Παρασκευή 17 Μαρτίου 2023

Βουλευτής Α΄ ΣΥΡΙΖΑ Δημήτρης Τζανακόπουλους: - Ο ΣΥΡΙΖΑ έχει δεσμευτεί ότι ο κατώτατος μισθός θα υπερκαλύπτει τις αυξήσεις - Για αξιοπρεπή διαβίωση θα δώσουμε αύξηση .. για να φτάσουμε στα 880 ευρώ.


 

Συνέντευξη του Βουλευτή Α΄ Αθήνας ΣΥΡΙΖΑ – Προοδευτική Συμμαχία Δημήτρη Τζανακόπουλου στον ραδιοφωνικό σταθμό Real FM (Κ. Μακρή)

«Οι δομικές ανεπάρκειες του συστήματος του ΟΣΕ τα τελευταία χρόνια αποδεικνύουν ότι έχει πλήρως καταρρεύσει. Το γεγονός ότι έγιναν προσλήψεις χωρίς τα απαραίτητα προσόντα και φυσικά το γεγονός ότι οι άνθρωποι οι οποίοι έπρεπε να στελεχώσουν καίριες θέσεις για την ασφάλεια των μεταφορών, δεν είχαν την απαιτούμενη εκπαίδευση, όπως αναφέρεται στο σχετικό πόρισμα της Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων, είναι πραγματικά συγκλονιστικό», ανέφερε σε συνέντευξή του στον ραδιοφωνικό σταθμό Real FM ο Βουλευτής Α΄ Αθήνας ΣΥΡΙΖΑ – Προοδευτική Συμμαχία Δημήτρης Τζανακόπουλος.

Και συνέχισε τονίζοντας: «Επιβεβαιώνει δε και μια κριτική ότι δεν έχουμε απλώς και μόνο ένα ανθρώπινο λάθος, αλλά μια εγκληματική πολιτική πλήρους απαξίωσης που έχει οδηγήσει στην κατάρρευση της δημόσιας υποδομής. Είναι ζήτημα που αφορά πρωτίστως τη διοίκηση του ΟΣΕ και την πολιτική ηγεσία. Δηλαδή δεν έχουμε να κάνουμε με τις ευθύνες απλώς ενός επιθεωρητή ή με τις ευθύνες των εκπαιδευτών. Εδώ έχουμε να κάνουμε με την υλοποίηση συγκεκριμένων πολιτικών εντολών».

Μάλιστα υπογράμμισε ότι «είναι μια πολιτική εντολή, η οποία λέει ότι εφόσον πρέπει να καλυφθούν τα κενά για να μην σταματήσουν οι σιδηροδρομικές μεταφορές, βγάλτε τους ακόμα και ανεκπαίδευτους ή επισπεύστε τη διαδικασία της εκπαίδευσης. Όλα αυτά αναδεικνύουν ένα βαθιά προβληματικό σύστημα, μια βαθιά προβληματική δομή για την οποία υπάρχουν πρωτίστως και κυρίως πολιτικές ευθύνες που σχετίζονται με την ηγεσία του Υπουργείου Μεταφορών, δηλαδή τον κ. Καραμανλή και φυσικά με τις διοικήσεις στη διοίκηση του ΟΣΕ, οι οποίοι ήταν οι εκλεκτοί της κυβέρνησης. Αυτό είναι το σχόλιο και νομίζω ότι αποδεικνύεται και επιβεβαιώνεται και από όλα όσα βλέπουν καθημερινά το δημόσιο».

Σχετικά με τις ανακοινώσεις για τον κατώτατο μισθό στα 780 ευρώ σχολίασε: «Ο ΣΥΡΙΖΑ έχει δεσμευτεί ότι με δεδομένη την καλπάζουσα ακρίβεια και τον υψηλότατο πληθωρισμό,
θα πρέπει ο κατώτατος μισθός να υπερκαλύπτει τις αυξήσεις οι οποίες έχουν συντελεστεί στα είδη πρώτης ανάγκης και στην ενέργεια. Διότι ενώ ο συνολικός πληθωρισμός μπορεί να βρίσκεται κοντά στο 9-10% στα είδη πρώτης ανάγκης έχουμε αύξηση της τάξης του 17, του 20, ακόμα και του 25 % ιδιαιτέρως στα τρόφιμα. Άρα λοιπόν δεν υπάρχει δυνατότητα για αξιοπρεπή διαβίωση χωρίς μια τιμαριθμική αναπροσαρμογή του κατώτατου μισθού, ο οποίος πρέπει να οριστεί στα 800 ευρώ. Τιμαριθμική αναπροσαρμογή θα πει ότι θα δώσουμε και μια αύξηση 10% στα 800 για να φτάσουμε στα 880. Νομίζω ότι αυτό είναι το κατώτατο όριο αξιοπρεπούς στοιχειώδους διαβίωσης».

Ο Βουλευτής επεσήμανε κιόλας ότι «η κυρίαρχη θεωρία των οικονομικών αυτή την περίοδο λέει ότι μια αύξηση του κατώτατου μισθού στην πραγματικότητα δεν ευνοεί την ανταγωνιστικότητα μιας οικονομίας και επηρεάζει σε πάρα πολύ μεγάλο βαθμό τις μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις. Στην πραγματικότητα όμως ισχύει το ακριβώς αντίστροφο. Όταν το 2018 είχε γίνει αύξηση κατά 11% του κατώτατου μισθού, η άμεση απόκριση των εργοδοτικών φορέων αλλά και του δημοσιογραφικού, πολιτικού και οικονομικού αναλυτικού λόγου, μας έλεγε ότι αυτό θα επηρεάσει την ανεργία, θα δημιουργήσει προβλήματα στις μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις και τελικά μέσα σε ένα χρόνο αποδείχθηκε το ακριβώς αντίθετο. Δηλαδή ότι και η ενεργός ζήτηση είχε τονωθεί και οι μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις στην πραγματικότητα ευνοήθηκαν από την αύξηση του κατώτατου μισθού, διότι η αύξηση του κατώτατου μισθού αυξάνει τη ζήτηση σε είδη πρώτης ανάγκης και από αυτό ακριβώς ευνοούνται μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις. Άρα δεν πρέπει να το βλέπουμε στο επίπεδο του αποκομμένου ισολογισμού μιας μικρής επιχείρησης, αλλά το τι συνέπειες έχει η αύξηση του κατώτατου μισθού στο συνολικό κύκλο της οικονομίας. Και έχει αποδειχθεί ότι η αύξηση του κατώτατου μισθού στο συνολικό κύκλο της οικονομίας ευνοεί τις μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις, οι οποίες αυξάνουν το τζίρο και αυξάνουν και τη δυνατότητά τους να προσλαμβάνουν ακόμη περισσότερους εργαζόμενους. Ιδιαίτερα σε μια οικονομία όπως είναι η ελληνική. Άρα το επιχείρημα είναι μάλλον κοντόφθαλμο».

Ερωτηθείς για το ότι ο ΣΥΡΙΖΑ είχε παραδώσει το 70% του έργου, ενώ η κυβέρνηση λέει ότι είχε παραδώσει το 32%, ο Δ. Τζανακόπουλος ξεκαθάρισε: «Σε ό,τι αφορά τη σύμβαση, η οποία είχε υπογραφεί το 2014, αφορούσε ένα συνολικό έργο για την ανάπτυξη του σιδηροδρόμου. Το έργο αυτό προϋπέθετε ότι θα έχουν φτιαχτεί οι σήραγγες, ότι θα έχει φτιαχτεί διπλή γραμμή. Διότι η φωτοσήμανση και η τηλεδιοίκηση χωρίς διπλή γραμμή δεν έχει κανένα νόημα. Εμείς προχωρήσαμε στις πολύ βαριές εργασίες τις οποίες προϋπέθετε το έργο. Καταφέραμε να ολοκληρώσουμε τη διπλή γραμμή και τις σήραγγες και στη συνέχεια με βάση το έγγραφο της ΕΡΓΟΣΕ παραδώσαμε την τηλεδιοίκηση στο 72%. Και δεύτερον τα νομικά ζητήματα τα οποία είχαν προκύψει από την Αρχή Δημοσίων Συμβάσεων, είχαν επιλυθεί και ήταν έτοιμη η συμπληρωματική σύμβαση προς υπογραφή. Τη συμπληρωματική αυτή σύμβαση ο κ. Καραμανλής επέλεξε να την υπογράψει δύο χρόνια αργότερα και οφείλει σε κάθε περίπτωση να δώσει κάποιες εξηγήσεις».

