Σάββατο 27 Απριλίου 2024

Ε.Α.Α.Σ/Παρ. Άρτας για την Πρωτομαγιά: - Πρόσκληση για να πιάσουμε τον Μάη, για καφέ, ενημέρωση, και ... στο παραποτάμιο πάρκο Νεοχωρίου



 


     Την Μεγάλη Τετάρτη, ημέρα κανονικού εορτασμού της Πρωτομαγιάς, θα συγκεντρωθούμε, στο παραποτάμιο πάρκο, που βρίσκεται στο Νεοχώρι Άρτας, δίπλα στον ποταμό Άραχθο,  όχι μόνο για να πιάσουμε τον Μάη  και να πιούμε καφέ, ενημέρωση και ότι άλλο ήθελε προκύψει  

   Στην παρέα μας έχουν θέση και οι φίλοι των Ενόπλων Δυνάμεων.
   
   Πέρας προσέλευσης 11:00













Συνταξιούχοι: Πως "εξαφάνισαν" 18,5 δισ. ευρώ από τις συντάξεις ...!!










 Kέρδη που θα μπορούσαν να ξεπεράσουν ακόμη και τη μέση κρατική χρηματοδότηση για την πληρωμή των συντάξεων για έναν ολόκληρο χρόνο και να αγγίξουν τα 18,5 δισ. ευρώ, θα μπορούσαν να επιτύχουν τα ασφαλιστικά ταμεία και ο διάδοχός τους, ΕΦΚΑ, εάν επένδυαν το σύνολο των κεφαλαίων τους, το 2002, στα δύο αμοιβαία κεφάλαια της ΑΕΔΑΚ του ΙΚΑ.

Το τεράστιο έλλειμμα στην αποτελεσματική, επαγγελματική διαχείριση, παρότι το θεσμικό πλαίσιο υπήρχε, έστω και με καθυστέρηση, καταγράφει στο βιβλίο του «Το Οικοσύστημα της Επαγγελματικής Ασφάλισης στην Ελλάδα» ο οικονομολόγος, διδάκτωρ του ΕΚΠΑ και πρόεδρος της Ελληνικής Ενωσης Ταμείων Επαγγελματικής Ασφάλισης (ΕΛΕΤΕΑ) και του ΤΕΑ του υπουργείου Οικονομικών (ΤΕΑ-ΥΠΟΙΚ) Χρήστος Νούνης

Απαντώντας στο υποθετικό σενάριο «Τι θα συνέβαινε εάν το σύνολο των κεφαλαίων των Ταμείων του 2002 επενδυόταν μέσω της ΑΕΔΑΚ των Ασφαλιστικών Οργανισμών και δη στα δύο αμοιβαία κεφάλαια Ομολογιακό Εσωτερικού και Μεικτό Εσωτερικού», καταλήγει στο συμπέρασμα ότι τα Ταμεία «έχασαν» υπεραξίες 18,6 δισ. ευρώ και μαζί έχασαν έδαφος που δεν μπορεί να καλυφθεί πλήρως, καθώς ο χρόνος δεν γυρίζει πίσω για να διορθωθούν τα σφάλματα, οι κακές πρακτικές, η διαχρονική αδράνεια και η ανορθολογική στρατηγική διαχείρισης των διαθεσίμων των ασφαλιστικών ταμείων. Μπορούν όμως, επισημαίνει ο κ. Νούνης, τα διδάγματα του παρελθόντος να αποτελέσουν οδηγό για τον εντοπισμό των βέλτιστων πρακτικών και την αποφυγή καταστροφικών επιλογών.

Οπως αναλύεται στο βιβλίο, τα δύο Αμοιβαία Κεφάλαια που διαχειριζόταν η ΑΕΔΑΚ του ΙΚΑ, το Ομολογιακό Εσωτερικού και το Μεικτό Εσωτερικού, για όλη την περίοδο των τελευταίων 21 ετών, και δη από το 2002 έως και 31/12/2023 κατέγραψαν σωρευτικές αποδόσεις της τάξης του 102%. Συγκεκριμένα, το Ομολογιακό Α/Κ για την περίοδο 2002-2023 είχε απόδοση 8,2%, αυξάνοντας τα αρχικά επενδεδυμένα κεφάλαια των 338 εκατ. ευρώ σε 366 εκατ. ευρώ, παρά τη σημαντική αρνητική επίδραση του «κουρέματος» του ελληνικού χρέους το 2012. Αντίστοιχα, το Μεικτό Α/Κ πέτυχε αξιοσημείωτη υπερβάλλουσα απόδοση της τάξης του 180%, αυξάνοντας τα αρχικά του κεφάλαια, από 405 εκατ. ευρώ το 2002, σε 960 εκατ. ευρώ το 2023. Ετσι, συνολικά, τα δύο Αμοιβαία Κεφάλαια διπλασίασαν την ονομαστική αξία του χαρτοφυλακίου τους, από τα 743 εκατ. ευρώ σε 1,5 δισ. ευρώ, πετυχαίνοντας μεσοσταθμική ετήσια απόδοση της τάξης του 4,36%.


Η υπεραξία υπερβαίνει τη μέση ετήσια κρατική επιχορήγηση ύψους 15,68 δισ. για τις συντάξεις το διάστημα 2009-2022.

Με δεδομένο ότι η περιουσία των φορέων κοινωνικής ασφάλισης το 2002 προσέγγισε το 11,2% του ελληνικού ΑΕΠ –σύμφωνα με τα στοιχεία του κοινωνικού προϋπολογισμού– τα αποθεματικά τους σε ονομαστικές τιμές άγγιζαν τα 18,10 δισ. ευρώ (με το ελληνικό ΑΕΠ να εκτιμάται στα 162,08 δισ. ευρώ). Στο υποθετικό λοιπόν ερώτημα τι θα γινόταν εάν το σύνολό τους τοποθετούνταν και επενδύονταν στο χαρτοφυλάκιο της ΑΕΔΑΚ των ασφαλιστικών οργανισμών, για 21 χρόνια, θα κατέγραφαν σωρευτική απόδοση 102%. 

