Τρίτη 6 Ιουνίου 2023

Πρόεδρος ΝΔ: - Εμείς αποδείξαμε ότι μπορούμε να μειώσουμε 50 φόρους για κάθε Ελληνίδα και για κάθε Έλληνα!! - Αν θέλετε να είμαι ξανά ο Πρωθυπουργός, να πάτε όλες και όλοι να ψηφίσετε


 Καλή σας μέρα από τη γαλάζια Νέα Ιωνία. Ποιος θα το περίμενε άραγε, ότι η Νέα Δημοκρατία θα κέρδιζε στη Νέα Ιωνία με 10 μονάδες διαφορά από τον ΣΥΡΙΖΑ. Γι’ αυτό είμαι εδώ σήμερα, να σας πω ένα μεγάλο ευχαριστώ για τον αγώνα τον οποίο δώσαμε από κοινού, για τη μεγάλη νίκη που πετύχαμε την Κυριακή 21η Μαΐου. 

 
Σας ευχαριστώ για την αγάπη και τη στήριξή σας στη μεγάλη μας παράταξη, τη Νέα Δημοκρατία. Είναι και μία ξεχωριστή στιγμή για μένα, θυμάμαι όταν ξεκίνησα για πρώτη φορά υποψήφιος Βουλευτής στην ενιαία Β’ Αθηνών -τα λέω τώρα στους συναδέλφους του βορείου τομέα, οι οποίοι παραπονιούνται μερικές φορές ότι είναι μεγάλη η εκλογική σας περιφέρεια, σκεφτείτε λίγο, τι σήμαινε όταν έπρεπε να καλύψουμε όλη τη Β’ Αθηνών. Αλλά θυμάμαι, όταν ερχόμουν στη Νέα Ιωνία, ήμασταν πολύ λιγότεροι, τώρα είμαστε πολύ περισσότεροι και θα γίνουμε ακόμα περισσότεροι το βράδυ της 25ης Ιουνίου, για να ολοκληρώσουμε το σημαντικό βήμα το οποίο κάναμε στην προηγούμενη κάλπη της 21ης Μαΐου.
 
Δεν μπορώ να μην ξεχάσω, ότι έρχομαι στη Νέα Ιωνία -είχα την ευκαιρία να τα πω και με τη Δήμαρχο- στα 100 χρόνια από την ίδρυση της πόλης. Μια πόλη, η οποία έχει βαθιά ιστορία και ρίζες στον προσφυγικό ελληνισμό, τον οποίον τιμούμε, τον οποίον αναγνωρίζουμε.
 
Προσέξτε, «είσαι και θα είσαι ο Πρωθυπουργός». Αυτή τη στιγμή δεν είμαι Πρωθυπουργός. Έχουμε υπηρεσιακό Πρωθυπουργό. Αν θέλετε να είμαι ξανά ο Πρωθυπουργός, να πάτε όλες και όλοι να ψηφίσετε στην κάλπη της 25ης Ιουνίου.
 
Και υπάρχει ένας λόγος για τον οποίο δεν είμαι σήμερα Πρωθυπουργός και αυτός ακούει στο όνομα «απλή αναλογική». Διότι αν οι εκλογές είχαν γίνει με το σύστημα της ενισχυμένης αναλογικής, σήμερα η χώρα θα είχε ήδη σταθερή κυβέρνηση με άνετη κοινοβουλευτική πλειοψηφία.
 
Αυτό, λοιπόν, το οποίο κάποιοι δεν μας επέτρεψαν να κάνουμε στις κάλπες της 21ης Μαΐου επειδή πειραματίστηκαν με την απλή αναλογική, σας ζητώ να το κάνουμε πράξη σε είκοσι μέρες από τώρα, με μία ισχυρή Νέα Δημοκρατία, με μία άνετη κοινοβουλευτική πλειοψηφία.
 
Διότι, σήμερα, η χώρα χρειάζεται, πρώτα και πάνω απ΄ όλα μία σταθερή κυβέρνηση, η οποία να μπορεί να οδηγήσει με ασφάλεια τη χώρα μας στο μέλλον και να αντιμετωπίσει τις μεγάλες γεωπολιτικές προκλήσεις της περιοχής.
 
Βλέπετε ότι ήδη η Τουρκία σήμερα έχει μια νέα, μια ισχυρή, μία σταθερή κυβέρνηση. Σταθερή κυβέρνηση χρειαζόμαστε και στη χώρα μας, για να μπορέσουμε να εξακολουθούμε να υπερασπιζόμαστε την κυριαρχία μας, τα κυριαρχικά μας δικαιώματα, να αναβαθμίζουμε τον γεωπολιτικό μας ρόλο, να εξακολουθούμε με αποτελεσματικότητα και με δικαιοσύνη να προστατεύουμε τα σύνορά μας και στην ξηρά και στη θάλασσα. Αυτό είναι, λοιπόν, το μεγάλο ζητούμενο των επόμενων εκλογών. Αν θα μπορέσουμε να συνεχίσουμε σε αυτή την πορεία ανόρθωσης και εκσυγχρονισμού της χώρας.
 
Η ισχυρή πλειοψηφία για σταθερή κυβέρνηση την οποία ζητάμε είναι και απαραίτητη προϋπόθεση, φίλες και φίλοι, για να μπορέσουμε να κάνουμε πράξη τις μεγάλες αλλαγές για τις οποίες ήδη σας έχουμε μιλήσει και για τις οποίες έχουμε ήδη αποσπάσει τη θετική ψήφο του ελληνικού λαού.
 
Διότι αν κάτι δικαιώθηκε στην προηγούμενη προεκλογική περίοδο, είναι ο ορθός πολιτικός λόγος, η έμφαση στο πρόγραμμα και η απόρριψη του τοξικού πολιτικού λόγου, του διχαστικού πολιτικού λόγου, των ψεμάτων, της «μαύρης Ελλάδος».
 
Η «μαύρη Ελλάδα» ηττήθηκε στις εκλογές της 21ης Μαΐου, κέρδισε η «φωτεινή Ελλάδα». Ηττήθηκε ο διχασμός, κέρδισε η ενότητα. Και κέρδισε τελικά το κόμμα το οποίο κατάφερε να πείσει την πλειοψηφία των πολιτών ότι έχει ένα πραγματικό σχέδιο για το πώς οραματιζόμαστε την Ελλάδα της επόμενης τετραετίας, δίνοντας έμφαση σε μία σταθερή και βιώσιμη ανάπτυξη, με περισσότερες θέσεις εργασίας, με περισσότερες επενδύσεις και με ένα ισχυρότερο κοινωνικό κράτος. 
 
 
Παρακολουθώ με ενδιαφέρον τη δημόσια συζήτηση τις τελευταίες μέρες και φαίνεται ότι η αντιπολίτευση εξαντλεί τον πολιτικό της λόγο, διαγωνιζόμενη στο ποιος θα επιβάλλει τους περισσότερους φόρους.
 
 
Εμείς αποδείξαμε ότι μπορούμε να μειώσουμε τους φόρους για κάθε Ελληνίδα και για κάθε Έλληνα -μειώσαμε 50 φόρους- χωρίς να θέσουμε σε κίνδυνο τη δημοσιονομική σταθερότητα της χώρας. Διότι όταν μια οικονομία αναπτύσσεται, όταν μια επιχείρηση πηγαίνει καλύτερα, όταν έχει περισσότερα κέρδη μπορεί μεν να πληρώνει χαμηλότερο φορολογικό συντελεστή, αλλά τελικά τα έσοδα για το κράτος θα είναι αυξημένα. 
 