Και κατέληξε: «Ο σιδηρόδρομος υπάρχει 200 χρόνια και είναι χαρακτηριστικό το γεγονός ότι επί 200 χρόνια τα τρένα δεν κινούνται στα τυφλά, παρά το γεγονός ότι μπορεί να μην υπάρχει τηλεδιοίκηση. Το ότι υπάρχουν δικλείδες ασφαλείας στο σύστημα πέρα και έξω από το θέμα της τηλεδιοίκησης είναι κάτι δεδομένο. Διαφορετικά θα είχαμε κάθε μέρα μετωπικές συγκρούσεις μεταξύ τρένων. Άρα το ερώτημα που πρέπει να τεθεί στην κυβέρνηση είναι για ποιο λόγο κατήργησε όλες αυτές τις προϋπάρχουσες δικλείδες ασφαλείας πέρα και έξω από μία συζήτηση η οποία γίνεται για το θέμα της σύμβασης τηλεδιοίκησης. Πρόκειται επομένως για μια πολιτική πλήρους απαξίωσης του ΟΣΕ, την οποία η κυβέρνηση προσπαθεί με τον ένα με τον άλλο τρόπο να τη χρεώσει σε κάποιον άλλον εκτός από τον εαυτό της».





Τομεάρχης Μεταφορών ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ Χρήστος Γκόκας για την τραγωδία στα Τέμπη: - Να αποδοθούν ευθύνες σε κάθε επίπεδο - Δεν γίνεται ούτε να φταίμε όλοι, ούτε να μη φταίει κανένας


 Σημεία Ομιλίας Χρήστου Γκόκα, Υπεύθυνου Κοινοβουλευτικού Τομέα Μεταφορών ΠΑΣΟΚ-Κινήματος Αλλαγής κατά την Ενημέρωση των μελών της Επιτροπής Παραγωγής και Εμπορίου, από τον Υπουργό Επικρατείας, κ. Γεώργιο Γεραπετρίτη, σύμφωνα με το άρθρο 36§5 του Κανονισμού της Βουλής, σχετικά με την τραγωδία των Τεμπών

