ΔΙΑΜΟΡΦΩΣΗ ΛΙΣΤΑΣ ΣΕΛΙΔΩΝ
Πέμπτη 23 Μαΐου 2024
Πρωθυπουργός: - 'Όλα αυξάνονται!! - Το διαθέσιμο εισόδημα αυξάνεται!! - Οι μισθοί αυξάνονται!! - Οι συντάξεις αυξάνονται!!
Ε.Α.Α.Σ: - Λύθηκε Ένα Τεράστιο πρόβλημα - Πιστοποίηση Βαθμού Αναπηρίας ΑΜΕΑ ε.α. Συναδέλφων - Συνεχίζουμε………
Ενημερώνουμε τα μέλη μας ότι από 22 Μαΐου 2024 ξεκίνησε η δοκιμαστική περίοδος διασύνδεσης των συστημάτων μέσω των οποίων όποιος συνάδελφος, ε.ε ή ε.α και τα μέλη των οικογενειών τους, εξετάζεται από τις Ανώτατες Υγειονομικές Επιτροπές των ΕΔ και λαμβάνει κάποιο βαθμό αναπηρίας, θα αποκτά όλα τα προνόμια και δικαιώματα που προκύπτουν από αυτό, ακριβώς όπως ισχύει και με τις αντίστοιχες γνωματεύσεις που εκδίδουν τα Κέντρα Πιστοποίησης Αναπηρίας (ΚΕ.Π.Α.)
Η διασύνδεση θα γίνεται μέσω Ανωτάτων Υγειονομικών Επιτροπών των Ενόπλων Δυνάμεων και των Σωμάτων Ασφαλείας και της ηλεκτρονικής πλατφόρμας του GOV.GR ώστε να εκδίδεται και αντίστοιχη κάρτα αναπηρίας, η δε ολοκλήρωσή της αναμένεται εντός της επόμενης εβδομάδας.
Η Ε.Α.Α.Σ. πρωτοστάτησε στο θέμα αυτό με συνεχείς και επίμονες επιτυχημένες παρεμβάσεις προς κάθε αρμόδιο επιτυγχάνοντας την αποκατάσταση της χρονίζουσας συντελούμενης αδικίας εις βάρος των ΑΜΕΑ ε.α. συναδέλφων.
Αισθανόμαστε υποχρεωμένοι να ευχαριστήσουμε τον Τχη (ΠΖ) ε.α. Απόστολο Λένη που συνεισέφερε τα μέγιστα στην προσπάθεια μας αυτή καθώς και τη ΔΥΓ/ΓΕΕΘΑ που ασχολήθηκε εκτενώς και εξειδικευμένα με το σοβαρό αυτό θέμα.
Για περισσότερες πληροφορίες επί των επικείμενων διαδικασιών θα εκδοθούν αναλυτικές οδηγίες προς τους ενδιαφερομένους.
Συνεχίζουμε………
Καταπέλτης η Ε.Α.Α.Σ κατά της Κυβέρνησης - Ανοιχτή Δημόσια Επιστολή στον Πρωθυπουργό - 70.000 οικογένειες αποστράτων περιμένουν ....
Κύριε Πρωθυπουργέ,
Εδώ και δύο μήνες περίπου είμαστε μάρτυρες, οι απόστρατοι αξιωματικοί ΣΞ και ΕΛ.ΑΣ., άπαντες μερισματούχοι του Μετοχικού Ταμείου Στρατού (ΜΤΣ) της υλοποίησης ενός προμελετημένου σχεδίου από το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας (ΥΠΕΘΑ), απομείωσης της περιουσίας του ΜΤΣ και μείωσης των εισοδημάτων μας. Ειδικότερα:
α. ΠΡΟΜΕΛΕΤΗΜΕΝΗ ΠΑΡΑΝΟΜΗ ΕΝΤΟΛΗ:
1. Στις 12 Μαρ 24 από το ΣΓ/ΥΦΕΘΑ, εκδόθηκε έγγραφο με εντολή προς το ΜΤΣ, να προβεί στις απαραίτητες ενέργειες προκειμένου το ισόγειο και ο ημιώροφος τού, επί της Κολοκοτρώνη 13, κτηρίου του ΜΤΣ να παραχωρηθούν στην χωρίς καμία νομική οντότητα ΑΕ, με την επωνυμία «ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΑΜΥΝΤΙΚΗΣ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑΣ» (ΕΛΚΑΚ ΑΕ) και χωρίς ούτε καν να είχε αναρτηθεί σχετικό νομοσχέδιο για διαβούλευση. Εν ολίγοις το ΥΠΕΘΑ εκ των προτέρων όχι μόνον είχε προδικάσει την ψήφιση του σχετικού νομοσχεδίου, που θα έφερνε στη ΒτΕ, αλλά το χειρότερο, έδειξε ότι η διαβούλευση θα γινόταν μόνον για τυπικούς λόγους, αφού τα οποιαδήποτε αντίθετα σχόλια ουδόλως θα τα ελάμβανε υπ΄όψιν. Στην ομιλία του δε ο κ. Υπουργός, ενώπιον της Διαρκούς Επιτροπής Εξωτερικών και Άμυνας, χαρακτήρισε τα σχόλια στη διαβούλευση ως «απίστευτο γαϊτανάκι παρατηρήσεων».
2. Σε αυτήν την εντολή του ΣΓ/ΥΦΕΘΑ το ΔΣ/ΜΤΣ, που είναι το μόνον κατά νόμο αρμόδιο όργανο να αποφασίζει για την ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΗ διάθεση της περιουσίας του, αποφάσισε σε συνεδρίασή του στις 28 Μαρ 24 και ζήτησε με έγγραφό του την εκπόνηση σχετικής μελέτης από το ΥΠΕΘΑ, για τυχόν μετεγκατάσταση των υπηρεσιών του ισογείου και του ημιωρόφου (όπου στεγάζονται νευραλγικές υπηρεσίες του ΜΤΣ, όπως ο Ειδικός Λογαριασμός Αλληλοβοήθειας Στρατού (Ε.ΛΟ.Α.Σ.) και η Διεύθυνση Παροχών
β. ΑΔΙΑΦΑΝΕΙΣ ΜΥΣΤΙΚΕΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ:
1. Από πληροφορίες, στο διαδίκτυο, το ΣΓ/ΥΦΕΘΑ, για δεύτερη φορά στις 16 Απρ 24, απέστειλε ΑΠΟΡΡΗΤΟ έγγραφο προς το ΓΕΣ και το ΓΕΣ προς το ΜΤΣ στις 09 Μαΐ 24, με το οποία διατάσσουν την άμεση εκκένωση των χώρων ισογείου, ημιωρόφου και επιπλέον του ισογείου καταστήματος, για τις ανάγκες της μελλοντικής ΑΕ (ΕΛΚΑΚ). Επισημαίνουμε ότι, σύμφωνα με τον Διακλαδικό Κανονισμό Στρατιωτικής Αλληλογραφίας (ΔΚ 0-3/2005), ο χαρακτηρισμός «ΑΠΟΡΡΗΤΟ» δίδεται σε υλικό και πληροφορίες, οι οποίες εάν αποκαλυφθούν σε μη εξουσιοδοτημένο προσωπικό, είναι δυνατό να προκαλέσουν ζημιές στην Εθνική Άμυνα και ασφάλεια της χώρας, καθώς και στα ζωτικά της συμφέροντα, προϋποθέσεις που δεν συντρέχουν για την αλληλογραφία του ΜΤΣ.
2. Με το πρόσχημα της διαφύλαξης του «Απορρήτου» ο διορισμένος Πρόεδρος του ΜΤΣ, όχι μόνο αρνήθηκε να ενημερώσει λεπτομερώς το ΔΣ/ΜΤΣ, για το περιεχόμενο των φερομένων προσχηματικά ως απορρήτων εγγράφων, αλλά ακόμη χειρότερα, καταργώντας πλήρως στην πράξη τη λειτουργία του ΔΣ και αντιποιούμενος ο ίδιος των αρμοδιοτήτων του τελευταίου στο σοβαρότατο και κρίσιμο θέμα της διαχείρισης της περιουσίας του Ταμείου, φέρεται, ότι έχει δώσει μία αγνώστου περιεχομένου απάντηση στον κ. ΥΦΕΘΑ, ο ίδιος προσωπικά και για μία ακόμη φορά εν αγνοία του ΔΣ / ΜΤΣ και των μερισματούχων του Ταμείου.