 
Αυτό είναι το μεγάλο όφελος μιας αναπτυξιακής πολιτικής, η οποία στηρίζεται σε μια λογική λελογισμένης μείωσης φόρων για να μπορέσει να προσελκύσει επενδύσεις και να μπορεί ο κάθε επιχειρηματίας, από τους μεγάλους επιχειρηματίες οι οποίοι επενδύουν στη χώρα μας, ξένους και ντόπιους, μέχρι το μικρό μαγαζί της γειτονιάς, να γνωρίζει ότι υπάρχει σταθερότητα και προβλεψιμότητα. Αυτό τελικά θέλει ο επιχειρηματίας για να κάνει από τη μικρή επένδυση αναβάθμισης του καταστήματός του μέχρι τη μεγάλη ξενοδοχειακή επένδυση, η οποία μπορεί να δώσει εκατοντάδες θέσεις εργασίας.
 
 
Αυτό το σταθερό οικονομικό περιβάλλον, μέσα στο οποίο η ιδιωτική οικονομία αναπτύσσεται, μόνο η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας μπορεί να το εξασφαλίσει. Γι’ αυτό εμείς είμαστε, οι μόνοι εγγυητές ότι αυτή η πορεία ανάταξης της ελληνικής οικονομίας η οποία ξεκίνησε εν μέσω μεγάλων δυσκολιών πριν από τέσσερα  χρόνια, μπορεί να συνεχιστεί. Εμείς είμαστε, επίσης, το κόμμα και η παράταξη που εγγυάται ότι, ναι, μπορούμε να διαχειριστούμε και να αντιμετωπίσουμε τις όποιες μεγάλες κρίσεις μας προκύψουν.
 
 
Δεν ήταν λίγες οι κρίσεις που μας προέκυψαν την περασμένη τετραετία, καταφέραμε όμως και τις εκμεταλλευτήκαμε προς όφελός μας. Και σήμερα η Ελλάδα είναι πολύ πιο ισχυρή και οικονομικά και γεωπολιτικά από ό,τι ήταν πριν από τέσσερα χρόνια. Και η φωνή της Ελλάδος σήμερα μετράει και ακούγεται, από τις Βρυξέλλες μέχρι το Κογκρέσο των Ηνωμένων Πολιτειών.
 
 
Αυτή δεν είναι μόνο μία κατάκτηση της παράταξης, είναι μία κατάκτηση της χώρας, επειδή ξέρουμε πόσο μεγάλο είναι το χαμένο έδαφος το οποίο πρέπει να καλύψουμε. Και πόσο επώδυνες ήταν οι συνέπειες αυτής της δεκαετούς κρίσης η οποία τόσο μας ταλαιπώρησε.
 
 
Αυτό, λοιπόν, είναι το μεγάλο ζητούμενο των επόμενων εκλογών, φίλες και φίλοι. Αν θα εξακολουθούμε να προχωράμε μπροστά στο δρόμο τον οποίο ξεκινήσαμε να χαράσσουμε ή αν θα γυρίσουμε πίσω σε μια περίοδο παρατεταμένης αστάθειας, με κυβερνήσεις οι οποίες δεν θα μπορούν να έχουν την ισχυρή κοινοβουλευτική νομιμοποίηση να προχωρήσουν στις μεγάλες αλλαγές.
 
 
Δεν έχω κρύψει ποτέ, φίλες και φίλοι, ότι δεν επιδιώκω να είμαι ένας απλός διαχειριστής της εξουσίας. Θέλω μαζί να κάνουμε τις μεγάλες αλλαγές και η χώρα μας επιτέλους να μπορέσει να αλλάξει πίστα.
 
 
Σε αυτή τη μεγάλη προσπάθεια την οποία ξεκινήσαμε πριν από τέσσερα χρόνια, σας θέλω συνοδοιπόρους. Και για μένα είναι εξαιρετικά ενθαρρυντικό το γεγονός ότι συστρατεύτηκαν με τη Νέα Δημοκρατία σε αυτές τις εκλογές που μας πέρασαν συμπολίτες μας οι οποίοι δεν μας είχαν ψηφίσει ποτέ. 
 
 
Ξέρετε πόσο δύσκολο είναι, φίλες και φίλοι, ένα κόμμα το οποίο είναι στην εξουσία να αυξάνει τον απόλυτο αριθμό ψήφων που λαμβάνει και τα ποσοστά του; Κι όμως το πετύχαμε. Δεν ήταν πολλοί αυτοί οι οποίοι θα στοιχημάτιζαν ότι αυτό μπορεί να συμβεί.
 
 
Όμως, θα πάμε καλύτερα και πρέπει να πάμε καλύτερα και στις εκλογές της 25ης Ιουνίου για έναν βασικό λόγο. Η επόμενη Βουλή ενδέχεται να έχει έξι μπορεί και επτά κόμματα. Όλοι γνωρίζετε πια ότι αυτό σημαίνει ότι ο πήχης της αυτοδυναμίας ανεβαίνει. Εάν θέλουμε, λοιπόν, να έχουμε μια σταθερή και ισχυρή πλειοψηφία που να μας επιτρέπει να εφαρμόσουμε το πρόγραμμά μας, ναι, μπορούμε και πρέπει να αυξήσουμε κι άλλο τα εκλογικά μας ποσοστά.
 
 
Έχουμε τον αέρα στα πανιά μας, κοιτάμε ψηλά, αλλά τα πόδια μας είναι στο έδαφος. Δεν είμαστε ούτε αλαζόνες, ούτε υπερόπτες. Αφήνουμε αυτές τις συμπεριφορές για κάποιους άλλους, οι οποίοι πάσχουν από το «σύνδρομο του μικρομεγαλισμού», επειδή κατάφεραν και πήραν με το ζόρι ένα διψήφιο ποσοστό. Νομίζουν ότι πέτυχαν και κανέναν μεγάλο θρίαμβο.
 
 
Εμείς πετύχαμε ένα πολύ υψηλό ποσοστό, αλλά παραμένουμε προσγειωμένοι, γιατί ξέρουμε ότι αντίπαλός μας είναι τα προβλήματα των πολιτών. Ξέρω επίσης, πολύ καλά, ότι την επόμενη μέρα, της επόμενης εκλογικής νίκης, οφείλω με τη δική σας εμπιστοσύνη να είμαι Πρωθυπουργός όλων των Ελληνίδων και όλων των Ελλήνων και όχι μόνο αυτών που μας ψήφισαν. 
 
 
Γι’ αυτό και η διαφύλαξη της ενότητας, η απόκρουση της τοξικότητας, η έμφαση στον ορθό πολιτικό λόγο, θα διακρίνει την προεκλογική μας εκστρατεία και από τώρα μέχρι τις εκλογές της 25ης Ιουνίου. Θέλω να ζητήσω από όλα μας τα στελέχη -βλέπω ανάμεσά μας παλιά παραδοσιακά στελέχη, όταν ήμασταν πολύ λίγοι στη Νέα Ιωνία, εσείς κρατήσατε όρθια τη σημαία της παράταξης και σας χρωστάω ένα μεγάλο ευχαριστώ. 
 
