μέρος που χορηγούνταν επί των επικουρικών συντάξεων, να συναχθεί ότι δεν καταργήθηκαν με την παρ. 5 του άρ. 96 του ν. 4387/2016 κατ’ αναλογία όσων έχουν κριθεί για την πρόσθετη συνταξιοδοτική παροχή των συνταξιούχων τελωνειακών υπαλλήλων που προβλέφθηκε στο άρ. 17 του ν. 2676/1999 λόγω της καταβολής σε αυτούς δικαιωμάτων εκτέλεσης τελωνειακών εργασιών (ΔΕΤΕ).
Επί πλέον, όσον αφορά τον προβλεπόμενο από τις διατάξεις του ν. 4387/2016 επανυπολογισμό των ήδη καταβαλλόμενων κύριων και επικουρικών συντάξεων, ο νομοθέτης, κατά τα κριθέντα με τις Σ.τ.Ε. 1890 -1891/2019 Ολομ., υιοθέτησε, θεμιτώς από συνταγματική άποψη, τις περικοπές που είχαν προβλεφθεί με τους ν. 4051/2012 και 4093/2012, μεταξύ των οποίων περιλαμβάνονται και οι περικοπές, με την περ. 3 της υποπαρ. ΙΑ.6 της παρ. ΙΑ του άρ. πρώτου του ν. 4093/2012, των δώρων εορτών και του επιδόματος αδείας.
Κατ’ ακολουθία, η μη πρόβλεψη καταβολής των περικοπέντων με τις διατάξεις του ν. 4093/2012 δώρων εορτών και επιδόματος αδείας στα πλαίσια του προβλεπόμενου από τις διατάξεις του ν. 4387/2016 επανυπολογισμού των συντάξεων των παλαιών συνταξιούχων δεν παραβιάζει τις συνταγματικές αρχές της προστασίας της αξίας του ανθρώπου, της ισότητας στα δημόσια βάρη, της αναλογικότητας και της κοινωνικής αλληλεγγύης, το συνταγματικό δικαίωμα στην κοινωνική ασφάλιση, καθώς επίσης και το δικαίωμα των συνταξιούχων αυτών στην περιουσία τους κατά το άρ. 1 του Π.Π.Π. της Ε.Σ.Δ.Α., καθόσον μάλιστα από τις ανωτέρω διατάξεις δεν κατοχυρώνεται δικαίωμα σε σύνταξη ορισμένου ύψους, η εν προκειμένω δε σχετική επιλογή του νομοθέτη για μη καταβολή των παροχών αυτών δικαιολογείται από λόγους γενικού συμφέροντος, στους οποίους περιλαμβάνεται η εξασφάλιση της βιωσιμότητας του κοινωνικοασφαλιστικού συστήματος.
IΙ. Τα γενόμενα κατά τα ανωτέρω δεκτά σχετικά με τη μη καταβολή δώρων εορτών και επιδόματος αδείας επί των συντάξεων μετά την ισχύ του ν. 4387/2016 δεν διαφοροποιούνται ενόψει της διαπιστωθείσας με τις Σ.τ.Ε. 1889-1891/2019 Ολομ. αντισυνταγματικότητας των διατάξεων των άρ. 8 και 96 του ν. 4387/2016 και της ακύρωσης με τις αποφάσεις αυτές των προσβληθεισών στις οικείες δίκες κανονιστικών πράξεων, αφού η εν λόγω κρίση για την αντισυνταγματικότητα των διατάξεων αυτών δεν σχετίζεται με την καταβολή ή μη των ως άνω παροχών.
Τούτο δε ανεξαρτήτως του ότι στα πλαίσια της επιχειρηθείσας συμμόρφωσης του νομοθέτη προς τα κριθέντα με τις εν λόγω αποφάσεις της Ολομέλειας του Δικαστηρίου, θεσπίστηκε ο ν. 4670/2020, με τον οποίο, μεταξύ άλλων, αντικαταστάθηκαν οι διατάξεις των άρ. 8, 14, 33 και 96 του ν. 4387/2016.