γ. ΑΘΕΜΙΤΕΣ ΔΙΑΤΑΓΕΣ ΚΑΙ ΠΕΡΙΦΡΟΝΗΣΗ ΙΣΧΥΟΥΣΑΣ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑΣ:
1. Με το άρθρο 7, παρ. 3, του Β΄ Μέρους του υπ’ όψιν νομοσχεδίου, επιχειρείται η παραχώρηση της περιουσίας του Ταμείου μας, στο ΕΛΚΑΚ, εις βάρος της παραγωγικότητας και της εύρυθμης λειτουργίας του ΜΤΣ. Συγκεκριμένα προβλέπεται: «3. Για τη στέγαση του Ελληνικού Κέντρου Αμυντικής Καινοτομίας και των ταμείων του άρθρου εικοστού όγδοου του καταστατικού του παραχωρείται χώρος ιδιοκτησίας του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας ή εποπτευόμενου από αυτό νομικού προσώπου κατόπιν απόφασης του αρμόδιου οργάνου διοίκησής του». Η γενική διατύπωση του άρθρου, δεν διευκρινίζει αν η παραχώρηση θα γίνεται έναντι μισθώματος και κατόπιν διαγωνισμού, όπως δηλαδή προβλέπεται από την ισχύουσα νομοθεσία για τα ακίνητα των ΝΠΔΔ.
2. Επιπλέον οι εισηγήσεις των καθ΄ ύλην αρμοδίων οργάνων του ΜΤΣ, δηλαδή του Δντού του Ε.ΛΟ.ΑΣ. (Ειδικός Λογαριασμός Αλληλοβοήθειας Στρατού), που έχει διαταχθεί να μετεγκατασταθεί σε στρατόπεδο στο Ρουφ καθώς και του Γενικού Διευθυντή του ΜΤΣ, ήταν πλήρως τεκμηριωμένες και αντίθετες σε κάθε μετακίνηση των ζωτικών υπηρεσιών του ΜΤΣ, μακράν της έδρας του).
3. Στις 16 Μαΐ 24, ο Πρόεδρος του ΜΤΣ, ο οποίος διορίζεται από τον εκάστοτε ΥΕΘΑ χωρίς κριτήρια αξιολόγησης μεταξύ υποψηφίων για τη θέση αυτή, ζήτησε με προσωπικό του έγγραφο προς τη Διοικούσα Επιτροπή του ΕΛΟΑΣ, να αποφασίσουν τα 6 μέλη της (άπαντες διορισμένοι υπό του ΓΕΣ μόνιμοι αξιωματικοί) για την αναγκαιότητα μετακίνησης του Ε.ΛΟ.Α.Σ., όπως αναφέραμε στην παράγραφο β.(3). Εν ολίγοις παρέβη την απόφαση του ΔΣ/ΜΤΣ της 28 Μαρ 24, που ζητούσε να προηγηθεί η εκπόνηση μελέτης από το ΥΠΕΘΑ. (Θέτουμε υπ΄ όψιν σας ότι το ΜΤΣ διοικείται από το εννεαμελές ΔΣ του και όχι από τον πρόεδρο, ο οποίος λειτουργεί ως πρώτος μεταξύ ίσων -Primus Inter Pares- και κύριο καθήκον του είναι να υλοποιεί τις αποφάσεις της πλειοψηφίας του Διοικητικού Συμβουλίου, έναντι του οποίου είναι υπόλογος, υπέχοντας πλήρεις αστικές και ποινικές ευθύνες, ως Δημόσιος Υπάλληλος).
4. Όλες οι υπό του ΣΓ/ΥΦΕΘΑ και ΓΕΣ εκδοθείσες διαταγές είναι ΑΘΕΜΙΤΕΣ. Επομένως Το ζήτημα είναι βαθύτατα θεσμικό, δηλαδή κατά πόσον μπορεί ο εκάστοτε Υπουργός Εθνικής Άμυνας να παρεμβαίνει με διαταγές, στην εσωτερική λειτουργία του ΜΤΣ. Τέτοιες νοοτροπίες οδήγησαν το ΜΤΣ σε λήψη αποφάσεων κατά το παρελθόν, υπακούοντας σε εντολές της πολιτικής ηγεσίας, με καταστροφικά αποτελέσματα. Κρίνουμε σκόπιμο να τονίσουμε ότι σύμφωνα με τον ν. 2292/1995, άρθρο 5, παρα. 3(ιβ), (Αρμοδιότητες ΥΕΘΑ): «Ο Υπουργός Εθνικής Άμυνας, Ασκεί τις οικονομικές αρμοδιότητες, όπως αυτές προβλέπονται από την κείμενη νομοθεσία, στο χώρο των Ενόπλων Δυνάμεων και στα νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου (Ν.Π.Δ.Δ.), που εποπτεύονται από τον Υπουργό Εθνικής Άμυνας». Άλλωστε όπως γνωρίζουμε, το ΜΤΣ έχει υπαχθεί σε εφαρμογή των ως άνω αρμοδιοτήτων του ΥΕΘΑ, σε Οικονομική Διεύθυνση για εποπτεία (ΓΕΣ/ΔΟΙ) και όχι σε διοικητική ή επιχειρησιακή. Επομένως η επίμαχη εντολή του κ. ΥΦΕΘΑ προς το ΜΤΣ, όπως και κάθε επόμενη μέσω ΓΕΣ, όπως και οι αυθαίρετες ενέργειες του προέδρου του ΜΤΣ, είναι παράνομες και καταχρηστικές και δεν γεννούν έναντι του ΔΣ του ΜΤΣ υποχρέωση συμμόρφωσης. Σε αυτό το νομικό συμπέρασμα, καταλήγει και η γνωμοδότηση έγκριτου νομικού γραφείου, την οποία έχει στη διάθεσή της η ΕΑΑΣ.
5. Με δεδομένο ότι η εξουσία του ΥΠΕΘΑ, διά των Γενικών Επιτελείων, έναντι των εποπτευομένων από αυτό Μετοχικών Ταμείων Στρατού, Ναυτικού και Αεροπορίας καθώς και των αντιστοίχων Ενώσεων Αποστράτων Αξιωματικών, εξαντλείται στην άσκηση των οικονομικών του αρμοδιοτήτων, βάσει ποιων διατάξεων της νομοθεσίας και αρμοδιοτήτων διοίκησης, προβαίνει ο κ. ΥΕΘΑ στην έκδοση διαταγών για «έξωση» των υπηρεσιών του Μετοχικού Ταμείου Στρατού, από τον φυσικό χώρο λειτουργίας τους;
δ. ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΣ ΑΥΤΟΜΑΤΙΣΜΟΣ:
1. Ο κ. ΥΕΘΑ στην πρόσφατη ομιλία του στη Διαρκή Επιτροπή Εξωτερικών και Άμυνας της Βουλής, όπου συζητήθηκε το επίμαχο νομοσχέδιο για την ίδρυση του ΕΛΚΑΚ, ανέφερε μεταξύ άλλων, ότι δεν είναι και τόσο μεγάλο θέμα τα 300 τμ που θα δοθούν από το ΜΤΣ για τη στέγαση του ΕΛΚΑΚ, οπότε ευλόγως απορούμε γιατί τέτοια εμμονή με το ΜΤΣ, αφού το θέμα «δεν είναι μεγάλο». Γιατί θεωρεί ως αναγκαία την εγκατάσταση του ΕΛΚΑΚ, στο κτήριο του συγκεκριμένου ΝΠΔΔ και όχι σε κάποιο άλλο από τα πολλά κτήρια του ΥΠΕΘΑ, όπου μπορεί να στεγασθεί το ΕΛΚΑΚ;
2. Επίσης ο κ. ΥΕΘΑ, αναφέρθηκε στους κοινωνικούς πόρους που εισπράττει το ΜΤΣ κάθε χρόνο (όπως άλλωστε και τα άλλα Μετοχικά Ταμεία), από τις κρατήσεις που διενεργούνται επί των εξοπλιστικών δαπανών, χαρακτηρίζοντάς τους πόρους αυτούς ως «προερχόμενους από τον Έλληνα φορολογούμενο» και όχι από κρατήσεις, ενώ στην πραγματικότητα οι κρατήσεις αυτές αφαιρούνται από την τιμή προμήθειας και βαρύνουν τον προμηθευτή. Ενδεικτικά να αναφέρουμε ότι το 2023 στο ΜΤΣ αποδόθηκαν περίπου 19 εκατομ. ευρώ και το 2022 περί τα 15,50 εκατομ. ευρώ. Δεν είπε όμως ο κ. Υπουργός ότι αν αντί αυτού του κοινωνικού πόρου υπήρχε η εργοδοτική εισφορά 3% που δίδει το κράτος σε άλλα ταμεία, τότε το ΜΤΣ θα είχε εισπράξει για το 2022 και το 2023 περί τα 100 εκατομ. ευρώ. Δηλαδή αντί το κράτος να δίδει εργοδοτική εισφορά, έχουν θεσπισθεί οι κοινωνικοί πόροι ως αντιστάθμισμα, που είναι κατά πολύ χαμηλότεροι και που παρακρατούνται από το ποσό που λαμβάνει ο προμηθευτής. Επομένως οι σχετικές ανακριβείς αναφορές του κ. ΥΕΘΑ, είχαν σκοπιμότητα, δηλαδή να επηρεάσουν την κρίση των μελών της επιτροπής, αφού κάποιος που δεν γνωρίζει τα θέματα αυτά να σκεφθεί «μα πόσο αχάριστοι είναι αυτοί οι απόστρατοι; Εδώ ο φορολογούμενος λαός τους δίνει τόσα χρήματα, το Υπουργείο τους δίνει τόσα χρήματα και αυτοί παραπονιούνται για 300 τμ κτηριακών εγκαταστάσεων;»