 
Βλέπω μαζί μας, όμως, και πολλά νέα στελέχη, τα οποία συστρατεύτηκαν το 2019, κάποια ήρθαν και μας ψήφισαν για πρώτη φορά τώρα. Τους λέω: εμπιστευτείτε μας, ξέρουμε πού θέλουμε να οδηγήσουμε το σκάφος της Ελλάδος και πάμε μαζί να δώσουμε αυτόν τον αγώνα να μη χαθεί ούτε μία ψήφος στις κάλπες της 25ης Ιουνίου.
 
 
Αντίπαλός μας, ναι, είναι ο εφησυχασμός, είναι αυτή η αίσθηση ότι το αποτέλεσμα έχει προεξοφληθεί. Κανένα αποτέλεσμα δεν έχει προεξοφληθεί. Οι κάλπες θα είναι άδειες το πρωί της 25ης Ιουνίου και πρέπει να ξαναγεμίσουν με πολλά ψηφοδέλτια της Νέας Δημοκρατίας. Θα γεμίσουν με πολλά ψηφοδέλτια της Νέας Δημοκρατίας και όλη η Ελλάδα θα είναι πάλι γαλάζια. Αυτή θα είναι μια ψήφος εμπιστοσύνης στην παράταξή μας, αλλά και σε εμένα προσωπικά, η οποία όμως -και θέλω να σας το μεταφέρω αυτό όπως ακριβώς το αισθάνομαι- αυξάνει την ευθύνη την οποία έχω απέναντί σας, να σταθούμε στο ύψος των περιστάσεων και να περάσουμε πάνω από τον υψηλό πήχη τον οποίον βάλαμε. 
 
 
Πετύχαμε πολλά. Μπορούμε να πετύχουμε πολλά περισσότερα. Πιστεύω ακράδαντα ότι ειδικά στην οικονομία οι καλύτερες μέρες είναι μπροστά μας.  Περπάτησα, σήμερα, εδώ, στον πεζόδρομο της Νέας Ιωνίας, δεν υπάρχει ξενοίκιαστο κατάστημα, οι μαγαζάτορες βλέπουν πια το μέλλον τους με μεγαλύτερη αισιοδοξία. Αυτό δεν σημαίνει ότι δεν υπάρχουν προβλήματα, υπάρχουν πολλά προβλήματα τα οποία πρέπει να αντιμετωπίσουμε. Έχουμε, όμως, κάθε δικαίωμα να πιστεύουμε ότι τα καλύτερα είναι μπροστά μας και όλοι μαζί μπορούμε να τα πετύχουμε. 
 
 
Δεν νομίζω ότι έχει ξαναγίνει τέτοια ώρα στη Νέα Ιωνία μία τόσο μαζική συγκέντρωση, αλλά αυτό κάτι λέει. Κάτι λέει και για τις προσδοκίες των πολιτών, κάτι λέει για το μεγάλο «γαλάζιο κύμα» το οποίο υψώνεται και το οποίο το βράδυ της 25ης Ιουνίου, θα μας οδηγήσει σε μία ακόμα μεγάλη εκλογική νίκη. 
 
 
Πάμε λοιπόν μαζί, πάμε να μη χάσουμε καμία ψήφο. Στις  νέες και στους νέους, οι οποίοι συστοιχήθηκαν μαζί μας, απέναντί στις προβλέψεις που έλεγαν ότι «η νεολαία έχει γυρίσει την πλάτη στη Νέα Δημοκρατία», τους ζητώ, πρώτα να πάτε να ψηφίσετε και μετά να πάτε στην παραλία. Πρώτα ασκούμε το δικαίωμά μας και στη συνέχεια θα μπορέσουμε όλοι μαζί, το βράδυ της 25ης Ιουνίου, να γιορτάσουμε μία μεγάλη εκλογική νίκη για την παράταξή μας. Μία μεγάλη νίκη για την πατρίδα, μία μεγάλη νίκη για την Ελλάδα μας. 
 
 
Πάμε, λοιπόν, μαζί για μία ακόμα μεγάλη νίκη, για την Ελλάδα που οραματιζόμαστε, σταθερά, τολμηρά και μόνο μπροστά για την αυτοδύναμη Ελλάδα. Να είστε καλά. Σας ευχαριστώ πολύ. Στο επανιδείν και με τη νίκη. 
 
 
Να είστε καλά.

Συντονιστής της εκλογικής επιτροπής του ΣΥΡΙΖΑ: Ομολογία Βορίδη ότι το "έγγραφο" του ΓΛΚ που διακινούσαν προεκλογικά Σκέρτσος και ΝΔ, ήταν πλαστό - Το ΒΙΝΤΕΟ με την ομολογία(;) Βορίδη


 

Δήλωση του Διονύση Τεμπονέρα, συντονιστή της εκλογικής επιτροπής του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία


Για 15 ημέρες πριν τις εκλογές της 21ης Μαΐου ο κ. Σκέρτσος κουνούσε στα κανάλια ένα «έγγραφο» ως δήθεν κοστολόγηση του προγράμματος του ΣΥΡΙΖΑ - ΠΣ από το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους. Χθες βράδυ αποκαλύφθηκε ότι το έγγραφο αυτό ήταν πλαστό.

Σε τηλεοπτική συνέντευξη, ο κ. Βορίδης παραδέχτηκε ότι το ΓΛΚ δεν έχει την νομική δυνατότητα να κοστολογεί προγράμματα κομμάτων.

Οι δηλώσεις Βορίδη εκθέτουν ανεπανόρθωτα τον τότε κυβερνητικό εκπρόσωπο και νυν εκπρόσωπο Τύπου της ΝΔ κ. Σκέρτσο και τον φέρνουν αντιμέτωπο με την βαριά κατηγορία της πλαστογραφίας.

Λυπόμαστε πολύ που ο κ. Μητσοτάκης συνεχίζει να κρατάει ως εκπρόσωπο του έναν πλαστογράφο. Δεν μας εκπλήσσει, όμως, διότι και ο ίδιος επικαλέστηκε το πλαστό έγγραφο Σκέρτσου.

Και καλούμε για ακόμη μια φορά τον κ. Μητσοτάκη να μην κρυφτεί. Να έρθει σε από κοινού κοστολόγηση των προγραμμάτων μας σε όποιον ανεξάρτητο φορέα θέλει και την επόμενη ημέρα να γίνει τηλεμαχία με τον Αλέξη Τσίπρα, ώστε να ενημερωθούν οι πολίτες για την αλήθεια των προγραμμάτων μας και όχι για τα fake news της Πειραιώς.


Το βίντεο της ομολογίας Βορίδη

Διάγγελμα προέδρου του ΣΥΡΙΖΑ για τις εκλογές: - Όρθιοι, ψύχραιμοι, αποφασιστικοί, να δώσουμε τη μάχη, με πυξίδα τις αγωνιστικές παραδόσεις της Αριστεράς. - Τα μεγάλα διλήμματα της κάλπης - Κρίνονται οι ζωές των πολλών


 

Λίγες μόνο μέρες μάς χωρίζουν από την κρίσιμη, τελική μάχη. Την εκλογική αναμέτρηση της 25ης του Ιούνη. Κι αυτό που κρίνεται είναι πάνω από κόμματα, πρόσωπα, επικοινωνιακές στρατηγικές, λάθη και παραλείψεις. Κρίνεται ποιος θα κυβερνήσει τη χώρα. Με ποιες πολιτικές και ποια μέσα. Κρίνονται με λίγα λόγια οι ζωές των πολλών. Οι ζωές των ανθρώπων του μόχθου, της δημιουργίας, του πνεύματος.