Περαιτέρω, το ακυρωτικό αποτέλεσμα των Σ.τ.Ε. 1889-1891/2019 Ολομ., εκτεινόμενο στον μετά την 4.10.2019 χρόνο, δεν ανατρέπει τα θεμελιακά ερείσματα του ασφαλιστικού συστήματος ούτε επάγεται (προκύπτει) ως συνέπεια να καθίστανται αγώγιμες αξιώσεις συνταξιούχων που ανάγονται στον μετά την ισχύ του ν. 4387/2016 χρόνο για παροχές οι οποίες, θεμιτώς από συνταγματική άποψη, δεν προβλέπονται στο πλαίσιο του νόμου αυτού.
 Αντίθετα, ο ορισμός ως χρόνου έναρξης του εν λόγω ακυρωτικού αποτελέσματος της ημερομηνίας αυτής, στοχεύοντας στη βιωσιμότητα των ασφαλιστικών οργανισμών και στη διατήρηση της οικονομικής δυνατότητάς τους να ανταποκρίνονται στη συνταγματική υποχρέωση της Πολιτείας να παρέχει στους ασφαλισμένους επαρκείς ασφαλιστικές παροχές, διασφαλίζει τα εν λόγω ερείσματα.
 
2 Αυγούστου 1943 - ΕΑΜ-ΕΛΑΣ συνεργάζεται με τους Αλβανούς για να εκτελέσουν 27 Βορειοηπειρώτες
Βόρειος Ήπειρος: 2 Αυγούστου 1943 - Η Σφαγή της Γλύνας - Όταν το ΕΑΜ, συνεργαζόταν με τους Ιταλούς φασίστες και τους αλβανούς εθνικιστές (μπαλίστες) για να εξοντώνει τα παλικάρια του ΜΑΒΗ ( Μέτωπο Απελευθέρωσης Βορείου Ηπείρου)
- Ένα από τα μεγαλύτερα εγκλήματα κατά των Ελλήνων Βορειοηπειρωτών.
- Οι μπαλίστες με τη βοήθεια των ιταλοφασίστων κατακτητών εκτελούν 27 άνδρες του χωριού.
- Το χωριό είχε ανοιχτά τάσεις ενάντια στις τότε κομμουνιστικές ομάδες.
- Πέπλο μυστηρίου σκεπάζει ακόμα μερικές πτυχές του εγκλήματος.
- Σ' αυτήν την τόσο μεγάλης σημασίας επέτειο θα πρέπει να έχουμε παλλαϊκή συμμετοχή και να επενθυμείται όχι μόνο την ημέρα αυτή.
Ενώ στις 5 Αυγούστου 1943 το ΕΑΜ μας κάλεσε σε μία συγκέντρωση στο Ορεινό Πωγωνίου (Ελλάδα). Δύο επιτετραμένοι της Πανηπειρωτικής Επιτροπής (Αλέκος Τσάτης και Αλέξης Γιάνναρης), όχι μόνο δεν πόνεσαν που κλέγαμε, αλλά χλεύαζαν! Ας είναι αιωνία η μνήμη τους. Έτσι χτυπήθηκε ο εθνικισμός και επικράτησαν οι πέντε κομμουνιστές στα 50 χωριά μας...
Βόμβες Σαμαρά για τον Πρωθυπουργό: -Μετατρέπει τη ΝΔ από κόμμα αρχών, σε κόμμα ιδιοκτήτη!!
Σε δηλώσεις-βόμβα προχώρησε ο πρώην πρωθυπουργός Αντώνης Σαμαράς, στη συνέντευξή του στο “Βήμα”, καθώς μίλησε για “μετάλλαξη της παράταξης”, παρακμή της χώρας και για την ανάγκη κάλυψης ενός τεράστιου πολιτικού κενού που έχει δημιουργηθεί στη χώρα.