3. Εάν το ύψος του ποσού των κοινωνικών πόρων, δηλαδή αυτών που προέρχονται από τις διενεργούμενες ΚΡΑΤΗΣΕΙΣ επί των αμυντικών δαπανών, θα μπορούσε να αποτελέσει, κατά τον κ. Υπουργό, κριτήριο ή επιχείρημα για την «κατάληψη» του κτηρίου του ΜΤΣ, τότε γιατί ο κ. Δένδιας δεν διαθέτει στο ΕΛΚΑΚ το ακίνητο άλλου ΝΠΔΔ, το οποίο το 2022 έλαβε από κοινωνικούς πόρους περί τα 93 εκατομ, και το 2023 περί τα 33 εκατομ. ευρώ; Με ποια κριτήρια επιλέγει να διαταράξει την εύρυθμη λειτουργία του Μετοχικού Ταμείου και όχι κάποιου άλλου πιο εύρωστου ΝΠΔΔ; Προηγήθηκε κάποια σχετική οικονομοτεχνική μελέτη;
4. Επιπλέον ο κ. Δένδιας αναφέρθηκε αορίστως στο ότι «έτρεξε» τη δικαστική διαμάχη του ΜΤΣ για το μίσθωμα του κτηρίου του Attica, προκειμένου να αποδείξει το αμέριστο ενδιαφέρον του για το ΜΤΣ, χωρίς όμως να έχει διευκρινίσει με ποιον τρόπο το έκανε, αφού η αγωγή του ΜΤΣ κατατέθηκε το 2019, η πρωτόδικη απόφαση βγήκε το 2022 και όταν ανέλαβε ο κ. ΥΕΘΑ είχε ήδη δρομολογηθεί και η διαδικασία της εφέσεως του ΜΤΣ, την οποία και κέρδισε τελικά. (Η υπόθεση δεν έχει τελεσιδικήσει διότι ενδέχεται ο αντίδικος του ΜΤΣ να προσφύγει στον Άρειο Πάγο). Επομένως σε ποιες ενέργειες αναφέρεται ο κ. Υπουργός, που ανέλαβε πέραν των συνήθων υπηρεσιακών του καθηκόντων και της, εκ της θέσεώς του, υπηρέτησης του δημοσίου συμφέροντος, ώστε ως κίνηση αβρότητας και ευγνωμοσύνης εκ μέρους των «αχάριστων» μερισματούχων του ΜΤΣ και μελών της ΕΑΑΣ, να αδιαφορήσουμε όταν αναμειγνύεται στην εσωτερική διοίκηση του Μετοχικού Ταμείου Στρατού;
ε. ΠΕΙΘΑΝΑΓΚΑΣΜΟΣ ΤΩΝ ΜΕΛΩΝ ΤΗΣ ΔΕ/ΕΛΟΑΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΔΣ/ΜΤΣ:
1. Στις 16 Μαΐ 24, με προσωπικό του έγγραφο προς τη Διοικούσα Επιτροπή του ΕΛΟΑΣ (ΔΕ/ΕΛΟΑΣ), ο Πρόεδρος του ΜΤΣ ζήτησε να αποφασίσει αυτή για την αναγκαιότητα μετακίνησης του Ε.ΛΟ.Α.Σ. Όπως είναι επόμενο τα μέλη της ΔΕ/ΕΛΟΑΣ πειθαναγκάστηκαν στην εκτέλεση των καθηκόντων τους από την πίεση που έχει ασκηθεί από τον κ. Υπουργό, καθόσον είναι όλοι υφιστάμενοι αξκοί. Παρά ταύτα στη συνεδρίαση της 21 Μαΐ 24 της ΔΕ/ΕΛΟΑΣ τα τρία μέλη που προέρχονται από το Οικονομικό και Νομικό Σώμα, ψήφισαν κατά της μετακίνησης του ΕΛΟΑΣ εκτός της έδρας του ενώ ο Υποστράτηγος πρόεδρός της (με διπλή ψήφο λόγω ισοψηφίας) και τα άλλα δυο μέλη ψήφισαν να μετακινηθεί, παρά την τεκμηριωμένη και αντίθετη προς τούτο εισήγηση του Δντού του ΕΛΟΑΣ (Η σύνθεση της Διοικούσας Επιτροπής του Ειδικού Λογαριασμού Αλληλοβοήθειας Στρατού είναι 6 μόνιμοι αξιωματικοί, διοριζόμενοι άπαντες από το ΓΕΣ και επομένως υφιστάμενοι του εκάστοτε υπουργού).
2. Αντιστοίχως το 9μελές ΔΣ/ΜΤΣ είναι διοριζόμενο και όχι αιρετό και αποτελείται κατά την πλειονότητα των μελών του, συμπεριλαμβανομένου του Προέδρου του, που είναι απόστρατος αξιωματικός της επιλογής του εκάστοτε ΥΕΘΑ, από 4 μονίμους αξιωματικούς που διορίζονται από το Γενικό Επιτελείο Στρατού, 1 αξκό της ΕΛ.ΑΣ. και 1 υπάλληλο, οπότε η οποιαδήποτε βούληση του κ. ΥΕΘΑ θα τύχει της ευνοϊκής απόφασης του ΔΣ/ΜΤΣ, αφού δεν τολμούν λόγω θέσεως και βαθμού να αποφασίζουν αντίθετα. Αυτό το γεγονός ακυρώνει - και έχει γίνει πολλές φορές στο παρελθόν, με πολύ δυσμενείς επιπτώσεις στο ΜΤΣ - τη λυσιτέλεια την οποία πρέπει να έχουν οι αποφάσεις του ΔΣ/ΜΤΣ προς όφελος των μερισματούχων, οι οποίοι εκπροσωπούνται στο ΔΣ/ΜΤΣ με μόνον 2 ψήφους εκ των συνολικά 9.
3. Εν ολίγοις, με την ειλημμένη αθέμιτη διαταγή του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας, περί εκκένωσης δυο ορόφων του κτηρίου του ΜΤΣ για να στεγασθεί η υπό ίδρυση «ΕΛΚΑΚ ΑΕ», σε «ισχύ», τα μέλη των ΔΕ/ΕΛΟΑΣ και ΔΣ/ΜΤΣ δεν αποφασίζουν με ελευθέρα βούληση για το καλό των μερισματούχων του Ταμείου, ως εκ της αποστολής τους οφείλουν, αλλά για τα συμφέροντα της ΕΛΚΑΚ ΑΕ, αφού υπό την πίεση του κ. Δένδια, πειθαναγκάζονται, αφού γνωρίζουν καλώς, ότι οποιαδήποτε έκφραση αντίθεσης ενδεχομένως να τους στοιχίσει ακριβά είτε με μια δυσμενή μετάθεση είτε ακόμη και με αποστρατεία.
στ. ΜΕΙΩΣΗ ΤΟΥ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΟΣ ΜΑΣ:
1. Πριν καλά καλά εισαχθεί το επίμαχο νομοσχέδιο προς ψήφιση στη ΒτΕ, ο κ. ΥΕΘΑ υπέγραψε μόλις χθες το απόγευμα και φέρνει τροπολογία επί του νομοσχεδίου, για την οποία ουδόλως είχαν ενημερωθεί οι λεγόμενοι «κοινωνικοί εταίροι» με την οποία, όπως αποκαλύπτει η Ειδική Έκθεσή της: «Από τις προτεινόμενες διατάξεις επέρχεται απώλεια εσόδων των προϋπολογισμών των Μετοχικών Ταμείων Στρατού, Ναυτικού και Αεροπορίας (Μ.Τ.Σ.. Μ.Τ.Ν. και Μ.Τ.Α.). του Ειδικού Κλάδου Οικονομικής Ενίσχυσης Μερισματούχων του Μ.Τ.Σ. και των Ειδικών Λογαριασμών Οικονομικής Αλληλοβοήθειας Στρατού, Ναυτικού και Αεροπορίας (Ε.Λ.Ο.Α.Σ.. Ε.Λ.Ο.Α.Ν. και Ε.Λ.Ο.Α.Α.)»