Ετσι, στο τέλος του 2023 το κεφάλαιο του ΕΦΚΑ που είναι ο καθολικός διάδοχος των ασφαλιστικών ταμείων, θα ήταν 36,56 δισ. ευρώ και θα κατέγραφε υπεραξία ύψους 18,46 δισ. ευρώ. Σύμφωνα μάλιστα με τον κ. Νούνη, η υπεραξία αυτή υπερβαίνει και τη μέση ετήσια κρατική επιχορήγηση ύψους 15,68 δισ. ευρώ που καταβλήθηκε από τον κρατικό προϋπολογισμό για την παροχή συντάξεων κατά την περίοδο 2009-2022. Μάλιστα, ο συγγραφέας επισημαίνει με έμφαση πως κατά τη διάρκεια της συγκεκριμένης περιόδου, η πραγματοποιηθείσα επενδυτική απόδοση του χαρτοφυλακίου της ΑΕΔΑΚ του ΙΚΑ ενσωματώνει τη σοβαρή αρνητική επίδραση από το «κούρεμα» του ελληνικού χρέους, την απομείωση των ελληνικών ομολόγων και τη σημαντική πτώση της εγχώριας χρηματιστηριακής αγοράς κατά τη διάρκεια της κρίσης.

Ο κ. Νούνης ξεκαθαρίζει επίσης ότι το αποτέλεσμα δεν είναι πλήρως αντιπροσωπευτικό, εντούτοις παραμένει ενδεικτικό του μακροχρόνιου οφέλους που θα προέκυπτε από τη δυνητική καθολική εφαρμογή του συστήματος της κεφαλαιοποίησης στην ενεργό διαχείριση του συνόλου των αποθεματικών των Ταμείων, και όχι μόνο του 23% των περιουσιακών τους στοιχείων σε κινητές αξίες και ακίνητα, βάσει του υφιστάμενου θεσμικού πλαισίου.

Εάν μάλιστα, η αφετηρία των επενδύσεων ήταν το 2011 και όχι το 2002, τότε τα 31 δισ. ευρώ αποθεματικά του ΙΚΑ θα μπορούσαν ακόμη και να τριπλασιαστούν, εάν επενδύονταν μέσω της ΑΕΔΑΚ του, φθάνοντας τα 102 δισ. ευρώ και επιτυγχάνοντας αποδόσεις της τάξης του +330%. Καθώς μάλιστα υπάρχει και η ΕΔΕΚΤ ΑΕΠΕΥ των ταμείων, στο σενάριο τα 31 δισ. ευρώ να επενδύονταν μέσω αυτής, στο διεθνές χαρτοφυλάκιό της, η σωρευτική απόδοση για την περίοδο 2011-2021 θα ήταν της τάξης του 112% (όσο και η επενδυτική επίδοση των υπό διαχείριση κεφαλαίων της ΕΔΕΚΤ) και το κεφάλαιο θα έφτανε τα 65,8 δισ. ευρώ







πηγή:https://www.kathimerini.gr/economy/563001514/pos-ta-asfalistika-tameia-echasan-18-5-dis/



Κυβέρνηση: Τα νικηφόρα αποτελέσματα, που έχουν φέρει τα 4 μέτρα, που εφαρμόζουμε για την αντιμετώπιση της ακρίβειας!!

 


1ο Μέτρο: Υποχρέωση των προμηθευτών να μειώσουν κατά 30% τις παροχές που έχουν δώσει το 2023 στις εταιρείες λιανεμπορίου, με την υποχρέωση να μειώσουν ισόποσα τις αρχικές τιμές προμήθειας.

Αποτέλεσμα:

  • Μειώσεις στις αρχικές τιμές προμήθειας σε περισσότερα από 4.015 βασικά καταναλωτικά προϊόντα, στις κατηγορίες που εντάσσονται στη ρύθμιση.
  • Οι μειώσεις στις αρχικές τιμές προμήθειας κυμαίνονται μεταξύ 15% με 17%.
  • Αποπληθωρισμός στα προϊόντα που αποτέλεσαν αντικείμενο της μεταρρύθμισης με βάση τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ για τον πληθωρισμό του Μαρτίου 2024: Σε είδη άμεσης κατανάλωσης νοικοκυριού -2,1%  - Άλλα είδη ατομικής φροντίδας: -2,5%

2ο Μέτρο: Παρέμβαση για το βρεφικό γάλα

Αποτέλεσμα:

  • Μειώσεις στις αρχικές τιμές προμήθειας στα περισσότερα προϊόντα βρεφικού γάλακτος. Οι μειώσεις στις αρχικές τιμές προμήθειας κυμαίνονται μεσοσταθμικά περίπου στο 15%.
  • Λαμβάνοντας υπόψη ότι το βρεφικό γάλα πωλείται χωρίς προωθητικές ενέργειες, οι μειώσεις αυτές (περίπου 15%) πέρασαν άμεσα στην τιμή στο ράφι.

3ο Μέτρο: Αποτροπή αδικαιολόγητων ανατιμήσεων. 3μηνη απαγόρευση στους προμηθευτές των σούπερ μάρκετ που αυξάνουν τις τιμές των προϊόντων τους να υλοποιούν προωθητικές ενέργειες εντός του καταστήματος για τα προϊόντα αυτά.

Αποτέλεσμα:
Κατά το Φεβρουάριο 2024, μετά την εφαρμογή του μέτρου, ανατιμήθηκαν 890 κωδικοί προϊόντων, όταν την ίδια περίοδο πέρυσι (Φεβρουάριος 2023) ανατιμήθηκαν 3.760 κωδικοί προϊόντων.  Η εφαρμογή της ρύθμισης φαίνεται να συνεισέφερε στο περιορισμό των ανατιμήσεων κατά 76% από έτος σε έτος. ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ: Λόγω του συγκεκριμένου μέτρου πολλοί προμηθευτές τροφίμων ανακάλεσαν τις ανατιμήσεις που είχαν ανακοινώσει για τους μήνες Μάρτιο και Απρίλιο, και οι οποίες δεν έφτασαν ποτέ στα ράφια των supermarket).