  • Είναι ακόμη βαρύ το κλίμα. Η ελληνική κοινωνία είναι σοκαρισμένη. Πέρασαν δύο εβδομάδες αφότου δεκάδες συνάνθρωποί μας, σε αυτή την εθνική τραγωδία, στο τραγικό σιδηροδρομικό δυστύχημα των Τεμπών, έχασαν τη ζωή τους. Και από αυτήν τη συνεδρίαση, η οποία αφορά στο συγκεκριμένο θέμα, εκφράζω, για άλλη μια φορά, τα θερμά μου συλλυπητήρια στις οικογένειες των θυμάτων, οι οποίες βιώνουν την οδύνη αυτής της απώλειας.
  • Είναι, απαίτηση της κοινωνίας και είναι υποχρέωσή μας και το ελάχιστο χρέος μας, με σεβασμό στη μνήμη των θυμάτων, να διερευνηθούν τα αίτια και οι συνθήκες, κάτω από τις οποίες συνέβη αυτό το τραγικότερο σιδηροδρομικό δυστύχημα στη χώρα μας και να αποκαλυφθεί όλη η αλήθεια. Όπως, επίσης, είναι αυτονόητο ότι πρέπει να αποδοθούν το δίκαιο, η δικαιοσύνη και οι ευθύνες, σε κάθε επίπεδο, αλλά και να γίνουν αυτά που πρέπει για να μην συμβεί ποτέ ξανά τίποτα. Η όξυνση είναι το χειρότερο μήνυμα. Όμως θα πρέπει να μιλήσουμε, δεν θα πρέπει να σωπάσουμε και, κυρίως, δεν θα πρέπει να αδρανήσουμε. 
  • Η διαχείριση από την πλευρά της Κυβέρνησης να πάψει να είναι επικοινωνιακή, και πρέπει να σταματήσουν οι υποδείξεις προς τις Επιτροπές ή  προς τη δικαιοσύνη για το ποια πορίσματα οφείλουν να λάβουν υπόψη ή όχι. Για να μην υπάρχει καμία σκιά. Να δούμε πραγματικά τα αίτια και τις συνθήκες αυτού του τρομερού δυστυχήματος, χωρίς να επικαλούμαστε αόριστες γενικές παθογένειες ή να ζητάμε μια συγγνώμη για όλο το πολιτικό σύστημα ή να αποπροσανατολίζουμε, με διάφορους τέτοιους τρόπους μικροπολιτικής διαχείρισης. Υπάρχουν συγκεκριμένες ευθύνες, ολιγωρίες και αδράνειες, σε συγκεκριμένη χρονική διακυβέρνηση της χώρας, που είναι μια τετραετής θητεία -δεν είναι ένας μήνας, ένας χρόνος.
  • Ούτε μπορούμε να μιλάμε για άγνοια του Πρωθυπουργού, για τόσο σοβαρά ζητήματα που είχαν αυτά τα τραγικά αποτελέσματα, όσον αφορά στην ασφάλεια των μεταφορών, όταν αυτά  έχουν τεθεί σε Ερωτήσεις, σε συζητήσεις στην Επιτροπή, στην Ολομέλεια, σε δημοσιεύματα και σε επιστολές των Σωματείων των εργαζομένων. Έχουν επισημανθεί πάρα πολλές φορές και ο τρόπος που αντιμετωπίστηκαν ήταν με αδιαφορία, με αγνόηση και με ψόγο, μερικές φορές, από την πλευρά του αρμόδιου Υπουργού Μεταφορών και Υποδομών.
  • Οι προσλήψεις του 2021, που αναφέρθηκαν, αφορούν στην προκήρυξη του Δεκεμβρίου του 2022,  για τις 117 θέσεις – από τις οποίες 36 θέσεις σταθμαρχών που ακόμα δεν έχουν επιλεγεί-  αλλά και οι 200 αναθέσεις Συμβάσεων, που επίσης αναφέρθηκαν, με «μπλοκάκι» -μεταξύ των οποίων και 73 σταθμάρχες – προφανώς και δεν επαρκούν. 
  • Υπάρχει υποστελέχωση, ελλιπής εκπαίδευση και έλλειψη τεχνογνωσίας. Ζητήσαμε να προχωρήσετε σε προσλήψεις προσωπικού, με εξειδίκευση, σταθμάρχες, κλειδούχους κ.λπ, και να έχουν τον κατάλληλο χρόνο εκπαίδευσης.
  • Πέρασαν τέσσερα χρόνια και δεν κάνατε τίποτα για το Προσωπικό, όπως επίσης τέσσερα χρόνια μιλάγαμε για τα θέματα ασφάλειας, μιλάγαμε για τα θέματα των δικτύων που έχουν να κάνουν με τη σηματοδότηση, με την τηλεδιοίκηση, το  ETCS. Έχουμε συνολικά, σε περίοδο εννέα χρόνων- δηλαδή,4,5 χρόνια, με την κυβέρνηση του ΣΥ.ΡΙΖ.Α. και 4 χρόνια με την κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας- να μην καταφέρνουν να ολοκληρώσουν μια σύμβαση 41 εκατομμύρια ευρώ, την 717, που αφορά την ανάταξη του δικτύου με την σηματοδότηση και τηλεδιοίκηση Αθήνα-Θεσσαλονίκη, πλην του τιμήματος της Τιθορέας του Δομοκού και τη συμπληρωματική σύμβαση, 13 εκατ.  Ευρώ,που όπως ανέπτυξε ο κ. Υπουργός, υπογράφηκε το 2021, ενώ είχε διαπιστωθεί η ανάγκη της υπογραφής της και αφού βεβαίως πρώτα είχε συμφωνηθεί, όσον αφορά στο περιεχόμενό της, από το 2016-2017.
  • Εμείς από την πλευρά μας είμαστε διατεθειμένοι πάντα, μέσα από κλίμα και διαδικασίες συνεννόησης, να συμβάλλουμε να βρεθούν λύσεις για αυτά τα θέματα. Όλη αυτή η δουλειά πρέπει να γίνεται στη Βουλή με συζήτηση, δεν πρέπει να αποφεύγει η Κυβέρνηση, όπως έκανε μέχρι σήμερα, την συζήτηση επί της ουσίας σε αυτά τα σοβαρά ζητήματα. Πρέπει από δω και πέρα να είναι διαρκής η ενημέρωση της Βουλής, όσον αφορά στην πορεία όλων των έργων και των υποδομών σηματοδότησης,τηλεδιοίκησης και της ασφάλειας γενικότερα του σιδηροδρομικού δικτύου.
  • Δεν γίνεται ούτε να φταίμε όλοι, ούτε να μη φταίει κανένας. Αυτό οδηγεί σε μια προσπάθεια να κρύψουμε ευθύνες και συγκεκριμένα, να φύγει από τις ευθύνες η σημερινή Κυβέρνηση, με διάχυση των ευθυνών σε όλους.
  • Οι αξιολογήσεις δεν είναι θετικές για τους σιδηροδρόμους στη χώρα μας.
  • Με την παραπομπή της χώρας μας στο Δικαστήριο της Ευρωπαϊκής Ένωσης, για την μη εκπλήρωση των υποχρεώσεών  της βάσει της Οδηγίας 2014/34/ΕΕ.
  • Με τις Εκθέσεις 2020,2022 του Οργανισμού Σιδηροδρόμων της Ευρωπαϊκής Ένωσης για την ασφάλεια και διαλειτουργικότητα των σιδηροδρόμων και την πρώτη θέση στο δείκτη θνησιμότητας ανά σιδηροδρομικά χιλιόμετρα.
  • Το άρθρο του Bloomberg για τον υψηλότερο κίνδυνο  για τους επιβάτες.
  • Το πρόστιμο της ΡΑΣ, ύψους 300.000 ευρώ προς τη Hellenic Train.
  • Επίσης μεταξύ των αιτίων που μας οδήγησαν σ’ αυτό το σημείο είναι οι συνηθισμένες καταστάσεις στις κατασκευές σιδηροδρομικών έργων. Η ολιγωρία σε αποφάσεις, οι καθυστερήσεις και οι παρατάσεις στην εκτέλεση των έργων, οι διενέξεις μεταξύ εταιρειών και οι δικαστικές προσφυγές. Και αυτά δεν έχουν αντιμετωπισθεί με το κατάλληλο θεσμικό πλαίσιο.
  • Για το σύστημα ETCS , όπως γνωρίζουμε, αυτό το σύστημα ξεκινά από το 2007,αλλά αυτό το σύστημα ακολουθεί και έρχεται να λειτουργήσει πάνω στα συστήματα σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης, αλλά και στο σύστημα GSM-R. Όσον αφορά στα επίπεδα ασφάλειας, υπάρχει και το ERTMS.Εμείς ακόμη, δεν έχουμε εξασφαλίσει τη σηματοδότηση, δεν έχουμε εξασφαλίσει την τηλεδιοίκηση, δεν έχουμε ούτε μια απλή φωτοσήμανση και ειδικά στο συγκεκριμένο τμήμα που έγινε το δυστύχημα, πέρα από την ακτίνα των 5 χιλιομέτρων του τοπικού συστήματος τηλεδιοίκησης, για το οποίο περιμένουμε τα αποτελέσματα των ερευνών για να μάθουμε αν τελικά λειτουργεί, αφού είναι αντιφατικές οι απόψεις που υπάρχουν.
  •  Θα περιμένουμε τα αποτελέσματα των πραγματογνωμόνων, των εμπειρογνωμόνων, τα πορίσματα της δικαιοσύνης, διότι και η δικαιοσύνη χρησιμοποιεί πραγματογνώμονες και κάνει όποιες έρευνες θεωρήσει ότι είναι σκόπιμες. 
  • Το σίγουρο είναι ότι δεν έχουμε αυτό το σύστημα, το οποίο έπρεπε να έχουμε εδώ και χρόνια και προφανώς, αυτά τα συστήματα όταν τοποθετούνται, έχουν σαν σκοπό και αυτό  πετυχαίνουν, να αποφεύγονται τέτοιου είδους ατυχήματα. Μια μετωπική σύγκρουση τρένων. Όμως, όταν δεν έχουμε καταφέρει να θέσουμε σε λειτουργία τα συστήματα που η τεχνολογία προσφέρει, δεν σημαίνει ότι δεν πρέπει να έχουμε ένα εναλλακτικό πρωτόκολλο ασφάλειας. Aκούσαμε για περισσότερους σταθμάρχες, για δύο σταθμάρχες. Σωστό, αλλά δεν αρκεί. Θα πρέπει να τοποθετηθεί, άμεσα, ένα απλό σύστημα φωτοσήμανσης. Να μειωθούν οι ταχύτητες. 
  • Δεν μπορεί να έχουμε ανταγωνισμό και φιέστες για την ταχύτητα. Τη μία φορά με το ασημένιο βέλος από την προηγούμενη κυβέρνηση. Τώρα, κατ’ επανάληψη, μας έλεγε ο Υπουργός Μεταφορών και Υποδομών της σημερινής κυβέρνησης – ο προηγούμενος,όχι ο κ.Γεραπετρίτης- ότι θα πετύχουμε αυτούς και αυτούς τους χρόνους. Σε ποιο δίκτυο, σε ποια υποδομή και με ποιο σύστημα ασφαλείας; 
  • Όσον αφορά στη σύμβαση 717. Η ουσία του προβλήματος είναι ότι δεν έπρεπε να φτάσουμε στα εννέα χρόνια υλοποίησης αυτού του έργου και εκεί υπάρχουν ευθύνες και εκεί θα πρέπει να δούμε τα στοιχεία αναλυτικά και κυρίως θα πρέπει να ξέρουμε ότι τώρα είμαστε σε μια πορεία του να ολοκληρωθεί το έργο. 
  • Θα αναφέρω δυο τρία στοιχεία ακόμα. Αναφερθήκατε κύριε Υπουργέ στον Εθνικό Οργανισμό Διερεύνησης Αεροπορικών και Σιδηροδρομικών Ατυχημάτων. Δεν έχει συγκροτηθεί ακόμα γι΄ αυτό πήγαμε σε τριμελή επιτροπή. Όταν συζητήθηκε όμως είχαμε πει ότι θα πρέπει να συγκροτηθεί στη βάση μιας ανεξάρτητης αρχής σύμφωνα με τον Κανονισμό της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και όχι σαν μια υπηρεσία στην ουσία του Υπουργείου, όπως υπηρεσία του Υπουργείου έγινε και η ΕΡΓΟΣΕ. 
  • Σε σχέση με το θέμα τηςTrenitalia και της νέας σύμβασης. Είχαμε καταθέσει τα στοιχεία για τη σύμβαση στην Ολομέλεια που αφορούσαν στη μείωση του ποσού για επενδύσεις από τα 650 έως 800 εκατομμύρια, στα 77,5 εκατομμύρια, όπου από αυτά τα χρήματα, μόλις 15 εκατομμύρια θα αφορούσαν τις νέες τεχνολογίες, αντί των 100 έως 150 εκατομμυριων που ήταν και στο μνημόνιο που είχε υπογραφεί το 2019 αλλά και στο πρακτικό του διοικητικού συμβουλίου της ΤΡΑΙΝΟΣΕ με το οποίο προσήλθε στη συμφωνία με το ελληνικό δημόσιο το 2020.
  •  Ήταν μια σκανδαλώδης σύμβαση, όπως χαρακτηρίστηκε από την πλευρά μας. Και γιατί ήταν μία απευθείας ανάθεση και για τον τρόπο με τον οποίο μείωσε στο 10% τις επενδύσεις, και γι΄ αυτό δεν την ψηφίσαμε.Ζητήσαμε με γραπτή ερώτηση να μας δοθούν στοιχεία, τι επενδύσεις έγιναν από την πλευρά της ΤΡΑΙΝΟΣΕ στην προηγούμενη πενταετία και μέχρι ποιο ύψος, για να δούμε τι τύχη θα έχει και η νέα σύμβαση και απάντηση δεν έχουμε πάρει.
  • Στο θέμα της εκπαίδευσης και της πιστοποίησης, της εκπαίδευσης και της ικανότητας για το προσωπικό, ρωτάμε αν είναι επαρκής η εκπαίδευση και αξιόπιστη η πιστοποίηση και αν υπάρχει πράγματι από την πλευρά της ΡΑΣ έγγραφο με το οποίο αμφισβητείται αυτή η διαδικασία. Διότι όπως αναφέρατε είναι υπό τον έλεγχο της ΡΑΣ.Η ίδια η ΡΑΣ που ελέγχει, όπως εσείς αναφέρατε, και έχει συμφωνήσει για αυτό το πλαίσιο φέρεται ότι με ένα τελευταίο έγγραφο το αμφισβητεί.
  • Εκφράζουμε τις επιφυλάξεις μας  για το χρόνο ολοκλήρωσης  των συμβάσεων 717 και 717/1 που εσείς προσδιορίζετε για τον Οκτώβριο του 2023, παρ’ ότι ευχόμαστε να τελειώσουν ακόμα νωρίτερα.

Πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ/Κινήματος Αλλαγής: - Όταν όλα πάνε καλά γίνονται με εντολή Μητσοτάκη - Όταν τίποτα δεν πάει καλά, ο Μητσοτάκης δεν ξέρει τίποτα.


Μιλώντας στη θεματική εκδήλωση «Ανθεκτική Οικονομία – Δίκαιη Κοινωνία – Ισχυρή Ελλάδα» στο Ηράκλειο της Κρήτης ο Πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ-Κινήματος Αλλαγής, Νίκος Ανδρουλάκης αναφέρθηκε στο τραγικό σιδηροδρομικό δυστύχημα και τα αποκαλυπτήρια της αποτυχίας του “επιτελικού κράτους”.

«Μετά από αυτή την τραγωδία άνοιξε η κουρτίνα της αποκάλυψης για δεύτερη φορά. Τι είναι το επιτελικό κράτος του κ. Μητσοτάκη; Τι είναι αυτό το σύστημα εξουσίας στο Μέγαρο Μαξίμου; Το δήθεν σύστημα των “αρίστων”. Ένα σύστημα που όταν όλα πάνε καλά γίνονται με εντολή Μητσοτάκη. Όταν τίποτα δεν πάει καλά, ο Μητσοτάκης δεν ξέρει τίποτα. Αυτή, λοιπόν, η απόλυτη ανευθυνότητα, θα κριθεί στις επόμενες εθνικές εκλογές. Αλλά θα κριθεί μέσα από μια αλληλουχία τραυματικών εμπειριών για τον ελληνικό λαό» υπογράμμισε χαρακτηριστικά.