2. Σας ενημερώνουμε σε αυτό το σημείο, ότι το ΜΤΣ είναι το μόνο Μετοχικό Ταμείο από τα τρία, που δεν χορήγησε 13ο έκτακτο μέρισμα στους μερισματούχους του για το 2024, λόγω της οικονομικής δυσπραγίας του και αυτό το Μετοχικό Ταμείο είναι που η κυβέρνηση, διά του αρμοδίου υπουργού, επιχειρεί να αποδυναμώσει έτι περισσότερο.
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ
α. Το νομοσχέδιο για την καινοτομία του ΥΠΕΘΑ που ψηφίστηκε από την ΒτΕ στις 22 Μαϊ 24, εμπεριέχει διατάξεις που είναι εις βάρος των συμφερόντων χιλιάδων μερισματούχων
β. Είχε προκαλέσει την, εκ των προτέρων έκδοση αθέμιτων διαταγών, ώστε να εφαρμοσθεί στην πράξη μετά την ψήφισή του, νομιμοποιώντας αναδρομικά αυτές τις διαταγές και τις αδιαφανείς διαδικασίες, οι οποίες ουδόλως υπηρετούν τις αρχές της ισονομίας, του σεβασμού των νόμων και των θεσμικών οργάνων, της διαφάνειας και της ελευθέρας βουλήσεως των μελών των ΔΕ/ΕΛΟΑΣ και ΔΣ/ΜΤΣ, που είναι και θεμελιώδεις αξίες του δημοκρατικού μας πολιτεύματος
γ. Ο κ. Δένδιας συνεχίζει την τακτική του προκατόχου του, δηλαδή της πλήρους περιφρόνησης των αποστράτων αξιωματικών ΣΞ και ΕΛ.ΑΣ., αρνούμενος να αποδεχθεί αίτημα για συνάντησή μας, αφού ουδόλως απαντά. Ουδέποτε ως κλάδος ζητήσαμε ευνοϊκή μεταχείριση από τους κ. ΥΕΘΑ (τον νυν και τον προηγούμενο) ούτε να παραβιάσουν τις προτεραιότητες του προγράμματός τους για να δεχθούν να ακούσουν τα αιτήματά μας, όμως είναι απαράδεκτο να έχουν δεχθεί εκατοντάδες επισκέπτες και σε εμάς να αρνούνται την οποιαδήποτε επαφή. Τουλάχιστον ας δείξουν έναν ελάχιστο σεβασμό στα χρόνια που κουβαλάμε στις πλάτες μας για τη διαφύλαξη της εδαφικής ακεραιότητας της Πατρίδας μας, ΟΧΙ για εμάς, αλλά για το ηθικό των Μονίμων Υπαξιωματικών και Αξιωματικών που υπηρετούν γι’ αυτήν την ΠΑΤΡΙΔΑ και μας παρακολουθούν, προσπαθώντας να καταλάβουν γιατί αυτή η Χώρα, ως μοναδική εξαίρεση παγκοσμίως, απαξιώνει τα θεσμικά όργανα που θα εκπροσωπούν και τους ίδιους στο μέλλον, όταν θα τεθούν σε αποστρατεία.
Τελειώνοντας, στεκόμαστε στην ομιλία σας κατά το πρόσφατο συνέδριο του κόμματος της ΝΔ, του οποίου ηγείσθε και το οποίον στις προσεχείς εκλογές του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, θα διεκδικήσει και τις ψήφους περίπου 70.000 οικογενειών μετόχων και μερισματούχων του ΜΤΣ, όπου διατυπώσατε την άποψη αναφερόμενος στον λαϊκισμό: «Οι δημαγωγοί έχουν ένα σκοπό και μόνο: να κρύψουν την αλήθεια, να αμφισβητήσουν τελικά τους θεσμικούς πυλώνες της δημοκρατίας, τον ίδιο τον ευρωπαϊκό πολιτισμό. Και πάντα, όλοι οι λαϊκιστές δημαγωγοί θέλουν να υψώνουν τεχνητούς διαχωρισμούς, ανοίγοντας τελικά τον δρόμο σε αυταρχικές λύσεις και σε αυταρχικές ηγεσίες».
Με βαθύ σεβασμό,
Ο Πρόεδρος και τα Μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου,
της Ενώσεως Αποστράτων Αξιωματικών Στρατού.
Υπτγος ε.α. Χρήστος Μπολώσης: - Φασισμός, παντός καιρού…
Του Υπτγου ε.α. Χρήστου Μπολώση
Θα έχετε προσέξει ασφαλώς, ότι οι νεοέλληνες είναι πολύ εύκολοι στους χαρακτηρισμούς. Με χαρακτηριστική ευκολία απονέμονται ταμπέλλες σε δικαίους και αδίκους διότι «έτσι μας αρέσει» που έλεγε και η γνωστή διαφήμιση.
Έτσι χαρακτηρίζονται «δημοκρατικοί», άνθρωποι που αν τους ρωτήσεις «τι είναι δημοκρατία», κινδυνεύεις να εισπράξεις απάντηση, που θα σε καταστήσει ανάπηρο για το υπόλοιπο του βίου σου.
Διάβαζα μια μέρα, ότι γνωστός παλιός ποδοσφαιριστής, στον οποίο κάποτε έτεινε χείρα βοηθείας ο Θεός για να πετύχει κάποιο καθοριστικό γκολ, έλεγε σε μια συνέντευξή του ότι το 1982 στη φανέλα του είχε γραμμένη τη λέξη «δημοκρατία», σε αντίδραση προς το δικτατορικό καθεστώς της πατρίδας του. Ως εδώ θα ήταν όλα καλά και το μέλι γλυκύτατο, που έλεγε και ο μεγάλος μας Ν. Τσιφόρος. Όμως ο σταρ συνεχίζει και μας πληροφορεί ότι σε ένα από τα τέσσερα παιδιά του, έχει δώσει το όνομα «Φιντέλ», προς τιμή του (δημοκράτη προφανώς) Φιντέλ Κάστρο. Από την ημέρα που διάβασα τη συνέντευξη αυτή άρχισαν και τα προβλήματα με τα αυτιά μου. Κοινώς με κούφανε. Ρε φίλε (Θεός σχωρέστον πιά), κάνε αυτό που γνωρίζεις να κάνεις άριστα, δηλαδή να βάζεις γκολ και άσε την πολιτική για τους πολιτικούς, οι οποίοι βέβαια είναι εξ ίσου άσχετοι με σένα, αλλά τέλος πάντων.
Μια μέρα, εκεί που ξεφύλλιζα βαριεστημένα την εφημερίδα μου, πέφτει το μάτι μου σε μια φωτογραφία κάποιας σταρ (λέμε τώρα σταρ) της τηλεοράσεως, της οποίας τα κιλά είναι όχι απλώς παραπανίσια, αλλά αν αποφασίσει να κάνει λιποαναρρόφηση θα είναι η χαρά του λιπαναρροφητού και θα βγάλει ίσα με 50 κιλά λίπος πρώτης ποιότητος. «Ας διαβάσω να δω τι λένε και οι διάδοχοι της Μαρίκας Κοτοπούλη, σκέφθηκα, μην είμαστε ντιπ καταντίπ εκτός εποχής».
Το διάβασμα πήγαινε σχεδόν ομαλά και έμαθα ότι λατρεύει τον Μπρεχτ και τον Κούντερα (αισθάνθηκα πολύ άσχημα που λατρεύω τον Τσιφόρο, τον Σακελλάριο και τον Ψαθά) και το όνειρό της είναι να παίξει στην Επίδαυρο, στο Γουέμπλεϊ κ.λπ. κλπ. Ξαφνικά παθαίνω κάτι σαν σοκ. «Κοίτα να δεις σκέφθηκα. Να γιατί πεθαίνουν ξαφνικά οι άνθρωποι και μετά οι άλλοι στην κηδεία αναρωτιούνται μα καλά χθες ήταν καλά και κανένας δεν σκέφτεται ότι μέχρι να πεθάνουμε, όλοι είμαστε καλά». Τι είχα όμως διαβάσει; Διαβάστε το κι εσείς:
– Είναι φασισμός και ωμός ρατσισμός να έχουν καταδικάσει εμάς τις εύσωμες (τι εύσωμη δηλαδή, που ήταν σαν ιπποπόταμος με τάσεις πάχους και καραχοντρή του κερατά).