4ο Μέτρο: Νet – pricing σε νωπά προϊόντα: Υποχρέωση των προμηθευτών νωπών προϊόντων να πωλούν τα προϊόντα τους στο λιανεμπόριο σε «καθαρές» τιμές (net – pricing)

Αποτέλεσμα:
Η εφαρμογή net-pricing στην τιμολόγηση των νωπών προϊόντων εκτιμάται ότι θα φέρει μείωση των τιμών των προϊόντων αυτών στο ράφι, ωστόσο στην παρούσα φάση δε μπορεί να εκτιμηθεί το ύψος της μείωσης αυτής.

Απειλές Προέδρου του Αζερμπαϊτζάν κατά τις Γαλλίας της Ελλάδα και της Ινδίας - ΒΙΝΤΕΟ με το προσβλητικό επεισόδιο του Αλίγιεφ κατά της Ελλάδας


 Μια ιδιαίτερη… ατάκα του Προέδρου του Αζερμπαϊτζάν, Ιλχάμ Αλίγιεφ δημοσίευσε προχθές το πρακτορείο TASS, ότι η χώρα του δεν μπορεί να βλέπει “άπραγη τις Γαλλία, Ελλάδα και Ινδία να εξοπλίζουν την Αρμενία εναντίον της, κάνοντας το ανοιχτά και επιδεικτικά, προσπαθώντας να μας αποδείξουν κάτι. Δεν θα κάτσουμε με σταυρωμένα χέρια”, είπε σε ένα συνέδριο στο πανεπιστήμιο ADA. Μάλιστα εξήγησε πως τα παραπάνω έχουν “μεταφερθεί στην κυβέρνηση της Αρμενίας, και στις πλευρές που την βοηθούν. Είναι μια σοβαρή απειλή και πρέπει να πάρουμε εξίσου σοβαρά μέτρα”.

Σε τι εξοπλισμούς και κινήσεις όμως αναφέρεται ο Αλίγιεφ; Η Γαλλία αρχικά έχει πράγματι συνάψεις διάφορες συμφωνίες εξοπλισμού της Αρμενίας -η τελευταία μετά την μεγάλη ήττα της το 2020 στον πόλεμο με το Αζερμπαϊτζάν, όπως και την περυσινή νέα ήττα της στο Ναγκόρνο Καραμπάχ αναζητά να επανεξοπλιστεί. Αυτές περιλαμβάνουν αγορά ατομικού οπλισμού από την γαλλική εταιρεία PGM, διοπτρών νυχτερινής όρασης, τριών ραντάρ έγκαιρης προειδοποίησης GM-200, ενώ γίνονται συζητήσεις για προμήθεια αντιαεροπορικών πυραύλων μικρού βεληνεκούς Mistral. Τον Φεβρουάριο φέτος είχαμε και επίσκεψη του Γάλλου υπουργού Αμύνης, Σεμπαστιάν Λεκορνού, στο Γερεβάν όπου υπογράφηκε και συμφωνία αμυντικής συνεργασίας. Ακόμη έχουν μεταφερθεί στην Αρμενία κάποιες δεκάδες γαλλικά ελαφρά τεθωρακισμένα τροχοφόρα οχήματα, Bastion.

Η Ινδία με τη σειρά της έχει πάρει συμβόλαια κάπου 400 εκατ. δολαρίων για πώληση αυτοκινούμενων πολλαπλών εκτοξευτών ρουκετών PINAKA όπως και διαφόρων τύπων πυρομαχικών και συζητά για ακόμη περισσότερα.

Οι δύο αυτές μεγάλες χώρες έχουν προσεγγίσει την Αρμενία για ποικιλία λόγων, με τον κυριότερο να είναι η ίδια η “απόσυρση” της Αρμενίας από την ρωσική ομπρέλα, όπου υποτίθεται θα την προστάτευε από το Αζερμπαϊτζάν, άρα υπάρχει ευκαιρία προσεταιρισμού της. Συγκεκριμένα η Αρμενία είναι μέλος του Οργανισμού της Συνθήκης Συλλογικής Ασφαλείας (CSTO), μιας τοπικής συμφωνίας ασφαλείας μεταξύ Ρωσίας, Λευκορωσίας, Καζακστάν, Κιργιστάν, Αρμενίας και Τατζικιστάν, μόνο που όταν δέχθηκε τις αζερικές επιθέσεις, δεν πήρε καμμία βοήθεια, παρότι επικαλέστηκε τις σχετικές προβλέψεις.

Όχι μόνο αυτό αλλά η Ρωσία εμφανίστηκε το 2020, μετά την ήττα της Αρμενίας από τους Αζέρους, ως “ειρηνευτική δύναμη” στην περιοχή, εγκαθιστώντας με γενική συναίνεση στρατεύματα της στο Ναγκόρνο Καραμπάχ και στην γραμμή αντιπαράθεσης, όπου και πάλι, στην περσινή νέα επίθεση των Αζέρων στο Καραμπάχ και την σχεδόν ολοκληρωτική του κατάληψη, δεν αντέδρασαν. Έτσι η Αρμενία νιώθει πως η Ρωσία την “πούλησε” (παρόλο το θρησκευτικό ομόδοξο και την ιστορική τους σχέση…), οπότε ανακοίνωσε πέρυσι την αναστολή συμμετοχή της στoν CSTO. Φθάνοντας μάλιστα, ο πρωθυπουργός της Αρμενίας, Νικόλ Πασινιάν, να δηλώσει το 2023 πως ήταν “στρατηγικό λάθος της χώρας του να στηριχθεί στη Ρωσία ως εγγυητή της ασφάλειας της”.

Το παραπάνω ρήγμα είναι βέβαια αρκετά πιο περίπλοκο, καθώς και στην περιοχή του Καυκάσου υπάρχει ανακατάταξη γεωπολιτικών ισορροπιών, όπου π.χ. η κάποτε εχθρική προς τη Ρωσία Γεωργία έχει βρεθεί ξανά κοντά στη Μόσχα, το Αζερμπαϊτζαν νιώθει πολύ ισχυρό με την στήριξη Τουρκίας και Ισραήλ, οπότε αποφάσισε να “εκκαθαρίσει” την αντιπαράθεση του με την Αρμενία, αλλά και να οξύνει εκείνη που έχει με το Ιράν. Ενώ το Καζακστάν έχει ψυχρανθεί με τη Μόσχα, μετά την ρωσική εισβολή στην Ουκρανία.