Θα είναι δικαίωμα ή προνόμιο η υγεία, η παιδεία, η ευημερία; Θα υπάρχει αξιοπρέπεια, ή ασυδοσία στην εργασία; Θέλουμε κράτος για τον πολίτη, ή κράτος λάφυρο; Αυτά είναι τα μεγάλα διλήμματα της κάλπης. Σ’ αυτά καλείται να απαντήσει ο λαός μας. Αυτά θέλουμε να φέρουμε στο επίκεντρο της αντιπαράθεσης.

Και δύο είναι τα προγράμματα που αντιπαρατίθενται. Το πρόγραμμα της ΝΔ που προβλέπει κερδοσκοπία παντού. Στα νοσοκομεία, τα πανεπιστήμια, την ενέργεια, τις συγκοινωνίες, το νερό, τις υποδομές. Το είδαμε να εφαρμόζεται στην πράξη την περασμένη τετραετία. Η ακρίβεια, η αισχροκέρδεια, οι εκατόμβες της πανδημίας, τα Τέμπη, η λεηλασία των δημόσιων ταμείων, δείχνουν τι θα μας ξημερώσει αν η ΝΔ κερδίσει αυτές τις εκλογές. Και μάλιστα με παντοδυναμία, όπως επιδιώκει.

Το πρόγραμμα του ΣΥΡΙΖΑ, που συνδέει άρρηκτα την ανάπτυξη με την προστασία, την ασφάλεια και την ευημερία για όλους, είναι η μόνη απάντηση δημοκρατίας, δικαιοσύνης και κοινωνικής συνοχής. Τρίτη επιλογή δεν υπάρχει. Τα μικρότερα κόμματα του δημοκρατικού χώρου αποδείχτηκαν, δυστυχώς, κατώτερα των περιστάσεων, σπαταλώντας την ιστορική ευκαιρία της απλής αναλογικής. Και ενώ ο ΣΥΡΙΖΑ με αίσθημα ευθύνης έχει παραδεχτεί τα δικά του λάθη, που συνέβαλαν στο οδυνηρό για τον ίδιο και την κοινωνία εκλογικό αποτέλεσμα, αυτοί επιμένουν στην ίδια πολιτική, που ζημιώνει τα λαϊκά στρώματα. Είναι αυτό ακριβώς που επιδιώκει η ΝΔ, μια κατακερματισμένη και αδύναμη αντιπολίτευση.

Έτσι το βάρος πέφτει σε μας. Όπως χτες με τη χρεοκοπία, έτσι και σήμερα, να βγάλουμε την Ελλάδα από το αδιέξοδο. Να κάνουμε τα πάντα για να κρατήσουμε όρθια την κοινωνία. Άνθρωπο-άνθρωπο και σπίτι-σπίτι να διεκδικήσουμε και την τελευταία ψήφο.

Να πείσουμε τους δημοκρατικούς πολίτες ότι μόνο ένας ισχυρός ΣΥΡΙΖΑ και όχι μια κατακερματισμένη και σε κατάσταση εμφυλίου αντιπολίτευση μπορεί να αποτρέψει τη δεξιά παντοδυναμία. Να βάλει φραγμό στα σχέδια της ΝΔ. Να προστατέψει την κοινωνική πλειοψηφία από αυτό που έρχεται. Να κρατήσει ζωντανή την ελπίδα και την προοπτική μιας δημοκρατικής και δίκαιης διακυβέρνησης.

Σ’ αυτό το δύσκολο, αλλά ωραίο αγώνα σάς καλώ όλες και όλους. Όρθιοι, ψύχραιμοι, αποφασιστικοί, να δώσουμε τη μάχη, με πυξίδα τις αγωνιστικές παραδόσεις του προοδευτικού κόσμου και τις αξίες της Αριστεράς.

Να μιλήσουμε, να ακούσουμε, να πείσουμε, να ενώσουμε. Η δική μας δουλειά, η δουλειά της καθεμιάς και του καθενός από μας, μπορεί να αλλάξει και θα αλλάξει τους συσχετισμούς που θέλουν να εμφανίσουν αναλλοίωτους. Πιο αποφασισμένοι, πιο ενωμένοι, πιο σοβαροί από ποτέ, θα δώσουμε αυτό τον κρίσιμο αγώνα. Ξέρουμε από την ίδια μας την πείρα ότι οι μόνοι αγώνες που χάνονται σίγουρα είναι αυτοί που δεν δίνονται.

Να δώσουμε λοιπόν αυτόν τον αγώνα με πίστη και αυτοπεποίθηση, μέχρι το τελευταίο δευτερόλεπτο, μέχρι την τελευταία ψήφο.

Δευτέρα 5 Ιουνίου 2023

Πάταξη φοροδιαφυγής¨- Οι 7 στους 10 δηλώνουν εισοδήματα μέχρι10.000 ευρώ! - Αλλά ζουν σαν κροίσοι!!


 Καθώς η διαδικασία για την υποβολή φορολογικών δηλώσεων «τρέχει» σε φουλ ρυθμούς, με τους πολίτες να δηλώνουν τα εισοδήματα που απέκτησαν το 2022, τα στοιχεία της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων για τα περασμένα έτη δίνουν τροφή για σκέψη και επαναφέρουν στο προσκήνιο το πολυσυζητημένο όριο των... 10.000 ευρώ.

Με την πλειονότητα των ελλήνων φορολογουμένων - και πιο συγκεκριμένα 7 στους 10 - να δηλώνουν στην Εφορία ετήσια εισοδήματα κάτω από 10.000 ευρώ, τίθεται το ερώτημα αν μιλάμε για έκρηξη φοροδιαφυγής ή για συρρίκνωση των εισοδημάτων από μισθούς, συντάξεις και λοιπά εισοδήματα, με την πλάστιγγα να γέρνει ξεκάθαρα υπέρ της πρώτης επιλογής

Πολλοί κάνουν λόγο για «προσαρμογή» των δηλωθέντων εισοδημάτων, από μερίδα φορολογουμένων, στα όρια του αφορολογήτου της σχετικής κλίμακας, προκειμένου να ξεγελάσουν την πολιτεία. Από τη στιγμή, μάλιστα, που το φαινόμενο είναι διαχρονικό, με μικρές αποκλίσεις και χαρακτηριστικές εξάρσεις τα τελευταία χρόνια, εμφανίζονται ολοένα και περισσότερο φαινόμενα πολιτών που δηλώνουν χαμηλό εισόδημα, όσο είναι και το αφορολόγητο γι' αυτούς όριο, ενώ κυκλοφορούν προκλητικά με πολυτελή αυτοκίνητα και διαβιούν με πλουσιοπάροχο τρόπο ζωής ανερυθρίαστα, εις βάρος του κοινωνικού συνόλου.

Ενδεικτικά, το 2015, 3.575.990 φορολογούμενοι δήλωσαν έως 10.000 ευρώ, με τον φόρο να ανέρχεται στα 399 εκατ. ευρώ. Το 2016 μόλις 3 στους 10 εμφάνισαν εισόδημα πάνω από 10.000 ευρώ, ενώ το 2017 έξι στις δέκα οικογένειες δήλωσαν εισόδημα χαμηλότερο των 10.000 ευρώ. Συγκεκριμένα, στις 6.370.099 φορολογικές δηλώσεις που υποβλήθηκαν το 2018 (εισοδήματα 2017), εισόδημα χαμηλότερο των 10.000 ευρώ δήλωσαν 3.964.567 φορολογούμενοι σε οικογενειακό επίπεδο, δηλαδή το 58,9% των νοικοκυριών.