Ο κ. Ανδρουλάκης σημείωσε ότι «έχουμε χρέος να αγκαλιάσουμε τους νέους ανθρώπους, που βλέπουν πελατειακά συστήματα εξουσίας να έχουν μόνο ένα ενδιαφέρον: Πως θα κρατήσουν την καρέκλα της εξουσίας. Το δίλημμα, λοιπόν, των εθνικών εκλογών που έρχονται, δεν είναι “Τσίπρας ή Μητσοτάκης”. Δεν είναι “Νέα Δημοκρατία ή ΣΥΡΙΖΑ”. Το πραγματικό δίλημμα είναι: Ή ένα κράτος λάφυρο των εκάστοτε κυβερνώντων για να το αξιοποιούν με μόνο στόχο το πελατειακό κράτος και την ενίσχυση της εξουσίας τους ή ένα κράτος εγγυητή του δημοσίου συμφέροντος που θα δώσει προοπτική σε όλες τις Ελληνίδες και σε όλους τους Έλληνες».

Περιγράφοντας τα παρωχημένα μοντέλα διακυβέρνησης των κ.κ. Μητσοτάκη και Τσίπρα, επισήμανε πως οι δυο τους «έχουν μόνο μία αρχή: Είναι ικανοί να κάνουν τα πάντα μόνο για τη θέση της εξουσίας. Εργαλειοποιούν τις καταστάσεις. Ο ένας έλεγε ότι θα αλλάξει την Ελλάδα και θα φέρει ισχυρούς θεσμούς και ο άλλος έλεγε ότι θα φέρει κοινωνική δικαιοσύνη. Τα αποτελέσματα τα βιώνετε στο πετσί σας». 

Ο κ. Ανδρουλάκης σημείωσε ότι η ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ αποδείχτηκε αποτυχημένη.

«Η εταιρία δεν έχει εμπειρία μεταφοράς εμπορικών φορτίων. Άρα, πως θα εκμεταλλευόμασταν τη γεωπολιτική θέση της χώρας, κάνοντας την κόμβο εμπορίου και μεταφορών μετά τις επενδύσεις στα λιμάνια της Θεσσαλονίκης και του Πειραιά; Πως θα έφερνε το «Ασημένιο Βέλος» ο κ. Τσίπρας σε αυτά τα δίκτυα των λιγοστών επενδύσεων και πως θα ενέτασσε στο Ταμείο Ανάκαμψης ο κ. Μητσοτάκης τα τρένα υδρογόνου, όπως μας έλεγε;» αναρωτήθηκε.

«Στελέχωσαν τη Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων  με ανθρώπους που γνωρίζουν τι σημαίνει τρένο ή με κομματικά ρουσφέτια; Με κομματικά ρουσφέτια γιατί σε άλλη περίπτωση θα είχαν κάνει σωστά τη δουλειά τους» παρατήρησε ο κ. Ανδρουλάκης.

 «Πολλές φορές γίνονται ανθρώπινα λάθη αλλά υπάρχει η τεχνολογία όπως σε όλη την Ευρώπη και τον κόσμο για να προστατεύσει την ανθρώπινη ζωή απ’ το ανθρώπινο λάθος. Και όχι να είναι στο χέρι ενός ρουσφετιού της Νέας Δημοκρατίας, τόσες δεκάδες ανθρώπινες ζωέςΠου έχουν το θράσος να διαχύσουν τις ευθύνες στα προηγούμενα 20 και 30 χρόνια, αντί να απαντήσουν πως είναι δυνατόν ενώ το όριο ηλικίας για μετάταξη είναι τα 48 έτη, να βρεθεί σε αυτή τη θέση ένας άνθρωπος δέκα χρόνια μεγαλύτερος, μόνος του και με ελάχιστη εμπειρία» ανέφερε. 

Σχετικά με την σύμβαση 717 για την εγκατάσταση συστήματος τηλεδιοίκησης, ο κ. Ανδρουλάκης τόνισε πως «η σύμβαση ανέφερε ότι θα υλοποιηθεί σε δύο χρόνια. Το 2016 δεν έγινε τίποτα. Από το 2017 μέχρι σήμερα πήρε επτά παρατάσεις. Και επί ΣΥΡΙΖΑ και επί Νέας Δημοκρατίας. Υποστηρίζουν τώρα ότι το έργο θα υλοποιηθεί τους επόμενους μήνες. Θέλω να γνωρίζετε το εξής: Ακόμη και αν υλοποιηθεί, η κατηγορία προστασίας θα είναι επίπεδο 1 στην Ελλάδα, όταν σε όλη την Ευρώπη είναι πια επίπεδο 2. Τι σημαίνει αυτό; Ότι σε λίγα χρόνια θα ψάχνουμε ανταλλακτικά και δεν θα βρίσκουμε». 

 «Η Ελλάδα ζει τεράστιες ανισότητες, έχει χαμένες ευκαιρίες με τα ευρωπαϊκά κονδύλια του Ταμείου Ανάκαμψης. Για πρώτη φορά μπαίνει στο στόχαστρο της Ευρωπαϊκής Ένωσης για θέματα δημοκρατίας. Όπως είχε μπει για θέματα οικονομίας τα προηγούμενα χρόνια. Αξίζει αυτό το μέλλον στον ελληνικό λαό; Πρέπει να δώσουμε έναν αγώνα για να δείξουμε ότι υπάρχει ένας άλλος δρόμος. Ένας δρόμος αξιοπρέπειας. Δεν πρόκειται να εργαλειοποιήσω ούτε την οργή ούτε την αγανάκτηση. Αγωνιώ, όμως, για να ανοίξουμε όλοι μαζί ένα νέο δρόμο προοπτικής για όλους τους Έλληνες. Ένα νέο δρόμο ανάπτυξης, καλών θέσεων εργασίας που θα κάνει τα παιδιά σας να μείνουν στην Ελλάδα, να δημιουργήσουν και να φτιάξουν την ισχυρή Ελλάδα του μέλλοντος» ανέφερε ο κ. Ανδρουλάκης.

Παρουσιάζοντας τον πυρήνα της οικονομικής πρότασης του ΠΑΣΟΚ-Κινήματος Αλλαγής, ο κ. Ανδρουλάκης υπεραμύνθηκε της διαφορετικής φιλοσοφίας αξιοποίησης των πόρων του Ταμείου Ανάκαμψης και της κατεύθυνσης τους όχι για την εξυπηρέτηση συμφερόντων αλλά για την ενίσχυση των υποδομών, του κοινωνικού κράτους και της ενεργειακής δημοκρατίας. Διαθέτοντας το 10% των πόρων του Ταμείου Ανάκαμψης για την αναγέννηση του ΕΣΥ. Με πρωτοβάθμια φροντίδα υγείας και την παροχή κινήτρων για ειδικότητες, που λείπουν από το σύστημα. Τη δημιουργία δημόσιας δεξαμενής άνω 100 χιλιάδων κατοικιών, που θα διατίθενται προς ενοικίαση σε προσιτές τιμές με κοινωνικά κριτήρια.

«Μέχρι το τέλος του 2022, μόλις 68 εταιρείες έλαβαν δάνεια 1,2 δισεκατομμύρια ευρώ με επιτόκιο 1,2% για 11 έτη, την ώρα που η συντριπτική πλειονότητα των μικρομεσαίων επιχειρήσεων δεν μπορεί να περάσει ούτε έξω από την τράπεζα» και έφερε το διαφορετικό παράδειγμα της Πορτογαλίας που δημιούργησε ειδικό χρηματοδοτικό φορέα, ο οποίος με κριτήρια συνεργασιών των μικρομεσαίων επιχειρήσεων και θέσεων εργασίας χρηματοδότησε χαμηλότοκα τους μικρομεσαίους. 

«Είμαστε έτοιμοι να αλλάξουμε αυτές τις στρεβλώσεις. Είμαστε έτοιμοι να συγκρουστούμε με όλα εκείνα τα συμφέροντα, που θέλουν να παίρνουν στα χέρια τους οποιαδήποτε ευκαιρία στον τόπο» τόνισε χαρακτηριστικά.

Έδωσε έμφαση στην ανάπτυξη Made in Greece. Έναν νέο οικονομικό πατριωτισμό, που βάζει φραγμό στον αφελληνισμό της οικονομίας.

Παρουσίασε, δε, τη συνεκτική δέσμη προτάσεων για το ιδιωτικό χρέος, προτείνοντας μεταξύ άλλων:

- Επαναφορά της προστασίας της κύριας κατοικίας για τα υπερχρεωμένα νοικοκυριά, με βάση τον Νόμο 3869 και επικαιροποιημένα κριτήρια. 

- Προστασία της αγροτικής γης, ώστε να διαφυλαχθεί η περιουσία των αγροτών μας 

Πίεση προς τις τράπεζες για να μειώσουν τα περιθώρια κέρδους τους για τους συνεπείς δανειολήπτες .