Ειδικά για το Παρίσι και τη δική του προσέγγιση με την Αρμενία, παίζει ρόλο η μεγάλη αρμενική κοινότητα εντός Γαλλίας, η οποία έχει σημαντική οικονομική και πολιτική επιρροή, ενώ η Ινδία στην Αρμενία βλέπει μια μικρή χώρα μέν, χρήσιμη όμως, ως “σφήνα” στο διαφαινόμενο “ισλαμικό τόξο” που διαμορφώνεται στην περιοχή αυτή, με την Τουρκία στο ένα άκρο και το Πακιστάν στο άλλο.

Η ελληνοαρμενική συνεργασία

Σε όλα τα παραπάνω η απορία είναι μια: Γιατί ο Αλίγιεφ συγκαταλέγει την Ελλάδα σε όσους “εξοπλίζουν την Αρμενία”; Και μας απειλεί και εμάς; H στενή σχέση Αθήνας-Γερεβάν είναι βέβαια γνωστή, ενώ το 2022 είχαμε επίσκεψη Ν. Χαρδαλία (τότε υφυπουργού Αμύνης) στην Αρμενία με συζητήσεις “εμβάθυνσης εμβάθυνσης των διμερών σχέσεων στους τομείς των αμυντικών εξοπλισμών, της αμυντικής βιομηχανίας και διεύρυνσης των προγραμμάτων στρατιωτικής συνεργασίας μεταξύ των Ενόπλων Δυνάμεων των δύο χωρών” όπως είχε αναφερθεί. Ενώ το ίδιο έτος είχε ακολουθήσει και επίσκεψη Ν. Δένδια, ως υπουργού Εξωτερικών.

Επίσης Ελλάδα, Αρμενία και Κύπρος έχουν δημιουργήσει ένα σχήμα τριμερούς συνεργασίας, σε θέματα άμυνας, κυρίως με συνεκπαιδεύσεις στελεχών και ανταλλαγές πληροφοριών. Το πρόγραμμα, ειδικά μεταξύ Ελλάδας και Αρμενίας, το Δεκέμβριο του 2023 ανανεώθηκε για ένα ακόμη έτος και περιλαμβάνει κοινή δράση σε 26 δραστηριότητες, κυρίως στην Ελλάδα. Επίσης ένα ακόμη πεδίο συνεργασίας είναι η φοίτηση Αρμενίων στην Σχολή Ευελπίδων (πάνω από 100 είχαν περάσει από εκεί σε διάστημα δεκαετιών).

Πρόσφατα, το Μάρτιο του 2024, ο κ. Δένδιας, ως υπουργός Εθνικής Αμύνης, επανέλαβε την επίσκεψη του στην Αρμενία, δηλώνοντας τα εξής:

“Κατά τις συνομιλίες μας σήμερα συμφωνήσαμε σε πρακτικούς τρόπους ενίσχυσης των μεταξύ μας διμερών αμυντικών σχέσεων μετά την υπογραφή, όπως και πάλι είχες την ευγενή καλοσύνη να αναφέρεις, της διμερούς συμφωνίας στρατιωτικής τεχνικής συνεργασίας. Και, εν συνεχεία, υπογράψαμε φέτος τα προγράμματα αμυντικής συνεργασίας, τα οποία φέρνουν τις δυνάμεις των δύο χωρών πολύ πιο κοντά στον τομέα της εκπαίδευσης, κάτι που και στο παρελθόν έχει δώσει σημαντικά αποτελέσματα.

Πολλοί Αξιωματικοί των Αρμενικών Ενόπλων Δυνάμεων έχουν εκπαιδευτεί σε Ελληνικές Σχολές, και στόχος είναι να υποδεχτούμε και άλλους. Επιπλέον, μπορούμε να διαμορφώσουμε μια επιτυχή συνεργασία στον τομέα της καινοτομίας στην Άμυνα. Ήμουν τυχερός, καθώς είχα την ευκαιρία να σας ενημερώσω για τη νέα νομοθεσία, για τη δημιουργία ενός νέου Κέντρου για την Έρευνα και Καινοτομία στον Τομέα της Άμυνας στην Ελλάδα, και θα είναι χαρά μας να δούμε Αρμενικές εταιρείες και Αρμενικά ενδιαφέροντα να συμμετάσχουν σε αυτό το Οικοσύστημά μας.

Έχουμε επίσης εδραιώσει ένα τριμερές σχήμα αμυντικής συνεργασίας μεταξύ των χωρών μας και της Κύπρου, αλλά και άλλες τριμερείς ή και τετραμερείς συνεργασίες, με την Γαλλία και την Ινδία. Χώρες σημαντικές, δυνάμεις σημαντικές, που είναι κοινοί φίλοι με την Αρμενία και την Ελλάδα”.

Ακόμη είχαμε πέρυσι τη δημοσιοποίηση από πλευράς Αρμενίας, πως υπάρχει συζήτηση με την Ελλάδα για “συμπαραγωγή όπλων”, κάτι όμως πολύ ασαφές ως “προσχέδιο διμερούς αμυντικής συνεργασίας”. Ενώ, τέλος, φέτος το Φεβρουάριο, είχαμε επίσκεψη του Πασινιάν στην Αθήνα όπου συναντήθηκε με τον πρωθυπουργό Κ. Μητσοτάκη, με στόχο την περαιτέρω σύσφιξη σχέσεων και την ευρύτερη συνεργασία.

Έτσι αν και όλα τα παραπάνω μπορεί κανείς να τα ερμηνεύσει ως μια μάλλον τυπική φόρμα αμυντικής συνεργασίας μεταξύ ιστορικά φιλικών χωρών, χωρίς ειδικές εξάρσεις, όπως φαίνεται ήταν αρκετά ως “σύνολο” αλλά κυρίως ως “πρόθεση” να πυροδοτήσουν εκ νέου την Αζερική οργή.