Το 2018, από το σύνολο των φορολογουμένων με εισόδημα από μισθωτές υπηρεσίες, το 51,87% δήλωσε εισόδημα έως 10.000 ευρώ και το 2019 σχεδόν έξι στις δέκα φορολογικές δηλώσεις (58,9%) που υποβλήθηκαν ενσωμάτωσαν εισοδήματα χαμηλότερα των 10.000 ευρώ.

Τέλος, τη διετία 2020 - 2021 καταγράφηκαν οι ίδιες τάσεις, με τη μεν πρώτη χρονιά έξι στα δέκα νοικοκυριά να δηλώνουν στην Εφορία ετήσια εισοδήματα που δεν ξεπέρασαν τα 10.000 ευρώ, ενώ το 2021 (τελευταία διαθέσιμα στοιχεία) περισσότεροι από έξι εκατομμύρια φορολογούμενοι, σε σύνολο περίπου εννέα εκατομμυρίων (αναλογία 7 στους 10), δήλωσαν εισοδήματα κάτω από το συγκεκριμένο όριο.

Αξίζει να σημειωθεί ότι τα περισσότερα από τα εισοδήματα που βρίσκονται κάτω από το φάσμα των 10.000 ευρώ είναι αφορολόγητα καθώς προέρχονται κυρίως από μισθούς ή συντάξεις. Οπως ανέφερε το σχετικό ρεπορτάζ από «Το Βήμα της Κυριακής» (21/5), «σε σύνολο 8.929.096 φορολογουμένων εκείνοι που δηλώνουν ετήσια εισοδήματα κάτω των 10.000 ευρώ το 2021 ανέρχονται σε 6.045.895 πολίτες. Το γεγονός αυτό είναι και η βασική αιτία που το υπουργείο Οικονομικών εδώ και πολλά χρόνια δεν "αγγίζει" τα τεκμήρια καθώς θεωρούν αρμοδίως ότι πολλοί από τους παραπάνω πολίτες δεν δηλώνουν τα πραγματικά τους εισοδήματα γιατί φοροδιαφεύγουν».

 

Πανδημία και φοροδιαφυγή

Μιλώντας στα «ΝΕΑ» ο Απόστολος Αλωνιάτης, οικονομολόγος - φοροτεχνικός, α' αντιπρόεδρος του Ινστιτούτου Οικονομικών και Φορολογικών Μελετών (ΙΟΦΟΜ), επισημαίνει πως τα τελευταία στοιχεία αφορούν την περίοδο 2020 - 2021, όπου η πανδημία είχε κάνει ιδιαίτερα αισθητή την παρουσία της και επηρέασε αρνητικά μια σειρά από επαγγέλματα. «Για παράδειγμα οι δικηγόροι, πώς να έχουν εισοδήματα από τη στιγμή που είχαμε πανδημία και ήταν κλειστά τα δικηγορικά γραφεία. Χωρίς να είναι δικαιολογία, πρέπει να εξετάσουμε  το γεγονός ότι υπήρχε μια πτώση στους πρώην ελεύθερους επαγγελματίες, έχουμε τους επιτηδευματίες που έχουν έναν φούρνο, μια ατομική επιχείρηση και επλήγησαν», αναφέρει και προσθέτει ότι την περίοδο που εξετάζουμε κάποιοι δεν είχαν πραγματικά εισοδήματα και βέβαια και κάποιοι είναι γνωστοί στον χώρο αυτό για τη φοροδιαφυγή και τα επαγγέλματά τους τα γνωρίζει η κυβέρνηση».

Όπως λέει, «σε ορισμένα επαγγέλματα έχει νομοθετηθεί πως αν κόψεις μια απόδειξη και την πληρώσεις ηλεκτρονικά μετράει στο να γίνει αφαίρεση από τη δήλωσή σου, από το εισόδημά σου. Αρα γνωρίζει η εκάστοτε κυβέρνηση ποιοι είναι αυτοί που φοροδιαφεύγουν».

Την ίδια ώρα, ο Αλωνιάτης επισημαίνει ότι δεν γίνονται έλεγχοι. «Σου λέει αυτός: "Βάλε τη δαπάνη, ποιος θα με ελέγξει". Όμως, χρειάζονται έλεγχοι έξω, γιατί καλό το mydata, καλή κάθε ενέργεια που λαμβάνεται ενάντια στη φοροδιαφυγή. Είναι καλοδεχούμενο μέτρο, τουλάχιστον από τον κλάδο των φοροτεχνικών γιατί αναδεικνύεται η δουλειά τους, αλλά από εκεί και πέρα αν δεν βγάλεις συνεργεία έξω να δεις τι γίνεται δεν θα πιάσεις ποτέ τη φοροδιαφυγή. Γι' αυτό μας έβαλε χέρι και η Ευρωπαϊκή Επιτροπή».

Να δοθούν κίνητρα. Σύμφωνα με τον ίδιο, πρέπει να δοθούν κίνητρα στην αντίθετη μεριά. «Σήμερα λέμε να έχει κάποιος το 30% πληρωμένο με κάρτα, με πίστωση κ.λπ. για να μη φάει το πέναλτι του 22% στη διαφορά. Αν όμως δοθούν κίνητρα θα είναι διαφορετικά. Οπως δόθηκαν μέχρι το 2025 για τους υδραυλικούς και τους ηλεκτρολόγους που ήταν αφαίρεση από το εισόδημα, δηλαδή να πάρεις μια απόδειξη μέχρι ένα ποσό και να την πληρώσεις και ηλεκτρονικά και τότε θα σου την αφαιρέσει η Εφορία από το συνολικό εισόδημα».

«Εάν λοιπόν δεν δοθούν τέτοια κίνητρα ώστε να αναγκάσεις τον πολίτη να ζητήσει την απόδειξη όπου θα έχει κάποιο όφελος, δεν θα προχωρήσει αυτή η ιστορία. Να δώσεις κίνητρα στον πολίτη για να μην πει ο άλλος θα έρθω, θα σου κάνω και 20% έκπτωση και να είναι μαύρα. Αν μου φέρεις αυτά και όχι αποδείξεις από σουπερμάρκετ, εγώ πρέπει να σου δώσω κέρδος στη φορολογική δήλωση. Πρέπει να του δώσεις το τυράκι του φορολογουμένου», προσθέτει χαρακτηριστικά.

Ο επανασχεδιασμός των φορολογικών εργαλείων και φορολογικός έλεγχος έξω, στη διακίνηση, είναι, σύμφωνα με τον Αλωνιάτη, ο ακρογωνιαίος λίθος για την καταπολέμηση της φοροδιαφυγής. «Δεν ξέρω αν θα πετύχει το ηλεκτρονικό τιμολόγιο που είναι στα σκαριά, αλλά και πάλι αν δεν βγάλεις κόσμο έξω δεν θα κάνεις τίποτα», καταλήγει.