Μια μέρα, μου τηλεφώνησε ένας φίλος και με προσκάλεσε να βγούμε με μία παρέα για κάνα κρασάκι. Θα έχετε προσέξει πως οι Έλληνες όλα όσα βλάπτουν τα αποκαλούν με το χαϊδευτικό τους. Ουζάκι, κρασάκι, τσιγαράκι κ.λπ. Κλείνει η παρένθεση. Πράγματι λοιπόν βγήκαμε με την παρέα και πήγαμε σ’ ένα γνωστό ταβερνάκι (νάτο πάλι το χαϊδευτικό). Εκεί έτυχε να καθίσω δίπλα σ’ έναν παλιόφιλο. Ήρθαν τα ορεκτικά και σε λίγο ήρθε το μενού για να διαλέξουμε. Επειδή είχα ξαναπάει στο… ταβερνάκι, θεώρησα καθήκον μου (τάθελε κι ο απαυτός μου) να συμβουλέψω τον φίλο μου να πάρει τη σπεσιαλιτέ του καταστήματος. Επειδή ταλαντεύτηκε λίγο, επέμεινα, οπότε γυρνάει και με κατακεραυνώνει «Μα γιατί επιμένεις; Αυτό είναι φασισμός».
Δεν μίλησα και είπα από μέσα μου «μη σώσεις και παραγγείλεις» και παρήγγειλα εγώ τη σπεσιαλιτέ.
Όμως εμένα, αυτές οι… εμπειρίες, μου την είχαν ανάψει. Γι’ αυτό θέλησα να το ψάξω το θέμα
Κατέβασα λοιπόν λεξικά και εγκυκλοπαίδειες και έψαξα στο λήμμα «Φασισμός» να δω πού αναφέρει κάτι σχετικό. Τίποτα. Διάβασα πολλά κείμενα του Γκαμπριέλε Ντ’ Ανούτσιο, αλλά πουθενά δεν βρήκα ότι το να αποκαλέσεις κάποιον «κεφτέ» ή «μπυροκοιλιά» ή «πατσοκοιλιά» ή «φαλαινάκι πάνω στην ανάπτυξη», αναφέρεσαι ακριβώς στην καρδιά της ιδεολογίας του Φασισμού.
Επίσης, όσο κι αν ερεύνησα το πράμα, ουδαμού βρήκα ότι όταν συνιστάς σε κάποιον να παραγγείλει γεμιστό μπιφτέκι, επειδή το έχεις δοκιμάσει, ισοδυναμεί με την πορεία των μελανοχιτώνων του Μουσολίνι προς τη Ρώμη.
Ακόμη, ως πιστός και φιλότιμος ερευνητής, έψαξα στα γραπτά του Μάρτιν Λούθερ Κίνγκ. Ούτε αυτός έγραψε κάπου ότι το «τέρας και το κήτον» του μακαρίτη του Αυλωνίτη, αποτελούν ρατσιστικό προσδιορισμό. Άλλο όνειρο είχε ο Μ. Λ. Κινγκ. Όχι να προστατεύει τα απανταχού της γης παιδοβούβαλα.
Μ’ αυτά και μ’ αυτά όμως φίλοι μου το βγάλαμε και σήμερα το μεροκάματο.
Πώς; Δεν συμφωνείτε;
Μα αυτό είναι φασισμός!
πηγή:https://www.antinews.gr/54315/antitheseis/fasismos-pantos-kairoy/
BOMBA Προέδρου του ΣΥΡΙΖΑ: - Επαναφορά του 13ου και του 14ου μισθού στους δημόσιους υπαλλήλους, σε όλο το Δημόσιο - Δεν μπορείτε να επιβιώσετε με τόση ακρίβεια
Επίσκεψη του Προέδρου του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ στη Δημόσια Υπηρεσία Απασχόλησης (ΔΥΠΑ)
Τα γραφεία της Δημόσιας Υπηρεσίας Απασχόλησης (ΔΥΠΑ – πρώην ΟΑΕΔ) επισκέφτηκε ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, Στέφανος Κασσελάκης, όπου και είχε συνάντηση και συζήτηση εφ’ όλης της ύλης με εργαζόμενους της Υπηρεσίας. Ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ συνοδευόταν από την γραμματέα της Κεντρικής Επιτροπής του κόμματος, Ράνια Σβίγκου, την τομεάρχη Κοινωνικής Συνοχής Κατερίνα Νοτοπούλου, τον τομεάρχη Εργασίας, Γιώργο Γαβρήλο, τη Μαριλίζα Ξενογιαννακοπούλου, μέλος της Πολιτικής Γραμματείας του κόμματος και τον Γιάννη Βουλγαράκη, συντονιστή του Οργανωτικού Γραφείου του κόμματος. Κατά τη συνάντησή του με τους εργαζόμενους, ο Στ. Κασσελάκης δήλωσε εισηγητικά τα εξής:
Καταρχάς, να πω ότι είμαι πραγματικά υπερήφανος για όλους εσάς που αντιστέκεστε σε ένα τόσο ανάλγητο καθεστώς, το οποίο βιώνετε κάθε μέρα. Ξέρω ότι δεν είναι εύκολο, ξέρω ότι το 41% μπορεί να είναι σαν θηλιά αυτή τη στιγμή. Αλλά όπως έχω πει και στους υγειονομικούς που συνάντησα στα νοσοκομεία, στις περιοδείες που κάνω, που φοβούνται να μιλήσουν για κομματικά αντίποινα στο Δημόσιο, σηκώστε ανάστημα κι εμείς είμαστε δίπλα σας. Δεν θα αφήσουμε κανέναν να σας τρομοκρατήσει. Δεν είστε μόνοι σας. Δεν είναι αυτή η σκληρή, ανάλγητη νεοφιλελεύθερη Ελλάδα η κοινωνική πλειοψηφία του τόπου.
Κι αυτό θα αλλάξει. Και μπορεί να έχουμε ευρωεκλογές σε λίγες εβδομάδες που να αφορούν σε μια Ευρώπη που χρειάζεται να δώσει την κατεύθυνση των εργασιακών δικαιωμάτων, της λιγότερης λιτότητας αντ’ αυτού που έχει συμφωνήσει οικειοθελώς η κυβέρνηση. Των ανθρωπίνων δικαιωμάτων. Της τεχνητής νοημοσύνης, με ασφάλεια στην εργασία, αντί για το μοντέλο που κάνει αυτή τη στιγμή η κυβέρνηση, που θεσπίζει εξαήμερη εργασία, αντί να υπάρχει καλύτερη ποιότητα ζωής με τεχνητή νοημοσύνη, με τους ίδιους μισθούς και αμοιβές ή και με μεγαλύτερους, λόγω παραγωγικότητας. Έχει ρόλο να παίξει η Ευρώπη σε αυτό.
Αλλά τα ζητήματα είναι τόσα πολλά στο εγχώριο κομμάτι, στα δικά μας θέματα, που αναγκαστικά θα πρέπει να σταλεί ένα μήνυμα σε αυτές τις εκλογές: ότι οι προτάσεις που έχουμε θέσει στην κρίση του κόσμου -και στην τηλεόραση, τώρα- εμείς δεν λέμε ψέματα στην τηλεόραση, στις διαφημίσεις μας, ότι “σταθερά, πιο κοντά στην Ευρώπη” όταν μόνο αποκλίνουμε από την Ευρώπη σε αγοραστική δύναμη. Όταν μας κατηγορεί η Ευρώπη για το κράτος δικαίου, για συγκάλυψη στα Τέμπη, για τη σπατάλη 2,5 δισ. σε ψηφιακά έργα, σε απευθείας αναθέσεις ή όπως τη σπατάλη που βλέπετε κι εσείς εδώ.