Αρχικά ο πρώην πρωθυπουργός είπε για τα εξωτερικά ζητήματα ότι μετά τη διαγραφή μου “ανησυχώ ακόμη πιο πολύ! Κοιτάξτε, σήμερα η συντριπτική πλειοψηφία διεθνολόγων, αναλυτών, έγκριτων δημοσιογράφων, ακόμη και σε φιλοκυβερνητικά ΜΜΕ, ασκεί δριμεία κριτική στην εξωτερική μας πολιτική. Ό,τι λέμε κατά καιρούς τόσο ο Κώστας Καραμανλής όσο κι εγώ, όλες οι ανησυχίες, οι αγωνίες και οι επισημάνσεις μας έχουν υιοθετηθεί σχεδόν πλήρως.
Σε τέτοιες περιπτώσεις η κοινή πολιτική λογική θα επέβαλε τουλάχιστον έναν σκεπτικισμό. Θα περίμενε δηλαδή ο κάθε σώφρων πολίτης ότι ο πρωθυπουργός θα αναρωτιόταν: “Μήπως κάνω κάτι λάθος; Μήπως όσα μου λένε όλοι οι άλλοι έχουν βάση;”. Αντί αυτού είδαμε τον πρωθυπουργό στην πρόσφατη συνέντευξή του, αλλά και τον κ. Γεραπετρίτη αμέσως μετά, όχι μόνο αμετανόητους και «αλάνθαστους», όχι μόνο αλαζόνες αλλά και πολιτικά θρασείς”
Σε ερώτηση για τους χαρακτηρισμούς αλαζόνες και θράσος ο Αντώνης Σαμαράς είπε ότι “όταν με όλα αυτά που συμβαίνουν τριγύρω μας, η δική σου θέση είναι ότι… φταίνε οι πρώην πρωθυπουργοί και πρόεδροι της δικής σου παράταξης, με συγχωρείτε, αυτή είναι μια στάση επιεικώς απαράδεκτη!
Σου φταίει… ο Βαληνάκης για τα τουρκολυβικά μνημόνια, την επιβολή νέων τετελεσμένων από την Τουρκία έξω από την Κάσο, τα επανειλημμένα χαστούκια κατά της Ελλάδας από την Τουρκία, από την Λιβύη, από την Αλβανία, από τα Σκόπια, από την Αίγυπτο, κι από το Ισραήλ ακόμα;
Σού φταίνε οι πρώην πρωθυπουργοί για τους θερμούς χαριεντισμούς τού -κατά δήλωσή του- “φιλέλληνα” Γεραπετρίτη με τον Τατάρ του ψευδοκράτους; Κι ακόμη, τι είναι αυτά που λες; “Δεν θυμάσαι”, ισχυρίζεσαι, πρωτοβουλίες στην εξωτερική μας πολιτική στο παρελθόν; Να σου “θυμίσω” εγώ λοιπόν ποιοι αντιστάθηκαν στο σχέδιο Ανάν από κοινού με τον Τάσο Παπαδόπουλο, ποιοι έκαναν το Βουκουρέστι, ποιοι προώθησαν τις τριμερείς με Κύπρο-Αίγυπτο και Κύπρο-Ισραήλ, ποιοι προσκάλεσαν κι έφεραν Αμερικανικές εταιρείες για εξορύξεις σε οικόπεδα που άπτονται της ΑΟΖ, και τόσα άλλα; Ο Καραμανλής και ο Σαμαράς, μήπως;”
Παράλληλα πρόσθεσε “για να μιλήσω για εμένα, καλό είναι να μην επιχειρεί συγκρίσεις… Γιατί στην πτωχευμένη Ελλάδα που παρέλαβα, δίχως ευρώ τσακιστό, την αξιοπρέπεια της πατρίδας την κράτησα στο ακέραιο! Υπεύθυνα και χωρίς υποχωρήσεις. Αντί λοιπόν ο σημερινός πρωθυπουργός να προτάξει το εθνικό συμφέρον, αντί να προβληματιστεί, επέλεξε το να συνεχίσει την επιχείρηση μετατροπής της Νέας Δημοκρατίας από κόμμα αρχών, σε κόμμα ιδιοκτήτη. Κρίμα, για τη χώρα αλλά και για την παράταξη”
https://www.documentonews.gr/article/vomves-samara-gia-mitsotaki-metatrepei-ti-nd-apo-komma-archon-se-komma-idioktiti-anoixe-to-senario-gia-neo-komma/
Πρωθυπουργός: - «Δεν πρόκειται να δεχτώ καμία μομφή για την ηθική μου ακεραιότητα». -«Θέλω να κάνω τρίτη τετραετία.»