Με τον Αλίγιεφ να έχει εκφραστεί αρκετές φορές πολύ καυστικά για τη χώρα μας ενώ παραμένει στη μνήμη μας -και αξίζει να αναφερθεί ξανά- το επεισόδιο που έκανε το 2020, εις βάρος του πρέσβη μας, Νικόλαου Πιπερίγκου. Ο οποίος συναντήθηκε μαζί του το Σεπτέμβριο εκείνης της χρονιάς για να του παραδώσει τα διαπιστευτήρια του, δηλαδή μια τελείως τυπική/τελετουργική συνάντηση, όπου όμως ο Αλίγιεφ, κατά παράβαση κάθε διπλωματικής αβροφροσύνης, τον… κάθισε απέναντι του και του τα έψαλε δημόσια για την ελληνική στάση υπέρ της Αρμενίας (δείτε το σχετικό βίντεο παρακάτω). Αναφέροντας ότι “δεν μπορώ να βρω κάτι θετικό για τις μεταξύ μας σχέσεις” ενώ τόνισε πως για το Αζερμπαϊτζάν “η Τουρκία είναι αδελφή χώρα”.

Η αμφίπλευρη υποκρισία

Θα περίμενε λοιπόν κανείς με όλα τα παραπάνω, τις απειλές Αλίγιεφ, την δική μας “κατάταξη” σχεδόν ή και πλήρως στους εχθρούς του Αζερμπαϊτζάν, τις κατά καιρούς επικριτικές δηλώσεις, τις ελληνικές κινήσεις, χαμηλού βεληνεκούς βέβαια, που σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να θεωρηθούν ότι “εξοπλίζουν τους Αρμένιους”, να έχει προκληθεί σοβαρή κρίση στις σχέσεις μας με τους Αζέρους. Και να είχαμε τουλάχιστον μια σκληρή ελληνική απάντηση σε διπλωματικό επίπεδο.

Ας μην είμαστε όμως αφελείς. Λίγους μήνες πριν, το Νοέμβριο του 2023, ο υπουργός Περιβάλλοντος και ενέργειας Θόδωρος Σκυλακάκης δήλωνε τα εξής: “Η Ελλάδα τάσσεται υπέρ του διεθνούς δικαίου και του σεβασμού των συμφωνιών. Οι ενεργειακές μας σχέσεις με το Αζερμπαϊτζάν δεν επηρεάστηκαν ποτέ από πολιτικά ζητήματα ως τώρα και ελπίζω ότι το ίδιο θα ισχύσει και στο μέλλον”Η δήλωση αυτή βέβαια αφορούσε το ότι η χώρα μας αγοράζει άφθονο φυσικό αέριο από τους Αζέρους, με πολυετείς κιόλας συμφωνίας προμήθειας (παίρνουμε από εκεί έως και το 25% του όγκου που χρειαζόμαστε), ενώ παραμένουμε βασικός κόμβος διαμεταγωγής του προς την Ευρώπη μέσω του αγωγού TAP. Άρα καλές οι “μεγάλες κουβέντες” καλύτερη όμως η πραγματικότητα και ας έχει μπόλικη υποκρισία…



πηγή:https://flight.com.gr/apeiles-aligief-gia-ellada-india-gallia-logo-armenias/


Παρασκευή 26 Απριλίου 2024

Διολίσθησης συνέχεια…



 

Του Νίκου Γ. Μερτζάνη

Η πτώχευση της κοινωνίας, μετά την οικονομική πτώχευση, είναι αυτή που επιτρέπει -ή καλύτερα βοηθάει- να έρχονται στην επιφάνεια τα πιο χαμηλά ένστικτα και να παρακολουθούμε σε απευθείας μετάδοση συμπεριφορές τουλάχιστον αναξιοπρεπείς.

Οι εικόνες από το ελληνικό Κοινοβούλιο, με τον ξυλοδαρμό βουλευτή από συνάδελφό του βουλευτή, δεν τιμούν τη δημοκρατία και τη Βουλή και είναι ένα περιστατικό καταδικαστέο από όλους. Δεν είναι όμως ξεκομμένο από την ελληνική κοινωνία, η οποία βρίσκεται συνεχώς αντιμέτωπη με εκφράσεις βίας.

Χθες είδε το φως της δημοσιότητας, την ίδια μέρα με τα γρονθοκοπήματα στη Βουλή, ο ξυλοδαρμός ενός αλλοδαπού ταχυδιανομέα στον Άγιο Δημήτριο Αττικής. Η επίθεση στον διανομέα, σύμφωνα με την καταγγελία, σημειώθηκε στις 22.30 τη Δευτέρα 22 Απριλίου και ο δράστης τον προσπέρασε με το αυτοκίνητό του, έχοντας σβηστά φώτα, και με επικίνδυνο ζιγκ ζαγκ του έκοψε τον δρόμο. Μετά τον έβρισε και τον ξυλοκόπησε.

Δύο περιστατικά βίας είδαν το φως της δημοσιότητας σε μια μέρα. Το ένα ανάμεσα σε βουλευτές, το άλλο ανάμεσα σε δύο άλλους πολίτες τούτης της χώρας. Δείγμα χαρακτηριστικό ότι τα πράγματα δεν πάνε καλά σε αυτήν τη χώρα. Αντίστοιχο δείγμα ότι η πτώχευση της κοινωνίας έχει συντελεστεί είναι και οι γυναικοκτονίες ακόμη και στην πόρτα αστυνομικού τμήματος. Πράξεις βίας, εκφράσεις βίας, ακόμη και στον αποκαλούμενο «ναό της δημοκρατίας».

Δεκάδες τα περιστατικά που χαρακτηρίζουν αρνητικά την ελληνική κοινωνία σήμερα και δεν είναι αρκετός ο χώρος ενός άρθρου για να γραφούν. Θα περίμενε κάποιος, όμως, ότι αυτοί που έχουν την υποχρέωση να νομοθετούν για όλους τους υπόλοιπους Έλληνες θα λειτουργούν παιδευτικά, αλλά, δυστυχώς, από αυτούς είναι που αρχίζουν όλα τα προβλήματα.