- Ρύθμιση σε 120 δόσειs των ληξιπρόθεσμων χρεών σε εφορίες και ασφαλιστικά ταμεία, με διαγραφή προσαυξήσεων και κούρεμα για τους συνεπείς .

- Καθιέρωση του δικαιώματος προαίρεσης των δανειοληπτών για την αγορά του δανείου τους πριν την μεταβίβαση στα funds και

προστασία των δανειοληπτών σε ελβετικό φράγκο, με τον περιορισμό στο ένα τρίτο της ευθύνης τους από την αλλαγή της συναλλαγματικής ισοτιμίας.

Την παραμονή των ανακοινώσεων της Κυβέρνησης για τον κατώτατο μισθό, ο κ. Ανδρουλάκης κάλεσε τον Πρωθυπουργό «να υιοθετήσει την πρόταση των εργαζομένων και να μην ανακοινώσει ούτε ευρώ λιγότερο από την πρόταση της ΓΣΕΕ. Δεν αρκεί όμως ούτε αυτό. Οφείλει να απελευθερώσει τις τριετίες, ώστε οι αμειβόμενοι με τις κατώτερες αποδοχές να εξελίσσονται μισθολογικά. Οφείλει να κηρύξει επιτέλους ως υποχρεωτικές τις κλαδικές συμβάσεις, που έχουν υπογράφει, με πρώτη αυτή των ξενοδοχοϋπαλλήλων, που για την Κρήτη αφορά πολλές χιλιάδες εργαζόμενους. Αυτή πρέπει να είναι η τελευταία κρατική παρέμβαση στον κατώτατο μισθό. Είμαστε  αποφασισμένοι να επαναφέρουμε τον καθορισμό του κατώτατου μισθού στους ίδιους τους κοινωνικούς εταίρους, μέσω της Εθνικής Γενικής Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας».

 «Έδειξε την ίδια ευαισθησία ο κ. Μητσοτάκης για τον ανιψιό του ή έκανε ότι μπορούσε για να προστατεύσει τον ίδιο και τις εμπλεκόμενες εταιρείες; Έκανε το ίδιο ο κ. Τσίπρας με τον κολλητό του, που καταδικάστηκε 13-0 από το Ειδικό ΔικαστήριοΑυτό δεν είναι δικαιοσύνη για όλους, είναι δικαιοσύνη για όλους εμάς, αλλά όχι για τον κ. Τσίπρα, τον κ. Μητσοτάκη και την παρέα τους. Έχουμε άλλο ήθος,  έχουμε άλλες αρχές και αξίες. Μηδενική ανοχή σε φαινόμενα, που πληγώνουν τον ελληνικό λαό και ιδιαίτερα την εμπιστοσύνη των νεότερων γενεών» σημείωσε ο Πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ-Κινήματος Αλλαγής αντιπαραβάλλοντας το διαφορετικό πολιτικό υπόδειγμα που πρεσβεύει το Κίνημα.


 

Μετά την τραγωδία - Τα πελατειακά συμφέροντα - Η κυβέρνηση διόρισε στο Δ.Σ. του ΟΣΕ αποτυχόντες πολιτευτές! - Ο ΣΥΡΙΖΑ διόρισε επικεφαλής της ΡΑΕ υπάλληλο του ΙΚΑ!


 Το πολύνεκρο σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη, τα πελατειακά - συντεχνιακά συμφέροντα, η αδυναμία του κράτους, η ανάγκη για μεταρρυθμίσεις.

Είναι δύσκολο να γράψεις για το σιδηροδρομικό δυστύχημα όταν η τραγωδία των ανθρώπων που έχασαν τους δικούς τους είναι ανείπωτη. Όταν στο συγκεκριμένο τρένο ήταν παιδιά φίλων, που γλύτωσαν από τύχη, όταν ο ίδιος χρησιμοποιείς το δρομολόγιο Αθήνα - Θεσσαλονίκη και έχεις νωπή την ατμόσφαιρα των βαγονιών με τους επιβάτες, νέους και μεγαλύτερους, να ταξιδεύουν άλλοτε προς τον προορισμό τους και τώρα προς τον όλεθρο και τον θάνατο. Τα συναισθήματα είναι συντριπτικά και το μυαλό κολλάει στο αδιανόητο γεγονός.

Είναι φανερό, καθώς έρχονται όλο και πιο πολλά στοιχεία στη δημοσιότητα, ότι το τραγικό δυστύχημα ήταν κυρίως αποτέλεσμα συνδυασμού δύο παραγόντων: Της ατομικής ανικανότητας και επιπολαιότητας των υπευθύνων σιδηροδρομικών για την κυκλοφορία και της αδυναμίας του  ευρύτερου κράτους να εγκαταστήσει εγκαίρως σύγχρονα συστήματα ασφαλείας που θα αντιμετώπιζαν το ανθρώπινο λάθος.

Αρκετοί, σύμφωνα με τις ιδεολογικές προτιμήσεις τους, καταριούνται είτε την ιδιωτική εταιρία που κάνει τα δρομολόγια, είτε τον κρατικό ΟΣΕ που διαχειρίζεται την υποδομή και την κυκλοφορία των τραίνων. Το δυστύχημα έγινε από τα λάθη και τις παραλείψεις ανθρώπων του κρατικού φορέα και το κράτος, ευθύνεται για την μη ολοκλήρωση των έργων για τα συστήματα ασφαλείας. Η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας διόρισε στο Δ.Σ. του ΟΣΕ αποτυχόντες πολιτευτές ενώ η προηγούμενη κυβέρνηση των ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ όρισε επικεφαλής της Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων μια υπάλληλο του ΙΚΑ. Αυτές οι πράξεις είναι ενδεικτικές για την ποιότητα διακυβέρνησης στον συγκεκριμένο τομέα.

Η ιδιωτική εταιρία έχει άλλης τάξης ευθύνη γιατί δέχτηκε να κυκλοφορεί τα τραίνα σε ένα προβληματικό δίκτυο και γιατί κατάργησε τη θέση του προϊσταμένου αμαξοστοιχίας, που σε οριακές καταστάσεις θα μπορούσε, ενδεχομένως, να βοηθήσει ώστε να αποφευχθεί το κακό.

Στις σύγχρονες δυτικές κοινωνίες υπάρχει χώρος και για το κράτος και για τους ιδιώτες. Ενεργώντας παράλληλα, σε συνεργασία ή συμπληρωματικά οικοδόμησαν το μοντέλο της μεταπολεμικής ευημερίας. Μιλάμε για κράτος και ιδιώτες, ενώ στην πραγματικότητα στην περίπτωση των ελληνικών σιδηροδρόμων είχαμε ένα μαϊμού κρατικό φορέα που εξυπηρετούσε ιδιωτικά συμφέροντα και μια μαϊμού ιδιωτικοποίηση.

Τα ελλείμματα και τα χρέη του κρατικού ομίλου ΟΣΕ μέχρι τη χρεοκοπία του 2010 ξεπέρασαν τα 10 δισ. ευρώ, με τις μέσες ετήσιες αποδοχές των εργαζομένων της θυγατρικής ΤΡΕΝΟΣΕ να βρίσκονται στις 50.000 ευρώ. Αν αυτά τα χρήματα είχαν επενδυθεί -με αποδοτικό τρόπο- στις υποδομές, η χώρα θα είχε σιδηροδρομικό δίκτυο σαν της Ελβετίας και όχι το προβληματικό που έχει σήμερα. Ο κρατικός οργανισμός δεν δούλευε για το δημόσιο συμφέρον, αλλά για τα πελατειακά- συντεχνιακά συμφέροντα και την κρατικοδίαιτη επιχειρηματικότητα.

Λόγω της χρεωκοπίας η κατάσταση αυτή δεν μπορούσε να συνεχιστεί. Έτσι, με την πίεση των δανειστών, η ΤΡΕΝΟΣΕ πουλήθηκε από την κυβέρνηση Τσίπρα στους κρατικούς ιταλικούς σιδηροδρόμους για 45 εκατομμύρια ευρώ. Πολλοί μιλάνε για ξεπούλημα, αλλά δεν είχε βρεθεί κανείς να δώσει περισσότερα. Το σκάνδαλο δεν βρίσκεται στο τίμημα, αλλά στην υποχρέωση να πληρώνει το δημόσιο 50 εκ. τον χρόνο στην εταιρία για να πραγματοποιεί δρομολόγια σε δήθεν άγονες γραμμές, οι οποίες ήταν δρομολόγια σε περιοχές που το δίκτυο είναι εντελώς απαρχαιωμένο, τα τρένα πολύ αργά και οι επιβάτες ελάχιστοι, ενώ οι ανάγκες μετακίνησης εξυπηρετούνται από λεωφορεία.