Ελληνοτουρκικά: Η Φόρμουλα διπλής "λύσης" - Ξεκλειδώνουν τις πύλες του Αιγαίου στην Τουρκία και κεφαλοκλειδώνουν την Κύπρο


 Η «αποναρκοθέτηση» του Αιγαίου και το μοντέλο της Μεραρχίας του ’67 - Χάνεται η πρώτη γραμμή άμυνας της Ελλάδας, η πρακτική της συγκυριαρχίας και πώς Αιγαίο και Κύπρος τίθενται υπό την ομηρεία της Τουρκίας

Οι Πρέσπες του Αιγαίου και το κεφαλοκλείδωμα από το οποίο απειλείται η Κύπρος δεν συνιστούν θεωρητικό, αλλά πρακτικό μοντέλο δράσης. Υπάρχουν, ήδη, επί τούτου στοιχεία, κάποια εκ των οποίων έχει αποκαλύψει η εφημερίδα «Εστία» την περασμένη Κυριακή και αφορούν:

  1. Στη δημιουργία διαύλων για την Τουρκία στο Αιγαίο, που σημαίνει ότι η Ελλάδα παραιτείται σε διάφορους χώρους και στον αέρα και στη θάλασσα των δικαιωμάτων της στα 12 ναυτικά μίλια και αναλόγως μπορεί να φτάσει ώς τα 7 ή ώς στα 8 ή 9 ή να μείνει στα 6.
  2. Στο «Σύμφωνο Μη Επιθέσεως» μεταξύ Ελλάδας και Τουρκίας.
  3. Στην αποστρατιωτικοποίηση των νησιών με τη μετακίνηση τμημάτων της Τουρκικής Στρατιάς του Αιγαίου περί τα 250 χιλιόμετρά προς την ενδοχώρα.

Τι σημαίνει η αποστρατιωτικοποίηση των νησιών και η απόσυρση των Τούρκων στα 250 χιλιόμετρα
Πώς ερμηνεύεται στην πράξη το νέο δόγμα Δένδια
Οι τρεις ζώνες στο Αιγαίο και οι τουρκικοί δίαυλοι

Σπάει η άμυνα

Κατά κάποιον τρόπο, ένα τέτοιο μοντέλο ακούγεται καλό. Και ανοίγει τον δρόμο ακόμη και γι’ αυτήν τη λύση του Κυπριακού. Ας πάρουμε, όμως, τα πράγματα από την αρχή, για να δούμε τι θα μπορούσε να σημαίνει μια τέτοια συμφωνία και για την Ελλάδα και για την Κύπρο τόσο από νομικής, όσο και από γεωπολιτικής άποψης, καθώς και ασφάλειας. Αλλά και κάτι άλλο: Είναι ή όχι βήμα για την υλοποίηση της πολιτικής της Γαλάζιας Πατρίδας και γενικότερα της τουρκικής αναθεωρητικής πολιτικής; Συναφώς επισημαίνουμε τα εξής:

Πρώτο, επί τη βάσει του Διεθνούς Δικαίου της Θάλασσας, εκείνη που χάνει τμήμα των κυριαρχικών της δικαιωμάτων είναι η Ελλάδα και όχι η Τουρκία. Συνεπώς, δημιουργούνται συνθήκες συγκυριαρχίας στο Αιγαίο και γίνεται δεκτή η αντίληψη της Άγκυρας ότι, εφόσον έχει μεγάλη ακτογραμμή, δικαιούται και περισσότερα δικαιώματα.

Δεύτερο, ο τουρκικός στόλος:

 (Α) ασφυκτιά στην ακτογραμμή του Αιγαίου και πέραν αυτής, διότι υπάρχουν τα ελληνικά νησιά, οπότε π.χ. ο τουρκικός στόλος μόλις θα βγει για επιχειρήσεις θα τύχει της «θερμής υποδοχής» των οπλικών συστημάτων, που υπάρχουν στα ελληνικά νησιά. Συνεπώς, ακόμη και αν δοθούν θαλάσσιοι διάδρομοι, θα πρέπει να αποστρατιωτικοποιηθούν τα νησιά, για να αισθάνεται η Τουρκία «ασφαλής». 

(Β) Δεν μπορεί να βγει από τα στενά των Δαρδανελλίων λόγων των νησιών της Σαμοθράκης, της Λέσβου, του Αγίου Ευστράτιου και της Χίου. Οι πύλες είναι κλειστές. Εκτός και αν τα νησιά αποστρατιωτικοποιηθούν, όπως αξιώνει η Τουρκία. Εδώ έχουμε, όπως φαίνεται και στον χάρτη, την πρώτη ζώνη νησιών αμύνης στο Αιγαίο. 

(Γ) Η δεύτερη ζώνη νησιών (χάρτης ζώνης Β) χαρακτηρίζεται από πυκνότητα νησιών και συνιστά πραγματικό ναρκοπέδιο για τον τουρκικό στόλο. Η αποναρκοθέτησή του μπορεί να γίνει μόνο εάν δοθούν δίαυλοι στην Τουρκία από την Ελλάδα και αν γίνει αποστρατιωτικοποίηση νησιών. Έτσι η Τουρκία θα μπορεί να κινείται άνετα από ανατολάς προς δυσμάς.

 (Δ) Δεν μπορεί να μπει στο Αιγαίο από τον νότο, λόγω του ότι η Ελλάδα ελέγχει τις δυο πύλες εισόδου. Η μια εκτείνεται από την Κρήτη ώς την Κάρπαθο και η δεύτερη από την Κάρπαθο ώς τη Ρόδο. Η αποστρατιωτικοποίηση των νησιών αυτών ξεκλειδώνει τις πύλες του Αιγαίου για την Τουρκία και θα μπορεί να κινείται από τον νότο προς το κεντρικό και βόρειο Αιγαίο.

Τουρκική προέλαση και ανασφάλεια

Εάν δούμε το συνολικό σκηνικό και τι τελικά θα συμβεί, καταλήγουμε στα εξής:

  1. Η Τουρκία θα μπορεί να μπαίνει και να βγαίνει από τον βορρά και από τον νότο στο Αιγαίο και να κινείται ανέτως από ανατολάς προς δυσμάς. Και θα ενώσει τον σχεδιασμό της Γαλάζιας Πατρίδας ώς την Κύπρο και την Αλεξανδρέττα.
  2. Ακόμη και αν τα τουρκικά στρατεύματα μετακινηθούν 250 χιλιόμετρα από τις ακτές προς το εσωτερικό της Τουρκίας, θα είναι δυνατό να επανέλθουν σύντομα, μέσα σε δυο το πολύ μέρες, σε αντίθεση με τις ελληνικές δυνάμεις, οι οποίες θα είναι εξόχως δύσκολο, αν όχι αδύνατο, να επανέλθουν στα νησιά με τη μεταφορά αρμάτων, πυροβολικού, αντιαεροπορικών κ.λπ.
  3. Η Τουρκία αποκτά στρατηγικό βάθος, το οποίο δεν έχει σήμερα, και θα φτάσει ώς τον 25ο Μεσημβρινό. Η Ελλάδα δεν χάνει απλώς την πρώτη γραμμή άμυνάς της στα νησιά, αλλά, ταυτοχρόνως, και σε συνδυασμό με τους θαλάσσιους διαδρόμους, που θα δοθούν στον τουρκικό στόλο, φτάνει έξω από την Ηπειρωτική Ελλάδα.
  4. Δημιουργούνται συνθήκες ανασφάλειας για τους κατοίκους των νησιών, διότι ο τουρκικός στρατός μπορεί να κινηθεί σε σύντομο χρονικό διάστημα, ενώ ο ελληνικός μέχρι να έρθει, εάν καταφέρει να φτάσει, το παιχνίδι θα έχει τελειώσει. Κάτι τέτοιο θα παραπέμπει στην τραγική απόφαση για την αποχώρηση της Ελληνικής Μεραρχίας το 1967, που άφηνε την Κύπρο αθωράκιστη και άνοιξε τον δρόμο για την εισβολή του 1974, με την Ελλάδα να ισχυρίζεται ότι η Κύπρος ήταν μακριά. Ερώτημα: Θα ήταν το ίδιο το καθεστώς ασφάλειας της Κύπρου και θα είναι το ίδιο το καθεστώς των νησιών, με τις ελληνικές ένοπλες δυνάμεις επί τόπου ή με έδρα την Ηπειρωτική Ελλάδα;