Το τελευταίο παράδειγμα, για την παραπάνω διαπίστωση, είναι οι δηλώσεις της υποψήφιας ευρωβουλευτού με το ψηφοδέλτιο της Ν.Δ. Βίκυς Φλέσσα για το έγκλημα στα Τέμπη. Η κυρία Φλέσσα ακολούθησε την ίδια τακτική, με τα υπόλοιπα στελέχη του κόμματός της, τα οποία έχουν επιδοθεί σε αδιανόητα γελοίες, παράλογες και προσβλητικές δηλώσεις, για να δικαιολογήσουν τον θάνατο 57 ανθρώπων, μόνο που έκανε ένα βήμα παραπέρα. Οι δηλώσεις της μπορούν εύκολα να χαρακτηριστούν υβριστικές και χυδαίες, υποτιμητικές για τη νοημοσύνη ενός ολόκληρου λαού.

«Τα παιδιά αυτά (στα Τέμπη) τα σκοτώσαμε όλες και όλοι μαζί» είπε η κυρία Φλέσσα, στην πιο χυδαία προσπάθεια του συστήματος εξουσίας να διαμοιράσει τις ευθύνες του εγκλήματος των Τεμπών, ώστε να μην πληρώσουν, τουλάχιστον εκλογικά, οι υπεύθυνοι. Η κυβέρνηση του κόμματός της και ο πρωθυπουργός στον οποίο με νύχια και με δόντια προσπαθεί να γίνει αρεστή.

  1. οταν η ευθυνη μιας τραγωδιας μοιραζεται στον κοσμο τοτε χωρις εσυ να μπορεις να εχεις δημοσιο λογο νομιζουν οτι πετανε απο πανω τις ουσιαστικες και αντικειμενικες ευθυνες τους και συνεχιζουν το εργο τους. παλια καλη συνταγη που εφαρμοσε και ο ε. βενιζελος με το μαζι τα φαγαμε.δηλαδη εμεις διαλυσαμε την χωρα και καναμε περιουσιες και πολιτικη καριερα αλλα μαζι τα φαγαμε και εσεις θα πληρωσετε τον λογαριασμο. τοσο απλα.εγω δεν σκοτωσα κανεναν ουτε ο γειτονας μου ουτε κανεις που εχει λογικη σκεψη και δεν παραμυθιαζεται απο το σανο που του πετανε.ειναι ευθυνη του κρατους να βρει τους εγκληματιες οπως ευθυνη του κρατους ειναι να υπηρετει τον πολιτη. δυστυχως τετοια ατομα διεκδικουν την ψηφο του ελληνικου λαου για την ευρωβουλη.

  2. Οι αμερικάνοι λένε το εξής: “shit in, shit out”.
    Αυτά που βάζουμε, αυτά βγάζουμε. Κατά συνέπεια και ολίγον ντετερμινιστικά, μήπως αυτή είναι η “τιμωρία” μας;
    Όπως έλεγε και ο Χάξλεϋ: Μήπως αυτός ο κόσμος είναι η κόλαση ενός άλλου κόσμου;

  3. η ελληνική κοινωνία των ημερών μας μοιάζει με άγριο θηρίο εγκλωβισμένο στο κλουβί Το οποίο εκείνη προτίμησε στο οποίο ήθελε να εγκλωβιστεί .Τώρα ως θηρίο στριφογυρίζει άγρια …….Και τρώει τα σωθικά της


πηγή:https://www.antinews.gr/53356/politiki/diolisthisis-synecheia/

Η σιωπή "δικαιώνει" τους γενοκτόνους



 

Τα συμφέροντα των μεγάλων δυνάμεων δεν επιτρέπουν την άσκηση πιέσεων στην Τουρκία, για να αναλάβει τις ευθύνες της και να αναγνωρίσει τη Γενοκτονία που διέπραξαν επί των Αρμενίων

Του Σάββα Καλεντερίδη

Στις 24 Απριλίου 1915, και ενώ είχε αρχίσει ένα χρόνο πριν η Γενοκτονία των Ελλήνων της Θράκης, του Πόντου και της λοιπής Μικράς Ασίας, οι τουρκικές Αρχές, εκμεταλλευόμενες τον Α΄ Παγκόσμιο Πόλεμο που ήταν ήδη σε εξέλιξη από τα τέλη Ιουλίου του 1914, οδήγησαν στον θάνατο την αφρόκρεμα των Αρμενίων της Κωνσταντινούπολης, ενώ έθεσαν σε εφαρμογή ένα πολύ καλά οργανωμένο σχέδιο, που οδήγησε στη Γενοκτονία 1.500.000 Αρμενίους.

Το σχέδιο είχε εγκριθεί στα τέσσερα μυστικά συνέδρια των Νεοτούρκων που είχαν γίνει στη Θεσσαλονίκη, από το 1908 έως το 1911, και εφαρμόστηκε όταν κατέλαβαν πλήρως την εξουσία, μετά τους Βαλκανικούς Πολέμους.

Σε αυτή τη φάση οι Νεότουρκοι ίδρυσαν μια μυστική οργάνωση ανορθόδοξου πολέμου, την Teşkilat-ı Mahsusa. Αυτή η οργάνωση είχε ως κύρια αποστολή την «επίλυση» του αρμενικού αλλά και του ποντιακού ζητήματος. Ψηφίστηκαν ειδικοί νόμοι, προβλέφθηκαν ειδικές χρηματοδοτήσεις, παραχωρήθηκαν όπλα και πυρομαχικά στα μέλη της και η οργάνωση αυτή λειτούργησε αυτόνομα στην κυριολεξία σαν κράτος εν κράτει.