Η κυβέρνηση Μητσοτάκη, με υπουργό τον Κώστα Αχ. Καραμανλή, ανανέωσε την υποχρέωση αυτή για τα επόμενα 10 + 5 χρόνια. Με τέτοια κρατικοδίαιτη ιδιωτικοποίηση η Helenic Train (πρώην ΤΡΕΝΟΣΕ) εξασφάλιζε σίγουρο τζίρο και σίγουρα κέρδη χωρίς καμιά προσπάθεια. Ο ισχυρισμός ότι η επιχείρηση θα έκανε σε αντάλλαγμα επενδύσεις είναι ομολογία ότι η ιδιωτική επένδυση γίνεται με κρατικό χρήμα. Εξάλλου, η επιδότηση μιας εταιρίας δυσκολεύει το ενδεχόμενο να έρθουν ανταγωνίστριες εταιρίες. Είχα αναφερθεί αναλυτικά σε αυτή τη μαϊμού ιδιωτικοποίηση με δύο κείμενά μου στην Athens Voice: «ΤΡΑΙΝΟΣΕ: Άδεια τρένα πηγαινοέρχονται» και «Ο κύκλος των χαμένων δισεκατομμυρίων».

Αντί να πάρουμε τα θετικά του κράτους -ως φορέα κοινωνικής προστασίας, ασφάλειας και δημιουργού προϋποθέσεων ευημερίας- και τα θετικά της αγοράς, -που προσφέρει μέσω του ανταγωνισμού καλύτερες και φθηνότερες υπηρεσίες- φτιάξαμε ένα υβρίδιο που συμπυκνώνει τα κακά και των δύο. Τον συντεχνιασμό και τον ωχαδερφισμό του δημοσίου και την κρατικοδίαιτη, μηδενικού ρίσκου επιχειρηματικότητα.

Η μικρή αναφορά στο πολιτικό πλαίσιο της τραγωδίας δεν σταματά τη ροή των συναισθημάτων. Υπάρχει όμως ο κίνδυνος μέσα σε αυτόν τον κατακλυσμό να οδηγηθούμε στην στείρα άρνηση, τον μηδενισμό και να καταλήξουμε σε λανθασμένα και αντιφατικά συμπεράσματα.

Στην Ελλάδα έχουν γίνει τις τελευταίες δεκαετίες βήματα εκσυγχρονισμού, ορισμένα από τα οποία έμειναν ανολοκλήρωτα ή ακολουθήθηκαν από οπισθοχωρήσεις. Είναι σημαντικό η τωρινή τραγωδία να διαβαστεί με όρους πραγματικότητας, για να μην επαναληφθεί η αντιμετώπιση της χρεωκοπίας, που αντί να οδηγήσει στην έξοδο από την κρίση, μας έβαλε πιο βαθιά σε αυτή.



πηγή:https://www.athensvoice.gr/epikairotita/politiki-oikonomia/793729/meta-tin-tragodia/

Υπουργός εργασίας: - Επιβεβλημένη και δίκαια η αύξηση του κατώτατου μισθού, στα 780 ευρώ το μήνα, από την1η Απριλίου


 

Από το Γραφείο Τύπου του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων εκδόθηκε η ακόλουθη ανακοίνωση:

«Η αύξηση του κατώτατου μισθού στα 780 ευρώ το μήνα από 1ης Απριλίου επιβάλλεται από τις αυξημένες ανάγκες των εργαζόμενων και στηρίζεται στη δυναμική που έχει αναπτύξει τα τελευταία τέσσερα χρόνια η οικονομία. Είναι μια αύξηση σημαντική και δίκαια, που λαμβάνει υπόψη αφενός το χρέος για στήριξη των εργαζόμενων ιδιαίτερα σε συνθήκες αυξημένου εισαγόμενου πληθωρισμού και αφετέρου τις αντοχές των επιχειρήσεων». Αυτό επεσήμανε ο υπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, Κωστής Χατζηδάκης, παρουσιάζοντας σήμερα σε συνέντευξη Τύπου την απόφαση της κυβέρνησης για αύξηση του κατώτατου μισθού και ημερομίσθιου στα 780 ευρώ και 34,84 ευρώ αντίστοιχα, από 1ης Απριλίου, ύστερα από τη διαβούλευση με κοινωνικούς και επιστημονικούς φορείς που προηγήθηκε.

Ο κ. Χατζηδάκης υπογράμμισε ότι για τον καθορισμό του κατώτατου μισθού ελήφθησαν υπόψη οι εξής παράγοντες: η ανεργία, η οποία από 17,5 % το 2019 έπεσε στο 10,8 % τον Ιανουάριο, η βελτίωση της ανταγωνιστικότητας που προκύπτει από την αύξηση των επενδύσεων και των εξαγωγών, η ανάκαμψη της οικονομίας που αναμένεται να συνεχιστεί εφέτος, η πορεία του πληθωρισμού ο οποίος αν και αποκλιμακώνεται θα παραμείνει σε υψηλά επίπεδα και η θέση της Ελλάδας στην Ευρωπαϊκή Ένωση με κριτήριο το ΑΕΠ και το ύψος του κατώτατου μισθού.

Σημείωσε ωστόσο ότι η ανεργία δεν πέφτει αυτόματα. «Έπεσε από το 17,5 στο 10,8 % γιατί συνέτρεξαν μια σειρά πολιτικές και οικονομικές προϋποθέσεις, δηλαδή κυβερνητική σταθερότητα, σοβαρότητα και θετικό κλίμα στην οικονομία. Αν δεν υπάρχουν αυτά, η ανεργία θα πάρει και πάλι τον ανήφορο», τόνισε.

Παρουσιάζοντας αναλυτικότερα τις κυβερνητικές αποφάσεις για τον κατώτατο μισθό  ο κ. Χατζηδάκης στάθηκε στα εξής:

  1. Εξέλιξη του κατώτατου μισθού: Από 650 ευρώ το 2019 αυξήθηκε σε 663 ευρώ τον Ιανουάριο του 2022, 713 ευρώ τον Μάιο του 2022 και 780 ευρώ από τον Απρίλιο του 2023. Σωρευτικά η αύξηση διαμορφώνεται στο 20%. Αν συνυπολογιστούν τα δώρα και το επίδομα άδειας (το γεγονός δηλαδή ότι καταβάλλονται 14 μισθοί το χρόνο) ο κατώτατος μισθός σε δωδεκάμηνη βάση διαμορφώνεται στα 910 ευρώ, ή 152 ευρώ το μήνα περισσότερα σε σχέση με το 2019.
  2. Καθαρές αποδοχές: Ο καθαρός μισθός μετά από φόρους και εισφορές γίνεται 667 ευρώ το μήνα (778 με δώρα και επίδομα άδειας) από 548 ευρώ το 2019 (639 με δώρα και επίδομα άδειας). Συνολικά οι εργαζόμενοι που αμείβονται με τον κατώτατο μισθό θα εισπράττουν τρεις επιπλέον καθαρούς μισθούς σε σχέση με το 2019 σε ετήσια βάση, καθώς οι ετήσιες αποδοχές αυξάνονται από 7.667 ευρώ το 2019 σε 9.336 ευρώ το 2023 (συν 1.669 ευρώ ή 21,8 %).
  3. Πλήθος εργαζόμενων που καλύπτονται: Οι εργαζόμενοι που αμείβονται με τον κατώτατο μισθό είναι 585.000, κατά 60.000 λιγότεροι σε σχέση με το 2021. «Αυτό δείχνει τη δυναμική της οικονομίας, καθώς αρκετοί εργαζόμενοι που αμείβονταν με τον κατώτατο μισθό τώρα παίρνουν υψηλότερες αμοιβές», υπογράμμισε ο κ. Χατζηδάκης. Υπενθύμισε επίσης ότι σύμφωνα με τα στοιχεία του ΕΡΓΑΝΗ οι μέσες αμοιβές το 2022 αυξήθηκαν κατά 12,4 % σε σχέση με το 2019.
  4. Τριετίες: Έχουν ρυθμιστεί από το 2012 και τέσσερις διαφορετικές κυβερνήσεις έχουν εφαρμόσει αυτή τη ρύθμιση. Όσοι είχαν συμπληρώσει τουλάχιστον μία τριετία στην εργασία τους μέχρι το Φεβρουάριο του 2012, έχουν επιπλέον αποδοχές οι οποίες μπορούν να φτάσουν μέχρι και το 30 % ανάλογα με τα έτη προϋπηρεσίας.
  5. Σύγκριση με την ΕΕ: Με την αύξηση που αποφασίστηκε η Ελλάδα ανεβαίνει στην 10η θέση μεταξύ των 22 χωρών – μελών της ΕΕ που έχουν κατώτατο μισθό, από την 13η θέση προηγουμένως. Σε όρους αγοραστικής δύναμης, ανεβαίνει στην 13η θέση από 18η προηγουμένως. «Δεν πανηγυρίζουμε, αλλά η εξέλιξη δείχνει ότι η Ελλάδα έχει ανέβει αρκετά σκαλοπάτια και ότι μια σοβαρή διακυβέρνηση με μια δυναμική οικονομία μπορεί να οδηγήσει σε ακόμη θετικότερα αποτελέσματα», τόνισε ο υπουργός.
  6. Σύγκριση με τον πληθωρισμό: Από το 2019 μέχρι και το 2023, με βάση τις προβλέψεις για την πορεία του πληθωρισμού που περιλαμβάνονται στον κρατικό προϋπολογισμό, ο δείκτης τιμών καταναλωτή αυξάνεται κατά 15,1 %. Η αύξηση του κατώτατου μισθού στο ίδιο διάστημα είναι 20 %, δηλαδή 5 ποσοστιαίες μονάδες πάνω από τον πληθωρισμό.
  7. Προεκλογικές δεσμεύσεις: Η Νέα Δημοκρατία είχε δεσμευθεί προεκλογικά για διπλάσια αύξηση του κατώτατου μισθού σε σχέση με το ΑΕΠ. Από το 2019 (δεδομένου ότι μεσολάβησε ύφεση του 2020, τόσο στην Ελλάδα όσο και διεθνώς λόγω του κορονοϊού) έχουμε αύξηση του ΑΕΠ κατά 6,5 %, που σημαίνει ότι η αύξηση του κατώτατου μισθού είναι τριπλάσια. «Όχι μόνο τηρήσαμε την δέσμευση αλλά προχωρήσαμε πολύ περισσότερο», υπογράμμισε ο κ. Χατζηδάκης.