Η αναθεωρητική πολιτική και οι νέες αχίλλειες πτέρνες

Υπό αυτές τις συνθήκες, η Τουρκία προχωρεί στην υλοποίηση της αναθεωρητικής της πολιτικής. Δηλαδή, την αλλαγή της νομικής, γεωπολιτικής και στρατηγικής της σχέσης με την Ελλάδα. Και αυτό δεν είναι τίποτε άλλο, εκτός από ένα ακόμη βήμα για την υλοποίηση της Γαλάζιας Πατρίδας. Ταυτοχρόνως, δε, εφόσον αποδυναμώνεται η άμυνα της Ελλάδας στο Αιγαίο, αποδυναμώνεται και η άμυνα της Κύπρου ακόμη περισσότερο. Γιατί; Διότι η Ελλάδα, πέραν της Κύπρου, αποκτά νέες αχίλλειες πτέρνες, διότι χάνει όσα αμυντικά πλεονεκτήματα διαθέτει σήμερα, οπότε, πόσα και τι να προλάβει, εάν το λεγόμενο «Σύμφωνο Μη Επιθέσεως» σπάσει;

Η παγίδευση του Προέδρου

Ερώτημα: Πώς θα υπογράψει η Ελλάδα «Σύμφωνο Μη Επιθέσεως» με την Τουρκία, όταν η Κύπρος τελεί υπό κατοχή; Ή μήπως θα μας επιβάλουν τη λύση οι «Μητέρες Πατρίδες», όπως επιδίωκαν την εποχή της δικτατορίας του Παπαδόπουλου; Διότι, ποιος αμφισβητεί ότι θα μας πιέσουν με το δίλημμα: Ή δέχεστε την όποια λύση ή τραβάτε μόνοι σας προς τη διχοτόμηση; Και θα το πουν αυτό, ασχέτως εάν η λεγόμενη «λύση» είναι ήδη διχοτομική. Γιατί; Διότι η Τουρκία αφενός θεωρεί ότι η βάση των συνομιλιών είναι τα δύο κράτη με την ισότιμη κυριαρχία και, αφετέρου, επειδή η Άγκυρα πήγε ένα βήμα μπροστά, Αθήνα και Λευκωσία υιοθετούν την προηγούμενη τουρκική θέση των δυο ισότιμων συνιστώντων κρατών με πολιτική ισότητα. Και εδώ είναι που παγιδεύεται ο Πρόεδρος Χριστοδουλίδης, ο οποίος, αντί να θέσει ως βάση λύσης τη συνέχεια της Κυπριακής Δημοκρατίας και τις αρχές της ΕΕ, αποδέχεται, όπως και οι προκάτοχοί του, μια διχοτομική ομοσπονδιακή φόρμουλα, η οποία: Α) Νομιμοποιεί τα τετελεσμένα της εισβολής, δηλαδή τον διοικητικό, γεωγραφικό και πληθυσμιακό διαχωρισμό. Β) Με βάση τις συγκλίσεις θα μας αφαιρεί το δικαίωμα ψήφου στον βορρά, εκτός και αν αποποιηθούμε την εσωτερική ελληνοκυπριακή μας ιθαγένεια και πάρουμε την τουρκοκυπριακή. Εάν, δηλαδή, γίνουμε από Έλληνες Τούρκοι, όπως την εποχή της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας. Όταν δηλαδή για να είχε ένας Χριστιανός δικαίωμα ψήφου έπρεπε να γίνει μουσουλμάνος και, ως εκ τούτου, Τούρκος.

Ωραίο πακέτο με ωρολογιακές βόμβες

Δύο θα είναι τα εύηχα στοιχεία μιας τέτοιας φόρμουλας που αφορά και στο Αιγαίο και στην Κύπρο: Πρώτο, η λέξη «λύση» και, δεύτερο, η αναφορά στο «Σύμφωνο Μη Επιθέσεως», το οποίο, γιατί όχι, θα επεκτείνουν και στην Κύπρο. Μέσα όμως σε αυτά τα δύο πακέτα με ωραίες κορδέλες και ονοματολογία θα κρύβονται βόμβες, των οποίων, όπως πολλάκις έχουμε αναφέρει, η Άγκυρα θα μπορεί να ρυθμίσει τον ωρολογιακό μηχανισμό, καθορίζοντας πού και πώς θα γίνει η επόμενη έκρηξη, εάν δεν της κάνουμε τα χατίρια είτε στα νησιά είτε στην Κύπρο. Ερώτημα: Όταν η Κύπρος και τα νησιά είναι σε απόσταση αναπνοής από την Τουρκία και αποστρατιωτικοποιημένα θα είναι ή όχι εργαλείο εκβιασμών και βορά στον τουρκικό στρατό; Η ασφάλειά μας θα ανήκει στην Άγκυρα και, ως εκ τούτου, τμήμα της κυριαρχίας μας. Προτεκτοράτο…

Διπλή «λύση» και δορυφόροι

Υπάρχει, λοιπόν, λογική στη νέα πολιτική αντίληψη, την οποία εκφράζει ο Νίκος Δένδιας. Ότι, δηλαδή, η «λύση» στο Αιγαίο θα ήταν δυνατό να φέρει και τη «λύση» στην Κύπρο. Όπως όμως στήνεται το σκηνικό, ενώ η Φινλανδία εντάχθηκε στο ΝΑΤΟ για να τερματίσει τη δορυφοροποίησή της από τη Ρωσία, η Κύπρος θα εμβαθύνει τη φινλανδοποίησή της ως προς την Άγκυρα. 

Το ίδιο θα συμβεί και με τα νησιά του Αιγαίου και με την Ηπειρωτική Ελλάδα. Κάποιοι ισχυρίζονται πως καθόλου τυχαίο δεν είναι το γεγονός ότι δεν συζητούνται στον ελληνικό προεκλογικό τα εθνικά θέματα. Ούτε το Κυπριακό ούτε το Αιγαίο. Εντός, δε, της Νέας Δημοκρατίας, θα υπάρξουν αντιδράσεις εάν προχωρήσει μια τέτοια φόρμουλα λύσης, κυρίως από την Καραμανλική Πτέρυγα και από τον Σαμαρά, ο οποίος έχει ήδη κλείσει με δημόσιες δηλώσεις του το παράθυρο στις Πρέσπες του Αιγαίου. Γίνεται αναφορά στη Νέα Δημοκρατία, διότι, όπως δείχνουν τα πράγματα, αυτή θα έχει την αυτοδυναμία και την εξουσία στον δεύτερο γύρο των εκλογών και την Κυβέρνηση το επόμενο διάστημα. Εάν, δε, λάβει κάποιος υπόψη ότι ο ΣΥΡΙΖΑ υπέγραψε τις Πρέσπες, στο θέμα της Μακεδονίας, εάν Μητσοτάκης και Δένδιας προχωρήσουν στις Πρέσπες του Αιγαίου, με προέκταση στην Κύπρο, πολύ πιο εύκολα θα έχουν τη στήριξη του Αλέξη Τσίπρα, παρά της Νέας Δημοκρατίας. Όχι ότι δεν θα βρουν κι εκεί συμμάχους…

Ο χάρτης είναι αποκαλυπτικός της κατάστασης που επικρατεί στο Αιγαίο και πώς θα ανοίξουν οι πύλες του στην Τουρκία μέσω θαλάσσιων διαδρόμων, που θα ήταν δυνατό να δοθούν στην Τουρκία μέσω της αποποίησης τμήματος των κυριαρχικών της δικαιωμάτων και της αποστρατιωτικοποίησης νησιών. Με το κίτρινο χρώμα είναι τα νησιά των οποίων την κυριαρχία αμφισβητεί η Άγκυρα και με το πράσινο εκείνα των οποίων αξιώνει την αποστρατιωτικοποίηση. Υπάρχουν τρεις σημαντικές ζώνες που αποτυπώνονται με μαύρο χρώμα. 