Σε δηλώσεις που θα προκαλέσουν μεγάλη συζήτηση προχώρησε ο Κυριάκος Μητσοτάκης στη συνέντευξή του στο «Πρώτο Θέμα», η οποία θα δημοσιευτεί ολόκληρη αύριο. Ο πρωθυπουργός επιτέθηκε στα κόμματα της αντιπολίτευσης για «έλλειψη συναίνεσης» και για τις εξελίξεις στον ΟΠΕΚΕΠΕ είπε ότι «δεν πρόκειται να δεχτώ καμία μομφή για την ηθική μου ακεραιότητα».
Παράλληλα, ενώ η κοινωνία είναι εξοργισμένη από τις πρακτικές της συγκάλυψης και στο σκάνδαλο των παράνομων αγροτικών επιδοτήσεων, ο Κυριάκος Μητσοτάκης σημείωσε ότι «θέλω να κάνω τρίτη τετραετία. Οι εκλογές θα γίνουν την άνοιξη του 2027. Θα επιδιώξω πάλι αυτοδυναμία». Για τα κλεμμένα λεφτά του ΟΠΕΚΕΠΕ είπε πως «θα πάρουμε τα χρήματα πίσω, τουλάχιστον από τα μεγάλα ψάρια».
Σε ό,τι αφορά το πολιτικό του μέλλον ανέφερε ότι «αυτή η δουλειά του πρωθυπουργού κάποτε τελειώνει, θα χρειαστεί να δουλέψω εκτός πολιτικής. Και νοών νοείτω, να φοβάσαι τους πολιτικούς που δεν μπορούν μακριά από αυτή». Αρκετοί ήδη συνδέουν αυτή την αναφορά με τον Αντώνη Σαμαρά, ο οποίος κατακεραυνώνει τον πρωθυπουργό σε αυριανή του συνέντευξη στο «Βήμα». Ο πρώην πρωθυπουργός θα απαντήσει για όλα και θα αφήσει για άλλη μία φορά ορθάνοιχτο το ενδεχόμενο συγκρότησης νέου κόμματος.
Σημειώνεται, ότι ο Κυριάκος Μητσοτάκης μίλησε και για τα κόμματα της αντιπολίτευσης για τα οποία είπε ότι «Με βλέπουν σαν εχθρό, προς εξολόθρευση. Μπορούμε να συνεννοηθούμε αντί να κοιτάμε ποιον θα βάλουμε φυλακή. Αισθάνομαι ότι σπρώχνω τοίχο όταν προσπαθώ να συνεννοηθώ με το ΠΑΣΟΚ και τα άλλα κόμματα».
https://www.documentonews.gr/article/proklitikos-mitsotakis-den-prokeitai-na-dechto-kamia-momfi-gia-tin-ithiki-mou-akeraiotita/
Πρωθυπουργός: - Το Υπουργείο Οικονομικών προετοιμάζεται για τα μέτρα ελαφρύνσεων, για τη στήριξη της μεσαίας τάξης!!!
Καλημέρα σας κυρίες και κύριοι συνάδελφοι. Μπορεί για τους περισσότερους συμπολίτες μας να πλησιάζει η σύντομη ανάπαυλα του Αυγούστου, εμείς όμως, το γνωρίζετε καλά, οι ρυθμοί μας δεν ακολουθούν κατ’ ανάγκη το καλοκαίρι.
Είμαστε στο ξεκίνημα του δεύτερου μισού της θητείας μας και αυτό το Υπουργικό Συμβούλιο θα έχει έναν λίγο διαφορετικό χαρακτήρα σε σχέση με τα προηγούμενα.