Έχω δεσμευτεί δημόσια για την επαναφορά του 13ου και του 14ου μισθού στους δημόσιους υπαλλήλους, σε όλο το Δημόσιο. Και σας το λέω ξεκάθαρα ότι αν μας τιμήσει ο ελληνικός λαός, όταν είναι να γίνουν οι επόμενες βουλευτικές εκλογές, με την ψήφο του, θα είναι κάτι το οποίο θα κάνω από την πρώτη μέρα της διακυβέρνησης. Γιατί; Διότι πολύ απλά ο πραγματικός σας μισθός έχει μειωθεί πάρα πολύ, τα τελευταία δέκα και κάτι χρόνια. Ξέρω ότι δεν μπορείτε να επιβιώσετε με τόση ακρίβεια, με τόσες λίγες αποδοχές και φορολογία. Το γνωρίζουμε: δεν βγαίνει ο λογαριασμός. Είναι ξεκάθαρο αυτό. Κι υπάρχει αυτή τη στιγμή στην κοινωνία μας ένα κομμάτι, ένα 20%, το οποίο όντως ζει καλύτερα. Κι υπάρχει ένα άλλο κομμάτι, το οποίο είτε είναι στάσιμο και ροκανίζεται σιγά σιγά και μειώνονται οι οικονομίες τους είτε κυριολεκτικά πεινάει. Κι αυτό δεν είναι μία ανεπτυγμένη, σύγχρονη χώρα, κατά τη γνώμη μου. Ειδικά όταν συνδυάζεται με ιδιωτικοποίηση στην Υγεία και με αποεπένδυση στη δημόσια Παιδεία. Άρα λοιπόν πρέπει να υπάρχει ένα τελείως διαφορετικό μοντέλο διακυβέρνησης.
Προτάσεις και λύσεις και κοστολογήσεις, οικονομετρίες, ξέρετε, έχουν υπάρξει εδώ και πάρα πολλά χρόνια. Για ποιο λόγο η Ελλάδα, η οποία είναι το 10ο μέλος της Ε.Ε. ποτέ δεν έχει πετύχει σύγκλιση με την Ευρώπη; Ήμασταν η πρώτη φτωχή χώρα που έγινε μέλος. Έχουμε πάρει τόσα κονδύλια, τόση υποστήριξη και οικονομική στήριξη. Για ποιο λόγο παραμένουμε δεύτεροι από τον πάτο σε αγοραστική δύναμη και δεύτεροι από την κορυφή σε έμμεσους φόρους; Οι χειρότεροι στην Ευρώπη στα νέα παιδιά, 18-35 ετών, που ζουν ακόμα στο παιδικό δωμάτιο. Για ποιο λόγο έχουμε το περισσότερο χρέος στην Ευρώπη; Δεν έχουν υπάρξει ιδέες και προτάσεις; Τόσες έχουν υπάρξει. Η απάντηση είναι: έλλειψη πολιτικής ηγετικότητας και ηγεσίας και ευθιξίας.
Κι εμείς πρέπει να το αλλάξουμε αυτό. Και γι’ αυτό βλέπετε μια αδιαμεσολάβητη και κινηματική σχέση που χτίζουμε κάθε μέρα -και στην Αθήνα και σε όλη την περιφέρεια. Κι είναι μια σχέση που δεν βλέπει τους ανθρώπους ως αριθμούς, αλλά τους βλέπει ως ανθρώπινες ψυχές. Για μας είναι ταυτοτικό να μη μένει κανείς πίσω. Κι η αξιοπρέπεια στην εργασία είναι προφανώς το πρώτο εργαλείο γι’ αυτό. Και πώς να το πετύχεις αυτό, όταν έχεις έναν Οργανισμό εδώ, που αντί να λειτουργεί ως μοχλός κοινωνικής ανέλιξης, ο ίδιος δεν μπορεί να λειτουργήσει, επειδή είναι σε καθεστώς εργασιακής επισφάλειας; Δηλαδή, είναι το άκρων άωτον της ειρωνείας αυτό.
Άρα λοιπόν, όταν σου λένε, πού θα βρεις τα χρήματα, αυτή η ερώτηση, αγαπητοί συμπολίτες μου, είναι όταν μια χώρα πρέπει να φτιάξει το Ταμείο της από το μηδέν στα 37 δισ. Τότε κάνεις αυτή την ερώτηση. Όταν είσαι στα 37 δισ. εδώ και καιρό, έχεις ανάπτυξη, υποτίθεται, έχεις υψηλούς φόρους, έχεις στήριξη από την Ευρώπη εν μέσω covid, η ερώτηση ξέρετε ποια είναι: πού πάνε τα λεφτά; Αυτή είναι η ερώτηση. Δεν είναι ότι δεν πληρώνουμε, δεν είναι ότι δεν έχουμε οικονομική ανάπτυξη, δημοσιονομική ανάπτυξη. Δεν είναι ότι χτίζουμε το μαξιλάρι μας και πάνε εκεί. Πού πάνε τόσα χρήματα; Κι η απάντηση είναι, πάνε όντως σε μια ολιγοπωλιακή, κρατικοδίαιτη, ελεύθερη αγορά. Αντί να έχουμε ανοιχτές, ρυθμισμένες αγορές, που και σέβονται τις εργασιακές σχέσεις και τον συνδικαλισμό και παρέχουν δημόσια και δωρεάν και ποιοτική Υγεία και δημόσια και δωρεάν και ποιοτική Παιδεία, αντ’ αυτού έχουμε επικουρικούς και αναπληρωτές. Κι έχουμε τώρα τον υπουργό Υγείας, τον ίδιο παρεμπιπτόντως που ήταν πριν τόσα χρόνια -αυτός ο πάγκος της “αριστείας” της Νέας Δημοκρατίας που ευαγγελιζόταν- ο οποίος πάει να απολύσει τις καθαρίστριες και το προσωπικό φύλαξης και να τα δώσει σε εργολάβους, που είναι πιο ακριβοί από τους μισθούς αυτών των ανθρώπων. Κάνει κακό στο δημόσιο χρέος αυτή η επιλογή. Όπως κάνει η σπατάλη για την επιμόρφωση το 1 δισ. Και λέει ότι είναι πολιτική απόφαση, πολιτική φιλοσοφία.
Δεν πιστεύω ότι η πλειοψηφία του κόσμου είναι ανάλγητη και συντηρητική. Πιστεύω ότι είναι προοδευτική. Πιστεύω ότι ο κόσμος θέλει να ζει σε μια σύγχρονη χώρα, η οποία επιτέλους θα περάσει στο πάνω μισό της Ευρώπης κι όχι μια ζωή να είναι στο κάτω μισό, τώρα στο κάτω τέταρτο, στο κάτω πέμπτο σε όλους τους δείκτες. Απλά, αυτός ο κόσμος δεν έχει σηκωθεί να πιστέψει σε κάτι. Ότι κάτι είναι διαφορετικό. Προσπάθησε το 2015, όταν η χώρα ήταν σε μια άλλη συνθήκη. Ο ΣΥΡΙΖΑ διαχειρίστηκε μια πολύ δύσκολη κατάσταση τότε. Έκτοτε, ξέρετε τι έχει γίνει.
Και βρισκόμαστε εδώ, λοιπόν, να σας απευθύνουμε όχι μόνο τη δέσμευσή μας, αλλά τον τρόπο σκέψης μας. Το ότι είμαστε εδώ για να συνεχίσουμε να χτίζουμε αυτή τη σχέση και μετεκλογικά, όχι μόνο προεκλογικά. Γνωρίζετε πολύ καλά ότι είμαστε στο πλευρό σας. Γνωρίζετε πολύ καλά ότι δεν συμφωνούμε με ένα μπόνους παραγωγικότητας, το οποίο γίνεται τρομοκρατία στην καθημερινότητά σας. Γίνεται ένας μοχλός κομματικού κράτους, κράτος-λάφυρο. Αντί να μπορέσουμε να έχουμε όλοι μας, πιστεύω, μια ξεκάθαρη διαφάνεια, να δώσουμε καλύτερες υπηρεσίες στον Έλληνα πολίτη, αλλά να μπορεί ένας εργαζόμενος στο Δημόσιο να αμείβεται σωστά και να μπορεί να έχει προσωπική ικανοποίηση από την εργασία του. Δεν μπορεί να έχουμε εργαζόμενους δύο ταχυτήτων σε αυτή τη χώρα, μετά από τόσα χρόνια αποδόμησης του Δημοσίου από τα μνημόνια.
Όταν μια χώρα έχει τεράστια κοινωνικά προβλήματα και ανισότητες, δεν βασίζεσαι σε ιδιωτική πρωτοβουλία από τα καρτέλ για να τα λύσεις. Λες και δουλεύει η Δικαιοσύνη αποδοτικά για τον μικρό, για αυτόν που δεν έχει τη δυνατότητα να αντέξει για χρόνια στα δικαστήρια. Λες και δουλεύει το τραπεζικό σύστημα σωστά, για να δώσει ρευστότητα, όταν 9 στους 10 μικρομεσαίους δεν μπορούν να περάσουν από την πόρτα της τράπεζας. Πώς θα υπάρξει λοιπόν διάχυση της οικονομικής δραστηριότητας, όταν de facto, δομικά, υπάρχουν αναχώματα για τους ισχυρούς, αυτούς που έχουν ένα καλό σημείο εκκίνησης; Πρέπει δομικά να αλλάξει αυτό. Η φορολογία, οι τομές στη Δικαιοσύνη, τα μέτρα για τη διαφάνεια, για την ακρίβεια.