Εάν η Ελλάδα χάσει τη ζώνη Γ, ανοίγουν οι πύλες του Αιγαίου για την Τουρκία από τον νότο. 

Εάν χάσει τη ζώνη Β, «αποναρκοθετείται» το Αιγαίο και η Τουρκία μπορεί να κινηθεί από ανατολάς προς δυσμάς, και 

Εάν χάσει τη ζώνη Α, η Τουρκία θα εισέρχεται στο Αιγαίο από τα βόρεια χωρίς πρόβλημα. Η δε αποστρατιωτικοποίηση των νησιών θυμίζει την αποχώρηση της Μεραρχίας από την Κύπρο το ’67 και ό,τι τραγικό ακολούθησε στη συνέχεια. Ακόμη και αν τουρκικές Δυνάμεις υποχωρήσουν κατά 250 ή 300 χιλιόμετρα στην ενδοχώρα, επιστρέφουν σε χρόνο ρεκόρ. Ο ελληνικός στρατός εάν αποχωρήσει, και να θέλει να επιστρέψει, θα φαντάζει μάλλον αδύνατο σενάριο, όπως συνέβη και στην Κύπρο…



Πηγή:https://simerini.sigmalive.com/article/2023/6/4/phormoula-diples-luses-ksekleidonoun-tis-pules-tou-aigaiou-sten-tourkia-kai-kephalokleidonoun-ten-kupro/

Η μεγάλη των Ελλήνων φτώχεια - Ο μύθος των καταθέσεων: - Ούτε 1.000 ευρώ δεν έχουν 7 στους 10 Έλληνες! - Ποιοι έχουν το χρήμα… - Αναλυτικοί πίνακες


 

Αποκαλυπτικά στοιχεία για το ύψος των καταθέσεων των νοικοκυριών περιέχει η έκθεση του Ταμείου Εγγύησης Καταθέσεων και Επενδύσεων, η οποία αποκαλύπτει την φτώχεια των Ελλήνων, οι οποίοι δεν μπορούν να αποταμιεύσουν.


Στον αντίποδα, μόλις το 0,7% των Ελλήνων καταθετών έχει αποταμιεύσεις στις ελληνικές τράπεζες άνω των 100.000 ευρώ, αλλά όλοι μαζί, έχουν σχεδόν τις μισές από τις συνολικές καταθέσεις.


Σύμφωνα με την έκθεση του ΤΕΚΕ, το 72,5% των καταθετών στις ελληνικές τράπεζες έχει καταθέσεις έως 1.000 ευρώ!


Μάλιστα, η συγκεκριμένη κατηγορία καταθετών, παρότι είναι η πολυπληθέστερη, κατέχει συνολικά μόλις το 1,4% του συνόλου των καταθέσεων.


Στην πραγματικότητα, δεν πρόκειται για αποταμιευτικούς λογαριασμούς, αφού τα ελληνικά νοικοκυριά δεν έχουν τη δυνατότητα αποταμίευσης, όταν οι αποδοχές δεν επαρκούν για να βγει ο μήνας.


Οι συγκεκριμένοι λογαριασμοί είναι μισθοδοσίας εργαζόμενων και συνταξιούχων και καταβάλλονται σε αυτούς μισθοί ή συντάξεις, καθώς είναι υποχρεωτική η καταβολή αμοιβών μέσω τραπέζης.


Όμως, από τα ποσά αυτά, μόλις κατατεθούν πληρώνονται λογαριασμοί, δόσεις δανείων, εφορίας κ.λπ. και μένουν ελάχιστα υπόλοιπα, όπως αποδεικνύει η έκθεση του ΤΕΚΕ.


Σύμφωνα με την έκθεση του Ταμείου Εγγύησης Καταθέσεων και Επενδύσεων, επί συνόλου καταθέσεων νοικοκυριών και επιχειρήσεων ύψους 188,55 δις. ευρώ η διάρθρωσή τους είναι η ακόλουθη:


Ποιοι έχουν το χρήμα…


  • = Καταθέσεις από 0 έως και 1.000 ευρώ έχει το 72,5% των καταθετών, οι οποίοι είχαν συνολικά καταθέσεις ύψους 2,64 δισ. ευρώ που αναλογούν στο 1,4%.
  • = Καταθέσεις 1.001 – 5.000 ευρώ έχει το 12,4% των καταθετών, οι οποίοι κατέχουν συνολικά καταθέσεις ύψους 9,63 δισ. ευρώ ή το 5,1% του συνόλου των αποταμιεύσεων.
  • = Καταθέσεις 5.001 – 50.000 ευρώ έχει το 13% των καταθετών, οι οποίοι κατέχουν συνολικά καταθέσεις ύψους 67,381 δισ. ευρώ ή το 35,7% του συνόλου των καταθέσεων.
  • = Καταθέσεις 50.001 – 100.000 ευρώ έχει το 1,4% των καταθετών, οι οποίοι κατέχουν συνολικά καταθέσεις ύψους 29,63 δισ. ευρώ ή το 15,7% του συνόλου των καταθέσεων.
  • = Καταθέσεις άνω των 100.000 ευρώ έχει μόλις το 0,7% των Ελλήνων καταθετών, οι οποίοι ωστόσο κατέχουν συνολικά καταθέσεις ύψους 79,3 δισ. ευρώ ή το 42% του συνόλου των καταθέσεων.






πηγή:https://www.sahiel.gr/ekthesis-toy-tameioy-eggyisis-katatheseon-kai-ependyseon-oyte/

Ινστιτούτο Στρατηγικών Μελετών της Ελλάδος: Πρόσκληση στην Διάλεξη του Χρήστου ΄Απ. Κωνσταντόπουλου Συγγραφέως με θέμα " Έξοδος από το Αδιέξοδο"


ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ

Παρακαλούνται τα Μέλη και οι Φίλοι του Ινστιτούτου Στρατηγικών Μελετών της Ελλάδος

να τιμήσουν με την παρουσία τους την Διάλεξη του

Χρήστου ΄Απ. Κωνσταντόπουλου

Συγγραφέως

με θέμα

« Έξοδος από το Αδιέξοδο »

την 15η Ιουνίου 2023, ημέρα Πέμπτη και ώρα 7 μ.μ.

στο Σπυροπούλειο Πολιτιστικό Κέντρο του Δήμου Φιλοθέης-Ψυχικού

(Λεωφόρος Κηφισίας και Αγίας Σοφίας 1, Ν. Ψυχικό 154 51, Στάση Σκαλάκια επί της Λεωφόρου)

Δρ Δημήτριος Σμοκοβίτης

Πρόεδρος του Ι.Σ.Μ.Ε.

Αντιστράτηγος ε.α. Σεραφείμ Παπαποστόλου

Διευθυντής Σεμιναρίου