Ο υπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων αναφέρθηκε ακόμη σε σειρά μέτρων υπέρ των εργαζόμενων που εφαρμόζει η κυβέρνηση λόγω των ειδικών συνθηκών που επικρατούν, όπως η επιδότηση στην κατανάλωση ρεύματος και φυσικού αερίου, η προπληρωμένη κάρτα για αγορά καυσίμων κίνησης, το market pass, το αυξημένο επίδομα θέρμανσης, κ.ά.

Σε ερώτηση για τις ασφαλιστικές εισφορές ο κ. Χατζηδάκης ανέφερε ότι ισχύει η δέσμευση του πρωθυπουργού για περαιτέρω μείωση (πέρα από τη μείωση κατά 4,4 μονάδες που έχει ήδη εφαρμοστεί). «Η γενική εφαρμογή της Ψηφιακής Κάρτας Εργασίας θα επιτρέψει να προχωρήσουμε με πολύ πιο δομημένο τρόπο στη μείωση των ασφαλιστικών εισφορών, καθώς θα οδηγήσει σε έλεγχο της παραβατικότητας και περισσότερη ασφαλιστική ύλη», τόνισε. Εξάλλου, αναφορικά με την πρόταση του προέδρου του ΣΥΡΙΖΑ για τον κατώτατο μισθό ο κ. Χατζηδάκης υπενθύμισε ότι ο κ. Τσίπρας μέχρι το φθινόπωρο πρότεινε 800 ευρώ, ενώ τώρα προτείνει 880 ευρώ υπερακοντίζοντας στη ΓΣΕΕ που πρότεινε 826 ευρώ. «Κατά το βασιλικότερος του βασιλέως, εμφανίζεται εργατικότερος των εργατών. Αν εμείς φθάναμε στα 880 ευρώ, θα έλεγε ότι εννοούσε 980. Δεν μπορούμε να κάνουμε με αυτόν τον τρόπο σοβαρή πολιτική», τόνισε ο υπουργός.

Κλείνοντας την τοποθέτηση του, ο κ. Χατζηδάκης είπε: «Φτάσαμε εδώ γιατί αντέχει η οικονομία. Και η οικονομία αντέχει γιατί μειώθηκαν ο φόροι και οι ασφαλιστικές εισφορές, απλουστεύθηκε το αδειοδοτικό περιβάλλον και έχει σταλεί μήνυμα σοβαρότητας και εμπιστοσύνης στους επενδυτές. Προχωρούμε μπροστά μην ξεχνώντας ότι δεν υπάρχουν εργαζόμενοι χωρίς  επιχειρήσεις, αλλά και ότι δεν μπορούν να υπάρξουν και επιχειρήσεις με τους εργαζόμενους στα κεραμίδια. Θέλουμε να συνδυάσουμε την ανάπτυξη με την κοινωνική συνοχή, το αναπτυξιακό με το κοινωνικό μέρισμα. Αυτά υπηρετούν οι σημερινές αποφάσεις για τον κατώτατο μισθό».

Επισυνάπτεται η σχετική παρουσίαση

 

ΑΠΟ ΤΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ

Καταπέλτης ο Πρόεδρος Ε.Α.Α.Σ: - Καταγγέλλω Δημόσια την συμπεριφορά του ΥΕΘΑ και του ΥΦΕΘΑ - Απαξιώνουν ηθελημένα την Ε.Α.Α.Σ- Περιφρονούν τα εκλεγμένα όργανα και το σύνολο των αποστράτων του ΣΞ.

 

 

Αθήνα, 15 Μαρτίου 2023

 

 

ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑΣ Ε.Α.Α.Σ. 5 ΑΠΡΙΛΙΟΥ 2023

 

Γενικά

 

Η Ένωση Αποστράτων Αξιωματικών Στρατού (Ε.Α.Α.Σ.) απεφάσισε να πραγματοποιήσει συγκέντρωση διαμαρτυρίας μπροστά στο Υπουργείο Εθνικής Άμυνας (ΥΠΕΘΑ) στις 22 Μαρτίου 2023 και ώρα 13.00 για τους λόγους που θα παρουσιαστούν στο παρόν σημείωμα.

 

Μετά από το σιδηροδρομικό δυστύχημα των Τεμπών που μας συγκλόνισε όλους και ανταποκρινόμενη στο δημόσιο αίσθημα αποφάσισε την αναβολή της εκδήλωσης για την Τετάρτη, 5 Απριλίου 2023 και ώρα 13.00. Εκφράζοντας όλους τους συναδέλφους καταθέτουμε τα θερμά μας συλλυπητήρια στους οικείους των αδικοχαμένων συμπολιτών μας και τις ευχές μας για καλή ανάρρωση των τραυματιών.

 

Ο Έλληνας Αξιωματικός

 

Είναι δεδομένο ότι οι αξιωματικοί δεν είμαστε εξοικειωμένοι σε διεκδικήσεις οικονομικής φύσεως και μάλιστα με τρόπους δυναμικούς, όπως οι δημόσιες συγκεντρώσεις και τα συλλαλητήρια, που ούτως ή άλλως απαγορεύονται από την κείμενη νομοθεσία όταν είμαστε στην ενεργό υπηρεσία.

 

Δημιουργείται έτσι μια υποκουλτούρα αντίθεσης σε τέτοιου είδους κινητοποιήσεις απόλυτα κατανοητή ως γενική νοοτροπία του αξιωματικού.

 

Αυτό, όμως, που απαγορεύεται για τον αξιωματικό “εν ενεργεία”, δίνεται ως αποστολή στο ΝΠΔΔ που εκπροσωπεί τους αποστράτους, την Ένωση Αποστράτων Αξιωματικών Στρατού!

 

Το Νομικό Πλαίσιο

 

Είναι αξιοπρόσεκτο ότι και στους δύο νόμους που ιστορικά ίδρυσαν και αφορούν την Ένωση:

   Tον αρχικό, Αν.Ν. 1283/1938 “Περί Συστάσεως Ενώσεως Ελλήνων Αποστράτων Αξιωματικών”, και

   Τον ισχύοντα, Ν.Δ. 1171/72 (ΦΕΚ Α’ 82/2-6-1972), “Περί Ενώσεων Αποστράτων Αξιωματικών ΕνόπλωνΔυνάμεων”

υπάρχει σαφής και διακριτός σκοπός της Ενώσεως για τηνεπιμέλεια των συμφερόντων των μελών” της.

 

Δεν μπορεί να υπάρξει σαφέστερη εντολή για το πρακτέο από την Ένωση και το Διοικητικό Συμβούλιο (ΔΣ) που την διοικεί. Επιβάλλεται να φροντίζει τα συμφέροντα των μελών της, αποστράτων αξιωματικών, με κάθε νόμιμο και δημοκρατικό τρόπο.

 

Έχουμε συμφέροντα που εδώ και 10ετίες δεν εξυπηρετούνται από την Πολιτεία; ΝΑΙ!

Πρέπει να επιδιώκουμε την ικανοποίησή τους; ΝΑΙ, οπωσδήποτε!

Έχουμε εξαντλήσει κάθε άλλο μέσο πριν καταφύγουμε στην δια ζώσης διαμαρτυρία; ΝΑΙ, και θα το αποδείξουμε παρακάτω!

 

Συμπερασματικά η Ένωση ενεργεί μέσα στο πλαίσιο των νόμων, αφού εξήντλησε όλα τα άλλα μέσα παρουσίασης των προβλημάτων των μελών της και μετά από περίσκεψη και εντατική συζήτηση στο Διοικητικό Συμβούλιο αποφάσισε να καταφύγει στο έσχατο μέσο που της διατίθεται, αυτό της δημόσιας διαμαρτυρίας.

 

Δηλώνουμε απερίφραστα ότι:

   Δεν φιλοδοξούμε να μεταπέσουμε σε εργατικό Σωματείο.