Έχουμε, προφανώς, σημαντικά νομοσχέδια να επεξεργαστούμε, ίσως με πιο εμβληματικό τον Κώδικα Αυτοδιοίκησης, ο οποίος βάζει μία τάξη σε χρόνιες παθογένειες και επικαλύψεις αρμοδιοτήτων στα ζητήματα της αυτοδιοίκησης και εισάγει κι ένα νέο ενδιαφέρον εκλογικό σύστημα για τον τρόπο εκλογής των αιρετών μας αρχόντων, α΄ και β΄ βαθμού.
Όμως, σήμερα θα επικεντρωθούμε λίγο περισσότερο σε 25 προτεραιότητες, βασικές μεταρρυθμίσεις, οι οποίες θα συγκροτούν και τον κορμό του κυβερνητικού μας έργου από τώρα μέχρι και το τέλος του έτους.
Ουσιαστικά πρόκειται για μία δέσμη πρωτοβουλιών. Μία, δύο, κάποια Υπουργεία -κοιτάω τον Υπουργό Περιβάλλοντος- έχουν και τρεις σημαντικές προτεραιότητες, οι οποίες πρέπει να υλοποιηθούν χωρίς χρονοτριβή, προφανώς παράλληλα με τις τρέχουσες πολιτικές του κάθε Υπουργείου.
Είναι πολύ εύκολο, ξέρετε, να υποκύπτει κανείς στην απλή διαχείριση της καθημερινότητας και γνωρίζω πόσο βαριά είναι αυτή για την καθεμία και τον καθένα ξεχωριστά, αλλά είναι πολύ σημαντικό, σε επίπεδο Υπουργικού Συμβουλίου, να έχουμε χαράξει έναν οδικό χάρτη με συγκεκριμένους στόχους και προοπτική και με ορίζοντα υλοποίησης το τέλος αυτής της χρονιάς.
Δεν θα αναφερθώ σε όλες αυτές τις σημαντικές μεταρρυθμίσεις, θα τις παρουσιάσει ο κ. Αντιπρόεδρος και ο Υπουργός Επικρατείας, θα σταχυολογήσω απλά κάποιες τις οποίες αξιολογώ ως ιδιαίτερα σημαντικές.
Το Υπουργείο Οικονομικών, προφανώς, προετοιμάζεται για τις ανακοινώσεις οι οποίες θα γίνουν στη Διεθνή Έκθεση της Θεσσαλονίκης, τα καινούργια μέτρα ελαφρύνσεων, τη στήριξη της μεσαίας τάξης, όμως επιμένουμε στη μάχη της αντιμετώπισης της φοροδιαφυγής με τα νέα ψηφιακά εργαλεία.
Και βέβαια, σε συνδυασμό με το Υπουργείο Ανάπτυξης, ξεκινάμε και μία πολύ σημαντική προσπάθεια η οποία εμπλέκει αρκετά από τα συναρμόδια Υπουργεία, για τη μείωση της γραφειοκρατίας, ειδικά στις επιχειρήσεις, κατά 25%. Και βέβαια, εντείνοντας τους ελέγχους στην αγορά μέσω της ενιαίας αρχής εποπτείας, ο σκοπός μας είναι το κράτος να γίνεται συνεχώς ολοένα και πιο αποτελεσματικό.
Το Υπουργείο Εσωτερικών θα πρέπει να ολοκληρώσει την αναθεώρηση του πειθαρχικού κώδικα δημοσίων υπαλλήλων, που προβλέπει, όπως έχουμε συζητήσει, γρήγορες διαδικασίες και σοβαρές κυρώσεις σε περίπτωση σφαλμάτων εις βάρος του πολίτη και ταχύτατη διεκπεραίωση των υποθέσεων, σε μήνες αντί των πολλών ετών, όπως δυστυχώς ισχύει μέχρι σήμερα.
Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών θα παρουσιάσει, ελπίζουμε το φθινόπωρο, τα πρώτα νέα δείγματα των νέων ελληνικών σιδηροδρόμων.