Λέει, λοιπόν, ο πρωθυπουργός στη συνέντευξή του, αναφερόμενος φυσικά στα μέτρα που έχουμε προτείνει για την ακρίβεια και για τις δαπάνες που θέλουμε να κάνουμε για να υπάρχει περισσότερη κοινωνική δικαιοσύνη, ότι αν βάλουμε έκτακτη εισφορά στα υπερκέρδη των τραπεζών, οι οποίες κλείνουν παρακλάδια για να γλιτώσουν έξοδα κι έχουν και εκείνες κόσμο σε εργασιακή επισφάλεια, λέει ότι αν βάλουμε μια τέτοια έκτακτη εισφορά, θα χρεοκοπήσει η χώρα. Δηλαδή τα υπερκέρδη των τραπεζών, από τα οποία ο Έλληνας φορολογούμενος έχει ζημιωθεί 40 δισ. ευρώ ανακεφαλαιώνοντας και αποεπενδύοντας από αυτές τις τράπεζες, αυτό θα χρεοκοπήσει τη χώρα κι όχι τα 40 δισ. τα οποία έχει ζημιωθεί ο Έλληνας κι η Ελληνίδα. Λες και δεν χρεοκοπεί αυτή τη στιγμή ένα νοικοκυριό στη χώρα μας, όταν βλέπει τις καταθέσεις του να μη βγάζουν τίποτα σε απόδοση και να μειώνονται κάθε μήνα.
Τα όπλα μας, η εργαλειοθήκη μας είναι διττή: νομοθετικά, έχουμε μια πολύ καλή ομάδα την οποία τη βλέπετε και εδώ, τον τομεάρχη Εργασιακών, τον Γιώργο Γαβρήλο και την Κατερίνα Νοτοπούλου για τα θέματα κοινωνικής συνοχής. Είναι δύο εξαιρετικοί βουλευτές που πραγματικά νοιάζονται κι εργάζονται σκληρά για εσάς. Η Μαριλίζα Ξενογιαννακοπούλου έχει μια τεράστια εμπειρία σε αυτά τα ζητήματα κι εκείνη στηρίζει δίπλα μου, μέσα στον ΣΥΡΙΖΑ, όλα αυτά τα θέματα.
Θα κάνουμε ό,τι μπορούμε κοινοβουλευτικά. Δυστυχώς, ή μας αγνοούν όταν κάνουμε ερωτήσεις, ή απορρίπτουν τις προτάσεις νόμου που κάνουμε. Αυτό είναι η αλαζονεία του 41%. Και αυτό πρέπει να το αλλάξουμε. Όχι για να υπάρξει απλά ισχυρή αντιπολίτευση σε αυτές τις ευρωεκλογές. Πρέπει να τα αλλάξουμε για να μπορέσουν αυτές οι κοινωνικά πιο ευαισθητοποιημένες προτάσεις να γίνουν κι ένα μήνυμα της κοινωνίας προς την κυβέρνηση: άλλαξε πολιτική κατεύθυνση. Αλλιώς, κυριολεκτικά, θα παραλάβουμε καμένη γη στο τέλος. Μια κοινωνία η οποία θα έχει λυγίσει κι ένα σύστημα που θα έχει ωφελήσει λίγους κι εκλεκτούς. Κι αυτό δεν είναι μια σύγχρονη κοινωνία. Δεν είναι μια κοινωνία που αξίζουμε.
Και δεν είναι δυνατόν να διώκεστε επειδή απεργείτε, λες και δεν έχετε δίκιο στις διεκδικήσεις σας. Δεν είναι δυνατόν αυτή η χώρα να είναι ικανοποιημένη με έναν στους δύο μισθωτούς να έχουν 1000 ευρώ το μήνα, ή και λιγότερο, μεικτά. Πώς θα ζήσει κανείς; Τόσα χρόνια είμαστε στην Ευρώπη, τόσα χρόνια ακούμε για ανάπτυξη. Έχει η ώρα για ένα τελείως καινούριο μοντέλο οικονομικής δραστηριότητας, τομών στη δομή του κράτους. Και συγχρόνως με αυτό, ένα νέο μοντέλο σχέσης πολιτικών και πολιτών.
Έχει έρθει η ώρα να αισθάνεστε ότι οι πολιτικοί δεν είναι, όπως λένε, “τοπικοί άρχοντες”, “άρχοντες” και “αφεντικά” και “τιμή μας που είστε εδώ” και τέτοια πράγματα. Σταματήστε να λέτε στους πολιτικούς “τιμή μας που είστε εδώ”. Όχι, είναι τιμή για εμάς να έχουμε τις ζωές σας στα χέρια μας, κυριολεκτικά και πρακτικά. Κι από μας θα έχετε, με μια ένδειξη ταπεινοφροσύνης, την ειλικρινή πρόθεσή μας να συνεισφέρουμε στο να βελτιωθεί η ζωή όλων, να μη μείνει κανείς πίσω. Είναι ταυτοτικό για εμάς. Για να υπάρχει ευημερία για όλους, πρέπει να αρχίσεις από κάπου. Και το “κάπου” αυτό, είναι για όσους μένουν πίσω και πάνε πίσω, αυτή η πορεία να αναστραφεί άμεσα. Πρέπει να την αντιστρέψουμε.
Το πρώτο βήμα, λοιπόν, είναι σε δυόμιση εβδομάδες από τώρα. Θα ήθελα πολύ να ακούσω από εσάς αυτό που βιώνετε, ειδικά από την κομματικά επιλεγμένη ηγεσία, στην καθημερινότητά σας, έτσι ώστε να μπορούμε να σταθούμε δίπλα σας, αναδεικνύοντας όποια αδικία βιώνετε. Θα ήθελα, στον βαθμό που θέλετε να μιλήσετε, να μιλήσετε ανοιχτά, με ειλικρίνεια. Κι εμείς θα ακούσουμε. Κι είμαστε εδώ για να είμαστε χρήσιμοι. Όχι να κάνουμε τη ζωή σας πιο δύσκολη, στην καθημερινότητά σας. Είμαστε εδώ για να ακούσουμε τη γραμμή σας για να μπορέσουμε να σας στηρίξουμε, να γίνει λίγο πιο εύκολη η επόμενη μέρα.
Ευχαριστώ.
Η "ανεξάρτητη, αδέκαστη και τυφλή" Δικαιοσύνη, θα δικαιούται και αναπηρικής σύνταξης;
Κάτι πάει στραβά με τη Δικαιοσύνη.
Το θέμα δεν είναι, για να μη παρεξηγηθούμε, κατά πόσον τα δικαστήρια εκδίδουν αποφάσεις εναρμονισμένες με το «κοινό περί δικαίου αίσθημα». Ευτυχώς, δεν το κάνουν αυτό. Ούτε θα ήταν καλύτερη η απόδοση δικαιοσύνης στην Ελλάδα αν το έκαμαν αυτό οι δικαστές (και οι δικαστίνες).
Το πρόβλημα, όπως το βλέπω, είναι μάλλον ότι το δικαιακό σύστημα εμφανίζεται συχνά-πυκνά, λες και βρίσκεται σε άλλον κρατικό… πλανήτη.
Κανείς, πολιτειακός παράγοντας εννοείται, δεν έχει αμφισβητήσει πως η Δικαιοσύνη είναι ένας από τους τρεις πυλώνες του Κράτους.
Είναι, επομένως, απολύτως λογικό, όταν τόσοι πολλοί (και συχνά, δυστυχώς) ασκούν βαριά κριτική στις άλλες δύο εξουσίες, το δικαστικό σύστημα να συμπεριφέρεται ως να μην ακούει τίποτε από τις δυσαρέσκειες που εκφράζονται. Ως όλα όσα απασχολούν και ανησυχούν πολίτες και επιχειρήσεις να εμπίπτουν αποκλειστικά στην αρμοδιότητα βουλευτών και υπουργών.
Στην έρευνα της «διαΝΕΟσις» (Τι πιστεύουν οι Έλληνες), που μόλις ολοκληρώθηκε, οι δικαστικές υπηρεσίες βρίσκονται στο χαμηλότερο επίπεδο αξιολόγησης μεταξύ των άλλων κρατικών υπηρεσιών. Μόνον το 27% των πολιτών βλέπει μάλλον θετικά τη δουλειά (και όχι τις αποφάσεις…) της Δικαιοσύνης.