Κατά τη διάρκεια του εκτοπισμού των Αρμενίων οι αποστολές των ειδικών ομάδων που συγκροτήθηκαν από την Teşkilat-ı Mahsusa σε διάφορες περιοχές της Ανατολίας ήταν να επιτίθενται στα καραβάνια των εκτοπισμένων Αρμενίων, να σκοτώνουν και να λεηλατούν. Το σύνολο σχεδόν των στελεχών της οργάνωσης αυτής αποτελούνταν από δολοφόνους εγκληματίες που απελευθερώθηκαν από τις φυλακές με ειδική χάρη που τους δόθηκε από το υπουργείο Δικαιοσύνης, έπειτα από σχετική πρόταση του υπουργείου Εσωτερικών. Ο υπουργός Δικαιοσύνης Ιμπραήμ στις 10 Νοεμβρίου 1918 παραδέχτηκε ότι οι δολοφόνοι απελευθερώθηκαν από τις φυλακές με ειδική ρύθμιση.

Τη νύχτα της 23ης προς την 24η Απριλίου 1915, την οποία οι Αρμένιοι ονόμασαν Κόκκινη Κυριακή (Garmir Giragi), η οθωμανική κυβέρνηση διέταξε να συγκεντρωθούν σε διάφορα μέρη περίπου 250 Αρμένιοι διανοούμενοι και αρχηγοί επιτροπών που ζούσαν στην πρωτεύουσα Κωνσταντινούπολη. Στη συνέχεια, αυτοί οι άνθρωποι στάλθηκαν σε δύο κέντρα συλλογής στο Ayaş και το Çankırı. Αυτή η ημερομηνία συνέπεσε με τις ανεπιτυχείς ναυτικές εκστρατείες των Συμμαχικών Δυνάμεων της Αντάντ στο Τσανάκαλε τον Φεβρουάριο και τον Μάρτιο του 1915, που είχαν σκοπό να φτάσουν στην Κωνσταντινούπολη, αφού περάσουν τα Στενά.

Εκτός από τους λίγους Αρμένιους ηγέτες που επέστρεψαν από τις συλλήψεις της 24ης Απριλίου, οι περισσότεροι εκτοπίστηκαν βίαια ή δολοφονήθηκαν στις 29 Μαΐου 1915, μετά την ψήφιση του νόμου του αναγκαστικού εκτοπισμού από το Κοινοβούλιο.

Με τον «Νόμο για τη μετεγκατάσταση» που θεσπίστηκε στις 27 Μαΐου 1915 οι τοπικοί πολιτικοί και στρατιωτικοί διοικητές έχουν την εξουσία να μεταφέρουν προσωρινά πρόσωπα που θεωρούν κατάλληλα σε άλλες επαρχίες. Η απέλαση γίνεται επ’ αόριστον με απόφαση του υπουργικού συμβουλίου στις 30 Μαΐου.

Όμως το σχέδιο της Γενοκτονίας των Αρμενίων δεν περιοριζόταν μόνο στη εξάλειψή τους. Είχε ως στόχο και τις περιουσίες τους. Γι’ αυτόν τον λόγο στις 10 Ιουνίου εκδόθηκε ο «Εφαρμοστικός Κανονισμός Διαχείρισης των Ακινήτων, της Γης και της Περιουσίας των Αρμενίων», ο οποίος καθορίζει τον τρόπο με τον οποίο θα διατεθούν τα ακίνητα περιουσιακά στοιχεία των εκτοπισμένων. Οι χώροι που εκκενώθηκαν από τους Αρμενίους θα παραχωρούνταν στους μουσουλμάνους πρόσφυγες ως αντάλλαγμα για τις περιουσίες που υποτίθεται ότι θα δίνονταν στους Αρμενίους στις περιοχές της νέας εγκατάστασής τους.

Έτσι, λεηλατήθηκαν οι περιουσίες των Αρμενίων στην Ανατολία, χωρίς φυσικά να τους δοθούν άλλες περιουσίες στον τόπο εκτοπισμού τους, αφού στη συντριπτική τους πλειονότητα οι εκτοπισθέντες είτε εξοντώθηκαν είτε πέθαναν από τις κακουχίες.

Τελικά 1.500.000 Αρμένιοι της Ανατολίας εξοντώθηκαν, περιουσίες αμύθητης αξίας πέρασαν στα χέρια αξιωματούχων αλλά και του ίδιου του τουρκικού κράτους.

Πολλοί από τους σημερινούς μεγιστάνες της Τουρκίας απέκτησαν τις περιουσίες τους από την ιδιοποίηση και τη λεηλασία των περιουσιών των Ελλήνων, των Ασσυρίων και των Αρμενίων.

Η αεροπορική βάση του Ιντσιρλίκ, στα Άδανα, βρίσκεται πάνω σε γη που ανήκει σε Αρμενίους που κατοικούν στην Καλιφόρνια, η τουρκική Βουλή είναι χτισμένη πάνω σε λεηλατημένη αρμενική περιουσία, ένα σοβαρό μέρος του χαρτοφυλακίου της τουρκικής αγροτικής τράπεζας (Ziraat Bankası) αποτελεί κλεμμένα λεφτά και περιουσίες των γενοκτονηθέντων Αρμενίων.

Αυτήν την ανείπωτη θηριωδία όχι μόνο αρνείται να αναγνωρίσει η Τουρκία, αλλά έχει ψηφίσει νόμο με τον οποίο διώκεται όποιος τολμήσει να μιλήσει γι’ αυτήν, ενώ με απύθμενο θράσος Τούρκοι κυβερνητικοί και κρατικοί αξιωματούχοι δηλώνουν ότι οι Αρμένιοι διέπραξαν γενοκτονία εις βάρος των Τούρκων και όχι το αντίθετο.

Και αυτό γίνεται για έναν και μοναδικό λόγο. Γιατί τα συμφέροντα των μεγάλων δυνάμεων δεν επιτρέπουν την άσκηση πιέσεων στην Τουρκία, για να αναλάβει τις ευθύνες της και να αναγνωρίσει τη Γενοκτονία που διέπραξαν επί των Αρμενίων.