Στο Υπουργείο Περιβάλλοντος, στο οποίο αναφέρθηκα και πριν, εντοπίζω τρεις σημαντικές προτεραιότητες: η μία είναι μία δραστική παρέμβαση στον τρόπο λειτουργίας των Πολεοδομιών. Πιστεύω ότι αυτή θα είναι μία εμβληματική μεταρρύθμιση, που αφενός θα «ξηλώσει» εστίες τοπικής διαφθοράς, αλλά θα επιταχύνει και την έκδοση των νόμιμων οικοδομικών αδειών.
Ένα ζήτημα το οποίο πρέπει να ολοκληρωθεί -δεν αφορά μόνο το Υπουργείο Περιβάλλοντος, αλλά και συναρμόδια Υπουργεία- είναι ο ειδικός χωροταξικός σχεδιασμός για τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, για τη βιομηχανία και για τον τουρισμό. Εκεί θα βάλουμε μια σκληρή καταληκτική ημερομηνία. Μέχρι τα τέλη του έτους πρέπει να έχουν ολοκληρωθεί και τα τρία αυτά ειδικά χωροταξικά σχέδια.
Και βέβαια, το Εθνικό Σχέδιο διαχείρισης των υδάτων για την αντιμετώπιση μιας κρίσης, η οποία δυστυχώς έχει έρθει για να μείνει. Το χρονοδιάγραμμα παρουσίασης αυτής της εμβληματικής πρωτοβουλίας θα είναι αμέσως μετά τη Διεθνή Έκθεση της Θεσσαλονίκης, προφανώς με ορίζοντα υλοποίησης ο οποίος θα προσδιοριστεί με μεγάλη σαφήνεια.
Το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης θα ολοκληρώσει τις διαδικασίες που αφορούν στο Κτηματολόγιο. Έχουμε και εκεί αυστηρά χρονοδιαγράμματα τα οποία πρέπει να τηρήσουμε.
Το Υπουργείο Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας. Πρέπει να δούμε τα πρώτα δείγματα γραφής ως προς την κοινωνική αντιπαροχή.
Και για το Υπουργείο Υγείας, το οποίο δρομολογεί πολλές δράσεις, να επισημάνω ενδεικτικά τις πρωτοβουλίες ως προς την πρόοδο των ψηφιακών έργων, αλλά και τις Κινητές Ομάδες Υγείας, ώστε να μπορέσουν οι δωρεάν προληπτικές εξετάσεις να φτάσουν σε κάθε γωνιά της πατρίδας μας.
Δεν θα επεκταθώ πολύ περισσότερο στις επιμέρους πρωτοβουλίες, διότι αλλιώς θα καταλάβω την παρουσίαση του Αντιπροέδρου και του Υπουργού.
Να πω επίσης ότι θα πρέπει να έχουμε μία αίσθηση της σημασίας τήρησης των χρονοδιαγραμμάτων -αυτό είναι μια οριζόντια πολιτική κατεύθυνση- που αφορούν στο Ταμείο Ανάκαμψης, μεταρρυθμίσεις και έργα.
Το 2026 είναι απολύτως κρίσιμη χρονιά για την ολοκλήρωση του Ταμείου. Ξέρετε καλά ποιοι είναι οι στόχοι και τα χρονοδιαγράμματα και ξέρετε πολύ καλά ότι οι επόμενοι 12 μήνες θα είναι απολύτως καθοριστικοί, έτσι ώστε να μην χαθεί ούτε ένα ευρώ από πόρους που εξασφαλίσαμε με πολύ μεγάλο κόπο και με πολύ μεγάλη προσπάθεια.
Οπότε, θα σταματήσω εδώ την εισαγωγική μου τοποθέτηση, για να δώσω τον λόγο στον Κωστή για να συζητήσουμε λίγο πιο εκτενώς το χρονοδιάγραμμα των μεταρρυθμίσεων που θα υλοποιήσουμε μέσα στο επόμενο εξάμηνο.
Επισυνάπτεται αναλυτικότερη παρουσίαση των 25 βασικών μεταρρυθμίσεων για το β’ εξάμηνο του 2025.
Επισυνάπτεται παρουσίαση για την Αναθεώρηση των Ετήσιων Σχεδίων Δράσης Υπουργείων.


 




.jpg)