   Δεν το “παίζουμε” ''οργισμένοι  νέοι”. 

   Δεν συμμετέχουμε σε κομματικά παιχνίδια ενόψει εκλογών

   Δεν έχουμε αντισυναδελφική διάθεση προς τους συναδέλφους των άλλων Κλάδων

απλά ασκούμε το έσχατο νόμιμο μέσο διεκδίκησης των συμφερόντων των μελών μας.

 

Τονίζουμε με τον εντονότερο τρόπο ότι:

   οι ενέργειές μας είναι πολιτικές, όπως όλες οι παρεμβάσεις οιουδήποτε φορέα επιμελείται, παρουσιάζει και διεκδικεί συμφέροντα, αλλά

   δεν είναι κομματικές,

   δεν είναι αντιπολιτευόμενες οιαδήποτε Κυβέρνηση,

   δεν είναι προεκλογικής σκοπιμότητας.

 

Υπάρχει εναλλακτική πρόταση για την επιμέλεια των συμφερόντων των συναδέλφων του ΣΞ; Δυστυχώς ΟΧΙ!

 

Τα αιτήματα

 

   Η ενίσχυση του ΜΤΣ με έσοδα σύμφωνα με προτάσεις που έχουν υποβληθεί εδώ και μια 10ετία.

   Η αναλογική κατανομή του 4% από τα εξοπλιστικά προγράμματα των Ε.Δ. σε όλους τους αποστράτους των Ε.Δ, αφού δεν υπάρχει επικουρικό ταμείο και εργοδοτική εισφορά σ’ αυτό.

   Η δημιουργία στο εσωτερικό του ΜΤΣ δύο λογαριασμών, ενός για το ΣΞ και ενός για την ΕΛ.ΑΣ., οι οποίοι θα διαχειρίζονται τα έσοδα του κάθε Κλάδου.

   Η επαναθεσμοθέτηση του 2% από τις διάφορες δαπάνες του ΣΞ υπέρ ΕΛΟΑΣ, όπως ισχύει και για τους άλλους Κλάδους των Ε.Δ.

   Η καταβολή αναδρομικών για όλα τα έτη της παράνομης κράτησης στα μερίσματά μας από την εφαρμογή του Ν.4093 και όχι μόνον για 2 έτη, όπως έχει πρόσφατα ψηφιστεί.

   Η κατάργηση της πρόσφατης ΚΥΑ για το ΒΟΕΑ των τέκνων και επανεξέταση του θέματος.

 

Οι Λόγοι της δια Ζώσης Διαμαρτυρίας

Τα αιτήματα έχουμε υποβάλλει εγγράφως στην πολιτική ηγεσία του ΥΠΕΘΑ με εμπεριστατωμένες προτάσεις και μελέτες περιλαμβάνουσες αδιάσειστα επιχειρήματα. Τα έγγραφά μας κοινοποιούσαμε στους συναρμόδιους υπουργούς, τον κ. Πρωθυπουργό και τη στρατιωτική ηγεσία.

 

‘Όλα τα αιτήματά μας απαιτούν πολιτική λύση, κάποια απαιτούν συνεργασία και συντονισμό διαφορετικών Υπουργείων και ως εκ τούτου εμπλοκή του Πρωθυπουργού, με τις καθορισμένες από αυτόν διαδικασίες συντονισμού σε επίπεδο Κυβέρνησης.

 

Οι προτάσεις μας φροντίζουν για τα συμφέροντα των συναδέλφων του ΣΞ, αλλά δεν κινούνται με βάση άδικα κλαδικά μικροσυμφέροντα με αντισυναδελφική διάθεση. Υπηρετούν τη λογική, το κοινό αίσθημα δικαίου και την εφαρμοσθείσα πρακτική της Πολιτείας σε ανάλογα ζητήματα άλλων κλάδων δημοσίων λειτουργών και θεωρεί ότι είναι υποχρέωση της πολιτικής ηγεσίας να λάβει τις δέουσες αποφάσεις στηριζόμενη σε αυτούς τους άξονες.

 

Επί 2,5 χρόνια:

   Είδαμε πολλές φορές τους υπηρεσιακούς παράγοντες του ΥΠΕΘΑ χωρίς αποτέλεσμα.

   Αναλύσαμε τις θέσεις μας σε συναντήσεις με την ανώτατη στρατιωτική ηγεσία (Α/ΓΕΕΘΑ, Στργο Φλώρο, Α/ΓΕΣ ΑντγοΛαλούση και Υ/ΓΕΣ, ΑντγοΚέλη), λάβαμε υποσχέσεις παραστάσεων εκ μέρους τους προς την Πολιτική Ηγεσία, αλλά δεν είδαμε κάποιο αποτέλεσμα.

   Προσπαθήσαμε πολλές φορές να δούμε την Πολιτική Ηγεσία του ΥΠΕΘΑ, αλλά ματαίως. Διαθέτουμε ημερολόγιο των προσπαθειών μας τηλεφωνικών και δι’ εγγράφων.

   Αρθρογραφήσαμε στην “Εθνική Ηχώ” και παραδώσαμε την εφημερίδα μας στα χέρια της πολιτικής και στρατιωτικής ηγεσίας.

   Κοινοποιήσαμε τις προτάσεις μας στους βουλευτές του Κοινοβουλίου μέσω των παραρτημάτων μας.

   Στην κατάθεση των θέσεων της Ε.Α.Α.Σ. που διεξήχθη στην “Διαρκή Επιτροπή Εξωτερικών και Άμυνας” της Βουλής για το πρόσφατο σχεδίου νόμου του ΥΠΕΘΑ, δοθείσης της ευκαιρίας, στην εισαγωγή μου, ως Πρόεδρος της Ενώσεως, μνημόνευσα τα 2 κορυφαία θέματα για το Στρατό Ξηράς (ΣΞ), της κατανομής του 4% και της δημιουργίας 2 Λογαριασμών στο εσωτερικό του ΜΤΣ, ενός για ΣΞ και ενός για ΕΛ.ΑΣ.

 

Λόγω της υποχρεωτικής πολιτικής εμπλοκής στην επίλυση των προβλημάτων μας ζητούσαμε επιμόνως επί 2,5 χρόνια αυτές τις συναντήσεις με την Πολιτική Ηγεσία για να αναλύσουμε δια ζώσης τις θέσεις μας, ακολούθως αυτή να λάβει αποφάσεις και να καθορίσουμε χρονοδιάγραμμα επίλυσης αυτών των εκκρεμοτήτων που χρονίζουν.

 

Μόνον μία φορά, αρχές του ’21, κατέστη δυνατόν να συναντήσουμε τον κ. Γεραπετρίτη οι κκ Στεφανής, ως ΥΦΕΘΑ, Μυτιληνάκης, ως Πρόεδρος του ΜΤΣ και Κουτρής, ως Πρόεδρος της Ε.Α.Α.Σ. για το θέμα της αναλογικής κατανομής του 4% από τα εξοπλιστικά, εισπράξαμε την κατανόηση του κ. Υπουργού για το δίκαιο του αιτήματος του ΣΞ και την υπόσχεση της εμπεριστατωμένης ενασχόλησης και έκτοτε ουδέν.

 

Οι κκ Παναγιωτόπουλος, ΥΕΘΑ, και Χαρδαλιάς, ΥΦΕΘΑ, απέφυγαν να μας συναντήσουν. Λέγω απέφυγαν και όχι αρνήθηκαν, διότι σε κάθε δημόσια συνάντησή μας με την ευκαιρία διαφόρων εκδηλώσειων τους υπενθύμιζα τις προηγούμενες υποσχέσεις τους για συνάντησή μας, την οποίαν κάθε φορά επαναλάμβαναν, αλλά την επομένη ημέρα δεν πραγματοποιούσαν.

 

Καταγγέλλω δημόσια αυτή την συμπεριφορά, καθόσον φανερώνει:

   ηθελημένη απαξίωση ενός θεσμού, της Ε.Α.Α.Σ., που εκ του νόμου εντέλλεται να φροντίζει τα συμφέροντα των αποστράτων.

   περιφρόνηση των εκλεγμένων οργάνων της Ε.Α.Α.Σ., Προέδρου και του ΔΣ, και συμπερασματικά περιφρόνηση του συνόλου των αποστράτων του ΣΞ.

   αντιδεοντολογική πολιτική συμπεριφορά.

   ανθρώπινη αγένεια.

 

Αγαπητοί συνάδελφοι,

αυτή η κινητοποίηση έχει σκοπό να δρομολογηθούν λύσεις που είναι εφικτές εφόσον υπάρχει πολιτική βούληση και η συγκέντρωση διαμαρτυρίας μπροστά στο ΥΠΕΘΑ είναι το πρώτο στάδιο.

Ακολουθεί κλιμάκωση.

 

Αντγοςε.α. Σταύρος Κουτρής

Επίτιμος Δκτης 98 ΑΔΤΕ “ΜΕΡΑΡΧΙΑΣ ΑΡΧΙΠΕΛΑΓΟΥΣ”

Πρόεδρος Ε.Α.Α.Σ.