Αυτή η σιωπή εκλαμβάνεται από τους Τούρκους ως αποδοχή ή και επιβράβευση των πράξεών τους, γι’ αυτό συνεχίζουν τις γενοκτονικές πολιτικές στην Κύπρο, στο Αφρίν, στο Αρτσάχ και το Κουρδιστάν.

Ναι, η σιωπή «δικαιώνει» τους γενοκτόνους.


πηγή:https://www.antinews.gr/53452/kosmos/i-siopi-dikaionei-toys-genoktonoys/





Οικονομική Ανάπτυξη για τους Έλληνες = Πουλάμε τα Σπίτια μας, Μένουμε στο Νοίκι, Πεινάμε και δεν Μιλάμε


 Έχουμε επενδυτικό κενό 100 δισ. Μείωση επενδύσεων των επιχειρήσεων από 35% σε 15%(!). Και λέμε ανάπτυξη την αύξηση 40% στις πωλήσεις σπιτιών.  

Προσέξτε τώρα. Το επενδυτικό κενό των 100 δισ. ξεκίνησαν να το συζητάνε (πολιτική σκηνή, επιχειρηματική αγορά και κυβερνήσεις) από το 2018 (!!). 

Τότε είδαν και συμφώνησαν ότι είναι ιδιαίτερα ανησυχητικό  που οι επενδύσεις των επιχειρήσεων από 40% στο ΑΕΠ (τόσο ήταν λίγο πριν το 2005) κατέβηκαν στο 13% με προοπτική να παγώσουν (πράγμα που έγινε, όταν "κάθισαν” στο 15% μετά το 2019).

Τον Απρίλη του 2019  οι επιχειρηματικές οργανώσεις είπαν στην Πολιτεία ότι αν θέλετε να δείτε επενδύσεις και να σταματήσει η όποια αποεπένδυση, συνεχίζεται (ασταμάτητα από τη χρεοκοπία του 2008 και μετά) θα πρέπει να εφαρμόσετε μέτρα. 

Από τότε (δηλαδή εδώ και 5 χρόνια)  οι εκπρόσωποι  βιομηχανικής και βιοτεχνικής παραγωγής (από όλες τις περιφερειακές βιομηχανικές Οργανώσεις), μαζί με  ντόπιους και  ξένους επενδυτές, αναφέρθηκαν σε τρέχουσα λίστα με 70 μέτρα από τα οποία τα 35 (τα  μισά) είχαν σχέση με  γραφειοκρατία και πολιτικές που εξαγγέλλονται, αποτυπώνονται  σε νόμους, πάνε στη Βουλή αλλά μετά ψάχνεις να τα βρεις και δεν τα βρίσκεις...

Είπαν ακόμη ότι προτεραιότητα πρέπει να δοθεί σε οριζόντια φορολογικά μέτρα, στην άρση επενδυτικών αντικινήτρων με ευθυγράμμιση των φορολογικών πρακτικών με αυτές της ΕΕ, στην αναμόρφωση πολιτικών στο  ΕΣΠΑ ώστε να  διατίθενται στην πραγματική οικονομία αλλά και στις ενισχύσεις αναπτυξιακών κινήτρων που τελικά δεν δίνονται...  

Να σημειώσουμε ότι πόροι που παρέμεναν αδρανείς (τότε)  ήταν 413,6 εκατ. ευρώ, ενώ επενδύσεις συνολικού ύψους περίπου 823 εκατ. ευρώ είχαν παγώσει, γιατί πάνω από 2 χρόνια (μετά την έγκριση τους) εκκρεμούσαν εντάξεις στα τότε  αναπτυξιακά μέτρα (!!) 

Ξεχάστηκαν όλα. Οι επενδυτές στο περίμενε... Επιστρέφοντας στο σήμερα έχουμε την  κυβέρνηση να μας λέει ότι  η Ελλάδα πρέπει να κλείσει ένα τεράστιο επενδυτικό κενό που φτάνει τα100 δισ. ευρώ για να μπορέσει να σταθεροποιηθεί η ανάπτυξη σε θετικό πρόσημο (!!) για να κλείσει το επενδυτικό κενό θα πρέπει οι επενδύσεις να αυξάνονται σταθερά με ένα μέσο ετήσιο ρυθμό 8% έως το 2031, ώστε να φτάσουμε σε ένα κεφαλαιακό απόθεμα 780 εκατ. ευρώ που είχαμε πριν την οικονομική κρίση (!).

Την ίδια στιγμή  η Ε.Ε  σημειώνει (έκθεση της Γενικής Διεύθυνσης Οικονομικών Θεμάτων) ότι η Ελλάδα πάσχει σοβαρά από χαμηλή παραγωγικότητα και διεθνή ανταγωνιστικότητα της οικονομίας της, κυρίως λόγω της μεγάλης υποχώρησης των επενδύσεων κατά τα χρόνια της πολυετούς οικονομικής κρίσης. Ένας πολύ βασικός ανασταλτικός παράγοντας νέων επενδύσεων παραμένει το γεγονός ότι κατά τη διάρκεια της κρίσης δανείστηκαν υπερβολικά και  έχουν από τους υψηλότερους δείκτες δανεισμού ως ποσοστό των κερδών τους.

Τι κάνει η κυβέρνηση, στο μεταξύ, μπροστά σε αυτή την κατάσταση αποεπένδυσης;

Βάζει κάτω τις αγοραπωλησίες ακινήτων (ειδικά αυτές των ξένων) και πετάει την σκούφια της... που αυξήθηκαν στη δική της θητεία κατά 40% επειδή (λέει) δεν υπάρχουν επενδύσεις δεύτερης κατηγορίας όπως θεωρούν ορισμένοι ότι είναι οι επενδύσεις στα ακίνητα. Και (λέει επίσης) "να μην ενοχοποιούμε  τις επενδύσεις στο real estate  γιατί έχουμε την ανάγκη αυτών των επενδυτών (σ.σ των αγοραστών των ακινήτων μας), επειδή σέβονται και το περιβάλλον...”.



πηγήhttps://www.capital.gr/o-giorgos-kraloglou-grafei/3803561/poulame-ta-spitia-mas-menoume-sto-noiki-kai-to-leme-anaptuxi/