Κάτι πρέπει να λέει αυτό για τους πιο ακριβοπληρωμένους -και ορθώς- κρατικούς λειτουργούς παρόμοια αυστηρή κρίση.
Όμως, την ίδια στιγμή, ο πολίτης, ο καθείς προσωπικά, κατατάσσει στην πρώτη θέση μεταξύ των «σημαντικότερων αξιών» τη Δικαιοσύνη (20,3%) και ακολουθούν οι συμπληρωματικές προς αυτήν αξίες, δηλαδή η Ελευθερία (18,3%), η Αξιοκρατία (17,2%) και ο Σεβασμός (14,1%).
Θα μου πείτε, τι να κάνουν οι δικαστές, αφού δικάζουν στη βάση τους νόμους που ψηφίζουν οι βουλευτές. Αυτοί οι είναι οι διαμορφωτές της καθημερινής Δημοκρατίας και αυτοί έχουν την ευθύνη, εκεί στο Κοινοβούλιο, να ορίζουν το πλαίσιο μέσα στο οποίο κινούνται οι λειτουργοί της Θέμιδος. Αν σκεφτούμε την άμεση επιρροή επί του
Μόλις προχτές, ο υπουργός Δικαιοσύνης Φλωρίδης εξήγησε ότι μετά τις αλλαγές που εισηγήθηκε ο ίδιος στη Βουλή, θα έπρεπε, ένας από τους τελευταίους γυναικοκτόνους άνδρες, να έχει κρατηθεί μέχρις ότου ολοκληρωθεί η δίκη του ώστε να κριθεί για την καταγγελία η οποία μάλιστα είχε επιβεβαιωθεί από τη δουλειά της αστυνομίας και της τακτικής ανάκρισης.
Πόσο τυφλή μπορεί να είναι η δικαιοσύνη, ώστε να μένει στους νομικούς τύπους και να μη ρίχνει μια ματιά στον φάκελλο του ανθρώπου που έχει να δικάσει ώστε να μπορέσει να δει τον προφανή κίνδυνο δολοφονικής απόπειρας ή πράξης, όπως σε αυτή την περίπτωση;
Μάλλον ήταν στραβή.
Και ως να μη φτάνει αυτό, κάνει και τα «στραβά μάτια» σε πολλές άλλες περιπτώσεις.
Όχι μόνον στα ανθρώπινα, αλλά και στα επιχειρηματικά.
Η περίπτωση της επιχειρηματικής απάτης με την υπόθεση της Folli-Follie οδηγείται στα όρια της αρνησιδικίας.
Αλλά και στα μεγάλα θέματα της διακυβέρνησης.
Η εξωφρενική μαλθακότητα στη δίκη για το φονικό στο Μάτι, απαίτησε την παρέμβαση του ανώτερου δικαστικού προκειμένου να ξαναγίνει η δίκη από την αρχή.
Οι περιπτώσεις είναι πλέον πάρα πολλές.
Έχουν οι δικαστές τα δίκηα τους; Προφανώς. Αλλά ως ανεξάρτητοι που είναι (όπως αποδεικνύουν οι αποφάσεις του Μισθοδικείου), θα έπρεπε να πείθουν ότι είναι σε θέση να πράξουν ορθώς και στα τα υπόλοιπα θέματα καλής λειτουργίας του δικαστικού συστήματος.
Οι διαβόητες καθυστερήσεις στην τελέσφορη διαδικασία, η προφανής έλλειψη γνώσεων και προετοιμασίας και οι ανεπίτρεπτες εξωτερικές παρεμβολές καταλήγουν συμποσούμενες σε ένα πολύ καθυστερημένο σύστημα Δικαιοσύνης.
Εκτός από το ηθικό ζήτημα, η κατάσταση αυτή κοστίζει έναν απροσδιόριστο πακτωλό χρημάτων που λείπουν από το περίφημο ΑΕΠ με το οποίο λαϊκίζουν εσχάτως οι πολιτικοί μας.
Εννοώ ότι η χαμηλή ποιότητα του συστήματος δικαιοσύνης είναι ένας από τους βασικούς λόγους που η Ελλάδα είναι φτωχότερη χώρα σε σύγκριση με τις άλλες.
Μόλις στα τέλη του προηγούμενου μήνα, στη συζήτηση για τις νέες αλλαγές στις δικαστικές διαδικασίες ο πρωθυπουργός διατύπωσε της εξής σκέψη: «Θα όριζα ως μεταρρύθμιση κάθε σημαντική αλλαγή, η οποία έχει ενδεχομένως αργήσει να υλοποιηθεί.»
Μήπως όμως, εκτός από όλα αυτά, είναι ώρα να συζητηθεί η μεγάλη μεταρρυθμιστική αλλαγή στον τρόπο επιλογής της ηγεσίας της Δικαιοσύνης;
Μήπως πρέπει να αφαιρέσουμε τα φάλτσα που σίγουρα οφείλονται στην πραγματική παρεμβατικότητα της εκάστοτε κυβέρνησης και των βουλευτών «της»;
Αν θέλουμε να ελέγχουμε με την απαιτούμενη αυστηρότητα τη Δικαιοσύνη και αφού επείγει να ξαναβρεθεί η ευθύτητα και η διορατικότητα που απαιτεί η Δημοκρατία από τους δικαστές, χρειάζεται και η πλήρης κατοχύρωση του αυτοδιοίκητου.
Για να πούμε και της «στραβής» το δίκηο.
Τετάρτη 22 Μαΐου 2024
Συνεχίζει να προκαλεί η πρόεδρος της πρώην ΠΓΔΜ - Αφαίρεσε την ονομασία της χώρας της από ....!!
Προκαλεί, εκ νέου, η πρόεδρος της Βόρειας Μακεδονίας, Γκορντάνα Σιλιάνοφσκα-Ντάβκοβα, η οποία αφαίρεσε από την επίσημη ιστοσελίδα της - η οποία ανανεώθηκε σήμερα, Τρίτη - την ονομασία Δημοκρατία της Βόρειας Μακεδονίας.
Ειδικότερα, όπως επισημαίνουν και μέσα ενημέρωσης των Σκοπίων, εντύπωση προκαλεί το γεγονός ότι στην αρχική σελίδα της επίσημης ιστοσελίδας, δίπλα στο οικόσημο δεν αναγράφεται το όνομα του θεσμού δηλαδή, «Πρόεδρος της Δημοκρατίας της Βόρειας Μακεδονίας».
H συνταγματική ονομασία της χώρας, «Δημοκρατία της Βόρειας Μακεδονίας», εμφανίζεται στην περιγραφή της χώρας στην κατηγορία «MK», όπου παρατίθενται γεωγραφικά, δημογραφικά και άλλα στοιχεία. Στην κατηγορία «Πρόεδρος» αναφέρεται επίσης απλά «Πρόεδρος» χωρίς να διευκρινίζεται η χώρα προέλευσης. Επιπλέον, στις πληροφορίες για τις συναντήσεις της με πρέσβεις ξένων χωρών, αναφέρεται μόνο ότι η Πρόεδρος Σιλιάνοφσκα-Ντάβκοβα είχε συναντήσεις.
Σημειώνεται, ότι η νέα πρόεδρος της Βόρειας Μακεδονίας, κατά την ορκωμοσία της, στις 12 Μαΐου αποκάλεσε τη χώρα ως «Μακεδονία», παρά το γεγονός ότι στο κείμενο του όρκου, το οποίο υπαγόρευσε ο πρόεδρος της απερχόμενης Βουλής, Γιόβαν Μίτρεσκι, καλώντας τη Σιλιάνοφσκα να το επαναλάβει, η χώρα αναφερόταν ως «Βόρεια Μακεδονία».
Η 71χρονη Γκορντάνα Σιλιάνοφσκα-Ντάβκοβα εξελέγη πρόεδρος της χώρας στις προεδρικές εκλογές που διεξήχθησαν στη Βόρεια Μακεδονία στις 8 Μαΐου, ως υποψήφια του δεξιού κόμματος VMRO-DPMNE, επικρατώντας με μεγάλη διαφορά του μέχρι πρότινος Σοσιαλδημοκράτη προέδρου της χώρας, Στέβο Πεντάροφσκι.
πηγή:https://www.liberal.gr/diethni-themata/proklisi-apo-b-makedonia-i-proedros-afairese-tin-onomasia-tis-horas-apo-tin-episimi